Τετάρτη 30 Ιουλίου 2014

ΝΟΜΙΚΟΙ : ΔΥΟ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ , ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ




Στον πρόεδρο του ΣτΕ οι ένστολοι-Δήλωσε αναρμόδιος






Ολιγομελής αντιπροσωπεία των Σωμάτων Ασφαλείας επισκέφθηκε τον πρόεδρο του Συμβουλίου της  Επικρατείας Σωτήρη Ρίζο, προκειμένου να εκφράσει παράπονα αλλά και την δυσαρέσκειά της για την μη εφαρμογή της απόφασης της Ολομέλειας του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου που έκρινε αντισυνταγματικές τις αναδρομικές περικοπές των αποδοχών.
Ο κ. Ρίζος δήλωσε αναρμόδιος για την μη συμμόρφωση της Πολιτείας προς την  δικαστική απόφαση  και τους υπέδειξε να συμβουλευθούν τους δικηγόρους τους για την επίλυση του επίμαχου ζητήματος.
Πάντως, όπως ανέφεραν νομικοί κύκλοι είναι αντισυνταγματική και παράνομη η μη εκτέλεση της απόφασης  της Ολομέλειας του ΣτΕ από την πλευρά της Πολιτείας, πλέον του ότι οι αρμόδιοι υπουργοί έχουν προσωπικές ευθύνες.
Σύμφωνα με τους νομικούς κύκλους οι Στρατιωτικοί και τα Σώματα Ασφαλείας έχουν δύο επιλογές:
Η πρώτη επιλογή είναι να καταθέσουν αγωγή στα Διοικητικά Δικαστήρια σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου  και να ζητήσουν να δικαστεί με διαδικασίες εξπρές, ως πρότυπη δίκη, σύμφωνα με τις επιταγές του νόμου 3900/2010.
Η τύχη των αγωγών αυτών είναι μονόδρομος  για την Δικαιοσύνη, όπως έλεγαν οι νομικοί και όλες  θα γίνουν δεκτές, καθώς στηρίζονται στην  μη εκτέλεση της απόφασης της Ολομέλειας  του ΣτΕ.
Η δεύτερη επιλογή που έχουν  είναι να καταθέσουν μηνυτήρια  αναφορά στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ευτέρπη Κουτσαμάνη για μη εκτέλεση δικαστικής απόφασης  κατά το Σύνταγμα, τον  Ποινικό Κώδικα  και την νομοθεσία, από την πλευρά των αρμοδίων υπουργών.  Δηλαδή κατά της άρνησης των αρμοδίων υπουργών να εφαρμόζουν στην πράξη την απόφαση του ΣτΕ  και να τους δώσουν τις αποδοχές που παρακράτησαν αντισυνταγματικά από τον Αύγουστο του 2012.
Αυτό μεταφράζεται  ότι από την Εισαγγελία πρέπει να ζητηθεί η άρση της ασυλίας των αρμοδίων υπουργών που αρνούνται να εφαρμόσουν την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, προκειμένου να ασκηθεί σε βάρος τους ποινική δίωξη: 1) για παράβαση καθήκοντος (άρθρο 259 Ποινικού Κώδικα)  και 2) για μη συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση (άρθρο 232Α Ποινικού Κώδικα).
Το πρώτο αδίκημα της παράβαση καθήκοντος τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι δύο ετών, ενώ ο διαπράξας το αδίκημα έχει και προσωπική ευθύνη για αποζημίωση και το δεύτερο αδίκημα, αυτό της μη συμμόρφωση προς δικαστική απόφαση, τιμωρείται  με φυλάκιση τουλάχιστον 6 μηνών
Όπως είναι γνωστό σύμφωνα με το άρθρο 95 του Συντάγματος «η διοίκηση έχει υποχρέωση να συμμορφώνεται προς τις δικαστικές αποφάσεις. Η παράβαση της υποχρέωσης αυτής γεννά ευθύνη για κάθε αρμόδιο όργανο.
Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 50  του Προεδρικού Διατάγματος 18/1989 οι διοικητικές αρχές (υπουργεία, νομαρχίες, κ.λπ.) πρέπει -σε εκτέλεση της υποχρέωσης που απορρέει από το άρθρο 95 του Συντάγματος- να συμμορφώνονται προς το περιεχόμενο της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Τέλος, προσθέτουν οι ίδιοι κύκλοι, ότι η μη συμμόρφωση των αρμοδίων υπουργών προς την απόφαση του ΣτΕ για τους ενστόλους παραβιάζει και την  υπερνομοθετικής ισχύος Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).

πηγή: protothema.gr

ΕΜΜΕΣΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΟ ΜΤΣ, ΜΤΝ, ΜΤΑ, ΣΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΕΤΕΑ





Ποια επικουρικά ταμεία ενοποιούνται




Την ενοποίηση επικουρικών ταμείων, την εισαγωγή συντελεστή βιωσιμότητας για τα εφάπαξ βοηθήματα, τη δυνατότητα μετατροπής επικουρικών ταμείων σε επαγγελματικά και την κατάργηση κοινωνικών πόρων προβλέπουν οι διατάξεις του πολυνομοσχεδίου που κατατέθηκε σήμερα.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου από την 1.1.2015 ο κλάδος επικουρικής ασφάλισης του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Απασχολουμένων στα Σώματα Ασφαλείας (ΤΑΕΠΑΣΑ) και το Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Ιδρυμάτων Εμπορικού Ναυτικού (ΤΕΑΠΙΕΝ) υπάγονται στο Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ).
Σύμφωνα με την εισηγητική έκθεση, η ένταξη στο ΕΤΕΑ «κρίνεται επιβεβλημένη ώστε να διέπονται από τις διατάξεις της νομοθεσίας του και τη γενικότερη νομοθεσία, όπως κάθε φορά ισχύουν».
Προβλέπεται επίσης, ότι με κοινή απόφαση του υπουργού Εργασίας και του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού, κάθε φορά, η οποία θα πρέπει να εκδοθεί μέχρι την 31 Οκτωβρίου 2014, μετά από σύμφωνη γνώμη της Εθνικής Αναλογιστικής Αρχής, θα καθοριστούν οι τεχνικές παράμετροι από τις οποίες θα προκύπτει συντελεστής βιωσιμότητας, για το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (ΜΤΠΥ) και τους ειδικούς Κλάδους και Λογαριασμούς των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Αεροπορίας και Ναυτικού (ΜΤΣ, ΜΤΑ, ΜΤΝ, «ώστε να αποφεύγεται η δημιουργία στο μέλλον νέων ελλειμμάτων και η μεταφορά πόρων από τον κρατικό προϋπολογισμό».
Με άλλες διατάξεις, διασφαλίζεται η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος για τα συγκεκριμένα ταμεία, ενώ παρέχεται η δυνατότητα στους φορείς αυτούς έως τις 31 Δεκεμβρίου 2014 να μετατραπούν αυτοδίκαια σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μετά από σύμφωνη γνώμη των αντιπροσωπευτικότερων οργανώσεων των κλάδων ασφαλισμένων και μετά από εκπόνηση αναλογιστικής μελέτης.
Τέλος καταργούνται κοινωνικοί πόροι υπέρ του Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης Δημοσίων Υπαλλήλων τ. ΤΕΑΔΥ και του Τομέα Πρόνοιας Δικηγόρων Αθηνών.
Καταργείται η συμμετοχή του ΟΤΕ για παροχή συντάξεων ΕΛΠΦΠΤΤ, στο ΤΕΑΔΥ και η εισφορά από τις ποινές που επιβάλλονται σε χρήμα ή ποσά που προκύπτουν από μετατροπές ποινών.

Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΣτΕ ΔΗΛΩΣΕ "ΑΝΑΡΜΟΔΙΟΣ" ΚΑΙ ΥΠΕΔΕΙΞΕ ΣΤΑ Σ.Α. ΝΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΟΥΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ



Στον πρόεδρο του ΣτΕ οι ένστολοι-Δήλωσε αναρμόδιος


Τον πρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας Σωτήρη Ρίζο επισκέφθηκε σήμερα ολιγομελής αντιπροσωπεία  από όλα τα Σώματα Ασφαλείας προκειμένου να εκφράσει τα παράπονα της για την μη εφαρμογή από την πλευρά της Πολιτείας της απόφασης της Ολομέλειας του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου που έκρινε αντισυνταγματικές τις αναδρομικές περικοπές των αποδοχών τους.
Ο πρόεδρος του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου δήλωσε αναρμόδιος για την μη συμμόρφωση της Πολιτείας προς την δικαστική απόφαση και τους υπέδειξε να συμβουλευθούν τους δικηγόρους τους.

Πηγή: ΑΜΠΕ

"ΠΛΗΜΜΥΡΙΣΕ" ΜΕ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΤΟ ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ





Κεντρική ΥπηρεσίαΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ feature image


    "Πλημμύρησε" σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους από τις  140.000 αιτήσεις είχαν υποβληθεί μέχρι την 28η Ιουλίου !!
   
     Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η "πλημμύρα" των αιτήσεων, θα έχει στείλει τα κατάλληλα μηνύματα, στους καθ΄ύλην αρμόδιους, οι οποίοι μέχρι τώρα όχι μόνο δεν έχουν ξεκαθαρίσει την θέση τους, αλλά  διαρρέουν έντεχνα, μέσω των ενημερωτικών μέσων, διάφορα σενάρια,για μερική αποκατάσταση των μισθών , συντάξεων και επιστροφής των αναδρομικών.

     Βρισκόμαστε σε κόκκινο συναγερμό και έτοιμοι να προβούμε,εάν χρειαστεί, να διεκδικήσουμε στο ακέραιο ότι δικαιωματικά μας ανήκει.

Δευτέρα 28 Ιουλίου 2014

ΣΕΝΑΡΙΑ ΚΛΙΜΑΚΩΤΩΝ AYΞΗΣΕΩΝ 6%-10% ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ











Αυξήσεις που θα κυμαίνονται από 6% μέχρι και 10% προσανατολίζεται να δώσει η κυβέρνηση στους Στρατιωτικούς και στο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, προκειμένου να αντιμετωπιστεί ο...σκόπελος της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας. 

Η κυβέρνηση, είτε με την κατάρτιση νέου μισθολογίου για τους Στρατιωτικούς, είτε με τροπολογία ή και Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, προτίθεται να λύσει το πρόβλημα στο πνεύμα, αλλά όχι και στο γράμμα της απόφασης του ΣτΕ, αυξάνοντας τις αποδοχές των Στρατιωτικών, εξασφαλίζοντας παράλληλα ότι δεν θα υπάρξει δημοσιονομική εκτροπή και, κυρίως, αντιδράσεις άλλων κοινωνικών ομάδων. 

Το υπουργείο Οικονομικών έχει επεξεργαστεί διάφορα σενάρια και φαίνεται  να καταλήγει σε ένα, αυτό που αποκλειστικά παρουσιάζει σήμερα το «Π» και είναι το εξής:

 Θα «περάσει» τροπολογία στη Βουλή (πιθανή και η πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου), που θα προβλέπει κλιμακωτή αύξηση από 6% μέχρι 10% των αποδοχών των Στρατιωτικών με μισθολογικά κριτήρια.

 Για παράδειγμα, και σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Οικονομικών, στους στρατιωτικούς που οι συνολικές αποδοχές τους υπερβαίνουν τα 1.800 ευρώ η αύξηση θα είναι 6%. Για αποδοχές από 1.100-1.799 ευρώ η αύξηση θα είναι 8% και για αποδοχές μικρότερες των 1.100 ευρώ θα προβλεφθεί αύξηση 10%. 

Εξετάζεται, αν οι αυξήσεις θα αφορούν μόνο τους εν ενεργεία Στρατιωτικούς και το προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, με πρόβλεψη να επεκταθεί στους συνταξιούχους, σε βάθος χρόνου.

Σχετικά με την επιστροφή των αναδρομικών, η σχετική νομοθετική ρύθμιση θα προβλέπει ότι το θέμα είναι ανεπίκαιρο και θα συζητηθεί, όταν θα βελτιωθούν τα οικονομικά της χώρας. 

Ένα άλλο σενάριο είναι η δημιουργία άμεσα νέου μισθολογίου για τους Στρατιωτικούς, ώστε να ικανοποιηθεί σχετικά και η απόφαση του ΣτΕ, με αυξήσεις και πάλι κλιμακωτά και μέχρι το πολύ 10% (οροφή), που μάλλον θα περιλαμβάνει και τους συνταξιούχους αποστράτους. 

Συνεπώς, δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι η απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, που δικαιώνει τους Στρατιωτικούς, θα υποχρεώσει την κυβέρνηση να νομοθετήσει προς την ίδια κατεύθυνση και να αποκαταστήσει πλήρως τις μισθολογικές αδικίες, που έγιναν σε βάρος των Στρατιωτικών και του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας. 

Η απόφαση του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου της Χώρας (ΣτΕ) προβλέπει ρητά επαναφορά των αποδοχών και των συντάξεων των στρατιωτικών στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012 και αναδρομική επιστροφή των παρανόμως παρακρατηθέντων ποσών από μισθούς και συντάξεις στους δικαιούχους στρατιωτικούς. 

Ομως, ο υπουργός Οικονομικών, Γκίκας Χαρδούβελης, από το βήμα της γενικής συνέλευσης του ΣΕΒ, δήλωσε ότι «η κυβέρνηση θα δώσει μια συνολική λύση για το θέμα. Οι πολιτικοί αποφασίζουν τη δημοσιονομική πολιτική και όχι η δικαστική εξουσία», είπε ο Γ.Χαρδούβελης, για να προσθέσει χαρακτηριστικά πως «έχει λόγο η Δικαιοσύνη για το τι είναι δίκαιο και τι είναι άδικο, αλλά δεν μπορεί να κάνει δημοσιονομική πολιτική». 

Ακόμη, διευκρίνισε ότι από τις δικαστικές αποφάσεις ασκούνται πιέσεις στα δημόσια οικονομικά και, επί της ουσίας, άφησε να εννοηθεί ότι η κυβέρνηση δεν προτίθεται να εφαρμόσει επακριβώς τις αποφάσεις των δικαστηρίων, εν αναμονή μάλιστα και της γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την ερμηνεία των συγκεκριμένων αποφάσεων, που θα επιτρέπει στην κυβέρνηση να κάνει διασταλτικές και κάπως διαφορετικές «ερμηνείες» και να νομοθετήσει ανάλογα.

 Επίσης, την αντίθεσή τους στην υλοποίηση δικαστικών αποφάσεων που δημιουργούν δημοσιονομικά ελλείμματα έχει εκφράσει και η τρόικα.

Υπενθυμίζεται ότι οι συνολικές αποδοχές των εν ενεργεία Στρατιωτικών από τον Ιούλιο του 2012 μέχρι σήμερα έχουν μειωθεί από 30% μέχρι και 50% ,ενώ οι μειώσεις στους συνταξιούχους Στρατιωτικούς κυμαίνονται από 25% μέχρι και 40%. 

Στην περίπτωση που εφαρμοστεί πλήρως η απόφαση του ΣτΕ, οι Στρατιωτικοί και οι απόστρατοι θα έχουν σημαντικές αυξήσεις στις μηνιαίες αποδοχές τους, ενώ η επιστροφή των αναδρομικών υπολογίζεται στα 450 εκατ. ευρώ. 

Όταν οι Ενώσεις των Αποστράτων επισκέπτονται την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, τους διαβεβαιώνουν ότι η απόφαση του ΣτΕ θα εφαρμοστεί κατά γράμμα, ενώ σε ανάλογες συναντήσεις τους με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών οι απαντήσεις δεν είναι και πολύ «ξεκάθαρες».

πηγή:paraskinio.gr

Κυριακή 27 Ιουλίου 2014

ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΝ. ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥΝ ΟΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΤΩΝ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΩΝ ;;;








Τι θα πρέπει να γίνει μετά τις  Αποφάσεις  του ΣτΕ για το μισθολόγιο των Στρατιωτικών;

Οι δύο αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας ( ΣτΕ 2192/2014  και 2193/2014)που δημοσιοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες, απέδειξε με τον καλύτερο τρόπο  τις μεγάλες αδικίες τις οποίες  υπέστησαν οι στρατιωτικοί και το προσωπικό των σωμάτων ασφαλείας είτε εν ενεργεία είτε εν αποστρατεία.
Το ερώτημα είναι τι  θα κάνει   η Κυβέρνηση από αυτά που κατά  το Σύνταγμα, οφείλει να  πράξει.

Συγκεκριμένα με βάση τις  αποφάσεις αυτές του ΣτΕ και τις διατάξεις του Συντάγματος πρέπει:

1) Οι μισθοί των στρατιωτικών  άμεσα να επιστρέψουν εκεί που ήταν τον Αύγουστο του 2012. (Πληροφορίες που διακινήθηκαν  στο διαδίκτυο χωρίς να επιβεβαιωθούν, αναφέρουν ότι οι αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες των Γενικών Επιτελείων είναι έτοιμες μόλις λάβουν εντολή να αλλάξουν την μισθοδοσία  στα επίπεδα του 2012).
 2) Συνακόλουθα με νέες συνταξιοδοτικές πράξεις να αναπροσαρμοσθούν αντίστοιχα και οι συντάξεις των αποστράτων να επανέλθουν στα δεδομένα του Αυγούστου του 2012. Πρακτικά μια τέτοια διαδικασία θα απαιτήσει  ικανό χρόνο για να υλοποιηθεί, αλλά ωστόσο η εφαρμογή της θα ανατρέχει από της δημοσιεύσεως της αποφάσεως.
3) Να επιστραφούν αναδρομικά τα παρανόμως (κατά τις αποφάσεις) παρακρατηθέντα χρηματικά ποσά, που μπορεί να δοθούν και σε δόσεις
 4)Να μη γίνουν άλλες περικοπές (ισοδύναμα) στους στρατιωτικούς και στο προσωπικό των Σωμάτων  Ασφαλείας. Και
5) Σε περίπτωση σύνταξης νέου μισθολογίου δεν μπορεί να προβλεφθεί  χαμηλότερος μισθός απ΄ αυτόν που έπαιρναν οι στρατιωτικοί και το προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας τον Ιούλιο του 2012.

Βέβαια όλα τα παραπάνω αφορούν μια ευνομούμενη Πολιτεία και καθώς τα τελευταία τουλάχιστον (αν όχι όλα) τα χρόνια δεν έχουμε συνηθίσει σε  χωρίς περισπασμούς υλοποίηση των δικαστικών αποφάσεων εκ μέρους του Κράτους, περιμένουμε να δούμε πως θα αντιμετωπίσει το θέμα και εάν θα υλοποιήσει τελικά όλα όσα το Σύνταγμα επιτάσσει.

Προκειμένου όμως ο χρόνος, μέχρι η Κυβέρνηση να ανοίξει τα χαρτιά της, να μη αποβεί σε βάρος των αναδρομικών απαιτήσεων των στρατιωτικών κλπ εν ενεργεία ή συνταξιούχων  που κινδυνεύουν με παραγραφή, (από την 1-8-2014 αρχίζει η παραγραφή των απαιτήσεων για την μείωση του μήνα Αύγουστου του 2012) χωρίς να  χρειαστεί ούτε να σπεύδουν κάτω από ασφυκτικές προθεσμίες  ούτε να μπουν σε διαδικασίες κοστοβόρες και χρονοβόρες με άσκηση αγωγών, πριν ξεκαθαρίσει το όλο θέμα, είναι σκόπιμο αρχικά  να υποβάλλουν μια αίτηση στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους με την οποία να ζητούν  την αναγνώριση της απαιτήσεώς των αναδρομικών αυτών, οπότε  διακόπτεται άμεσα η παραγραφή της απαιτήσεως αυτής.
 Με τον τρόπο αυτό ο ενδιαφερόμενος θα κερδίσει χρόνο  μέχρι να πληροφορηθούμε ποια η επίσημη θέση του Υπουργείο Οικονομικών  επί της αποφάσεως του ΣτΕ για το θέμα των αναδρομικών. Μόνο σε περίπτωση που το Υπουργείο, για οποιοδήποτε λόγο,  αρνηθεί να επιστρέψει τα παρανόμως παρακρατηθέντα ποσά  στους δικαιούχους θα καταστεί απαραίτητο πλέον να ασκηθεί αγωγή, προκειμένου να αναζητηθούν οι αναδρομικές κρατήσεις, για τους μεν εν ενεργεία στο Διοικητικό Πρωτοδικείο για τους δε αποστράτους στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

                                                                 
    Αθανάσιος Κ .Γεωργακάκης 
               Δικηγόρος
     Πρώην Πρόεδρος Στρατιωτικού
                Δικαστηρίου
 ΤΗΛ.2410250921-KIN.6945858024

                                                                         

ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙΟ
ΜΑΛΙΣΑΓΚΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ
ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ 11, ΤΚ 546 24
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
ΤΗΛ. 2310 508414, ΚΙΝ. 6974 366654, ΦΑΞ 2310 225736


ΠΡΟΣ
 Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Άρτας

                                                                        Θεσσαλονίκη, Ιούλιος 2014
Αξιότιμοι Κύριοι,

Κατ’ αρχήν θα ήθελα να σας ευχαριστήσω και πάλι για την τακτική επικοινωνία που έχετε μαζί μας. Όπως ήδη γνωρίζετε έχουν εκδοθεί και δημοσιευτεί οι υπ’ αρ. 2192/2014 έως και 2196/2014 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου Επικρατείας με τις οποίες κρίνονται αντισυνταγματικές οι διατάξεις του Ν. 4093/2012 με τις οποίες επιβλήθηκαν οι μειώσεις στα εν ενεργεία και εν αποστρατεία Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. 

Το βασικό ερώτημα που τίθεται, λοιπόν, είναι το ποιες ενέργειες πρέπει να γίνουν προκειμένου να επιστραφούν οι μειώσεις που έχουν γίνει, οι οποίες κρίθηκαν αντισυνταγματικές.

Μετά τη δημοσιοποίηση των άνω αποφάσεων το Ελληνικό Δημόσιο υποχρεούται να λάβει θέση και να αναθεωρήσει τη μέχρι τώρα στάση του αναφορικά με τις μειώσεις. Υποχρεούται, δηλαδή, να νομοθετήσει εκ νέου την κατάργηση των σχετικών μειώσεων του Νόμου 4093/2012, την επαναφορά των μισθών και των συντάξεων όπως αυτοί καταβάλλονταν πριν τη 01-08-2012 και να καταβάλει τα αναδρομικά από 01-08-2012 μέχρι σήμερα. Για το λόγο αυτό αυτές τις ημέρες διενεργούνται συναντήσεις μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών και των αρμόδιων φορέων και  των εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελεχών προκείμενου να ληφθούν σχετικές αποφάσεις. Η θεώρηση του Δικηγορικού μας Γραφείου αποβλέποντας στην καλύτερη δικαστική υπεράσπιση των Στελεχών και την όσο το δυνατόν οικονομικότερη λύση είναι ότι θα πρέπει να αναμένουμε το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης που λαμβάνει χώρα αυτές τις ημέρες μεταξύ του Υπουργείου Οικονομικών και των Στρατιωτικών Ενώσεων.

Να σημειωθεί ότι η παραγραφή των αξιώσεων των στελεχών είναι διετής και άρχεται από το μήνα που γεννάται το δικαίωμα της επιστροφής των χρημάτων. Συνεπώς η παραγραφή άρχεται από την 01-08-2012. Μέχρι, λοιπόν, και την 31-08-2014 δικαιούται όποιος επιθυμεί να υποβάλει σχετικό δικόγραφο στο αρμόδιο δικαστήριο προκειμένου να διακόψει την παραγραφή. Θεωρούμε, όμως, ότι η προσφυγή στα Δικαστήρια, χωρίς να γνωρίζουμε τις αποφάσεις που θα λάβει το Ελληνικό Δημόσιο είναι βεβιασμένη. Για το λόγο αυτό κρίνουμε ότι πρώτα θα πρέπει να οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις του Δημοσίου, δηλαδή από πότε θα ξεκινήσει η εφαρμογή του παλιού μισθολογίου και η καταβολή των αναδρομικών αν αυτά δοθούν, και ύστερα να αποφασιστεί κατά πόσο απαιτείται η προσφυγή στα Δικαστήρια. Η λογική μας είναι να μην προσφύγουμε στα δικαστήρια αδίκως, χωρίς όφελος των στελεχών, και να καταβληθούν έξοδα που δεν είναι απαραίτητο.

Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να αναμένουμε, όχι βέβαια για μεγάλο χρονικό διάστημα, μέχρι τον Αύγουστο, το πολύ Σεπτέμβριο, για το τι θα πράξει και το Ελληνικό Δημόσιο, Αν δηλαδή επιστρέψει κάποιο μέρος των χρημάτων  ή όλο το ποσό ή δεν επιστρέψει και τίποτα και απλώς εκδώσει νόμο για την άρση των μειώσεων από τούδε και στο εξής.
       Επίσης, να σημειωθεί ότι σε περίπτωση που τελικά απαιτηθεί η προσφυγή στα δικαστήρια, αναφορικά με τα εν ενεργεία Στελέχη, αρμόδιο Δικαστήριο είναι το Διοικητικό Πρωτοδικείο, στο οποίο είναι δυνατόν να υποβληθεί ομαδική αγωγή για την διεκδίκηση των αναδρομικών ενώ από την άλλη για τους εν αποστρατεία αρμόδιο Δικαστήριο είναι το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο, όμως, μέχρι σήμερα όσες ομαδικές Προσφυγές και Αγωγές έχει εκδικάσει κατά ένα μεγάλο ποσοστό διατάσσει την εξατομικευμένη εκδίκαση για τον κάθε ενδιαφερόμενο. Συνεπώς, πρέπει να ερευνηθεί επισταμένα αν η πιθανή προσφυγή στο Ελεγκτικό Συνέδριο θα είναι ατομική ή ομαδική.
Σε κάθε περίπτωση το Δικηγορικό μας Γραφείο ερευνά επισταμένα το θέμα αυτό και είναι στη διάθεσή σας για οιαδήποτε περαιτέρω διευκρίνιση.


Με Εκτίμηση
Μαλισάγκος Αναστάσιος







ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ ΑΙΤΗΣΕΩΝ







  


ΑΙΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ

ΑΙΤΗΣΗ



...........................................................................................
του.....................................................................................
Εν ενεργεία Στρατιωτικού                                                
ΑΜ....................................................................................

Κάτοικος..........................................................................
Οδός........................................................Αριθ.................

.................................................. ....../....../2014                











Προς
Το Νομικό Συμβούλιο του
Κράτους
Ακαδημίας αρ. 68
106 78 ΑΘΗΝΑ

 



     Είμαι εν ενεργεία Στρατιωτικός  τ……………(1), φέρω τον βαθμό του ………………………..(2) και μισθοδοτούμαι με βάση το ειδικό μισθολόγιο που ισχύει για του Στρατιωτικούς και το προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας.

Στη συνέχεια επειδή  δυνάμει των  περιπτώσεων 31-33 της υποπαραγράφου Γ1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν 4093/2012 σε συνδυασμό υπ’ αριθμό. Οικ. 2/83408/0022/14.11.2012 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Β’ 3017/14.11.2012), με τίτλο ‘’Επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθεισών αποδοχών και συντάξεων που προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων της υποπαραγράφου Γ1 του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012 (ΦΕΚ 222/Α’/12-11-2012)’  έγινε από 1-8-2012 μείωση των αποδοχών των εν ενεργεία στρατιωτικών (Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας.

Επειδή οι διατάξεις των περιπτώσεων 31-33 της υποπαραγράφου Γ1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου τουΝ.




4093/2012 με τις οποίες μειώθηκαν οι αποδοχές των εν ενεργεία στρατιωτικών

των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας και, μάλιστα, αναδρομικώς από 1-8-2012, καθώς και της απολύτου συναφούς προς αυτές διατάξεως της περιπτώσεως 37, αντίκεινται προς την απορρέουσα εμμέσως από τις διατάξεις των άρθρων 45, 23 παρ. 2 και 29 παρ. 9 του Συντάγματος αρχή της ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχειρίσεως των στρατιωτικών (Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας) καθώς και προς τις συνταγματικές διατάξεις των άρθρων 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4.

Επειδή συνακόλουθα αντίκειται προς τις διατάξεις αυτές  η  υπ’ αριθμό. Οικ. 2/83408/0022/14.11.2012 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (Β’ 3017/14.11.2012, κατά το μέρος που στηρίζεται στις ανωτέρω αντισυνταγματικές και ως τούτου ανίσχυρες και μη εφαρμοστέες, διατάξεις των περιπτώσεων 31-33 και 37 της υποπαραγράφου Γ1 και αφορά την αναδρομική, από 1-8-2012 έως την εφαρμογή του νόμου αυτού, μείωση των μισθών των αποστράτων αξιωματικών και ανθυπασπιστών των ενόπλων δυνάμεων, συνέπεια της οποίας  υποχρεώθηκαν αυτοί να επιστρέψουν συντάξιμες αποδοχές τις οποίες είχαν ήδη εισπράξει, ως αχρεωστήτως καταβληθείσες (Βλέπετε ΣτΕ Ολομ. 2192/2014 και 2193/2014)

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ  ΑΥΤΟΥΣ
ΑΙΤΟΥΜΑΙ
α) Να αναπροσαρμοσθεί ο μισθός μου στο ύψος στο οποίο ανέρχονταν αυτός πριν  την 1-8-2012.


β) Να μου  επιστραφεί νομιμοτόκως ως αχρεωστήτως παρακρατηθέν το συνολικό ποσό της διαφοράς του κατά μήνα ακαθάριστου μισθού που λάμβανα πριν την 1-8-2012 από αυτό που λαμβάνω μετά την παραπάνω ημερομηνία, και για όλο το χρονικό διάστημα από την 1-8-2012 μέχρι σήμερα.


Βεβαιώνεται το γνήσιο                                         Ο Αιτών
της υπογραφής













ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΕΙΑ 2014

Δήμος Γ.Καραϊσκάκη



      Πραγματοποιήθηκε την 19-07 2014, με λαμπρότητα και μεγάλη συμμετοχή επισήμων και πλήθος λαού, στο Δ.Δ. Σκουληκαριάς , του δήμου Καραϊσκάκη , εκδήλωση προς τιμήν του Αρχιστράτηγου Γεωργίου Καραϊσκάκη.
       Την ΕΑΑΣ/Παράρτημα Άρτας εκπροσώπησε ο Αντγος Βασιλείου Αντώνιος , ο οποίος προέβη και στην κατάθεση του στεφάνου.