Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2024

Βουλευτής ΝΔ Νικήτας Κακλαμάνης: Οι βουλευτές αισθάνονται ότι η κυβέρνηση αδυνατίζει. - Κι εκείνη τους επιβεβαιώνει.

 

Πολλά μπορεί να πει κανείς για την πρωτοβουλία των έντεκα βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας που συνυπογράφουν την ερώτηση προς τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας. Μπορεί να την ερμηνεύσει ως σύμπτωμα απουσίας «κανονικής» αντιπολίτευσης, στο κενό της οποίας ήταν βέβαιο ότι θα δοκίμαζαν να εμφιλοχωρήσουν ακόμη και βουλευτές της πλειοψηφίας. Μπορεί να τη δει ως άθροισμα ετερόκλητων δυσαρεσκειών, μια και δεν είναι όλοι όσοι την υπογράφουν αενάως αποκλεισμένοι από το μητσοτακικό σύστημα· κάποιοι μέχρι προχθές ήταν υφυπουργοί.

Αυτό που σίγουρα δεν μπορεί κανείς είναι να ταξινομήσει τους «11» με κριτήρια τάχα «ιδεολογικά». Κοιτώντας τη λίστα, με προεξάρχοντα τον αειθαλή Νικήτα Κακλαμάνη της υπερ-τριακονταετούς κοινοβουλευτικής σταδιοδρομίας, δεν διακρίνει «δεξιούς» ή «δεξιότερους» βουλευτές, που τους ενώνει κοινή εσωκομματική κοιτίδα. Ανήκουν –όσοι ανήκουν– σε διαφορετικές συνιστώσες της Ν.Δ. Ακόμη κι αν το κριτήριο είναι η στάση που κράτησαν στο περιλάλητο νομοσχέδιο για την ισότητα στον γάμο, το δεξιόμετρο δείχνει ποικίλα αποτελέσματα: οι 8 το είχαν καταψηφίσει, οι 2 απείχαν και ο Κακλαμάνης είχε ψηφίσει υπέρ.

Ο αυτοματισμός που περιγράφει την ενδο-νεοδημοκρατική φαγούρα ως πίεση για «στροφή προς τα δεξιά» προσκρούει και στο αντικείμενο της ίδιας της ερώτησης (που, μεταξύ άλλων, διακρίνει τις «κερδοσκοπικές ιδιωτικές επιχειρήσεις με έδρα εκτός Ελλάδος» από τις «εγχώριες τράπεζες», ωσάν οι δικές μας τράπεζες να μην ήταν «κερδοσκοπικές ιδιωτικές επιχειρήσεις»· ωσάν οι οφειλές να είναι πιο γλυκές όταν τις οφείλεις σε πατριώτη δανειστή).

Οι βουλευτές αισθάνονται ότι η κυβέρνηση αδυνατίζει. Κι εκείνη τους επιβεβαιώνει.

Πιο ειλικρινής μοιάζει να είναι ο ορισμός που προσπαθεί να συνενώσει τους διαφωνούντες υπό το σύνθημα της «επι-στροφής στο κόμμα» – χωρίς ιδεολογικές προφάσεις. Τι σημαίνει όμως «κόμμα» σε αυτά τα συμφραζόμενα; Οι ίδιοι θα απαντούσαν ότι ως «κόμμα» νοείται «ο κόσμος» – η βάση του κόμματος, η οποία τείνει να αποξενωθεί από την κυβέρνηση.

Πιο κοντά στην πραγματικότητα φαίνεται όμως να βρίσκεται ο οργανικός ορισμός του κόμματος ως μηχανισμού εξουσίας. Το ένστικτο των παλαιών επαγγελματιών της πολιτικής λέει ότι η ηγεσία του κόμματος δεν έχει ερείσματα το ίδιο ισχυρά, παρά τη σχετικώς νωπή ανανέωση της εντολής της στις εκλογές του 2023. Έχουν δίκιο να το πιστεύουν, καθώς και η ίδια η ηγεσία ερμήνευσε τις ευρωεκλογές περίπου ως φαλκίδευση της εντολής που είχε λάβει στις βουλευτικές («Το 41% δεν υπάρχει»). Η ίδια δήλωσε «διαθεσιμότητα». Η ίδια φέρεται έτοιμη να διαπραγματευτεί μαζί τους από τα αξιώματα του επιτρόπου και του Προέδρου της Δημοκρατίας, μέχρι και το ποια τμήματα δεν πρέπει να συγχωνευθούν στα σχολεία της Ημαθίας.


πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/563227582/nikitas-kaklamanis-aytomatismoi/


Video Player is loading.
Remaining Time 0:01
 
Advertisement

Την κάνει άραγε αυτή η διαθεσιμότητα πιο δημοκρατική; Ναι, αν το «κόμμα» ταυτίζεται με την κοινωνική πλειοψηφία νομιμοποιεί την κυβέρνηση. Αλλά αυτό δεν το πιστεύουν ούτε όσοι το επικαλούνται ως αυθεντικοί εκφραστές του.

Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024

Νύχτα με περούκα και γυαλιά…



 

Του Όφι Ιοβόλου

Είχαμε επισημάνει στον κύριο Μητσοτάκη ότι αν δεν αλλάξει ρότα το εκλογικό κοντέρ θα γράψει χαμηλότερο ποσοστό από το 19% του ’12.

Οι ευρωεκλογές (σε αριθμό ψήφων) το επιβεβαίωσαν.

Επίσης του είχαμε καταστήσει σαφές ότι ο ολοκληρωτισμός σε συνδυασμό με τον εθνομηδενισμό στο τέλος θα ενώσουν τον Καραμανλή και τον Σαμαρά εναντίον του.

Δε χρειάζεται ιδιαίτερη ευφυΐα για να αντιληφθεί κάποιος ποιοι κρύβονται πίσω από τους «11» που τον σφυροκοπούν, καθώς και από αυτούς που θα ακολουθήσουν όπως πληροφορούμαστε.

Επόμενο επεισόδιο του δράματος αυτό που επίσης είχαμε προβλέψει: Ότι ο… παραλίγο Μωυσής θα φύγει από το Μαξίμου νύχτα με περούκα και γυαλιά αναζητώντας αλλοδαπό χειριστή ελικοπτέρου για να διαφύγει, διότι ουδείς Έλληνας πιλότος θα επιθυμεί να τον φυγαδεύσει.

Και να πεις ότι δεν ήξερες φίλτατε Κυριάκο…




https://www.antinews.gr/58631/kleidarotrupa/nychta-me-peroyka-kai-gyalia/

Σάββας Καλεντερίδης: - Ο Τρόμος των Γειτόνων



 

Του Σάββα Καλεντερίδη

Η Ελλάδα και η Κύπρος την Τετάρτη είπαν «ναι» στο ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, που ζητεί να τερματιστεί η ισραηλινή κατοχή στα παλαιστινιακά εδάφη εντός των επόμενων 12 μηνών και να επιβληθούν κυρώσεις στο Ισραήλ. Το ψήφισμα στηρίχθηκε στη γνωμοδότηση του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου, το οποίο τον Ιούλιο έκρινε ότι «η συνεχιζόμενη παρουσία του Ισραήλ στα κατεχόμενα Παλαιστινιακά Εδάφη είναι παράνομη» και το Ισραήλ υποχρεούται «να την τερματίσει (…) το συντομότερο δυνατόν».

Στο κείμενο αυτό «απαιτείται» από το Ισραήλ «να βάλει τέλος χωρίς καθυστέρηση στην αθέμιτη παρουσία του» στα παλαιστινιακά εδάφη «το αργότερο εντός 12 μηνών μετά την υιοθέτηση του παρόντος ψηφίσματος». Η Γενική Συνέλευση «αξιώνει» επίσης την αποχώρηση των ισραηλινών δυνάμεων από τα παλαιστινιακά εδάφη, να σταματήσουν οι νέοι εποικισμοί, να επιστραφούν τα εδάφη και οι ιδιοκτησίες που έχουν κατασχεθεί, και μιλά για την πιθανότητα επιστροφής των εκτοπισμένων Παλαιστινίων και ζητά από τις χώρες-μέλη του ΟΗΕ να λάβουν μέτρα, ώστε να σταματήσουν οι εισαγωγές προϊόντων από τους εβραϊκούς οικισμούς και η παράδοση όπλων στο Ισραήλ, εφόσον υπάρχουν «εύλογες» υπόνοιες ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στα παλαιστινιακά εδάφη. Τέλος, ζητά να επιβληθούν κυρώσεις σε πρόσωπα που συμμετέχουν «στη διατήρηση της αθέμιτης παρουσίας του Ισραήλ» στα Κατεχόμενα.

Ενώ Ελλάδα και Κύπρος ψήφισαν υπέρ του εν λόγω ψηφίσματος, στα ανώτατα κλιμάκια της κυβέρνησης και της στρατογραφειοκρατίας στην Τουρκία κυκλοφορούν απόψεις που αξίζει τον κόπο να τις μεταφέρουμε στους αναγνώστες μας, για να ξέρουμε πώς σκέφτονται. Παρουσιάζουμε μετάφραση του άρθρου του Fikret Akfırat, αρθρογράφου στην εφημερίδα «Aydınlık», δημοσιογραφικό όργανο του κόμματος Vatan που στηρίζει τον Ερντογάν και στελεχώνεται κυρίως από απόστρατους αξιωματικούς των ανώτατων βαθμίδων:

Το Ισραήλ προετοιμάζεται να ενισχύσει την «Ελληνική Συμμαχία»

Τονίζαμε από την αρχή ότι ο συνεχιζόμενος πόλεμος στη Γάζα δεν είναι μια σύγκρουση μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστίνης, αλλά είναι μέρος ενός αγώνα μεγαλύτερης κλίμακας. Όταν το λέμε αυτό, δεν βασιζόμαστε στην πιθανότητα ότι το Ισραήλ θα επιδιώξει να επεκτείνει τον πόλεμο, θα ξεσπάσει μια περιφερειακή σύγκρουση και στη συνέχεια η σύγκρουση θα εξελιχθεί σε παγκόσμιο πόλεμο.

Αυτή η πορεία των εξελίξεων είναι το αποτέλεσμα και όχι η αιτία αυτής της κατάστασης. Με άλλα λόγια, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την τρέχουσα κατάσταση όχι λόγω της τρέλας ή της απερισκεψίας του Νετανιάχου, αλλά ως φυσικό αποτέλεσμα του αγώνα που κάνει σε παγκόσμιο επίπεδο. Συνοπτικά, η κατάσταση είναι η εξής: η νεοσυντηρητική/σιωνιστική συμμορία και η ισραηλινή διοίκηση, που κατέχει θέσεις-κλειδιά στις ΗΠΑ, επεκτείνουν τον πόλεμο για να υποτάξουν τις αναπτυσσόμενες χώρες του κόσμου που εργάζονται υπέρ του Ατλαντικού, αλλά δεν αποδέχονται την παγκόσμια τάξη που καταρρέει σήμερα.

Οι χώρες που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του μετώπου είναι οι εξής:

Η Παλαιστίνη και οι οργανώσεις που συνεχίζουν να αγωνίζονται ενάντια στην ιμπεριαλιστική και σιωνιστική κυριαρχία για λογαριασμό της Παλαιστίνης, ειδικά η Χαμάς. Η Χεζμπολάχ θεωρείται το μεγαλύτερο πρόβλημα για τις ΗΠΑ και το Ισραήλ.

Η Ρωσία, που πολεμά στο ουκρανικό μέτωπο.

Η Κίνα, την οποία θεωρούν την πρωταρχική απειλή για τις ΗΠΑ.

Το Ιράν, που μάχεται σώμα με σώμα με τις δυνάμεις των ΗΠΑ και του Ισραήλ στο πεδίο της χώρας της και όχι μόνο.

Η Συρία, που μάχεται 13 χρόνια και αντιστέκεται στην επιχείρηση καταστροφής που διεξάγουν εναντίον της οι ιμπεριαλιστές.

Αλλά σε αυτό το σημείο πρέπει να το έχουμε κατά νου: η συνεχιζόμενη ισραηλινή επιθετικότητα στη Γάζα σήμερα δεν μπορεί να θεωρηθεί ξεχωριστή από τη διχοτόμηση του Ιράκ, τη συνεχιζόμενη επιχείρηση διχοτόμησης της Συρίας και τον πόλεμο κατά του Ιράν.

Όλα αυτά υλοποιούνται ως απαίτηση του στρατηγικού στόχου των ΗΠΑ στη Δυτική Ασία. Αυτός ο στρατηγικός στόχος είναι η δημιουργία ενός δεύτερου Ισραήλ στην περιοχή (στμ: εννοεί το Κουρδιστάν).

Άξονας Ισραήλ – Ελλάδος – Κύπρου

Το Ισραήλ σχηματίζει συμμαχίες με βάση αυτή την ευθυγράμμιση και κάνει σχέδια ανάλογα. Οι αξιολογήσεις που έγιναν σε ισραηλινούς θεσμούς ασφαλείας τονίζουν ότι η ανάπτυξη της συμμαχίας με την Ελλάδα και τη Νότια Κύπρο είναι εξαιρετικά σημαντική.

Ο συνταξιούχος συνταγματάρχης Eran Lerman, πρώην στέλεχος του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας από το Ινστιτούτο Στρατηγικής και Ασφάλειας της Ιερουσαλήμ, εφιστά την προσοχή στη στρατηγική σημασία της Νότιας Κύπρου κάνοντας σύνδεση με τον επερχόμενο πόλεμο εναντίον της Χεζμπολάχ. Στην ανάλυσή του ο Lerman βλέπει τη Ρωσία, την Κίνα, το Ιράν και την Τουρκία στην ίδια πλευρά και υποστηρίζει ότι η συμμαχία του Ισραήλ με την Ελλάδα εναντίον αυτού του μετώπου έχει γίνει πιο σημαντική από ποτέ (JISS, 8 Σεπτεμβρίου 2024).

Ποιος έδωσε κουράγιο στον Δένδια;

Υπό αυτές τις συνθήκες, φαίνεται ότι η πολιτική ύφεσης με την Ελλάδα, με τον ισχυρισμό ότι αυτό βοηθά «να τεθούν σε τροχιά επαναπροσέγγισης οι σχέσεις της Τουρκίας με το ΝΑΤΟ και την Ε.Ε.», ενθάρρυνε περαιτέρω το αντίπαλο μέτωπο. Η πιο ξεκάθαρη ένδειξη αυτού είναι ότι ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας, παίρνοντας δίπλα του αξιωματικούς του στρατού στο Καστελόριζο, προκάλεσε την Τουρκία στις 13 Σεπτεμβρίου. Το υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας δεν έκανε καμία δήλωση για το θέμα αυτό.

Γίνεται εμφανές για άλλη μία φορά: Η πολιτική παράδοσης της οικονομίας στην αναζήτηση ζεστού χρήματος και της εξωτερικής πολιτικής στο ΝΑΤΟ προκαλεί σοβαρές αδυναμίες στα θέματα εθνικής ασφάλειας της Τουρκίας.



https://www.antinews.gr/58646/politiki/o-tromos-ton-geitonon/

Βόμβα Eurostat! - Αναθεωρεί προς τα πάνω το δημόσιο χρέος της Ελλάδας



 

Αυτή η αλλαγή, στο πλαίσιο εφαρμογής των νέων δημοσιονομικών κανόνων στην Ε.Ε., είναι ιδιαίτερα επώδυνη, επειδή θα ενσωματωθούν οι αναβαλλόμενοι τόκοι, που μέχρι στιγμής υπολογίζονται στα 12 με 12,5 δισ. ευρώ…

• Αυτή κι αν είναι βόμβα, οικονομικού περιεχομένου, τα «θραύσματα» της οποίας, μόλις σκάσει, μπορεί να προκαλέσουν ανυπολόγιστες ζημιές…

  • Από τον Ανδρέα Καψαμπέλη

• Τα άσχημα νέα έρχονται από τη Eurostat, η οποία προχωρεί, σύμφωνα με πληροφορίες, στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του δημόσιου χρέους με πρώτο, άμεσο, αποτέλεσμα την αναθεώρηση του ύψους του -για τη δική μας χώρα- προς τα πάνω και μάλιστα αναδρομικά!

• Αυτή η αλλαγή, στο πλαίσιο εφαρμογής των νέων δημοσιονομικών κανόνων στην Ε.Ε., είναι ιδιαίτερα επώδυνη για την Ελλάδα, επειδή θα ενσωματωθούν οι αναβαλλόμενοι τόκοι, που μέχρι στιγμής υπολογίζονται στα 12 με 12,5 δισ. ευρώ…

• Όταν μπήκαμε στα αδηφάγα Μνημόνια, συμφωνήθηκε οι τόκοι των δανείων να μην εμφανίζονται στο ελληνικό χρέος και η εγγραφή τους να πραγματοποιηθεί το 2032, όταν θα αρχίσει η διαδικασία αποπληρωμής τους.

• Αυτή η συμφωνία όμως τινάζεται στον αέρα και η προσθήκη τους στο ελληνικό χρέος ζητείται να γίνει «εδώ και τώρα», άντε μέσα στους προσεχείς μήνες…

• Η ενσωμάτωση των αναβαλλόμενων τόκων υπολογίζεται ότι θα προσθέσει επιπλέον 5-6 μονάδες στην αναλογία του χρέους προς το ΑΕΠ. Και αυτό σημαίνει ότι από 161,9% που είναι τώρα θα βρεθεί για τη χρήση του 2023 στο 167,5%. Το σοβαρότερο είναι ότι η εγγραφή των τόκων θα υπολογιστεί αναδρομικά από το 2012, άρα η αναθεώρηση προς τα πάνω θα αφορά κάθε χρονιά…

• Επίσης, στο χρέος του 2024 θα εγγραφεί επιπλέον 1 δισ. ευρώ. Το ίδιο θα γίνεται και σε καθεμιά από τις επόμενες χρήσεις, ώστε μέχρι το 2032 η συνολική επιβάρυνση να φτάσει στα 25 δισ. Γαϊτανάκι κανονικό δηλαδή…

• Για να πάρουμε μια πικρή γεύση αυτής της επιβάρυνσης, θυμίζουμε ότι το δημόσιο χρέος όταν η χώρα οδηγήθηκε στα σαγόνια του ΔΝΤ το 2010 ήταν ως ποσοστό του ΑΕΠ μόλις 126,8% και περίπου 270 δισ. ευρώ. Τώρα που έχουμε… βγει από τα Μνημόνια παίρνει κι άλλο την ανηφόρα!

• Αν μάλιστα η επίσημη αλλαγή επισυμβεί -σύμφωνα με το ένα σενάριο- από τις 17 Οκτωβρίου, το χρέος της Γενικής Κυβέρνησης θα εκτιναχθεί σε απόλυτους αριθμούς από τα 356,7 δισ. ευρώ στα 369,1 δισ. με την προσθήκη των 12,4 δισ. Το δεύτερο, πιο αδύναμο, σενάριο είναι να δοθεί μια παράταση έως τον ερχόμενο Μάρτιο. Όχι αργότερα…

• Οι πληροφορίες από το οικονομικό παρασκήνιο αναφέρουν ότι μεθοδεύτηκε η καραμπόλα αυτή για να «διευκολυνθεί» η Ιταλία και να μην υποβιβαστεί (τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας) στην τελευταία θέση της κατάταξης όσον αφορά την αναλογία χρέους προς ΑΕΠ, αφήνοντας σε εμάς (τους μονίμως πρόθυμους) αυτό το… προνόμιο.

• Το μόνο χρύσωμα του χαπιού (κωμικοτραγικό βεβαίως) είναι ότι στον προϋπολογισμό καταγράφονται κοντά στα 6 δισ. ετησίως για την εξυπηρέτηση του χρέους, συμπεριλαμβάνοντας και τον αναβαλλόμενο τόκο για καθαρά λογιστικούς λόγους. Η επιβάρυνση στο έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης θα είναι η πρώτη από τις υπόλοιπες παρενέργειες…



πηγή: https://www.dimokratia.gr/oikonomia/582763/vomva-eurostat-anatheorei-pros-ta-pano-to-dimosio-chreos-tis-elladas/

Ο "χάρτης" πληρωμών για την περίοδο 23 έως 27 Σεπτεμβρίου. - 2.311.018.321 ευρώ σε 4.197.273 δικαιούχους


 Κατά την περίοδο 23 έως 27 Σεπτεμβρίου, θα καταβληθούν 2.311.018.321 ευρώ σε 4.197.273 δικαιούχους, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e-ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.

1. Ειδικότερα από τον e-ΕΦΚΑ:
• Στις 25 και 27 Σεπτεμβρίου θα καταβληθούν 2.248.918.321 ευρώ σε 4.146.194 δικαιούχους για πληρωμή κύριων και επικουρικών συντάξεων μηνός Οκτωβρίου 2024.
• Από τις 23 μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου θα καταβληθούν 17.300.000 ευρώ σε 800 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.

2. Από την ΔΥΠΑ θα γίνουν οι εξής καταβολές:
• 18.000.000 ευρώ σε 30.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων.
• 700.000 ευρώ σε 1.000 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας.
• 20.000.000 ευρώ σε 19.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης.
• 100.000 ευρώ σε 200 δικαιούχους για προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα
• 6.000.000 ευρώ σε 80 δικαιούχους του προγράμματος «Σπίτι μου».

Όταν έχεις τέτοιους φίλους, τι τους θέλεις τους εχθρούς: Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν "προσγείωσε ανώμαλα" τον πρωθυπουργό: - Εσείς φταίτε για την ακρίβεια στο ρεύμα!!



 

Ατυχή κατάληξη είχε η προσπάθεια της κυβέρνησης να «πετάξει το μπαλάκι» για το ακριβό ρεύμα στις Βρυξέλλες, με την επιστολή Μητσοτάκη στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, καθώς το μπαλάκι... επιστρέφεται, με πλήρη απόρριψη των ελληνικών επιχειρημάτων. Ουσιαστικά, η Κομισιόν επισημαίνει ότι πρόβλημα του ακριβού ρεύματος στην Ελλάδα δεν είναι ευρωπαϊκό, αλλά ελληνικό.

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, όταν ρωτήθηκε χθες από δημοσιογράφο για τις αιτιάσεις που διαλαμβάνονται στην επιστολή Μητσοτάκη απάντησε με διπλωματική ευγένεια και γενικόλογες αναφορές, καθώς και με ευχολόγια περί της ανάγκης να πέσουν οι τιμές του ρεύματος στην Ευρώπη, κάτι που επισημαίνεται και στην έκθεση του Μάριο Ντράγκι, όπως σημείωσε η πρόεδρος της Κομισιόν.

Λίγες ώρες αργότερα, όμως, οι πραγματικές θέσεις της Κομισιόν εκφράσθηκαν με «διαρροή» από στέλεχος της Επιτροπής που δεν κατονομάζεται στο εξειδικευμένο σε θέματα ενέργειας διεθνές πρακτορείο ειδήσεων Montel. Από αυτή τη διαρροή προκύπτει ότι η Κομισιόν συνεργάζεται μεν με την Αθήνα για να βρεθούν λύσεις στο πρόβλημα της υπερβολικής επιβάρυνσης ευάλωτων καταναλωτών από τις υψηλές τιμές του ρεύματος, αλλά κατά τα άλλα απορρίπτει το σκεπτικό και τα επιχειρήματα που αναπτύσσει η ελληνική κυβέρνηση.

Σε ό,τι αφορά τις ενεργειακές αγορές χονδρικής της Ευρώπης, που λειτουργούν με βάση το Target Model, το οποίο αποτελεί κάτι σαν «ιερή αγελάδα» για την Κομισιόν, ο αξιωματούχος που μίλησε στο Montel ξεκαθαρίζει ότι δεν υπάρχει περίπτωση να γίνουν δεκτές προτάσεις περί επιβολής πλαφόν στις τιμές. Άλλωστε, πάγια θέση της Επιτροπής είναι ότι τέτοιες παρεμβάσεις εθνικών αρχών σε ένα σύστημα αγορών με ευρωπαϊκή εμβέλεια ουσιαστικά θα το καταργούσαν.

Ο αξιωματούχος, όμως, πετάει στην Αθήνα το «μπαλάκι» των ρυθμιστικών παρεμβάσεων, τονίζοντας ότι η Κομισιόν δεν θα είχε αντίρρηση αν επιβαλλόταν από την ελληνική κυβέρνηση ένα πλαφόν (ή, προφανώς, κάποια άλλη ρυθμιστική παρέμβαση) σε ό,τι αφορά την αγορά της λιανικής. Μέχρι τώρα, όμως, η κυβέρνηση έχει αρνηθεί να εξετάσει τέτοιες προτάσεις, παρότι έχουν συζητηθεί πολλές φορές στο παρελθόν, κυρίως επειδή θα εκδηλώνονταν ισχυρές αντιδράσεις από τις εταιρείες του ενεργειακού τομέα.

Σε κάθε περίπτωση, ο αξιωματούχος που μίλησε στο πρακτορείο απορρίπτει τις αιτιάσεις της ελληνικής κυβέρνησης, που έχουν διατυπωθεί κατ' επανάληψη τελευταία από τον αρμόδιο υπουργό Ενέργειας, Θ. Σκυλακάκη και επαναλαμβάνονται στην επιστολή Μητσοτάκη, σύμφωνα με τις οποίες για τη μεγάλη άνοδο των τιμών του ρεύματος μέσα στο καλοκαίρι «ενοχοποιείται» η αυξημένη ζήτηση από την Ουκρανία, που έχει υποστεί καταστροφή των ενεργειακών υποδομών της από τους Ρώσους και έχει μετατραπεί από εξαγωγέα σε εισαγωγέα ενέργειας.

Η Κομισιόν υποστηρίζει ότι δεν ευθύνεται η ζήτηση από την Ουκρανία για τις υψηλές τιμές του καλοκαιριού, καθώς τα μεγέθη αυτής της ζήτησης δεν είναι ικανά να επηρεάσουν σοβαρά το ευρωπαϊκό και το ελληνικό ενεργειακό σύστημα. Ο αξιωματούχος σημειώνει ότι οι τιμές στην Ελλάδα ήταν χαμηλότερες του ευρωπαϊκού μέσου όρου πριν το καλοκαίρι και αποδίδει τις υψηλές τιμές των θερινών μηνών σε προβλήματα του δικού μας συστήματος: ανισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης και έλλειψη ευελιξίας στο σύστημα, καθώς δεν υπάρχουν επαρκείς διασυνδέσεις και αποθήκευση.

Σημειώνεται ότι το πρόβλημα των υψηλών τιμών δημιουργήθηκε το καλοκαίρι με τους παρατεταμένους καύσωνες, καθώς η ζήτηση ενέργειας ήταν πολύ μεγάλη τις πρώτες βραδινές ώρες, λόγω της λειτουργίας των κλιματιστικών. Εκείνες τις ώρες, η παραγωγή από τις ΑΠΕ υποχωρούσε δραστικά και έμπαιναν στο σύστημα οι ακριβές μονάδες φυσικού αερίου, που ανέβαζαν στα ύψη τις τιμές, συμπαρασύροντας συνολικότερα τις τιμές χονδρικής. Σε αυτό το σημείο υπάρχει ένα σοβαρό πρόβλημα της ελληνικής ενεργειακής υποδομής, το οποίο «φωτογραφίζει» και η Κομισιόν: ενώ έχουμε μεγάλη παραγωγή από ΑΠΕ, δεν υπάρχουν επαρκή συστήματα αποθήκευσης (μπαταρίες), ώστε να μοιράζεται ισορροπημένα η ισχύς και τις ώρες όπου υπολειτουργούν τα φωτοβολταϊκά και οι ανεμογεννήτριες, με αποτέλεσμα να μπαίνουν στο σύστημα οι ακριβές μονάδες παραγωγής που ανεβάζουν τις τιμές.

Η συνέχεια αυτής της συζήτησης θα γίνει στη Βουδαπέστη, στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας, όμως γίνεται σαφές ότι η κυβέρνηση αποκλείεται να επιτραπεί από την Κομισιόν να στραφεί σε «εύκολες» λύσεις, όπως θα ήταν η επιβολή ρυθμίσεων στην αγορά χονδρικής και καλείται να αντιμετωπίσει άλλες στρεβλώσεις, διαρθρωτικού χαρακτήρα, για να επιτύχει μεσοπρόθεσμα τη μείωση των τιμών.





πηγή:!!https://www.sofokleousin.gr/xastouki-komision-stin-kyvernisi-ftaite-eseis-gia-to-akrivo-reyma#goog_rewarded


Υπουργός εργασίας: - Τα έκτακτα βοηθήματα των Χριστουγέννων θα τα δούμε εν ευθέτω χρόνω. - Τι είπε για την ΕΑΣ και την έκτακτη ενίσχυση των συνταξιούχων με προσωπική διαφορά.



Η Υπουργός Εργασίας, κα Νίκη Κεραμέως, μίλησε στο ραδιόφωνο των Παραπολιτικών 90,1 και στους δημοσιογράφους Στέλλα Γκαντώνα και Θανάση Φουσκίδη.

Για τις αυξήσεις των συντάξεων

Ο πρωθυπουργός στην ΔΕΘ εξήγγειλε δύο μέτρα σχετικά με τις συντάξεις το πρώτο είναι σχετικά με την αύξηση από 01/01/25 σε πάνω από 2 εκατομμύρια συντάξεις. Μια αύξηση η οποία γίνεται βάσει αλγορίθμου δηλαδή λαμβάνει υπόψη πραγματικά οικονομικά στοιχεία. Εν προκειμένου δηλαδή είναι το ημιάθροισμα του πληθωρισμό και της ανάπτυξης της οικονομίας. Η εκτίμηση που κάνουμε αυτή τη στιγμή για την αύξηση είναι ότι θα κυμανθεί από 2,2% έως 2,5% και μιλάμε για περισσότερες από 2 εκ. συντάξεις. Από το 2023 μέχρι τώρα η σωρευτική αύξηση των συντάξεων αγγίζει το 13%.

Αναφορικά με την ειδική συνεισφορά αλληλεγγύης

Όταν δίνεται μια αύξηση στις συντάξεις υπάρχει η πιθανότητα εάν ο συνταξιούχος ξεπερνάει το όριο μετά από το οποίο μπαίνει η ειδική συνεισφορά αλληλεγγύης, το οποίο είναι 1.400€ αντί να δει αύξηση να δει μείωση. Αυτό είναι κάτι που δεν το θέλουμε, είναι μια στρέβλωση και για αυτό εξήγγειλα ότι ετοιμάζουμε μια διόρθωση στο υφιστάμενο πλαίσιο σε σχέση με αυτό προκειμένου να μην συναντάμε αυτές τις περιπτώσεις. Αυτή η διόρθωσή θα έρθει πριν από τις αυξήσεις που θα γίνουν στις συντάξεις στο τέλος Δεκεμβρίου.

Για την προσωπική διαφορά

Ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε μια έκτακτη ενίσχυση των συνταξιούχων με προσωπική διαφορά. Μιλάμε για 670 χιλιάδες συνταξιούχους οι οποίοι θα έχουν και φέτος έκτακτη ενίσχυση. Τα ποσά τα έχουμε ανακοινώσει δηλαδή κάποιος ο οποίος έχει άθροισμα κύριων συντάξεων 700€ θα πάρει 200€, κάποιος ο οποίος έχει από 700 έως 1.100 θα πάρει 150€ και πάνω από 1.100 έως 1.600 θα πάρει 100€.

Για την έκδοση συντάξεων

Πλέον εκδίδονται 1.250 συντάξεις την ημέρα για να έχετε μια τάξη μεγέθους το 2021 εκδίδονταν 500. Άρα γίνονται συστηματικές προσπάθειες όλα τα τελευταία χρόνια προκειμένου διαρκώς να αυξάνουμε τους ρυθμούς, να μειώνουμε το χρόνο αναμονής για την απονομή της σύνταξης.

Σχετικά με το νέο επίδομα ανεργίας

Το πρόγραμμα αυτό είναι πιλοτικό εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης και έχουν δοθεί επιπλέον κονδύλια μόνο και μόνο για την υλοποίηση αυτού του πιλοτικού προγράμματος. Οι βασικές αλλαγές που θα δοκιμαστούν σε αυτό το νέο πρόγραμμα είναι δύο, η πρώτη έχει να κάνει με το να είναι πιο δίκαιο το επίδομα δηλαδή να λαμβάνει υπόψη την ασφαλιστική σου ιστορία. Πρέπει να υπάρχει ένα βασικό επίδομα και από εκεί και πάνω να υπάρχει ένα μπόνους το οποίο θα δίνεται λαμβάνοντας υπόψη την ασφαλιστική ιστορία του προσώπου άρα είναι πιο δίκαιο γιατί είναι ανταποδοτικό. Η δεύτερη αλλαγή έχει να κάνει με την πρόθεσή μας να γίνει εμπροστοβαρές. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι πρώτοι μήνες της ανεργίας είναι οι πιο δύσκολοι, θελουμε το κράτος να έρθει με ακόμα μεγαλύτερη υποστηρικτική δύναμη και διάθεση απέναντι στους ανέργους πλέον άρα θα δίνονται περισσότερα χρήματα τους πρώτους μήνες της δύσκολης αυτής περιόδου και μετά το ποσό αυτό θα βαίνει μειούμενο για να σε παρακινήσει στην εύρεση εργασίας. Εμείς δεν θέλουμε να συντηρούμε μια κοινωνία με επιδόματα, εμείς θέλουμε να στηρίζουμε τους πολίτες στη δύσκολη στιγμή αλλά μετά θέλουμε να τους παρακινήσουμε να σταθούν στα πόδια τους.

Αναφορικά με τα όρια συνταξιοδότησης

Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα σχέδιο για τη μεταβολή των ορίων.

Ερωτηθείσα αν θα πρέπει να περιμένουν οι χαμηλοσυνταξιούχοι και οι χαμηλόμισθοι έκτακτα βοηθήματα τα Χριστούγεννα

Θα το δούμε αυτό εν ευθέτω χρόνω.