Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021

Συντάξεις/Αναδρομικά: Έρχεται το τριπλό "πακέτο" αναδρομικών! - Ποιοι θα λάβουν την "προ-προσωρινή" σύνταξη!


 

Του Δημήτρη Κατσαγάνη

Τριπλό "πακέτο" αναδρομικών ετοιμάζει για φέτος η κυβέρνηση για συνολικά περίπου 400.000 δικαιούχους.  

Το πρώτο "πακέτο" αφορά τους κληρονόμους των θανόντων συνταξιούχων που δικαιούνται την επιστροφή των περικοπών στις κύριες συντάξεις τους κατά το διάστημα μεταξύ Ιουνίου 2015 - Μαϊου 2016.

Το δεύτερο αφορά στους συνταξιούχους με πάνω από 30 έτη ασφάλισης, οι οποίοι δικαιούται αύξηση βάσει του ασφαλιστικού νόμου Βρούτση.

Το τρίτο "πακέτο" θα αφορά τους δικαιούχους της "προ-προσωρινής" σύνταξης την οποία εξήγγειλε ο νέος Υπ.Εργασίας κος Κωστής Χατζηδάκης.

1.      Αναδρομικά σε κληρονόμους θανόντων συνταξιούχων

Πιο αναλυτικά, ο κ. Χατζηδάκης έχει ήδη ανακοινώσει το χρονοδιάγραμμα επιστροφής αναδρομικών που αφορούν σε πάνω από 232.000 συνταξιούχους οι οποίοι έχουν αποβιώσει. Τα αναδρομικά αυτά θα λάβουν οι κληρονόμοι τους και αφορούν στις περικοπές τις οποίες υπέστησαν οι κύριες συντάξεις των θανόντων συγγενών τους, συνταξιούχων κατά την περίοδο Ιουνίου 2015-Μαϊου 2016 (11 μήνες). Το κόστος τους έχει υπολογισθεί γύρω στα 200 εκατ. ευρώ.

Με την καταβολή αυτή θα κλείσει ο "κύκλος" των αναδρομικών τα οποία αποφάσισε να δώσει η κυβέρνηση μετά την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, η οποία δικαίωνε τις προσφυγές των συνταξιούχων ενάντια στις μνημονιακές περικοπές στις κύριες, επικουρικές συντάξεις και "δώρα" κατά την προαναφερθείσα 11μηνη περίοδο.

Συγκεκριμένα:

-           Στις 10 Φεβρουαρίου  θα καταβληθούν τα ποσά  στους δικαιούχους που έχουν υποβάλει οριστικά την αίτηση με  όλα τα ζητούμενα πιστοποιητικά και έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς η επεξεργασία του αιτήματος.

-           Στις 10 Μαρτίου 2021 θα πληρωθούν οι κληρονόμοι που θα υποβάλουν οριστικά  τα απαιτούμενα έγγραφα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα έως τις 28 Φεβρουαρίου 2021. Διευκρινίζεται ότι η προθεσμία της 28ης Φεβρουαρίου είναι ενδεικτική  και ότι η ηλεκτρονική υπηρεσία θα παραμείνει ανοικτή για την υποβολή δικαιολογητικών και μετά την ημερομηνία αυτή για τις περιπτώσεις εκείνες που θα καθυστερήσει η έκδοση των αναγκαίων πιστοποιητικών.

-          Στις 12 Απριλίου 2021 θα καταβληθούν τα αναδρομικά σε όσους έχουν κληρονομικό δικαίωμα από διαθήκη.

2.      Αναδρομικά σε συνταξιούχους με πάνω από 30 έτη ασφάλισης

Βάσει του ασφαλιστικού νόμου Βρούτση, οι συνταξιούχοι με πάνω από 30 έτη ασφάλισης δικαιούνται αύξηση, λόγω της αύξησης στα ποσοστά αναπλήρωσης τους, κατ΄εφαρμογή απόφασης του ΣτΕ τον Οκτώβριο. Έτσι οι εν λόγω αυξήσεις έχουν ισχύ από τον Οκτώβριο. Συνεπώς, οι δικαιούχοι τους πρέπει να λάβουν αναδρομικά. Με βάση το μέχρι πρότινος προγραμματισμό  (ο οποίος για την ώρα δεν έχει επιβεβαιωθεί από τη νέα ηγεσία του Υπ. Εργασίας), οι αυξήσεις αυτές θα καταβάλλονταν έως το Μάρτιο, ενώ τα αναδρομικά (17 μηνών) θα καταβάλλονταν τον Απρίλιο του 2020.

Το σύνολο των δικαιούχων των αυξήσεων στις κύριες συντάξεις ανέρχεται σε περίπου 100.000, ενώ το κόστος τους, μαζί με τα αναδρομικά δεν αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ. Με την καταβολή τους, θα κλείσει ο "κύκλος" των αναδρομικών που έφεραν οι αυξήσεις που προέβλεπε ο νόμος Βρούτση. Υπενθυμίζεται πως οι πρώτες αυξήσεις δόθηκαν σε κοντά 260.000 επικουρικές συντάξεις τον Ιούλιο του 2020.

3.      Αναδρομικά στους δικαιούχους των νέων προ-προσωρινών συντάξεων

Μετά την εξαγγελία του νέου Υπ. Εργασίας, κου. Χατζηδάκη περί καταβολής της εθνικής σύνταξης στους συνταξιούχους, οι οποίοι έχουν  αιτηθεί σύνταξη, αλλά δεν έχουν καν λάβει προσωρινή, αναμένεται να γεννηθεί μία νέα "γενιά" αναδρομικών.

Aυτή θα προέλθει από τις εθνικές συντάξεις τις οποίες θα λάβουν όλοι οι συνταξιούχοι (βασικά του ιδιωτικού τομέα) οι οποίοι έχουν αιτηθεί σύνταξη, αλλά δεν έχουν λάβει προσωρινή.

Η σχετική διαδικασία αναμένεται να "τρέξει" τ΄αργότερο από τον Απρίλιο και θα αφορά 70.000 συνταξιούχους.

 Έτσι για παράδειγμα, ένας συνταξιούχους που τον Απρίλιο του 2021 θα κλείσει 10 μήνες  από τη στιγμή που υπέβαλε την αίτηση συνταξιοδότησής του (δηλ. από τον Ιούνιο του 2020), θα μπορεί να λάβει όχι μόνο την εθνική σύνταξη των 384 ευρώ, αλλά και αναδρομικά το ποσό πολλαπλασιασμένο επί το 10. Δηλαδή θα λάβει το ποσό των 3840 ευρώ.

Ο ίδιος συνταξιούχος θα λάβει, όμως, μετά τον Απρίλιο, και προσωρινή σύνταξη (κατά μέσο όρο εκτιμάται γύρω στα 700 ευρώ). Αν π.χ. τη λάβει τον Αύγουστο, θα λάβει αναδρομικά για την περίοδο μεταξύ Ιουνίου του 2020, οπότε κατέθεσε την αίτηση συνταξιοδότησης, έως και τον Αύγουστο του 2021 οπότε θα λάβει, υποθετικά, την οριστική σύνταξή του.  Δηλαδή 14 μήνες. Τα αναδρομικά αυτά θα προκύψουν από τη  διαφορά μεταξύ εθνικής σύνταξης 384 ευρώ και της προσωρινής σύνταξης των 700 ευρώ, πολλαπλασιασμένης επί το 14  (σ.σ. μήνες από την κατάθεση της αίτησης συνταξιοδότησης έως την καταβολή της προσωρινής). Δηλαδή, θα λάβει 9800 ευρώ.

Ωστόσο, ο κύκλος των αναδρομικών για τους 70.000  "εκκρεμείς" συνταξιούχους, οι οποίοι αναμένεται τον Απρίλιο να λάβουν την προ-προσωρινή σύνταξη των 384 ευρώ δεν θα σταματήσει στην καταβολή των αναδρομικών προσωρινών συντάξεων, καθώς θα λάβουν και άλλα μαζί με την οριστική σύνταξή τους και τα οποία θα προκύψει από τη (θετική) διαφορά μεταξύ της προσωρινής  (από τη στιγμή της κατάθεσης της αίτησης συνταξιοδότησης)  και της οριστικής σύνταξης τους.







πηγή:https://www.capital.gr/oikonomia/3523440/ola-ta-anadromika-pou-tha-laboun-fetos-oi-suntaxiouxoi

Ars longa vita brevis - Η ζωή είναι σύντομη, η τέχνη μακρά






Του Χρήστου Χωμενίδη

"Οι αληθινά αξιοθρήνητοι, κατά τη γνώμη μου, δεν είναι όσοι υπέστησαν κακοποιητική συμπεριφορά, σεξουαλική εκμετάλλευση και έφριξαν και τραυματίστηκαν βαριά και έγιναν τα όνειρά τους εφιάλτες. Και βγήκαν έστω από το παιχνίδι. Αλλά εκείνοι που ανέχθηκαν την κακοποίηση. Που ενέδωσαν ή και επένδυσαν στη σεξουαλική τους εκμετάλλευση. Που έκαναν καριέρα ως ευνοούμενοι ή ως σάκοι του μποξ του κάθε ισχυρού…"  

"Και γιατί τους λυπάσαι εκείνους;"

"Θέλει και ρώτημα; Αλλοτριώθηκαν. Στέγνωσε η καρδιά τους."

"Επιλογή τους. Εφόσον μιλάμε για ενήλικες…"

"Για παιδιά μιλάμε! Δεκαοχτώ, είκοσι χρονών!"

"Παιδιά δεκαοχτώ χρονών; Στα δεκαοχτώ σου είσαι από βιολογική και από νομική άποψη ενήλικας.  Απολαμβάνεις όλα τα δικαιώματα, βαρύνεσαι με όλες τις υποχρεώσεις του πολίτη."

"Ψυχικά όμως; Συναισθηματικά;"

"Ο ψυχισμός του κάθε ανθρώπου διαμορφώνεται πολύ νωρίτερα. Η κοινωνία τείνει στις μέρες μας να εξιδανικεύει την ανηλικότητα, να θεοποιεί την εφηβεία. Ο χαρακτηρισμός "αιώνιος έφηβος” εκλαμβάνεται ως μεγάλο κοπλιμέντο. Το ζητούμενο ωστόσο για τον κάθε άνθρωπο είναι να ωριμάζει, να γίνεται κύριος του εαυτού του. Να λαμβάνει δύσκολες αποφάσεις, έστω και εις βάρος του άμεσου συμφέροντος του.  Όχι να καθηλώνεται σε μια κατάσταση περιορισμένης ευθύνης. 
Η μεσογειακή οικογένεια -τα ίδια και χειρότερα συμβαίνουν στη νότια Ιταλία- έχει την τάση να παγιδεύει τους βλαστούς της στο προστατευτικό κουκούλι της. Έτσι βλέπεις τριανταπεντάρηδες να κοιμούνται ακόμα στην παιδική τους κάμαρα…"

"Υπάρχουν και αντικειμενικοί, οικονομικοί λόγοι."

"Μπούρδες! Ας νοίκιαζαν τρεις-τρεις ένα μεγάλο διαμέρισμα. Και ας είχε ο καθένας το δωμάτιό του. Αλλά τι συζητάμε; Εδώ μια αεροπορική εταιρεία διαφήμιζε προ ετών την αποστολή δεμάτων με φαγητά της μαμάς στα "παιδιά” που σπούδαζαν στο Λονδίνο!"

"Να επιστρέψουμε σε εκείνους που "πέτυχαν” -χαρά στην επιτυχία!- προσφέροντας ερωτικές εξυπηρετήσεις ή κουβαλώντας τον καφέ στον κύριό τους;"

"Ουδείς πάει μακριά κατ’ αυτόν τον τρόπο. Ας υποθέσουμε πως μια κοπέλα, ένα αγόρι εξασφαλίζει μια πρόσληψη, έναν ρόλο, υποτασσόμενο, ενδίδοντας στις ορέξεις τού εργοδότη ή του σκηνοθέτη. Θα διαπρέψει φαντάζεσαι; Θα γίνει διευθυντής; Πρωταγωνίστρια; Με τι προσόντα; Ποιο ταλέντο; Στο τέλος μιλάει το ταμείο. Το κοινό. Όποιος τα φέρνει, τα παίρνει. Τα χανουμάκια και τα γιουσουφάκια μαραίνονται στο χαρέμι…"

"Σκληρό σε βρίσκω."

"Πραγματιστή πες με. Θρυλούνταν τα μύρια όσα για τη Μέριλιν Μονρόε. Ότι πήγαινε από κρεββάτι σε κρεββάτι, απ’ τον Ντιμάτζιο στον Άρθουρ Μίλερ και έπειτα στους Κέννεντι. Την έχεις δει να παίζει; Πρόκειται για εξαίσια ηθοποιό! Με τέτοια ακτινοβολία, τέτοια σαγήνη και σε μοναστήρι να έμενε, θα ήταν παγκόσμιο σύμβολο του σεξ. Συμβαίνει ασφαλώς και το ανάποδο. Ξέρεις πόσα ξυλάγγουρα έχω δει να λάμπουν με ξένο φως; Για μια σαιζόν. Μετά τα τρώει η μαρμάγκα."

"Εάν δύο νέοι αντιστοίχων προσόντων διεκδικούν την ίδια θέση. Δεν θα την κερδίζει εκείνος που προσφέρει το κάτι παραπάνω;"

"Και έπειτα τι θα κάνει; Θα προσφέρει το "κάτι παραπάνω” και στον επόμενο εργοδότη του; Και στον μεθεπόμενο; Η τιμή του πολύ γρήγορα θα κατρακυλήσει. Θα ξεφτιλιστεί. Ποιος θέλει στο πλευρό του έναν καθ’ έξιν κόλακα; Κάποια ή κάποιον που στερείται κάθε ίχνος γενετήσιας αξιοπρέπειας;"

"Υπάρχει συνεπώς αξιοκρατία;"

"Σε βάθος χρόνου, σίγουρα. Ενοχοποιούν διάφοροι για τη μέτρια πορεία τους τα κυκλώματα. Ποιο κύκλωμα έχει τη δύναμη να σε κάνει Μάνο Χατζιδάκι; Κι άμα είσαι ο Μάνος Χατζιδάκις, ποιος μπορεί να σε φιμώσει, να σε τιθασεύσει καν; Και να μην έχεις όμως τέτοιο χάρισμα, εφόσον υπηρετείς φιλότιμα την τέχνη ή το επιτήδευμά σου, εφόσον δεν πουλάς φύκια για μεταξωτές κορδέλες, πάντα θα είσαι απαραίτητος."

"Τώρα σε βρίσκω ρομαντικό…"

"Μιλάμε για καιρούς δημοκρατίας, σαν αυτούς που ζούμε εδώ και μισό σχεδόν αιώνα στην Ελλάδα. Υπάρχει -σύμφωνοι- σκληρότατος ανταγωνισμός, σφοδρή ενίοτε ταξική πάλη. Κανένας όμως δεν συνθλίβεται από το σύστημα. Διότι σκοπός του συστήματος είναι να σε αξιοποιήσει -να σε εκμεταλλευτεί πες- προς όφελός του. Όχι να σε λιώσει…"

"Κι αν θες να ζεις έξω από το σύστημα;"

"Τότε ας επωμιστείς το βάρος της επιλογής σου. Οικόσιτος επαναστάτης δεν νοείται.      
Άλλη είναι η αρρώστια των καιρών μας…"

"Ποια;"

"Ότι πολύς, πάρα πολύς, κόσμος μπερδεύει τους σημαντικούς με τους διάσημους. Πασχίζει παντί τρόπω να κεντρίσει το ενδιαφέρον της κοινής γνώμης. Αντί να προβάλει το έργο του, εκθέτει τον εαυτό του. Πέφτει αυτοβούλως στην αρένα και παραπονιέται ύστερα ότι τον έφαγαν τα λιοντάρια...

Τι φταίει; Η κακή παιδεία. Η παραμορφωμένη εικόνα τής πραγματικότητας που όσο περνάει ο καιρός, εξαιτίας και του διαδικτύου, παραμορφώνεται ακόμα περισσότερο. Κατάντησαν οι άνθρωποι να μετράνε την αξία τους με λάικ στο φέισμπουκ…"

"Μήπως εσύ απλώς ανήκεις σε μια περασμένη εποχή;"

"Δεν αποκλείεται. Στην εποχή που εγώ διαμορφώθηκα, ο δημόσιος διάλογος είχε εάν όχι προδιαγραφές, προσδοκίες τουλάχιστον ουσίας. Αντιπαραθέτονταν επιχειρήματα. Ανεδαφικά ίσως, δογματικά συχνότατα, πάντως επιχειρήματα. Το να εμπλέκεις την προσωπική σου περίπτωση στην κουβέντα, το να κοκορεύεσαι για τους θριάμβους ή να διεκτραγωδείς τις συμφορές σου εθεωρείτο μεγάλη κακογουστιά. 
Σήμερα αρκεί να δηλώσεις "ευαίσθητος”, "συμπονετικός”, "στο πλευρό κάθε αδικημένου”. Ακόμα καλύτερα αδικημένος εσύ ο ίδιος. Θύμα -λεκτικής έστω- βίας, κοινωνικών προκαταλήψεων, αθέμιτου ανταγωνισμού. 
Πατώντας δυό-τρία κουμπιά στο θυμικό όσων σε ακούν, κερδίζεις το ηθικό πλεονέκτημα και το φοράς παράσημο στο πέτο. Γίνεσαι τιμητής των πάντων. "Ξεχειλίζω καλοσύνη, δείτε με!” διατείνεσαι σε κάθε ευκαιρία. "Δεν είμαι κάνας τοξικός, κάνας σκατόψυχος!”
Μα η αληθινή καλοσύνη δεν επαίρεται, δεν ακκίζεται, δεν βγαίνει στο κουρμπέτι να επιδειχθεί. "Μη γνώτω η αριστερά σου τι ποιεί η δεξιά σου” λέει στο κατά Ματθαίον ευαγγέλιο ο Ιησούς. Δεν χρειάζεται να είσαι χριστιανός για να συμφωνήσεις."

"Πού θες να καταλήξεις;"

"Ότι με την έκλειψη των μεγάλων ιδεολογιών (που εγκυμονούσαν συχνά και στυγνές τυραννίες), οι άνθρωποι έχουν αποδυθεί σε μια παιδαριώδη ηθικολογία. Σάμπως να θέλουν -στρουθοκαμηλίζοντας- να λησμονήσουν ότι η ζωή εμπεριέχει εξ’ορισμού επώδυνες συγκρούσεις, δύσκολα διλήμματα. Πως η ελευθερία πάει μαζί με την ευθύνη. Την προσωπική ευθύνη του καθενός. Όποιος προτάσσει την ασφάλεια της ελευθερίας, βάζει αυτομάτως κεχαγιά στο κεφάλι του. Κανείς δεν θα βγάλει για χατίρι σου τα κάστανα από τη φωτιά."

"Εν κατακλείδι;"

"Εν κατακλείδι, για να θυμηθούμε τον Ιπποκράτη όπως τον μετέφρασαν οι Ρωμαίοι "Ars longa vita brevis”. Η ζωή είναι σύντομη, η τέχνη μακρά. Ό,τι θα μείνει από τον καθένα μας θα είναι το έργο του. Στο έργο αποτυπώνεται, πιστότερα από οπουδήποτε, η ηθική στάση του καθενός.  

… Στο σχολείο μου υπήρχε ένας ωραίος πέτρινος μαντρότοιχος, που τον πηδούσαμε στις κοπάνες. Τον είχε χτίσει με τα χέρια του ο μπάρμπα Γιάννης Γεμελιάρης – το έγραφε μια πινακίδα. Θυμάμαι το όνομα του, τον μνημονεύω τον μάστορα κι ας μην τον είδα ποτέ μου. 

Να χτίσεις έναν τοίχο με τα χέρια σου. Να φυτέψεις ένα περιβόλι. Να μάθεις γράμματα σε ένα παιδί, να φτιάξεις μια παράσταση, ένα τραγούδι, ένα γιατρικό…
Έτσι κερδίζεται η ζωή. Έτσι θα κερδίζεται πάντα."

* Ο κ. Χρήστος Χωμενίδης είναι συγγραφέας 




πηγή:
https://www.capital.gr/xristos-xomenidis/3522579/ars-longa-vita-brevis

Eλληνοτουρκικά: Πώς η Θράκη απειλείται από τον τουρκικό εθνικισμό - Όλα τα κράτη κατοχύρωσαν και σταθεροποίησαν εθνική τους κυριαρχία - Τι δεν έχει κάνει το Ελληνικό κράτος!


 Η περιοχή αφέθηκε με προκλητικό τρόπο στον τουρκικό εθνικισμό και τις πολυποίκιλες επιδιώξεις του

Η Συνθήκη της Λωζάννης είναι ένα από τα μοναδικά στην ιστορία της ανθρωπότητας και την ιστορία των συνθηκών στις διεθνείς σχέσεις παραδείγματα που αποδεικνύει τι είναι ικανά να διαπράξουν τα μεγάλα κράτη και τα μεγάλα συμφέροντα που αυτά εκπροσωπούν εις βάρος των λαών.

Οι τίτλοι των ευρωπαϊκών και αμερικανικών εφημερίδων εκείνης της εποχής και οι αντίστοιχες δηλώσεις των ηγετών, αποκαλύπτουν την πολιτική ηθική και πρακτική, που ενέπνευσε όλους εκείνους που συγκεντρώθηκαν στην ελβετική πόλη, εκεί αποφασίστηκαν τελικά οι τύχες της Θράκης.

Παρόλο όμως που η σημασία και οι επιπτώσεις αυτής της συνθήκης καθόρισαν τη μετέπειτα ελλαδική πολιτική και κοινωνικοοικονομική εξέλιξη και πορεία για τη Θράκη δε μελετήθηκαν ποτέ σε βάθος. Στην πραγματικότητα όμως της Θράκης, από τη Συνθήκη της Λωζάννης μέχρι τις ημέρες μας, αποδεικνύεται επίσης τι μπορεί να κάνει ένα κράτος, το ελλαδικό, όταν δεν είναι εθνικό. Όταν, δηλαδή είναι ένα εξαρτημένο δορυφορικό κράτος, ένα κράτος- πελάτης. Η νεοελληνική γενικά εξέλιξη, η πολιτική η διπλωματία, η οικονομία, η κοινωνία, κρίθηκε από τη φύση, το χαρακτήρα, το ρόλο του δορυφορικού μη δημοκρατία ελλαδικού κράτους, αυτού του εξαρτημένου μηχανισμού, που δεν είχε αυτοτέλεια χειρισμών και πολιτικής πράξης.

Στη Θράκη η «απουσία» και αδυναμία του, ως εθνικό κράτος, είναι αποκαλυπτική. «Θα σε στείλω στον Έβρο» ήταν το σύνθημα της εποχής, προφανώς ασύμβατο με τη ρητορική περί ακριτικής περιοχής, την οποία στέλνεις να την φυλάξουν οι ανεπιθύμητοι. Παράλληλα αντιμετώπισε τον τουρκικό εθνικισμό με όρους δειλίας, φοβίας, υποχωρητικότητας, βλέποντας τα αποτελέσμα της πολιτικής αυτής σε καθημερινό επίπεδο.

Όλα τα κράτη, σε όλον τον κόσμο, διαμέσου σχεδιασμένων αναπτυξιακών πολιτικών, κατοχύρωσαν, σταθεροποίησαν εθνική τους κυριαρχία. Αυτό ειδικά σε περιοχές όπου υπήρχαν μειονότητες, οι οποίες θα μπορούσαν να γίνουν όργανα, υπό ορισμένες προϋποθέσεις αποσταθεροποίησης και αμφισβήτησης της εθνικής τους κυριαρχίας, από επεκτατικές και εθνικιστικές δυνάμεις και κράτη. Το ελλαδικό κράτος δεν είχε την αυτονομία, την ικανότητα, την θέληση να το κάνει. Μια ειδικά μελετημένη και αποφασισμένη πολιτική ανάπτυξης της Θράκης, η οποία θα σεβόταν την εθνική, πολιτισμική ταυτότητα των μειονοτήτων, θα προκαλούσε ταυτόχρονα μια δημογραφική αύξηση του πληθυσμού και θα άλλαζε τις ευαίσθητες ισορροπίες στη σύνθεση της περιοχής.

Για την υλοποίηση της πολιτικής αυτής εκδόθηκε το 1992, το πόρισμα της Διακομματικής επιτροπής του Εθνικού Κοινοβουλίου που συγκροτήθηκε για να μελετήσει τα προβλήματα και να υποβάλλει προτάσεις για την ανάπτυξη της Θράκης και των νησιών του Αν. Αιγαίου.

«Η Διακομματική επιτροπή, αφού άκουσε τις απόψεις των αρμόδιων κυβερνητικών οργάνων. Αφού επισκέφθηκε όλους τους νομούς και της επαρχίες της περιοχής. Αφού συζήτησε με όλους τους τοπικούς αντιπροσωπευτικούς φορείς, την αυτοδιοίκηση, τα συνδικάτα, τους συνεταιρισμούς, τα επιμελητήρια και πολιτιστικά σωματεία, παραδίδει στην Εθνική Αντιπροσωπεία το τελικό της πόρισμα», έγραφε στο προοίμιό του, το κείμενο.

Αφού στο πόρισμα εκφραζόταν η θέληση των κομμάτων που αποτελούσαν τη Βουλή την περίοδο αυτή για «την εφαρμογή της αναπτυξιακής στρατηγικής», προτεινόταν ότι θα πρέπει να γίνουν άμεσα οι ενέργειες: «να προχωρήσουμε σε αναδιανομή του εθνικού εισοδήματος και του πλούτου υπέρ των δύο περιοχών….θεσμοθέτηση ειδικών πόρων μέσω του προϋπολογισμού για ταχύρυθμα προγράμματα που αφορούν τις υποβαθμισμένες ζώνες της Θράκης και τα μικρά νησιά του Αν. Αιγαίου». Επίσης, τονιζόταν και ο ρόλος που μπορούν να διαδραματίσουν, η ΕΟΚ μέσω των κοινοτικών πόρων, οι Έλληνες της Διασποράς και η αυτοδιοίκηση.

Στο δεύτερο τμήμα το οποίο αφορούσε τις εθνικές προτεραιότητες που σχετίζονται με τις ακριτικές περιοχές. Τονιζόταν επίσης η σύνδεση της ανάπτυξης με την πρόκληση εθνικής ασφάλειας και κυριαρχίας και «η μικρή παραγωγική δυνατότητα του νησιώτικου συμπλέγματος συνυπάρχει με την ασχεδίαστη και ανισομερή ανάπτυξη της Θράκης….» .

Στο κεφάλαιο για την εθνική άμυνα τονιζόταν η «οργάνωση της παλλαϊκής άμυνας για την ολοκλήρωση της αμυντικής θωράκισης», στο μέρος για την πολιτιστική ταυτότητα, δηλωνόταν ότι «στόχος μας είναι η αναβάθμιση, η επιστημονική και διοικητική στελέχωση και η ερευνητική πρωτοβουλία των περιφερειακών Πανεπιστημίων (Αιγαίου και Θράκης), ώστε να γίνουν το επίκεντρο της πνευματικής και πολιτιστικής ζωής».

Και το πόρισμα κατέληγε «καλώντας την Κυβέρνηση, την Αξιωματική Αντιπολίτευση, όλα τα κόμματα αλλά και τους φορείς της πολιτείας και της λαϊκής εκπροσώπησης στη Θράκη και το Αν. Αιγαίο να ενστερνιστούν την πολιτική που ομόφωνα αποφασίσαμε και εισηγούμαστε».
Η μη υλοποίηση του πορίσματος της Βουλής για τη Θράκη (και το ανατολικό Αιγαίο) αποτελεί μία ακόμη απουσία της Δημοκρατίας στην Ελλάδα, αφού η περιοχή αφέθηκε, με προκλητικό τρόπο, στον τουρκικό εθνικισμό και τις πολυποίκιλες επιδιώξεις του. Κάτι που επιβεβαιώνεται από την νέα διακομματική επιτροπή που συστήθηκε για τη Θράκη το 2021.

Το ελλαδικό κράτος με τη χαρακτηριστική αδράνεια και την πλήρη πολλές φορές εξάρτηση που το διέκρινε, παρέμεινε εγκλωβισμένο, ακίνητο στον τουρκικό εθνικισμό, που διαμέσου μηχανισμών εισβολής, εξαναγκασμού, τρομοκράτησης, ελέγχου, επιδιώκει σταθερά την τουρκοποίηση της Θράκης. Στην πορεία του ως εθνικό και δημοκρατικό κράτος, στη Θράκη, το ελλαδικό κράτος δεν είχε και πολλά επιτεύγματα. Δημιούργησε παρά έλυσε προβλήματα. Αποδείχτηκε ότι η ακτίνα του ενδιαφέροντός του, ο ορίζοντάς του, δε ξεπερνά τα στενά αττικά όρια.

Στη νέα ιστορική περίοδο, στο νέο ιστορικό κύκλο, το ελλαδικό κράτος έχει ακόμη τα χρονικά και πολιτικά περιθώρια να δικαιολογήσει το ρόλο του ως εθνικό.


πηγή:https://www.newsbreak.gr/ellada/166831/thraki-apeileitai-apo-toyrkiko-ethnikismo/

Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021

Σαν σήμερα "πέρασε" στην αθανασία ο Γέρος του Μοριά - "Φωτιά και τσεκούρι στους προσκυνημένους"!


 

Στη σορό του κάτω από τα πόδια του έβαλαν την τουρκική σημαία


Ήταν 3 Φεβρουαρίου 1843 όταν ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης παραβρέθηκε στο βασιλικό χορό στα ανάκτορα, για να γιορτάσουν την επάνοδο της Α.Μ. του βασιλέως και της Α.Μ. σεπτής βασίλισσας. Γύρω στις 11:00 το βράδυ, ο Κολοκοτρώνης επέστρεψε στο σπίτι του, αλλά έπειτα από τέσσερις ώρες έπαθε αποπληξία.

Φαίνεται πως οι υπηρέτες του ζήτησαν άμεση βοήθεια από τους γιατρούς Γλαράκη, Ρέζερ και Σοφ. Οικονόμου οι οποίοι έσπευσαν στο σπίτι του Αρχιστράτηγου χωρίς όμως να μπορέσουν να ανατρέψουν το μοιραίο. Ο Γέρος του Μοριά έφυγε αιφνιδίως από τη ζωή στις 4 Φεβρουαρίου σε ηλικία 73 ετών.

Η φήμη του θανάτου του κυκλοφόρησε γρήγορα στην Αθήνα και πλήθος κόσμου συνέρρεε στο σπίτι του Ήρωα αγωνιστή της Ελληνικής Επανάστασης για τον ύστατο ασπασμό. Ακολούθησε γοερό μοιρολόι, με το πλήθος να φωνάζει σπαρακτικά: «Σε κλαίνε χώρες και χωριά!».

Σύσσωμη η ελληνική κυβέρνηση και ο ίδιος ο βασιλιάς τίμησαν τον γενναίο οπλαρχηγό στη μεγαλοπρεπή κηδεία του. Μάλιστα, εκδόθηκε βασιλικό διάταγμα όπου κηρυσσόταν τριήμερο πένθος των αξιωματικών και των λοιπών υπαλλήλων του Στρατού Ξηράς. Την ημέρα της κηδείας έκλεισαν όλα τα εργαστήρια και τα καταστήματα της Αθήνας ως ένδειξη πένθους.

Η σορός του Κολοκοτρώνη μεταφέρθηκε με νεκροφόρα άμαξα στο ναό της Αγίας Ειρήνης, κινούμενη από τις οδούς Ερμού και Αιόλου. Τον είχαν ντύσει με τη στολή του Αντιστρατήγου, έφερε το ξίφος που είχε από την αρχή της Επανάστασης και την περικεφαλαία και τις επωμίδες από την υπηρεσία του στα Επτάνησα, στα πόδια του έβαλαν τα τσαρούχια και κάτω από τα πόδια του τοποθέτησαν την τουρκική σημαία.


Η νεκρώσιμος ακολουθία στο ναό της Αγίας Ειρήνης μαζί με τους επικήδειους που εκφωνήθηκαν διήρκεσε τρεις ώρες. Εντός του ναού ο Κωνσταντίνος Οικονόμου, ο σπουδαίος λόγιος από τη Λάρισα, εκφώνησε τον επικήδειο λόγο που κράτησε πάνω από μία ώρα. Έπειτα, ο νεκρός με μεγάλη πομπή μεταφέρθηκε στο νεκροταφείο, περνώντας μπροστά από τα Βασιλικά Ανάκτορα. Την ώρα της ταφής ο Παναγιώτης Σούτσος, ο Σύμβουλος της Επικρατείας, εκφώνησε επίσης επικήδειο λόγο και μόλις το χώμα σκέπασε τη λάρνακα, ο Ελληνικός Στρατός πυροβολούσε ακατάπαυστα για αρκετή ώρα.

Υπολογίζεται πως στην κηδεία του Κολοκοτρώνη παραβρέθηκαν περίπου 10.000 άτομα, απλοί άνθρωποι του λαού, πρέσβεις και εκπρόσωποι άλλων χωρών, παλιοί συναγωνιστές, φίλοι, εκπρόσωποι του στρατού και της Ελληνικής κυβέρνησης.





πηγή:https://www.newsbreak.gr/stories/166757/fotia-kai-tsekoyri-stoys-proskynimenoys-kolokotronis/



Ευρωβουλευτής Κώστας Αρβανίτης: "Εμείς οι ίδιοι είμαστε διασπορείς πλαστών fake news!" - "Ξέρουμε πως η πηγή είναι προβληματική!" Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ


 Την ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ επιδίδεται σε μια ασύμμετρη προπαγάνδα σε βάρος των δημοσιογράφων, παρουσιάζοντας ως fake news οτιδήποτε γράφεται εναντίον των στελεχών του ή του αρχηγού του  κόμματος Αλέξη Τσίπρα ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και δημοσιογράφος Κώστας Αρβανίτης παραδέχεται πως η «διασπορά ψευδών ειδήσεων» είναι μια πρακτική που ακολουθείται συστηματικά από τα στελέχη του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.


«Παρακολουθώ και εγώ και εσείς στα fb τις αναρτήσεις μας. Εμείς οι ίδιοι είμαστε διασπορείς πλαστών fake news. Εμείς οι ίδιοι σηκώνουμε μια είδηση που ξέρουμε πως η πηγή είναι προβληματική σε σελίδα που μπορεί να είναι και κομματική (εννοεί την ανεβάζουν) και ρωτάνε από κάτω οι σύντροφοι «είναι αλήθεια σύντροφοι αυτό?''» αναφέρει χαρακτηριστικά. Επί της ουσίας αποκαλύπτει πως τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ συμπεριφέρονται ως «τρολ» επάνω στην μανία τους να ασκήσουν διαδικτυακή αντιπολίτευση στην κυβέρνηση ενώ προς τιμην του θέτει και ένα ζήτημα ηθικής διάστασης, διότι όπως εξηγεί «κάθε κλικ που κάνουμε σε μια τέτοια ψευδή είδηση ένας άνθρωπος εκβιάζεται».


Τα παραπάνω ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τα επεσήμανε σε μια έκρηξη ειλικρίνειας στο πλαίσιο διαδυκτιακής του παρέμβασης σε εκδήλωση τοπικής οργάνωσης του κόμματος, όπου μεταξύ άλλων πρότεινε να μην γράφουν «τζάμπα» στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης όσοι δεν είναι δημοσιογράφοι. Δηλαδή κάτι σαν «δημοσιογραφικόσημο».
Δηλαδή κάτι σαν «δημοσιογραφικόσημο».




https://www.parapolitika.gr/politiki/article/1089694/xegumnonei-ton-suriza-o-arvanitis-gia-ta-peri-diasporas-fake-news/



Πανδημία/Κορωνοϊός - Καθηγητής λοιμωξιολογίας κ.Σύψας: Ξαναγυρνάμε στην εποχή της Γουχάν - Ανοιχτό το ενδεχόμενο καθολικού lockdown


 «Η μετάλλαξη είναι από Κρήτη μέχρι Βόρεια Ελλάδα - Ξαναγυρνάμε στην εποχή της Γουχάν», αναφέρει ο καθηγητής, Νίκος Σύψας.

Για τις μεταλλάξεις και την πορεία του κορωνοιου στην χώρα μας που ανησυχούν αλλά και το άνοιγμα γυμνασίων - λυκείων μίλησε μεταξύ άλλων στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο καθηγητής λοιμωξιολογίας και μέλος της επιτροπής λοιμωξιολόγων του Yπουργείου Υγείας, Νίκος Σύψας. Μάλιστα άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο καθολικού lockdown για να σπάσει η πανδημία εφόσον δούμε απότομη αύξηση στην Ελλάδα ενώ τόνισε πως όλα είναι στο τραπέζι.


Όπως ανέφερε δυστυχώς τώρα πλέον αλλάζουμε κεφάλαιο και μπαίνουμε στην εποχή των μεταλλάξεων υπό την έννοια ότι οι ιοί τείνουν να μεταλλάσσονται για να προσαρμόζονται καλύτερα και να μολύνουν περισσότερο. «Αυτό κάνει και ο ιός αυτός. Υπάρχουν 3 μεταλλάξεις αυτή την στιγμή οι οποίες μολύνουν περισσότερο. Είναι η βρετανική, της Αφρικής και της Βραζιλίας». 


Η μετάλλαξη είναι παντού, από την Κρήτη μέχρι την Βόρεια Ελλάδα 


Ο κ. Σύψας τόνισε πως δυστυχώς στην Ελλάδα μετά από έλεγχο δειγμάτων τα οποία ήταν από τις 12 μέχρι και τις 27 Ιανουαρίου βρέθηκαν από τα 187 δείγματα που ελέγχθηκαν το 60% βρέθηκε να έχει μετάλλαξη. Όπως ο ίδιος υπογράμμισε δεν ήταν τυχαία δείγματα αλλά ήταν δείγματα που υπήρχε μεγάλη κλινική υποψία.


Το πρόβλημα όμως είναι ότι δυστυχώς η μετάλλαξη είναι εδώ, είναι παντού επεσήμανε ο κ. Σύψας. Από την Κρήτη μέχρι και την Βόρεια Ελλάδα. 


Ερωτηθείς αν αυτές οι μεταλλάξεις είναι επικίνδυνες, αναφερόμενος στην βρετανική και νοτιοαφρικανική δήλωσε πως υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις – παρόλο που δεν είναι πλήρως αποδεδειγμένο όπως σημείωσε – ότι είναι περισσότερο  μεταδοτική αυτή η μετάλλαξη και όταν συμβαίνει κάτι τέτοιο συνδυάζεται και με μεγαλύτερη θνησιμότητα. 


Σχετικά με την αποτελεσματικότητα των εμβολίων απέναντι σε αυτές τις μεταλλάξεις ο ίδιος είπε πως δυστυχώς ειδικά για την νοτιαφρικανική μετάλλαξη υπάρχουν ισχυρότατες ενδείξεις ότι τα εμβόλια είναι λιγότερο αποδοτικά.« Όχι καθόλου αλλά πολύ λιγότερο» επεσήμανε χαρακτηριστικά.


Όπως εξήγησε αυτό το γνωρίζουν από δυο μεγάλες κλινικές μελέτες στο πεδίο που υπάρχουν, της Johnson και της Novamax  που γίνονται στη Νότιο Αφρική και έδειξαν με μεγάλη σαφήνεια ότι το εμβόλιο είναι πολύ λιγότερο αποτελεσματικό. «Συγκριμένα αυτά τα δύο εμβόλια είναι περίπου 90% στην Αγγλία και Βόρεια Αμερική και 50% ή και κάτω από 50% στην Νότιο Αφρική. Άρα μιλάμε για μεγάλη πτώση αλλά παρόλ’αυτά κάπως προστατεύουν», είπε χαρακτηριστικά. 


Ο κ. Σύψας τόνισε πως στην Ελλάδα έχουμε το εμβόλιο της Pfizer προς το παρόν και υπάρχουν μελέτες – όχι πεδίου αλλά εργαστηριακές – που δείχνουν ότι το εμβόλιο αυτό είναι αποτελεσματικό ακόμα και με τις μεταλλάξεις. «Αυτό όμως μένει να το δούμε και στην πραγματική ζωή και όχι στο εργαστήριο»


Ερωτηθείς για το αν με αυτά τα δεδομένα χρειαστεί και μια δόση αργότερα ανέφερε πως ήδη όλες οι μεγάλες εταιρίες που φτιάχνουν τα εμβόλια ετοιμάζονται για το επόμενο βήμα και αυτό συνίσταται σε μια τρίτη δόση του εμβολίου το οποίο θα είναι ελαφρώς τροποποιημένο έτσι ώστε να καλύπτουν και τις μεταλλάξεις. 


Ξαναγυρνάμε στην εποχή της Γουχάν 


Σχετικά με το αν υπάρχει περίπτωση κάποιος που έχει ήδη νοσήσει με τον κανονικό κορωνοιο να ξανανοσήσουν με κάποια από αυτές τις μεταλλάξεις δήλωσε πως δυστυχώς υπάρχει αυτή η πιθανότητα και ο ιός να παρακάμψει την προηγούμενη ανοσία. Οπότε στην περίπτωση αυτή είναι σαν να έχουμε στην Ελλάδα έναν καινούργιο ιό. Ξαναγυρνάμε πάλι στην εποχή της Γουχάν. Δηλαδή έχουμε ένα καινούργιο ιό για τον οποίο δεν έχουμε ανοσία και οποίος επεκτείνεται ταχύτατα στον πληθυσμό.  


Όπως ο ίδιος τόνισε αν επικρατήσει το στέλεχος της Νοτιού Αφρικής στην Ελλάδα είναι προφανές ότι η προηγούμενη νοσηση δεν μας καλύπτει. Έχουμε ένα καινούργιο ιό και τα εμβόλια δεν μας καλύπτουν. Δεν ξεκινάμε ακριβώς στο μηδέν αλλα πολύ κοντά στο μηδέν. «Είναι ένας καινούργιος ιός που δεν τον γνωρίζουμε και ίσως μας μολύνει περισσότερο από τον παλιό». 


Ερωτηθείς αν υπάρχει περίπτωση παράτασης της πανδημίας λόγω των νέων δεδομένων ο ίδιος είπε πως αν οι μολύνσεις με την βρετανική μετάλλαξη φτάσει στο30% και εφόσον υποθέσουμε ότι όντως είναι περισσότερος μεταδοτικός κατά 50%  τότε πρέπει να αναμένουμε μέχρι τον Φεβρουάριο απότομη και μεγάλη αύξηση της επιδημίας ενώ τόνισε πως και η άνοδο που είδαμε τον Ιανουάριο ίσως να οφείλεται στην μετάλλαξη όπως συμβαίνει στην Βρετανία και Πορτογαλία. Η μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων φαίνεται ότι οφείλεται στο στέλεχος αυτό το οποίο ανιχνεύουμε τώρα στην Ελλάδα. 


Σχετικά με το άνοιγμα γυμνασίων λυκείων και το αν αυτό θα επηρεάσει την κατάσταση ο ίδιος υπογράμμισε πως πηγαίνουμε με στοιχεία ανά εβδομάδα και έτσι κρίναμε την Παρασκευή ότι είναι ένα ρίσκο που μπορούμε να πάρουμε ενώ σημείωσε ότι αυτή την βδομάδα θα δούμε την επίδραση του λιανεμπορίου. «Ο ιός μας υπαγορευει τις αποφάσεις που παίρνουμε και είναι απρόβλεπτος 


Είναι σημαντικό έστω και με χαμηλούς ρυθμούς να συνεχίζονται οι εμβολιασμοί ενώ είπε ότι το εμβόλιο εκτιμά ότι θα υπάρχουν εγκρίσεις και από άλλα δυο εμβόλια και ότι τον Απρίλιο θα έχουμε μαζικές δόσεις εμβολίων καταφέρνοντας μέχρι το καλοκαίρι να εμβολιαστούν οι υγειονομικοί και οι ευπαθείς ομάδες. 


Σχετικά με το εμβόλιο Κίνας και Ρωσίας ανέφερε πως δεν έχει γνώμη καθώς δεν υπάρχουν στοιχεία που να έχουν βγει γι αυτό και ότι δεν έχουν κάνει αίτημα στον EMA.





«Πηγή: https://www.athensvoice.gr/life/health/700339_koronoios-sypsas-xanagyrname-stin-epohi-tis-goyhan»




Τα Πανεπιστήμια και η λέσχη της απάτης - 50 πανεπιστήμια με 500 σχολές διασκορπισμένες σε 70 πόλεις - Ποιο σύστημα εξουσίας εξυπηρετεί


 





Θα συζητάμε χρόνια για τη πολιτική βία και στα πανεπιστήμια και έξω απ’ αυτά, για να μη συζητήσουμε ποιο σύστημα εξουσίας εξυπηρετεί


Φώτης Γεωργελές


Ο Φώτης Γεωργελές αναλύει την πολιτική βία και γιατί τα πανεπιστήμια είναι προνομιακός χώρος αναπαραγωγής του κρατικοκομματικού παρασιτικού συστήματος

Σε όλο τον κόσμο γίνονται διαδηλώσεις και βίαιες συγκρούσεις με αρνητές της πανδημίας που παραβιάζουν το lockdown. Κάθε μέρα βλέπουμε στα δελτία ειδήσεων επεισόδια στην Αγγλία, την Ολλανδία, τη Γερμανία. Στις περισσότερες χώρες οι διαδηλωτές είναι ακροδεξιές ομάδες. Τι κάνει όμως μια κυβέρνηση όταν διαδηλώνουν και σπάνε το lockdown τα κόμματα της αντιπολίτευσης; Στέλνει την αστυνομία να διαλύσει συγκέντρωση κόμματος που πριν μόλις ενάμιση χρόνο ήταν κυβέρνηση, λες και είναι τίποτα ψεκασμένοι φανατικοί QAnon; Αρχίζουν οι κανονισμοί sur mesure. Όπως λέμε ανοιχτές εκκλησίες χωρίς πιστούς, επιτρέπονται και διαδηλώσεις των 100 ατόμων ώστε να διαδηλώσουν «συμβολικά» όσοι θέλουν, όπως έλεγαν τον Νοέμβριο, αλλά χωρίς να παραβιαστεί το social distancing. Οι κανονισμοί δεν τηρούνται, διαδηλώσεις με χιλιάδες άτομα γίνονται κάθε τόσο. Πρέπει η αστυνομία να επιβάλει τον νόμο; Αντιμετωπίζουμε εδώ ένα πρόβλημα διαδηλώσεων από αρνητές της πραγματικότητας, συνωμοσιολόγους και εξτρεμιστές όπως στις άλλες χώρες; Ή έχουμε πρόβλημα επιπέδου του πολιτικού συστήματος της χώρας;


Στο editorial του προηγούμενου τεύχους για την αστυνομία στα πανεπιστήμια και το μετρό, έγραφα πως όταν το πολιτικό σύστημα και η κοινωνία αποφασίσει να τελειώσει με την πολιτική βία θα το καταλάβουμε αμέσως. Ένας αναγνώστης σχολίασε ότι γράφω θεωρίες και αφηρημένα ουσιαστικά. Δηλαδή τι πρέπει να κάνω, να συζητάμε με τον αδελφό Τζανακόπουλο αν έχει αστυνομία η Οξφόρδη και να κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας; Αν συνέβαινε ποτέ και εμφανιζόταν είδηση ότι 8 μυστήριοι τύποι κρατάνε όμηρο τον πρύτανη της Οξφόρδης ή του Χάρβαρντ, τα κανάλια θα έκαναν σε Έκτακτη Επικαιρότητα live σύνδεση με τα γεγονότα, ελικόπτερα θα πετούσαν στον ουρανό και τα SWAT θα έπεφταν με σκοινιά για να απελευθερώσουν τον πρύτανη, όπως βλέπουμε στις ταινίες. Τόσο αδιανόητα είναι αυτά που συμβαίνουν εδώ για όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Και εμείς συζητάμε 20 χρόνια ποιος θα παίρνει τηλέφωνο την αστυνομία, μήπως ο πρύτανης, μήπως η σύγκλητος, μήπως να γίνεται πριν γενική συνέλευση;


Ότι το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι άλλο απεδείχθη την επόμενη κιόλας μέρα, όταν οι πρυτάνεις δήλωσαν ότι διαφωνούν με το σύνολο σχεδόν των αλλαγών στα πανεπιστήμια. Οι αιώνιοι φοιτητές είναι χρήσιμοι γιατί έτσι είναι αυξημένες οι χρηματοδοτήσεις, η εισαγωγή με βαθμολογία μονάδας είναι χρήσιμη για να δηλώνουν εγγραφές και δυναμικό τα διασκορπισμένα ανά την Ελλάδα άδεια πανεπιστήμια. 

Και η βία είναι χρήσιμη γιατί οι «ομάδες κρούσης» αποτρέπουν κάθε σκέψη να αλλάξει η παγιωμένη κατάσταση. Η ανοχή προς τα «τάγματα εφόδου» υπάρχει γιατί αυτά διασφαλίζουν τη διαιώνιση ενός συστήματος που έχει παρακμάσει εδώ και πολλά χρόνια αλλά αντιστέκεται σε κάθε προσπάθεια αλλαγής. 

Αν δεν παραδεχτούμε ότι αυτό είναι το κύριο πρόβλημα θα συζητάμε προσχηματικά για χρόνια για το ποια είναι η βέλτιστη μέθοδος αστυνόμευσης των πανεπιστημίων. Πάντα θα υπάρχει μια καλύτερη πρόταση που θα σέβεται τις παραδόσεις, το περιβάλλον, την αισθητική, τη δημοκρατία και μαγικά δεν θα ενοχλεί κανέναν. Σαν να είμαστε στην Τιχουάνα, ας πούμε, να έχουμε 1.000 βιασμούς και δολοφονίες γυναικών τον χρόνο και να συζητάμε επ’ άπειρον ποια είναι η πιο καθώς πρέπει αντίδραση, τι κάνουν στην Οξφόρδη; Μήπως να κάνουμε μία Γραμματεία Ισότητας; Μήπως να ιδρύσουμε σπουδές φύλου;


Ο υπουργός Παιδείας της προηγούμενης κυβέρνησης μιλάει για το «Σπουδαστικό της Ασφάλειας». Είμαι σίγουρος ότι αν ρωτήσεις τους σημερινούς φοιτητές τι είναι αυτό, οι περισσότεροι δεν θα ξέρουν καν. Ο άνθρωπος μιλάει για τη δικτατορία του 1967, μιλάει για τα μέσα του προηγούμενου αιώνα. Θέλουν να απευθυνθούν στη νέα γενιά και μιλάνε με όρους μιας άλλης εποχής. Λέγαμε και πριν 20 χρόνια με το Τρίτο Κύμα ότι τα ελληνικά πανεπιστήμια έχουν μείνει πίσω, τώρα ζούμε πια την Τετάρτη Βιομηχανική Επανάσταση και εμείς συζητάμε ακόμα προβλήματα του 1970.


50 πανεπιστήμια με 500 σχολές διασκορπισμένες σε 70 πόλεις. Όλα αυτά σε μια μικρή χώρα 10 εκατομμυρίων ανθρώπων, όσοι δηλαδή ζουν πια σε μία μόνο μεγαλούπολη του πλανήτη. Πανεπιστήμια προηγούμενης εποχής, της εποχής της χρεοκοπίας, που παρήγαγαν πτυχία χρήσιμα κυρίως για μοριοδότηση στην πρόσληψη στο Δημόσιο. Κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας ακόμα μιλώντας για την πιο «μορφωμένη γενιά» αποσιωπώντας το γεγονός ότι αναφερόμαστε σε πτυχία άχρηστα για τις σημερινές συνθήκες της οικονομίας. Ξέρουμε ότι θα έπρεπε πολλά πανεπιστήμια να κλείσουν και κάποια που θα μείνουν να συντονιστούν με τις απαιτήσεις της νέας εποχής. Αυτό όμως δεν λέγεται.


Γιατί τα πανεπιστήμια είναι προνομιακός χώρος αναπαραγωγής του κρατικοκομματικού συστήματος εξουσίας. Κι ας εξάντλησε τα όριά του. Εκεί παρκάρονται και ανατρέφονται οι αυριανοί απαράτσικ, διανέμονται οι επιχορηγήσεις, εξαργυρώνονται τα ευρωπαϊκά προγράμματα, μοιράζονται οι τίτλοι εξουσίας.


Τα κομματικά νταλαβέρια συνυπάρχουν με τα κλειστά μάτια στο εμπόριο ναρκωτικών, τις αποθήκες με τα λαθραία του παρεμπορίου, τη real estate εκμετάλλευση των διαμερισμάτων στις φοιτητικές εστίες, τα κρησφύγετα καταζητούμενων για τρομοκρατία, τις αποθήκες πυρομαχικών, τη χρησιμοποίηση των server για την εξουδετέρωση της υπηρεσίας ηλεκτρονικού εγκλήματος. Το μοντέλο ήταν πάντα δημοκρατικό, χωρούσε πολύ κόσμο.

Σ’ αυτή τη μικρογραφία του συστήματος, δεν είναι παράλογο που και οι εκλογές πρυτάνεων και καθηγητών έχουν κομματική σφραγίδα. Δεν πρέπει σε άλλο μέρος του κόσμου οι πρυτάνεις να εκλέγονται με κομματικές υποψηφιότητες. Στην ισορροπία τρόμου τα τάγματα εφόδου συμμορφώνουν όποιους από το καθηγητικό προσωπικό σκεφτούν εκτός γραμμής, διώχνουν τρομοκρατώντας τους διάσημους έλληνες καθηγητές του εξωτερικού, διαλύουν τα απειλητικά για το καθηγητικό κατεστημένο Συμβούλια ελέγχου. Κυρίως εξασφαλίζουν την ακινησία. Πρόκειται για το γνωστό αστείο ελληνικό φαινόμενο, αυτός ο αλά γκρέκα «αντισυστημισμός», ίδιος επί δεκαετίες και ανενόχλητος, εξασφαλίζει πάντα τη διαιώνιση του συστήματος που θέλει να ανατρέψει. Η Λέσχη της Απάτης.


Το πολιτικό σύστημα έχει δείξει ότι μπορεί να αντιμετωπίσει την πολιτική βία. Όταν η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου αποφάσισε ότι η δημοκρατία μας δεν ανέχεται τη χρυσαυγίτικη βία, την τελείωσε με συνοπτικές διαδικασίες. Το πρόβλημα στα πανεπιστήμια δεν είναι τα τάγματα εφόδου. Αλλά αυτοί που βολεύονται με τα τάγματα εφόδου.


Θα συζητάμε χρόνια για το όνομα των πανεπιστημιακών φρουρών, την ιδιότητα, ποιος θα τους δίνει διαταγές, ποιος θα τους πληρώνει, ποιος θα παίρνει τηλέφωνο την αστυνομία, τι στολή θα φοράνε. Θα συζητάμε χρόνια για τη πολιτική βία και στα πανεπιστήμια και έξω απ’ αυτά, για να μη συζητήσουμε ποιο σύστημα εξουσίας εξυπηρετεί.


«Πηγή: https://www.athensvoice.gr/politics/700711_ta-panepistimia-kai-i-leshi-tis-apatis»