Τρίτη 14 Μαρτίου 2023

Εκπρόσωπος Τύπου ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ: - Όλα γίνονται "με εντολή Μητσοτάκη»" εκτός εάν είναι λάθος, οπότε ο ίδιος δήθεν "δεν γνωρίζει τίποτα"


 Δήλωση Δημήτρη Μάντζου, Εκπροσώπου Τύπου ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής

Ζούμε, τελικά, στη χώρα όπου όλα γίνονται «με εντολή Μητσοτάκη», εκτός εάν είναι λάθος, οπότε ο ίδιος δήθεν «δεν γνωρίζει τίποτα».

Η υποτιθέμενη άγνοια του κ. Μητσοτάκη δεν είναι ελαφρυντικό, αλλά επιβαρυντική περίσταση. Πιστοποιεί την αναξιοπιστία του. Είναι το τελευταίο καταφύγιο όσων επιλέγουν να αποκρύψουν την ευθύνη τους, προσβάλλοντας τη νοημοσύνη του λαού και περιφρονώντας το καθολικό αίτημα για αλήθεια και δικαιοσύνη.

Όπως αποδεικνύει η εκδήλωση, που οργάνωσαν τον Μάρτιο του 2019, η Νέα Δημοκρατία ήξερε τα πάντα για τα εκκρεμή έργα ασφάλειας και τα προβλήματα στους σιδηροδρόμους, μήνες πριν αναλάβει την εξουσία. Σήμερα, τέσσερα χρόνια μετά, προσπαθεί απεγνωσμένα να βρει ένα φύλλο συκής, μα αδυνατεί να κρύψει τη γύμνια του βασιλιά.

Και γνώριζε και μπορούσε να τα αλλάξει. Αλλά αδιαφόρησε και προτίμησε να ευνοήσει φίλους, παρά να παρέχει ασφάλεια στις μεταφορές για τους πολίτες.


Βουλευτής Τόνια Αντωνίου ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ: - Η κυβέρνηση εκβιάζει, με προεκλογικά παίγνια, την ψήφο 2.500 Πυροσβεστών, για μόνιμο διορισμό


 

Το ζήτημα της ένταξης των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης στο Πυροσβεστικό Σώμα, χωρίς ηλικιακά ή άλλα προσκόμματα, έθεσε με Επίκαιρη Ερώτησή της προς τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για μία ακόμη φορά η Βουλευτής του Νότιου Τομέα της Αθήνας, Τόνια Αντωνίου.

Στη σχετική συζήτηση στη Βουλή προσήλθε για να απαντήσει ο Υφυπουργός κ. Τουρνάς, του οποίου η τοποθέτηση όχι μόνο δεν ήταν ικανοποιητική, αλλά αντίθετα επιβεβαίωσε τις επιφυλάξεις των Πυροσβεστών, σε σχέση με τα προεκλογικά παιχνίδια της κυβέρνησης και την παραπομπή του θέματος στις καλένδες. 

Στην αρχή της παρέμβασής της η Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής εξηγώντας την αναγκαιότητα να υπάρξει ομογενοποίηση του προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος, το οποίο σήμερα διαθέτει προσωπικό τεσσάρων ταχυτήτων, ανέφερε ότι η ένταξη των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης θα συμβάλλει αδιαμφισβήτητα στην αποτελεσματική κάλυψη των αυξημένων αναγκών του Πυροσβεστικού Σώματος με έμπειρο προσωπικό και θα αποκαταστήσει την άνιση και ως εκ τούτου άδικη αντιμετώπισή τους σε μισθολογικό και σε ασφαλιστικό επίπεδο σε σχέση με το μόνιμο προσωπικό του Πυροσβεστικού Σώματος. 

Όπως επισήμανε η Βουλευτής, στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας με μεγάλη καθυστέρηση και με διαταγή του πρώην Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος στις 4 Ιανουαρίου, συγκροτήθηκε επιτροπή για την εξέταση της ενίσχυσης του Πυροσβεστικού Σώματος με την ένταξη των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης ως πυροσβεστών γενικών καθηκόντων. Ως προθεσμία για την ολοκλήρωση του έργου της τέθηκε ένας μήνας από την έκδοση της διαταγής. Θα έπρεπε δηλαδή η επιτροπή να είχε ολοκληρώσει το έργο της. Πέρασαν όμως δύο μήνες χωρίς αυτό να έχει συμβεί. 

Μάλιστα, στους πιο καχύποπτους είχε προκληθεί η αίσθηση ότι η σύσταση της εν λόγω Επιτροπής τον Ιανουάριο και ενώ οι εκλογές είχαν δρομολογηθεί να προκηρυχθούν αρχές της άνοιξης, ήταν ένα προεκλογικό πυροτέχνημα, με στόχο να δημιουργήσει προσδοκίες στους δυόμισι χιλιάδες Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης, παραπέμποντας όμως το ζήτημα μετά τις εκλογές και εκβιάζοντας την ψήφο τους. Στην καχυποψία αυτή συνηγορούσε το γεγονός ότι η απόφαση του Αρχηγού δεν δημοσιοποιήθηκε στην ιστοσελίδα της ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ, όπως όφειλε να γίνεται, σύμφωνα με τον νόμο 3861 του 2010. 

Όμως ο πιο βασικός λόγος για να υπάρχουν αμφιβολίες για τη σοβαρότητα αυτής της πρωτοβουλίας του Υπουργείου Πολιτικής Προστασίας είναι ότι στον προγραμματισμό προσλήψεων του δημόσιου τομέα για το 2023, όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Εσωτερικών, προβλέφθηκαν μόνο 195 θέσεις μόνιμου προσωπικού, δηλαδή μόνο για τους εισακτέους των σχολών από τις Πανελλήνιες. 

Αντιθέτως σε ό,τι αφορά την αύξηση των οργανικών θέσεων Πυροσβεστών Γενικών Καθηκόντων κατά 3.505, που έγινε με το Προεδρικό Διάταγμα 79 του 2022, η κυβέρνηση διατύπωσε την πρόθεσή της να τις καλύψει και μάλιστα με εργαζόμενους επταετούς θητείας, όπως προκύπτει από δηλώσεις του πρώην Αρχηγού. Δηλαδή ενώ αυτή την στιγμή το Πυροσβεστικό Σώμα έχει εργαζόμενους τεσσάρων ταχυτήτων – μόνιμους, πενταετείς, επταετείς δασοκομάντος και εποχικούς – η κυβέρνηση επιδιώκει να φτιάξει ακόμη μια κατηγορία. 

Το συμπέρασμα είναι ότι η αναβολή των εκλογών που είχαν δρομολογηθεί για τις αρχές της Άνοιξης αποκάλυψε ότι η κυβέρνηση δεν είχε σκοπό να δώσει λύση στο πρόβλημα, αλλά ότι έκανε προεκλογικά παιχνίδια με τους πυροσβέστες.

Η κυρία Αντωνίου κατέληξε λέγοντας ότι το ΠΑΣΟΚ θα συνεχίζει να επιμένει και να πιέζει την παρούσα κυβέρνηση σε σχέση με το θέμα της ένταξης των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης και διατύπωσε την ελπίδα η επόμενη τουλάχιστον κυβέρνηση να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων. 

Υπουργός εργασίας για τις συντάξεις : - Όλα τα θυμούνται οι συνταξιούχοι!! - Η συντριπτική πλειονότητα πήρε αυξήσεις!! - Αυξήσαμε τις εθνικές συντάξεις των ομογενών.

Συνέντευξη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ 



Ερ: Πρόσφατα, ανακοινώσατε μία έκτακτη οικονομική ενίσχυση για τους συνταξιούχους με προσωπική διαφορά. Πώς σχολιάζετε την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ για «εμπαιγμό των συνταξιούχων» από την κυβέρνηση; Υπάρχει δημοσιονομικό περιθώριο για επιπρόσθετη στήριξη του εισοδήματος των συνταξιούχων;

Απ: Εμπαιγμός θα ήταν, αν είχαμε θυμηθεί τους συνταξιούχους, λίγο πριν τις εκλογές, όπως έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2019, αφού πρώτα είχε κάνει 17 διαφορετικές αρνητικές παρεμβάσεις στο εισόδημα των συνταξιούχων, καταπατώντας τις υποσχέσεις που τους είχε δώσει.

Σε αντιδιαστολή, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, από το 2019 και μετά, μόνο θετικές παρεμβάσεις έχει κάνει στο εισόδημα των συνταξιούχων: 

Με τον νόμο Βρούτση, 225.000 συνταξιούχοι με πάνω από 30 έτη ασφάλισης είδαν αυξήσεις έως 8% και άλλοι 550.000 «ροκάνισαν» την προσωπική τους διαφορά. 

Αυξήσαμε το εισόδημά τους, μειώνοντας τον φορολογικό συντελεστή από το 22% στο 9%. 

Ήραμε το πλαφόν των 1.300 ευρώ για όσους λαμβάνουν κύρια και επικουρική σύνταξη. Αυξήσαμε το ποσοστό της σύνταξης που καταβάλλεται στους εργαζόμενους συνταξιούχους από το 40% στο 70%.

Αυξήσαμε τις εθνικές συντάξεις των ομογενών. Στις αρχές του χρόνου, προχωρήσαμε με τις τρεις διαφορετικές και μόνιμες αυξήσεις του εισοδήματός τους – αύξηση του 7,75% στις συντάξεις, κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης, 4η δόση επανυπολογισμού του ν. Βρούτση, καθώς και στην έκτακτη ενίσχυση των 250 ευρώ για τους χαμηλοσυνταξιούχους.

 Όλα αυτά τα θυμούνται οι συνταξιούχοι, διότι η συντριπτική πλειονότητά τους ανήκει σε μία ή περισσότερες από αυτές τις κατηγορίες.

Τώρα, συνεχίζοντας στην ίδια ακριβώς κατεύθυνση και πάντα με βάση τις αντοχές της οικονομίας, προχωρήσαμε και στη στήριξη των συνταξιούχων με προσωπική διαφορά.

Άρα, για ποιον εμπαιγμό μιλάμε; Πόσω μάλλον, όταν το πρόγραμμα μας για τη νέα τετραετία θα έχει επιπλέον ουσιώδη πράγματα για τους συνταξιούχους και την τρίτη ηλικία!


Εκπρόσωπος τύπου ΣΥΡΙΖΑ - Ο κ. Μητσοτάκης τέσσερα χρόνια τώρα, μοιράζει ευθύνες σε όλους και δεν αναλαμβάνει καμία ο ίδιο - Υποτιμά τη νοημοσύνη των πολιτών και προσβάλλει τα θύματα και τις οικογένειές τους


 

On camera δήλωση της εκπροσώπου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία

“Στην αρχή ο κ. Μητσοτάκης είπε πως για όλα φταίει ο σταθμάρχης.

Μετά πως «φταίνε όλοι» και σήμερα μάθαμε από τον εκπρόσωπό του ότι δε γνώριζε τίποτα από όσα γίνονταν στον ΟΣΕ.

Επίσης, δε γνώριζε ότι η νοσηλεία εκτός ΜΕΘ οδηγεί με βεβαιότητα σε θανάτους δε γνώριζε για τις υποκλοπές δε γνώριζε και για την κατάσταση στον ΟΣΕ, για την οποία οι εργαζόμενοι προειδοποιούσαν επίμονα με εξώδικα.

Τέσσερα χρόνια τώρα, μοιράζει ευθύνες σε όλους και δεν αναλαμβάνει καμία ο ίδιος.

Δεν καταλαβαίνει ότι υποτιμά τη νοημοσύνη των πολιτών και προσβάλλει τα θύματα και τις οικογένειές τους; ”.

Βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Δ. Βίτσας για την τραγωδία στα Τέμπη:- Εμείς όταν αναλάβαμε την διακυβέρνηση, παραλάβαμε ένα "χάλι μαύρο" - Εμείς ισχυριζόμαστε ότι κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε


Σημεία συνέντευξης του Βουλευτή ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, στον τηλεοπτικό σταθμό «OPEN TV»

Θα πρέπει να μας πουν ακριβώς οι κκ Μητσοτάκης και Κώστας Καραμανλής , ποιες ευθύνες αναλαμβάνουν σε σχέση με αυτές που τους αναλογούν, για να πράξουμε και εμείς το ίδιο. Γνωρίζουμε ότι η κατάσταση στους σιδηρόδρομους είναι μια πολύ «μακριά» σε χρόνο κατάσταση. Εμείς όταν αναλάβαμε τη διακυβέρνηση της χώρας, παραλάβαμε ένα «χάλι μαύρο» όσο αφορά την κατάσταση στον ΟΣΕ. Κάναμε διάφορες προσπάθειες, αρκετές από τις οποίες ήταν επιτυχημένες. Για παράδειγμα, είχαμε επι των ημερών μας 1200 εργαζόμενους και σήμερα απασχολούνται 750.

Στην κατάσταση που έχουμε φτάσει σήμερα, το πρώτο που πρέπει ως πολιτικό σύστημα, αλλά και ως ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ βεβαίως, είναι δούμε τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν, για τη βελτίωση προς το άριστο η ασφάλεια στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με πρώτο το σιδηρόδρομο.

Εμείς ισχυριζόμαστε ότι κάναμε ότι καλύτερο μπορούσαμε. Όλοι γνωρίζουν ότι η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, ήταν μια μνημονική υποχρέωση που προέρχονταν από την κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου.

Είμαστε σε μια χώρα που τα τελευταία 50 χρόνια, από την μεταπολίτευση δηλαδή και μετά, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κυβέρνησε εν μέσω μνημονίων κάτι λιγότερο από 4,5 χρόνια και τα υπόλοιπα κυβέρνησαν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Αν λύσουμε δηλαδή αυτό το πρόβλημα μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι; Το θέμα είναι να ανεβαίνουν τα παιδιά μας ή εμείς στο τρένο και να ξέρουμε ότι θα φτάσουμε με ασφάλεια στον προορισμό μας.


 

Πρωθυπουργός: Η ανάταξη των σιδηροδρόμων αποτελεί πια κι ένα προσωπικό δικό μου στοίχημα!! - Οι διαχρονικές παθογένειες μας οδήγησαν σε αυτό το ατύχημα


 Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης προήδρευσε σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με τους εκπροσώπους του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ και της Hellenic Train με αντικείμενο την επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων.

Στη διάρκεια της σύσκεψης συζητήθηκε το χρονοδιάγραμμα επανεκκίνησης με πρόσθετα μέτρα ασφάλειας, η αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος για την υλοποίηση της σύμβασης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, η ενδελεχής επιθεώρηση των υποδομών και η ενίσχυση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ με προσωπικό. Σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν σήμερα, Τρίτη το απόγευμα, από τον Υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο και για Θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργο Γεραπετρίτη.

Κατά την έναρξη της σύσκεψης ο Πρωθυπουργός δήλωσε:

«Καλημέρα σας, κατ’ αρχάς να σας ευχηθώ καλή δύναμη στη δύσκολη αποστολή την οποία αναλαμβάνετε ως καινούριοι Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι της ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ.

Ήθελα να συναντηθούμε σήμερα, μαζί και με τους εκπροσώπους της Hellenic Train, για να δηλώσω με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η ανάταξη των σιδηροδρόμων μας δεν αποτελεί απλά ένα καθολικό αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, αλλά αποτελεί πια κι ένα προσωπικό δικό μου στοίχημα και αυτό άλλωστε είναι και το περιεχόμενο της ανάληψης της πολιτικής ευθύνης από πλευράς μου. Είναι μία αναγνώριση διαχρονικών παθογενειών που οδήγησαν σε αυτό το ατύχημα, είναι όμως και η άρνηση της συνθηκολόγησης με τις αιτίες που το προκάλεσαν. Και με αυτές τις αιτίες έχουμε κηρύξει όλοι πόλεμο και τον πόλεμο αυτόν πρέπει να τον κερδίσουμε.

Ο σκοπός μου είναι να σας ενθαρρύνω στη δύσκολη αποστολή την οποία έχετε μπροστά σας. Παραλαμβάνετε δύο πληγωμένους Οργανισμούς, ας μην κοροϊδευόμαστε, οι οποίοι πρέπει να σταθούν στα πόδια τους. Και όπως έχουμε πει και μαζί με τον Υπουργό και όπως αναμένω να ανακοινώσετε σήμερα, η πρώτη προτεραιότητα είναι ένα ασφαλές -το τονίζω το ασφαλές- σχέδιο άμεσης επαναλειτουργίας των σιδηροδρόμων μας, ενδεχομένως όπως μας υποδείξετε με ένα περιορισμένο συγκοινωνιακό φορτίο, αλλά με όσο το δυνατόν περισσότερες πρόσθετες δικλίδες προστασίας και ασφάλειας των επιβατών, αλλά και όσων εργάζονται στα τρένα μας.

Και φυσικά, η δεύτερη καθοριστική προτεραιότητα που αφορά πρωτίστως την ΕΡΓΟΣΕ αλλά και τον ΟΣΕ με τον οποίο πρέπει να συνεργαστούμε, αλλά και την Hellenic Train, είναι η επιτάχυνση πια της ολοκληρωμένης εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης στον κεντρικό άξονα της χώρας.

Πιστεύω ότι είναι και δικό σας χρέος να ανυψώσετε το ηθικό των εργαζομένων και πιστεύω ότι και αυτοί οφείλουν να γίνουν η όψη του νέου ανανεωμένου προσώπου των τρένων μας.

Ακούσαμε διαλόγους που προκαλούν και οργή και ντροπή. Αρνούμαι προσωπικά να πιστέψω ότι αποτελούν τον κανόνα, όμως και ως εξαιρέσεις δυστυχώς κόστισαν ζωές και γι’ αυτό καμία τέτοια συμπεριφορά πια δεν μπορεί να είναι ανεκτή.

Και πιστεύω επίσης ότι σύντομα το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, αλλά και η τεχνική βοήθεια που έχουμε ζητήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, θα μπορούν να μας επιτρέψουν να χαράξουμε ένα μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχέδιο για τους σιδηροδρόμους πια του 2030.

Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε. Πιστεύω ότι έχουμε τεχνογνωσία. Θα βρούμε και πρόσθετη τεχνογνωσία από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Θα εξασφαλίσουμε τους πόρους εκείνους οι οποίοι είναι απαραίτητοι για να μπορούμε ως χώρα να έχουμε τα τρένα που μας αξίζουν. Και να τονίσω στο σημείο αυτό, ότι έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία για εμένα τα τρένα και οι γραμμές που έχουμε, να εξασφαλίσουμε ότι θα λειτουργούν με απόλυτη ασφάλεια πριν συζητήσουμε για μελλοντικές επεκτάσεις των τρένων μας. Νομίζω ότι αυτό πρέπει να είναι το κύριο μέλημα. Όπως βέβαια να εξασφαλίσουμε ότι ο ΟΣΕ θα έχει μια σταθερή χρηματοδότηση, προκειμένου να μπορεί να συντηρεί τις γραμμές του με τον τρόπο που απαιτείται για το δικό μας σιδηροδρομικό δίκτυο.

Τέλος, θέλω να γνωρίζετε ότι δεν πρόκειται να αντιμετωπίσω το θέμα αυτό ως πεδίο κομματικής αντιπαράθεσης. Ο αντίπαλός μας και εδώ, είναι το βαθύ κράτος του αναχρονισμού, το οποίο δυστυχώς στους σιδηροδρόμους μας έχει εκδηλωθεί με μεγαλύτερη ένταση ενδεχομένως απ’ ό,τι σε άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης. Πρέπει να καταπολεμήσουμε τις νησίδες εκείνες που αντιστέκονται στον εκσυγχρονισμό. Πρέπει να καταπολεμήσουμε -και το λέω ευθέως- και το δικό μας κακό εαυτό.

Χρειαζόμαστε τη συνεργασία και την συμπαράταξη όλων. Ξέρετε πολύ καλά ότι και ο Υπουργός Επικρατείας, ο οποίος έχει αναλάβει τα καθήκοντα με πρώτιστη και κύρια αποστολή την ανάταξη των σιδηροδρόμων μας, αλλά και εγώ, θα είμαστε δίπλα σας. Δεν έχουμε πολύ χρόνο στη διάθεσή μας και νομίζω ότι πρέπει όλοι να υπερβάλλουμε τους εαυτούς μας, ώστε να μπορούμε να πετύχουμε τον στόχο τον οποίο έχουμε θέσει».

Στη σύσκεψη συμμετείχαν οι Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι του ΟΣΕ Παναγιώτης Τερεζάκης και της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Παληός και ο Διευθύνων Σύμβουλος της Hellenic Train Maurizio Capotorto.

Από την πλευρά της Κυβέρνησης έλαβαν μέρος, ο Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για Θέματα Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, o Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου και ο Διευθυντής του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού Δημήτρης Τσιόδρας

Υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για τις μεταφορές και τις υποδομές: - Πότε θα γίνει η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων


 «Η επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου είναι αναγκαία για την ανάκτηση της εμπιστοσύνης του κοινού. Επιπλέον, η καθυστέρηση έναρξης της λειτουργίας, έστω και με περιορισμένο αριθμό δρομολογίων, εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους κλοπών ή/και δολιοφθορών. Τέλος, υπάρχει σοβαρότατο πρόβλημα στις εμπορευματικές μεταφορές προς τα γειτονικά κράτη.

Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων.

Α. Επιθεώρηση υποδομών

Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων. Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις. Οπτικός έλεγχος και ειδικές δρεζίνες θα πρέπει να διατρέξουν το δίκτυο, ώστε να αρθεί κάθε εμπόδιο.

Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.

Β. Έναρξη δρομολογίων

Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 3 ημερών, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που  χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών · ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού).

Υπό το φως των ανωτέρω, θα υπάρξει σταδιακή επανεκκίνηση λειτουργίας σε 5 φάσεις (ανά πενθήμερο) με προτεινόμενη έναρξη την 22.03.2023: Συγκεκριμένα:

  • 03.2023. Επανεκκίνηση:
    • Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
    • Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
    • Προαστιακός Αθήνα – Οινόη – Χαλκίδα
    • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
    • Θεσσαλονίκη – Δράμα
    • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
    • Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
    • Κάτω Αχαΐα – Πάτρα
    • Πάτρα – Ρίο
    • Διακοφτό – Καλάβρυτα
    • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
    • Βόλος – Μηλιές
    • Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
    • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
  • 03.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):
    • Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο
  • 04.2023. Επανεκκίνηση (επιπλέον):
    • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζεύγος)
    • Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
    • Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
    • Λάρισα – Βόλος
    • Λαμία – Στυλίδα
  • 04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
    • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
    • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
  • 04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
    • Λοιπά δρομολόγια

Τουλάχιστον έως την οριστική παράδοση των έργων τεχνολογικής αναβάθμισης του δικτύου, θα εφαρμόζονται επιπλέον τα ακόλουθα:

α. Άμεση ενίσχυση ασφάλειας

  • Κλειστοί 5 σταθμοί (θα λειτουργούν μόνο για επιβίβαση – αποβίβαση).
  • Στελέχωση ανοικτών σταθμών με 2 σταθμάρχες.
  • Μείωση ταχύτητας σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση σε 80 χλμ και 100 χλμ για προαστιακούς/εμπορευματικούς και επιβατικές αμαξοστοιχίες αντιστοίχως.
  • Στελέχωση με 2 μηχανοδηγούς όλων των προαστιακών συρμών
  • Στελέχωση των προαστιακών συρμών με 1 συνοδό.
  • Στελέχωση με 3 συνοδούς των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη έναντι των 2 που υπάρχουν σήμερα.
  • Υπηρεσία Εσωτερικού Ελέγχου σε ΟΣΕ και Hellenic Train.

β. Μηχανισμοί επίλυσης προβλημάτων

  • Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).
  • Δημιουργία Technical Help Desk με σκοπό την ανταλλαγή τεχνικών πληροφοριών μεταξύ των μηχανοδηγών και της τεχνικής βάσης για την άμεση επίλυση τεχνικών προβλημάτων κατά την πορεία ενός συρμού.
  • Εξυπηρέτηση επιβατών σε σημαντικούς σταθμούς του σιδηροδρομικού δικτύου (ιδίως Αθήνα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη, Λιανοκλάδι).

γ. Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού

  • Ταχεία ολοκλήρωση πρόσληψης προσωπικού στον ΟΣΕ βάσει προγραμματισμού για το έτος 2022 που βρίσκεται σε εκκρεμότητα.
  • Για λόγους ταχύτητας, από την υφιστάμενη προκήρυξη 2022 θα καλυφθεί και ο προγραμματισμός προσλήψεων 2023 για κρίσιμους τομείς συντήρησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης, καθώς και τεχνικού προσωπικού.
  • Παραμονή των υπηρετούντων με δελτίο παροχής υπηρεσιών.
  • Διερεύνηση δυνατότητας ανανέωσης συμβάσεων με το προσωπικό φύλαξης ισόπεδων διαβάσεων.
  • Επαναξιολόγηση εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης κρίσιμου προσωπικού.
  • Ενεργοποίηση ψυχολογικής υποστήριξης κρίσιμου προσωπικού ΟΣΕ και Hellenic Train από εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό.

δ. Αναβάθμιση και επιτήρηση υποδομών

  • Αυστηρή τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων ολοκλήρωσης των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα.
  • Άμεση προκήρυξη διαγωνισμού για την ανάταξη και συντήρηση σηράγγων.
  • Λειτουργία στο συντομότερο δυνατό χρόνο του συστήματος GSM-R στο τροχαίο υλικό για όλες τις επικοινωνίες εργαζομένων στο σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, καθιστώντας δευτερεύον το σύστημα VHF.
  • Αστυνομική προστασία υποδομών σε κρίσιμα σημεία του δικτύου.

ε. Ρυθμιστικές παρεμβάσεις

  • Δρομολόγηση επικαιροποίησης του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας.
  • Ποινική αναβάθμιση εγκλημάτων κλοπής και κλεπταποδοχής σιδηροδρομικού υλικού .
  • Συμπερίληψη στα μέτρα στήριξης των οικογενειών των θανόντων από δεκαετία σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα.

Θα ήθελα να επισημάνω, πως τα μέτρα αυτά συνιστούν μια μεταβατική απάντηση της πολιτείας στο τραγικό συμβάν, έτσι ώστε να αισθάνονται οι πολίτες πως το μέσο αυτό είναι ασφαλές για να μπορέσουν να το χρησιμοποιούν. Είναι προφανές όταν θα έρθει με το καλό η ολοκλήρωση των έργων, στις αρχές του επόμενου φθινοπώρου, η Ελλάδα θα διαθέτει ένα μηχανολογικά πολύ αναβαθμισμένο σύστημα προστασίας και ασφάλειας. Έως τότε, θα ισχύσουν τα  αυστηρά αυτά μέτρα και θα είμαστε η Ελληνική Κυβέρνηση, ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος και η ΕΡΓΟΣΕ σε πραγματική εγρήγορση, ώστε οι πολίτες να αισθανθούν εμπιστοσύνη και να μπορέσουμε όλοι μαζί να προχωρήσουμε σε μια ουσιαστική αναβάθμιση η οποία δυστυχώς είναι υπερήμερη από δεκαετίες».