ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ
Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017
Κυριακή 6 Αυγούστου 2017
Παγκόσμια πρωταθλήτρια η Κατερίνα Στεφανίδη στο Λονδίνο. (4 ΒΙΝΤΕΟ)
Πιστή στο ραντεβού της με το βάθρο των νικητών η Κατερίνα Στεφανίδη και στο Παγκόσμιο πρωτάθλημα στίβου που γίνεται στο Λονδίνο.
Η χρυσή Ολυμπιονίκης του Ρίο κατέκτησε το πρώτο μετάλλιο για την Ελλάδα στη διοργάνωση στο άλμα επί κοντώ. Η Ελληνίδα πρωταθλήτρια πέρασε με το πρώτο άλμα τα 4.65, όπως και με τη πρώτη προσπάθεια πέρασε και τα 4.75. Η Στεφανίδη πέρασε και με τη πρώτη προσπάθεια το ύψος στο 4.82, επίδοση που της έδωσε το χρυσό μετάλλιο και τον τίτλο της παγκόσμιας πρωταθλήτριας στο Λονδίνο. Η Στεφανίδη είχε μία αποτυχημένη προσπάθεια στα 4.89, ωστόσο η ελληνίδα πρωταθλήτρια δεν σταμάτησε συνέχιζε να ανεβάζει τον πήχη στα 4.91 όπου πέρασε με τη πρώτη και αυτό το ύψος πετυχαίνοντας νέο πανελλήνιο ρεκόρ.
Η Στεφανίδη προσπάθησε να πετύχει και νέο ρεκόρ αγώνων βάζοντας τον πήχη στα 5.02 όπου έκανε τρεις άκυρες προσπάθειες.
Δεύτερη ήταν η Αμερικανίδα Σάντι Μόρις με 4.75, σε μια επανάληψη του τελικού των Ολυμπιακών Αγώνων στο Ρίο. Το χάλκινο μετάλλιο πήραν δύο αθλήτριες με 4.65μ, η Ρομπέιλις Πεϊνάδο (Βενεζουέλα) που σημείωσε εθνικό ρεκόρ και η Γιαρισλέι Σίλβα (Κούβα), κάτοχος του τίτλου (Πεκίνο 2015). Ο δύο αθλήτριες είχαν τις ίδιες προσπάθειες και μοιράστηκαν το χάλκινο.
Η κατάταξη στον τελικό:
1.Κατερίνα Στεφανίδη (Ελλάδα) 4.91μ2.Σάντι Μόρις (ΗΠΑ) 4.75μ3.Ρομπέιλις Πεϊνάδο (Βενεζουέλα) 4.65μ3.Γιαρισλέι Σίλβα (Κούβα) 4.65μ5.Λίζα Ρίζιχ (Γερμανία) 4.65μ6.Χόλι Μπράντσοου (Βρετανία) 4.65μ7.Αλίσα Νιούμαν (Καναδάς) 4.65μ8.Όλγκα Μουλίνα (Ρωσία, ανεξάρτητη) 4.55μ9.Ελίζα Μακάρτνεϊ (Νέα Ζηλανδία) 4.55μ10.Αντζέλικα Μπένγκτσον (Σουηδία) 4.55μ11.Νικόλ Μπίχλερ (Ελβετία) 4.45μ12.Ανίκα Νιούελ (Καναδάς) 4.45μ
ΠΗΓΕΣ: ΕΡΤ2, sports.ert.gr
Ετοιμοθάνατος, (ενδεχομένως Στρατιωτικός) ζήτησε να τον κρατήσουν στη ζωή λίγες μέρες για να πάρει σύνταξη η γυναίκα του
Στο αίτημα ενός ετοιμοθάνατου καρκινοπαθούς στους γιατρούς του νοσοκομείου να τον κρατήσουν σε μηχανική υποστήριξη για ακόμη πέντε ημέρες έτσι ώστε η σύζυγός του να κλείσει τα 55 και να λάβει σύνταξη χηρείας, αναφέρεται στη διαδικτυακή έκδοση το περιοδικό Focus.
Το περιοδικό σημειώνει: «Η ιστορία είναι πραγματική, ο ασθενής κατάγεται από τα Τρίκαλα. Ο λόγος για το αίτημά του είναι ότι η σύνταξη χηρείας δεν εξαρτάται από τα χρόνια εργασίας του συζύγου, αλλά από την ηλικία της χήρας. Αν δεν έχει συμπληρώσει τα 55 λαμβάνει μόνο ένα μικρό ποσό, χωρίς να παίζει ρόλο αν έχει ανήλικα παιδιά να θρέψει».
Ο ετοιμοθάνατος καρκινοπαθής ζήτησε να τον κρατήσουν σε μηχανική υποστήριξη για πέντε ακόμα ημέρες, ώστε να προλάβει η γυναίκα του να κλείσει τα 55 χρόνια και να λάβει την σύνταξή του.
Σύμφωνα με τον νέο νόμο το δικαίωμα να λαμβάνει σύζυγος την σύνταξη αποθανόντος έφ όρου ζωής ισχύει έφ όσον έχει συμπληρώσει τα 55 χρόνια την ημέρα θανάτου του εκλιπόντος.
Η ανθρώπινη τραγωδία και το δράμα ενός ετοιμοθάνατου για το μέλλον της οικογένειάς του παρουσιάστηκε κατά το τελευταίο δημοτικό συμβούλιο στην Λάρισα.
Σύμφωνα με την εξιστόρηση πρόκειται για ένα πολίτη, από τα Τρίκαλα, ενδεχομένως απόστρατο αξιωματικό.
Με το νόμο Κατρούγκαλου θεσπίζεται το 55ο έτος ως όριο ηλικίας του επιζώντος συζύγου για τη θεμελίωση δικαιώματος συνταξιοδότησης λόγω θανάτου και προκύπτουν οι εξής περιπτώσεις:
Εάν ο επιζών σύζυγος έχει συμπληρώσει τα 55 την ημερομηνία θανάτου: χορηγείται σύνταξη εφ’ όρου ζωής.
Εάν ο επιζών σύζυγος δεν έχει συμπληρώσει τα 55 κατά την ημερομηνία θανάτου: χορηγείται σύνταξη για μία τριετία και εάν το 55ο έτος συμπληρώνεται εντός αυτής της τριετίας, τότε η σύνταξη επαναχορηγείται στα 67 διά βίου. Αν το 55ο έτος της ηλικίας δεν συμπληρώνεται εντός της τριετίας, μετά τη λήξη της η σύνταξη διακόπτεται και δεν επαναχορηγείται.
Εάν η χήρα ή ο χήρος έχουν άγαμα και ανήλικα παιδιά έως 18 ετών ή έως 24 ετών, εφόσον αυτά σπουδάζουν, η σύνταξη χηρείας συνεχίζει να καταβάλλεται και μετά την πάροδο της τριετίας, ανεξαρτήτως ηλικιακού ορίου, στον επιζώντα σύζυγο. Δηλαδή αν η χήρα έχει ανήλικα παιδιά ή παιδιά σπουδαστές έως 24 ετών, δεν χάνει τη σύνταξη ακόμη κι αν είναι αρκετά μικρότερη από 55. Αντίθετα, συνεχίζει να την εισπράττει όσο τα παιδιά είναι ανήλικα ή κάτω των 24, εφόσον σπουδάζουν. Αν προλάβει, μάλιστα, να συμπληρώσει τα 55 πριν τα παιδιά ενηλικιωθούν ή πριν τελειώσουν τις σπουδές τους, τότε θα χάσει προσωρινά τη σύνταξη όταν τα παιδιά γίνουν 18 ή 24, αλλά θα την ξαναπάρει δια βίου στα 67.
πηγή:http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/2793135/etimothanatos-zitise-na-ton-kratisoun-sti-zoi-liges-meres-gia-na-pari-sintaxi-i-gineka-tou
Δεν μπορείς να επιλέξεις τους ηγέτες σου με κλήρωση
Υπάρχουν δύο διαφορετικά θέματα μέσα στην ίδια συζήτηση. Το πρώτο έχει να κάνει με τη διατήρηση ή μη των μαθητικών παρελάσεων. Και το δεύτερο με την επιλογή του σημαιοφόρου.
Εδώ και δεκαετίες έχουμε κατακτήσει το προνόμιο να μην απαιτούμε από τη νεολαία μας την επίδειξη στρατιωτικού πνεύματος. Υπάρχουν πλέον πολύ πιο δημιουργικοί και χρήσιμοι τρόποι για να καμαρώσουμε τα παιδιά μας ως το μέλλον της κοινωνίας μας. Και είναι καλύτερο, από το να τα βλέπουμε σε σειρές με το ίδιο βήμα, να τα παρακολουθούμε απελευθερωμένα και δημιουργικά. Για να τιμήσεις τους αγώνες του έθνους, δεν είναι απαραίτητο να βαδίσεις σαν στρατιώτης. Μπορείς, μαζί με τη μνήμη, να καταθέσεις προσφορά και ιδέες που θα κάνουν καλύτερο αυτόν τον τόπο. Θα ήταν ιδανικό αν στις εθνικές επετείους οι μαθητικές κοινότητες αναλάμβαναν πρωτοβουλίες κοινωνικής προσφοράς, ως ένδειξη τιμής προς εκείνους που προσέφεραν πολύ περισσότερα: τη ζωή τους.
Όμως γνωρίζω ότι, στην πατρίδα μας, η πλειονότητα της κοινής γνώμης είναι υπέρ των μαθητικών παρελάσεων. Πρόκειται, άλλωστε, για παράδοση. Το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε η επιλογή των σημαιοφόρων να γίνεται με κλήρωση. Η σημαία δεν θα παραδίδεται στον αριστούχο, αλλά στον πιο τυχερό. Αυτό δεν είναι σωστό.
Είχα την τιμή να είμαι δύο φορές σημαιοφόρος της ελληνικής ομάδας σε Ολυμπιακούς Αγώνες. Δεν επρόκειτο να την αποδεχθώ αν ήταν προϊόν τύχης. Η θέση του σημαιοφόρου είναι, πάνω από όλα, εκείνη του ηγέτη. Στον σημαιοφόρο ανατίθεται η τιμή και η ευθύνη να βαδίσει πρώτος, να προχωρήσει μπροστά. Και υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι για τους οποίους γίνεται αυτό. Δεν μπορείς να επιλέξεις τους ηγέτες σου με κλήρωση, αν και, για να είμαι ειλικρινής, καμιά φορά πιστεύω ότι η τύχη θα τα κατάφερνε καλύτερα από εμάς.
Όσο, λοιπόν, έχουμε παρελάσεις, η σημαία πρέπει να παραδίδεται στον καλύτερο. Μόνο που αυτός δεν χρειάζεται να είναι πάντα ο άριστος στους βαθμούς.
Υπάρχουν πολλά πεδία αριστείας, δεν είναι μόνο η βαθμολογική επίδοση.
Άριστος είναι ο μαθητής με κινητικά προβλήματα που έχει στους ώμους μεγαλύτερο βάρος σε σχέση με τους συμμαθητές του.
Άριστος είναι και ο μαθητής που αγωνίζεται με επιτυχία στους αθλητικούς στίβους και ας μην έχει χρόνο για τα μαθήματα.
Άριστος είναι ο μαθητής που την προηγούμενη χρονιά ήταν κάτω από τη βάση και φέτος προσπαθεί, αφιερώνοντας πολλαπλάσιο χρόνο στο διάβασμα.
Άριστος είναι και ο μαθητής που οι γονείς του δεν μιλούν ελληνικά, που ο ίδιος δεν θεωρείται Έλληνας στα χαρτιά, και όμως μιλάει, γράφει και αισθάνεται όπως ένας από εμάς.
Όμως άριστος είναι και ο μαθητής που μετά το σχολείο πηγαίνει και κάνει μεροκάματο για να στηρίξει την οικογένειά του. Αλλά και αυτός που διακρίνεται στη μουσική, που χορεύει ή έχει θεατρικό ταλέντο, άριστος δεν είναι;
Υπάρχουν πολλοί άριστοι μαθητές μέσα σε κάθε τάξη ελληνικού σχολείου. Αρκεί, φυσικά, να συμφωνήσουμε ότι η αριστεία δεν μετριέται μόνο με βαθμούς στον έλεγχο. Ας αρχίσουμε, λοιπόν, να επιλέγουμε τους σημαιοφόρους διαφορετικά.
Όχι όμως στην τύχη.
Είναι άδικο.
Αν κάνουμε κλήρωση, κλείνουμε τα μάτια σε όλα αυτά που πετυχαίνουν καθημερινά τα παιδιά μας.
Ας κοιτάξουμε δίπλα μας με άλλο μάτι.
Θα δούμε τους αρίστους.
Και τότε μπορεί να τους επιλέξουμε μαζί.
Τυχεροί θα είμαστε εμείς, όχι οι σημαιοφόροι.
πηγή:http://www.kathimerini.gr/921621/article/epikairothta/politikh/oi-aristoi-poy-den-timoyme
Γερμανικό "πλιάτσικο" στο Ελληνικό μέλλον, προχωρούν σε ένα νέου τύπου "παιδομάζωμα".
Ο Στέφανος και η Χριστίνα, παρότι έχουν στην Ελλάδα μια άκρως επιτυχημένη επιχείρηση, αποφάσισαν να πάρουν τα δύο παιδιά τους και να μεταναστεύσουν στη Γερμανία.
Λύγισαν από τη δολοφονική φορολογία που δεν άφηνε ούτε ευρώ στο οικογενειακό ταμείο τους, παρότι οι δουλειές πήγαιναν πολύ καλά. Δούλευαν πάνω από 10 ώρες την ημέρα, δεν έβλεπαν τα παιδιά τους, βρίσκονταν σε διαρκές στρες και ουσιαστικά δεν ζούσαν.
Την ίδια επιλογή έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια χιλιάδες Έλληνες, κυρίως νέοι, που αναζητούν μια καλύτερη τύχη. Γιατί όμως επέλεξαν τη Γερμανία; Ο πρώτος και κυριότερος λόγος είναι οι παροχές και τα δεκάδες επιδόματα! Ναι, η Γερμανία, που μας κουνά το δάχτυλο για τις υπερβολικές «σπατάλες», δίνει παχυλά βοηθήματα πάσης φύσεως, εφόσον όμως πρόκειται για μετανάστες που έχουν χρήματα ή είναι βέβαιο ότι μπορούν να συνεισφέρουν στην οικονομία της χώρας τους. Μόνο το στεγαστικό επίδομα για τους ξένους μπορεί να φτάσει τα 1.800 ευρώ τον μήνα!
Την ίδια επιλογή έχουν κάνει τα τελευταία χρόνια χιλιάδες Έλληνες, κυρίως νέοι, που αναζητούν μια καλύτερη τύχη. Γιατί όμως επέλεξαν τη Γερμανία; Ο πρώτος και κυριότερος λόγος είναι οι παροχές και τα δεκάδες επιδόματα! Ναι, η Γερμανία, που μας κουνά το δάχτυλο για τις υπερβολικές «σπατάλες», δίνει παχυλά βοηθήματα πάσης φύσεως, εφόσον όμως πρόκειται για μετανάστες που έχουν χρήματα ή είναι βέβαιο ότι μπορούν να συνεισφέρουν στην οικονομία της χώρας τους. Μόνο το στεγαστικό επίδομα για τους ξένους μπορεί να φτάσει τα 1.800 ευρώ τον μήνα!
Με μια σειρά από πονηρές ρυθμίσεις οι Γερμανοί προχωρούν τα τελευταία χρόνια σε ένα νέου τύπου «παιδομάζωμα». Αφού διέλυσαν τις περισσότερες χώρες του Νότου, με πρώτη την Ελλάδα, προσφέρουν «δώρα» για να μαζέψουν στη χώρα τους λαμπρά μυαλά και ελπιδοφόρους επαγγελματίες. Την ίδια ώρα, οι επιχειρήσεις τους δουλεύουν στον αυτόματο πιλότο και χιλιάδες Γερμανοί εργάζονται λιγότερο από οκτώ ώρες, εκμεταλλευόμενοι τα φθηνά ξένα εργατικά χέρια.
Το κόλπο είναι καλοστημένο και θωρακισμένο με κάθε τρόπο:
Αρχικά κανείς δεν μπορεί να εργαστεί στη Γερμανία, αν δεν έχει μόνιμη κατοικία. Με αυτό τον τρόπο κλείνουν την πόρτα σε φτωχούς μετανάστες ή απελπισμένους που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Ετσι κάνουν το πρώτο και βασικό «ξεσκαρτάρισμα» του εργατικού δυναμικού που χρειάζονται.
Το κόλπο είναι καλοστημένο και θωρακισμένο με κάθε τρόπο:
Αρχικά κανείς δεν μπορεί να εργαστεί στη Γερμανία, αν δεν έχει μόνιμη κατοικία. Με αυτό τον τρόπο κλείνουν την πόρτα σε φτωχούς μετανάστες ή απελπισμένους που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα. Ετσι κάνουν το πρώτο και βασικό «ξεσκαρτάρισμα» του εργατικού δυναμικού που χρειάζονται.
Δεύτερον, κανένα σπίτι δεν νοικιάζεται σε ξένους χωρίς σοβαρές εγγυήσεις και μια γενναία προκαταβολή ενοικίου έως και για ένα έτος. Γλιτώνουν με αυτό τον τρόπο από τζαμπατζήδες ή άφραγκους που θα αφήσουν χρέη.
Τρίτον, βεβαιώνονται οι υπηρεσίες τους ότι αυτοί που τελικά θα πάρουν άδεια εργασίας είναι χρήσιμοι και αποδοτικοί.
Συμπερασματικά, η Γερμανία καλοδέχεται μόνο τους οικονομικούς μετανάστες με... γεμάτο πορτοφόλι, εκτός κι αν διαθέτουν σημαντικά πτυχία ή δεξιότητες.
Στη συνέχεια, όμως, τα δίνουν όλα για να τους κρατήσουν στη χώρα τους:
Στη συνέχεια, όμως, τα δίνουν όλα για να τους κρατήσουν στη χώρα τους:
. Τεράστιο επίδομα ενοικίου,
. Βοήθημα για κάθε παιδί,
. Φοροαπαλλαγές,
. Άλλο επίδομα αν τα παιδιά πηγαίνουν στο σχολείο,
. Εκπτώσεις σε δημοτικά τέλη και κάθε λογής διευκολύνσεις.
Το «κοινωνικό» κράτος τους θυμίζει το αντίστοιχο ελληνικό της πρώτης εποχής του ΠΑΣΟΚ. Ο «σφιχτός» Σόιμπλε έχτισε ένα παμπόνηρο σύστημα για να δελεάσει μόνο αυτούς που η γερμανική «μηχανή» έχει ανάγκη. Πραγματικά σατανικό!
Την ίδια ώρα οι δανειστές επιβάλλουν στην Ελλάδα μια σειρά από περικοπές, ορισμένες εκ των οποίων είναι προκλητικά ανάλγητες.
Την ίδια ώρα οι δανειστές επιβάλλουν στην Ελλάδα μια σειρά από περικοπές, ορισμένες εκ των οποίων είναι προκλητικά ανάλγητες.
Κορυφαίο παράδειγμα η «σφαγή» των συντάξεων στις χήρες! Ουσιαστικά κόβουν όλα όσα προσφέρουν οι ίδιοι απλόχερα. Είναι απορίας άξιο, γιατί οι πολιτικοί μας που διαπραγματεύονται με τους Γερμανούς, δεν επικαλούνται τις παροχές της κυρίας Μέρκελ. Ενδεχομένως να τις αγνοούν με βάση την ασχετοσύνη και την προχειρότητα που επέδειξαν όσοι κλήθηκαν έως τώρα να υπερασπιστούν τα δικαιώματα των Ελλήνων
. Ο Στέφανος και η Χριστίνα, λοιπόν, γι’ αυτό φεύγουν. Το τίμημα της ξενιτιάς είναι βαρύ, όμως εκεί στη Γερμανία ελπίζουν ότι θα έχουν μέλλον. Θα βάλουν στην αρχή βαθιά το χέρι στην τσέπη, όμως είναι δεδομένο ότι μόλις θεωρηθούν «Γερμανοί πολίτες», θα απολαύσουν προνόμια που εδώ δεν θα έβλεπαν ούτε στον ύπνο τους. Πώς να τους πεις, λοιπόν, ότι κάνουν λάθος;
Οι Γερμανοί, και εν γένει οι κατακτητές, πάντα αυτήν τη μέθοδο ακολουθούσαν. Στην Κατοχή μάς πήραν τον χρυσό και τις πρώτες ύλες. Τώρα θησαυρίζουν εις βάρος μας μέσω των τόκων και μας αρπάζουν ό,τι πολυτιμότερο έχουμε. Το μέλλον μας! Η Ιστορία επαναλαμβάνεται.
Δημήτρης Ριζούλης
ΠΗΓΉ:http://www.dimokratianews.gr/content/77263/germaniko-pliatsiko-sto-elliniko-mellonΛεφτά (και ακατάσχετα) υπάρχουν για τα κόμματα
Με αρκετή καθυστέρηση δημοσιεύτηκε χθες η υπουργική απόφαση που κατανέμει πάνω από 3.000.000 ευρώ (η τρίτη δόση της κρατικής ενίσχυσης του 2017) στα δικαιούχα κόμματα.
Η απόφαση βγήκε λίγες μέρες μετά την ψήφιση της τροπολογίας με την οποία επανερχόταν το ακατάσχετο στο 40% της επιδότησης προς τα κόμματα μέχρι το τέλος του χρόνου, από το 10% που όριζε ο νόμος, με πολλούς να κάνουν τους σχετικούς συνειρμούς για την καθυστέρηση...
Η κατανομή αφορά τα κόμματα που στις βουλευτικές εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015 και στις ευρωεκλογές του Μαΐου 2014 συγκέντρωσαν τουλάχιστον 1,5% στην επικράτεια.
Η κατανομή αφορά τα κόμματα που στις βουλευτικές εκλογές του Σεπτεμβρίου 2015 και στις ευρωεκλογές του Μαΐου 2014 συγκέντρωσαν τουλάχιστον 1,5% στην επικράτεια.
Εν προκειμένω:
. Ο ΣΥΡΙΖΑ έλαβε 1.021.873,23 ευρώ
. Η Ν.Δ. 825.869,61
. Η Χρυσή Αυγή 264.163,92 (σ.σ.: το κόμμα υπενθυμίζει, εντούτοις, ότι «δεν λαμβάνει ούτε μισό ευρώ κρατική χρηματοδότηση»)
. Η Χρυσή Αυγή 264.163,92 (σ.σ.: το κόμμα υπενθυμίζει, εντούτοις, ότι «δεν λαμβάνει ούτε μισό ευρώ κρατική χρηματοδότηση»)
. Η Δημοκρατική Συμπαράταξη 206.476,70
. Το ΚΚΕ 225.936,64
. Το Ποτάμι 187.074
. Οι Ανεξάρτητοι Έλληνες 176.386,84
. Η Ένωση Κεντρώων 30.506,09,
. Η Ελιά - ΠΑΣΟΚ 39.077,66,
. Η Λαϊκή Ενότητα 18.317,66 και
. Ο ΛΑΟΣ 18.317,65 ευρώ.
Στις πιστώσεις
Το συνολικό ποσό της γ' δόσης που κατανέμεται ανέρχεται στα 3.114.000 ευρώ και θα καλυφθεί από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του υπουργείου Εσωτερικών.
Με προ ημερών -εκπρόθεσμη, μάλιστα- τροπολογία η χρηματοδότηση των κομμάτων επανέρχεται στο προηγούμενο καθεστώς και, παρότι στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης είχε ψηφιστεί άλλη ρύθμιση, που πρόβλεπε την κατάσχεση της κρατικής επιδότησης μέχρι και το 90% του ποσού. Δηλαδή, πλέον οι τράπεζες θα μπορούν να λάβουν το 60% της χρηματοδότησης των κομμάτων που χρωστούν και όχι το 90%, όπως είχε νομοθετήσει νωρίτερα η κυβέρνηση.
Το συνολικό ποσό της γ' δόσης που κατανέμεται ανέρχεται στα 3.114.000 ευρώ και θα καλυφθεί από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του υπουργείου Εσωτερικών.
Με προ ημερών -εκπρόθεσμη, μάλιστα- τροπολογία η χρηματοδότηση των κομμάτων επανέρχεται στο προηγούμενο καθεστώς και, παρότι στο πλαίσιο της δεύτερης αξιολόγησης είχε ψηφιστεί άλλη ρύθμιση, που πρόβλεπε την κατάσχεση της κρατικής επιδότησης μέχρι και το 90% του ποσού. Δηλαδή, πλέον οι τράπεζες θα μπορούν να λάβουν το 60% της χρηματοδότησης των κομμάτων που χρωστούν και όχι το 90%, όπως είχε νομοθετήσει νωρίτερα η κυβέρνηση.
πηγή:http://www.dimokratianews.gr/content/77294/lefta-kai-akatasheta-yparhoyn-gia-ta-kommata
Πιο μεγάλες οι εισφορές από το ύψος των συντάξεων
Ένα σχεδόν εξωφρενικά άδικο, κοινωνικά και κυρίως αναλογιστικά ασφαλιστικό σύστημα, με συντάξεις οι οποίες είναι πολύ χαμηλότερες από τις εισφορές που θα καταβληθούν, δημιούργησε ο νόμος Κατρούγκαλου.
Συνεχίζοντας την πρακτική που θέλει τις ασφαλιστικές μεταρρυθμίσεις να γίνονται στη χώρα μας χωρίς μακροπρόθεσμη πνοή και επιστημονική τεκμηρίωση, ο νόμος του 2016 αλλά και οι μετέπειτα παρεμβάσεις οδήγησαν το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης από το ένα άκρο στο άλλο.
Έτσι, από ένα σύστημα όπου οι συντάξεις ήταν υπερχρηματοδοτημένες, με την κοινωνία μέσω της φορολογίας να πληρώνει τις συντάξεις όχι μόνο αυτών που έπαιρναν ποσά κοντά στο όριο της φτώχειας αλλά ακόμη και της πλειονότητας των δημοσίων υπαλλήλων, περνάμε σε ένα σύστημα όπου από το 2019 και μετά, οι συντάξεις του δημόσιου συστήματος ασφάλισης θα είναι υποχρηματοδοτημένες. Δηλαδή, οι εισφορές που καταβάλλονται θα είναι πολύ υψηλότερες από τις τελικές συντάξεις…
Σε μια ολιγοσέλιδη, αλλά άκρως αποκαλυπτική έκδοση, η αντιπρόεδρος της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής Μαριάννα Παπαμιχαήλ επιχειρεί την «ακτινοσκόπηση» των πρόσφατων ασφαλιστικών μεταρρυθμίσεων, με βάση ένα δείκτη που αποδεικνύει την ανταποδοτικότητα των κύριων συντάξεων.
Αυτό που αποδεικνύεται στην έκθεση, λοιπόν, είναι ότι το 2008, το γενικό Ποσοστό Ομαδικής Χρηματοδότησης (ΠΟΧ) του συστήματος ήταν εξωφρενικά υψηλό.
Η μέση ηλικία συνταξιοδότησης ήταν τα 61 έτη, με καριέρα 25 ετών και μέση σύνταξη 1.246 ευρώ, υπερδιπλάσια από το κατώφλι φτώχειας που τότε ήταν 573,25 ετών.
Συνεχίζοντας την πρακτική που θέλει τις ασφαλιστικές μεταρρυθμίσεις να γίνονται στη χώρα μας χωρίς μακροπρόθεσμη πνοή και επιστημονική τεκμηρίωση, ο νόμος του 2016 αλλά και οι μετέπειτα παρεμβάσεις οδήγησαν το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης από το ένα άκρο στο άλλο.
Έτσι, από ένα σύστημα όπου οι συντάξεις ήταν υπερχρηματοδοτημένες, με την κοινωνία μέσω της φορολογίας να πληρώνει τις συντάξεις όχι μόνο αυτών που έπαιρναν ποσά κοντά στο όριο της φτώχειας αλλά ακόμη και της πλειονότητας των δημοσίων υπαλλήλων, περνάμε σε ένα σύστημα όπου από το 2019 και μετά, οι συντάξεις του δημόσιου συστήματος ασφάλισης θα είναι υποχρηματοδοτημένες. Δηλαδή, οι εισφορές που καταβάλλονται θα είναι πολύ υψηλότερες από τις τελικές συντάξεις…
Σε μια ολιγοσέλιδη, αλλά άκρως αποκαλυπτική έκδοση, η αντιπρόεδρος της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής Μαριάννα Παπαμιχαήλ επιχειρεί την «ακτινοσκόπηση» των πρόσφατων ασφαλιστικών μεταρρυθμίσεων, με βάση ένα δείκτη που αποδεικνύει την ανταποδοτικότητα των κύριων συντάξεων.
Αυτό που αποδεικνύεται στην έκθεση, λοιπόν, είναι ότι το 2008, το γενικό Ποσοστό Ομαδικής Χρηματοδότησης (ΠΟΧ) του συστήματος ήταν εξωφρενικά υψηλό.
Η μέση ηλικία συνταξιοδότησης ήταν τα 61 έτη, με καριέρα 25 ετών και μέση σύνταξη 1.246 ευρώ, υπερδιπλάσια από το κατώφλι φτώχειας που τότε ήταν 573,25 ετών.
Το 2011 μόνο οι συντάξεις του ΟΑΕΕ, των τραπεζών και του ΤΑΠ-ΟΤΕ χρηματοδοτήθηκαν κατά μέσον όρο αποκλειστικά από εισφορές των ασφαλισμένων, μιας και έχουν ΠΟΧ μικρότερο ή σχεδόν ίσο με 100%.
Τα υπόλοιπα Ταμεία είχαν ΠΟΧ μεγαλύτερο του 100%.
Για παράδειγμα το Ταμείο του Δημοσίου τομέα είχε ΠΟΧ 186%!
Για παράδειγμα το Ταμείο του Δημοσίου τομέα είχε ΠΟΧ 186%!
Το ΠΟΧ του ΟΓΑ ήταν 268%, όμως η μέση σύνταξη του ΟΓΑ ήταν 378,1 ευρώ, κάτω από το κατώφλι της φτώχειας (598,17 ευρώ) και σε ένα σύστημα αναδιανεμητικό, η αλληλεγγύη «νομιμοποιείται».
Αντίθετα, όπως αναφέρει η μελέτη, η σύνταξη του Δημοσίου είναι περίπου διπλάσια από το κατώφλι της φτώχειας και ακόμη και μέσα σε ένα αναδιανεμητικό σύστημα δεν εξηγείται τόσο μεγάλη απόκλιση.
Αντίθετα, όπως αναφέρει η μελέτη, η σύνταξη του Δημοσίου είναι περίπου διπλάσια από το κατώφλι της φτώχειας και ακόμη και μέσα σε ένα αναδιανεμητικό σύστημα δεν εξηγείται τόσο μεγάλη απόκλιση.
Όπως δεν δικαιολογείται ΠΟΧ άνω του 100% για το Ταμείο της ΔΕΗ, όταν το 2011 η μέση σύνταξη ήταν 2.606 ευρώ.
Και όμως, το ΠΟΧ του Ταμείου της ΔΕΗ ήταν 123%.
Υψηλό ΠΟΧ είχε και το ΙΚΑ, κοντά στο 133%. Όμως το ΙΚΑ περιλαμβάνει τον μεγαλύτερη πληθυσμό της χώρας , η μέση σύνταξη ήταν τότε χαμηλότερη από όλα τα υπόλοιπα Ταμεία πλην του ΟΓΑ, ενώ η μεγάλη μάζα των ασφαλισμένων βρισκόταν στα χαμηλά συνταξιοδοτικά κλιμάκια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην έκθεση, «αποδεικνύεται η πικρή αλήθεια της ασφαλιστικής αναδιανομής όχι μόνο του αναδιανεμητικού αλλά και του κεφαλαιοποιητικού συστήματος.
Το μέσο ΠΟΧ το 2011 ήταν 150% και η μέση κύρια σύνταξη στα 1.081,5 ευρώ, δηλαδή τα δύο τρίτα μόνο ήταν καλυμμένα από εισφορές και τα υπόλοιπο ένα τρίτο συμπληρωνόταν από τον προϋπολογισμό. Για να ήταν, δε, το σύστημα αναλογιστικά δίκαιο, η μέση κύρια σύνταξη θα έπρεπε να είναι 1.052 ευρώ δια 1,5, ήτοι 721 ευρώ.
Εξετάζοντας τώρα τη μεταρρύθμιση του 2016 και λαμβάνοντας ως παροχή ότι τα Ταμεία φέρουν ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά με το 2014, η μελέτη καταλήγει και πάλι ότι και με τη μεταρρύθμιση Κατρούγκαλου δεν ελήφθη σχεδόν καμία μέριμνα για την ανταποδοτικότητα των εισφορών.
Ο ΟΓΑ παραμένει ο πλέον υπερχρηματοδοτημένος φορέας για το 2016 έως το 2019, με το ΠΟΧ να παραμένει άνω του 200%.
Το μέσο ΠΟΧ το 2011 ήταν 150% και η μέση κύρια σύνταξη στα 1.081,5 ευρώ, δηλαδή τα δύο τρίτα μόνο ήταν καλυμμένα από εισφορές και τα υπόλοιπο ένα τρίτο συμπληρωνόταν από τον προϋπολογισμό. Για να ήταν, δε, το σύστημα αναλογιστικά δίκαιο, η μέση κύρια σύνταξη θα έπρεπε να είναι 1.052 ευρώ δια 1,5, ήτοι 721 ευρώ.
Εξετάζοντας τώρα τη μεταρρύθμιση του 2016 και λαμβάνοντας ως παροχή ότι τα Ταμεία φέρουν ακριβώς τα ίδια χαρακτηριστικά με το 2014, η μελέτη καταλήγει και πάλι ότι και με τη μεταρρύθμιση Κατρούγκαλου δεν ελήφθη σχεδόν καμία μέριμνα για την ανταποδοτικότητα των εισφορών.
Ο ΟΓΑ παραμένει ο πλέον υπερχρηματοδοτημένος φορέας για το 2016 έως το 2019, με το ΠΟΧ να παραμένει άνω του 200%.
Η στρέβλωση παραμένει στο Δημόσιο, με ΠΟΧ 115% και μέση σύνταξη 922 ευρώ, όταν ο ΟΑΕΕ έχει ΠΟΧ 49%, με σύνταξη 913 ευρώ τον μήνα ανατρέποντας απόλυτα τη λογική της αναδιανομής.
Η ίδια αναιτιολόγητη στρέβλωση ισχύει για τις τράπεζες και τα υπόλοιπα ειδικά ταμεία και κυρίως το Ταμείο της ΔΕΗ.
Η ίδια αναιτιολόγητη στρέβλωση ισχύει για τις τράπεζες και τα υπόλοιπα ειδικά ταμεία και κυρίως το Ταμείο της ΔΕΗ.
Το 2016 το ΠΟΧ για τις τράπεζες είναι 58% και πέφτει στο 39% το 2019.
Για το ΤΑΠ ΟΤΕ το ΠΟΧ από 63% το 2016 κατακρημνίζεται στο 41% το 2019,
ενώ για το Ταμείο της ΔΕΗ από 69% πέφτει στο 45%.
Αλλά και για το ΕΤΑΑ, από 67% το 2016, διαμορφώνεται στο 57% το 2019.
Το συνολικό ΠΟΧ του συστήματος το 2019 πέφτει στο 89%, σημειώνοντας ιστορικό αρνητικό ρεκόρ ανταποδοτικότητας.
Τι είναι ο κρίσιμος παράγων «ΠΟΧ»
Το Ποσοστό Ομαδικής Χρηματοδότησης (ΠΟΣ) δείχνει αν η σύνταξη είναι αντίστοιχη των εισφορών που έχουν καταβληθεί.
Το συνολικό ΠΟΧ του συστήματος το 2019 πέφτει στο 89%, σημειώνοντας ιστορικό αρνητικό ρεκόρ ανταποδοτικότητας.
Τι είναι ο κρίσιμος παράγων «ΠΟΧ»
Το Ποσοστό Ομαδικής Χρηματοδότησης (ΠΟΣ) δείχνει αν η σύνταξη είναι αντίστοιχη των εισφορών που έχουν καταβληθεί.
Για να είναι δηλαδή αναλογιστικά δίκαιο ένα σύστημα κοινωνικής ασφάλισης θα πρέπει το ΠΟΧ να βρίσκεται πέριξ του 100%, που σημαίνει ότι τη στιγμή της συνταξιοδότησης, η παρούσα αξία της σύνταξης συμπίπτει κατά μέσον όρο με τις συσσωρευμένες εισφορές της συγκεκριμένης ομάδας συνταξιούχων που εξετάζουμε.
Αν το ΠΟΧ είναι πάνω από 100% , τότε οι συγκεκριμένοι 100%, τότε οι συγκεκριμένοι συνταξιούχοι λαμβάνουν συντάξεις υπερχρηματοδοτημένες από τους φόρους και το κοινωνικό σύνολο.
Αντίστοιχα, εάν το ΠΟΧ είναι μικρότερο του 100% , σημαίνει ότι το ποσό της σύνταξης είναι αναλογιστικά άδικο, με την αυστηρή έννοια του όρου, και ότι η συγκεκριμένη ομάδα ασφαλισμένων επιβαρύνεται περισσότερο για να στηρίξει κάποιες άλλες ομάδες, χάριν της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Πηγή: Καθημερινή- http://www.enikonomia.gr/economy/162277,pio-megales-oi-eisfores-apo-to-ypsos-ton-syntaxeon.html
Αν το ΠΟΧ είναι πάνω από 100% , τότε οι συγκεκριμένοι 100%, τότε οι συγκεκριμένοι συνταξιούχοι λαμβάνουν συντάξεις υπερχρηματοδοτημένες από τους φόρους και το κοινωνικό σύνολο.
Αντίστοιχα, εάν το ΠΟΧ είναι μικρότερο του 100% , σημαίνει ότι το ποσό της σύνταξης είναι αναλογιστικά άδικο, με την αυστηρή έννοια του όρου, και ότι η συγκεκριμένη ομάδα ασφαλισμένων επιβαρύνεται περισσότερο για να στηρίξει κάποιες άλλες ομάδες, χάριν της κοινωνικής αλληλεγγύης.
Πηγή: Καθημερινή- http://www.enikonomia.gr/economy/162277,pio-megales-oi-eisfores-apo-to-ypsos-ton-syntaxeon.html
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)