Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024

Υπουργός οικονομικών: - Δεν κάνουμε θαύματα - Η Ελληνική οικονομία και η κοινωνία αντιμετωπίζουν προβλήματα.- Μειώσαμε 72 φόρους( ξέρει κανένας ποιούς φόρους μείωσε;)


 

Δεν παραγνωρίζουμε τις δυσκολίες – Χτίζουμε πάνω στην πρόοδο των τελευταίων ετών

 

Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Εννέα θετικές αλλαγές που θα δουν οι πολίτες μέσα στο 2025 παρουσίασε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης κατά την ομιλία του σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής στο πλαίσιο της συζήτησης για τον προϋπολογισμό του επόμενου έτους.

«Χτίζουμε πάνω στις εθνικές επιτυχίες των τελευταίων ετών και προχωράμε με τον προϋπολογισμό του 2025. Η πρόοδος που έχει επιτευχθεί τα τελευταία χρόνια – χωρίς να γίνουν θαύματα – θα γίνει ακόμη περισσότερο ορατή το 2025», τόνισε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Δεν θα ακούσετε από εμάς να λέμε ότι η ελληνική οικονομία και κοινωνία δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα. Οι πληγές της περασμένης δεκαετίας επουλώνονται αλλά υπάρχουν ακόμα, υπάρχει διεθνής πληθωριστική κρίση και συσσωρευμένος πληθωρισμός που πιέζει τη μέση οικογένεια, βλέπουμε ότι έχουν αυξηθεί οι τιμές των ακινήτων και τα ενοίκια, δημιουργώντας πίεση ιδιαίτερα στα νέα ζευγάρια. Αυτά επιχειρούμε να αντιμετωπίσουμε, όχι με θαύματα αλλά με πολιτικές κοινής λογικής. Και όπως εμείς αναγνωρίζουμε τα προβλήματα, θα περιμέναμε από την αντιπολίτευση να αναγνωρίσει την πρόοδο που έχει επιτευχθεί από το 2019».


 

1. Αύξηση του κατώτατου μισθού από την 1η Απριλίου 2025.  Ο κατώτατος μισθός έχει ήδη αυξηθεί από τα 650 ευρώ το 2019 στα 830 ευρώ το 2024 ενώ αντίστοιχα αυξάνεται και ο μέσος μισθός, που από τα 1.046 ευρώ το 2019, σήμερα με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία από την ΕΡΓΑΝΗ διαμορφώνεται στα 1.445 ευρώ. «Θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας για κατώτατο μισθό 950 ευρώ και θα τηρήσουμε με το παραπάνω τη δέσμευσή μας για μέσο μισθό 1.500 ευρώ το 2027».

2. Αύξηση των συντάξεων κατά 2,4%, όσο περίπου και η πρόβλεψη για τον πληθωρισμό.

3. Μείωση του πληθωρισμού από 2,7% το 2024 σε 2,1% το 2025, με καθοδική πορεία και για τον πληθωρισμό τροφίμων, που βρίσκεται σε επίπεδο χαμηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

4. Μείωση της ανεργίας στο 9,7%, με συντηρητικές προβλέψεις, για πρώτη φορά κάτω από 10% μετά από 15 χρόνια. «Πάνω από 30.000 που σήμερα είναι άνεργοι θα βρουν δουλειά μέσα στο 2025», τόνισε ο υπουργός.

5. Συνέχιση της προσπάθειας για αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής με νέα εργαλεία: Καθολική εφαρμογή του myDATA για την δήλωση εσόδων – εξόδων, Ψηφιακό Πελατολόγιο, Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής, επέκταση του Ηλεκτρονικού Τιμολογίου. «Ένα καλό νέο για τους συνεπείς φορολογούμενους, για περισσότερη φορολογική δικαιοσύνη, την οποία θα περίμενα από την Αριστερά να επικροτήσει, και βέβαια η μάχη κατά της φοροδιαφυγής σημαίνει περαιτέρω μειώσεις φόρων και μέσα στο 2025», σημείωσε ο κ. Χατζηδάκης.

6. Μείωση των τραπεζικών προμηθειών με παρεμβάσεις που θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες, ενώ και τα επιτόκια δανεισμού – όπως και συνολικά στην ευρωζώνη – θα ακολουθήσουν πτωτική πορεία. «Δημιουργούμε συνθήκες περισσότερου υγιούς ανταγωνισμού στο τραπεζικό σύστημα. Με στόχο οι τράπεζες να χορηγούν περισσότερα δάνεια στις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά και να συμβάλουν ουσιαστικά στην αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης. Οι πρωτοβουλίες δρομολογούνται τώρα και θα λάβουν σάρκα και οστά μέσα στο 2025», τόνισε ο υπουργός.

7. Αύξηση της χρηματοδότησης για την υγεία κατά 13,2% το 2025 σε σχέση με το 2024, και 74,4% σε σχέση με το 2019.

8. Υλοποίηση σημαντικών έργων υποδομών, βιώσιμης ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής που αλλάζουν την καθημερινότητα των πολιτών. Συγκεκριμένα μέσα στο 2025:

  • Ολοκληρώνεται και παραδίδεται στους πολίτες η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.
  • Ολοκληρώνεται η ανακαίνιση δεκάδων νοσοκομείων και κέντρων υγείας σε όλη την Ελλάδα.
  • Ξεκινάει το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2», με το οποίο περισσότερα από 20.000 επιπλέον νέα ζευγάρια θα αποκτήσουν το δικό τους σπίτι. Ένα σημαντικό βήμα για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος.
  • Ολοκληρώνεται το Εθνικό Κτηματολόγιο, που δημιουργεί καλύτερες συνθήκες για τους πολίτες και τους επενδυτές.

9. Έναρξη λειτουργίας των πρώτων μη κρατικών πανεπιστημίων από το Σεπτέμβριο του 2025. «Η Ελλάδα θα σταματήσει να είναι παγκόσμια εξαίρεση και θα γίνει σταδιακά διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο», υπογράμμισε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

Ο κ. Χατζηδάκης στάθηκε ιδιαίτερα στην πρόοδο που έχει επιτευχθεί :

-Στα δημοσιονομικά. «Πράγματι έχουμε μεγάλο χρέος αλλά έχουμε και τη μεγαλύτερη μείωση σε όλη την Ευρώπη και το 4ο υψηλότερο πρωτογενές πλεόνασμα. Ακριβώς λόγω αυτών των επιδόσεων μπορούμε και δανειζόμαστε φτηνότερα σε σχέση με κράτη όπως η Ιταλία και η Γαλλία. Ενώ διεθνείς οίκοι αξιολόγησης αναβαθμίζουν συνεχώς το αξιόχρεο της χώρας μας», ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης. «Μόνο λόγω της επενδυτικής βαθμίδας, για όσα δανειστήκαμε το 2024, οι Έλληνες πολίτες θα πληρώσουν 800 εκατ. ευρώ λιγότερα σε βάθος δεκαετίας. Αυτή είναι η επίδραση της επενδυτικής βαθμίδας». Σημείωσε δε ότι ο προϋπολογισμός της Ελλάδας που «μετά βδελυγμίας» θα καταψηφίσει η αντιπολίτευση εγκρίθηκε χθες– μαζί με 7 μόνο ακόμα χώρες –  από το Συμβούλιο Υπουργών Οικονομικών χωρίς καμία επιφύλαξη. Μόλις σήμερα ο Economist ανέδειξε την Ελλάδα τρίτη μεταξύ 37 χωρών του ΟΟΣΑ από πλευράς οικονομικών επιδόσεων.

-Στο φορολογικό. Καταγράφεται υπεραπόδοση των φορολογικών εσόδων, με τη μείωση των φορολογικών συντελεστών σε συνδυασμό με τη μάχη κατά της φοροδιαφυγής, η οποία φέρνει χειροπιαστά αποτελέσματα. «Το 2024 σημειώθηκε υπέρβαση στο στόχο φορολογικών εσόδων κατά 3,7 δισ. ευρώ. Από τα οποία 1 δισ. ευρώ αποδίδονται στην άνοδο των εισοδημάτων, και 1,8 δισ. στη μείωση της φοροδιαφυγής. Και επειδή ειπώθηκε ότι τα λεφτά πάνε για την αποπληρωμή του χρέους, τα επιπλέον έσοδα, όπως έχουμε δεσμευτεί, αξιοποιούνται προς όφελος της κοινωνίας. Το 2024 είχαμε τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουμε δαπάνες 3 δισ. ευρώ επιπλέον του ύψους που προέβλεπε ο προϋπολογισμός», επεσήμανε ο κ. Χατζηδάκης.

-Στο πεδίο της ανάπτυξης, η Ελλάδα καταγράφει πολύ ταχύτερη ανάπτυξη από την Ε.Ε. Το 2024 η οικονομία μας αναπτύχθηκε με υπερδιπλάσιους ρυθμούς σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Στο διάστημα 2023-2025 η οικονομία θα συγκλίνει κατά 4,6 μονάδες με την ΕΕ.

-Στο πεδίο της κοινωνικής πολιτικής, ξεκίνησαν να αυξάνονται ύστερα από 12 χρόνια οι συντάξεις και ξεπάγωσαν οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων. Επιπλέον οι καταθέσεις αυξήθηκαν από 143 δισ. το 2019 σε 197 δισ. το Σεπτέμβριο του 2024, η Ελλάδα έχει την τρίτη καλύτερη επίδοση στην ΕΕ στη μείωση της φτώχειας και βρίσκεται πάνω από 6 ευρωπαϊκές χώρες στην κατά κεφαλήν κατανάλωση.

 «Η τάση ισοπέδωσης και μηδενισμού αδικεί την προσπάθεια που δεν είναι της κυβέρνησης αλλά των πολιτών, των επιχειρήσεων, των εργαζομένων, και της κοινωνίας στο σύνολό της. Προσπάθεια που απέφερε πέντε μεγάλες εθνικές επιτυχίες: τη μεγαλύτερη αύξηση επενδύσεων και εξαγωγών σε ολόκληρη την Ευρώπη, τη μεγαλύτερη μείωση της ανεργίας, την κατάταξη της χώρας στο top-10 των τουριστικών προορισμών διεθνώς και την πολύ πιο ευδιάκριτη παρουσία μιας κρυμμένης υπερδύναμης, του Ελληνικού εφοπλιστικού κόσμου».

Απαντώντας σε παρεμβάσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης ο κ. Χατζηδάκης ανέφερε μεταξύ άλλων τα εξής:

-Θέλετε υψηλότερους φόρους και χαμηλότερα έσοδα ή χαμηλότερους φόρους και περισσότερα έσοδα; Για εμάς η επιλογή είναι αυτονόητη. Έχουμε προχωρήσει σε μείωση 72 φόρων και έχουμε περισσότερα έσοδα. Βρήκαμε τον εισαγωγικό συντελεστή της φορολογικής κλίμακας από εσάς που επικαλείστε την κοινωνική ευαισθησία στο 22% και τον μειώσαμε στο 9%.

-Αν δεν πληρώσουμε το δημόσιο χρέος οφείλω να πω ότι η χώρα θα οδηγηθεί και πάλι σε πτώχευση και χρεοκοπία. Εμείς αυτές τις ευθύνες δεν τις αναλαμβάνουμε για να κάνουμε τους «τσάμπα μάγκες» όπως έγινε το 2015.

-Είναι περίεργο και αλαζονικό από την πλευρά της αντιπολίτευσης να ενοχλείται επειδή η κυβέρνηση αναφέρεται στα θετικά αποτελέσματα της οικονομικής πολιτικής.

-Η τοποθέτηση σύμφωνα με την οποία η ανάπτυξη ήταν αυτονόητη, δηλαδή με αυτόματο πιλότο η χώρα θα είχε την ίδια πορεία είναι θλιβερή και δείχνει στοιχειώδη έλλειψη αντίληψης της οικονομικής πραγματικότητας. Με την πρότασή του για τις τράπεζες το ΠΑΣΟΚ πηγαίνει πίσω και από το χειρότερό του παρελθόν.

«Ο προϋπολογισμός για το 2025 συνδυάζει τη δημοσιονομική σύνεση με την ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή», κατέληξε ο κ. Χατζηδάκης. «Απαντά σε εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες και συμβάλλει στο να ανέβει η Ελλάδα και η οικονομία μας ακόμα ψηλότερα. Κυρίως είναι ένας προϋπολογισμός που δείχνει μια προσπάθεια με σύστημα, επιμονή, σοβαρότητα και αίσθημα εθνικής ευθύνης για τον οποίο όλοι στο οικονομικό επιτελείο είμαστε υπερήφανοι διότι αισθανόμαστε ότι κάνουμε το εθνικό μας καθήκον».

 

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Χορεύοντας με τους… διπλούς φόρους!!



 

Στην ελληνική κοινωνία, η τάση για κριτική προς τρίτους συχνά συνδυάζεται με μια υποβόσκουσα διάθεση μαζοχισμού. Διάθεση που εκδηλώνεται με εμμονή στην ανάδειξη μόνο αδυναμιών και προβλημάτων, ακόμη και όταν αυτά αντιπροσωπεύουν μικρό μέρος της εικόνας. Αυτός ο τρόπος σκέψης οδηγεί συχνά σε συζητήσεις που στερούνται δημιουργικότητας, ενώ παραβλέπονται οι ευκαιρίες για ουσιαστικά εποικοδομητική αυτοκριτική και αλλαγές. Η ανάλυση της φορολογικής πραγματικότητας αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα, με την αναπαραγωγή υπερβολών και αερολογίας να αντικαθιστούν σχεδόν πάντα τον νηφάλιο διάλογο, την μοναδική διαδρομή που οδηγεί στην εξεύρεση εφαρμόσιμων λύσεων. 

Το ελληνικό φορολογικό σύστημα, παρά τις μεταρρυθμίσεις των τελευταίων ετών, παραμένει ιδιαίτερα πολύπλοκο και κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι ενθαρρύνει την επιχειρηματική δραστηριότητα. Παρότι ο συντελεστής φορολόγησης των εταιρικών κερδών έχει μειωθεί στο 22%, η Ελλάδα υστερεί έναντι ανταγωνιστικών χωρών, όπως η Βουλγαρία (10%), η Κύπρος (13%) και η Ρουμανία (16%). Οι γειτονικές αυτές χώρες προσφέρουν γενικότερα, ένα πιο ελκυστικό περιβάλλον για ξένες επενδύσεις, ενισχύοντας έτσι την οικονομική τους δυναμική. Στην Ελλάδα, αν και η φορολόγηση των μερισμάτων βρίσκεται στο 5%, μεταξύ των χαμηλότερων στην Ευρώπη, το ευρύτερο φορολογικό περιβάλλον εξακολουθεί να βοηθά στην προσέλκυση κεφαλαίων.

Περνώντας στον τομέα της ακίνητης περιουσίας, η Ελλάδα κατατάσσεται ανάμεσα στις χώρες με  πολύ μεγάλη φορολογική επιβάρυνση. Ο ΕΝΦΙΑ εισφέρει σημαντικά στα δημόσια έσοδα, αλλά επιβαρύνει δυσανάλογα τους ιδιοκτήτες ακινήτων. Η κατάσταση επιδεινώνεται από την επιβολή του Τέλους Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ), που χρεώνεται μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, προσθέτοντας μια επιπλέον… στρώση οικονομικού βάρους. Και καλύτερα να μην κοιτάξουμε την φορολόγηση ακινήτων... 

Remaining Time 0:00
 
Advertisement

Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, η συνολική φορολόγηση ακίνητης περιουσίας στην Ελλάδα φτάνει το 1,1% της αξίας των ακινήτων ετησίως. Πολύ υψηλότερα από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες που έχουν συντελεστές σαφώς κάτω της μονάδας, με μοναδική εξαίρεση την Μεγ. Βρετανία (> 1,8% της αξίας του ακινήτου)! Αυτή η επιβάρυνση καθιστά την ελληνική αγορά ακινήτων σαφώς μη ανταγωνιστική και επενδυτικά μη ελκυστική, σε μια περίοδο που η χώρα χρειάζεται πριν και πρώτα απ’ όλα επενδύσεις για να ενδυναμώσει την οικονομική της ανάκαμψη.

Στην φορολόγηση εισοδήματος φυσικών προσώπων, τα πράγματα δεν είναι εντυπωσιακά καλύτερα. Οι συντελεστές κυμαίνονται από 9% έως 44%, τιμές ξεκάθαρα συγκρίσιμες με τον μέσο όρο άλλων ευρωπαϊκών χωρών. Ωστόσο, το υψηλό μέσο μη μισθολογικό κόστος (25,5 % του συνολικού κόστους εργασίας στην Ελλάδα, μ. ό. στην Ευρωζώνη 24,6%) αποτελεί σημαντική τροχοπέδη για την ανάπτυξη της αγοράς εργασίας, ενώ επιβαρύνει δυσανάλογα τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Ο ΦΠΑ που βρίσκεται στο 24%, είναι ένας από τους υψηλότερους στην Ευρώπη. Επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση και, μέχρι πρόσφατα,  ενίσχυε την φοροδιαφυγή, ένα χρόνιο πρόβλημα που δεν επιτρέπει την σταθεροποίηση του φορολογικού συστήματος.

Η ανάγκη για ριζικές αλλαγές και ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις στο ελληνικό φορολογικό σύστημα είναι κάτι περισσότερο από επιτακτική. Η ελάφρυνση των φορολογικών βαρών δεν αποτελεί απλώς ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης, αλλά και τον δεύτερο σημαντικότερο παράγοντα για την βελτίωση της ελκυστικότητας της χώρας στην προσέλκυση επενδύσεων (πρώτος ο εκσυγχρονισμός και η επιτάχυνση των διαδικασιών της Δικαιοσύνης, μακράν). Η Ελλάδα χρειάζεται να υιοθετήσει ένα στρατηγικό φορολογικό μοντέλο που να προσφέρει κίνητρα για ανάπτυξη, χωρίς ανάμειξη βραχυπρόθεσμων επιδοτήσεων. Η εξάλειψη της γραφειοκρατίας, η διαφάνεια και η απλότητα των φορολογικών κανόνων μαζί με την σταθερότητα του νομοθετικού πλαισίου, είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των επενδυτών και να διατηρηθεί η βιώσιμη ανάπτυξη. 

Το φορολογικό σύστημα δεν πρέπει να αποτελεί εμπόδιο, αλλά εργαλείο που θα συμβάλλει στη δημιουργία μιας ανταγωνιστικής και σύγχρονης οικονομίας. Η Ελλάδα διαθέτει τις δυνατότητες να υιοθετήσει μεταρρυθμίσεις που θα μετατρέψουν τις υφιστάμενες αδυναμίες σε πλεονεκτήματα. Με έμφαση στη σταθερότητα, την δικαιοσύνη και την δημιουργία κινήτρων, η χώρα μπορεί να διαμορφώσει ένα περιβάλλον που θα προωθήσει την ανάπτυξη και θα διασφαλίσει την ευημερία όλων των πολιτών της.

Πέτρος Λάζος

Κυβέρνηση: Λεφτα υπάρχουν - Μόνο για την πρόωρη αποπληρωμή της τριπλής δόσης ύψους 7,93 δισ. ευρώ για το μνημονιακό χρέος


 

Με ακόμη περισσότερη αυτοπεποίθηση, μπαίνει η Ελλάδα στο 2025, έχοντας κάνει πολλά και σημαντικά βήματα, στο μεγαλύτερο - ακόμη - πρόβλημα της οικονομίας της, το υψηλότερο ως ποσοστό χρέους σε όλη την ΕΕ.

Ένα από αυτά, είναι η αναβάθμιση της οικονομίας από τη SCOPE στη βαθμίδα ΒΒΒ, περίπου ένα χρόνο μετά την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, στο τέλη του 2023. Η κίνηση του Γερμανικού οίκου, αποτελεί την αφετηρία και νέων αναβαθμίσεων της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας, μέσα στο 2025. 

Remaining Time 0:00
 
AdvertisementΩστόσο, η συνέχιση της πρόωρης αποπληρωμής του χρέους προς την Ευρωζώνη, δίνει στην παρούσα χρονική συγκυρία άλλο ένα εξίσου ισχυρό αν όχι ισχυρότερο μήνυμα στις αγορές : Ότι παρά την αστάθεια που υπάρχει στην Ευρωζώνη, με τα πολιτικοοικονομικά προβλήματα της Γαλλίας και της Γερμανίας και τα δημοσιονομικά αδιέξοδα της Ιταλίας, μπορεί και αποπληρώνει μαζικά τα παλιά χρέη, τα οποία την είχαν καταστήσει το "μαύρο πρόβατο" της Ευρώπης. 

Τούτο, με δεδομένο ότι δεν υπάρχει κανένα μεγαλύτερο μήνυμα εμπιστοσύνης προς τον ιδιωτικό τομέα στον οποίο πλέον απευθύνεται για να δανειστεί, ότι η χώρα η οποία προχώρησε σε συντεταγμένη χρεοκοπία το 2012 κουρεύοντας κατά 75% την αξία των ομολόγων της, τώρα είναι σε θέση να αποπληρώνει με ταχείς ρυθμούς, τα παλιά της χρέη.

Η πληρωμή 

Προς το παρόν, το ΥΠΕΘΟ και ο ΟΔΔΗΧ, κάνουν τις τελευταίες προετοιμασίες για την πρόωρη αποπληρωμή της τριπλή δόση ύψους 7,93 δι. ευρώ,από το δάνειο των 52,3 δισ. ευρώ προς τις χώρες της Ευρωζώνης που αναμένεται να αποπληρωθεί την ερχόμενή Παρασκευή.

Η αποπληρωμή, θα συνοδευτεί και με την απελευθέρωση της χρήσης των 15,7 δισ. ευρώ, "μαξιλαριού" που έδωσε το 2018 ο ESM,για να διευκολύνει την επάνοδο της Ελλάδας, στο δανεισμό από τις αγορές.. Απόδειξη τούτου, θα αποτελέσει το γεγονός ότι ο ΟΔΔΗΧ, θα καλύψει την τριπλή δόση ύψους 7,93 δισ. ευρώ για το (GLF ) με 3 δισ. από το μαξιλάρι του ESM και περίπου 5 δισ., από τα υπόλοιπα ταμειακά διαθέσιμα. Μάλιστα, ο ΟΔΔΗΧ έχει αυτοματοποιήσει την διαδικασία, ζητώντας την έγκριση από κράτη και θεσμούς όχι μόνο για φέτος, αλλά για τα επόμενα τρία χρόνια, ώστε να αποφεύγεται η περιττή γραφειοκρατία. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, έχει προαναγγείλει την πρόωρη αποπληρωμή άλλων 5,3 δισ. ευρώ για το ίδιο χρέος το 2025 Αυτό σημαίνει ότι στο τέλος του επόμενου χρόνου, η Ελλάδα θα έχει αποπληρώσει πρόωρα συνολικά 28,3 δις ευρώ από το συνολικό δάνειο των 52,3 δισ. ευρώ του δανείου το οποίο κανονικά λήγει το 2041. Ατύπως έχει τεθεί ο στόχος τα 52,3 δισ. ευρώ του δανείου από την Ευρωζώνη να έχουν αποπληρωθεί μέχρι και το τέλος του 2030.

Το σχέδιο για την ταχύτερη μείωση του χρέους έχει ως βασική αρχή τη σταδιακή μείωση των υψηλών ταμειακών διαθεσίμων του δημοσίου, με εξαίρεση των ταμειακών διαθεσίμων των δημόσιων οργανισμών για τα οποία γίνεται διαχείριση μόνο μέσω βραχυπρόθεσμου δανεισμού. Στην προσπάθεια για την ταχύτερη μείωση του χρέους, θα είναι τα ποσά το υπόλοιπο από το "μαξιλάρι" του ESM, τα κεφάλαια από ομόλογα, οι εισπράξεις από τις αποκρατικοποιήσεις και ένα μέρος από τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης μόλις πάρουμε ως χώρα και τις ανάλογες εγκρίσεις.





πηγή:https://www.capital.gr/oikonomia/3890285/i-proori-apopliromi-tis-triplis-dosis-upsous-793-dis-gia-mnimoniako-xreos-kai-to-minuma-stis-agores/?utmsource=email


Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2024

Κυβέρνηση/Συντάξεις: - Στο εκτελεστικό απόσπασμα οι συνταξιούχοι με πολλά συντάξιμα χρόνια - Παραδείγματα


Στρεβλώσεις που καταλήγουν να «τιμωρούν» τους ασφαλισμένους, αντί να τους ανταμείβουν, για την παραμονή τους στον εργασιακό βίο παρατηρούνται στα ποσά συντάξεων μετά τα 40 έτη ασφάλισης.


Η μεγαλύτερη στρέβλωση και αδικία ταυτόχρονα για όσους παρατείνουν τη συνταξιοδότησή τους είναι ότι καταλήγουν να πληρώνουν υπέρογκες εισφορές για να κερδίσουν μερικά ευρώ παραπάνω στη σύνταξη, που σημαίνει ότι πληρώνουν εισφορές χωρίς αντίκρισμα.

Τα τρία παραδείγματα και οι πίνακες που δημοσιεύει το ένθετο «Ασφάλιση και Συντάξεις» είναι χαρακτηριστικά για να δείξουν πώς καταλήγει ασύμφορη η συνταξιοδότηση μετά τα 40 έτη ασφάλισης.

Παράδειγμα 1: Ασφαλισμένος που έχει 39 έτη ασφάλισης κα μέσο μισθό 2.000 ευρώ θα πάρει σύνταξη 1.375 ευρώ, με ποσοστό αναπλήρωσης 68,77%. Με 40 έτη ασφάλισης, η σύνταξη ανεβαίνει στα 1.426 ευρώ και το ποσοστό αναπλήρωσης αυξάνεται στο 71,32%. Το κέρδος από την παραμονή ενός έτους στην ασφάλιση (από τα 39 στα 40) είναι 51 ευρώ τον μήνα μόνιμη αύξηση, δηλαδή 612 ευρώ ετήσιο όφελος στη σύνταξη.

Παράδειγμα 2: Ασφαλισμένος που έχει 41 έτη ασφάλισης και τον ίδιο μέσο μισθό (2.000 ευρώ) θα πάρει σύνταξη 1.436 ευρώ, με ποσοστό αναπλήρωσης 71,82%. Σε σχέση με τη σύνταξη των 40 ετών, κερδίζει μόλις 10 ευρώ επιπλέον, ή 120 ευρώ σε ετήσια βάση, όταν από τα 39 στα 40 έτη το κέρδος είναι 51 ευρώ τον μήνα ή 612 ευρώ επιπλέον σε ετήσια βάση.

Παράδειγμα 3: Ασφαλισμένος που έχει 43 έτη ασφάλισης και συνταξιοδοτείται με μέσο μισθό 2.000 ευρώ θα πάρει σύνταξη 1.456 ευρώ, με ποσοστό αναπλήρωσης 72,82%. Σε σχέση με τη σύνταξη των 41 ετών, κερδίζει μόλις 20 ευρώ επιπλέον, ή 240 ευρώ σε ετήσια βάση, όταν από τα 39 στα 40 έτη το κέρδος είναι 51 ευρώ τον μήνα ή 612 ευρώ επιπλέον σε ετήσια βάση.

Από τα παραπάνω παραδείγματα το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι από τα 40 έτη και μετά οι αυξήσεις στις συντάξεις φρενάρουν απότομα, καθώς η ετήσια προσαύξηση των συντελεστών αναπλήρωσης από 2,55% που είναι μέχρι τα 40 έτη, πέφτει στο 0,5% μετά τα 40 έτη ασφάλισης.

Η κυβέρνηση οφείλει να προβεί σε βελτιώσεις και να ανεβάσει την ετήσια προσαύξηση των συντελεστών αναπλήρωσης τουλάχιστον στα ίδια επίπεδα που είναι μέχρι τα 40 έτη, ώστε από τα 41 έως και τα 45 έτη ασφάλισης η ετήσια προσαύξηση να είναι 2,55%, αντί 0,5%.

Με τον τρόπο αυτόν θα κινητροδοτήσει τους ασφαλισμένους να παραμείνουν περισσότερο χρόνο στην εργασία, ενώ έτσι θα περιοριστεί και το κύμα των συνταξιοδοτήσεων με 37 έως 40 έτη ασφάλισης που επιλέγουν οι ασφαλισμένοι αντί να πληρώνουν εισφορές χωρίς αντίκρισμα μετά τη 40ετία.

Γιατί μπήκε φρένο στην προσαύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης μετά τη 40ετία;

Το φρένο στα ποσοστά αναπλήρωσης μετά τη 40ετία μπήκε γιατί προηγήθηκε μια μεγάλη αύξηση στα ποσοστά αναπλήρωσης από τα 35 έως τα 40 έτη, που ήταν και το ζητούμενο, ώστε να έχουν κίνητρο παραμονής οι ασφαλισμένοι μέχρι τα 40 έτη. Παρά την αύξηση των ποσοστών όμως, ο μέσος χρόνος ασφάλισης στη συνταξιοδότηση είναι κάτω από τα 35 έτη, καθώς τα όρια ηλικίας είναι ακόμη κάτω από τα 67 ή και κάτω από τα 62 έτη. Το βέβαιο είναι πως όταν αυξηθούν εκ νέου τα όρια ηλικίας, θα πρέπει να αυξηθούν και τα ποσοστά αναπλήρωσης μετά τα 40 έτη ασφάλισης.

Οι συντάξεις και τα πραγματικά ποσοστά αναπλήρωσης για 40 και 41 έτη ασφάλισης

Συντάξιμος μισθός40 έτη ασφάλισης41 έτη ασφάλισης
Σύνταξη (ανταποδοτική + εθνική)Πραγματικό ποσοστό αναπλήρωσηςΣύνταξη (ανταποδοτική + εθνική)Πραγματικό ποσοστό αναπλήρωσης
1.400 €    1.126 €80,451.133 €80,95
1.580 €    1.216 €76,981.224 €77,48
1.760 €    1.306 €74,221.315 €74,72
1.940 €    1.396 €71,981.406 €72,48
2.120 €    1.486 €70,111.497 €70,61
2.300 €    1.576 €68,541.588 €69,04
2.480 €    1.666 €67,191.679 €67,69
2.660 €    1.756 €66,031.770 €66,53
2.840 €    1.846 €65,021.861 €65,52
3.020 €    1.936 €64,121.952 €64,62

Οι συντάξεις και τα πραγματικά ποσοστά αναπλήρωσης για 43 και 45 έτη ασφάλισης

Συντάξιμος μισθός43 έτη ασφάλισης45 έτη ασφάλισης
Σύνταξη (ανταποδοτική + εθνική)Πραγματικό ποσοστό αναπλήρωσηςΣύνταξη (ανταποδοτική + εθνική)Πραγματικό ποσοστό αναπλήρωσης
1.400 €1.147 €81,95    1.161 €82,95
1.580 €1.240 €78,48    1.256 €79,48
1.760 €1.333 €75,72    1.350 €76,72
1.940 €1.425 €73,48    1.445 €74,48
2.120 €1.518 €71,61    1.539 €72,61
2.300 €1.611 €70,04    1.634 €71,04
2.480 €1.704 €68,69    1.728 €69,69
2.660 €1.796 €67,53    1.823 €68,53
2.840 €1.889 €66,52    1.917 €67,52
3.020 €1.982 €65,62    2.012 €66,62


πηγή:https://eleftherostypos.gr/oikonomia/asfalisi-syntaxeis/oi-gkrizes-zones-stis-syntaxeis-megalyteri-i-afxisi-eos-ta-40-eti-mikroteri-sta-45-pinakes

Υπουργός Υγείας εναντίον ΥΕΘΑ: - Τα στρατιωτικά νοσοκομεία είναι ευθύνη του ΥΠΕΘΑ - Αυτά που συμβαίνουν στο 424 ΓΣΝΕ, δεν συμβαίνουν στο ΕΣΥ


 

Η συνέντευξη του Άδωνι Γεωργιάδη στα Παραπολιτικά 90,1

Ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, μίλησε στον Ρ/Σ Παραπολιτικά 90,1 FM, στην εκπομπή «Μπρα ντε φερ» με τους δημοσιογράφους Δημήτρη Τάκη και Χριστίνα Κοραή.

Αναφορικά με την αποχώρηση του κ. Πατέλη, ο κ. Γεωργιάδης είπε: «Ο κ. Πατέλης υπήρξε ένας εξαιρετικός συνεργάτης για μένα και ως υπουργός Ανάπτυξης, όπου είχαμε σταθερή και σχεδόν καθημερινή συνεργασία μαζί του, αλλά και ως υπουργός Εργασίας. Η μεγάλη μεταρρύθμιση για τη δυνατότητα να εργάζονται συνταξιούχοι χωρίς να περικόπτεται η σύνταξή τους έγινε σε συνεργασία με τον κ. Πατέλη και είναι μια πετυχημένη μεταρρύθμιση. Θέλω να ευχαριστήσω τον κ. Πατέλη, εγώ και τον εκτιμώ και τον συμπαθώ και πιστεύω ότι προσέφερε. Ένας κύκλος έκλεισε. Μην ψάχνουμε παντού συνωμοσίες, ο κ. Πατέλης έκατσε πεντέμισι χρόνια είναι ήδη πολλά γι' αυτή τη θέση. Δεν υπάρχει θέμα εσωτερικό ούτε θέμα τσακωμού».

Για το ΠΑΣΟΚ ανέφερε: «Η επαναφορά του ΠΑΣΟΚ στη θέση της αξιωματικής αντιπολιτεύσεως και του βασικού αντιπάλου της ΝΔ είναι για τη χώρα καλό πράγμα. Είναι καλό πράγμα, γιατί η Ελλάδα μετά τη μεγάλη περιπέτεια της χρεωκοπίας, των μνημονίων, των αγανακτισμένων, το να κλείσουμε κάποιους φυλακή για να κερδίσουμε εκλογές κ.λπ. επιστρέφει από το 2019 σταθερά σε μια κανονικότητα, γίνεται ξανά μια χώρα που ξέραμε πριν, μια χώρα πλησίον των ευρωπαϊκών δεδομένων. Στα πλαίσια αυτά, το να είναι αξιωματική αντιπολίτευση το ΠΑΣΟΚ, ένα κόμμα με το οποίο μπορεί να έχουμε πολιτικές διαφορές, αλλά είναι ένα φυσιολογικό σοσιαλδημοκρατικό ευρωπαϊκό κόμμα, εγώ το βρίσκω καλό».

Ερωτηθείς αν τον ανησυχεί η ένδειξη στις δημοσκοπήσεις ότι το ΠΑΣΟΚ παίρνει τους κεντρώους ψηφοφόρους, απάντησε: «Αυτό είναι κάτι που θα κριθεί στις εκλογές του '27. Εγώ θα μείνω στο ότι το ΠΑΣΟΚ εμφανίστηκε ξανά στον πολιτικό χάρτη ως ένας αξιόμαχος αντίπαλος, δεν το βρίσκω κακό για τη χώρα. Επιστρέφει ένα κόμμα που καταλαβαίνεις ότι δεν μπορεί να κάνει ζημιά στην Ελλάδα, δεν πρόκειται να κάνει τρέλες. Εγώ δεν αισθάνομαι τους ανθρώπους του ΠΑΣΟΚ εχθρούς μου, είναι αντίπαλοί μου, αλλά δεν είναι εχθροί μου».

«Πιστεύω ακράδαντα ότι αυτή τη στιγμή η ΝΔ παραμένει κυρίαρχη πολιτική δύναμη και, αν κάνουμε τη δουλειά μας και ο κόσμος βλέπει ότι νοιαζόμαστε γι' αυτόν και του λύσουμε τα προβλήματα, θα μας ξαναψηφίσει», πρόσθεσε.

Αναφορικά με το ζήτημα του Νοσοκομείου 424, είπε: «Να ρωτήσετε τον κ. Δένδια για το 424. Το 424 είναι ευθύνη του κ. Δένδια. Τα στρατιωτικά νοσοκομεία είναι αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου Άμυνας, αν χρειάζονται βοήθεια από το ΕΣΥ ευχαρίστως. Αυτά πάντως στο ΕΣΥ δεν συμβαίνουν».

Τέλος, κληθείς να σχολιάσει την ανάληψη της θέσης του προϊσταμένου του οικονομικού γραφείου του πρωθυπουργού από τον κ. Αργυρού, ο κ. Γεωργιάδης είπε: «Πρόκειται περί μιας εξαιρετικής επιλογής. Είναι ένα πάρα πολύ σοβαρό πρόσωπο και είναι μια άριστη, εξαιρετική επιλογή».




πηγή:https://www.parapolitika.gr/