Κυριακή 28 Σεπτεμβρίου 2014

ΔΕΥΤΕΡΑ 06 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ Η ΠΡΩΤΗ ΓΕΥΣΗ ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ









           Την  Δευτέρα 06 Οκτωβρίου, με την κατάθεση στη Βουλή του προσχεδίου προϋπολογισμού, για το έτος 2015, θα πάρουμε την πρώτη γεύση του σχεδίου που προωθεί η Κυβέρνηση για την αποκατάσταση μισθών και συντάξεων καθώς και την επιστροφή των αναδρομικών.

            Οι αποφάσεις που θα αποτυπώνονται στο προσχέδιο του προϋπολογισμού, θα είναι αυτές που θα καθορίσουν, σε μεγάλο βαθμό, τις ενέργειες - δράσεις που θα πρέπει να αναλάβουμε, στην περίπτωση  που το ΥΠΟΙΚ, δεν εφαρμόσει πλήρως την απόφαση του ΣτΕ. 

            Επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι, οι ευκαιρίες δεν περιμένουν,τα περιθώρια αναβολής στενεύουν, θα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι και έτοιμοι για όλα. 

Υποβολή προτάσεων και Ιδεών από το εν αποστρατεία προσωπικό







Υποβολή  προτάσεων και Ιδεών από το εν αποστρατεία προσωπικό







Το Γενικό Επιτελείο Στρατού σας γνωρίζει ότι, στο πλαίσιο της συνεχούς μέριμνας και για το εν αποστρατεία προσωπικό, ο Αρχηγός του ΓΕΣ Αντιστράτηγος κ. Χρίστος Μανωλάς, αποφάσισε τη δημιουργία εφαρμογής με την ονομασία «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΥΛΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ», στην επίσημη ιστοσελίδα του ΓΕΣ, «www.army.gr».

Σκοπός της παραπάνω εφαρμογής είναι η παρεχόμενη δυνατότητα και για τα εν αποστρατεία στελέχη της ηλεκτρονικής υποβολής προτάσεων και ιδεών, οι οποίες θα αποτελέσουν πολύτιμη πηγή άντλησης πληροφόρησης για βελτίωση ισχυουσών διαταγών, Νόμων και συνθηκών που αφορούν την υπηρεσία και τα στελέχη της (εν ενεργεία και εν αποστρατεία).

Η είσοδος στη παραπάνω εφαρμογή θα πραγματοποιείται με την χρήση του προσωπικού κωδικού αριθμού φακέλου ΕΚΟΕΜΣ


πηγή:army.gr


ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ THΣ Ε.Α.Α.Σ. ΓΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ



ΕΑΑΣ/Παράρτημα Άρτας


          Το Γραφείο του παραρτήματός μας επισκέφθηκε ο πρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ., Υπτγος  Δανιάς Ευάγγελος με σκοπό την ενημέρωση σε θέματα που μας απασχολούν καθώς και για συζήτηση εφ΄ όλης της ύλης.

         Η προσέλευση των συναδέλφων ήταν πολύ μεγάλη, η δε ενημέρωση ήταν αναλυτική και διεξοδική σε όλα τα θέματα που μας αφορούν και μας απασχολούν


          Τα κυρίαρχα θέματα της ενημέρωσης και στη συνέχεια της συζήτησης που ακολούθησε, ήταν οι πληροφορίες που είχε για  αποκατάσταση των συντάξεων καθώς και ποιες θα είναι οι ενέργειες στη περίπτωση που δεν εφαρμοστεί πλήρως η απόφαση του ΣτΕ. Μας έκανε γνωστό, πως  οι πρόεδροι των θεσμικών Ενώσεων κλήθηκαν στο ΥΠΕΘΑ, όπου τους ενημέρωσαν για το σχέδιο που αφορούσε  στην αποκατάσταση μισθών και συντάξεων και τους έδειξαν,χωρίς να τους επιδοθεί, και το σχετικό έγγραφο. Σε ότι αφορά το θέμα των ενεργειών, στην περίπτωση δυσμενούς εξέλιξης στην αποκατάσταση τω συντάξεων, μας τόνισε με έμφαση ότι η Ε.Α.Α.Σ. είναι αποφασισμένη να εξαντλήσει όλα τα προβλεπόμενα ένδικα μέσα, φτάνοντας και μέχρι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.













             





























ΞΥΠΝΗΣΤΕ !!! ΕΧΘΡΟΣ ΠΡΟ ΤΩΝ ΠΥΛΩΝ. ΦΥΛΑΚΕΣ ΓΡΗΓΟΡΕΙΤΕ !!!


        1.    Με αφορμή τις αναδρομικές αυξήσεις στα εφάπαξ, δεκάδων συνταξιούχων των ΔΕΚΟ και τραπεζών, έπειτα από την αμετάκλητη  απόφαση δικαστικών αποφάσεων σχετικών με την άρση του πλαφόν που είχε επιβληθεί στα εφάπαξ και κρίθηκε αντισυνταγματικό το 2008.
       2.   Η αντισυνταγματικότητα της σχετικής απόφασης,  δεν έχει γενική εφαρμογή, αλλά αφορά μόνο σε όσους είχαν ασκήσει ή ασκούν ακόμη και σήμερα προσφυγές στα δικαστήρια, διεκδικώντας αναδρομικά την επιπλέον διαφορά που προκύπτει από τον επανυπολογισμό του εφάπαξ χωρίς πλαφόν.
      3.    Από τα παραπάνω,  αντιλαμβανόμαστε πλέον ξακάθαρα, ότι η εκτελεστική εξουσία δεν είναι διατεθειμένη,να εφαρμόσει επακριβώς την απόφαση του ΣτΕ γιατί:

             α.  Μπορεί το ΣτΕ να αποφάσισε αμετάκλητα, ότι ανήκουμε στον σκληρό πυρήνα του Κράτους, ότι οι περικοπές σε μισθούς και συντάξεις είναι παράνομες και αντισυνταγματικές, ότι χρίζουμε ειδικής προστασίας και μεταχείρισης σε σχέση με τους άλλους εργαζόμενους του Δημόσιου τομέα ,για τους οποίους έκρινε ότι οι περικοπές των μισθών τους ήταν νόμιμες και Συνταγματικές, για τους κυβερνώντες όμως σκληρός πυρήνας του Κράτους είναι τα "δικά" τους παιδιά,αυτούς που έχουν υποστεί τις μικρότερες μειώσεις, αυτούς που τα επικουρικά τους ταμεία, επιδοτούνται  γενναία από τον Κρατικό προϋπολογισμό, εμείς γι΄αυτούς απλώς είμαστε οι παρίες του Δημοσίου και γι΄αυτό είμαστε  ουραγοί στον μισθολογικό πίνακα και εκεί θέλουν να παραμείνουμε.

              β.   Μας θεωρούν δεδομένους, υποταγμένους, άβουλους , άπραγους, ότι δεν έχουμε το σθένος και την δύναμη να συνεχίσουμε τον δικαστικό αγώνα και ότι έχουμε αποδεχθεί την μερική  αποκατάσταση των μισθών και συντάξεων ως "μάννα εξ ουρανού".

               γ.    Μπορεί να θορυβήθηκαν από τον τεράστιο αριθμό αιτήσεων που υποβλήθηκαν στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, θεωρούν όμως ότι ο αριθμός  του επόμενου δικαστικού βήματος που είναι οι αγωγές, θα είναι πολύ μικρός, με αποτέλεσμα να μπορεί με σχετική άνεση, να επιστρέψει τα αναδρομικά και μάλιστα
έντοκα και να επαναφέρει τους μισθούς και συντάξεις στα επίπεδα του Ιουλίου 2012, για τους υπόλοιπους συναδέλφους θα ισχύσει το "τρεχάτε ποδαράκια μου να.....  " , για να ικανοποιηθούν σε βάθος χρόνου.

               δ.    Χρησιμοποιούν ως βασικό επιχείρημα, για να μην προβούν στην άμεση εφαρμογή της απόφασης του ΣτΕ, ότι απαιτούνται τουλάχιστον 1,1 δις. ευρώ και το ποσό αυτό είναι απαγορευτικό για τον Κρατικό προϋπολογισμό γιατί θα ανατραπεί η πορεία τη Χώρας. Όμως το πραγματικό ποσό είναι κατά πολύ μικρότερο, χρησιμοποιείται δε ως βασικό επιχείρημα για κερδίσουν χρόνο από την δικαιοσύνη, έτσι ώστε  να εφαρμόσουν το νέο μειωμένο μισθολόγιο.


              ε.   Στην περίπτωση που εφαρμοσθεί άμεσα το νέο μισθολόγιο, η ισχύς των αγωγών, που πρόκειται να υποβληθούν μετά την ψήφιση του νέου μισθολογίου ,χάνεται και θα πρέπει να υποβληθεί προσφυγή και πάλι στο ΣτΕ. 

       4.     Kαι στο ερώτημα, τι επιλογές έχουμε, για να αναγκάσουμε την κυβέρνηση, να εφαρμόσει πιστά την απόφαση του ΣτΕ , κατά την γνώμη μας είναι οι παρακάτω:

               α.  Μαζικές καταθέσεις αγωγών, έτσι ώστε να πεισθεί η εκτελεστική εξουσία, ότι είμαστε ενωμένοι και αποφασισμένοι για όλα. Η απόφαση για τις αγωγές είναι μονόδρομος για την Δικαιοσύνη,γιατί στηρίζονται στην μη εκτέλεση της απόφασης του ΣτΕ.

               β.  Κατάθεση μηνυτήριας αναφοράς στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου για μη εκτέλεση της απόφασης του ΣτΕ , κατά το Σύνταγμα τον Ποινικό Κώδικα και την νομοθεσία των αρμόδιων Υπουργών, όπως προβλέπεται από τα άρθρα,95 του Συντάγματος, 232Α και 259 του Ποινικού Κώδικα και του άρθρου 50 του Προεδρικού Διατάγματος. Η μη συμμόρφωση των αρμόδιων Υπουργών προς την απόφαση του ΣτΕ, παραβιάζει την υπερνομοθετική ισχύ  της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ)
          
             γ.  Οργανωμένες και με παλμό κινητοποιήσεις,όταν κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή το νομοσχέδιο για το νέο μειωμένο μισθολόγιο, γιατί έτσι θα στείλουμε το μήνυμα ότι είμαστε ενωμένοι, αποφασισμένοι, ότι δεν ξεχνάμε και δεν συγχωρούμε κανέναν από αυτούς που μας μείωσαν, που μας εξαθλίωσαν, που ενήργησαν  αντισυνταγματικά, παράνομα και από πρόθεση σε βάρος μας.
  


Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2014

ΤΕΛΟΣ ΣΤΙΣ ΠΡΟΩΡΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΕΣ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΕΣ









Όπως είναι γνωστό, με τον Νόμο 3883/2010 αναμορφώθηκε το σύστημα ιεραρχίας και εξέλιξης των Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων, προκειμένου να εναρμονιστεί με τις πρόσφατες αλλαγές στο συνταξιοδοτικό θεσμικό πλαίσιο, αλλά και να ενσωματώσει τις σύγχρονες αντιλήψεις για τη δράση της διοίκησης και των διοικητικών οργάνων και τα δικαιώματα των διοικουμένων, πεδίο από το οποίο δεν εξαιρούνται οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Έτσι καθιερώθηκε για πρώτη φορά το δικαίωμα ενδικοφανούς προσφυγής κατά των μεταθέσεων και των κρίσεων για προαγωγή στο πλαίσιο εφαρμογής των αρχών της προηγούμενης ακρόασης, της διαφάνειας και της αμεροληψίας.
Ταυτόχρονα, τέθηκε φραγμός στα όποια λανθάνοντα ψήγματα «ηγεμονισμού», εμπεριέχονται στους προϊσχύσαντες κανόνες δικαίου, οι οποίοι άφηναν περιθώρια αντιμετώπισης βασικών δικαιωμάτων του προσωπικού (μεταθέσεις και προαγωγές) ως στρατιωτικές εντολές που δεν επιδέχονται αμφισβήτησης, για λόγους «δημοσίου συμφέροντος».
Τέσσερα έτη μετά τη θέση σε ισχύ του Νόμου 3883/2010, διαπιστώθηκε η ανάγκη, όχι απλώς να αντιμετωπιστούν οι διαφαινόμενες λειτουργικές και ερμηνευτικές δυσχέρειες που προέκυψαν κατά την εφαρμογή του, αλλά κυρίως να αξιοποιηθεί ο νόμος αυτός, ως εφαλτήριο για τη συνολική αναβάθμιση του σταδιοδρομικού πλαισίου των Ενόπλων Δυνάμεων με μακρόπνοη προοπτική και επικαιροποίηση.
Έτσι, το ΓΕΕΘΑ ανέλαβε πρωτοβουλία εκπόνησης ενός νέου σχεδίου νόμου το οποίο αξιοποιεί τα στοιχεία υπεροχής του Νόμου 3883/2010 και εισάγει νέα, με γνώμονα όχι μόνο τις επικαιροποιημένες ανάγκες της υπηρεσίας, αλλά και αφουγκραζόμενο αυτές των στελεχών, όπως έχουν πλέον διαμορφωθεί στο νέο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον.
Αδήριτη πλέον ανάγκη καθίσταται η κατάργηση των διακρίσεων των στελεχών με την υπαγωγή τους σε ένα και μόνο θεσμικό πλαίσιο. Με τον τρόπο αυτό εξαλείφεται η πολυνομία και τα διαδικαστικά αλλά και νομικής φύσης προβλήματα από την ταυτόχρονη παρακολούθηση και εφαρμογή διαφορετικού θεσμικού πλαισίου για τα στελέχη (Νόμος 2439/1996 και Νόμος 3883/2010) με μόνο κριτήριο τα έτη υπηρεσίας.
Στη βάση των ανωτέρω, το ΓΕΕΘΑ συνέταξε προσχέδιο Νόμου και το οποίο διαβίβασε στα Επιτελεία με σκοπό την υποβολή από πλευράς τους προτάσεων σχολίων και επισημάνσεων.
Λόγω της σοβαρότητας και της σπουδαιότητας του θέματος ζητήθηκε από τα Επιτελεία τα οποία έχουν και την εμπειρία από την εφαρμογή του Νόμου, η σύνταξη και αποστολή έως τις 20 Οκτωβρίου 2014, μίας όσο το δυνατόν πληρέστερης πρότασης, ώστε αυτή να προωθηθεί για έγκριση στα αρμόδια προς τούτο όργανα της Πολιτείας.









Τα κυριότερα σημεία της πρότασης αυτής είναι:
>Στο πλαίσιο της ισονομίας και της ανάδειξης των πλέον ικανών στελεχών, εισάγεται και στα στελέχη του Νόμου 2439/1996 ο θεσμός της κρίσης «κατ’ απόλυτη εκλογή». Παρέχεται δε εξουσιοδότηση για την έκδοση κανονιστικών πράξεων με σκοπό τη συγκεκριμενοποίηση των θέσεων ευθύνης των ανώτατων αξιωματικών ως προσόν για τη κρίση αυτή, αλλά και των κριτηρίων που οδηγούν στον ανώτερο αυτό είδος κρίσης.
Με τον τρόπο αυτό εξασφαλίζεται η ασφάλεια δικαίου των στελεχών και η αντικειμενική κρίση των συμβουλίων κρίσεων. Αυτό επιτυγχάνεται με την οριοθέτηση ευκρινούς και πλήρους σταδιοδρομικής οδού με συγκεκριμένα βήματα υπηρεσιακής εξέλιξης και κατάρτισης, με αποτέλεσμα αφενός τα στελέχη να γνωρίζουν έγκαιρα τα απαιτούμενα για την εξέλιξή τους προσόντα και αφετέρου ναδιευκολύνεται η διαπίστωση από τα αρμόδια συμβούλια κρίσεων της κτήσης των προσόντων αυτών.
>Το σύνολο του στρατιωτικού προσωπικού δύναται να τίθεται εκτός οργανικών θέσεων (ΕΟΘ), ούτως ώστε να συμπληρώνεται, ΕΦΟΣΟΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙ, το σχήμα: 35 χρόνια υπηρεσίας (κατά κανόνα όταν το στέλεχος θα είναι 53 ετών) – 40 χρόνια υπηρεσίας (58 ετών). Η δυνατότητα αυτή σε καμία περίπτωση δεν συνδέεται με τις ασφαλιστικές και συνταξιοδοτικές διατάξεις, ούτε τα ώριμα συνταξιοδοτικά δικαιώματα.
ΚΑΤΑΡΓΕΙΤΑΙ η άμεση και υποχρεωτική αποστρατεία των στελεχών (πλην Αρχηγών και Αντιστρατήγων και αντιστοίχων) και αντιμετωπίζεται μια χρόνια παθογένεια στις τάξεις των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία οδηγούσε στην αποστρατεία ικανά και παραγωγικά στελέχη και μάλιστα αιφνίδια, προκαλώντας αναστάτωση όχι μόνο στην επαγγελματική τους κατάσταση αλλά τόσο στην προσωπικού τους ζωή όσο και στον οικογενειακό τους προγραμματισμό. Πλέον ουδείς αποστρατεύεται, ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΙΘΥΜΕΙ, πριν το 58ο έτος της ηλικίας του.






Με τον τρόπο αυτό αναγνωρίζεται, αυταπόδεικτα πλέον, ο ιδιαίτερος χαρακτήρας του στρατιωτικού επαγγέλματος, ο οποίος ενέχει τον χαρακτήρα τρόπου ζωής, με αποτέλεσμα την απροθυμία διακοπής του συναισθηματικού δεσμού που αναπτύσσεται μεταξύ των στελεχών και της υπηρεσίας, σε χρόνο που δεν έχει επιλεγεί από το ίδιο το στέλεχος.
>Διευκρινίζονται οι περιπτώσεις της αυτεπάγγελτης αποστρατείας αξιωματικών, οι οποίες αφορούν τους επαγγελματικά ακατάλληλους ή ανεπαρκείς αξιωματικούς των οποίων οι πράξεις και οι συμπεριφορές χαρακτηρίζονται ως τέτοιες στα αρχικά στάδια της σταδιοδρομίας τους.
>Με σκοπό την κατοχύρωση της συνέχειας της διοίκησης στις Ένοπλες Δυνάμεις και την παροχή για όλα τα στελέχη μέχρι και του βαθμού του Αντιστρατήγου και αντιστοίχων (πλην Αρχηγών)επαρκούς χρόνου για την άσκηση των καθηκόντων τους, την αξιοποίηση των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους αλλά και της εν γένει δοκιμασίας τους, καθορίζεται:
-Ότι η αποστρατεία των ανωτάτων αξιωματικών βαθμού Ταξιάρχου, Υποστρατήγου και αντιστοίχων με κρίση «ευδοκίμως τερματίσας», είναι δυνατή μόνο για όσους συμπληρώνουν τέσσερα (4) έτη στο βαθμό τους.
-Ως ελάχιστη θητεία των Αντιστρατήγων και αντιστοίχων (πλην Αρχηγών) αυτή του ενός (1) έτους.
-Υποχρέωση διετούς παραμονής όπου είναι δυνατόν, στις θέσεις στις οποίες συμπληρώνεται ο απαραίτητος χρόνος διοίκησης και ειδικής υπηρεσίας, δεδομένου ότι το ένα (1) έτος στις θέσεις αυτές κρίνεται ανεπαρκές για τη δοκιμασία του προσωπικού και την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων.
Επαναλαμβάνεται και τονίζεται, ότι το σύνολο των παραπάνω προτάσεων όσο και ο υπόψη νόμος σε καμία περίπτωση ΔΕΝ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ Ή ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΗ κατάσταση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων.
Με την υιοθέτηση των ανωτέρω, αφενός θα δοθεί η δυνατότητα σε κάθε στέλεχος των Ενόπλων Δυνάμεων, από την πρώτη στιγμή να προγραμματίζει τη σταδιοδρομία του σε αυτές και αφετέρου θα εκλείψει το φαινόμενο του «ξαφνικού θανάτου» στις κρίσεις. Φαινόμενο απαράδεκτο καθώς οι Ένοπλες Δυνάμεις και κατά προέκταση η ελληνική πολιτεία εμφανίζονται στο να «πετούν» ανθρώπους οι οποίοι έχουν αφιερώσει 30 και χρόνια από τη ζωή τους σε αυτές. Επιπρόσθετα, θα εξαλειφθεί και το φαινόμενο των προσφυγών για τη διοικητική αποκατάσταση.
Αν μάλιστα συνδυαστούν με τον καθορισμό συγκεκριμένων προσόντων για κάθε θέση τότε τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων μπορούν να προγραμματίσουν τη σταδιοδρομία τους ανάλογα με τις επιθυμίες, τις δυνατότητες και τις προτεραιότητές τους, αλλά και το σύστημα εξέλιξης θα γίνει απόλυτα διαφανές και στο μέγιστο βαθμό αξιοκρατικό.
Σε κάθε περίπτωση, είναι πολύ θετικό ότι έστω και με καθυστέρηση, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις ετοιμάζονται να υιοθετήσουν ένα σύστημα εξέλιξης και σταδιοδρομίας του οποίου οι βασικές αρχές αποτελούν από χρόνια τον κανόνα σε όλες τις σύγχρονες χώρες. Πρόκειται για μία πολύ σημαντική μεταρρύθμιση που θα επιφέρει σημαντικά οφέλη όχι μόνο στα στελέχη (σε ατομικό επίπεδο), αλλά και στις Ένοπλες Δυνάμεις ως οργανισμό.

πηγή:Defence point.gr

Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2014

ΑΝΑΓΚΗ ΑΜΕΣΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ



      Στα πλαίσια παρακολούθησης του θέματος υλοποίησης της απόφασης 2192/2014 της Ολομέλειας του  ΣτΕ  που αφορά τα απόστρατα Στελέχη και Μέλη μας, λάβαμε το παρακάτω ενημερωτικό δελτίο τύπου  από το γραφείο της Βουλευτού Τάνιας Ιακωβίδου, η οποία  κατέθεσε  στη Βουλή σχετική Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη.
 
 
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
 
ΑΝΑΓΚΗ ΑΜΕΣΗΣ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΤΩΝ ΜΙΣΘΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ
 
Η Βουλευτής Β΄ Αθηνών Ν.Δ. Παναγιώτα (Τάνια) Ιακωβίδου κατέθεσε στη Βουλή Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών κ. Χαρδούβελη με την οποία επιδιώκει την άμεση αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεων των στρατιωτικών στο επίπεδο της 31/7/2012, σύμφωνα με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
 




Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
 
Προς τον Υπουργό Οικονομικών
 
ΘΕΜΑ:   Ανάγκη άμεσης αποκατάστασης των μισθών και των συντάξεων των στρατιωτικών στο επίπεδο της 31/7/2012
 
Οι στρατιωτικοί, εν ενεργεία και απόστρατοι, αναμένουν ακόμη την εφαρμογή της υπ’ αρ. 2192/2014 αποφάσεως του Συμβουλίου της Επικρατείας για την αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεών τους στο επίπεδο της 31/7/2012.
 
Και ενώ εξακολουθεί να μελετάται από το Υπουργείο Οικονομικών η αποκατάσταση των μισθών και συντάξεών τους, προετοιμάζεται νέο μισθολόγιο για τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας.
 
Η ενδεχόμενη εφαρμογή νέου μισθολογίου πριν την αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεων στο επίπεδο της 31-07-2012 σύμφωνα με την αμετάκλητη δικαστική απόφαση, ενδέχεται να ακυρώσει εμμέσως την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και να επηρεάσει τον υπολογισμό των οφειλόμενων αναδρομικών με αποτέλεσμα νέες δικαστικές διαμάχες και κοινωνική αναταραχή.
 
Πρέπει να σημειωθεί ότι το κόστος ζωής και η φορολόγηση των στρατιωτικών είναι τέτοιου επιπέδου, ώστε παλεύουν κυριολεκτικά για την επιβίωσή τους. Συνεπώς υφίσταται επιτακτική ανάγκη για την άμεση αποκατάσταση των μισθών και συντάξεών τους.
 
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
 
1) Γιατί καθυστερεί η δικαστικώς επιβληθείσα αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεων των στρατιωτικών στο επίπεδο της 31/07/2012;
 
2) Μπορεί να διαβεβαιώσει για τη σύντομη αποκατάσταση των μισθών και των συντάξεων των στρατιωτικών στο επίπεδο της 31/07/2012 σύμφωνα με την αμετάκλητη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας;
 
3) Μπορεί να διαβεβαιώσει για το ότι η ενδεχόμενη εφαρμογή νέου μισθολογίου δεν θα ακυρώσει κατά κανέναν τρόπο και δεν θα επηρεάσει αρνητικά την εφαρμογή της δικαστικής αποφάσεως που επιβάλλει την άμεση αποκατάσταση των μισθών και συντάξεων των στρατιωτικών;
 
Με τιμή
 
Η ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
 
Παναγιώτα(Τάνια) Ιακωβίδου
 
 
Από το πολιτικό γραφείο
Ιακωβίδου Παναγιώτας (Τάνιας)

πηγή:eaas.gr
 

Δυστυχώς επτωχεύσαμεν





 6.300.000 Έλληνες είναι φτωχοί ή απειλούνται από τη φτώχεια


Τι δείχνουν τα στοιχεία του Γραφείου Προϋπολογισμού της Βουλής για την κατάσταση των ελληνικών νοικοκυριών και την καθυστέρηση υιοθέτησης του μέτρου του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος από την Ελλάδα



Δραματικά τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, για την πιλοτική εφαρμογή του μέτρου του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος στην Ελλάδα.
Από τα στοιχεία προκύπτει, ότι η χώρα μας είναι τελευταία μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, σημειώνοντας καθυστέρηση στην εφαρμογή του μέτρου, του "εσχάτου μέτρου προκειμένου τα άτομα να μην πέσουν κάτω από το οικονομικό όριο που θεωρείται το ελάχιστο επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης".
Η έκθεση αναφέρει πως 6,3 εκατομμύρια Έλληνες είναι φτωχοί ή απειλούνται από τη φτώχεια, ενώ με βάση το εισόδημα του μέσου νοικοκυριού, 2,5 εκατομμύρια άτομα βρίσκονται κάτω από το χρηματικό όριο της σχετικής φτώχειας.
Επιπλέον, 3,8 εκατομμύρια άτομα βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας λόγω υλικών στερήσεων και ανεργίας.
Κατά το Β' τρίμηνο του 2014 το ποσοστό ανεργίας στη χώρα ήταν 26,6%, έναντι 27,8% του προηγούμενου τριμήνου και 27,3% του αντίστοιχου τριμήνου του 2013. Η ανεργία κυρίως πλήττει τους άνδρες στην παραγωγική ηλικία, με την ανεργία των νέων 15-24 ετών να ανέρχεται στο 52%, ενώ πολλά νοικοκυριά είναι χωρίς κανέναν εργαζόμενο άλλα και χωρίς πόρους.
Την ίδια στιγμή, σημειώνεται δραματική μείωση των αποδοχών, ενώ ο κατώτατος μισθός βρίσκεται κάτω από το επίπεδο του 2000.

Εκτίμηση της φτώχειας με τη βοήθεια τριών δεικτών:

- Ο πρώτος δείκτης αναφέρεται στην σχετική φτώχεια ο οποίος μετρά το ποσοστό του πληθυσμού με εισόδημα χαμηλότερο από το 60% του διάμεσου ισοδύναμου διαθέσιμου εισοδήματος.
Όταν το διάμεσο εισόδημα αυξάνεται ή μειώνεται τότε και το όριο της φτώχειας αυξάνεται ή μειώνεται αντίστοιχα. Συγκεκριμένα, το 2013 το όριο φτώχειας ήταν 432 ευρώ το μήνα για ένα άτομο και 908 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια.
- Ο δεύτερος δείκτης αναφέρεται στο σταθερό όριο σχετικής φτώχειας, δηλαδή στο ποσοστό του πληθυσμού που είχε το 2013 εισόδημα χαμηλότερο του 60% του διάμεσου ισοδύναμου εισοδήματος του 2009. Το σταθερό όριο φτώχειας για το 2013 ήταν 665 ευρώ για ένα άτομο και 1.397 ευρώ για τετραμελή οικογένεια.
- Ο τρίτος δείκτης αναφέρεται στο όριο της ακραίας φτώχειας το οποίο μπορεί να καθοριστεί από το κόστος του βασικού καλαθιού αγαθών για ένα ελάχιστο επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης.
Ένα τέτοιο καλάθι για την Αττική (για το έτος 2013), για ένα νοικοκυριό χωρίς έξοδα στεγαστικού δανείου και ενοικίου είναι 233 ευρώ για ένα άτομο και 684 ευρώ για μια τετραμελή οικογένεια.

Μεταξύ των χωρών με τη μεγαλύτερη φτώχεια

Η χώρα μας συγκαταλέγεται στην ομάδα των χωρών με τη μεγαλύτερη φτώχεια (23,1%) και προηγείται της Ισπανίας, Ρουμανίας και Βουλγαρίας ενώ κατέχει την τέταρτη χειρότερη θέση ως προς τον δείκτη χάσματος της φτώχειας μετά την Ισπανία, Ρουμανία και Βουλγαρία.
Σημειώνεται εξάλλου πως βάσει έρευνας του ΟΟΣΑ, η Ελλάδα βρίσκεται στην τέταρτη χειρότερη θέση μεταξύ 35 χωρών με βάση τους δείκτες ευημερίας και ποιότητας ζωής, χειρότερα ακόμα και από την Τουρκία.
Η φτώχεια απειλεί ιδιαίτερα τα παιδιά (παιδική φτώχεια στο 26,5% το 2012), τα μονογονεϊκά νοικοκυριά, τα πολυμελή νοικοκυριά, τους μη οικονομικά ενεργούς και τα άτομα με χαμηλό μορφωτικό επίπεδο.
Η έκθεση αναφέρει πως γενικότερα η κοινωνική πολιτική στη χώρα μας κρίνεται ανεπαρκής.
Το δίχτυ κοινωνικής ασφάλειας για όσους βρεθούν σε δεινή θέση, χαρακτηρίζεται από αναποτελεσματικότητα.
Αναφέρεται συγκεκριμένα, πως "η ζήτηση για κοινωνική μέριμνα από την πλευρά των πολιτών είναι έντονη, ενώ η προσφορά από το κράτος χαρακτηρίζεται από αποσπασματικότητα και διοικητικές δυσλειτουργίες. Έτσι το δίχτυ κοινωνικής ασφάλειας χαρακτηρίζεται από αναποτελεσματικότητα, ενώ παράλληλα δεν προβλέπεται αναπλήρωση των εισοδηματικών απωλειών από την οικονομική ύφεση στο άμεσο μέλλον".
Προστίθεται πως "κοινωνικές ομάδες όπως, οι μακροχρόνιοι άνεργοι, οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας, οι εργαζόμενοι χωρίς ασφάλεια, οι οικογενειάρχες με χαμηλό εισόδημα, οι αυτοαπασχολούμενοι, οι ηλικιωμένοι και τα άτομα με αναπηρία χρήζουν ειδικής μέριμνας" καθώς "πρόκειται για ομάδες που βιώνουν τη συσσώρευση χρεών, τη μείωση της αγοραστικής τους δύναμης, τη μείωση των εισοδημάτων και την αύξηση των φόρων".
 πηγή:news247.gr