Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2024

Πρωθυπουργός: - Δεν είμαστε τελευταίοι στην Ευρώπη - Η Ελλάδα έχει μεγαλύτερη αύξηση μισθών, από χώρες του ΟΟΣΑ

 

Ευχαριστώ, κ. Πρόεδρε. Θα απαντήσετε εφ’ όλης της ύλης, κ. Ανδρουλάκη, και σε αυτά τα οποία είπε η Υπουργός αλλά φαντάζομαι και στη δική μου τοποθέτηση.

Το νομοσχέδιο το οποίο συζητούμε σήμερα μπορεί να έχει τον χαρακτήρα μίας τεχνικής προσαρμογής σε μία ευρωπαϊκή οδηγία, πιστεύουμε όμως ότι αποτελεί μία πολύ σημαντική αλλαγή στην αγορά εργασίας και μία τολμηρή, θα έλεγα, τομή στην εξέλιξή της, με θεμέλιο τον τρόπο καθορισμού του κατώτατου μισθού. Τη βάση, δηλαδή, των αποδοχών που στο εξής, από το 2027 και μετά για να ακριβολογώ, θα ακολουθούν μόνο ανοδική πορεία, στηριγμένες μάλιστα σε ένα αντικειμενικό σύστημα υπολογισμού, που θα καλύπτει τον ετήσιο πληθωρισμό αλλά θα λαμβάνει, προφανώς, υπόψη και την παραγωγικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Ουσιαστικά, το νομοσχέδιο αυτό κλείνει οριστικά μία πολύ δύσκολη εποχή για τη χώρα, την εποχή των περικοπών σε μισθούς και συντάξεις, και κάνει ένα σημαντικό βήμα ώστε η βασική αμοιβή, ο κατώτατος μισθός, να μην συνιστά απλώς ένα μέσο επιβίωσης, αλλά την αρχή ενός ανοδικού κύκλου επαγγελματικής και ατομικής προκοπής. Γιατί, ας μη γελιόμαστε, από την αρχή της οικονομικής κρίσης χιλιάδες νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας ήταν από τις πιο αδικημένες κοινωνικά κατηγορίες. Γι’ αυτό, άλλωστε, και η βελτίωση της θέσης τους ήταν και παραμένει προτεραιότητά μας.

Να θυμίσω στα έδρανα της αντιπολίτευσης και ειδικά στον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος κυβερνούσε έως το 2019, ότι ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα, όταν μας εμπιστεύτηκε για πρώτη φορά ο ελληνικός λαός, ήταν 650 ευρώ. Την τελευταία πενταετία το ποσό αυτό έχει αυξηθεί στα 830 ευρώ, συμπαρασύροντας προς τα πάνω προφανώς και τις τριετίες και τα πολλά επιδόματα τα οποία συνδέονται με αυτόν.

Και όχι μόνο αυτό, η κυβέρνηση δεσμεύθηκε πριν από τις εκλογές του 2023 ότι ο κατώτατος μισθός το 2027 θα φτάσει τα 950 ευρώ και αυτή τη δέσμευσή μας θα την τηρήσουμε στο ακέραιο. Μιλάμε για μια συνολική αύξηση 46%.

Και βέβαια, εκφράσαμε το 2023 την προσδοκία ότι οι συνολικές μας πολιτικές θα οδηγήσουν και στην αύξηση του μέσου μισθού από λίγο παραπάνω από 1.000 ευρώ που ήταν το 2019 στα 1.500 ευρώ. Και εκτιμώ ότι τον στόχο αυτόν όχι μόνο θα τον πετύχουμε αλλά θα τον ξεπεράσουμε κιόλας.

Και θα ήταν καλό στο σημείο αυτό, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, επειδή πολλές φορές γίνονται συγκρίσεις με άλλες ευρωπαϊκές χώρες οι οποίες δεν στηρίζονται σε αντικειμενικά δεδομένα, να συμφωνήσουμε τουλάχιστον ότι αυτή είναι η εικόνα -το λέω, κ. Ανδρουλάκη, κ. Φάμελε, υπόλοιποι πολιτικοί αρχηγοί- για το τι συμβαίνει με τον κατώτατο μισθό στη χώρα μας σε σχέση με όλες τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Η Ελλάδα είναι στην 11η θέση στην Ευρώπη. Δεν είμαστε τελευταίοι στην Ευρώπη, όπως συχνά ισχυρίζονται κάποιοι. Καταθέτω, λοιπόν, τον σχετικό πίνακα στα πρακτικά. Και αυτό καταδεικνύει ότι οι πολιτικές αυξήσεως του κατώτατου μισθού και στήριξης των πιο αδύναμων εργαζόμενων έχουν επιφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα και ως προς τα συγκριτικά στοιχεία σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

Όμως, για να μπορεί αυτή η διαρκής αναβάθμιση του εισοδήματος και πέραν του 2027 να συνεχίζεται, το παρόν νομοσχέδιο καθιερώνει δυο απλές αρχές: ο κατώτατος μισθός στη χώρα μας δεν μπορεί να μειώνεται παρά μόνο να αυξάνεται, και δεύτερον ότι το ακριβές ύψος της αύξησης θα καθορίζεται από έναν αντικειμενικό μηχανισμό, ο οποίος θα συμπεριλαμβάνει δύο, και πάλι αντικειμενικούς, υποδείκτες. Ποιοι είναι αυτοί; Η ανάπτυξη και η παραγωγικότητα της οικονομίας και η ετήσια πορεία του πληθωρισμού.

Γιατί προφανώς -νομίζω ότι θα συμφωνήσουμε- αν ο κατώτατος μισθός αυξάνεται με ρυθμούς μεγαλύτερους, πολύ μεγαλύτερους από αυτή τη φόρμουλα, όπως ενδεχομένως κάποιοι να εισηγούνται, αυτό δεν θα ήταν μια πολιτική επιλογή ανώδυνη για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Διότι δεν μπορούμε να βλέπουμε μόνο την αύξηση του μισθού ως ένα σημαντικό εργαλείο βελτίωσης του εισοδήματος των ασθενέστερων εργαζόμενων, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη και τις πραγματικές αντοχές των επιχειρήσεων.

Και επειδή μέχρι σήμερα η ελληνική οικονομία έχει αποδείξει ότι μπορεί να δημιουργεί θέσεις εργασίας, να αποκλιμακώνει την ανεργία, η οποία ειρήσθω εν παρόδω έφτασε σχεδόν στο 9%, από πάνω από 17% που ήταν όταν ήρθαμε στα πράγματα, αυξάνοντας ταυτόχρονα τον κατώτατο μισθό, είναι πολύ σημαντικό αυτό το μείγμα πολιτικής να μπορεί να συνεχιστεί.

Και βέβαια, θέλω να τονίσω ότι δεν λαμβάνουμε υπόψη τον συνολικό πληθωρισμό στον αλγόριθμο καθορισμού του κατώτατου μισθού, αλλά ένα υποσύνολό του, συγκεκριμένα τις μεταβολές του δείκτη τιμών στο χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κλίμακας.

Κατά την άποψή μας, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αυτή η πολιτική, της διαρκούς στήριξης των εισοδημάτων των πολιτών ώστε να έχουμε αυξήσεις στους πραγματικούς μισθούς, είναι και η μόνη πολιτική η οποία απαντά ριζικά στο πρόβλημα της ακρίβειας.

Είναι μία απειλή που ξέρουμε καλά, όχι μόνο στην Ελλάδα -η οποία όμως έχει και το πρόσθετο βάρος να πρέπει να διαχειριστεί τα «απόνερα» μίας πολυετούς κρίσης- αλλά και σε πολλές άλλες χώρες στον κόσμο. Είναι μία απειλή ο πληθωρισμός που αυτή τη στιγμή δοκιμάζει ειδικά τα ασθενέστερα νοικοκυριά. Και αναφέρομαι όχι πια στον ετήσιο πληθωρισμό, αλλά στον συσσωρευμένο πληθωρισμό μίας τριετίας.

Κατά συνέπεια, ακόμα κι αν ελεγχθούν αυτές οι αυξήσεις των τιμών -γιατί βρισκόμαστε πια σε ένα περιβάλλον όπου ο πληθωρισμός πέφτει-, θα χρειαστεί κάποιος χρόνος έως ότου επανέλθει η ισορροπία ανάμεσα στην αξία των προϊόντων και την πραγματική αγοραστική δύναμη του καταναλωτή.

Άλλες λύσεις δεν υπάρχουν και τουλάχιστον, επειδή πολύς λόγος έχει γίνει τελευταία για την ακρίβεια, ας αναγνωρίζουμε και τις θετικές ειδήσεις όταν αυτές αποτυπώνονται από τα επίσημα στατιστικά στοιχεία.

Σύμφωνα με τις τελευταίες ανακοινώσεις του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, του ΙΕΛΚΑ, τον τελευταίο μήνα είχαμε μείωση, αποπληθωρισμό δηλαδή, 0,72% στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Είναι μία πρώτη -καταθέτω στα πρακτικά- θετική ένδειξη ότι οι πολιτικές τις οποίες έχουμε ακολουθήσει, ειδικά όταν πρόκειται για βασικά αγαθά τα οποία καταναλώνουν σε μεγαλύτερο ποσοστό τα ασθενέστερα νοικοκυριά, ότι οι πολιτικές αυτές αρχίζουν να έχουν αποτελέσματα.

Και βέβαια, κ. Ανδρουλάκη, είχαμε την ευκαιρία και χθες να συζητήσουμε την πρότασή σας, την οποία επαναλαμβάνετε, για τη μείωση του ΦΠΑ στα βασικά αγαθά. Θα ήθελα με την ευκαιρία αυτή να επαναλάβω αυτό το οποίο σας είπα και χθες και να καταθέσω και στα πρακτικά τα σχετικά στοιχεία από την Ισπανία, όπου φάνηκε ξεκάθαρα ότι η μείωση του ΦΠΑ οδήγησε σε μία πρόσκαιρη μείωση των τιμών, πλην όμως, σωρευτικά, οι τιμές σε βασικά καταναλωτικά αγαθά αυξήθηκαν περισσότερο στην Ισπανία με χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ από ό,τι στην Ελλάδα.

Κρατήστε τα σχετικά στοιχεία και αν έχετε την καλοσύνη μελετήστε τα. Διότι αυτό το οποίο έχει ενδιαφέρον εν προκειμένω είναι ότι συγκεκριμένα προϊόντα, τα άλευρα ας πούμε, τα οποία στην Ισπανία είχαν για κάποιο διάστημα μηδενικό συντελεστή ΦΠΑ, παρουσίασαν συνολική αύξηση τιμής στα τρία χρόνια 30%, ενώ μόλις 17% στην Ελλάδα. Στο γάλα η αύξηση έφτασε το 36%, ενώ στην Ελλάδα ήταν 15,8%. Αυτό τελικά αποδεικνύει ότι τέτοιες ενέργειες δεν ευνοούν τους καταναλωτές, ευνοούν μόνο τους μεσάζοντες.

Υπάρχει βέβαια και κάτι ακόμα, το οποίο θα έπρεπε να το γνωρίζετε και από την περίοδο που ήσασταν στο Ευρωκοινοβούλιο, ότι δεν μπορεί να γίνει μείωση του ΦΠΑ τμηματική, σε ορισμένα μόνο προϊόντα. Δεν μπορείτε, δηλαδή, να κατεβάσετε τον ΦΠΑ κατά 2 μονάδες σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων μόνο, από το 24%, διότι αυτό είναι κάτι το οποίο απαγορεύεται από την οδηγία 2006/112 μετά την τελευταία τροποποίηση.

Μπορείτε να κατεβάσετε, κ. Ανδρουλάκη, προϊόντα στη χαμηλότερη κατηγορία ΦΠΑ -βεβαίως, το έχουμε κάνει και εμείς-, αλλά αυτό το οποίο δεν μπορείτε να κάνετε είναι να πάρετε κάποια προϊόντα και να τα πάτε από το 24% στο 22%. Απαγορεύεται ρητά από την ευρωπαϊκή οδηγία.

Κύριε Πρόεδρε, δεν θα αναφερθώ άλλο στο νομοσχέδιο, διότι υπήρχε εκτενής αναφορά από την Υπουργό. Θα επαναλάβω όμως και σήμερα στην Ολομέλεια ότι ο δημόσιος διάλογος δεν έχει περιθώρια για ακοστολόγητα συνθήματα.

Και πολύ περισσότερο δεν είναι και σωστό, δεν είναι δυνατόν να ανοίγουν πάλι κάποιες κρυφές ατζέντες περί επιβολής νέων φόρων και αύξηση συντελεστών, όπως άκουσα πρόσφατα να εισηγείται κάποιος βουλευτής σας, κ. Ανδρουλάκη.

Επίσης, επιτρέψτε μου να κάνω και μια παρέμβαση για το ζήτημα των τραπεζών. Διότι άκουσα και πάλι να επαναλαμβάνετε τη θέση σας για έκτακτη φορολόγηση των τραπεζών και θα ήθελα και από το βήμα της Βουλής να δώσω μια απάντηση για το ζήτημα αυτό.

Πράγματι, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, υπάρχουν ζητήματα όσον αφορά στη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος, ζητήματα ουσιαστικά τα οποία χρήζουν αντιμετώπισης: υψηλές προμήθειες, χαμηλά επιτόκια στις καταθέσεις, δάνεια στεγαστικά τα οποία δεν δίνονται με τον κατάλληλο ρυθμό, ακίνητα τα οποία διαθέτουν οι τράπεζες τα οποία δεν έχουν ακόμα εκποιήσει προκειμένου να αυξηθεί η προσφορά τους στην αγορά κατοικίας.

Για όλα αυτά τα ζητήματα έχουμε ζητήσει από τις τράπεζες να αντιδράσουν. Η αντίδραση τους μέχρι στιγμής δεν μας ικανοποιεί. Κατά συνέπεια, να αναμένετε πολύ σύντομα παρεμβάσεις από την κυβέρνηση που θα αντιμετωπίσουν την ουσία αυτών των προβλημάτων. Η φορολόγηση, όμως, των τραπεζών…

(Ομιλίες εκτός μικροφώνου)

Όμως, ας είμαστε ρεαλιστές. Σε αυτή τη συγκυρία, «πυροτεχνήματα» όπως η έκτακτη φορολόγηση των τραπεζών δεν θα δώσουν απάντηση στα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζουν οι πολίτες. Αν ένας πολίτης, για παράδειγμα, έχει σήμερα ζήτημα με τη χορήγηση ενός στεγαστικού δανείου, η έκτακτη φορολόγηση δεν θα απαντήσει στο ζήτημα αυτό.

Γι’ αυτό και θα κάνετε λίγη υπομονή, να ακούσετε τις συγκεκριμένες προτάσεις της κυβέρνησης για τα ζητήματα αυτά, ώστε να μπορέσουν να αντιληφθούν και οι τράπεζες ότι με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο θα επιτελέσουν τελικά το χρέος τους απέναντι στην ελληνική κοινωνία.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, να κλείσω αυτή τη σύντομη παρέμβασή μου με μια ακόμα τοποθέτηση από τη σημερινή έρευνα του ΟΟΣΑ, η οποία νομίζω ότι δίνει και μία απάντηση για το πόσο αυξάνονται πραγματικά οι μισθοί στη χώρα μας.

Σύμφωνα με την έρευνα αυτή του ΟΟΣΑ, η Ελλάδα έχει αύξηση πραγματικών μισθών μεγαλύτερη από τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ. Κρατήστε αυτό το στοιχείο, κ. Ανδρουλάκη, ώστε την επόμενη φορά να μην κατακρίνετε τη χώρα μας ότι είναι ουραγός στην Ευρωπαϊκή Ένωση ως προς την αύξηση των πραγματικών εισοδημάτων.

Σας ευχαριστώ.

Ο «χάρτης» των πληρωμών για την περίοδο 9 έως 13 Δεκεμβρίου - 66.500.000 ευρώ σε 70.225 δικαιούχους,


 


Κατά την περίοδο 9 έως 13 Δεκεμβρίου, θα καταβληθούν συνολικά 66.500.000 ευρώ σε 70.225 δικαιούχους, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e- ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.

1. Ειδικότερα από τον e-ΕΦΚΑ:
• Από 9 έως 13 Δεκεμβρίου θα καταβληθούν 13.500.000 ευρώ σε 700 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.

2. Από την ΔΥΠΑ θα γίνουν οι εξής καταβολές:
• 28.000.000 ευρώ σε 45.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων.
• 2.000.000 ευρώ σε 3.000 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας.
• 19.000.000 ευρώ σε 18.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης.
• 2.000.000 ευρώ σε 3.500 δικαιούχους στο πλαίσιο προγραμμάτων κοινωφελούς χαρακτήρα
• 2.000.000 ευρώ σε 25 δικαιούχους του προγράμματος «Σπίτι μου».

Ο "Ερωτας" δεν κρύβεται - Μας δουλεύουν ψιλό γαζί με τις τράπεζες


 Από τη συνάντηση του πρωθυπουργού με τους τραπεζίτες πριν από 4 χρόνια και τα ...μπινελίκια Σταϊκούρα τα πράγματα έγιναν χειρότερα.

Τα κέρδη των τεσσάρων «συστημικών τραπεζών» το 2023 και -κατ΄ εκτίμηση- το 2024 προσεγγίζουν τα οκτώ δισεκατομμύρια ευρώ! Τέσσερα διασεκατομμύρια ευρώ κατά μέσο όρο το χρόνο δηλαδή την τελευταία διετία!

Ο πρωθυπουργός απορρίπτει την πρόταση του ΠΑΣΟΚ για έκτακτη φορολόγηση των τραπεζών με 5%, που αν υιοθετούνταν οι τράπεζες θα πλήρωναν φόρο 400.000.000 ευρώ!

Και αντιπροτείνει πρωτοβουλία προς τις τράπεζες για κάποιες κινήσεις που θα «ανακουφίσουν τους καταναλωτές».

Να θυμίσουμε την πρώτη συνάντηση του πρωθυπουργού με τους επικεφαλής των τραπεζών πριν από τέσσερα περίπου χρόνια και τα ...μπινελίκια που κατά δήλωσή του που τους "έχωσε" σε μια συνάντησή τους ο πρώην υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας.



πηγή: https://www.dnews.gr/eidhseis/pliroforiodotis/501704/mas-douleyoun-psilo-gazi-me-tis-trapezes

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024

ΥΕΘΑ στα στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού: - Είστε η Ελλάδα της τιμής, του φιλότιμου, της αξιοπρέπειας και ας είστε κακοπληρωμένοι


 Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παρέστη σήμερα, Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024, ως εκπρόσωπος του Προέδρου της Κυβέρνησης, στον επίσημο εορτασμό του Προστάτη του Πολεμικού Ναυτικού Αγίου Νικολάου και της επετείου των νικηφόρων Ναυμαχιών των Βαλκανικών Πολέμων 1912-13, στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.

Στις εκδηλώσεις παρέστησαν η Εκπρόσωπος του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων, Βουλευτής Α’ Πειραιώς της Νέας Δημοκρατίας Δόμνα Μιχαηλίδου, ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Γιάννης Κεφαλογιάννης, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Στέφανος Γκίκας, οι Βουλευτές Α’ Πειραιώς της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Κατσαφάδος και Νίκος Βλαχάκος, η Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Κατερίνα Νοτοπούλου, ο πρόεδρος του κόμματος «Σπαρτιάτες» Βασίλης Στίγκας και ο ανεξάρτητος Βουλευτής Επικρατείας Ναύαρχος ε.α. Ευάγγελος Αποστολάκης.

Από πλευράς στρατιωτικής ηγεσίας παρέστησαν ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Δημήτριος Χούπης, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ και ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδης.

Παρόντες ήταν επίσης, ο Αρχηγός του ΛΣ – ΕΛΑΚΤ Αντιναύαρχος ΛΣ Γεώργιος Αλεξανδράκης, ο Δήμαρχος Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, εκπρόσωποι των Αρχηγών των Σωμάτων Ασφαλείας, Επίτιμοι Αρχηγοί ΓΕΕΘΑ και ΓΕΝ, τα μέλη του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου (ΑΝΣ), εν ενεργεία και εν αποστρατεία Αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, μέλη της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Ελληνισμού (ΠΑΔΕΕ), αντιπροσωπεία του American Hellenic Institute (AHI), εκπρόσωποι του Δήμου Πειραιώς, της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Παρέστησαν ακόμη εκπρόσωποι των τοπικών αρχών και των παραγωγικών φορέων.

Στον χαιρετισμό του, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας επεσήμανε:

«Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί, Ναύτες και πολιτικό προσωπικό του Πολεμικού μας Ναυτικού,

Γιορτάζουμε όλοι μαζί σήμερα τη μνήμη του Αγίου Νικολάου, Προστάτη των ναυτικών, Προστάτη του τεράστιου εμπορικού μας στόλου, του μεγαλύτερου στον πλανήτη, Προστάτη του Πολεμικού μας Ναυτικού.

Και τιμάμε την επέτειο των νικηφόρων ναυμαχιών των Βαλκανικών Πολέμων. Τη Ναυμαχία της Έλλης και τη Ναυμαχία της Λήμνου. Οι ναυμαχίες αυτές εδραίωσαν την ελληνική κυριαρχία στο Αρχιπέλαγος.

Ξέρω πολύ καλά ότι το Πολεμικό Ναυτικό παραμένει συνεχιστής αυτών των παραδόσεων, δηλαδή, της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο. Και παραμένει εγγυητής επίσης της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων του Ελληνισμού στη θάλασσα.

Γυναίκες και άντρες του Πολεμικού Ναυτικού – ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού αναφέρθηκε εκτεταμένα σε αυτό – η «Ατζέντα 2030» δεν είναι ένα πρόγραμμα αγοράς οπλικών συστημάτων, είναι μια συνολικά διαφορετική αντίληψη. Μια αντίληψη που βλέπει στο μέλλον, αναγνωρίζοντας τις τεράστιες αλλαγές που έχουν ήδη επισυμβεί.

Θα ήθελα να σας πω ότι πέραν από τη σειρά ναυπήγησης, κτήσης και εκσυγχρονισμού, των όσων ήδη αναφέρθηκαν, η Ελλάδα για να υπερασπίσει την κυριαρχία και τα κυριαρχικά της δικαιώματα θα προχωρήσει στο πλαίσιο της «Ατζέντας 2030» στη δημιουργία ενός πυραυλικού τείχους προστασίας του Αιγαίου. Ένα τείχος το οποίο θα μπορεί ευέλικτα και από τα πάρα πολλά νησιά που έχουμε, τα οποία στην πραγματικότητα θα μετατραπούν σε μονάδες ισχύος, να εμποδίσει, να αποτρέψει την οποιαδήποτε σκέψη ή προσπάθεια ανατροπής του καθεστώτος στο Αιγαίο που οι διεθνείς συνθήκες, το Διεθνές Δίκαιο, το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας έχουν δημιουργήσει και στερεώσει.

Η «Ατζέντα 2030» προβλέπει ένα σύγχρονο σύστημα αντιμετώπισής των προκλήσεων και προβλέπει βέβαια και ένα σύγχρονο και ισχυρό Ναυτικό. Θα μου επιτρέψετε να πω, το πιο σύγχρονο και το πιο ισχυρό στην Ιστορία της Πατρίδας μας.

Κυρίες και κύριοι,

Η θάλασσα είναι ο φυσικός χώρος του Ελληνισμού, ο φυσικός χώρος των Ελλήνων.

Θα ήθελα εδώ να εκφράσω τη βαθύτατη λύπη μου για την πρόσφατη απώλεια του στελέχους του Πολεμικού Ναυτικού, του Κελευστή Αλέξανδρου Κετίκογλου εν ώρα εκπαίδευσης, εν ώρα καθήκοντος.

Εύχομαι στους οικείους του να τους δίνει ο Άγιος Νικόλαος κουράγιο και δύναμη.

Στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού,

Η Πολιτεία και η κοινωνία κατανοεί τη σημασία της αποστολής σας. Ήδη, όπως ξέρετε, πρόσφατα θεσμοθετήθηκε ειδική αποζημίωση για τα πληρώματα των Πολεμικών Πλοίων και αποζημίωση για τα πληρώματα που μετέχουν σε ειδικές αποστολές.

Όμως θέλω να είμαστε ειλικρινείς, δεν επαρκεί αυτό. Αντιλαμβάνομαι, και θέλω να ξέρετε, ότι απαιτείται μια ευρύτερη αντιμετώπιση της αντιπαροχής που η Πατρίδα καταβάλλει σ’ αυτούς που την υπερασπίζονται, 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, 365 μέρες το χρόνο. Και θα κάνω γι’ αυτό ό,τι μπορώ.

Είστε η Ελλάδα της τιμής, του φιλότιμου, της αξιοπρέπειας. Η Ελλάδα του παραδείγματος.

Θα ήθελα τελειώνοντας να εκφράσω τις ευχές μου και στις γυναίκες και στους άνδρες του Λιμενικού Σώματος, του Ποντοπόρου Ελληνικού Εμπορικού Ναυτικού και της Ελληνικής Ακτοπλοΐας.

Εύχομαι ο Άγιος Νικόλαος να είναι παραστάτης σε όποιον πλέει στη θάλασσα, αλλά να είναι παραστάτης και στην οικογένειά του, που μένει στη στεριά και τον περιμένει.

Χρόνια πολλά!

Ζήτω το Πολεμικό Ναυτικό!

Ζήτω η Ελλάδα!».

Έρχεται η περίοδος των "παχειών αγελάδων": - Πρωθυπουργός: - Έκλεισε οριστικά η εποχή των περικοπών σε μισθούς και συντάξεις - Κάντε υπομονή μέχρι το 2027



Από την ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Βουλή, 

  • Ουσιαστικά, το νομοσχέδιο αυτό κλείνει οριστικά μία πολύ δύσκολη εποχή για τη χώρα, την εποχή των περικοπών σε μισθούς και συντάξεις, και κάνει ένα σημαντικό βήμα ώστε η βασική αμοιβή, ο κατώτατος μισθός, να μην συνιστά απλώς ένα μέσο επιβίωσης, αλλά την αρχή ενός ανοδικού κύκλου επαγγελματικής και ατομικής προκοπής. Γιατί, ας μη γελιόμαστε, από την αρχή της οικονομικής κρίσης χιλιάδες νεοεισερχόμενοι στην αγορά εργασίας ήταν από τις πιο αδικημένες κοινωνικά κατηγορίες. Γι’ αυτό, άλλωστε, και η βελτίωση της θέσης τους ήταν και παραμένει προτεραιότητά μας.
  • Να θυμίσω στα έδρανα της αντιπολίτευσης και ειδικά στον ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος κυβερνούσε έως το 2019, ότι ο κατώτατος μισθός στην Ελλάδα, όταν μας εμπιστεύτηκε για πρώτη φορά ο ελληνικός λαός, ήταν 650 ευρώΤην τελευταία πενταετία το ποσό αυτό έχει αυξηθεί στα 830 ευρώ, συμπαρασύροντας προς τα πάνω προφανώς και τις τριετίες και τα πολλά επιδόματα τα οποία συνδέονται με αυτόν. Και όχι μόνο αυτό, η κυβέρνηση δεσμεύθηκε πριν από τις εκλογές του 2023 ότι ο κατώτατος μισθός το 2027 θα φτάσει τα 950 ευρώ και αυτή τη δέσμευσή μας θα την τηρήσουμε στο ακέραιο. Μιλάμε για μια συνολική αύξηση 46%. Και βέβαια, εκφράσαμε το 2023 την προσδοκία ότι οι συνολικές μας πολιτικές θα οδηγήσουν και στην αύξηση του μέσου μισθού από λίγο παραπάνω από 1.000 ευρώ που ήταν το 2019 στα 1.500 ευρώ. Και εκτιμώ ότι τον στόχο αυτόν όχι μόνο θα τον πετύχουμε αλλά θα τον ξεπεράσουμε κιόλας.
  • Όμως, για να μπορεί αυτή η διαρκής αναβάθμιση του εισοδήματος και πέραν του 2027 να συνεχίζεται, το παρόν νομοσχέδιο καθιερώνει δυο απλές αρχές: ο κατώτατος μισθός στη χώρα μας δεν μπορεί να μειώνεται παρά μόνο να αυξάνεται, και δεύτερον ότι το ακριβές ύψος της αύξησης θα καθορίζεται από έναν αντικειμενικό μηχανισμό, ο οποίος θα συμπεριλαμβάνει δύο, και πάλι αντικειμενικούς, υποδείκτες. Ποιοι είναι αυτοί; Η ανάπτυξη και η παραγωγικότητα της οικονομίας και η ετήσια πορεία του πληθωρισμού.
  • Και επειδή μέχρι σήμερα η ελληνική οικονομία έχει αποδείξει ότι μπορεί να δημιουργεί θέσεις εργασίας, να αποκλιμακώνει την ανεργία, η οποία ειρήσθω εν παρόδω έφτασε σχεδόν στο 9%, από πάνω από 17% που ήταν όταν ήρθαμε στα πράγματα, αυξάνοντας ταυτόχρονα τον κατώτατο μισθό, είναι πολύ σημαντικό αυτό το μείγμα πολιτικής να μπορεί να συνεχιστεί.

Υπενθυμίζουμε ότι:

  • Οι καινοτομίες του νέου προτεινόμενου συστήματος υπολογισμού του κατώτατου μισθού μέσω μαθηματικού τύπου, είναι οι εξής:
    • Ενισχύει την ασφάλεια για τους εργαζόμενους, καθώς προβλέπεται ότι ο κατώτατος μισθός ΔΕΝ μπορεί να μειωθεί.
    • Το ύψος του κατώτατου μισθού συνδέεται με πραγματικά οικονομικά μεγέθη, όπως ο πληθωρισμός και η παραγωγικότητα. Λαμβάνεται υπόψη η εξέλιξη των τιμών για το χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κατανομής, αλλά εξασφαλίζει και μέρισμα από την οικονομική ανάπτυξη στους εργαζομένους, συνδέοντας τις αμοιβές τους με τα κέρδη των επιχειρήσεων.
    • Βασίζεται σε αντικειμενικά δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την εμπιστοσύνη στο σύστημα.
    • Συμπεριλαμβάνει τον Δημόσιο Τομέα, ώστε εφεξής, για πρώτη φορά, οι δημόσιοι υπάλληλοι να προστατεύονται και να λαμβάνουν την εκάστοτε ονομαστική αύξηση του κατώτατου μισθού του Ιδιωτικού Τομέα.
    • Ο μηχανισμός υπολογισμού αφορά το 2027 και μετά και θα ξεκινά από την αφετηρία των 950 ευρώ.
  • Τα τελευταία 5,5 χρόνια έχει ήδη συντελεστεί σημαντικός μετασχηματισμός της αγοράς εργασίας:
    • Μειώθηκε η ανεργία κατά περίπου 50%, φτάνοντας στο χαμηλότερο -μονοψήφιο- ποσοστό ανεργίας από το 2009.         
    • Δημιουργήθηκαν 500.000 νέες θέσεις εργασίας.  
    • Ο κατώτατος μισθός έχει αυξηθεί κατά 28%, από 650 σε 830€ και ο μέσος μισθός κατά 21%.
    • 22 από τα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ έχουν νομοθετικά προβλεπόμενο κατώτατο μισθό, η Ελλάδα είναι στην 11η υψηλότερη θέση.     
    • Οι νέοι που εργάζονται αυξήθηκαν κατά 28,9%.   
    • Το ίδιο και οι εργαζόμενες γυναίκες, κατά 24,6%. 
    • Με την εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, αυξήθηκαν κατακόρυφα οι δηλωθείσες υπερωρίες – σε ορισμένους κλάδους ακόμη και κατά 61%.   
    • Μειώθηκαν κατά 5,5 ποσοστιαίες μονάδες οι ασφαλιστικές εισφορές, προς όφελος, τόσο των επιχειρήσεων, όσο και των εργαζομένων.     

Αγριεύουν επικίνδυνα οι εξελίξεις στη Συρία - Ο Πούτιν αποχωρεί και καλεί τους πολίτες της να φύγουν από Συρία -


 Η Ρωσία καλεί τους πολίτες της να φύγουν από Συρία … φεύγοντας να μην ξεχάσει να πάρει και τη βάση της! …

Ο Άσαντ θα έχει την τύχη του Ζαχαρτσένκο; και των οπλαρχηγών του Ντονμπάς;

ΤΩΡΑ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ ΠΩΣ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΤΗΣ ΕΦΤΑΣΑΝ ΣΤΟ ΚΟΥΡΣΚ

Το Rybar, που πρόσκειται στο ρωσικό υπουργείο Άμυνας, λέει ότι το χειρότερο σενάριο για τη συριακή κυβέρνηση ζωντανεύει: Επίθεση στη Δαμασκό από τρεις πλευρές -βόρεια, νότια και ανατολική.. ηδονίζονται Ζελένσκι και Ρωσο-εβραική άρχουσα ελίτ ... αν η Σαλώμη δεν παραδώσει το κεφάλι του Άσαντ στο Τελ Αβίβ δεν θα είναι Σαλώμη ! Το έχει τάξει..

«Φίλος μεν Άσαντ, φίλτατος δε Νετανιάχου»! To Oυκρανικό μιλάει για το συριακό..

«Επιπλέον, άλλοι «αντιπολιτευόμενοι» που αποφάσισαν να πάρουν τον δρόμο του μαχαιριού και του τσεκουριού θα αρχίσουν σύντομα να κινούνται προς την πρωτεύουσα από τα νότια. Έχουν ήδη ουσιαστικά αναλάβει τον έλεγχο της επαρχίας Daraa και η Es-Suwayda με τις Δρούζες φυλές της θα σταθεί κοντά. Και ο αλ Τζουλάνι (ο κανίβαλος της ΙΣΙΣ και Αλ Κάιντα) θέλει ξεκάθαρα να είναι ο μόνος που θα μπει στη Δαμασκό».

«Ο ρυθμός με τον οποίο κινούνται οι μαχητές από τα βόρεια υποδηλώνει ότι η Χομς δεν θα διαρκέσει πολύ ( σσ μανούλες οι Ρώσοι στην καταστροφολογία.. ξέρουν από πουλήματα βλ. Κουρσκ). Στη συνέχεια πιθανότατα θα στοχοποιήσουν τη Δαμασκό»! Θα βγάλουν τα ματάκια τους..

«Φίλος μεν Άσαντ, φίλτατος δε Νετανιάχου»!

Οι επαναστάτες έχουν πάντα και παντού την ίδια μοίρα.. εκτός κι αν..

dimpenews.com

Καταιγιστικός ο Σχης ε.α. Αναστάσιος Φαραντάτος μέλος Δ.Σ./Ε.Α.Α.Σ: - Δημοκρατία ή Δημοκρατορία - Η ατιμωρησία των αδικούντων και η αδυναμία των αδικημένων να βρουν δικαίωση.

Ιδιοτητα
 
ΣΧΗΣ Ε.Α. ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. Ε.Α.Α.Σ.



Το πολίτευμά μας, που υποτίθεται ότι έχουμε στην Ελλάδα, είναι Προεδρευομένη Kοινοβουλευτική Δημοκρατία και, μεταξύ άλλων, θα πρέπει να βασίζεται σε κάποιες αρχές, όπως ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους, η διαφάνεια στις διαδικασίες ψήφισης των νόμων και ο κοινωνικός διάλογος.

    Όταν οι ανωτέρω αρχές παραβιάζονται ή αγνοούνται από κυβερνητικούς παράγοντες, οι οποίοι ενεργούν σαν ιδιοκτήτες των ΝΠΔΔ που εποπτεύουν, τότε η δημοκρατία έχει σοβαρό πρόβλημα! 

Αναφέρομαι στον ν. 5157/2024 / ΦΕΚ 187 Α΄ «Αναμόρφωση του θεσμού του Προσωπικού Ιατρού-Σύσταση Πανεπιστημιακών Κέντρων Υγείας-Σύνταξη αναπηρίας από κοινή νόσο και άλλες διατάξεις» του Υπουργείου Υγείας, που πρόσφατα ψηφίστηκε από τη ΒτΕ και στον οποία εμβόλιμα, το ΥΠΕΘΑ πρόσθεσε το άρθρο 37, που αφορά στη σύνθεση του ΔΣ/ΝΙΜΤΣ και στον τρόπο επιλογής και διορισμού του διοικητή του νοσοκομείου και κάποιων μελών του ΔΣ του.

Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά.

Ο λαός αποκαλεί τη Βουλή των Ελλήνων «ναό της δημοκρατίας», διότι εκεί ασκείται η νομοθετική εξουσία, εκεί οι εκλεγμένοι από τον «κυρίαρχο» λαό βουλευτές, αποφασίζουν για το παρόν και το μέλλον μας. Η λειτουργία της ΒτΕ διέπεται από τον Κανονισμό της Βουλής (ΚτΒ), που είναι ο οδηγός των κοινοβουλευτικών διαδικασιών.

Στο άρθρο 85 «Κατάθεση και περιεχόμενο νομοσχεδίων και προτάσεων νόμων» του ΚτΒ προβλέπεται:
«2. Tα νομοσχέδια και οι προτάσεις νόμων δεν πρέπει να περιέχουν διατάξεις άσχετες προς το κύριο αντικείμενό τους»
Άραγε η σύνθεση του ΔΣ/ΝΙΜΤΣ έχει σχέση με την αναμόρφωση του θεσμού του προσωπικού ιατρού ή με τη σύσταση πανεπιστημιακών κέντρων υγείας ή τη σύνταξη αναπηρίας από κοινή νόσο, που είναι τα κύρια αντικείμενα του σχετικού νόμου; Ή μήπως με το «και άλλες διατάξεις» κοροϊδεύουμε τον «κυρίαρχο» λαό;

Επίσης στην παράγραφο 3 καθορίζεται σαφώς ότι:
«3. Τα νομοσχέδια συνοδεύονται υποχρεωτικώς από Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης,
η οποία συμπεριλαμβάνει τις εξής ενότητες: 

(α) την αιτιολογική έκθεση του άρθρου 74, παρ. 1 του Συντάγματος, η οποία πρέπει ιδιαιτέρως να συμπεριλαμβάνει τον εντοπισμό και την οριοθέτηση του προβλήματος που η ρύθμιση επιδιώκει να επιλύσει, τη διατύπωση συγκεκριμένων, σαφών, χρονικά οριοθετημένων και, κατά το δυνατόν, μετρήσιμων στόχων και τους λόγους για τους οποίους δεν είναι δυνατή η επίτευξή τους χωρίς την ύπαρξη αυτής, 

(β) την έκθεση γενικών συνεπειών, στην οποία αναλύονται οι συνέπειες της ρύθμισης, δηλαδή οφέλη, κόστος και κίνδυνοι,

 (γ) την έκθεση διαβούλευσης, η οποία παρουσιάζει τη διαδικασία και τα αποτελέσματα της διαβούλευσης κατά τον σχεδιασμό της ρύθμισης, 

(δ) την έκθεση νομιμότητας, η οποία εστιάζει στη συνταγματικότητα των διατάξεων και τη συμφωνία τους με το ευρωπαϊκό και διεθνές δίκαιο, 

(ε) τον πίνακα τροποποιούμενων ή καταργούμενων διατάξεων και 

(στ) την έκθεση εφαρμογής της ρύθμισης, η οποία συμπεριλαμβάνει τον σαφή προσδιορισμό των οργάνων της διοίκησης που είναι αρμόδια για την εφαρμογή της ρύθμισης, καθώς και το χρονοδιάγραμμα έκδοσης των προβλεπόμενων κανονιστικών πράξεων». 

Όποιος έχει διαβάσει την αιτιολογική έκθεση του άρθρου 37, διαπιστώνει ότι αυτή είναι μια απλή αναφορά στο «τι» λέει το άρθρο, δηλαδή περιέχει μια παντελώς άχρηστη επανάληψη και δεν αναφέρεται στο  «διατί» εισάγεται αυτό το άρθρο, δηλαδή ποια είναι η ουσία του, όπως π.χ. τι επιδιώκει να βελτιώσει το ΥΠΕΘΑ,  ποια προβλήματα στη διοίκηση του ΝΙΜΤΣ επιδιώκει να επιλύσει, ποιοι είναι οι στόχοι, οι οποίοι χωρίς το συγκεκριμένο άρθρο δεν μπορούν να επιτευχθούν και τέλος ποια θα είναι τα οφέλη για τους δικαιούχους του ΝΙΜΤΣ, από την τοποθέτηση πολίτη διοικητή στο ΝΙΜΤΣ και δυο επιπλέον πολιτών μελών από τη μια και την κατάργηση των θέσεων του Υπαρχηγού ΓΕΣ και του Δντού ΓΕΣ/ΔΥΓ και αντικατάστασή τους από δυο άλλους αξιωματικούς του ΓΕΣ, από την άλλη. 

Επίσης το νέο άρθρο καταστρατηγεί ή ίσως και ακυρώνει (θα αναμένουμε σύντομα την εφαρμογή του από το ΥΠΕΘΑ) τη νόμιμη και ισχύουσα διαδικασία επιλογής των ανωτέρω προσώπων (δημόσια προκήρυξη θέσεων-εκδήλωση ενδιαφέροντος από υποψηφίους- επεξεργασία κριτηρίων από τον ΑΣΕΠ κλπ) και θέτει τον εκάστοτε ΥΕΘΑ, στη θέση του «αποφασίζω και διατάσσω»!

    Πλέον των ανωτέρω, εκείνο που ενισχύει την άποψή μου περί σοβαρού προβλήματος δημοκρατίας, είναι η παντελής έλλειψη έκθεσης διαβούλευσης για το άρθρο 37, η οποία κανονικά θα παρουσίαζε τα αποτελέσματα της δημόσιας ηλεκτρονικής διαβούλευσης, που πάντα προηγείται-στα δημοκρατικά πολιτεύματα φυσικά-της εισαγωγής ενός νομοσχεδίου προς συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της ΒτΕ και εν συνεχεία στην ψήφισή του από τη ΒτΕ.

    Το άρθρο 37 ουδέποτε τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση, ώστε να είχαν οι ενδιαφερόμενοι, όπως π.χ. οι δικαιούχοι του ΝΙΜΤΣ, οι Ενώσεις Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, Αεροπορίας και της ΕΛ.ΑΣ., καθώς και κάθε ενδιαφερόμενος φορέας ή πολίτης της χώρας, να υποβάλουν προτάσεις και να σχολιάσουν το συγκεκριμένο άρθρο. Αυτή άλλωστε είναι η ουσία της δημοκρατίας, δηλαδή ο δημόσιος κοινωνικός διάλογος της εξουσίας με τον λαό. Τι είχε στο μυαλό του ο κ. υπουργός; Μήπως τον καταιγισμό σχολίων και αντιδράσεων, που είχε δημιουργηθεί στη δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το άλλο περιβόητο νομοσχέδιο, περί «Ελληνικού Κέντρου Αμυντικής Καινοτομίας» (ΕΛΚΑΚ); Ή μήπως την αποτυχία του, από το να βάλει χέρι στο ακίνητο του ΜΤΣ, όταν η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού, αντιδρώντας άμεσα και αποτελεσματικά,  εκδήλωσε το ενδιαφέρον της να μισθώσει-με υψηλότερο μίσθωμα- τον χώρο που εκείνος πεισματικά προόριζε για την «ΕΛΚΑΚ Α.Ε.», οπότε και μη μπορώντας να ξεπεράσει το εμπόδιο αυτό, αφού τα ΝΠΔΔ προηγούνται των Α.Ε. σε αυτές τις περιπτώσεις, υπαναχώρησε; 

    Αλλά δεν είναι μόνον τα ανωτέρω που αποδεικνύουν μια συγκεκριμένη συμπεριφορά, απαξίωσης και περιφρόνησης του κλάδου των αποστράτων αξιωματικών αλλά και των νομίμων δημοκρατικών διαδικασιών. Είναι και ο υποβιβασμός του ΔΣ του ΝΙΜΤΣ, που από συλλογικό όργανο λήψης αποφάσεων, ο κ. ΥΕΘΑ το έχει μετατρέψει σε αμέτοχο παρατηρητή, αφού ουδέποτε γνωστοποίησε τις προθέσεις του σχετικά με την τροποποίηση της σύνθεσής του, έστω προκαλώντας μια συζήτηση στο ΔΣ του ΝΙΜΤΣ, με σκοπό να κατατεθούν σχετικές προτάσεις. Και στο ΔΣ/ΝΙΜΤΣ, όπως όλοι γνωρίζουν, εκπροσωπούνται όλοι οι δικαιούχοι, μερισματούχοι του ΜΤΣ, οι οποίοι κάθε μήνα καταβάλλουν και ειδική εισφορά υπέρ του νοσοκομείου, πέραν των κρατήσεων για υγειονομική περίθαλψη.

    Συμπερασματικά:
α. Ουδέποτε το ΥΠΕΘΑ κατέθεσε την προβλεπόμενη αιτιολογική έκθεση, παρά μια απλή ανούσια παράθεση-επανάληψη των διατάξεων του άρθρου 37.
β. Ουδέποτε το ΥΠΕΘΑ έθεσε το άρθρο 37, σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση.
γ. Το νέο άρθρο έρχεται σε αντίθεση με την ισχύουσα νομοθεσία περί επιλογής των διοικήσεων φορέων του δημοσίου τομέα.
δ. Ουδέποτε το ΥΠΕΘΑ προκάλεσε ως θέμα συζήτησης στο ΔΣ/ΝΙΜΤΣ τον επικείμενο σχεδιασμό μεταβολής της σύνθεσής του.

Αυτές οι μεθοδευμένες «παραλείψεις», κατά την άποψη του γράφοντος, συνιστούν αντικατάσταση της δημοκρατίας με ένα ιδιότυπο καθεστώς, που αποκαλώ δημοκρατορία, με κύρια χαρακτηριστικά την αλαζονεία της εξουσίας, την περιφρόνηση των κοινωνικών εταίρων, την κομματοκρατία, την ατιμωρησία των αδικούντων και την αδυναμία των αδικημένων να βρουν δικαίωση. Και όλα αυτά συγκεκαλυμμένα πίσω από την προσφιλή ατάκα των πολιτικών «Ο λαός με ψήφισε».