Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2021

Με πόσους νεκρούς θα ήμασταν ευχαριστημένοι;


 Η κυβέρνηση δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι τα έκανε όλα σωστά όσον αφορά την ενίσχυση του ΕΣΥ. Και η έκθεση Τσιόδρα επισημαίνει παθογένειες που είναι γνωστές σε όλους. Ο Αλέξης Τσίπρας μετράει νεκρούς και ισχυρίζεται ότι μπορούσαμε να γλιτώσουμε το 38,5%, δηλαδή 7.700 ανθρώπους. Γιατί τόσο λίγους και όχι οκτώ ή δέκα χιλιάδες; Στους πόσους νεκρούς θα ήμασταν ικανοποιημένοι;

Κώστας Γιαννακίδης

Μην παίζουμε τις κουμπάρες: 20.000 νεκροί είναι τόσο ελκυστικοί για να κάνεις αντιπολίτευση που κανένας δεν θα τους άφηνε στην ησυχία τους. Ας μην κοροϊδευόμαστε, στην Ελλάδα ζούμε. Και, εδώ που τα λέμε, δεν γίνεται η κυβέρνηση να ισχυρίζεται ότι τα έκανε όλα σωστά. Με 20.000 νεκρούς κάπου έχεις κάνει λάθος. Και επειδή οι άνθρωποι δεν γυρίζουν πίσω, το ζητούμενο είναι να το βρεις και να το αναγνωρίσεις. Κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει προς το παρόν. 

Τι μας λέει η έκθεση Τσιόδρα-Λύτρα; Κάτι που ήδη ξέραμε: αν διασωληνωθείς εκτος ΜΕΘ, οι πιθανότητες είναι δραματικά εις βάρος σου. Ο Πρωθυπουργός είπε ότι δεν υπάρχει μελέτη που να αποδεικνύει κάτι τέτοιο. Η έκθεση τον φέρνει σε δύσκολη θέση. Ενδεχομένως να μην τη γνώριζε όταν έκανε την παρέμβαση στη Βουλή. Οπως και να έχει, οφείλει να πει κάτι τώρα. 

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος παραδέχθηκε και κάτι ακόμα που ήταν γνωστό σε όλους: υπάρχει πρόβλημα στα περιφερειακά νοσοκομεία. Εκεί το προσωπικό υστερεί έναντι των μεγάλων πόλεων τόσο ως προς τη στελέχωση, όσο και ως προς την κατάρτιση. Αυτό δεν χρειαζόταν η πανδημία για να το μάθουμε. Μας το υπενθυμίζουν οι διακομιδές σοβαρών περιστατικών προς νοσοκομεία της Αθήνας ή της Θεσσαλονίκης.

Όμως αφού πια η αντιπαράθεση είναι για νεκρούς, υπάρχει ακόμα ένα νούμερο που δεν το έχουμε ακούσει. Με πόσους νεκρούς θα ήμασταν ευχαριστημένοι; Ας συμφωνήσουμε ότι οι 20.000 είναι ένα τεράστιο κόστος. Στα πόσα θύματα δεν θα εγείρετο πολιτικό θέμα;

 Ο Αλέξης Τσίπρας μας έδωσε μία εκτίμηση, βασισμένη στην έκθεση Τσιόδρα-Λύτρα. Υποστήριξε ότι αν είχε ενισχυθεί καταλλήλως το ΕΣΥ θα είχαν αποφευχθεί 38,5% των θανάτων. Αυτό ακούγεται κάπως αυθαίρετο, αλλά ας το δεχθούμε. Μιλάμε, δηλαδή, για 7.700 νεκρούς, πράγμα που σημαίνει ότι με 12.300 νεκρούς δεν θα υπήρχε θέμα. Εδώ βέβαια η αριθμητική Τσίπρα δεν οδηγεί σε ένα σαφές αποτελέσμα που θα μας έδειχνε πόσες επιπλέον κλίνες, με το αντίστοιχο προσωπικό, χρειαζόμασταν για να σώσουμε 7.700 ανθρώπους. Θέλαμε δέκα κρεβάτια; Εκατό; Τριακόσια; Και αν σώζαμε 7.700 ανθρώπους γιατί να μη σώζαμε περισσότερους; 

Η κυβέρνηση έχει δικαιολογίες. Και μάλιστα σοβαρές. Είναι πανδημία, το ΕΣΥ μεταφέρει χρόνιες παθογένειες, έχουμε γηρασμένα δημογραφικά και μεγάλο ποσοστό αρνητών. Ισχύουν όλα αυτά.

 Όμως, όπως σημειώνουν σοβαροί παράγοντες της Υγείας, όφειλε να κοιτάξει με μεγαλύτερη προσοχή το θέμα της στελέχωσης και της πρωτοβάθμιας περίθαλψης, ειδικά στα περιφερειακά νοσοκομεία όπου το προσωπικό καταρρέει από την κόπωση. Επί της ουσίας: αν προσλάμβαναν εγκαίρως 200 γιατρούς και άλλους τόσους νοσηλευτές, δεν θα υπήρχε τόσο έντονο πρόβλημα. Και ας μη λέμε ότι διπλασιάστηκαν οι κλίνες. Μετράμε κλίνες στρατιωτικών νοσοκομείων που δεν μετρούσαμε στο παρελθόν.

 Πηγή: Protagon.gr



Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2021

Απίστευτο! - Τα γκούλαγκ του Στάλιν έφεραν... πρόοδο - Ευμάρεια και μόρφωση - Το 1939 στην ΕΣΣΔ πτυχίο πανεπιστημίου είχε το 1% του πληθυσμού -


 Το στρατόπεδο εργασίας Σολόβκι, εργάτες πηγαίνουν για δουλειά με συνοδεία οπλισμένων φρουρών (1927-1928) 


Η έρευνα δύο επιστημόνων αποκαλύπτει πώς οι περιοχές γύρω από τα σοβιετικά κολαστήρια εξακολουθούν να ωφελούνται ακόμα και σήμερα από τα μορφωμένα θύματα του δικτάτορα, μέσα από τους εξίσου μορφωμένους απογόνους τους

Protagon Team


Αποτελεί ένα εξαιρετικό επιχείρημα όσον αφορά την ανάγκη για σημαντικές επενδύσεις στην εκπαίδευση, μια μελέτη που παρουσιάζει ο Economist και εκπόνησαν ο Γκέρχαρντ Τόους από το New Economic School της Μόσχας και ο Πιερ-Λουί Βεζινά από το King’s College του Λονδίνου. 

Οι δύο ερευνητές ανέλυσαν την οικονομική ανάπτυξη σε περιοχές που βρίσκονται σε απόσταση 30 χιλιομέτρων από τις τοποθεσίες όπου ορθώνονταν έως τα τέλη της δεκαετίας του 1950 τα σοβιετικά γκούλαγκ, τα διαβόητα στρατόπεδα/φυλακές καταναγκαστικής εργασίας, καταστολής και τιμωρίας όπου από το 1921 έως το 1959 το σοβιετικό καθεστώς κρατούσε 2,65 εκατομμύρια ανθρώπους που συνελήφθησαν με την κατηγορία της «αντεπαναστατικής δράσης» και χαρακτηρίστηκαν «εχθροί του λαού». 

«Δεν ήταν όλοι οι εχθροί του λαού αντιφρονούντες», επισημαίνεται στο δημοσίευμα του Economist, καθώς το να ανήκει κάποιος στην μικροαστική τάξη ήταν επαρκής λόγος για καταλήξει σε κάποιο γκούλαγκ. Κατ’ επέκταση, οι «εχθροί του λαού» έτειναν να είναι σπουδαγμένοι. 

Κατάδικοι με πτυχίο 

Το 1939 στην ΕΣΣΔ πτυχίο πανεπιστημίου είχε το 1% όλων όσοι συμμετείχαν στην τελευταία απογραφή αλλά και το 2% όλων όσοι ήταν έγκλειστοι σε κάποιο στρατόπεδο καταναγκαστικής εργασίας. Μεταξύ των «εχθρών του λαού», την περίοδο 1927-1953, το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 15%, οπότε ο εγκλεισμός τους στα διάφορα γκούλαγκ που υπήρχαν διάσπαρτα ανά τη σοβιετική επικράτεια επέφερε μια μετεγκατάσταση της σοβιετικής διανόησης. Και, σύμφωνα με τη μελέτη των Γκέρχαρντ Τόους και Πιερ-Λουί Βεζινά, οι περιοχές όπου φυλακίστηκαν οι μορφωμένοι «εχθροί του λαού» εξακολουθούν να ωφελούνται οικονομικά από αυτήν την καταναγκαστική εσωτερική μετανάστευση. 


Βάση της μελέτης αποτέλεσαν τα στοιχεία όσον αφορά τη σύσταση του πληθυσμού των εγκλείστων στα 79 στρατόπεδα/φυλακές που λειτουργούσαν το 1952 στη Σοβιετική Ενωση. Από αυτά μόνον εννέα προορίζονταν αποκλειστικά για αντιφρονούντες και πολιτικούς κρατούμενους, καθώς συνήθως οι «εχθροί του λαού» κρατούνταν μαζί με κοινούς εγκληματίες σε μεγάλες φυλακές που βρίσκονταν σε αραιοκατοικημένες και απρόσιτες περιοχές. 

Στη συνέχεια, οι δύο ερευνητές συνέκριναν τα τρέχοντα επίπεδα οικονομικής ανάπτυξης σε ακτίνα 30 χιλιομέτρων από όπου βρίσκονταν τα στρατόπεδα εργασίας, διαπιστώνοντας ότι,  όσο περισσότεροι «εχθροί του λαού» κρατούνταν σε ένα στρατόπεδο τόσο περισσότερο πλούσιοι και μορφωμένοι είναι σήμερα οι άνθρωποι που ζουν στην ευρύτερη περιοχή. 

Ευμάρεια και μόρφωση 

Μια αύξηση κατά 10% των «εχθρών του λαού» αντιστοιχούσε σε αύξηση των μισθών κατά 8%, σε αύξηση των κερδών ανά εργάτη κατά 23%, σε αύξηση των επιχειρήσεων ο μέσος εργαζόμενος των οποίων είχε φοιτήσει σε πανεπιστήμιο επίσης κατά 23%, σε αύξηση της ισχύος φωτός που εκπεμπόταν κατά τη διάρκεια της νύχτας ανά άτομο κατά 21%. Μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ, στις περιοχές κοντά σε πρώην στρατόπεδα στα οποία είχαν φυλακιστεί πολλοί «εχθροί του λαού», άρχισε να αυξάνεται ασυνήθιστα γρήγορα και ο αριθμός των εγγεγραμμένων εταιρειών. Επιθυμώντας να εξηγήσουν και το εν λόγω φαινόμενο οι δύο ερευνητές αναζήτησαν στοιχεία όσον αφορά τους τόπους που εγκαταστάθηκαν οι «εχθροί του λαού» μετά την απελευθέρωσή τους. 

Έως το 1959 δεν τους επιτρεπόταν να επιστρέψουν στις ιδιαίτερες πατρίδες τους, ούτε να εγκατασταθούν σε κάποια από τις μεγάλες πόλεις της ΕΣΣΔ. Καθώς τα στρατόπεδα εργασίας μετατράπηκαν σε εταιρικές πόλεις (όπου σχεδόν όλα τα καταστήματα και οι κατοικίες ανήκουν σε μια εταιρεία που είναι επίσης ο κύριος εργοδότης) οι διευθυντές στις κρατικές επιχειρήσεις προσλάμβαναν πρώην κατάδικους, οι οποίοι συχνά επέλεγαν να παραμείνουν εκεί όπου είχαν αποκτήσει νέους φίλους και οικογένεια. 

Οι επόμενες γενιές 

Στοιχεία όσον αφορά τους τόπους όπου εγκαταστάθηκαν οι πρώην «εχθροί του λαού» οι δύο ερευνητές δεν μπόρεσαν να εντοπίσουν. Ωστόσο δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε το 2016 αποκάλυψε πως οι άνθρωποι με μόνιμη κατοικία κοντά σε πρώην γκούλαγκ με υψηλά ποσοστά «εχθρών του λαού», ήταν ιδιαίτερα πιθανό να έχουν συγγενείς που υπήρξαν πολιτικοί κρατούμενοι. Επιπλέον το 42% εκείνων που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση και οι παππούδες τους είχαν καταδικαστεί και φυλακιστεί ως «εχθροί του λαού», είχαν φοιτήσει σε πανεπιστήμιο.

 «Αυτά τα στοιχεία αποκαλύπτουν μία αιτία πίσω από τη συσχέτιση. Πολλοί “εχθροί του λαού” εγκαταστάθηκαν κοντά στις φυλακές τους και είχαν καλά μορφωμένα παιδιά που παρέμειναν στις ίδιες περιοχές και έφεραν στον κόσμο μία ακόμη μορφωμένη και εύπορη γενιά. Ο Ιωσήφ Στάλιν έκανε ό,τι μπορούσε για εξαφανίσει τους φερόμενους ως εχθρούς του. Ενδεχομένως να παρηγορούνταν οι “εχθροί του λαού” εάν γνώριζαν πως το ανθρώπινο κεφάλαιό τους θα επιβίωνε περισσότερο από τα γκούλαγκ κατά έξι δεκαετίες», συνοψίζει ο Economist.




 Πηγή: Protagon.gr



Οικονομία: - Κίνητρα για την πραγματοποίηση δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής


 Με το άρθρο 50 του νομοσχεδίου "Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες διατάξεις" επιχειρείται η αντιμετώπιση του φαινομένου της φοροδιαφυγής που παρουσιάζεται σε επαγγελματικούς κλάδους και τομείς της οικονομίας με την παροχή κινήτρων για την πραγματοποίηση συναλλαγών με ηλεκτρονικά μέσα. 

Ειδικότερα, με τις διατάξεις αυτές προβλέπεται ότι:

  • ειδικά για τα φορολογικά έτη 2022 έως και 2025, ορισμένες υποκατηγορίες δαπανών της Ομάδας 6 (Υγεία), ως προς τις οποίες δεν είναι ευρέως διαδεδομένη η χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών, υπολογίζονται στο διπλάσιο της αξίας τους για την κάλυψη του απαιτούμενου ποσού δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής
  • ειδικά για τα φορολογικά έτη 2022 έως και 2025, από το φορολογητέο εισόδημα του φυσικού προσώπου από μισθωτή εργασία και συντάξεις, επιχειρηματική δραστηριότητα και ακίνητη περιουσία, αποκλειστικά και μόνο για τον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος, αφαιρείται αναλογικά ποσό ίσο με το τριάντα τοις εκατό (30%) των δαπανών λήψης υπηρεσιών, για ορισμένες δαπάνες των Ομάδων 4 (Στέγαση), 5 (Υπηρεσίες), 7 (Μεταφορές), 9 (Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες), 10 (Εκπαίδευση), 12 (Υπηρεσίες) που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής. Το αφαιρούμενο ποσό εισοδήματος δεν υπερβαίνει το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ετησίως ούτε το πραγματικό εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις, επιχειρηματική δραστηριότητα και ακίνητη περιουσία.

Παράλληλα, στο νομοσχέδιο υφίστανται εξουσιοδοτικές διατάξεις για την έκδοση σχετικών ρυθμιστικών αποφάσεων.

Παρατίθενται ακολούθως οι διατάξεις του άρθρου 50 του νομοσχεδίου στο σύνολό του:

Άρθρο 50

Κίνητρα για την πραγματοποίηση δαπανών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής – Τροποποίηση του άρθρου 15 του ν. 4172/2013

1. Στο τέλος της περ. δ) της παρ. 6 του άρθρου 15 του ν. 4172/2013 (Α'167) προστίθεται εδάφιο και η περ. δ) διαμορφώνεται ως εξής:

«δ) Οι δαπάνες απόκτησης αγαθών και λήψης υπηρεσιών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής λαμβάνονται υπόψη για την εφαρμογή της περ. β) του άρθρου αυτού, εφόσον περιλαμβάνονται στις ακόλουθες ομάδες του δείκτη τιμών καταναλωτή της ΕΛ.ΣΤΑΤ.:

Ομάδα 1 (Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά).

Ομάδα 2 (Αλκοολούχα ποτά και καπνός).

Ομάδα 3 (Ένδυση και υπόδηση).

Ομάδα 4 (Στέγαση), εξαιρουμένων των ενοικίων.

Ομάδα 5 (Διαρκή αγαθά, είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες).

Ομάδα 6 (Υγεία).

Ομάδα 7 (Μεταφορές), εξαιρουμένης της δαπάνης για τέλη κυκλοφορίας και της αγοράς οχημάτων, πλην των ποδηλάτων.

Ομάδα 8 (Επικοινωνίες).

Ομάδα 9 (Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες), εξαιρουμένης της αγοράς σκαφών, αεροπλάνων και αεροσκαφών.

Ομάδα 10 (Εκπαίδευση).

Ομάδα 11 (Ξενοδοχεία, καφέ, εστιατόρια).

Ομάδα 12 (Άλλα αγαθά και υπηρεσίες).

Ειδικά για τα φορολογικά έτη 2022 έως και 2025, ορισμένες υποκατηγορίες δαπανών της Ομάδας 6 (Υγεία), ως προς τις οποίες δεν είναι ευρέως διαδεδομένη η χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών, υπολογίζονται στο διπλάσιο της αξίας τους για την κάλυψη του απαιτούμενου ποσού δαπανών της περ. β) της παρ. 6.».

2. Το πρώτο εδάφιο της περ. ζ) της παρ. 6 του άρθρου 15 του ν. 4172/2013 αντικαθίσταται και η περ. ζ) διαμορφώνεται ως εξής:

«ζ) Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από εισήγηση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, καθορίζονται οι υποκατηγορίες δαπανών του τελευταίου εδαφίου της περ. δ) και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου. Με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ καθορίζεται η διαδικασία συγκέντρωσης των απαραίτητων δεδομένων από τους παρόχους υπηρεσιών πληρωμών.».

3. Μετά την παρ. 6 του άρθρου 15 του ν. 4172/2013 προστίθεται παρ. 7 ως εξής:

«7. α) Ειδικά για τα φορολογικά έτη 2022 έως και 2025, από το φορολογητέο εισόδημα του φυσικού προσώπου από μισθωτή εργασία και συντάξεις, επιχειρηματική δραστηριότητα και ακίνητη περιουσία, αποκλειστικά και μόνο για τον υπολογισμό του φόρου εισοδήματος, αφαιρείται αναλογικά ποσό ίσο με το τριάντα τοις εκατό (30%) των δαπανών λήψης υπηρεσιών, για ορισμένες δαπάνες των Ομάδων 4 (Στέγαση), 5 (Υπηρεσίες), 7 (Μεταφορές), 9 (Αναψυχή, πολιτιστικές δραστηριότητες), 10 (Εκπαίδευση), 12 (Υπηρεσίες) της περ. δ) της παρ. 6 που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής σύμφωνα με την περ. α) της ως άνω παραγράφου. Το αφαιρούμενο ποσό εισοδήματος δεν υπερβαίνει το ποσό των πέντε χιλιάδων (5.000) ευρώ ετησίως ούτε το πραγματικό εισόδημα από μισθωτή εργασία και συντάξεις, επιχειρηματική δραστηριότητα και ακίνητη περιουσία.

β) Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από εισήγηση του Διοικητή της ΑΑΔΕ, δύνανται να καθορίζονται συγκεκριμένες δαπάνες λήψης υπηρεσιών ως προς τις οποίες δεν είναι ευρέως διαδεδομένη η χρήση ηλεκτρονικών συναλλαγών, για τις οποίες εφαρμόζεται η περ. α), καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας.».





πηγή:https://www.forin.gr/articles/article/55506/nomosxedio-kinhtra-gia-thn-pragmatopoihsh-dapanwn-me-hlektronika-mesa-plhrwmhs?utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%92%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AE%3A+%CE%A3%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C+%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%83%CF%87%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%BF+%CE%BC%CE%B5+%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CF%83%CE%B5+%CF%8C%CE%BB%CE%BF+%CF%84%CE%BF+%CE%B5%CF%8D%CF%81%CE%BF%CF%82+%CF%84%CE%B7%CF%82+%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82+%7C+Forin_gr&utm_campaign=20211215_m165905231_Notification%3A+Alert_Default&utm_term=+_CE_9A_CE_AF_CE_BD_CE_B7_CF_84_CF_81_CE_B1+_CE_B3_CE_B9_CE_B1+_CF_84_CE_B7_CE_BD+_CF_80_CF_81_CE_B1

Freedom Pass: Παρατείνεται η χρήση των 150 ευρώ για τους νέους ηλικίας 18-25 ετών



Τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν το Freedom Pass μέχρι και την 30 Ιουνίου 2022 θα έχουν οι νέοι ηλικίας 18-25 ετών (γεννηθέντες από 1/1/1996 έως 31/12/2003) που έχουν ολοκληρώσει την πρώτη (ή μοναδική) δόση του εμβολιασμού τους κατά της Covid-19 έως και τις 31/12/2021.

  • Μέχρι στιγμής, περισσότεροι από μισό εκατομμύριο νέοι έχουν ήδη κάνει χρήση του Freedom Pass. Συγκεκριμένα, στο πρώτο πεντάμηνο ισχύος του (από 20/07/2021), έχουν υλοποιηθεί 506.520 αιτήσεις για την απόκτησή του.
  • Διευκρινίζεται ότι η παράταση αφορά τη δυνατότητα αξιοποίησης των Freedom Pass που θα έχουν εκδοθεί μέχρι το τέλος του 2021 για ένα επιπλέον εξάμηνο και όχι στη δυνατότητα έκδοσης νέου μετά την 01/01/2022.

Υπενθυμίζεται ότι το Freedom Pass αποτελεί μία ψηφιακή προπληρωμένη χρεωστική κάρτα αξίας 150€ που προορίζεται για αγορές σε ελληνικές επιχειρήσεις του τουριστικού και πολιτιστικού κλάδου.

Ελληνοτουρκικά: Τούρκος καθηγητής: Ο Ερντογάν είναι πια νεκρός - Κρατιέται όρθιος με μορφίνη


 Σφοδρή κριτική δέχεται όλο και περισσότερο το τελευταίο διάστημα ο Τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, αναφορικά με την κατάσταση της υγείας του.

Την ίδια ώρα, αίσθηση έχουν προκαλέσει στην Τουρκία οι ισχυρισμοί του καθηγητή Οικονομικών και συγγραφέα Ιμπραήμ Οζτούρκ στο διαδικτυακό κανάλι Moonstar TV, το οποίο ανήκει σε Τούρκους εξόριστους δημοσιογράφους, επιτείνοντας ακόμη περισσότερο το βαρύ κλίμα για τον Τούρκο πρόεδρο.

«Δεν υπάρχει καμία νέα φράση ή λόγος για να μπορεί πει πια ο Ερντογάν στην τουρκική κοινωνία. Δεν υπάρχει ηθική ανωτερότητα, νομικά έχει καταρρεύσει, θρησκευτικά έχει καταρρεύσει και το κύρος του έχει καταρρεύσει» σχολίασε ο Οζτούρκ μιλώντας live στο Moonstar TV, ρίχνοντας στη συνέχεια μια «βόμβα» μεγατόνων για την κατάσταση της υγείας του Τούρκου προέδρου.

«Να αναφέρω κάτι που μου είπε κάποιος κοντινός του. Μου είπε πως “Μα δάσκαλε ο Έρντογάν δεν ζει πια. Ο Ερντογάν είναι πια νεκρός, νεκρός. Κρατιέται όρθιος με μορφίνη και διαβάζει απλά το χαρτί που του βάζουν μπροστά του να διαβάσει. Σε οποιαδήποτε περίπτωση που φτάσει να μην μπορεί να το διαβάσει, δεν πρέπει να ανοίγει το στόμα του γιατί λέει ανοησίες. Όταν διαβάσει εκείνο το χαρτί θεωρείται επιτυχία. Αυτή την στιγμή δάσκαλε ο Ερντογάν δεν ζει’’» δήλωσε ο Οζτούρκ , που θεωρείται «κόκκινό» πανί για την κυβέρνηση Ερτογάν, που τον κατηγορεί για διασυνδέσεις με το δίκτυο του Ιμάμη Φετουλάχ Γκιουλέν.


πηγή:https://www.newsbomb.gr/kosmos/story/1263933/toyrkos-kathigitis-o-erntogan-einai-pia-nekros-kratietai-orthios-me-morfini-vid

Ελληνοτουρκικά: Τέλος το NATO για την Τουρκία - Τέλος ο ρόλος της Τουρκίας για το NATO


 Το NATO έχει κατηγορηθεί από τους εχθρούς τους για παρεμβάσεις σε ξένες χώρες αλλά και για εγκλήματα πολέμου. Ποιοι ήταν κάποιοι από αυτούς που κατηγόρησαν την Συμμαχία; Ο Καντάφι, ο Σαντάμ, ο Άσαντ, ο Μιλόσεβιτς, οι Αγιατολάχ του Ιράν, οι Ταλιμπάν, οι Τζιχαντιστές. Ποιοι είναι σήμερα αυτοί που κατηγορούν το NATO; Ο Λουκασένκο, ο Πούτιν, ο Κιμ Γιονγκ Ουν, ο Σι Τζινπίνγκ, ο Αγιατολάχ του Ιράν. Τι κοινό είχαν και έχουν οι παραπάνω; Όλοι είναι ηγέτες καθεστώτων, μακριά από την Δημοκρατία, τις συνθήκες για τα ανθρώπινα δικαιώματα, και τυπικά μέλη οργανισμών που προωθούν την ειρήνη και την ευημερία των λαών.

Μέσα στο ΝΑΤΟ υπάρχει και ένα «μέλος υβρίδιο» το οποίο είναι στις παρυφές των παραπάνω ηγετών και καθεστώτων, ο Αγιατολάχ του ΝΑΤΟ, Τούρκος Πρόεδρος. Μπορεί ο καθεστωτικός ηγέτης της Τουρκίας να μην κατηγορεί το ΝΑΤΟ για εγκλήματα και παρεμβάσεις σε ξένες χώρες, αλλά ο ίδιος επιτίθεται με όπλα και υβριδικές επιχειρήσεις σε άλλα μέλη της Συμμαχίας, όπως στην Ελλάδα και Γαλλία, ενώ βρίσκεται απέναντι στα συμφέροντα της Συμμαχίας όπως στην περίπτωση των Βαλτικών Χωρών.

Όπως τα παραπάνω καθεστώτα, έτσι και η Τουρκία απομακρύνεται από Διεθνείς Συμβάσεις που προστατεύουν γυναίκες, φυλακίζει δημοσιογράφους και όσους τολμούν να ασκούν κριτική στον καθεστωτικό ηγέτη, δημιουργεί προσωπικούς στρατούς για παρεμβάσεις σε τρίτες χώρες όπως οι Wagner της Ρωσίας, καταδικάζεται από την Δύση για την καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και τέλος, δέχεται κυρώσεις από σύμμαχο και όχι έχθρο, τις ΗΠΑ.

Αυτό είναι δείγμα από τους εκατοντάδες λόγους που μπορεί να παρουσιάσει κάποιος για να αποδείξει, καταρχήν, πως η Τουρκία είναι «ξένο σώμα» στις αξίες της Δύσης, και έχει επιλέξει ένα άλλο δρόμο και ρόλο από αυτόν που έχει μέχρι σήμερα. Οι περισσότεροι αναλυτές, ακόμα και αυτοί που χαράζουν πολιτική στην Ουάσιγκτον, θεωρούν πως η Τουρκία δεν θέλει να φύγει από το ΝΑΤΟ και την Δύση, αλλά επιδιώκει να ισορροπήσει ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση προσπαθώντας να αναλάβει έναν νέο ρόλο ως Σύμμαχος.

Θα μπορούσε να υπάρξει μια τέτοια ειδική σχέση; Ναι, μέχρι η Τουρκία να αποχωρήσει επίσημα από το ΝΑΤΟ κα να χαράξει μια νέα εξωτερική πολιτική που θα της επιτρέψει την επιβίωση της έξω από τα στενά κοστούμια Οργανισμών και Διεθνών Συνθηκών. Θα μπορεί πλέον να ασκεί ελεύθερα πολιτική ως καθεστώς, να συνάπτει νέες συμμαχίες (κυρίως οικονομικές) με άλλα καθεστώτα, να κάνει παρεμβάσεις και εισβολές σε γειτονικά κράτη χωρίς να δίνει λόγο στους Ευρωπαίους (βλέπε Κύπρο)

Σε αυτή την νέα εξωτερικη πολιτική (μακριά από οργανισμούς) είναι αλήθεια πως η Τουρκία θα πάψει να είναι μια από τις πιο εξαρτημένες χώρες στο κόσμο. Από την Ρωσία και το Ιράν στην Ενέργεια και από την Κίνα με τους Ουιγούρους. Θα μπορεί να ασκεί ελεύθερη πολιτική στις πλέον αναπτυσσόμενες χώρες όπως το Ουζμπεκιστάν και το Τουρκμενιστάν, ενώ στην Αφρική ήδη ασκεί μια πολιτική Παντουρκισμού αφού αποδείχθηκε ότι αυτή έχει περιθώριο μόνο σε φτωχές χώρες.

Το κυριότερο όμως είναι πως η Τουρκία θα μπορέσει να γίνει χρήσιμη στους τρεις μεγαλύτερους εχθρούς της Δύσης, την Ρωσία, την Κίνα και το Ιράν. Παρά τις διαφορές, έτσι γίνεται μεταξύ καθεστώτων, η Τουρκία θα αποτελέσει την αιχμή των τριών χωρών απέναντι στην Δύση, το NATO και τους Αμερικανούς. Για πρώτη φορά η Κίνα και Ρωσία θα έχουν πρόσβαση στην Μεσόγειο, η πρώτη κανονική και η δεύτερη ειδική.

Δεν θα είναι όμως μόνο χρήσιμη για τις τρεις παραπάνω χώρες. Έχοντας την ελευθερία κινήσεων θα διαπραγματεύεται πλέον μόνη τον χώρο της, όπως παράδειγμα με το Αζερμπαϊτζάν και την διαμετακόμιση του αερίου προς την Ευρώπη, η καλύτερα, να διαπραγματεύεται καλύτερα με την Βρετανική BP.

Τα καθεστώτα ξέρουν και έχουν μάθει να διαχειρίζονται τις διαφορές τους, παράδειγμα ο Πούτιν με τον Λουκασένκο, όταν ο τελευταίος μέχρι τον Μάϊο του 2020 ήταν έτοιμος να στραφεί στην Δύση σε ένα μήνα μέσα άλλαξε στρατόπεδο όταν ο πρώην Αμερικανός Πρόεδρος, Ντόναλντ Τραμπ, τον «άδειασε». Το ίδιο συνέβη και με Πούτιν-Ερντογάν όταν η Τουρκία κατέρριψε ένα Su-24 πάνω από τα σύνορα Τουρκίας-Συρίας τον Νοέμβριο του 2015. Ήταν η πρώτη κατάρριψη ρωσικού στρατιωτικού αεροσκάφους από μέλος του ΝΑΤΟ από το 1952 . Παρόλο αυτά, η οικονομική συνεργασία, ιδιαίτερα στον ενεργειακό τομέα, αποτελεί τόσο την κύρια ιστορική κινητήρια δύναμη των τουρκο-ρωσικών σχέσεων όσο και ένα φράγμα έναντι των γεωπολιτικών εντάσεων. Τον Ιανουάριο του 2020, η Ρωσία και η Τουρκία εγκαινίασαν τον αγωγό φυσικού αερίου TurkStream, ενώ το 2021 ο Πούτιν και ο Ερντογάν ξεκίνησαν την κατασκευή της τρίτης μονάδας του ρωσικής κατασκευής του έργου του πυρηνικού σταθμού Akkuyu της Τουρκίας, αξίας 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Τι σημαίνει για την Ελλάδα μια αποχώρηση της Τουρκίας από το NATO

Καταρχήν το προφανές, η χώρα γίνεται και πάλι «Μαξιλάρι της Συμμαχίας» αλλά αυτή την φορά προς την Ανατολή με τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις να επανεξοπλίζονται. Κάποιος θα σημειώσει πως αυτό ήδη συμβαίνει με τα νέα εξοπλιστικά προγράμματα που έχουν υπογραφεί η θα υπογραφούν τα επόμενα ένα με δύο χρόνια.

Όμως δεν μιλάμε για εξοπλισμούς ικανούς να αντιμετωπίσουν την «Νατοϊκή» Τουρκία. Αναφερόμαι σε εξοπλισμούς που χρειάζεται μια χώρα «Πρώτης Γραμμ΄΄ής» για να αντιμετωπίσει συνδυαστικές δυνάμεις και απειλές. Την επόμενη δεκαετία – όσος και ο χρόνος που χρειάζεται η Τουρκία για να αποχωρήσει από το ΝΑΤΟ- η Ελλάδα θα αποτελεί μια τρομακτική δύναμη στην Θάλασσα, πάνω και κάτω από αυτή. Μαζί με την Αίγυπτο και το Ισραήλ θα είναι οι δυνάμεις που θα διαφυλάξουν όλα τα Ενεργειακά έργα στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ η Ελλάδα με τις Βουλγαρία και Ρουμανία που εξοπλίζονται με την σειρά τους, θα αποτελέσουν την Γραμμή Άμυνας από την Μαύρη Θάλασσα μέχρι το Αιγαίο.

Μια αποχώρηση της Τουρκίας θα αποδεσμεύσει δυνάμεις της Ρωσίας οι οποίες θα ριχτούν στα Βαλκάνια, με την Ελλάδα και σε αυτή την περίπτωση να είναι η κύρια δύναμη – με την συμμετοχή συμμάχων όπως οι Κροάτες – που θα αντιμετωπίσει την απειλή ειδικά στις υβριδικές επιχειρήσεις και κυβερνοπόλεμο.

Όλα αυτά δεν είναι σενάρια, για την αποχώρηση της Τουρκίας από το ΝΑΤΟ έχουν αναφερθεί ήδη από το 2010 και κυρίως από τους Τούρκους. Είναι εκτιμήσεις οι οποίες προέρχονται από ένα σύνολο διαδικασιών, ειδικά στα είδη των εξοπλιστικών που προχωρούν οι χώρες, ανάμεσα τους και η Ελλάδα.

Τον Μάρτιο του 2019, άρθρο του «V» με τίτλο «Οι S-400 στην Τουρκία θα φέρουν εξοπλισμούς στην Ελλάδα για στρατιωτική λύση;» σημείωνε, «σε αυτή την περίπτωση οι εξελίξεις είναι λίγο πολύ προβλέψιμες, τα F-35 δεν θα φτάσουν ποτέ στην Τουρκία, τα F-16 θα αρχίσουν να “κανιβαλίζονται”, και η οικονομία της Τουρκίας θα δεχθεί σοβαρό πλήγμα. Από την άλλη, στο ΝΑΤΟ θα εξακολουθεί να είναι σε μια ιδιαίτερη σχέση πλέον, και ο Ερντογάν θα μπορεί να δείχνει στον μουσουλμανικό κόσμο ότι μπορεί και τα βάζει με τις ΗΠΑ, αλλά κυρίως με το Ισραήλ.»

Και συνέχιζε, «στην περίπτωση που δεν υπάρξει πολιτική λύση στο ζήτημα των S-400 είναι πέρα από βέβαιο ότι θα υπάρξει στρατιωτική. Το σύστημα έχει αποκτήσει έναν μύθο, σχεδόν θεϊκό, αλλά δεν έχει δοκιμασθεί ποτέ. Οι Αμερικανοί δεν θα αφήσουν να συνεχιστεί αυτό, δηλαδή, ένα οπλικό σύστημα να προκαλεί τέτοια αποτελέσματα στην πολιτική, να φτάνει στο σημείο να απειλεί ακόμα και την συνοχή της συμμαχίας μετά από 70 χρόνια.

Αυτή την στρατιωτική λύση δεν μπορούν να την δώσουν ούτε οι Ισραηλινοί, ούτε το ΝΑΤΟ, ούτε καν οι ΗΠΑ. Θα ξεσήκωναν όλο τον Μουσουλμανικό κόσμο στην υφήλιο με ένα χτύπημα στην Τουρκία, κάτι που θα βόλευε απίστευτα την ίδια την Τουρκία.

Η Ελλάδα όμως θα μπορούσε να δώσει αυτή την λύση και με αφορμή όλη την προκλητικότητα της Τουρκίας. Ότι η χώρα ακολουθεί μια πολιτική με βάση το διεθνές δίκαιο σε σχέση με την Τουρκία, δεν σημαίνει ότι δεν σχεδιάζει και δεν έχει πλάνα και σε άλλες επιλογές. Έχει αυτά τα οπλικά συστήματα που μπορεί να επιφέρει καίριο πλήγμα στην Τουρκία και να την αναγκάσει σε συμβιβασμό, σε έναν συμβιβασμό όπου η γειτονική χώρα πρώτη θα κάτσει στο τραπέζι, και τελευταία θα σηκωθεί.

Αν το ΝΑΤΟ, οι Ισραηλινοί και οι ΗΠΑ, αποφασίσουν ότι η Ελλάδα θα δώσει την λύση αυτή, τα ραντάρ στην Κρήτη, ο Ηνίοχος και άλλες κοινές δράσεις, θα συμπληρωθούν από εξοπλιστικά, ικανά να αντιμετωπίσουν τους S-400. Οι ενδιαφερόμενοι, γνωρίζουν πολύ καλά πως να αντιμετωπίσουν το σύστημα, το οποίο από την στιγμή που ανοίξει το ραντάρ του, είναι ευάλωτο σε πυραύλους κρουζ, οι οποίοι πετούν σε χαμηλό ύψος και μπορούν να αντιμετωπιστούν μόνο από συστήματα πλοίων.

Σε αυτή την περίπτωση, ο αριθμός των Scalp που βρίσκεται στο οπλοστάσιο της Πολεμικής Αεροπορίας θα συμπληρωθεί και θα φέρει την αναβάθμιση η την προμήθεια νέων Mirage 2000-5. Από την θάλασσα, οι φρεγάτες FREMM που θα φέρουν και το βλήμα SCALP-Naval, βγάζει το ναυτικό από την διαδικασία να είναι το «Λιμενικό του Αιγαίου» και το τοποθετεί σε ένα άλλο διαφορετικό επιχειρησιακό επίπεδο. Το μέγιστο βεληνεκές των SCALP-Naval είναι της τάξεως των 1.000 km.»

Η Ελλάδα δεν πήρε προμηθεύτηκε τελικά Fremm αλλά ένα αντίστοιχο και καλύτερο πλοίο, δεν προμηθεύτηκε επιπλέον Mirage 2000-5 αλλά Rafale ένα αντίστοιχο και καλύτερο αεροσκάφος, ενώ ήρθε και η συντήρηση των υπαρχόντων Mirage μαζί με αυτή των F-16. Δεν είναι γνωστό ακόμα αν θα έρθουν και οι Scalp-Naval, αλλά έχει η αμυντική Συμφωνία Ελλάδας – ΗΠΑ η οποία όπως φαίνεται και από τον νόμο που θα υπογράψει ο Μπάιντεν, οι Αμερικανοί είναι έτοιμοι να επιταχύνουν εξοπλισμούς όπως είναι τα F-35


πηγή:https://www.viadiplomacy.gr/telos-to-nato-gia-tin-toyrkia-telos-o-rolos-tis-toyrkias-gia-to-nato/

Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2021

Επισκέψεις ΥΦΕΘΑ στις 116 και 117 Πτέρυγες Μάχης σε Άραξο και Ανδραβίδα


 

Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαος Χαρδαλιάς, πραγματοποίησε χθες, Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2021, επισκέψεις στις 116 και 117 Πτέρυγες Μάχης (ΠΜ), που εδρεύουν στις Αεροπορικές Βάσεις Αράξου και Ανδραβίδας, αντίστοιχα. Τον Υφυπουργό υποδέχθηκαν οι Διοικητές των Μονάδων, Σμήναρχος (Ι) Πέτρος Σάσσαρης (116ΠΜ) και Σμήναρχος (Ι) Άγγελος Καλιγαρίδης (117ΠΜ).

Ο κ. Χαρδαλιάς, στο πλαίσιο των επισκέψεων, ενημερώθηκε από τις Διοικήσεις των Μονάδων της Πολεμικής Αεροπορίας για την οργάνωση, την αποστολή, το επιχειρησιακό τους έργο, καθώς και για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.

Επίσης, περιηγήθηκε στους χώρους των Μονάδων και συνομίλησε με τα εν υπηρεσία στελέχη, καθώς και με τα πληρώματα και τους τεχνικούς των Αεροσκαφών Επιφυλακής (Readiness), των 336 και 338 Μοιρών.

Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας απευθυνόμενος σε Αξιωματικούς και Υπαξιωματικούς των Πτερύγων Μάχης, εξήρε τον αποφασιστικό τους ρόλο στην ενίσχυση της αποτρεπτικής ισχύος της χώρας μας, τονίζοντας ότι «το προσωπικό της Πολεμικής μας Αεροπορίας, μη φειδόμενο κόπου αγωνίζεται καθημερινά για την υπεράσπιση των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων και των εθνικών συμφερόντων ώστε να συνεχίσει η Πατρίδα μας να αποτελεί μια αξιόπιστη δύναμη ειρήνης και σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή».

Τέλος, ο κ. Χαρδαλιάς τις απογευματινές ώρες επισκέφθηκε το ΜΕΓΑ Εμβολιαστικό Κέντρο Πάτρας, στο λιμάνι της πόλης, το οποίο στελεχώνεται από υγειονομικό και διοικητικό προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων, όπου τον υποδέχθηκε ο Διοικητής του, Αντισμήναρχος (ΥΨ) Νικόλαος Ράϊκος.

Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας ενημερώθηκε για την πορεία της εμβολιαστικής διαδικασίας, περιηγήθηκε στις σύγχρονες εγκαταστάσεις και συνομίλησε με τους ιατρούς και νοσηλευτές της βάρδιας, καθώς και με τους εμβολιαζόμενους πολίτες.

Συνεχάρη και ευχαρίστησε το προσωπικό για την άριστη οργάνωση και λειτουργία του εμβολιαστικού σταθμού, που έχει ως αποτέλεσμα την προσφορά υπηρεσιών υψηλού επιπέδου, αλλά και τη σημαντική συμβολή του στην εθνική προσπάθεια προστασίας της δημόσιας υγείας.