Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022

Άσε τι έδινες… τώρα να δεις θα δίνεις! - Πότε η πολυδιαφημιζόμενη ανάπτυξη θα φτάσει στο πορτοφόλι μας;


 

Πότε η ανάπτυξη φθάνει στο πορτοφόλι και του τελευταίου πολίτη; Να ένα καλό ερώτημα και μάλιστα λίαν επίκαιρο τώρα που ο πληθωρισμός μας ξαναθυμήθηκε. Όχι μόνο την Ελλάδα βέβαια, αλλά ποιος παρηγορείται για τη μειωμένη αγοραστική του ικανότητα επειδή το ίδιο έχει πάθει και ο Γάλλος ή ο Γερμανός; Όταν λοιπόν ακούει τον Κυριάκο να λέει ότι η φετινή ανάπτυξη θα φθάσει το 7%, δεν είναι λογικό να ζητήσει ένα τόσο δα μερίδιο απ’ αυτήν; Κι αν δεν ζητήσει αύξηση, δεν είναι λογικό να απαιτήσει τουλάχιστον να μην έχει μείωση εισοδήματος;

"Μα η κυβέρνηση μοίρασε 40 δισ. μέσα στην πανδημία", θα πει κάποιος που κοιτάζει τα νούμερα. "Ποια άλλη κυβέρνηση ever μοίρασε τόσα λεφτά, δανεικά κι αγύριστα; Πόσα ακόμα να δώσει και πού να πρωτοδώσει;" 

Δεν θέλω να σας πικράνω αναγνώστες μου, αλλά πάνε αυτά τα 40 δισ., μπήκαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Ούτε που τα θυμάται κανείς, ούτε τα υπολογίζει, ούτε τα πιστώνει πολιτικά. 

Σιγά μην θυμηθεί ο ψηφοφόρος του 2023 ότι τον Φλεβάρη του 2020 καθόταν σπίτι του κι έπαιρνε 530 μισθό από το κράτος. Σιγά μην θυμηθεί ο μαγαζάτορας ότι πριν τρία χρόνια είχε πάρει επιστρεπτέες που ούτε είχε διανοηθεί ως τότε.

"Μα η κυβέρνηση κατάφερε να περάσει μια διετία με θηριώδη ύφεση χωρίς να αυξηθεί το ποσοστό ανεργίας» θα ξαναπεί ο παρατηρητής πινάκων και λογιστικών πράξεων. "Πότε άλλοτε στην ιστορία είδαμε ύφεση 7% και 8%, με τις θέσεις εργασίας να διατηρούνται; Ουδέποτε". Επίσης δεν θέλω να σας πικράνω, αλλά αυτός που κράτησε τη δουλειά του μέσα σε μια κλειστή οικονομία το θεώρησε αυτονόητο δικαίωμά του και τώρα διαμαρτύρεται διότι αυξήθηκε ο λογαριασμός του ρεύματος. Ούτε που του περνάει απ’ το μυαλό ότι υπήρχε περίπτωση να μείνει άνεργος και ότι δεν έμεινε χάρις σε κάποια κυβερνητική πολιτική.

Αυτόν που πριν πέντε χρόνια τσάκωνε η κάμερα στη λαϊκή και φώναζε "είμαι άνεργος, δεν έχω να αγοράσω ούτε πορτοκάλι", τώρα τον πιάνει στο ίδιο σημείο να φωνάζει εξαγριωμένος διότι το κιλό τα λεμόνια ανέβηκε 8% και δεν βγαίνει μάνα του. Έτσι ήταν πάντα και έτσι θα συνεχίσει να είναι ο κόσμος, οι παροχές δε που έγιναν μέσα στην πανδημία επανέφεραν εν πολλοίς τα χούγια της προ μνημονίων εποχής. Τότε που οι συντάξεις έπαιρναν 20% κάθε προεκλογική περίοδο, τότε που τα επιδόματα πήγαιναν κι έρχονταν.

 Αφού το κράτος δίνει επιστρεπτέα στον επιχειρηματία και πληρώνει τον μισθό του εργαζόμενου, δεν είναι λογικό και την επαύριον να πληρώνει τις αυξήσεις του οικιακού ρεύματος και να καλύπτει την αύξηση της τιμής του λεμονιού και του μαρουλιού; 

Ε, σ’ αυτό τον αστερισμό ζούμε πια. Κι όποιος δεν το κάνει, θα την πληρώσει.

Γιατί οι άλλοι, πατέρα, αγοράζουν φθηνά το φυσικό αέριο;


 

Να μπούμε κατευθείαν στο «ψητό»! Στην Αίγυπτο και στο Ισραήλ το φυσικό αέριο έχει τιμή 12 και 13 ευρώ ανά μεγαβατώρα, όταν στην Ευρώπη αγοράζουμε από τους ομόθρησκους σε τιμή 80 ευρώ. Θα μπορούσαμε να εισάγουμε υγροποιημένο φυσικό αέριο από τις δύο αυτές χώρες! Έστω να αρχίσουμε να συζητάμε μαζί τους μακροχρόνιες συμβάσεις που θα εξασφάλιζαν τα συμφέροντά μας. Αν υπάρχει λόγος για να μείνουμε εξαρτώμενοι από τους Ρώσους, αυτή είναι μία άλλη συζήτηση.

Οι τιμές των 12 και 13 ευρώ αφορούν εσωτερική κατανάλωση στην Αίγυπτο και στο Ισραήλ. Αλλά ήδη αυτές οι δύο χώρες επενδύουν στον κλάδο και αναπτύσσονται με δυναμικό τρόπο. Ωστόσο, η γειτνίαση μας υπόσχεται χαμηλότερη επιβάρυνση σε κόστη σε σχέση λ.χ. με την έλευση υγροποιημένου φυσικού αερίου από πιο απομακρυσμένες περιοχές, όπως οι ΗΠΑ που δίνουν το 50% του LNG που καταναλώνει η χώρα μας. Υποδομές σημαντικές υπάρχουν και στο Ισραήλ και στην Αίγυπτο, ενώ υπογράφονται συνεχώς εμπορικές συμφωνίες μεταξύ εταιρειών που παράγουν στο Ισραήλ και εξάγουν στην Αίγυπτο. Τέλος, είναι προγραμματισμένες ήδη για φέτος νέες γεωτρήσεις που θα αυξήσουν την παραγωγή.

Τα λέμε αυτά επειδή η αγορά αυτή τώρα ανοίγει και είναι κρίμα να μην εκμεταλλευτούμε τις καλές σχέσεις που έχουμε με Αίγυπτο και Ισραήλ. Και να μην ξεχνάμε ότι οι οικονομικές σχέσεις είναι αυτές που δημιουργούν το υπόβαθρο για τη «φιλία και τη συνεργασία» των λαών. Έχουμε κάθε συμφέρον να αναπτύξουμε τις εμπορικές μας σχέσεις με τους φίλους μας στην Ανατολική Μεσόγειο από το να αυξάνουμε τους λογαριασμούς του Πούτιν.

Όποιος πιστεύει ότι η φετινή κρίση ήταν περαστική, αυταπατάται. Οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου ήρθαν για να μείνουν. Ορισμένα χρήσιμα στοιχεία:

Η κατανάλωση φυσικού αερίου στη χώρα αυξάνεται και θα αυξάνεται σταθερά, φθάσαμε τις 70 εκατ. μεγαβατώρες το 2021 - ή κάτι παραπάνω από 6,5 δισ. κυβικά μέτρα - αύξηση σχεδόν 11% σε σχέση με το 2020 και ιστορικό ρεκόρ για τη χώρα μας. Αυτό σε μία χρονιά που η χώρα μας και η Ευρώπη βιώνει μια πρωτοφανή ενεργειακή κρίση με τις τιμές του φυσικού αερίου να βρίσκονται σε ιστορικό ρεκόρ.

Το 1/3 του αερίου παίρνουμε είναι σε LNG, το υπόλοιπο έρχεται με αγωγούς στη συντριπτική του πλειοψηφία από τη Ρωσία και με ένα μικρό ποσοστό από την... Τουρκία!

Μια ματιά στα στοιχεία του Platts δείχνει ότι αυτήν την περίοδο βρισκόμαστε μεταξύ 70 και 80 ευρώ ανά μεγαβατώρα, ενώ το προηγούμενο διάστημα, τα μελλοντικά συμβόλαια έχουν κάνει και κορυφώσεις στα επίπεδα των 200 ευρώ!

Οι λόγοι είναι γνωστοί: Υπάρχει μεγάλη ζήτηση λόγω του χειμώνα και ταυτόχρονα παρατηρείται έλλειψη αποθεμάτων στους αποθηκευτικούς χώρους της Ευρώπης. Να προσθέσουμε τη μη επαρκή ανάπτυξη κοιτασμάτων στον βωμό της «πράσινης» ανάπτυξης, την επιβάρυνση του φυσικού αερίου με κόστη εκπομπής CO2 και, βέβαια, να μην ξεχνάμε ο κορυφαίος προμηθευτής της ΕΕ και της χώρας μας, η Gazprom, εκμεταλλεύεται με τον συμφερότερο για αυτήν τρόπο της προνομιακής της θέσης.

Το έλλειμμα στρατηγικής σε σχέση με το φυσικό αέριο δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο. Πέραν των επιδοτήσεων, οι οποίες καλύπτουν ένα μόνο μέρος στα κόστη, λύσεις ουσιαστικές σε ευρωπαϊκό επίπεδο δεν έχουν δοθεί. Μπορεί να πει κανείς ότι υπάρχει μια σταδιακή αλλαγή στην αντιμετώπιση του φυσικού αερίου, το οποίο μέχρι πρότινος η Ευρώπη εξοβέλιζε στο πυρ το εξώτερον ως ρυπογόνο καύσιμο, αλλά τώρα αναγκάζεται να δει το αυτονόητο: δεν μπορεί να ζήσει χωρίς αυτό. Θα δούμε ενδεχομένως αλλαγή πλεύσης σε θέματα όπως οι επιχορηγήσεις επενδύσεων σε αέριο αλλά και μεγαλύτερη δραστηριότητα στην έρευνα και την ανάπτυξη κοιτασμάτων. Και φυσικά θα υπάρχει πλέον πρόνοια, μετά από το φετινό πάθημα, να γεμίσουν οι αποθήκες, αφού φυσικά αποκλιμακωθούν οι τιμές.

Η χώρα μας απέχει πολύ από το να αναπτύξει δικά της κοιτάσματα φυσικού αερίου. Δεν τα έχει βρει και δεν δείχνει διατεθειμένη να τα ψάξει καν. Οι αποχωρήσεις (Repsol) ή οι αναβολές ερευνών (Total - ExxonMobil) από πολυεθνικές δείχνουν ότι ο τομέας δεν προχωρεί. Ακόμη κι αν υποθέταμε ότι αλλάζαμε πολιτική και ότι σήμερα ανάβαμε τις μηχανές στο φουλ, θα χρειαζόμασταν από 6 ως 8 χρόνια για να αναπτύξουμε κοιτάσματα. Αν βεβαίως τα έχουμε ανακαλύψει πριν. Σαν πολλά μαζεύτηκαν τα ζητούμενα…

Στην αποθήκευση, λόγω της υποδομής της Ρεβυθούσας, τα πράγματα είναι καλύτερα, αλλά και εδώ η αποθηκευτική δυνατότητα δεν ξεπερνά τις μερικές εβδομάδες. Την αποθήκη της Καβάλας τη συζητούμε αισίως 11 χρόνια. Οι εκτιμήσεις, πάντως, λένε ότι αν ξεκινούσαμε να τη φτιάξουμε και να τη γεμίσουμε σήμερα, τα κόστη θα ήταν δυσθεώρητα και, πέραν της ασφάλειας του εφοδιασμού, δεν θα υπήρχε όφελος για την οικονομία και τους καταναλωτές,

Αδιέξοδο; Στη ζωή δεν υπάρχουν αδιέξοδα. Υπάρχουν μόνο συμφέροντα. Η πολιτική εξουσία θα πρέπει να αναρωτηθεί για ποιον λόγο εμφανίζονται «αδιέξοδα» κάθε φορά που η συζήτηση περιστρέφεται γύρω από το φυσικό αέριο. Αν υπάρχουν λόγοι για να μην προκρίνονται ρεαλιστικές κάθε φορά λύσεις και να μένουμε εξαρτώμενοι από τους Ρώσους.

Να το επαναλάβουμε: Μήπως είναι η ώρα να κάτσουμε στο τραπέζι με τους έτσι κι αλλιώς στενούς εταίρους μας, την Αίγυπτο και το Ισραήλ, για να δούμε αν μπορούμε και από πότε μπορούμε να τρέξουμε μακροπρόθεσμες συμβάσεις σε τιμές προφανέστατα χαμηλότερες από αυτές που έχουμε υποχρεωθεί να πληρώνουμε όλο αυτό το διάστημα;

Προφανώς, οι υπογραφές τέτοιων συμφωνιών δεν μπορούν να είναι αποκλειστικό προνόμιο της Ρωσίας, της Αλγερίας και των άσπονδων εχθρών Τούρκων. Δεν μπορούμε να φανταστούμε ποιοι θα μπορούσαν να είναι αρνητικοί σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, εκτός μόνο από τον στενό πυρήνα όσων εμπλέκονται με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στις συμβάσεις που μας φέρνουν αντιμέτωπους με αυτές τις εξωφρενικές τιμές.

Άλλωστε, η εισαγωγή με καράβια ισραηλινού, αιγυπτιακού (αλλά και κυπριακού, αργότερα) φυσικού αερίου δεν είναι τίποτε άλλο από τον ίδιο τον East Med. Μόνο που θα λείπει ο αγωγός. Γεωπολιτικά, όμως, είναι το ίδιο, είναι σίγουρα ο φθηνότερος τρόπος και προφανέστατα πιο άμεσα υλοποιήσιμος.

Θανάσης Μαυρίδης


πηγή:https://www.liberal.gr/apopsi/giati-oi-alloi-patera-agorazoun-fthina-to-fusiko-aerio/427559

Ελληνοτουρκικά: Γιατί μια Ελληνική μοίρα F-35 θα άλλαζε τα δεδομένα στην ευρύτερη περιοχή και πώς αυτό μπορεί να γίνει - Τα Rafale και τα F-35


 

Όπως έχει γράψει και το economico.gr, μπορεί οι ΗΠΑ να άναψαν το πράσινο φως για την εξαγωγή των μαχητικών 5ης γενιάς F-35 στην Ελλάδα, ωστόσο, από αυτό το σημείο μέχρι την ώρα που το πρώτο αεροσκάφος με τα ελληνικά σήματα θα πατήσει σε αεροπορική βάση στη χώρα θα χρειαστεί αρκετός χρόνος.

Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι στις ΗΠΑ δεν υπάρχει ενδιαφέρον ώστε η Ελλάδα να ενταχθεί στις χώρες εκείνες που διαθέτουν το υπερσύγχρονο -και πανάκριβο- μαχητικό της Lockheed Martin. Αντιθέτως, σύμφωνα με αμερικανικά ΜΜΕ ειδικευμένα σε θέματα άμυνας, η Ουάσινγκτον θα ήθελε η Ελλάδα να αποκτήσει F-35 και οι λόγοι είναι πολλοί και διάφοροι και σχετίζονται με την ευρύτερη στρατηγική των ΗΠΑ όχι μόνο στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου, αλλά και πέρα από αυτή.

Τα Rafale και τα F-35

Όπως σημειώνει το National Interest, η Ελλάδα, στις 19 Ιανουαρίου 2022, παρέλαβε τα πρώτα έξι μαχητικά αεροσκάφη Rafale από την Γαλλία. Παρ΄ όλα αυτά, η χώρα έχει στείλει επίσημο αίτημα στο Πεντάγωνο να αγοράσει έως και είκοσι τέσσερα F-35. Εδώ και κάποια χρόνια, το ζήτημα μιας αγοράς F-35 από την ελληνική Πολεμική Αεροπορία έχει δημιουργήσει πολλές συζητήσεις που κυρίως επικεντρώνονται στην οικονομική δυνατότητα της Ελλάδας για μια τέτοια κίνηση, αλλά και στο αν η Lockheed Martin έχει αυτήν τη στιγμή την ικανότητα να τα κατασκευάσει.

Μια αναφορά του 2020 στο περιοδικό Air Force Magazine ανέδειξε την πιθανότητα η Ελλάδα να αγοράσει μεταχειρισμένα F-35 προκειμένου να τα αποκτήσει πιο γρήγορα ή να εξοικονομήσει χρήματα. Ανεξάρτητα από το πώς ή πότε θα διευθετηθούν αυτά τα ζητήματα, η προοπτική ενός στόλου ελληνικών F-35 εγείρει πιο ενδιαφέροντα ερωτήματα σχετικά με τη στάση και τις δυνατότητες του NATO. Και ο λόγος για τα ερωτήματα αυτά είναι δύο άσχετες μεταξύ τους χώρες: η Φινλανδία και η Τουρκία.

Φινλανδία και Τουρκία

Από την μία, η Φινλανδία πρόσφατα ανακοίνωσε ότι επέλεξε τα F-35 για την ανανέωση του στόλου της. Η χώρα, η οποία προσεγγίζει όλο και περισσότερο το ΝΑΤΟ, κάνει μια πιθανή ελληνική δύναμη F-35 να φαίνεται πιο πιθανή και «ελκυστική». Για παράδειγμα, μια δύναμη φινλανδικών, πολωνικών και ελληνικών stealth μαχητικών θα μπορούσε να σχηματίσει μια αμυντική περίμετρο γύρω από την Ανατολική Ευρώπη και να συμβάλλει στην αποτροπή εκδήλωσης επιθετικότητας από την πλευρά της Ρωσίας.

Όσον αφορά στην Τουρκία, είναι γνωστό ότι αποβλήθηκε από το πρόγραμμα των F-35, όταν αγόρασε το ρωσικό αντιαεροπορικό σύστημα S-400. Ωστόσο, η στρατηγική θέση της Τουρκίας εξυπηρετούσε τα συμφέροντα των ΗΠΑ, τόσο όσον αφορά στη Ρωσία, όσο και στη Μέση Ανατολή. Με την Τουρκία εκτός πλάνου και με δεδομένες τις πολύ καλές σχέσεις της Ελλάδας με το Ισραήλ, το οποίο διαθέτει F-35, αλλά και μετά το «πάγωμα» της προμήθειας των συγκεκριμένων αεροσκαφών στα ΗΑΕ, κάνουν το ενδεχόμενο απόκτησης από την Ελλάδα των stealth μαχητικών ακόμα πιο θελκτικό.

Τα ζητήματα

Φυσικά, όλα αυτά δεν σημαίνουν ότι, ξαφνικά, μέσα σε λίγο καιρό η Ελλάδα θα αποκτήσει το -θεωρητικά- πιο εξελιγμένο μαχητικό αεροσκάφος στον κόσμο. Πρώτον, η τιμή του και το κόστος συντήρησής του παραμένουν… στη στρατόσφαιρα. Δεύτερον, η διαδικασία πώλησης ενός τόσο εξελιγμένου οπλικού συστήματος -όπως διαπίστωσε το Άμπου Ντάμπι…- είναι μακρά και περίπλοκή και με πάρα πολλές προϋποθέσεις. Τρίτον, ο ρυθμός παραγωγής των F-35 από την κατασκευάστρια εταιρεία παραμένει αργός.

Ωστόσο, το ενδιαφέρον των ΗΠΑ για μια τέτοια εξέλιξη δείχνει αν μη τι άλλο τον αναβαθμισμένο στρατηγικό ρόλο που έχει η Ελλάδα στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και την εμπιστοσύνη που η χώρα έχει ανακτήσει διεθνώς, μετά από μια δύσκολη περίοδο κρίσης. Όλα αυτά είναι υποθήκες που η χώρα μπορεί στο μέλλον να κεφαλαιοποιήσει με σημαντικά οφέλη, όχι μόνο στον τομέα της άμυνας, αλλά ευρύτερα στον ρόλο που θα κληθεί να παίξει.



πηγή:https://economico.gr/amerikanika-mme-giati-mia-elliniki-moira-f-35-tha-allaze-ta-dedomena-stin-evryteri-periochi-kai-pos-afto-borei-na-ginei/


Πρωθυπουργός: Όλα πάνε καλά - Η εποχή της μιζέριας, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί

 

Στους επικεφαλής των Πρεσβειών και των Μονίμων Αντιπροσωπειών της Ελλάδας στο εξωτερικό, απευθύνθηκε για πρώτη φορά μέσω τηλεδιάσκεψης, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκηςσυνομίλησε μαζί τους και άκουσε την οπτική τους από τις αποστολές όπου υπηρετούν, με το βλέμμα στους στόχους της εξωτερικής πολιτικής για το 2022. 

Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, ο πρωθυπουργός παρουσίασε τις βασικές προτεραιότητες και τις προκλήσεις της εξωτερικής πολιτικής και της ελληνικής διπλωματίας για το 2022, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι:

  • Η Ελλάδα είναι μια ισχυρή και εξωστρεφής χώρα που συνδιαμορφώνει τις διεθνείς εξελίξεις, έχει λόγο και άποψη σε κάθε πολυμερές forum, είναι σε θέση να καινοτομεί, να δείχνει τον δρόμο και να βρίσκεται μπροστά από άλλες χώρες σε ευρωπαϊκές συζητήσεις, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτή για το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό Covid-19, αλλά και για την υποχρεωτικότητα των εμβολιασμών.
  • Η εποχή της εσωστρέφειας, η εποχή της μιζέριας, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. Η Ελλάδα του 2022 δεν είναι η Ελλάδα του 2012. Και είναι σε θέση και πρέπει να διεκδικεί τον ρόλο που της αναλογεί στο διεθνές στερέωμα.
  • Η εξωτερική πολιτική του 21ου αιώνα αφορά την ώσμωση της οικονομίας με την κλασική διπλωματία.

Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

Πρώτες και με χαοτική διαφορά οι Ένοπλες Δυνάμεις στην εμπιστοσύνη των Ελλήνων - Ποιοι υπέστησαν πραγματική πανωλεθρία - Πίνακας με τα ποσοστά


 

    Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποιήθηκε από την  Κάπα Research για λογαριασμό "TO BHMA" με ερώτηση: "Σας εμπνέουν ή όχι εμπιστοσύνη οι παρακάτω ομάδες, θεσμοί, οργανισμοί ή τάσεις", για το χρονικό διάστημα από τον Σεπτέμβριο 2001 μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2021.  

   Τα αποτελέσματα ήταν τραγικά για την Εκκλησία την Αστυνομία, πολιτικά κόμματα, συνδικαλιστές και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, καθόσον τα ποσοστά τους στο  ΟΧΙ έφτασαν μέχρι και 89%

  





Στα "χαρακώματα" οι ανεμβολίαστοι 60άρηδες, για το πρόστιμο των 100 ευρώ - Αντεπίθεση με προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας - Τι έχει αποφασίσει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων


 

Ένα "βουνό" προσφυγές από ανεμβολίαστους άνω των 60 ευρώ, θα κατατεθούν το επόμενο διάστημα στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του προστίμου των 100 ευρώ που επιβλήθηκε μετά τις 16 Ιανουαρίου.

Έτσι το ανώτατο δικαστήριο θα κρίνει την συνταγματικότητα ή μη του προστίμου που επιβάλλεται στους πολίτες άνω των 60 ετών που αρνούνται να εμβολιαστούν ακόμα και μετά την θέσπιση της σχετικής υποχρεωτικότητας.

Μεγάλες ομάδες απο αυτούς οργανώνονται ανά τη χώρα και αναθέτουν σε δικηγορικά γραφεία να προσφύγουν κατά της συνταγματικότητας του μέτρου στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Oπως χαρακτηριστικά λέει ο δικηγόρος Σπύρος Χριστόφιλος "εκατοντάδες πολίτες άνω των 60 ετών προτίθενται να προσφύγουν άμεσα στα ελληνικά δικαστήρια κατά του προστίμου ύψους 100 ευρώ που τους επιβάλλεται διότι δεν προέβησαν σε εμβολιασμό για τον περιώνυμο πλέον COVID 19 κατά την διάταξη του άρθρου 24 του ν. 4865/2021. Η προσφυγή στη Δικαιοσύνη θα λάβει χώρα είτε δι’ ατομικής προσφυγής ουσίας ή ανακοπής ενώπιον των διοικητικών δικαστηρίων είτε, κι αυτή θα είναι η αρτιότερη νομική λύση και οδός δι’ ημάς, δια της λεγόμενης πιλοτικής δίκης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας ( ν. 3900/2010, όπως αναθεωρήθηκε με το ν. 4055/2012) καθώς δι’ αυτής επέρχεται ταχύτερα η επίλυση δυσχερών και σύνθετων νομικών ζητημάτων που θα αποτελέσουν αντικείμενο πλήθους δικών. Εν προκειμένω, θα αιτηθούμε εις την πιλοτική δίκη να κριθεί το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας της διατάξεως του νόμου που προβλέπει το πρόστιμο, ως αντικείμενης έναντι υπέρτερων και θεμελιωδών συνταγματικών διατάξεων”.

Tα δικαστήρια

Πάντως μέχρι σήμερα τα δικαστήρια, Ευρωπαϊκά και Ελληνικά, έχουν ηδη αποφανθεί για σχετικές περιπτώσεις. Αυτές οι δικαστικές αποφάσεις κατατείνουν στην άποψη πως δεν είναι αντισυνταγματικός ο (επ’ απειλή προστίμου) εμβολιασμός στους άνω των 60, (μένει βέβαια το ανώτατο δικαστήριο να το επιβεβαιώσει με την απόφασή του επί των νέων προσφυγών που θα κατατεθούν). Αυτό προκύπτει απο την πάγια νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, τις πρόσφατες αποφάσεις του, αλλά και τις αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων (πολλές σε επίπεδο ασφαλιστικών μέτρων).

Μάλιστα δεν είναι η πρώτη φορά που το ευρωπαϊκό δικαστήριο εχει ασχοληθεί με την επιβολή προστίμου για άρνηση εμβολιασμού: Το Τμήμα Ευρείας Σύνθεσης του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ), σχετικά πρόσφατα (Απρίλης 2021), εξέδωσε την απόφαση Vavřička κ.α. κατά Τσεχικής Δημοκρατίας της 08.04.2021 με την οποία έκρινε ότι η υποχρεωτικότητα του παιδικού εμβολιασμού δεν παραβιάζει το δικαίωμα σεβασμού της ιδιωτικής ζωής. Στην προκειμένη υπόθεση, προεβλέπετο πρόστιμο που επιβλήθηκε σε έναν εκ των προσφευγόντων επειδή δεν επέτρεψε τον εμβολιασμό των παιδιών του.

Το Δικαστήριο αναγνώρισε ότι η τσεχική πολιτική επιδίωκε τους νόμιμους στόχους της προστασίας της υγείας καθώς και των δικαιωμάτων τρίτων, επισημαίνοντας ότι ο εμβολιασμός προστατεύει τόσο αυτούς που τον κάνουν όσο και αυτούς που δεν μπορούν να εμβολιαστούν για ιατρικούς λόγους και συνεπώς βασίζονται στην ανοσία της αγέλης για προστασία κατά σοβαρών μεταδοτικών ασθενειών. Θεώρησε επίσης ότι το κράτος είχε μεγάλο "περιθώριο εκτίμησης" για το εν λόγω ζήτημα. Το Δικαστήριο εξέτασε επίσης τον εμβολιασμό με βάση την αρχή της αναλογικότητας. Έκρινε ότι το πρόστιμο που επιβλήθηκε στον προσφεύγοντα (γύρω στα 400 ευρώ) δεν ήταν υπερβολικό.

Aποφάσεις

Πέραν αυτής της απόφασης, το Δικαστήριο του Στρασβούργου έχει μια σημαντική αλλά όχι πλούσια νομολογία σχετικά με τα θέματα του covid και των εμβολιασμών. Το ενδιαφέρον είναι ότι σε καμία από τις αποφάσεις του δεν αναφέρεται ότι ο υποχρεωτικός εμβολιασμός αντιτίθεται στην ΕΣΔΑ.

Οι τελευταίες σχετικές αποφάσεις του αφορούν:

α) Έλληνες υγειονομικοί προσέφυγαν στο ΕΔΔΑ για λήψη προσωρινών μέτρων για να αποφύγουν τον υποχρεωτικό εμβολιασμό τους. Το Δικαστήριο απέρριψε την αίτησή τους στις 9 Σεπτεμβρίου 2021 ως απαράδεκτη.

β) Στο ίδιο Δικαστήριο προσέφυγαν και 622 Γάλλοι πυροσβέστες και νοσηλευτές (Αbgrall κ.α. κατά Γαλλίας) με αίτηση προσωρινών μέτρων για να αναστείλουν τον υποχρεωτικό εμβολιασμό τους. Η Αίτηση απορρίφθηκε στις 25.08.21 επίσης με την αιτιολογία ότι δεν εμπίπτει στις διατάξεις για λήξη προσωρινών μέτρων.

γ) Το Στρασβούργο αντιμετώπισε ομαδικά σε μία απόφαση (Zambrano κατά Γαλλίας) 18.000 τυποποιημένες προσφυγές Γάλλων για την επιβολή υγειονομικής κάρτας για τον εμβολιασμό και τις απέρριψε ως απαράδεκτες στις 7 Οκτωβρίου 2021. Τόνισε μάλιστα ότι σκοπίμως έγιναν τυποποιημένες ίδιες 18.000 προσφυγές για τον κορωνοϊό για να παραλύσουν το σύστημα του ΕΔΔΑ.

ε) Στην Ελλάδα, το Συμβούλιο της Επικρατείας με την υπ’ αριθμ. 2387/2020 απόφασή του, έκρινε ότι "η θέσπιση του επίμαχου μέτρου δεν παραβιάζει την αρχή της ισότητας, δεδομένου ότι σε εμβολιασμό υπόκεινται όλα ανεξαιρέτως τα νήπια και παιδιά, πλην εκείνων που τελούν ατομικώς σε ειδικές διαφορετικές συνθήκες, δεν επιτρέπεται δηλαδή για λόγους υγείας να εμβολιαστούν.

Aποφάσεις

Πέραν αυτής της απόφασης, το Δικαστήριο του Στρασβούργου έχει μια σημαντική αλλά όχι πλούσια νομολογία σχετικά με τα θέματα του covid και των εμβολιασμών. Το ενδιαφέρον είναι ότι σε καμία από τις αποφάσεις του δεν αναφέρεται ότι ο υποχρεωτικός εμβολιασμός αντιτίθεται στην ΕΣΔΑ.

Οι τελευταίες σχετικές αποφάσεις του αφορούν:

α) Έλληνες υγειονομικοί προσέφυγαν στο ΕΔΔΑ για λήψη προσωρινών μέτρων για να αποφύγουν τον υποχρεωτικό εμβολιασμό τους. Το Δικαστήριο απέρριψε την αίτησή τους στις 9 Σεπτεμβρίου 2021 ως απαράδεκτη.

β) Στο ίδιο Δικαστήριο προσέφυγαν και 622 Γάλλοι πυροσβέστες και νοσηλευτές (Αbgrall κ.α. κατά Γαλλίας) με αίτηση προσωρινών μέτρων για να αναστείλουν τον υποχρεωτικό εμβολιασμό τους. Η Αίτηση απορρίφθηκε στις 25.08.21 επίσης με την αιτιολογία ότι δεν εμπίπτει στις διατάξεις για λήξη προσωρινών μέτρων.

γ) Το Στρασβούργο αντιμετώπισε ομαδικά σε μία απόφαση (Zambrano κατά Γαλλίας) 18.000 τυποποιημένες προσφυγές Γάλλων για την επιβολή υγειονομικής κάρτας για τον εμβολιασμό και τις απέρριψε ως απαράδεκτες στις 7 Οκτωβρίου 2021. Τόνισε μάλιστα ότι σκοπίμως έγιναν τυποποιημένες ίδιες 18.000 προσφυγές για τον κορωνοϊό για να παραλύσουν το σύστημα του ΕΔΔΑ.

ε) Στην Ελλάδα, το Συμβούλιο της Επικρατείας με την υπ’ αριθμ. 2387/2020 απόφασή του, έκρινε ότι "η θέσπιση του επίμαχου μέτρου δεν παραβιάζει την αρχή της ισότητας, δεδομένου ότι σε εμβολιασμό υπόκεινται όλα ανεξαιρέτως τα νήπια και παιδιά, πλην εκείνων που τελούν ατομικώς σε ειδικές διαφορετικές συνθήκες, δεν επιτρέπεται δηλαδή για λόγους υγείας να εμβολιαστούν.









πηγή:https://www.capital.gr/epikairotita/3609115/etoimazontai-soridon-prosfuges-sto-ste-kata-tou-prostimou-ton-100-euro-apo-anemboliastous-60arides

Ελληνοτουρκικά: Απειλές Τσαβούσογλου κατά Ελλάδας και Κύπρου: "Θα πληρώσουν βαρύ τίμημα"


 

Επίθεση κατά της χώρας μας αλλά και της Κύπρου εξαπέλυσε  ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου.

Ο Τούρκος ΥΠΕΞ  κατηγόρησε Κύπρο και Ελλάδα ότι στηρίζουν τρομοκρατικές οργανώσεις, σύμφωνα με το skai.gr.

Αρχικά στράφηκε κατά της Κύπρου λέγοντας ότι έχει δώσει άδεια για να λειτουργήσει γραφείο των Κούρδων της Βόρειας Συρίας, που η Τουρκία ισχυρίζεται ότι έχει σχέση με το PKK.

"Αυτή είναι μια τρομοκρατική οργάνωση, επιτρέπουν να ανοίξουν ένα γραφείο εκεί. Αν δεχθεί η Τουρκία ή οι τουρκοκύπριοι επίθεση, θα πληρώσουν ένα πολύ βαρύ τίμημα. Nα μην παίζουν με την φωτιά", δήλωσε για την Κύπρο.

Την ίδια ώρα κατηγόρησε την Ελλάδα για στήριξη τρομοκρατικών οργανώσεις όπως το PKK και ότι έχουν εκπαιδευτεί τρομοκράτες της οργάνωσης αυτής και έχουν κάνει επιθέσεις στην Τουρκία

Η Ελλάδα στηρίζει και υποδέχεται τους" Γκιουλενιστές"

"Άλλο οι διαφορές που έχουμε σε διαφορά θέματα και άλλο η τρομοκρατία. Αυτό είναι ζήτημα ασφάλειας. Όποιος παίζει με αυτά μπορεί να πληρώσει πολύ βαρύ τίμημα", τόνισε.






πηγή:https://www.capital.gr/diethni/3609265/apeiles-tsabousoglou-kata-elladas-kai-kuprou-tha-plirosoun-baru-timima