Σάββατο 3 Αυγούστου 2024

ΚΥΠΡΟΣ 1974: - Καλλιόπη Αβραάμ η Ηρωίδα Γιαγιά της ΕΛΔΥΚ - Σκοτώθηκε δίπλα στα παλικάρια της για την Ελλάδα



 



Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι που αισθάνονται το κάλεσμα της Μοίρας και τραβούν εμπρός. Δεν το αποφεύγουν το επιζητούν για ένα μεράκι, για μια αγάπη, για μια ιδέα. Για την 78χρονη, το 1974, Καλλιόπη Αβραάμ η Ελλάδα ήταν όλα τα παραπάνω μαζί. Για αυτό η ηρωική γιαγιά αποφάσισε να πεθάνει δίπλα στα παλικάρια της ΕΛΔΥΚ αψηφώντας τους υβριστές κάθε ήθους.


Το 1969 η κα. Καλλιόπη χήρεψε. Παρόλα αυτά συνέχισε το έργο της. Μετά ήρθε η τουρκική εισβολή (Αττίλας Ι). Στο διάστημα μεταξύ του Αττίλα Ι και ΙΙ όταν για κάποιου η Κύπρος βρισκόταν μακριά, για άλλους η Ελλάδα ήταν κοντά και έτσι η γερόντισσα Καλλιόπη τα παράτησε όλα, παιδιά και οικογένεια και επέστρεψε στη Λευκωσία για να φροντίσει τα «παιδιά της», τα παιδιά της Ελλάδας, τους άνδρες της ΕΛΔΥΚ.



Τα παιδιά της, τα βιολογικά, προσπάθησαν να τη μεταπείσουν, μάταια όμως. Όταν της είπαν ότι κινδύνευε να σκοτωθεί αυτή απάντησε: «Οι λεβέντες δεν φοβούνται να πεθάνουν και θα φοβηθώ εγώ η παλιόγρια;». Αλλά και όταν έφτασε στο στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ όλοι προσπάθησαν να την μεταπείσουν. Δεν το κατόρθωσαν. Η κα. Καλλιόπη διέθεσε όλα τα πουλερικά που διέθετε, έδινε στους άνδρες ψωμί, νερό, τσιγάρα, καραμέλες, ότι μπορούσε…
Ζωντανή την είδαν τελευταία φορά στις 14 Αυγούστου 1974 στον Αγ. Δομέτιο που είχε πάει στην εκκλησία για να κοινωνήσει των Αχράντων Μυστηρίων σα να ήξερε. Κατόπιν επέστρεψε στο στρατόπεδο. Οι Τούρκοι, άτιμοι πάντα, εξαπέλυσαν τον Αττίλα ΙΙ. Η μάχη στο στρατόπεδο της ΕΛΔΥΚ είναι γνωστή και βγαλμένη από τα βάθη ελληνικής ψυχής.
Η γιαγιά της ΕΛΔΥΚ ήταν εκεί. Έπεσε στο πλευρό των «παιδιών» της στην Σχολή Γρηγορίου, όπου οι ελληνικές οπισθοφυλακές είχαν καταφύγει. Σύμφωνα με μαρτυρία η γιαγιά Καλλιόπη βρέθηκε νεκρή πάνω από τους στρατιώτες σα να ήθελε να τους σκεπάσει μέχρι το τέλος. Η γιαγιά και σήμερα «κοιμάται» πλάι στα «παιδιά» της στο στρατιωτικό κοιμητήριο της Λακατάμιας

















Ο "χάρτης" πληρωμών για την περίοδο 5 έως 9 Αυγούστου - 73.633.471 ευρώ σε 86.933 δικαιούχους


 


Κατά την περίοδο 5 έως 9 Αυγούστου, θα καταβληθούν 73.633.471 ευρώ σε 86.933 δικαιούχους, στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e- ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης.

  1. Ειδικότερα από τον e-ΕΦΚΑ:
  • Στις 5 Αυγούστου θα καταβληθούν 331.198 ευρώ σε 437 δικαιούχους για παροχές τ. ΤΑΥΤΕΚΩ
  • Στις 5 Αυγούστου θα καταβληθούν 13.602.273 ευρώ σε 28.706 δικαιούχους για λοιπές παροχές σε χρήμα (επιδόματα μητρότητας, κυοφορίας, ασθενείας, ατυχήματος, έξοδα κηδείας).
  • Από τις 5 έως τις 9 Αυγούστου θα καταβληθούν 14.000.000 ευρώ σε 800 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.
  1. Από την ΔΥΠΑ θα γίνουν οι εξής καταβολές:
  • 25 εκατ. ευρώ σε 41.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων.
  • 700.000 ευρώ σε 1.000 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας.
  • 16 εκατ. ευρώ σε 15.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης.
  • 4 εκατ. ευρώ σε 50 δικαιούχους του προγράμματος «Σπίτι μου».

Ολυμπιακοί αγώνες: - Στον τελικό ο… ιπτάμενος Καραλής


 

Ο Έλληνας αθλητής του άλματος επί κοντό με μια εξαιρετική εμφάνιση πέρασε στον μεγάλο τελικό της Δευτέρας (05/08) και βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία για το μετάλλιο.

Ο Εμμανουήλ Καραλής έκανε την πρώτη του προσπάθεια στα 5 μέτρα και 60 εκατοστά. Στο εν λόγω ύψος δεν αντιμετώπισε κανένα απολύτως πρόβλημα, μιας και έφτασε περίπου μισό μέτρο πάνω από τον πήχη. Κάπως έτσι, έκανε το καλύτερο δυνατό ξεκίνημα


Στη συνέχεια, ο πήχης ανέβηκε στα 5 μέτρα και 70 εκατοστά, μιας και αρκετοί αθλητές βρέθηκαν σε καλή κατάσταση. Εκεί, ο 24χρονος έκανε μία… επανάληψη όσων προηγήθηκαν, περνώντας εκ νέου πολύ εύκολα. Ωστόσο, συνολικά 14 αθλητές βρέθηκαν να συνεχίζουν μετά το τέλος των προσπαθειών, επομένως ο πήχης ανέβηκε εκ νέου.

ο νέο του ύψος ήταν τα 5 μέτρα και 75 εκατοστά. Ο Καραλής όμως ούτε εκεί είχε κάποιο πρόβλημα. Ο “Μανόλο” πέρασε και αυτό το ύψος χωρίς μεγάλη δυσκολία. Κάπως έτσι ουσιαστικά εξασφάλισε τη συμμετοχή στον μεγάλο τελικό και ετοιμάζεται να διεκδικήσει την άνοδό του για πρώτη φορά σε Ολυμπιακό βάθρο.


πηγή:

https://www.ertsports.gr/olympic-games/ston-teliko-o-iptamenos-karalis-video/

Παρασκευή 2 Αυγούστου 2024

Οι "πατρίκιοι και πληβείοι" Μερισματούχοι των Μετοχικών Ταμείων Στρατού


 Συνάδελφοι μέλη της ΕΑΑΣ, μερισματούχοι του ΜΤΣ. 

Σκοπός του παρόντος είναι να ενημερωθείτε γενικά περί του ΜΤΣ και ειδικότερα για τη σύνταξη και προώθηση από το ταμείο, σχεδίου νόμου για τη κατανομή των ανταποδοτικών πόρων από το ΥΠΕΘΑ στα Μετοχικά Ταμεία των κλάδων, ανάλογα με τον αριθμό των ασφαλισμένων. 

To MTΣ ιδρύθηκε το 1852 με κύρια αποστολή την απονομή μερίσματος στους αποστράτους Αξιωματικούς και μετά το θάνατο τους στους νόμιμους δικαιούχους αυτών, κληρονόμους. 

Eίναι γεγονός ότι το ΜΤΣ δεν έχει υπαχθεί στο ν.2084/1992 καθόσον αποτελεί μερισματικό ταμείο. Έχει γίνει όμως δεκτό ότι εφαρμόζονται αναλογικά οι διαδικασίες – υποχρεώσεις που ισχύουν για τα επικουρικά ταμεία με τελεσίδικες αποφάσεις του Σ.τ.Ε.(3464/05 και 2161/06) και λειτουργεί με βάση το διανεμητικό σύστημα σύμφωνα με το οποίο διανέμονται κάθε έτος στους δικαιούχους τα καθαρά έσοδα του προηγούμενου έτους.(άρθρο 3 του ν.559/1937, ΦΕΚ 107) 

Ο αναγκαστικός νόμος 2141/39 όριζε ότι η κράτηση επί των πάσης φύσεως δαπανών, προμηθειών κ.λ.π., διατίθεται ως κοινός πόρος των Μετοχικών Ταμείων κατανεμημένος από τον Υπουργό Οικονομικών με βάση τη δύναμη κάθε ταμείου. 

Το έτος 1945 πρώτα το Ναυτικό και ακολούθησε το έτος 1959 η Αεροπορία, διαχώρισαν τους πόρους αυτούς με αποτέλεσμα ο Στρατός, δηλαδή το ΜΤΣ, να έχει αναλογικά πολύ λιγότερους πόρους σε σχέση με τα άλλα δύο Μετοχικά Ταμεία

Με δεδομένο ότι οι ανταποδοτικοί πόροι στη πραγματικότητα αποτελούν τη συμμετοχή του εργοδότη (Δημόσιο) στην ασφαλιστική κάλυψη των εργαζομένων σε αυτό, θα πρέπει η συμμετοχή σε αυτή να είναι δίκαιη και ίση γιατί σε διαφορετική περίπτωση, όπως συμβαίνει σήμερα, θα είναι άνισες οι παροχές προς τους ασφαλισμένους διαχωρίζοντας αυτούς σε προνομιούχους και σε μη προνομιούχους ή σε ¨πατρικίους και πληβείους¨ 

Την τελευταία οκταετία το ΜΤΣ αντιμετώπισε σοβαρά προβλήματα ρευστότητας που είχαν ως αποτέλεσμα τις αλλεπάλληλες μειώσεις της τιμής μεριδίου, οι οποίες σωρευτικά ανέρχονται σε ποσοστό 51%. 

Οι παράγοντες που οδήγησαν στη παραπάνω μείωση οφείλονται κυρίως στην προβληματική σχέση μετόχων- μερισματούχων, στην αυξητική τάση μερίσματος λόγω μεγάλου αριθμού αποστρατειών και μισθολογικών προαγωγών και στο γεγονός ότι τα έσοδα από τους νομοθετημένους πόρους του ταμείου παρουσιάζουν υστέρηση, η οποία οφείλεται τόσο στη καθυστέρηση ή στην αναστολή εξοπλιστικών προγραμμάτων, επί της δαπάνης των οποίων διενεργείται κράτηση 4% υπέρ του ΜΤΣ καθώς και στη χαμηλή συμμετοχή της ΕΛ.ΑΣ. στους πόρους αυτούς. 

Αν λοιπόν δεχθούμε την άποψη, ότι ο θεσμοθετημένος ανταποδοτικός πόρος ανήκει στον Ελληνικό λαό, από όπου και αν προέρχεται και συμβάλλει στην ομοιόμορφη καταβολή μερίσματος, τότε ο ανταποδοτικός πόρος των Ενόπλων Δυνάμεων πρέπει να καλύπτει σε ίσο ποσοστό το καταβαλλόμενο μέρισμα από τα ΜΤΣ – ΜΤΝ – ΜΤΑ και να αποδίδεται σε αυτά αναλογικά με την αριθμητική δύναμη των μερισματούχων τους με διαχείριση από το ΥΠΕΘΑ / ΓΔΟΣΥ. Αν πάλι δεχθούμε την άποψη ότι ο ανταποδοτικός πόρος αποτελεί αποκλειστικό έσοδο του κλάδου από τον οποίο προέρχονται και το γεγονός αυτό ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΔΙΚΑΙΟ ΝΑ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ, τότε αντίστοιχα και ο υπόψη πόρος που προέρχονται από το Στρατό Ξηράς ανήκει στους ασφαλισμένους του ΜΤΣ που προέρχονται από το Στρατό. Στη περίπτωση θα πρέπει να υπάρξει διαχωρισμός του καταβαλλόμενου μερίσματος μεταξύ των μερισματούχων του Στρατού και αυτών της ΕΛ.ΑΣ., ανάλογα με τα έσοδα που προέρχονται από το Στρατό ή την ΕΛ.ΑΣ. 

Η συλλογή οικονομικών στοιχείων από τα τρία Μετοχικά Ταμεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας εμφανίζει τα εξής: 

  α . Το ΜΤΣ έχει 65.327 μερισματούχους και ο κοινωνικός πόρος για τα έτη 2011 έως και 2016 ανήλθε συνολικά σε 27.881.117,25 ευρώ που αντιστοιχούν κατά προσέγγιση σε 426,79 ευρώ ανά μερισματούχο. 
  β . Το ΜΤΝ έχει 15.032 μερισματούχους και για το ίδιο χρονικό διάστημα εισέπραξε κοινωνικό πόρο ύψους 28.817.887,63 ευρώ που αντιστοιχούν κατά προσέγγιση σε 1.917,10 ευρώ ανά μερισματούχο. 
  γ . Το ΜΤΑ έχει 13.739 μερισματούχους και για το αντίστοιχοι χρονικό διάστημα εισέπραξε 48.047.888,83 ευρώ που αντιστοιχούν κατά προσέγγιση σε 3.497,27 ευρώ ανά μερισματούχο. 



Στη περίπτωση που η κατανομή των υπόψη πόρων γίνει στα Μ.Τ. των κλάδων ανάλογα με τη συνολική τους δύναμη, τότε από το συνολικό εισπραττόμενο πόρο ύψους 104.746.893,71 ευρώ για τη περίοδο 2011- 2016 θα αντιστοιχούσε στους 94.098 μερισματούχους των τριών ταμείων ποσό κατά προσέγγιση σε 1.142,02 ευρώ ανά μερισματούχο. 

Έτσι λοιπόν με τον τρόπο αυτό εξορθολογίζεται η ανταποδοτική παροχή προς τις Ένοπλες Δυνάμεις ως σύνολο, όπως ήταν και ο αρχικός σκοπός που καθιερώθηκε και απολύτως σωστός και δίκαιος κατά την άποψη μου. 

Από το έτος 2011 και μετά, λόγω της μείωσης του προϋπολογισμού, ο ανταποδοτικός πόρος που προέρχεται από δαπάνες έχει περιοριστεί σημαντικά. Ενόψει όμως της επικείμενης έναρξης εκτέλεσης εξοπλιστικών προγραμμάτων του ΥΕΘΑ, της οποίας το κύριο μέρος αφορά εξοπλισμούς του Ναυτικού και της Αεροπορίας, η δυσανάλογη κατανομή των πόρων είναι βέβαιο ότι θα διευρυνθεί ακόμη περισσότερο σε βάρος του Στρατού Ξηράς. 

Το παραπάνω γεγονός, πάντα κατά την άποψη μου, ούτε ηθικό ούτε και δίκαιο είναι καθόσον και οι τρεις κλάδοι των Ενόπλων Δυνάμεων την αυτή αποστολή εκτελούν και κανείς χωρίς τον άλλον δεν μπορεί να εκτελέσει αυτή μεμονωμένα. Επομένως κανείς δε δικαιούται με βάση τα όσα παραπάνω ανάφερα να οικειοποιείται τους υπόψη ανταποδοτικούς πόρους καθιστώντας τους μερισματούχος του Ναυτικού και Αεροπορίας σε ¨πατρικίους¨ και τους μερισματούχους του ΜΤΣ σε ¨πληβείους¨ 

  Η Ε.Α.Α.Σ. είχε και έχει ως προτεραιότητα της την αποκατάσταση της διαχρονικής και με οικονομικό κόστος σε βάρος των μελών της αδικία, θα αγωνισθεί δε με κάθε τρόπο να αποκατασταθεί το δίκαιο και ηθικό, μη επιτρέποντας περαιτέρω παράταση της υφιστάμενης κατάστασης. 

Πρόσφατα για το υπόψη θέμα, το Δ.Σ./ΜΤΣ, στο οποίο συμμετέχω ως μέλος, ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΟΜΟΦΩΝΑ και υπέβαλε Σχέδιο Νόμου για τη Κατανομή των Ανταποδοτικών Πόρων Από το ΥΠΕΘΑ στα Μ.Τ. των Κλάδων Ανάλογα με τον Αριθμό των Ασφαλισμένων τους. 

Αναμένουμε, παρακολουθούμε και έχοντες το δίκαιο με το μέρος μας, ευελπιστούμε στην αυτονόητη δικαίωση μας. 
Το λόγο έχει τώρα ο αρμόδιος Υπουργός για τη προώθηση και ψήφιση του υπόψη σχεδίου νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων. Καλό καλοκαίρι σε όλες και όλους. 

Ο αγώνας συνεχίζεται… 

Αντγος ε.α. Βασίλειος Ροζής 
Πρόεδρος ΕΑΑΣ

ΟΛΟΙ ψήφισαν, ΟΛΟΙ ήξεραν - Η αλήθεια για τις "χρυσές»"συντάξεις! - Ποιος επέβαλε τον μαθηματικό τύπο υπολογισμού των συντάξεων!!

Ιδού η σχετική διάταξη που προβλέπει bonus υπεραπόδοσης 0,075% για κάθε μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς στις μονές ή παράλληλες συντάξεις! (ν. 4387/2016, άρθρα 17 και 30)

Επ’ ευκαιρία τής συνεχιζόμενης συζήτησης για τις λεγόμενες «χρυσές» συντάξεις που  …έκπληκτος ανακάλυψε και …αποκάλυψε ο νέος υπουργός Εργασίας, δηλώνοντας μάλιστα πλήρη άγνοια γι’αυτές και τους μηχανισμούς δημιουργίας τους και φέρνοντας (ομολογουμένως) σε δύσκολη θέση τους υπεύθυνους της ασφαλιστικής πολιτικής επί ΣΥΡΙΖΑ, η Επιστημονική Ομάδα της ΕΝΥΠΕΚΚ προβαίνει, όπως πράττει πάντοτε, πιστή στο καθήκον αληθείας και της έγκαιρης και τεκμηριωμένης ενημέρωσης των πολιτών - στις παρακάτω επεξηγήσεις:
1)Το νέο Ασφαλιστικό Σύστημα («δόγμα»), με τις προβολές και τις παντοειδείς ολοκληρώσεις του, τις δομικές αρχές του, τους μαθηματικούς τύπους και τις προϋποθέσεις θεμελίωσης των νέων συντάξεων, συμπεριλαμβανομένης και της ακραίας νεοφιλελεύθερης αρχής της υπέρ-ανταποδοτικότητας («αρχή της ενισχυμένης πριμοδότησης»)  για το τελικό ύψος  τους, θα ισχύει μέχρι το 2060!!
Νομοθετήθηκε με το γ’ ενοποιητικό, γενικευμένο και ανακεφαλαιωτικό Μνημόνιο (ν. 4336/2015, άρθρο  1 και παρ. 2.5 και 2.5.1). Μάλιστα, το «bonus» (επίδομα) του 0,075% για κάθε έτος περαιτέρω εργασίας  και καταβολής εισφορών πέραν του γενικού ορίου (που παραθέτουμε αυτούσιο παρακάτω), θεωρήθηκε ως η κορωνίδα του κινήτρου παραμονής στον εργασιακό βίο.
Το γ’ Μνημόνιο -και επομένως ΚΑΙ αυτόν τον μηχανισμό μαζί με πολλούς άλλους βλαπτικούς για την κοινωνία και το έθνος-  ψηφίστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αλλά και από ΟΛΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ, δηλαδή τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το ΠΟΤΑΜΙ και ορισμένους ανεξάρτητους.
Επομένως, τις αρχές, τις προϋποθέσεις και τους μηχανισμούς των υποτιθέμενων συντάξεων-«μαμούθ» που καταγγέλλει σήμερα η ΝΔ, τις έχει θεμελιώσει και κάθε βουλευτής της (τής Βουλής του γ’ Μνημονίου), που σήμερα δηλώνει δήθεν αιφνιδιασμένος από την …ανακάλυψη της λειτουργίας τού μηχανισμού που κατ’ουσίαν παρέδωσαν οι δανειστές!
2) Παράλληλα, οι αμυνόμενοι και απολογούμενοι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ αδυνατούν να διατυπώσουν αξιόπιστο λόγο γιατί είναι υποχρεωμένοι να ομολογήσουν ότι ψήφισαν μαζί με τη ΝΔ τις σχετικές διατάξεις.
Δεν πρέπει άλλωστε να διαφεύγει από τους Έλληνες πολίτες κάτι που ωστόσο δεν θυμήθηκαν στις εκλογές της 7ης Ιουλίου: ότι, μεταξύ των άλλων κοινωνιοκτόνων διατάξεων που ψήφισαν, ήταν και η κατάργηση του ΕΚΑΣ που αποτελούσε ρητή δέσμευση του ν. 4336/2015 (σελίδα 1024).Επομένως, καταγγέλλοντες και καταγγελλόμενοι ψήφισαν από κοινού ΚΑΙ αυτή την αντικοινωνική διάταξη.
Το ΕΚΑΣ, ο συμβολικότερος θεσμός του σύγχρονου Κοινωνικού Κράτους (μαζί ασφαλώς με το εγγυημένο εισόδημα της πραγματικά αξιοπρεπούς διαβίωσης), θα χορηγηθεί για τελευταία φορά, μετά από 23 χρόνια ενίσχυσης των χαμηλοσυνταξιούχων, με την καταβολή τής σύνταξης του Δεκεμβρίου, ήτοι τον Νοέμβριο του 2019!
3) Με τον λεγόμενο «νόμο Κατρούγκαλου» (ν. 4387/2016), που υλοποίησε και εξειδίκευσε τις αρχές του κατ’ουσίαν ανταποδοτικού νέου συνταξιοδοτικού δόγματος βάσει των ψηφισμένων ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ αρχών του γ’ Μνημονίου (ν. 4336/2015), εξειδικεύτηκαν οι συνιστώσες του Ασφαλιστικού, μεταξύ αυτών ΚΑΙ εκείνες που με την εφαρμογή του νέου μαθηματικού τύπου υπολογισμού των νέων συντάξεων, καταλήγει ακόμη και σε ακραία αποτελέσματα.
Τον μαθηματικό αυτό τύπο επεξεργάστηκε επιστημονικά η ομάδα των δανειστών (κυρίως του ΔΝΤ) με επικεφαλής το σημαντικό του στέλεχος κ.Πέτερ Ράτκλιφ, ειδικευμένου στη φορολογικοποίηση του Ασφαλιστικού Συστήματος. Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ το γνωρίζουν παρότι όλοι προσποιούνται τους ανήξερους, αιφνιδιασμένους και …ανεξάρτητους.
Έτσι θεσπίστηκαν και τεκμηριώθηκαν μαθηματικά οι παρακάτω αρχές:
α) Η αρχή της κατάργησης των ανωτάτων ορίων στις ΝΕΕΣ ΚΥΡΙΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ (δηλαδή αυτές μετά τον Μάιο του 2016).
Ενώ καταργούνται τα ανώτατα όρια στις νέες κύριες συντάξεις, για τις «παλαιές» τέθηκε «πλαφόν» (ανώτατο όριο) το ποσό των 2.000 ευρώ για μονο-συνταξιούχους και το ποσό των 3.000 για πολυ-συνταξιούχους (άρθρο 13 ν. 4387/2016) που προβλέφθηκε να ισχύσει μέχρι 31-12-2018.
Έτσι, θεωρητικώς σήμερα (ακριβέστερα από 1-1-2019), το πλαφόν για τις παλιές κύριες συντάξεις έχει καταργηθεί. Και είναι σίγουρο ότι αρκετές χιλιάδες συνταξιούχων που προσδοκούσαν σε συντάξεις πάνω από 2.000 ή 3.000 ευρώ, μπορούν να ζητήσουν αναδρομικά («ex tunc») ή εφεξής το υπερβάλλον τμήμα (πέραν του πλαφόν για τις συντάξεις τους).
β) Η αρχή της «ειδικής πριμοδότησης» της κύριας σύνταξης, σε όσες περιπτώσεις μονής ή διπλής (παράλληλης) ασφάλισης ή ακόμη και «τριπλής» καταβάλλονταν αυξημένες εισφορές, πέραν των εισφορών του ΙΚΑ (προαιρετικές αυξημένες εισφορές) για πολλά χρόνια εργασίας και ασφάλισης (πέραν των 40).
Η διάταξη του άρθρου 17 (παρ. 3 και 4) του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016), την οποία παραθέτουμε αυτούσια, είναι αποκαλυπτική των προθέσεων και της στόχευσης των δανειστών και των μνημονιακών κομμάτων. Η διάταξη έχει ως εξής:
«1. Ασφαλισμένοι, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην ασφάλιση, για τους οποίους προκύπτει βάσει γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υποχρεωτική ασφάλιση σε δύο ή περισσότερους φορείς ή τομείς ασφάλισης που εντάσσονται στον Ε.Φ.Κ.Α., καταβάλλουν για κάθε αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές, όπως αυτές καθορίζονται από τον παρόντα νόμο. Στην περίπτωση αυτή για τη δεύτερη αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα δεν εφαρμόζεται η υποχρέωση καταβολής ελάχιστης μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς του άρθρου 39 παράγραφος 3.
2. Ασφαλισμένοι, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, για τους οποίους προέκυπτε, βάσει των γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων κάθε εντασσόμενου στον Ε.Φ.Κ.Α. φορέα, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, υποχρεωτική υπαγωγή λόγω ιδιότητας σε δύο ή περισσότερους φορείς για την ίδια απασχόληση, καταβάλλουν τις προβλεπόμενες στο άρθρο 5 παράγραφο 1 του παρόντος ασφαλιστικές εισφορές.
3. Όσα από τα πρόσωπα της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, παλαιοί ασφαλισμένοι, για τους οποίους υπολογίζονταν και καταβάλλονταν εισφορές σε δύο ή περισσότερους φορείς, τομείς, κλάδους ή λογαριασμούς έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, εξακολουθούν να καταβάλλουν προαιρετικά, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης, διπλές εισφορές επί των αποδοχών τους και μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, ώστε να συμπληρώσουν το χρόνο που απαιτείται για τη θεμελίωση δικαιώματος και δεύτερης σύνταξης ή τη συνέχιση της ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή καταβάλλουν το συνολικό ποσοστό εισφοράς εργοδότη και εργαζομένου ή την εισφορά των άρθρων 39 ή 40.
4. Για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης των προσώπων του παρόντος άρθρου εφαρμόζεται το άρθρο 8 και η επιπλέον παροχή, για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά θα υπολογίζεται με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075% για κάθε ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς. Ο συντάξιμος μισθός σε αυτήν την περίπτωση θα προκύπτει λαμβάνοντας υπόψη τη βάση υπολογισμού της επιπλέον εισφοράς. Οι διατάξεις του άρθρου 14 εφαρμόζονται αναλόγως.
5. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου, πλην της παραγράφου 4, εφαρμόζονται από την 1.1.2017.
6. Το άρθρο 39 του Ν. 2084/1992 (Α΄ 165), καθώς και κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα του παρόντος καταργούνται.».
Εξάλλου, στο άρθρο 30 του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016), με τίτλο «Προσαύξηση σύνταξης όσων κατέβαλλαν αυξημένες εισφορές», ορίζονται τα εξής:
«1.Στην περίπτωση ασφαλισμένων οι οποίοι, υπό την ισχύ του προϊσχύοντος νομοθετικού καθεστώτος κατέβαλλαν εισφορές ανώτερες από αυτές του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά, θα υπολογίζεται με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075% για καθεμία ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς. Ο συντάξιμος μισθός σε αυτή την περίπτωση θα προ κύπτει λαμβάνοντας υπόψη τη βάση υπολογισμού της επιπλέον εισφοράς. Οι διατάξεις του άρθρου 28 εφαρμόζονται αναλόγως.
2.Οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται σε όσους υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος.».
γ) Η αρχή της συνδυαστικής εφαρμογής όλων των ανωτέρω προϋποθέσεων μέσω της υπερ-ανταποδοτικότητας, που οδηγεί σε «υπερ-συντάξεις».
Οι ασφαλισμένοι, συνεπώς, που πληρούν συνδυαστικά τις παραπάνω προϋποθέσεις και ειδικότερα:
● την παράλληλη ασφάλιση σε δύο Ταμεία,
● υψηλές προαιρετικές εισφορές πέραν των συνηθισμένων του ΙΚΑ,
● 40 και πλέον χρόνια ασφάλισης και
● βεβαίως πολύ υψηλές αμοιβές
● σε συνδυασμό με την εφαρμογή του μαθηματικού τύπου και ελλείποντος πλέον του σχετικού πλαφόν,
ήταν απολύτως βέβαιο ότι θα κατέληγαν σε επίπεδα συντάξεων, κατά σαφή επιλογή (βούληση) νομοθέτη και δανειστών μεταξύ 5.000-9.000 ευρώ σύνταξη και σε εντελώς σπάνιες και εξαιρετικές περιπτώσεις υπερ-50ετούς ασφαλιστικού βίου και παράλληλων εισφορών και αστρονομικών αμοιβών, στο ύψος σύνταξης 10.000-20.000 ευρώ!!
Τα σπανιότατα αυτά επίπεδα των νέων κύριων συντάξεων (αυτών δηλαδή που βγαίνουν με τις νέες συνιστώσες και αρχές του Ασφαλιστικού) είναι σχεδιασμός και αποτέλεσμα του νέου μαθηματικού τύπου. Συνιστούν δηλαδή την απόλυτη αρχή και πεμπτουσία των νέων δομικών αρχών του νέου συνταξιοδοτικού δόγματος του γ’ Μνημονίου!!
4) Ο τρόπος με τον οποίο αναδείχθηκε το λεγόμενο ζήτημα των «χρυσών» κύριων συντάξεων, η καταιγιστική επίθεση των …ανήξερων πολιτικών και δημοσιολόγων, οι ακραίες επιθέσεις σε μεμονωμένα παραδείγματα φτωχών συνταξιούχων που ερωτώνται μπροστά στις κάμερες αν δήθεν συμφωνούν με τις συντάξεις των 20.000 ευρώ (ενώ οι ίδιοι οι ερωτώμενοι λαμβάνουν 400 ευρώ ή είναι πένητες), δημιουργεί ένα αντι-ασφαλιστικό κλίμα αφού αποκρύπτεται ο μνημονιακός μηχανισμός που όλο το πολιτικό μνημονιακό τόξο αποδέχθηκε και ψήφισε!!
Έτσι, με δεδομένες τις δεσμεύσεις και εξαγγελίες της νέας κυβέρνησης για μείωση των εισφορών, για επαναφορά των παλαιών κλάσεων, για περαιτέρω μείωση της κρατικής επιχορήγησης του Ασφαλιστικού, για ανάμειξη των ιδιωτικών εταιρειών στο σύστημα των επικουρικών συντάξεων (ενώ αυτό απαγορεύεται από το άρθρο 22 παρ. 4 του Συντάγματος, όπως έχουν ερμηνεύσει τα Δικαστήρια της χώρας βλ. Ολ. ΣτΕ 2287-2290/2015), προετοιμάζουν την κοινή γνώμη και προϊδεάζουν για περαιτέρω αρνητικές παρεμβάσεις στον τομέα των συντάξεων.
Η καλοκαιρινή «θεσμική» επίθεση της νέας κυβέρνησης, που ψήφισε τις νέες δομές του Ασφαλιστικού στα πλαίσια του γ’ Μνημονίου, καθώς και τους νέους μαθηματικούς τύπους και τις αρχές του, αλλά προσπαθεί να το αποκρύπτει, φαίνεται ότι προετοιμάζει την κοινή γνώμη για την ολοκλήρωση της νεοφιλελεύθερης «προσαρμογής» στις αρχές και δομές που δεν θέλησε ή δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αν και τις είχε κάνει νόμο του κράτους.
Όλα αυτά δημιουργούν μίαν αχλή που δεν αφήνει τους πολίτες να μάθουν επιτέλους την αλήθεια!
Η κοινωνία στα δικά της προβλήματα δεν κατανοεί και δεν έχει δυνάμεις αντίστασης, ικανές να αναστρέψουν την προδιαγεγραμμένη πορεία. Οι Έλληνες, κουρασμένοι, καταπτοημένοι, φοβισμένοι, απαθείς και παραδομένοι, χωρίς ελπίδα, δοκιμάζουν διάφορες λύσεις εντός των πλαισίων του γενικευμένου Μνημονίου από το οποίο όλοι τους διαβεβαίωναν (ψευδώς) ότι έχει βγει η χώρα.
Η Επιστημονική Ομάδα όμως της ΕΝΥΠΕΚΚ, μαζί με άλλους εγρήγορους επιστήμονες και πολίτες, θα συνεχίσει την έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση, θα δημοσιοποιεί τις αλήθειες που βλέπει κάτω από τις κρυπτόμενες ρυθμίσεις, θα προειδοποιεί για το ψέμα και την υποκρισία των υπευθύνων όπως κάνει σήμερα για το ζήτημα των «χρυσών» συντάξεων, τους μηχανισμούς των οποίων ΟΛΟΙ ψήφισαν, ΟΛΟΙ ήξεραν, ΟΛΟΙ παρέλαβαν από τους υπεύθυνους του ΔΝΤ, αλλά τώρα απορούν και τα ρίχνουν στους προηγούμενους.
Η ΕΝΥΠΕΚΚ θα επανέλθει στο θέμα και με άλλες πτυχές του ζητήματος ώστε να συμβάλλει στη μη ολοκληρωτική παραπλάνηση των Ελλήνων πολιτών. Και η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να γνωρίζει και να ομολογήσει ότι οι κραυγαλέες και προκλητικά υψηλές συντάξεις είναι απλώς μαθηματικά και χρηματικά σύνολα που τις δημιούργησαν στρεβλοί μηχανισμοί και διατάξεις που ψήφισαν ΟΛΟΙ οι τότε βουλευτές της.
Εκτός εάν ομολογήσει ότι ΚΑΙ στη δική της κοινοβουλευτική ομάδα με όλα τα επιστημονικά στελέχη, τεχνοκράτες, συμβούλους και βοηθούς της, δεν διάβασε τις σχετικές με τον μαθηματικό τύπο και τις αρχές του νέου ασφαλιστικού δόγματος διατάξεις του γ’ Μνημονίου!!













https://enypekk.gr/2019/07/31/%ce%b5%ce%bd%cf%85%cf%80%ce%b5%ce%ba%ce%ba-%ce%b7-%ce%b1%ce%bb%ce%ae%ce%b8%ce%b5%ce%b9%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b9%cf%82-%cf%87%cf%81%cf%85%cf%83%ce%ad%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%bd/
 

Συντάξεις: - Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας για τα Αναδρομικά: - Τα δικαιούμενα στους συνταξιούχους αναδρομικά θα καλύπτουν περίοδο 46 μηνών

1..Με την 1439/2020, απόφασή της η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας αποφάσισε πως η διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα, των νόμων 4051/12 και 4093/12, θα έχει αναδρομικό χαρακτήρα  μόνον για τους ενάγοντες και για  όσους άλλους έχουν ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα μέχρι 10-6-2015 που είναι ο χρόνος δημοσίευσης των αποφάσεων 2287/2015 και 2288/2015.

   2. Εκτιμάται πως η αναμενόμενη, εντός των προσεχών ημερών, απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που είναι το καθ΄ ύλην αρμόδιο Ανώτατο Δικαστήριο, για τους Δημοσίους υπαλλήλους, θα είναι παρόμοια με αυτή της Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, δηλαδή ότι αναδρομικά δικαιούνται ΜΟΝΟ όσοι είχαν ασκήσει αγωγές


   3. Τα αναδρομικά θα καλύπτουν την περίοδο από 1-8-2012, χρονική περίοδος που ξεκίνησαν οι μειώσεις, μέχρι 12/5/2016, δηλαδή 46 μήνες

       
 4.  Δυστυχώς η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, ξέχασε(;), μια περίοδο 31 μηνών!!
     

Διαβάστε τις επίμαχες παραγράφους 3, 15 και 20




3. Επειδή, η υπό κρίση αγωγή εισήχθη στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατ’ εφαρμογή του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 3900/2010 (Α΄ 213), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 40 παρ. 1 του ν. 4055/2012 (Α΄ 51), στο οποίο ορίζονται τα εξής: «Οποιοδήποτε ένδικο βοήθημα ή μέσο ενώπιον οποιουδήποτε τακτικού διοικητικού δικαστηρίου μπορεί να εισαχθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας με πράξη τριμελούς Επιτροπής, αποτελούμενης από τον Πρόεδρό του, τον αρχαιότερο Αντιπρόεδρο και τον Πρόεδρο του αρμόδιου καθ’ ύλην Τμήματος, ύστερα από αίτημα ενός των διαδίκων ή του Γενικού Επιτρόπου των διοικητικών δικαστηρίων, όταν με αυτό τίθεται ζήτημα γενικότερου ενδιαφέροντος που έχει συνέπειες για ευρύτερο κύκλο προσώπων. ... Μετά την επίλυση του ζητήματος, το Συμβούλιο της Επικρατείας μπορεί να παραπέμψει το ένδικο μέσο ή βοήθημα στο αρμόδιο τακτικό διοικητικό δικαστήριο. 

Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεσμεύει τους διαδίκους της ενώπιόν του δίκης, στους οποίους περιλαμβάνονται και οι παρεμβάντες. Στη δίκη ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας μπορεί να παρέμβει κάθε διάδικος σε εκκρεμή δίκη, στην οποία τίθεται το ίδιο ζήτημα, και να προβάλει τους ισχυρισμούς του σχετικά με το ζήτημα αυτό. ...». Ειδικότερα, με την 21/2019 πράξη της τριμελούς Επιτροπής του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 3900/2010, η κρινόμενη αγωγή, η οποία είχε ασκηθεί στις 11.9.2019 ενώπιον του Μονομελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών ως δικαστηρίου αρμοδίου για την εκδίκασή της (άρθρο 1 παρ. 2 εδαφ. η΄ του ν. 1406/1983), εισήχθη στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατόπιν αίτησης του Ε.Φ.Κ.Α., προκειμένου να κριθούν τα ακόλουθα γενικοτέρου ενδιαφέροντος ζητήματα που έχουν συνέπειες για ευρύτερο κύκλο προσώπων: 
«α) Αν η θεσπισθείσα με τη διάταξη του άρθρου 14 παρ. 2α του ν. 4387/2016 ρύθμιση της συνέχισης καταβολής των συντάξεων, όπως είχαν διαμορφωθεί την 31.12.2014, δηλαδή με τις μειώσεις που επήλθαν με τους ν. 4051/2012 και 4093/2012 για το χρονικό διάστημα από την έναρξη ισχύος του νόμου 4387/2016, ήτοι από 12.5.2016 και εφεξής, είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ. 
β) Αν η παραπάνω διάταξη του άρθρου 14 παρ. 2α του ν. 4387/2016 έχει την έννοια ότι καταλαμβάνει ρυθμιστικά και το διάστημα από 1.1.2013 έως την 11.5.2016 και, σε καταφατική περίπτωση, εάν η ρύθμιση για το διάστημα αυτό αντίκειται στο Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ. 
γ) Αν ο χρονικός περιορισμός της ισχύος των αποτελεσμάτων που έθεσαν οι 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας αφορά μόνο τη διαπίστωση της αντίθεσης προς το Σύνταγμα των διατάξεων των νόμων 4051/2012 και 4093/2012 ή καταλαμβάνει και τη διαπιστωθείσα αντίθεση αυτών προς το άρθρο 1 του 1ου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ και δ) Αν με βάση τις κρίσεις της ΣτΕ 1891/2019 Ολομ. και των ΣτΕ 2287-8/2015 Ολομ. οι παραπάνω μειώσεις των συντάξεων για το χρονικό διάστημα από 1.1.2013 έως 11.5.2016 είναι δυνατό να κριθούν σύμφωνες με το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ εφόσον από εμπεριστατωμένη επιστημονική μελέτη, μεταγενέστερη των αποφάσεων ΣτΕ 2287-8/2015 Ολομ., προκύπτει ή θα προκύψει ότι οι μειώσεις των συντάξεων βάσει των ν. 4051/2012 και 4093/2012 από την έναρξη επιβολής τους (1.1.2013) ήταν κατ’ ουσίαν σύμφωνες με το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ».


15. Επειδή, οι τελευταίες περικοπές των συντάξεων, που επήλθαν, κατ’ εφαρμογή του δεύτερου Μνημονίου Συνεννόησης (ν. 4046/2012), με τους ανωτέρω νόμους 4051/2012 και 4093/2012, κρίθηκαν αντισυνταγματικές με τις 2287 και 2288/2015 αποφάσεις της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας για το λόγο ότι δεν προηγήθηκε των εν λόγω περικοπών, οι οποίες θεσπίσθηκαν σε συνέχεια των περιγραφόμενων ανωτέρω προηγούμενων περικοπών των συντάξεων - οι οποίες κρίθηκαν συνταγματικές - και ενώ είχε παρέλθει διετία από τον πρώτο αιφνιδιασμό της οικονομικής κρίσης, η ειδική μελέτη που περιγράφεται στις ως άνω αποφάσεις. 
Ειδικότερα, με τις αποφάσεις αυτές κρίθηκε ότι σε περιπτώσεις εξαιρετικά δυσμενών δημοσιονομικών συνθηκών δεν αποκλείεται, κατά το άρθρο 22 παρ. 5 του Συντάγματος, η επέμβαση του νομοθέτη για τη μείωση και των απονεμηθεισών ακόμη συντάξεων εφεξής, σε κάθε περίπτωση, όμως, η περικοπή των συντάξεων δεν μπορεί να παραβιάζει τον συνταγματικό πυρήνα του κοινωνικοασφαλιστικού δικαιώματος, τη χορήγηση, δηλαδή, στον συνταξιούχο τέτοιων παροχών που να του επιτρέπουν να διαβιώνει με αξιοπρέπεια. 
Προκειμένου, δε, να καθίσταται εφικτός ο δικαστικός έλεγχος των οικείων νομοθετικών μέτρων από τις ανωτέρω συνταγματικές απόψεις, κρίθηκε ότι ο νομοθέτης, όταν λαμβάνει μέτρα συνιστάμενα σε περικοπή συνταξιοδοτικών παροχών, οφείλει, εν όψει και της γενικότερης υποχρεώσεώς του για «προγραμματισμό και συντονισμό της οικονομικής δραστηριότητας για την εδραίωση της κοινωνικής ειρήνης» (άρθρο 106 παρ. 1 του Συντάγματος), να έχει προβεί σε ειδική, εμπεριστατωμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη μελέτη, από την οποία να προκύπτει αφ’ ενός μεν ότι τα συγκεκριμένα μέτρα είναι πράγματι πρόσφορα αλλά και αναγκαία για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος βιωσιμότητας των φορέων κοινωνικής ασφαλίσεως, εν όψει και των παραγόντων που το προκάλεσαν, έτσι ώστε η λήψη των μέτρων αυτών να είναι σύμφωνη με τις συνταγματικές αρχές της αναλογικότητας και της ισότητας στα δημόσια βάρη, αφ’ ετέρου δε ότι οι επιπτώσεις από τα μέτρα αυτά στο βιοτικό επίπεδο των πληττομένων προσώπων, συνδυαζόμενες με άλλα τυχόν ληφθέντα μέτρα (φορολογικά κ.ά.), αλλά και με το σύνολο των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών της δεδομένης συγκυρίας, δεν έχουν, αθροιστικά λαμβανόμενες, αποτέλεσμα τέτοιο που να οδηγεί σε ανεπίτρεπτη παραβίαση του πυρήνα του συνταγματικού δικαιώματος σε κοινωνική ασφάλιση. 

Κατόπιν τούτων, κρίθηκε με τις ανωτέρω αποφάσεις ότι οι διατάξεις των νόμων 4051/2012 και 4093/2012 που θέσπισαν τις προσβληθείσες ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας περικοπές στις συντάξεις αντίκεινται στις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 5, 22 παρ. 5, 25 παρ. 1 και 4, και 106 παρ. 1 του Συντάγματος, καθώς και στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α. και ότι είναι, ως εκ τούτου, ανίσχυρες και μη εφαρμοστέες. 
Και τούτο διότι, όπως έγινε δεκτό, με τις διατάξεις αυτές επιχειρήθηκε νέα, για πολλοστή φορά, περικοπή συνταξιοδοτικών παροχών της ίδιας ομάδας θιγομένων, χωρίς να έχει προηγηθεί εμπεριστατωμένη μελέτη, με την οποία να διαπιστώνεται και να αναδεικνύεται τεκμηριωμένα ότι η λήψη των συγκεκριμένων μέτρων ήταν σύμφωνη με τις σχετικές συνταγματικές δεσμεύσεις που απέρρεαν, μεταξύ άλλων, από το θεσμό της κοινωνικής ασφαλίσεως, τις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας και την προστασία της αξίας του ανθρώπου. 
Με τις ίδιες αποφάσεις 2287 και 2288/2015 της Ολομελείας του, οι οποίες δημοσιεύθηκαν στις 10.6.2015, το Δικαστήριο όρισε, μετά στάθμιση του δημοσίου συμφέροντος, αναφερομένου στην οξυμένη δημοσιονομική κρίση και στην κοινώς γνωστή ταμειακή δυσχέρεια του ελληνικού Κράτους, ότι οι συνέπειες της αντισυνταγματικότητας των επίμαχων διατάξεων θα επέλθουν μετά την δημοσίευση των αποφάσεων αυτών και ότι η διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα θα έχει αναδρομικό χαρακτήρα μόνον για τους ενάγοντες και όσους άλλους έχουν ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα μέχρι το χρόνο δημοσιεύσεως των αποφάσεων. 
Κατά συνέπεια δε, όπως ρητώς ορίζεται στις αποφάσεις αυτές, δεν μπορεί να γίνει επίκληση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων αυτών για τη θεμελίωση αποζημιωτικών αξιώσεων άλλων συνταξιούχων, που αφορούν περικοπείσες, βάσει των εν λόγω διατάξεων, συνταξιοδοτικές παροχές τους, για χρονικά διαστήματα προγενέστερα του χρονικού σημείου δημοσιεύσεως των αποφάσεων αυτών.



20. Επειδή, οι προαναφερόμενες 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Δικαστηρίου, οι οποίες εκδόθηκαν σε πιλοτικές δίκες του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 3900/2010 επί αγωγών, αφού έκριναν, κατά τα εκτεθέντα, ότι οι διατάξεις των νόμων 4051/2012 και 4093/2012, με τις οποίες επιβλήθηκαν οι επίμαχες περικοπές, αντίκεινται στις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 5, 22 παρ. 5, 25 παρ. 1 και 4, και 106 παρ. 1 του Συντάγματος, καθώς και στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ, δέχθηκαν, περαιτέρω, ότι η διάταξη της παρ. 3β του άρθρου 50 του π.δ. 18/1989, όπως η παρ. αυτή προστέθηκε με το άρθρο 22 παρ. 1 του ν. 4274/2014 (Α΄ 147), με την οποία δόθηκε η δυνατότητα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, υπό προϋποθέσεις τις οποίες το ίδιο σταθμίζει, να αποκλίνει, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, από τον κανόνα της αναδρομικής ακυρώσεως και να καθορίσει μεταγενέστερο χρόνο επελεύσεως των συνεπειών της ακυρώσεως, εφαρμόζεται αναλογικά επί αγωγών και άλλων διαφορών ουσίας που άγονται προς εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας μέσω του δικονομικού θεσμού της πρότυπης δίκης. 
Κατ’ εφαρμογή της διατάξεως αυτής το Δικαστήριο όρισε, στη συνέχεια, ότι οι «συνέπειες της αντισυνταγματικότητας των επιμάχων διατάξεων» θα επέλθουν μετά τη δημοσίευση των πιο πάνω αποφάσεων, η οποία έλαβε χώρα στις 10.6.2015. Στην κρίση αυτή κατέληξε το Δικαστήριο, ύστερα από στάθμιση του δημοσίου συμφέροντος, αναφερόμενου στην οξυμένη δημοσιονομική κρίση και στην κοινώς γνωστή ταμειακή δυσχέρεια του ελληνικού κράτους, αφού έλαβε υπόψη του ότι «η, κατά τα ανωτέρω, διάγνωση της αντισυνταγματικότητας των πιο πάνω διατάξεων» θα συνεπαγόταν την υποχρέωση της Διοίκησης να συμμορφωθεί με αναδρομική καταβολή των συνταξιοδοτικών παροχών που περιεκόπησαν, βάσει των αντισυνταγματικών αυτών διατάξεων, όχι μόνον στους ενάγοντες αλλά και σε ιδιαιτέρως ευρύ κύκλο προσώπων, που αφορούσαν οι πρότυπες δίκες. 
Με τις ίδιες αποφάσεις έγινε ακόμη δεκτό ότι «Οίκοθεν νοείται ότι για τους ενάγοντες και όσους άλλους έχουν ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα μέχρι το χρόνο δημοσίευσης των αποφάσεων αυτών, η διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα θα έχει αναδρομικό χαρακτήρα». 
Κατά συνέπεια, όπως ρητώς ορίζεται στις εν λόγω αποφάσεις, δεν μπορεί να γίνει επίκληση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων αυτών για τη θεμελίωση αποζημιωτικών αξιώσεων άλλων συνταξιούχων, που αφορούν περικοπείσες, βάσει των εν λόγω διατάξεων, συνταξιοδοτικές παροχές τους, για χρονικά διαστήματα προγενέστερα του χρονικού σημείου δημοσίευσης των αποφάσεων αυτών (10.6.2015). 
Περαιτέρω, κρίθηκε ότι η πιο πάνω άποψη δεν προσκρούει ούτε στο άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος περί της αξιώσεως δικαστικής προστασίας αλλ’ ούτε και στο άρθρο 6 παρ. 1 της Ε.Σ.Δ.Α. και στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου αυτής, διότι αφ’ ενός μεν η αναδρομικότητα των συνεπειών των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν είναι αυτονόητη και αποκλειστική κάθε άλλης ρύθμισης, αφ’ ετέρου δε με τον ως άνω τιθέμενο περιορισμό δεν διαταράσσεται η δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του γενικού συμφέροντος και της προστασίας των δικαιωμάτων των διοικουμένων, εφόσον αυτοί δεν αποστερούνται των δικαιωμάτων τους, τα οποία απλώς περιορίζονται, για τους προαναφερόμενους λόγους επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος (ΣτΕ 2287/2015 Ολομ. σκ. 26, 2288/2015 Ολομ. σκ. 25). 
Οι ανωτέρω αποφάσεις 2287-2288/2015 της Ολομέλειας του Δικαστηρίου, οι οποίες αναφέρονται ρητώς, κατά τα ανωτέρω, στον περιορισμό των συνεπειών της διαγνωσθείσης αντισυνταγματικότητας των επίμαχων περικοπών έκριναν, μολονότι δεν διατυπώνεται σε αυτές όμοια ρητή κρίση, εμμέσως πλην σαφώς και ότι οι συνέπειες της διαγνωσθείσας με τις ίδιες αποφάσεις αντιθέσεως των εν λόγω περικοπών στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ περιορίζονται στο χρόνο μετά τη δημοσίευση των αποφάσεων αυτών, δεδομένου, άλλωστε, ότι το τελευταίο αυτό άρθρο δεν παρέχει μείζονα προστασία του κοινωνικοασφαλιστικού δικαιώματος σε σχέση με τις πιο πάνω συνταγματικές διατάξεις. Αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή κατ’ ουσίαν θα αναιρούσε τον, σύμφωνα με τις πιο πάνω αποφάσεις της Ολομελείας, επιβληθέντα για λόγους δημοσίου συμφέροντος περιορισμό των συνεπειών της διαγνωσθείσας αντισυνταγματικότητας των επίμαχων διατάξεων των νόμων 4051/2012 και 4093/2012. 
Πράγματι, ο σκοπός για τον οποίο το Δικαστήριο επέβαλε, κατά τα ανωτέρω, τον περιορισμό αυτό, ύστερα από στάθμιση του δημοσίου συμφέροντος, δεν επιτυγχάνεται χωρίς ταυτόχρονο περιορισμό και των συνεπειών της διαπιστωθείσας παράλληλα αντίθεσης των διατάξεων αυτών προς το άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ. Άλλωστε, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων παγίως αναγνωρίζει τη δυνατότητα που έχουν τα εθνικά δικαστήρια να περιορίζουν το αναδρομικό αποτέλεσμα των αποφάσεών τους με βάση επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, ιδίως σε υποθέσεις με τις οποίες άγονται ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων ζητήματα συνταγματικότητας διατάξεων του εθνικού δικαίου [βλ. ΕΔΔΑ απόφαση επί του παραδεκτού (déc.) της 12.2.2019, Κ. Φραντζεσκάκη κατά Ελλάδας, σκ. 38-44, πρβλ. απόφαση επί του παραδεκτού (déc.) της 18.10.1995, ΕΕΔΑ J.R. κατά Γερμανίας, απόφαση επί του παραδεκτού (déc.) της 26.6.1996, ΕΕΔΑ Mika κατά Αυστρίας, πρβλ. ΕΔΔΑ, απόφαση της 13.6.1979, Marckx κατά Βελγίου, σκ. 58• απόφαση της 26.5.2011, Legrand κατά Γαλλίας, σκ. 35, 38• πρβλ. σχετικώς και ΔΕE απόφαση της 8.4.1976, C-43/75, Defrenne κατά Sabena, σκέψεις 69-75, απόφαση της 2.2.1988, C-24/86, Vincent Blaizot σκ. 28-35, απόφαση της 17.5.1990, C-262/88, Barber, σκέψεις 40-45• πρβλ. ακόμη Conseil d' État, n. 291545, 16.7.2007 Société Tropic, Conseil Constitutionnel, 20.6.2014 2014-404 QPC σκ. 13 και 14.6.2013 2013-323 QPC σκ. 10-12]. Ενόψει δε του ανωτέρω περιορισμού της ισχύος των αποτελεσμάτων που έθεσαν οι 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομελείας του Δικαστηρίου, τη διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα των επίμαχων διατάξεων των νόμων 4051/2012 και 4093/2012 και την διαπιστωθείσα αντίθεση αυτών προς το άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου, για χρονικά διαστήματα προγενέστερα του χρόνου δημοσιεύσεως των αποφάσεων αυτών μπορούν να επικαλεσθούν μόνον όσοι έχουν ασκήσει ένδικα βοηθήματα μέχρι τη δημοσίευση των εν λόγω αποφάσεων (10.6.2015).

22. Επειδή, μετά την επίλυση των ζητημάτων για τα οποία εισήχθη στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η κρινόμενη αγωγή πρέπει, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 1 του ν. 3900/2010, να παραπεμφθεί προς εκδίκαση, ως προς το παραδεκτό και το βάσιμο αυτής, στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών ως προς όλους τους ενάγοντες, πλην των με αριθμό δικογράφου 15 και 33, ως προς τους οποίους πρέπει να απορριφθεί (σκέψη 6) και, κατ’ εκτίμηση των περιστάσεων, να μην επιβληθεί δικαστική δαπάνη.

Δ ι ά  τ α ύ τ α

Απορρίπτει την αγωγή ως προς τους ενάγοντες με αριθμό δικογράφου 15 και 33.
Επιλύει τα εισαχθέντα στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητήματα, σύμφωνα με το σκεπτικό.
Παραπέμπει, κατά τα λοιπά, την αγωγή προς εκδίκαση στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών, σύμφωνα με το σκεπτικό.
Δέχεται εν μέρει τις υποβληθείσες παρεμβάσεις, κατά τα εκτιθέμενα στο αιτιολογικό.
Απαλλάσσει τους διαδίκους από τη δικαστική δαπάνη.
Η διάσκεψη έγινε στην Αθήνα στις 10 Μαρτίου 2020
Ο Πρόεδρος              Η Γραμματέας

Αθ. Ράντος                    Ελ. Γκίκα

και η απόφαση δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση της 14ης Ιουλίου 2020.
Η Πρόεδρος                      Η Γραμματέας 

Ε. Σάρπ                               Ελ. Γκίκα 


 

Οι μεγάλοι και μοιραίοι μπαταχτσήδες θέλουν να σώσουν και πάλι, την Ελλάδα!! - Η ΝΔ αύξησε το χρέος της στα 487.849,729 εκατ ευρώ!! - Το ΠΑΣΟΚ αύξησε το χρέος του στα 445.824.401,66 ευρώ



 


Το κυβερνών κόμμα συνεχίζει την τακτική τού «δεν πληρώνω», με τις τράπεζες να κάνουν τα «στραβά μάτια» την ώρα που «στραγγαλίζουν» τους πολίτες

Kαι φέτος η Ν.Δ. διατηρεί τον τίτλο του μεγαλύτερου «μπαταχτσή» του κράτους! Όπως προκύπτει από τον ετήσιο ισολογισμό της, που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα, η Νέα Δημοκρατία αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα στρατηγικό κακοπληρωτή στη χώρα, αφού χρωστά συνολικά σχεδόν μισό δισ. -για την ακρίβεια, 488 εκατ. ευρώ-, με το ποσό να αυξάνεται κάθε χρόνο ολοένα περισσότερο.

Την ώρα λοιπόν που η ακρίβεια έχει μετατραπεί σε μάστιγα για τα ελληνικά νοικοκυριά, τα ενοίκια έχουν λάβει την «ανιούσα», το ηλεκτρικό ρεύμα γίνεται είδος πολυτελείας και ενώ οι Έλληνες δεν μπορούν να υποστηρίξουν οικονομικά ούτε μερικές ημέρες διακοπών, το κυβερνών κόμμα, όπως και το ΠΑΣΟΚ, αυξάνει το χρέος τους χρόνο με τον χρόνο, συνεχίζοντας την τακτική «δεν πληρώνω».

Αύξηση 50 εκατ.

Η Ν.Δ. κατάφερε να αυξήσει μέσα σε έναν χρόνο τα χρέη της στις τράπεζες σχεδόν κατά 50 εκατ. ευρώ. Οπως προκύπτει από τον ισολογισμό του 2023 (που η εφημερίδα μας δημοσιεύει σήμερα, μία ημέρα ύστερα από αυτόν του ΠΑΣΟΚ, επειδή αναρτήθηκε καθυστερημένα), η Νέα Δημοκρατία πέρυσι είχε οφειλές 475.449.832,33 ευρώ σε τράπεζες, έναντι 425.600.611,17 το 2022. Δηλαδή, τα χρέη προς τις τράπεζες αυξήθηκαν κατά 49.848.221,16 ευρώ μέσα σε μόλις έναν χρόνο.

Την ίδια στιγμή, αυξημένες είναι και οι οφειλές προς προμηθευτές, Εφορία, ασφαλιστικά ταμεία κ.λπ., καθώς έφτασαν τα 12.399.897,14 ευρώ, έναντι 9.966.564,65 ευρώ το προηγούμενο έτος. Συνολικά λοιπόν η Ν.Δ. οφείλει 487.849.729 ευρώ το 2023, έναντι 435.567.175 ευρώ το 2022.

Σε ό,τι αφορά το έλλειμμα της Ν.Δ., και αυτό, όπως οι οφειλές της, διαρκώς αυξάνεται. Ετσι, το 2023 εκτοξεύτηκε στα 54.357.699,84 ευρώ, από τα 44.591.660,80 ευρώ το 2022. Βέβαια, ο πρόεδρος του κόμματος και πρωθυπουργός ουσιαστικά κάνει ότι δεν βλέπει το χρέος αυτό, καθώς παλαιότερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε δηλώσει μεταξύ άλλων «είμαι υπερήφανος γι’ αυτό που έχουμε πετύχει, να βάλουμε σε τάξη τα οικονομικά της Νέας Δημοκρατίας», τονίζοντας παράλληλα πως μείωσε τις λειτουργικές δαπάνες του κόμματος κατά 70%.

Πάντως, παρά το μεγάλο της χρέος, που δεν πρόκειται ποτέ να αποπληρωθεί, η Ν.Δ. δεν κάνει οικονομία, αφού πρόσφατα φέρεται ότι ξόδεψε πολλά χρήματα κατά την προεκλογική της εκστρατεία για τις ευρωεκλογές. Το ακριβές ποσό δεν το έχει ανακοινώσει ακόμα, όμως πέρυσι, που έγιναν δύο εκλογικές αναμετρήσεις, είχε δαπανήσει 3.689.667 ευρώ στις εκλογές του Μαΐου και 2.531.901 ευρώ στις εκλογές του Ιουλίου, σύμφωνα με τις εκθέσεις εσόδων δαπανών βουλευτικών εκλογών που έχει δημοσιοποιήσει.

Σχεδόν 1 δισ.

Η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛ. είναι εδώ και χρόνια μεγάλοι οφειλέτες -οι μεγάλοι μπαταχτσήδες-, καθώς αμφότερα τα κόμματα το 2023 είχαν τραπεζικές και άλλες οφειλές που έφταναν τα 940 εκατ. ευρώ, ενώ μόνο σε έναν χρόνο αυξάνουν τα χρέη τους προς τις τράπεζες κατά 100 εκατ. ευρώ περίπου. Με άλλα λόγια, τα δύο κόμματα μαζί βρίσκονται με χρέη σχεδόν 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, που δεν πρόκειται ποτέ να αποπληρώσουν, τη στιγμή που, όπως λένε, θέλουν να βάλουν σε τάξη τα οικονομικά της χώρας και να βελτιώσουν την οικονομική κατάσταση των πολιτών.

Και, φυσικά, τα μεγάλα ερωτήματα είναι τα εξής:

• Πώς ένα κόμμα μπορεί να κάνει ανεξάρτητη πολιτική όταν χρωστά μισό δισεκατομμύριο ευρώ στις τράπεζες;

• Γιατί οι τράπεζες δεν ζητάνε τα λεφτά τους, όπως κάνουν με οφειλέτες πολίτες, μη διστάζοντας να βγάζουν σε πλειστηριασμό τα σπίτια τους;

• Εισαγγελέας θα παρέμβει ποτέ για αυτή την απαράδεκτη και προκλητική κατάσταση;

• Πότε η Ν.Δ., και το ΠΑΣΟΚ θα αποπληρώσουν τα χρέη τους, όπως οφείλουν να κάνουν κάθε φορολογούμενος πολίτης και κάθε επιχείρηση;


Απύθμενο θράσος από το ΠΑΣΟΚ για τις οφειλές, που φτάνουν το μισό δισ. €

Περισσεύει το θράσος εκεί στη Χ. Τρικούπη. Αντί να απαντήσουν ξεκάθαρα πότε θα επιστρέψουν τα δανεικά από τους καταχρεωμένους Έλληνες για να παριστάνουν με ξένα κόλλυβα τους σωτήρες, εγκαλούν με μια κατάπτυστη ανακοίνωση τη «δημοκρατία», η οποία επιμένει να θυμίζει τις υποχρεώσεις τους. Ασφαλώς θα έπρεπε να τοποθετηθούν για το θέμα όλοι οι υποψήφιοι πρόεδροι και να προτείνουν βιώσιμη και εφαρμόσιμη λύση. Προς το παρόν αγνοούνται!

Σύμφωνα με τον ισολογισμό του 2023, τα χρέη του Κινήματος προσεγγίζουν το μισό δισ. ευρώ, (445.824.401,66 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 47.800.000 ευρώ ή 12% μέσα σε ένα μόλις χρόνο), χωρίς να διαφαίνεται ορίζοντας αποπληρωμής. Χάρη στην αλλαγή ΑΦΜ, όπως κάνουν όλοι οι μπαταχτσήδες, το κόμμα τους εξακολουθεί να εισπράττει κρατικό χρήμα, χωρίς όμως να μειώνει το χρέος! Η εφημερίδα μας συστηματικά κάθε χρόνο δημοσιεύει τα χρέη του ΠΑΣΟΚ και το ίδιο πράττει πάντα και σήμερα με τη Ν.Δ. Η διάλυση του κόμματός τους είναι δική τους δουλειά. Εμείς ξαναρωτάμε: Θα ξεχρεώσουν ποτέ;

Ιδού η θρασύτατη ανακοίνωση:

«Προς όσους σήμερα “θυμήθηκαν” τα χρέη του ΠΑΣΟΚ, σημειώνουμε:

• Από το 2010 το κόμμα δεν έχει δανειστεί ούτε ένα ευρώ.

• Οι τόκοι και τα πανωτόκια που προσθέτουν οι τράπεζες είναι κοντά στα 50.000.000 ευρώ τον χρόνο.

• Από τις πρώτες πρωτοβουλίες του Νίκου Ανδρουλάκη ως προέδρου του ΠΑΣΟΚ ήταν να ρυθμιστούν τα δάνεια του κόμματος προς τις τράπεζες.

• Στα στοιχεία που κατατίθενται στη Βουλή, με τον τρόπο που ζητούνται, δεν φαίνεται τι αποπληρώνεται στις τράπεζες, κάτι που προφανώς δεν ενδιαφέρει τους συντάκτες του δημοσιεύματος, γιατί σκοπός τους δεν είναι η πληρότητα της είδησής τους, αλλά η λάσπη στο ΠΑΣΟΚ.

Ξέχασαν, βέβαια, τα υπόλοιπα κόμματα που έχουν ανάλογα προβλήματα, γιατί έχουν έναν συγκεκριμένο στόχο: Απεργάζονται μεθοδικά τη διάλυση και τη ρευστοποίηση του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝ.ΑΛ. Δεν θα τους κάνει τη χάρη ο κόσμος της παράταξης, που εγγυάται την πολιτική μας αυτονομία».



πηγή:https://www.dimokratia.gr/politiki/581075/mpatachtsis-olkis-kai-i-n-d-me-chreos-488-000-000-eyro/