Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2024

Ο «χάρτης» των πληρωμών για την περίοδο 11 έως 15 Nοεμβρίου - 55.318.634,29 ευρώ σε 50.784 δικαιούχους


 Κατά την περίοδο 11 έως 15 Νοεμβρίου, θα καταβληθούν συνολικά 55.318.634,29 ευρώ σε 50.784 δικαιούχους, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e- ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.

1. Ειδικότερα από τον e-ΕΦΚΑ:
• Στις 14 Νοεμβρίου θα καταβληθούν 218.634,29 ευρώ σε 176 δικαιούχους για παροχές τ. ΟΑΕΕ.
• Από 11 έως 15 Νοεμβρίου θα καταβληθούν 15.100.000 ευρώ σε 590 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.

2. Από την ΔΥΠΑ θα γίνουν οι εξής καταβολές:
• 18.000.000 ευρώ σε 30.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων.
• 1.500.000 ευρώ σε 2.000 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας.
•19.000.000 ευρώ σε 18.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης.
• 1.500.000 ευρώ σε 18 δικαιούχους του προγράμματος «Σπίτι μου».

Κωνσταντίνος Μητσοτάκης: - Γιατί ο τότε πρωθυπουργός ψήφισε τον επονείδιστο νόμο 1863/1989 για την μετονομασία του συμμοριοπόλεμου σε εμφύλιο; - Τι κέρδισε; - Τα ντοκουμέντα

 

Νόμος 1863/1989

  • Στις 15 Σεπτεμβρίου 1989, με απόφαση του τότε πρωθυπουργού και αρχηγού του κόμματος Νέα ΔημοκρατίαΚωνσταντίνου Μητσοτάκη, ψηφίσθηκε νόμος  σχετικό με την «Άρση των συνεπειών του εμφυλίου πολέμου 1944/1949», με τον οποίο μετονομάσθηκαν, ο μεν συμμοριοπόλεμος σε «εμφύλιο», οι δε κομμουνιστικές συμμορίες φέρουν την ονομασία «Δημοκρατικός Στρατός Ελλάδος».

Είναι απορίας άξιο και εύλογο ως ερώτημα που απαιτεί απάντηση, ο Ελληνικός στρατός εκείνης της περιόδου, ο Στρατός των νομίμων και δημοκρατικών κυβερνήσεων που συγκέντρωναν τις ψήφους περίπου του 92% του Ελληνικού λαού, ήταν αντιδημοκρατικός; 

Είναι προφανές ότι ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης προκειμένου να παραπέμψει τον Ανδρέα Παπανδρέου στο Ειδικό Δικαστήριο, με στόχο να τον εξαφανίσει πολιτικά, συμμάχησε με τα κόμματα της Αριστεράς -ΚΚΕ και Συνασπισμός της Αριστεράς- στη δημιουργία μιας εντελώς ετερόκλητης κυβερνήσεως συνασπισμού, με τις υποχωρήσεις από την πλευρά του Πρωθυπουργού να είναι προφανείς με εξόφθαλμα αποτελέσματα. 

Με το νόμο αυτό η περίοδος από την αποχώρηση των στρατευμάτων κατοχής μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 1949 έπαψε να ονομάζεται «περίοδος εμφυλίου πολέμου»

Όπου στην κείμενη νομοθεσία αναφέρετο ο όρος «συμμοριτοπόλεμος» αντικαθίστατο με τον όρο «εμφύλιος πόλεμος», «όλοι οι νόμοι, διατάγματα, συντακτικές πράξεις, υπουργικές αποφάσεις, που ήσαν αντίθετοι προς τις διατάξεις του νόμου αυτού καταργούντο, όλες οι καταδίκες από όλα τα δικαστήρια της χώρας των συμμετασχόντων διαγράφοντο και κατά παγκόσμια πρωτοτυπία, παρεχόταν δικαίωμα συντάξεως στους αναπήρους συμμορίτες, που λόγω της συμμετοχής τους κατέστησαν ανίκανοι για εργασία. 

Με απλά λόγια με τη διάταξη του άρθρου 3 του επονείδιστου νόμου 1863/89 υπήρξε πανηγυρική επιβράβευση εγκληματιών με απονομή συντάξεως, ενώ η συμμετοχή των φερόμενων ως «αναπήρων» πιστοποιείτο με την ένορκη βεβαίωση δύο -ειλικρινών ή ψευδο- μαρτύρων σε ειρηνοδίκη ή σε συμβολαιογράφο.

Κυβέρνηση: - 50 παλιές +12 νέες= 62 - "Αυξάνουμε το εισόδημα των πολιτών με 12 μειώσεις φόρων!! "


 

Στο φορολογικό νομοσχέδιο περιλαμβάνονται 12 μειώσεις φόρων που ενισχύουν με τρόπο μόνιμο και κοινωνικά δίκαιο το εισόδημα των πολιτών. Συγκεκριμένα προβλέπεται:

  1. Μείωση κατά μια 1 επιπλέον μονάδα των ασφαλιστικών εισφορών. Ήδη οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν μειωθεί τα τελευταία χρόνια από την παρούσα Κυβέρνηση κατά 4,4 ποσοστιαίες μονάδες. Από την επιπλέον μείωση αυτή θα ωφεληθούν τόσο οι εργοδότες (μέσω της περαιτέρω μείωσης του μη μισθολογικού κόστους) όσο και οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα μέσω της αύξησης των καθαρών αποδοχών τους.
  2. Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος για όλα τα φυσικά πρόσωπα (ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι καθώς και εργαζόμενοι που αμείβονται με «μπλοκάκι»).
  3. Απαλλαγή φόρου εισοδήματος για 3 έτη για ακίνητα έως 120 τμ που θα ενοικιαστούν μεταξύ της 8ης Σεπτεμβρίου 2024 και της 31ης Δεκεμβρίου 2025 με συμβόλαια τουλάχιστον τριετούς μίσθωσης και τα οποία δηλώνονταν προηγουμένως ως κενά ή είχαν διατεθεί για βραχυχρόνια μίσθωση.
  4. Απαλλαγή από τον φόρο ασφαλίστρων (15%) των συμβολαίων υγείας για παιδιά έως 18 ετών. Σε περίπτωση οικογενειακού ή ομαδικού συμβολαίου ο φόρος μειώνεται αναλογικά με τον αριθμό των ανήλικων μελών που καλύπτει.
  5. Διπλάσια μείωση ΕΝΦΙΑ από το 2025 (από 10% σε 20%) για κατοικίες φυσικών προσώπων, φορολογητέας αξίας έως 500.000 ευρώ, που είναι ασφαλισμένες για φυσικές καταστροφές (πυρκαγιά, σεισμό, πλημμύρα).
  6. Κατάργηση τέλους σταθερής τηλεφωνίας (5%) για συνδέσεις με οπτική ίνα (≥100 Μbps).
  7. Φοροαπαλλαγή οικειοθελών παροχών επιχειρήσεων για νέους γονείς (για επίδομα έως 5.000 ευρώ για κάθε τέκνο προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε επιπλέον τέκνο και για παροχή έως 5.000 ευρώ ετησίως για την κάλυψη δαπάνης βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών).
  8. Φορολόγηση αμοιβής για εφημερίες ιατρών με συντελεστή 22%. Το μηναίο καθαρό όφελος μεσοσταθμικά για τους ιατρούς υπολογίζεται σε 150 ευρώ και σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνάει τα 200 ευρώ.
  9. Παροχή κινήτρων για συγχωνεύσεις και εξαγορές επιχειρήσεων που αφορούν στην «μικρή» επιχειρηματικότητα, συνολικού κόστους 40 εκατ. ευρώ.
  10. Για το 2025 προβλέπονται, επίσης, με νόμο που έχει ήδη ψηφιστεί, μειώσεις φόρων χαρτοσήμου σε μια σειρά από συναλλαγές συνολικού δημοσιονομικού κόστους 30 εκατ. ευρώ.
  11. Με νόμο που ψηφίστηκε από την Βουλή πρόσφατα, μονιμοποιήθηκε η επιστροφή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο, μέτρο συνολικού δημοσιονομικού κόστους 100 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
  12. Σε επόμενο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, δρομολογείται η κατάθεση προς ψήφιση της απαλλαγής από ΦΠΑ των νέων οικοδομών και για το 2025.

Επιπλέον, με το νομοσχέδιο προβλέπεται παράταση έως την 31η Δεκεμβρίου 2026 της αναστολής επιβολής φόρου υπεραξίας από μεταβίβαση ακινήτων και ορίζεται, μεταξύ άλλων, μείωση ύψους 50% του ελάχιστου ποσού καθαρού εισοδήματος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας για ελεύθερους επαγγελματίες που ασκούν τη δραστηριότητά τους και έχουν την κυρία κατοικία τους σε δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό μικρότερο των 1.500 κατοίκων.

Ε.Α.Α.Σ/Παρ. Άρτας: - Πάμε για καφέ και .... - Ο αγώνας μας συνεχίζεται "μέχρις εσχάτων"



 

  Την κυριακή 10 Νοεμβρίου και με πέρας προσέλευσης την 11:00 πμ, θα συναντηθούμε για καφέ, αναψυκτικό  και ότι άλλο επιθυμούμε,  μαζί με τις οικογένειές μας ( όσοι το θέλουν)  στην καφετέρια του Τουριστικού Περιπτέρου στο Πέτα Άρτας.    

Σκοπός της συνάντησής είναι, πέρα από το να απολαύσουμε,  την υπέροχη θέα της περιοχής  και την πολύ καλή παρέα που πάντα κάνουμε, είναι και η ενδελεχής  ενημέρωση και συζήτηση σχετικά με τις τελευταίες ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΣ εξελίξεις για, τα δικαιούμενα αναδρομικά και την επαναφορά των συντάξεων στα επίπεδα Ιουλίου 2012, καθώς και τις δικαστικές δράσεις, που θα ξεκινήσουν σε λίγες ημέρες 
 
Ο αγώνας μας συνεχίζεται "μέχρις εσχάτων"

                                                                      
ΣΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ      













Πέμπτη 7 Νοεμβρίου 2024

Υπουργός Εργασίας: - 12 ερωτήσεις και απαντήσεις, για τον κατώτατο μισθό - Ο πρωθυπουργός ΔΕΣΜΕΥΘΗΚΕ πως οι αυξήσεις, μέχρι το 2027, θα φτάσουν στο 46%!!!


 Αναρτήθηκε την Πέμπτη 7 Νοεμβρίου σε Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης με τίτλο «Ενσωμάτωση της Οδηγίας (Ε.Ε.) 2022/2041 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19ης Οκτωβρίου 2022 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση – Αναπροσαρμογή μισθών προσωπικού δημοσίου τομέα – Ρυθμίσεις για τον καθορισμό κατώτατου μισθού για τα έτη 2025, 2026 και 2027».

Η διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024 και ώρα 14.00 και οι σχετικές παρατηρήσεις που θα υποβληθούν, θα ληφθούν υπόψη για την τελική διαμόρφωση του κειμένου του σχεδίου νόμου, το οποίο θα εισαχθεί στη Βουλή προς συζήτηση και ψήφιση.

Ακολουθούν 14 ερωτήσεις και απαντήσεις για την καλύτερη κατανόηση του, υπό διαβούλευση, νομοσχεδίου:

1. Ποιος είναι ο κατώτατος μισθός σήμερα και πώς καθορίζεται;
Ο κατώτατος μισθός σήμερα ανέρχεται στα 830 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 28% σε σχέση με το 2019. Βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι η βελτίωση των αποδοχών των εργαζομένων και η ενίσχυση της αγοραστικής τους δύναμης. Η δέσμευση του Πρωθυπουργού για αύξηση του κατώτατου μισθού στα 950 ευρώ μέχρι το 2027 αποτελεί εθνικό στόχο και θα οδηγήσει σε σωρευτική αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 46%, σε σύγκριση με το 2019.
• Η αύξηση του κατώτατου μισθού συνοδεύεται από μείωση του μη μισθολογικού κόστους για τις επιχειρήσεις, μέσω της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών, δίνοντας κίνητρα για επενδύσεις και προσλήψεις. Μέχρι σήμερα οι ασφαλιστικές εισφορές έχουν μειωθεί κατά 4,4 ποσοστιαίες μονάδες από το 2019. Έχει ανακοινωθεί μείωση κατά μία επιπλέον ποσοστιαία μονάδα από 1/1/2025 και μισής ακόμη μονάδας το 2027.
• Η Ελλάδα, όπως και άλλα 21 από τα 27 κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θεσπίζει νομοθετικά τον κατώτατο μισθό από το 2012. Με την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/2041, ο μηχανισμός γίνεται πιο προβλέψιμος και αντικειμενικός, ενώ ενισχύεται και ο ρόλος των κοινωνικών εταίρων.

2. Τι ορίζει η ευρωπαϊκή Οδηγία 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση;
Η ευρωπαϊκή Οδηγία 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ως στόχο τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης και εργασίας των εργαζομένων. Θεσπίζει ένα πλαίσιο για την επάρκεια των κατώτατων μισθών και προάγει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, με σεβασμό στον ρόλο των Κοινωνικών Εταίρων. Η Οδηγία εστιάζει σε δύο κύριους άξονες:
• Τα κράτη μέλη καλούνται να καθορίσουν σαφή κριτήρια και αντικειμενικές διαδικασίες για τον καθορισμό και την επικαιροποίηση των νόμιμων κατώτατων μισθών, με τη δυνατότητα εφαρμογής μηχανισμού αυτόματης αναπροσαρμογής.
• Τα κράτη μέλη με ποσοστό κάλυψης από συλλογικές συμβάσεις κάτω του 80% υποχρεούνται να εκπονήσουν Σχέδιο Δράσης, προκειμένου να δημιουργηθούν ευνοϊκές συνθήκες για την ενίσχυση των συλλογικών διαπραγματεύσεων.

3. Ποια προετοιμασία έχει γίνει για την ενσωμάτωση της ευρωπαϊκής Οδηγίας στο εθνικό δίκαιο;
• Συγκροτήθηκε Επιστημονική Επιτροπή με Πρόεδρο την πρώην υπηρεσιακή Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Καθηγήτρια Πατρίνα Παπαρρηγοπούλου, με σκοπό την ενσωμάτωση της Οδηγίας. Η Επιτροπή ανέλυσε τις απαιτήσεις της Οδηγίας καθώς και τον υφιστάμενο μηχανισμό και, στις 8 Οκτωβρίου 2024, παρέδωσε το πόρισμά της στην Υπουργό Εργασίας Νίκη Κεραμέως, με το οποίο προτείνει τη σταδιακή μετάβαση σε ένα νέο σύστημα καθορισμού νομοθετημένου κατώτατου μισθού και ημερομισθίου μέσω μαθηματικού τύπου, που λαμβάνει υπόψη πραγματικά οικονομικά μεγέθη, όπως ο πληθωρισμός και η παραγωγικότητα της οικονομίας, κατά το πρότυπο του συστήματος που εφαρμόζεται στη Γαλλία.
• Το πόρισμα της Επιτροπής έχει ήδη συζητηθεί αναλυτικά με τους Κοινωνικούς Εταίρους (ΓΣΕΕ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ, ΣΕΒ, ΣΕΤΕ, ΣΒΕ) και με την ΕΛΣΤΑΤ, ώστε να καταγραφούν οι θέσεις και οι προτάσεις τους. Η διαδικασία αυτή θα συνεχιστεί μέχρι την ολοκλήρωση της σχετικής συζήτησης στη Βουλή, με την προσδοκία να ληφθούν προτάσεις για τη βελτίωση αυτού του νέου συστήματος.

4. Ποιος είναι ο μαθηματικός τύπος που θα χρησιμοποιείται για την αύξηση του κατώτατου μισθού;
(Ποσοστό μεταβολής του Κατώτατου Μισθού) = (Ποσοστό μεταβολής του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή για τα νοικοκυριά στο χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κατανομής) + [(Ποσοστό μεταβολής της αγοραστικής δύναμης του Γενικού Δείκτη Μισθών)/2]
• Το ποσοστό της ετήσιας αύξησης του κατώτατου μισθού θα είναι το άθροισμα αφενός του ετήσιου ποσοστού μεταβολής του δείκτη τιμών καταναλωτή, ειδικά για τα νοικοκυριά στο χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κατανομής, και αφετέρου του μισού του ετήσιου ποσοστού μεταβολής της αγοραστικής δύναμης του γενικού δείκτη μισθών κατά την ίδια χρονική περίοδο. Με απλά λόγια, θα λαμβάνεται υπόψη η ακρίβεια για τα νοικοκυριά στο χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κατανομής και η αύξηση της παραγωγικότητας της ελληνικής οικονομίας.
• Ο μαθηματικός τύπος για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού έχει ως βάση το γαλλικό μοντέλο και λαμβάνει υπόψη αντικειμενικά και διαφανή οικονομικά στοιχεία, ενώ και άλλες χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο και η Ολλανδία, εφαρμόζουν παρόμοια συστήματα.
• Οι σχετικοί δείκτες θα υπολογίζονται από την ΕΛΣΤΑΤ, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη στο σύστημα.

5. Εξασφαλίζει ο προτεινόμενος μαθηματικός τύπος την επάρκεια του κατώτατου μισθού για την επίτευξη αξιοπρεπούς βιοτικού επιπέδου;
• Ναι, επειδή ακριβώς θα λαμβάνεται υπόψη ο πληθωρισμός, ειδικά για το χαμηλότερο 20% της εισοδηματικής κατανομής των νοικοκυριών, χρησιμοποιώντας ένα προσαρμοσμένο «καλάθι» για την εκτίμηση της ακρίβειας.
• Με το προτεινόμενο σύστημα όσοι αμείβονται με κατώτατο μισθό κατ’ ελάχιστον διατηρούν στο ακέραιο την αγοραστική τους δύναμη ενώ εφόσον αυξάνεται ο πληθωρισμός και η παραγωγικότητα της οικονομίας, την αυξάνουν.

6. Η εφαρμογή του μαθηματικού τύπου μπορεί να οδηγήσει σε μείωση του κατώτατου μισθού;
Όχι. Προβλέπεται ρητά ότι ο κατώτατος μισθός ΔΕΝ μπορεί να μειωθεί. Σε περιπτώσεις έκτακτων συνθηκών και σοβαρών οικονομικών προβλημάτων, ο μηχανισμός μπορεί να παρεκκλίνει από τον αυτόματο μαθηματικό τύπο. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο κατώτατος μισθός θα καθορίζεται μέσω διαβούλευσης, αλλά η μείωση του κατώτατου μισθού παραμένει απαγορευμένη.

7. Ποιες είναι οι καινοτομίες του προτεινόμενου συστήματος;
• Ενισχύει την ασφάλεια για τους εργαζόμενους, καθώς προβλέπεται ότι ο κατώτατος μισθός ΔΕΝ μπορεί να μειωθεί.
• Το ύψος του κατώτατου μισθού συνδέεται με πραγματικά οικονομικά μεγέθη, όπως ο πληθωρισμός και η παραγωγικότητα.
• Βασίζεται σε αντικειμενικά δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την εμπιστοσύνη στο σύστημα.
• Συμπεριλαμβάνει τον Δημόσιο Τομέα, ώστε εφεξής, για πρώτη φορά, οι δημόσιοι υπάλληλοι να προστατεύονται από τον κατώτατο μισθό και να λαμβάνουν την εκάστοτε ονομαστική αύξηση του κατώτατου μισθού.

8. Ποια είναι τα πλεονεκτήματα του προτεινόμενου συστήματος;
• Είναι αντικειμενικό, διαφανές και εύκολο στην κατανόηση.
• Η σύνδεση του κατώτατου μισθού με τα πραγματικά οικονομικά δεδομένα της χώρας εξασφαλίζει την απασχόληση και την μακροχρόνια οικονομική διατηρησιμότητα και προστατεύει την αγοραστική δύναμη του χαμηλότερου 20% της εισοδηματικής κατανομής των νοικοκυριών.
• Αναβαθμίζει τον ρόλο των Κοινωνικών Εταίρων στη διαδικασία, ιδιαίτερα σε περιπτώσεις έκτακτων συνθηκών και σοβαρών προβλημάτων της οικονομίας.
• Εισάγει προβλεψιμότητα ως προς τη μελλοντική πορεία του κατώτατου μισθού, μειώνοντας την αβεβαιότητα εργαζομένων και εργοδοτών και ενισχύοντας συνολικά την αξιοπιστία της οικονομικής πολιτικής της χώρας.
• Στηρίζει τον οικογενειακό προγραμματισμό των εργαζομένων και τη λειτουργία των επιχειρήσεων, ενώ παράλληλα προάγει τις επενδύσεις, την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.

9. Γιατί το νέο σύστημα θα ισχύσει από τον κατώτατο του 2028; Τι θα ισχύσει έως τότε;
• Το νέο σύστημα στηρίζεται σε σειρά στοιχείων και δεδομένων και απαιτείται ικανός χρόνος προσαρμογής, προκειμένου να δημιουργηθούν οι νέοι δείκτες από την ΕΛΣΤΑΤ. Ο νέος μηχανισμός αυτόματης αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού θα ισχύσει από το 2028.
• Για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού για τα έτη 2025, 2026 και 2027 θεσπίζεται μια μεταβατική διαδικασία, με την ουσιαστική συμμετοχή των Κοινωνικών Εταίρων και της ΑΔΕΔΥ, οι οποίοι θα συμμετέχουν στην Επιτροπή Διαβούλευσης που θα διατυπώνει γνώμη με θεσμικό και ενιαίο τρόπο για την αύξηση του κατώτατου μισθού.

10. Γιατί να καθορίζεται ο κατώτατος μισθός νομοθετικά και όχι με συλλογικές διαπραγματεύσεις, όπως ίσχυε πριν το 2012;
• Καταρχάς, οι κοινωνικοί εταίροι μπορούν, μέσω συλλογικών διαπραγματεύσεων, να συμφωνούν σε ευνοϊκότερους όρους αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων, εφόσον το επιθυμούν και το επιδιώκουν.
• Όμως, οι κοινωνικοί εταίροι δεν εκπροσωπούν το σύνολο των εργαζομένων και συνεπώς οι διμερείς διαπραγματεύσεις δεν είναι αντιπροσωπευτικές για το σύνολο της κοινωνίας. Για παράδειγμα, δεν εκπροσωπούνται οι άνεργοι και οι νέες γενιές. Ο κατώτατος μισθός προστατεύει το σύνολο της κοινωνίας.
• Η προβλεψιμότητα, ως προς την μελλοντική πορεία του κατώτατου μισθού, βοηθάει στην μείωση της αβεβαιότητας εργαζομένων και εργοδοτών και, κατά συνέπεια, στηρίζει αφενός τον οικογενειακό προγραμματισμό των εργαζομένων και αφετέρου την λειτουργία των επιχειρήσεων, ενώ ευνοεί τις επενδύσεις, την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή.
Ο μαθηματικός τύπος διασφαλίζει ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται με γνώμονα την πραγματική κατάσταση της οικονομίας και τις ανάγκες των εργαζομένων, προάγοντας έτσι μια δίκαιη και βιώσιμη πολιτική μισθών.
• Σημειώνεται ότι στα 22 από τα 27 κράτη μέλη ο κατώτατος μισθός θεσπίζεται νομοθετικά, ενώ μόνο σε 5 χώρες ορίζεται με συλλογικές διαπραγματεύσεις σε κλαδικό κυρίως επίπεδο (Αυστρία, Δανία, Ιταλία, Φινλανδία και Σουηδία). Οι συλλογικές διαπραγματεύσεις που μπορούν να οδηγήσουν σε ευνοϊκότερους όρους αμοιβής για τους εργαζομένους συνεχίζουν να προβλέπονται στον ν. 1876/1990, εφόσον οι Κοινωνικοί Εταίροι τις επιθυμούν και τις επιδιώκουν.

11. Πώς ενισχύεται ο ρόλος των Κοινωνικών Εταίρων;
Με το νέο σύστημα, ο ρόλος των Κοινωνικών Εταίρων αναβαθμίζεται και ενισχύεται με τους εξής τρόπους:
• Κατά τη μεταβατική διαδικασία καθορισμού έως και τον καθορισμό του κατώτατου για το 2028, οι Κοινωνικοί Εταίροι συμμετέχουν στην Επιτροπή Διαβούλευσης, η οποία διατυπώνει γνώμη για τον κατώτατο μισθό, με θεσμικό και ενιαίο τρόπο, ακολουθώντας συγκεκριμένα κριτήρια, ενισχύοντας έτσι τη διαφάνεια και τη συμμετοχή.
• Σε περίπτωση ενεργοποίησης της ρήτρας παρέκκλισης, όταν συντρέχουν έκτακτες συνθήκες και σοβαρά οικονομικά προβλήματα, ακολουθείται διαδικασία διαβούλευσης με τη συμμετοχή, μεταξύ άλλων, των επιστημονικών ινστιτούτων των Κοινωνικών Εταίρων, διασφαλίζοντας μια εμπεριστατωμένη προσέγγιση. Και σε αυτή την περίπτωση ο κατώτατος μισθός δεν δύναται να μειωθεί.
• Οι Κοινωνικοί Εταίροι διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην προώθηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων, καθώς καλούνται να συμμετάσχουν ενεργά στην κατάρτιση του Σχεδίου Δράσης για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις. Διασφαλίζεται με αυτόν τον τρόπο ότι οι ανάγκες και οι προτάσεις όλων των πλευρών θα ληφθούν υπόψη, ενισχύοντας τη συμμετοχικότητα και τη συνεργασία.

12. Τι θα γίνει για την προώθηση των συλλογικών διαπραγματεύσεων;
• Η ευρωπαϊκή Οδηγία προβλέπει την κατάρτιση Σχεδίου Δράσης για την αύξηση του ποσοστού των εργαζομένων που καλύπτονται από Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Το Σχέδιο Δράσης θα εκδοθεί εντός ενός έτους από την ψήφιση του νόμου.
• Η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές ότι η πρόθεσή της είναι να ενισχύσει τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Στο πλαίσιο κατάρτισης του Σχεδίου Δράσης, θα υπάρξει εκτενής συζήτηση με τους Κοινωνικούς Εταίρους σχετικά με τις αναγκαίες θεσμικές ενέργειες για την ενίσχυση του πλαισίου. Είναι πολύ θετικό όταν εργαζόμενοι και εργοδότες κάθονται στο ίδιο τραπέζι και συμφωνούν σε όρους Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και η κυβέρνηση θα προωθήσει με κάθε τρόπο την αύξηση του ποσοστού κάλυψης από συλλογικές διαπραγματεύσεις.

 

ΣχΝ-ΥΠΕΚΑ_ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ-ΟΔΗΓΙΑΣ-ΕΕ-2022-2041

Κυβέρνηση στους συνταξιούχους: - ΔΕΝ θα χορηγήσουμε το επίδομα Χριστουγέννων στους χαμηλοσυνταξιούχους!!








Στο φορολογικό νομοσχέδιο που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα και βρίσκεται υπό δημόσια διαβούλευση, οι χαμηλοσυνταξιούχοι δεν περιλαμβάνονται στις ευάλωτες ομάδες που τα Χριστούγεννα θα λάβουν το “Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης” ευάλωτων νοικοκυριών ύψους 200 ευρώ!!

Παραθέτουμε το άρθρο 17 του φορολογικού νομοσχεδίου με τις κοινωνικές ομάδες που θα λάβουν το επίδομα των 200 ευρώ τα Χριστούγεννα.








 





Ο Πρόεδρος της ΕΝΥΠΕΚΚ κ. Αλέξης Μητρόπουλος καλεί την κυβέρνηση να αναθεωρήσει τη στάση της και να συμπεριλάβει τους φτωχότερους των συνταξιούχων στους δικαιούχους τού “επιδόματος των φτωχών”.


Διαβάστε περισσότερα εδώ: https://enypekk.gr/2024/11/07/choris-epidoma-oi-chamilosyntaxiouchoi-ta-christougenna







O Στάλιν για αρχάριους - Πώς σκεφτόταν, οι στόχοι του και η στάση της Ε.Σ.Σ.Δ. λίγο πριν τον B΄ Παγκόσμιο Πόλεμο - Η εισήγησή του πριν τον B΄ Παγκόσμιο Πόλεμο στην Κ.Ε. των Μπολσεβίκων


 Πώς σκεφτόταν ο Στάλιν, οι στόχοι του και η στάση της Ε.Σ.Σ.Δ. λίγο πριν τον B΄ Παγκόσμιο Πόλεμο

Γιάννης Τσάκαλος*

Ο Στάλιν και η εισήγησή του πριν τον B΄ Παγκόσμιο Πόλεμο στην Κ.Ε. των Μπολσεβίκων.

Το Σάββατο άρχισε να τρεντάρει (για πολλοστή φορά) στα social media ο Στάλιν με αφορμή ένα πορτραίτο του που έκανε δώρο καθηγητής πανεπιστήμιου στο ΚΚΕ και οι φωτογραφίες με τον Κουτσούμπα να το παραλαμβάνει έγιναν αντικείμενο memes και σχολιασμού.

Με την ίδια αφορμή θυμήθηκα ένα κείμενο που πέτυχα πριν από 2-3 εβδομάδες στο σάιτ Στέπα (btw μια εξαιρετική επιθεώρηση ρωσικού πολιτισμού) και είναι ενδεικτικό του τρόπου σκέψης του Στάλιν, των στόχων του και της στάσης που κράτησε η Ε.Σ.Σ.Δ. την περίοδο πριν τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Πρόκειται για την εισήγηση του ίδιου του Στάλιν στη συνεδρίαση του Πολιτικού Γραφείου της Κ.Ε. του Πανενωσιακού Κομμουνιστικού Κόμματος (Μπολσεβίκοι) στις 19 Αυγούστου 1939. Το αρχείο έχει μεταφράσει ο εξαιρετικός μεταφραστής και δημοσιογράφος Δημήτρης Β. Τριανταφυλλίδης.

«Το ζήτημα του πολέμου και της ειρήνης έχει μπει σε κρίσιμη για εμάς φάση. Αν υπογράψουμε συμφωνία αλληλοβοήθειας με την Γαλλία και την Μεγάλη Βρετανία, η Γερμανία θα απαρνηθεί την Πολωνία και θα αρχίσει να αναζητάει modus vivendi με τα δυτικά κράτη. Ο πόλεμος θα αποτραπεί, αλλά στη συνέχεια τα γεγονότα μπορούν να λάβουν επικίνδυνη τροπή για την Ε.Σ.Σ.Δ. Αν δεχτούμε την πρόταση της Γερμανίας για την υπογραφή κοινού συμφώνου περί μη επίθεσης, φυσικά, αυτή θα επιτεθεί στην Πολωνία και η ανάμειξη της Γαλλίας και της Αγγλίας σε αυτό τον πόλεμο θα είναι αναπόφευκτη. Η Δυτική Ευρώπη θα συγκλονιστεί από σοβαρές ταραχές και συγκρούσεις. Υπ’ αυτές τις συνθήκες θα έχουμε πολλές πιθανότητες να μην λάβουμε μέρος στη σύγκρουση και μπορούμε να ελπίζουμε ότι θα έρθει η κατάλληλη και συμφέρουσα στιγμή να μπούμε στον πόλεμο.

Η εμπειρία των είκοσι τελευταίων χρόνων δείχνει ότι κατά την ειρηνική περίοδο δεν μπορούμε να έχουμε στην Ευρώπη κομμουνιστικό κίνημα τόσο ισχυρό, ώστε  το μπολσεβικικό κόμμα να πάρει την εξουσία. Η δικτατορία αυτού του κόμματος είναι δυνατή μόνο ως αποτέλεσμα ενός μεγάλου πολέμου. Θα κάνουμε την επιλογή μας και αυτή είναι προφανής. Θα πρέπει να δεχτούμε την γερμανική πρόταση και ευγενικά να στείλουμε πίσω την αγγλογαλλική αντιπροσωπεία. Το πρώτο πλεονέκτημα που θα αποκτήσουμε είναι η καταστροφή της Πολωνίας μέχρι τα προάστια της Βαρσοβίας, συμπεριλαμβανομένης της ουκρανικής Γαλικίας.

Η Γερμανία θα μας δώσει πλήρη ελευθερία κινήσεων στις χώρες της Βαλτικής και δεν έχει αντίρρηση ως προς την επιστροφή της Βεσσαραβίας στην Ε.Σ.Σ.Δ. Είναι έτοιμη να μας παραχωρήσει ζώνες επιρροής στην Ρουμανία, τη Βουλγαρία και την Ουγγαρία. Παραμένει ανοιχτό το ζήτημα που συνδέεται με την Γιουγκοσλαβία… Στο μεταξύ εμείς θα πρέπει να προβλέψουμε τις επιπτώσεις που θα απορρέουν τόσο σε περίπτωση ήττας, όσο και σε περίπτωση νίκης της Γερμανίας. Στην περίπτωση της ήττας της μοιραία θα ακολουθήσει η σοβιετοποίηση της Γερμανίας και θα εγκαθιδρυθεί κομμουνιστική κυβέρνησης. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η σοβιετοποιημένη Γερμανία θα αντιμετωπίσει μεγάλο κίνδυνο, αν αυτή η σοβιετοποίηση είναι αποτέλεσμα μίας ήττας της Γερμανίας σε πόλεμο- αστραπή. Η Αγγλία και η Γαλλία θα είναι ακόμη αρκετά ισχυρές ώστε να καταλάβουν το Βερολίνο και να εξοντώσουν την σοβιετική Γερμανία. Εμείς με τη σειρά μας δεν θα είμαστε σε θέση να βοηθήσουμε τους μπολσεβίκους συντρόφους μας στην Γερμανία.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο στόχος μας είναι να μπορέσει η Γερμανία να διεξάγει πολεμικές επιχειρήσεις όσο το δυνατόν περισσότερο, με σκοπό να εξαντλήσει σε τέτοιο βαθμό την Αγγλία και τη Γαλλία, ώστε να μην είναι σε θέση να εξοντώσουν τη σοβιετοποιημένη Γερμανία. Ακολουθώντας ουδέτερη πολιτική και περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή, η Ε.Σ.Σ.Δ. θα βοηθήσει τη σημερινή Γερμανία, προμηθεύοντάς την με πρώτες ύλες και τρόφιμα. Είναι αυτονόητο, πως η βοήθεια μας δεν θα πρέπει να ξεπεράσει συγκεκριμένα όρια, προκειμένου να μην υπονομεύσουμε την οικονομία μας και αποδυναμώσουμε την ισχύ της.

Την ίδια στιγμή θα πρέπει να διεξάγουμε εντατική κομμουνιστική προπαγάνδα, ιδιαίτερα στις χώρες του αγγλογαλλικού κόσμου και κατά κύριο λόγο στη Γαλλία. Θα πρέπει να κάνουμε τις κατάλληλες προετοιμασίες ώστε σε αυτή τη χώρα κατά την πολεμική περίοδο το κόμμα να περάσει στην παρανομία, απαρνούμενο τη νόμιμη δραστηριότητα. Ξέρουμε πως η δουλειά αυτή απαιτεί πολλά θύματα, αλλά οι Γάλλοι σύντροφοί μας δεν πρόκειται να εκδηλώσουν αμφιβολίες. Βασικοί τους στόχοι κατά κύριο λόγο θα πρέπει να είναι η διαλυτική δουλειά και η υπονόμευση του ηθικού του στρατεύματος και της αστυνομίας. Αν οι προκαταρκτικές αυτές ενέργειες πραγματοποιηθούν επιτυχώς, η ασφάλεια της σοβιετικής Γερμανίας θα είναι διασφαλισμένη και αυτό θα συμβάλει στη σοβιετοποίηση της Γαλλίας.

Ας εξετάσουμε τώρα την δεύτερη υπόθεση, δηλαδή την νίκη της Γερμανίας. Ορισμένοι υποστηρίζουν την άποψη ότι αυτή η εξέλιξη περιέχει μεγάλους κινδύνους για εμάς. Υπάρχει μία δόση αλήθειας σε αυτόν τον ισχυρισμό, αλλά θα ήταν λάθος να πιστεύουμε πως ο κίνδυνος αυτός θα είναι τόσο κοντά και τόσο μεγάλος, όπως θεωρούν πολλοί. Αν η Γερμανία νικήσει, θα βγει από τον πόλεμο εξαντλημένη και δεν θα είναι σε θέση να ξεκινήσει μία ένοπλη σύγκρουση με την Ε.Σ.Σ.Δ. για μία περίοδο τουλάχιστον δέκα ετών.

Βασικό της μέλημα θα είναι η επιτήρηση των ηττημένων Αγγλίας και Γαλλίας με στόχο την παρεμπόδιση της αναβίωσής τους. Από την άλλη πλευρά, η νικηφόρα Γερμανία θα διαθέτει τεράστιες εκτάσεις και κατά τη διάρκεια πολλών δεκαετιών θα είναι απασχολημένη με την «εκμετάλλευσή» τους και την εγκαθίδρυση σε αυτής της γερμανικής τάξης πραγμάτων. Είναι προφανές ότι η Γερμανία θα είναι πολύ απασχολημένη με όλα αυτά, για να στραφεί εναντίον μας. Υπάρχει κι ένα ακόμη πράγμα, το οποίο ενισχύει την ασφάλειά μας. Στη νικημένη Γαλλία το Κομμουνιστικό Κόμμα θα είναι πάντα πολύ ισχυρό. Η κομμουνιστική επανάσταση μοιραία θα έλθει κι εμείς μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτή την περίσταση για να προστρέξουμε προς βοήθεια της Γαλλίας και να την κάνουμε σύμμαχό μας. Αργότερα, όλοι οι λαοί που βρέθηκαν υπό την «προστασία» της νικηφόρας Γερμανίας, θα γίνουν, επίσης, σύμμαχοί μας. Θα έχουμε ένα μεγάλο πεδίο δράσης για την καλλιέργεια της παγκόσμιας επανάστασης.

Σύντροφοι!

Είναι προς το συμφέρον της Ε.Σ.Σ.Δ., της πατρίδας των εργαζομένων, ο πόλεμος να διεξαχθεί ανάμεσα στο Ράιχ και το καπιταλιστικό αγγλογαλλικό μπλοκ. Θα πρέπει να κάνουμε τα πάντα ώστε ο πόλεμος αυτός να διαρκέσει όσο το δυνατόν περισσότερο με στόχο την εξάντληση των δύο πλευρών. Για αυτό το λόγο ειδικά θα πρέπει να συμφωνήσουμε για την υπογραφή συμφώνου που μας πρότεινε η Γερμανία και να εργαστούμε ώστε ο πόλεμος αυτός, ο οποίος κηρύχθηκε, να διαρκέσει όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο. Θα πρέπει να ενισχύσουμε την προπαγανδιστική μας δουλειά στις εμπόλεμες χώρες, ώστε να είμαστε έτοιμοι για την περίοδο μετά τη λήξη του πολέμου»».

Φυλάσσεται: Κέντρο φύλαξης ιστορικών συλλογών τεκμηρίωσης, πρώην Ειδικό αρχείο της Ε.Σ.Σ.Δ. Φάκελος 7, κατάλογος 1, ντοσιέ 1223.

*Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα, κατάγεται από την Λευκάδα. Σπούδασε δημοσιογραφία και εργάζεται σε περιοδικά ως δημοσιογράφος και φωτογράφος. Αυτήν την περίοδο είναι o αρχισυντάκτης του athensvoice.gr.

Πηγή: www.athensvoice.gr