Κυριακή 4 Δεκεμβρίου 2022

Ελληνοτουρκικά: - Πώς διαμορφώνεται η νέα ισορροπία ισχύος στο Αιγαίο - Ο εκνευρισμός της Άγκυρας - Γραφήματα


 Ένα φιλόδοξο εξοπλιστικό πρόγραμμα υλοποιεί τα τελευταία χρόνια η Αθήνα, προκαλώντας την έντονη αντίδραση της Άγκυρας, καθώς δείχνει να ανατρέπει όχι τους αριθμούς στους σχετικούς πίνακες, αλλά τον συσχετισμό ισχύος στο πεδίο δράσης. Με την Ελλάδα να αποκτά το επόμενο διάστημα και µε χρονικό ορίζοντα μέχρι το 2030, «υπεροπλία» σε αέρα και θάλασσα, όπως αναφέρουν στρατιωτικές πηγές.

Η Πολεμική Αεροπορία περνά στα αεροσκάφη 4,5ης και 5ης γενιάς, µε την Τουρκία να μένει πίσω αφού δεν θα διαθέτει κανένα μαχητικό αυτού του επιπέδου. Αυτή η ανατροπή εξηγεί εν πολλοίς και τον εκνευρισμό της Άγκυρας που περιμένει ακόμη «πράσινο φως» από την Ουάσιγκτον για πρόσθετη αγορά και την αναβάθμιση των δικών της F-16.

Τα πρώτα οκτώ Rafale είναι ήδη στην Τανάγρα, ενώ μέχρι το καλοκαίρι του 2023 αναμένεται να έχουν γίνει 18 και την επόμενη χρονιά να φτάσουν τα 24.

Η Αθήνα έχει ήδη αποστείλει την αίτηση ενδιαφέροντος στις ΗΠΑ για τα F-35 και αναμένει εξελίξεις, ενώ σε πρόγραμμα αναβάθμισης είναι και τα F-16, σε Viper.

Την ίδια στιγμή το Πολεμικό Ναυτικό έχει προχωρήσει στην παραγγελία των τριών φρεγατών FDI (Belh@rra), µε την παραλαβή τους να αρχίζει πιθανότατα το 2024 και να ολοκληρώνεται το 2025, ενώ παραμένει ενεργή και η επιλογή για την απόκτηση και τέταρτου πλοίου του ίδιου τύπου.

Εχει ήδη ενεργοποιηθεί δε το πρόγραμμα απόκτησης τριών κορβετών µε την επιλογή για µία επιπλέον.



Γάλλοι και Ιταλοί – σύμφωνα µε πληροφορίες – κατέθεσαν τις τελικές τους προτάσεις μέσα στην εβδομάδα µε την κινητικότητα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας να είναι αυξημένη και τις αποφάσεις, όπως υπογραμμίζουν αρμόδιες πηγές, να αναμένονται άμεσα και να κρίνονται στις «λεπτομέρειες».

Ο χρόνος παράδοσης και η χρηματοδότηση παίζουν κυρίαρχο ρόλο, ενώ η τελική επιλογή θα είναι πολιτική και θα έχει και διπλωματική διάσταση. Προς υπογραφή βαδίζουν και τα πυραυλικά συστήματα από το Ισραήλ Spike NLOS, τα οποία αφορούν τον στρατό, την αεροπορία στρατού και το πολεμικό ναυτικό.

πηγή:https://www.in.gr/2022/12/04/politics/politiki-grammateia/pos-diamorfonetai-nea-isorropia-isxyos-sto-aigaio-o-ekneyrismos-tis-agkyras/

Τομεάρχης Ανάπτυξης και Επενδύσεων ΣΥΡΙΖΑ: - Ο Βασιλιάς(Μητσοτάκης) είναι γυμνός - Θα βάλουμε φρένο στην ακρίβεια - Θα μειώσουμε τους ειδικούς φόρους στην ενέργεια και στα καύσιμα.



Συνέντευξη του τομεάρχη Ανάπτυξης και Επενδύσεων της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ και βουλευτή Μεσσηνίας στην εφημερίδα «Real News της Κυριακής» (Μαριτίνα Ζαφειριάδου)


:

«Μυρίζει εκλογές», είπε ο πρωθυπουργός, διαβεβαιώνοντας παράλληλα τους επενδυτές πως οι δεύτερες κάλπες θα στηθούν πολύ κοντά στις πρώτες. Πρέπει να θεωρούμε βέβαιη την προσφυγή στις κάλπες για δεύτερη φορά; Και τι θα σημαίνει αυτό για τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ;

Ένα ακόμα δείγμα της ανευθυνότητας Μητσοτάκη. Οι πρωθυπουργοί δεν «μυρίζουν», οι πρωθυπουργοί αποφασίζουν. Αυτή τη στιγμή η χώρα βυθίζεται στην ανασφάλεια μέσα από τον τοξικό συνδυασμό του πρωτοφανούς σκανδάλου των υποκλοπών και των καθημερινών ανατιμήσεων σε βασικά καταναλωτικά αγαθά. Ο πρωθυπουργός αντί να αναλάβει, έστω και τώρα, τις ευθύνες του επιμένει σε μικροπολιτικά παιχνίδια και κρυπτικές δηλώσεις. Πλέον είναι αδιάφορες.

Οι εκλογές θα έχουν νικητή τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και θα αναδείξουν μία νέα ισχυρή προοδευτική κυβέρνηση. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα κληθεί, όπως έγινε και στο πρόσφατο παρελθόν, να ηγηθεί της συλλογικής προσπάθειας της ελληνικής κοινωνίας για έξοδο από την κρίση. Ξέρουμε ότι είναι ένα δύσκολο έργο και ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις. Ξέρουμε όμως ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε με ένα πρόγραμμα που θα βάλει φρένο στην ακρίβεια και την ίδια στιγμή θα ανοίγει το δρόμο για τις ριζικές μεταρρυθμίσεις που απαιτεί η εποχή μας.

Η ακρίβεια καλπάζει. Θεωρείτε ότι μέτρα όπως το ‘καλάθι του νοικοκυριού’ ή κάποια επιδόματα εκ μέρους της κυβέρνησης είναι αρκετά;

Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει το τσουνάμι της ακρίβειας με χάρτινα φράγματα. Το καλάθι του νοικοκυριού είναι ένα αποσπασματικό μέτρο που δεν φέρνει χειροπιαστά αποτελέσματα πέρα από τις γνωστές επικοινωνιακές φιέστες.
Εκεί όμως που υπάρχει πραγματικό πρόβλημα είναι στην επιλογή της κυβέρνησης να απαντήσει στην ενεργειακή κρίση με επιδόματα τα οποία συντηρούν την αισχροκέρδεια. Αυτή τη στιγμή δαπανάται δημόσιο χρήμα όχι για να ανακουφιστούν οι πολίτες ή να θωρακιστεί η οικονομία, αλλά για να μην διαταραχθεί η ακραία κερδοσκοπία στην αγορά ενέργειας. Πρόκειται για μια στρατηγική επιλογή της κυβέρνησης με πολλαπλά καταστροφικά αποτελέσματα: η χώρα εξακολουθεί να κάνει πρωταθλητισμό στο κόστος ενέργειας, οι τιμές των προϊόντων ανεβαίνουν διαρκώς, η επιβάρυνση νοικοκυριών και επιχειρήσεων γίνεται δυσβάσταχτη και μόνοι κερδισμένοι είναι οι πάροχοι ενέργειας.

Μήπως όμως είναι αρκετά για να …κερδίσουν τις εκλογές;

Μόνο αν ζει κανείς στην παράλληλη πραγματικότητα του κυρίου Μητσοτάκη. Αν κανείς βγει από αυτήν, η εικόνα είναι ζοφερή. Σκεφτείτε το εξής: ζούμε το μεγαλύτερο θεσμικό σκάνδαλο της Μεταπολίτευσης. Η κυβέρνηση και ειδικότερα ο πρωθυπουργός εμπλέκονται σε ένα δυσώδες κύκλωμα παρακολούθησης της ιδιωτικής ζωής ανθρώπων που εκτείνονται από πολιτικούς του αντιπάλους μέχρι στενούς του συνεργάτες. Δεν πρόκειται για ένα στιγμιαίο λάθος. Πρόκειται για μια επικίνδυνη επιλογή που στρέφεται κατά του δημοκρατικού μας πολιτεύματος. Κανείς δεν μπορεί να εμπιστευτεί έναν πρωθυπουργό που δεν εμπιστεύεται ο ίδιος τους υπουργούς του. Και οι εκλογές, όποτε και αν γίνουν, θα δείξουν το αυτονόητο: η χώρα βυθίζεται στην ανασφάλεια. Η ελληνική κοινωνία απαιτεί, και της αξίζει, πολιτική αλλαγή.

Τι θα κάνατε διαφορετικά στην αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης;

Σας θυμίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσε την πρώτη δέσμη μέτρων ήδη από το καλοκαίρι του 2021. Όταν η κυβέρνηση ισχυριζόταν ότι δεν υπάρχει καμία κρίση και ότι οι όποιες ανατιμήσεις είναι «προσωρινές». Η ενεργειακή έκρηξη απαιτεί σύγκρουση με τον πυρήνα του προβλήματος: την ανεξέλεγκτη διαμόρφωση των τιμολογίων που συνδέεται με κερδοσκοπικές πρακτικές.
Η δική μας πρόταση έχει ως αφετηρία την επιβολή πλαφόν στη λιανική και χονδρεμπορική αγορά και τη μείωση των ειδικών φόρων στην ενέργεια και στα καύσιμα. Τα μέτρα αυτά είναι απολύτως αναγκαία αλλά δεν είναι από μόνα τους αρκετά. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ επιμένει στην ανάγκη ελέγχου και ρύθμισης της αγοράς, φορολόγησης των υπερκερδών, πάταξης της αισχροκέρδειας και μετάβασης της ΔΕΗ σε μία νέα εποχή υπό δημόσιο έλεγχο και λογοδοσία.

Έχετε πολλάκις κατηγορήσει την κυβέρνηση για ‘δωράκια’ σε λίγους και ημέτερους. Το κάνατε με αφορμή και το άνοιγμα των καταστημάτων την τελευταία Κυριακή του Νοεμβρίου. Όμως το άνοιγμα των καταστημάτων περισσότερες Κυριακές θεσμοθετήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ…

Μιλώντας για «δωράκια» την απάντηση δίνει η πρόσφατη αποκάλυψή μας ότι το ΥΠΕΝ προκηρύσσει συμβάσεις ύψους 17 εκατομμυρίων ευρώ για «τεχνικούς συμβούλους». Είναι απλά προκλητικό. Και φυσικά δεν είναι η μόνη τέτοια υπόθεση. Η κυβέρνηση συστηματικά χρηματοδοτεί με ποικίλους τρόπους μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, στερώντας πολύτιμους πόρους από αυτούς που τους έχουν πραγματικά ανάγκη: μικρομεσαίους, εργαζόμενους και νοικοκυριά.
Στην περίπτωση των καταστημάτων τα πράγματα είναι απλά. Η κυβέρνηση μετά από κουραστικές παλινωδίες που μαρτυρούν τη διαχειριστική της ανεπάρκεια αποφάσισε σπασμωδικά το άνοιγμα την τελευταία Κυριακή του Νοεμβρίου. Το έκανε αυτό γιατί έτσι επιθυμούσαν ορισμένες μεγάλες επιχειρηματικές αλυσίδες. Το ωράριο έχει γίνει πλέον λάστιχο και οι ισχυροί κανόνες που είχε ορίσει ο ΣΥΡΙΖΑ για τη ρύθμιση της αγοράς και των εργασιακών σχέσεων έχουν εγκαταλειφθεί. Είναι και αυτό ένα έμμεσο «δωράκι» της κυβέρνησης προς τους ισχυρούς φίλους της.

Στις 17 Δεκεμβρίου ψηφίζεται στη Βουλή ο προϋπολογισμός. Θεωρείτε ότι πρόκειται για ένα εφαρμόσιμο σχέδιο;

Όσο ήταν και ο προηγούμενος προϋπολογισμός που προέβλεπε ότι οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας και της ακρίβειας θα εκλείψουν τους πρώτους μήνες του 2022! Τα ίδια και φέτος. Η κυβέρνηση καταθέτει στον προϋπολογισμό ανεδαφικούς στόχους, ενώ την ίδια στιγμή δεν παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την αντιμετώπιση των πολλαπλών κρίσεων που βρίσκονται μπροστά μας.

Ολοένα και κλιμακώνεται η προκλητική ρητορική της Τουρκίας. Φοβάστε ενδεχόμενο θερμό επεισόδιο;

Σε μια ρευστή συγκυρία όπως αυτή που ζούμε δεν μπορούμε να πορευόμαστε ούτε με φόβο, ούτε με αφέλεια. Η χώρα πρέπει να είναι προετοιμασμένη για όλα τα ενδεχόμενα με εμπιστοσύνη στις δυνάμεις της. Η αυτοπεποίθηση αυτή πρέπει να οδηγεί στην ανάληψη συγκεκριμένων πρωτοβουλιών. Θυμίζω ότι στη Σύνοδο Κορυφής τον Ιούνιο του 2019 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πέτυχε για πρώτη φορά να συμπεριληφθεί στο κείμενο απόφασης η δυνατότητα επιβολής κυρώσεων προς την Τουρκία σε περίπτωση παραβίασης  του Διεθνούς Δικαίου. Αυτό θα έπρεπε να είναι όπλο στα χέρια της κυβέρνησης. Δυστυχώς η ΝΔ πορεύτηκε με την -εσφαλμένη όπως σύντομα αποδείχθηκε- θεωρία της «απομονωμένης» Τουρκίας. Για να αναστραφεί η εικόνα, χρειάζεται ένας διαφορετικός προσανατολισμός που θα επιτρέψει στη χώρα μας να αναδειχθεί σε παράγοντα σταθερότητας και ειρήνης στην περιοχή.

 


Οι μετά Χριστόν προφήτες


 Κάποτε ο δηµόσιος διάλογος περιοριζόταν στο τι έγινε και τι πρέπει να γίνει. Σήμερα μεγαλύτερη πέραση έχουν τα θέματα που αναφέρονται στο τι θα γίνει. Ετσι όλοι «ξέρουμε» το αποτέλεσμα των εκλογών, ο οίκος Fitch δίνει 75% πιθανότητες να ξαναγίνει πρόεδρος ο Ερντογάν και 75% πιθανότητες να χάσει τη Βουλή, «η αμερικανική τράπεζα Citi μας δίνει τη “γεωγραφία” της ύφεσης για το 2023 (…) Ποιες οικονομίες θα πέσουν σε ύφεση και πότε» (Liberal, 2.12.2022). Τέλος, κάποιοι απαιτούν από τους επιστήμονες να δώσουν ακριβή ημερομηνία του επόμενου μεγάλου σεισμού.

Οι δημόσιες προφητείες άλλοτε επαληθεύονται και άλλοτε όχι. Ο Νουριέλ Ρουμπινί είχε προβλέψει την κρίση των στεγαστικών δανείων στις ΗΠΑ. Προφήτεψε όμως και τη διάλυση της Ευρωζώνης με αφορμή την ελληνική κρίση. Κάποτε ο Economist προέβλεπε πτώση της τιμής του πετρελαίου κατά 25% τους επόμενους έξι μήνες. Οταν διαψεύσθηκε έκανε την αυτοκριτική του ως εξής: «Το μυστικό της καλής πρόβλεψης είναι να πεις “τι θα γίνει” ή “πότε θα γίνει”. Ποτέ και τα δύο μαζί».

Αυτή την τακτική της ασάφειας ακολούθησαν και οι «ρεαλιστές» της γεωπολιτικής, σαν τον Χένρι Κίσινγκερ, που από το 2014 προέβλεπαν ότι η Ρωσία δεν θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια αν η Ουκρανία έμπαινε στο ΝΑΤΟ. Βεβαίως η Ουκρανία δεν μπήκε στο ΝΑΤΟ, αλλά πάλι η Ρωσία δεν έκατσε με σταυρωμένα τα χέρια. Ουδείς όμως προέβλεψε τις νίκες των Ουκρανών επί του πεδίου.

Οι προβλέψεις με τη μέθοδο Economist είναι σαν τις καφεμαντείες. Υπάρχει περίπτωση να διαψευστεί το «μεγάλη στενοχώρια θα σε βρει»; Οι στενοχώριες είναι αναπόσπαστο σημείο της ζωής μας και το «μεγάλη» δεν είναι ακριβής επιστήμη. Οπότε το «μεγάλη πόρτα θα διαβείς» δεν προσδιορίζει χρονική στιγμή, αλλά ούτε την πόρτα· μπορεί να είναι σε ένα ψηλοτάβανο καφέ, ίσως να συμβολίζει προαγωγή, μπορεί και να ερμηνευθεί με τη μεγαλύτερη πόρτα που περνάει κάθε άνθρωπος μία φορά στη ζωή του, δηλαδή τον θάνατο.

Μεγαλύτερο όμως πρόβλημα αποτελεί το γεγονός πως οι ασαφείς προφητείες είναι ως επί το πλείστον εκφοβιστικές, έτσι ώστε να έχουν πέραση. Κι αν αυτή καθαυτήν η προφητεία –π.χ. σε ένα επιστημονικό άρθρο που προβάλλει τάσεις με χιλιάδες αστερίσκους– δεν είναι αρκούντως τρομακτική, υπάρχουν οι τίτλοι των ΜΜΕ να καλύψουν το κενό: «Χωρίς νερό μένει η ανθρωπότητα». Σαν να μη μας φθάνουν οι στενοχώριες του σήμερα, φορτώνουμε και τους φόβους του αύριο. Προσθέτουμε πολυπλοκότητα σε ένα εξαιρετικά σύνθετο παρόν.

Τα παραπάνω δεν λένε ότι δεν πρέπει να προβάλλουμε τις σημερινές τάσεις στο μέλλον· η δημοσίευσή τους διορθώνει πορείες. Απλώς πρέπει να φιλτράρουμε καλά τα αποτελέσματα



πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/562167751/oi-meta-christon-profites/

Ένοπλες Δυνάμεις: Προχωρά το πρόγραμμα των 76 αμφίβιων AAV-7 - Ήταν ο ανεκπλήρωτος πόθος των Πεζοναυτών εδώ και δεκαετίες. - Έρχονται μέσα στο 2023.


 Για το θέμα των αμφίβιων τεθωρακισμένων AAV-7 που θα προμηθευθούν οι Έλληνες Πεζοναύτες έχουμε γράψει από την πρώτη στιγμή, και έχουμε τοποθετηθεί υπέρ της επιλογής που έκανε το ΓΕΣ και το ΓΕΕΘΑ. Βέβαια, κάποιοι θεώρησαν πως τα AAV-7, που προωθήθηκαν από τον ΑΓΕΕΘΑ, είναι μια καλή ευκαιρία για να χτυπήσουν τον ίδιο. Χωρίς να υπολογίζουν πως η προμήθεια τέτοιων οχημάτων είναι ανεκπλήρωτος πόθος των Πεζοναυτών εδώ και δεκαετίες. Ως το μέσο που θα τους κάνει Πεζοναύτες, κι όχι καλοεκπαιδευμένο Πεζικό με ειδίκευση στις αποβάσεις από αποβατικά πλοία.

Απλά κάποιους τους βολεύει να λένε πως “το Πολεμικό Ναυτικό ξέρει” (που ξέρει), αλλά “το ΓΕΕΘΑ δεν ξέρει”. Και ξέρουν αυτοί. Το έχουμε ξαναπεί, τα μεταχειρισμένα από ΗΠΑ δεν έχουν ούτε διαφήμιση, ούτε προωθητικό “πακέτο” για σίτιση χειριστών λογαριασμών twitter.

Άλλώστε η διαφορά Πεζικού που κάνει απόβαση, με τους Πεζοναύτες που κάνουν απόβαση, φάνηκε στον Β’ ΠΠ. Όταν στη Νορμανδία ή στην Ιταλία έγιναν αποβάσεις με Πεζικό, ενώ στον Ειρηνικό “έπαιξαν μπάλα” οι Πεζοναύτες, με το island hopping. Εκεί αποδείχτηκε η αξία του περίφημου Amphibious Vehicle, Tracked (LVT), που εξελίχθηκε με τα χρόνια, στο LVTP-5 και μετά στο LVTP-7. Οι Αμερικανοί Πεζοναύτες που έχουν κάνουν ουκ ολίγες πραγματικές αποβάσεις, ξέρουν την αξία του μέσου.

Ευτυχώς όμως το πρόγραμμα προχωρά κανονικά, και παρά τα διάφορα προβλήματα, συντονιστικού χαρακτήρα, είναι εντός χρονοδιαγραμμάτων. Υπενθυμίζουμε πως αντίστοιχες καθυστερήσεις είχαμε και με τα OH-58D Kiowa Warrior, όπως και με τα Μ1117 (για διαφορετικούς λόγους κάθε φορά). Θα πρέπει να πούμε πως τα οχήματα παραχωρούνται ουσιαστικά δωρεάν, αυτό που θα πληρώσουμε είναι η ανακατασκευή τους, η εκπαίδευση, και οι απαραίτητες υποδομές.

Το AAV-7 είναι ένα τεχνολογικό υβρίδιο, που χρειάζεται υψηλού επίπεδου συντήρηση. Συνεπώς, το να τα αγοράσουμε, για να τα παρατήσουμε άνευ ανταλλακτικών στον ήλιο και μετά… βλέπουμε, δεν είναι επιλογή. Ο Στρατός θέλει να τα συντηρεί, γιατί θα έχουν συνεχή χρήση, και πρέπει να είναι πάντα διαθέσιμα.

Η Τουρκία ξέρουμε πως δεν θα έρθει “νύχτα”, αλλά θα έρθει αν το αποφασίσει. Πρέπει λοιπόν η στρατιωτική ηγεσία να έχει πληθώρα λύσεων και μέσων στην διάθεση της, ώστε να μην αναγκαστεί να πάει στην πολιτική ηγεσία και να πει “χάσαμε”. Συνεπώς, χρειαζόμαστε πολλά AAV-7, για τις πράγματι δύσκολες και επικίνδυνες αποστολές απόβασης. Ακόμη και περισσότερα αν είναι δυνατόν, αλλά οι ΗΠΑ δεν μπορούν να αποχωριστούν άλλα, τουλάχιστον πριν το 2030 με 2035. Έτσι, αυτά που έχουμε, πρέπει να έχουν υψηλές διαθεσιμότητες.

Εκεί ακριβώς θα επενδυθεί είναι η σχεδιαζόμενη δαπάνη, καθώς και στο πολυετές FOS (σύμβαση υποστήριξης) που θα ακολουθεί τα οχήματα. Ο ΕΣ, που έχει πικρή εμπειρία από μη ύπαρξη FOS και δυσκολία εξεύρεσης ανταλλακτικών (λόγοι που οδήγησαν σε απόσυρση τα γαλλικά τεθωρακισμένα ΑΜΧ10 και τα άρματα ΑΜΧ30) δεν καλύπτεται από μια ισχνή αρχική σύμβαση υποστήριξης (Initial Logistics Support), χρειάζεται περισσότερα. Αλλά και πάλι, το συνολικό κόστος για τα 76 AAV-7 υπολογίζεται τελικά στα 150 με 180 εκατ. ευρώ, πολύ πιο κάτω από ότι ξέραμε.

Το ενδιαφέρον είναι πως με πίεση από την ελληνική πλευρά, οι Αμερικανοί έχουν δεσμεύσει υπέρ μας αριθμό οχημάτων που θα έρθουν μέσα στο 2023. Ο λόγος είναι πως το ΓΕΕΘΑ θέλει να ξεκινήσει άμεσα η εκπαίδευση και των μονίμων στελεχών, αλλά και των στρατευσίμων, προκειμένου να έχουμε εφεδρείες που θα γνωρίζουν το όχημα και θα είναι εξοικειωμένες με αυτό.

Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει και δοκιμές και χρήση του οχήματος από μεγάλα αποβατικά σκάφη συμμαχικών μας χωρών, όπως της Γαλλίας αλλά και της Αιγύπτου. Δεν θα ήταν καθόλου άσχημα αν καταφέρναμε να έχουμε τα πρώτα AAV-7 στη άσκηση ΜΕΔΟΥΣΑ 13 του 2023, και να τα δούμε να εξαπολύονται από τα αιγυπτιακά πλοία υποστήριξης αποβάσεων Mistral!

Κλείνοντας, να πούμε πως προχωρά και ο σχεδιασμός για τη δημιουργία λιμενοβραχίονα που θα μπορεί να φιλοξενεί κάποια αποβατικά σκάφη του ΠΝ στο Βόλο. Το κόστος ενός τέτοιου έργου είναι εξαιρετικά χαμηλό, ειδικά σε σχέση με τα οφέλη που θα υπάρξουν. Το ΠΝ ενδιαφέρεται καθώς θα υπάρχει διασπορά των μέσων του, ενώ το ΓΕΣ και το ΓΕΕΘΑ επιθυμούν τη διατήρηση της Ταξιαρχίας Πεζοναυτών στο Βόλο, προκειμένου να υπάρχει μια ενεργή μονάδα στο μετόπισθεν, με υψηλή μαχητική αξία (για την κάλυψη ευαίσθητων υποδομών αν χρειαστεί, μέχρι την ενεργοποίηση της εφεδρείας). Άλλωστε όλη η περιοχή καλύπτεται από την 110 και 111 ΠΜ, ενώ πλησίον υπάρχει και το Στεφανοβίκειο.



πηγή:https://www.ptisidiastima.com/exclusive-76-aav7-program-moving-forward/

Η Μεγάλη των Αποστράτων Κλοπή : 205.508.880 ευρώ, τουλάχιστον, για 72 μήνες - 68.502.960 ευρώ, τουλάχιστον, για 24 μήνες - Γιατί υπομένουν καρτερικά και χωρίς αντίδραση, περιμένοντας μοιραίο, οι απόστρατοι!









    Άκρα  του τάφου σιωπή από Πρωθυπουργό, και των Υπουργών Άμυνας, Οικονομικών, Εργασίας και τον καθ΄ ύλην αρμόδιο υφυπουργό οικονομικών      Θόδωρο Σκυλακάκη για το πότε θα προβούν στην, κατάργηση των παράνομων στα μερίσματα κρατήσεων του ν.4093/12 και την χορήγηση των  οφειλόμενων αναδρομικών στους  απόστρατους Αξιωματικούς του Στρατού και των Σωμάτων Ασφαλείας 

   Είναι γνωστό πως το κράτος, μετά την πτώχευσή του, διασώθηκε οικονομικά, με τις μεγάλες μειώσεις που επέβαλε σε  μισθούς, συντάξεις, αλλά και στα μερίσματα που χορηγούν, τα Μετοχικά Ταμεία, στα εν αποστρατεία στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφάλειας, τα οποία σημειωτέον  δεν λαμβάνουν ούτε ένα ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό όπως συμβαίνει με τις επικουρικές συντάξεις των άλλων ταμείων.

     
    Μετά την κατάργηση του ν.4093/2012, η κυβέρνηση, συνεχίζει την παράνομη παρακράτηση στα μερίσματα που χορηγούνται στους απόστρατους που βγήκαν στη σύνταξη μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2016. 
     
   Τα χρήματα που μας κλέβει η κυβέρνηση τα εντάσσει στα έσοδα του κράτους και τα διαθέτει όπου όπως και σε όποιον θέλει.  
     
    Τα συνολικά έσοδα από τις παράνομες παράνομες παρακρατήσεις για το χρονικό διάστημα από 01 Ιανουαρίου 2017 μέχρι και σήμερα ανέρχονται στα 202.654.670 ευρώ, αναλυόμενα ως εξής: 
        α. Η συνολική δύναμη αποστράτων μέχρι 31-12-2016 ήταν 95.143
        β. Μέση κατά προσέγγιση μείωση των δύο μερισμάτων  30 ευρώ   
        γ. Το χρονικό διάστημα είναι 72  μήνες 
        δ. Υπολογισμός αναδρομικών για 72 μήνες: 95.143Χ30Χ72= 205.508.880 ευρώ
        ε. Υπολογισμός αναδρομικών για 24 μήνες: 95.143Χ30Χ24 = 68.502.960 ευρώ
    
    Συμπέρασμα: Τα Μετοχικά Ταμεία Ενόπλων Δυνάμεων έχουν καταστεί, με το έτσι θέλω, των εκάστοτε κυβερνώντων, ένας καλός και σίγουρος χρηματοδότης καθόσον μας θεωρούν, δεδομένους, υποταγμένους, άβουλους άπραγους και πως  υπομένουμε καρτερικά και χωρίς αντίδραση το μοιραίο. 
Καλά μας κάνουν!








Υπουργός Εργασίας: "Θα δοθούν, στους συνταξιούχους, τα διεκδικούμενα αναδρομικά, μέσω των Δικαστικών αποφάσεων" - "Πότε ξεκινάει η πληρωμή"

Στην συνέντευξη που παραχώρησε στην πρωινή εκπομπή ΣΚΑΪ  "καλημέρα", ο Υπουργός εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, δήλωσε μεταξύ των άλλων  και τα εξής:

    ΕΡΩΤΗΣΗ:  Τα διεκδικούμενα μέσω των Δικαστικών αποφάσεων για τα αναδρομικά, δηλαδή όσοι έχουν κάνει αγωγή και δικαιώθηκαν πότε θα πληρωθούν;

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ο καθένας χωριστά.

    ΕΡΩΤΗΣΗ: Δηλαδή Δικαστική απόφαση και λεφτά

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι

    ΕΡΩΤΗΣΗ: Θα την πάτε με ημερολογιακή απόφαση;

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Γίνεται επεξεργασία από τις υπηρεσίες του ΕΦΚΑ 

    ΕΡΩΤΗΣΗ: Αρχές του 2023 θα αρχίσετε να πληρώνεται και αυτούς; 

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Μάλιστα

   ΕΡΩΤΗΣΗ: Τα έχετε τα λεφτά; 

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Ναι τα έχουμε προφανώς. Προσέξτε δεν είμαστε θαυματοποιοί γι΄ αυτό λέμε μέσα στα όρια που κινείται ο προϋπολογισμός. Η Κυβέρνηση διακρίνεται για μια επαγγελματική διαχείριση των οικονομικών και δημόσιων πραγμάτων


Συντάξεις Ιανουαρίου: - Αυξήσεις σε 222.000 συνταξιούχους πριν τα Χριστούγεννα - "Κρυφός" μποναμάς με αναδρομικά 35 μηνών


 «Κρυφός μποναμάς» που μπορεί να φτάσει έως 500€ για 10.000 - 15.000 συνταξιούχους, καθώς τους οφείλονται και προβλέπεται να λάβουν αναδρομικά 35 μηνών, επειδή δεν είχε ολοκληρωθεί ο επανυπολογισμός των συντάξεων τους - Συνολικά υπολογίζονται σε 222.000 όσοι θα λάβουν αύξηση της σύνταξής τους από τον Δεκέμβριο

Ενας κρυφός... μποναμάς και μάλιστα πριν τα Χριστούγεννα θα έρθει για 222.000 συνταξιούχους, καθώς με τις συντάξεις του Ιανουαρίου θα καταβληθεί από τον ΕΦΚΑ και η 4η ετήσια δόση των αυξήσεων σε όσους έχουν συνταξιοδοτηθεί με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης βάσει των προβλέψεων του νόμου Βρούτση

Ειδικά για 10.000 - 15.000 τυχερούς συνταξιούχους ο «κρυφός μποναμάς» θα είναι αισθητά μεγαλύτερος, καθώς τους οφείλονται και θα λάβουν αναδρομικά 35 μηνών, επειδή δεν είχε ολοκληρωθεί ο επανυπολογισμός των συντάξεων τους.

Οι πληρωμές του επόμενου διμήνου, θα είναι πολλές και μεγάλες, τόσο σε κόστος όσο και σε πλήθος δικαιούχων και για το λόγο αυτό ο ΕΦΚΑ τρέχει στη κυριολεξία ώστε να ολοκληρώσει τις διαδικασίες στην ώρα τους. Πέρα όμως από τις γνωστές ενισχύσεις που θα λάβουν οι συνταξιούχοι - επιταγή ακρίβειας 250 ευρώ πριν τα Χριστούγεννα, αυξήσεις 7,8% τον Ιανουάριο - υπάρχουν κι άλλες αυξήσεις που έρχονται σε πιο στοχευμένο κοινό και αφορούν συγκεκριμένες ομάδες.

Η κρυφή αύξηση 

  • 222.000 παλαιοί συνταξιούχοι, που ήταν δηλαδή ήδη συνταξιούχοι τον Μάιο του 2026 (πριν τον νόμο Κατρούγκαλου), θα δουν με τις συντάξεις Ιανουαρίου που θα πιστωθούν από τις 21 έως τις 23 Δεκεμβρίου, δηλαδή πριν τα Χριστούγεννα, την πρώτη αύξηση στη σύνταξη τους για το 2023.
  • Πρόκειται για την 4η από τις 5 ετήσιες δόσεις της αύξησης που δικαιούνται στο πλαίσιο του νόμου Βρούτση. Η 5η και τελευταία δόση της αύξησης θα έρθει το 2024.  
  • Η αύξηση αφορά μόνο όσους συνταξιοδοτήθηκαν με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης και δικαιούνται μεγαλύτερη ανταποδοτική σύνταξη λόγω των νέων συντελεστών αναπλήρωσης που ισχύουν από τον Φεβρουάριο του 2020.
  • Οι ίδιοι συνταξιούχοι θα λάβουν τέλη Ιανουαρίου με τις συντάξεις Φεβρουαρίου τις αυξήσεις 7,8% που δικαιούνται βάσει της γενικής αύξησης των συντάξεων από 1/1/2023 συν τα αναδρομικά του Ιανουαρίου. 

Για παράδειγμα: 

  • Συνταξιούχος που υπέβαλλε αίτημα συνταξιοδότησης πριν τον Μάιο του 2016, με πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης, λαμβάνει κύρια σύνταξη 514 ευρώ τον μήνα. Πριν τα Χριστούγεννα θα λάβει μια πρώτη αύξηση 2,83% λόγω της 4ης ετήσιας αύξησης που προβλέπεται στον ν. Βρούτση με βάση τα βελτιωμένα ποσοστά αναπλήρωσης, δηλαδή επιπλέον 14,5 ευρώ το μήνα. Συνεπώς η σύνταξη του θα ανέλθει στα 528,5 ευρώ το μήνα από τον Ιανουάριο - δηλαδή από την πληρωμή πριν τα Χριστούγεννα. 
  • Στα τέλη Ιανουαρίου, με τη σύνταξη Φεβρουαρίου, θα λάβει για πρώτη φορά και την γενική αύξηση των συντάξεων, κοντά στο 7,8%, δηλαδή 40 ευρώ (514*7,8%). Την αύξηση αυτή την δικαιούται κανονικά από την σύνταξη Ιανουαρίου (που πληρώνεται τον Δεκέμβριο). Επειδή όμως δεν θα την έχει λάβει από τον Ιανουάριο, θα την λάβει αναδρομικά με την σύνταξη Φεβρουαρίου (πληρωμή τέλος Ιανουαρίου). Δηλαδή, με άλλα λόγια, στα τέλη Φεβρουαρίου θα λάβει τριπλή αύξηση: Αυτή που δικαιούται από το νόμο Βρούτση και διπλή αύξηση για το 2023 (Ιανουάριο + Φεβρουάριο). Η σύνταξη του θα φτάσει στα 608,5 ευρώ.
  • Τον Φεβρουάριο με την σύνταξη Μαρτίου, η σύνταξη του θα επανέλθει στα κανονικά επίπεδα, όπως δηλαδή θα πληρώνεται από τον Φεβρουάριο και στο εξής μέχρι το 2024: 568,5 ευρώ. 



πηγή:https://www.imerisia.gr/syntaxeis/asfalistiko/59418_syntaxeis-ianoyarioy-ayximena-posa-gia-222000-syntaxioyhoys-prin-ta?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=%CE%97%CE%9C%CE%95%CE%A1%CE%97%CE%A3%CE%99%CE%91+%CE%9A%CE%A5%CE%A1%CE%99%CE%91%CE%9A%CE%97+03%2F12

Βουλευτής Επικρατείας Αλ. Φλαμπουράρης: - Ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι πρώτο κόμμα στις επερχόμενες κάλπες όποτε και αν αυτές στηθούν


 Ο ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ θα είναι πρώτο κόμμα στις επερχόμενες κάλπες όποτε και αν αυτές στηθούν δηλώνει ο Αλέκος Φλαμπουράρης στην ΑΥΓΗ της Κυριακής.

Ο βουλευτής Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ υπεύθυνος του Χρηματοπιστωτικού Τομέα και συντονιστής ΕΠΕΚΕ της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης ξεκαθαρίζει πως κεντρική στόχευση του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία είναι η δημιουργία μιας προοδευτικής κυβέρνησης συνεργασίας ενώ εκτιμά ότι υπάρχουν οι προγραμματικές προϋποθέσεις για τον σχηματισμό της, ήδη από τις κάλπες της απλής αναλογικής Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει «Το προγραμματικό πλαίσιο υπάρχει. Η κοινωνική πλειοψηφία επίσης υπάρχει. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα είναι πρώτο κόμμα και θα προτείνει κυβέρνηση προοδευτικής συνεργασίας απέναντι στη δεξιά συσπείρωση, με πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα».

Αναφορικά με το ζήτημα των πλειστηριασμών ξεκαθαρίζει πως ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ πάντα θεωρούσε και θεωρεί την κατοικία κοινωνικό αγαθό. Παράλληλα απαντά στις επικρίσεις των πολιτικών αντιπάλων του κόμματος δηλώνοντας ότι κατά τη διάρκεια της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ «ποτέ δεν σταμάτησε να υπάρχει πλαίσιο προστασίας πρώτης κατοικίας και καμία πρώτη κατοικία λαϊκού νοικοκυριού δεν βγήκε σε πλειστηριασμό».

Αναφορικά με τη συνολική πρόταση για την αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους και την προστασία της πρώτης κατοικίας, που έχει προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, ο κ. Φλαμπουράρης σημειώνει ότι «το σχέδιό μας, δίνει προτεραιότητα στην πρόληψη και την προστασία του πολίτη και όχι στην εκκαθάριση και τη ρευστοποίηση περιουσιών τους, όπως κάνει ο πτωχευτικός νόμος της ΝΔ. Το νέο κανονιστικό πλαίσιο που ετοιμάζουμε θα προστατεύει την πρώτη κατοικία και θα δίνει δυνατότητες βιώσιμων ρυθμίσεων και με δικαστικές εγγυήσεις, γιατί εμείς δεν έχουμε τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη έναντι των funds, των servicers και των τραπεζιτών».

Ο Αλ. Φλαμπουράρης μιλά για το σκάνδαλο των υποκλοπών υπογραμμίζοντας ότι η χώρα είναι παραδομένη στις μυστικές υπηρεσίες. Σημειώνει δε πως η εκτελεστική η κοινοβουλευτική και η δικαστική εξουσία έχουν ακυρωθεί και προσθέτει πως δεν έχουν αναδειχθεί σε βάθος οι διαστάσεις αυτού του σκανδάλου.