Τρίτη 11 Μαΐου 2021

"Όπου φυσάει ο άνεμος πάω" - Ευέλικτο ωράριο: τότε το ψήφιζαν, τώρα το καταγγέλλουν τα στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης


 


Κατά γράμμα και χωρίς καμία παρέκκλιση εφήρμοσε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ τη νομοθεσία για το ελαστικό ωράριο εργασίας, η οποία μάλιστα θεσπίστηκε με νόμο του 2010 που φέρει φαρδιά πλατιά την υπογραφή τριών βασικών στελεχών του σήμερα. Πρόκειται για τον τότε - επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ - υπουργό Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Γιάννη Ραγκούση, τη Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου με την ιδιότητας της υπουργού Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και τη Λούκα Κατσέλη ως υπουργού Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητα και Ναυτιλίας, οι οποίοι σήμερα είναι βουλευτές και στελέχη πρώτης γραμμής του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο συγκεκριμένος νόμος, «Εγγυήσεις για την εργασιακή ασφάλεια και άλλες διατάξεις», εκθέτει τον ΣΥΡΙΖΑ και την ηγεσία του που εμφανίζεται να αντιδρά στο ευέλικτο οκτάωρο, το οποίο τότε είχαν ψηφίσει πρωτοκλασάτα στελέχη του. Και που από τη θέση της αντιπολίτευσης, σήμερα, πρωταγωνιστούν στις αντιδράσεις για μια ανάλογη ρύθμιση του νέου εργασιακού νομοσχεδίου και ζητούν την απόσυρσή της. Είναι, εξάλλου, αξιοσημείωτο ότι τις διατάξεις του νόμου για τη διευθέτηση του ωραρίου εργασίας εφήρμοσε πιστά η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ καθόλη τη διάρκεια της διακυβέρνησής της χώρας από το 2015 και μετά.

«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν σήμερα το συγκεκριμένο άρθρο 7 του νόμου, το οποίο προσδιορίζει τη διαδικασία διευθέτησης του χρόνου εργασίας και ταυτόχρονα αποκαλύπτει την πολιτική εξαπάτησης που ακολουθεί - και στην περίπτωση αυτή - η ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ σε μια προσπάθεια να καρπωθεί πολιτικά οφέλη και να αποδράσει από τα δικά της πολιτικά αδιέξοδα.

Το άρθρο 7

Ειδικότερα το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρει: «Σε επιχειρήσεις στις οποίες εφαρμόζεται συμβατικό ωράριο εργασίας έως σαράντα (40) ωρών εβδομαδιαίως, επιτρέπεται για μία χρονική περίοδο (περίοδος αυξημένης απασχόλησης) ο εργαζόμενος να απασχολείται δύο (2) ώρες την ημέρα επιπλέον των οκτώ (8) ωρών, υπό την προϋπόθεση ότι οι επιπλέον των σαράντα (40) (ή του μικρότερου συμβατικού ωραρίου) ώρες εργασίας την εβδομάδα αφαιρούνται από τις ώρες εργασίας μιας άλλης χρονικής περιόδου (περίοδος μειωμένης απασχόλησης). Αντί της παραπάνω μειώσεως των ωρών εργασίας, επιτρέπεται να χορηγείται στον εργαζόμενο ανάλογη ημερήσια ανάπαυση (ρεπό) ή συνδυασμός μειωμένων ωρών και ημερών αναπαύσεως. Το χρονικό διάστημα των περιόδων αυξημένης και μειωμένης απασχόλησης δεν υπερβαίνει συνολικά τους τέσσερις (4) μήνες κατά ημερολογιακό έτος (περίοδος αναφοράς). Η επιπλέον απασχόληση παρέχεται από τον εργαζόμενο υπό τις προϋποθέσεις της παραγράφου 6, εφόσον η επιχείρηση εμφανίζει σώρευση εργασίας που οφείλεται είτε στη φύση, στο είδος ή στο αντικείμενο των εργασιών της είτε σε ασυνήθεις ή απρόβλεπτους λόγους. Ο εργαζόμενος έχει δικαίωμα να αρνηθεί την παροχή της επιπλέον αυτής εργασίας, αν δεν είναι σε θέση να την εκτελέσει και η άρνησή του δεν είναι αντίθετη με την καλή πίστη. Αυτή η άρνηση του εργαζομένου να παράσχει την επιπλέον εργασία δεν συνιστά λόγο καταγγελίας της σύμβασης εργασίας του».

Προκαλεί κατάπληξη, άλλωστε, ότι η αρμόδια τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου (μαζί με τους βουλευτές Σωκράτη Βαρδάκη και Κατερίνα Νοτοπούλου), που διαμαρτύρεται για τη διευθέτηση, ζήτησε από τον υπουργό Εργασίας Κωστή Χατζηδάκη να κηρύξει ως υποχρεωτική την Κλαδική Συλλογική Σύμβαση των Ξενοδοχοϋπαλλήλων, η οποία προβλέπει διευθέτηση εργασίας!

 

30 χρόνια πριν

Επισημαίνεται ότι τους νόμους για τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας ψήφισαν διαδοχικά ΝΔ - ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ από το 1990. Και μάλιστα με τελευταίο τον νόμο της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ το 2017 που αφορούσε την οργάνωση του χρόνου εργασίας των νοσοκομειακών γιατρών. Ετσι η αλήθεια είναι ότι σε ό,τι αφορά τη διευθέτηση του χρόνου εργασίας, αυτή είναι νόμος του κράτους εδώ και 30 χρόνια ενώ υπάρχει και αντίστοιχη ευρωπαϊκή οδηγία που ισχύει σε όλες τις χώρες - μέλη της ΕΕ. Η διευθέτηση του χρόνου εργασίας εφαρμόζεται ήδη στη χώρα μας σε αρκετές περιπτώσεις ενώ επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ εφαρμόστηκε σε συγκεκριμένες εταιρείες όπως ο ΟΤΕ, η Alpha Bank, o Παπαστράτος, η ΗΒΗ κ.ά.

Κατοχυρωμένο

Από την πλευρά του το υπουργείο Εργασίας, διαβεβαιώνει ότι το 8ωρο ήταν, είναι και θα παραμείνει κατοχυρωμένο! Οπως τονίζεται η «όλη συζήτηση περί κατάργησής του είναι μια ανόητη συζήτηση. Αυτό θα φανεί ακόμη περισσότερο από την ειδική διάταξη που θα υπάρχει στο νομοσχέδιο και η οποία θα κατοχυρώνει όχι μόνο το 8ωρο, αλλά και το 40ωρο και το πενθήμερο την εβδομάδα». Με τους νόμους του 1990 και του 2000 παρέχεται η δυνατότητα (και όχι η υποχρέωση) στους εργαζομένους που απασχολούνται με 8ωρο, μέσω συμφωνίας με συλλογική σύμβαση εργοδοτών και εργαζομένων, να μπορούν σε περιόδους αυξημένης απασχόλησης να δουλεύουν 2 ώρες επιπλέον την ημέρα, με ανάλογη μείωση του ωραρίου ή πληρωμένες επιπλέον άδειες κατά τις περιόδους μειωμένης απασχόλησης.

 

Τι αλλάζει

Αυτό που αλλάζει με το νέο εργασιακό νομοσχέδιο είναι ότι η διευθέτηση μπορεί να ισχύσει σε επιχειρήσεις όπου είτε δεν υπάρχουν καθόλου συνδικάτα ή αν το θέλει ο ίδιος ο εργαζόμενος (κατόπιν αιτήματός του) για να «συμφιλιώσει» την επαγγελματική με την οικογενειακή του ζωή. Παρέχεται δηλαδή η δυνατότητα σε όσους εργαζομένους το επιθυμούν να εργαστούν λίγο περισσότερο για κάποιες μέρες και λιγότερο κάποιες άλλες, ή ακόμα και να δουλέψουν 4 ημέρες την εβδομάδα, αντί να δουλεύουν 5 μέρες την εβδομάδα. Ή να πάρουν 6 εβδομάδες άδεια τον χρόνο, αντί να πάρουν 4 εβδομάδες άδεια. Και η δυνατότητα αυτή παρέχεται χωρίς να μειώνονται οι αποδοχές τους ή να αυξάνεται ο μέσος όρος χρόνου εργασίας τους που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπερβεί τις 5 ημέρες την εβδομάδα και 8 ώρες την ημέρα! Μάλιστα κύκλοι του υπουργείου Εργασίας τονίζουν ότι με δύο ασφαλιστικές δικλίδες για την προστασία του εργαζομένου θα εφαρμοστεί το ευέλικτο 8ωρο σε περίπτωση που δεν υπάρχει συμφωνία με το συνδικάτο της επιχείρησης ή δεν υπάρχει καθόλου συνδικάτο. Πρώτον, το αίτημα για το ευέλικτο 8ωρο θα πρέπει να υποβληθεί από τον ίδιο τον εργαζόμενο και, δεύτερον, θα είναι άκυρη η απόλυση εργαζομένου επειδή αρνήθηκε πρόταση του εργοδότη για διευθέτηση του χρόνου εργασίας.




ΠΗΓΉ:https://www.tanea.gr/2021/05/11/politics/eyelikto-orario-tote-psifizan-tora-kataggelloun-ta-stelexi-tou-syriza/


Νέο χαστούκι στον Τσαβούσογλου από την ΥΠΕΞ της Λιβύης: Θέλουν να με φάνε... ζωντανή


 Καλούμε την Τουρκία να συνεργαστεί μαζί μας για να βάλουμε τέλος στην παρουσία όλων των ξένων δυνάμεων και των μισθοφόρων για να διαφυλάξουμε την εθνική κυριαρχία» της Λιβύης. Με αυτά τα λόγια υποδέχτηκε η υπουργός Εξωτερικών της μεταβατικής κυβέρνησης της Λιβύης, Νάιλα αλ Μανγκούς, τον τούρκο ομόλογό της, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, στις 3 Μαϊου.

Έκτοτε, οι πιέσεις των Τούρκων και ορισμένων μουσουλμάνων κληρικών να παραιτηθεί η Μανγκούς είναι πλέον αφόρητες όπως μεταδίδουν τα διεθνή Μέσα, ενώ οι φιλότουρκοι πολιτοφύλακες δεν διστάζουν να… ψάχνουν τη Μανγκούς και για τα περαιτέρω.


Δέχεται απειλές

Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Guardian, η πρώτη γυναίκα υπουργός Εξωτερικών της Λιβύης δέχθηκε πίεση να παραιτηθεί και κατήγγειλε πως δέχθηκε απειλές, αφού ζήτησε από τα τουρκικά στρατεύματα και μισθοφόρους να εγκαταλείψουν τη χώρα της μπροστά στον Μεβλούτ Τσαβούσογλου.

Η Νάιζα Ελ Μανγκούς, δικηγόρος και ακτιβίστρια των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, διορίστηκε υπουργός Εξωτερικών από τον προσωρινό πρωθυπουργό της χώρας, Abdelhamid Dbeibah, αφού αντιμετώπισε αντιδράσεις για αθέτηση της υπόσχεσης ότι το 30% των υπουργικών θέσεων θα πήγαινε στις γυναίκες, σύμφωνα με τον Guardian.

Το Σάββατο, μια πολιτοφυλακή στην Τρίπολη εισέβαλε σε ένα ξενοδοχείο που χρησιμοποιούσε προηγουμένως η κυβέρνηση ενότητας. Σε βίντεο που μεταδόθηκαν, ακούγονται μέλη των πολιτοφυλακών να ρωτούν για το πού βρίσκεται η υπουργός Εξωτερικών και να ψάχνουν για το αυτοκίνητό της.

Επιπρόσθετα, ένας ακραίος ισλαμιστής που ζει στην Τουρκία, επέκρινε την ΥΠΕΞ μέσω του σταθμού που διατηρεί. Τη χαρακτήρισε «κακή, άξια περιφρόνησης», ενώ ισχυρίστηκε πως «υπηρετεί το σιωνιστικό σχέδιο».

Μερικοί από τους αντιπάλους της Μανγκούς ισχυρίζονται ότι είναι υποστηρίκτρια του στρατάρχη Χάφταρ και του Λιβυκού Εθνικού Στρατού (LNA) που εδρεύει στην Ανατολή.

Οι αντίπαλοι της Μανγκούς λένε ότι οι εκκλήσεις της για αποχώρηση της Τουρκίας δεν συνοδεύτηκαν από ανάλογες εκκλήσεις για αποχώρηση των μισθοφόρων της Ρωσικής ομάδας Wagner.

Ο πρεσβευτής των ΗΠΑ στη Λιβύη, Ρίτσαρντ Νόρλαντ, υπερασπίστηκε την Μάνγκους, λέγοντας ότι η κριτική πρέπει να σταματήσει. «Υποστηρίζουμε πλήρως την ξεκάθαρη έκκληση της υπουργού Εξωτερικών για αποχώρηση ξένων δυνάμεων προς όφελος της κυριαρχίας και της σταθερότητας της Λιβύης» είπε.

Η Τουρκία ισχυρίζεται ότι η παρουσία της στη Λιβύη δεν μπορεί να συγκριθεί με εκείνη των Ρώσων μισθοφόρων, καθώς τα στρατεύματά της βρίσκονται στη Λιβύη μετά από πρόσκληση της προηγούμενης κυβέρνησης της Λιβύης.




πηγή:https://www.tanea.gr/2021/05/10/world/neo-xastouki-ston-tsavousoglou-apo-tin-ypeks-tis-livyis-theloun-na-tin-fane-zontani/

ΝΕΑ απόφαση του ΣτΕ: Ο θάνατος (ή παρενέργειες) από το εμβόλιο εγείρουν δικαίωμα αποζημίωσης από το Δημόσιο - Η προσφυγή της μητέρας και το διεκδικούμενο ποσό


 

Του Παναγιώτη Στάθη

Τον δρόμο της διεκδίκησης αποζημιώσεων από το Δημόσιο μέσω των διοικητικών δικαστηρίων δείχνει το Α’ Τμήμα του Συμβουλίου Επικρατείας σε πολίτες που έχουν παρενέργειες από τα εμβόλια ή και σοβαρότερες βλάβες, ανεξάρτητα εάν δεν υπάρχει παράνομη πράξη γιατρού (ιατρικό λάθος) και η παρτίδα του εμβολίου δεν αντιμετώπισε πρόβλημα.

Η απόφαση είναι εξαιρετικά σημαντική διότι εκδόθηκε με αφορμή μεν περίπτωση παλαιού εμβολιασμού για την ιλαρά, αλλά προφανώς είναι επίκαιρη και θα τύχει εφαρμογής και για τους εμβολιασμούς κατά της Covid-19.

Ουσιαστικά το Ανώτατο Δικαστήριο με τη σημερινή του απόφαση ξεκαθαρίζει πως το Δημόσιο είναι υπόχρεο αποζημίωσης σε θύματα αλλά και στους συγγενείς εφόσον έχουν υποστεί βλάβες της υγείας τους ή ακόμη και θάνατο, μετά από εμβολιασμό κατά του COVID-19.

Σύμφωνα με το δικαστήριο, η προκαλούμενη από την πραγματοποίηση του εμβολιασμού βλάβη συνιστά υπέρμετρη θυσία για τον παθόντα (βλάβη υγείας και προσβολή της προσωπικότητάς του), η οποία υπερβαίνει τα όρια της θυσίας, στην οποία είναι ανεκτό από την έννομη τάξη να υποβάλλονται οι πολίτες, χάριν του δημοσίου συμφέροντος και του κοινωνικού συνόλου. Για τον λόγο αυτόν, ο κάθε παθών ή παθούσα δικαιούται αποζημίωση από το Ελληνικό Δημόσιο.

Οι σύμβουλοι Επικρατείας του Α΄ Τμήματος δικαίωσαν μητέρα που έχασε την κόρη της η οποία ενώ ήταν 7 ετών μαθήτρια της Ε΄ Δημοτικού, εμβολιάστηκε κατά της ιλαράς, παρωτίτιδας και ερυθράς (τριδύναμο εμβόλιο MMR ΙΙ) και αφού έμεινε επί εννέα έτη φυτό, απεβίωσε μετά από πανεγκεφαλίτιδα.

Προσφυγή

Η μητέρα της διεκδίκησε δικαστικά από το Δημόσιο και τον επίμαχο Δήμο το ποσό του 1.000.000 ευρώ, με το νόμιμο τόκο, ως χρηματική ικανοποίηση για την αποκατάσταση της ηθικής βλάβης που υπέστη η κόρη της εξαιτίας της βλάβης της υγείας της, που προκλήθηκε ως παρενέργεια του εμβολιασμού της, ο οποίος διενεργήθηκε στα Δημοτικά Ιατρεία του επίμαχου Δήμου.

Ισχυρίστηκε ότι ο υποχρεωτικός εμβολιασμός όχι μόνον δεν την προστάτευσε, αλλά, αντίθετα, μία παρενέργεια αυτού της προκάλεσε αρχικώς ιλαρά, η οποία ραγδαία και ταχύτατα επεπλάκη με την ανίατη πάθηση της σκληρυντικής πανεγκεφαλίτιδας, η οποία, τελικώς, την οδήγησε στο θάνατο.

Ακόμη, η μητέρα της μικρής που έχασε την ζωή της, στην αγωγή της υποστήριξε ότι συνέτρεχε ευθύνη του Ελληνικού Δημοσίου και του επίμαχου Δήμου, στα ιατρεία του οποίου έγινε ο εμβολιασμός, κατά τα άρθρα 105, 106 ΕισΝΑΚ, λόγω παρανόμων πράξεων των οργάνων τους και, ειδικότερα:

α) λόγω αντιθέσεως προς το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ και προς τον Κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας του επιβαλλομένου για την φοίτηση των μαθητών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση εμβολιασμού και

β) λόγω της κατά παράβαση του Συντάγματος και της Διεθνούς Συμβάσεως για τα Δικαιώματα του Παιδιού παραλείψεως να θεσπισθεί νομοθετικά σύστημα αποζημιώσεως για βλάβη ή θάνατο από εμβολιασμό.

Από το Διοικητικό Πρωτοδικείο επιδικάστηκε στην μητέρα της άτυχης κοπέλας αποζημίωση 200.000 ευρώ, όμως ασκήθηκε αναίρεση κατά της πρωτόδικης απόφασης η οποία απορρίφθηκε από το Διοικητικό Εφετείο.

Κατόπιν έφεσης, το Α΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (πρόεδρος η αντιπρόεδρος Μαρία Καραμανώφ και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Όλγα Ζύγουρα) με την υπ΄ αριθμ. 622/2021 απόφασή του έδωσε μια άλλη ερμηνεία της Διοικητικής νομοθεσίας και ειδικά του άρθρου 105 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα (ΕισΝΑΚ) και της συνταγματικής ευθύνης του κράτους.

Ειδικότερα, αναφέρει το ΣτΕ στην απόφασή του:

"Σε περίπτωση, που επέλθει ευθέως βλάβη της υγείας προσώπου συνεπεία της συνταγματικώς θεμιτής και νομίμου πραγματοποιήσεως εμβολιασμού (δηλαδή εμβολιασμού διενεργούμενου με σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας συλλογικώς και ατομικώς και προβλεπόμενου από ειδική νομοθεσία, υιοθετούσα έγκυρα και τεκμηριωμένα επιστημονικά, ιατρικά και επιδημιολογικά πορίσματα στον αντίστοιχο τομέα, με δυνατότητα εξαιρέσεως από αυτόν σε ειδικές ατομικές περιπτώσεις, για τις οποίες αυτός αντενδείκνυται), ήτοι βλάβη, μη οφειλομένη σε παρεμβαλλομένη παράνομη πράξη ή παράλειψη (όπως π.χ. χορήγηση ελαττωματικού ή ακαταλλήλου σκευάσματος ή πλημμέλειες κατά την διενέργεια του εμβολιασμού), ανακύπτει ευθέως εκ του άρθρου 4 παρ. 5 σε συνδυασμό και με το άρθρο 25 παρ 4 του Συντάγματος ευθύνη του κράτους προς εύλογη αποκατάσταση της ζημίας του παθόντος, υπό την έννοια της αποκαταστάσεως τόσο της τυχόν υλικής όσον και, κατ΄ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 932 ΑΚ, της ηθικής βλάβης του".

Και αυτό, γιατί σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας, "στις περιπτώσεις αυτές, η προκαλούμενη από την πραγματοποίηση του εμβολιασμού βλάβη συνιστά υπέρμετρη θυσία για τον παθόντα (βλάβη υγείας και προσβολή προσωπικότητος), χάριν του συμφέροντος του κοινωνικού συνόλου".

Μάλιστα, το ΣτΕ υπογραμμίζει, ότι η "εκ του Συντάγματος και των άρθρων 19, 23, 24, 26 και 39 της κυρωθείσης με τον ν. 2101/1992 Διεθνούς Συμβάσεως για τα Δικαιώματα του Παιδιού δεν επιτάσσεται η πρόβλεψη ειδικού αποζημιωτικού καθεστώτος για τις περιπτώσεις βλάβης συνεπεία εμβολιασμού" και η μη πρόβλεψη δε τέτοιου ειδικού καθεστώτος δεν συνιστά παράλειψη νομοθετήσεως, δυναμένη να στοιχειοθετήσει αξίωση αποζημιώσεως κατά το άρθρο 105 ΕισΝΑΚ".

Τελικά, το ΣτΕ αναίρεσε την απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.





πηγή:https://www.capital.gr/epikairotita/3544513/ste-o-thanatos-i-parenergeies-apo-to-embolio-egeiroun-dikaioma-apozimiosis-apo-to-dimosio?utmsource=email

Δευτέρα 10 Μαΐου 2021

Συντάξεις/Αναδρομικά/ φορολόγηση: - Τελεσίδικη Απόφαση ΒΟΜΒΑ από το ΣτΕ - Παράνομη η επιβολή φόρων στα αναδρομικά

 








Απαλλάσσονται από φόρους – πρόστιμα πέραν της πενταετίας και επιχειρήσεις

Την αναδρομική παραγραφή χιλιάδων φορολογικών υποθέσεων και επιστροφή φόρων και προστίμων εκατομμυρίων ευρώ σε συνταξιούχους και επιχειρηματίες σηματοδοτεί η νέα «βόμβα» του Συμβουλίου της Επικρατείας αναφορικά με τους χρόνους παραγραφής των φορολογικών υποθέσεων.

Το ανώτατο δικαστήριο έκρινε τελεσίδικα ότι είναι άκυρες οι πράξεις προσδιορισμού φόρων και προστίμων, που κοινοποιούνται μετά τη συμπλήρωση του χρόνου παραγραφής, με αποτέλεσμα η ΑΑΔΕ να αναγκαστεί σε επιστροφή φόρων και προστίμων, τα οποία έχει ήδη βεβαιώσει και εισπράξει, ανοίγοντας νέα «μαύρη τρύπα» στον Κρατικό Προϋπολογισμό.

Η νέα απόφαση ανοίγει τον δρόμο σε επιστροφές φόρων για 70.000 υποθέσεις συνταξιούχων που έλαβαν αναδρομικά το έτος 2013 και παράλληλα επωφελούνται χιλιάδες επιχειρήσεις και ελεύθεροι επαγγελματίες οι οποίοι έλαβαν εκπρόθεσμα «ραβασάκια» από την Εφορία.

Στα τέλη Δεκεμβρίου 2019 η ΑΑΔΕ διαπίστωσε πως οι υποθέσεις χιλιάδων συνταξιούχων, οι οποίοι έλαβαν αναδρομικά το έτος 2013 και δεν τα δήλωσαν το 2014, θα παραγράφονταν την 31η Δεκεμβρίου 2019. Τότε δόθηκε εντολή να σταλούν εσπευσμένα οι «πράξεις προσδιορισμού του φόρου», οι οποίες όμως δεν πρόλαβαν να σταλούν ως την τελευταία μέρα του 2019, αλλά έφτασαν στα χέρια των υπόχρεων τις πρώτες μέρες του 2020.

Η ΑΑΔΕ υποστήριξε ότι δεν τίθεται θέμα παραγραφής, καθώς προέβαλε πως παίζει ρόλο ο χρόνος έκδοσης του ειδοποιητηρίου και όχι η ημερομηνία της κοινοποίησης. Ωστόσο, τα διοικητικά Εφετεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έκριναν ότι η κοινοποίηση της πράξης θα πρέπει να γίνει εντός της προθεσμίας παραγραφής και όχι μεταγενέστερα. Δηλαδή, στην προκειμένη περίπτωση, οι υπόχρεοι θα έπρεπε να έχουν λάβει τις πράξεις προσδιορισμού φόρων και προστίμων έως τις 31 Δεκεμβρίου 2019.

Επισημαίνεται πως αυτή η τακτική αποτελούσε σύνηθες φαινόμενο τα προηγούμενα χρόνια, καθώς η Εφορία λίγες ημέρες πριν από τη λήξη του εκάστοτε έτους και την ημερομηνία παραγραφής των υποθέσεων εξέδιδε μαζικά πράξεις προσδιορισμού φόρου ή επιβολής προστίμου, με αποτέλεσμα να φτάνουν στα χέρια των φορολογουμένων εκπρόθεσμα.

Κάποιοι υπόχρεοι προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη και δικαιώθηκαν πρωτόδικα, υποστηρίζοντας πως με αυτή την τακτική η φορολογική διοίκηση της χώρας λάμβανε άτυπα ολιγοήμερη παράταση στον χρόνο παραγραφής των υποθέσεων, χωρίς να το δικαιούται, διεκδικώντας την καταβολή φόρων και προστίμων που κανονικά, με βάση τον νόμο, θα έπρεπε να είχαν «σβηστεί».

Σύμφωνα με την Ένωση για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους (ΕΝΥΠΕΚΚ), μετά τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας για την παραγραφή, σύμφωνα με τις οποίες για την πενταετία λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος κοινοποίησης της πράξης καταλογισμού και όχι ο χρόνος έκδοσή της:

α) Τα καταλογισθέντα ποσά για τα «αδήλωτα αναδρομικά» των ετών 2000-12, εισπραχθέντα το 2013, είναι παράνομα,

β) τα επιβληθέντα ποσά φόρων και προστίμων πρέπει να διαγραφούν ως άκυρα και

γ) όσα ποσά ήδη έχουν εισπραχθεί από τις αρμόδιες ΔΟΥ θα πρέπει να επιστραφούν εντόκως στους συνταξιούχους που τα εξόφλησαν.

Όπως επισημαίνει η ΕΝΥΠΕΚΚ, 70.000 συνταξιούχοι πρέπει να πάρουν επιστροφή φόρου από το Ελληνικό Δημόσιο και μάλιστα με τον νόμιμο τόκο του 6%. Αυτή η εξέλιξη αποτελεί ακόμα μία δημοσιονομική «βόμβα» στον Κρατικό Προϋπολογισμό, καθώς ανεβάζει υψηλότερα το κόστος που θα πρέπει να επωμιστεί το Ελληνικό Δημόσιο για τα λάθη του παρελθόντος.





πηγή:
https://www.dimokratianews.gr/politiki/528763/to-ste-ekrine-paranomi-tin-katavoli-foron-gia-paliotera-anadromika/

Οι... ατυχείς δηλώσεις της ημέρας - Τι απαγορεύει να επικαλείσαι η τρίτη εντολή προς τον Μωυσή!


 
Η Εφη Αχτσιόγλου και ο Αλέξης Πατέλης είναι τα δύο τελευταία πρόσωπα που «τρώνε ξύλο» για κάποιες δηλώσεις τους. Ως περιστατικά θεωρούνται χαριτωμένα και μεταφέρουν μία γλύκα κανονικότητας. Και κάπως έτσι θα πάει. Όσο η αντιπολίτευση είναι ανύπαρκτη και η κυβέρνηση χουζουρεύει ανέμελη σκεπασμένη από τις δημοσκοπήσεις, τέτοια θα μας απασχολούν

Κώστας Γιαννακίδης

Η τρίτη εντολή προς τον Μωυσή απαγορεύει την επίκληση του ονόματος του Θεού επί ματαίω. Στη «Ζωή του Μπράιαν», στην ταινία με την οποία οι Monty Python προσεγγίζουν σατυρικά τον βίο του Ιησού, παρακολουθούμε την εκτέλεση, δια λιθοβολισμού, ενός αμαρτωλού που επικαλέστηκε επί ματαίω το όνομα του Γιαχβέ. Στον λιθοβολισμό έπρεπε να συμμετέχουν μόνο άνδρες. Στην σκηνή, όμως, συμμετέχουν μόνο γυναίκες, μεταμφιεσμένες σε άνδρες. Στο τέλος λιθοβολούν αυτόν που διαβάζει την καταδικαστική απόφαση επειδή ανέφερε το όνομα του Θεού. 

Μου θυμίζει αυτό που συμβαίνει συχνά στα social, αλλά και στην πολιτική ζωή, όταν μία λέξη ή μία κακή διατύπωση οδηγεί σε λιθοβολισμό διάρκειας δύο ημερών. 

Τώρα, ας πούμε, την πάτησε η Εφη Αχτσιόγλου. Τι είπε; Ότι η Αριστερά οφείλει να δει την πανδημία ως ευκαιρία καθώς η κανονικότητα δεν την ευνοεί. Ήταν ειλικρινής, κάνοντας μία σωστή ιστορική ανάλυση με αφαιρέσεις. Ανέκαθεν η Αριστερά έπαιρνε την ευκαιρία της μέσα από κρίσεις που δημιουργούσαν προϋποθέσεις για αναδιάταξη των πραγμάτων. Αν αφιέρωνε είκοσι δευτερόλεπτα παραπάνω στην ανάλυσή της, τώρα ούτε που θα τη συζητούσαμε, πιθανότητα δεν θα μαθαίναμε τίποτα για αυτήν. Αδίκως τρώει τόσο ξύλο, πλην όμως η τρίχα που γίνεται τριχιά είναι μία πολιτική τεχνική στην οποία το κόμμα της έχει αριστεύσει. 

Ξύλο τρώει και ο Αλέξης Πατέλης, ο επικεφαλής οικονομικός σύμβουλος του Πρωθυπουργού. Αυτός όχι και τόσο άδικα. Αν και κάτοχος διδακτορικού τίτλου, δήλωσε ότι δεν θα προσλάμβανε κάποιον με διδακτορικό καθώς η κτήση του τίτλου απαιτεί αφοσίωση και αποχή από παραγωγικές δραστηριότητες, συνεπώς ο διδάκτορας δύναται να ελεγχθεί για τεμπελιά. Εντελώς ακατανόητη δήλωση, ειδικά από κάποιον που προέρχεται από τον χώρο της «αριστείας». Και ελέγχεται μέχρι και από εκείνους που αποθέωναν τη λαϊκότητα του Νίκου Καρανίκα έναντι των «ακριβοπληρωμένων διδακτορικών και των Χάρβαρντ». Τέλος πάντων, ζήτησε συγγνώμη. 

Κατά βάθος τα δύο περιστατικά είναι χαριτωμένα και μεταφέρουν μία γλύκα κανονικότητας. Και αν θέλετε, συμπυκνώνουν και την ουσία της πολιτικής αντιπαράθεσης αυτή τη στιγμή. 

Από τη μία ο ΣΥΡΙΖΑ δεν κατάφερε να αξιοποιήσει την ευκαιρία της κυβερνητικής φθοράς που προκάλεσε η πανδημία. Και από την άλλη, είναι η διακομματική τακτική που στοχεύει στην ανάδειξη ενός απλού ολισθήματος σε ολόκληρο θέμα. Και κάπως έτσι θα πάει. Όσο η αντιπολίτευση είναι ανύπαρκτη και η κυβέρνηση χουζουρεύει ανέμελη σκεπασμένη από τις δημοσκοπήσεις, αυτά θα μας απασχολούν. Τα μεγάλα δείχνουν να έχουν πάρει τον δρόμο τους. 


'

Πηγή: Protagon.gr








Σχέδιο “Ελευθερία” : Ο νέος οδικός χάρτης απελευθέρωσης δραστηριοτήτων

 



  • Από σήμερα Δευτέρα 10 Μαΐου επαναλειτουργούν:
    • Τα Νηπιαγωγεία, τα Δημοτικά και τα Γυμνάσια. Tα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί και λοιπό προσωπικό) καλούνται να προσέλθουν στο σχολείο έχοντας μαζί τους βεβαίωση αρνητικού τεστ. Τα selftests διατίθενται δωρεάν και διενεργούνται πριν την έναρξη των μαθημάτων της Δευτέρας και της Πέμπτης, δρώντας έτσι συμπληρωματικά στο υφιστάμενο υγειονομικό πρωτόκολλο, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει υποχρεωτική χρήση μάσκας και διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών.
    • Τα δια ζώσης τμήματα φροντιστηρίων και κέντρων ξένων γλωσσών που σχετίζονται με τη διενέργεια εξετάσεων, όπως οι Πανελλήνιες και οι εξετάσεις τίτλων επάρκειας ξένων γλωσσών.
  • Στις 10 Μαΐου επαναλειτουργούν και τα διοικητικά δικαστήρια, καθώς και ορισμένες διαδικασίες σε πολιτικά και ποινικά δικαστήρια.
  • Στις 14 Μαΐου ανοίγουν τα μουσεία, βάσει του υφιστάμενου υγειονομικού πρωτοκόλλου.
  • Στις 17 Μαΐου:
    • Επαναλειτουργούν οι παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί προκειμένου, να μην υπάρξει μαζικό άνοιγμα των εκπαιδευτικών δομών, σταθμίζοντας τα επιδημιολογικά δεδομένα και ελλείψει της υποχρεωτικής χρήσης της μάσκας στις συγκεκριμένες ηλικίες των παιδιών.
    • Επανεκκινούν οι πρακτικές και οι εργαστηριακές ασκήσεις σε ΙΕΚ και κολέγια.
    • Επιτρέπεται η δια ζώσης επαναλειτουργία των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας και του Προπαρασκευαστικού Προγράμματος Πιστοποίησης αποφοίτων Μεταλυκειακού έτους - Τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ.
    • Επαναλειτουργούν τα ωδεία με αναλογία 1:1.
  • Στις 21 Μαΐου ξεκινούν τα θερινά σινεμά και οι κινηματογραφικές προβολές σε υπαίθριους χώρους με πληρότητα 75%.
  • Στις 28 Μαΐου επανεκκινούν τα ζωντανά θεάματα και ακροάματα σε υπαίθριους χώρους. Αυτό αφορά μόνο καθήμενους, όχι ορθίους με σταθερό ποσοστό πληρότητας 50% με συγκεκριμένη ταξιθεσία.

Όσον αφορά τις δραστηριότητες που σχετίζονται με τον ερασιτεχνικό αθλητισμό, η ομόφωνη εισήγηση της επιτροπής προβλέπει τα εξής:

  • Από τις 10/5/2021
    • Να ξεκινήσουν προπονήσεις όσες κατηγορίες και αθλήματα ομαδικά ή ατομικά έχουν διοργανώσεις από τον Μάιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2021, συμπεριλαμβανομένων των ηλικιακών κατηγοριών (παίδων-εφήβων-νέων) που έχουν μοριοδοτούμενα για τα ΑΕΙ πρωταθλήματα.
    • Να κάνουν χρήση κολυμβητηρίων και οι αθλούμενοι πολίτες, με τις ίδιες συνθήκες testing όπως και οι αθλητές, ενώ οι πλήρως εμβολιασμένοι πολίτες δεν χρειάζεται να κάνουν τεστ.
  • Από 15/05/2021 να ξεκινήσουν οι αγώνες στα αθλήματα που ανήκουν στο χαμηλό και χαμηλο-μεσαίο επίπεδο επικινδυνότητας.
  • Από 17/5 να ξεκινήσουν οι αθλητικές ακαδημίες με ατομικές προπονήσεις σε μικρά, σταθερά γκρουπ έως 10 ατόμων για 3 εβδομάδες.
  • Από 01/06/2021:
    • Να ξεκινήσουν οι αγώνες στα αθλήματα που ανήκουν στο μεσαίο επίπεδο επικινδυνότητας.
    • Να ξεκινήσουν οι προπονήσεις για τα ατομικά αθλήματα χαμηλής επικινδυνότητας σε γκρουπ των 6 (αντί για γκρουπ των 2 που είναι μέχρι τώρα).
  • Από 07/06/2021 να ξεκινήσουν οι αγώνες στα αθλήματα που ανήκουν στο υψηλό επίπεδο επικινδυνότητας.

 

Συντάξεις: Απόφαση ΒΟΜΒΑ του ΣτΕ για τα πρόστιμα και την φορολόγηση των αναδρομικών


 

Ανάσα για χιλιάδες φορολογουμένους αποτελεί η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας με την οποία κρίνεται αντισυνταγματική η επιβολή φόρων και προστίμων με την έκδοση της καταλογιστικής πράξης και όχι με την κοινοποίηση στον ενδιαφερόμενο. 

Το ζήτημα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις περιπτώσεις που συνδυάζεται με τον χρόνο παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου να καταλογίσει φόρους και πρόστιμα σε φορολογουμένους στην κυριολεξία την τελευταία ημέρα της παραγραφής. 

Εδώ και πολλά χρόνια οι εφορίες όλης της χώρας λαμβάνουν εντολές δέκα ημέρες πριν από τη λήξη του έτους από τη φορολογική διοίκηση να διεκπεραιώσουν δεκάδες χιλιάδες υποθέσεις, οι οποίες παραγράφονται στην πενταετία. Οι υπάλληλοι εργάζονται ακόμα και Σαββατοκύριακα προκειμένου να εκδώσουν τις καταλογιστικές πράξεις, καθώς μέχρι πρότινος υπήρχε ο φόβος της επιβολής κυρώσεων σε όσους δεν τα κατάφερναν. Επί της ουσίας, οι εφορίες την 31η Δεκεμβρίου βεβαίωναν φόρους και πρόστιμα, τα  οποία όμως κοινοποιούσαν στους φορολογουμένους το έτος που ακολουθούσε συνήθως εντός των πρώτων 20 ημερών του Ιανουαρίου. Οι φορολογούμενοι απαντούσαν ότι το δικαίωμα καταλογισμού φόρων και προστίμων είχε παραγραφεί, με αποτέλεσμα να ξεκινούν δικαστικές διαμάχες σε αρκετές περιπτώσεις, ενώ σε άλλες οι φορολογούμενοι βρίσκονταν προ εκπλήξεως καλούμενοι να πληρώσουν σημαντικά ποσά στην εφορία.

Το θέμα αυτό επιλύει πλέον το Συμβούλιο της Επικρατείας, το οποίο με τις αποφάσεις 616 και 618 της Ολομέλειας κρίνει ότι είναι αντισυνταγματικές και άρα ανίσχυρες οι προβλέψεις του νόμου του 2014, που όριζαν ότι η παραγραφή για επιβολή φόρων και προστίμων από το Δημόσιο διακόπτεται μόλις εκδοθεί η καταλογιστική πράξη της αρμόδιας αρχής, δηλαδή μόλις καταλογιστεί το πρόστιμο ή ο φόρος. Αντί της έκδοσης της καταλογιστικής πράξης ως έναρξη της παραγραφής ορίζεται, σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ, η κοινοποίηση στον ενδιαφερόμενο της καταλογιστικής πράξης για πρόστιμα και φόρους.

Το θέμα αν και μοιάζει τυπικό έχει ενδιαφέρον για χιλιάδες που χρωστούν φόρους και πρόστιμα και τους ενδιαφέρει από πότε προσμετρείται η διακοπή της παραγραφής για το Δημόσιο. Δηλαδή, ακόμα και αν το Δημόσιο εκδώσει την τελευταία ημέρα του έτους την καταλογιστική πράξη, εφόσον αυτή δεν κοινοποιηθεί την ίδια μέρα, θεωρείται ότι έχει παραγραφεί εφόσον βέβαια συντρέχουν ταυτόχρονα οι διατάξεις της νομοθεσίας περί πενταετούς παραγραφής.

Στην απόφαση αναφέρονται τα εξής:

Διακοπή προθεσμίας παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει φόρους και πρόστιμα (άρθρο 72 παρ. 11 εδ. γ Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας – ν. 4174/2013).

Η διάταξη του άρθρου 72 παρ. 11 εδ. γ του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ν. 4174/2013), η οποία προστέθηκε με το άρθρο πρώτο υποπαρ. Δ.2 περ. 18β του ν. 4254/2014 και ορίζει ότι η προβλεπόμενη από κείμενες διατάξεις ουσιαστικού φορολογικού δικαίου, που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ΚΦΔ, προθεσμία παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει φόρους και πρόστιμα διακόπτεται με την έκδοση των οικείων καταλογιστικών πράξεων, είναι ανίσχυρη ως αντικείμενη στις αρχές της φανερής δράσης της Διοίκησης και της ασφάλειας του δικαίου και, ως εκ τούτου, μη εφαρμοστέα, με αποτέλεσμα να εφαρμόζονται οι προϊσχύουσες του άρθρου 36 του ΚΦΔ διατάξεις περί παραγραφής, οι οποίες παγίως προέβλεπαν ως προϋπόθεση διακοπής της προθεσμίας παραγραφής της φορολογικής αξίωσης του Δημοσίου την εντός της οικείας προθεσμίας κοινοποίηση της καταλογιστικής πράξης.