Τετάρτη 23 Απριλίου 2014

TOYΡΚΙΚΗ ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΣΥΡΙΑ








Toυρκική στρατιωτική εισβολή βρίσκεται σε εξέλιξη στην Συρία, με αφορμή την προστασία του Τουρκομογγόλου οθωμανού φύλαρχου Süleyman Şah που θεωρείται πατριάρχης της τουρκικής "φυλής" και βρίσκεται σε απόσταση 30 χιλιομέτρων από τα τουρκοσυριακά σύνορα.
Οπως ανακοίνωσε ο ίδιος ο Τούρκος πρωθυπουργός Ρ.Τ.Ερντογάν ένα τουρκικό Μηχανοκίνητο Τάγμα δυνάμεως 300 ανδρών μαζί με 50 άρματα μάχης και τεθωρακισμένα οχήματα διαφόρων κατηφοριών έχουν περάσει τα τουρκοσυριακά σύνορα και με την κάλυψη της τουρκικής Αεροπορίας προελαύνουν προς την τοποθεσία όπου βρίσκεται ο τάφος.
Ο συγκεκριμένος τάφος είναι παραδόξως ... τουρκικό έδαφος (!) αφού την εποχή που οι σχέσεις Τουρκίας και Συρίας, δηλαδή μέχρι το 2011 ήταν ιδιαίτερα στενές, ο Σύρος πρόεδρος Μπασάρ αλ Ασαντ είχε χαρίσει κάπου 50 τετραγωνικά μέτρα στην Τουρκία για να διαθέσει συμβολική φρουρά φύλαξης του τάφου.
Είναι εμφανές ότι ο τουρκικός Στρατός επιχειρεί να δημιουργήσει μία buffer zone μεταξύ των τουρκοσυριακών συνόρων για να βοηθηθούν οι αντάρτες.
Πριν από ένα μήνα ο Τούρκος πρόεδρος Α.Γκιουλ σε εκτέλεση της σχεδιαζόμενης προβοκάτσιας από τουρκικής πλευράς είχε πει ότι αν απειληθεί η σφάλεια του τάφου από τους Σύρους θα εισβάλλει ο τουρκικός Στρατός και αυτή την στιγμή φαίνεται πως αυτό συμβαίνει.
Το τουρκικό Τάγμα ακόμα δεν έχει συναντήσει αντίσταση στην προέλασή του, ενώ στα τουροσυριακά σύνορα βρίσκονται με "αναμμένες μηχανές" τρεις ταξιαρχίες.
Τουρκικά μαχητικά F-16C καλύπτουν την προέλαση ενώ στα ανοικτά των τουρκοσυριακών ακτών βρίσκονται πλοία του τουρκικού Στόλου. 
πηγή: defencenet.gr

ΤΟ ΔΡΑΜΑ ΤΗΣ Δ. ΘΡΑΚΗΣ ΚΑΙ Η ΦΑΡΣΟΚΩΜΩΔΙΑ ΤΗΣ ΣΑΜΠΙΧΑ ΣΟΥΛΕΪΜΑΝ





20140423-171907.jpg




Η υποκρισία έχει περισσέψει στο πολιτικό σύστημα που έχει καταρρακώσει κάθε ιερό και όσιο σε όλα τα εθνικά θέματα, όπως αυτό το τεράστιο θέμα της δυτικής Θράκης και της φανερής αντεθνικής δράσης του τουρκικού προξενείου.
Σύσσωμος ο τουρκόφωνος τύπος της μειονότητας που ελέγχεται από το προξενείο και την Άγκυρα, πανηγύρισε με χαρακτηριστικό, (και ειρωνικό), τρόπο την απόσυρση της υποψηφιότητας της Σεμιχα Σουλεϊμάν από το ψηφοδέλτιο του ΣΥΡΙΖΑ. Ήταν το «μαύρο πρόβατο» για την τουρκική προπαγάνδα η οποία με την σκανδαλώδη εύνοια του επισήμου ελληνικού κράτους αναγνωρίζει μόνο μια μειονότητα, την τουρκική και κατά συνέπεια το δικαίωμα της άμεση ανάμειξης της Άγκυρας, (κατά παράβαση της συνθήκης της Λοζάνης), στην περιοχή και την διεκδίκηση από τους Τούρκους το δικαίωμα να επεμβαίνουν, (όχι πως δεν το κάνουν μέχρι σήμερα αλλά έτσι αποκτούν και διεθνή δικαιώματα επεμβάσεων στην ευαίσθητη αυτή περιοχή που τα τελευταία χρόνια έχει αποκτήσει τεράστια γεωστρατηγική σημασία) και να διαμορφώνουν φανερά τις εξελίξεις σύμφωνα με τα εθνικά τους συμφέροντα.
Αλλά το τραγικό δεν είναι ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε το φερέφωνο του προξενείου ένεκα και των αριστερίστικων του κόμπλεξ, γιατί δεν περιμέναμε κάτι καλύτερο. Ποιος όμως έτρεξε να καταγγείλει τον ΣΥΡΙΖΑ για υποταγή του στις επιταγές του προξενείου που δεν ήθελε με τίποτα την ενοχλητική Σεμιχά σε ένα ψηφοδέλτιο με την προοπτική να πάει στην Ευρωβουλή και να καταγγείλει την καταπιεστική τουρκική πολιτική πάνω στην δική της μειονότητα ; (λες και δεν μιλάμε για ελληνική επικράτεια αλλά για τουρκικό βιλαέτι, εκεί καταντήσαμε). Μα, αυτοί που έχουν παραδώσει τα πάντα στο προξενείο, που οι υποψήφιοι των συνδυασμών τους αν δεν πάρουν πρώτα την έγκριση του τουρκικού προξενείου δεν εγκρίνονται από τα κόμματα ΠΑΣΟΚ και ΝΔ. Αυτοί που παλαιοτέρα βουλευτές τους και μιλάμε για τον Ιλχάν Αχμέτ, αντί να πηγαίνουν στο ελληνικό κοινοβούλιο πήγαιναν στο τουρκικό και έδιναν επίσημη αναφορά για την κατάσταση στην δυτική Θράκη ; Αυτοί που ο βουλευτής τους, Αχμέτ Χατζηοσμάν, είναι ο υπέρμαχος της δημιουργίας ανεξάρτητης τουρκικής δημοκρατίας της δυτικής Θράκης ; Αυτοί που ο υποψήφιοι τους στις περιφερικές εκλογές, όπως οι κ. Παυλίδης και Γιαννακίδης, είναι οι μεγαλύτεροι κόλακες του τουρκικού προξενείου και παλαιοτέρα έχουν εμφανιστεί σε τηλεοπτικές εκπομπές τουρκικού καναλιού σαν να… ήταν νομάρχες τουρκικής επαρχίας ; (για όσους ενδιαφέρονται υπάρχουν τα σχετικά βίντεο).
Αλλά ποια είναι η πραγματική κατάσταση στην δυτική Θράκη χωρίς να κρυβόμαστε από την ίδια την σκιά μας. Είναι γεγονός πως τα τελευταία χρόνια ένας πολυπλόκαμος τουρκικός «ιστός της αράχνης» έχει απλωθεί σε όλη την δυτική Θράκη με την εύνοια της ελληνικής διοίκησης, προωθώντας ανεξέλεγκτα μια ανθελληνική και παράλληλα μια εθνικιστική τουρκική προπαγάνδα. Ο ιστός αυτός αποτελείται από διάφορα τουρκόφρονα Ιδρύματα, Ενώσεις, Σωματεία, Θρησκευτικά Κέντρα, όπως οι δυο ψευτομουφτείες της Ξάνθης και της Κομοτηνής και το κυριότερο με ένα ισχυρό δίχτυο τουρκόφρονων ΜΜΕ. Όλα αυτά είναι εντεταλμένα στην γραμμή του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής, με κύριο στόχο την σε πρώτη φάση συνδοιήκηση της περιοχής με την Τουρκία και στη συνέχεια την πλήρη αυτονόμηση της κατά το παράδειγμα του Κοσσόβου, στα πλαίσια του νεοοθωμανικού τόξου που προβάλετε σαν η βασική σύγχρονη επιλογή του τουρκικού επεκτατισμού στην περιοχή. Όλοι οι εκάστοτε εκλεγμένοι μουσουλμάνοι βουλευτές, κινούνται σε αυτή την γραμμή, ενώ δεν κρύβεται ότι συχνά πηγαίνουν στην Άγκυρα για ανανέωση των απευθείας επαφών τους με την τουρκική πολιτική ηγεσία έτσι ώστε να ευθυγραμμίζονται καλύτερα με τον τουρκικό επεκτατισμό.
Ο πρόξενος με την βοήθεια των δυο ψευτομουφτήδων, του Αχμέτ Μετέ της Ξάνθης και του Ιμπραήμ Σερίφ της Κομοτηνής, καθοδηγεί όλο αυτό το φιλοτουρκικό δίχτυο για την καλλίτερη επίτευξη των τουρκικών στόχων. Οι κυριότερες τουρκόφρονες οργανώσεις που επιδιώκουν την απόσχιση της δυτικής Θράκης και δραστηριοποιούνται προκλητικότατα, ουσιαστικά ανενόχλητες από την ελληνική πολιτεία, είναι : η «Τουρκική Ένωση Κομοτηνή», το εθνικιστικό κόμμα, «DEB», (παράρτημα του ΜΗΡ του τουρκικού εθνικιστικού κόμματος), που για πρωτη φορα κατεβαίνει εποισημα στις ευρωεκλογες, η «Επιτροπή Αλληλεγγύης της Τουρκικής Μειονότητας της Δυτικής Θράκης», το «Ίδρυμα Αλληλεγγύης Τούρκων Δυτικής Θράκης», ο «Σύλλογο Επιστημόνων της Δυτικής Θράκης», η «Τουρκική Ένωση Καθηγητών της Κομοτηνής», η «Ομοσπονδία Τούρκων Δυτικής Θράκης, της Ευρώπης», η περίφημη
«Συμβουλευτική Επιτροπή», μια άτυπη τοπική κυβέρνηση και η «Επιτροπή Διεθνοποίησης» του ζητήματος της αναγνώρισης της «τουρκικής μειονότητας», η οποία έχει αναπτύξει έντονη δραστηριότητα μέχρι και στον ΟΗΕ για να καταγγείλει το ελληνικό κράτος ότι «καταπατά» τα στοιχειώδη δικαιώματα της τουρκικής μειονότητας της δυτικής Θράκης. Όλες αυτές οι οργανώσεις δεν χάνουν την ευκαιρία να διαλαλούν ότι η μειονότητα είναι μόνο τουρκική και ότι η «μητέρα πατρίδα τους» είναι η μεγάλη Τουρκία.
Μεγάλη δραστηριότητα έχουν επίσης αναπτύξει και αρκετά Ιδρύματα που έχουν ιδρυθεί τα τελευταία χρόνια, υπό την καθοδήγηση των οργανώσεων της μειονότητας του εξωτερικού, με καθαρά ανθελληνική πρόθεση και προπαγάνδα. Τα κυριότερα από αυτά τα ιδρύματα είναι το, «Ανώτερο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Μειονότητας Δυτικής Θράκης», το «Ίδρυμα Τζαμιών και Υπευθύνων Θρησκείας της Μειονότητας Δυτικής Θράκης», το «Ίδρυμα Πολιτισμού», η «Ένωση Τουρκικής Νεολαίας Κομοτηνής», η «Ένωση Τουρκικής Νεολαίας Ξάνθης», το «Ίδρυμα Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης» που εκπαιδεύει τουρκόφωνους εκπαιδευτικούς για την μειονότητα, το «Ίδρυμα Δασκάλων Αποφοίτων Μεντρεσέδων», δηλαδή Θεολόγων. Τα περισσότερα από αυτά τα ιδρύματα, ιδιαιτέρα οι τουρκικές ενώσεις νεολαίας Ξάνθης και Κομοτηνής, έχουν στρατευτεί τα τελευταία χρόνια σε μια γραμμή ανθελληνικής προπαγάνδας και απροκάλυπτα υποστηρίζουν την πολιτική της σταδιακής μετάβασης της δυτικής Θράκης σε καθεστώς συνδιοίκησης με την Τουρκία.
Εκτός αυτών η μειονότητα τα τελευταία χρόνια έχει αναπτύξει ένα εξαιρετικά ευρύ δίκτυο ΜΜΕ από τα οποία τα περισσότερα είναι συντεταγμένα με την γραμμή της Άγκυρας και προωθούν την τουρκική πολιτική στην περιοχή. Έτσι, σύμφωνα πάντα με τουρκικά στοιχεία, στην περιοχή της Δυτικής Θράκης εκδίδονται εννέα εβδομαδιαίες εφημερίδες που κυκλοφορούν σε όλη την έκταση της δυτικής Θράκης. Οι εφημερίδες αυτές είναι οι Γκιουντέμ, ( Ημερησία), εθνικιστικών πεποιθήσεων της γνώστης μειονοτικής δημοσιογράφου, Χούλια Εμίν, που συνδέετε με προσωπική φιλία με τον πρώην υπουργό και βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, κ Στυλιανίδη. Η Εμίν είχε στην τουρκική κρατική τηλεόραση τακτική εβδομαδιαία εκπομπή για την Δυτική Θράκη, η οποία παρουσιάζονταν σαν μια επαρχία της μεγάλης Τουρκίας και στην οποία είχε προβάλλει και τον κ Στυλιανίδη. Η εκπομπή αυτή έχει τον χαρακτηριστικό τίτλο, «Biz buradayız», δηλαδή «Εμείς είμαστε εδώ» και έχει σαν μοναδικό στόχο και σκοπό να παρουσιάσει μια Δυτική Θράκη σαν καθαρά τουρκική περιοχή και ότι εκεί υπάρχει μόνο μια τουρκική κοινότητα που ακόμα δεν έχει αυτονομηθεί από το καταπιεστικό ελληνικό κράτος. Άλλες εφημερίδες είναι η Μπιρλίκ, (Ενότητα), εθνικιστική και φιλοπασοκική, Γιενή Τζουμχουριετ, ( Νέα Πολιτεία), Τράκιανιν Σεσί, ( Η Φωνή της Θράκης), Ντιαλόγκ, (Διάλογος), Ολάϊ, (Γεγονός), Μιλλέτ, (Έθνος) , Μπουλτέν, (Δελτίο). Παράλληλα εκδίδονται τέσσερα τουρκόφωνα περιοδικά τα οποία είναι τα εξής : Ογρετμέν Σεσί, ( Η Φωνής του Δασκάλου), Ροντόπ Ρουζγκαρί, ( Άνεμος Ροδόπης), Ακιντέ (Δόγμα) και Αζινλίκτσα, (Μειονοτικά). Αλλά και στο ραδιόφωνο έχει αναπτυχτεί τελευταία μεγάλη παρουσία της μειονότητας. Έτσι σήμερα στην δυτική Θράκη λειτουργούν τέσσερεις ραδιοφωνικοί σταθμοί υπό τον έλεγχο της μειονότητας, για να μην ξεχνάμε και το ευρύ δίκτυο των δορυφορικών κεραιών που έχουν απλωθεί σαν μανιτάρια σε όλη την έκταση της δυτικής Θράκης μεταδίδονταν απ’ ευθείας τουρκικά τηλεοπτικά προγράμματα με έξοδα, όπως συχνά έχει καταγγελθεί, του τουρκικού προξενείου. Οι μειονοτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί είναι οι, Citi FM, Joy FM, Isik FM, (Φως στα FM), και Yildiz FM, ( Το άστρο των FM). Χαρακτηριστικό είναι ότι πολλοί από αυτούς του μειονοτικούς ραδιοσταθμούς έχουν πολύ μεγάλη εμβέλεια και ακούγονται μέχρι το Αγιο Όρος
Αυτή είναι η πραγματικότητα και η μειοδοτική πολιτική που έχει εφαρμοστεί από ελληνικής πλευράς έχει φέρει σήμερα το θέμα σε μια από τις πιο ευαίσθητες περιοχές της Ελλάδας στο σημερινό του κατάντημα τμε ο προξενείο να καθορίζει τους υποψηφίους σε ελληνικές εκλογές. Η μονή λύση είναι να καταργηθεί τάχιστα το τουρκικό προξενείο που είναι αντίστοιχο του άχρηστου και διακοσμητικού ελληνικού προξενείου της Αδριανούπολης Ή θέλουμε να σταματήσουμε τον επικίνδυνο κατήφορο, ή θα συνεχίσουμε να παραμένουμε απαθείς στο όργιο της Άγκυρας στην ελληνική, (ως πότε;), δυτική Θράκη.

ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
πηγή:ΟΛΥΜΠΙΑ

ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ!!!!! ΑΦΙΣΑ «ανεξάρτητης Θράκης»




Πρόκληση! Αφίσα «ανεξάρτητης Θράκης»






Δημοσιογράφος τουρκόφωνης εφημερίδας της Θράκης ανέβασε στο facebook αφίσα που απεικονίζει τη Θράκη ...ανεξάρτητη!

Συγκεκριμένα, τα tourkikanea.gr, γράφουν:
«Καθένας έχει δικαίωμα να ανεβάζει στο Facebook τις αγαπημένες του φωτογραφίες αφίσες τραγούδια κ.λ.π. Από αυτό φυσικά και δεν εξαιρούνται οι δημοσιογράφοι της μειονότητας. Ένας λοιπόν εξ αυτών που μάλλον ...δεν φημίζεται για τα φιλελληνικά του αισθήματα είναι ο κ. Τζεγκίζ Ομέρ από την τουρκόφωνη εφημερίδα Μιλλέτ που βγαίνει στην Ξάνθη. Δημοσιεύουμε λοιπόν σήμερα μια από τις αφίσες που είχε στην ιστοσελίδα του στο Facebook. Αυτή τη στιγμή την έχει αφαιρέσει...Κρίνουμε όμως σκόπιμο να την δημοσιεύσουμε διότι και οι κρίνοντες (δημοσιογράφοι) και αυτοί οι ίδιοι κρίνονται».


Read more: http://www.newsbomb.gr


ΣΥΡΙΑ: "Ο ΝΕΑΡΟΤΕΡΟΣ ΑΙΧΜΑΛΩΤΟΣ ΜΑΣ" !!!! ΕΓΚΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΠΑΙΔΙΟΥ





Συρία: Εξοργιστική φωτογραφία… από ισλαμοφασίστες




Συρία: Εξοργιστική φωτογραφία… από ισλαμοφασίστες


Δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψουν αυτή τη φωτογραφία, είτε αληθεύουν όσα αναφέρονται σε διεθνή μέσα ενημέρωσης, είτε είναι κάποια προβοκάτσια. Η φωτογραφία προέρχεται από το μαρτυρικό αρμενικό χωριό – κωμόπολη Κεσάμπ, εντός της Συρίας, αυτό που ο Ερντογάν και η συμμορία του έστειλε εξοπλίζοντας ισλαμικά κτήνη να το καταλάβουν.
Ο μικρούλης της φωτογραφίας κοιτάει απορημένος τις κάνες των Καλάσνικοφ να τον σημαδεύουν και προφανώς αναρωτιέται τι είδους περίεργο παιχνίδι είναι αυτό που θέλουν να παίξουν… αυτοί οι μεγάλοι. Αυτά λοιπόν τα ζώα, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες που προέρχονται από αραβικές πηγές, ανάρτησαν τη φωτογραφία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με τίτλο «ο νεαρότερος αιχμάλωτός μας» στο Κεσάμπ.
Πάντα υπάρχει το ενδεχόμενο απόπειρας ενοχοποίησης του αντιπάλου, οπότε πρέπει να παραμένουμε επιφυλακτικοί, αφού πολλά έχουν δει τα μάτια μας. Ωστόσο, και μόνο η συγκεκριμένη αντιμετώπιση του παιδιού αυτού, αποτελεί από μόνη της έγκλημα, απ’ όπου κι αν προέρχεται.
πηγή:hellasforce.com

ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΞΗΡΑΣ ΤΟΝ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟ ΓΕΩΡΓΙΟ





O Άγιος Γεώργιος ως Προστάτης των Στρατιωτών
"Ο Κατεξοχήν στρατιωτικός Άγιος ήταν ο Άγιος Γεώργιος, μεγαλομάρτυς, ταξιάρχης, καλλίνικος και τροπαιοφόρος. Σύμφωνα με τον ψευδο-Κωδινό στη [βυζαντινή] αυλική εθιμοτυπία ένα έμβλημα που παρίστανε τον Άγιο Γεώργιο έφιππο μεταφερόταν στην πομπή ξεχωριστά από αυτά των τεσσάρων μεγάλων στρατιωτικών μαρτύρων, Δημητρίου, Προκοπίου και των δύο Θεοδώρων."

"Ο Festugiere (Γάλλος Βυζαντινολόγος), συσχετίζει σωστά αρκετές από τις επεμβάσεις του Αγίου για να σώσει ανθρώπους με τη στρατιωτική του θέση όπως το γνωστό θαύμα της διάσωση της πριγκίπισσας από τον δράκο. Εξίσου γνωστή είναι όμως και η διάσωση του νέου από τη Μυτιλήνη. Ο Άγιος είχε σώσει και άλλους αιχμαλώτους όπως έναν νεαρό Παφλαγόνα και το γιο ενός στρατηγού, τον Λέοντα, καθώς επίσης και αιχμαλώτους που βρίσκονταν στα χέρια των Σαρακηνών και Βουλγάρων. Ο Festugiere προσθέτει σε αυτά τα θαύματα [στρατιωτικού ενδιαφέροντος] την επέμβαση του Αγίου Γεωργίου προκειμένου να σώσει τη ζωή ενός αλόγου που είχε τραυματιστεί στη μάχη ως απάντηση στις προσευχές του στρατιώτη μπροστά από την εικόνα του Αγίου στο ιερό του στη Λύδα, και την νεκρανάσταση ενός στρατιώτη του οποίου οι δολοφόνοι είχαν παρακινηθεί από την επιθυμία να ληστέψουν τα χρήματα που ο στρατιώτης μετέφερε. Αυτά τα περιστατικά υπενθυμίζουν ότι οι στρατιώτες είχαν μία συγκεκριμένη προτίμηση για τον Άγιο."
"Παρόλο που υπάρχουν στοιχεία για την απεικόνιση του Αγίου ως πολεμιστή πριν από την εικονοκλαστική περίοδο ο αριθμός των αναπαραστάσεών του ως πολεμιστή αυξάνουν σημαντικά μετά την εικονομαχία κυρίως στην Καππαδοκία στην οποία οι στρατιωτικοί Άγιοι λατρεύονταν ιδιαίτερα. Εικονίζονταν τόσο ως προστάτης των στρατιωτών όσο και ως κατεξοχήν κατακτητής του κακού. Τοποθετούνταν σε προεξέχουσες θέσεις όπως στις εισόδους των ναών ή μπροστά στο ιερό, ακόμη και στην αψίδα."
"Οι αλλαγές στην εικονογραφία του Αγίου [από βυζαντινός αξιωματούχος σε βυζαντινό πολεμιστή] συμπίπτουν με τις αλλαγές στην έννοια του Αυτοκράτορα ο οποίος κατά τη διάρκεια του απογείου της βυζαντινής αυτοκρατορίας από τη βασιλεία του Νικηφόρου Φωκά (963-969), του Ιωάννη Τζιμισκή (969-976) και Βασιλείου Β΄ (976-1025) απέκτησε τη νέα ποιότητα του στρατιωτικού θάρρους και ο οποίος δοξάζονταν στο πεδίο της μάχης."
"Αναμφίβολα η εξέλιξη της λατρείας του Αγίου οφείλει πολλά στην υιοθέτησή του ως προστάτη από τους βυζαντινούς αυτοκράτορες. Παρόλο που δεν ήταν αμετάβλητη πρακτική, γίνονταν συνήθως εντυπωσιακές χορηγίες είτε για να παροτρύνουν τον Άγιο Γεώργιο να προστατέψει τους άνδρες για τους οποίους ήταν υπεύθυνοι στην μάχη είτε ως ανταμοιβή που το είχε πράξει ήδη. Τέτοια συναισθήματα εκφράζονται στον Κανόνα που συνέταξε ο Γεώργιος Σκυλίτζης στον οποίο ζητείτε η αρωγή του Αγίου προκειμένου να βοηθήσει τον αυτοκρατορικό στρατό να κερδίσει τη νίκη ενάντια στους Σκύθες, Πέρσες και βαρβάρους."Άγιος Γεώργιος - 1Άγιος Γεώργιος - 2Άγιος Γεώργιος - 3
"Το Praecepta Militaria [μεσοβυζαντινό στρατιωτικό εγχειρίδιο], που συνήθως αποδίδεται στον Νικηφόρο Φωκά, προέβλεπε να λέγονται προσευχές από τους στρατιώτες καθημερινά, πρωί και βράδυ, με αυστηρές ποινές για όσους δεν συμμετείχαν. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτός ο ιδιαίτερα επιτυχημένος στρατηγός αντιμετώπιζε τις θρησκευτικές πρακτικές στον στρατό τόσο σοβαρά, καθώς αυτός ήταν υπεύθυνος που η εικόνα του ευγενή ιππότη εισήλθε στην βυζαντινή γραμματεία."
"Οι Διόσκουροι παρέχουν ένα αρχαίο προηγούμενο παρέμβασης στη μάχη. Πολέμησαν με τους Ρωμαίους στη μάχη της λίμνης Regillus και ανήγγειλαν τη νίκη ξεδιψώντας τα άλογα τους στο σιντριβάνι του Δία στη Ρώμη. Οι Απόστολοι Ιωάννης και Φίλιππος αναμείχθηκαν στη μάχη με το μέρος του Αυτοκράτορα Θεοδοσίου ως έφιπποι σε λευκά άλογα. Ο Άγιος Ανδρέας επίσης παρενέβη προς όφελος της πόλης της Πάτρας, της οποίας εξάλλου ήταν ο πολιούχος, καθώς και ο Άγιος Δημήτριος και Θεόδωρος. Ωστόσο ο Άγιος Γεώργιος παρενέβαινε πιο συχνά, όχι όμως απαραίτητα μόνος και ούτε μόνο υπέρ των Βυζαντινών. Η παρέμβασή του να σώσει τη ζωή του [στρατηγού] Δομνητσίολου, ανιψιού του αυτοκράτορα Φωκά (602-610), αναφέρθηκε παραπάνω [το βυζαντινό στράτευμα είχε πέσει σε ενέδρα των Περσών]. Είχε επίσης παρέμβει υπέρ του Νικηφόρου Φωκά το 961, πριν γίνει αυτοκράτορας, στην πολιορκία του Χάνδακα, μαζί με τους Αγίους Δημήτριο, τους δύο Θεοδώρους και τον Αρχάγγελο Μιχαήλ. Παρενέβη πάλι υπέρ του Ανδρόνικου Β΄ στον οποίο είχε υποσχεθεί την νίκη όταν ο αυτοκράτορας προσευχόταν γονατιστός μπροστά σε μία εικόνα του έφιππου Αγίου έξω από το παρεκκλήσι της Θεοτόκου της Νικοποιού (.)."
"Ο Άγιος Γεώργιος υιοθετήθηκε από τους Σταυροφόρους και κυρίως από τους Άγγλους. Ο Εδουάρδος Γ΄ τον ανακήρυξε εθνικό προστάτη στην θέση των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Οι Άγγλοι των επικαλέστηκαν εναντίον των Γάλλων στον πόλεμο των 100 χρόνων. Ο Άγιος βοήθησε τον Αλέξανδρο Νέφσκυ, Μεγάλο Δούκα του Νόβγκοροντ, εναντίον των Σουηδών το 1240 και εναντίον των Τευτόνων ιπποτών το 1242."

"Στα τελευταία χρόνια της Βυζαντινής αυτοκρατορίας ο Άγιος Γεώργιος χρειάστηκε περισσότερο ως προστάτης εναντίον στους κατακτητές παρά ως σύμμαχος σε μια μάχη που πιθανώς να κατέληγε σε νίκη. Αυτό εξηγεί τον τεράστιο αριθμό προστατευτικών αναπαραστάσεων στους υστεροβυζαντινούς ναούς. Αυτές ήταν πολυάριθμες στην Τρανσυλβανία όπου ο αυτόχθων ορθόδοξος ρουμανικός πληθυσμός επιζητούσε προστασία εναντίον των καθολικών Ανδεγαυών, καθώς και στην Κρήτη η οποία ήταν υποτελής στην Βενετία από το 1204 έως το 1669."Άγιος Γεώργιος - 4
"[Μετά τη λατινική και τουρκική κατάκτηση οι Έλληνες] χρειάζονταν πάνω από όλα προστασία από τους κατακτητές. Η προστατευτική λειτουργία των στρατιωτικών αγίων έγινε πάλι επίκαιρη. Παρουσιάζονται σε αμέτρητες αναπαραστάσεις, κυρίως στις προσόψεις ή στις εισόδους των ναών. Αυτές οι εικόνες ήταν απλά πορτραίτα αλλά ένας δημοφιλής εικονογραφικός τύπος ήταν αυτός του Αγίου Γεωργίου που σκοτώνει έναν εχθρό ή ένα αντιπαθητικό τέρας. Αυτό χρησίμευε ως ένας γλωσσικός κώδικας: στη θέση του τέρατος εννοούνταν οι Τούρκοι."
(Τα αποσπάσματα προέρχονται από το βιβλίο: Christopher Walter, The Warrior Saints in Byzantine Art and Tradition, Ashgate 2003, σσ. 109, 115-120, 126, 131, 280-281)




Τρίτη 22 Απριλίου 2014

«Το ματωμένο Πάσχα» του 1941 στην Άρτα.

Πηγή: Δήμος Αρταίων

Πριν από 73 χρόνια, την Κυριακή 20 Απριλίου του 1941 ήταν και τότε Πάσχα. Ένα Πάσχα «μαύρο» για την Ελλάδα, αφού το απόγευμα της Κυριακής ο στρατηγός Τσολάκογλου αντίθετα με τις διαταγές υπέγραψε στο Μέτσοβο την πρώτη συνθήκη παράδοσης της χώρας στους ναζί. Στην Άρτα το μεσημέρι του Μ.Σαββάτου ξεκίνησε ο ανηλεής βομβαρδισμός της πόλης από την Γερμανική αεροπορία, ένα γεγονός που σημάδεψε ανεξίτηλα την μνήμη όλων των Αρτινών που το έζησαν.
Ο αείμνηστος Δήμαρχος Αρταίων Κώστας Βάγιας στο βιβλίο του «Η Άρτα του πολέμου και της κατοχής» που εκδόθηκε το 2004 από τον Μ/Φ Σκουφάς, περιγράφει τον τριήμερο βομβαρδισμό της πόλης μέσα από «Το ημερολόγιο των ημερών της κατοχής του Πατέρα Σταύρου Παπαχρήστου» που διέσωσε και μέσα από το βιβλίο του έφερε στην δημοσιότητα. Ο Κώστας Βάγιας στο κεφάλαιο του βιβλίο του που αναφέρεται στον βομβαρδισμό της πόλης γράφει:
«Ο Αιδεσιμότατος Αρχιερατικός επίτροπος Σταύρος Παπαχρήστος είναι για την εποχή του ένας μορφωμένος Ιερέας με μεγάλη αποδοχή από την κοινωνία της Άρτας. Με την εμπειρία που έχει αποκομίσει από τα πολεμικά γεγονότα καταλαβαίνει ότι το μέτωπο κατά της Γερμανίας έχει πέσει και είναι ζήτημα ημερών ολόκληρη η Ελλάδα να κατακτηθεί από τον Γερμανικό Στρατό. Αρχίζει λοιπόν να καταγράφει στις τελευταίες σελίδες του Ιερού Ευαγγελίου του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου το ημερολόγιο της κατάκτησης…  Στην Άρτα και κατά τη διάρκεια των ημερών της Μεγάλης Εβδομάδας άρχισε σκληρός βομβαρδισμός, όπως και σε άλλες πόλεις της χώρας μας, ως αποτέλεσμα πιέσεων για την ταχεία συνθηκολόγηση…
Στις 20 Απριλίου το απόγευμα ο στρατηγός Τσολάκογλου, διοικητής του Γ΄ Σώματος Στρατού και αρχαιότερος από τους σωματάρχες, με τη σύμφωνη γνώμη των υπολοίπων και την πολιτική στήριξη του Μητροπολίτη Ιωαννίνων Σπυρίδωνα, υπέγραψε στο χωριό Βοτονόσι το πρώτο σύμφωνο συνθηκολόγησης του εναπομείναντος ελληνικού στρατού. Την επομένη στα Ιωάννινά υπογράφηκε δεύτερο πρωτόκολλο παράδοσης με δυσμενέστερους όρους από τον πρώτο.»
Το χρονικό του βομβαρδισμού της Άρτας όπως περιγράφεται στο ημερολόγιο του παπά Σταύρου Παπαχρήστου έχει ως εξής:
«9η Απριλίου 1941: Κατελήφθη η Θεσσαλονίκη υπό των Γερμανών.
17η Απριλίου 1941: Ημέρα Μεγάλη Πέμπτην, ήλθον εντάυθα Γερμανικά αεροπλάνα προς ανίχνευσιν καθώς και την επομένην Μεγάλη Παρασκευήν.
19η Απριλίου 1941: Μέγα Σάββατον. Περί ώραν 2 και ½ μ.μ. ήλθον 39 Γερμανικά αεροπλάνα και εβομβάρδισαν την πόλιν. Επειδή ήτο Μέγα Σάββατον και οι άνθρωποι των πέριξ χωρίων ήλθον εις την αγοράν διά ψώνια του Πάσχα, ήτο πλήθος λαού εις την αγοράν.
Ο βομβαρδισμός άγριος συνέχισεν επί τρείς ώρας. Ο κόσμος καταρτομγμένος έφυγε εις τα γύρω χωριά, όσοι δε έμειναν εις την πόλιν συνεκετρώθηκαν εις το φρούριον δια να προφυλαχθούν. Άνω των δύο χιλιάδων (2.000) ατόμων, συνεκεντρώθησαν εκεί. Την επομένην του Πάσχα εσυνεχίσθη άγριος βομβαρδισμός από Ιταλικά και Γερμανικά αεροπλάνα, έπεσαν σπίτια πολλά, αλλά οι άνθρωποι έφυγαν και έτσι δεν ήσαν θύματα.
Οι συγκεντρωμένοι εις το φρούριον 2.000 ψυχές ήσαν έντρομοι εγώ δε, έκαμον ευλογητόν και έψαλλα την ώραν εκείνην παράκλησιν εις την οποίαν προσηύχοντο και οι Εβραίοι και Τούρκοι που συνευρίσκοντο εκεί.
Την πρωϊαν του Πάσχα εγώ είχον ματαβεί εις τον Ιερόν Ναόν της Αγίας Σοφίας διά να γίνει η Ανάστασις εις τας 9 το πρωί, διότι αυτή ήτο η διαταγή της Ιεράς Συνόδου, να μη γίνει το Σάββατο βράδυ, λόγω περιστάσεων. Εις την εκκλησίαν την ημέραν ταύτην ουδείς προσήλθεν, ούτε οι ψάλται παρά μόνον δύο Χριστιανοί, ο Γεώργιος Κόκορας εκ Ζαγορίου και Παναγιώτης Βλάχος. Εγώ διάβασα μόνον τον Όρθρον της Αναστάσεως και έκαμα μετά την απόλυσιν. Τα αεροπλάνα ήρχισαν άγριον βομβαρδισμόν από βαθειάς νυκτός. Ένα αεροπλάνον Γερμανικόν κατερρίφθη υπό του αντιαεροπορικού και εφονεύθησαν και οι τέσσαρες Γερμανοί αεροπόροι, κατεπλάκωσεν όμως και εφόνευσεν ένα Έλληνα Στρατιώτην διότι έπεσεν εις το μυλαύλακα, όπισθεν του Γυμνασίου Άρτης.
21η Απριλίου 1941: Ημέρα Δευτέρα του Πάσχα. Ο βομβαρδισμός ήρχισεν άγριος από πρωίας. Εγώ μετά του Σεβ. Μητροπολίτου Άρτης κ. Σπυρίδωνος και πολλών άλλων υπαλλήλων και πολιτών ευρισκόμεθα μέχρι της 1ης μ.μ. εις το υπόγειον της οικίας Μάτσου εις το Μονοπωλιό, εκεί όπου ήτο το Τηλεγραφείον τότε. Κατά το διάστημα αυτό ήλθεν είδησις εξ Ιωαννίνων ότι έγινε ανακωχή. Ο βομβαρδισμός έπαυσεν προς στιγμήν. Το απόγευμα όμως περί ώραν 3ην μετέβην εις αγοράν, αλλά μόλις εσήμανε συναγερμός έτρεξα εις το καταφύγιον οικίας Ζέρβα. Μόλις δε έβαλα το πόδι μέσα ήρχισεν άγριος βομβαρδισμός ο οποίος συνεπλήρωσε την καταστροφήν σχεδόν το 1/3 της πόλεως. Κατά τον βομβαρδισμόν αυτόν εκινδύνευσα να φονευθώ. Η βόμβα έπεσε εις ολίγων μέτρων απόστασιν. Ολόκληρος μεσότοιχος έπεσε επάνω μου, αλλά ευτυχώς ετραυματίσθην ελαφρώς εις την κεφαλήν.
…Στο μεταξύ ο αεροπορικός βομβαρδισμός προξένησε στην πόλη σημαντικές ζημιές. Όπως αναφέρει η Νομαρχία της Άρτας σε έγγραφο της προς το Υπουργείο των Εσωτερικών «Συνέπεια του αεροπορικού βομβαρδισμού της πόλεως Άρτης, ποσοστόν υπερβαίνων το 25% των εν αυτή υπαρχόντων κτισμάτων έχουσι ολοσχερώς καταστραφεί, ποσοστόν δε υπαιρβαίνον το 40% έχει υποστεί σημαντικάς ζημιάς ενώ των λοιπών κτισμάτων αι εκ κεράμων στέγαι και οι υαλοπίνακες έχουσι καταστραφεί και χρήζουν, επικείμενου χειμώνος, αντικαταστάσεως».
Εκτός όμως από τα κτήρια, σημαντικές ζημίες, από τον βομβαρδισμό, αλλά και τις μικροαρπαγές έπαθαν και τα εμπορεύματα των καταστημάτων και τα έπιπλα των σπιτιών.»











ΜΕΧΡΙ 09 ΜΑΪΟΥ Η ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ





Tο αργότερο μέχρι τις 9 Μαΐου, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές, θα λάβουν το κοινωνικό μέρισμα
οι περίπου 68.000  δικαιούχοι (Στρατιωκοί, αστυνομικοί, πυροσβέστες και λιμενικοί).



Αυτό θα φτάνει τα 500 ευρώ για τους δικαιούχους με ακαθάριστες αποδοχές μέχρι του... ύψους των 1.500 ευρώ, ενώ ποσά μικρότερα, που θα κυμαίνονται από 8 έως 488 ευρώ, θα λάβουν αυτοί των οποίων οι μεικτές αποδοχές τον περασμένο Ιανουάριο κυμαίνονταν από 1.501 έως και 1.541 ευρώ.

Από την απόφαση που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, προκύπτει ότι δικαιούχοι της εφάπαξ χρηματικής ενίσχυσης είναι τα εν ενεργεία κατά την 31η Ιανουαρίου 2014 στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και του Λιμενικού Σώματος, καθώς και της Ελληνικής Ακτοφυλακής με μηνιαίες τακτικές αποδοχές έως 1.500 ευρώ.Μειωμένο επίδομα δικαιούνται και όσοι ελάμβαναν στο ίδιο διάστημα αποδοχές έως 1.541 ευρώ.

Να σημειώσουμε πως με βάση την απόφαση του κ. Σταϊκούρα, δικαιούχο ιτου επιδόματος ορίζονται και όσοι είχαν τεθεί για οποιοδήποτε λόγο σε καθεστώς αργίας, διαθεσιμότητας κ.λπ., εφόσον το σύνολο των αποδοχών του μηνός Ιανουαρίου 2014, που θα ελάμβαναν,εάν δεν είχαν τεθεί στο εν λόγω καθεστώς, δεν θα ξεπερνούσε το όριο αποδοχών που έχει τεθεί για τη χορήγηση της εφάπαξ παροχής.

Πώς υπολογίζεται το επίδομα
Οσοι έπαιρναν τον Ιανουάριο μεικτέ ςτακτικές μηνιαίες αποδοχές έως 1.500 ευρώ δικαιούνται εφάπαξ ενίσχυση 500 ευρώ. Στις τακτικές μηνιαίες αποδοχές δεν περιλαμβάνονται η οικογενειακή παροχή, η ειδική αποζημίωση για κάθε ημέρα απασχόλησης πέραν του πενθημέρου, καθώς και το επίδομα αυξημένης επιχειρησιακής ετοιμότητας μονάδων. Επίσης, δεν συνυπολογίζονται τα πάσης φύσεως οδοιπορικά έξοδα και το Επίδομα Υπηρεσίας Αλλοδαπής. Αντιθέτως, υπολογίζονται στο ύψος των τακτικών μηνιαίων αποδοχών τα πάσης φύσεως επιδόματα κινδύνου (πτητικό, καταδυτικό,ειδικών επιχειρήσεων, ναρκοπεδίων κ.λπ.). Τα επιδόματα αυτά θα μετρήσουν στις βασι-κές μηνιαίες αποδοχές διαιρώντας το συνολικό ποσό που καταβλήθηκε το 2013, με τον αριθμό 12 (όσοι οι μήνες) και προσθέτοντάς το στις αποδοχές του Ιανουαρίου.
Για αυτούς των οποίων οι τακτικές μηνιαίες αποδοχές ξεπερνούν τα 1.500 ευρώ, αλλά είναι χαμηλότερες από 1.541 ευρώ, το επίδομα των 500 ευρώ μειώνεται κατά το γινόμενο του
υπερβάλλοντος ποσού (από τα 1.500 ευρώ) με τον αριθμό 12.

ΜΙΚΤΕΣ                       ΕΠΙΔΟΜΑ

1.500...................................500
1.501...................................488
1.502...................................476
1.503...................................464
1.504...................................452
1.505...................................440
1.506...................................428
1.507...................................416
1.508...................................404
1.509...................................392
1.510...................................380
1.515...................................320
1.520...................................260
1.525...................................200
1.530...................................140
1.535....................................80
1.541.....................................8

Κώστας Παπαδόπουλος
πηγη:paraskinio