Πέμπτη 1 Ιουλίου 2021

Συντάξεις: Αυξήσεις έως 202 ευρώ για αποστράτους - Ποιοι και γιατί θα δουν προσωπική διαφορά μετά τα 44,9 συντάξιμα χρόνια - Αναλυτικοί Πίνακες


 Αυξήσεις ως 202 ευρώ το μήνα με αναδρομικά ως 4.040 ευρώ πιστώθηκαν στις συντάξεις των αποστράτων που αποχώρησαν μετά τον Μάιο του 2016 από τον επανυπολογισμό των αποδοχών τους με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου 4670/2020.

Οι αυξήσεις θα πιστώθηκαν 29 Ιουνίου που πληρώνονται τη σύνταξη Ιουλίου, ενώ τον Ιούλιο με εμβόλιμη πληρωμή επάνω στη σύνταξη Αυγούστου θα πάρουν τα αναδρομικά του επανυπολογισμού με αυξήσεις 20 μηνών.

Οσοι υψηλόβαθμοι απόστρατοι πάρουν αυξήσεις 202 ευρώ θα λάβουν τον επόμενο μήνα αναδρομικά 4.040 ευρώ (20×202=4.040). Τα ποσά είναι μικτά, που σημαίνει ότι τα καθαρά θα είναι λιγότερα μετά τις κρατήσεις ασθένειας και φόρου.

Από Ιούλιο ή Αύγουστο θα δοθούν αυξήσεις και στους παλαιούς απόστρατους που αποχώρησαν πριν τον νόμο 4387 με 30 έτη υπηρεσίας και άνω.

Οι νέοι απόστρατοι θα πάρουν την αύξηση σε μια δόση, ενώ οι παλαιότεροι σε 5 ετήσιες δόσεις, εκ των οποίων οι δύο πρώτες θα πληρωθούν μαζί μέσα στο καλοκαίρι.

Για τους νέους απόστρατους που αποχώρησαν από 1ης/7/2016 μέχρι και 30/9/2019, οι αυξήσεις και τα αναδρομικά του επανυπολογισμού σύμφωνα με τους πίνακες που επεξεργάστηκε το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις» έχουν ως εξής:

  • Απόστρατος του 2018 με 38 έτη και μισθό 2.397 ευρώ παίρνει σύνταξη 1.319 ευρώ μικτά και με τον επανυπολογισμό του νόμου Βρούτση θα πάρει 1.460 ευρώ με αύξηση κατά 142 ευρώ το μήνα από Ιούνιο, και αναδρομικά 2.840 ευρώ τον Ιούλιο.
  • Απόστρατος του 2018 (νόμος Κατρούγκαλου) με 40 έτη και μισθό 2.800 ευρώ παίρνει σύνταξη 1.582 ευρώ μικτά, ενώ με τον επανυπολογισμό του νόμου Βρούτση θα πάρει 1.784 ευρώ με αύξηση κατά 202 ευρώ το μήνα από Ιούνιο, και αναδρομικά 4.040 ευρώ.

Οι αυξήσεις στις συντάξεις αποστράτων με αποχώρηση μετά την 1η/7/2016 (μικτά ποσά)

  1. Με 35, 36, 37 και 38 έτη ασφάλισης
Συντάξιμες αποδοχές35,6 έτη ασφάλισης37 έτη ασφάλισης38 έτη ασφάλισης
Σύνταξη ν.4387 (παλιά)Σύνταξη ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιούνιος 2021Αναδρομικά Ιούλιος 2021Σύνταξη ν.4387 (παλιά)Σύνταξη ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιούνιος 2021Αναδρομικά Ιούλιος 2021Σύνταξη ν.4387 (παλιά)Σύνταξη ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιούνιος 2021Αναδρομικά Ιούλιος 2021
1.262821871501.000853919651.300876951751.500
1.380862916551.100897969711.4209221.004821.640
1.498902962591.1809411.019771.5409681.057891.780
1.6059391.003631.2609811.064831.6601.0101.105951.900
1.7239801.048681.3601.0251.114891.7801.0561.1581022.040
1.8411.0211.094731.4601.0691.164951.9001.1021.2111092.180
2.3971.2141.308951.9001.2761.3991242.4801.3191.4601422.840
  1. Με 39, 40 και 42 έτη ασφάλισης
Συντάξιμες αποδοχές39 έτη ασφάλισης40 έτη ασφάλισης42 έτη ασφάλισης
Σύνταξη ν.4387 (παλιά)Σύνταξη ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιούνιος 2021Αναδρομικά Ιούλιος 2021Σύνταξη ν.4387 (παλιά)Σύνταξη ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιούνιος 2021Αναδρομικά Ιούλιος 2021Σύνταξη ν.4387 (παλιά)Σύνταξη ν. 4670 (νέα)Αύξηση Ιούνιος 2021Αναδρομικά Ιούλιος 2021
1.3809471.039921.8409751.074991.9801.0301.088581.160
1.4989951.0951002.0001.0251.1331082.1601.0851.148631.260
1.6051.0391.1461072.1401.0711.1871162.3201.1351.203681.360
1.7231.0871.2021152.3001.1211.2461242.4801.1901.263731.460
1.8411.1351.2581232.4601.1721.3051332.6601.2461.323781.560
2.3971.3621.5221603.2001.4101.5831733.4601.5061.6071012.020
2.8001.5271.7131863.7201.5821.7842024.0401.6951.8121172.340
  • Ποσά σύνταξης μικτά.
  • Συντάξιμες αποδοχές: Ο μέσος όρος μηνιαίου μισθού από το 2002 ως το έτος συνταξιοδότησης

Συντάξεις: Ποιοι θα δουν προσωπική διαφορά μετά τα 44,9 έτη

Οσοι έχουν πάνω από 44,9 έτη και άνω με τους χρόνους που υπολογίζονται στο διπλάσιο (πτητικά, καταδυτικά εξάμηνα Ειδικών Δυνάμεων κ.λπ.) θα δουν προσωπική διαφορά στον επανυπολογισμό, γιατί από τα 44,9 έτη και πάνω ο νέος νόμος (4670/2020) δίνει μικρότερο ποσό ανταποδοτικής σύνταξης έναντι του νόμου Κατρούγκαλου.

Αυτό που θα γίνει στις παλιές συντάξεις είναι ότι θα προκύψει μείωση μετά τα 44,9 έτη, που θα δοθεί όμως ως προσωπική διαφορά ώστε κανείς απόστρατος πάνω από τα 45 έτη να μην πάρει λιγότερα από αυτά που έχει τώρα.

Οι στρατιωτικοί που συνταξιοδοτούνται με αίτηση από 1ης/10/2019 (νέος νόμος) και περνούν τα 45 έτη, θα έχουν ειδική προσαύξηση, ώστε να μην έχουν μείωση στο ποσό της σύνταξής τους και όχι προσωπική διαφορά, γιατί δεν θα γίνει επανυπολογισμός σύνταξης. Για παράδειγμα, στα 50 έτη το ποσοστό αναπλήρωσης του νόμου 4387/2016 ήταν 62,80%, ενώ με τον νέο νόμο είναι 55%. Με την ειδική προσαύξηση όμως ο συντελεστής υπολογισμού της σύνταξης θα είναι 62,51% αντί 55%, για να μην έχουν μείωση σύνταξης.

ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΥΣ ΑΠΟ 45 ΕΤΗ ΚΑΙ ΑΝΩ (ΑΦΟΡΑ ΟΣΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΠΤΗΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΑ ΕΞΑΜΗΝΑ)

Ετη υπηρεσίας (με τα διπλά εξάμηνα)Ποσοστά υπολογισμού ανταποδοτικής σύνταξης
Με νόμο 4387/2016Με νόμο 4670/2020
4552,8052,51
4654,8054,51
4756,8056,51
4858,8058,51
4960,8060,51
5062,8062,51
5572,8072,51
6082,8082,51
6592,8092,51





πηγή:https://eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/782742-ayxiseis-eos-202-eyro-gia-apostratous-analytikoi-pinakes/

Ας αποχαιρετίσουμε την μεταπολίτευση που ξέραμε…


 …πλησίασε σταθερά προς το παράθυρο,

κι άκουσε με συγκίνησιν, αλλ’ όχι
με των δειλών τα παρακάλια και παράπονα,
ως τελευταία απόλαυσι τους ήχους,
τα εξαίσια όργανα του μυστικού θιάσου,
κι αποχαιρέτα την, την Aλεξάνδρεια που χάνεις.

Κωνσταντίνος Καβάφης

Αποχαιρετισμός στην μεταπολίτευση…

Λένε πως τα μυρμήγκια λίγο πριν πεθάνουν βγάζουν φτερά, υπονοώντας πως η αλαζονεία αποτελεί την καλύτερη συνταγή για την καταστροφή. Επίσης, λένε πως τις μεγαλύτερες γκάφες τις τελούν εκείνοι που θεωρούν τον εαυτό τους ικανό για όλα…

Υπό τις παραπάνω έννοιες, το πολιτικό τέλος του Αλέξη Τσίπρα το προανήγγειλε ο ίδιος στις 27 Ιουνίου του 2015 όταν ανακοίνωσε το δημοψήφισμα που δεν ήθελε να κερδίσει και τελικά κέρδισε και έπραξε τα ακριβώς αντίθετα της εντολής του…  

Την ίδια περίοδο τελείωσε και η μεταπολίτευση, της οποίας το πολιτικό τοπίο χαρακτηρίσθηκε από ένα ισχυρό δικομματισμό με την κεντροαριστερά να κυβερνά το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα παίρνοντας τη ρεβάνς από την μεταπολεμική περίοδο που η χώρα κυβερνήθηκε κυρίως από της δεξιά, ενίοτε με τη στήριξη των κεντρώων φιλελευθέρων.

Το μεγαλύτερο πολιτικό κατόρθωμα του Ανδρέα Παπανδρέου στη μεταπολίτευση ήταν η απόσπαση του μεγαλύτερου μέρους του Κέντρου και η συσπείρωση διαφόρων τάσεων της Κεντροαριστεράς, της Αριστεράς και της Άκρας Αριστεράς  κάτω από την ίδια πολιτική ομπρέλα, το  ΠΑΣΟΚ.

Πριν από την δικτατορία και μετά τον τελευταίο μεγάλο πόλεμο, το Κέντρο, η Κεντροαριστερά και η Αριστερά αντιπροσωπεύονταν από 4-5 μεγαλύτερα και μικρότερα κόμματα. Ο χώρος αυτός κυβέρνησε μόνο όταν συνασπίστηκε υπό τη ηγεσία προσώπων όπως ο Πλαστήρας ή όταν συσπειρώθηκε γύρω από την Ένωση Κέντρου υπό τη ηγεσία του Γεωργίου Παπανδρέου.

Στον κ. Τσίπρα έλαχε να είναι αυτός που θα διαλύσει το μεταπολιτευτικό κατόρθωμα της συνύπαρξης λαϊκιστών, εκσυγχρονιστών, αριστερών και λοιπών κρατικοδίαιτων "πελατών"  που είχε δημιουργήσει ο Ανδρέας Παπανδρέου, στα εξ ων είχε συντεθεί.  Μαζί, βέβαια, διάβρωσε οριστικά και το αυτοαποκαλούμενο ηθικό πλεονέκτημα της πέραν του ΠΑΣΟΚ Αριστεράς. Το πρώτο πλήγμα το είχε επιφέρει ο ίδιος ο Ανδρ. Παπανδρέου.

Τούτο το πέτυχε με τον τρόπο που πολιτεύθηκε, δημαγωγώντας πως υπάρχει κάποια εύκολη μαγική διέξοδος από τη χρεοκοπία του 2010 για το 70%-80% της οποίας βέβαια ευθύνονταν το μεταπολιτευτικό Παπανδρεϊκό μοντέλο διακυβέρνησης και κατά 20%-30% η 5ετία 2004-2009 της διακυβέρνησης από τον Κώστα Καραμανλή.

Όπως έχουμε ξαναγράψει πολλάκις, ο κ. Τσίπρας έχασε τις εκλογές του 2019 (και εντεύθεν) το καλοκαίρι του 2015, όταν παραδέχθηκε πως δεν είχε κάποια διαφορετική διέξοδο από το αδιέξοδο της χρεοκοπίας.

Είχε την ατυχία να κερδίσει τις εκλογές του Οκτωβρίου του 2015 και να κυβερνήσει με τα πολιτικά "παρατράγουδα" του κ. Καμένου για τέσσερα χρόνια, ολοκληρώνοντας την εικόνα μια πολιτικά ανεπαρκούς και ηθικά προβληματικής διακυβέρνησης.

Όσο ήταν κυβέρνηση και διέθετε το προνόμιο της νομής της εξουσίας, είχε τη στήριξη ενός 10%-15% που νιώθει ασφαλές να είναι πλάι στην εκάστοτε εξουσία.

Μόλις έχασε τις εκλογές και τυπικά, το 2019, το κοινό αυτό τον εγκατέλειψε αφήνοντάς τον μόνο με το 20%-25% της λαϊκίστικης πτέρυγας του ΠΑΣΟΚ.

Στην τελευταία Δημοσκόπηση της Marc για το "Πρώτο Θέμα" π.χ. η Ν.Δ. λαμβάνει το 37,6% και ο ΣΥΡΙΖΑ το 21,2%. Με την αναγωγή, τα ποσοστά διαμορφώνονται σε 39,5% και 22,3%. Πάνω κάτω τα ίδια δείχνουν οι περισσότερες δημοσκοπήσεις.


Αν αθροίσουμε τα ποσοστά όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης μετά την αναγωγή, φτάνουμε στο 41% έναντι 39,5% της Νέας Δημοκρατίας. Αν αθροίσουμε τα ποσοστά του ΣΥΡΙΖΑ και των όμορων ΚΙΝΑΛ και ΚΚΕ βγάζουμε 34,8%, το οποίο υπολείπεται του 39,5%.

marc2

Τούτο μόνο θεωρητικά, γιατί με βάση τις έρευνες το 70% του ΚΙΝΑΛ βρίσκεται εγγύτερα της Ν.Δ. του Κ. Μητσοτάκη παρά στο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ του ΚΚΕ παραμένει περιχαρακωμένο εκτός τόπου και χρόνου.

Το 88,2% του συνόλου εκφράζει αρνητική άποψη για την μέχρι τώρα αντιπολιτευτική τακτική του ΣΥΡΙΖΑ. Το ίδιο πιστεύει και το 54,9% αυτών που στις τελευταίες εκλογές ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ.

Δεν πιστεύω πως στην Κουμουνδούρου έχουν αντιληφθεί το μέγεθος της ανατροπής του μεταπολιτευτικού σκηνικού, το οποίο οι ίδιοι έχουν πετύχει…

Οι αριθμοί αυτοί αποτυπώνουν την πολιτική γεωγραφία ενός τοπίου που έχει περισσότερα κοινά χαρακτηριστικά με τη δεκαετία του ’50, όταν ηγεμόνευαν ο Εθνικός Συναγερμός και η ΕΡΕ, και λιγότερα με τη μεταπολίτευση…

Το τέλος της μεταπολίτευσης ξεκίνησε το 2012 και φαίνεται πως ολοκληρώθηκε  ουσιαστικά το καλοκαίρι του 2015, και τυπικά με τις εκλογές του 2019.

Τα ποιοτικά στοιχεία σχεδόν όλων των ερευνών της κοινής γνώμης τα τελευταία 4-5 χρόνια δείχνουν πλήρη αδυναμία του κ. Τσίπρα και του σχήματος που ηγείται να διευρύνουν την επιρροή ή έστω να εξασφαλίσουν την ανοχή ακόμη και του ποσοστού με το οποίο έχασαν τις εκλογές το 2019.

Τούτο δύσκολα δεν θα οδηγήσει σε ανακατατάξεις στον χώρο μεταξύ Κεντροδεξίας και Αριστεράς μετά τις προσεχείς εκλογές, χωρίς αυτό να σημαίνει πως κάποιος θα μπορέσει εύκολα να φέρει κάτω από την ίδια "ομπρέλα" Κεντρώους, Κεντροαριστερούς, Αριστερούς ξανά.

Τουτέστιν, ας αποχαιρετίσουμε την μεταπολίτευση που ξέραμε…




πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3556378/alexi-apoxaireta-tin-alexandreia

Σε ισχύ από σήμερα το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό "green pass" - Χωρίς αυτό δεν μπορείς να διασχίσεις τα ευρωπαϊκά σύνορα


Ένας εμβολιασμένος, ή κάποιος που έχει αναρρώσει από την Covid-19 ή έχει αρνητικό τεστ, από σήμερα θα πρέπει να παρουσιάζει πιστοποιητικό για να διασχίσει τα ευρωπαϊκά σύνορα χρησιμοποιώντας το νέο «green pass», το Ευρωπαϊκό Ψηφιακό Πιστοποιητικό Covid-19, που θα είναι πλέον απαραίτητο για τις μετακινήσεις σε 33 χώρες της Ευρώπης.

  • Διαθέσιμο σε εκτυπωμένη ή ψηφιακή μορφή, αυτό το πολύτιμο πιστοποιητικό περιέχει έναν QR Code που θα μπορεί να ελέγχεται από τις εταιρείες μετακινήσεων (αεροπλάνο, τρένο, πλοίο) και την αστυνομία.
  • Το πιστοποιητικπό περιλαμβάνει στοιχεία ταυτότητας (όνομα, ημερομηνία γέννησης) και κυρίως πληροφορίες σχετικές με τον εμβολιασμό (τύπος εμβολίου, αριθμός δόσεων, ημερομηνία εμβολιασμού) ή, στην περίπτωση διαγνωστικού τεστ, ημερομηνία και τύπο του τεστ, θετικό ή αρνητικό αποτέλεσμα).
  • Το εργαλείο είναι το ίδιο στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης και έξι ακόμη ευρωπαϊκές χώρες (Ανδόρα, Ισλανδία, Λιχτενστάιν, Μονακό, Νορβηγία, Ελβετία), ενώ οι κανόνες εισόδου και εξόδου ποικίλουν ανάλογα με τον προορισμό.

Για τις χώρες όπου το «green pass» δεν είναι ακόμη έτοιμο, προβλέπεται μεταβατική περίοδος έξι εβδομάδων (μέχρι τις 12 Αυγούστου), κατά την διάρκεια της οποίας άλλα έγγραφα, όπως πιστοποιητικό εμβολιασμού σε μορφή χαρτιού, μπορούν να παρουσιαστούν στα σύνορα.

Οι βασικοί άξονες του νέου προγράμματος ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών "Εξοικονομώ" - Ποια είναι τα νέα κριτήρια

 








Σύμφωνα με τη γενική γραμματέα Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, βασικοί άξονες του νέου προγράμματος ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών "Εξοικονομώ" είναι οι εξής:

  • Ως κριτήριο για την ένταξη στο Πρόγραμμα, παραμένει η υποχρέωση της ενεργειακής αναβάθμισης κατά 3 κλάσεις
  • Καταργείται η χρονική προτεραιότητα ως διαδικασία για την ένταξη στο πρόγραμμα
  • Δημιουργείται ειδικό σύστημα για την αξιολόγηση και την κατάταξη, με φθίνουσα σειρά προτεραιότητας των αιτήσεων, της γνωστής σε όλους διαδικασίας συγκριτικής αξιολόγησης.
    • Τα κριτήρια βάσει των οποίων θα γίνεται αυτή η αξιολόγηση είναι ενεργειακά κατά κύριο λόγο, αλλά και κοινωνικά: Αυξημένη εξοικονόμηση, ενέργειας, βαθμοημέρες, αρχική (πριν την ένταξη στο Πρόγραμμα) ενεργειακή κλάση, παλαιότητα κατασκευής, εισόδημα, μακροχόνια ανεργία, αναπηρία, εξαρτώμενα μέλη, μονογονεϊκές οικογένειες.  Κάθε κριτήριο θα έχει συγκεκριμένη βαρύτητα για τη διαμόρφωση της τελικής βαθμολογίας.
    • Για πρώτη φορά στο Πρόγραμμα εντάσσεται και η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου, η οποία θα είναι υποχρεωτική για την αίτηση στο Εξοικονομώ και θα επιδοτείται.

Στόχος για τον επόμενο κύκλο είναι να εντάξουμε 50.000 κατοικίες, να 'πέσουν' στην αγορά μαζί με την αναμενόμενη μόχλευση κοντά στο 1 δισ. ευρώ.

 

Λεφτά υπάρχουν - Αύξηση του κατώτατου μισθού στα 800 ευρώ - ΒΙΝΤΕΟ


Τέσσερις σημαντικές δεσμεύσεις ανέλαβε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας, κατά την παρουσίαση των προγραμματικών θέσεων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ

Ειδικότερα, ο κ. Τσίπρας δεσμεύτηκε για αύξηση του κατώτατου μισθού στα 800 ευρώ και προσαύξηση του ωρομισθίου κατά 20% και παράλληλα δεσμεύτηκε για θέσπιση 35ωρου χωρίς μείωση της αμοιβής αρχικά σε πιλοτική εφαρμογή και αύξηση της αποζημίωσης των υπερωριών, οι οποίες όμως σχεδιάζει να μειωθούν. 


Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ




ΠΗΓΉ:https://www.imerisia.gr/politiki/17165_tsipras-prostasia-tis-monimis-kai-statheris-doyleias-kai-isa-dikaiomata-gia-oloys

"Τα ζώα μου αργά" οι δικαστές - Υπέρμετρες καθυστερήσεις στην έκδοση αποφάσεων - Επιβραβεύονται λαμβάνοντας επίδομα ταχείας έκδοσης δικαστικών αποφάσεων (!!!)


 

Οι καθυστερήσεις στην απονομή της Δικαιοσύνης είναι προφανώς ένα χρόνιο πρόβλημα. Η επόμενη μέρα όμως μετά την πανδημία θα φέρει τη Δικαιοσύνη μπροστά σε ένα ανυπέρβλητο όγκο δικαστικών αποφάσεων (καθώς χιλιάδες υποθέσεις έχουν αναβληθεί λόγω covid) που θα πρέπει να διαχειριστούν οι δικαστικοί λειτουργοί, δημιουργώντας για κατάσταση που αυτή τη στιγμή δείχνει δύσκολα αντιμετωπίσιμη. Τη στιγμή μάλιστα που ήδη εντός της Δικαιοσύνης υπάρχει σοβαρός προβληματισμός και δυσαρέσκεια για δικαστές που καθυστερούν να υπέρμετρα να εκδώσουν αποφάσεις. Ακόμα και πάνω από 3 μήνες για τα ασφαλιστικά μέτρα και πάνω από 8 μήνες για πολιτικές υποθέσεις!

Δικαστές δυο ταχυτήτων και επιδόματα

Χαρακτηριστικό είναι βέβαια πως αυτό δημιουργεί επί της ουσίας δικαστές δυο ταχυτήτων. Αυτούς που για διάφορους λόγους καθυστερούν υπέρμετρα και αυτούς που παράγουν γρήγορα το έργο τους, γράφοντας εγκαίρως τις αποφάσεις τους και εν συνεχεία καλούνται να διεκπεραιώσουν και τις δικαστικές αποφάσεις που καθυστερούν άλλοι. Αυτό όμως δημιουργεί ένα εκρηκτικό κλίμα καθώς όσοι καθυστερούν συνεχίζουν να λαμβάνουν το επίδομα ταχείας έκδοσης δικαστικών αποφάσεων (!!!) όπως δηλαδή και όσοι κάνουν εγκαίρως τη δουλειά τους. Δηλαδή αντί να ελεγχθούν πειθαρχικά επιβραβεύονται κιόλας για κάτι που δεν κάνουν, λειτουργώντας ουσιαστικά και σε βάρος των συναδέλφων τους και κυρίως σε βάρος των πολιτών που αξιώνουν να εκδοθεί η απόφαση σε εύλογο χρόνο.

Το ΣτΕ

Πρόσφατα το dikastiko.gr περιέγραψε το πρόβλημα στο Στε αναφέροντας πχ ότι ένας δικαστής σε μια μόνο υπόθεση έχει δώσει 48 αναβολές! Η συγκεκριμένη υπόθεση, μόνο στο ΣτΕ, εκκρεμεί 12 χρόνια, χωρίς ποτέ να έχει φτάσει για συζήτηση στο ακροατήριο, ενώ εισήχθη μετά από αναίρεση εφετειακής απόφασης.

Το ζήτημα βέβαια είναι γενικότερο και αφορά συνολικά τα δικαστήρια της χώρας. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο χαιρετισμό της στο συνέδριο “Εννέα δεκαετίες Συμβούλιο της Επικρατείας”, η νυν πρόεδρος της Δημοκρατίας και πρώην πρόεδρος του ΣτΕ, Κατερίνα Σακελλαροπούλου ανέφερε:

“….Δεν θα ήταν ωστόσο σωστό να παραβλέπονται και οι αρνητικές επιπτώσεις μιας μάλλον στρεβλής αντίληψης περί esprit de corps, που δεν είναι άλλες από την συγκάλυψη προβλημάτων και ανεπαρκειών. Ειδικά το χρόνιο πρόβλημα της καθυστέρησης της απονομής της δικαιοσύνης, που σε πολλές περιπτώσεις οδηγεί σε αρνησιδικία και που ακυρώνει τον συνταγματικό ρόλο του Δικαστηρίου, πρέπει να αντιμετωπισθεί ριζικά.

Οι προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει το ΣτΕ τον 21ο αιώνα ασφαλώς δεν είναι οι ίδιες με εκείνες του 1929. Το Δικαστήριο οφείλει να συντονισθεί με την εποχή του και τις απαιτήσεις της, οι οποίες έχουν αλλάξει σε συγκλονιστικό βαθμό: η ευρεία χρήση της ψηφιακής δικαιοσύνης, η διαρκής επαφή με τη διεθνή νομολογία και θεωρία, η θέσπιση σύγχρονου κώδικα δεοντολογίας, η θεσμικά οργανωμένη συνεργασία με τον Τύπο, είναι μερικά μόνον από τα προαπαιτούμενα ώστε το ΣτΕ να συνεχίσει να απονέμει αποτελεσματική δικαστική προστασία υψηλού επιπέδου. Με την ίδια πάντα στόχευση, να λειτουργεί δηλαδή ως θεσμικό αντίβαρο, ώστε να διασφαλίζεται η υπεροχή του Συντάγματος και των νόμων και να εμπεδώνεται το κράτος δικαίου”.

Κυρώσεις ζητούν οι δικηγόροι

Την ίδια ώρα, η Ολομέλεια των προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας διατυπώνει ένα εξαιρετικό σημαντικό αίτημα μιλώντας για “καθυστέρηση έκδοσης δικαστικών αποφάσεων – κυρώσεις”. Οι δικηγόροι αποφάσισαν λοιπόν “….να αποσταλεί επιστολή στον Άρειο Πάγο και στο Υπουργείο Δικαιοσύνης , με την οποία να ζητείται να τεθούν υπόψη της Ολομέλειας ανωνυμοποιημένα στατιστικά στοιχεία, ανά δικαστήριο, σε όλη τη χώρα, που αφορούν στον χρόνο καθυστέρησης έκδοσης αποφάσεων. Η απονομή της Δικαιοσύνης οφείλει να είναι και ορθή και ταχεία , ο ελληνικός λαός στο όνομα του οποίου απονέμεται η Δικαιοσύνη οφείλει να γνωρίζει την πραγματικότητα και τυχόν παθογένειες του συστήματος και σε περιπτώσεις αδικαιολόγητης υπέρβασης των χρονικών ορίων έκδοσης των αποφάσεων να επιβάλλονται οι προβλεπόμενες εκ του νόμου κυρώσεις”.





πηγή:https://www.dikastiko.gr/eidhsh/vrazei-i-dikaiosyni-apo-tis-kathysteriseis-stis-dikastikes-apofaseis-ti-eipe-i-proedros-tis-dimokratias-kai-ti-zitoyn-oi-dikigoroi-apo-ton-areio-pago/