Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2020

Οδηγίες ΓΕΕΘΑ για την Κατάταξη των Οπλιτών Λόγω των Μέτρων Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Πανδημίας


 Το ΓΕΕΘΑ ενημερώνει ότι στο πλαίσιο των επιπρόσθετων μέτρων που έχει λάβει η Κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του κινδύνου διασποράς του Κορωνοϊού (COVID-19) και για την διευκόλυνση των προς κατάταξη υπόχρεων Στρατιωτικής Θητείας με την 2020 ΣΤ’ ΕΣΣΟ για τον ΣΞ και την ΠΑ και την 2020 Δ’ ΕΣΣΟ για το ΠΝ, η οποία θα πραγματοποιηθεί κανονικά, έχει λάβει τα ακόλουθα μέτρα:

Για όσους διαπιστωθεί ότι είναι θετικοί στον COVID-19 πριν καταταγούν, να απευθύνονται στο κατά περίπτωση αρμόδιο Φρουραρχείο, προκειμένου να εκδοθεί γνωμάτευση και να μετακινηθεί η ημερομηνία κατάταξης μετά την ίαση τους.

Όσοι στρατεύσιμοι προσέλθουν για κατάταξη σε Σημείο Υποδοχής Οπλιτών και μετά την υποβολή τους σε γρήγορο έλεγχο RAPID TEST COVID-19 διαγνωστούν θετικοί θα κατατάσσονται κανονικά και θα παραμένουν σε προκαθορισμένο χώρο μέχρι την ίαση τους.

Αναφορικά με την μετακίνηση των προς κατάταξη οπλιτών, το σημείωμα κατάταξης αποτελεί αποδεικτικό για την αναγκαιότητα μετακίνησης αυτών και των γονέων τους που πιθανόν να τους συνοδεύουν. Στα Σημεία Υποδοχής Οπλιτών θα επιδίδεται στους γονείς των κατατασομένων βεβαίωση κατάταξης ως δικαιολογητικό επιστροφής στην μόνιμη κατοικία τους.

Σε όσους υπηρετούν την θητεία τους, θα χορηγείται άδεια εξόδου μόνο στους μόνιμα διαμένοντες εντός των ορίων της Φρουράς Υπηρεσίας. Σε όλους τους υπόλοιπους η χορήγηση άδειας εξόδου προς το παρόν αναβάλλεται και θα επανεξεταστεί όταν οι υγειονομικές συνθήκες το επιτρέψουν.

Συντάξεις/Αναδρομικά: Και ΝΕΑ αγωγή στο ΣτΕ, για τα "ψαλιδισμένα»" αναδρομικά και τα Δώρα του 11μήνου!!


 

Στις 15-1-2021 στο ΣτΕ η Αίτηση Ακύρωσης της ΕΝΥΠΕΚΚ για τα «ψαλιδισμένα» αναδρομικά και τα Δώρα του 11μήνου!!

Με αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας κατά της ΚΥΑ που «ψαλίδισε» παράνομα τα αναδρομικά του 11μήνου, απάντησε η ηγεσία τής ΕΝΥΠΕΚΚ.

Ο βασικός ισχυρισμός τής πρωτοπόρας ανεξάρτητης Επιστημονικής μας Ένωσης είναι ότι η κυβέρνηση παραβίασε την υπ’αριθ. 1439/2020 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, αρνήθηκε να συμμορφωθεί πλήρως μ’αυτήν (όπως όφειλε), αντίθετα στο Σύνταγμα και τις Διεθνείς Συμβάσεις που δεσμεύουν τη χώρα.

Η ΕΝΥΠΕΚΚ, εκπροσωπούμενη από τον Πρόεδρό της καθηγητή κ.Αλέξη Μητρόπουλο και τον γνωστό εργατολόγο κ. Δημήτρη Πετρόπουλο, με την αίτησή της ζητά να επιστρέψει η κυβέρνηση ΚΑΙ τις περικοπές επί των επικουρικών συντάξεων σε όσους είχαν. Επίσης ζητά να επιστραφεί ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΝΑΝ από τους 2.500.000 συνταξιούχους τα Δώρα του 11μήνου, συνολικού ύψους 800 ευρώ καθ’ έκαστον.

Η Αίτηση της ΕΝΥΠΕΚΚ θα συνεκδικαστεί με την Αίτηση κατά της ίδιας ΚΥΑ που έχουν καταθέσει συνταξιουχικές Οργανώσεις και μεμονωμένοι συνταξιούχοι.

Η ΕΝΥΠΕΚΚ θα συνεχίσει τον αγώνα μέχρι την τελική δικαίωση των συνταξιούχων που τόσο μάτωσαν όλα τα προηγούμενα χρόνια από τις πολιτικές των μνημονιακών κυβερνήσεων.

Ο COVID Σήμερα: - 2448 νέα κρούσματα και 14 καταγεγραμμένοι θάνατοι


 

Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19)
Δεδομένα έως 6 Νοεμβρίου 2020, ώρα 15:00

Σήμερα ανακοινώνουμε 2448 νέα κρούσματα του νέου ιού στη χώρα, εκ των οποίων 63 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων είναι 52254, εκ των οποίων το 54.4% άνδρες.

4369 (8.4%) θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 15192 (29.1%) είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

196 συμπολίτες μας νοσηλεύονται διασωληνωμένοι. Η διάμεση ηλικία τους είναι 66 ετών. 45 (23.0%) είναι γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. To 91.3%, των διασωληνωμένων, έχει υποκείμενο νόσημα ή είναι ηλικιωμένοι 70 ετών και άνω. 315 ασθενείς έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ.

Τέλος, έχουμε 14 ακόμα καταγεγραμμένους θανάτους και 715* θανάτους συνολικά στη χώρα. 279 (39.0%) γυναίκες και οι υπόλοιποι άνδρες. Η διάμεση ηλικία των θανόντων συμπολιτών μας ήταν τα 79 έτη και το 96.5% είχε κάποιο υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

*Η διαφορά στο άθροισμα προκύπτει από διόρθωση της χθεσινής αναφοράς κατόπιν ορθής επανάληψης δήλωσης θανάτου από το ΓΝ. Κoζάνης.

Ημερήσια έκθεση επιδημιολογικής επιτήρησης λοίμωξης από το νέο κορωνοϊό (COVID-19) – Δεδομένα έως 06/11/2020


Συντάξεις/Αναδρομικά: Ξεκινήσαμε την κατάθεση αγωγών στο Ελεγκτικό Συνέδριο - Τι διεκδικούμε μέχρι την τελική δικαίωση - Απαιτούμενα στοιχεία και δικαιολογητικά




   


   1.  Με αφορμή, τον τρίτο οικονομικό εμπαιγμό που δεχθήκαμε, με τα χορηγηθέντα, αναδρομικά του 11μηνου, ξεκινήσαμε ήδη την κατάθεση των αγωγών, στο Ελεγκτικό Συνέδριο με στόχο να διεκδικήσουμε μέχρις εσχάτων την πλήρη δικαίωσή μας, όπως αποφάσισαν και διέταξαν τα Ανώτατα Δικαστήρια της Χώρας

   2. Τι διεκδικούμε μέχρι την τελική δικαίωση:

       α. Την πλήρη εφαρμογή των αποφάσεων των ανωτάτων δικαστηρίων που έκριναν και διέτασσαν:

          (1). Την επαναφορά των συντάξεων στα επίπεδα του Ιουλίου 2012 και των επιδομάτων εορτών Πάσχα και Χριστουγέννων. 

         (2). Την καταβολή του 100% των οφειλόμενων αναδρομικών, που που προέρχονται από τις μειώσεις που επιβλήθηκαν στις  συντάξεις με τους  νόμους 4051/12 με ισχύ από 01-1-2012,  4093/2012 με ισχύ από 01-8-2012 και τον 3865/2010, με ισχύ από 21-7- 2010 που κρίθηκε παράνομος, με βάση την απόφαση 244/2017 του Ελεγκτικού Συνεδρίου και αφορά την συνεχιζόμενη παρακράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων. 

         (3). Την καταβολή του 100% των οφειλόμενων αναδρομικών που που προήλθε από τον ν. 3986/2011, με ισχύ από 21-7-2010 και λήξη την 31-12-2014 και αφορά την  Ειδική Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων 

     3. Όσοι συνάδελφοι επιθυμούν να προβούν στην κατάθεση αγωγής, μπορούν να προσέρχονται, με ραντεβού, στα γραφεία του παραρτήματος για πλήρη ενημέρωση και παραλαβή των απαιτούμενων, προς συμπλήρωση, δικογράφων

      4. Ο υπολογισμός των δικαιούμενων αναδρομικών, και η πληρότητα των απαιτούμενων δικογράφων και δικαιολογητικών, θα πραγματοποιείται από τον συντάκτη της δημοσίευσης 

      5.  Επειδή ο χρόνος κατάθεσης/πρωτοκόλλησης  των αγωγών, στο Ελεγκτικό Συνέδριο, είναι το αργότερο μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2020, θα πρέπει η αποστολή των απαιτούμενων δικογράφων και δικαιολογητικών, στον δικηγόρο να έχει περατωθεί μέχρι της 30 Νοεμβρίου 2020 



Απαιτούμενα στοιχεία και δικαιολογητικά


* Στοιχεία ενάγοντος

Ονοματεπώνυμο……………………………………………………….

Πατρώνυμο/Μητρώνυμο……………………………………………..

Πόλη /Διεύθυνση / ΤΚ………………………..………………………

.....…………………………………………………………………………

Τηλέφωνα………………………………………………………………..

Email (εάν έχετε) ..................................................................

ΑΦΜ/ΔΟΥ……………………………………………………………….

Έτος αποστρατείας................................................................

Αποστρατευτικός Βαθμός .......................................................

Μισθολογικός Βαθμός.............................................................

Έξοδα 40 ευρώ στην Τράπεζα Πειραιώς (παρακαλώ οπωσδήποτε να αναγράφετε το ονοματεπώνυμό σας στο καταθετήριο)  ΙΒΑΝ : GR59 0172 2110 0052 1109 5328 490

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ

* Φωτοτυπία Ταυτότητας

* Συνταξιοδοτική Πράξη (την πιο πρόσφατη υπάρχουσα).

* Βεβαιώσεις αποδοχών ετών 2015, 2016, 2017 και 2018 και Ενημερωτικό Σημείωμα Επιστροφής Μειώσεων Συντάξεων  Νοεμβρίου 2020.

* Εξουσιοδότηση με επικύρωση του γνησίου της υπογραφής.

* Συμφωνητικό -Εργολαβικό δίκης υπογεγραμμένο για ποσοστό 2%  πλέον ΦΠΑ 24% ως αμοιβή του γραφείου.

* Τα ενημερωτικά σημειώματα συντάξεως, εκάστου ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ των ετών 2015, 2016,2017,2018,2019,2020 ή τους κωδικούς taxis για να τα εκτυπώσουμε εμείς.

 (username :.........................  password:............................)

 








Συντάξεις/Αναδρομικά: O συνήθως φειδωλός σε υποσχέσεις κ.  Μητσοτάκης .....  δεσμεύτηκε ότι θα επιστρέψει τα αναδρομικά σε βάθος πενταετίας. -

 




ΜΑΡΤΙΟΣ 2018 

Eθνική Hχώ


Γράφει ο 

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΠΑΠΑΡΙΣΗΣ 

Συνταγματάρχης ε.α.


Μετά  και  το  πρόσφατο  πρακτικό του  Τριμελούς Συμβουλίου του Συμβουλίου της Επικρατείας γεννήθηκαν συγκρατημένες ελπίδες για πλήρη υλοποίηση των αποφάσεων του ΣτΕ, που παρά την παρέλευση 3 ετών η παρούσα συγκυβέρνηση αρνείται πεισματικά να εφαρμόσει βρίσκοντας κάθε λίγο και λιγάκι και διαφορετικές δικαιολογίες αλλά και πολλά δικαιολογημένα ερωτηματικά. Ας προσπαθήσουμε να δώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες απαντήσεις... 

Ερώτηση 1η:  Άρχισαν  και  πάλι  οι  συζητήσεις για  τα  αναδρομικά των εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών των Ενόπλων  Δυνάμεων  και  των  Σωμάτων  Ασφαλείας  μετά  τη νέα απόφαση από το Τριμελές Συμβούλιο Συμμόρφωσης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Ας δούμε τι ακριβώς αφορά. Απάντηση 1η: Επειδή η Ελλάδα δεν έχει συνταγματικό δικαστήριο προκειμένου να κρίνει ένα νόμο αντισυνταγματικό, το  Συμβούλιο  της Επικρατείας  (ΣτΕ),  το Ελεγκτικό  Συνέδριο και ο Άρειος Πάγος έχουν αναλάβει να εκδίδουν αποφάσεις περί  αντισυνταγματικότητας  διατάξεων  των  ψηφισθέντων από  τη  Βουλή  νόμων,  για  τις  οποίες  έχουν  εκδοθεί  κοινές υπουργικές αποφάσεις. 

Έτσι το ΣτΕ απεφάνθη ότι λόγω αντισυνταγματικότητας των περιπτώσεων 31, 32, 33 και 37, της υποπαραγράφου  Γ1,  της  παραγράφου  Γ,  του Ν.4093/2012, πρέπει οι μισθοί και οι συντάξεις να επανέλθουν στο επίπεδο του Ιουλίου 2012.  ΠΡΟΣΟΧΗ δεν  αναφέρεται  στις  μειώσεις  των  συντάξεων της περίπτωσης 1, της υποπαραγράφου ΙΑ.5, της παραγράφου ΙΑ, σύμφωνα με την οποία μειώθηκαν από 1.1.2013 οι μηνιαίες συντάξεις ή το άθροισμα των μηνιαίων συντάξεων άνω των 1.000  ευρώ  από  οποιανδήποτε  πηγή  και  για  οποιανδήποτε αιτία, σε ποσοστά από 5 έως και 20%. 

Γίνεται αυτή η διευκρίνιση γιατί πολλοί νομίζουν ότι με βάση αυτές τις αποφάσεις του ΣτΕ θα  επανέλθουν  οι  συντάξεις  στο  επίπεδο  του  2012. Λάθος,  οι  μισθοί  θα  επανέλθουν  και  όχι  οι  συντάξεις  αφού στον ίδιο νόμο υπάρχει και άλλη μείωση συντάξεων που δεν έχει κριθεί αντισυνταγματική με αυτές τις αποφάσεις. 

Ερώτηση 2η: Αυτή η νέα απόφαση δίνει προθεσμία υλοποίησης 8 μήνες. Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;  

Απάντηση 2η: Στην ουσία τίποτε. Τέτοιες αποφάσεις είχαμε και στο παρελθόν. Η εκάστοτε κυβέρνηση θα έπρεπε άμεσα να συμμορφωθεί. Οι αποφάσεις είναι άμεσα εκτελεστές και δεν μπορούν να αναιρεθούν με οιονδήποτε  τρόπο εντός ή εκτός  της  Ελλάδος.  Η  εφαρμογή  ή  μη  των  αποφάσεων έγκειται  στην  πολιτική  βούληση  της  εκάστοτε  κυβέρνησης και  όχι  ότι  επειδή  θα  φοβηθούν  από  ένα  νέο  πρόστιμο μερικών  εκατοντάδων  χιλιάδων  ευρών  που  θα  καρπωθούν κάποιες ενώσεις και ομοσπονδίες που προσέφυγαν. 

Για την ιστορία: 

- Τον Ιούνιο του 2014, η ολομέλεια του ΣτΕ με τις αποφάσεις 2192 έως 2196/2014, τον Ιούνιο του 2014, έκρινε αντισυνταγματικές  τις  συγκεκριμένες  διατάξεις  του  ν.4093/12-11- 2012  με  τις  αποφάσεις  2192/2014  (ΕΑΑΣ-ΕΑΑΝ-ΕΑΑΑ), 2193/2014 (ΕΣΠΕΑ-ΕΣΠΕΘ-ΕΣΠΕΚΜ κλπ), 2194/2014 (ΠΟΑΣΥ), 2195/2014 (ΠΟΑΞΙΑ) και 2196/2014 (ΠΟΕΠΛΣ). 

- Το Σεπτέμβριο του 2014, το Τριμελές Συμβούλιο του ΣτΕ κάλεσε το Υπουργείο Οικονομικών να συμμορφωθεί προς τις αποφάσεις,  με  τις  τελεσίδικες  και  αμετάκλητες  αποφάσεις του ΣτΕ εντός 2 μηνών. 

- Το Νοέμβριο του 2014, η τότε κυβέρνηση με το ν.4307/2014 αποφάσισε  να  επιστρέψει  το  50%  των  μειώσεων  σε  βάθος τριετίας. 

- Το Μάρτιο  του 2015, το Τριμελές Συμβούλιο του ΣτΕ με τις αποφάσεις  18-21/2015, αποφάνθηκε ότι ο ν.4307/2015 θέσπισε  ένα  ιδιότυπο  μισθολόγιο  και  αποτελεί  πλημμελή συμμόρφωση των αποφάσεων και «τιμώρησε» το Υπουργείο Οικονομικών με πρόστιμο 200.000 ευρώ τα οποία κατέβαλε σε 4 Ενώσεις και Ομοσπονδίες (ΠΟΑΣΥ, ΠΟΑΞΙΑ, ΕΣΠΕΑ και ΠΟΕΠΛΣ). 

- Το Μάιο του 2016, δημοσιεύθηκαν οι αποφάσεις της ολομέλειας  του  ΣτΕ 1125  (ΠΟΕΣ-ΕΣΠΕΑ),  1126/2016  (ΠΟΕΠΛΣ), 1127/2016 (ΠΟΑΣΥ-ΠΟΑΞΙΑ) και 1128/2016 (ΕΑΑΣ-ΕΑΑΝ-ΕΑΑΑ), με τις οποίες ακυρώνεται επί της ουσίας η κοινή υπουργική απόφαση που εκδόθηκε με βάση το ν.4307/2014. 

- Τον Ιανουάριο 2018, και πάλι το Τριμελές Συμβούλιο του ΣτΕ διαπιστώνει τη μη συμμόρφωση του Δημοσίου (Υπουργείου Οικονομικών)  ως  προς  τις  αποφάσεις  της  Ολομέλειας  του Μαΐου του 2016, δίνει προθεσμία συμμόρφωσης 8 μηνών και ορίζει νέα ημερομηνία συνεδρίασης την 23η Οκτωβρίου 2018.  

Ερώτηση 3η: Πόσο όμως είναι το κόστος; Μπορεί να υπολογισθεί; Απάντηση 3η: Τα ποσά που πρέπει να γραφούν στον προϋπολογισμό για την πλήρη υλοποίηση των αποφάσεων του ΣτΕ ευκόλως υπολογίζονται με βάση το πρόσφατο παρελθόν. Ας  θυμίσουμε  ότι  με  το  ν.4307/2014  καθορίσθηκε  το  50% των  παρακρατηθέντων  ποσών  των ετών  2013  και  2014  να επιστραφούν σε 3 έτη. Στον προϋπολογισμό των ετών 2015, 2016  και  2017  υπήρξε  πρόβλεψη  148  εκατομμυρίων  ευρώ για κάθε έτος, σύνολο 444 εκατ. ευρώ. 

Επειδή το ποσό αφορούσε 2 έτη, το απαιτούμενο ποσό ανά έτος ανέρχεται στα 222 εκατ. ευρώ. Με βάση το παραπάνω και μόνο για τα έτη 2013, 14, 15 και 16 το μικτό ποσό ανέρχεται σε (4Χ220.000 =) 880 εκατ. ευρώ. + 5 μήνες από το 2012 περίπου 90 εκατ. ευρώ,  σύνολο  για  την  περίοδο  2012  –  2016  τα  970  εκατ. ευρώ. 

Σε αυτό το ποσό πρέπει να προστεθεί και το ποσό για τα έτη 2017 και 2018 των εν αποστρατεία στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ. Εκτιμώμενο συνολικό μικτό ποσό 1,1 έως 1,2 δις ευρώ. 

Τα καθαρά ποσά βέβαια είναι κατά πολύ μικρότερα αν αναλογιστούμε ότι η επαναφορά της βασικής σύνταξης ενός μισθολογικά υποστρατήγου της τάξεως των 150 ευρώ μικτά καταλήγει  ως  πληρωτέο  στο  ποσό  των  30  ευρώ  και  υπό προϋποθέσεις  ακόμη  λιγότερα.  Για  τους εν ενεργεία  συναδέλφους τα ποσά είναι λίγο μεγαλύτερα.  

Ερώτηση 4η:  Αν πάρουμε  το αισιόδοξο σενάριο και υλοποιηθούν στο 100% οι αποφάσεις του ΣτΕ τι θα συμβεί στους μισθούς των εν ενεργεία στελεχών των ΕΔ και των ΣΑ; 

Απάντηση 4η: Επειδή πλέον από 1 Ιανουαρίου 2017 ισχύει το νέο ειδικό μισθολόγιο οι μισθοί των εν ενεργεία στελεχών δεν θα επηρεασθούν καθόλου. Απλώς διεκδικούν αναδρομικά 53 μηνών (Αύγουστος 2012 – Δεκέμβριος 2016). Αναμένονται βέβαια και οι αποφάσεις του ΣτΕ μετά και τη νέα προσφυγή των Σωμάτων Ασφαλείας κατά του νέου Ειδικού Μισθολογίου.   

Ερώτηση  5η:  Με  το  ίδιο  αισιόδοξο  σενάριο  τι  θα  συμβεί στις συντάξεις; 

Απάντηση  5η:  Λόγω  του  νόμου  Κατρούγκαλου τα  εν ενεργεία και τα εν αποστρατεία στελέχη ακολουθούν πλέον διαφορετικούς δρόμους. 

Τα εν αποστρατεία λοιπόν στελέχη σε περίπτωση που επιστραφεί και το υπόλοιπο 50%, πρώτον διεκδικούν μέχρι τέλος του 2018 αναδρομικά 77 μηνών και δεύτερον διεκδικούν νέα συνταξιοδοτική πράξη, η οποία θα επηρεάσει θετικά (όχι καταλυτικά) το τελικό πληρωτέο ποσό μετά  και  τον  επαναϋπολογισμό των  συντάξεων  από  1  Ιανουαρίου  2019  που  θα  εφαρμοσθεί  ο  νόμος  4387/2016  ή νόμος Κατρούγκαλου. Υπενθυμίζεται ότι και εδώ αναμένουμε τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας μετά τις νέες προσφυγές των Ενώσεων Αποστράτων κατά του επαναϋπολογισμού των συντάξεων. 

Ερώτηση 6η: Ποια είναι η εκτίμηση. Πιστεύετε ότι θα δοθεί το υπόλοιπο 50%; 

Απάντηση  6η:  Με  βάση  την  πρακτική  του  παρελθόντος, εκτιμάται ότι τα αναδρομικά θα δοθούν είτε από την παρούσα κυβέρνηση πριν τις εκλογές (μικρές πιθανότητες) ή από την επόμενη  σε  περίπτωση  που  κυβέρνηση  θα  είναι  η ΝΔ.  

Δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι ο συνήθως φειδωλός σε προεκλογικές υποσχέσεις αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ.  Μητσοτάκης,  πριν  να  γίνει  γνωστό  το  περιεχόμενο  του Πρακτικού του Τριμελούς Συμβουλίου του ΣτΕ, δεσμεύτηκε ότι θα επιστρέψει τα αναδρομικά σε βάθος πενταετίας.

Η επόμενη μέρα έχει ξεκινήσει... - Η οικονομική εξαθλίωση και η μεγάλη διαδρομή που κόβει την ανάσα


 

(6 Οκτ 2020: Απαγχονισμένος βρέθηκε λίγο πριν τις 9.00 το βράδυ της Τρίτης... Τον αυτόχειρα εντόπισε πρώτη η γυναίκα του...Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το πρωί της Τετάρτης είχε προγραμματιστεί η δίκη του 68χρονου για χρέη...)…

Ειδήσεις σαν την παραπάνω είχαν παρουσιάσει αύξηση και στα πρώτα χρόνια της κρίσης της χρεοκοπίας στις αρχές της περασμένης δεκαετίας. Οι ενδείξεις συγκλίνουν πως θα αυξηθούν και τους επόμενους μήνες και χρόνια.

Η επιδημία του κορονοϊού θα αφήσει πίσω της μια μεγάλη οικονομική καταστροφή καθώς δισεκατομμύρια άνθρωποι θα γίνουν φτωχότεροι αλλά και ένα ψυχολογικό τραύμα που θα επηρεάσει τις συμπεριφορές δισεκατομμυρίων ανθρώπων για πολλά χρόνια.

Όλες οι κρίσεις πολιτικές, οικονομικές, πολεμικές και επιδημιολογικές αφήνουν "τραύματα" στην κοινωνία.

Παρατηρείστε τον τρόμο της γερμανικής κοινωνίας έναν αιώνα αργότερα για τον υπερπληθωρισμό της περιόδου της Δημοκρατίας της Βαϊμάρης ή διαβάστε για την εξαχρείωση των ηθών (συμπεριφορών) κατά τη διάρκεια του λιμού των Αθηνών το 430 π.Χ. Θυμηθείτε το κατοχικό σύνδρομο των μεταπολεμικών γενιών στην Ελλάδα...

Αν το δεύτερο κύμα είναι τόσο ισχυρό όσο οι πρώτες μέρες του Νοεμβρίου δείχνουν πως μπορεί να είναι, τότε ακόμη και αν την Άνοιξη υποχωρήσει όπως είναι φυσιολογικό, οι περισσότεροι θα περιμένουν το τρίτο και τέταρτο κύμα με αβεβαιότητα και ανησυχία.

Η αβεβαιότητα και η ανησυχία έχουν παραλυτική επίδραση στην οικονομία και αυξάνουν τις εντάσεις και τις τριβές μεταξύ ατόμων και λαών.

Ακόμη και τεχνητή (με κυκλοφορία εμβολίων) ή  φυσική ανοσία (με αύξηση όσων περάσουν χωρίς σημαντικές συνέπειες την επαφή με τον ιό) να προκύψει μετά το μέσον του 2021, η επιστροφή σε κάποιου είδους κανονικότητα δεν προβλέπεται χωρίς σοβαρό αριθμό κρουσμάτων και θανάτων παρά μετά από 1-2 χρόνια.

Οι κυβερνήσεις σωστά κάνουν και λαμβάνουν μέτρα περιορισμού της ταχείας εξάπλωσης προκειμένου να αποφύγουν τη συμφόρηση στα συστήματα υγείας. Μπροστά στο ενδεχόμενο του θανάτου όλοι είναι ίσοι. Σε μια δύσκολη ώρα λοιπόν όλοι έχουν δικαίωμα κρατικής ή ιδιωτικής υγειονομικής υποστήριξης.

Η πιθανή αδυναμία μιας κοινωνίας να προσφέρει ένα κρεββάτι ή έναν αναπνευστήρα σε κάποιον που κινδυνεύει από ασφυξία θα πυροδοτήσει ισχυρές αντικοινωνικές συμπεριφορές.

Επίσης ορθά πράττουν οι κυβερνήσεις και μοιράζουν επιδόματα σε όσες επιχειρήσεις οι ίδιες αναγκάζουν να κλείσουν ή σε όσους αναγκάζουν να μην εργαστούν. Δεν έχουν όλοι (επιχειρήσεις και ιδιώτες) αποταμίευμα για μια δύσκολη ώρα. Πολλοί χωρίς το βδομαδιάτικο δεν θα έχουν ούτε τα απαραίτητα.

Χωρίς μέτρα "καραντίνας" θα είχαμε χάος και αν  αυτοί που τώρα διαμαρτύρονται για το "κλείδωμα" αντίκριζαν μαζικούς τάφους ή δεν θα έβρισκαν κρεββάτι στο νοσοκομείο θα εξεγείρονταν, και με το δίκιο τους. Τους πολιτικούς και τους επιστήμονες τους πληρώνουμε κυρίως  για να προλαμβάνουν.

Η διανομή επιδομάτων όμως, είτε με αύξηση του χρέους είτε με εκτύπωση χρημάτων έχει κόστος που θα κληθούμε να πληρώσουμε την επόμενη μέρα. Τα χρέη θα αυξηθούν, η εξυπηρέτησή τους θα δυσκολέψει, πολλά νοικοκυριά, επιχειρήσεις  και  χώρες θα χρεοκοπήσουν ή θα βρίσκονται πιο κοντά σε μια χρεοκοπία.

Όπως ακριβώς με τα μέτρα "καραντίνας" οι γιατροί και οι κυβερνήσεις προσπαθούν να εξομαλύνουν την καμπύλη όσων χρειάζονται νοσοκομειακή υποστήριξη, προκειμένου να αντέξει το σύστημα υγείας και να προσφέρει σε όσους το χρειαστούν ένα κρεββάτι, έτσι συμβαίνει  και με το χρέος…

Με την  εκτόξευση του χρέους την περίοδο της επιδημίας και της "καραντίνας" εξομαλύνουν την καμπύλη των πτωχεύσεων αλλά επιβαρύνουν τις χρονιές που έπονται της επιδημίας.

Όσες χώρες όπως π.χ. η Ελλάδα, η Ιταλία, η Αργεντινή  κλπ είχαν ήδη υψηλό χρέος θα βρεθούν σε ακόμη μεγαλύτερη δυσκολία. Η  Ελλάδα και η Ιταλία έχουν πίσω την ΕΚΤ που διαθέτει σκληρό νόμισμα το οποίο είναι αποθεματικό. Σημαίνει πως έχουν υψηλότερα περιθώρια για δημιουργία χρέους.

Η Τουρκία που έχει υψηλό ιδιωτικό χρέος σε ξένο νόμισμα θα έχει μεγαλύτερο πρόβλημα.

Η οικονομική εξαθλίωση θα προκαλέσει κοινωνική δυσαρέσκεια με την εξουσία. Σε μια δημοκρατία η εκάστοτε κυβέρνηση που έχει προκαλέσει (δικαίως ή αδίκως) δυσαρέσκεια αποπέμπεται με εκλογές και η κρίση εν μέρει εκτονώνεται.

Σε δικτατορίες όμως η Τουρκία, η Ρωσία, η Κίνα  όπου έχουν φυλακιστεί και διωχθεί εκατομμύρια άνθρωποι, η εξουσία θα προτιμήσει να συσπειρώσει το έθνος με μια εξωτερική απειλή. Αυτό αυξάνει τις πιθανότητες ενός πολέμου κατακόρυφα…

Η επόμενη μέρα έχει ξεκινήσει…  ελέγξτε ζώνες ασφαλείας και αερόσακους, η διαδρομή εκτός από μεγάλη είναι από αυτές που κόβουν την ανάσα…

kostas.stoupas@capital.gr



πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3493166/i-epomeni-mera-exei-xekinisei

Τι φοβάται η Τουρκία από μια νίκη του Μπάιντεν στις ΗΠΑ - Το μεγαλύτερο υπαρξιακό ερώτημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης


 Της Asli Aydintasbas

Με μια κυβέρνηση Biden, οι σχέσεις μεταξύ της Ουάσιγκτον και της Άγκυρας θα ξεκινήσουν αναμφίβολα με ένταση και φόβο και από τις δύο πλευρές. Ενώ είναι πιθανό να υπάρξει μια επανεξέταση της πολιτικής απέναντι στην Τουρκία για μήνες από την κυβέρνηση Biden, ακολουθούμενη από μια πρόταση για επανεκίννηση, η Άγκυρα έχει δύο βασικές ανησυχίες για τους μελλοντικούς δεσμούς με τη νέα κυβέρνηση.

Η πρώτη είναι ο φόβος ότι ο Biden θα επανεισάγει τον διάλογο για τη δημοκρατία και την προώθηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη διμερή σχέση. Δεύτερον, η Άγκυρα ανησυχεί ότι ο Biden θα προσπαθήσει να περιορίσει την Τουρκία, υποστηρίζοντας πολιτικές περιορισμού της Τουρκίας στη Λιβύη, στην Ανατολική Μεσόγειο και στη Συρία.

Στην κορυφή της ατζέντας θα είναι η εξαγορά από την Τουρκία των ρωσικών S-400, και εάν ο Bideb θα επιβάλει κυρώσεις CAATSA στην Τουρκία. Ενώ το Κογκρέσο παραμένει ανένδοτο στο θέμα αυτό, μια κυβέρνηση Biden πιθανώς θα έχει τις ίδιες ανησυχίες με την κυβέρνηση Trump -ότι η επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία θα αποξενώσει έναν σημαντικό σύμμαχο του ΝΑΤΟ.

Η Άγκυρα ελπίζει ότι μπορεί να εισέλθει σε διαπραγματεύσεις από ισχυρή θέση, χρησιμοποιώντας ως μοχλό τους S-400 και τις σχέσεις της Τουρκίας με τη Ρωσία. Αλλά η προσδοκία είναι ότι τα πράγματα θα γίνουν χειρότερα προτού γίνουν καλύτερα.

Χωρίς την ασπίδα του Trump, η Άγκυρα ανησυχεί ότι ένα θυμωμένο αμερικανικό Κογκρέσο θα έχει πιο ελεύθερο "χέρι” για να επιβάλλει κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας.

΄Όλα αυτά αφήνουν στην Ευρώπη δύο επιλογές: να γίνει ο σταθερός δυτικός παράγοντας στην αντιμετώπιση της Τουρκίας για να αντισταθμίσει την αναταραχή στη συζήτηση Άγκυρας-Ουάσιγκτον. Ή να ακολουθήσει τον αμερικανικό ηγετικό ρόλο, συμπεριλαμβανομένης και της πιθανότητας κυρώσεων.

Αυτό δεν είναι απλώς ένα ερώτημα για το εάν η Ε.Ε μπορεί να αποσυνδέσει τη σχέση της με την Τουρκία από την αμερικανική προσέγγιση. Είναι ένα μεγαλύτερο και πιο υπαρξιακό ερώτημα για το τι θέλει να κάνει η Ευρώπη με την Τουρκία. Και η απάντηση δεν είναι σαφής. Υπάρχουν αναμφισβήτητα διαφορές απόψεων εντός της Ευρώπης για το ποια πορεία θα πάρει. Χώρες όπως η Γαλλία θέλουν να συγκρατήσουν την Τουρκία, ενώ η Γερμανία αποδέχεται τις φιλοδοξίες της Τουρκίας ως γεγονός και θέλει να σώσει την ευρύτερη σχέση. Η Ευρώπη πρέπει να ξεκινήσει διασφαλίζοντας μια καλύτερη συναίνεση μεταξύ των χωρών-κλειδιά.


Μπορείτε να δείτε το κείμενο εδώ:https://ecfr.eu/article/how-a-biden-win-could-transform-us-policy-in-the-middle-east/