Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024

Συντονιστικό Συμβούλιο των 3 Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών Ε.Δ: - Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Κοινωνικών Ασφαλίσεων - Τα θέματα/προβλήματα που συζητήθηκαν


 

Την Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024, το Συντονιστικό Συμβούλιο των τριών (3) Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών Ε.Δ., επισκέφθηκε τον Γενικό Γραμματέα Κοινωνικών
Ασφαλίσεων, κ. Νικόλαο Μηλαπίδη για θέματα αρμοδιότητάς του. 

Στην συνάντηση από το Συντονιστικό Συμβούλιο συμμετείχαν ο Προεδρεύων του Συντονιστικού και Πρόεδρος της ΕΑΑΝ Αντιναυάρχος ε.α. Θ. Γερούκης ΠΝ, ο Πρόεδρος της ΕΑΑΣ Υποστράτηγος ε.α. Ι. Δεβούρος, ο Πρόεδρος της ΕΑΑΑ Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α. Κ. Τζαβέλλας, ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΑΑΝ Πλοίαρχος (Ε) ε.α. Εμμ. Αναγνωστάκης ΠΝ και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΑΑΑ Αντισμήναρχος (ΤΜΑ) ε.α. Κωσ. Αναγνωστάκης.


Στη συνάντηση ετέθησαν και κατατέθηκε εγγράφως από το συντονιστικό υπόμνημα με προτάσεις και αναπτύχθηκαν θέματα και προβλήματα που άπτονται της ασφαλιστικής 
νομοθεσίας και συνταξιοδοτικής πολιτικής, όπως η κατάργηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) των Ν. 3863/10 & Ν. 3865/10, σεβασμός από την πολιτεία στις αποφάσεις των ανωτάτων δικαστηρίων για πλήρη επαναφορά των συντάξιμων αποδοχών των συνταξιούχων στρατιωτικών που αφαιρέθηκαν τον Ιούλιο του 2012 (λόγω μείωσης των μισθολογικών κλιμακίων των εν ενεργεία στελεχών) και επανήλθαν μόνο κατά 50% αυτών, όπως προβλέπουν οι ακυρωτικές αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ, καθώς και άλλα σοβαρά θέματα που απασχολούν τους απόστρατους Αξιωματικούς. 

Η συνάντηση έγινε σε θετικό κλίμα, ο κ. Γ. Γ. και το επιτελείο του άκουσαν με προσοχή τα παρακάτω θέματα που αναπτύχτηκαν λεπτομερώς και έδειξε ότι γνωρίζει σε βάθος τα προβλήματα που μας απασχολούν τα οποία υποσχέθηκε ότι θα εξεταστούν.

 

Για να διαβάσετε τα Θέματά / Προβλήματά που συζητήθηκαν πατήστε ΕΔΩ

Μεγάλη οικονομική επιτυχία της Ε.Α.Α.Σ: - Επαναφορά της κράτησης 2% , επί των αμυντικών δαπανών, υπέρ του ΕΛΟΑΣ - Πόσα εκατομμύρια είναι μέχρι τώρα η απώλεια εσόδων


 Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού εκφράζει την ικανοποίησή της για την επαναφορά της κράτησης 2% επί των αμυντικών δαπανών, στο υπό επικείμενη διαβούλευση σχετικό νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ.

Η προ εικοσαετίας κατάργηση της κράτησης 2%, επιλεκτικά και μόνον από τις δαπάνες του Στρατού Ξηράς, κόστισε στον ΕΛΟΑΣ την απώλεια 200 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, θέτοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά του.

Οι διαχρονικές προσπάθειες της ΕΑΑΣ, που εντάθηκαν την τελευταία τετραετία, σε συνδυασμό με την υποστήριξη του τέως Α/ΓΕΕΘΑ Στγου Κωνσταντίνου Φλώρου, επιτέλους δικαιώνονται και αναμένεται η επιτυχής έκβασή τους με την ψήφιση του συγκεκριμένου νομοσχεδίου από τη Βουλή των Ελλήνων και την οριστική επαναφορά του 2% υπέρ ΕΛΟΑΣ.

Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων

Βαρειά ταπείνωση για την Ελλάδα η καταδίκη και φυλάκιση Μπελέρη - Η Χιμάρα παραμένει να μάχεται μόνη. - Που είναι η μάνα Ελλάς;


 Ἡ Ἀλβανία μέ τήν στήριξη Ἀμερικανῶν καί Γερμανῶν περιφρονεῖ τίς προειδοποιήσεις τῶν Ἀθηνῶν – Στήν φυλακή ὁδηγεῖται ὁ ἐκλεγμένος δήμαρχος Χιμάρας – Ἀντ. Σαμαρᾶς: Ὥρα γιά βέτο

«Ἡ Χιμάρα παραμένει νά μάχεται μόνη. Ποῦ εἶναι ἡ μάνα Ἑλλάς;»

ΜΕ ΑΥΤΟ τό παράπονο-κραυγή ἀγωνίας καταλήγει ἡ ἀνάρτησις τοῦ δικτυακοῦ ἱστοτόπου himara.gr σχετικά μέ τήν καταδίκη τοῦ Φρέντη Μπελέρη ἀπό τό δικαστήριο τῶν Τιράνων σέ διετῆ φυλάκιση. Ὁ ἐκλεγμένος δήμαρχος τῆς Χιμάρας θά ὁδηγηθεῖ καί πάλι στίς ἀλβανικές φυλακές, ὁ δέ συνεργάτης του Παντελῆς Κοκαβέσης ἔτυχε ἀναστολῆς γιά τήν φυλάκιση ἑνός ἔτους καί ἕξι μηνῶν στήν ὁποία κατεδικάσθη, λόγῳ τῆς βεβαρυμένης ὑγείας του. Θά τελεῖ ὅμως ὑπό καθεστώς περιοριστικῶν ὅρων.

Τήν ἀγωνία τῶν Βορειοηπειρωτῶν τήν συμμερίζονται ὅλοι οἱ Ἕλληνες. Ξεχειλίζει ἡ ὀργή γιά τήν ἀπραξία τῆς Κυβερνήσεως τῶν Ἀθηνῶν, ἡ ὁποία ὁδήγησε τήν χώρα σέ μιά ταπεινωτική διπλωματική ἧττα. Εἶναι ἡ βαρύτερη ἧττα τήν ὁποία ἔχει ὑποστεῖ ἡ ἑλληνική διπλωματία τίς τελευταῖες δεκαετίες. Ὁδηγήθηκε σέ ἐξευτελισμό ἀπό μιά χώρα πού μέχρι πρίν ἀπό λίγα χρόνια ἦταν ὁ παρίας τῆς Εὐρώπης καί ἡ ὁποία ἀνοικοδομήθηκε χάρη στήν ἀμέριστη βοήθεια τῆς Ἑλλάδος καί στά ἐμβάσματα τῶν Ἀλβανῶν πού ἦλθαν στήν χώρα μας καί δούλεψαν προοδεύοντας.

Πῶς νομίζουν οἱ «φωστῆρες» τοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν ὅτι θά σταθοῦν αὔριο σέ ὁποιαδήποτε διεθνῆ συνάντηση; Ἡ ἧττα αὐτή σημαίνει ταπείνωση γιά τήν Ἑλλάδα. Σημαίνει ὅτι θά μᾶς συνοδεύει τό σαρδόνιο χαμόγελο τοῦ Ἔντι Ράμα πού ἐκόπτετο γιά τήν ἀνεξαρτησία τῆς ἀλβανικῆς δικαιοσύνης. Καί τοῦτο ὅταν στήν χώρα του τό κράτος δικαίου οὐδέποτε ἔχει ἀποκατασταθεῖ.

Εἶναι ἡ ἀπόφασις αὐτή ἀποτέλεσμα τῆς χλιαρῆς στάσεως τῆς ἑλληνικῆς πλευρᾶς, ἡ ὁποία ἐψέλλιζε κάποιες προειδοποιήσεις γιά «βέτο» στήν ἐνταξιακή πορεία τῆς Ἀλβανίας στήν ΕΕ.

Προειδοποιήσεις τίς ὁποῖες ἐχλεύαζε τό καθεστώς τοῦ Ἔντι Ράμα. Καί φαίνεται ὅτι ἔχει λόγους νά μᾶς χλευάζει ὁ Ἀλβανός Πρωθυπουργός. Ἔχει ὑποστήριξη. Βασίζεται στούς Ἀμερικανούς μέ τούς ὁποίους βαυκαλιζόμεθα ὅτι ἔχουμε διαμορφώσει προνομιακή σχέση καί βασίζεται στούς Γερμανούς ἀπό τούς ὁποίους περιμέναμε νά συμπαραταχθοῦν μαζί μας στήν Εὐρώπη. Ποιά Εὐρώπη; Τήν Εὐρώπη τοῦ Ἐπιτρόπου γιά τήν Διερεύνηση Ὀλιβιέ Βαρχέλι, ὁ ὁποῖος ὄχι μόνο δέν ἄσκησε καμμία κριτική στήν ἀλβανική δικαιοσύνη, ἀλλά κατηγόρησε ἐμμέσως καί τήν Ἑλλάδα γιά τήν στάση της ἐνάντια στήν Ἀλβανία, ὑπονοῶντας ὅτι ἡ παράνομη δίωξις τοῦ Μπελέρη δέν εἶναι σοβαρός λόγος γιά τό ἑλληνικό βέτο στίς ἐνταξιακές διαπραγματεύσεις τῆς Ἀλβανίας. Σέ αὐτήν τήν Εὐρώπη ὑπολογίζαμε γιά νά ἀποδοθεῖ δικαιοσύνη στόν Μπελέρη καί τούς Βορειοηπειρῶτες. Καί ὑπολογίζοντας σέ αὐτήν τήν Εὐρώπη, ἀδρανήσαμε ὡς Ἑλλάς, μέ ἀποτέλεσμα τήν ταπεινωτική ἧττα πού μπορεῖ νά ἔχει τραγικές ἐπιπτώσεις στήν ἑλληνική μειονότητα. Τήν μειονότητα, πού συμφώνως πρός τίς διεθνεῖς συνθῆκες, δικαιοῦται αὐτονομίας, τήν ὁποία οὐδέποτε διεκδικήσαμε!

Πλανᾶται ἔτσι στόν ἀέρα ἡ κραυγή ἀγωνίας τῶν Χιμαριωτῶν: «Ποῦ εἶναι ἡ μάνα Ἑλλάς;».

Ἡ Ἑλλάς –δυστυχῶς– ἀδιαφόρησε. Ἔτσι τό σχέδιο τοῦ Ἔντι Ράμα γιά οἰκονομικό ἔλεγχο τῆς περιοχῆς ἐστέφθη μέ ἀπόλυτη ἐπιτυχία. Ὁ δῆμος τῆς Χιμάρας παραμένει στήν κατοχή του, παρ’ ὅλο πού τόν ἔχασε στίς ἐκλογές, καί ὁ Μπελέρης βγαίνει ἀπό τήν ἐξίσωση, καθώς, καί ὅταν ἀποφυλακιστεῖ, δέν θά μπορεῖ νά πολιτευθεῖ ἐκ νέου. Καί βεβαίως εἶναι ἀφελές νά πιστεύει κανείς ὅτι ἡ ἔφεσις τήν ὁποία θά ἀσκήσουν οἱ δικηγόροι τοῦ Μπελέρη θά διαφοροποιήσει τήν κατάσταση.

Ἄλλως τε ὁ ἴδιος ὁ Μπελέρης εἶχε προσβλέψει τήν ἐξέλιξη μέ ἀνοικτή ἐπιστολή τήν ὁποία ἀπηύθυνε προχθές (Δευτέρα) στόν πρέσβυ τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἑνώσεως στήν Ἀλβανία, κ. Silvio Gonzato, καί τόν Ἐπιτετραμμένο τῶν ΗΠΑ κ. David Wisner. Ἀνέφερε μεταξύ ἄλλων στήν ἐπιστολή του:

«Ἀπευθύνομαι σέ ἐσᾶς ὡς ὁ ἐκλεγμένος Δήμαρχος τοῦ Δήμου Χειμάρρας, Διονύσιος Φρέντης Μπελέρης. Δυστυχῶς, δέν μοῦ ἐπιτρέπεται ἀκόμη νά ἀναλάβω τή θέση γιά τήν ὁποία ἐξελέγην στίς τοπικές ἐκλογές τῆς 14ης Μαΐου 2023, καθώς βρίσκομαι ὑπό κράτηση ἀπό τίς 12 Μαΐου 2023. Τίς τελευταῖες ἡμέρες, παρά τά πολλά ἐμπόδια πού θέτουν οἱ ὑπάλληλοι τοῦ νέου δικαστηρίου, SPAK, τό ὁποῖο ἔχετε στηρίξει, τέθηκαν στή διάθεσή μου στοιχεῖα πού ἀποδεικνύουν αὐτό πού λέω ἀπό τήν ἡμέρα τῆς σύλληψής μου, ὅτι, δηλαδή, ὑπῆρξα θῦμα παράνομων ἀστυνομικῶν ἐνεργειῶν, ὑποκινούμενων ἀπό τίς δημόσιες προσβλητικές καί ὑβριστικές ἐπιθέσεις τοῦ Πρωθυπουργοῦ πρός τό πρόσωπό μου.

»Ἐξοχότατοι κύριοι Πρέσβεις,

»Πῆρα τό θάρρος νά ἀπευθυνθῶ σέ ἐσᾶς, ὡς Ἀλβανός καί Εὐρωπαῖος πολίτης, καθώς κατέχω καί τήν ἑλληνική ἰθαγένεια, γιατί δέν πιστεύω ὅτι αὐτή εἶναι ἡ δικαιοσύνη πού θέλατε γιά τήν Ἀλβανία, δέν μπορεῖ νά εἶναι αὐτή ἡ δικαιοσύνη στήν ὁποία ἐπενδύσατε! Βρίσκομαι στή φυλακή, ἐπειδή ἡ ἀστυνομία παρακολουθοῦσε ἐμένα καί ὅλο τό πολιτικό μου ἐπιτελεῖο γιά 5 ἡμέρες, 24 ὧρες τό 24ωρο, καί καθώς δέν διαπίστωσε καμμία παρανομία, ἐπιστράτευσε ἕναν ψευδομάρτυρα πού δήλωσε ὅτι τοῦ πρότεινα νά ἀγοράσει ψήφους γιά λογαριασμό μου. Βρίσκομαι στή φυλακή, ἐπειδή ἡ ἀστυνομία καί ἡ εἰσαγγελία τοῦ Αὐλῶνα πλαστογράφησαν ἔγγραφα πού τοποθετοῦν τόν ψευδομάρτυρα σέ δύο μέρη ταυτόχρονα, τοὐλάχιστον τρεῖς φορές, προκειμένου νά δικαιολογήσουν τή σύλληψή μου».

Ἐντόνως ἀντέδρασε ὁ πρώην Πρωθυπουργός Ἀντώνης Σαμαρᾶς, γιά τήν ἀπόφαση τοῦ ἀλβανικοῦ δικαστηρίου, ζητῶντας νά ἀσκήσει ἡ Ἑλλάς βέτο στήν ἔνταξη τῆς Ἀλβανίας στήν ΕΕ. Καί σύμπλήρωσε: «Ἡ καταδίκη Μπελέρη ὄχι μόνο προκαλεῖ τήν Ἑλλάδα, ἀλλά δείχνει τήν περιφρόνηση στούς κανόνες πού διέπουν τήν ΕΕ. Ἡ σημερινή Ἀλβανία τοῦ Ράμα δέν ἔχει καμμία θέση στήν Εὐρώπη».

Ἀντιθέτως, ἠπία ἦταν ἡ ἀντίδρασις τοῦ Ὑπουργείου Ἐξωτερικῶν, τό ὁποῖο στήν ἀνακοίνωσή του οὐδόλως ἀναφέρεται στό ἐνδεχόμενο νά λάβει ἡ Ἑλλάς δραστικά μέτρα διά τῆς ἀσκήσεως βέτο στήν ἐνταξιακή διαδικασία τῆς Ἀλβανίας. Περιορίζεται νά ἀναφέρει ὅτι «ἡ ἑλληνική κυβέρνηση θά παρακολουθεῖ στενά τήν ὑπόθεση καί προσβλέπει σέ μιά δίκαιη καί ἀντικειμενική κρίση στόν δεύτερο βαθμό δικαιοδοσίας»!

ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Είμαστε περήφανοι που οι αγωνίστριες που την περίοδο 1946-1949 αιματοκύλισαν την Ελλάδα, δίπλα στον αντάρτη μαχητή του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ


 Ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ένωσης Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης και Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ), για την 8η Μάρτη, Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας

«Τιμάμε αυτούς τους αγώνες επισημαίνοντας πως όσα δικαιώματα έχουν κατακτηθεί μέχρι σήμερα είναι το αποτέλεσμα σκληρών και, πολλές φορές, αιματηρών αγώνων του εργατικού – λαϊκού κινήματος. Δεν ξεχνάμε τις μεγάλες κατακτήσεις των γυναικών στις χώρες της σοσιαλιστικής οικοδόμησης, καθώς και το μεγάλο πισωγύρισμα που έχουμε στις χώρες αυτές, όπως και στις άλλες καπιταλιστικές χώρες, τις τελευταίες δεκαετίες μετά τις ανατροπές.

Η απεργία των εργατριών στα υφαντουργεία και τα ραφτάδικα της Νέας Υόρκης το 1857 για στοιχειωδώς καλύτερες συνθήκες δουλειάς δείχνει ότι η ελπίδα και η αισιοδοξία για τις γυναίκες της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων μπορούν να γεννηθούν στον δρόμο της συλλογικής διεκδίκησης, του ταξικού αγώνα για τη γυναικεία ισοτιμία και χειραφέτηση. Μπορούν να ανθίσουν σε μια κοινωνία απαλλαγμένη από τα καπιταλιστικά δεσμά, χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

Ως Πανελλήνια Ένωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης και Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ) είμαστε περήφανοι που στη δεκαετία 1940-1949 οι γυναίκες αγωνίστριες πολέμησαν με το όπλο στο χέρι δίπλα στον αντάρτη μαχητή του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, ενάντια στους φασίστες κατακτητές και τους ντόπιους συνεργάτες τους. Στα μαύρα χρόνια της Κατοχής, οι γυναίκες των εργατικών και λαϊκών οικογενειών βγαίνουν στο προσκήνιο του αγώνα, με την ιδιαίτερη πρωτοπόρα δουλειά του ΚΚΕ, συνέχεια της δράσης που είχε την περίοδο του Μεσοπολέμου.

Θεωρώντας πως δεν μπορεί να αναπτυχθεί απελευθερωτικό κίνημα χωρίς τη μαζική συμμετοχή των γυναικών, το ΚΚΕ αναπτύσσει ιδιαίτερη δουλειά στις γυναίκες καταφέρνοντας να εξουδετερώσει τον διαχωρισμό του αγώνα σε γυναικείο και ανδρικό. Ο αγώνας ανδρών και γυναικών γίνεται ενιαίος. Και όπως οι άνδρες, έτσι και οι γυναίκες συνδέονται με ένδοξες ημερομηνίες και γεγονότα.

Βρίσκουμε τη γυναίκα με το όπλο στο χέρι, στην Εθνική Πολιτοφυλακή, στη διαδήλωση να στέκεται ατρόμητη μπροστά στα ναζιστικά τανκς, να στέκεται όρθια στα εκτελεστικά αποσπάσματα, να υφαίνει, να πλένει μέρα νύχτα για τους αντάρτες, να μεταφέρει τον παράνομο Τύπο, να κρύβει αγωνιστές, να περιθάλπει πληγές τραυματιών, να μεταφέρει πληροφορίες ως σύνδεσμος, να φροντίζει για το καθημερινό συσσίτιο, να παραδίδει μαθήματα. Τη συναντάμε στις απεργίες, στα σαμποτάζ με το Εργατικό ΕΑΜ, με τα θρυλικά χωνιά να ξεσηκώνει τον λαό της Αθήνας.

Οι γυναίκες, συμμετέχοντας στους ηρωικούς αγώνες της ΕΑΜικής Αντίστασης για την απελευθέρωση της χώρας από τους ναζί κατακτητές, άρχισαν να κατακτούν την ισοτιμία τους. Την άνοιξη του 1944, η Πολιτική Επιτροπή Εθνικής Απελευθέρωσης (ΠΕΕΑ) ανοίγει τον δρόμο με νόμους για την ισοτιμία ανδρών και γυναικών. Πραγματοποιήθηκαν μεταρρυθμίσεις που αφορούσαν τα πλήρη πολιτικά δικαιώματα, την ισότητα στην εργασία, τη συμμετοχή στη δημόσια ζωή. Για πρώτη φορά οι γυναίκες του λαού εκλέγουν και εκλέγονται. Για πρώτη φορά οι γυναίκες του λαού συμμετέχουν ισότιμα με τους άνδρες στα λαϊκά δικαστήρια και στα λαϊκά όργανα αυτοδιοίκησης.

Αλλά και στην ηρωική ταξική μάχη του Δεκέμβρη 1944 κόντρα στους αστούς και τους Άγγλους συμμάχους τους, η γυναίκα του λαού ανέπτυξε ηρωική δράση συμμετέχοντας στις λαϊκές επιτροπές, στην περίθαλψη τραυματιών, στα συσσίτια, αλλά και στην πρώτη γραμμή με το όπλο στο χέρι.

Η εξουσία της πλουτοκρατίας μετά τον Δεκέμβρη του ’44, μαζί με τις άλλες λαϊκές κατακτήσεις θα σαρώσει και τα νομοθετικά δικαιώματα των γυναικών που κατακτήθηκαν την περίοδο της Κατοχής. Οι μαχητές και μαχήτριες του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας (ΔΣΕ) θα υποχρεωθούν να δώσουν τις δυνάμεις τους σε μια ακόμα σύγκρουση με την εξουσία της πλουτοκρατίας, που αυτή τη φορά στηριζόταν από τον αμερικανικό ιμπεριαλισμό.

Σ’ αυτή την ταξική αναμέτρηση, οι γυναίκες της Αντίστασης και του Δεκέμβρη τάχτηκαν με τον ΔΣΕ, συνεχίζοντας την προσφορά τους και αποδεικνύοντας ότι ισχυρό εργατικό – λαϊκό κίνημα χωρίς τη συμμετοχή τους δεν δύναται να υπάρξει, όπως και ότι ο αγώνας για τη χειραφέτηση της γυναίκας είναι άμεσα συνδεδεμένος με τον αγώνα για την κοινωνική απελευθέρωση.

Πολέμησαν μαζί με τους συντρόφους τους, ακόμα και από θέσεις υπαξιωματικών και αξιωματικών. Ήταν πρωτοπόρες στην οργάνωση της επιμελητείας, του τομέα της Υγείας, έγιναν τηλεφωνήτριες, έδρασαν ως σαμποτέρ, αλλά και με το χωνί στο χέρι στα όρια του αντίπαλου αστικού στρατού, καλώντας τα παιδιά του λαού να μη σκοτώνουν τα αδέρφια τους του ΔΣΕ αλλά να συνταχθούν μαζί τους για μια Ελλάδα του λαού της, αψηφώντας όλους τους κινδύνους.

Χιλιάδες ήταν και οι γυναίκες, κομμουνίστριες και άλλες αγωνίστριες, που για τη δράση τους αντιμετώπισαν τις διώξεις, τις φυλακές και τις εξορίες, τα φρικτά βασανιστήρια των κολαστηρίων του αστικού μετεμφυλιακού κράτους, αλλά έμειναν αλύγιστες, όρθιες, αγωνιζόμενες ηρωικά για τις ιδέες και τη δράση τους κόντρα στον αντίπαλο και βγήκαν νικήτριες! Τα γράμματα των φυλακισμένων και εξορισμένων γυναικών προς τους άνδρες, τους γονείς, τα παιδιά τους, τ’ αδέλφια τους, είναι ντοκουμέντα αντιλήψεων και πρακτικών που συνδυάζουν το βαθύ συναίσθημα με την αγωνιστική, την κομμουνιστική συνείδηση, με την άκαμπτη αφοσίωση στον σκοπό της κοινωνικής απελευθέρωσης, την ένταξη της ατομικής ανάγκης στην κοινωνική ανάγκη. Έτσι κατέκτησαν τον σεβασμό και τον θαυμασμό των ανδρών συντρόφων τους.

Με την πρωτοπόρα δράση του ΚΚΕ, αυτή τη δεκαετία της λαϊκής ανάτασης, άνοιγε ο δρόμος της κατάκτησης της γυναικείας ισοτιμίας. Αλλά και στη συνέχεια με το πέρασμα του ΔΣΕ στις Λαϊκές Δημοκρατίες και στην ΕΣΣΔ, οι γυναίκες μαχήτριες, με την πολύμορφη δράση τους ως εργάτριες ή αγρότισσες, παιδαγωγοί και επιστημόνισσες, ανοίγουν τον δρόμο για την εξασφάλιση της ισοτιμίας τους με τους άνδρες συντρόφους τους με τη συμμετοχή τους στη σοσιαλιστική οικοδόμηση. Οι φιλόξενες σοσιαλιστικές χώρες, η σοσιαλιστική κοινωνία τους έδωσε όλα της τα εφόδια για μόρφωση.

Χαιρετίζουμε και τιμάμε τους μεγάλους αγώνες των εργατριών γυναικών, των γυναικών των άλλων λαϊκών στρωμάτων της χώρας μας και όλου του κόσμου, για τα δικαιώματά τους, για τη γυναικεία χειραφέτηση και ισοτιμία. Οι αγώνες αυτοί, αγώνες κοινοί με τους άνδρες συντρόφους τους, οδήγησαν σε σημαντικές κατακτήσεις, που όμως στον καπιταλισμό δεν είναι δεδομένες…

Οι μεγάλοι γυναικείοι εργατικοί αγώνες των προηγούμενων αιώνων φωτίζουν και σήμερα τον δρόμο του αγώνα και της συλλογικής δράσης για να διεκδικηθούν όλα όσα είναι αναγκαία και μπορούν να εξασφαλίσουν την ισοτιμία και τη χειραφέτησή των γυναικών.

Στον 21ο αιώνα η επιστημονική πρόοδος και η ψηφιακή τεχνολογία μπορούν να εξασφαλίσουν σταθερή δουλειά με σταθερό ωράριο και λιγότερες ώρες εργασίας, σύγχρονες αποκλειστικά δημόσιες και δωρεάν κοινωνικές υποδομές και υπηρεσίες για την Υγεία, την Παιδεία, την Πρόνοια, την Προσχολική Αγωγή, για την προστασία των γυναικών, των παιδιών και της οικογένειας από την πολύμορφη βία των εκμεταλλευτών μας.

Τα μονοπώλια, για να αυξήσουν τα κέρδη τους, εκμεταλλεύονται άγρια τη γυναικεία εργατική δύναμη, υποχρεώνουν σε ελαστικές εργασιακές σχέσεις, χωρίς εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, κάνουν τη ζωή των γυναικών λάστιχο, εξαφανίζοντας τον ελεύθερο χρόνο, λογαριάζουν ως κόστος για το κράτος τις ανάγκες των λαϊκών στρωμάτων. Η ΕΕ σε συνεργασία με το ΝΑΤΟ σπέρνει τον πόλεμο σε κάθε γωνιά του πλανήτη, σκορπώντας το θάνατο, τη φτώχεια και την προσφυγιά.

Οι γυναίκες των λαϊκών στρωμάτων εξακολουθούν να αγωνίζονται για την ισοτιμία, για ίσα δικαιώματα -μισθολογικά και εργασιακά- με τους άνδρες της τάξης τους και την έμπρακτη αναγνώριση του ιδιαίτερου κοινωνικού ρόλου της εργαζόμενης γυναίκας μητέρας, κόντρα στους εκμεταλλευτές, που τις καταδικάζουν στην ανισοτιμία στερώντας τους όλα αυτά και άλλα δικαιώματα.

Δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια μπροστά στη σφαγή των Παλαιστινίων που συνεχίζεται από το κράτος -δολοφόνο του Ισραήλ. Οι γυναίκες και ο λαός της Παλαιστίνης βιώνουν τα τραγικά αποτελέσματα των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών για τον έλεγχο των πλουτοπαραγωγικών πηγών, των δρόμων μεταφοράς Ενέργειας και εμπορευμάτων, των σφαιρών επιρροής, όπως συμβαίνει και στην Ουκρανία, όπως συμβαίνει και σε χώρες της Αφρικής και της Ασίας.

Είναι ανάγκη να δυναμώσει ο αγώνας ενάντια σ’ αυτούς που γεννούν, τρέφουν και διαιωνίζουν αυτή τη βαρβαρότητα. Να δυναμώσει ο αγώνας ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς ΗΠΑ – ΕΕ και των συμμάχων τους, που διαχρονικά οπλίζουν και στηρίζουν τα ισραηλινά εγκλήματα κατά των Παλαιστινίων.

Είναι ανάγκη να δυναμώσει ο αγώνας ενάντια στην ολοένα και πιο βαθιά εμπλοκή της χώρας μας στα επικίνδυνα πολεμικά σχέδια στην περιοχή, ενάντια στα σχέδια της αστικής τάξης και στην πολιτική των κομμάτων που υπηρετούν τα κέρδη και τα συμφέροντά της, οδηγώντας τον λαό σε επικίνδυνους δρόμους. Οι γυναίκες του μόχθου και ο ελληνικός λαός μπαίνουν σε τεράστιους κινδύνους από την εμπλοκή στα ΝΑΤΟικά σχέδια, από τη στρατιωτική συνεργασία με το Ισραήλ, από τη μετατροπή της Ελλάδας σε μια απέραντη αμερικανοΝΑΤΟική βάση.

Να δυναμώσει ο αγώνας για να κλείσουν οι βάσεις του θανάτου, να γυρίσουν πίσω τα στρατιωτικά τμήματα που δρουν εκτός συνόρων, να επιστρέψει τώρα η φρεγάτα “Ύδρα”. Να δυναμώσει ο αγώνας για την αποδέσμευση της Ελλάδας από ΝΑΤΟ – ΕΕ, με τον λαό νοικοκύρη στον τόπο του.

Ως ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ, με την ιστορική πείρα της δεκαετίας 1940-49, την πείρα του αγώνα για την απελευθέρωση, του αγώνα του ΔΣΕ, την πείρα των πολιτικών προσφύγων από τη σοσιαλιστική οικοδόμηση, που άνοιξαν τον δρόμο για την εξασφάλιση της ισοτιμίας των γυναικών του λαού, καλούμε τις γυναίκες του μόχθου στη χώρα μας να ενισχύσουν τη συμμετοχή τους στους αγώνες του λαού μας.

Να συμπορευτούν με το ΚΚΕ, που έγραψε την πραγματική ιστορία στην ανάδειξη της γυναίκας της εργατικής τάξης, του λαού, σε συνειδητή αγωνίστρια, ανοίγοντας τον δρόμο για την ισοτιμία της στην αντίσταση του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, της ΕΠΟΝ, στον ΔΣΕ. Το ΚΚΕ είναι το μόνο κόμμα που παλεύει σήμερα για την πραγματική ισοτιμία συμβάλλοντας στην οργανωμένη συμμετοχή των γυναικών του μόχθου στους ταξικούς αγώνες, στον τόπο εργασίας, στο σωματείο, στο σχολείο, στη γειτονιά, στο χωριό.

Ζήτω η 8η Μάρτη, Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας».




πηγή:https://www.katiousa.gr/istoria/peaea-dse-eimaste-perifanoi-pou-oi-gynaikes-agonistries-polemisan-me-to-oplo-sto-cheri-dipla-ston-antarti-machiti-tou-eam-elas/

Το Ψυχοσάββατο και οι ρίζες του στην Αρχαιότητα -Τι ήταν τα "Νεκύσια" - Τι συμβολίζουν τα υλικά που περιέχουν


Γιατί ενώ κάθε Σάββατο είναι των Ψυχών διακρίνουμε τέσσερα Ψυχοσάββατα μέσα στο χρόνο; Πως σχετίζονται με την Αρχαιότητα - Το έθιμο με τα κόλλυβα - Τι συμβολίζουν τα υλικά που περιέχουν.

Ψυχοσάββατο ξημερώνει αύριο, Σάββατο 9 Μαρτίου 2024 και πρόκειται για το πρώτο εξέχων της χρονιάς, με δεύτερο και εξίσου σημαντικό το ονομαζόμενο και «Χρυσά Κουφέτα» που ορίζεται κάθε χρόνο το Σάββατο πριν την Δευτέρα της Πεντηκοστής, πρόκειται δηλαδή για το Σάββατο πριν του Αγίου Πνεύματος.

Τούτο εδώ, το αυριανό Ψυχοσάββατο, το προ της Κυριακής της Αποκριάς, αντιμετωπίζεται από την Εκκλησία και τους πιστούς της ως ιδιαίτερο, ξεχωριστό.

Ωστόσο πέραν του αυριανού Ψυχοσάββατου και αυτού των «Χρυσών Κουφέτων» έχουμε ακόμη δύο Ψυχοσάββατα. Το ένα στενά συνυφασμένο με την Ορθόδοξη Εκκλησία και το γνωστό ως το «θαύμα των κολλύβων» και το άλλο περισσότερο καταγεγραμμένο στη λαϊκή παράδοση και πρακτική, ορισμένο από χριστιανικά αλλά και παγανιστικά στοιχεία.

Πρόκειται για τα δύο Σάββατα που ακολουθουν το αυριανό. Το πρώτο προηγείται της Κυριακής της Τυρινής και το άλλο είναι το πρώτο Σάββατο της Σαρακοστής, ημέρα της γιορτής των Αγίων θεοδώρων. Ορίζονται δηλαδή και τα δύο από την Καθαρά Δευτέρα και την έναρξη της Σαρακοστής. Το ένα είναι το πριν και το άλλο το μετά την Καθαρά Δευτέρα.

Κάθε Σάββατο είναι των Ψυχών

Βέβαια αξίζει να επισημανθεί ότι κάθε Σάββατο είναι των ψυχών και πως η Θεία Λειτουργία του Σαββάτου, περιλαμβάνει προσευχές και κείμενα που αναφέρονται στις ψυχές και τη ζωή μετά το θάνατο. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που η Εκκλησία συστήνει τα μνημόσυνα πως είναι αρτιότερο να τελούνται Σάββατο και όχι Κυριακή όπως επί το πλείστον γίνεται για λόγους οικονομικοκοινωνικούς και εργασιακούς.

Το Ψυχοσάββατο πριν την Κυριακή της Τυρινής ή της Συγχωρέσεως

Το Ψυχοσάββατο πριν την Κυριακή της Τυρινής δε συνηθίζεται οι πιστοί να πηγαίνουν κόλλυβα στην Εκκλησία για τους οικείους τους που έχουν πεθάνει.  Ωστόσο η Εκκλησία την ημέρα εκείνη τιμά όλους τους κεκοιμημένους και αναφέρεται στα ονόματα Αξιωματούχων της Εκκλησίας, Εθνικών Ηρώων και ευεργετών και λέγεται πως πρόκειται για ένα Ψυχοσάββατο ιδιαίτερο καθώς αφορά όλους τους πεθαμένους και πολύ περισσότερο εκείνους που δεν είχαν κανέναν ώστε να τους μνημονεύσει μετά το θάνατό τους.

Η λαϊκή παράδοση θέλει το βράδυ του Σαββάτου πριν το ξημέρωμα της Κυριακής της Τυρινής να στρώνεται το τραπέζι του δείπνου με μακαρόνια και τυριά και να μην ξεστρώνεται παρά την άλλη ημέρα καθώς, σύμφωνα με τα έθιμα  που συνδέονται με την Αποκριά, οι ψυχές βρίσκονται στον απάνω κόσμο και με τον τρόπο αυτό έχουν τη δυναότητα να γευθούν κάτι από τα εγκόσμια εδέσματα λίγο πριν επιστρέψουν και πάλι στον άλλο κόσμο με την έναρξη της Σαρακοστής.

Η Προέλευση των μνημοσύνων χάνεται στο βάθος της Αρχαιότητας

Τα μνημόσυνα είναι πανάρχαιο έθιμο. Οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν πως με δεήσεις, θυσίες και προσφορές ήταν δυνατόν να πετύχουν τη συγγνώμη των Θεών για τα αμαρτήματα των νεκρών (Ιλιάδα Ι 497).

Υπήρχαν μάλιστα και ιερείς αγύρτες που επισκέπτονταν τις οικίες των πλουσίων, ισχυριζόμενοι πως είχαν από τους θεούς την εξουσία να συγχωρούν τις αμαρτίες «ζώντων και νεκρών» με κατάλληλες γι΄ αυτές ιεροτελεστίες και θυσίες (Πλάτων, Πολιτεία Β’ 364).

Τα «Νεκύσια» των Αρχαίων Ελλήνων και πότε τελούνταν

Οι αρχαίοι Έλληνες τελούσαν μνημόσυνο την 3η, την 9η και την 30ή ημέρα από την  ημέρα του θανάτου. Το τελευταίο ονομαζόταν  «τριακάς» και συνοδεύταν από νεκρόδειπνο. Επίσης μνημόσυνο καλούσαν και στον έναν χρόνο από το θάνατο.

Στο Άργος το πρώτο μνημόσυνο γινόταν υπέρ του νεκρού προς τιμή όμως του Απόλλωνα, και αυτό  της 30ης προς τιμή του Ερμή.

Σε όλο τον αρχαίο ελληνικό κόσμο τελούνταν μνημόσυνα καλούμενα «Νεκύσια» με προσφορές οίνου, ελαίου, αρωμάτων και με θυσία κόκορα ή κότας, χρώματος όμως κατά κανόνα μαύρου.

Κατά συνέπεια τα μνημόσυνα των Χριστιανών φαίνεται ότι αποτελούν ιστορική συνέχεια του αρχαίου ελληνικού εθίμου, τόσο στην ουσία τους και στη σχέση τους με το θάνατο, όσο και κατά τις περιόδους τέλεσής τους.

Τα Ανθεστήρια και οι Χύτροι

Τα «Ανθεστήρια» τελούνταν στην αρχαία Αθήνα την ίδια περίπου εποχή που σήμερα γιορτάζουμε τις Αποκριές, η τρίτη ημέρα των Ανθεστηρίων, οι Χύτροι, ήταν ημέρα των ψυχών, με προσφορές ένα μίγμα διαφόρων καρπών που ονόμαζαν «πανσπερμία ή πανκαρπία» και σπονδές από νερό πάνω στους τάφους».

Πολλοί σχετίζουν τα Ψυχοσάββατα με τα Ελευσίνια. Μπορεί να μη συνέπιπταν χρονικά όμως η μύηση στις τελετουργίες αποσκοπούσε στη συμφιλίωση με το θάνατο και την προσδοκία της μεταθανάτιας ζωής και γι’ αυτό το λόγο είχαν μεγάλη απήχηση την εποχή εκείνη.

Τα κόλλυβα, ένα πολύ παλιό έθιμο με ρίζες στην προ Χριστού εποχή.

Η λέξη κόλλυβα έχει αρχαία ελληνική προέλευση. Με τις λέξεις κόλλυβο και κόλλυβα στην αρχή εννοούσαν κάθε είδος μικρού γλυκού από σιτάρι σε σχήμα πίτας ή τα «τρωγάλιζα» και τα «τραγήματα», δηλαδή ξηρούς καρπούς (καρύδια, αμύγδαλα, σταφίδες, φουντούκια, σύκα κ.α.) καθώς και τον «εψητόν σίτον» κατά τον Βυζαντινό λεξικογράφο Σουίδα…

Σημαίνει επίσης κάθε νόμισμα μικρής αξίας, δηλαδή το πολύ λεπτό σε πάχος και αξία νόμισμα.

Ο Αριστοφάνης (424 π.Χ) τα νομίσματα τα ονομάζει «Κόλλυβους».

Αναφέρεται ότι στα πρώτα χριστιανικά χρόνια υπήρχε το έθιμο να μοιράζουν στα μνημόσυνα, κολλύβους, μικρά δηλαδή νομίσματα, σαν ελεημοσύνη: «ελεημοσύνες υπέρ αυτών που έφυγαν προς τον Κύριο στα μνημόσυνα αυτών». Έτσι κατέληξε να ονομάζουμε και το «σιτάρι», κόλλυβα. 

Το έθιμο των κολλύβων είναι πάρα πολύ παλαιό. Οι ρίζες του βρίσκονται στα προ Χριστού ακόμη χρόνια.

Το σιτάρι, η κύρια τροφή του ανθρώπινου γένους, ήταν καρπός ιερός για τους αρχαίους προγόνους μας.

Στα πολύ γνωστά μας Ελευσίνια Μυστήρια γινόταν σιωπηρή επίδειξη ενός σταχυού. Σε πολλούς ακόμη τάφους οι αρχαίοι προγονοί μας έθαβαν μέσα σε μεγάλα πιθάρια σιτάρι, διότι πίστευαν ακράδαντα στη μεταθανάτια ζωή.

Οι Αθηναίοι, κατά τους χρόνους του Ισοκράτη τοποθετούσαν σιτάρι, στους τάφους των νεκρών τους. Τους δε νεκρούς τους ονόμαζαν «Δημήτριους», προς τιμήν της θεάς Δήμητρας που τους έμαθε να καλλιεργούν το σιτάρι…

Σήμερα τα κόλυβα συνδέονται με τη χριστιανική ταφή. Ωστόσο η προσφορά καρπών στους νεκρούς και μετέπειτα στους οικείους, ως κέρασμα στη μνήμη του νεκρού είναι πολύ παλιά.

Πρόκειται για μια ενέργεια συνυφασμένη με τον πόνο της απώλειας, ανεξαρτήτως εποχής, πολιτισμού, φυλής, ιστορίας και θρησκεύματος.

Γίνεται, λοιπόν, εύκολα αντιληπτό ότι όταν μοιράζουμε και όταν τρώμε τα κόλλυβα δεν κάνουμε κάτι τυχαίο, υπάρχει σε αυτήν την κίνηση ένας συμβολισμός.

«Το σπυρί του σιταριού εάν πέφτοντας στη γη δεν πεθάνει, μένει μοναχό του (και δεν πολλαπλασιάζεται) εάν όμως πεθάνει, πολύ καρπό φέρνει».

Ο Απόστολος Παύλος στην προς Κορινθίους Α’ επιστολή, κεφάλαιο 16 γράφει: «Εκείνο πού εσύ σπέρνεις δεν ζωογονείται, εάν πρώτα δεν πεθάνει» και τούτο, γιατί θάβεται στη γη το νεκρό σώμα και σαπίζει, όπως ακριβώς συμβαίνει και με το σπυρί του σιταριού.

Παρομοιάζει δηλαδή το σώμα του Ανθρώπου με το σπόρο του σιταριού. Όπως ο σπόρος αυτός, αφού θαφτεί στη γη, πεθαίνει (αποσυντίθεται), για να φυτρώσει στη συνέχεια και να αποκτήσει κορμό, φύλλα και καρπό, γενόμενος πιο όμορφος απ’ ό,τι ήταν πριν, έτσι και ο άνθρωπος αφού πεθάνει, θάβεται και όταν έλθει η ώρα, θα αναστηθεί έχοντας νέο σώμα και πιο όμορφο (γιατί θα είναι άφθαρτο και απαλλαγμένο από τις γήινες ανάγκες της τροφής, της πόσης, των σαρκικών επιθυμιών κλπ).

Το σιτάρι, σύμφωνα με τους πατέρες, συμβολίζει το θάνατο, την ταφή και την ανάσταση των σωμάτων. Μόνο όμως το σιτάρι και όχι οι άλλοι καρποί (κριθάρι, βρώμη κλπ).

Ο νεκρός σαν το σιτάρι, θα διαλυθεί «εις τα εξ ων συνετέθη» και θα αναστηθεί πάλι με τη δύναμη του Θεού, κατά την κοινή Ανάσταση, με άφθαρτο πλέον σώμα…

Ποια υλικά περιέχουν τα κόλλυβα και τι συμβολίζουν ;

Το σιτάρι είναι το βασικό στοιχείο για να φτιάξει κανείς κόλλυβα όμως τα υπόλοιπα υλικά ποικίλουν από τόπο σε τόπο.

Λένε πως τα υλικά πρέπει να είναι 9 όσες και οι τάξεις των Αγγέλων και το καθένα έχει ξεχωριστό συμβολισμό.

• Το στάρι: Είναι το σύμβολο της γης και συμβολίζει και την ψυχή του νεκρού.

• Το ρόδι: Με αυτό ο Άδης κράτησε την Περσεφόνη στον κάτω κόσμο, βέβαια οι χριστιανοί με το ρόδι συμβολίζουν την λαμπρότητα του παραδείσου.

• Τα ασπρισμένα αμύγδαλα ή τα καρύδια: συμβολίζουν τα γυμνά οστά για να μας θυμίζουν την μοίρα που θα έχουμε όλοι.

• Τα μπαχαρικά: Είναι τα αρώματα αυτού του κόσμου.

• Ο μαϊντανός (σε κάποιες παραλλαγές ο δυόσμος): Είναι η ευχή για ανάπαυση «εν τόπω χλοερώ».

• Οι ξηροί καρποί: Είναι η ζωή που αναπαράγεται.

• Το τρίμμα από τα στραγάλια ή η φρυγανιά ή το αλεύρι: Συμβολίζει το ελαφρύ χώμα.

• Η σταφίδα: Από τα αρχαία χρόνια συμβολίζει τον Διόνυσο και τη γλύκα της ζωής έως τον Χριστό που είναι η άμπελος.

Και τέλος…

• Η ζάχαρη που συμβολίζει τον γλυκό παράδεισο ενώ η λευκότητά της, συμβολίζει το χρώμα του θριάμβου και το «άληκτο φώς».



πηγή:https://www.tovima.gr/2024/03/08/society/to-psyxosavvato-kai-oi-rizes-tou-stin-arxaiotita-ti-itan-ta-nekysia/

Επανυπολογισμός Συντάξεων: - Μειώσεις μέχρι και 200 ευρώ, σε χιλιάδες συνταξιούχους - Σε ποια κατηγορία "ανακάλυψαν" ότι δίνουν "παχυλές" συντάξεις!!


 Σημαντικές μειώσεις που φτάνουν μέχρι και τα 200 ευρώ το μήνα επιφυλάσσει ο επανυπολογισμός των συντάξεων σύμφωνα με τον νόμο 4670/2020 του Βρούτση.

Ο ΕΦΚΑ έχει ξεκινήσει τον επανυπολογισμό των συντάξεων και μία μερίδα συνταξιούχων είδε κιόλας τη μείωση της σύνταξης του.

Ειδικότερα για όσους έχουν πάνω από 40 έτη ασφάλισης τα ποσοστά αναπλήρωσης και ο επανυπολογισμός με βάση αυτά μειώνουν τις συντάξεις ως και 290 ευρώ ενώ οι συνταξιούχοι θα κληθούν να πληρώσουν αχρεωστήτως καταβληθέν ποσά, αναδρομικά από τον Οκτώβριο του 2019 μέχρι και 7.000-8.000 ευρώ .

Οι συνταξιούχοι ουσιαστικά πληρώνουν τη μείωση της ετήσιας προσαύξησης στα ποσοστά αναπλήρωσης συντάξεων μετά τα 40 έτη. Για κάθε έτος μετά το 40ό η ετήσια προσαύξηση στην αναπλήρωση από το 2,55% πέφτει στο 0,5%. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να καθίστανται σχεδόν απαγορευτική η εργασία μετά τα 40 έτη. Οι συνταξιούχοι παίρνουν ελάχιστα στη σύνταξη με εισφορές από τα 41 ως τα 44,10 έτη ασφάλισης, ενώ από τα 45 έτη και μετά μπαίνουν μέσα.

Για παράδειγμα συνταξιούχος με 44 έτη ασφάλισης έπαιρνε σύνταξη 1.509 ευρώ και του μειώθηκε η σύνταξη κατά 184 ευρώ το μήνα και πλέον θα παίρνει 1.328. Και σαν να μην έφτανε αυτό που χρέωσαν και αχρεωστήτως καταβληθέντα περίπου 7.000 ευρώ που θα πρέπει να πληρώσει από τη σύνταξη του σε 24 δόσεις!

Συνταξιούχος που αποχώρησε με 40 έτη ασφάλισης το 2018 ή 2019 και ο συντάξιμος μισθός του (μέσος όρος μηνιαίων αποδοχών από 2002 και μετά) ήταν 1.810 ευρώ πήρε σύνταξη με βάση τον νόμο Κατρούγκαλου 1.159 ευρώ μικτά, ενώ με τον επανυπολογισμό του νόμου Βρούτση θα πάρει 1.289 ευρώ με αύξηση 130 ευρώ το μήνα και αναδρομικά από τον Οκτώβριο 2019.

Να σημειωθεί ότι ο συγκεκριμένος συνταξιούχος θα έχει πληρώσει λιγότερα χρόνια εισφορές σε σχέση με αυτόν που πλήρωσε 44 χρόνια.

Έτσι οι συνταξιούχοι που έχουν μέχρι 40 χρόνια ασφάλισης αναμένεται να δουν αυξήσεις

Η αύξηση των συντάξεων λόγω επανυπολογισμού αφορά τέσσερις κατηγορίες συνταξιούχων πριν και μετά τον νόμο Κατρούγκαλου, αλλά και τον νόμο Βρούτση.
Συγκεκριμένα:

- όσους συνταξιοδοτήθηκαν με λιγότερα από 30 έτη ασφάλισης
-
συνταξιούχους πριν από τον νόμο Κατρούγκαλου με πάνω από 30 έτη ασφάλισης, χωρίς εφαρμογή των ποσοστών αναπλήρωσης, τόσο του ν. Κατρούγκαλου όσο και του ν. Βρούτση γι’ αυτή την κατηγορία ασφαλισμένων
- συνταξιούχους μετά τον νόμο Κατρούγκαλου, από 13/5/2016 μέχρι 30/9/2019, με 30 έτη ασφάλισης και άνω, των οποίων η σύνταξη δεν έχει επανυπολογιστεί με τα νέα αυξημένα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Βρούτση
- συντάξεις γήρατος, χηρείας, συνταξιούχους με παράλληλη ασφάλιση πριν και μετά τον ν. Κατρούγκαλου.

Όλοι οι παραπάνω δικαιούνται επιπλέον χρηματικά ποσά λόγω επανυπολογισμού σε βάθος έως και 50 μηνών μεταξύ Οκτωβρίου 2019 και Ιανουαρίου 2024. Για την μεγάλη πλειοψηφία προβλέπεται καταβολή αναδρομικών 52 μηνών τον Απρίλιο 2024.


πηγή: https://www.dnews.gr/eidhseis/asfalish/463779/thema-dnews-xontro-psalidi-se-xiliades-syntakseis-anagkazontai-se-epistrofes-mexri-kai-8-000-evro



Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας - Πότε Πρωτογιορτάστηκε η Εθνική Ημέρα της Γυναίκας και πότε η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας


 Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας (International Women's Day) γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Μαρτίου. Θεσπίστηκε για πρώτη φορά το 1977 με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ για να αναδείξει τα προβλήματα και να προωθήσει τα δικαιώματα της γυναίκας.

Παρά τα μεγάλα βήματα που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια η ισότητα της γυναίκας με τον άνδρα είναι ένα απραγματοποίητο όνειρο όχι μόνο στο άμεσο αλλά και στο απώτερο μέλλον. Ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες κατήγγειλε, στις 6 Μαρτίου 2023, ότι η «ισότητα» μεταξύ ανδρών και γυναικών παγκοσμίως είναι ένας ολοένα και πιο μακρινός στόχος, ο οποίος θα επιτευχθεί στην καλύτερη περίπτωση «σε 300 χρόνια». «Η ισότητα μεταξύ των δύο φύλων απομακρύνεται ολοένα και περισσότερο. Με τους τρέχοντες ρυθμούς η οργάνωση του ΟΗΕ για τις γυναίκες (Ταμείο Ανάπτυξης για τις Γυναίκες UNIFEM) προβλέπει ότι θα επιτευχθεί σε 300 χρόνια», τόνισε ο Γκουτέρες σε ομιλία του κατά την έναρξη των συζητήσεων στη Νέα Υόρκη της Επιτροπής του ΟΗΕ για το καθεστώς των Γυναικών (CSW).

Η ιστορική διαδρομή

Η ιστορική διαδρομή της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας δεν ξεκινά με την υιοθέτησή από τον ΟΗΕ το 1977. Πρωτογιορτάστηκε στις 28 Φεβρουαρίου 1909 στην Νέα Υόρκη, ως Εθνική Ημέρα της Γυναίκας, με πρωτοβουλία του Σοσιαλιστικού Κόμματος των ΗΠΑ, σε ανάμνηση μιας μεγάλης εκδήλωσης διαμαρτυρίας που έγινε στις 8 Μαρτίου 1857 από εργάτριες κλωστοϋφαντουργίας στη Νέα Υόρκη, οι οποίες ζητούσαν καλύτερες συνθήκες εργασίας. Το περιστατικό αυτό αμφισβητείται σήμερα από μερίδα αμερικανών ιστορικών και χαρακτηρίζεται μύθος.

Με αφετηρία τις ΗΠΑ, ο εορτασμός διεθνοποιήθηκε τον επόμενο χρόνο, κατά την διάρκεια δευτέρου συνεδρίου του γυναικείου τμήματος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς (2η Διεθνής), που έγινε στην Κοπεγχάγη (26-27 Αυγούστου 1910). Οι 100 σύνεδροι από 17 χώρες υιοθέτησαν την πρόταση τριών γερμανίδων (Λουίζ Τσιτς, Κλάρα Τσέτκιν και Κέτε Ντούνκερ) να γιορτάζεται κάθε χρόνο η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας,ως ένα βήμα για την προώθηση της ισότητας των δύο φύλων, που θα περιλάμβανε και το εκλογικό δικαίωμα, που ήταν τότε το καθολικό ζητούμενο για τις γυναίκες όλου του κόσμου.

Στις 19 Μαρτίου 1911 γιορτάστηκε για πρώτη φορά η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στην Αυστρία, την Γερμανία, την Ελβετία και την Δανία. Κοινός τόπος και στις τέσσερις χώρες ήταν η ψήφος στις γυναίκες και η ανάδειξη των γυναικών σε δημόσια αξιώματα. Οι αμερικανίδες συνέχιζαν να γιορτάζουν την δική τους εθνική ημέρα την τελευταία Κυριακή του Φεβρουαρίου. Το 1914, η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας γιορτάστηκε στην Γερμανία στις 8 Μαρτίου – είτε επειδή ήταν Κυριακή είτε σε ανάμνηση της απεργίας του 1857 στην Νέα Υόρκη- και έκτοτε καθιερώθηκε η ημερομηνία αυτή για τον εορτασμό και υιοθετήθηκε αρκετά χρόνια αργότερα από τον ΟΗΕ.

Μετά την επικράτηση της Οκτωβριανής Επανάστασης στη Ρωσία (1917), η φεμινίστρια Αλεξάνδρα Κολοντάι έπεισε τον Λένιν να καθιερώσει την 8η Μαρτίου ως επίσημη αργία. Αργία μόνο για τις γυναίκες καθιερώθηκε στην Κίνα μετά την επικράτηση των κομμουνιστών του Μάο Τσε Τουνγκ. Γρήγορα, όμως, η Διεθνής Ημέρα της Γυναίκας έχασε το πολιτικό και διεκδικητικό της υπόβαθρο και εορτάζεται ως έκφραση συμπάθειας και αγάπης των ανδρών προς τις γυναίκες, με προσφορά λουλουδιών και δώρων.

Η άνοδος του φεμινιστικού κινήματος στη Δύση τη δεκαετία του '60 αναζωογόνησε τη Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, η οποίας από το 1977 διεξάγεται υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, με αιχμή του δόρατος την ανάδειξη των γυναικείων προβλημάτων και δικαιωμάτων.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/4?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2023-03-08

© SanSimera.gr