Τετάρτη 23 Ιουνίου 2021

Το βρώμικο παιχνίδι της Τουρκίας με τις πλάτες του Βερολίνου


 Mε την παρουσία εκπρόσωπων 17 χωρών και τριών διεθνών οργανισμών, μεταξύ των οποίων όλες οι γειτονικές χώρες της Λιβύης εκτός της Ελλάδας και των τριών αφρικανικών γειτονικών χωρών προς τον Νότο, που μάλλον δεν θα μπορούσαν να συμβάλουν στη σταθερότητα της χώρας, πραγματοποιείται σήμερα Τετάρτη 23 Ιουνίου, η δεύτερη Διάσκεψη στο Βερολίνο για τη Λιβύη παρουσία και του Αμερικανού ΥΠΕΞ Άντονι Μπλίνκεν.

Η Ελλάδα για δεύτερη φορά βρίσκεται αποκλεισμένη από τη Διάσκεψη καθώς το Βερολίνο δεν θέλει να βρεθεί στη δύσκολη θέση να πρέπει να διαχειριστεί και μια παράλληλη ελληνοτουρκική αντιπαράθεση, καθώς εκ των πραγμάτων η πορεία ομαλοποίησης στη Λιβύη και η τήρηση των αποφάσεων του ΣΑ του ΟΗΕ «αγγίζουν» τα τουρκολιβυκά Μνημόνια που υπέγραψε ο κ. Ερντογάν με τον Αλ Σάρατζ τον Νοέμβριο του 2019.

Όμως αυτή η στάση εκ μέρους της Γερμανίας δίνει λάθος μήνυμα στην Τουρκία αλλά και σε άλλες χώρες καθώς υποκρύπτει μεροληψία και αποκαλύπτει ιδιοτελείς επιλογές εκ μέρους της γερμανικής κυβέρνησης.

Καθώς φυσικά στις προσκλήσεις που έχει απευθύνει περιλαμβάνονται και χώρες που είναι δεδομένο ότι δεν θα διστάσουν να αντιπαρατεθούν ευθέως με την Τουρκία, η οποία αναδεικνύεται σε βασικό αποσταθεροποιητικό παράγοντα στη Λιβύη και στην περιοχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες μας το τελικό ανακοινωθέν, που ήταν μέχρι το βράδυ της Τρίτης σε διαπραγμάτευση, στα 51 άρθρα του προβλέπει την αποχώρηση ξένων μαχητών, την επιτήρηση του εμπάργκο όπλων και την ομαλή πορεία προς τις εκλογές της 24ης Δεκεμβρίου.

Η Αθήνα έχει εκφράσει την έντονη δυσαρέσκεια της και έχει επισημάνει ότι είναι αντιπαραγωγικός ο αποκλεισμός της από τη Διάσκεψη, αλλά πάντως έχουν υπάρξει παρασκηνιακές διαβουλεύσεις και τουλάχιστον εάν τεθεί θέμα εκ μέρους της Τουρκίας για την υποστήριξη των Μνημονίων θα υπάρξει αντίλογος.

Όλοι σχεδόν είναι εναντίον του τουρκολιβυκού Μνημονίου στρατιωτικής συνεργασίας βάσει του οποίου η Τουρκία διεκδικεί να διατηρήσει τουρκικές δυνάμεις στην Λιβύη. Και αυτό το Μνημόνιο συνδέεται άμεσα με το άλλο Μνημόνιο περί θαλασσίων ζωνών.

Το οποίο όμως τόσο η Αίγυπτος, όσο και η Γαλλία και τα Εμιράτα που συμμετέχουν στη Διάσκεψη αλλά και η ΕΕ στο σύνολο της έχουν αποδοκιμάσει και έχουν δηλώσει ότι είναι παράνομο. Επομένως, ντρίπλες της Τουρκίας με στόχο τη νομιμοποίηση τους από την πίσω πόρτα, δεν θα είναι εύκολες ακόμη και αν λείπει η Ελλάδα από το Βερολίνο.

Φυσικά, θα έχει ενδιαφέρον και η γερμανική στάση καθώς πρακτικά δεσμεύεται από την κοινή ευρωπαϊκή θέση σε ότι αφορά την «μη νομιμότητα» των τουρκολιβυκών Μνημονίων.

Στη Λιβύη οι παρεμβάσεις που εκπορεύονται από τους Αδελφούς Μουσουλμάνους συνεχίζονται με στόχο να υπονομευθούν οι εκλογές καθώς προβάλλεται το επιχείρημα ότι για να συμφωνηθεί η συνταγματική βάση των εκλογών θα πρέπει να προηγηθεί δημοψήφισμα, κάτι που θα καθιστούσε ανέφικτο το χρονοδιάγραμμα της 24ης Δεκεμβρίου.

Η Γερμανία όμως δοκιμάζεται και με τη στάση που θα κρατήσει στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ, σε μια από τις τελευταίες Συνόδους που θα εκπροσωπηθεί από την Α. Μέρκελ.

Στην ΕΕ επαναλαμβάνεται η γνωστή «σύγκρουση». Από την μια η γνωστή γερμανική αντίληψη που λέει ότι όσο δίνεις στην Τουρκία τόσο της προσφέρεις κίνητρα για να μείνει κοντά στη Δύση και να είναι το «καλό παιδί». Δυστυχώς, αυτό συνήθως μεταφράζεται διαφορετικά από την Τουρκία η οποία απλώς αποθρασύνεται, από αυτή την τακτική και ζητά όλο και περισσότερα.

Και η άλλη προσέγγιση, ότι πρέπει να μπαίνουν σαφείς όροι και προϋποθέσεις στην Τουρκία και τα όποια «δώρα» να προσφέρονται ως ανταμοιβή για κάθε βήμα που κάνει η Τουρκία. Αυτές οι δυο αντίθετες προσεγγίσεις ήταν ξεκάθαρες στη συνάντηση Μέρκελ - Μακρόν πριν λίγες ημέρες…

Το προσφυγικό για το οποίο κόπτεται η Γερμανία, είναι ένα πρόβλημα σοβαρό και προφανώς πρέπει να βοηθηθεί η Τουρκία. Όμως δεν μπορεί να επιτρέψει η ΕΕ να μετατραπούν οι 3,7 εκατομμύρια πρόσφυγες στο τουρκικό έδαφος, το μέσο εκβιασμού της Ευρώπης για την ικανοποίηση των απαιτήσεών της Τουρκίας.

Και εφόσον γίνει ανοικτή συζήτηση στη Σύνοδο Κορυφής, θα πρέπει επίσης να εξηγηθεί ότι η ΕΕ δεν θα συμπράξει ούτε πολιτικά, ούτε οικονομικά, στην πολιτική της Τουρκίας που μέσω των προσφύγων επιχειρεί να δημιουργήσει μια ντε φάκτο ζώνη κατοχής στην περιοχή των Κούρδων στη Βόρεια Συρία.






πηγή:https://www.liberal.gr/economy/tesseris-xenoi-oikoi-kai-trapezes-blepoun-ekrixi-tis-oikonomias-me-5-6-to-2021/386516

Επανυπολογισμός Συντάξεων: Υπολογίστε, ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ εύκολα, απλά και με ακρίβεια τη δική σας ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΞΗ


 Υψηλότερες συντάξεις για όσους έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης φέρνουν οι αλλαγές στα ποσοστά αναπλήρωσης που θεσμοθετεί το νέο ασφαλιστικό.

Η αύξηση είναι αναλογικά μεγαλύτερη όσο αυξάνονται τα έτη ασφάλισης μέχρι τα 40 χρόνια, αλλά από εκεί και πέρα το ποσοστό μειώνεται, ενώ πέρα από κάποια χρόνια βλέπουμε και μείωση.

Αυτό συμβαίνει διότι με το νέο νόμο το ποσοστό αναπλήρωσης για κάθε έτος μετά τα 40 μειώνεται και από 2% που ήταν για κάθε χρόνο, γίνεται 0,50%. Επομένως, το ποσοστό αναπλήρωσης αυξάνεται όσο περισσότερα χρόνια ασφάλισης έχει κάποιος, αλλά από ένα σημείο και πέρα μειώνεται.

Το ποσοστό αναπλήρωσης είναι εκείνο με το οποίο υπολογίζεται το ύψος της ανταποδοτικής σύνταξης, πάνω στις ασφαλιστέες αποδοχές, ήτοι το μέσο όρο των αποδοχών που είχε ο ασφαλισμένος στη διάρκεια του ασφαλιστικού του βίου (στην πράξη μετά το 2002, οπότε υπάρχουν στοιχεία).

Έτσι, εάν για παράδειγμα ένας ασφαλισμένος είχε συντάξιμες αποδοχές 700 ευρώ, και 35 χρόνια ασφάλισης, με το παλιό σύστημα έχει σύνταξη 621 ευρώ, ενώ με το νέο θα πάρει σύνταξη 645 ευρώ.

Εάν ο ίδιος ασφαλισμένος έχει 40 χρόνια ασφάλισης, η παλιά σύνταξη είναι 684 ευρώ, ενώ η καινούρια 734 ευρώ.

Εάν τώρα με τα 700 ευρώ συντάξιμων αποδοχών ο ασφαλισμένος έχει 46 χρόνια, με το παλιό σύστημα έχει σύνταξη 768 ευρώ, ενώ με το καινούριο θα πάρει 755, δηλαδή θα έχει μείωση.

Αντίστοιχα, για έναν ασφαλισμένο με συντάξιμες αποδοχές 1.500 ευρώ, και 35 χρόνια η παλιά σύνταξη είναι 891 ευρώ και η καινούρια αυξάνεται στα 944 ευρώ.

Για τον ίδιο ασφαλισμένο, εάν έχει 40 χρόνια η σύνταξη αυξάνεται από τα 1.026 ευρώ στα 1.134.

Όμως εάν έχει 46 χρόνια ασφάλισης, τότε η σύνταξη μειώνεται από τα 1.206 ευρώ, στα 1.197 ευρώ με το νέο σύστημα.

Μπορείτε να υπολογίσετε ακριβώς το ύψος της δικής σας σύνταξης εισάγοντας τα δικά σας δεδομένα στο παρακάτω ηλεκτρονικό «εργαλείο»:

 Σημείωση Βlogger

>. Οι συντάξιμες αποδοχές και τα έτη ασφάλισης είναι στην 2η σελίδα του μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος

>.  Στην ερώτηση "ποια είναι η ηλικία σας;" θα γράψετε ότι είστε 67 ετών και πάνω, επειδή στα ειδικά μισθολόγια δεν ισχύουν τα ηλικιακά όρια που ισχύουν στον υπόλοιπο δημόσιο τομέα 

 

 






 πηγή:https://www.money-money.gr/news/neo-asfalistiko-ypologiste-akribws-th-dikh-sas-syntaxh

Τρίτη 22 Ιουνίου 2021

ΕΝταφιασμός Φορολογούμενου Ιδιοκτήτη Ακινήτων - Η μεγάλη χάρη της κυβέρνησης! - Σκέφτεται την κατάργηση ή τον περιορισμό του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ!

 











Στην κατάργηση του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ που πληρώνουν περίπου 450.000 ιδιοκτήτες ακινήτων προσανατολίζεται το οικονομικό επιτελείο και μάλιστα από το 2022. Η άσκηση που θα ξεκινήσει το προσεχές διάστημα από τις υπηρεσίες του υπουργείου για τον ΕΝΦΙΑ του επόμενου έτους, μετά την αναπροσαρμογή των νέων τιμών ζώνης σε όλη την επικράτεια, αλλά και τις νέες εντάξεις 3.500 περιοχών, θα δείξει εάν η κυβέρνηση θα μπορέσει να καταργήσει πλήρως τον συμπληρωματικό φόρο ή σταδιακά σε διάστημα δύο χρόνων.

Όπως αναφέρει ανώτατος παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών, οι νέες εντάξεις θα οδηγήσουν στην αύξηση του εισπράξιμου ποσού, το οποίο όμως θα χρησιμοποιηθεί για την κατάργηση ή τον περιορισμό του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ. Ουσιαστικά, αυτό που περιμένει το οικονομικό επιτελείο είναι να διαπιστώσει τον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο που θα «δώσουν» οι νέες εντάξεις για να προχωρήσει στις παρεμβάσεις του συμπληρωματικού φόρου. Σύμφωνα με πρόχειρες εκτιμήσεις στελεχών του υπουργείου Οικονομικών, οι νέες εντάξεις θα προσθέσουν ένα ποσό της τάξεως των 300-400 εκατ. ευρώ, το οποίο δίνει την ευχέρεια στο οικονομικό επιτελείο για διορθωτικές παρεμβάσεις.

Πώς επιβλήθηκε

Ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ επιβάλλεται σήμερα σε ακίνητη περιουσία αξίας άνω των 250.000 ευρώ. Ο φόρος δημιουργήθηκε, όχι για να διαχωρίσει τις μικρές από τις μεγάλες περιουσίες, αλλά για να καλύψει την «τρύπα» του προϋπολογισμού. Η εξέλιξη αυτή οδήγησε στην υπερφορολόγηση των αστικών ακινήτων. Οταν ξεκίνησε η διαδικασία κατάρτισης του ΕΝΦΙΑ, στόχος ήταν να εισπραχθούν 2,65 δισ. ευρώ. Ο ΕΝΦΙΑ ήταν έτοιμος φορολογώντας, προοδευτικά, ακίνητα, οικόπεδα και αγροτεμάχια. Τότε ξεσηκώθηκαν οι βουλευτές της περιφέρειας φοβούμενοι ότι δεν θα μπορέσουν να εκλεγούν ξανά, κερδίζοντας τη χαμηλή φορολόγηση των αγροτεμαχίων με μόλις 1 ευρώ ανά στρέμμα. Η εξέλιξη αυτή, όμως, δημιουργούσε ένα κενό ύψους 300-400 εκατ. ευρώ. Το κενό καλύφθηκε με τον συμπληρωματικό φόρο, από τον οποίο πάλι εξαιρέθηκαν τα αγροτεμάχια. Ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ ανέρχεται στο ποσό των 630 εκατ. ευρώ και καταβάλλεται από 450.000 φυσικά πρόσωπα και περίπου 50.000 επιχειρήσεις, ενώ η συνολική αξία των ακινήτων που κατέχουν οι ανωτέρω ξεπερνάει τα 450-500 δισ. ευρώ.

Οι τρεις επιλογές 

1. Πλήρης κατάργηση του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ για τα φυσικά πρόσωπα. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΑΑΔΕ, ο συμπληρωματικός φόρος που πληρώνουν σήμερα τα φυσικά πρόσωπα ανέρχεται στο ποσό των 358 εκατ. ευρώ.

Το ποσό αυτό, εφόσον επιβεβαιωθούν οι εκτιμήσεις των στελεχών του υπουργείου Οικονομικών, μπορεί να καλυφθεί από τον ΕΝΦΙΑ που θα πληρώσουν τα ακίνητα που βρίσκονται στις περιοχές που εντάσσονται στο σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων. Πρόκειται για το επικρατέστερο σενάριο, ωστόσο τα νομικά πρόσωπα θα συνεχίσουν να καταβάλλουν τον συμπληρωματικό φόρο, ο οποίος ανέρχεται στα 272,8 εκατ. ευρώ.

2. Μείωση του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ κατά 50%. Στο σενάριο αυτό μειώνεται ο φόρος για φυσικά και νομικά πρόσωπα. Το κόστος του μέτρου υπολογίζεται στα 300 εκατ. ευρώ για το 2022. Εφόσον προκριθεί, η κυβέρνηση θα προχωρήσει στην πλήρη κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου το 2023. 

3. Διατήρηση του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ για πολύ μεγάλες περιουσίες. Η πρόταση προβλέπει τη δημιουργία ενός νέου Φόρου Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας (ΦΜΑΠ), ο οποίος θα επιβάλλεται σε περιουσίες άνω των 500.000-600.000 ευρώ, με στόχο την είσπραξη ποσού της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ, τόσο από τα φυσικά όσο και από τα νομικά πρόσωπα. Στο σενάριο αυτό εξαιρούνται όλοι οι ιδιοκτήτες με περιουσίες κάτω των 500.000-600.000 ευρώ οι οποίοι θα καταβάλουν μόνο τον κύριο ΕΝΦΙΑ.

Σε κάθε περίπτωση το ποσό που πρέπει να εισέλθει στον κρατικό κορβανά το 2022 από τον ΕΝΦΙΑ δεν πρέπει να είναι μικρότερο των 2,1 δισ. ευρώ με βάση τη συμφωνία της κυβέρνησης με τους θεσμούς.

Σημειώνεται ότι σε έκθεση που είχε εκπονήσει το ΙΟΒΕ αναφέρεται ότι μόνο από την κατάργηση του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ το ΑΕΠ «θα αυξηθεί κατά 1,1 έως 1,4 δισ. ευρώ τα χρόνια που έπονται της κατάργησης του συμπληρωματικού φόρου ακίνητης περιουσίας, συγκριτικά με την περίπτωση στην οποία διατηρείται το υφιστάμενο φορολογικό καθεστώς. Επιπλέον, οι νέες θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης μπορεί να ξεπεράσουν, μέσα σε μία πενταετία, τις 33.000».

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα κατατάσσεται στις υψηλότερες θέσεις της Ε.Ε. αναφορικά με την επιβάρυνση που θέτουν οι φόροι ακίνητης περιουσίας συγκριτικά με το μέγεθος κάθε οικονομίας. Ειδικότερα, με κριτήριο το σύνολο των εσόδων από φόρους ακίνητης περιουσίας ως ποσοστό του ΑΕΠ, η Ελλάδα βρίσκεται στην 4η θέση μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε., ενώ στις υψηλότερες θέσεις βρίσκεται η Γαλλία με ποσοστό 4,7% και το Ηνωμένο Βασίλειο με 4,3%. Στους φόρους κατοχής ακινήτων (π.χ. ΕΝΦΙΑ) παρατηρείται ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην υψηλότερη θέση μεταξύ των χωρών της Ε.Ε. με ποσοστό 1,7% του ΑΕΠ. Ακολουθεί το Ηνωμένο Βασίλειο με ποσοστό 1,5% και η Γαλλία με 1,4% στους αντίστοιχους φόρους κατοχής.

Επανυπολογισμός του φόρου ακινήτων

Από το μηδέν ξεκινά η άσκηση για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ του επόμενου έτους, κάτι που σημαίνει ότι όλοι οι συντελεστές που ισχύουν σήμερα θα επανεξεταστούν με στόχο να μην υπάρχουν επιβαρύνσεις στους ιδιοκτήτες ακινήτων, εκτός όσων υποφορολογούνταν τα προηγούμενα χρόνια. Από το μηδέν όμως θα εξεταστούν και οι συντελεστές για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ και στα αγροτεμάχια.

Σήμερα υποφορολογούνται και όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων χρόνων αρνούνταν να ακουμπήσουν το θέμα. Ωστόσο, η φορολογία των αγροτεμαχίων είναι εξαιρετικά μικρή και δημιουργεί στρεβλώσεις στον ΕΝΦΙΑ. Για παράδειγμα, στην περιοχή των Φαρσάλων 35 στρέμματα καλλιεργούμενης γης αξίας (πραγματικής) περίπου 80.000-100.000 ευρώ, ο κύριος ΕΝΦΙΑ ανέρχεται στο ποσό των 79 ευρώ!

Τα αγροτεμάχια

Οπως αναφέρει παράγοντας του υπουργείου Οικονομικών, θα ήταν λογικό να αυξηθεί ο φόρος στα αγροτεμάχια και ενδεχομένως να γίνει το 2022. Μία μικρή αύξηση του ποσού δεν θα ενοχλούσε κανέναν ιδιοκτήτη ή αγρότη, καθώς ο φόρος που καταβάλλουν σε καμία περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στο ύψος της περιουσίας.

Προς το παρόν, πάντως, με διάταξη που κατατέθηκε τις προηγούμενες μέρες στη Βουλή, δεν θα συνυπολογίζεται και για το έτος 2021 (ίσχυε για τα έτη 2016-2020) στη συνολική αξία των δικαιωμάτων επί ακινήτου για τον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ η αξία των δικαιωμάτων επί γηπέδων εκτός σχεδίου πόλης ή οικισμού. Η εξαίρεσή τους οδηγεί σε απώλεια εσόδων περίπου 230 εκατ. ευρώ.

Οι φετινές μειώσεις

Με άλλη διάταξη το υπουργείο Οικονομικών επεκτείνει και για το έτος 2021 τη μείωση στον ΕΝΦΙΑ φυσικών προσώπων, ως εξής:

• Για αξία ακίνητης περιουσίας μέχρι 60.000 ευρώ κατά 30%,

• για αξία ακίνητης περιουσίας μέχρι 70.000 ευρώ κατά 27%,

• για αξία ακίνητης περιουσίας μέχρι 80.000 ευρώ κατά 25%,

• για αξία ακίνητης περιουσίας μέχρι 1.000.000 ευρώ 20% και

• για αξία ακίνητης περιουσίας άνω του 1.000.000 ευρώ κατά 10

Γενιά της μεταπολίτευσης : Η πιο άχρηστη των Ελλήνων


 

Μέρες τώρα με τριγυρίζει ο στίχος από το υπέροχο τραγούδι του Πορτοκάλογλου. Αν και πάντα θεωρούσα την κατηγοριοποίηση σε γενιές ισοπεδωτική. Είναι ένα πρώτης τάξεως άλλοθι για να αποφύγεις το βάρος της ατομικής ευθύνης. Απ’ την άλλη, είναι ένα είδος κοινωνικής ένταξης μέσα από κοινές εμπειρίες που ξεπερνούν τη θέλησή σου, τις επιθυμίες σου, τη δύναμη ή την αδυναμία του χαρακτήρα σου. Η γενιά του πατέρα μου έζησε τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, την Κατοχή και τον Εμφύλιο. Δεν τα έζησαν όλοι με τον ίδιο τρόπο και δεν επηρέασαν όλους με τον ίδιο τρόπο. Όμως ακόμη και οι ατομικές τους διαφορές είχαν κοινές αναφορές.

Κάνω μια υπόθεση εργασίας. Κάθε γενιά, εντός ορίων ηλικίας, σημαδεύεται από τα προβλήματα με τα οποία συγκρούσθηκε. Κυρίως στην περίοδο της διαμόρφωσης του χαρακτήρα, πριν από την ωριμότητα. Και αναρωτιέμαι ποια προβλήματα –όχι ατομικά, συλλογικά– αντιμετώπισε η γενιά της μεταπολίτευσης. Ευτυχώς δεν έζησε πόλεμο, δεν έζησε τη φρίκη του εμφύλιου σπαραγμού και δεν έζησε πείνα. Οικονομικές ανισότητες υπήρχαν, όμως δεν υπήρχε η εξαθλίωση της δεκαετίας του ’50. Ζητιάνοι υπήρχαν στην Αθήνα, όμως συνάντησα για πρώτη φορά στη ζωή μου άστεγο όταν πήγα στο Παρίσι ως φοιτητής στα μέσα της δεκαετίας του ’70.

Η γενιά της μεταπολίτευσης είναι η πρώτη γενιά που έζησε τη μεταμόρφωση της νεότητας σε ιερή αγελάδα του δυτικού κόσμου. «Οι νέοι έχουν πάντα δίκιο αφού σ’ αυτούς ανήκει το μέλλον». «Οι γονείς είναι ένοχοι αφού το παρελθόν είναι ένοχο». Εκτός όλων των άλλων, είναι η πρώτη γενιά που θεώρησε ότι το πανεπιστημιακό πτυχίο δεν είναι υποχρέωση, αλλά δημοκρατικό δικαίωμα. Οταν φτάνεις να πάρεις το «χαρτί», δεν είσαι απόφοιτος. Είσαι αδιόριστος και διεκδικείς τα δικαιώματά σου.

Είναι η γενιά των στερεοτύπων. Για να καλύψει το έλλειμμα της δικής της εμπειρίας καλύφθηκε πίσω από εμπειρίες που δεν της ανήκαν, όμως της έδιναν την ψευδαίσθηση ότι συγκρούεται με προβλήματα. Τη χρειαζόταν τη σύγκρουση για να υπάρξει. Ετσι εξηγείται η αντοχή του φαντάσματος του Εμφυλίου σε φοιτητές της δεκαετίας του ’80, έτσι εξηγείται η αντοχή της διχοτομίας «Αριστερά – Δεξιά», έτσι εξηγείται και εκείνο το γελοίο σύνθημα των «Αγανακτισμένων», «Η χούντα δεν τέλειωσε το ’73». Ήθελαν να ζήσουν τον μύθο τους. Μόνον που δεν ήταν δικός τους. Οπότε έκαναν ό,τι τους είχαν μάθει οι δάσκαλοί τους, να αποστηθίζουν κείμενα.

Είναι η γενιά μιας Ελλάδας που δεν αντιμετώπισε κανένα υπαρξιακό πρόβλημα, όπως πόλεμο, εμφύλιο ή χούντα. Η γενιά της μεζονέτας. Μια ανέμελη γενιά που όταν κλήθηκε να αντιμετωπίσει ένα πραγματικό πρόβλημα, την οικονομική κατάρρευση και την αποβολή από την Ευρώπη, οχυρώθηκε πίσω από στερεότυπα. Δυστυχώς γι’ αυτήν, όπως και για εμάς, όταν προέκυψε το πρόβλημα είχε έρθει η ώρα της να διαχειρισθεί τις τύχες της χώρας και αποδείχθηκε άοπλη.

Είναι η πρώτη γενιά που δεν μπόρεσε να κληροδοτήσει στα παιδιά της την πρόοδο, ως στόχο ζωής, που η ίδια κληρονόμησε. Είναι η γενιά που μετέτρεψε την αντίληψη περί προόδου σε ένα ιερό κειμήλιο χωρίς ζωή. Πριν από την κατάρρευση του 2010 ζήσαμε τις καταστροφές του 2008, όπου η γενιά της μεταπολίτευσης απέδειξε, χωρίς να το παραδεχθεί η ίδια, ότι το κληροδότημά της ήταν ο κοινωνικός κυνισμός και ο μηδενισμός.
Η αδυναμία της σημερινής Αριστεράς να οργανώσει τον βηματισμό της, η κακοφωνία της αντιπολίτευσης οφείλεται στην ταύτισή της με τη χαμένη γενιά της μεταπολίτευσης. Οταν ο Τσίπρας αναφέρεται στους «νέους» –ούτε κι εγώ ξέρω πόσες φορές τους επικαλέστηκε προχθές στη Βουλή– νομίζει πως ο σημερινός νέος σκέφτεται όπως σκεφτόταν αυτός όταν ήταν νέος. Τότε που προτιμούσε την κατάληψη από τη Γεωδαισία. Δεν είναι απαραιτήτως κακό. Απλώς είναι εκτός τόπου και χρόνου.

Η διαφορά είναι μετρήσιμη. Είναι η διαφορά ανάμεσα στην προθυμία των νεότερων ηλικιών να εμβολιασθούν και στις κόνξες των εξηντάρηδων+. Ναι, γι’ αυτό με τριγυρίζει ο στίχος του Πορτοκάλογλου τόσες μέρες τώρα.



πγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/561405733/tis-metapoliteysis-chameni-genia-k/

Ταπεινωμένος και σε απόγνωση ο Eρντογάν - Ερεθίζει τον Πούτιν χωρίς να πείθει τους Αμερικανούς - Η "ημισέληνος των drones"


 

Στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας του εναντίον του Ντόναλντ Τραμπ, ο Τζο Μπάιντεν είχε δηλώσει απερίφραστα στη διεύθυνση των New York Times ότι θα επεδίωκε την «ανατροπή» του «απολυταρχικού» Ταγίπ Ερντογάν μέσω της «δημοκρατικής αντιπολίτευσης». Αφού εγκαταστάθηκε στον Λευκό Οίκο, του πήρε τρεις μήνες να σηκώσει το τηλέφωνο για να μιλήσει στον Τούρκο πρόεδρο και όταν τελικά το έκανε, στις 23 Απριλίου, ήταν για να του ανακοινώσει ότι θα αναγνωρίσει τη Γενοκτονία των Αρμενίων.

Ταπεινωμένος και εξοργισμένος, ο Ερντογάν άδραξε την ευκαιρία του τελευταίου πολέμου Ισραήλ – Χαμάς για να κατηγορήσει τον Αμερικανό πρόεδρο ότι έχει τα χέρια του «βαμμένα στο αίμα» των παιδιών της Παλαιστίνης που σκοτώθηκαν από αμερικανικά όπλα στη Γάζα. Την ίδια περίοδο, ο Τούρκος υπουργός Εσωτερικών Σουλεϊμάν Σοϊλού κατηγορούσε ανοιχτά την κυβέρνηση Ομπάμα – Μπάιντεν για το αποτυχημένο πραξικόπημα του 2016 στην Τουρκία.

Τούτων δοθέντων, και μόνο το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκε και υπήρξε πολιτικά αναίμακτη η κατ’ ιδίαν συνάντηση Μπάιντεν – Ερντογάν την περασμένη Δευτέρα, στο περιθώριο της συνόδου κορυφής του ΝΑΤΟ, συνιστά μια ορισμένη πρόοδο στο επικοινωνιακό πεδίο, αν και το κατά πόσον υπήρξε πρόοδος και επί της ουσίας παραμένει άκρως αμφίβολο. Οι μετρημένες εκφράσεις ικανοποίησης των δύο ηγετών –«θετική και παραγωγική» χαρακτήρισε τη συνάντηση ο Μπάιντεν, «παραγωγική και ειλικρινή» την βρήκε ένας πολύ σφιγμένος Ερντογάν– δεν εμπόδισαν τη λίρα να κατρακυλήσει κατά 1% το πρωί της Τρίτης, καθώς οι προσδοκίες για γεφύρωση διαφορών δεν επιβεβαιώθηκαν.

Τις προηγούμενες ημέρες, η Αγκυρα είχε τείνει κλάδο ελαίας προς την Ουάσιγκτον για το ακανθώδες ζήτημα των S-400. Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Μεβλούτ Τσαβούσογλου ανακοίνωσε ότι οι Ρώσοι τεχνικοί που προσφέρουν υποστήριξη και εκπαίδευση πάνω στο προηγμένο σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας θα αναχωρήσουν σύντομα. Παράλληλα, η Αγκυρα άφηνε να διαρρεύσει στην El Pais και σε άλλα διεθνή μέσα η πληροφορία ότι είναι έτοιμη να προτείνει στην Ουάσιγκτον την εγκατάσταση των ρωσικών πυραύλων στην κοινή αμερικανοτουρκική βάση του Ιντσιρλίκ, όπου θα μπορούν να ελέγχονται από τους Αμερικανούς και δεν θα ενεργοποιούνται παρά μόνον σε «εξαιρετικές» περιστάσεις. Μάλιστα, η Τουρκία διεμήνυσε ότι εξακολουθεί να επιθυμεί την αγορά αμερικανικών πυραύλων Patriot ή, αν αυτό δεν γίνει δυνατό, ιταλογαλλικών Eurosam. 

Προφανώς ο Ερντογάν είχε πολύ ισχυρούς λόγους να επείγεται για μια κάποια λύση στο πρόβλημα των S-400, καθώς ο συνδυασμός εσωτερικών και εξωτερικών πιέσεων αρχίζει να γίνεται ασφυκτικός για τον ίδιο. Η διογκούμενη ανεργία και ο αχαλίνωτος πληθωρισμός απειλούν να τον οδηγήσουν σε ήττα στις εκλογές του 2023, ενώ δεν υπάρχει πια ένας Τραμπ στον Λευκό Οίκο για να δρα ως τροχοπέδη στις πιέσεις του Κογκρέσου υπέρ των αυστηρότερων κυρώσεων κατά της Αγκυρας. Η επίλυση του προβλήματος γύρω από τους S-400, η άρση των κυρώσεων που έχουν ήδη επιβληθεί και η επιστροφή της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35 θα ήταν μια ισχυρή τονωτική ένεση στην εμπιστοσύνη των διεθνών επενδυτών, που τόσο χρειάζεται η άκρως εξωστρεφής τουρκική οικονομία. Ωστόσο ο ποθητός συμβιβασμός δεν επήλθε στις Βρυξέλλες –αν και οι διαβουλεύσεις σε επίπεδο υπουργών Αμυνας θα συνεχιστούν– όπως δεν υπήρξε κάποια προσέγγιση στην πάγια αξίωση της Αγκυρας να σταματήσει η αμερικανική υποστήριξη στο συροκουρδικό κόμμα PYD, το οποίο, κατά τον Ερντογάν, είναι παρακλάδι του «τρομοκρατικού» ΡΚΚ.

Γεγονός είναι ότι ο Τούρκος πρόεδρος επένδυσε συστηματικά στον αναβαθμισμένο ρόλο που διαδραματίζει η χώρα του στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ για να δελεάσει τον Μπάιντεν και άλλους συμμάχους του. Τόνισε ότι η Τουρκία αντιπροσωπεύει τον δεύτερο στρατό του ΝΑΤΟ και συμμετέχει ενεργά σε όλες τις αποστολές του, «από το Ιράκ μέχρι το Αφγανιστάν, από τον Καύκασο μέχρι τα Βαλκάνια, από τη Μαύρη Θάλασσα μέχρι τη Μεσόγειο και την Αφρική», υπογραμμίζοντας εμμέσως πλην σαφώς τον ρόλο της ως δύναμης ανάσχεσης της Ρωσίας. Ιδιαίτερη σημασία είχε η πρόταση του Ερντογάν να διατηρήσει η Τουρκία δυνάμεις στο Αφγανιστάν και να αναλάβει την ασφάλεια του αεροδρομίου της Καμπούλ τώρα που φεύγουν τα αμερικανικά στρατεύματα από τη χώρα, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει διπλωματική και οικονομική υποστήριξη από τις ΗΠΑ. Ενα θέμα που δεν έληξε στις Βρυξέλλες, πάντως συνάντησε ευμενή υποδοχή.

«Ημισέληνος των drones»

Σε ισχυρό όπλο της τουρκικής διπλωματίας έχουν εξελιχθεί τα φθηνά και αποτελεσματικά, όπως αποδείχθηκε στις συγκρούσεις του Ναγκόρνο-Καραμπάχ και της Λιβύης, μη επανδρωμένα αεροπλάνα (drones) Bayraktar TB2 που κατασκευάζει η τουρκική πολεμική βιομηχανία. Πρόσφατα, η κυβέρνηση της Πολωνίας υπέγραψε συμφωνία για την προμήθεια 24 τουρκικών drones, ενώ νωρίτερα η Τουρκία είχε εφοδιάσει την κυβέρνηση της Ουκρανίας, η οποία δελεάζεται από τη σκέψη να τα χρησιμοποιήσει για να ανακτήσει τον έλεγχο στις περιοχές του Ντονμπάς, στο ανατολικό τμήμα της χώρας, που διοικούνται από τους ρωσόφωνους αυτονομιστές. Τουρκικά drones σχεδιάζει να αποκτήσει και η Ρουμανία, μια χώρα πρώτης γραμμής στους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ για περικύκλωση της Ρωσίας. 

Εν ολίγοις, η κυβέρνηση Ερντογάν προσφέρει στο ΝΑΤΟ μια «ημισέληνο των drones» από τον Καύκασο, τη Μαύρη Θάλασσα και το Ντονμπάς μέχρι τη Βόρεια Αφρική, διακινδυνεύοντας μια ρήξη με τον Πούτιν, χωρίς να είναι βέβαιο ότι θα εξασφαλίσει την πολιτική ασυλία που τόσο επιθυμεί από την πλευρά του Μπάιντεν.




Εγκρίθηκε το νομοσχέδιο Μενέντεζ – Ρούμπιο για την αμυντική συνεργασία ΗΠΑ και Ελλάδας - Ενισχύεται η αμυντική συνεργασία και ο εκσυγχρονισμό των Ενόπλων Δυνάμεων.


 Με καθολική υποστήριξη εγκρίθηκε το νέο νομοσχέδιο για την αμυντική συνεργασία ΗΠΑ-Ελλάδας από την Επιτροπή Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας.

Πλέον το νομοσχέδιο περνάει στο επόμενο στάδιο που αφορά την κατάθεση του προς ψήφιση στην ολομέλεια του Σώματος της Γερουσίας.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Επιτροπής Εξωτερικών Σχέσεων της Γερουσίας, Ρόμπερτ Μενέντεζ, σημείωσε ότι «η υπερψήφιση του νομοσχεδίου συνιστά μια αναγνώριση της ισχυρής διμερούς σχέσης, ενισχύει την υποστήριξη του εκσυγχρονισμού των Ελληνικών Ένοπλων Δυνάμεων και ενισχύει την πολυμερή δέσμευση μεταξύ της Κύπρου, του Ισραήλ, της Ελλάδας και των ΗΠΑ».

«Καθώς αυτό το σημαντικό διακομματικό νομοσχέδιο οδεύει προς κατάθεση στην ολομέλεια της Γερουσίας για πλήρη εξέταση, πρέπει να παραμείνουμε δεσμευμένοι ώστε να διασφαλίσουμε ότι η χώρα μας βελτιώνει την αμυντική της συνεργασία με την Ελλάδα», δήλωσε ο Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής Μάρκο Ρούμπιο και ευχαρίστησε τους συναδέλφους της επιτροπής που ψήφισαν για να στείλουν αυτό το νομοσχέδιο στην Γερουσία για να υποστηρίξουν έναν από τους σημαντικότερους εταίρους μας στην Ανατολική Μεσόγειο και έναν αξιόλογο σύμμαχο του ΝΑΤΟ.

Το εν λόγω σχέδιο νόμου ενισχύει την αμυντική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών και προωθεί την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.



πηγή:https://www.kathimerini.gr/world/561407857/egkrithike-kat-archin-to-nomoschedio-menentez-roympio-gia-tin-amyntiki-synergasia-ipa-elladas/

Όταν σέρβιρα, τον Ανδρέα Παπανδρέου, ως βοηθός σερβιτόρου στο King George, μου άφηνε ένα μηνιάτικο πουρμπουάρ! - Ποιοι τον συνόδευαν και ποιος πλήρωνε τον λογαριασμό


 

Η απίστευτη αποκάλυψη του Αιμίλιου Χειλάκη για τα χρόνια που εργαζόταν ως σερβιτόρος και σέρβιρε τον Ανδρέα Παπανδρέου.

Καλεσμένος στην εκπομπή "Αυτός κι ο Άλλος" θα βρεθεί το βράδυ της Τρίτης (22/6) ο Αιμίλιος Χειλάκης και ένα μικρό απόσπασμα της συνέντευξης του ηθοποιού είδε το φως της δημοσιότητας.

Ο γνωστός ηθοποιός, ο οποίος επιστρέφει στη μικρή οθόνη από την επόμενη σεζόν, πρωταγωνιστώντας στον γ' κύκλο της δραματικής σειράς του ΑΝΤ1, "Άγριες Μέλισσες", έκανε μια αναδρομή στο παρελθόν και θυμήθηκε την εποχή που εργαζόταν ως βοηθός σερβιτόρου στο ξενοδοχείο "King George".

"Τον καιρό που εγώ σύχναζα στα Εξάρχεια, ήμουν και βοηθός σερβιτόρου στο King George και σέρβιρα ως βοηθός όλο το υπουργικό συμβούλιο του ΠΑΣΟΚ, γιατί ο Ανδρέας Παπανδρέου τότε πήγαινε και έτρωγε με τη Μελίνα Μερκούρη, με τον Μένιο Κουτσόγιωργα... αυτός με τρόμαζε πάντα! 

Και εγώ τους σέρβιρα αυτούς. Δεν θυμάμαι τι έπαιρνε συνήθως αλλά θυμάμαι ότι πάντα ο Ανδρέας, ενώ το τραπέζι δεν πληρωνόταν ποτέ επειδή ήταν από τη Βουλή, άφηνε το μηνιάτικό μου σε πουρμπουάρ, ήταν πολύ large", δήλωσε μεταξύ άλλων ο Αιμίλιος Χειλάκης.



πηγή:https://www.news247.gr/celebrities/aimilios-cheilakis-otan-servire-ton-andrea-papandreoy-kai-ekeinos-toy-afine-ena-miniatiko-poyrmpoyar.9270739.html?utm_source=NEWS24%2F7+Newsletter&utm_campaign=c6ab2c5526-EMAIL_CAMPAIGN_2018_03_27_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_11a0ec29ff-c6ab2c5526-393592725