Κυριακή 30 Ιουνίου 2019

Εορτασμός της 138ης επετείου απελευθερώσεως της Άρτας, από τους Τούρκους



    Πραγματοποιήθηκε σήμερα, στον Βυζαντινό Ιερό Ναό Παρηγορητίσσης, ο εορτασμός της 138ης επετείου απελευθερώσεως της Άρτας, από τους Τούρκους.

    Μετά το πέρας της δοξολογίας ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στο Ηρώο της Πλατείας Ελευθερίας.

    Στην εκδήλωση παρευρέθησαν:
     . Ο αντιπεριφερειάρχης Άρτας Βασίλειος Ψαθάς και ο περιφερειακός σύμβουλος Δημήτρης Βαρέλης
     . Εκπρόσωποι των Δημοσίων και τοπικών αρχών της πόλεως.
   .  Ο Πρόεδρος της Ε.Α.ΑΣ./ Παράρτημα Άρτας, Σχης(ΠΖ) ε.α. Αλέξανδρος Παναγής.
     . Ο Αντιπρόεδρος της Ένωσης αποστράτων Αστυνομικών Άρτας, Ιωάννης Γεωργούλας
    .  Ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εφέδρων Αξιωματικών Άρτας , Πέτρος Κατσαούνος.
        . Πλήθος Αρτινών πολιτών. 

    
   

    






Δημόσιο: Πότε μπαίνει «ψαλίδι» στην προσωπική διαφορά -Ποιοι «γλιτώνουν»




Με το νόμο για το μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, ορίζονται τα εξής: (άρθρο 27) «Σε περίπτωση που από τις ρυθμίσεις των διατάξεων του νόμου αυτού προκύπτουν βασικός μισθός ή τακτικές μηνιαίες αποδοχές χαμηλότερες από αυτές που δικαιούνταν ο υπάλληλος στις 31.12.2015, η διαφορά διατηρείται ως προσωπική. Για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς δεν λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή παροχή και το επίδομα θέσης ευθύνης. Το επίδομα αυτό λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς, μόνο στην περίπτωση που καταβάλλεται στις αποδοχές του υπαλλήλου τον τελευταίο μήνα πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος αλλά δεν προβλέπεται η εκ νέου χορήγηση του με την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος. Η νέα αυτή προσωπική διαφορά μειώνεται από οποιαδήποτε μελλοντική αύξηση των αποδοχών του υπάλληλου πλην της χορήγησης επιδόματος θέσης ευθύνης και της προωθημένης εξέλιξης. Τυχόν αύξηση του επιδόματος θέσης ευθύνης καταβάλλεται στο ακέραιο».

Στους υπαλλήλους που ήταν προϊστάμενοι κατά τον τελευταίο μήνα πριν από την έναρξη ισχύος του νέου νόμου, αλλά λήγει η θητεία τους και πλέον κατά τον πρώτο μήνα έναρξης ισχύος των νέων διατάξεων δεν ασκούν καθήκοντα προϊσταμένου παύει και η χορήγηση του αντίστοιχου επιδόματος χωρίς να προστίθεται σε τυχόν υπάρχουσα προσωπική διαφορά ή να δημιουργεί νέα τέτοια.

Στην αντίθετη περίπτωση υπάλληλος που ασκεί πρώτη φορά καθήκοντα με την έναρξη εφαρμογής του νέου νόμου λαμβάνει το αντίστοιχο επίδομα θέσης ευθύνης χωρίς αυτό να επηρεάζει τις λοιπές αποδοχές του.

Στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών (στην ενότητα Υπ. Οικ. Ερωτήσεις – Απαντήσεις) σχετικά με το ενιαίο μισθολόγιο, γίνεται δεκτή η άποψη ότι στην περίπτωση χορήγησης οικογενειακής παροχής ή επιδομάτων επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας ή απομακρυσμένων παραμεθορίων περιοχών, λόγω συνδρομής των όρων και των πραγματικών συνθηκών καταβολής τους, τα σχετικά ποσά δεν συμψηφίζονται με την υπάρχουσα προσωπική διαφορά. Ακριβώς η ίδια διατύπωση έχει υιοθετήσει και το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Ο νόμος και συγκεκριμένα πάντα το άρθρο 27 αναφέρει ότι για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς δεν λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή παροχή και το επίδομα θέσης ευθύνης. Επίσης, η νέα αυτή προσωπική διαφορά μειώνεται από οποιαδήποτε μελλοντική αύξηση των αποδοχών του υπάλληλου πλην της χορήγησης επιδόματος θέσης ευθύνης και της προωθημένης εξέλιξης.

Έτσι, η μείωση της προσωπικής διαφοράς γίνεται από οποιαδήποτε μελλοντική αύξηση των αποδοχών, εκτός από τις δύο περιοριστικά οριζόμενες περιπτώσεις:
  • τη χορήγηση του επιδόματος θέσης ευθύνης και
  • τη χορήγηση της προωθημένης εξέλιξης.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, σύμφωνα πάντα με το νόμο, δεν περιλαμβάνονται τα επιδόματα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας ή απομακρυσμένων παραμεθορίων περιοχών.






Όλη η "η καλή και αμόλυντη κοινωνία" στις λίστες των οφειλετών της Εφορίας! - Δείτε τους Πίνακες με τους κακοπληρωτές, τους υπερασπιστές της υγιούς(!!) "επιχειρηματικότητας"




Όλη η αποκαλούμενη «καλή κοινωνία», η οποία τάσσεται υπέρ της υγιούς επιχειρηματικότητας βρίσκεται στις λίστες των οφειλετών της εφορίας και των Ασφαλιστικών Ταμείων που δημοσιοποίησε η ΑΑΔΕ.

Στη λίστα των νομικών προσώπων βρίσκουμε εταιρείες οι οποίες πτώχευσαν αλλά όχι και οι μέτοχοί τους, ενώ στη λίστα των φυσικών προσώπων υπάρχει πλήθος μετόχων εταιρειών, με προσωπικά χρέη, εκατοντάδων χιλιάδων ή και δισεκατομμυρίων ευρώ, τα οποία διεκδικεί μεν η Εφορία, αλλά προφανώς οι ίδιοι έχουν φροντίσει και έχουν τακτοποιήσει τα περιουσιακά στοιχεία, ώστε να μην κατασχέσει το Δημόσιο ή ο ΕΦΚΑ.
Στις σχετικές λίστες οφειλετών υπάρχουν πτωχευμένες εταιρείες σούπερ μάρκετ, κινητής τηλεφωνίας, ηλεκτρονικών ειδών, βιομηχανικές, πετρελαϊκές, ξενοδοχειακές, ασφαλιστικές, συνεταιριστικές, εμπορικές, κατασκευαστικές, αλευροβιομηχανίες κ.λπ.
Στην πρώτη θέση των οφειλετών φιγουράρει η ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ Χρηματιστηριακή, με χρέος-ρεκόρ ύψους 10,5 δισ. ευρώ, ενώ ακολουθεί η παλιά Ολυμπιακή Αεροπορία με χρέος 1,84 δις. ευρώ, η εταιρεία τηλεπικοινωνιών COMMEX EE με χρέος ύψους 1,39 δισ. ευρώ κ.λπ.
Επίσης στις πρώτες θέσεις των οφειλετών είναι η ομάδα του Ηρακλή Θεσσαλονίκης με χρέος 503 εκατ. ευρώ, και η ΠΑΕ ΑΕΚ με χρέος 319,6 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά υπάρχουν περισσότερες από 25 ομάδες ποδοσφαίρου και μπάσκετ.
Σύμφωνα με τη νομοθεσία αποτελεί ποινικό αδίκημα η μη καταβολή χρεών προς το Δημόσιο και τρίτους συνολικού ποσού άνω των 100.000 ευρώ και οι συγκεκριμένοι οφειλέτες διώκονται ποινικά. Παράλληλα οι μεγαλοοφειλέτες ελέγχονται και από την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες.

Η πλήρης λίστα με τις επιχειρήσεις που χρωστάνε στο δημόσιο είναι εδώ, ενώ η λίστα με τα φυσικά πρόσωπα είναι εδώ.



Η ΑΑΔΕ διευκρινίζει ότι στις λίστες υπάρχουν οι επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα με βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή προς το Δημόσιο ανά νομικό πρόσωπο/οντότητα που υπερβαίνει το ποσό των 150.000 ευρώ και η καταβολή της καθυστερεί για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του έτους κατά την ημερομηνία άντλησης των στοιχείων αυτών από τα πληροφοριακά συστήματα Φορολογίας (TAXIS) και Τελωνείων (ICISnet).
Επίσης αναγράφονται και τα στοιχεία των επιχειρήσεων με βασική ληξιπρόθεσμη οφειλή από εισφορές κοινωνικής ασφάλισης προς τον Ε.Φ.Κ.Α. ανά νομικό πρόσωπο/οντότητα που υπερβαίνει το ποσό των 150.000 ευρώ και η καταβολή της καθυστερεί για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του έτους κατά την ημερομηνία άντλησης των στοιχείων αυτών από το πληροφοριακό σύστημα (ΟΠΣ/ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.).
Ακόμη η ΑΑΔΕ διευκρινίζει ότι τα στοιχεία της κατάστασης αντλήθηκαν με ημερομηνία εξαγωγής τις 28/06/2019. Οι οφειλές προς το Δημόσιο, αφορούν ληξιπρόθεσμες δόσεις οφειλών εκτός ρύθμισης, με ημερομηνία λήξης έως τις 28/06/2018, με προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής έως τις 28/06/2019. Οι οφειλές προς τον Ε.Φ.Κ.Α., αφορούν ληξιπρόθεσμες ασφαλιστικές οφειλές εκτός ρύθμισης χρονικών περιόδων 06/2018 και προγενέστερα.
Η άντληση των στοιχείων για τις οφειλές προς το Δημόσιο, πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τα στοιχεία των βάσεων δεδομένων των Πληροφοριακών Συστημάτων TAXIS/ICISnet όπως αυτά ενημερώνονται και συντηρούνται από τις Δ.Ο.Υ.,Ελεγκτικά Κέντρα/Τελωνεία σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σχετική ΠΟΛ.1158/2017.
Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο η ενημέρωση των βάσεων δεδομένων των Πληροφοριακών Συστημάτων TAXIS/ICISnet από τις Δ.Ο.Υ.,Ελεγκτικά Κέντρα/Τελωνεία κατά την ημέρα άντλησης δεν ταυτίζεται με τα διαθέσιμα στις υπηρεσίες αυτές στοιχεία, τότε ενδεχομένως να μην υπάρχει ορθή αποτύπωση των ανά οφειλέτη αντλούμενων στοιχείων ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Η άντληση των στοιχείων για τις οφειλές προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τα στοιχεία της βάσης δεδομένων του πληροφοριακού συστήματος (ΟΠΣ/ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) του Κ.Ε.Α.Ο. όπως αυτό ενημερώνεται και συντηρείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες μισθωτών/μη μισθωτών Ε.Φ.Κ.Α. και τις περιφερειακές υπηρεσίες Κ.Ε.Α.Ο., σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σχετική ΠΟΛ.1158/2017.
Σε περίπτωση που για οποιοδήποτε λόγο η ενημέρωση της βάσης δεδομένων του πληροφοριακού συστήματος (ΟΠΣ/ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) του Κ.Ε.Α.Ο. από τις προαναφερθείσες αρμόδιες υπηρεσίες κατά την ημέρα άντλησης δεν ταυτίζεται με τα διαθέσιμα στις υπηρεσίες αυτές στοιχεία, τότε ενδεχομένως να μην υπάρχει ορθή αποτύπωση των ανά οφειλέτη αντλούμενων στοιχείων ληξιπρόθεσμων οφειλών.












Οι 5 «βόμβες» της επόμενης κυβέρνησης σε αναδρομικά, επανυπολογισµό παλαιών συντάξεων, ασφαλιστικό, ανεργία



Με σημαντικές προκλήσεις θα έρθει αντιµέτωπη η επόµενη κυβέρνηση στο πάντα δύσκολο πεδίο του Ασφαλιστικού και των εργασιακών.


Κρίσιµες δικαστικές αποφάσεις που εκκρεµούν σε ανώτατο βαθµό, «ουρές», υποχρεώσεις και αστοχίες του νόµου Κατρούγκαλου, ασκήσεις ισορροπίας στον ΕΦΚΑ, όπως επίσης το εξίσου σηµαντικό µέτωπο των µισθών και της ανεργίας, συνθέτουν τη δύσκολη αποστολή της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας. Το στοίχηµα είναι µεγάλο – ιδίως αν αναλογιστεί κανείς την κρίσιµη συνεισφορά της κοινωνικής ασφάλισης στα απαραίτητα πλεονάσµατα του κρατικού προϋπολογισµού, αλλά κυρίως το πλήθος των πολιτών που επηρεάζονται από τις πολιτικές στο χαρτοφυλάκιο: 2,5 εκατοµµύρια συνταξιούχοι, 3,5 εκατοµµύρια εργαζόµενοι και εκατοντάδες χιλιάδες άνεργοι.
Η «µεγάλη εικόνα» σχετίζεται µε την ίδια τη φύση του συστήµατος και αν θα παραµείνει αναδιανεµητικό ή αν θα ενταχθούν σε αυτό σηµαντικές δόσεις κεφαλαιοποίησης µε αναβαθµισµένο τον ρόλο του ιδιωτικού τοµέα στον δεύτερο πυλώνα. Στο φόντο αυτό, ο νέος υπουργός Εργασίας θα βρει στο γραφείο του τουλάχιστον έξι «καυτές πατάτες»:

1 Αναδρομικά

Η µεγαλύτερη «βόµβα» που παραλαµβάνει η νέα κυβέρνηση, επτά χρόνια µετά τις σαρωτικά οριζόντιες περικοπές του 2012 και τέσσερα µετά την κοµβική απόφαση του ΣτΕ που τις έκρινε αντισυνταγµατικές, λέγεται «αναδροµικά». ∆ικαστικές αποφάσεις δηµοσιεύονται ήδη σε επίπεδο εφετείων, δικαιώνοντας τους συνταξιούχους. Ο ΕΦΚΑ έχει αναπέµψει τουλάχιστον δύο στο ΣτΕ µε αίτηση ακύρωσης επειδή ενοποιούν τον χρόνο πριν και µετά τον νόµο Κατρούγκαλου. Ολα θα κριθούν από τις αποφάσεις του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου. Σε κάθε περίπτωση, οι διεκδικήσεις παραµένουν «ζωντανές» για όλους (2,5 εκατοµµύρια συνταξιούχους) τουλάχιστον για το 10µηνο που µεσολαβεί ανάµεσα στην απόφαση του ΣτΕ (Ιούνιος 2015) και τον νόµο Κατρούγκαλου (Μάιος 2016). Τη διαχείριση του υπέρογκου κόστους θα αντιµετωπίσει η επόµενη κυβέρνηση. Οι αντισυνταγµατικές µειώσεις αθροίζουν πάνω από 1,5 δισ. για το 10µηνο, ενώ αν προστεθούν και τα δώρα που καταργήθηκαν εντελώς το 2012 ο λογαριασµός αγγίζει τα 4 δισ.

2 Επανυπολογισµός παλαιών συντάξεων

Ολες οι συντάξεις που χορηγούνταν µέχρι τον Μάιο του 2016 έχουν επανυπολογιστεί και αποδίδονται από 1ης Ιανουαρίου 2019 στη βάση του αθροίσµατος εθνική σύνταξη, συν ανταποδοτική, συν προσωπική διαφορά. Οι συνταξιούχοι λαµβάνουν στην τσέπη τα ίδια ποσά µετά την κατάργηση των µειώσεων του 2019, αλλά δεν έχουν λάβει ενηµερωτικά σηµειώµατα και συνεπώς δεν γνωρίζουν το αποτέλεσµα του επανυπολογισµού. «Είναι στοιχειώδες δικαίωµα ενός συνταξιούχου καθώς και στοιχειώδης υποχρέωση της Πολιτείας να ενηµερώσει τους συνταξιούχους για τον τρόπο µε τον οποίο επανυπολογίστηκε η σύνταξή τους. Η ενηµέρωση αυτή δεν θα πρέπει να περιορίζεται στην αποστολή ενός απλού ενηµερωτικού εντύπου αλλά στη νόµιµη κοινοποίηση νέας συνταξιοδοτικής απόφασης, µε την οποία θα γίνεται ο επανυπολογισµός της σύνταξης µε βάση τον τρόπο που ορίζει ο νόµος» δηλώνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο δικηγόρος, τ. εκδότης του περιοδικού «Νοµοθεσία – ΙΚΑ», ∆ηµήτρης Μπούρλος. Ο επανυπολογισµός µένει να κριθεί από το ΣτΕ, όπως επίσης ο επανυπολογισµός των επικουρικών, ο οποίος υλοποιήθηκε ήδη από το 2016 µε περικοπές για 250.000 συντάξεις.

3 Το µέλλον του ΕΦΚΑ

Η ενοποίηση όλων των Ταµείων σε έναν ασφαλιστικό Οργανισµό ήταν µια από τις πιο ριζοσπαστικές µεταρρυθµίσεις του νόµου Κατρούγκαλου. Οι δικαστικές κρίσεις για τις εισφορές των ελευθέρων επαγγελµατιών (που µεταρρυθµίστηκαν πρόσφατα), αλλά και για την ένταξη αγροτών, αυτοαπασχολούµενων, δηµοσίων υπαλλήλων και µισθωτών στην ίδια ασφαλιστική στέγη είναι κοµβικές και θα κρίνουν την επόµενη ηµέρα για τον ΕΦΚΑ. Αντιστοίχως κρίσιµο είναι το στοίχηµα για καλύτερη οργάνωση και απλοποίηση του συστήµατος, επιτάχυνση απονοµής των παροχών κ.ά. Νωπές είναι οι καταγγελίες των εργαζοµένων στα Ταµεία για «έµφραγµα» στη διεύθυνση συντάξεων του ΓΛΚ.

4 Ορια ηλικίας: 

Από 1ης Ιανουαρίου 2021 ενεργοποιείται σύµφωνα µε νοµοθετική διάταξη του 2010 αυτόµατη ρήτρα ανακαθορισµού των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης σε δηµόσιο και ιδιωτικό τοµέα µε βάση το προσδόκιµο ζωής. Η αναπροσαρµογή των ορίων προϋποθέτει ΚΥΑ των υπουργών Οικονοµικών και Εργασίας που θα λαµβάνει υπόψη τους δείκτες της ΕΛΣΤΑΤ και της Eurostat.

5 ∆ηµοσιονοµική και κοινωνικοασφαλιστική ισορροπία

Η διατήρηση και το 2019 της πλεονασµατικής πορείας του ΕΦΚΑ είναι κρίσιµης σηµασίας, καθώς το αποτέλεσµα του ασφαλιστικού γίγαντα επηρεάζει το πρωτογενές πλεόνασµα της χώρας. Σηµαντικό ρόλο αναµένεται να παίξει η πορεία της ρύθµισης των 120 δόσεων, καθώς η πολύµηνη αναµονή της είχε προκαλέσει καθίζηση στα έσοδα του 2019. Τη δηµοσιονοµική ζυγαριά «βαραίνουν» η ακύρωση των περικοπών, η µόνιµη 13η σύνταξη και η διπλή αύξηση στις συντάξεις χηρείας, που νοµοθετήθηκε αλλά δεν εφαρµόστηκε ακόµη, µε αποτέλεσµα να συσσωρεύονται αναδροµικά δυο µηνών για τους 45.000 δικαιούχους. Εντός του 2020 πρέπει να ολοκληρωθεί αναλογιστική µελέτη για την εξέλιξη της συνταξιοδοτικής δαπάνης, που απαγορεύεται να υπερβεί το 16,2% του ΑΕΠ. Και ενώ δεδοµένες είναι οι εξαγγελίες της Ν∆ για µείωση των εισφορών κύριας σύνταξης από 20% στο 15%, σηµαντικό κεφάλαιο είναι η υποανταποδοτικότητα των µεσαίων και ανώτερων συντάξεων. Σύµφωνα µε τους ειδικούς, οι απώλειες στην ανταποδοτικότητα είναι σηµαντικές, όταν τα πολλά έτη ασφάλισης συνδυάζονται µε υψηλές συντάξιµες αποδοχές.

6 Κατώτατος µισθός και ανεργία

Τον Φεβρουάριο του 2020 πρέπει να κινηθεί εκ νέου η διαδικασία αναπροσαρµογής του κατώτατου µισθού και ο νέος µισθός πρέπει να θεσµοθετηθεί τον Ιούνιο του 2020. Στο επίκεντρο είναι οι νέες δουλειές και οι ποιοτικές θέσεις εργασίας µε αυξηµένους µισθούς. Πρόκληση συνιστά η περαιτέρω πτώση της ανεργίας, ειδικά των νέων.






Σάββατο 29 Ιουνίου 2019

Νέο έγγραφο αποκαλύπτει πόσες συντάξεις είναι σε εκκρεμότητα .




Στο έγγραφο αυτό δεν έχουν υπολογιστεί οι αιτήσεις που αφορούν σε δημοσίους υπαλλήλους και σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου

Νέο έγγραφο, με στοιχεία Μαϊου, που δείχνει πόσες συντάξεις είναι σε εκκρεμότητα, έφερε στη δημοσιότητα η εκπομπή «Τώρα...ό,τι συμβαίνει» του OPEN TV. Σύμφωνα με το εν λόγω έγγραφο, εκκρεμούν προς έγκριση 104.718 αιτήσεις για την καταβολή κύριας σύνταξης του ΕΦΚΑ. 


Ωστόσο, στο έγγραφο αυτό δεν έχουν υπολογιστεί οι αιτήσεις που αφορούν σε δημοσίους υπαλλήλους και σε νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου. Ο ρυθμός των εκκρεμοτήτων σε σχέση με τα προηγούμενα στοιχεία του Απριλίου είναι αυξητικός, καθώς το λογισμικό δεν λειτούργησε σωστά σε αρκετές περιπτώσεις, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η εξέταση των αιτήσεων. 


Fake News, το δημοσίευμα της εφημερίδας Documento, για την συμφωνία Καραμανλή - Νίμιτς του ονόματος "Μακεδονία-Σκόπια". ΒΙΝΤΕΟ




   Η εφημερίδα Documento, δημοσίευσε επιστολή του τότε πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή στον τότε πρόεδρο των ΗΠΑ, Τζορτζ Μπους

Δημοσίευμα εφημερίδας που φέρει τον Κώστα Καραμανλή να είχε συμφωνήσει με την πρόταση Νίμιτς για το όνομα «Μακεδονία-Σκόπια» για τον ΟΗΕ με παράλληλη διατήρηση του ονόματος «Δημοκρατία της Μακεδονίας» για το εσωτερικό της Βόρειας Μακεδονίας, προκάλεσε αντίδραση από το περιβάλλον του πρώην πρωθυπουργού, το οποίο και εξέδωσε σχετική ανακοίνωση

Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής: 
  • Το έγγραφο δεν αναφέρεται σε ελληνική πρόταση, αλλά σε πρόταση του Μάθιου Νίμιτς, με σκοπό την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων.
  • Αναφέρεται σε μία εποχή κατά την οποία οι μαζικές αναγνωρίσεις της τότε ΠΓΔΜ με τη συνταγματική της ονομασία έφεραν την Ελλάδα σε εξαιρετικά δυσμενή θέση.
  • Το έγγραφο δεν απευθύνεται στα Σκόπια, αλλά προς τις ΗΠΑ, προκειμένου να αναστραφούν τα τετελεσμένα που προκάλεσε η εκ μέρους τους αναγνώριση και να επιβεβαιωθεί ότι η λύση δεν θα ερχόταν μέσω μονομερών ενεργειών, αλλά μέσω διαπραγματεύσεων στο πλαίσιο του ΟΗΕ. Ήταν μία επιβεβλημένη τακτική κίνηση προκειμένου η Ελλάδα να αντιστρέψει τα εις βάρος της τετελεσμένα και να κερδίσει στη συνέχεια με αγώνα και μεθοδικότητα το πλεονέκτημα, όπως και έγινε τελικά στο Βουκουρέστι τον Απρίλιο του 2008.
  • Με αυτή την τακτική κίνηση, αλλά κυρίως με μία ολοκληρωμένη στρατηγική που κατέληξε στη Σύνοδο, καταφέραμε να αντιστρέψουμε τα δεδομένα και να εξοπλίσουμε τη χώρα με τα ισχυρά εκείνα όπλα (αποφάσεις Κορυφής του ΝΑΤΟ και της ΕΕ) που τοποθετούσαν πλέον τα Σκόπια στη θέση του επισπεύδοντος για την εξεύρεση λύσης. Έφεραν δηλαδή την Ελλάδα σε θέση ισχύος.
  • Η πιο τρανή απόδειξη της σταθερότητας στις θέσεις μας παραμένει ότι δεν αποδεχτήκαμε ποτέ λύση που να μην τις ικανοποιεί, εξού και η απειλή του βέτο στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ το 2008.
Η εφημερίδα Documento δημοσιεύει επιστολή του τότε πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή στον τότε πρόεδρο των ΗΠΑ, Τζορτζ Μπους, με την οποία, όπως αναφέρει η εφημερίδα, δεχόταν την εκχώρηση ονόματος και γλώσσας ενώ φέρεται να είχε ταχθεί υπέρ της λύσης με το όνομα «Μακεδονία-Σκόπια» και χωρίς να προτείνει συνταγματική αναθεώρηση για τη γείτονα χώρα.














Το κληροδότημα του Κώστα Καραμανλή







Η κατεστραμμένη ελληνική οικονομία που παρέδωσε το 2009, το διεφθαρμένο, διογκωμένο κομματικό-πελατειακό κράτος και το χρεοκοπημένο κόμμα, με υποχρεώσεις ύψους 290.000.000 €, δεν ταιριάζουν με την ξαφνική εμφάνιση του πρώην πρωθυπουργού στο ρόλο του λευκού ιππότη – η οποία τεκμηριώνει πως δεν έχει καν το θάρρος να κάνει την αυτοκριτική του και δεν έχει διδαχτεί απολύτως τίποτα από τα θηριώδη λάθη του. 
Το θέμα όμως δεν είναι ποιος κάνει τα λάθη, αλλά ποιος τα πληρώνει – κάτι που οφείλουν να σκεφθούν πολύ σοβαρά οι Έλληνες, εάν έχουν μάθει έστω κάτι μετά από δέκα χρόνια βαθιάς κρίσης και λεηλασίας τους.      



«Ο Κώστας Καραμανλής ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στη διακυβέρνηση της χώρας με την αλήστου μνήμης «απογραφή». Ήταν μια καλοσχεδιασμένη πολιτική απάτη. Κατά την οκταετία Σημίτη η Ελλάδα προχώρησε σε μεγάλες παραγγελίες οπλικών συστημάτων. Σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες, η εγγραφή των εξοπλιστικών δαπανών στον προϋπολογισμό μπορεί να γίνει είτε κατά το έτος παραγγελίας είτε κατά το έτος παραλαβής των όπλων.
Η κυβέρνηση Σημίτη, έχοντας επωμιστεί μεταξύ άλλων και την ευθύνη διοργάνωσης των Ολυμπιακών Αγώνων, προτίμησε τη δεύτερη επιλογή. Άλλωστε το ίδιο έκαναν οι περισσότερες κυβερνήσεις της Ευρωζώνης. Η κυβέρνηση Καραμανλή βρέθηκε αναγκασμένη να παραλάβει οπλικά συστήματα και να εγγράψει στους προϋπολογισμούς των ετών 2004-2007 εξοπλιστικές δαπάνες της τάξης των 10 δις € (πάνω από 2% του ΑΕΠ τον χρόνο).
Με δαπάνη ύψους 2% του ΑΕΠ ετησίως «εγκλωβισμένη» στην εξυπηρέτηση αμυντικών παραγγελιών, δεν περίσσευε παρά μόνο 1% για κοινωνικές παροχές προτού αγγίξει η κυβέρνηση το επιτρεπόμενο από τους ευρωπαϊκούς κανόνες όριο ελλείμματος ύψους 3% του ΑΕΠ. Κατά συνέπεια η κυβέρνηση Καραμανλή δεν θα είχε πρακτικά κανένα περιθώριο για παροχές. Θα μετατρεπόταν σε αυτό που φοβόταν ο κ. Καραμανλής και οι συνεργάτες του – δηλαδή σε μια απαξιωμένη «δεξιά παρένθεση».
Για να υπερβούν το πρόβλημα αξιοποίησαν το δικαίωμα να μεταβάλουν την επιλογή του κανόνα και να εγγράψουν τις δαπάνες για οπλικά συστήματα (αλλά και αρκετές δαπάνες Υγείας) στα παρελθόντα έτη. Παρουσίασαν έτσι μια νέα «φουσκωμένη» εικόνα για τους προϋπολογισμούς των ετών 1999-2003, πλαστογραφώντας την ιστορία. Στη συνέχεια άρχισαν να δανείζονται (πάνω από 10 δις € ως το 2008), για να πληρώνουν τα όπλα που παρελάμβαναν. Και τουλάχιστον άλλα τόσα για να χρηματοδοτήσουν παροχές. Κι έτσι κέρδισαν με άνεση τις εκλογές του 2007″ (πηγή).



Συνεχίζοντας τη σειρά «Οι δολοφόνοι της Ελλάδας», υπενθυμίζουμε πως το δημόσιο χρέος της χώρας μας το 2003, όπου λίγο μετά ανέλαβε την κυβέρνηση ο Κ. Καραμανλής ήταν στο 101,5% του ΑΕΠ, της Ιταλίας στο 100,5% και της Γερμανίας στο 63,1% – σε απόλυτο μέγεθος στα 180 δις €, ενώ το 2009 εκτοξεύθηκε στα 301 δις €, έχοντας αυξηθεί κατά 121 δις €. Σήμερα, παρά το PSI και τα δέκα σχεδόν χρόνια εξαντλητικής λιτότητας έχει φτάσει στο 194% του ΑΕΠ (359 δις €), ενώ της Ιταλίας στο 132% του ΑΕΠ και της Γερμανίας μειώθηκε στο 61% – όπου όμως, ως αποτέλεσμα των μνημονίων, το κόκκινο ιδιωτικό χρέος έχει επί πλέον εκτοξευθεί από περίπου 20% το 2009 στο 180% του ΑΕΠ ή πάνω από 330 δις €.
Την  αμέσως προηγούμενη κυβερνητική περίοδο, από το 1996 έως το 2003, το δημόσιο χρέος είχε αυξηθεί από τα 100 δις € στα 180 δις € (γράφημα) – κατά 80 δις € δηλαδή μέσα σε οκτώ χρόνια ή 40 δις € λιγότερα από τα επόμενα έξι. Κατά πόσο είχε πλαστογραφηθεί και το χρέος της περιόδου 1999-2003 όπως τα ελλείμματα των προϋπολογισμών, δεν είναι γνωστό – ξεκάθαρο είναι όμως το ότι, η απογραφή της ΝΔ ήταν μία καλοσχεδιασμένη απάτη. Πως ήταν ένας από τους λόγους που υπερχρεώθηκε ανεύθυνα η Ελλάδα το 2009, ενώ οδηγήθηκε στο ΔΝΤ το 2010 για ένα ακόμη λάθος της προηγούμενης κυβέρνησης – για το βραχυπρόθεσμο δανεισμό της (μέσης διάρκειας μόλις 7,9 έτη).
Αφού τώρα τόσο ο κ. Καραμανλής, όσο και ο υπουργός οικονομικών του είχαν εξαφανιστεί για πάρα πολλά χρόνια, γνωρίζοντας προφανώς τις τεράστιες ευθύνες τους για το κατάντημα της Ελλάδας, ενώ είχαν αφήσει εντελώς ακάλυπτο και αβοήθητο τον κ. Σαμαρά που δημιούργησε μαζί με τον κ. Βενιζέλο (PSI), παρέλαβε και παρέδωσε ένα άλλου είδους χάος, εμφανίζονται ξαφνικά στην επικαιρότητα – με τον κ. Αλογοσκούφη να δημοσιεύει ένα εκτενές άρθρο για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και για να ξεπλύνει τα εγκλήματα του (ανάλυση), μεταξύ των οποίων τα θηριώδη ελλείμματα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών (γράφημα).






Από την άλλη πλευρά, ο Κ. Καραμανλής επέλεξε την ομιλία του στη Θεσσαλονίκη, σε ακροατήριο του κόμματος του, καθώς επίσης τις περιοδείες του στη Μακεδονία – την παράδοση του ονόματος της οποίας ο ίδιος προετοίμασε το 2008, κυρίως όμως το κόμμα του ήδη από το 1993 (εικόνα). Όπως λέγεται δε, ο στόχος του είναι η προεδρία το 2020, όπου τελειώνει η θητεία του προηγούμενου – του ανθρώπου που κατηγορείται πως προσέλαβε επί κυβέρνησης ΝΔ περί τους 200.000 δημοσίους υπαλλήλους, τινάζοντας στον αέρα τον προϋπολογισμό.



Περαιτέρω, εύλογα αναρωτιέται κανείς γιατί έχουν το θράσος οι δύο βασικοί πρωτεργάτες της καταστροφής της χώρας, να εμφανίζονται ξαφνικά σήμερα στην επικαιρότητα – αυτοί που εκτόξευσαν τις δημόσιες δαπάνες για μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές παροχές στα ύψη, από 26,4% του ΑΕΠ του 2004, στο 33,7% (γράφημα) – με σταθερά ουσιαστικά τα έσοδα του Δημοσίου. Εν προκειμένω, η απάντηση είναι απλή: η άνοδος των ποσοστών της ΝΔ στις Ευρωεκλογές και στις δημοσκοπήσεις, επειδή το συγκεκριμένο κόμμα «ξεπλύθηκε» από το ΣΥΡΙΖΑ, παρά το ότι στην ουσία πρόκειται για ψήφο διαμαρτυρίας των Ελλήνων και όχι για τη στήριξη τους.
Σε συνδυασμό βέβαια με τη κατάφωρη μανία του κ. Μητσοτάκη να κυβερνήσει, η οποία τεκμηριώνεται από την απορρόφηση στο κόμμα του ενός ετερόκλητου πλήθους υποψηφίων βουλευτών κάθε πολιτικής απόχρωσης και με στόχο την καρέκλα – με κριτήριο όχι τις ικανότητες ή την ηθική τους, αλλά τις ψήφους που θα καταφέρουν να συλλέξουν. Για μία ακόμη φορά λοιπόν φαίνεται πως ένας μεγάλος αριθμός Ελλήνων θα επιλέξει μία κυβέρνηση χωρίς καμία λογική – υποκινούμενος από το θυμικό του και θεωρώντας πως έτσι θα επιδείξει τη διαμαρτυρία του! Η ψήφος διαμαρτυρίας όμως δεν οδήγησε ποτέ καμία χώρα σε ένα καλύτερο μέλλον, αλλά απλά επιδείνωσε την κατάσταση της.
Εάν τώρα συμβεί κάτι τέτοιο, παράλληλα με το ξέπλυμα του κ. Κ. Καραμανλή, ο οποίος επιδιώκει να βραβευτεί για τα οικονομικά του εγκλήματα που έχουν οδηγήσει σε εθνικά με την προεδρία της χώρας, αντί να τιμωρηθεί, οι Έλληνες θα είναι άξιοι της μοίρας τους – ενώ το λιγότερο που θα έπρεπε να καταλάβουν αυτοί που παρακολούθησαν την ομιλία του είναι το ότι, δεν είχε το παραμικρό ίχνος αυτοκριτικής. Ντροπή και θλίψη μαζί για έναν άνθρωπο που κάποτε ήταν πρωθυπουργός της χώρας – ενώ δεν παρέδωσε μόνο καμένη γη, όσον αφορά την Ελλάδα, αλλά και ένα χρεοκοπημένο κόμμα στις επόμενες ηγεσίες του, αφού στα τέλη του 2018 η ΝΔ χρωστάει μόνο στις τράπεζες 278.951.569 € από 250.634.064 το 2017 (πηγή), έχει αγωγή εναντίον της από την Τράπεζα Πειραιώς ύψους 160.000.000 και δεν μπορεί να πληρώσει ούτε τους τόκους.
Το ελάχιστο λοιπόν που θα έπρεπε να αναρωτηθούν οι Έλληνες είναι το πώς ένα κόμμα που επιδοτείται από το κράτος με σχεδόν 5.300.000 € κάθε χρόνο, άρα από τους ίδιους, συν επιδοτήσεις για εκλογές και Ευρωεκλογές, όχι μόνο δεν πληρώνει τα χρέη του, αλλά τα αυξάνει – έχοντας πλημμυρίσει τη χώρα με διαφημιστικά μηνύματα και με καταχωρήσεις για τις εκλογές, τα οποία χρηματοδοτούνται με δανεικά και αγύριστα. Επίσης το πώς είναι δυνατόν ένα τέτοιο κόμμα να σώσει τη χώρα που προηγουμένως κατέστρεψε, όταν δεν μπορεί να σώσει ούτε τον εαυτό του.

Επίλογος

Ολοκληρώνοντας, το κληροδότημα του κ. Κ. Καραμανλή, η κατεστραμμένη οικονομία της Ελλάδας δηλαδή, το διεφθαρμένο, διογκωμένο κομματικό-πελατειακό κράτος και το χρεοκοπημένο κόμμα, δεν ταιριάζει με τις ξαφνικές εμφανίσεις του στο ρόλο του λευκού ιππότη – οι οποίες τεκμηριώνουν πως δεν έχει καν το θάρρος να κάνει την αυτοκριτική του και δεν έχει διδαχτεί απολύτως τίποτα από τα θηριώδη λάθη του. Το θέμα όμως δεν είναι ποιος κάνει τα λάθη, αλλά ποιος τα πληρώνει – κάτι που οφείλουν να σκεφθούν πολύ σοβαρά οι Έλληνες, εάν έχουν μάθει έστω κάτι μετά από δέκα χρόνια βαθιάς κρίσης και λεηλασίας τους.
Υστερόγραφο: Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο Κώστας Καραμανλής οδήγησε τη χώρα σε πρόωρες εκλογές το 2009, εν μέσω της χειρότερης χρηματοπιστωτικής κρίσης στην ιστορία και ενώ είχε στερέψει η ρευστότητα παγκοσμίως, με τα γνωστά τεράστια δίδυμα ελλείμματα του προϋπολογισμού και του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών – έχοντας ουσιαστικά αποδράσει από τις ευθύνες του που γνώριζε επακριβώς, μεταξύ άλλων κρίνοντας από το ότι κρύφτηκε μετά στο καβούκι του, αδιαφορώντας εντελώς για τα μαρτύρια που υφίστανται έκτοτε οι Έλληνες και που φυσικά δεν αγγίζουν τον ίδιο (αφού εξασφάλισε τη βουλευτική του αμοιβή και τη σύζυγο του, με πτυχία που μόνο ως αξιοκρατικά δεν μπορούν να θεωρηθούν)









πηγή:https://analyst.gr/2019/06/29/to-klirodotima-tou-kosta-karamanli/