Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2024

Ακούτε κύριε Μητσοτάκη;



Του Γιάννη Χ. Κουριαννίδη*

Είναι, νομίζω, χρήσιμο να διαβάσουμε τα λόγια που εκφώνησε ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων της χώρας του (31/8/2024), που συνέπεσε μάλιστα (τυχαίο;) με την 102η επέτειο της «Τουρκικής Ημέρας Νίκης εναντίον των Ελλήνων».

Ο μεγαλομανής γείτονας τόνισε μεταξύ άλλων και τα εξής (όπως μου τα μετέφερε σε μήνυμά του ο καλός φίλος και βαθύς γνώστης της τουρκικής πραγματικότητας Λεωνίδας Κουμάκης):

 «Εμείς πώς μπορούμε να γυρίσουμε την πλάτη μας στην Ιερουσαλήμ, όπου οι πρόγονοί μας τη διοίκησαν με ειρήνη και δικαιοσύνη; 

Εμείς πώς μπορούμε να κρατάμε κλειστά τα μάτια μας για την Παλαιστίνη, όπου ο Μουσταφά Κεμάλ είχε πολεμήσει για να μην μπει η αρβύλα του εχθρού; 

Πώς μπορούμε να κλείσουμε τα αυτιά μας στις κραυγές των αδελφών μας Παλαιστινίων, που εδώ και 11 μήνες το Ισραήλ τούς ασκεί γενοκτονία; 

Ποιος μπορεί να χωρίσει την Κωνσταντινούπολη από την Ιερουσαλήμ; 

Ποιος μπορεί να αποκόψει τη Γάζα από το Γκαζίαντεπ; 

Όποιος προσπαθεί να περιορίσει τον ορίζοντα της Τουρκίας σε 782.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα, αν δεν είναι αγνώμων, τότε σίγουρα είναι ξένος σε αυτά τα εδάφη. 

Δεν υποχωρήσαμε και δεν θα υποχωρήσουμε σε όσους προσπαθούν να μας περιορίσουν σε ρηχά νερά. 

Από τη Συρία μέχρι το Βόρειο Ιράκ και από τη Λιβύη μέχρι τη Σομαλία, οι Ένοπλες Δυνάμεις μας εκπληρώνουν με τιμή τα καθήκοντά τους, όπου κι αν έχουν αποστολή. 

Θα σκεφτόμαστε με επίκεντρο την Τουρκία, αλλά θα διατηρήσουμε το όραμά μας αρκετά ευρύ, ώστε να καλύπτει τον κόσμο. Όπου έχουμε έναν ομογενή από την Αδριατική μέχρι και τις στέπες της Ασίας, τότε η υπόθεσή του είναι δική μας υπόθεση. Από τον Καύκασο μέχρι και την Αφρική, όπου έχουμε έναν αδελφό μας, το ντέρτι του είναι και δικό μας ντέρτι».

Απροκάλυπτα, δηλαδή, αμφισβητεί τα σημερινά σύνορα της χώρας του, δείχνοντας να ασφυκτιά στα… μόλις 782.000 τετρ. χιλιόμετρα που κατέκτησαν οι πρόγονοί του, αφού προηγουμένως γενοκτόνησαν τους ελληνικούς και λοιπούς πληθυσμούς της Μικράς Ασίας, πρακτική που συνεχίζεται ανεμπόδιστα μέχρι και στις μέρες μας εναντίον του κουρδικού έθνους.

Ο απίστευτος γεωγραφικός μεγαλοϊδεατισμός του δεν περιορίζεται μόνο εναντίον των γειτονικών χωρών του, αλλά φτάνει μέχρι την Ιερουσαλήμ, τη Λιβύη, τη Σομαλία και την Αδριατική!

Κι όμως, αυτή η ηγετική καρικατούρα αποτελεί συνομιλητή όλων των μεγάλων δυνάμεων του κόσμου, που δείχνουν γοητευμένοι τόσο από τη στρατιωτική ισχύ της χώρας του όσο και από τη «σουλτανική» δυναμική που αποπνέει η εν γένει φυσιογνωμία του ίδιου.

Στην περίπτωση της Ελλάδας, όμως, δεν μπορούμε να μιλήσουμε για γοητεία. Είναι φανερό ότι ο πολιτικός κόσμος της πατρίδας μας διακατέχεται από ένα σύνδρομο ραγιαδισμού, ως κατάλοιπο της κοτσαμπάσικης νοοτροπίας που υπερίσχυσε έναντι του φρονήματος των αγωνιστών της εθνεγερσίας μας.

Μη τολμώντας να αντιμετωπίσουν, είτε με την ισχύ του Αχιλλέα είτε με το πνεύμα του Οδυσσέα, τον θρασύ και προκλητικό γείτονα, περιορίζονται κατά περίπτωση είτε σε κάποια προσπάθεια κατευνασμού του είτε σε σπασμωδικές διπλωματικές ή άλλες ενέργειες, που κατά κανόνα αποτυγχάνουν προσκρούοντας πάνω στις σταθερές θέσεις και τις πολιτικές της Τουρκίας, τις οποίες υπερασπίζεται με συνέπεια, ασχέτως πολιτικού προσανατολισμού των κυβερνήσεών της. Ας μη λησμονούμε, εξάλλου, ότι ο «σοσιαλιστής» Ετσεβίτ ήταν αυτός που εισέβαλε στην Κύπρο το 1974.

Όταν, λοιπόν, οι Τούρκοι ναυτικοί δόκιμοι ακούν για «οράματα που καλύπτουν όλο τον κόσμο» και οι Έλληνες ότι «δεν διεκδικούμε τίποτα», τότε δεν δικαιούμαστε να αισιοδοξούμε για τίποτα. Πόσο μάλλον όταν περιμένεις να περισώσουν το όποιο εναπομείναν γόητρό σου οι «σύμμαχοί» σου!

*Διευθυντής περιοδικού «Ενδοχώρα»

endohora@yahoo.gr



πηγή:https://www.antinews.gr/57985/antitheseis/akoyte-kyrie-mitsotaki/

Κυβέρνηση: - Περιμένοντας την επενδυτική βαθμίδα - Έρχονται ΠΕΝΤΕ κρίσιμες αξιολογήσεις της οικονομίας από τους ξένους οίκους



Η κυβέρνηση θα "ανέβει" στη ΔΕΘ το επόμενο Σαββατοκύριακο, αλλά ένα μέρος της σκέψης της θα βρίσκεται στις δύο επόμενες αξιολογήσεις της ελληνικής οικονομίας που θα γίνουν μέσα στο επόμενο δεκαπενθήμερο. 

Η πρώτη αφορά την αξιολόγηση από τον καναδικό οίκο DBRS που έχει προγραμματιστεί για τις 6 Σεπτεμβρίου, μία μέρα πριν την ομιλία και τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη από το βήμα της ΔΕΘ.  Γι’ αυτό και το στίγμα που θα δώσει ο καναδικός οίκος θεωρείται ιδιαίτερης αξίας, όχι μόνο για την ελληνική οικονομία αλλά γενικότερα για το πολιτικό περιβάλλον που θα διαμορφωθεί το επόμενο Σαββατοκύριακο. 

Η δεύτερη αφορά την αξιολόγηση από τον οίκο Moody’s, η οποία θα είναι ακόμη μεγαλύτερης κρισιμότητας, καθώς ο αμερικανικός οίκος είναι ο μόνος που έως τώρα δεν έχει δώσει στη χώρα μας την επενδυτική βαθμίδα

Αργότερα, στις 18 Οκτωβρίου θα ακολουθήσει η αξιολόγηση από τον οίκο Standard & Poor’s o οποίος ήδη έχει αναβαθμίσει τις προοπτικές της οικονομίας από σταθερές σε θετικές, διατηρώντας το ελληνικό αξιόχρεο στην επενδυτική βαθμίδα. 

Ο οίκος Fitch θα αξιολογήσει την ελληνική οικονομία στις 22 Νοεμβρίου. Στην τελευταία αξιολόγησή του, τον Ιούνιο, είχε διατηρήσει σταθερές τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας και το αξιόχρεο στην ελάχιστη επενδυτική βαθμίδα. 

Ο νέος κύκλος της πιστοληπτικής αξιολόγησης της οικονομίας θα ολοκληρωθεί στις20 Δεκεμβρίου από τον γερμανικό οίκο SCOPE. 

Η Κυβέρνηση προσδοκά ότι από το νέο αυτόν γύρο αξιολογήσεων θα ενισχυθεί περαιτέρω η εικόνα της Ελλάδας στις αγορές, δεδομένου μάλιστα, ότι από το βήμα της ΔΕΘ ο Πρωθυπουργός, παρά τις εξαγγελίες για τη συνέχιση της πολιτικής μείωσης των φόρων, θα στείλει μήνυμα διατήρησης της πολιτικής δημοσιονομικής πειθαρχίας και των δεσμεύσεων που απορρέουν για τη χώρα από τους νέους κανόνες της ΕΕ. Αυτό αφορά την συνέχιση της πολιτικής πρωτογενών πλεονασμάτων στο 2,1% του ΑΕΠ που προβλέπει το μεσοπρόθεσμο για τα επόμενα χρόνια,  όπως και την τήρηση του ορίου 3% στην αύξηση των δαπανών για το 2025.   

 Σε ότι αφορά τις επισημάνσεις που αναμένονται από τους ξένους οίκους είναι ενδεικτικές αυτές που περιείχε η τελευταία έκθεση αξιολόγησης τον Ιούνιο από τον οίκο Fitch. Σε αυτήν αναφέρεται μεταξύ άλλων:

Δυνατότητες και κίνδυνοι 

-Η αξιολόγηση της Ελλάδας αντικατοπτρίζει τα επίπεδα του κατά κεφαλήν εισοδήματος και τους δείκτες διακυβέρνησης, που βρίσκονται πολύ πάνω από τον διάμεσο των χωρών που αξιολογούνται στη βαθμίδα "BBB", καθώς και την αξιοπιστία πολιτικής που υποστηρίζεται από τη συμμετοχή στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Ευρωζώνη. Αυτά τα δυνατά σημεία αντιρροπίζονται από τις "κληρονομιές" της κρίσης δημόσιου χρέους, οι οποίες περιλαμβάνουν μεγάλα αποθέματα δημόσιου και εξωτερικού χρέους, καθώς και υψηλή - αν και μειούμενη - ανεργία, χαμηλή μεσοπρόθεσμη δυναμική ανάπτυξης και ορισμένες επίμονες ευπάθειες στον τραπεζικό τομέα.

Έσοδα

- Είναι ορατή μια ισχυρή δέσμευση για δημοσιονομική σύνεση, με τα μεσοπρόθεσμα δημοσιονομικά σχέδια της κυβέρνησης να υποστηρίζονται από τις συντηρητικές εκτιμήσεις του οικονομικού επιτελείου της Ελλάδας για τα έσοδα, τη στιγμή που οι αρχές προχωρούν σε φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις για την αύξησή τους (συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της φοροδιαφυγής μεταξύ των αυτοαπασχολούμενων και της προώθησης των ηλεκτρονικών συναλλαγών). Η επιτυχής αύξηση των εσόδων θα μπορούσε να δημιουργήσει κάποιο δημοσιονομικό χώρο, αν και το νέο ευρωπαϊκό δημοσιονομικό πλαίσιο θέτει ορισμένα όρια στις πρόσθετες δαπάνες.

Δημόσιο χρέος

- Ο συνδυασμός ισχυρών δημοσιονομικών αποτελεσμάτων, σταθερού κόστους τόκων και μέτριας ονομαστικής ανάπτυξης θα συνεχίσει να οδηγεί τον δείκτη δημόσιου χρέους/ΑΕΠ χαμηλότερα, στο 147,3% το 2025 (από 161,9% το 2023) και κάτω από το 140% το 2028. Αυτό θα αποτελούσε μια ουσιαστική προσαρμογή (ο λόγος είχε φτάσει στο 207% το 2020), ωστόσο θα εξακολουθούσε να αφήνει το χρέος πολύ πάνω από το μέσο όρο των χωρών με πιστοληπτική αξιολόγηση "BBB" (55%) και εκείνων της ευρωζώνης (89,9%). 

Υποχρεώσεις


 -Υπάρχει κάποια αβεβαιότητα δεδομένων ορισμένων κληρονομημένων από το παρελθόν ζητημάτων, αν και δεν θα επηρεάσουν αρνητικά τη βελτιούμενη απόδοση της Ελλάδας στη διαχείριση των δημόσιων οικονομικών της. Οι ενδεχόμενες υποχρεώσεις είναι περίπου 29 δισεκατομμύρια ευρώ (12% του ΑΕΠ, συμπεριλαμβανομένων 17 δισεκατομμυρίων ευρώ των εγγυήσεων του "Ηρακλή"), ενώ μια πιθανή απόφαση της Eurostat το επόμενο έτος να αναταξινομήσει τους αναβαλλόμενους τόκους των δανείων του EFSF θα μπορούσε να προσθέσει 12 δισεκατομμύρια ευρώ (5,6%) στο απόθεμα χρέους της Ελλάδας. Αυτό δεν πρόκειται να επηρεάσει τις ακαθάριστες απαιτήσεις χρηματοδότησης ή τις προσδοκίες για συνεχιζόμενη απομόχλευση του δημόσιου χρέους.

Ανάπτυξη 


- Η αύξηση του πραγματικού ΑΕΠ θα επιταχυνθεί στο 2,3% το 2024 και στο 2,4% το 2025 (από 2% το 2023), πολύ πάνω από τον μέσο όρο της ευρωζώνης (1,1%), βοηθώντας τη χώρα να επιτύχει κάποια σύγκλιση με τα εισοδήματα των προηγμένων χωρών της ζώνης του ευρώ. Η οικονομική ανάπτυξη θα λάβει ώθηση από τις αυξήσεις των πραγματικών μισθών, τη συνεχή αύξηση της απασχόλησης και τις σταθερές επενδύσεις. Αναμένεται ότι οι επενδύσεις που σχετίζονται με το Ταμείο Ανάκαμψης θα επιταχυνθούν, με την απορρόφηση των επιχορηγήσεων να κορυφώνεται στο 3% του ΑΕΠ το 2026, από 1% το 2023, με θετικές επιπτώσεις στις ιδιωτικές επενδύσεις και την κατανάλωση.

Τράπεζες

-Οι ελληνικές τράπεζες έχουν διατηρήσει υψηλή ρευστότητα και ισχυρή κερδοφορία, υποστηριζόμενες από τα υψηλότερα επιτόκια στην ευρωζώνη, την ολοκλήρωση της αναδιάρθρωσης και την εκκαθάριση του ισολογισμού τους, σημειώνει ο αμερικανικός οίκος. Ο συνολικός δείκτης κεφαλαίων τους αυξήθηκε στο 18,8% στο τέλος του 2023, λίγο χαμηλότερα από τον μέσο όρο της ευρωζώνης (19,7%). Ο δείκτης των ενοποιημένων μη εξυπηρετούμενων δανείων (NPLs) μειώθηκε περαιτέρω στο 6,2% στο τέλος του 2023 (από 8,7% στο τέλος του 2022) και αναμένεται  να αποκλιμακωθεί περαιτέρω το 2024-2025 λόγω ενός συνδυασμού οργανικών ενεργειών και μικρών πωλήσεων χαρτοφυλακίων.

Ισοζύγιο

- Οι χαμηλότερες τιμές των βασικών εμπορευμάτων και η ισχυρή αύξηση των εξαγωγών υπηρεσιών συνέβαλαν σε ταχεία μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών το 2023, αν και, στο 6,3% του ΑΕΠ, παραμένει μεταξύ των υψηλότερων στην ευρωζώνη. Αναμένεται μια πιο σταδιακή μείωση του ελλείμματος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών το 2024-2025, εν μέρει λόγω της προβλεπόμενης ανάκαμψης της εξωτερικής ζήτησης για αγαθά και των συνεχιζόμενων ισχυρών επιδόσεων του τουρισμού (τα έσοδα κατέγραψαν ρεκόρ 18 δισ. ευρώ το 2023).




πηγή: https://www.capital.gr/oikonomia/3857004/duo-krisimes-axiologiseis-tis-oikonomias-apo-tous-xenous-oikous-ton-septembrio-ti-perimenei-to-upourgeio-oikonomikon/

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ σαν Σήμερα: - Πρωθυπουργός και Υπουργός οικονομικών στους συνταξιούχους: - Προτιμάμε την επενδυτική βαθμίδα από εσάς - Σας δίνουμε κάτι λίγα .. και τα ξαναλέμε


Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου 2023

ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ: 



 Με την επενδυτική βαθμίδα  ως βασική προϋπόθεση για το επόμενο διάστημα πρόκειται ο πρωθυπουργός κ Κυριάκος Μητσοτάκης να ανέβει στην Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης 

Όπως εγκαίρως σας έχω ενημερώσει μόνο τυχαία δεν είναι η "τσιγκουνιά"  του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Κωστή Χατζηδάκη. Έχει να κάνει με το γεγονός του μηνύματος προς τις αγορές

Ψίχουλα για τους πληβείους

Και επειδή ο υπέρτατος στόχος στους επόμενους μήνες, καλώς εχόντων των πραγμάτων και μέχρι τις αρχές του 2024, είναι η επενδυτική βαθμίδα, ως εκ τούτου όσοι πήρατε -πήρατε. 

Αυτοί που έχουν λαμβάνειν πλέον οι δυστυχείς- "χαμένοι"  αρχής γενομένης από τον Έβρο και πάει λέγοντας

 Α, και κάτι ψίχουλα για τους πληβείους, που δεν τολμούν να περάσουν την πόρτα του σούπερ μάρκετ. 

Στοχευμένα, όπως λένε! Να δούμε πως θα βγει ο χειμώνας που δεν άρχισε ακόμα….

Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών: - Κάπου ώπα παιδιά! - ΝΑΙ υπάρχει ακρίβεια! - Δεν εκλεγήκαμε για να τα αλλάξουμε όλα με ένα θαύμα

 




Κάπου ώπα παιδιά! Ποτέ δεν ισχυριστήκαμε ότι η Ελλάδα πλούτισε ξαφνικά, ότι έγινε Ελβετία και Σουηδία. Αλλά κι αυτή η προσπάθεια να μας παρουσιάσουν ορισμένοι ότι, αντί να πάμε μπρος, πάμε πίσω κι ότι σε λίγο θα γίνουμε σαν ορισμένες χώρες της Αφρικής, παραπάει!

Είπαμε, ναι, υπάρχει ακρίβεια, όπως και σε όλη την Ευρώπη και την Αμερική. Υπάρχουν μεγάλες πληγές από την περασμένη δεκαετία. Υπάρχει ακόμα μεγάλη ανηφόρα που πρέπει να ανέβουμε. Αλλά δεν εκλεγήκαμε για να τα αλλάξουμε όλα με ένα θαύμα από τη μια στιγμή στην άλλη. Εκλεγήκαμε, με ένα ρεαλιστικό πρόγραμμα, για να βελτιώσουμε όσο περισσότερο γίνεται την κατάσταση. Και σήμερα μπορούμε να πούμε - κι όποιος θέλει ας επιχειρήσει να το διαψεύσει - ότι η Ελλάδα τα τελευταία πέντε χρόνια πάει μπροστά με ταχύτητα που, αν δεν είναι η μεγαλύτερη, είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27.
Θεωρίες; Καθόλου! Το αποδεικνύουν τα στοιχεία της Κομισιόν, του ΟΟΣΑ και άλλων διεθνών οργανισμών που δείχνουν ανάμεσα στα άλλα τα ακόλουθα:
- Η Ελλάδα είναι στην 1η θέση στη μείωση του ποσοστού ανεργίας από οποιαδήποτε άλλη χώρα της Ε.Ε.
- Η Ελλάδα είναι στην 1η θέση στην ποσοστιαία αύξηση του όγκου επενδύσεων.
- Η Ελλάδα είναι στην 1η θέση στη μείωση του λόγου δημοσίου χρέους ως προς ΑΕΠ.
- Η Ελλάδα είναι στην 1η θέση στην αύξηση μεριδίου στις παγκόσμιες εξαγωγές αγαθών.
- Η Ελλάδα είναι στην 1η θέση στην αύξηση επιπέδου ανταγωνισμού, όπως αυτό ορίζεται και μετριέται από τον ΟΟΣΑ.
- Η Ελλάδα είναι στην 1η θέση όσον αφορά τη μείωση της διαφοράς απόδοσης (spread) έναντι του γερμανικού δεκαετούς ομολόγου.
- Η Ελλάδα είναι η χώρα με τον χαμηλότερο σωρευτικό πληθωρισμό σε όλη την ΕΕ. Ακόμα και στον πληθωρισμό τροφίμων, που πράγματι υπάρχει σοβαρό θέμα, το πρόβλημα είναι ελαφρώς μικρότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ (αύξηση 25,8% έναντι 26,1%).
Και πάλι θα υπάρξουν πολλοί που θα πουν “Δεν βλέπεις ότι ακόμα υπάρχει μια σειρά από προβλήματα, ότι υπάρχει ανεργία, ότι υπάρχει φτώχεια, ότι υπάρχουν ανισότητες; Πού ζεις εσύ και δεν τα βλέπεις;” Αυτά που επαναλαμβάνονται κάθε μέρα. Λοιπόν, ακούστε: Μπορεί άραγε κανείς να αμφισβητήσει ότι έχουν βρει δουλειά, με βάση το ΕΡΓΑΝΗ, 500.000 Έλληνες την τελευταία πενταετία; Είναι μικρό πράγμα; Μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ότι ο κατώτατος μισθός ανέβηκε από 650 ευρώ το 2019 σε 830 ευρώ το 2024 και ότι αυτό είναι μια αύξηση 27%, ενώ ο πληθωρισμός σωρευτικά θα έχει ανέβει 16,5%; Αμφισβητήσει κανείς ότι, με βάση τις ανακοινώσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το πραγματικό κατά κεφαλή εισόδημα έχει αυξηθεί 7,7% την τελευταία πενταετία, ποσοστό υπερδιπλάσιο του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (3,3%) και σχεδόν τριπλάσιο της ευρωζώνης (2,3%);
Ακόμα μια φορά υπογραμμίζω προβλήματα υπάρχουν πολλά και σημαντικά. Αλάθητοι δεν είμαστε. Αλλά αυτό για το οποίο εκλεγήκαμε, να ανεβάσουμε δηλαδή την ελληνική οικονομία ψηλότερα, το πετυχαίνουμε κάθε μέρα. Και κάτι ακόμα: Αλαζόνες δεν είμαστε, αλλά δεν πρόκειται να προσχωρήσουμε και εμείς στο εθνικό μοιρολόι ορισμένων που έχουν κάνει την κλάψα επάγγελμα! Δεν θα αγνοούσαμε μόνο τη δική μας δουλειά και όσα λένε οι διεθνείς οργανισμοί, θα αγνοούσαμε και τις προσπάθειες του ελληνικού λαού!

Συντάξεις: - Ο ΕΦΚΑ έκοψε την σύνταξη μηνός Σεπτεμβρίου σε χιλιάδες συνταξιούχους γιατί ......!!


 Με μια ξαφνική απόφασή του το ταμείο στερεί κάθε πόρο επιβίωσης χιλιάδες ασφαλισμένους, πολλοί εκ των οποίων αδίκως έχουν χαρακτηριστεί σαν οφειλέτες. Η διακοπή καταβολής αποδοχών αφορά, κυρίως, όσους είχαν αυτοτελές δικαίωμα σύνταξης από άλλη-προηγηθείσα- δραστηριότητα και, παράλληλα, συνέχισαν την απασχόληση (κυρίως ως ελεύθεροι επαγγελματίες).

Αν από τη νέα επαγγελματική δραστηριότητα προκύπτουν οφειλές, ο ΕΦΚΑ παρακρατεί ολόκληρη τη σύνταξη από προηγούμενη ενασχόληση (π.χ. ιδιωτικού ή δημοσίου υπαλλήλου) για την εξόφληση του χρέους. Δεν περιορίζεται καν σε μέρος αυτής ώστε να απομείνουν έστω οι ελάχιστοι πόροι διαβίωσης του ασφαλισμένου…

Ωστόσο, στις περισσότερες περιπτώσεις οι εν λόγω συνταξιούχοι (σ.σ. χωρίς σύνταξη πλέον) αμφισβητούν αυτή την οφειλή γιατί έχουν διακόψει την επαγγελματική τους δραστηριότητα. Σε πολλές δε περιπτώσεις η αναστολή λειτουργίας διαρκεί από την περίοδο των μνημονίων και, εν πάση περιπτώσει, εδώ και 8 ή 10 χρόνια.

Ταυτόχρονα, όπως λένε οι, άνευ σύνταξης, οφειλέτες, ο ΕΦΚΑ δεν δεχόταν τη διακοπή ασφάλισης καθώς δεν υπήρχε διάλυση της εταιρείας (Ανώνυμη, Ομόρρυθμη κ.λπ.) από την εφορία. Ωστόσο, μια υπερχρεωμένη εταιρεία με υποχρεώσεις προς τρίτους δεν αποσείεται παρά μόνο με μεταβίβαση (σ.σ. πράγμα απίθανο για μια χρεοκοπημένη επιχείρηση) ή με δικαστική πράξη. Η οποία, εκτός από χρονοβόρα, είναι και κοστοβόρα (για ένα χρεοκοπημένο επιχειρηματία, έστω και εάν μέχρι πρόσφατα ελάμβανε σύνταξη από προηγούμενο θεμελιωμένο δικαίωμα).

Το εντυπωσιακό με την περιπτώση των συνταξιούχων-«οφειλετών» είναι ότι ο ΕΦΚΑ δεν αναγνωρίζει ούτε ένα ελάχιστο ποσό για εύλογες δαπάνες διαβίωσης. Ο οποιοσδήποτε τρίτος δεν θα μπορούσε να κατάσχει την εν λόγω σύνταξη (αποδοχές) μέχρι του ποσού των 1.300-1.500 ευρώ το μήνα (αναλόγως των οικογενειακών υποχρεώσεων), μέσω του ακατάσχετου τραπεζικού λογαριασμού.

Ωστόσο, ο ΕΦΚΑ σαν εκδότης της σύνταξης διακόπτει την καταβολή και μεταφέρει ολόκληρο το ποσό αυτής στη αποπληρωμή ενός χρέους. Το οποίο, σε πολλές περιπτώσεις, βαραίνει έναν «οφειλέτη» ακριβώς επειδή έχει παγιδευτεί και αδυνατεί να τερματίσει μια επαγγελματική ασχολία που ξεκίνησε πολύ παλαιότερα και πλέον έχει χρεοκοπήσει. Δεν μπορεί δηλαδή να κάνει αναδιάρθρωση ούτε να βάλει λουκέτο.

Ταυτόχρονα, ο συνταξιούχος (χωρίς αποδοχές) και «οφειλέτης» συνεχίζει, σύμφωνα με τις διαταξεις του ΕΦΚΑ, να δημιουργεί χρέη, αφού αδυνατεί να διαλύσει την εταιρεία του και έτσι να προσκομίσει τα «δικαιολογητικά» της εφορίας στο ασφαλιστικό ταμείο.

Γιατί ο ΕΦΚΑ δεν δέχεται ότι έπαυσε η λειτουργία χωρίς της «βούλα» της αρμόδιας ΔΟΥ…

Κατ αυτόν τον τρόπο εκατοντάδες συνταξιούχοι παραμένουν χωρίς σύνταξη, ενώ τα δικαστικά πινάκια θα γεμίσουν και πάλι με αγωγές αμφισβήτησης του χρέους και εντολές και προσωρινές διαταγές για απόδοση, έστω μέρους της σύνταξης. Κάτι που αποτελεί όρος επιβίωσης για τους περισσοτέρους….



πηγή:https://www.ieidiseis.gr/oikonomia/260543/o-efka-ekopse-ti-syntaksi-septemvriou-to-provlima-me-ti-mi-dialysi-xreokopimenon-epixeiriseon


Διοικητής Τράπεζας της Ελλάδος: - Οι 7+1 Θανάσιμες Πληγές της Ελληνικής Οικονομίας

 




Σε πρόσφατο άρθρο του, ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος, Γιάννης Στουρνάρας, ανέδειξε επτά κρίσιμες διαρθρωτικές αδυναμίες που απειλούν τη σταθερότητα και την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. Αυτές οι αδυναμίες, αν και γνωστές, συνεχίζουν να λειτουργούν ως εμπόδια στην προσπάθεια της χώρας να εδραιώσει τη θέση της σε ένα ανταγωνιστικό διεθνές περιβάλλον. Η αντιμετώπισή τους απαιτεί στοχευμένες παρεμβάσεις και στρατηγικές πρωτοβουλίες, οι οποίες μπορούν να συμβάλουν ουσιαστικά στην αναβάθμιση της ελληνικής οικονομίας.

{1/7}. Πρώτον, η έλλειψη ανταγωνισμού σε πολλούς κλάδους της οικονομίας δημιουργεί σοβαρά προβλήματα, αυξάνοντας τις τιμές και περιορίζοντας την καινοτομία. Η ενίσχυση των ρυθμιστικών αρχών, όπως η Επιτροπή Ανταγωνισμού, είναι απαραίτητη για την αποτροπή των ολιγοπωλίων και την ενίσχυση της διαφάνειας στην αγορά. Επιπλέον, η απλοποίηση των διαδικασιών για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων θα μπορούσε να προσελκύσει περισσότερους «παίκτες» στην αγορά, προάγοντας έτσι τον ανταγωνισμό. Παράλληλα, η διαφάνεια στις δημόσιες προμήθειες, δηλαδή οι διαδικασίες μέσω των οποίων το κράτος προμηθεύεται αγαθά και υπηρεσίες από τον ιδιωτικό τομέα θα πρέπει να είναι ανοιχτές, δίκαιες και προσβάσιμες σε όλες τις επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή τις διασυνδέσεις τους. Τέλος, η προώθηση της επιχειρηματικότητας μέσω φορολογικών κινήτρων (όπως μειώσεις φόρων ή απαλλαγές) θα ενθαρρύνει την ίδρυση και ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων.

{2/7}. Το υψηλό δημόσιο χρέος αποτελεί ακόμη μια μεγάλη πρόκληση, περιορίζοντας τις δημοσιονομικές δυνατότητες της χώρας. Η δημοσιονομική πειθαρχία και η βιώσιμη διαχείριση του χρέους είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των αγορών. Η αναδιάρθρωση των δημόσιων δαπανών με στόχο τη βελτίωση της αποδοτικότητας και η προώθηση στρατηγικών ιδιωτικοποιήσεων μπορούν να συμβάλουν στη μείωση του χρέους. Παράλληλα, η βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης μέσω της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής είναι απαραίτητη για τη διασφάλιση επαρκών εσόδων.

{3/7}. Το επενδυτικό κενό, δηλαδή η διαφορά μεταξύ των επενδυτικών αναγκών της οικονομίας και των πραγματικών επενδύσεων που πραγματοποιούνται, παραμένει σημαντικό και περιορίζει την οικονομική ανάπτυξη και την απασχόληση. Η δημιουργία ενός ελκυστικού επενδυτικού περιβάλλοντος, μέσω της μείωσης της φορολογίας και της σταθεροποίησης του φορολογικού πλαισίου, είναι καίριας σημασίας. Επιπλέον, η ενίσχυση των δημόσιων επενδύσεων σε τομείς όπως οι υποδομές και η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης. Η αποτελεσματική αξιοποίηση των ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων, όπως το Ταμείο Ανάκαμψης, είναι επίσης κρίσιμη για την κάλυψη του επενδυτικού κενού.

{4/7}. Η χαμηλή αποταμίευση των νοικοκυριών αποτελεί μια ακόμη αδυναμία που επηρεάζει αρνητικά την εσωτερική χρηματοδότηση των επενδύσεων. Η πραγματικότητα είναι ότι 7 στους 10 καταθέτες έχουν λιγότερα από 1.000 ευρώ στον τραπεζικό τους λογαριασμό. Η προώθηση προγραμμάτων χρηματοοικονομικής εκπαίδευσης (personal finance) και η παροχή φορολογικών κινήτρων για αποταμιευτικά προϊόντα θα μπορούσαν να ενισχύσουν την αποταμιευτική συνείδηση των πολιτών. Η ανάπτυξη ελκυστικών αποταμιευτικών προϊόντων και η βελτίωση της απασχόλησης, που θα οδηγήσει σε υψηλότερα εισοδήματα, είναι επίσης απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση αυτής της πρόκλησης.

{5/7}. Η χαμηλή διαρθρωτική ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας αποτελεί έναν ακόμη ανασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη. Η επένδυση στην καινοτομία και την έρευνα μέσω κέντρων αριστείας σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη τεχνολογιών και προϊόντων με διεθνή ανταγωνιστικότητα. Η ανασυγκρότηση της βιομηχανίας με έμφαση στις εξαγωγές, η υποστήριξη στρατηγικών κλάδων όπως η υψηλή τεχνολογία και η πράσινη ενέργεια, είναι επίσης απαραίτητα βήματα. Η απλοποίηση των αδειοδοτικών διαδικασιών και η ταχεία επίλυση επιχειρηματικών υποθέσεων θα ενισχύσουν το επιχειρηματικό περιβάλλον. Τέλος, η ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών και η ανάπτυξη ψηφιακών υποδομών είναι κρίσιμες για την αύξηση της παραγωγικότητας και της διεθνούς δικτύωσης, οδηγώντας την Ελλάδα σε ένα μοντέλο ανάπτυξης βασισμένο στη γνώση, την καινοτομία και την εξωστρέφεια.

{6/7}. Η υψηλή ανεργία, ειδικά μεταξύ των νέων, συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα της χώρας. Η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας μέσω επενδύσεων σε τομείς με υψηλή προστιθέμενη αξία, όπως η πράσινη ενέργεια και η τεχνολογία, είναι κρίσιμης σημασίας. Οι ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης, όπως τα προγράμματα επιδότησης εργασίας και κατάρτισης, μπορούν να βοηθήσουν στην επανένταξη των ανέργων στην αγορά εργασίας. Επιπλέον, η στήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας και η προώθηση ευέλικτων μορφών απασχόλησης (μερική απασχόληση, τηλεργασία, εποχιακή εργασία, συμβάσεις έργου, ευέλικτο ωράριο εργασίας κλπ.) με διασφάλιση των δικαιωμάτων είναι επίσης σημαντικά μέτρα.

{7/7}. Η γήρανση του πληθυσμού επιβαρύνει τα συστήματα κοινωνικής ασφάλισης και υγείας, καθιστώντας κρίσιμη την ανάγκη για πολιτικές που θα αναστρέψουν αυτήν την τάση. Η ενίσχυση της οικογενειακής πολιτικής με οικονομικά κίνητρα για νέες οικογένειες είναι απαραίτητη, αλλά εξίσου σημαντική είναι η προσπάθεια να φέρουμε πίσω τους νέους που έφυγαν στο εξωτερικό και να προσελκύσουμε εξειδικευμένα ταλέντα από άλλες χώρες, συμβάλλοντας έτσι σε ένα «brain gain». Η δημιουργία ευκαιριών για τους νέους, με έμφαση σε καινοτόμους κλάδους και την τεχνολογία, σε συνδυασμό με την αναμόρφωση του συνταξιοδοτικού συστήματος για τη διασφάλιση της βιωσιμότητάς του, θα μπορούσε να αναζωογονήσει τον πληθυσμό και να ενισχύσει τη μακροπρόθεσμη οικονομική σταθερότητα της χώρας.

{Bonus}. Η αποτελεσματικότητα του δικαστικού συστήματος στην Ελλάδα είναι κρίσιμη για την ομαλή λειτουργία της οικονομίας και την ενίσχυση της εμπιστοσύνης των πολιτών και των επενδυτών. Οι καθυστερήσεις στην απονομή δικαιοσύνης και οι περίπλοκες νομικές διαδικασίες αποτελούν σημαντικά εμπόδια για την επιχειρηματική δραστηριότητα και την κοινωνική συνοχή. Η αναμόρφωση του δικαστικού συστήματος, με στόχο την επιτάχυνση των διαδικασιών και την ψηφιοποίηση των δικαστικών υπηρεσιών, είναι απαραίτητη για τη βελτίωση της διαφάνειας και της αποδοτικότητας. Η ενίσχυση της εκπαίδευσης και της κατάρτισης των δικαστικών λειτουργών, καθώς και η προώθηση εναλλακτικών μορφών επίλυσης διαφορών, όπως η διαμεσολάβηση και η διαιτησία, θα μπορούσαν να συμβάλουν καθοριστικά στη βελτίωση του ελληνικού δικαστικού συστήματος, ενισχύοντας έτσι τη συνολική ανταγωνιστικότητα και σταθερότητα της χώρας.

Συνολικά, η αντιμετώπιση αυτών των διαρθρωτικών αδυναμιών απαιτεί μια συντονισμένη προσπάθεια από την κυβέρνηση, τους κοινωνικούς εταίρους και τον ιδιωτικό τομέα. Με στοχευμένες παρεμβάσεις και στρατηγικές επιλογές, η ελληνική οικονομία μπορεί να θέσει τα θεμέλια για μακροχρόνια ανάπτυξη και ευημερία σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο παγκόσμιο περιβάλλον.





https://www.nextdeal.gr/asfalistikes-eidiseis/idiotiki-asfalisi/141055/oi-71-thanasimes-pliges-tis-ellinikis-oikonomias

Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024

Ο κόμπος έφτασε στο χτένι... - Πορεία διαμαρτυρίας στην Θεσσαλονίκη την 6 Σεπ. 2024 στην Θεσσαλονίκη στον Λευκό Πύργο



 

  • Θα συμμετάσχει ο Πρόεδρος της Ε.Α.Α.Α και σύσσωμο το Δ.Σ. της ένωσης στην πορεία διαμαρτυρίας  την 6 Σεπ.2024 18:00 στην Θεσσαλονίκη  στον Λευκό Πύργο για τα δίκαια και  χρονίζοντα αιτήματα των Αποστράτων  μελών του ;;;;;
  • Θα μπουν μπροστάρηδες μαζί - δίπλα με τους εν ενεργεία Συναδέλφους μας για τα κοινά και διαχρονικά προβλήματα μας;;;;; 
  • Θα  κινητοποιήσουν για συμμετοχή τα μέλη των Παραρτημάτων - με διάθεση λεωφορείων- όπως είχε γίνει επιτυχώς στο παρελθόν  για να ακουσθεί η φωνή μας;;;;;; 
Για.......................

1. ΠΛΗΡΗ κατάργηση της Ε.Α.Σ. 

2. Επαναφορά του ποσοστού αναπλήρωσης απο 40,01 -45,00 έτη ασφάλισης με προσαύξηση 2% ανιά έτος  

3. Επαναφορά των συντάξεών μας στα επίπεδα του 2012 (υπόλοιπο 50%) 
4
. Για την ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΆ που αφήνει χιλιάδες Συναδέλφους εδώ και 14 χρόνια ΧΩΡΙΣ καμία αύξηση στην σύνταξη τους..... 

5.Για τα αναδρομικά του 11μήνου που ξεχάσθηκαν..................

6. .................και για δεκάδες άλλες ΑΔΙΚΙΕΣ 
ή 

θα αρκείται απλά στην υποβολή ενός υπομνήματος  αιτημάτων κάθε ένα (1) έτος  σε κάποιον γραμματέα κάποιου υπουργείου;;;;;;;;;;;; Που απλά ακούει και ΔΕΝ ΔΙΝΕΙ ΛΥΣΕΙΣ;;;;;;;

Ο κόμπος έφτασε στο χτένι......η ακρίβεια έχει μειώσει την σύνταξη του Αποστράτου στην μισή της αγοραστική αξία ........το ΘΕΜΑ είναι καθαρά πλέον ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ του ιδίου και της Οικογένειας του ..........

Όλη η κοινωνία θα βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη να διεκδικεί τα δίκαια δικαιώματά της .........

Οι Κυβερνώντες πρέπει να καταλάβουν επιτέλους ότι μετά από 14 χρόνια αλλά και 5 χρόνια δικής τους διακυβέρνησης ότι τα  αιτήματά μας είναι ΔΊΚΑΙΑ και ΔΕΝ μπορούν να μας απαντάνε .....ότι δεν υπάρχει για σας δημοσιονομικός χώρος........ στα χέρια τους είναι να γυρίσουν ξανά την <<πλάστιγγα>>  προς το μέρος τους ......

Οι Απόστρατοι επιβάλλεται να συμμετάσχουν ειρηνικά και Δημοκρατικά ως οφείλουν ως Αξιωματικοί στην πορεία διαμαρτυρίας για να ακουσθεί η φωνή τους για τα δίκαια τα δικά τους και της οικογενείας τους....

Η απόφαση της κινητοποίησης και της μαζικής συμμετοχής (ή μη) των Αποστράτων της Ε.Α.Α.Α. στο συλλαλητήριο στην Θεσσαλονίκη 
 ΒΑΡΎΝΕΙ  ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΆ 
το  Δημοκρατικά εκλεγμένο Δ.Σ. της Ένωσής μας  σύμφωνα και με τον θεσμικό του ρόλο....... 

Η ιστορία είναι εδώ και θα μας ΚΡΙΝΕΙ ΌΛΟΥΣ ......
συμφώνως των έργων μας......




πηγή:https://aeroporiapostratos.blogspot.com/2024/09/blog-post_3.html?m=1