Πέμπτη 13 Ιουνίου 2024

Απειλές από τον Ερντογάν: - Δεν μπορείτε να κάνετε έρευνες εντός των Ελληνικών χωρικών υδάτων!! - Ζήτω η Διακήρυξη Φιλίας και Καλής Γειτονίας


 Ευκαιρία για να αμφισβητήσει την αποδεκτή βάσει του Δικαίου της Θάλασσας αρχή της μέσης γραμμής στον καθορισμό των θαλάσσιων ορίων και συνόρων μεταξύ όμορων χωρών, βρήκε η Τουρκία με αφορμή τις επιστημονικές έρευνες που πραγματοποιεί το R/V ALKYON πλησίον και ανοικτά των εκβολών του Έβρου εντός ελληνικών χωρικών υδάτων.


Το ερευνητικό πλοίο πραγματοποιεί έρευνες μέχρι της 22 Ιουνίου με NAVTEX που εξέδωσε ο σταθμός της Λήμνου στις 11 Ιουνίου, αλλά αργά χθες το βράδυ η Τουρκία με δική της NAVTEX του σταθμού της Σμύρνης δηλώνει ότι τμήμα της περιοχής των ερευνών του R/V ALKYON «είναι κοντά και εντός των πλευρικών θαλασσίων ορίων Ελλάδας -Τουρκίας το οποίο δεν έχει ακόμη οριοθετηθεί». Και οι τουρκικές Αρχες καλούν να κρατηθεί «λογική απόσταση από την περιοχή». Τα θαλάσσια σύνορα μεταξύ της Ελλάδας και της Τουρκίας είναι βεβαίως υπαρκτά, αν και για την περιοχή νοτίως του Έβρου μέχρι την Σάμο και την Ικαρία, όπως αναφέρει και το Υπουργείο Εξωτερικών στην ιστοσελίδα του «ελλείψει σχετικών συμβατικών ρυθμίσεων με την Τουρκία εφαρμόζεται η αρχή της ίσης απόστασης/μέσης γραμμής, σύμφωνα με το εθιμικό δίκαιο. Όπως αναφέρεται και στο άρθρο 15 της Σύμβασης του Δικαίου της Θάλασσας, το οποίο ενσωματώνει εθιμικό δίκαιο, σε περίπτωση που δεν υπάρχει συμφωνία οριοθέτησης, κανένα κράτος δεν δικαιούται να επεκτείνει την αιγιαλίτιδά του ζώνη πέραν της μέσης γραμμής».

Σε ότι αφορά επίσης την θαλάσσια περιοχή στις εκβολές του Έβρου υπάρχει οριοθέτηση βάσει του Πρωτοκόλλου των Αθηνών της 26ης Νοεμβρίου 1926.

Η Τουρκία συστηματικά αμφισβητεί την ύπαρξη θαλασσίων συνόρων μεταξύ των δυο χωρών ακόμη και στα Δωδεκάνησα όπου υπάρχει η οριοθέτηση με την Ιταλοτουρκική Συμφωνία του 1932, με σκοπό να «γκριζάρει» τις ελληνικές θαλάσσιες ζώνες και να στηρίξει την θεωρία της περί «γκρίζων ζωνών» και για ειδικό καθεστώς του Αιγαίου ώστε η διαπραγμάτευση για θαλάσσιες ζώνες να ξεκινήσει ουσιαστικά από μηδενική βάση διαγράφοντας τις Συνθήκες αλλά και την εφαρμογή του Δικαίου της Θάλασσας που είναι πλέον εθιμικό δίκαιο.


Η τουρκική NAVTEX


TURNHOS N/W : 0563/24(IZMIR NAVTEX STATION) (Published date 11-06-2024 23:20)

AEGEAN SEA
1. LIMNOS RADIO NAVWARN 091/24 CONCERNING SCIENTIFIC RESEARCH ACTIVITIES AND SURVEYS TO BE CONDUCTED BY R/V ALKYON FROM 11 JUNE 2024 UNTIL 22 JUNE 2024 IS UNRELIABLE. PART OF THE AREA IN REFERENCE NEAR AND WITHIN LATERAL SEA BOUNDARY BETWEEN TÜRKİYE AND GREECE WHICH IS YET TO BE DELIMITED. OBSERVE A REASONABLE DISTANCE TO AREA.
CAUTION ADVISED.
2. CANCEL THIS MESSAGE 222100Z JUN 24.

Η Ελληνικη NAVTEX

ZCZC LA01
111315 UTC JUN 24
LIMNOS RADIO NAVWARN 091/24
CANCEL NAVWARN 089/24
THRAKIKO SEA
SCIENTIFIC OPERATIONS WILL BE
CARRIED OUT BY VESSEL 'R/V ALKYON'
FROM 11 UNTIL 22 JUN 24
IN AREA BOUNDED BY:
40-43.77N 026-01.77E
40-40.40N 025-55.23E
40-44.01N 025-53.56E
40-45.07N 025-48.27E
40-44.81N 025-42.55E
40-45.82N 025-36.83E
40-51.77N 025-37.90E
40-51.46N 025-39.33E
40-50.66N 025-43.85E
40-50.79N 025-45.67E
40-50.81N 025-50.14E
40-50.23N 025-52.51E
40-50.01N 025-54.08E
40-49.45N 025-58.83E
40-43.77N 026-01.77E
WIDE BERTH REQUESTED
CANCEL THIS MSG 222100 UTC JUN 24

Ε.Α.Α.Σ: - Πότε θα παραμείνουν κλειστά ,λόγω απογραφής, τα υποκαταστήματα του Στρατιωτικού Φαρμακείου Αθηνών - Αναλυτικός Πίνακας


 

ΕΔΡΑ ΥΠΟΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΟΣ (Υ/Κ)

ΧΡΟΝΙΚΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ΔΟΣΟΛΗΨΙΩΝ

ΑΘΗΝΑ (Υ/Κ Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.)

ΑΠΟ     01 ΙΟΥΛ 24     ΕΩΣ KAI     05 ΙΟΥΛ 24 

ΑΘΗΝΑ (Υ/Κ 401 ΓΣΝΑ)

ΑΠΟ     21 ΙΟΥΝ 24     ΕΩΣ KAI     28 ΙΟΥΝ 24 

ΑΘΗΝΑ (Υ/Κ ΣΤΡΔΟΥ «ΠΑΠΑΓΟΥ») 

ΑΠΟ     01 ΙΟΥΛ 24     ΕΩΣ KAI     04 ΙΟΥΛ 24 

ΑΘΗΝΑ (Υ/Κ ΝΝΑ)

ΑΠΟ     21 ΙΟΥΝ 24     ΕΩΣ KAI     28 ΙΟΥΝ 24 

ΒΥΡΩΝΑΣ (Υ/Κ Ε.Κ.Ε.Μ.Σ.) 

ΑΠΟ     02 ΙΟΥΛ 24     ΕΩΣ KAI     04 ΙΟΥΛ 24 

ΣΑΛΑΜΙΝΑ (Υ/Κ ΝΝΣ) 

ΑΠΟ     25 ΙΟΥΝ 24     ΕΩΣ KAI     28 ΙΟΥΝ 24 

ΚΡΗΤΗ (Υ/Κ ΝΝΚ) 

ΑΠΟ     25 ΙΟΥΝ 24     ΕΩΣ KAI     28 ΙΟΥΝ 24 

ΛΑΡΙΣΑ (Υ/Κ 404 ΓΣΝ) 

ΑΠΟ     01 ΙΟΥΛ 24     ΕΩΣ KAI     05 ΙΟΥΛ 24 

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (Υ/Κ ΣΤΡΔΟΥ «ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΥ ΚΩΤΤΑ») 

ΑΠΟ     21 ΙΟΥΝ 24     ΕΩΣ KAI     28 ΙΟΥΝ 24 

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (Υ/Κ 424 ΓΣΝΕ) 

ΑΠΟ     01 ΙΟΥΛ 24     ΕΩΣ KAI     05 ΙΟΥΛ 24 

ΞΑΝΘΗ (Υ/Κ 212 ΚΙΧΝΕ) 

ΑΠΟ     01 ΙΟΥΛ 24     ΕΩΣ KAI     04 ΙΟΥΛ 24 

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ (Υ/Κ 216 ΚΙΧΝΕ) 

ΑΠΟ     01 ΙΟΥΛ 24     ΕΩΣ KAI     04 ΙΟΥΛ 24 

ΔΙΔΥΜΟΤΕΙΧΟ (Υ/Κ 219 ΚΙΧΝΕ) 

ΑΠΟ     01 ΙΟΥΛ 24     ΕΩΣ KAI     03 ΙΟΥΛ 24 

 

Ε.Α.Α.Σ: - Κάλεσμα για Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας, για τον πανηγυρικό εορτασμό, της Συμφωνίας των Πρεσπών, από το Ινστιτούτο Τσίπρα - Θα είμαστε παρόντες όλοι οι πραγματικοί Έλληνες


 Η Ε.Α.Α.Σ. αποφάσισε την συμμετοχή της στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργανώνει η Συνομοσπονδία Παμμακεδονικών Ενώσεων, που απαρτίζεται από την Πανελλήνια Ομοσπονδία Πολιτιστικών Συλλόγων Μακεδόνων και Παμμακεδονικές Ενώσεις Αμερικής, Αυστραλίας, Καναδά και Νότιας Αφρικής, το απόγευμα της Δευτέρας 17 Ιουνίου 2024, έξω από το Ωδείο Αθηνών, ως αντίδραση στην διεθνή διάσκεψη που διοργανώνεται από το Ινστιτούτο Τσίπρα με αφορμή τα 6 χρόνια από την υπογραφή της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Η Ένωση προσκαλεί και ενθαρρύνει τα μέλη της για μαζική   συμμετοχή στην παραπάνω συγκέντρωση διαμαρτυρίας.

Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων









Καλά κάνουν και μας εμπαίζουν!! - Το αποτυχημένο Κράτος είμαστε όλοι εμείς!



 Ο Ηλίας Καραβόλιας σημειώνει ότι ελληνικό κράτος δεν ιδρύθηκε ποτέ στον τόπο. Ταμείο που εποφθαλμιούν τα κόμματα, παραμένει όπως και το γρηγορόσημο λιπαντικό για την κρατική μηχανή. Τελικά όμως το αποτυχημένο κράτος είμαστε όλοι εμείς.


Όλοι έχουμε ανεβοκατεβεί τους ορόφους στην εφορία, στο ΙΚΑ, στο πρώην ΤΕΒΕ, σε ένα νοσοκομείο. Όλοι έχουμε στηθεί με τις ώρες στην ουρά σε μια δημόσια υπηρεσία. Και όλοι αγανακτούμε καθημερινά στην “επαφή” αυτή με το κράτος. Ένα κράτος που μπορεί να σε στείλει αδιάβαστο στον άλλο κόσμο στα δίχτυα της γραφειοκρατίας. Ή να σε τρελάνει στην καλύτερη περίπτωση.
Ας μην γελιόμαστε: η σχέση μας με το Δημόσιο είναι σχέση σχιζοειδής. Παρανοϊκές διατάξεις, αντινομία, υποκειμενικές ερμηνείες νόμου και κανονιστικών οδηγιών από έναν και μόνο υπάλληλο, συμβάλλουν στην εδραίωση της πεποίθησης ότι ο πολίτης ταλαιπωρείται καθημερινά. Πληρώνει τους φόρους, τις εισφορές του, τα χαράτσια. Αλλά δεν εξυπηρετείται στην ώρα του και σχεδόν πάντα κάτι μένει σε εκκρεμότητα. Κάποιο χαρτί θα λείπει. Οι συνταξιούχοι που κάνουν αίτηση για τις συντάξεις της πείνας, ξέρουν καλά τί θα πεί αναμονή και υπομονή. (Σημ: το ίδιο φυσικά και όσοι επιχειρούν να ξεκινήσουν κάτι σε αυτό τον καταραμένο τόπο. Ή όσοι για κακή τους τύχη αρρωστήσουν και πρέπει να εισαχθούν σε νοσοκομείο).

ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ

Άραγε πόσο εδραιωμένη στο παρελθόν είναι αυτή η αταίριαστη σχέση πολίτη-κράτους; Πόσο βαθιές είναι οι ρίζες της παράλογης αυτής “συμβίωσης” στην Ελλάδα; Όλοι ξέρουμε ότι ποτέ δεν “ιδρύθηκε” το κράτος σε αυτό τον τόπο. Ποτέ δεν οργανώθηκε σε δυτικά πρότυπα. Δέσμιο μιας ανατολίτικης λογικής, πότε συμπεριφέρεται σαν κράτος-αφέντης. Και πότε σαν φέουδο, το οποίο αφού κατακτηθεί αρχίζει να μοιράζει προνόμια σε λίγους.
Και εδώ είναι που θέλω φίλε αναγνώστη να επικεντρωθούμε. Το κράτος είναι το Ταμείο που εποφθαλμιούν τα κόμματα – και κυρίως οι ηγετικές τους ομάδες – ώστε να μοιράσουν χρήμα στους πελάτες-ψηφοφόρους τους. Είναι η πηγή χρηματοδότησης ανορθολογικών συλλογικών συμπεριφορών και μή παραγωγικών επιδοτήσεων. Είναι το φέουδο που ποτέ δεν έπαψε να δημιουργεί ανισότητες, μίση, φθόνο, ανταγωνισμό.
Παντού στον κόσμο τις ανισότητες γεννάει ο μανιακός καπιταλισμός. Εδώ στην Ελλάδα, τις θρέφει ο κρατικοδίαιτος καπιταλισμός των εθνικών εργολάβων, των προμηθευτών, των προνομιούχων κρατικών λειτουργών, της διαπλοκής ΜΜΕ – κομμάτων – τραπεζών. 
Η πατερναλιστική λογική αρχίζει και τελειώνει στην ισχύ της εξουσίας που κάθε φορά αντλούν οι εκάστοτε κυβερνώντες. Ειδικά στην τοπική αυτοδιοίκηση (πεδίο “φεουδαρχικής” οικονομίας και μικροοικονομικής ανισορροπίας που τελικά προκαλεί μακροοικονομικό χάος) έχουν στηθεί μικρά υπουργεία. Μικρές ΔΕΚΟ, τις οποίες καταλαμβάνουν αιρετοί που αποκτούν ισχύ και προνόμια. Αυτά είναι ικανά να τους οδηγήσουν σε ναπολεόντιες συμπεριφορές. Μεσσιανικά σύνδρομα και νευρώσεις επιτυχίας. Οι πάντες στον τόπο τους νιώθουν “πολιτικοί”. Νιώθουν ότι τους χρωστάει η κοινωνία. Ότι η εξουσία είναι αγαθό που το δικαιούνται (μαζί με τους μισθούς φυσικά).

ΓΡΗΓΟΡΟΣΗΜΟ: ΛΙΠΑΝΤΙΚΟ ΤΗΝ ΚΡΑΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ

Ποιά είναι η πραγματικότητα; Παρασιτισμός, μικροπολιτική και έκσταση της επικοινωνίας: δελτία τύπου ακόμη και για επίσκεψη σε πανηγύρια και εκκλησίες ώστε να μας δούν στα social media.
Ας μην χαθούμε στις φιλοσοφικές και ιδεολογικές αναλύσεις για το τι εστί Δημόσιο και Κράτος. Να δούμε την πραγματικότητα.
Επί δεκαετίες η χώρα αυτή είχε μια κακή δημόσια διοίκηση. Μια κρατική μηχανή που το μόνο λιπαντικό της ήταν το γρηγορόσημο. Πολλοί φυσικά επαγγέλονταν την επανίδρυση του κράτους. Ουδείς όμως τόλμησε στην ουσία να θίξει ιερά προνόμια. Να απολύσει υπεράριθμους. Να κόψει περιττές δαπάνες και υπέρογκες αμοιβές σε μισθούς και επιδόματα. Ούτε καν οι ξένοι μπόρεσαν να επιβάλλουν στα χρόνια των μνημονίων αναγκαστικές πολιτικές μείωσης δημοσίων υπαλλήλων και περικοπής εξώφθαλμων δαπανών.
Η αλήθεια είναι ότι το Δημόσιο θράφηκε τόσο πολύ ώστε δεν μπορεί πλέον να νικηθεί. Δεν μπορεί να υποκύψει στην λογική του εξορθολογισμού, της συνετής διαχείρισης, της ουσιαστικής προσφοράς στον πολίτη. Η θετική σημερινή “ταμειακή” του εικόνα είναι γνωστό ότι οφείλεται σε υπερφορολόγηση και μόνο.

ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΟ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΡΩΝ;

Οι δημόσιες επιχειρήσεις αποδείχθηκαν φορείς κομματικών διορισμών, σπατάλης και διαφθοράς. Και σήμερα που χρειαζόμαστε ένα καθοδηγητικό παραγωγικό κράτος κινήτρων (από την στιγμή που αυτό έγινε και πλεονασματικό), ώστε να συμπράξει αποδοτικά με τον ιδιωτικό τομέα, βλέπουμε την ηδονική απραξία. Την αέναη αδράνεια και αναβλητικότητα να κρύβεται πίσω από τις μάσκες της δήθεν διαφύλαξης του κοινού συμφέροντος (αρχαιολογία, δασαρχείο, πολεοδομία, κ.α.).
Φθάσαμε στο σημείο να ζούμε με διωκτικό παραλήρημα και νορμοθυμία απέναντι στο σιδερένιο χέρι του Κράτους κάθε φορά που καλούμαστε να διευθετήσουμε ένα ζήτημα με την δημόσια διοίκηση. Ζούμε με τον τρόμο της τιμωρίας. Με την αναμονή της οφειλής και της ταλαιπωρίας. Αντιπαραγωγικό, σπάταλο, αντιαναπτυξιακό, φορέας αντικινήτρων, το Δημόσιο δεν πρόκειται να διορθωθεί ποτέ.
Μπορεί να νοικοκυρεύτηκε δημοσιονομικά, όμως εξακολουθεί να παραμένει δέσμιο μιας διπολικής διαταραχής. Μεταξύ ατομικού και συλλογικού ασυνείδητου. Και αυτό γιατί “Δημόσιο” είμαστε εμείς. Το “Κράτος” είμαστε όλοι μας. Άσχετα αν το διοικούν κομματικές και συντεχνιακές παρέες. Είναι ο καθρέφτης της αντίληψης μιας ολόκληρης κοινωνίας για το πως θα πιάσουν τόπο οι θυσίες, οι φόροι και οι εισφορές μας. Σχολεία, νοσοκομεία, υπηρεσίες, υπήρξαν για πολλά χρόνια οι τόποι δυστυχίας και μή ανταπόδοσης του πολίτη. Έχουμε δικαιώματα και υποχρεώσεις που δεν ισορροπούν, δεν αντισταθμίζονται. Και αυτό για έναν απλούστατο λόγο, που δεν θα κουραστώ να τον αναφέρω φίλε αναγνώστη: δεν έχουμε αποφασίσει – ακόμα – αν είμαστε στην Δύση ή στην Ανατολή…
Το σκίτσο είναι του ΚΥΡ




















πηγή:https://new-deal.gr/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CE%BA%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CE%AF%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5-%CF%8C%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CE%BC/

Κύριε Πρωθυπουργέ - Ξέρετε τι γράφει, στο ΤΜΗΜΑ Δ’, η Ακροτελεύτια διάταξη, Άρθρο 120 του Συντάγματος;;


 Εφόσον λεγόμαστε και νιώθουμε Έλληνες, έχουμε ως Έλληνες εκτός από δικαιώματα και υποχρεώσεις. Η βασική μας υποχρέωση απέναντι στο Σύνταγμα είναι να αντιστεκόμαστε στην καταστρατήγηση του.

ΤΜΗΜΑ Δ’: Ακροτελεύτια διάταξη Άρθρο 120
1. Το Σύνταγμα αυτό, που ψηφίστηκε από την Ε’ Αναθεωρητική Βουλή των Ελλήνων, υπογράφεται από τον Πρόεδρό της, δημοσιεύεται από τον προσωρινό Πρόεδρο της Δημοκρατίας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με διάταγμα που προσυπογράφεται από το Υπουργικό Συμβούλιο και αρχίζει να ισχύει από τις ένδεκα Ιουνίου 1975.
2. Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων.
3. Ο σφετερισμός, με οποιονδήποτε τρόπο, της λαϊκής κυριαρχίας και των εξουσιών που απορρέουν από αυτή διώκεται μόλις αποκατασταθεί η νόμιμη εξουσία, οπότε αρχίζει και η παραγραφή του εγκλήματος.
4. Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.

Μισθοί/Συντάξεις: -Ποιοι θα πληρώσουν τα "σπασμένα" της νέας οικονομικής ύφεσης; - Πόσοι φορολογούμενοι πληρώνουν το 92% των κρατικών εσόδων από τον φόρο εισοδήματος!!!



 

Περίπου 1.000.000 φορολογούμενοι πληρώνουν το 92% των κρατικών εσόδων από τον φόρο εισοδήματος, περίπου 2.600.000 πληρώνουν το υπόλοιπο 8%, ενώ 5.100.000 φορολογούμενοι δεν πληρώνουν ούτε ένα ευρώ




Η αγωνία για τις συνέπειες της επιδημικής κρίσης στρέφεται πλέον στην οικονομία, η οποία είναι διάχυτη σε όλο το φάσμα της κοινωνίας και αποτυπώνεται κυρίως με τη σκέψη: μήπως και τώρα οι εργαζόμενοι πληρώσουν τη νέα ύφεση από τα ήδη συρρικνωμένα εισοδήματα; 
Δυστυχώς οι προβλέψεις δείχνουν πως η ανεργία στην Ελλάδα θα αυξηθεί και το μέσο εισόδημα θα μειωθεί. Το φορολογικό βάρος και οι εισφορές των ετών του Μνημονίου αποτέλεσαν και αποτελούν τον μεγαλύτερο βραχνά σε συνδυασμό με τις χαμηλότερες απολαβές. Με νούμερο ένα, φυσικά, στη λίστα την ανεργία. 
Τι συμπέρασμα εξάγεται; Μισθωτοί, συνταξιούχοι και γενικώς η λεγόμενη μεσαία τάξη πληρώνουν, ειδικά από το 2009 και έπειτα, τα «σπασμένα». Για να επιτευχθούν, δηλαδή, οι δημοσιονομικοί στόχοι και ως εκ τούτου αποτυπώνεται κυρίως το έλλειμμα της πολιτικής βούλησης να καταρτιστεί ένα μακροχρόνιο σχέδιο, με βασικό άξονα τη φιλοσοφία των «εσόδων – εξόδων».


Ως πότε θα γονατίζουμε τη μεσαία τάξη;
Αντί να διευρυνθεί η φορολογική βάση, να πληρώνουν περισσότεροι, αυξάνονται οι φορολογικοί συντελεστές στην ήδη υπάρχουσα φορολογική βάση. Τα πρόσφατα στοιχεία (έτος 2018) δείχνουν πως ο ένας στους οκτώ φορολογουμένους πληρώνει τα εννέα από τα δέκα ευρώ φόρου εισοδήματος. Δηλαδή, περίπου 1.000.000 φορολογούμενοι πληρώνουν το 92% των κρατικών εσόδων από τον φόρο εισοδήματος, περίπου 2.600.000 πληρώνουν το υπόλοιπο 8% των εσόδων από τον φόρο εισοδήματος, ενώ 5.100.000 φορολογούμενοι δεν πληρώνουν ούτε ένα ευρώ.
Τρελή κούρσα καταγράφει, επίσης, η φορολογία σε οποιαδήποτε μορφή κατανάλωσης, όπως ο καφές, υπηρεσίες, τηλεφωνία κ.λπ. Η Ελλάδα είχε ρεκόρ στους έμμεσους φόρους, που το 2017 και το 2018 αντιπροσώπευαν το 57% των συνολικών φορολογικών εσόδων, έναντι 54% το 2014. Το 2014 οι έμμεσοι φόροι ήταν 1,15 φορές περισσότεροι από τους άμεσους φόρους, ενώ τα επόμενα έτη έως το 2018 (για το οποίο υπάρχουν στοιχεία) η σχέση αυτή γίνεται συνεχώς δυσμενέστερη (1,19 φορές, 1,21 φορές, 1,30 φορές και 1,32 φορές το 2015, το 2016, το 2017 και το 2018 αντίστοιχα). Επίσης, οι ίδιοι έμμεσοι φόροι το 2017 και το 2018 κατέρριψαν το ρεκόρ των προηγούμενων ετών, αφού αντιπροσώπευαν το 57% των συνολικών φορολογικών εσόδων, έναντι 54% το 2014.
Στην επιβάρυνση οι Ελληνες, γενικά, φαίνεται πως κάνουμε πρωταθλητισμό, αφού σε σύγκριση με τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ – που αντιστοιχεί στο 36% – η φορολογική επιβάρυνση της εργασίας στην Ελλάδα είναι στο 40,8%, ενώ κατέχουμε τη δεύτερη υψηλότερη οικογενειακή φορολογική επιβάρυνση στην εργασία (στο 37,8%), με πρώτη την Ιταλία (στο 39,2%).

Τι έρχεται για τους εργαζόμενους

Με τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, οι εργαζόμενοι των επιχειρήσεων που εμφανίζουν μείωση τζίρου θα έρθουν αντιμέτωποι με ένα νέο περιβάλλον, με μειωμένο ωράριο εργασίας και μείωση μισθού. Πάνω από μισό εκατομμύριο εργαζόμενοι εκτιμάται ότι θα τεθούν σε καθεστώς ευέλικτης απασχόλησης, με το κράτος να επιδοτεί το 60% των απωλειών που θα έχουν οι μισθοί τους λόγω του μειωμένου ωραρίου. Ο νέος μηχανισμός Συν-Εργασία θα διαρκέσει μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου, με εξαίρεση τον κλάδο των αερομεταφορών όπου θα ισχύει έως το τέλος του έτους. Παράλληλα, πλέον κοστίζουν φθηνότερα τα εισιτήρια σε αστικά και υπεραστικά λεωφορεία, τρένα, μετρό, τραμ, αεροπλάνα και πλοία λόγω της μείωσης του ΦΠΑ από 24% σε 13%, ενώ αλλάζουν και οι τιμοκατάλογοι στα καταστήματα εστίασης καθώς ο καφές, τα ροφήματα θα σερβίρονται με μειωμένο ΦΠΑ στο 13%.
Υπό την προϋπόθεση πως δεν θα υπάρξει νέο κύμα πανδημίας, από τον Σεπτέμβριο η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να στηρίξει την οικονομία με μειώσεις φόρων μόνιμου χαρακτήρα. Εξετάζεται, στον προϋπολογισμό της επόμενης χρονιάς, ανάλογα με τα δημοσιονομικά περιθώρια, η μονιμοποίηση μέτρων που έλαβε για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης, όπως η διατήρηση του μειωμένου ΦΠΑ 13% στις μεταφορές. Στις προτεραιότητες είναι η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, η πιθανότητα να ξεκινήσει η διαδικασία κατάργησης της εισφοράς αλληλεγγύης, η σταδιακή μείωση του τέλους επιτηδεύματος αλλά και η νέα μείωση του ΕΝΦΙΑ, σε συνδυασμό με τις νέες αντικειμενικές αξίες των ακινήτων. Από το φθινόπωρο αναμένεται να ενεργοποιηθεί μια νέα έκτακτη ρύθμιση για την εξόφληση των χρεών προς την Εφορία, τα οποία δημιουργήθηκαν από την πανδημία.

Ποιοι επιβαρύνθηκαν περισσότερο

Κατά τη μνημονιακή περίοδο (με εξαίρεση το 2010) αυξήθηκε σημαντικά η συμμετοχή των μισθωτών και συνταξιούχων στη συγκέντρωση των ετήσιων φόρων φυσικών προσώπων, αφού από τα 34,3 ευρώ που πλήρωσαν για τα εισοδήματα του 2010, το 2018 πλήρωσαν 42 ευρώ. Από τις φορολογικές δηλώσεις που κατέθεσαν οι μισθωτοί και συνταξιούχοι για τα εισοδήματά τους που αποκτήθηκαν κατά την εφαρμογή των Μνημονίων (2010-2017) φαίνεται ότι πλήρωσαν συνολικά 422,7 ευρώ ή το 60,4% των συνολικών φόρων. Ειδικότερα, οι μισθωτοί πλήρωσαν 264,2 ευρώ ή 37,7% και οι συνταξιούχοι 158,5 ευρώ ή 22,7% των φόρων. Τα υπόλοιπα 277,3 ευρώ ή 35,6% πλήρωσαν όλοι οι άλλοι φορολογούμενοι – φυσικά πρόσωπα, όπως οι εισοδηματίες (κυρίως από ακίνητα), οι επιχειρηματίες (βιομήχανοι, βιοτέχνες, έμποροι κ.λπ.) από μισθωτές υπηρεσίες στις επιχειρήσεις τους.
Οι μισθωτοί για τα εισοδήματα του 2015, του 2016 και του 2017 (δηλώθηκαν το 2016, το 2017 και το 2018) πλήρωσαν 38,6 ευρώ, 38,8 ευρώ και 42 ευρώ έναντι 37 ευρώ που πλήρωσαν πριν από το 2015. Επίσης, οι συνταξιούχοι εμφανίζονται να πλήρωσαν τα ίδια έτη 20,9 ευρώ, 21,6 ευρώ και 22,7 ευρώ, που είναι στα ίδια επίπεδα των προηγούμενων μνημονιακών ετών.

Το πιο δυναμικό στρώμα της κοινωνίας

Η πολυπόθητη, σε όρους προεκλογικών ψήφων, μεσαία τάξη αποτελεί το πιο ελκυστικό κοινό για τους αγώνες των ελληνικών κομμάτων. Παρά τους πολιτικούς διαξιφισμούς στις κοινοβουλευτικές αρένες, η λεγόμενη μεσαία τάξη υπέστη τη μεγαλύτερη φορολόγηση. Αν και διεθνώς είναι σε καθοδική πορεία, πολιτικοί αναλυτές παρατηρούν πως αποτελεί ακόμα το πιο δυναμικό στρώμα της κοινωνίας, όπου η οικονομική ευμάρειά της καθορίζει και τις πολιτικές εξελίξεις.
Παρά ταύτα, από τα στοιχεία προκύπτει ότι η μεσαία εισοδηματική τάξη καταβάλλει το 51% των φορολογικών εσόδων, ενώ πριν από την κρίση κατέβαλλε το 39,3%. Αντίστοιχα, η υψηλότερη εισοδηματική τάξη, που συρρικνώθηκε αριθμητικά και εισοδηματικά, σήμερα καταβάλλει το 38,1% των φορολογικών εσόδων έναντι άνω του 50% που κατέβαλλε πριν από την κρίση. Ως μεσαία τάξη ορίζεται το μερίδιο των νοικοκυριών με διαθέσιμο εισόδημα μεταξύ του 75% και του 200% του διάμεσου εισοδήματος όλων των νοικοκυριών. Με τους ορισμούς αυτούς, στη μεσαία εισοδηματική τάξη ανήκει χονδρικά ένας στους δύο Ελληνες (54%), ενώ στην υψηλή εισοδηματική τάξη (άνω του 200% του διάμεσου) ένας στους οκτώ και στη χαμηλή εισοδηματική τάξη (κάτω του 75% του διάμεσου) ένας στους τρεις.
Στην Ελλάδα το διάμεσο διαθέσιμο εισόδημα για ένα νοικοκυριό με δύο ενηλίκους και δύο παιδιά άνω των 14 ετών προσδιορίζεται το 2018 σε 19,7 χιλ. ευρώ. Το εισόδημα αυτό αυξήθηκε στη δεκαετία της υψηλής ανάπτυξης σε 30 χιλ. ευρώ περίπου, ενώ μειώθηκε σε 19 χιλ. ευρώ το 2014, κατά τη διάρκεια της μεγάλης ύφεσης, λόγω της προσαρμογής των Μνημονίων, όταν το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά το 1/4. Εξι χρόνια μετά, διαμορφώνεται σε 20 χιλ. ευρώ περίπου.

Οι φόροι στην ακίνητη περιουσία

Διαχρονικά, τα στοιχεία δείχνουν πως η ακίνητη περιουσία αποτελεί μια από τις σημαντικές πηγές εσόδων για τον κρατικό προϋπολογισμό. Το άλλοτε πολυπόθητο αγαθό για τον Έλληνα έχει υποστεί φόρους που αυξήθηκαν 700%, σύμφωνα με έρευνα του ΟΟΣΑ για την περίοδο 2009-2018, τη στιγμή που οι περισσότερες χώρες-μέλη κατέγραψαν σχετικά μείωση.
Η Ελλάδα, σύμφωνα με το Πανελλαδικό Δίκτυο Κτηματομεσιτών, συγκαταλέγεται πλέον στις πιο ακριβές, φορολογικά, χώρες για ακίνητα και γη μεταξύ των χωρών του ΟΟΣΑ. Με βάση τα στοιχεία του ισοζυγίου πληρωμών το 2019, ο τομέας της αγοράς ακινήτων ήταν υπεύθυνος για το 35% των άμεσων ξένων επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν πέρυσι στην ελληνική οικονομία, οι οποίες ανήλθαν σε 4,2 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τον Θέμη Μπάκα, πρόεδρο του Πανελλαδικού Δικτύου Κτηματομεσιτών E-Real Estates, «απαιτείται πλέον μία ρεαλιστική αναμόρφωση της φορολογίας, ξεκινώντας πρωτίστως από την εναρμόνιση των αντικειμενικών αξιών με τις αντίστοιχες εμπορικές μέσω ενός ευέλικτου μηχανισμού που θα ενημερώνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, καθώς και από την απλοποίηση των διαδικασιών μεταβιβάσεων αλλά και τη θεσμοθέτηση νέων φορολογικών κινήτρων για την απόκτηση ακίνητης περιουσίας».

Τα έσοδα από φόρους στα ακίνητα *

  • Το 2010 το Δημόσιο εισέπραξε από τη φορολόγηση των ακινήτων 487 εκατ. ευρώ
  • Το 2011 οι φόροι των ακινήτων έφθασαν τα 1,17 δισ. ευρώ
  • Το 2012 οι φόροι των ακινήτων διαμορφώθηκαν στα 2,75 δισ. ευρώ
  • Το 2013 οι φόροι των ακινήτων αυξήθηκαν περαιτέρω και διαμορφώθηκαν στα 2,991 δισ. ευρώ
  • Το 2014 οι φόροι των ακινήτων έσπασαν το φράγμα των 3 δισ. ευρώ
  • Το 2015 οι φόροι στα ακίνητα ανήλθαν στα 3,18 δισ. ευρώ
  • Το 2016 οι φόροι στα ακίνητα ανήλθαν στα 3,53 δισ. ευρώ
  • Το 2017 οι φόροι στα ακίνητα διαμορφώθηκαν στα ίδια επίπεδα
  • Το 2018 οι φόροι στα ακίνητα διαμορφώθηκαν στα 3,217 δισ. ευρώ
  • Το 2019 οι φόροι στα ακίνητα διαμορφώθηκαν στα 2,801 δισ. ευρώ. Παρά την εφαρμογή του μέτρου της πρόσθετης μείωσης του ΕΝΦΙΑ λόγω βελτίωσης της εισπραξιμότητας που συνεπάγεται η πραγματοποιηθείσα μείωση των φορολογικών συντελεστών
  • Προϋπολογισμός 2020. Από τους τακτικούς φόρους ακίνητης περιουσίας αναμένεται να εισπραχθούν έσοδα ύψους 2,829 δισ. ευρώ. Αυξημένα έναντι των εκτιμήσεων του 2019
* Στοιχεία Πανελλαδικού Δικτύου Κτηματομεσιτών E-Real Estates

Το δηλούμενο εισόδημα ιδιοκτητών από ακίνητα *


1.Το 2010 το δηλούμενο εισόδημα από ακίνητα ανερχόταν στα 8,87 δισ. ευρώ

  1. 2 Το 2011 το δηλούμενο εισόδημα μειώθηκε στα 7,98 δισ. ευρώ (1.584.059 φορολογούμενοι είχαν εισοδήματα από ακίνητα)
  2. 3.Το 2012 το εισόδημα από ακίνητα διαμορφώθηκε στα 6,8 δισ. ευρώ
  3. 4.Το 2013 το δηλούμενο εισόδημα μειώθηκε στα 6,22 δισ. ευρώ
  4. 5.Το 2014 το δηλούμενο εισόδημα περιορίστηκε στα 6,08 δισ. ευρώ
  5. 6.Το 2015 το δηλούμενο εισόδημα υποχώρησε στα 6,05 δισ. ευρώ
  6. 7. Το 2016 το δηλούμενο εισόδημα ήταν 6,107 δισ. ευρώ
  7. 8. Το 2017 το δηλούμενο εισόδημα ήταν 6,19 δισ. ευρώ, μειωμένο κατά 85 εκατ. ευρώ









Συντάξεις: ΓΙΑΤΙ η Κυβέρνηση δεν θα να χορηγήσει ΠΟΤΕ σε όλους τα οφειλόμενα αναδρομικά - Πως και πότε θα εφαρμόζει τις Δικαστικές αποφάσεις - Δείτε όλα τα αποδεικτικά στοιχεία






    1. Η Ελλάδα, μετά την πτώχευσή της, έχει απωλέσει την  Εθνική της κυριαρχία σε όλα τα οικονομικά θέματα, μέχρι και το 2060

    2. Ο ετήσιος προϋπολογισμός υποβάλλεται, στο τέλος κάθε χρόνου, πρώτα στους δανειστές και στην Ευρωπαϊκή επιτροπή, για ενδελεχή έλεγχο και έγκριση και μετά κατατίθεται προς ψήφιση στην Ελληνική Βουλή!       

    3. Οι δανειστές κάνουν κουμάντο σε όλα. Αυτοί αποφασίζουν, αν θα εφαρμοστούν ή όχι οι αποφάσεις των Ανωτάτων Δικαστηρίων, για τα αναδρομικά και την την αποκατάσταση μισθών και συντάξεων που αφορούν, το σύνολο των εργαζομένων και συνταξιούχων. Τα λειψά αναδρομικά που χορηγήθηκαν μέχρι τώρα είχαν λάβει πρώτα την "ευλογία" των δανειστών. 

    4. Οι δανειστές επιτρέπουν μόνο  την πιστή εφαρμογή των ατομικών δικαστικών αποφάσεων και αυτό γιατί:

         α. Δεν θέλουν να φανεί ότι έχουν καταλύσει τελείως το Ελληνικό κράτος δικαίου

         β. Το ποσοστό των μέχρι τώρα, υποβληθεισών αγωγών είναι μικρό και ανέρχεται στο 15% των συνταξιούχων. Σύμφωνα με στοιχεία του Ελεγκτικού  Συνεδρίου, από τους 500.000 συνταξιούχους Δημοσίου μόνο 75.000  έχουν υποβάλει αγωγές.

        γ. Η εκδίκαση των προσφυγών διαχέεται, σε μεγάλο βάθος χρόνου, καθόσον, η υποβολή τους ξεκίνησε από το 2011 και συνεχίζεται ακόμη.  

        δ. Το ετήσιο οικονομικό κόστος, για τον κρατικό προϋπολογισμό, είναι μικρό. 

    5. Η κυβέρνηση έχει πάρει, προ πολλού, την απόφαση να μην προβεί στην κατάργηση των παράνομων και αντισυνταγματικών μειώσεων και στην καταβολή των πραγματικών οφειλόμενων αναδρομικών γιατί θεωρεί πως ότι, από τον Ιανουάριο του 2015 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2020, καταβλήθηκαν όλα τα αναδρομικά και αυτό το υποστηρίζει με τα παρακάτω επιχειρήματα: 

        α. Αναγνωρίζει ως  απολύτως σωστή, την απόφαση 2/88411/ΔΕΠ/2018 - ΦΕΚ 5435/Β/4-12-2018,, της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ, που έγραφε πως:  " καταβάλλονται εφάπαξ όλα τα οφειλόμενα αναδρομικά για το χρονικό διάστημα από 1-8-2012 έως και 31-12-2016"

        β. Ισχυρίζεται με την υπ΄ αριθμ. Φ.11321/37311/1610 – ΦΕΚ Τεύχος B’ 4536/14.10.2020 πως επέστρεψε τα: "αναδρομικά ποσά συντάξεων που αντιστοιχούν στις πραγματοποιηθείσες μειώσεις των κύριων συντάξεων για το χρονικό διάστημα από 11/06/2015 έως και 12/05/2016, οι οποίες θεσπίστηκαν με τις διατάξεις της υποπαρ. Β3 της παρ. Β του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222)"

       γ. Στη συνέντευξη που παραχώρησε, το Σάββατο 07 Νοεμβρίου 2020, στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ , ο Υπουργός εργασίας, Γιάννης Βρούτσης, δήλωσε, μεταξύ των άλλων, αυτολεξεί και τα εξής: "  Πληρώθηκαν κανονικά τα αναδρομικά, χωρίς λάθη" ...... Εάν εγείρει κάποιος αξίωση για κάτι διαφορετικό , ΥΠΑΡΧΕΙ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, της διεκδίκησης, ο οποίος είναι γνωστός σε όλους"

      δ. Εάν η Κυβέρνηση ήθελε να καταργήσει την Εισφορά Αλληλεγγύης(ΕΑΣ) και να χορηγήσει τα οφειλόμενα αναδρομικά, θα το είχε πράξει από τον Ιούλιο του 2019όταν κέρδισε τις εκλογές, εφαρμόζοντας την υπ΄ αριθ. 244//8-2-2017, απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Τις προθέσεις του, για την ΕΑΣ, και την ένταξη των αποστράτων στον ΕΦΚΑ, ο  πρωθυπουργός τις είχε αποκαλύψει, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης στις 25/1/2018, όταν συναντήθηκε με το συντονιστικό των 3 θεσμικών ενώσεων αποστράτων Αξιωματικών τονίζοντας με έμφαση πως: 

         (1). "Τα αναδρομικά θα δοθούν σε βάθος 5ετίας"

         (2).  "Για την ΕΑΣ θα τοποθετηθώ, όταν δω τις δημοσιονομικές  παραμέτρους."

        

        (3). "Ο  ΕΦΚΑ είναι ένας νόμος απαράδεκτος  και εκτός φιλοσοφίας της ΝΔ"

        

        (4). "Είμαι υπέρ των ειδικών μισθολογίων και για τους αποστράτους."


   6.   Ευτυχώς ο πρωθυπουργός, όπως δηλώνει συχνά, πυκνά,  τηρεί με θρησκευτική ευλάβεια τις υποσχέσεις τους, και ΣΩΘΗΚΑΜΕ!!