Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου 2022

Ολοκληρώθηκε από την 8η Μ/Π ΤΑΞ / 8ο ΛΜΧ , η Τοποθέτησης Γέφυρας BAILEY στο Δήμο Μετσόβου


 Ανακοινώνεται ότι την Παρασκευή 04 Φεβρουαρίου 2022 ολοκληρώθηκε η τοποθέτηση της στρατιωτικής μεταλλικής γέφυρας τύπου BAILEY τριών ανοιγμάτων και συνολικού μήκους 50 μ. στον ποταμό Άραχθο, για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας της επαρχιακής οδού Μικρής Γότιστας – Ανατολής Ιωαννίνων του Δήμου Μετσόβου, η οποία πραγματοποιήθηκε από την Μονάδα Μελετών και Κατασκευών του ΓΕΕΘΑ (ΓΕΕΘΑ/ΜΟΜΚΑ) σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ηπείρου (πατήστε εδώ).

Τα στοιχεία του ωφέλιμου φορτίου κυκλοφορίας της γέφυρας είναι τα ακόλουθα:

  • Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος: 32 τον.
  • Μέγιστο βάρος ανά άξονα: 8 τον.
  • Ελάχιστη επιτρεπόμενη απόσταση μεταξύ οχημάτων: 25 μ.
  • Μέγιστη ταχύτητα διέλευσης 40 χλμ/ώρα.

Η γέφυρα από σήμερα αποδίδεται για την κυκλοφορία επιβατικών οχημάτων και από την Δευτέρα 07 Φεβρουαρίου 2022, θα αποδοθεί και για την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων.

Μαρία Ρεπούση : Ντρέπομαι για τον Πολάκη - ο σεξιστικός λόγος του, οδηγεί στην έμφυλη βία, στο έμφυλο έγκλημα


 

Πολλά ειπώθηκαν και γράφτηκαν για τα ανδραγαθήματα του Παύλου Πολάκη στη Βουλή τις τελευταίες ημέρες. Τα περισσότερα ήταν από πολιτικούς αντιπάλους του κ. Πολάκη ή και από δημοσιολογούντες και μέσα ενημέρωσης που τάσσονται κατά του «πολακισμού» και καλά κάνουν.  

 Ισως όμως το πιο ενδιαφέρον ήταν ένα κείμενο που έγραψε η Μαρία Ρεπούση, πανεπιστημιακός, ιστορικός, πρώην βουλευτής και μέλος της Κεντρικής Επιτροπής Ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ.   

Το γεγονός, δε, ότι επρόκειτο για άρθρο που δημοσιεύτηκε στην «Εφημερίδα των Συντακτών», εφημερίδα που λειτουργεί ως συνείδηση του ΣΥΡΙΖΑ, κάνει αυτή την παρέμβαση της κυρίας Ρεπούση ακόμα πιο σημαντική.   

Ο τίτλος του άρθρου, χαρακτηριστικός: «Το τσίγκινο σώβρακο». Αναφέρεται στη γνωστή χυδαία επίθεση του κ. Πολάκη στον Αδωνι Γεωργιάδη στο εντευκτήριο της Βουλής, το απόγευμα της περασμένης Κυριακής.   

Σε αυτό το κείμενο, η κυρία Ρεπούση επεσήμανε κατ’ αρχάς το πολιτικά προφανές, ότι για μία ακόμη φορά ο βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ προσέφερε μια καλή ευκαιρία στην κυβερνητική παράταξη να βγει από μια δύσκολη θέση –«για άλλη μια φορά εμφανίστηκε ο από μηχανής θεός της ΝΔ για να την ξελασπώσει από την κριτική που της ασκήθηκε στη διάρκεια της τριήμερης κοινοβουλευτικής διαδικασίας. Και με “μάτσο” τρόπο που προσβάλλει βαθιά τις αξίες της Αριστεράς και τον πολιτισμό των προοδευτικών πολιτών αυτής της χώρας στους οποίους ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να απευθυνθεί και να κερδίσει», έγραψε.   

Ωστόσο, το πιο ενδιαφέρον είναι ότι η κυρία Ρεπούση ανέδειξε τον βαθύ σεξισμό που είχαν τα λόγια του κ. Πολάκη, την τοξική αρρενωπότητα που αποπνέουν, την ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ, υποτίθεται, είναι υπέρ των δικαιωμάτων και κραυγάζει για τις γυναικοκτονίες και την έμφυλη βία. Ανέδειξε με έναν τρόπο την υποκρισία του ΣΥΡΙΖΑ και σε αυτό το ζήτημα…   

Εγραψε συγκεκριμένα: «Δεν επρόκειτο για λαϊκιστικό ακτιβισμό ή για λόγια του πεζοδρομίου, όπως χαρακτηρίστηκαν τα λόγια του. Ηταν ακραία σεξιστικός λόγος, που, όπως πολλές φορές έχουμε υποστηρίξει, είναι κρίκος της αλυσίδας της έμφυλης βίας που βιώνουν οι γυναίκες και οι κάθε μορφής θηλυκότητες. Είναι σκαλί για τον τελευταίο κρίκο: το έμφυλο έγκλημα. Και από τη μία πετυχαίνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ρούμπο με την ευαισθησία που δείχνει για τις γυναικοκτονίες και την τροπολογία του για την ποινική αναγνώρισή τους και από την άλλη εμφανίζεται η τοξική αρρενωπότητα του Πολάκη, με τη γνωστή προτροπή».   

Και η κυρία Ρεπούση συνέχισε: «Την επόμενη ημέρα, το τσίγκινο σώβρακο ήταν η πρώτη είδηση. Ξεχάστηκε όλη η κριτική που ασκήθηκε από την κοινοβουλευτική ομάδα και τον Αλέξη Τσίπρα. Ο Πολάκης, φαντάζομαι, για προσωπικούς του λόγους και για το δικό του ακροατήριο, που δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχει, έχυσε όλο το γάλα από την καρδάρα. Και έκανε πολλά μέλη αυτού του κόμματος να ντρέπονται βαθιά για τον λόγο που εκπέμπουν κεντρικά του στελέχη. Και εμάς τις φεμινίστριες, όσες βρισκόμαστε μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, να αναρωτιόμαστε τι στο καλό παλεύουμε μέσα στην κοινωνία, όταν το κόμμα της Αριστεράς καλύπτει ανάλογα φαινόμενα».   



Πηγή: Protagon.gr










Το σώβρακο στο κεφάλι - Τι μας λέει ο σύντροφος; - Όταν το όργανό σου είναι μακρύ ...



 Δεν ξέρω τι με απελπίζει περισσότερο… Η ίδια η φράση ή το ταχυδακτυλουργικό προς ηλιθίους: «Με το τσίγκινο εννοούσα κράνος»; Στη χώρα (μπορεί και στον κόσμο όλο) βράζει ένας εμφύλιος. Αυτοί που φοράνε το σώβρακο στο κεφάλι εναντίον αυτών που αναγνωρίζουν το κεφάλι στο ψηλότερο σημείο του σώματος

Ρέα Βιτάλη


Και είπεν ο Πολάκης: «Να φοράς τσίγκινο σωβρακάκι». Και δύο μέρες μετά, ως Καμμένος που αλλάζει πρόσωπο μα μένει ίδιος, το διευκρίνισε περιπαίζοντάς μας –γιατί βεβαίως βεβαίως αυτός είναι πιο ξύπνιος από όλους– «Με το τσίγκινο εννοούσα κράνος». 

Α ρε Φρόιντ, μάγκα! Όταν το όργανό σου είναι μακρύ εννοείται ότι σκαρφαλώνει και στο κεφάλι, περιπλέκεται εγκέφαλο ως κισσός, πνίγει η αντρίλα το σύμπαν σου όλο, συνεπώς το σώβρακο φοριέται στο κεφάλι…Κράνος. Μπορεί και ολούθε σου… Πανοπλία. 

Από την άλλη, και μόνο που «εμπλέκεσαι» σε τέτοια ανάλυση, που μεταφέρεις εξυπνακισμούς αναλύοντας, μολύνεσαι. Πτου και ξαναπτού. «Μην κοιτάς προς τα εκεί. Μη! Κοίτα αλλού», όπως έλεγαν οι παλιές μάνες. Και υπάρχουν τόσα συναρπαστικά, τόσα ιερά, τόσα ευλογημένα «αλλού»! Είναι όμως έτσι απλό; Πώς λέτε να συμπεριφέρεται αυτό το «μοντέλο» αντρίλας σε μια γυναίκα, για παράδειγμα, που ορθώνει ανάστημα λόγου; Πώς άραγε να είναι η ματιά του για τα φύλλα των φύλων; Ο εκπρόσωπος της αντρίλας διατυμπανίζει το «μοντέλο» εντός Βουλής. 

Μεταφέρει τον λόγο στο γεννητικό σύστημα και μόνο. «Να φοράς τσίγκινο σωβρακάκι». Ετσι συνεννοείται. Σε χρόνια που η αντρίλα μαστίζει –μαζί με τον κορονοϊό– ασφυκτιώντας σε τέσσερις τοίχους σπιτιών, δεν ξέρεις πού μπορεί να φτάσει. Μάλλον ξέρεις. Μια χαρά το ξέρουμε. Μην το παίζουμε αθώοι. «Μα, εκπρόσωπος της Αριστεράς να συμπεριφέρεται έτσι;» σηκώνουν τα σηκωμένα φρύδια, ακόμα πιο πάνω, μερικοί. 

Δεν ξέρω τι με απελπίζει περισσότερο… Η φράση «Να φοράς τσίγκινο σωβρακάκι», το ταχυδακτυλουργικό προς ηλιθίους «Με το τσίγκινο εννοούσα κράνος» ή το ότι μερικοί ακόμα επικαλούνται «Αριστερά»; Τους κλώτσησαν με κάθε τρόπο, αφάνισαν αξίες και αυτοί… Ως Κατερίνα Χέλμη… «Μείνε. Είσαι Αριστερά». Φέρνω στη σκέψη μου τον συνέταιρό τους. Όπως μας φτάνει μέσα από τις φωτογραφίες του. 

Πότε στο Παρίσι με βελούδο κόκκινο, «Σαράφης στα Τρίκαλα, στην Καρδίτσα, τώρα και στο Παρίσι» (πάλι προδόθηκε η ηλικία)… Πότε στα μπλε, «τον σούρ’ τον» και μια ποσέτα να σπάει το μπλε ως γόης. Ξέρει να ζει! Τι μας λέει ο σύντροφος; Σταρχι@ια μου! Αυτό που μας λέει και ο σώβρακος. Στη χώρα (μπορεί και στον κόσμο όλο) βράζει ένας εμφύλιος. Αυτοί που φοράνε το σώβρακο στο κεφάλι εναντίον αυτών που αναγνωρίζουν το κεφάλι στο ψηλότερο σημείο του σώματος. Ακάλυπτο. Ευάερο. Μην παίζουμε τους αθώους. 

ΥΓ. Επειγόμαστε υγιούς αντιπολίτευσης. 

ΥΓ. 2 Από το χρονογράφημά μου λείπει ο οχλαγωγικός, φλύαρος Αδωνις Γεωργιάδης. Επίτηδες. Οι εκπρόσωποι της αντρίλας πάντα αυτό το επιχείρημα επικαλούνται. Ότι τους εξώθησε ο άλλος/η άλλη. Το είπε προσφάτως και από άμβωνος ένας άλλος κρυφοεκπρόσωπος. Η φλυαρία, είπε, εξωθεί. Είδατε πώς ενώνονται όλα; 


Πηγή: Protagon.gr






Πηγή: Protagon.gr

Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2022

Ποιες εκκρεμείς συντάξεις θα δοθούν έως τον Ιούνιο - Σε ποια κατηγορία δίνει έμφαση η Κυβέρνηση


 

Του Δημήτρη Κατσαγάνη

Mε τρεις "ταχύτητες” τρέχει η κυβέρνηση τη μείωση των εκκρεμών συντάξεων. Στην πρώτη "ταχύτητα” ανήκουν οι εκκρεμείς αιτήσεις για κύριες συντάξεις από μία ή διαδοχική ασφάλιση.

Στη δεύτερη ανήκουν οι εκκρεμείς κύριες συντάξεις παράλληλης ή διεθνούς ασφάλισης. Στην τρίτη "ταχύτητα” ανήκουν οι εκκρεμείς επικουρικές συντάξεις.

Η κυβέρνηση δίνει τη μεγαλύτερη έμφαση για τις εκκρεμείς κύριες συντάξεις μίας ή διαδοχικής ασφάλισης, έπειτα στις εκκρεμείς συντάξεις παράλληλης ή διεθνούς ασφάλισης και έπειτα για τις εκκρεμείς επικουρικές συντάξεις.
Πιο αναλυτικά:

1η ταχύτητα: Εκκρεμείς κύριες συντάξεις μίας ή διαδοχικής ασφάλισης

Πρόκειται για τις αιτήσεις συνταξιούχων ενός μόνο ταμείου (πχ μόνο ΙΚΑ ή μόνο ΟΑΕΕ) και τους συνταξιούχους δύο ή και παραπάνω ταμείων (πχ ΙΚΑ και μετά ΟΑΕΕ, ΟΑΕΕ και μετά ΙΚΑ κοκ).

Η μείωση τους και ειδικά εκείνων που έχουν πάνω από τρεις μήνες αναμονή (δηλαδή οι λεγόμενες ληξιπρόθεσμες) αποτελεί τον κεντρικό στόχο της κυβέρνησης, ενώ έχει δεσμευθεί και απέναντι στους θεσμούς, προκειμένου να τις εκμηδενίσει έως τον ερχόμενο Ιούνιο.

Το βασικότερο πρόβλημα για τη μείωση των ληξιπρόθεσμων εκκρεμών συντάξεων εντοπίζεται στις εκκρεμείς συντάξεις του τέως ΟΑΕΕ. Και αυτό λόγω των χρεών των ελευθέρων επαγγελματιών που ξεπερνούν τα 20.000 ευρώ.

2η ταχύτητα: Εκκρεμείς κύριες συντάξεις παράλληλης ή διεθνούς ασφάλισης

Στη δεύτερη "ταχύτητα” ανήκουν οι εκκρεμείς αιτήσεις για κύριες συντάξεις από παράλληλης ασφάλισης ή διεθνούς ασφάλισης.

Πρόκειται για τους συνταξιούχους που είχαν ασφάλιση ταυτόχρονα σε δύο ή και παραπάνω ταμεία. Για παράδειγμα, ήταν ασφαλισμένοι στο ΙΚΑ και παράλληλα στο ΕΤΑΑ ή στο Δημόσιο και μετά στο ΙΚΑ.

Οι εν λόγω συνταξιούχοι έχουν λάβει τη σύνταξη από το πρώτο, "βασικό” ταμείο τους και περιμένουν τη σύνταξη από το δεύτερο ταμείο, η οποία θα έλθει ως προσαύξηση.

Οι εκκρεμείς αυτές προσαυξήσεις στις συντάξεις ασφαλισμένων, "τρέχουν” από τον Μάιο του 2016 και έπειτα.

Δεδομένου, όμως, ότι οι παροχές αυτές αφορούν σε εκείνους τους συνταξιούχους που έχουν λάβει την πρώτη σύνταξή τους από το (πρώτο ή "βασικό”) ταμείο τους (το ΙΚΑ ή το ΕΤΑΑ εν προκειμένω) δεν μετριούνται μεταξύ των εκκρεμών αιτήσεων συνταξιοδότησης, οι οποίες απεικονίζονται κάθε μήνα από τις εκθέσεις του συστήματος "Άτλας”, όπως σημειώνουν τα ίδια στελέχη στο Capital.gr.

Εντός του ερχόμενου μήνα αναμένεται η εφαρμογή του κατάλληλου λογισμικού προκειμένου να ξεμπλοκάρει η έκδοσή τους.

Όσον αφορά τις διεθνείς συντάξεις, υπενθυμίζεται πως η ένταξη του e-ΕΦΚΑ στο ευρωπαϊκό σύστημα ανταλλαγής πληροφοριών EESSI.

Το σύστημα EESSI αποτελεί ένα κλειστό ηλεκτρονικό σύστημα διακίνησης πληροφοριών μεταξύ των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης των 27 κρατών μελών της Ε.Ε., των χωρών του Ε.Ο.Χ., της Ελβετίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.

Μέσω του EESSI διασυνδέονται τα συστήματα των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης των παραπάνω χωρών, με σκοπό την πλήρη ηλεκτρονική διαχείριση και ανταλλαγή των αναγκαίων ασφαλιστικών πληροφοριών.

3η ταχύτητα: Εκκρεμείς επικουρικές συντάξεις

Τον δρόμο της ψηφιοποίησης έχουν λάβει και οι επικουρικές συντάξεις. Τέθηκε τις περασμένες μέρες σε λειτουργία στην ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ και η ηλεκτρονική αίτηση για τη λήψη επικουρικής σύνταξης λόγω αναπηρίας, σύμφωνα με ανακοίνωση του φορέα. 

Με την υλοποίηση αυτής της ηλεκτρονικής διαδικασίας όλες οι νέες αιτήσεις για λήψη επικουρικής σύνταξης (γήρατος, αναπηρίας και μεταβίβασης λόγω θανάτου) του ιδιωτικού τομέα πραγματοποιούνται πλέον ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα του e-ΕΦΚΑ. Μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να τεθεί σε λειτουργία και η αντίστοιχη ηλεκτρονική αίτηση για τους ασφαλισμένους του δημοσίου τομέα.

Αυτό σημαίνει πως όσοι έχουν προχωρήσει σε χειρόγραφη αίτηση για επικουρική σύνταξη  δεν θα χρειαστεί να υποβάλλουν και πάλι αίτηση μέσω των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Τονίζεται, επίσης, η διαφοροποίηση του τεχνικού τρόπου υποβολή αίτησης (χειρόγραφου ή ηλεκτρονικού) δεν έχει να κάνει με τίποτα με τα δικαιώματα των αιτούντων σε σχέση με την επικουρική σύνταξη,καθώς αυτά διέπονται από τους απολύτως ίδιους κανόνες.

Όπως επισημαίνεται στην ίδια ανακοίνωση του e-ΕΦΚΑ, όταν ένας ασφαλισμένος υποβάλλει ηλεκτρονικά το αίτημα για λήψη της κύριας σύνταξης μπορεί την ίδια ημέρα να υποβάλλει και ηλεκτρονικό αίτημα για τη λήψη της επικουρικής.
Οι ίδιες πηγές αναφέρουν πως η ψηφιοποίηση της διαδικασίας αίτησης επικουρικής σύνταξης θα μειώσει κατά 1 ή 1 ½ μήνα την αναμονή της λήψης της επικουρικής σύνταξης.

Η επιτάχυνση της απονομής των επικουρικών συντάξεων αποτελεί αλληλένδετο στόχο με εκείνο της επιτάχυνσης της απονομής των κύριων συντάξεων, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές. Για να εκδοθεί μία επικουρική σύνταξη ενός ασφαλισμένου, θα πρέπει προηγούμενα έχει εκδοθεί η οριστική σύνταξή τους. Συνεπώς, όταν εκδίδονται περισσότερες νέες κύριες συντάξεις (όπως συμβαίνει τελευταία βάσει των στοιχείων που δημοσιεύει η κυβέρνηση μέσω των μηνιαίων εκθέσεων του συστήματος "Άτλας”) ανοίγει ο δρόμος για την έκδοση περισσότερων νέων επικουρικών συντάξεων, τονίζουν αρμόδια στελέχη των ταμείων στο Capital.gr.

Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση προχωρά σε αυτόνομα μέτρα αύξησης των ρυθμών έκδοσης των νέων επικουρικών συντάξεων, όπως η ψηφιοποίηση των σχετικών αιτήσεων.

Αυτό δεν θα είναι το μόνο μέτρο, καθώς όπως έχει αποκαλύψει το Capital.gr αναφέρουν πως θα επεκταθεί και στο επικουρικό το "σύστημα” έκδοσης συντάξεων από ιδιώτες.

Με άλλα λόγια, οι αυτοαπασχολούμενοι δικηγόροι και λογιστές, οι οποίοι έχουν καταπιαστεί από τον Νοέμβριο με την έκδοση νέων κύριων συντάξεων, θα ασχοληθούν με την έκδοση νέων επικουρικών συντάξεων.



πηγή:https://www.capital.gr/oikonomia/3612529/poies-ekkremeis-suntaxeis-tha-dothoun-eos-ton-iounio

Ένοπλες Δυνάμεις: Απάντηση, του ΥΕΘΑ για τις αυξανόμενες επιστροφές αποστράτων σε θέσεις που στερούνται οι ενεργεία Αξιωματικοί - Πόση είναι η οικονομική επιβάρυνση


 

Ερώτηση & Α.Κ.Ε. Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 1917//75/16-12-2021) με θέμα: «Αδικίες στους κανόνες μοριοδότησης μεταθέσεων του ΣΞ και αυξανόμενες επιστροφές αποστράτων σε θέσεις που στερούνται οι ενεργεία αξιωματικοί»

Απάντηση ΥΕΘΑ Νικόλαου Παναγιωτόπουλου σε ερώτηση & Α.Κ.Ε. Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 1917//75/16-12-2021) με θέμα: «Αδικίες στους κανόνες μοριοδότησης μεταθέσεων του ΣΞ και αυξανόμενες επιστροφές αποστράτων σε θέσεις που στερούνται οι ενεργεία αξιωματικοί»


ΘΕΜΑ: Κοινοβουλευτικός Έλεγχος 
ΣΧΕΤ.: Ερώτηση & Α.Κ.Ε. 1917//75/16-12-2021 της Βουλής των Ελλήνων 

Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης και Αίτησης Κατάθεσης Εγγράφων, που κατέθεσαν οι Βουλευτές της κοινοποίησης με θέμα «Αδικίες στους κανόνες μοριοδότησης μεταθέσεων του ΣΞ και αυξανόμενες επιστροφές αποστράτων σε θέσεις που στερούνται οι ενεργεία αξιωματικοί», σας γνωρίζω τα ακόλουθα: 

Το πλαίσιο των μεταθέσεων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ), ρυθμίζεται σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, το οποίο εξασφαλίζει το αδιάβλητο και την αντικειμενικότητα στις μεταθέσεις. 

Μάλιστα, στο πλαίσιο των παραπάνω και σύμφωνα με την δέσμευση της πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ), εκδόθηκε ήδη η νέα  Υπουργική Απόφαση, υπό στοιχεία Φ.411/12/362832/Σ.8977/08-12-2021 (Β΄5700), για τη μοριοδότηση των στελεχών, ικανοποιώντας αιτήματα τα οποία είχαν διατυπωθεί, αλλά και διορθώνοντας σφάλματα ή παραλείψεις τα οποία διαπιστώθηκαν προϊόντος του χρόνου και των συνθηκών. 

Η διαφοροποίηση μοριοδότησης των θέσεων σε ορισμένες Υπηρεσίες στη Φρουρά της Αττικής, μεταξύ των οποίων και οι Υπηρεσίες του ΥΠΕΘΑ, έγκειται στα ιδιαίτερα καθήκοντα αυξημένης ευθύνης και επιτελικών διεργασιών που συνυφαίνονται με το ανελαστικά επιβαρυμένο ωράριο εργασίας. 

Σχετικά με την εξουσιοδότηση του Συμβουλίου Μεταθέσεων να παρακάμπτει τη μοριοδότηση και τα θεσμοθετημένα αξιολογικά κριτήρια στις μεταθέσεις εξωτερικού, αυτό δεν ισχύει καθόσον, δυνάμει του άρθρου 3, παρ 1(ζ) της παραπάνω μνημονευθείσας Υπουργικής Απόφασης, η μοναδική περίπτωση υπερκέρασης κριτηρίων από τα Συμβούλια Μεταθέσεων είναι αυτή της αδυναμίας επιλογής προσωπικού που πληροί τις προϋποθέσεις κάλυψης της εκάστοτε θέσης εξωτερικού, και μάλιστα περιορίζεται μόνο στα κριτήρια χρονικών περιορισμών, ήτοι να μην έχει παρέλθει το απαιτούμενο χρονικό διάστημα των τεσσάρων ετών από τον επαναπατρισμό του στελέχους λόγω προηγούμενης μετάθεσης στο εξωτερικό ή η συνολική διάρκεια παραμονής του στελέχους στο εξωτερικό, συγκεκριμένα δε για εκπαίδευση, τοποθέτηση, μετάθεση ή απόσπαση, να μην ξεπερνά τους ογδόντα μήνες. 

Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος μοριοδότησης των θέσεων ανά Κλάδο της εν λόγω Υπουργικής Απόφασης, αποτέλεσε αντικείμενο ενδελεχούς επεξεργασίας και συντονισμένης διαβούλευσης με τις οικείες Υπηρεσίες των Γενικών Επιτελείων. 

Περαιτέρω, η μοριοδότηση στελεχών της Πολεμικής Αεροπορίας δεν πραγματοποιείται ανά γεωγραφική περιοχή αλλά σύμφωνα με την επιχειρησιακή βαρύτητα κάθε Μονάδας. Επιπλέον, η μοριοδότηση αυτή ποικίλει αναλόγως της ειδικότητας και της εξειδίκευσης κάθε στελέχους. Πάντως, έχει ληφθεί υπόψη το σύνολο των προτάσεων που έχουν υποβληθεί τόσο από τις Μονάδες – Υπηρεσίες, όσο και από τα ίδια τα στελέχη κατά καιρούς. 

Οι ανακλήσεις αποστράτων Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων στην ενέργεια περιορίζονται σε εξαιρετικά μικρό αριθμό περιπτώσεων και αποφασίζονται, είτε με όσα προβλέπονται στους οικείους Πίνακες Οργάνωσης Υπηρεσιών ή Προεδρικά Διατάγματα, είτε υπό το πρίσμα κάλυψης ειδικών αναγκών και συγκεκριμένα, για τη στελέχωση θέσεων που απαιτούν εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία κυρίως στο εσωτερικό, αλλά και στο εξωτερικό, με την πρακτική αυτή να ακολουθείται διαχρονικά, μηδέ και του προσφάτου παρελθόντος εξαιρουμένου. Επίσης, ανακλήσεις εν αποστρατεία στελεχών στην ενέργεια πραγματοποιούνται και για λόγους υγείας. 

Περαιτέρω, αναλυτικά στοιχεία δεν είναι δυνατόν να αποδεσμευθούν μέσω της παρούσας διαδικασίας, καθόσον αυτά αφορούν στην οργάνωση, δομή, διάταξη και σύνθεση των Ενόπλων Δυνάμεων και κατά τα καθοριζόμενα στην παρ.4 του άρθρου 2 του ν.3861/2010 (Α΄112) συνιστούν στοιχεία που οποιαδήποτε δημοσίευσή τους, μπορεί να προκαλέσει βλάβη στην Εθνική Άμυνα και την Ασφάλεια της Χώρας, ενώ παράλληλα για τους ανακληθέντες για λόγους υγείας υφίστανται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. 

Τέλος, ανεξάρτητα από τα παραπάνω, σας γνωρίζουμε την πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση για τα Γενικά Επιτελεία η οποία, για ένα έκαστο εξ αυτών, αναλύεται όπως παρακάτω: 

ΓΕΕΘΑ, 32.050€ για το έτος 2021            και 48.075€ για το έτος 2022. 

ΓΕΣ,      178.535,88€ για το έτος 2021     και 706.092,36€ για το έτος 2022. 

  ΓΕΝ,    368.866,01€ για το έτος 2021    και 453.326,10€ για το έτος 2022. 

  ΓΕΑ,    558.183,66€ για το έτος 2021    και 54.746,72€ για τον Ιανουάριο 2022. 



ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ 
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

ΥΕΘΑ για την υπερφορολόγηση των αναδρομικών που έλαβαν οι απόστρατοι: - "Το ζήτημα εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας"

 




Ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 2028/24-12-2021) με θέμα: «Ανάγκη νομοθετικής πρόβλεψης αυτοτελούς φορολόγησης των αναδρομικών»


Απάντηση ΥΕΘΑ Νικόλαου Παναγιωτόπουλου σε ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (υπ. Αριθμ. 2028/24-12-2021) με θέμα: «Ανάγκη νομοθετικής πρόβλεψης αυτοτελούς φορολόγησης των αναδρομικών»


ΘΕΜΑ: Κοινοβουλευτικός Έλεγχος 

ΣΧΕΤ.: Ερώτηση 2028/24-12-2021 της Βουλής των Ελλήνων 

Σε απάντηση της σχετικής Ερώτησης, που κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Αντώνιος Μυλωνάκης με θέμα «Ανάγκη νομοθετικής πρόβλεψης αυτοτελούς φορολόγησης των αναδρομικών», σας γνωρίζω ότι το ζήτημα εκφεύγει των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας καθώς άπτεται θεμάτων γενικότερης φορολογικής και οικονομικής πολιτικής, εμπίπτει δε στις αρμοδιότητες του συνερωτώμενου Υπουργείου Οικονομικών. 

Σε κάθε περίπτωση, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τα Γενικά Επιτελεία συνεκτιμούν τις απόψεις και τα αιτήματα των Ενώσεων Αποστράτων και καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια, για την διευθέτηση όλων των ζητημάτων που τους απασχολούν, εντός του πλαισίου των αρμοδιοτήτων τους. 

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ 

ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ

Άγριος εμπαιγμός από το Υπουργείο εργασίας: "Από τις 1.051.176 κλήσεις, διεκπεραιώθηκε το 97,5% των ερωτημάτων!!" - Δείτε ποιοι και πόσοι ανήκουν στο 2,5% που περιμένουν 3,5 μήνες απάντηση




1. Μη σημερινή του ανακοίνωση το Υπουργείο εργασίας και κοινωνικής ασφάλισης δηλώνει  πως:  

    >-  "Από τις 1.051.176 κλήσεις, διεκπεραιώθηκε το 97,5% των ερωτημάτων!!" 

   >-  "Ο μέσος χρόνος αναμονής δεν ξεπερνά τα 1,12 λεπτά."

   >-  "Απαντήθηκαν είτε άμεσα την ώρα της κλήσης είτε έπειτα από λίγες ημέρες, ενώ το υπόλοιπο 2,5% πρόκειται να απαντηθεί κατά προτεραιότητα το επόμενο διάστημα" 

2. Στην κατηγορία του 2,5% που περιμένουν εδώ και 3,5 μήνες απάντηση, από τον e-ΕΦΚΑ, ανήκουν 2.555.049 συνταξιούχοι που διαπίστωσαν πως ο επανυπολογισμός των συντάξεών τους ήταν λάθος και θέτοντας το ερώτημα "Πως έγινε ο επανυπολογισμός της σύνταξής μου;" σε έναν από τους 1.000 υπαλλήλους του e-ΕΦΚΑ, περιμένεις τουλάχιστον 5 λεπτά στο ακουστικό, για να λάβεις την ίδια απάντηση που βλέπεις όταν αναζητήσεις το μηνιαίο ενημερωτικό σημείωμα συντάξεως που σου ανακοινώνει: 


  • Το ενημερωτικό σας σημείωμα θα είναι διαθέσιμο προσεχώς, λόγω της αναπροσαρμογής βάσει των διατάξεων του Ν.4670/2020.
ΔΗΜΟΣΙΟ
1101.................
ΣΥΝΤΑΞΗ ΓΗΡΑΤΟΣ

 Δείτε την ανακοίνωση


 

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Ξεπέρασαν το 1 εκατομμύριο οι απαντημένες κλήσεις στο 1555 με το 97,5% των ερωτημάτων να έχουν απαντηθεί, αποδεικνύοντας πως πλέον ο νέος ενιαίος αριθμός εξυπηρέτησης για θέματα του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και των εποπτευόμενων φορέων του έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών και έχει γίνει κομμάτι της καθημερινότητάς τους.

Αναλυτικά, μέσα στους 6 μήνες λειτουργίας του 1555:

  • Έχουν απαντηθεί 1.051.176 κλήσεις πολιτών
  • Το 97,5% των ερωτημάτων και αιτημάτων των πολιτών που επικοινώνησαν με το 1555 διεκπεραιώθηκε άμεσα είτε κατά την ώρα της κλήσης είτε μετά από λίγες ημέρες. Το υπόλοιπο 2,5% πρόκειται για σύνθετα ερωτήματα τα οποία αντιμετωπίζονται κατά προτεραιότητα και πρόκειται να απαντηθούν το προσεχές διάστημα.
  • Το σύνολο των κλήσεων προς το 1555 ανέρχεται σε 1.131.391 (ποσοστό απόκρισης 93%).
  • Ο μέσος χρόνος αναμονής δεν ξεπερνά τα 1,12 λεπτά.
  • O μέσος όρος των απαντημένων κλήσεων ανά ημέρα φθάνει τις 10.433.

Ο ΕΦΚΑ είναι ο φορέας που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο αριθμό κλήσεων, καθώς μέχρι τώρα έχουν εξυπηρετηθεί 746.517 κλήσεις πολιτών για θέματα της αρμοδιότητάς του. Για τα θέματα αρμοδιότητας του ΟΑΕΔ έχουν εξυπηρετηθεί συνολικά 136.677 κλήσεις, για θέματα ΟΠΕΚΑ 124.141 κλήσεις και για θέματα Εργασιακών Σχέσεων 31.814 κλήσεις, ενώ ακολουθούν τα θέματα αρμοδιότητας ΣΕΠΕ με 7.359 κλήσεις, τα θέματα Κοινωνικής Αλληλεγγύης με 3.205 κλήσεις και Ισότητας Φύλων/Δημογραφικής Πολιτικής με 1.463 κλήσεις. Επιπλέον, το 1555 έχει προωθήσει συνολικά 1.655 κλήσεις στη Γραμμή SOS 15900, η οποία παρέχει άμεση συμβουλευτική και ψυχολογική στήριξη σε γυναίκες θύματα βίας.

«Και στην περίπτωση του νέου αριθμού εξυπηρέτησης 1555 οι αριθμοί είναι αμείλικτοι. Το 1555 έχει εξυπηρετήσει μέσα στους πρώτους 6 μήνες λειτουργίας του πάνω από 1 εκατομμύριο κλήσεις πολιτών με μέσο χρόνο αναμονής το 1 λεπτό. Αποδεικνύεται πως το 1555 είναι όντως μια γραμμή για να βρίσκεις άκρη. Οι πολίτες «αγκάλιασαν» το 1555 και στη συντριπτική τους πλειονότητα εξυπηρετήθηκαν στο θέμα που τους απασχολεί. Είναι χαρακτηριστικό πως το 97,5% των ερωτημάτων απαντήθηκαν είτε άμεσα την ώρα της κλήσης είτε έπειτα από λίγες ημέρες, ενώ το υπόλοιπο 2,5% πρόκειται να απαντηθεί κατά προτεραιότητα το επόμενο διάστημα. Βεβαίως υπάρχουν και εκείνοι οι πολίτες που δεν ικανοποιήθηκαν από την απάντηση που έλαβαν. Πήραν όμως μια άμεση και τεκμηριωμένη απάντηση χωρίς να χρεωθούν και χωρίς να περιμένουν για ώρες στο ακουστικό τους.

Βεβαίως εχθρός του καλού είναι το καλύτερο και το 1555 συνεχώς βελτιώνεται σε επίπεδο συνολικής οργάνωσης, ταχυτήτων και λειτουργίας. Δημιουργούμε νέες ψηφιακές δυνατότητες για την εξυπηρέτηση του πολίτη όπως η νέα ιστοσελίδα του 1555 που πρόκειται σύντομα να τεθεί σε πλήρη λειτουργία και μέσω της οποίας οι πολίτες θα μπορούν να υποβάλλουν ερωτήματα και να βρίσκουν άμεσα απαντήσεις. Παράλληλα εστιάζουμε στη μείωση του χρόνου αναμονής σε ώρες αιχμής αλλά και στην καλύτερη διαχείριση των πιο περίπλοκων υποθέσεων, ώστε οι πολίτες να λαμβάνουν πιο σύντομα τις απαντήσεις που περιμένουν. Σε πείσμα όσων βιάστηκαν να το αμφισβητήσουν, το 1555 έχει καταφέρει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των πολιτών και να γίνει μέρος της καθημερινότητάς τους», δήλωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, κ. Κωστής Χατζηδάκης.

Σημειώνεται ότι το 1555 λειτουργεί σε 24ωρη βάση, επτά ημέρες την εβδομάδα και είναι δωρεάν για όσους καλούν. Οι κύριες δραστηριότητες του τηλεφωνικού κέντρου περιλαμβάνουν την υποδοχή των αιτημάτων των πολιτών, την παροχή πληροφόρησης, την καταγραφή και επίλυση εξατομικευμένων θεμάτων, μέσω συστήματος ticketing. Η λειτουργία του υποστηρίζεται από ομάδα 1.000 συνολικά ατόμων, στελεχών του Υπουργείου, των εποπτευόμενων φορέων και εταιριών του ιδιωτικού τομέα με υψηλή τεχνογνωσία και εξειδίκευση στο σχεδιασμό και την παροχή υπηρεσιών.

Στο αμέσως επόμενο διάστημα το 1555 θα ενισχυθεί περαιτέρω, καθώς μέσω της αναβαθμισμένης ιστοσελίδας του, οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν εξατομικευμένα αιτήματα online και να δημιουργούν τα σχετικά tickets, χωρίς να απαιτείται τηλεφωνική κλήση. Επίσης, σύντομα τίθεται σε λειτουργία και ειδική ψηφιακή εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα.

 

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ