Δευτέρα 28 Απριλίου 2025

Πρωθυπουργός: - Θα καταφέρουμε την αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας και ποιότητας των τρένων στη χώρα.


 Καλημέρα και καλή εβδομάδα, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Η σημερινή μας συνεδρίαση επικεντρώνεται σε μία από τις πιο κρίσιμες κυβερνητικές προτεραιότητες, που δεν είναι άλλη από τη δραστική αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας αλλά και ποιότητας των τρένων στη χώρα.

Προφανώς δεν είναι μία διαδικασία η οποία ξεκινά τώρα, είναι όμως μία διαδικασία η οποία επιταχύνεται, και μέσα στην ημέρα, μάλιστα, στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπογράφονται οι συμβάσεις για την αποκατάσταση των υποδομών στη Θεσσαλία τις οποίες κατέστρεψε o «Daniel» λίγο μετά την ολοκλήρωση της σύμβασης 717, τον Σεπτέμβριο του 2023.

Το χρονοδιάγραμμα του έργου είναι «σφιχτό», είναι 15 μήνες και στο τέλος της υλοποίησής του όλος ο βασικός εθνικός σιδηροδρομικός άξονας δεν θα διαθέτει απλά πλήρη τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, αλλά και επιπλέον αυτόματη πέδηση.

Ήδη το συγκεκριμένο σύστημα, το ETCS, το οποίο φρενάρει ή και ακινητοποιεί τους συρμούς όταν παραβιάζονται οι κανόνες κίνησης, δοκιμάστηκε με επιτυχία και μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα έχει τοποθετηθεί σε κάθε αμαξοστοιχία η οποία θα ταξιδεύει στην κεντρική γραμμή της χώρας.

Παράλληλα, προωθείται μια ακόμα σημαντική πρωτοβουλία, που δεν είναι άλλη από μία νέα μέθοδο για τον ακριβή γεωεντοπισμό των τρένων σε πραγματικό χρόνο. Πρόκειται για μία πρόσθετη δικλίδα ασφαλείας, η οποία ουσιαστικά θα αποκλείει στο εξής τη σύγκρουση δύο τρένων.

Και αυτό διότι ενώ τα συμβατικά συστήματα GPS δίνουν πληροφορίες με απόκλιση έως και 15 μέτρα, το Ενιαίο Κέντρο Εποπτείας, το οποίο ιδρύεται χρησιμοποιώντας αυτή τη νέα τεχνολογία, θα παρακολουθεί τους συρμούς με απόκλιση εκατοστών. Έτσι θα εντοπίζεται εξ αρχής κάθε πιθανό πρόβλημα, τόσο σε μονή όσο και σε διπλή γραμμή.

Και γρήγορα επίσης αυτή η νέα πλατφόρμα, την οποία ονομάζουμε railway.gov.gr, θα μπορεί να είναι ανοιχτή σε όλους τους πολίτες, ώστε να διαπιστώνεται και η αξιοπιστία στον χρόνο εκτέλεσης των δρομολογίων.

Με άλλα λόγια, μιλάμε για πολλές συνδυαστικές κινήσεις, οι οποίες έχουν ως κύριο σκοπό να αποκαταστήσουν το αίσθημα εμπιστοσύνης των επιβατών στα ελληνικά τρένα.

Γι’ αυτό και οι παρεμβάσεις που θα συζητήσουμε σήμερα είναι τολμηρές, με ένα πλαίσιο το οποίο είναι πολύ πιο αυστηρό, με μεγαλύτερη ευελιξία στις προσλήψεις αλλά και στις απολαβές των εργαζόμενων, αλλά και μία πιο αποτελεσματική διοίκηση η οποία θα έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει και στελέχη από τη διεθνή αγορά.

Για να το πούμε διαφορετικά, ο σκοπός μας είναι ο συγκεκριμένος Οργανισμός να εξελιχθεί ουσιαστικά σε μια νέα ΔΕΗ, την οποία θυμίζω ότι παραλάβαμε το 2019 πρακτικά χρεοκοπημένη για να είναι σήμερα μία υγιής και δυναμική επιχείρηση, αναπτυσσόμενη, πρωταγωνίστρια στην αγορά ενέργειας στη νοτιοανατολική Ευρώπη και όχι μόνο στην πατρίδα μας.

Αυτός ο νέος ΟΣΕ, λοιπόν, θα ενσωματώνει στη λειτουργία του το σύνολο των συστάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των επιστημονικών πορισμάτων, τόσο ως προς τις υποδομές και τις σιδηροδρομικές δραστηριότητες όσο και προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, αλλά και ως προς τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ, ο οποίος επίσης ενισχύεται περαιτέρω, γιατί έχει ζωτική σημασία η πρόληψη δυνητικών κινδύνων και όχι η διαπίστωσή τους.

Γι’ αυτό και μαζί με τα τεχνολογικά μέσα ενισχύεται, με πρωτοβουλία του Αναπληρωτή Υπουργού, και η βιντεοεπιτήρηση κρίσιμων σιδηροδρομικών δομών. Όλες οι ενδοεπικοινωνίες θα καταγράφονται σε ψηφιακή βάση δεδομένων και με αυτόν τον τρόπο, άλλωστε, θα μπορεί να αξιολογείται και πιο εύκολα και η απόδοση των εργαζόμενων, ιδίως όσων είναι σε θέσεις ευθύνης και διαχειρίζονται ανθρώπινες ζωές.

Και εκεί η επιλογή θα πρέπει να γίνεται πια με πολύ πιο αυστηρά κριτήρια και με τακτικά ψυχομετρικά τεστ του προσωπικού, αλλά και με πρακτική εκπαίδευση η οποία θα συμπεριλαμβάνει πλέον και προσομοιωτές, όπως γίνεται και στην αεροπορική εκπαίδευση.

Παράλληλα, είναι εισήγηση του Υπουργείου, σωστή κατά την εκτίμησή μας, να επαναφέρουμε τον προϊστάμενο αμαξοστοιχίας, ο οποίος με βάση τη δική του εμπειρία θα μπορεί να εντοπίζει κινδύνους, βεβαίως προληπτικά, και ταυτόχρονα δημιουργείται και μια ειδική μονάδα επιθεωρητών για την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κίνησης. Αυτή θα αποτελεί και το όργανο το οποίο θα εισηγείται τυχόν κυρώσεις σε περίπτωση που παραβιάζεται το πρωτόκολλο.

Σκοπός μας είναι να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα ασφάλειας και επαγγελματισμού σε όλα τα επίπεδα, με κίνητρα για καλές επιδόσεις, όσο και αυστηρούς κανόνες, αυστηρότατες διαδικασίες, που θα αποτρέπουν ολέθριες παραλείψεις και τραγικά λάθη, ώστε η ευθύνη του κράτους να συνδυάζεται καθημερινά και με την ευσυνειδησία των ίδιων των εργαζόμενων.

Ο αρμόδιος Υπουργός θα παρουσιάσει σε λίγο αναλυτικότερα τις νέες ρυθμίσεις.

Εκείνο το οποίο προσωπικά θα ήθελα να τονίσω είναι ότι συνεχίζεται και επιταχύνεται μία τεράστια πρωτοβουλία εκσυγχρονισμού του ελληνικού σιδηρόδρομου, αξιοποιώντας τόσο την ευρωπαϊκή συνδρομή όσο και τα δικά μας διδάγματα από την ανάταξη άλλων προβληματικών επιχειρήσεων.

Πρόκειται, επίσης, για ένα εγχείρημα το οποίο θα απαιτήσει συνέπεια και προφανώς κάποιο χρόνο. Αλλά είναι ένα εγχείρημα το οποίο καθίσταται πια απολύτως απαραίτητο, έστω και αν τώρα θα χρειαστεί να αλλάξουν πολλά, όσα δεν άλλαξαν εδώ και δεκαετίες.

Να επισημάνω ότι αυτόν τον σχεδιασμό τον πλαισιώνει, προφανώς, και η Hellenic Train, η οποία πολύ σύντομα θα κληθεί να προχωρήσει και εκείνη στις δικές της επενδύσεις, με αιχμή την προμήθεια ενός νέου τροχαίου υλικού.

Να κλείσω λέγοντας και πάλι ότι, ως πολιτεία, οφείλουμε να δώσουμε απάντηση στο συλλογικό πένθος των Τεμπών, καταπολεμώντας ουσιαστικά τα αίτια που προκάλεσαν αυτή την τραγωδία. Όχι με εύκολα λόγια και θολά σενάρια, αλλά με ένα δύσκολο έργο το οποίο θα φέρει σύντομα ορατό αποτέλεσμα. Αντιμετωπίζοντας τον σιδηρόδρομο της χώρας ως ένα ακόμα πεδίο αναμέτρησης με ένα κακό παρελθόν, το οποίο θέλουμε να αφήσουμε οριστικά πίσω μας και αποδεικνύοντας στους πολίτες ότι έχουμε τη δύναμη να γυρίσουμε τη σελίδα από ένα χθες το οποίο πλήγωσε βαθιά την ελληνική κοινωνία.

Θα το καταφέρουμε, όπως καταφέραμε να κάνουμε πράξη και πολλά από όσα ορισμένοι επέμεναν ότι «αυτά δεν γίνονται στην Ελλάδα».

Πρόσκληση σε παρουσίαση βιβλίου

 



Κυριακή 27 Απριλίου 2025

«460.000 χαμηλοσυνταξιούχοι αναπηρίας και γήρατος μένουν εκτός βοηθήματος λόγω του "κόφτη" που βάζει η Κυβέρνηση»


 Στη διάρκεια της τηλεοπτικής παρουσίας του στην εκπομπή «Καλημέρα» του ΣΚΑΪ, ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής Κώστας Τσουκαλάς αναφέρθηκε στις τελευταίες κυβερνητικές εξαγγελίες.

«Εξαρχής είπαμε ότι είναι θετικό ακόμη και όταν δίνεται ένα ευρώ.Το ΠΑΣΟΚ όλα τα προηγούμενα χρόνια στηρίζει κάθε μέτρο που δίνει έστω μια μικρή ανακούφιση και είμαστε πολύ καθαροί σε αυτό. Εμείς δεν έχουμε χρησιμοποιήσει καν τη λέξη “ψίχουλα”, γιατί δεν μπορείς να αποκαλείς έτσι οτιδήποτε στηρίζει έστω και συγκυριακά μια κοινωνική κατηγορία. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση είναι αποτελεσματική. Δεν είναι» σημείωσε αναδεικνύοντας παράλληλα κρίσιμους αστερίσκους.

«Όταν απλά αυξάνεται η ζήτηση και δεν δίνονται κίνητρα και στην άλλη πλευρά, τότε θα μετακυληθεί αυτή η επιδότηση στα μελλοντικά ενοίκια, επιβαρύνοντας πάλι τους μισθωτές. Φοβάμαι ότι με την ατελή παρέμβαση που επιχειρείται, θα πάνε χαμένα τα χρήματα των φορολογουμένων. Η κριτική μας στα προγράμματα “Σπίτι μου 1 και 2” δυστυχώς δικαιώθηκε καθώς οδήγησαν σε περαιτέρω ανατιμήσεις εφόσον αύξησαν μόνο τη ζήτηση» συμπλήρωσε.

«Φαίνεται μια προχειρότητα: όταν η κυβέρνηση μέχρι πριν λίγες μέρες έλεγε ότι δεν έχει να δώσει ούτε ένα ευρώ σε χαμηλοσυνταξιούχους και ενοικιαστές, τώρα έμαθε για το πλεόνασμα; Γραφόταν σε δημοσιεύματα. Η κυβέρνηση λειτουργεί μόνο υπό δημοσκοπική πίεση. Σε λίγο θα μας πουν ότι το Άγιο Φως γέμισε τα ταμεία για να δικαιολογήσουν την άρνηση τους να καταβάλλουν βοήθημα στους συνταξιούχους το Πάσχα» επέμεινε ο Κ. Τσουκαλάς υπογραμμίζοντας τη διάσταση για τις φορολογικές κλίμακες των εκμισθωτών και το μοντέλο που ακολουθούν άλλες ευρωπαϊκές χώρες με ενίσχυση της κατασκευής κοινωνικών κατοικιών και αύξησης του αποθέματος των ακινήτων.

«Δεν πρέπει να μας πει η κυβέρνηση αν πέτυχαν τα μέτρα που έλαβε ως τώρα για τη στέγαση; Μείωσαν το ρεύμα ανατίμησης στις τιμές των κατοικιών; Με το που ανακοινώθηκε το “Σπίτι μου 2” αυξήθηκαν 30% οι τιμές σε διάστημα τριών μηνών» κατέληξε ως προς το στεγαστικό.

Σχετικά με τους χαμηλοσυνταξιούχους ο Κ. Τσουκαλάς κατέδειξε ότι ένα μεγάλο ποσοστό χαμηλοσυνταξιούχων που έχουν μεγάλη ανάγκη, μένουν του επιδόματος εκτός λόγω ηλικιακών ορίων και αντέταξε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για νέο ΕΚΑΣ στους χαμηλοσυνταξιούχους, μείωση 15% της εισφοράς αλληλεγγύης για τις μεσαίες συντάξεις και κατάργηση της προσωπικής διαφοράς. 

Ο Εκπρόσωπος Τύπου μάλιστα επισήμανε παλαιότερες δηλώσεις του Πρωθυπουργού ότι θα αλλάξει πολιτική για τα πλεονάσματα. «Όταν έχουμε σε 1 ευρώ άμεση φορολογία 1,8 ευρώ έμμεση φορολογία τη στιγμή που στην Ευρώπη η αναλογία είναι 1-1, όταν το ΑΕΠ αυξάνεται αλλά το κόστος ζωής αυξάνεται πάνω από το ΑΕΠ και οι φορολογικοί συντελεστές μένουν ίδιοι, έχουμε τεράστια φορολογική επιβάρυνση. Όταν φορολογείται με τον ίδιο συντελεστή πιο μεγάλο ονομαστικό εισόδημα, που όμως είναι πιο μικρό πραγματικό εισόδημα, τότε γδέρνουν τη μεσαία τάξη» ανέφερε

Λατινοπούλου: - Ντροπή για το φιάσκο με τη φρεγάτα ΥΔΡΑ και την «ομηρία» των στελεχών




Ντροπή. Άφησαν τέσσερις ημέρες «όμηρους» στην Αίγυπτο τους άνδρες του πολεμικού μας ναυτικού της φρεγάτας ΥΔΡΑ, η οποία επέστρεφε από μακρόχρονη και επικίνδυνη αποστολή στην Ερυθρά Θάλασσα. Η ελληνική φρεγάτα περίμενε ανεφοδιασμό καθώς είχε μείνει από πετρέλαιο.

Από το ΓΕΝ έριξαν ευθύνες στους Αιγύπτιους, οι οποίοι καθυστέρησαν να εφοδιάσουν το ελληνικό πλοίο. Φαίνεται είναι αποτέλεσμα της… εξαιρετικής σχέσης που έχει ο Α/ΓΕΝ με τον Αιγύπτιο Αρχηγό. Τι ακριβώς είχαν συνεννοηθεί οι αρμόδιοι του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του Υπουργείου Εξωτερικών και παράτησαν εγκλωβισμένους τους άνδρες του πολεμικού μας ναυτικού;

Πρόκειται για μια νέα αστοχία, που δείχνει προχειρότητα, ασυνεννοησία κι έλλειψη συνεργασίας ακόμη και με τους συμμάχους μας. Για δε την διέλευση από τη διώρυγα του Σουέζ, η καθυστέρηση του πλου της φρεγάτας μας οδήγησε σε πρόστιμο κι έτσι το ελληνικό κράτος κατέβαλε 147.000 ευρώ, όταν για μια φρεγάτα 3.500 τόνων η διέλευση κοστολογείται 13.000-15.000 δολάρια με βάση τις πρόσφατες χρεώσεις. Συνεπώς δεν καταβλήθηκαν μόνο τα προβλεπόμενα για τη διέλευση τέλη, αλλά το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος του ποσού ήταν πρόστιμο και γι’ αυτό κάποιοι είναι υπόλογοι. Εκτός αν θέλουν να σκορπούν ανεξέλεγκτα και αλόγιστα τα χρήματα του ελληνικού λαού.

Το χειρότερο όλων όμως είναι η ανικανότητα που επιδεικνύεται σε πολύ σοβαρά θέματα και λογικό είναι να προβληματίζει τα στελέχη του πολεμικού μας ναυτικού





Το Επιτελικό Κράτος σε Δράση: - Πως "εξαφάνισε" 18,5 δισ. ευρώ από τις συντάξεις ...!!

Kέρδη που θα μπορούσαν να ξεπεράσουν ακόμη και τη μέση κρατική χρηματοδότηση για την πληρωμή των συντάξεων για έναν ολόκληρο χρόνο και να αγγίξουν τα 18,5 δισ. ευρώ, θα μπορούσαν να επιτύχουν τα ασφαλιστικά ταμεία και ο διάδοχός τους, ΕΦΚΑ, εάν επένδυαν το σύνολο των κεφαλαίων τους, το 2002, στα δύο αμοιβαία κεφάλαια της ΑΕΔΑΚ του ΙΚΑ.

Το τεράστιο έλλειμμα στην αποτελεσματική, επαγγελματική διαχείριση, παρότι το θεσμικό πλαίσιο υπήρχε, έστω και με καθυστέρηση, καταγράφει στο βιβλίο του «Το Οικοσύστημα της Επαγγελματικής Ασφάλισης στην Ελλάδα» ο οικονομολόγος, διδάκτωρ του ΕΚΠΑ και πρόεδρος της Ελληνικής Ενωσης Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΕΛΕΤΕΑ) και του ΤΕΑ του υπουργείου Οικονομικών (ΤΕΑ-ΥΠΟΙΚ) Χρήστος Νούνης

Απαντώντας στο υποθετικό σενάριο «Τι θα συνέβαινε εάν το σύνολο των κεφαλαίων των Ταμείων του 2002 επενδυόταν μέσω της ΑΕΔΑΚ των Ασφαλιστικών Οργανισμών και δη στα δύο αμοιβαία κεφάλαια Ομολογιακό Εσωτερικού και Μεικτό Εσωτερικού», καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα Ταμεία «έχασαν» υπεραξίες 18,6 δισ. ευρώ και μαζί έχασαν έδαφος που δεν μπορεί να καλυφθεί πλήρως, καθώς ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω για να διορθωθούν τα σφάλματα, οι κακές πρακτικές, η διαχρονική αδράνεια και η ανορθολογική στρατηγική διαχείρισης των διαθεσίμων των ασφαλιστικών ταμείων. Μπορούν όμως, επισημαίνει ο κ. Νούνης, τα διδάγματα του παρελθόντος να αποτελέσουν οδηγό για τον εντοπισμό των βέλτιστων πρακτικών και την αποφυγή καταστροφικών επιλογών.

Όπως αναλύεται στο βιβλίο, τα δύο Αμοιβαία Κεφάλαια που διαχειριζόταν η ΑΕΔΑΚ του ΙΚΑ, το Ομολογιακό Εσωτερικού και το Μεικτό Εσωτερικού, για όλη την περίοδο των τελευταίων 21 ετών, και δη από το 2002 έως και 31/12/2023 κατέγραψαν σωρευτικές αποδόσεις της τάξης του 102%. Συγκεκριμένα, το Ομολογιακό Α/Κ για την περίοδο 2002-2023 είχε απόδοση 8,2%, αυξάνοντας τα αρχικά επενδεδυμένα κεφάλαια των 338 εκατ. ευρώ σε 366 εκατ. ευρώ, παρά τη σημαντική αρνητική επίδραση του «κουρέματος» του ελληνικού χρέους το 2012. Αντίστοιχα, το Μεικτό Α/Κ πέτυχε αξιοσημείωτη υπερβάλλουσα απόδοση της τάξης του 180%, αυξάνοντας τα αρχικά του κεφάλαια, από 405 εκατ. ευρώ το 2002, σε 960 εκατ. ευρώ το 2023. Ετσι, συνολικά, τα δύο Αμοιβαία Κεφάλαια διπλασίασαν την ονομαστική αξία του χαρτοφυλακίου τους, από τα 743 εκατ. ευρώ σε 1,5 δισ. ευρώ, πετυχαίνοντας μεσοσταθμική ετήσια απόδοση της τάξης του 4,36%.


Η υπεραξία υπερβαίνει τη μέση ετήσια κρατική επιχορήγηση ύψους 15,68 δισ. για τις συντάξεις το διάστημα 2009-2022.

Με δεδομένο ότι η περιουσία των φορέων κοινωνικής ασφάλισης το 2002 προσέγγισε το 11,2% του ελληνικού ΑΕΠ –σύμφωνα με τα στοιχεία του κοινωνικού προϋπολογισμού– τα αποθεματικά τους σε ονομαστικές τιμές άγγιζαν τα 18,10 δισ. ευρώ (με το ελληνικό ΑΕΠ να εκτιμάται στα 162,08 δισ. ευρώ). Στο υποθετικό λοιπόν ερώτημα τι θα γινόταν εάν το σύνολό τους τοποθετούνταν και επενδύονταν στο χαρτοφυλάκιο της ΑΕΔΑΚ των ασφαλιστικών οργανισμών, για 21 χρόνια, θα κατέγραφαν σωρευτική απόδοση 102%. 

Ετσι, στο τέλος του 2023 το κεφάλαιο του ΕΦΚΑ που είναι ο καθολικός διάδοχος των ασφαλιστικών ταμείων, θα ήταν 36,56 δισ. ευρώ και θα κατέγραφε υπεραξία ύψους 18,46 δισ. ευρώ. Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Νούνη, η υπεραξία αυτή υπερβαίνει και τη μέση ετήσια κρατική επιχορήγηση ύψους 15,68 δισ. ευρώ που καταβλήθηκε από τον κρατικό προϋπολογισμό για την παροχή συντάξεων κατά την περίοδο 2009-2022. Μάλιστα, ο συγγραφέας επισημαίνει με έμφαση πως κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης περιόδου, η πραγματοποιηθείσα επενδυτική απόδοση του χαρτοφυλακίου της ΑΕΔΑΚ του ΙΚΑ ενσωματώνει τη σοβαρή αρνητική επίδραση από το «κούρεμα» του ελληνικού χρέους, την απομείωση των ελληνικών ομολόγων και τη σημαντική πτώση της εγχώριας χρηματιστηριακής αγοράς κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Ο κ. Νούνης ξεκαθαρίζει επίσης ότι το αποτέλεσμα δεν είναι πλήρως αντιπροσωπευτικό, εντούτοις παραμένει ενδεικτικό του μακροχρόνιου οφέλους που θα προέκυπτε από τη δυνητική καθολική εφαρμογή του συστήματος της κεφαλαιοποίησης στην ενεργό διαχείριση του συνόλου των αποθεματικών των Ταμείων, και όχι μόνο του 23% των περιουσιακών τους στοιχείων σε κινητές αξίες και ακίνητα, βάσει του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου.

Εάν μάλιστα, η αφετηρία των επενδύσεων ήταν το 2011 και όχι το 2002, τότε τα 31 δισ. ευρώ αποθεματικά του ΙΚΑ θα μπορούσαν ακόμη και να τριπλασιαστούν, εάν επενδύονταν μέσω της ΑΕΔΑΚ του, φθάνοντας τα 102 δισ. ευρώ και επιτυγχάνοντας αποδόσεις της τάξης του +330%. Καθώς μάλιστα υπάρχει και η ΕΔΕΚΤ ΑΕΠΕΥ των ταμείων, στο σενάριο τα 31 δισ. ευρώ να επενδύονταν μέσω αυτής, στο διεθνές χαρτοφυλάκιό της, η σωρευτική απόδοση για την περίοδο 2011-2021 θα ήταν της τάξης του 112% (όσο και η επενδυτική επίδοση των υπό διαχείριση κεφαλαίων της ΕΔΕΚΤ) και το κεφάλαιο θα έφτανε τα 65,8 δισ. ευρώ

 

Συνέβη σαν Σήμερα το 1864: - Γιάννης Μακρυγιάννης - Ένας από τους σημαίνοντες αγωνιστές της Ελληνικής Επανάστασης




 Ο Γιάννης Μακρυγιάννης υπήρξε ένας από τους σημαίνοντες αγωνιστές της Ελληνικής Επανάστασης. Η περίοπτη θέση που κατέχει ως τις μέρες στην συλλογική μνήμη, οφείλεται πρωτίστως στα «Απομνημονεύματά» του, που εξέδωσε το 1907 ο ιστοριοδίφης και συγγραφέας Γιάννης Βλαχογιάννης και τα οποία ύμνησαν οι λογοτέχνες της λεγόμενης «γενιάς του 30», ως ένα από τα αριστουργήματα της νεοελληνικής λογοτεχνίας και τον Μακρυγιάννη ως τον πιο «σημαντικό πεζογράφο της νέας ελληνικής λογοτεχνίας», σύμφωνα με τον Γιώργο Σεφέρη.

Ο Ιωάννης Τριαντάφυλλος, όπως ήταν το πραγματικό του όνομα, γεννήθηκε το 1797 στα κακοτράχαλα βουνά της Δωρίδας, στο χωριό Αβορίτη, τρεις ώρες δρόμο από το Λιδωρίκι. Το «Μακρυγιάννης» είναι παρατσούκλι και τού δόθηκε από τους συγχωριανούς του, για το ψηλό του ανάστημα. Πέρασε δύσκολα παιδικά χρόνια, καθώς μεγάλωσε χωρίς τον πατέρα του Δημήτριο Τριαντάφυλλο, που σκοτώθηκε σε συμπλοκή με τους Τούρκους στην Λιβαδειά.

Σε ηλικία επτά ετών δόθηκε ως ψυχογιός σ’ ένα πλούσιο έμπορο της πόλης, που όμως τον κακομεταχειριζόταν. Ύστερα από διάφορες περιπλανήσεις, βρέθηκε στο σπίτι του συμπατριώτη του Αθανασίου Λιδωρίκη, που ζούσε στην Άρτα και διατηρούσε στενές σχέσεις με τον Αλή Πασά. Εκεί ασχολήθηκε με τον εμπόριο και σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα πλούτισε, αποκτώντας «σπίτι, υποστατικά, μετρητά και ομολογίες», σύμφωνα με τα όσα γράφει στα «Απομνημονεύματά» του.

Η επαναστατική δράση του Γιάννη Μακρυγιάννη

Το 1820 μυήθηκε στην Φιλική Εταιρεία και λίγες μέρες μετά την έναρξη της Επανάστασης συνελήφθη από τους Τούρκους στην Άρτα. Γρήγορα όμως δραπέτευσε και εντάχθηκε στο σώμα του οπλαρχηγού Γώγου Μπακόλα. Πήρε μέρος στις μάχες του Σταυρού (4 Αυγούστου 1821) και στην πολιορκία της Άρτας (12 Νοεμβρίου – 4 Δεκεμβρίου 1821).

Στα τέλη του 1821 αρρώστησε σοβαρά και επανήλθε στην αγωνιστική δράση με την εκπόρθηση του Πατρατζικίου (σημερινής Υπάτης), στις 2 Απριλίου 1822, επικεφαλής μικρού στρατιωτικού σώματος από συντοπίτες του. Στις 4 Ιουλίου 1822, πολέμησε στην Μάχη του Πέτα, όπου τραυματίστηκε ελαφρά στο πόδι. Την 1η Ιανουαρίου 1823, ο Μακρυγιάννης διορίστηκε «Επιστάτης της Δημοσίας Τάξεως» στην απελευθερωμένη Αθήνα.

Το καλοκαίρι του 1823 συμπολέμησε με τον Νικηταρά στις μάχες της Βελίτσας και της Πέτρας και τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου βρέθηκε στην Πελοπόννησο με τους Ρουμελιώτες και πολέμησε στο πλευρό της κυβέρνησης του Γεωργίου Κουντουριώτη, κατά την διάρκεια των εμφυλίων συρράξεων. Για την δράση του αυτή, μέσα στο 1824 προήχθη διαδοχικά σε χιλίαρχο, αντιστράτηγο και στρατηγό.

Με την απόβαση του Ιμπραήμ στην Πελοπόννησο (24 Φεβρουαρίου 1825), ο Μακρυγιάννης διορίστηκε πολιτάρχης της Αρκαδιάς (σημερινής Κυπαρισσίας) και συνεισέφερε στην άμυνα του Νεοκάστρου της Πύλου. Μετά την κατάληψή του από τον Ιμπραήμ (6 Μαΐου 1825), έσπευσε στους Μύλους, όπου οργάνωσε την άμυνα της περιοχής. Στις μάχες που επακολούθησαν (13-14 Ιουνίου 1825), ο Ιμπραήμ παρά την αριθμητική του υπεροχή δεν κατόρθωσε να κάμψει την αντίσταση των Ελλήνων και υποχώρησε άπρακτος. Στην μάχη αυτή τραυματίστηκε ο Μακρυγιάννης και διακομίστηκε στο Ναύπλιο.

Μετά την αποθεραπεία του, μετέβη στην Αθήνα και συμμετείχε στην οργάνωση της άμυνας της πόλης και της Ακρόπολης. Μέσα στο 1825, νυμφεύτηκε την Αικατερίνη Σκουζέ, κόρη του Αθηναίου μεγαλοκτηματία Γεωργαντά Σκουζέ, με την οποία απέκτησε 12 παιδιά.

Μετά τον θάνατο του Γιάννη Γκούρα (30 Σεπτεμβρίου 1826), ο Μακρυγιάννης ανέλαβε την ευθύνη των επιχειρήσεων για την υπεράσπιση της Ακρόπολης από τις δυνάμεις του Κιουταχή, που τήν πολιορκούσαν. Στις μάχες της Ακρόπολης τραυματίστηκε σοβαρά τρεις φορές στο κεφάλι και το λαιμό. Εν τούτοις ανένηψε και έλαβε μέρος στις Μάχες της Καστέλλας (30 Ιανουαρίου 1827) και του Αναλάτου (24 Απριλίου 1827).

Η πολιτική δράση του Γιάννη Μακρυγιάννη

Μετά την απελευθέρωση ο Μακρυγιάννης τοποθετήθηκε από τον Ιωάννη Καποδίστρια, Γενικός Αρχηγός της Εκτελεστικής Δυνάμεως της Πελοποννήσου. Κατά την περίοδο αυτή και συγκεκριμένα στις 26 Φεβρουαρίου 1829 άρχισε να γράφει τα «Απομνημονεύματα» του «για να μην τρέχω εις τους καφενέδες και σε άλλα τοιούτα που δεν τα συνηθώ». Αν και εντελώς αγράμματος, μας κληροδότησε ένα έργο μεγάλης πνοής και αυθεντικότητας, το οποίο ο Κωστής Παλαμάς χαρακτήρισε «ασύγκριτο στο είδος του, αριστούργημα του αγράμματου, μα γερού και αυτόνομου μυαλού», ενώ ο Γιώργος Σεφέρης τόν αναδεικνύει ως έναν από τους κορυφαίους νεοέλληνες πεζογράφους.

Στην συνέχεια ήρθε σε ρήξη με τον Καποδίστρια και μετά την δολοφονία του συντάχθηκε με τους λεγόμενους «Συνταγματικούς» εναντίον των αδελφών του Βιάρου και Αυγουστίνου Καποδίστρια. Χαιρέτησε την άφιξη του Όθωνα, αλλά γρήγορα ήλθε σε σύγκρουση με τόσο με την Αντιβασιλεία όσο και με τον ίδιο τον βασιλιά.

Από το 1833 ο Μακρυγιάννης εκλεγόταν δημοτικός σύμβουλος Αθηναίων και τον Ιανουάριο του 1837 ως πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου εισηγήθηκε στο σώμα την έκδοση ψηφίσματος για την παραχώρηση Συντάγματος από τον Όθωνα. Για την ενέργειά του αυτή παύθηκε και τέθηκε σε κατ’ οίκον περιορισμό με διαταγή του Άρμανσμπεργκ.

Έξι χρόνια αργότερα συμμετείχε ενεργά στην Επανάσταση της 3ης Σεπτεμβρίου 1843, που ανάγκασε τον Όθωνα να παραχωρήσει Σύνταγμα στους υπηκόους του. Στην εθνοσυνέλευση που συγκλήθηκε για αυτό το σκοπό στις 8 Νοεμβρίου είχε ενεργό ρόλο σχηματίζοντας ομάδα 63 βουλευτών (πληρεξουσίων).

Στις 13 Απριλίου 1852 κατηγορήθηκε ότι σχεδίαζε να δολοφονήσει τον Όθωνα και τέθηκε σε κατ’ οίκον περιορισμό. Τον Μάρτιο του 1853 δικάσθηκε και καταδικάστηκε σε θάνατο. Η ποινή του μετατράπηκε σε ισόβια δεσμά και τον Σεπτέμβριο του 1854 του δόθηκε χάρη και αποφυλακίστηκε.

Ο Γιάννης Μακρυγιάννης πέθανε στις 27 Απριλίου 1864, σε ηλικία 67 ετών.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/biographies/1991?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2024-04-27

© SanSimera.gr

ΕΠΕΙΓΟΝ: - Ενιαίος Φορέας Κοινωνικής Εξαπάτησης - Γιατί ο ΕΦΚΑ εμφανίζει τους παλιούς συνταξιούχους ως ΝΕΟΥΣ Συνταξιούχους; - Τι μαγειρεύει η κυβέρνηση; - Πως διορθώνονται τα λάθη

 


Έλεγχος Κατηγορίας Συνταξιούχου (Νέοι και Παλαιοί)


Σας ενημερώνουμε πως διαπιστώθηκε ότι υπάρχουν συνάδελφοι που έχουν αποστρατευθεί πριν από το 2016 και στον ΕΦΚΑ εμφανίζονται ως Νέοι Συνταξιούχοι.

Εν όψει πιθανής αναπροσαρμογής των συντάξεων θα πρέπει να γίνει έλεγχος της κατηγορίας συνταξιούχου εκτυπώνοντας μέσω της ιστοσελίδας του ΕΦΚΑ  την Βεβαίωση Απογραφής.

Ελέγξτε την Βεβαίωση και όσοι έχουν καταγραφεί ως Νέοι Συνταξιούχοι, παρά το ότι αποστρατεύθηκαν πριν το 2016, πρέπει να διορθώσουν την κατηγορία, κλείνοντας ραντεβού μέσω του τηλεφωνικού αριθμού 1555 στον  ΕΦΚΑ της περιοχής κατοικίας και να προσκομίσουν την συνταξιοδοτική πράξη και φωτοτυπία ταυτότητας.
Ακολουθείστε τις παρακάτω οδηγίες ...





Με την εγκύκλιο 6/2024 του e-ΕΦΚΑ, ορίζονται μεταξύ άλλων τα παρακάτω:

Σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 28 του Ν.4659/2020 προβλέπεται μεταξύ άλλων, ότι «οι παντός τύπου βεβαιώσεις, αποσπάσματα λογαριασμών ασφάλισης, ενημερωτικά σημειώματα, καθώς και το Αποδεικτικό Ασφαλιστικής Ενημερότητας που χορηγεί ο e-ΕΦΚΑ χορηγούνται και παραλαμβάνονται και μέσω διαδικτύου κατόπιν πιστοποιημένης πρόσβασης των ενδιαφερόμενων στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ».

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της Κ.Υ.Α. 85316/28-09-2023«Η βεβαίωση απογραφής για αμειβόμενους με τίτλο κτήσης χορηγείται σε ασφαλισμένους που είτε δηλώνουν υπεύθυνα την πρόθεση παροχής υπηρεσιών αμειβόμενου με Παραστατικά Παρεχόμενων Υπηρεσιών (Π.Π.Υ.), είτε υποβάλλουν αντίγραφο της σύμβασης τους ηλεκτρονικά και εκδίδεται μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας του e-ΕΦΚΑ και της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr). Κατ΄εξαίρεση, η βεβαίωση μπορεί να εκδίδεται μετά από αίτηση των ασφαλισμένων στις Οργανικές Μονάδες του e-ΕΦΚΑ, εφόσον δεν είναι δυνατή η έκδοση τους ηλεκτρονικά.».

Σε εκτέλεση των ανωτέρω διατάξεων και στο πλαίσιο των δράσεων ψηφιακού μετασχηματισμού του e-ΕΦΚΑ καθώς και της επιτάχυνσης και απλοποίησης της διαδικασίας χορήγησης βεβαιώσεων, τίθεται σε παραγωγική λειτουργία νέα ηλεκτρονική υπηρεσία με τίτλο «Βεβαίωση Απογραφής Ασφαλισμένου με Τίτλο Κτήσης».

Μέσω της νέας ηλεκτρονικής υπηρεσίας δίνεται η δυνατότητα δήλωσης της ιδιότητας των προσώπων που αμείβονται με Παραστατικά Παρεχόμενων Υπηρεσιών (τίτλο κτήσης – πρώην απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης) καθώς και της ημερομηνίας έναρξης της ιδιότητας η οποία θα προκύπτει κατόπιν υποβολής υπεύθυνης δήλωσης του ασφαλισμένου.

Η υπηρεσία θα παρέχεται σε ασφαλισμένους οι οποίοι έχουν ήδη απογραφεί στο Μητρώο του e-ΕΦΚΑ και θα αμείβονται με Παραστατικά Παρεχόμενων Υπηρεσιών (τίτλο κτήσης – πρώην απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης).

Με το παρόν παρέχονται οδηγίες για την πρόσβαση, την χρήση και το πεδίο εφαρμογής της νέας υπηρεσίας.

ΓΕΝΙΚΑ

Με τις διατάξεις του άρθρου 2 και της παρ.5 του άρθρου 3 της ΚΥΑ 85316/2023 δόθηκαν οδηγίες όσο αφορά στην ασφάλιση στον Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης των προσώπων που αμείβονται με παραστατικά Παρεχόμενων Υπηρεσιών (τίτλο κτήσης – πρώην απόδειξη επαγγελματικής δαπάνης).

Με τη υπ. αριθ. 14/27-03-2019 Εγκύκλιο της Γενικής Διεύθυνσης Εισφορών, παρέχονται αναλυτικές οδηγίες σχετικά με την ασφάλιση και την απογραφή των προσώπων αυτών στο Μητρώο του e-ΕΦΚΑ.

Τα πρόσωπα αυτά υποχρεούνται να απογραφούν στο Μητρώο του e-ΕΦΚΑ με την ιδιότητα του «Αμειβόμενου με Παραστατικό Παρεχόμενων Υπηρεσιών» ανεξάρτητα εάν έχουν απογραφεί ή όχι για άλλη δραστηριότητα – απασχόληση.

Με το υπ. αριθ. 436925/05-04-2019 Γενικό Έγγραφο της Διεύθυνσης Ασφάλισης γνωστοποιείται η διαδικασία απογραφής στο Μητρώο του e-ΕΦΚΑ και η έκδοση βεβαίωσης απογραφής των ασφαλισμένων που αμείβονται με παραστατικά Παρεχόμενων Υπηρεσιών.

Με σχετική εγκύκλιο δίνονται οδηγίες όσο αφορά στην ασφάλιση στον e-ΕΦΚΑ και στην απεικόνιση της ασφάλισης στην Αναλυτική Περιοδική Δήλωση.

ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

Η νέα ηλεκτρονική υπηρεσία απευθύνεται σε όλους τους ασφαλισμένους που έχουν καταχωρηθεί ήδη στο Μητρώο του e-ΕΦΚΑ.

ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ

Για την υποστήριξη της νέας Ηλεκτρονικής Υπηρεσίας έχει υλοποιηθεί στον ιστότοπο e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) η Υπηρεσία: «Βεβαίωση Απογραφής Ασφαλισμένου με Τίτλο Κτήσης».

Συστήνεται πριν την είσοδο στην υπηρεσία ο χρήστης να διαθέτει τους κωδικούς taxisnet και τον Α.Μ.Κ.Α..

Για την απογραφή και εκτύπωση της βεβαίωσης απογραφής ο ασφαλισμένος ακολουθεί τα κάτωθι βήματα:

  • Επιλέγει μέσω του ιστότοπου του e-ΕΦΚΑ (www.efka.gov.gr) τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τους ασφαλισμένους
  • Καταχωρεί τους κωδικούς taxisnet
  • Πατώντας ΕΙΣΟΔΟΣ εμφανίζεται η οθόνη στην οποία ο ασφαλισμένος πληκτρολογεί τον ΑΜΚΑ
  • Εμφανίζεται η οθόνη «Έκδοση Βεβαίωσης Απογραφής με Τίτλο Κτήσης» / Επιλέγει από το μενού «Έκδοση Βεβαίωσης Απογραφής»
  • Ανακατευθύνεται στην οθόνη όπου ο ΑΜΚΑ είναι προσυμπληρωμένος και επιλέγει Νέα Αίτηση
  • Εμφανίζεται η οθόνη με τα στοιχεία του ασφαλισμένου προσυμπληρωμένα και μη επεξεργάσιμα
  • Στο πεδίο Ιδιότητα εμφανίζεται ο Τίτλος Κτήσης
  • Συμπληρώνει το πεδίο «Ημ/νία Έναρξης Σύμβασης» μέσω του αναδυόμενου παραθύρου του ημερολογίου
  • Δηλώνει υπεύθυνα την παροχή υπηρεσιών αμειβομένου με Παραστατικό Παρεχόμενων Υπηρεσιών πατώντας στο σχετικό checkbox
  • Ολοκληρώνει την διαδικασία πατώντας το λειτουργικό πλήκτρο «Δήλωση»
  • Εμφανίζεται επιβεβαιωτικό μήνυμα «Η διαδικασία εκτελέστηκε επιτυχώς. Για να εκδώσετε τη βεβαίωση απογραφής σας παρακαλούμε επισκεφθείτε τον παρακάτω σύνδεσμο / Βεβαίωση Απογραφής»
  • Εκτυπώνει την βεβαίωση απογραφής μέσω του συνδέσμου που εμφανίζεται στην οθόνη.
  • Τέλος, για να αναζητήσει ο χρήστης μια βεβαίωση απογραφής που έχει ήδη εκδοθεί, πατάει το λειτουργικό πλήκτρο «Αναζήτηση»
  • Εμφανίζονται τα αποτελέσματα της αναζήτησης και πατάει το σχετικό Αριθμό της στήλης Α/Α για να μεταφερθεί στην εκδοθείσα βεβαίωση.
  • Η επαλήθευση εγκυρότητας της βεβαίωσης απογραφής γίνεται στον σύνδεσμο: https://apps.e-efka.gov.gr/eCheckCerts/

Σε κάθε περίπτωση μη επιτυχημένης ολοκλήρωσης της υπηρεσίας απογραφής ο ασφαλισμένος θα απευθύνεται στην αρμόδια Τοπική Διεύθυνση e- ΕΦΚΑ του τόπου κατοικίας.

Δείτε ολόκληρη τη νέα εγκύκλιο στην Online Τράπεζα.