Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Casus Belli το νέο Μισθολόγιο των ΕΔ & των ΣΑ


Πηγή: ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΛΑΡΙΣΑΣ   (εδώ)


Χωρίς να ξεχνάμε τις αδικίες που έχουμε υποστεί από την αρχή της κρίσης μέχρι σήμερα (επιπλέον περικοπές με κριτήριο την ηλικία και τον τρόπο αποστρατείας καθώς και διπλές μειώσεις στις συντάξεις μας λόγω του νόμου 4093/2012), για εμάς τα εν ενεργεία και εν αποστρατεία στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας το νέο μισθολόγιο που άρχισε ήδη να διαμορφώνεται, είναι το δικό μας Casus Belli (αφορμή πολέμου έστω και μεταφορικά) κι εμείς όταν λέμε κάτι το εννοούμε. Όταν ξεκινήσαμε τις διαμαρτυρίες μας, όλοι νόμιζαν ότι εντάσσεται στις συνήθεις πρακτικές, «αντίδραση για την αντίδραση». Πολλοί συντοπίτες μας και όχι μόνον πίστευαν ότι λέμε ψέματα, ότι φωνάζουμε για να κάνουμε ντόρο, ακόμα και ορισμένοι συνάδελφοι μας δεν πίστευαν ότι είχαν σχέδιο και σκοπό να μας εξαθλιώσουν οικονομικά αλλά και ηθικά. Τι ηθικό μπορεί να έχει κάποιος που χρωστάει στην εφορία, στο φυσικό αέριο, καθυστερεί τη δόση για το στεγαστικό δάνειο ή το ενοίκιο, δεν έχει να δώσει 10 ευρώ στο εγγόνι του ή δεν έχει χρήματα να αγοράσει τα φάρμακα του; Στη Θεσσαλονίκη κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Οργάνου Δράσεων, συνάδελφος, μας ενημέρωσε ότι η ΔΕΗ στις αρχές Μαρτίου 2013, έκοψε το ρεύμα σε Αντιστράτηγο εν αποστρατεία. Όμως «λογάριαζαν χωρίς τον ξενοδόχο». 25 χιλιάδες συνάδελφοι στην Αθήνα και πάνω από 15 χιλιάδες στη Θεσσαλονίκη, έδωσαν το μήνυμα του «μη δεδομένου». Αυτό ίσως να πείραξε και είδαμε μερικές σπασμωδικές αντιδράσεις. 

Πρόεδρος στην επιτροπή για το νέο μισθολόγιο τοποθετήθηκε ο Αντώνης Οικονόμου, δικηγόρος προερχόμενος από Θεσσαλονίκη, που διορίσθηκε τον Ιούλιο του 2012 στη θέση του Ειδικού Γραμματέα του ΥΕΘΑ, για θέματα πολιτικού προσωπικού. Τέως αναπληρωτής γραμματέας πολιτικού σχεδιασμού της ΝΔ, με πολύ στενές σχέσεις με τον Αντώνη Σαμαρά, ενώ ως ασκούμενος ήταν στο ίδιο δικηγορικό γραφείο με τον ΥΠΕΘΑ κ. Παναγιωτόπουλο. Αμέσως γεννήθηκαν τα ερωτήματα.Ποια η σχέση του (αν είχε) με το προηγούμενο έκτρωμα του εξορθολογισμού του μισθολογίου των ΕΔ και των ΣΑ; Δεν υπάρχουν άλλα ικανά στελέχη στο Υπουργείο και ανατίθενται καθήκοντα σε άτομα που διορίστηκαν για άλλο σκοπό και καμία σχέση δεν έχουν με το αντικείμενο; Με δεδομένο ότι το μισθολόγιο των εν αποστρατεία στελεχών είναι απολύτως εξαρτημένο από αυτό των ενεργεία συναδέλφων τους, γιατί δεν έχει προβλεφθεί η συμμετοχή αποστράτων των Ενώσεων στην επιτροπή για το νέο μισθολόγιο; Αφού το ειδικό (τρομάρα του) μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων ήταν ίδιο με αυτό των Σωμάτων Ασφαλείας γιατί δεν συγκροτείται κοινή επιτροπή; Τι σημαίνει αυτό; Θα έχουμε δύο ειδικά μισθολόγια; Με ποιο σκεπτικό και τι οδηγίες γίνεται το νέο μισθολόγιο; Υπάρχει σκέψη για διόρθωση των αδικιών ή απλώς η επιτροπή έχει οδηγίες να εφαρμόσει ότι ακριβώς προβλέπει το μεσοπρόθεσμο του 2013-2016, για το 2014, δηλαδή -88,2 εκατ. ευρώ στους εν ενεργεία και -161,8 εκατ. ευρώ στους απόστρατους;  

Για όσους δεν το γνωρίζουν ακόμα, εμείς οι απόστρατοι αποδείξαμε ότι σε εφαρμογή του ν.4093/2012, αντί να περικόψουν από τις συντάξεις μας 66 εκατ. ευρώ για το 2013, αφαίμαξαν πάνω από 200 εκατ. ευρώ. Φοβερό; Είναι δυνατόν να είναι έτσι; Κι όμως είναι! Και τα ανεξήγητα συνεχίζονται. Την 11η Φεβ 2013, το πρωί, το συντονιστικό των ΝΠΔΔ ενώσεων αποστράτων είχε συνάντηση με τον κ. Πρωθυπουργό ενώ το απόγευμα της ίδιας ημέρας η Πανελλήνια Ομοσπονδία Στρατιωτικών είχε συνάντηση με τον κ. Σταϊκούρα, όπου συζητήθηκε μεταξύ άλλων και η …υπερβολή του ΓΛΚ. Από τότε πέρασαν 2 ολόκληροι μήνες και παρά την εντολή του κ. Πρωθυπουργού προς τον κ. Σταϊκούρα για άμεση ενημέρωση μας για το εν λόγω θέμα, επισήμως δεν έχουμε καμία πληροφόρηση. Από πληροφορίες μας, το ίδιο συνέβη και στα εν ενεργεία στελέχη, δηλαδή μειώσεις μη προβλεπόμενες από το ν.4093/2012. Το σίγουρο είναι ότι θα είναι ένα από τα κύρια επιχειρήματα μας, όχι μόνο για μη περαιτέρω μειώσεις για το 2014 αλλά και για αποκατάσταση μέρους των αδικιών που μέχρι σήμερα έχουμε υποστεί. Οψόμεθα!

«Όταν η αδικία γίνεται νόμος, τότε η αντίδραση αποτελεί υποχρέωση, στον εαυτό μας, στην οικογένεια μας, στους συνανθρώπους μας…»

Αποστόλης Παπαπαρίσης
Πρόεδρος ΕΑΑΣ Λάρισας

Τρίτη 16 Απριλίου 2013

Τούρκος στρατιώτης αυτοκτόνησε από το ξύλο που έτρωγε

Πηγή:  OnAlert   (εδώ)


Αποκαλύφθηκε ότι ο στρατιώτης Μεχμέτ Ατζάρ που αυτοκτόνησε, είχε στείλει επιστολή στο υπουργείο όπου ανέφερε πως "τρώμε πολύ ξύλο, όλοι είμαστε στο κατώφλι της αυτοκτονίας".

Στην έρευνα που διεξάγει η στρατιωτική εισαγγελία της Στρατιάς Αιγαίου για τον θάνατο του 20 ετών Ατζάρ που αναφέρθηκε πως αυτοκτόνησε στην στρατιωτική λέσχη του Κονάκ-Σμύρνης μετά από καβγά με την κοπέλα του , βρέθηκε επιστολή προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας στην οποία αναφέρεται : ¨Κύριε υπουργέ υπηρετώ την θητεία μου στην λέσχη υπαξιωματικών Σμύρνης. Χτες το βράδυ στην λέσχη αξιωματικών συνάδελφος μας αυτοκτόνησε. Ο κύριος λόγος για αυτό είναι ότι εδώ συνεχώς μας δέρνουν. Μας προσβάλλουν. 

Ο μόνος που μας προστάτευε ήταν ο υπαξιωματικός αεροπορίας μας. Ένας τίμιος άνθρωπος που ήταν σαν πατέρας μας, αλλά φεύγει. Και αυτός υπέβαλλε αίτημα. Ακόμη και αυτός δεν άντεξε σε αυτά που γίνονται εδώ. Εδώ γίνεται κάθε είδους απατεωνιά. Εάν φύγει και αυτός, πάμε όλοι χαμένοι. Σας παρακαλώ πολύ να μην φύγει, εσείς να επέμβετε. Ακόμη και εκείνος δύο μήνες άντεξε. Σας ικετεύω, βοηθήστε μας.
 
tourkikanea.gr


Δευτέρα 15 Απριλίου 2013

Επιστολή Ελληνίδας Συζύγου Στρατιωτικού

Πηγή: ΕΑΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ   (εδώ)



Πέρασαν 8 ημέρες από τη δημοσίευση του άρθρου του συντοπίτη μου δικηγόρου στην ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και ακόμη οι συνάδελφοι από τον Έβρο έως την Κρήτη, εν ενεργεία και εν αποστρατεία, των ΕΔ και των ΣΑ, δεν έχουν σταματήσει να στέλνουν επιστολές στην εφημερίδα και αυτή να προσπαθεί να ανταποκριθεί. Πόσες να δημοσιεύσει; Η μία καλύτερη από την άλλη (αναρτώ ορισμένες παρακάτω), ο καθένας έχει και κάτι να προσθέσει, αυτή η επιστολή όμως μιας συζύγου στρατιωτικού (δεν αναφέρεται αποκλειστικά στο θέμα μας) είναι "όλα τα λεφτά". Δεν ξέρω για εσάς εγώ δάκρυσα.


Θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας κάποια κομμάτια, που συνθέτουν το πάζλ της δικής μου ζωής, ως συζύγου στρατιωτικού... Ο Σύζυγός μουέχει 20 χρόνια υπηρεσίας, τον Ιούλιο θα μπει στα 21, τα 16 εκ των οποίων είμαστε μαζί και τα τελευταία 13 χρόνια έχουμε την ευλογία να είμαστε γονείς. Είμαστε και εμείς όπως εκατομμύρια Έλληνες, της πρώην μεσαίας τάξης. Αγοράσαμε ένα διαμέρισμα το 2005 (80τ.μ) όταν ήμουν και εγώ εργαζόμενη και έχουμε ένα αυτοκίνητο 1400cc! Μοντέλο του 2001... Το αυτοκίνητο το ξεχρεώσαμε, το σπίτι ανήκει στην Τράπεζα και λέω ανήκει, διότι είναι αδύνατο να πληρώσουμε δόση 700 ευρώ, όταν ο μισθός του συζύγου μου, που είναι και το μοναδικό μας εισόδημα δεν ξεπερνάει τα 1100 ευρώ… Το παιδί μαςμαθητής γυμνασίου, έχει ανάγκη μορφωτικών εφοδίων και πέραν της μιας ξένης γλώσσας, αδυνατούμε να του προσφέρουμε, κάτι επιπλέον. Μετά από ένα σοβαρό ατύχημα, σε εκπαιδευτική εκδρομή με το σχολείο του, οι γιατροί μας συνέστησαν την κολύμβηση, ως το πλέον ενδεδειγμένο βοήθημα και ακόμα δεν μπορούμε να το παρέχουμε αυτό στο παιδί μας, γιατί ΔΕΝ περισσεύουν 50 ευρώ!!!! Δεν μπορούσα ποτέ να φανταστώ ότι θα ερχόταν ποτέ η μέρα που θα ένιωθα τόσο ανεπαρκής.
 
ΔΕΝ μπορούσα ποτέ να φανταστώ, ότι ο άντρας μου, θα έφτανε στο σημείο να μας ζητάει συγνώμη, γιατί δεν έχει την οικονομική δυνατότητα να μας προσφέρει κάτι περισσότερο...
 
ΔΕΝ θα κάνουμε και φέτος Πάσχα σαν οικογένεια γιατί έχει ανήμερα υπηρεσία...αλλά αυτό δεν με πειράζει, το έχουμε αποδεχτεί και συνηθίσει ως οικογένεια στρατιωτικού...
 
ΔΕΝ είναι λίγα τα βράδια που κοιμάμαι αγκαλιά με το παιδί μου, γιατί ο σύζυγός μου έχει βάρδια αλλά και αυτό δεν με πειράζει γιατί οι Συνάδελφοί του και η ΠΑΤΡΙΔΑ του, τον χρειάζονται περισσότερο από μάς...
ΔΕΝ με πειράζει που δεν θυμάμαι πως είναι να πίνεις ένα καφέ, να τρως σε μια ταβέρνα, να κάνεις μια εκδρομή μου αρκεί το σ' αγαπώ που μου λέει καθημερινά και με φιλάει για να φύγει και να πάει στην Υπηρεσία του...
ΑΛΛΑ ΜΕ ΠΕΙΡΑΖΕΙ που άνθρωποι που δεν έχουν δώσει τίποτα στη χώρα μου ...
ΝΑ ΤΟΝ ΥΒΡΙΖΟΥΝ....
ΝΑ ΤΟΝ ΥΠΟΤΙΜΟΥΝ...
ΝΑ ΔΙΑΜΕΛΙΖΟΥΝ ΤΑ ΟΝΕΙΡΑ ΤΟΥ...
ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΝΟΥΝ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΝΤΡΟΠΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ...
ΝΑ ΕΞΕΥΤΕΛΙΖΟΥΝ ΤΟ ΕΘΝΟΣΗΜΟ ΠΟΥ ΕΚΕΙΝΟΣ ΜΕ ΠΕΡΗΦΑΝΙΑ ΦΕΡΕΙ...
ΝΑ ΤΟΥ ΣΤΕΡΟΥΝ ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΤΟΥ ΠΑΕΙ...
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΙ; Επιτρέψτε μου να σας πω εγώ ποιοί είναι...
Είναι αυτοί που είπαν πώς η ΣΗΜΑΙΑ στα ΙΜΙΑ παρασύρθηκε από τον άνεμο!
Είναι αυτοί που παρέδωσαν τον ΟΤΣΑΛΑΝ!
Είναι αυτοί που παρέδωσαν την χώρα στην ΤΡΟΙΚΑ...
Είναι αυτοί που οδήγησαν χιλιάδες Έλληνες στην ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ...
Είναι αυτοί που μας πετάνε ψίχουλα, που τα αποκαλούν μισθούς, για να ΖΗΣΟΥΜΕ...
Είναι αυτοί που υποθήκευσαν τις ζωές μας και δεν υπάρχει ανάκληση αυτής της επαίσχυντης πράξης...
Είναι ατέλειωτη η λίστα και ξέρω ότι σας έχω ήδη κουράσει, θα ήθελα να κλείσω αυτή την κατάθεση ψυχής, ευχόμενη σε εσάς και τις οικογένειες σας και ψηλά τα κεφάλια.
Με εκτίμηση Ε.Π

ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΉΣΕΙ ΤΏΡΑ Ο ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ


Διαβάζουμε καθημερινά ότι "κύκλοι του ΥΠΕΘΑ" διαρρέουν ότι στο νέο μισθολόγιο των ενόπλων δυνάμεων δεν θα γίνουν περικοπές". Γιατί υποτιμούν τη νοημοσύνη μας; Ο έλληνας στρατιωτικός έχει μάθει να είναι πάντα πειθαρχημένος και υπομονετικός αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν είναι ευκολόπιστος.
Θα υπενθυμίσουμε λοιπόν προς όλες τις κατευθύνσεις ότι γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά το λόγο που συστάθηκε η επιτροπή για τη σύνταξη νέου μισθολογίου στις Ε.Δ. Ο λόγος λοιπόν δεν είναι για να κάνει "ένα σύγχρονο μισθολόγιο και να αποκαταστήσει αδικίες". Ο μοναδικός λόγος είναι να υλοποιήσει τη ειλημμένη απόφαση για περικοπές ύψους 88 εκατομμυρίων στους εν ενεργεία και 160 εκατ. στους εν αποστρατεία στρατιωτικούς. Κανένας άλλος.
Άρα γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι είτε παραμείνει το καθεστώς των μισθολογικών προαγωγών είτε αντικατασταθεί από την αμοιβή στον κατεχόμενο βαθμό, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο για την τσέπη μας. Δηλαδή επιπλέον περικοπή στο μισθολόγιο των στρατιωτικών.
Διαβάσαμε επίσης ότι υπάρχει περίπτωση το επίδομα εξομάλυνσης να αντικατασταθεί από ισόποση αμοιβή για την υπερωριακή απασχόληση. Πραγματικά πανέξυπνο. Αλλάξω την ονομασία ενός επιδόματος και δίνω ένα επιπλέον επιχείρημα στα δικαστήρια για να μη πληρωθούν ποτέ οι υπερωρίες του κλάδου μας.
Αισθάνομαι υποχρεωμένος να διαβεβαιώσω τον οποιονδήποτε ότι όλοι οι Έλληνες στρατιωτικοί (εν ενεργεία και εν αποστρατεία) δεν υπάρχει περίπτωση να επιτρέψουμε τη διάλυση του κλάδου όπως κάποιοι αιθεροβάμονες αντιμιλιταριστές προσπαθούν να επιβάλλουν. Δεν θα επιτρέψουμε ποτέ να επιβληθεί η απόλυτη φτώχια στις οικογένειές μας από κανέναν.
Η στρατιωτική οικογένεια κατά τη διάρκεια και στο πέρας της κρίσης θα πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει. Ο Έλληνας στρατιωτικός πρέπει να συνεχίσει να προσφέρει στην οικογένειά του τα απαραίτητα για την επιβίωσή της καθώς και τη δυνατότητα στα παιδιά του να σπουδάσουν για να έχουν έτσι ένα καλύτερο μέλλον.
Ο Έλληνας στρατιωτικός δεν θα επιτρέψει ποτέ σε κάποιους να τον περιθωριοποιήσουν. Δεν πρέπει να γίνει και δεν θα γίνει ποτέ πολίτης β' κατηγορίας.
Ο έλληνας στρατιωτικός απαιτεί να επωμιστεί το ίδιο κόστος, από τη κρίση, όπως όλοι οι πολίτες της χώρας μας αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα δεχθεί το σχέδιο της εξόντωσής του που κάποιοι έχουν σχεδιάσει και εφαρμόζουν απαρέγκλιτα εδώ και τρία χρόνια.
Με τη κρυφή ελπίδα ότι έστω και τη τελευταία στιγμή κάποιοι θα λογικευτούν και θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων......

Γκαβαρδίνας Βασίλειος
Ανθλγός (ΑΠΖ)

Ντοκουμέντα για κατοχικό δάνειο και επανορθώσεις

Πηγή: NEWSBOMB  (εδώ)


Η απόρρητη έκθεση,  που παραδόθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στον πρωθυπουργό και τους αρχηγούς των κομμάτων της κυβέρνησης (Βενιζέλος, Κουβέλης), συντάχθηκε από τον επίτιμο αντιπρόεδρο του Αρείου Πάγου, Ι. Παπανικολάου.



Ντοκουμέντα για κατοχικό δάνειο και επανορθώσειςΠεριλαμβάνει όλα τα νομικά επιχειρήματα της χώρας και τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν.
Αποσπάσματα αυτής δημοσιεύονται σε εφημερίδα και μεταξύ αυτών βρίσκεται το ιστορικό των συμβάσεων, το ύψος των ελληνικών αξιώσεων, τα επιχειρήματα της εκπλήρωσης της υποχρέωσης προς την Ελλάδα κ.α.
Συγκεκριμένα στο ιστορικό αναφέρεται ότι στις 14.3.1942 περατώθηκε στη Ρώμη η Δημοσιονομική Διάσκεψη Εμπειρογνωμόνων μεταξύ Ιταλίας και Γερμανίας, η οποία μεταξύ άλλων, κατέληξε στη σύναψη μιας συμφωνίας ανάμεσα στις δύο αυτές δυνάμεις κατοχής που αφορούσε την Ελλάδα, την οποία υπέγραψαν οι πληρεξούσιοι της Ιταλίας και της Γερμανίας στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα η συμφωνία ανακοινώθηκε έπειτα από εννέα ημέραες με τη ρηματική διακοίνωση 160/23.3.1942 του Άλντεμπουργκ.
Η συμφωνία αυτή συνίστατο στα εξής:
Πρώτον η ελληνική κυβέρνηση υποχρεώνεται να καταβάλει στις δύο δυνάμεις κατοχής και σε ίσο μερίδιο για έξοδα κατοχής το ποσό των 1,5 δισ. δραχμών.
Δεύτερον, οι πέραν του ποσού αυτού αναλήψεις από την Τράπεζα της Ελλάδος θα χρεώνονται στις κυβερνήσεις της Γερμανίας και της Ιταλίας σε δραχμές και είναι άτοκες.
Τρίτον, η επιστροφή των πέραν των 1,5 δις. δραχμών ποσών αυτών θα γίνει αργότερα. Προστέθηκε δε ότι η εν λόγω συμφωνία θα είχε αναδρομική ισχύ από 1.1.1942.   
Το ύψος των ελληνικών αξιώσεων
Το δάνειο της πρώτης συμφωνίας, μεταξύ Γερμανίας και Ιταλίας συνιστά «αναγκαστικό δάνεια». Οι μετέπειτα τροποποιήσεις της αρχικής συμφωνίας της Ρώμης το μετέτρεψαν σε συμβατικό, αφού μετέσχε σε αυτές ως αντισυμβαλλόμενη δανείστρια και η Ελλάδα. Η δε μετατροπή αυτή έχει αναδρομική ισχύ.
Το συνολικό ύψος  του δανείου που καταβλήθηκε από την Ελλάδα στις δυνάμεις κατοχής, μέσω της ΤτΕ, αναγράφεται την έκθεση του  διοικητή της ΤτΕ έτους 1947 επί των ισολογισμών των ετών 1941, 1944, 1945 και 1946, όπου φέρεται ότι ανήλθε, καθ’όσον αφορά τη Γερμανία στο ποσόν των  1.530.033.302.528.819 δραχμών, το οποίο αντιστοιχεί προς USD 215.662.040,54 του τέλους 1944, κατά πλέον πρόσφατο υπολογισμό της ΤτΕ.
Τα επιχειρήματα της εκπλήρωσης της υποχρέωσης προς την Ελλάδα
Κατά τη γερμανική πλευρά,  η Γερμανία εκπλήρωσε τις υποχρεώσεις της απέναντι στην Ελλάδα, περιλαμβανομένου και του κατοχικού δανείου, με τη σύναψη της γερμανο-ελληνική συμφωνίας της 18.3.1960, οποία αφορούσε παροχές υπέρ Ελλήνων υπηκόων που είχα θιγεί από εθνικοσοσιαλιστικά μέτρα διώξεων για λόγους φυλής, θρησκείας ή κοσμοθεωρίας και υπέστησαν ζημίες ελευθερίας ή υγείας εξαιτίας των μέτρων δίωξης, ύψους 115 εκατ. μάρκων.
Το περιεχόμενο της συμφωνίας αυτής όμως δεν αφορά σε καμία περίπτωση το κατοχικό δάνειο. Καλύπτει μέρος μόνο των γενικότερων απαιτήσεων της Ελλάδας για επανορθώσεις, αλλά οπωσδήποτε όχι το κατοχικό δάνειο. Τελικά η Γερμανία με επιστολή της προς την Ελλάδα (5.7.1988), αναγνωρίζει ότι η εν λόγω συμφωνία δεν περιλαμβάνει γενικές πολεμικές ζημιές, αλλά μόνον αποζημιώσει για μέτρα διώξεως.
Η δυνατότητα της Ελλάδας για δικαιοδοτική επίλυση της διαφοράς
Η επιδίωξη της ικανοποίησης της ελληνικής πλευράς μέσω διπλωματικών χειρισμών παραμένει η ορθότερη και πλέον ρεαλιστική οδός, εν όψει του ότι μια ικανοποίηση των ελληνικών αιτημάτων από το κατοχικό δάνειο δεν θα έχει επιπτώσεις σε σχέση με διεκδικήσεις άλλων κρατών, αφού η ελληνική περίπτωση αποτελεί σήμερα το μόνο εναπομένον κατοχικό δάνεια.
Επίσης μια προοπτική είναι αυτή της προσφυγής στο Διαιτητικό Δικαστήριο της Συμφωνίας του Λονδίνου του 1953 αφού πρώτα αντιμετωπισθεί το ζήτημα που δημιουργεί το άρθρο 7 παρ.4 του χάρτη του Δικαστηρίου, που προσδιορίζει τη σύνθεσή του με τη συμμετοχή τεσσάρων μελών ( από τα δέκα) διοριζόμενων από τη Γερμανία, χωρίς αντίστοιχό δικαίωμα της Ελλάδος.
Ακόμη είναι δυνατή η προσφυγή της Ελλάδος στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Για να γίνει αποδεκτή μια τέτοια προσφυγή, είναι απαραίτητο και οι δύο πλευρές – Ελλάδα, Γερμανία- να έχουν αποδεχθεί τη δικαιοδοσία του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης με ένα από τους τρόπους που προσδιορίζονται στο Καταστατικό του Δικαστηρίου. Και η  μεν Ελλάδα έχει προβεί σε σχετική δήλωση αποδοχής της υποχρεωτικής δικαιοδοσίας του Δικαστηρίου, η Γερμανία όμως έχει αποφύγει συστηματικά και πριν άλλα και μετά την ενοποίηση του 1990, να προβεί σε αντίστοιχη δήλωση για το κατοχικό δάνειο. Αυτό το έκανε μόλις το 2008, τη συνόδεψε όμως με τον περιορισμό ότι δεσμεύεται μόνο σε σχέση με γεγονότα που έχουν λάβει χώρα μετά την ημερομηνία της δήλωσης αυτής (1.5.2008).
Με τον τρόπο αυτό η Γερμανία «θωρακίστηκε» απέναντι στο ενδεχόμενο ακριβώς των προσφύγων για τις επανορθώσεις πολέμου καθώς και του κατοχικού δανείου της Ελλάδος.
Έσχατη, προς έρευνα , δυνατότητα της Ελλάδος για δικαιοδοτική επίλυση της διαφοράς από το κατοχικό δάνειο είναι η προσφυγή της κατά της Γερμανίας στα εσωτερικά (ελληνικά) δικαστήρια, με δικαίωμα παρέμβασης της ΤτΕ υπέρ του ελληνικού Δημοσίου.

Πρόκληση από Βούλγαρους αξιωματικούς : "Η Θράκη είναι δική μας"! Αντίδραση ΥΕΘΑ

Πηγή: OnAlert     (εδώ)



Ελληνοβουλγαρική σύγκρουση με αφορμή τους απαράδεκτους και ανιστόρητους ισχυρισμούς Βούλγαρων επιτελών ότι η Θράκη είναι δική τους. Οι Βούλγαροι παρουσίασαν μάλιστα και σχετικό χάρτη,προκαλώντας την έντονη αντίδραση της Αθήνας.


Η υπόθεση έχει ως εξής:

Στις 11 έως 27 Ιουλίου 2013 θα διεξαχθεί η αεροπορική άσκηση «THRACIAN STAR» στην αεροπορική βάση «Graf Ignatevo» με πρωτοβουλία της Βουλγαρικής Πολεμικής Αεροπορίας και συμμετοχή των ΗΠΑ και της Ρουμανίας. Στην άσκηση αυτή αποφασίστηκε, μετά από πρόσκληση της Βουλγαρικής ΠΑ, η συμμετοχή μαχητικών της ΠΑ.

Κατά την αρχική συντονιστική σύσκεψη στη Σόφια, παρουσιάστηκαν από την Βουλγαρική πλευρά βασικά ενημερωτικά και άλλα επιχειρησιακά στοιχεία, σχετικά με την διεξαγωγή της άσκησης. Με αφορμή την παρουσίαση των εν λόγω στοιχείων, έγινε αναφορά και σε ιστορικά στοιχεία, στα οποία σημείωσαν με έμφαση «την καταγωγή τους από τους Θράκες», ενώ συμπεριέλαβαν και ιστορικό χάρτη στον οποίο απεικονίζοντο εδάφη που συμπεριελάμβαναν όλη την Ελληνική Θράκη. Ομοίως στον εν λόγω χάρτη απεικονίζεται και η αρχαία Μακεδονία, χωρισμένη δια συνόρων από την υπόλοιπη Ελλάδα.

Με εντολή του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, Πάνου Παναγιωτόπουλου, ο Α/ΓΕΑ, κ. Ευάγγελος Τουρνάς, με την από 12η Απριλίου 2013 επιστολή διαμαρτυρίας που απέστειλε στον Βούλγαρο ομόλογό του, Υποπτέραρχο Constantin Popov, τόνισε ότι τα εν λόγω στοιχεία είναι πλήρως ανακριβή, ότι η ιστορική αυτή αναφορά είναι άσχετη με τους σκοπούς της αεροπορικής άσκησης και ζήτησε να αποσυρθεί ο εν λόγω χάρτης από τα επιχειρησιακά στοιχεία αυτής προκειμένου να συμμετάσχει η Ελληνική Π.Α.

Ο Υποπτέραρχος Constantin Popov, με την από 15η Απριλίου 2013 επιστολή του, ευχαρίστησε τον Έλληνα ομόλογό του για την από 12η Απριλίου 2013 επιστολή του, υπογραμμίζοντας την σημασία της ελληνικής συμμετοχής στην άσκηση. Τον διαβεβαίωσε επίσης ότι σχετικά με τον ιστορικό χάρτη έχουν ήδη γίνει διορθωτικές ενέργειες για να ικανοποιηθούν οι ελληνικές θέσεις.



ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ Ε.Σ.ΠΕ.ΗΠ. ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ - ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ - ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ


ΕΝΩΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ
Τηλ. - Fax: 26810-22051

ΠΡΟΣ: κ. Βουλευτές Περιφέρειας Ηπείρου    
                                                                                                                                                                                                                                Αρ. Πρωτ. 3/2013   
                                                                    Ιωάννινα, 12 Απρ 2013      

ΚΟΙΝ:ΣΥΣΜΕΔ

ΘΕΜΑ   Μέριμνα Στρατιωτικού Προσωπικού
1. Η Ε.Σ.ΠΕ.ΗΠ. παραθέτει ως κάτωθι, θέματα που απασχολούν τους Έλληνες στρατιωτικούς καθώς και προτάσεις – σκέψεις - απόψεις στην προσπάθεια επίλυσης τους με το μικρότερο κόστος επιβάρυνσης , στα πλαίσια της δίκαιης αντιμετώπισης των στρατιωτικών από την Ελληνική πολιτεία.
2.  Η Ε.Σ.ΠΕ.ΗΠ. θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια, στα νόμιμα πλαίσια των δυνατοτήτων της, να συνεχίσει στην ανάδειξη των προβλημάτων των Στρατιωτικών της Ηπείρου και στην αμφίδρομη επικοινωνία μαζί σας, ώστε από κοινού να αντιμετωπιστούν οιεσδήποτε διαστρεβλώσεις υφίστανται, αναφορικά με την μέριμνα προσωπικού και μόνο.
        3. Τα θέματα που απασχολούν την συγκεκριμένη χρονική περίοδο τους Στρατιωτικούς της Ηπείρου και όχι μόνο είναι τα εξής παρακάτω:
                     α. Μισθολόγιο Στρατιωτικών
                     β. Ωράριο εργασίας - αποζημίωση υπερωριών. Νυχτερινών εκπαιδεύσεων κλπ.
                     γ. Τοποθετήσεις-Μεταθέσεις-Αποσπάσεις Στρατιωτικού προσωπικού.
                     δ. Ασφαλιστικό-Συνταξιοδοτικό.
                     ε. Στρατιωτικά οικήματα.
Ανάλυση – Σκέψεις - Προτάσεις
1.    Μισθολόγιο Στρατιωτικών.

       Οι Έλληνες στρατιωτικοί υπέστησαν πρώτοι από όλους τους εργαζόμενους μεγάλες περικοπές στα εισοδήματα τους.
            Η δομή του ισχύοντος μισθολογίου μας (ων Ελλήνων στρατιωτικών) το οποίο είναι κοινό για τις ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας, θεσπίστηκε αρχικά το 1996 με τον ν.2448/1996 (ΦΕΚ 279 Α΄).
                  Η ίδια δομή και φιλοσοφία, με ελάχιστες τροποποιήσεις στους συντελεστές των βαθμών και τα επιδόματα, διατηρήθηκαν και στο νόμο 3205/2003 (ΦΕΚ 297 Α΄), όπου η εξαίρεση μας (των Ελλήνων στρατιωτικών) από νέο μισθολόγιο μας στέρησε την ευκαιρία να εξομοιωθούν οι αποδοχές μας με αυτές των δημοσίων, οι οποίοι είδαν τις αμοιβές τους να αυξάνονται κατακόρυφα με την ενσωμάτωση του επιδόματος χρόνου υπηρεσίας, αλλά και άλλων ειδικών επιδομάτων, στο βασικό μισθό.
                  Διατηρώντας, λοιπών τους βασικούς μισθούς σε επίπεδα υποδεέστερα των βασικών μισθών των δημοσίων υπαλλήλων λαμβάναμε αυξήσεις πολύ μικρότερες αυτών. Με τη  πάροδο του χρόνου, και μέσω της εφαρμογής της ετήσιας προσαρμογής της εισοδηματικής πολιτικής, το χάσμα στις αμοιβές μας και των δημοσίων υπαλλήλων βάθυνε ακόμη περισσότερο, αυξανόμενο με γεωμετρική πρόοδο υπέρ των τελευταίων, αφού οι εκάστοτε αυξήσεις υπολογίζονταν στο βασικό μισθό και όχι στο σύνολο των αποδοχών.
               Ειδικά με τις τελευταίες μειώσεις που έγιναν αναδρομικά από τον Αύγουστο 2012 οι μισθοί των στρατιωτικών έπεσαν σε επίπεδα μη βιώσιμα.
            Προτάσεις της Ε.Σ.ΠΕ.ΗΠ. για το μισθολόγιο είναι:
                           α.     Η ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό
                           β.   Επίδομα παραμεθορίου στα στελέχη που υπηρετούν σε παραμεθόριο περιοχή.
                           γ.  Επίδομά ενοικίου στα στελέχη που δεν διαμένουν σε στρατιωτικά οικήματα και δεν έχουν ιδιόκτητη κατοικία στη φρουρά που υπηρετούν.
2.    Ωράριο εργασίας - αποζημίωση υπερωριών, νυχτερινών εκπαιδεύσεων κλπ.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (προεδρικά διατάγματα, νόμους και κανονισμούς) ο χρόνος εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων εφαρμόζεται και στο  ένστολο προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας με εξαίρεση ορισμένες δραστηριότητες του προσωπικού αυτού που παρουσιάζουν εγγενείς ιδιαιτερότητες
            Ωστόσο, στην πράξη, μέχρι και σήμερα, το  ωράριο εργασίας στην πλειοψηφία των περιπτώσεων δεν εφαρμόζεται στους στρατιωτικούς. Πολλά από τα στελέχη εκτελούν 24ωρες υπηρεσίες (βάρδιες) που φθάνουν και τις πέντε (5) το μήνα, χωρίς ανάπαυση ή ότι η νομοθεσία προβλέπει για την υπερωρία ή υπερεργασία, που μαζί με τις ασκήσεις και τις λοιπές δραστηριότητες των Μονάδων φτάνουν σε αρκετές των περιπτώσεων τα στελέχη να λείπουν από την οικογένεια τους έως και δέκα (10) ημέρες το μήνα.

Πρόταση της Ε.Σ.ΠΕ.ΗΠ. για το Ωράριο Εργασίας είναι ότι η πολιτεία θα πρέπει να δει σοβαρά την υπερωριακή απασχόληση των Ελλήνων Στρατιωτικών και να καταβάλλει τα ανάλογα ποσά προς αναπλήρωση των απολεσθέντων, κατ΄ ανάλογη εφαρμογή με τους εργαζομένους στα Σώματα Ασφάλειας.
3.    Τοποθετήσεις – Μεταθέσεις - Αποσπάσεις Στρατιωτικού προσωπικού.
Οι δύο Υπουργικές αποφάσεις παραμετροποίησης των μεταθέσεων κάνουν προσπάθειες διαχείρισης των μορίων των στελεχών που λαμβάνονται υπόψη στον προγραμματισμό και υλοποίηση των τοποθετήσεων-μεταθέσεων-αποσπάσεων  αυτών , ωστόσο απέχει από το επιθυμητό αποτέλεσμα προφανώς διαφορετικής αντιμετώπισης των προβλημάτων.
Πρόταση μας είναι η ενίσχυση των αντικειμενικών και κοινωνικών τρόπων μοριοδότησης και η κατάργηση των υπηρεσιακών τρόπων μοριοδότησης. Επίσης να τεθεί ανώτατο όριο μεταθέσεων οι πέντε (5) καθώς και μετά την συμπλήρωση 25ετούς χρόνου υπηρεσίας τα στελέχη να μετατίθενται στη φρουρά επιθυμίας τους. Ενημέρωση στελεχών που μετατίθενται τουλάχιστον τέσσερις (4) μήνες νωρίτερα.

4.    Ασφαλιστικό - Συνταξιοδοτικό.

Με τις αλλαγές στο ασφαλιστικό με τις οποίες επιμηκύνθηκε ο εργασιακός βίος των στελεχών κατά 15 έτη, για όσους εντάχθηκαν στη ενεργό υπηρεσία από 01 Ιουλίου 1990, δεν λήφθηκε υπόψη καμία ιδιαιτερότητα, ούτε καν ο μεγάλος αριθμός μεταθέσεων που υφίστανται τα στελέχη.
Πρόταση μας είναι να αυξηθεί σταδιακά ο εργασιακός βίος των στελεχών και όσοι συμπληρώνουν 25 έτη ενεργούς υπηρεσίας να μετατάσσονται, εφόσον  το επιθυμούν και δεν υπάρχει δυνατότητα να μετατεθούν, σε κενές θέσεις του ευρύτερου δημοσίου τομέα, πλησίον του τόπου συμφερόντων τους. Με το παραπάνω μέτρο θα αποφύγουμε και την γήρανση του στρατού με αποτέλεσμα την αύξηση της μαχητικής του ικανότητας. Τα πέντε επιπλέον συντάξιμα έτη να δίνονται χωρίς επιπλέον ασφαλιστικές εισφορές και στους ασφαλισμένους μετά το 1990.
5.    Στρατιωτικά οικήματα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα στελέχη τον Ενόπλων Δυνάμεων από την ώρα που θα καταταγούν μέχρι και την αποστρατεία τους είναι συχνές μεταθέσεις σε τόπους μακριά από τη πατρογονική τους εστία και τα συμφέροντα τους, γεγονός, το οποίο σε μεγάλο βαθμό αποτελεί αναγκαίο κακό, άρρηκτα συνδεδεμένο με την στρατιωτική ιδιότητα, γεννά σωρεία άλλων τόσο στους ίδιους όσο και στις οικογένειες τους.

             Προτάσεις μας για την επίλυση του προβλήματος στεγάσεις των στρατιωτικών είναι:
                        α.   Οι εκτάσεις των στρατοπέδων που δεν βρίσκονται  σε λειτουργία να δοθούν, με την μέθοδο της αντιπαροχής, σε κατασκευαστικές εταιρίες για τη δημιουργία στρατιωτικών οικημάτων στην εν λόγω περιοχή ή σε άλλη περιοχή της Ελλάδος ανάλογα με τις ανάγκες του στρατιωτικού προσωπικού.
                     β.  Στα στελέχη τα οποία υπηρετούν σε περιοχή, που δεν υπάρχουν στρατιωτικά οικήματα ή τα εν λόγο στελέχη δεν έχουν ιδιόκτητη κατοικία, να τους χορηγείται επίδομα ενοικίου.
6.       Επιπλέον μέτρα μέριμνας προσωπικού.

        α.          Καταβολή ΒΟΕΑ στα τέκνα των στρατιωτικών στα 18 τους έτη.
     β.     Δικαίωμα επίσκεψης σε ιατρούς συμβεβλημένους με το ΥΕΘΑ και στους στρατιωτικούς.
        γ.          Μεταφορά στελεχών για εκτέλεση υπηρεσίας με στρατιωτικά μέσα.
       δ.      Δημιουργία εταιρίας διαχείρισης ακινήτων του ΥΕΘΑ τα έσοδα της οποίας θα πηγαίνουν στην κατασκευή ΣΟΑ-ΣΟΜΥ σε παραμεθόριες περιοχές και σε άλλα μέτρα στήριξης του προσωπικού.
      ε.    Καταβολή Εφάπαξ στους ΕΜΘ πριν τα 25 έτη υπηρεσίας (αφορά τρίτεκνους, πολύτεκνους και ΕΜΘ ειδικών δυνάμεων που συνταξιοδοτήθηκαν) όπως στις υπόλοιπες κατηγορίες στελεχών.
-Η-
ΔΙΟΙΚΟΥΣΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Υπλγος (ΠΖ) Θεοδώρου Γεώργιος  (ΠΕ Άρτας – Πρέβεζας)
Ανθλγος (ΠΖ) Μαγκλογιάννης Μιχαήλ  (ΠΕ Ιωαννίνων)
Αλχιας (ΠΖ) Κατσούλας Αθανάσιος  (ΠΕ Άρτας – Πρέβεζας)
ΕΜΘ Επχιας (ΕΜ) Ντούκας Ιωάννης  (ΠΕ Ιωαννίνων)