Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024

Υπτγος ε.α. Χρήστος Μπολώσης: - Η δίκη των Έξι



Τον Σεπτέμβριο του 1922, μία μαύρη, όπως εξελίχθηκε, σελίδα της σύγχρονης ιστορίας μας έκλεινε, με τον πιο τραγικό τρόπο. Με το ξερίζωμα του από αιώνων Ελληνισμού στην Ιωνία.

Γράφει ο Υπτγος ε.α. Χρήστος Μπολώσης

Ο Ναπολέων είπε ότι η «η ιστορία γράφεται από τους νικητές».

Στην προκειμένη περίπτωση, οι «νικητές» ήταν οι πραξικοπηματίες Πλαστήρας – Γονατάς, οι οποίοι με την «Καλή» επανάστασή τους (ποτέ χούντα…) ανέλαβαν να κάνουν την «κάθαρση» (θα γίνει πολλές φορές στην ιστορία… κάθαρση, όπως την εννοούν ορισμένοι και πάντα οι ίδιοι).

Έστησαν λοιπόν στο τάκα-τάκα μία δίκη, που οι δίκες του Στάλιν μπροστά της, ήταν σαν αυτή με πρόεδρο τον αλησμόνητο Παπαγιαννόπουλο και μάρτυρα τον Βασίλη Αυλωνίτη ή Γύλο («Η Σωφερίνα»), για να τιμωρηθούν (προσοχή, όχι για να δικασθούν, αλλά για να τιμωρηθούν), οι θεωρούμενοι ως υπεύθυνοι για τις συνέπειες της Μικρασιατικής Εκστρατείας.

Κατηγορούμενοι ήταν οι Γεώργιος Χατζανέστης διοικητής της στρατιάς της Μικρός Ασίας, ο Δημήτριος Γούναρης πρώην πρωθυπουργός, ο Νικόλαος Στρατός πρώην πρωθυπουργός, ο Πέτρος Πρωτοπαπαδάκης, πρώην πρωθυπουργός, οι Νικόλαος Θεοτόκης και Γεώργιος Μπαλτατζής υπουργοί επί των στρατιωτικών και οικονομικών αντιστοίχως στη κυβέρνηση Γούναρη, ο Μιχαήλ Γούδας υποναύαρχος και ο πρώην υπουργός και ο Ξενοφών Στρατηγός υποστράτηγος και πρώην υπουργός.

Το κατηγορητήριο είχε τον χαρακτήρα επαναστατικού εγγράφου και σύμφωνα με την επικρατέστερη άποψη, συντάχθηκε από τον Γεώργιο Παπανδρέου, πολιτικό σύμβουλο της «Επανάστασης» και ανερχόμενο αστέρι της Βενιζελικής παράταξης. Μέσα στο κατηγορητήριο, υπήρχε ξεχωριστό κεφάλαιο που απέρριπτε την ένσταση (!!!) των κατηγορουμένων για δίκη, από το ειδικό δικαστήριο της Βουλής. Ήταν σαν το δικαστήριο που έστησε η Μαρίνα Ζουγκαλά (Γεωργία Βασιλειάδου) για να δικάσει τον γαμπρό της Καλλίμαχο (Μάχο) Ζαρκαδόπουλο (Νίκος Ρίζος) στην ταινία «Ο Κλέαρχος η Μαρίνα και ο κοντός» και του είπε πριν αρχίσει η «δίκη»: «Εσύ θα κάτσεις εδώ και δεν θα βγάλεις τσιμουδιά»

Το… καραφτιαχτό κατηγορητήριο, μεταξύ των άλλων, περιελάμβανε και τα παρακάτω, από αστεία έως τραγελαφικά:

α. Έπρεπε ή δεν έπρεπε η Στρατιά Μικράς Ασίας (ΣΜΑ) να καταδιώξει τον ηττημένο κεμαλικό στρατό στις μάχες της Κουτάχειας και του Εσκί Σεχήρ τον Ιούλιο του 1921 στο τελευταίο του καταφύγιο στην Άγκυρα;

β. Επέδρασε πράγματι δυσμενώς στην αμυντική ικανότητα της ΣΜΑ στον Αύγουστο του 1922 η απομάκρυνση στρατιωτικών  μονάδων από το μέτωπο για να πάρουν μέρος του εγχείρημα που πραγματοποιήθηκε τον Ιούλιο του ιδίου έτους για την κατάληψη της  Κωνσταντινούπολης, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως διαπραγματευτικό ατού από με τους κεμαλιστές του ζήτημα της αξιοπρεπούςς αποχωρήσεως των Ελλήνων από τη Μικρά Ασία;

γ. Προκάλεσαν με ενέργειες τους την πτώση του ηθικού της ΣΜΑ, ώστε συνεπεία τούτου να διαλυθεί ταχύτατα τα αμέσως μετά την εκδήλωση της τουρκικής επιθέσεως τον Αύγουστο του 1922; 

δ. Παρέδωσαν πράγματι με τη θέλησή του άθικτες  αποθήκες με πολεμικό υλικό στους προελαύνοντες Κεμαλιστές κατά τη χαοτική οπισθοχώρηση της ΣΜΑ,  μετά τη διάρρηξη μετώπου τον Αύγουστο του 1922;

ε. Μπορούσε πράγματι η ΣΜΑ να παραμείνει επ’ αόριστον στο υψίπεδο της Ανατολίας περιχαρακωμένη στην περιοχή της Σμύρνης και στην ευρύτερη ενδοχώρα της 

Υπάρχουν απαντήσεις;

Τι απαντήσεις να υπάρξουν σε αυτές τις παιδαριώδεις ερωτήσεις;

Κατηγορούνται οι «Έξι» επειδή κατεδίωξαν τον διαλυμένο τουρκικό στρατό; Μα και έναν απόφοιτο από Λόχο Υποψηφίων Βαθμοφόρων (ΛΥΒ) να ρωτήσεις θα σου πει ότι πάντα την επίθεση ακολουθεί η Εκμετάλλευση της επιτυχίας,  δηλαδή η καταδίωξη και τελικώς  η διάλυση του αντιπάλου.

Ακόμη εάν ρωτήσεις έναν απορριφθέντα υποψήφιο δεκανέα του ΛΥΒ θα σου πει ότι για να «ζήσει» μία περιχαρακωμένη περιοχή, χρειάζεται συνεχή τροφοδοσία με νωπές δυνάμεις, τρόφιμα, πυρομαχικά, καύσιμα, υγειονομική υποστήριξη και – κυρίως – ισχυρό ναυτικό στόλο, ο οποίος να απαγορεύσει την προσέγγιση εχθρικών δυνάμεων από τη  θάλασσα. 

Πάντως ο υποψήφιος δεκανέας δεν απορρίφθηκε διότι δεν εγνώριζε τα παραπάνω, αλλα επειή δεν ανήκε στο… κόμμα!

Από τους κατηγορουμένους καταδικάσθηκαν και εκτελέσθηκαν οι 6 πρώτοι.

Αυτή η δίκη παρωδία, άρχισε στις 31 Οκτωβρίου του 1922 και η απόφαση εκδόθηκε στις 15 Νοεμβρίου! Δηλαδή μέσα σε 15 ημέρες, οι τιτανοτεράστιοι εκείνοι δικαστικοί,  μπόρεσαν να μελετήσουν και αξιολογήσουν χιλιάδες στοιχεία (έγγραφα, διαταγές, ημερολόγια μονάδων, επίσημες εκθέσεις) για γεγονότα 4 ετών. Πραγματικά αχτύπητοι…

Να σκεφτείτε μόνο, πόσο καιρό γίνονται οι δίκες και οι έρευνες για τις υποθέσεις των Πισπιρίγκου και Μουρτζούκου, για να έχετε ένα μέτρο

Αξίζει να σημειωθεί, ότι όπως αναφέρει στο Βιβλίο του «Η αθώωση των Έξ» (εκδόσεις Γκοβόστη), ο Αντιεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Νίκος Τσάγγας, τόση ήταν η σπουδή για την έκδοση της αποφάσεως, ώστε αυτή είναι «χωρίς γνωστό αριθμό».

Η απόφαση εκείνης της δίκης, για την οποία όπως προαναφέρθηκε δεν υπήρχε προκαταβολικώς δυνατότητα ενστάσεως, ήταν τόσο σαθρή, ώστε μετά από 92 χρόνια, το Ποινικό Τμήμα του Αρείου Πάγου, με την υπ’ αριθμ. 1675/2010 απόφασή του, με την απόσταση του χρόνου και μακριά από τις πολιτικές πιέσεις της εποχής, ακυρώνει το εξαιρετικά αδύναμο κατηγορητήριο. Η απόφαση αυτή, ήταν συνέπεια σχετικής αιτήσεως, που υπέβαλε ο κ. Μιχαήλ Πρωτοπαπαδάκης, εγγονός του εκτελεσθέντος Πέτρου Πρωτοπαπαδάκη.

Η δίκη των Έξι χαρακτηρίστηκε από τους περισσοτέρους ιστορικούς ως «αναγκαία πολιτική κίνηση». 

Ο ιστορικός Τ. Βουρνάς θεωρεί ότι η κατηγορία της ενσυνείδητης προδοσίας δεν μπορεί να ευσταθήσει. 

Ο Ελευθέριος Βενιζέλος μετέπειτα συμφώνησε στο ότι δεν δύναται να κατηγορηθούν δια «πράξιν προδοσίας της Πατρίδος», ενώ ο στρατηγός (σε αντιδιαστολή του άλλου) Θεόδωρος Πάγκαλος είπε ότι υπήρξαν μοιραία και αναγκαία θύματα εις τον Βωμόν της Πατρίδος. Και ο ίδιος ο Νικόλαος Πλαστήρας φέρεται να μετάνιωσε αργότερα σύμφωνα με μαρτυρία φίλου του. Ο Βρετανός πρέσβης Λίντλη χαρακτήρισε την δίκη των έξι «αληθινή φάρσα», ενώ ο Ολλανδός ομόλογός του ένα είδος θεατρικής παράστασης.

Το 1933 εντοιχίστηκε μαρμάρινη πλάκα στην είσοδο του υπουργείου δικαιοσύνης με τα ονόματα των εκτελεσθέντων, ενώ στον τόπο εκτελέσεως στο Γουδή, όπου βρίσκονται οι λιτοί και απέριττοι τάφοι τους, κατασκευάστηκε η εκκλησία της Αναστάσεως, που βρίσκεται στα σύνορα Παπάγου – Χολαργού, επί της ομωνύμου οδού.

Κάτι μου θυμίζουν όλα αυτά αλλά χάριν της… ομοψυχίας τα αφήσουμε…



πηγή:https://www.dimokratia.gr/apopseis/586068/i-diki-ton-exi-2/



Υστερόγραφο:

Αυτές τις ημέρες οι Ένοπλες Δυνάμεις, κυριολεκτικώς βράζουν από την νέα προσπάθεια (τι προσπάθεια δηλαδή, που ήδη είναι νόμος του κράτους) να αλωθεί το Νοσηλευτικό Ίδρυμα του Μετοχικού  Ταμείου Στρατού (ΝΙΜΤΣ), με «μουλωχτή διάταξη που πέρασε ο Υπουργός κ. Δένδιας.

Δηλαδή βράζουν μεν, αδίκως δε.

Από την ιστοσελίδας της Ενώσεως Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ), αλίευσα το σχετικό  άρθρο του Συνταγματάρχου ε.α κ. Αναστασίου Φαραντάτου, το οποίο και σας το προσφέρω.

Αξίζει να το διαβάσετε και ιδίως αυτοί που δεν έχουν ακόμα πεισθεί ότι οι κρατούντες τους θεωρούν «δεδομένη πελατεία» και φροντίζουν για το… καλό τους, εν αγνοία τους. Θα το καταλάβουν όταν με το… κακό θα έλθει η κακιά ώρα να χτυπήσουν την πόρτα του ΝΙΜΤΣ και θα ακούσουν από κάποια νεοδιορισμένη αναιδή υπάλληλο που θα προέρχεται από την κομματική νεολαία του κυβερνώντος κόμματος:  «Δεν υπάρχουν θέσεις. Ελάτε σε κάνα εξάμηνο και βλέπουμε»

Δημοκρατία ή Δημοκρατορία

Σχης (ΠΖ) ε.α. Αναστάσιος Φαραντάτος, Μέλος ΔΣ/ΕΑΑΣ

Το πολίτευμά μας, που υποτίθεται ότι έχουμε στην Ελλάδα, είναι Προεδρευομένη Kοινοβουλευτική Δημοκρατία και, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να βασίζεται σε κάποιες αρχές, όπως ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους, η διαφάνεια στις διαδικασίες ψήφισης των νόμων και ο κοινωνικός διάλογος.

Όταν οι ανωτέρω αρχές παραβιάζονται ή αγνοούνται από κυβερνητικούς παράγοντες, οι οποίοι ενεργούν σαν ιδιοκτήτες των ΝΠΔΔ που εποπτεύουν, τότε η δημοκρατία έχει σοβαρό πρόβλημα!

Αναφέρομαι στον ν. 5157/2024 / ΦΕΚ 187 Α΄«Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού-Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας-Σύνταξη αναπηρίας από κοινή νόσο και άλλες διατάξεις» του Υπουργείου Υγείας, που πρόσφατα ψηφίστηκε από τη ΒτΕ και στον οποίο εμβόλιμα, το ΥΠΕΘΑ πρόσθεσε το άρθρο 37, που αφορά στη σύνθεση του ΔΣ/ΝΙΜΤΣ και στον τρόπο επιλογής και διορισμού του διοικητή του νοσοκομείου και κάποιων μελών του ΔΣ του.

Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.

Ο λαός αποκαλεί τη Βουλή των Ελλήνων «ναό της δημοκρατίας», διότι εκεί ασκείται η νομοθετική εξουσία, εκεί οι εκλεγμένοι από τον «κυρίαρχο» λαό βουλευτές, αποφασίζουν για το παρόν και το μέλλον μας. Η λειτουργία της ΒτΕ, διέπεται από τον Κανονισμό της Βουλής (ΚτΒ), που είναι ο οδηγός των κοινοβουλευτικών διαδικασιών.

Στο άρθρο 85 «Κατάθεση και περιεχόμενο νομοσχεδίων και προτάσεων νόμων» του ΚτΒ προβλέπεται:

«2. Tα νομοσχέδια και οι προτάσεις νόμων δεν πρέπει να περιέχουν διατάξεις άσχετες προς το κύριο αντικείμενό τους»

Άραγε η σύνθεση του ΔΣ/ΝΙΜΤΣ έχει σχέση με την αναμόρφωση του θεσμού του προσωπικού ιατρού ή με τη σύσταση πανεπιστημιακών κέντρων υγείας ή τη σύνταξη αναπηρίας από κοινή νόσο, που είναι τα κύρια αντικείμενα του σχετικού νόμου; Ή μήπως με το «και άλλες διατάξεις»κοροϊδεύουμε τον «κυρίαρχο» λαό;

Επίσης στην παράγραφο 3 καθορίζεται σαφώς ότι:

«3. Τα νομοσχέδια συνοδεύονται υποχρεωτικώς από Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης, η οποία συμπεριλαμβάνει τις εξής ενότητες: 

(α) την αιτιολογική έκθεση του άρθρου 74, παρ. 1 του Συντάγματος, η οποία πρέπει ιδιαιτέρως να συμπεριλαμβάνει τον εντοπισμό και την οριοθέτηση του προβλήματος που η ρύθμιση επιδιώκει να επιλύσει, τη διατύπωση συγκεκριμένων, σαφών, χρονικά οριοθετημένων και, κατά το δυνατόν, μετρήσιμων στόχων και τους λόγους για τους οποίους δεν είναι δυνατή η επίτευξή τους χωρίς την ύπαρξη αυτής, 

(β) την έκθεση γενικών συνεπειών, στην οποία αναλύονται οι συνέπειες της ρύθμισης, δηλαδή οφέλη, κόστος και κίνδυνοι, 

(γ) την έκθεση διαβούλευσης, η οποία παρουσιάζει τη διαδικασία και τα αποτελέσματα της διαβούλευσης κατά τον σχεδιασμό της ρύθμισης, 

(δ) την έκθεση νομιμότητας, η οποία εστιάζει στη συνταγματικότητα των διατάξεων και τη συμφωνία τους με το ευρωπαϊκόκαι διεθνές δίκαιο, 

(ε) τον πίνακα τροποποιούμενων ή καταργούμενων διατάξεων και 

(στ) την έκθεση εφαρμογής της ρύθμισης, η οποία συμπεριλαμβάνει τον σαφή προσδιορισμό των οργάνων της διοίκησης που είναι αρμόδια για την εφαρμογή της ρύθμισης, καθώς και το χρονοδιάγραμμα έκδοσης των προβλεπόμενων κανονιστικών πράξεων».

Όποιος έχει διαβάσει την αιτιολογική έκθεση του άρθρου 37, διαπιστώνει ότι αυτή είναι μια απλή αναφορά στο «τι» λέει το άρθρο, δηλαδή περιέχει μια παντελώς άχρηστη επανάληψη και δεν αναφέρεται στο  «διατί» εισάγεται αυτό το άρθρο, δηλαδή ποια είναι η ουσία του, όπως π.χ. τι επιδιώκει να βελτιώσει το ΥΠΕΘΑ,  ποια προβλήματα στη διοίκηση του ΝΙΜΤΣ επιδιώκει να επιλύσει, ποιοι είναι οι στόχοι, οι οποίοι χωρίς το συγκεκριμένο άρθρο δεν μπορούν να επιτευχθούν και τέλος ποια θα είναι τα οφέλη για τους δικαιούχους του ΝΙΜΤΣ, από την τοποθέτηση πολίτη διοικητή στο ΝΙΜΤΣ και δυο επιπλέον πολιτών μελών από τη μια και την κατάργηση των θέσεων του Υπαρχηγού ΓΕΣ και του Δντού ΓΕΣ/ΔΥΓ και αντικατάστασή τους από δυο άλλους αξιωματικούς του ΓΕΣ, από την άλλη.

Επίσης το νέο άρθρο καταστρατηγεί ή ίσως και ακυρώνει (θα αναμένουμε σύντομα την εφαρμογή του από το ΥΠΕΘΑ) τη νόμιμη και ισχύουσα διαδικασία επιλογής των ανωτέρω προσώπων (δημόσια προκήρυξη θέσεων-εκδήλωση ενδιαφέροντος από υποψηφίους- επεξεργασία κριτηρίων από τον ΑΣΕΠ κλπ) και θέτει τον εκάστοτε ΥΕΘΑ, στη θέση του «αποφασίζω και διατάσσω»!

Πλέον των ανωτέρω, εκείνο που ενισχύει την άποψή μου περί σοβαρού προβλήματος δημοκρατίας, είναι η παντελής έλλειψη έκθεσης διαβούλευσης για το άρθρο 37, η οποία κανονικά θα παρουσίαζε τα αποτελέσματα της δημόσιας ηλεκτρονικής διαβούλευσης, που πάντα προηγείται-στα δημοκρατικά πολιτεύματα φυσικά-της εισαγωγής ενός νομοσχεδίου προς συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της ΒτΕ και εν συνεχεία στην ψήφισή του από τη ΒτΕ.

Το άρθρο 37 ουδέποτε τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, ώστε να είχαν οι ενδιαφερόμενοι, όπως π.χ. οι δικαιούχοι του ΝΙΜΤΣ, οι Ενώσεις Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, Αεροπορίας και της ΕΛ.ΑΣ., καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος φορέας ή πολίτης της χώρας, να υποβάλουν προτάσεις και να σχολιάσουν το συγκεκριμένο άρθρο. Αυτή άλλωστε είναι η ουσία της δημοκρατίας, δηλαδή ο δημόσιος κοινωνικός διάλογος της εξουσίας με τον λαό. Τι είχε στο μυαλό του ο κ. υπουργός; Μήπως τον καταιγισμό σχολίων και αντιδράσεων, που είχε δημιουργηθεί στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το άλλο περιβόητο νομοσχέδιο, περί «Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας» (ΕΛΚΑΚ); Ή μήπως τηναποτυχία του, από το να βάλει χέρι στο ακίνητο του ΜΤΣ, όταν η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, αντιδρώντας άμεσα και αποτελεσματικά,  εκδήλωσε το ενδιαφέρον της να μισθώσει-με υψηλότερο μίσθωμα- τον χώρο που εκείνος πεισματικά προόριζε για την «ΕΛΚΑΚ Α.Ε.», οπότε και μη μπορώντας να ξεπεράσει το εμπόδιο αυτό, αφού τα ΝΠΔΔ προηγούνται των Α.Ε. σε αυτές τις περιπτώσεις, υπαναχώρησε;

Αλλά δεν είναι μόνον τα ανωτέρω που αποδεικνύουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά, απαξίωσης και περιφρόνησης του κλάδου των αποστράτων αξιωματικών αλλά και των νομίμων δημοκρατικών διαδικασιών. Είναι και ο υποβιβασμός του ΔΣ του ΝΙΜΤΣ, που από συλλογικό όργανο λήψης αποφάσεων, ο κ. ΥΕΘΑ το έχει μετατρέψει σε αμέτοχο παρατηρητή, αφού ουδέποτε γνωστοποίησε τις προθέσεις του σχετικά με την τροποποίηση της σύνθεσής του, έστω προκαλώντας μια συζήτηση στο ΔΣ του ΝΙΜΤΣ, με σκοπό να κατατεθούν σχετικές προτάσεις. Και στο ΔΣ/ΝΙΜΤΣ, όπως όλοι γνωρίζουν, εκπροσωπούνται όλοι οι δικαιούχοι, μερισματούχοι του ΜΤΣ, οι οποίοι κάθε μήνα καταβάλλουν και ειδική εισφορά υπέρ του νοσοκομείου, πέραν των κρατήσεων για υγειονομική περίθαλψη.

Συμπερασματικά:

α. Ουδέποτε το ΥΠΕΘΑ κατέθεσε την προβλεπόμενη αιτιολογική έκθεση, παρά μια απλή ανούσια παράθεση-επανάληψη των διατάξεων του άρθρου 37

β. Ουδέποτε το ΥΠΕΘΑ έθεσε το άρθρο 37, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση

γ. Το νέο άρθρο έρχεται σε αντίθεση με την ισχύουσα νομοθεσία περί επιλογής των διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα.

δ. Ουδέποτε το ΥΠΕΘΑ προκάλεσε ως θέμα συζήτησης στο ΔΣ/ΝΙΜΤΣ τον επικείμενο σχεδιασμό μεταβολής της σύνθεσής του

Αυτές οι μεθοδευμένες «παραλείψεις», κατά την άποψη του γράφοντος, συνιστούν αντικατάσταση της δημοκρατίας με ένα ιδιότυπο καθεστώς, που αποκαλώ δημοκρατορία, με κύρια χαρακτηριστικά την αλαζονεία της εξουσίας, την περιφρόνηση των κοινωνικών εταίρων, την κομματοκρατία, την ατιμωρησία των αδικούντων και την αδυναμία των αδικημένων να βρουν δικαίωση. Και όλα αυτά συγκεκαλυμμένα πίσω από την προσφιλή ατάκα των πολιτικών «Ο λαός με ψήφισε».

… και λίγο γέλιο (ή δάκρυ)

Ο Άρης Θεσσαλονίκης τιμωρήθηκε να αγωνιστεί δύο μέρες «Κεκλεισμένων των θυρών», διότι οπαδοί του έριξαν αντικείμενα στο γήπεδο, σ’ ένα παιχνίδι. Ακολούθησαν έντονες διαμαρτυρίες των οπαδών του ΄Αρη κυρίως επειδή ήταν αναγκασμένη η ομάδα να αγωνιστεί χωρίς τον κόσμο της στον επικείμενο επαναληπτικό  αγώνα κυπέλλου με την ΑΕΚ. 

Ο κ. Ταχιάος  (αποτυχών να εκλεγεί δήμαρχος Θεσσαλονίκης και υφυπουργός υποδομών αν δεν τον ξέρετε, που μάλλον δεν τον ξέρετε) έσπευσε να δηλώσει ως νεφεληγερέτης Ζεύς: «Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη ούτε τρομοκρατείται ούτε εκβιάζεται». Κάπου θα το είχε ακούσει φαίνεται.

Μετά την δήλωση αυτή οι φίλαθλοι του Άρη επανήλθαν με το πανό που βλέπετε στην φωτογραφία, απειλώντας συνάμα ότι θα κάνουν καλοκαιρινό το μετρό, του οποίου τότε θα γίνονταν τα εγκαίνια.

Προ του κινδύνου αυτού η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, που ούτε απειλείται ούτε εκβιάζεται, ανέβαλε την έκτιση της ποινής, η οποία ίσχυσε χωρίς όμως να υπάρξει σχετική ανακοίνωση, 

στο παιχνίδι πρωταθλήματος Άρης – Ατρόμητος.

Σκεφτείτε και να την τρομοκρατούσαν ή να την  και να την εκβίαζαν την  κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη τι θα γινόταν.

Αυτό θα πει κυβέρνηση με πυγμή!


Ελληνοτουρκικά: - Υπάρχει κίνδυνος να διαμελιστεί η Τουρκία μετά τη Συρία;



 

Ο κίνδυνος διαμελισμού της Τουρκίας λόγω της κατάστασης στη Συρία είναι ένα πολύπλοκο ζήτημα και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, που περιλαμβάνουν γεωπολιτικές ισχυρές δυνάμεις, τις εσωτερικές εξελίξεις στην Τουρκία, και τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή γενικότερα.

Αν και δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος για ένα διαμελισμό της Τουρκίας στον ίδιο τρόπο που μπορεί να συνέβη σε άλλες χώρες (όπως για παράδειγμα στο Ιράκ ή τη Συρία), η Τουρκία αντιμετωπίζει αρκετές προκλήσεις λόγω της σύγκρουσης στη Συρία και των εθνοτικών, πολιτικών και στρατηγικών εντάσεων που ενδέχεται να προκύψουν.

Η παρουσία κουρδικών ομάδων στη Συρία (όπως οι YPG), οι οποίες έχουν συνδεθεί με το PKK (Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν), προκαλεί ανησυχίες στην Τουρκία για τις δυνατότητες αποσταθεροποίησης του εσωτερικού της. Αν οι Κούρδοι αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτονομία ή πολιτική δύναμη στη Συρία, μπορεί να ενισχυθεί το κίνημα για περισσότερη αυτονομία ή ανεξαρτησία στην Τουρκία, γεγονός που θα μπορούσε να δημιουργήσει εσωτερικές αναταραχές.

Η συνεχιζόμενη στρατιωτική και πολιτική ένταση στη Συρία μπορεί να έχει αντίκτυπο στην Τουρκία, ειδικά με την παρουσία τουρκικών στρατευμάτων στη βόρεια Συρία και τις συγκρούσεις με διάφορες ένοπλες ομάδες. Αν η πολιτική κατάσταση στην Τουρκία επιδεινωθεί, η εσωτερική αναταραχή θα μπορούσε να προκαλέσει μεγαλύτερη αστάθεια.

Η Τουρκία βρίσκεται σε αντιπαραθέσεις με διάφορες δυνάμεις στην περιοχή (όπως ΗΠΑ, Ρωσία, Ιράν) και με τις δυνάμεις του Άσαντ. Οι εξωτερικές πιέσεις και οι γεωπολιτικές επιδιώξεις, σε συνδυασμό με το Συριακό εμφύλιο, μπορεί να δημιουργήσουν ακόμα μεγαλύτερη πίεση στην Τουρκία.

Η Τουρκία είναι μια πολυεθνική και πολυθρησκευτική χώρα, και οι εντάσεις μεταξύ διαφόρων εθνοτικών ομάδων (κυρίως Τούρκοι και Κούρδοι) μπορεί να ενταθούν σε μια περίοδο αβεβαιότητας, εάν οι συνθήκες χειροτερέψουν λόγω της Συρίας.

Υπάρχουν και κάποιες περιοχές της Τουρκίας, όπως η περιοχή του Κουρδιστάν, που ενδέχεται να επιδιώκουν μεγαλύτερη ανεξαρτησία ή αυτονομία. Εν μέσω των εξελίξεων στη Συρία, αυτός ο κίνδυνος μπορεί να ενισχυθεί, αν και είναι αβέβαιο αν τέτοια κίνηση θα οδηγήσει σε διαμελισμό της χώρας.

Ενώ ο κίνδυνος διαμελισμού της Τουρκίας δεν είναι άμεσος και δεν θεωρείται πιθανό να συμβεί στην κοντινή μελλοντική προοπτική, οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι εσωτερικές διαμάχες μπορούν να προκαλέσουν σοβαρές αναταράξεις στη χώρα, και οι συνέπειες αυτών των εντάσεων δεν είναι εύκολο να προβλεφθούν με ακρίβεια.


πηγή:https://www.geostratigika.gr/geostratigiki/iparchi-kindinos-na-diamelisti-i-tourkia-meta-ti-siria/

Ελληνοτουρκικά: - Αν η Ελλάδα έβαζε Aster 30 στα νησιά της τι θα άλλαζε;



 Αν η Ελλάδα τοποθετούσε πυραύλους Aster 30 στα νησιά της, αυτό θα είχε σημαντικό στρατηγικό αντίκτυπο στην άμυνα και την αποτροπή στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, ιδιαίτερα για την προστασία των νησιών και των θαλάσσιων συνόρων της.

Οι Aster 30 είναι αντιαεροπορικοί πύραυλοι μέσου βεληνεκούς και αποτελούν ένα από τα πιο προηγμένα συστήματα για την άμυνα από αεροπορικές επιθέσεις και βαλλιστικούς πυραύλους.

Οι Aster 30 είναι εξαιρετικά αποτελεσματικοί στην καταστολή αεροπορικών επιθέσεων και στην προστασία στρατηγικών στόχων από σύγχρονα αεροσκάφη, πυραύλους κρουζ και βαλλιστικούς πυραύλους.

Η τοποθέτηση Aster 30 στα νησιά θα βελτίωνε την αντιαεροπορική άμυνα σε μια περιοχή που είναι στρατηγικά ευαίσθητη, λόγω της εγγύτητας σε περιοχές με αυξημένες απειλές από την Τουρκία και άλλες χώρες της περιοχής.

Η παρουσία του συστήματος θα λειτουργούσε αποτρεπτικά για οποιαδήποτε επιθετική αεροπορική ενέργεια στην περιοχή. Οι Aster 30 μπορούν να εντοπίσουν και να καταστρέψουν αεροσκάφη ή πυραύλους που επιχειρούν να πλήξουν κρίσιμους στόχους (όπως νησιά, στρατιωτικές βάσεις, υποδομές).

Αυτό θα ενίσχυε την αμυντική ικανότητα των ελληνικών νησιών και θα έκανε πιο δύσκολη την επίθεση από οποιονδήποτε αντίπαλο, ειδικά σε περίπτωση κλιμάκωσης της έντασης στην περιοχή.

Τα νησιά της Ελλάδας είναι στρατηγικής σημασίας για τη προστασία της ΑΟΖ (Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης) και των θαλάσσιων συνόρων. Η τοποθέτηση των Aster 30 θα αύξανε την άμυνα της ΑΟΖ, αποτρέποντας επιθέσεις κατά των ελληνικών εγκαταστάσεων και συμφερόντων στη θάλασσα.

Η Ελλάδα θα ήταν σε θέση να αποτρέψει εχθρικές προσπάθειες να αμφισβητηθεί η κυριαρχία της στα νησιά και τα γύρω θαλάσσια ύδατα.

Οι Aster 30 έχουν βεληνεκές έως 120 χιλιόμετρα και μπορούν να καλύψουν μεγάλη έκταση, προσφέροντας αεροπορική άμυνα σε όλα τα νησιά της Ελλάδας, ειδικά στις περιοχές που βρίσκονται κοντά στα θαλάσσια σύνορα με την Τουρκία, όπως το Αιγαίο Πέλαγος.

Αυτό θα δημιουργούσε μια ομπρέλα προστασίας για τα νησιά, ενισχύοντας την ασφάλεια των στρατηγικών περιοχών, όπως τα Δωδεκάνησα και τα Κυκλαδικά νησιά.

Οι Aster 30 θα ενσωματώνονταν σε ένα συνδυαστικό σύστημα άμυνας, μαζί με άλλα αντιαεροπορικά και αντιπυραυλικά συστήματα (όπως το Patriot και το S-300), καθώς και το πολυάριθμο σύστημα των ελληνικών αεροσκαφών και φρεγατών.

Αυτή η αναβάθμιση θα ενίσχυε τις δυνατότητες της Ελλάδας να αντεπεξέλθει σε πλήγματα πολλών επιπέδων και να ανταποκριθεί σε οποιονδήποτε συνδυασμό επιθέσεων.

Η τοποθέτηση των Aster 30 θα ενίσχυε τη συνεργασία της Ελλάδας με σύμμαχες χώρες του ΝΑΤΟ, όπως η Γαλλία, που είναι ο βασικός προμηθευτής του συστήματος. Οι Aster 30 είναι ήδη σε χρήση από άλλες χώρες του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, ενισχύοντας την διαλειτουργικότητα με άλλες αμυντικές δυνάμεις.

Επίσης, η Ελλάδα θα μπορούσε να ενισχύσει τις στρατηγικές της σχέσεις με χώρες που έχουν κοινά συμφέροντα στην περιοχή της Μεσογείου, όπως η Γαλλία και οι ΗΠΑ.

Η υποδομή και το κόστος της ανάπτυξης και συντήρησης ενός τέτοιου συστήματος είναι σημαντικά, και η Ελλάδα θα πρέπει να επενδύσει στην εκπαίδευση του προσωπικού και τη συντήρηση των πυραύλων και των συστημάτων ραντάρ.

Επιπλέον, η τοποθέτηση των Aster 30 μπορεί να προκαλέσει αντίδραση από γειτονικές χώρες, ειδικά από την Τουρκία, η οποία θα μπορούσε να το δει ως κλιμάκωση της στρατιωτικής πίεσης στην περιοχή.

Η τοποθέτηση των Aster 30 στα νησιά της Ελλάδας θα ενίσχυε δραστικά την αντιαεροπορική και αντιπυραυλική άμυνα της χώρας, θα προσέφερε μεγαλύτερη ασφάλεια και αποτροπή από εξωτερικές απειλές και θα βελτίωνε την στρατηγική θέση της στην Ανατολική Μεσόγειο. Ωστόσο, αυτό θα απαιτούσε σημαντικές επενδύσεις, καθώς και τη διαχείριση των πιθανών γεωπολιτικών και διπλωματικών αντιδράσεων από γειτονικές χώρες.



https://www.geostratigika.gr/geostratigiki/an-i-ellada-evaze-aster-30-sta-nisia-tis-ti-tha-allaze/



Αναλύοντας τις διαθέσιμες δυνάμεις των άλλων: - Πόσες φρεγάτες θα έπρεπε να έχει κανονικά η Ελλάδα; - Τι κάνουμε;


 Αναλύοντας τις στρατηγικές ανάγκες και τις διαθέσιμες δυνάμεις των άλλων.

Ο αριθμός των φρεγατών που θα έπρεπε να διαθέτει η Ελλάδα εξαρτάται από διάφορους στρατηγικούς, επιχειρησιακούς και οικονομικούς παράγοντες. Ο κυριότερος παράγοντας είναι η στρατηγική ανάγκη για την προστασία των θαλάσσιων συνόρων της χώρας, κυρίως στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο Πέλαγος, περιοχές με έντονα γεωπολιτικά ενδιαφέροντα και εντάσεις.

Η Ελλάδα πρέπει να προστατεύει τις θαλάσσιες γραμμές επικοινωνίας, τα νησιά της και τις αποκλειστικές οικονομικές ζώνες (ΑΟΖ). Σε έναν κόσμο με αυξανόμενη θαλάσσια ασφάλεια, οι φρεγάτες παίζουν κρίσιμο ρόλο στην παρακολούθηση και τον έλεγχο του θαλάσσιου χώρου, την αντι-υποβρυχιακή και αντι-αεροπορική προστασία, και την ασφάλεια των ναυτικών δρομολογίων.

Οι σύγχρονες φρεγάτες είναι εξοπλισμένες με προηγμένα ραντάρ, αντιαεροπορικά και αντιπλοϊκά όπλα, συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και ενσωματωμένα συστήματα για την προστασία από υποβρύχια και αεροπορικές απειλές. Η Ελλάδα, ως χώρα μέλος του ΝΑΤΟ και με στρατηγική θέση στην περιοχή, πρέπει να εξοπλιστεί με φρεγάτες που διαθέτουν αυτά τα χαρακτηριστικά για να ανταπεξέλθουν στις σύγχρονες απειλές.

Ο αριθμός των φρεγατών που μπορεί να διατηρεί η Ελλάδα εξαρτάται από τον προϋπολογισμό της άμυνας και τις οικονομικές της δυνατότητες. Η Ελλάδα, παρά τις οικονομικές δυσκολίες, καταβάλει συνεχείς προσπάθειες για να διατηρήσει μια ισχυρή ναυτική δύναμη, αλλά ο αριθμός των φρεγατών που μπορεί να αγοράσει και να συντηρήσει εξαρτάται και από τις δυνατότητες των κρατικών πόρων.

Αναλύοντας τις στρατηγικές ανάγκες και τις διαθέσιμες δυνάμεις των άλλων ναυτικών δυνάμεων της Μεσογείου, οι αναλυτές συμφωνούν ότι η Ελλάδα θα έπρεπε να διαθέτει τουλάχιστον 12-15 φρεγάτες σύγχρονης τεχνολογίας, που να καλύπτουν τις βασικές ανάγκες για επιτήρηση, αντιαεροπορική άμυνα, αντιπλοϊκό αγώνα, αλλά και αποτροπή εχθρικών υποβρυχίων.

Η Τουρκία διαθέτει έναν εκσυγχρονισμένο στόλο φρεγατών, με έναν αριθμό γύρω από τις 16 φρεγάτες, οι οποίες καλύπτουν τις στρατηγικές της ανάγκες στην περιοχή. Η Τουρκία έχει επενδύσει σημαντικά στην ναυτική της δύναμη τα τελευταία χρόνια.

Η Ιταλία, ως μεσογειακή χώρα με σημαντικές ναυτικές δυνάμεις, διαθέτει περίπου 16 φρεγάτες, με σκοπό να διατηρήσει ισχυρή παρουσία στην Ανατολική Μεσόγειο.

Η Γαλλία, με μια από τις πιο ισχυρές ναυτικές δυνάμεις στην περιοχή, διαθέτει περίπου 15 φρεγάτες υψηλών επιδόσεων.

Η Ελλάδα, με την γεωπολιτική θέση και τις ναυτικές ανάγκες της, θα έπρεπε να διαθέτει τουλάχιστον 12-15 σύγχρονες φρεγάτες για να διατηρήσει μια επαρκή ναυτική δύναμη, ικανή να προστατεύσει τα θαλάσσια σύνορα, τις ΑΟΖ και να εξασφαλίσει τη σταθερότητα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και του Αιγαίου.

Ο αριθμός αυτός μπορεί να αυξηθεί εάν οι στρατηγικές ανάγκες της χώρας ενισχυθούν ή αν υπάρξουν νέες ναυτικές προκλήσεις στην περιοχή.

Να σημειωθει πως η Ελλάδα αυτή τη στιγμή διαθέτει 16 φρεγάτες στον στόλο της όμως αφορούν σε φρεγάτες τύπου MEKO 200 που παραγγέλθηκαν τη δεκαετία του 1990, φρεγάτες τύπου Elli (γνωστές και ως “Type 70”) που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1970 και 1980 και φρεγάτες τύπου Hydra (γνωστές και ως “La Fayette class”) που αποκτήθηκαν το 1990 από τη Γαλλία και παραμένουν σε ενεργό υπηρεσία.





πηγή:https://www.geostratigika.gr/exoplistika/poses-fregates-tha-eprepe-na-echi-kanonika-i-ellada-ti-kanoume/

Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2024

Καραμανλής στον Πρωθυπουργό: - Τον Ιανουάριο 2015 που ήσουν Υπουργός, ο Σαμαράς, απέκλεισε οριστικά και αμετάκλητα, τον συμβιβασμό διανομής του Αιγαίου, που θέλουν κάποιοι επιτήδειοι!!! - Η Ελλάδα σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να κάνει εκπτώσεις στην Τουρκία

 

Ο ανίκητος Πούτιν εγκατέλειψε τον Άσαντ στη μοίρα του! - Περικυκλωμένοι οι Ρώσοι στρατιώτες! - Τα Ρωσικά πολεμικά πλοία την "κοπάνησαν'"!!



Συρία, το ρώσικο Αφγανιστάν; Η ρώσικη βάση Hmeimim είναι αποκομμένη. Περικυκλωμένοι Ρώσοι στρατιώτες δέχονται επίθεση από τρομοκράτες! Ρωσικά πολεμικά πλοία αποσύρθηκαν λιμάνι Tαρτούς υπό την απειλή τρομοκρατών.

Η ρωσική στρατιωτική παρουσία στην περιοχή της Μέσης Ανατολής κρέμεται από μια κλωστή.

.Ρώσοι στρατιώτες περικυκλωμένοι από Σύρους ”αντάρτες” δέχονται επίθεση κοντά στη Ταρτούς. Δεν κατάφεραν όλοι οι Ρώσοι να φύγουν, αιφνιδιασμένοι από τη γρήγορη κατάρρευση πολλοί Ρώσοι δεν κατάφεραν ποτέ να φύγουν εγκαίρως

▪️Βλέποντας την έλλειψη δραστηριότητας της ομάδας των ρωσικών δυνάμεων στη Συρία, οι κουρδικοί σχηματισμοί άρχισαν να αποκλείουν ορισμένες ρωσικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις στο Deir ez-Zor.

▪️Η Jableh βρίσκεται υπό τον έλεγχο ένοπλων σχηματισμών ( τρομοκράτες) . Η βάση Hmeimim είναι αποκομμένη.

▪️Ρωσικά πολεμικά πλοία αποσύρθηκαν από το λιμάνι της Tartus για να μειωθεί η απειλή των παράνομων σχηματισμών που αποφάσισαν να τα βομβαρδίσουν.

▪️Μπλοκαρισμένες είναι και οι θέσεις του διυλιστηρίου πετρελαίου στην έρημο Χομς.

Δεν έχουμε δικαίωμα να μιλήσουμε για τα σχέδια της ρωσικής στρατιωτικής ηγεσίας: αυτό που αποφασίστηκε στα υψηλά αξιώματα είναι απολύτως άσχετο επί τόπου.

Πολύ απλά γιατί στο έδαφος δεν υπήρχε πρωτοβουλία. Η αναμονή για οδηγίες από τη Μόσχα την Κυριακή, η έλλειψη κατανόησης ότι ήταν απαραίτητο να δράσουμε έξω από το σύστημα, να επιχειρήσουμε νέο πραξικόπημα προς την Πρίστινα ή να σπεύσουμε να υπερασπιστούμε τη Νότια Οσετία δεν ολοκληρώθηκαν.

Στην εποχή τους, αυτά ακριβώς τα γεγονότα έμειναν στην ιστορία και δόξασαν τη Ρωσία επειδή οι άνθρωποι στο έδαφος έδρασαν με δική τους πρωτοβουλία, παίρνοντας πολύ περισσότερα από τις οδηγίες ή τις εντολές που κανείς δεν είχε δώσει.

Αυτή τη φορά όλα έγιναν συστημικά σωστά. Αδρανή και αδιάφορα, με άλλα λόγια. Προηγουμένως το ΥΠΕΞ Ρωσίας έλεγε ότι ”οι ρωσικές στρατιωτικές βάσεις στη Συρία βρίσκονται σε κατάσταση συναγερμού. Δεν υπάρχει σοβαρή απειλή για την ασφάλειά τους αυτή τη στιγμή…”

dimpenews.com

 

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ: - Κυβερνητική ομολογία: - Δεν επιστρέφουμε όλα τα οφειλόμενα αναδρομικά!!! - Για να πάρετε τα υπόλοιπα καταθέστε αγωγές!!


  

Σαν Σήμερα το 2019




Η κυβέρνηση αποφάσισε, να ακολουθήσει τον δρόμο της εξαπάτησης και του εμπαιγμού, τον δρόμο που χάραξε η προηγούμενη κυβέρνηση καθόσον, στο άρθρο 3  των αποφάσεων  που δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, για την επιστροφή των αναδρομικών, στα εν ενεργεία στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, φαίνεται ξεκάθαρα ότι γνωρίζει πως δεν προβαίνει στην καταβολή των δικαιουμένων αναδρομικών και τους προτρέπει εμμέσως πλην σαφώς να προβούν, στην κατάθεση αγωγών για την πλήρη δικαίωσή τους!! 


    Αναλυτικότερα:
    α. Στην αρχή του άρθρου 3 αναγράφεται ότι, όσοι έχουν λάβει, σε εκτέλεση τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων, ποσά που αντιστοιχούν σε αυτά που θα λάμβαναν εάν δεν είχαν μεσολαβήσει οι μισθολογικές διατάξεις του ν. 4093/2012 (Α’222) και του άρθρου 86 του ν. 4307/2014 (Α’ 246), τα ποσά αυτά συμψηφίζονται με το εφάπαξ χρηματικό ποσό του ίδιου άρθρου, κατά το μέρος που αναφέρονται στο ίδιο χρονικό διάστημα, εξαιρουμένων των σχετικών επιδικασθέντων τόκων!
    β. Στη συνέχεια αναγράφει ότι, "ο εν λόγω συμψηφισμός θα λάβει χώρα και κατά την εκτέλεση σχετικών δικαστικών αποφάσεων που τυχόν θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία εφάπαξ καταβολής του εν λόγω χρηματικού ποσού, εφόσον αυτές αναφέρονται (εν όλω ή εν μέρει) στο ίδιο χρονικό διάστημα."




   Διαβάστε τα επίμαχα άρθρα


Άρθρο 1

1. Το χρηματικό ποσό που απορρέει από τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 10 του ν. 4575/2018 (Α’ 192) για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής και για όσο χρόνο αυτά ήταν στην ενέργεια, κατά το χρονικό διάστημα από 1-8-2012 έως και 31-12-2016, θα καταβληθεί εφάπαξ μέχρι την 27-1-2019. Στις περιπτώσεις που κατά τους σχετικούς υπολογισμούς προκύψει, συνολικά, αρνητικό χρηματικό ποσό αυτό δεν λαμβάνεται υπόψη.



Άρθρο 3

Σε περίπτωση που τα πρόσωπα του άρθρου 1 έχουν λάβει σε εκτέλεση τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων ποσά που αντιστοιχούν σε αυτά που θα λάμβαναν εάν δεν είχαν μεσολαβήσει οι μισθολογικές διατάξεις του ν. 4093/2012 (Α’222) και του άρθρου 86 του ν. 4307/2014 (Α’ 246), τα ποσά αυτά συμψηφίζονται με το εφάπαξ χρηματικό ποσό του ίδιου άρθρου, κατά το μέρος που αναφέρονται στο ίδιο χρονικό διάστημα, εξαιρουμένων των σχετικών επιδικασθέντων τόκων. Ο εν λόγω συμψηφισμός θα λάβει χώρα και κατά την εκτέλεση σχετικών δικαστικών αποφάσεων που τυχόν θα εκδοθούν μετά την ημερομηνία εφάπαξ καταβολής του εν λόγω χρηματικού ποσού, εφόσον αυτές αναφέρονται (εν όλω ή εν μέρει) στο ίδιο χρονικό διάστημα



Άρθρο 4

Σε περίπτωση που τα πρόσωπα του άρθρου 1 έχουν λάβει, σε εκτέλεση τελεσίδικων δικαστικών αποφάσεων, ποσά που αντιστοιχούν σε αυτά που θα λάμβαναν εάν δεν είχαν μεσολαβήσει οι μισθολογικές διατάξεις του ν. 4093/2012, τα σχετικά ποσά συμψηφίζονται με το εφάπαξ χρηματικό ποσό του ιδίου άρθρου, κατά το μέρος που αναφέρονται στο ίδιο χρονικό διάστημα, εξαιρουμένων των σχετικών επιδικασθέντων τόκων. Ο προαναφερόμενος συμψηφισμός θα λάβει χώρα και κατά την εκτέλεση σχετικών δικαστικών αποφάσεων που τυχόν εκδοθούν μετά την ημερομηνία εφάπαξ καταβολής του ανωτέρω χρηματικού ποσού, εφόσον αυτές αναφέρονται, εν όλω ή εν μέρει, στο ίδιο χρονικό διάστημα.

 

Άρθρο 5

Οι διατάξεις της παρούσας έχουν εφαρμογή και για τα πρόσωπα των περ. α' και ε' της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν. 4387/2016 (ΦΕΚ Α' 85).

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 5 Δεκεμβρίου 2018


Άρθρο 15 

Καταβολή εφάπαξ χρηματικού ποσού σε συνταξιούχους 

1. Στους συνταξιούχους των κατηγοριών προσωπικού των άρθρων 10 έως 14 καταβάλλεται εφάπαξ χρηματικό ποσό, που αντιστοιχεί στη διαφορά μεταξύ της μηνιαίας σύνταξης που θα δικαιούνταν να λάβουν, εάν δεν είχαν μεσολαβήσει οι μισθολογικές διατάξεις του ν. 4093/2012 και αυτής που πράγματι τους κατεβλήθη κατ’ εφαρμογή των εν λόγω διατάξεων σε συνδυασμό με τα οριζόμενα στο π.δ. 169/2007 (Α’ 210). Το χρηματικό αυτό ποσό υπολογίζεται με αναφορά στα αντίστοιχα για κάθε κατηγορία συνταξιούχων χρονικά διαστήματα, που προβλέπονται στα άρθρα 10 έως 14 και μέχρι το χρονικό σημείο υπαγωγής τους στις διατάξεις του ν. 4387/2016. 

2. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθορίζεται ο χρόνος, η διαδικασία, οι προβλεπόμενες από τις κείμενες διατάξεις κρατήσεις και κάθε άλλο αναγκαίο ζήτημα, σχετικά με την καταβολή του χρηματικού ποσού της προηγούμενης παραγράφου. 

3. Η καταβολή του ποσού της προηγούμενης παραγράφου δεν επηρεάζει, το ύψος της καταβαλλόμενης σύνταξης που έχει ληφθεί υπόψη για τον επανυπολογισμό και την αναπροσαρμογή που προβλέπεται στο άρθρο 14 του ν. 4387/2016 (Α’ 85).