Τρίτη 9 Απριλίου 2024

Πρωτοφανής ομολογία Ντόρας για τη "μαχαιριά" στους Σέρβους - Για ποιους λόγους υπέκυψε


 

Παραδέχτηκε ότι υπέκυψε σε «διεθνείς πιέσεις», ενώ είπε ότι το Κόσοβο έχει ενσωματώσει πλήρως τον ευρωπαϊκό νομικό πολιτισμό!

Επειτα από ανεξήγητη σιγή 10 ημερών, η Ντόρα Μπακογιάννη εδέησε να απολογηθεί για την απαράδεκτη τοποθέτησή της στο Συμβούλιο της Ευρώπης που ανοίγει διάπλατα τον δρόμο για τη διεθνή αναγνώριση του Κοσσυφοπεδίου.  Και προτίμησε γι’ αυτή την «απολογία» να απευθυνθεί όχι στα ελληνικά, αλλά στα κυπριακά μέσα ενημέρωσης, που ευλόγως είχαν διατυπώσει ερωτήματα για τη στάση της, διαβεβαιώνοντας ότι ενδεχόμενη αναγνώριση του Κοσσυφοπεδίου από το Συμβούλιο της Ευρώπης δεν επηρεάζει την προοπτική αναγνώρισης των Κατεχόμενων, δεδομένου ότι «πρόκειται για διαφορετικές περιπτώσεις»…

Η κυρία Μπακογιάννη, με το γνωστό αναίσχυντο ύφος, στην ουσία ομολόγησε ότι υπέκυψε σε πιέσεις και άλλαξε την εισήγησή της, γνωμοδοτώντας θετικά για την ένταξη του υβριδικού, υπό αλβανικό έλεγχο, κρατιδίου σε έναν κορυφαίο ευρωπαϊκό θεσμό. «Η πίεση της διεθνούς κοινότητας ήταν πολύ μεγάλη, γιατί το Κόσοβο έχει από νομικής πλευράς ενστερνιστεί πλήρως όλο τον νομικό πολιτισμό της Ε.Ε.» (!) είπε χαρακτηριστικά, παραδεχόμενη ουσιαστικά τις κατηγορίες των Σέρβων περί ξένου υποβολέα, που της υπαγόρευσε την αλλαγή στάσης.

Ο ισχυρισμός ειδικότερα ότι το Κοσσυφοπέδιο (Κόσοβο, κατά την κυρία Μπακογιάννη) έχει ενστερνιστεί -και, μάλιστα, πλήρως- τον… ευρωπαϊκό νομικό πολιτισμό είναι άνω ποταμών, καθώς το κρατίδιο θεωρείται, μεταξύ άλλων, κέντρο του διεθνούς εμπορίου ναρκωτικών και κοιτίδα των παραστρατιωτικών δυνάμεων του Ου-Τσε-Κα, που εγκλημάτησαν στην πρώην Γιουγκοσλαβία και εξακολουθούν να καταδιώκουν τη σερβική μειονότητα στην περιοχή. Πρέπει, επίσης, να σημειωθεί ότι ο πρωθυπουργός του κρατιδίου Αλμπιν Κούρτι, από κοινού με άλλους αξιωματούχους του καθεστώτος, είχε στο παρελθόν ποζάρει περιχαρής με χάρτες της «Μεγάλης Αλβανίας», που περιλαμβάνουν και τμήμα της ελληνικής επικράτειας μέχρι την Πρέβεζα, οπότε προκαλεί πρόσθετη έκπληξη η θετική γνωμοδότηση της κυρίας Μπακογιάννη μαζί με όλες τις «φανφάρες» περί συμμόρφωσης στα ευρωπαϊκά πρότυπα.

Τις αθλιότητες για το Κοσσυφοπέδιο η Ντόρα Μπακογιάννη διάνθισε με κολακείες και διαβεβαιώσεις προς την κυπριακή πλευρά, καθώς έσπευσε στη Λευκωσία επικεφαλής κλιμακίου μελών της ελληνικής αντιπροσωπίας στην κοινοβουλευτική συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης. Οι δηλώσεις της έγιναν πριν από τη συνάντηση με την πρόεδρο της Κυπριακής Βουλής Αννίτα Δημητρίου, η οποία όμως δεν φάνηκε να πείθεται από τις δικαιολογίες της κυρίας Μπακογιάννη και δήλωσε ότι θα συζητήσει το ζήτημα του Κοσσυφοπεδίου στην κατ’ ιδίαν συνάντησή τους.

Το ζήτημα παραμένει ιδιαίτερα λεπτό, καθώς η κυρία Μπακογιάννη επιχείρησε να προεξοφλήσει και τη στάση της Κύπρου στο Συμβούλιο της Ευρώπης, λέγοντας ότι οι δύο αντιπροσωπίες (ελληνική και κυπριακή) πορεύονται μαζί. Ομως, πριν από περίπου έναν χρόνο, όταν ήρθε πρώτη φορά το αίτημα ένταξης του Κοσσυφοπεδίου στο Συμβούλιο της Ευρώπης, η Κύπρος είχε καταψηφίσει και η Ελλάδα απείχε. Μένει να δούμε αν και η κυπριακή στάση έχει πλέον αλλάξει, με πρωτοβουλία του νέου Προέδρου Νίκου Χριστοδουλίδη, ο οποίος φαίνεται να συντονίζεται όλο και περισσότερο με την «ευρωπαϊκή πολιτική» του Κυριάκου Μητσοτάκη…

Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ: - Γιατί ζητάω εκλογές - Τι δεν γνώριζαν οι ψηφοφόροι όταν έδωσαν στον Μητσοτάκη 41% - Η Ελλάδα έχει γίνει ο παράδεισος της ασυδοσίας


 

Άρθρο του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Στέφανου Κασσελάκη, στην εφημερίδα Καθημερινή

Απορούν και εξίστανται στην κυβέρνηση, γιατί λίγους μήνες μετά τη θριαμβευτική τους νίκη στις εθνικές εκλογές η αντιπολίτευση τολμά να ζητάει νέα προσφυγή στις κάλπες. Η αλαζονεία του 41% τούς εμποδίζει να αντιληφθούν ότι τους τελευταίους δέκα μήνες έχουν μεσολαβήσει καθοριστικά γεγονότα που διαφοροποιούν τα δεδομένα βάσει των οποίων οι ψηφοφόροι εμπιστεύτηκαν στον Κυριάκο Μητσοτάκη τη διακυβέρνηση της χώρας.

Ας δούμε, λοιπόν, αναλυτικά όσα δεν γνώριζαν οι πολίτες τον Ιούνιο του 2023 για κορυφαία ζητήματα που καθορίζουν την ψήφο τους.

Σε σχέση με το έγκλημα των Τεμπών, κατ’ αρχάς οι ψηφοφόροι δεν γνώριζαν ότι λίγες ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα κάποιοι αλλοίωσαν το περιεχόμενο του διαλόγου του σταθμάρχη, για να ενισχύσουν το επιχείρημα του ανθρώπινου λάθους. Τώρα γνωρίζουν ότι υπήρξε μοντάζ, ότι το παραποιημένο ηχητικό προωθήθηκε πάραυτα σε φιλοκυβερνητικό μέσο ενημέρωσης και από εκεί προβλήθηκε παντού, ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης αξιοποίησε πολιτικά τον αλλοιωμένο διάλογο για να βγάλει μέσα σε λίγες ώρες ετυμηγορία ότι το έγκλημα οφείλεται «αποκλειστικά σε ανθρώπινο λάθος». Σήμερα γνωρίζουμε ότι η Εισαγγελία κατέσχεσε τον σκληρό δίσκο από τον ΟΣΕ για να διερευνήσει την υπόθεση.

Επίσης, οι ψηφοφόροι δεν γνώριζαν ότι ο τόπος του δυστυχήματος μπαζώθηκε ακαριαία. Δεν γνώριζαν ποιος έδωσε την εντολή, στοιχείο που διερευνά η δικαιοσύνη. Δεν γνώριζαν εάν η αμαξοστοιχία μετέφερε παρανόμως εύφλεκτα υλικά (ξυλόλιο κ.α.), πράγμα που σήμερα δεν αμφισβητείται. Τον Ιούνιο γνώριζαν μόνο τη δήλωση του Πρωθυπουργού σε συνέντευξη του στον Σταύρο Θεοδωράκη στον Alpha μετά το δυστύχημα, στις 22 Μαρτίου 2023: «Γνωρίζουμε με βεβαιότητα τι μετέφερε το εμπορικό τρένο. Δεν υπήρχε τίποτα εύφλεκτο. Δεν υπήρχε τίποτα ύποπτο στην εμπορική αμαξοστοιχία». Μπορεί σήμερα, ένα χρόνο μετά, να επαναλάβει την ίδια δήλωση ο Κυριάκος Μητσοτάκης; Τον προκαλώ να το πράξει!

Περαιτέρω, οι ψηφοφόροι δεν γνώριζαν ότι η κυβέρνηση θα αρνηθεί τη σύσταση προανακριτικής επιτροπής κι ότι θα επιλέξει τόσο ξεδιάντροπα το δρόμο της συγκάλυψης του εγκλήματος. Δεν το γνώριζαν ούτε οι συγγενείς των θυμάτων, ούτε το ενάμιση περίπου εκατομμύριο των πολιτών που υπογράφουν το ψήφισμα της Μαρίας Καρυστιανού. Σήμερα το γνωρίζουν. Γνωρίζουν ότι η αλληλεγγύη των πολιτικών τζακιών είναι πάνω από την αναζήτηση της αλήθειας και την απονομή δικαιοσύνης. Γνωρίζουν ότι Μητσοτάκης ίσον Καραμανλής και Καραμανλής ίσον Μητσοτάκης.

Δεύτερο θέμα στο οποίο έχουν δημιουργηθεί νέα δεδομένα είναι το σκάνδαλο των υποκλοπών. Είναι κόλαφος για την κυβέρνηση και προσωπικά για τον Κυριάκο Μητσοτάκη η απόφαση του ΣτΕ που κρίνει αντισυνταγματικό το νόμο που κατασκευάστηκε στο Μέγαρο Μαξίμου το 2021 (και δυστυχώς υπερψηφίστηκε από το ΠΑΣΟΚ), ώστε να μπορεί το κέντρο των παρακολουθήσεων να κάνει ανενόχλητο τη δουλειά του.

Το σκάνδαλο των υποκλοπών έχει πλέον θεμελιωθεί και με απόφαση ενός Ανώτατου Δικαστηρίου, η οποία δεν υπήρχε τον Ιούνιο του 2023. Είναι διαφορετικό να υποψιάζεσαι ότι ένας νόμος φτιάχτηκε για να μπορεί το Μαξίμου να παρακολουθεί όποιον θέλει χωρίς συνέπειες, από το να τεκμηριώνεται ότι αυτός ο νόμος είναι αντισυνταγματικός. Τώρα οι πολίτες δεν υποψιάζονται. Γνωρίζουν.

Τρίτο μείζον θέμα το οποίο έχει ανακύψει είναι η διαρροή προσωπικών δεδομένων ομογενών ψηφοφόρων από το υπουργείο Εσωτερικών στο κόμμα της ΝΔ. Προφανώς οι ψηφοφόροι δεν γνώριζαν τον Ιούνιο του 2023 αυτό που συνέβαινε πίσω από την πλάτη τους. Ότι, δηλαδή, η ΝΔ, με αρχηγό Μητσοτάκη και γραμματέα τον σημερινό κυβερνητικό εκπρόσωπο, Παύλο Μαρινάκη, είχε πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα. Τώρα το γνωρίζουν άπαντες. Και οι «εισαγόμενοι» - έτσι αποκαλεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμάς τους ομογενείς που συμμετέχουμε στα κοινά της πατρίδας μας - και όλοι οι άλλοι. Οι οποίοι δικαίως διερωτώνται ποιοι και πώς μπορούν να χρησιμοποιούν τα προσωπικά τους δεδομένα.

Δεν είναι, όμως, μόνο τα θεσμικά ζητήματα στα οποία ο χρόνος από τις εκλογές του Ιουνίου του 2023 μέχρι σήμερα μοιάζει «αιώνας». Υπάρχουν και άλλα δεδομένα που καθορίζουν τη σημερινή πραγματικότητα και δικαιολογούν την ανάγκη διεξαγωγής εθνικών εκλογών.

Βασικό θέμα στο οποίο η συσσωρευμένη εμπειρία του σήμερα διαψεύδει παταγωδώς τις κούφιες υποσχέσεις του χθες είναι η πορεία της ελληνικής οικονομίας. Τον Ιούνιο του 2023, οι ψηφοφόροι γνώριζαν αυτό που έλεγε η κυβερνητική προπαγάνδα: ότι η ακρίβεια είναι «εισαγόμενη» και ότι η Ελλάδα συνιστά ένα «οικονομικό θαύμα», το οποίο μπορεί να συνεχιστεί μόνο με την επανεκλογή Μητσοτάκη. Τι γνωρίζουν σήμερα, με βάση τα στοιχεία και τους αριθμούς που προκύπτουν από την Eurostat;

Πρώτον, ότι η Ελλάδα είναι η δεύτερη φτωχότερη χώρα της ΕΕ σε κατά κεφαλήν εισόδημα και αγοραστική δύναμη ανάμεσα στους «27», ξεπερνώντας μόνο την Βουλγαρία.

Δεύτερον, ότι η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται στην πρώτη πεντάδα των χωρών στις οποίες αυξάνεται ο πληθωρισμός.

Τρίτον, ότι στις τιμές των τροφίμων έχουμε σχεδόν διπλάσια αύξηση στην Ελλάδα έναντι του μέσου ευρωπαϊκού όρου.

Τέταρτον, ότι πάνω από ένας στους τέσσερις διαβιώνει στη χώρα μας κάτω από το όριο της φτώχειας. Με βάση τα στοιχεία της Eurostat σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού βρίσκεται το 26,1% του πληθυσμού της Χώρας (2.658.400 άτομα). Ο κίνδυνος φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού είναι υψηλότερος στην περίπτωση των παιδιών ηλικίας 17 ετών και κάτω (28,1%).

Πέμπτον, ότι η Ελλάδα έχει γίνει ο παράδεισος της ασυδοσίας του τραπεζικού ολιγοπωλίου. Καταχρηστικές τραπεζικές πρακτικές, όπως το ρεκόρ διαφοράς μεταξύ υψηλών επιτοκίων χορηγήσεων και μηδενικών επιτοκίων καταθέσεων καθώς επίσης και αφορολόγητα κέρδη με τον αναβαλλόμενο φόρο. Υπερκέρδη και ελάχιστη συμβολή στην ανάπτυξη της ελληνικής Οικονομίας.

Έκτον, ότι ο κ. Μητσοτάκης είπε ψέματα προεκλογικά, ότι δεν θα αυξανόταν, αλλά θα μειωνόταν η φορολόγηση στα μικρομεσαία στρώματα. Η σημερινή πραγματικότητα είναι η επιβολή κατώτατου τεκμαρτού εισοδήματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αυτοαπασχολούμενους.

Τελευταίο αλλά όχι έσχατο θέμα στο οποίο τα δεδομένα έχουν αλλάξει δραματικά από τον Ιούνιο του 2023 είναι το ζήτημα της ασφάλειας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετράει ήδη μέσα σε εννιά μήνες τρεις υπουργούς Προστασίας του Πολίτη (Μηταράκης, Οικονόμου, Χρυσοχοΐδης) και θα είχε ήδη διορίσει τον τέταρτο, αν είχε το θάρρος να αποπέμψει τον σημερινό υπουργό κι αν βρισκόταν και κάποιος πρόθυμος να αναλάβει το χάος που έχουν δημιουργήσει στον κρίσιμο αυτό τομέα. Τα λόγια είναι φτωχά για να περιγράψουν την οργή για αυτά που συνέβησαν μέσα κι έξω από το Αστυνομικό Τμήμα των Αγίων Αναργύρων. Τώρα πια ο λαός γνωρίζει και απαιτεί πραγματική κάθαρση στην Ελληνική Αστυνομία. Καρατομήσεις και όχι μεταθέσεις για τους υπεύθυνους, παραιτήσεις και όχι δικαιολογίες από τους πολιτικούς προϊσταμένους.

Η Ελλάδα δεν έχει την πολυτέλεια να χάσει άλλα τρία χρόνια μέχρι τις επόμενες εθνικές εκλογές, βουτηγμένη στην οικογενειοκρατία, την αλληλεγγύη των πολιτικών τζακιών, τη συγκάλυψη, τη διαφθορά, την ανασφάλεια, την οικονομική αβεβαιότητα και τη διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων.

Τώρα οι πολίτες γνωρίζουν, γι αυτό είναι υποχρέωσή μας να βάλουμε τέλος στην αλαζονεία και στον κατήφορο.

Οι αλλεπάλληλες προειδοποιήσεις από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία μας δείχνουν ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη φλερτάρει με το Grexit από το ευρωπαϊκό δημοκρατικό θεσμικό πλαίσιο. Δεν θα το επιτρέψουμε. Η δημοκρατία σε αυτή τη χώρα είναι μια ιερή υπόθεση και δεν μπορούμε να την αφήσουμε έρμαιο σε αυτούς που παίζουν μαζί της, για να κρατηθούν στην εξουσία.

Συντάξεις: - Τί ισχύει για τη "μάχιμη πενταετία" για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας

Χωρίς κόστος εξαγοράς για τους παλιούς (προ 30-9-1990)


●Ευκολότερη η εξαγορά για τους νέους


●Η «μάχιμη πενταετία» επεκτείνεται σε όλους τους ενστόλους  και όλες τις Υπηρεσίες


●Η έξτρα πενταετία προσαυξάνει τη σύνταξη, όχι τον  μισθό-βαθμό


Με το άρθρο 23 του ν. 4997/2022 (ΦΕΚ Α 219), ρυθμίστηκε το θεσμικό πλαίσιο της «μάχιμης πενταετίας» του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας (ΕΛΑΣ, Πυροσβεστική, Λιμενικό, συνοριοφύλακες). Με την ανωτέρω διάταξη είχε αντικατασταθεί η διάταξη του άρθρου 40 (παρ. 5) του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (Π.Δ. 169/2007, ΦΕΚ Α 210) περί αυξημένου υπολογισμού στο διπλάσιο του ανωτέρω χρόνου υπηρεσίας για το εν λόγω προσωπικό.


Σύμφωνα με το άρθρο 23 του ν. 4997/2022, ο χρόνος υπηρεσίας που διανύθηκε ή διανύεται στις Ένοπλες Δυνάμεις, στην Ελληνική Αστυνομία, στο Πυροσβεστικό Σώμα και στο Λιμενικό Σώμα Ελληνικής Ακτοφυλακής, σε οποιαδήποτε μονάδα ή υπηρεσία, λογίζεται διπλάσιος για τους εν ενεργεία μονίμους ή τους επί θητεία και όχι για τους απόστρατους. Η διάταξη αυτή δεν καταλαμβάνει επίσης όσους υπάγονται στις διατάξεις των άρθρων 15 παρ. 9 και  12 και 41 του Π.Δ. 169/2007 και του άρθρου 8 περ. 2 και 3 του ν. 2084/1992, όπως ισχύουν.


Α. Αναγνώριση άνευ εξαγοράς. Πλήρης απαλλαγή από την καταβολή επιπλέον εισφορών για όσους κατετάγησαν και μετά το 1990 εφόσον προγενέστερα είχαν υπηρετήσει σε άλλον φορέα του Δημοσίου


Μετά τη νέα ρύθμιση του άρθρου 23 του ν. 4997/2022, απαλλάσσονται του κόστους εξαγοράς, όχι μόνον όσοι είχαν καταταγεί στις Ένοπλες Δυνάμεις ή στα Σώματα Ασφαλείας έως 30-9-1990, αλλά και όσοι κατετάγησαν μετά την ημερομηνία αυτή, εφόσον όμως είχαν ασφαλιστεί έως 30-9-1990 σε φορέα του Δημοσίου, δηλαδή πριν εισέλθουν στις Ένοπλες Δυνάμεις ή τα Σώματα Ασφαλείας. Απαλλάσσονται, δηλαδή, αν είχαν αποκτήσει έως 30-9-1990 την ιδιότητα μονίμου δημοσίου υπαλλήλου και είχαν υπαχθεί στη νομοθεσία για τις συντάξεις του Δημοσίου (Π.Δ. 169/2007).


Ειδικότερα με το άρθρο 23 του ν. 4997/2022 (ΦΕΚ Α ) ορίζεται ότι:


«(…) Επίσης λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο και ως τέτοιος πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας ο χρόνος υπηρεσίας που διανύθηκε ή διανύεται: α) σε οποιαδήποτε μονάδα ή υπηρεσία των Ενόπλων Δυνάμεων από τους εν ενεργεία μονίμους ή επί θητεία στρατιωτικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, β) σε οποιαδήποτε μονάδα ή υπηρεσία ή στα Αρχηγεία της Ελληνικής Αστυνομίας από τα εν ενεργεία μόνιμα ή επί θητεία στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, γ) σε οποιαδήποτε μονάδα ή υπηρεσία ή στο Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος από τα εν ενεργεία μόνιμα ή επί θητεία ή επί συμβάσει στελέχη του Πυροσβεστικού Σώματος, δ) σε οποιαδήποτε μονάδα ή υπηρεσία ή στο Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής από τα εν ενεργεία μόνιμα στελέχη του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής.


(…) Για την εφαρμογή της παρούσας, χρόνος υπηρεσίας λογίζεται και το χρονικό διάστημα της κανονικής άδειας που έλαβε ο εργαζόμενος, καθώς και ο χρόνος αναρρωτικής άδειας ή νοσηλείας μέχρι έναν (1) μήνα ανά έτος. Για την εφαρμογή της παρούσας, δεν θεωρείται χρόνος υπηρεσίας το χρονικό διάστημα διαθεσιμότητας ή αργίας ή πρόσκαιρης παύσης.


Ο παραπάνω διπλασιασμός δεν ισχύει, εφόσον η έξοδος από την υπηρεσία γίνεται με αίτηση του ενδιαφερομένου πριν από τη συμπλήρωση είκοσι πέντε (25) ετών πραγματικής υπηρεσίας, ανεξαρτήτως φύλου.


Η παρούσα εφαρμόζεται και στο προσωπικό των περ. α) έως δ) που υπάγεται στην ασφάλιση των λοιπών ενταχθέντων στον Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.) πρώην φορέων, κλάδων, τομέων και λογαριασμών. Για τους ασφαλισμένους αυτούς ο χρόνος υπηρεσίας που υπολογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο, σύμφωνα με την παρούσα, λογίζεται ως χρόνος πραγματικής ασφάλισης. Ο διπλασιασμός του χρόνου υπηρεσίας που προβλέπεται στην παρούσα δεν μπορεί να υπερβεί τα πέντε (5) έτη στο σύνολο. Χρόνος υπηρεσίας που υπολογίζεται στο διπλάσιο σύμφωνα με την παρούσα δεν μπορεί να προσμετρηθεί ως διπλάσιος κατ’ εφαρμογή άλλων διατάξεων.


(…)  3. Προκειμένου για τα εν ενεργεία μόνιμα ή επί θητεία ή επί συμβάσει στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής, ο χρόνος υπηρεσίας των πέντε (5) ετών που λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 40 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων (π.δ. 169/2007, Α’ 210), αναγνωρίζεται ως συντάξιμος ή ως χρόνος πραγματικής ασφάλισης με καταβολή του συνόλου των ασφαλιστικών εισφορών ασφαλισμένου και εργοδότη, από τους ενδιαφερόμενους. Οι εισφορές αυτές υπολογίζονται επί της αποζημίωσης που λαμβάνουν για εργασία πέραν του πενθημέρου, (…) και παρακρατούνται κατά τον χρόνο καταβολής της αποζημίωσης, κατ’ ανώτατο όριο για μία πενταετία, η οποία αντιστοιχεί στον χρόνο που ζητήθηκε να υπολογισθεί στο διπλάσιο. Για στελέχη του προηγούμενου εδαφίου, τα οποία δεν λαμβάνουν αποζημίωση για εργασία πέραν του πενθημέρου, σύμφωνα με την περ. ΣΤ’ του άρθρου 55 του ν. 1249/1982 και με την περ. Δ’ του άρθρου 127 του ν. 4472/2017, οι εισφορές για την αναγνώριση, ως συντάξιμου ή ως χρόνου πραγματικής ασφάλισης, του χρόνου υπηρεσίας των πέντε (5) ετών, ο οποίος λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο, υπολογίζονται επί της αποζημίωσης που αυτοί θα ελάμβαναν, αν παρείχαν εργασία πέραν του πενθημέρου, σύμφωνα με την περ. ΣΤ) του άρθρου 55 του ν. 1249/1982 και με την περ. Δ’ του άρθρου 127 του ν. 4472/2017, και παρακρατούνται από τις αποδοχές τους κατά τον χρόνο της εν ενεργεία υπηρεσίας τους, κατ’ ανώτατο όριο για μία πενταετία.».


Σε εφαρμογή τής ανωτέρω διάταξης (άρθρο 23 ν. 4997/2022) είχε αρχικά εκδοθεί η υπ’αριθ. 43/2023 Εγκύκλιος του e-ΕΦΚΑ που είχε προκαλέσει και αρκετά ερωτηματικά στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας που επιθυμούσε να κάνει χρήση τής ανωτέρω ευνοϊκής διάταξης για τη «μάχιμη πενταετία».


Προς περαιτέρω διευκρίνιση εκδόθηκε το υπ’αριθ.πρωτ. 434120/22-3-2024 έγγραφο του e-ΕΦΚA με τίτλο: «Παροχή διευκρινίσεων σχετικά με τον υπολογισμό χρόνου υπηρεσίας προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας στο διπλάσιο και την αναγνώριση του χρόνου αυτού, ως χρόνου πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 40 του Π.Δ 169/2007 και 22 παρ.3 του Ν. 3865/2010».


Όπως μαρτυρά ο τίτλος του, δεν πρόκειται για νέα ερμηνευτική Εγκύκλιο, αλλά για γενικό έγγραφο με τις απαραίτητες διευκρινίσεις σχετικά με τον υπολογισμό χρόνου υπηρεσίας προσωπικού των Ε.Δ. και Σ.Α. στο διπλάσιο και την αναγνώριση του χρόνου αυτού, όπως ο χρόνος αυτός ρυθμίστηκε με σειρά διατάξεων νόμων, με πιο πρόσφατο τον ν. 4997/2022 (άρθρο 23), όπως προαναφέραμε, σε συνδυασμό με την υπ’αριθ. 43/2023 Εγκύκλιο του e-ΕΦΚΑ που αποπειράθηκε να διευκρινίσει θεσμικά ζητήματα.


Σ’αυτό επισημαίνεται ότι ως διορισθέντες δημόσιοι υπάλληλοι ή καταταχθέντες στρατιωτικοί έως 30-9-1990 που (σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 59 παρ. 1 και  8 του Π.Δ. 169/2007) δεν υποχρεούνται στην καταβολή ασφαλιστικών εισφορών για την αναγνώριση του χρόνου των υπηρεσιών τους στο διπλάσιο, νοούνται και όσοι πριν από την κατάταξή τους ως στρατιωτικοί, είχαν έως 30-9-1990 αποκτήσει την ιδιότητα του τακτικού δημοσίου υπαλλήλου, υπαγόμενοι στη συνταξιοδοτική νομοθεσία του Π.Δ. 169/2007.


Για παράδειγμα, μόνιμος δημόσιος υπάλληλος, διορισμένος το 1989 σε Υπουργείο και ασφαλισμένος στο Δημόσιο, παραιτείται και κατατάσσεται στις Ένοπλες Δυνάμεις το 1991. Θεωρείται, ως προς την καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών, ως διορισμένος έως 30-9-1990 και ως εκ τούτου, για την αναγνώριση των διπλάσιων υπηρεσιών, δεν καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές.


Επίσης διευκρινίζεται ότι με την τροποποίηση της διάταξης του άρθρου  40 (παρ. 5) του Π.Δ. 169/2007 διευρύνονται τόσο οι υπηρεσίες που μπορούν να υπολογιστούν ως διπλάσιες, όσο και τα πρόσωπα που μπορούν να αναγνωρίζουν αυτές, μεταβάλλοντας την έννοια της «μάχιμης πενταετίας» και παρέχοντας με αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα να υπολογιστεί στο διπλάσιο οποιοδήποτε χρονικό διάστημα, όπου κι αν υπηρετεί ή υπηρέτησε το στέλεχος. Έτσι, συνάγεται ότι η υποβολή δήλωσης περί μη καταβολής διπλών εισφορών, όπως ορίζεται στη νομοθεσία (άρθρο 59 παρ. 3 του Π.Δ. 169/2007 και άρθρο 8 παρ. 6 του ν. 2084/1992), δεν βρίσκει πλέον πεδίο εφαρμογής και ως εκ τούτου το στέλεχος που επιθυμεί τον διπλασιασμό των υπηρεσιών του, υποχρεούται να υποβάλει στην Υπηρεσία του τη σχετική αίτησης περί αναγνώρισης. Επομένως, κάθε χρόνος, για τον οποίο έχουν καταβληθεί εισφορές υπέρ κύριας σύνταξης (με τους περιορισμούς, ωστόσο, που τίθενται στο εδ. 6 της παρ. 1 του άρθρου 23 του ν. 4997/2022) διπλασιάζεται.


Εν κατακλείδι, τα πιο ενδιαφέροντα σημεία τού υπ’αριθ.πρωτ. 434120/22-3-2024 γενικού εγγράφου του e-ΕΦΚΑ είναι τα εξής:


► Ως καταταχθέντες στρατιωτικοί ή στελέχη των Σ.Α. έως 30-9-1990, οι οποίοι (σύμφωνα με τις διατάξεις του αρ. 59 παρ. 1 & 8 του Π.Δ. 169/2007) δεν υποχρεούνται στην καταβολή ασφαλιστικών εισφορών για την αναγνώριση του χρόνου των υπηρεσιών τους στο διπλάσιο, νοούνται και όσοι πριν από την κατάταξή τους, είχαν μέχρι 30-9-1990 αποκτήσει την ιδιότητα του τακτικού δημοσίου υπαλλήλου, υπαγόμενοι στη συνταξιοδοτική νομοθεσία του Π.Δ. 169/2007.


► Δεδομένου ότι με την τροποποίηση του άρθρου 40 (παρ. 5) του Π.Δ. 169/2007 διευρύνονται τόσο οι υπηρεσίες που μπορούν να υπολογιστούν ως διπλάσιες, όσο και τα πρόσωπα που μπορούν να αναγνωρίζουν αυτές, μεταβάλλοντας την έννοια της «μάχιμης πενταετίας» και παρέχοντας με αυτόν τον τρόπο τη δυνατότητα να υπολογιστεί στο διπλάσιο οποιοδήποτε χρονικό διάστημα, όπου κι αν υπηρετεί ή υπηρέτησε το στέλεχος, συνάγεται ότι η υποβολή δήλωσης περί μη καταβολής διπλών εισφορών, όπως ορίζεται στη νομοθεσία, δεν βρίσκει πλέον πεδίο εφαρμογής και ως εκ τούτου υποχρέωση του στελέχους που επιθυμεί τον διπλασιασμό των υπηρεσιών του, είναι μόνο η υποβολή στην Υπηρεσία του της σχετικής αίτησης περί αναγνώρισης.


►Στην περίπτωση στελεχών που έχουν ήδη αναγνωρίσει με το προγενέστερο καθεστώς διπλάσιες υπηρεσίες, ο χρόνος των οποίων δεν έχει υπερβεί τα πέντε έτη, υφίσταται η δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση αναγνώρισης για τον υπολειπόμενο (μέχρι τα πέντε έτη) χρόνο.


Β. Αναγνώριση της «μάχιμης πενταετίας» με εξαγορά


Στο ανωτέρω γενικό έγγραφο του ΕΦΚΑ αναφέρεται επίσης ότι από την έναρξη ισχύος του ν. 4997/2022, για όσους επιθυμούν να προβούν στην διπλασιασμό χρόνου υπηρεσίας τους όσο είναι στην ενέργεια ή κατά το χρόνο συνταξιοδότησης, η διαδικασία είναι η ακόλουθη:


α) Αναγνώριση όσο είναι στην ενέργεια: Απαιτείται υποβολή σχετικής αίτησης από τον ενδιαφερόμενο στην Υπηρεσία του, στην οποία αναφέρεται το χρονικό διάστημα, το οποίο επιθυμεί να υπολογιστεί στο διπλάσιο. Κατόπιν η αρμόδια οικονομική Διεύθυνση προβαίνει στον υπολογισμό τού ποσού της εισφοράς αναγνώρισης, το οποίο παρακρατείται από τη μισθοδοσία του στελέχους σε τόσες δόσεις όσοι και οι αναγνωριζόμενοι μήνες, κατά την πάγια πρακτική που ακολουθείται από τον e-ΕΦΚΑ για την αναγνώριση χρόνων ασφάλισης (άρθρα 15 και 34 του ν. 4387/2016, όπως ισχύει).


Στη συνέχεια, η αρμόδια οικονομική Υπηρεσία εκδίδει βεβαίωση, στην οποία αναφέρονται αναλυτικά το χρονικό διάστημα που υπολογίστηκε στο διπλάσιο, καθώς και τα ποσά που παρακρατήθηκαν ανά μήνα. Η σχετική βεβαίωση τίθεται στον συνταξιοδοτικό φάκελο του ασφαλισμένου, προκειμένου οι αρμόδιες για την έκδοση της συνταξιοδοτικής απόφασης Υπηρεσίες του e-EΦKA να υπολογίσουν την ανταποδοτική σύνταξη.


Η δυνατότητα της εφάπαξ καταβολής τού ποσού τής εισφοράς αναγνώρισης ισχύει για όλο το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, που καταλαμβάνονται από τις εν λόγω διατάξεις. Δεδομένου ότι ο αναγνωριζόμενος χρόνος θεωρείται χρόνος πραγματικής ασφάλισης και όχι πλασματικός χρόνος, δεν μπορεί να χορηγηθεί έκπτωση του άρθρου 15 του Ν. 4387/2016, στην περίπτωση της εφάπαξ καταβολής των διπλών εισφορών.


β) Αναγνώριση κατά τον χρόνο συνταξιοδότησης: Οι εν λόγω διατάξεις για τη διαδικασία της αναγνώρισης, ισχύουν για όλους όσους μέχρι 31-12-2016 ήταν ασφαλισμένοι στο Δημόσιο και επιθυμούν να υπολογίσουν στο διπλάσιο -μέχρι και πέντε έτη- τον χρόνο υπηρεσίας τους, κατά τον χρόνο της συνταξιοδότησής τους.


Στην περίπτωση αυτή, η αίτηση για την εν λόγω αναγνώριση θεωρείται ότι εμπεριέχεται στην αίτηση για απονομή σύνταξης και έχει τον ίδιο αριθμό πρωτοκόλλου και ημερομηνία υποβολής με αυτήν. Η αίτησή τους για την αναγνώριση (που θεωρείται ότι εμπεριέχεται στην αίτηση για απονομή σύνταξης) εξετάζεται από την κατά τόπο αρμόδια Τοπική Δ/νση του e-ΕΦΚΑ.


Στο υπ’αριθ.πρωτ. 434120/22-3-2024 έγγραφο του e-ΕΦΚΑ αναφέρεται επίσης ότι τα ανωτέρω έχουν εφαρμογή για όσους έχουν υποβάλλει ή θα υποβάλλουν αίτηση μετά την έναρξη ισχύος τού άρθρου 23 του ν. 4997/2022.


Το κόστος εξαγοράς ανέρχεται σε ποσοστό 6,67% των συνταξίμων αποδοχών, όση δηλαδή και η εισφορά υπέρ του κλάδου κύριας σύνταξης. Ως βάση των συνταξίμων αποδοχών λαμβάνονται υπόψη οι συντάξιμες αποδοχές κατά τον χρόνο της εξαγοράς ή του μισθού κατά τον χρόνο που υποβλήθηκε η πρώτη αίτηση.


Για τους υπηρετούντες στα Σώματα Ασφαλείας η εξαγορά ανέρχεται συνολικά, για ολόκληρη την πενταετία, στο ποσό των 3.000 ευρώ αφού βάση της εξαγοράς αποτελεί, σύμφωνα με τον Νόμο, η εκάστοτε αποζημίωση για εργασία πέραν του πενθημέρου, είτε αυτή παρεχόταν είτε όχι.


Γ. Εξαγορά του υπολειπόμενου χρόνου μέχρι τη συμπλήρωση πενταετίας


Στην περίπτωση στελεχών που έχουν ήδη αναγνωρίσει με το προγενέστερο καθεστώς διπλάσιες υπηρεσίες, ο χρόνος των οποίων δεν έχει υπερβεί τα πέντε έτη, υφίσταται η δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση αναγνώρισης για τον υπολειπόμενο χρόνο (μέχρι τα πέντε έτη).


Ο χρόνος υπηρεσίας των πέντε (5) ετών, ο οποίος λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο, αποτελεί χρόνο πραγματικής ασφάλισης, τόσο για τους ασφαλισμένους στο Δημόσιο, όσο και για τους ασφαλισμένους στο πρώην ΙΚΑ- ΕΤΑΜ ή στους λοιπούς ενταχθέντες στον e-ΕΦΚΑ πρώην Φορείς κύριας ασφάλισης και δεν συνδέεται με τη βαθμολογική και μισθολογική προαγωγή του ασφαλισμένου, αφού οι σχετικές διατάξεις είναι συνταξιοδοτικές και όχι μισθολογικές.


Ειδικά για τους ασφαλισμένους στο πρώην ΙΚΑ- ΕΤΑΜ ή στους λοιπούς ενταχθέντες στον e-ΕΦΚΑ πρώην Φορείς κύριας ασφάλισης (πλην των ασφαλισμένων στο Δημόσιο), ο ανωτέρω πραγματικός χρόνος ασφάλισης συνυπολογίζεται στο ανώτατο όριο αναγνωριστέων χρόνων ασφάλισης, με τις διατάξεις του άρθρου 40 παρ. 6 του ν. 3996/2011, στο οποίο ορίζεται ότι: «…Ο συνολικός χρόνος, ο οποίος, με βάση τα ανωτέρω, συνυπολογίζεται ή αναγνωρίζεται τόσο για θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, όσο και για προσαύξηση του ποσού της σύνταξης, δεν μπορεί να υπερβεί τα επτά (7) έτη, συνυπολογιζόμενου σε αυτά και κάθε άλλου χρόνου, πραγματικού ή πλασματικού, που έχει τυχόν αναγνωρισθεί ή αναγνωρίζεται με βάση άλλες διατάξεις ή αποφάσεις διοικητικών συμβουλίων ασφαλιστικών οργανισμών».


Συμπερασματικά,  με το συμπληρωματικό διευκρινιστικό έγγραφο του e-ΕΦΚΑ αίρονται κάποιες επιφυλάξεις και αποσαφηνίζεται πλήρως το πραγματικό περιεχόμενο της διάταξης του άρθρου 23 του ν. 4997/2022, αφού υπήρχε σύγχυση, στην οποία είχε εν πολλοίς συντελέσει η προηγούμενη 43/2023 Εγκύκλιος του e-ΕΦΚΑ.


Είναι, επομένως, κατανοητό ότι οι αρμόδιες Υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ υιοθετούν ευνοϊκές ερμηνείες ως προς αυτούς που απαλλάσσονται πλήρως από την υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών για την αναγνώριση της μάχιμης 5ετίας, όσο και ως προς τη διεύρυνση των προσώπων που τη δικαιούνται, ανεξαρτήτως του τόπου και της χρονικής διάρκειας που υπηρέτησε σε κάθε θέση το στέλεχος, αλλά και τέλος ως προς την απλοποίηση των διαδικασιών αναγνώρισης.


 Ένα είναι όμως το σαφές μήνυμα: Η «λαχτάρα» τού κάθε στελέχους των Ε.Δ. και Σ.Α. για διατήρηση του Κοινωνικού Κράτους, για δίκαιο και ορθολογικό ασφαλιστικό σύστημα και για αποχώρηση από την ενεργό υπηρεσία με εξασφάλιση μιας -κατά το δυνατόν- αξιοπρεπούς σύνταξης που να λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητες της στρατιωτικής και αστυνομικής υπηρεσίας και τις θυσίες των στελεχών τους. Υπ’αυτή την έννοια, δεν πρόκειται για «ερμηνείες ή διευκρινίσεις επί Εγκυκλίου» αλλά για αυτονόητες διατυπώσεις τού δίκαιου και του λογικού.


Αλέξης Π. Μητρόπουλος (Καθηγητής ΕΚΠΑ-Πρόεδρος ΕΝΥΠΕΚΚ)


Χαράλαμπος Μπουκουβάλας (Δικηγόρος-Εργατολόγος)

Διαβάστε περισσότερα εδώ: https://enypekk.gr/2024/04/07/ti-ischyei-gia-ti-machimi-pentaetia-stratou-somaton-asfaleias




 

Ημερίδα παραρτήματος Κορίνθου/Ε.Α.Α.Σ με θέμα : Η Θέση της Ελλάδας στις Σύγχρονες Προκλήσεις στον Μεταβαλλόμενο Κόσμο. Εθνικές Ευρωπαϊκές Διεθνείς Διαστάσεις


 Πραγματοποιήθηκε στις 31 Μαρτίου 2024 και ώρα 11.00 στο Εμπορικό Επιμελητήριο Κορίνθου (Ερμού 2) ημερίδα, την οποία συνδιοργάνωσαν το Παράρτημα Ε.Α.Α.Σ. Κορινθίας, ο Δήμος Κορινθίων και ο Δικηγορικός Σύλλογο Κορίνθου, με θέμα: «Η Θέση της Ελλάδας στις Σύγχρονες Προκλήσεις στον Μεταβαλλόμενο Κόσμο. Εθνικές Ευρωπαϊκές Διεθνείς Διαστάσεις»


Στην ημερίδα παρέστη και απηύθυνε κατά την έναρξή της, χαιρετισμό ο Πρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ. Υπτγος ε.α Δεβούρος Ιωάννης.  

Ομιλητές στην ημερίδα ήταν οι : 

Στέλιος Περράκης, Ομότιμος Καθηγητής Διεθνών και Ευρωπαϊκών Θεσμών και π. Αντιπρύτανης Παντείου Πανεπιστημίου, Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Διεθνούς Δικαίου και Διεθνών Σχέσεων, πρώην Πρέσβης - Μόνιμος Αντιπρόσωπος Ελλάδος στο Συμβούλιο της Ευρώπης.

Γεώργιος Ανεψιού. Ταξίαρχος ΠΑ, ε.α. Διδάκτωρ Διεθνούς Δικαίου.

Νικόλαος Παπαναστασόπουλος. Επίκουρος Καθηγητής της Διεθνούς Πολιτικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

.
Στην ημερίδα παρέστησαν οι θρησκευτικές, πολιτικές και στρατιωτικές αρχές της περιοχής και πλήθος συναδέλφων.

Ο Πρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ ευχαρίστησε τους ομιλητές για τις άριστες και περιεκτικές ομιλίες τους και τους απένειμε τιμητική πλακέτα.

Δευτέρα 8 Απριλίου 2024

Συντάξεις: - Τα 3 σενάρια για τη μείωση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων


 Τρία σενάρια για τη μείωση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων φαίνεται πως εξετάζει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.

Αυτά έχουν στόχο να επουλώσουν την «πληγή» της ΕΑΣ, το οποίο θα γίνει με τους εξής τρόπους:

  • Να μην αφορά ολόκληρο το ποσό η επιβολή του 3% αλλά το υπερβάλλον ποσό ανά κλιμάκιο.
  • Να αυξηθούν τα κλιμάκια. Ο στόχος είναι να μην   διακυβεύονται οι επερχόμενες αυξήσεις.
  • Από 1.400 ευρώ μέχρι και 1.700 ευρώ η εισφορά να είναι μικρότερη, ώστε να ενισχύονται οι συντάξεις που βάλλονται περισσότερο.

Οι κλίμακες

Μάλιστα, οι κρατήσεις θα είναι αναλογικές (σε συντάξεις 1.400 – 1.700 ευρώ μείωση 50 – 60 ευρώ, για 1.700 – 3.000 ευρώ ελάφρυνση 60 – 120 ευρώ). Το σχέδιο προβλέπει διάφορες παραλλαγές:

-Οι κλίμακες να αναμορφωθούν ανά 200 ευρώ. Δηλαδή, 1.400 – 1.600 ευρώ και όχι 1.400 – 1.700 ευρώ.

-Οι κλίμακες να είναι ανά 400 ευρώ (π.χ. 1.400 – 1.800 ευρώ), οπότε η εισφορά θα επιβάλλεται μόνο στο υπερβάλλον ποσό ανά κλιμάκιο.

-Να ισχύουν μικρές κλίμακες στη διαφορά σύνταξης (10% – 15%), ώστε να μη χάνονται στην πράξη οι αυξήσεις που εξαγγέλλονται κάθε χρόνο.

-Το σχέδιο η ΕΑΣ να επιβάλλεται σε όλη τη σύνταξη με τις ίδιες κλίμακες με το μισό ποσοστό εξετάσθηκε, αλλά δεν «περπάτησε», γιατί δημιουργούσε νέες αδικίες.

Η ΕΑΣ επεβλήθη την 1η Αυγούστου 2010 για εισοδήματα άνω των 1.400 ευρώ (16.800 ευρώ ετησίως) κλιμακωτά, ενώ και οι επιπλέον εισφορά σε ποσοστό από 3% – 10% καταβάλλουν όσοι συνταξιούχοι έχουν επικουρική από 300 ευρώ και άνω. Η ΕΑΣ παρακρατείται μηνιαία από τις συντάξεις που καταβάλλονται από το Δημόσιο ως εξής:

α. Για συντάξεις από 1.400,01 έως 1.700 ευρώ, ποσοστό 3%.

β. Για συντάξεις από 1.700,01 έως 2.000 ευρώ, ποσοστό 6%.

γ. Για συντάξεις από 2.000,01 έως 2.300 ευρώ, ποσοστό 7%.

δ. Για συντάξεις από 2.300,01 έως 2.600 ευρώ, ποσοστό 9%.

ε. Για συντάξεις από 2.600,01 έως 2.900 ευρώ, ποσοστό 10%.

ζ. Για συντάξεις από 2.900,01 έως 3.200 ευρώ, ποσοστό 12%.

η. Για συντάξεις από 3.200,01 έως 3.500 ευρώ, ποσοστό 13%

θ. Για συντάξεις από 2.900,01 έως 3.200 ευρώ, ποσοστό 12%.

ι. Για συντάξεις από 3.500,01 και άνω, ποσοστό 14%.

Τι λένε οι ειδικοί της Κοινωνικής Ασφάλισης

Οι ειδικοί της Κοινωνικής Ασφάλισης τονίζουν στην εφημερίδα ” Απογευματινή” ότι «στόχος είναι να ενισχυθούν οι συντάξεις από τα 1.400 ευρώ έως τα 1.700 ευρώ». Μάλιστα, υπογραμμίζουν πως «η επιβολή μικρότερου ποσοστού κράτησης ενισχύει χιλιάδες συνταξιούχους». Στην κυβέρνηση, αναφέρουν πως «το όφελος πρέπει να είναι τέτοιο που να μη δημιουργεί την αίσθηση της απώλειας, όπως με τις αυξήσεις του 3% που εκμηδενίσθηκε λόγω της ΕΑΣ».



πηγή:https://www.enikonomia.gr/economy/syntaxeis-afta-einai-ta-tria-senaria-p/546612/

Πρωθυπουργός από τη Ρόδο: - Ενισχύσαμε τις Ένοπλες Δυνάμεις - Οι συντάξεις εξακολουθούν να αυξάνονται


 Ο Πρωθυπουργός και Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε τη Ρόδο όπου περιόδευσε στην αγορά της πόλης και είχε την ευκαιρία να συζητήσει με πολίτες.

 
Ακολουθεί ο χαιρετισμός του κ. Μητσοτάκη σε συγκέντρωση πολιτών:
 
Αγαπητέ κ. Περιφερειάρχα, φίλε Γιώργο, αγαπητή μου Πρόεδρε, αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι στο Κοινοβούλιο, φίλες και φίλοι, Νεοδημοκράτισσες και Νεοδημοκράτες, ένα μεγάλο «ευχαριστώ» γι’ αυτή τη θερμή σας υποδοχή σήμερα στη Ρόδο.
 
Μία επίσκεψη η οποία λαμβάνει χώρα μία μόλις μέρα μετά το επετειακό μας Συνέδριο, όπου γιορτάσαμε τα 50 χρόνια από την ίδρυση της μεγάλης μας παράταξης, της Νέας Δημοκρατίας. Μια παράταξη, η οποία είναι τόσο ταυτισμένη όχι μόνο με την αποκατάσταση της δημοκρατίας, αλλά είναι ταυτισμένη και με τη στρατηγική επιλογή του Κωνσταντίνου Καραμανλή να εντάξει την Ελλάδα στην ευρωπαϊκή οικογένεια πριν από 45 χρόνια.
 
Ένας από τους λόγους που ήθελα για ακόμα μία φορά να βρεθώ μαζί σας στη Ρόδο, εδώ στη Δωδεκάνησο, είναι γιατί θέλω από καρδιάς -και το εννοώ αυτό- να σας πω ένα τεράστιο «ευχαριστώ» για τα πρωτόγνωρα ποσοστά που μας δώσατε στις εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου. Ποιος θα το περίμενε ότι προσεγγίσαμε σχεδόν το 50% εδώ στη Δωδεκάνησο.
 
Πρέπει να σας πω ότι αυτό το ποσοστό είναι μία παρακαταθήκη ευθύνης για την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, αλλά είναι ταυτόχρονα και μία δικαίωση μιας πολιτικής η οποία έφερε αποτελέσματα για τις Ροδίτισσες και τους Ροδίτες, για τις νησιώτισσες και για τους νησιώτες.
 
Διότι, σκεφτόμουν, γιατί πήραμε αυτά τα ποσοστά, αγαπητέ φίλε Γιώργο, φίλες και φίλοι, εδώ στα Δωδεκάνησα; Να σας πω δύο μόνο λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με το γεγονός ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι πρωταθλήτρια στην ανάπτυξη. Η χώρα είναι πρωταθλήτρια στην ανάπτυξη στην Ευρώπη και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι η πρωταθλήτρια της ανάπτυξης από όλες τις Περιφέρειες.
 
Αυτό δεν έγινε τυχαία. Ήταν αποτέλεσμα μίας συνειδητής πολιτικής, η οποία προέταξε τις επενδύσεις, τους καλύτερους μισθούς, τις μειώσεις των φόρων, τη στήριξη της Ρόδου και της Δωδεκανήσου ως της τουριστικής «ναυαρχίδας» της χώρας. Όλα αυτά, σε συνεργασία με την Περιφέρεια και με την Αυτοδιοίκηση Α’ Βαθμού, έφεραν απτά αποτελέσματα για την καθεμία και τον καθένα ξεχωριστά.
 
Ο δεύτερος λόγος έχει να κάνει με την ασφάλεια, την οποία εσείς εδώ, στα ανατολικά σύνορα της χώρας, αισθάνεστε από μία πατρίδα η οποία είναι θωρακισμένη και ισχυρή. Μια χώρα η οποία κατάφερε και έβαλε τάξη στο μεταναστευτικό πρόβλημα, η οποία προέταξε με αυτοπεποίθηση τα εθνικά της δίκαια, η οποία ενίσχυσε τις Ένοπλες Δυνάμεις και η οποία σήμερα, ναι, μπορεί να δρέπει τους καρπούς μιας επαναπροσέγγισης με την Τουρκία, η οποία όμως γίνεται χωρίς εκπτώσεις στην κυριαρχία και στα κυριαρχικά μας δικαιώματα.
 
Και τώρα που «ανοίγουν» δέκα νησιά -μέσα σε αυτά είναι και η Ρόδος- σε επισκέπτες από την Τουρκία, οι οποίοι μπορούν να έρχονται χωρίς βίζα για επτά μέρες, βλέπετε ήδη τα αποτελέσματα στον τουρισμό.
 
Αυτά είναι λοιπόν μετρήσιμα αποτελέσματα μιας πολιτικής την οποία ακολουθήσαμε με συνέπεια και την οποία επιβράβευσε ο ελληνικός λαός, και ειδικά οι Δωδεκανήσιοι, στις εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου.
 
Και πρέπει να σας πω ότι από τότε δεν έχουμε «κατεβάσει τα μολύβια». Συνεχίζουμε με την ίδια ακριβώς ταχύτητα να υλοποιούμε το προεκλογικό πρόγραμμα για το οποίο εσείς μας ψηφίσατε. Και μέσα σε εννέα μήνες έχουν ήδη γίνει πάρα πολλά πράγματα. Έχουμε υλοποιήσει σχεδόν το μισό του οικονομικού μας προγράμματος, έχουμε δώσει αυξήσεις στους δημοσίους υπαλλήλους για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια.
 
Οι συντάξεις εξακολουθούν να αυξάνονται. Το μέρισμα της ανάπτυξης να μοιράζεται με δίκαιο τρόπο σε όσους το έχουν ανάγκη. Σημαντικές μεταρρυθμίσεις γίνονται στην παιδεία, στην υγεία, στη Δικαιοσύνη. Μόλις κατατέθηκε ο νέος Δικαστικός Χάρτης, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το κρίσιμο ζήτημα της επιτάχυνσης της δικαιοσύνης και να αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το ανθρώπινο δυναμικό το οποίο έχουμε στη Δικαιοσύνη.
 
Και πάρα, πάρα πολλά άλλα, μικρά και μεγάλα, τα οποία με κάνουν να πιστεύω ότι παρά τις αντιδράσεις, παρά τις δυσκολίες, παρά τα προβλήματα, παρά τα πισωγυρίσματα, βήμα-βήμα, λιθαράκι-λιθαράκι, η Ελλάδα αλλάζει συνέχεια προς το καλύτερο.
 
Αυτή είναι η πορεία την οποία έχουμε κληθεί να διανύσουμε. Και είναι μια πορεία που, όπως σας είπα, έχει απτό αποτύπωμα και σε σημαντικά έργα τα οποία γίνονται εδώ στη Ρόδο: το Δημοτικό Θέατρο ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης, τα θέματα της ύδρευσης της νότιας Ρόδου, το ακτινοδιαγνωστικό στο νοσοκομείο, τόσο σημαντικό. Περνάμε μια σχετική τροπολογία για τα ζητήματα που αφορούσαν την ιδιοκτησία. Καινούργιο μουσικό σχολείο, καινούργια σχολεία, σημαντικά έργα υποδομής. 
 
Όλα αυτά ας αναλογιστούμε ότι δεν γίνονται μόνο με εθνικούς πόρους. Γι’ αυτό και ο Γιώργος έχει δίκιο ότι δεν πρέπει να πάρουμε αψήφιστα τις ευρωεκλογές του Ιουνίου ως μία διαδικασία η οποία μπορεί να μην έχει πολύ σημαντικές συνέπειες για την επόμενη μέρα της χώρας. Είναι λάθος αυτή  η προσέγγιση. Και θα σας εξηγήσω με απλά λόγια γιατί είναι λάθος.
 
Πρώτον, το τι συμβαίνει στην Ευρώπη έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία για το τι γίνεται στην Ελλάδα. Αυτό νομίζω ότι το καταλαβαίνουμε, όλες και όλοι, καλύτερα. Το καλύτερο παράδειγμα είναι το Ταμείο Ανάκαμψης. Το καλοκαίρι του 2020 πήγαμε στην Ευρώπη -υπήρξα από τους πρωτεργάτες αυτής της ιδέας- και καταφέραμε και πείσαμε τους πιο «φειδωλούς» Ευρωπαίους φίλους μας ότι έπρεπε για πρώτη φορά να δανειστούμε ως Ευρώπη 750 δισεκατομμύρια συνολικά για να στηρίξουμε τις ευρωπαϊκές χώρες μετά την πανδημία. Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; 36 δισεκατομμύρια ευρώ για την πατρίδα μας πρόσθετοι πόροι, πέραν των πόρων του Ταμείου Συνοχής, το ΠΕΠ που διαχειρίζεται η Περιφέρεια.
 
Το τι έγινε στα ζητήματα της μετανάστευσης. Ναι, εμείς είμαστε αυτοί που καταφέραμε και πείσαμε την Ευρώπη ότι πρέπει να αποδώσει ακόμα μεγαλύτερη σημασία στην εξωτερική φύλαξη των συνόρων και ότι τελικά πρέπει να είμαστε εμείς και όχι οι διακινητές αυτοί που καθορίζουμε ποιοι μπαίνουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τίποτα από όλα αυτά δεν ήταν δεδομένα.
 
Και δείτε τώρα τις προκλήσεις της επόμενης ημέρας στην Ευρώπη: ζητήματα που έχουν να κάνουν με την ανταγωνιστικότητα, με τους αγρότες μας, με την κοινή αμυντική πολιτική. Ανοίγει η συζήτηση για την κοινή αμυντική πολιτική της Ευρώπης. Είναι πιθανόν την επόμενη μέρα να έχουμε στη διάθεσή μας ευρωπαϊκούς πόρους για να στηρίξουμε την αμυντική μας βιομηχανία.
 
Και το ερώτημα είναι: ποιος θα μπορέσει να διαπραγματευτεί προς όφελος των Ελλήνων στην Ευρώπη ό,τι είναι καλύτερο για την Ελλάδα; Αυτό είναι ένα από τα ζητούμενα στο οποίο θα κληθούμε να απαντήσουμε στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου.
 
Ψηφίζουμε για ευρωβουλευτές και θα έχουμε την ευκαιρία να παρουσιάσουμε σε μία εβδομάδα ένα εξαιρετικό ευρω-ψηφοδέλτιο με 42 άξιους ανθρώπους, για να μπορείτε και εσείς να κάνετε τις καλύτερες δυνατές επιλογές για να έχουμε μία δυνατή ευρωομάδα την επόμενη μέρα, η οποία θα παλέψει στο Ευρωκοινοβούλιο για τα συμφέροντα της πατρίδας μας.
 
Αλλά ψηφίζουμε και για κάτι ακόμα: όσο πιο ισχυρή είναι η Νέα Δημοκρατία στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου, τόσο μεγαλύτερη δύναμη θα έχει στην Ευρώπη να μπορέσει να διεκδικήσει προς όφελός σας αυτά τα οποία μπορούμε να πετύχουμε και τόσο μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και σιγουριά θα έχουμε και εμείς στη συνέχιση του δικού μας μεταρρυθμιστικού έργου.
 
Διότι μην έχετε καμία αμφιβολία ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης περιμένουν στη γωνία ένα ενδεχόμενο στραβοπάτημα. Δεν θα τους κάνουμε το χατίρι. Η Νέα Δημοκρατία θα κερδίσει και πάλι με πολύ μεγάλη διαφορά τις ευρωεκλογές, ακριβώς επειδή η καθεμία και ο καθένας ξεχωριστά θα επανεπιβεβαιώσουν την εμπιστοσύνη τους στη Νέα Δημοκρατία.
 
Και τώρα πραγματικά δεν είναι ώρα, ούτε για παράπονα, ούτε για άστοχες διαφοροποιήσεις, ούτε για κριτική σε επιμέρους θέματα. Εγώ είμαι ο πρώτος ο οποίος αναγνωρίζω ότι δεν μετατράπηκε η Ελλάδα σε παράδεισο από τη μία στιγμή στην άλλη, ούτε έχουμε λύσει όλα τα προβλήματα. Αντίθετα, έχουμε πολλή δουλειά ακόμα μπροστά μας. Αλλά επειδή οι Έλληνες μας εμπιστεύτηκαν στις εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου, είμαι σίγουρος ότι αυτή την εμπιστοσύνη τους θα την ανανεώσουν στην κάλπη του Ιουνίου του 2024.
 
Αυτή η κάλπη έχει ένα χαρακτηριστικό: σε αντίθεση με άλλες ευρωεκλογές δεν συμπίπτει ούτε με δημοτικές, ούτε με περιφερειακές εκλογές, ούτε με εθνικές εκλογές. Οπότε πρέπει εμείς, ως Νεοδημοκράτισσες και Νεοδημοκράτες, να φροντίσουμε να κινητοποιήσουμε το δικό μας κόσμο. Να πετύχουμε τη μέγιστη δυνατή συσπείρωση και κυρίως να μεταφέρουμε το μήνυμα ότι αυτό το οποίο θα συμβεί στις ευρωεκλογές έχει μεγάλη σημασία για τη θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη, αλλά και για την ένταση με την οποία θα μπορέσουμε να συνεχίσουμε το δικό μας μεταρρυθμιστικό έργο. 
 
Γι’ αυτό και θέλω να σας κάνω μία έκκληση: δύο μήνες ακριβώς πριν από τις ευρωεκλογές, θέλω να σας ζητήσω να μην αντιμετωπίσουμε αυτή την κάλπη με καμία χαλαρότητα και με καμία αδιαφορία. Να κινητοποιηθούμε, να μιλήσουμε στους συμπολίτες μας για τη σημασία των εκλογών. Να κινητοποιηθούμε όπως εμείς οι Νεοδημοκράτες ξέρουμε να κάνουμε. 
 
Ξέρουμε να κάνουμε εκλογές. Το ξέρουμε καλά. Το έχουμε αποδείξει πολλές φορές. Έτσι και τώρα θα κάνουμε το ίδιο, θα μιλήσουμε και σε αυτή την προεκλογική περίοδο θετικά, γι’ αυτά τα οποία έχουμε πετύχει και αυτά τα οποία θέλουμε να κάνουμε και για το πώς οραματιζόμαστε τον ρόλο της Ελλάδας σε μία Ευρώπη που αλλάζει. Αυτό είναι το ζητούμενό μας.
 
Δεν έχω πρόθεση προσωπικά να ασχοληθώ καθόλου με τη στείρα κριτική της αντιπολίτευσης. Εξάλλου, το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να παρουσιάζουν μια εικόνα μιας χώρας η οποία υπάρχει μόνο στο δικό τους το μυαλό. Κάνουν ακριβώς το ίδιο το οποίο έκαναν και πριν από τις εκλογές του Μαΐου και του Ιουνίου, περιγράφοντας μία εικόνα καταστροφής την οποία ο κόσμος πολύ απλά δεν την ακούει, διότι δεν συντονίζεται με τη δική τους πραγματικότητα.
 
Προσέξτε, θα το ξαναπώ, υπάρχουν προβλήματα. Η ακρίβεια είναι μεγάλο πρόβλημα. Το παλεύουμε όσο καλύτερα μπορούμε, με ελέγχους, με πρόστιμα, με παρεμβάσεις στην ίδια τη λειτουργία της αγοράς, αλλά πρωτίστως παλεύουμε την ακρίβεια με διαρκείς και μόνιμες αυξήσεις στους μισθούς και στις συντάξεις.
 
Ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε για τέταρτη φορά και θα φτάσει τα 950 ευρώ στο τέλος της τετραετίας. Είναι 50 ευρώ παραπάνω. Από την αρχή της τετραετίας μιλάμε για τρεις παραπάνω μισθούς. Και οι μέσοι μισθοί αυξάνονται.
 
Και να σας πω κάτι; Όσο η οικονομία πηγαίνει καλύτερα, όσο υπάρχει ζήτηση για εργατικό δυναμικό -το βλέπετε εσείς εξάλλου και εδώ στη Ρόδο-, τόσο οι επιχειρήσεις αναγκάζονται να πληρώνουν υψηλότερους μισθούς. Αυτό σημαίνει να μεταφράζεται το μέρισμα της ανάπτυξης προς όφελος ολόκληρης της κοινωνίας.
 
Και μιας και είμαστε στην αρχή μίας τουριστικής περιόδου, η οποία προβλέπεται και αυτή, αγαπητέ μου Γιώργο, να είναι εξαιρετική -αν κρίνω ήδη από τον κόσμο ο οποίος υπάρχει στη Ρόδο-, θέλω και εδώ από τη Ρόδο να στείλω πάλι ένα μήνυμα και να ζητήσω, να απαιτήσω μάλλον -νομίζω ότι έχω το δικαίωμα να το κάνω- από τους εργοδότες να φροντίζουν τους εργαζόμενούς τους και να τηρούν απαρέγκλιτα την εργασιακή νομοθεσία. Δεν θέλω να φτάσουμε στο σημείο να αναγκαζόμαστε να επιβάλουμε πολύ υψηλά πρόστιμα σε εργοδότες, οι οποίοι δεν μεταχειρίζονται τους εργαζόμενούς τους όπως πρέπει κι όπως οφείλουν έναντι του νόμου.
 
Γιατί τελικά μην ξεχνάμε ότι και στον τουρισμό, σε αυτή τη δραστηριότητα η οποία από τη φύση της είναι μία δραστηριότητα υπηρεσιών, στην οποία η ανθρώπινη σχέση παίζει τόσο μεγάλη σημασία, οι καλές επιχειρήσεις είναι αυτές που έχουν ευχαριστημένους εργαζόμενους. Και, αντιστρόφως, όποτε οι εργαζόμενοι είναι ικανοποιημένοι και οι επιχειρήσεις πηγαίνουν καλύτερα.
 
Αυτές τις λίγες σκέψεις, φίλες και φίλοι, ήθελα να μοιραστώ μαζί σας σήμερα. Θα μετάσχω στη συνέχεια σε ένα πολύ ενδιαφέρον συνέδριο για ζητήματα «πράσινου» τουρισμού. Σίγουρα θα ξαναβρεθώ στη Ρόδο, καθώς η προεκλογική περίοδος θα έχει για τα καλά ξεκινήσει μετά το Πάσχα.
 
Και θέλω να κλείσω από εκεί που ξεκίνησα. Πράγματι, όταν κάναμε τους εκλογικούς μας σχεδιασμούς και επιχειρούσαμε να προβλέψουμε το πού μπορούμε να φτάσουμε εκλογικά, δεν υπήρχε κανείς, μα κανείς, στο δικό μου το επιτελείο ο οποίος να έπεσε μέσα στα ποσοστά τα οποία καταφέραμε και πήραμε στα Δωδεκάνησα.
 
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ, είναι πολύ μεγάλη η τιμή για εμένα προσωπικά, για όλο μας το επιτελείο, αυτό το οποίο πετύχαμε. Και να ξέρετε ότι θα αγωνίζομαι κάθε μέρα για να ανταποδώσω αυτή την εμπιστοσύνη.
 
Έχουμε έναν εξαιρετικό Περιφερειάρχη, αυτός ξεπέρασε κατά πολύ τα δικά μας ποσοστά. Αλλά το λέω γιατί; Διότι αυτή η συνεργασία μεταξύ Περιφέρειας, κεντρικού κράτους και Δήμων, ειδικά των μικρών νησιωτικών Δήμων, είναι μία συνεργασία η οποία αποδίδει.
 
Είμαι πολύ τυχερός που έχουμε, εν τη ευρεία έννοια, ως συνεργάτη έναν εξαιρετικό Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου. Είναι διεκδικητικός, η δουλειά του είναι, ξέρετε, να ζητάει περισσότερα  απ’ αυτά τα οποία μπορώ να κάνω, αλλά πάντα με σχέσεις ειλικρίνειας και πάντα έχοντας στο μυαλό μας μόνο το καλό των νησιών σας, θα εξακολουθούμε να εργαζόμαστε για να μπορεί να προκόβει κι άλλο ο τόπος σας.
 
Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για την παρουσία σας. Πάμε μαζί, πάμε συσπειρωμένοι στις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου να πετύχουμε μία ακόμα μεγάλη εκλογική νίκη. Να είστε καλά, ευχαριστώ πολύ.

Οι Πολωνοί αφαίρεσαν το μνημείο του Μπελογιάννη στο Βρότσλαβ - Έντονη αντίδραση του ΚΚΕ, για τον ήρωά τους


 


Το ΚΚΕ με ανακοίνωσή του καταγγέλλει «την αφαίρεση και καταστροφή», από τις πολωνικές αρχές, του μνημείου του Νίκου Μπελογιάννη στην πόλη Βρότσλαβ της Πολωνίας


Το ΚΚΕ καταγγέλλει «την αφαίρεση και καταστροφή, από τις πολωνικές αρχές, του μνημείου του κομμουνιστή ήρωα Νίκου Μπελογιάννη στην πόλη Βρότσλαβ της Πολωνίας» και όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του «η ενέργεια αυτή έρχεται λίγο καιρό μετά την επίσης προκλητική κίνηση να κατέβει η επιγραφή του μνημείου για τους τραυματίες μαχητές και μαχήτριες του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας, γεγονός που δείχνει ότι η κυβέρνηση της Πολωνίας, με τις πλάτες της ΕΕ, κλιμακώνει την αντικομμουνιστική της επίθεση».

Τονίζει ότι «πρόκειται για προσβολή στους 
αγώνες του λαού μας, ασέβεια στη μνήμη των μαχητών του ΔΣΕ, στις οικογένειές τους, στους χιλιάδες απογόνους τους που ζουν στην Ελλάδα ή παραμένουν στην Πολωνία».

Το ΚΚΕ με τον ευρωβουλευτή του Κώστα Παπαδάκη πραγματοποίησε τηλεφωνική διαμαρτυρία τόσο στην ελληνική πρεσβεία στη Βαρσοβία, όσο και στην πολωνική πρεσβεία στην Αθήνα. Επίσης, για το ζήτημα αυτό ο βουλευτής Γιάννης Γκιόκας επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον υπ. Εξωτερικών, Γιώργο Κατρούγκαλο, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι θα πραγματοποιήσει σχετικό διάβημα, όπως επισημαίνεται.

«Προκύπτουν μεγάλα ερωτηματικά, αφού και για τις δύο αντικομμουνιστικές βεβηλώσεις των μνημείων, το ΚΚΕ ήταν αυτό που ενημέρωσε την ελληνική πρεσβεία στην Πολωνία, η οποία και δήλωσε άγνοια. Ο αντικομμουνισμός, η προσβολή στους αγώνες και τη θυσία του λαού μας δεν θα περάσουν» καταλήγει η ανακοίνωση του ΚΚΕ









πηγή:.protothema.gr/politics/article/880358/oi-polonoi-afairesan-to-mnimeio-tou-belogianni-sto-vrotslav-edoni-adidrasi-tou-kke/