Δευτέρα 7 Αυγούστου 2023

ΔΥΟ ερωτήσεις στην κυβέρνηση: 1η. Με "στοιχειωμένες" λίστες μεγαλοοφειλετών θα κάνετε ταμείο; - 2η. Ποιος είναι ο μεγαλύτερος μπαταχτσής σε χρέη φόρων προς το κράτος !!!


 Του Γιώργου Κράλογλου

Μνημονεύουμε στις λίστες 27.000 μεγαλοοφειλετών με 142 δισ. χρέη και την Πειραϊκή-Πατραϊκή που κάποια ερείπια της "λειτουργούν" ως ουρητήρια (!!). Έχει και άλλο γέλιο η υπόθεση...

Βαδίζουμε στα 12 χρόνια από τότε που οι δανειστές έβαλαν στα μνημόνια και την υποχρέωση να δημοσιεύουμε λίστες με ονόματα μπαταχτσήδων για να μαθαίνουν και οι φορολογούμενοι (που ως κλασσικά κορόιδα πληρώνουν τους φόρους τους στο Ελλαδιστάν). 

Οι παλαιότεροι μάλιστα θα θυμούνται ότι οι δανειστές ήταν οι  πρώτοι που δημοσίευσαν δύο λίστες με Έλληνες τρακαδόρους φόρων μπας και μας παρακινήσουν να κάνουμε το ίδιο. Μας υποχρέωσαν μάλιστα να μαζέψουμε όσο πιο σύντομα γίνεται 5,5 δισ. από τα χρέη 13.000 (τότε) μεγαλοοφειλετών.

Ανοίξανε λοιπόν το 2011 στο υπουργείο Οικονομικών τα "κιτάπια" και τι να δουν. Ότι ο μεγαλύτερος μπαταχτσής σε χρέη φόρων προς το κράτος είναι το κράτος!! 

Το κράτος "επιχειρηματίας" που έχτισε αρχικά η σοσιαλμανία από την πρώτη ημέρα της μεταπολίτευσης (τον Ιούλιο του 1974) και έκανε πράξη το ψευτοσοσιαλιστικό παραμύθι, μετά το1980, με την εξαγορά βιομηχανιών που δήθεν θα τις εξυγίανε το κράτος και θα τις παρέδιδε στον λαό... "...για να τις ζήσει και να τον ζήσουν μετά...", μας έλεγαν...

Ο λαός τις πλήρωσε κοντά στα 50 δισ. ευρώ και το κράτος τους χάρισε άλλα τόσα και παραπάνω για να κάνουν τι; 

Να τις γδέρνει η νομενκλατούρα όλων των κομμάτων που διορίστηκε στην θέση του κρατικού βιομήχανου. 

Μιας και αναφερθήκαμε στην Πειραϊκή Πατραϊκή να σας θυμίσω ότι και στην κρατικοποίησή της διατήρησε, στην Πάτρα, βαφείο, από τα πιο σύγχρονα στην Ευρώπη. Η νομενκλατούρα όμως έδινε τα βαψίματα των υφασμάτων στην αγορά... Γιατί έτσι την συνέφερε!! 

Με τούτα και με εκείνα φθάνουμε στο σήμερα και στις λίστες της ντροπής του κράτους μπαταχτσή, που δημοσιεύθηκαν (η πρώτη το 2019 και η δεύτερη στις μέρες μας),  για να μας θυμίσουν τι;  

Ότι οι 13.000 μεγαλοοφειλέτες του 2011 (παρά τη δημοσίευση και ονομάτων και κανονικής λίστας) έφθασαν τους 27.007 το 2023 και να τους χαιρόμαστε... 

Ότι ανάμεσα σε 10.168 μεγαλοοφειλέτες, φυσικά πρόσωπα, είναι και 1.000 αλλοδαποί οι οποίοι ασφαλώς ζουν το ελληνικό φορολογικό "μεγαλείο",  αδιαφορώντας προφανώς για το ενδεχόμενο να δουν το όνομά τους στις λίστες, αφού η υπόθεση των δημοσιεύσεων είναι ακόμη υπό μελέτη και υπό διαμόρφωση...  

Ότι η μοναδική αλλαγή που θα γίνει στις λίστες από εδώ και πέρα θα είναι να ξεχάσουμε τα ονόματα που έσβηναν επιχειρηματικά πριν μισό αιώνα(!!) και κανείς δεν θυμάται την ύπαρξή τους εκτός από τα κιτάπια του υπουργείου Οικονομικών. 

Ότι το κράτος "επιχειρηματίας" του ψευτοσοσιαλισμού ως Ολυμπιακή Αεροπορία φέσωσε τους φορολογούμενους με πάνω από 5 δισ., από τα οποία χαρίστηκε ό,τι χαρίστηκε και έχουν μείνει άλλα 2,5 δισ.. που βεβαίως και ξεχάσθηκαν... Όπως ξεχάσθηκαν και ότι χρωστούσε ο "Ιππόδρομος". Τον θυμάστε; 

Ότι το κράτος "επιχειρηματίας" ως δήθεν "διακεκριμένος" στον τομέα της μεταλλουργίας, του υπεδάφους και της βιομηχανίας αμυντικών συστημάτων που χρωστάει ακόμη,  περιμένει να του παραγραφούν όλα τα χρέη για να μπορεί (σε αντίθεση με τους  ιδιώτες) να πουλήσει όλη την επιχειρηματική του σαβούρα ως οικόπεδα,  τώρα που στην Ελλάδα πωλείται οτιδήποτε ακίνητο.

Όταν λέμε, λοιπόν, ότι το κράτος δεν θα χαρίζεται ποτέ στους μπαταχτσήδες και με τις λίστες οφειλετών θα τους παραδίδει στην κοινή γνώμη,  να το εννοούμε. Και να αφήνουμε τις Αρχές του και τις υπηρεσίες του να κάνουν τη δουλειά τους όπως ξέρουν χωρίς οι κυβερνήσεις, οι πολιτικές τους και οι πολιτικοί τους (όλων των κομμάτων) να μπαίνουν στα πόδια τους... Γιατί τότε η κυβέρνηση δεν γίνεται "τιμωρός". Γίνεται θίασος. Και μάλιστα μπουλούκι...





πηγή:https://www.capital.gr/o-giorgos-kraloglou-grafei/3731141/me-stoixeiomenes-listes-megaloofeileton-tha-kanete-tameio/?utmsource=email

Συντάξεις: Νέος γύρος αναδρομικών λόγω των λαθών στον επανυπολογισμό των συντάξεων - Ποιοι παλαιοί και νέοι συνταξιούχοι θα λάβουν έως 6.500 ευρώ


 Στον επανυπολογισμό 50.000 συντάξεων και στην καταβολή αναδρομικών ποσών που φτάνουν και τα 6.500 ευρώ αναμένεται να προχωρήσει το φθινόπωρο η διοίκηση του ΕΦΚΑ. Πρόκειται για 50.000 παλαιούς και νέους συνταξιούχους (πριν και μετά τον Μάιο του 2016 αντίστοιχα), οι οποίοι συνταξιοδοτήθηκαν με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης.

Οι συντάξεις που λαμβάνουν είναι χαμηλότερες από αυτές που δικαιούνται, καθώς στα σημερινά ποσά δεν έχουν υπολογιστεί τα αυξημένα ποσοστά αναπλήρωσης του N. 4670/2020 (νόμος Βρούτση), τα οποία κυμαίνονται από 30 έως 145 ευρώ. Η εκκρεμότητα αυτή αφορά συντάξεις που ξεκίνησαν να καταβάλλονται από τον Οκτώβριο του 2019 και μετά, με αποτέλεσμα τα αναδρομικά να φτάνουν τους 45 μήνες.

Συγκεκριμένα, ο επανυπολογισμός αφορά μόνο ασφαλισμένους που συνταξιοδοτήθηκαν έως και τις 30 Σεπτεμβρίου του 2019, καθώς από τον επόμενο κιόλας μήνα οι νέες καταβολές έγιναν με τον σωστό τρόπο υπολογισμού και τα αυξημένα ποσοστά αναπλήρωσης. Τα αναδρομικά ποσά κυμαίνονται από 800 και μπορεί να φτάσουν και τα 6.525 ευρώ σε κάποιες περιπτώσεις.

Οι περισσότεροι συνταξιούχοι προέρχονται από το ΙΚΑ και τον ΟΑΕΕ και κατά κανόνα είναι συνταξιούχοι μετά τον Νόμο 4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου) με 30 έτη ασφάλισης και άνω, γι’ αυτό και θα έχουν επανυπολογισμό και αύξηση σύνταξης με τα βελτιωμένα ποσοστά αναπλήρωσης που θεσπίστηκαν με τον νόμο Βρούτση από τα 30 έτη ασφάλισης και άνω.

Με 7,75%

Να σημειωθεί ότι σε αυτούς τους συνταξιούχους θα καταβληθεί και η αύξηση 7,75% που δόθηκε φέτος, αλλά ενσωματώθηκε στην παλαιά τους σύνταξη. Ετσι, συνταξιούχος του οποίου η αρχική σύνταξη ήταν 1.000 ευρώ και με τον επανυπολογισμό θα φτάσει τα 1.150 ευρώ θα έχει πρόσθετο κέρδος από την αύξηση 7,75%, η οποία θα υπολογιστεί στη σύνταξη των 1.150 ευρώ.

Μεταξύ των εκκρεμοτήτων, εκτιμάται ότι υπάρχουν 10.000 δικαιούχοι με σύνταξη χηρείας, είτε πριν είτε μετά τον Μάιο του 2016, που βρίσκονται σε αναμονή για επανυπολογισμό είτε της σύνταξης χηρείας, εφόσον ο θανών είχε πάνω από 30 έτη ασφάλισης, είτε της δικής τους σύνταξης, αν την πήραν μετά τον Μάιο του 2016 με περισσότερα από 30 χρόνια ασφάλισης. Σύμφωνα με ειδικούς στην κοινωνική ασφάλιση, οι επανυπολογισμοί είχαν μπλοκάρει για δεκάδες χιλιάδες ασφαλισμένους, κυρίως στις εξής κατηγορίες:

- Συντάξεις λόγω γήρατος με ένα ταμείο ή και με διαδοχική ασφάλιση μετά τον Μάιο.

- Συντάξεις γήρατος και χηρείας πριν ή μετά τον Μάιο του 2016.

- Συντάξεις που εμπίπτουν σε καθεστώς απασχόλησης συνταξιούχων μετά τον Μάιο του 2016.

- Συντάξεις με ελλιπή στοιχεία πριν από τον Μάιο του 2016.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του e-ΕΦΚΑ, από τον Σεπτέμβριο οι αρμόδιοι υπάλληλοι θα προχωρήσουν σε μαζικούς ή και μεμονωμένους επανυπολογισμούς συντάξεων ώστε να καταβληθούν αυξήσεις και αναδρομικά στους δικαιούχους, πιθανότατα από τον Οκτώβριο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι 19.900 εκκρεμείς επανυπολογισμοί αφορούν συντάξεις του ΙΚΑ, οι περίπου 17.000 προέρχονται από τον ΟΑΕΕ, οι περίπου 4.000 από τα ταμεία του ΕΤΑΑ (ΤΣΑΥ, ΤΣΜΕΔΕ, Νομικών), οι 2.835 αφορούν συντάξεις που εκδόθηκαν αμιγώς με καθεστώς ΕΦΚΑ, οι 1.200 προέρχονται από ταμεία ΔΕΚΟ (ΟΤΕ, ΔΕΗ) κ.λπ.

Η λίστα των εν αναμονή συνταξιούχων που δεν είχαν επανυπολογισμό σύνταξης έχει μικρύνει αισθητά. Τον Οκτώβριο του 2022, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία που είχαν κατατεθεί στη Βουλή, 100.854 συντάξεις ήταν χωρίς επανυπολογισμό. Στις αρχές του 2023 μειώθηκαν στις 56.581 και τον Ιούνιο του 2023 ήταν περίπου 50.000.

Η διαδικασία

Οι παλαιοί συνταξιούχοι πριν από τον νόμο Κατρούγκαλου, αν έχουν προσωπική διαφορά, θα δουν αύξηση εφόσον τη μηδενίσουν είτε με τον επανυπολογισμό είτε με την αύξηση 7,75% που θα υπολογιστεί εκ νέου.

Με βάση τον νόμο και την ερμηνευτική εγκύκλιο για τον επανυπολογισμό, προκειμένου να προσδιοριστεί η καταβλητέα από την 1η/10/2019 σύνταξη, γίνεται σύγκριση:

1. Του καταβαλλόμενου την 30ή/9/2019 ποσού εθνικής σύνταξης, ανταποδοτικής σύνταξης και προσωπικής διαφοράς.

2. Του αθροίσματος εθνικής σύνταξης, ανταποδοτικής σύνταξης και προσωπικής διαφοράς που προκύπτει με βάση τους αυξημένους συντελεστές αναπλήρωσης.

Ο επανυπολογισμός συντάξεων θα έχει διπλό όφελος, καθώς θα επανυπολογιστεί και η αύξηση 7,75% επί της νέας και μεγαλύτερης σύνταξης, αλλά και της εθνικής σύνταξης.






πηγή:https://www.real.gr/oikonomia/arthro/neos_gyros_anadromikon_poioi_syntaksiouxoi_tha_laboun_eos_6_500_euro-939366/


Κυριακή 6 Αυγούστου 2023

ΧΩΡΙΣ ΦΡΕΝΟ συνεχίζεται η κούρσα στην βενζίνη - Καταβροχθίζουν ευρώ τα ρεζερβουάρ


 Κοντά στά 2€ ἡ τιμή τῆς βενζίνης καί στά ἀστικά κέντρα – Στά 2,3 εὐρώ ἤδη στίς Κυκλάδες καί τά Δωδεκάνησα – Ἐκεῖ πληρώνουμε τόν ηὐξημένο ΦΠΑ μέ συντελεστή 24% πού μᾶς κληροδότησαν τά μνημόνια ἀπό τό 2016

ΧΩΡΙΣ ΦΡΕΝΟ συνεχίζεται ἡ κούρσα στήν βενζίνη μέ τίς τιμές νά προσεγγίζουν ἀκόμη καί τά δύο εὐρώ στά ἀστικά κέντρα, τήν στιγμή πού στούς περισσότερους νησιωτικούς προορισμούς ἔχει σπάσει τό συγκεκριμένο φράγμα. Ἡ εἰκόνα αὐτή, μέ βάση καί ὅσα ἀναφέρει ἡ Πανελλήνια Ὁμοσπονδία Πρατηριούχων Ἐμπόρων Καυσίμων, βασίζεται, ἐν πολλοῖς, καί στήν διεθνῆ εἰκόνα τῆς ἀγορᾶς. Δηλαδή, μέ τιμές στά 85 δολλάρια ἀνά βαρέλι τό μπρέντ στίς διεθνεῖς ἀγορές, πού σημαίνει ἄνοδο, πάνω ἀπό 15%, σέ ἕναν μῆνα, ἀλλά καί ἀνάλογη αὔξηση τῶν τιμῶν Platts, οἱ αὐξήσεις θεωροῦνται ἀναπόφευκτες. Μάλιστα ἀπό χθές γιά νέες παραδόσεις, μέ βάση ἐκτιμήσεις τῆς ΠΟΠΕΚ, ἀναμένονται καί νέες μικρές αὐξήσεις στίς βενζῖνες, στό ὑγραέριο, ἀλλά καί πολύ σημαντικές στό ντῆζελ.

Πέρα ἀπό τό ἐποχικό φαινόμενο, λόγῳ ηὐξημένης ζητήσεως στήν Ἑλλάδα, καί ἡ εἰκόνα διεθνῶς εἶναι δυσμενής, καθώς οἱ τιμές ἀνεβαίνουν, ἀλλά βεβαίως στό βόρειο ἡμισφαίριο ἡ ζήτησις εἶναι ἀνοδική λόγῳ τοῦ ὅτι διανύεται μία περίοδος διακοπῶν. Ἐπί πλέον, ἡ διεθνής ἀγορά ἀντιμετωπίζει ἐλλείψεις λόγῳ τῶν ἀπροσδόκητων προβλημάτων σέ πολλά διυλιστήρια, καθώς καί τῶν μειωμένων ἀποθεμάτων σέ κύρια ἀποθεματικά κέντρα, ὅπως αὐτά τοῦ Κόλπου τοῦ Μεξικοῦ καί τῆς Σιγκαπούρης.

Τά χαμηλά ἀποθέματα καί ἡ ηὐξημένη ζήτησις σέ περιοχές-κλειδιά ἔχουν ὁδηγήσει σέ αὔξηση τῶν τιμῶν ἀνά τόν κόσμο. Στήν Εὐρώπη, οἱ τιμές τῆς βενζίνης αὐξάνονται πιό γρήγορα ἀπό τίς ἀντίστοιχες τοῦ ἀργοῦ, κάτι πού ἀποτυπώνεται ἤδη στίς ἀντλίες τῶν πρατηρίων. Στήν Ἑλλάδα ὅμως ὑπάρχει ἡ πρόσθετος ἐπιβάρυνσις πού διαμορφώνεται ἀπό τούς βαρύτατους φόρους πού ἔχουν ἐπιβληθεῖ στά καύσιμα.

Συμφώνως πρός τό Παρατηρητήριο Ὑγρῶν Καυσίμων, ἡ μέση πανελλαδικῶς τιμή τῆς ἀμόλυβδης ἔφτασε τά 1,959 εὐρώ/λίτρο, ἐνῷ γιά τήν 100άρα τά 2,135 εὐρώ/λίτρο. Ὅπως προκύπτει, ἡμέρα μέ τήν ἡμέρα οἱ τιμές «τσιμποῦν» ἀκόμη περισσότερο. Οἱ τιμές στά νησιά ἔχουν ξεπεράσει τά 2 εὐρώ καθιστῶντας πανάκριβες τίς μετακινήσεις τῶν ἀδειούχων τοῦ Αὐγούστου καί τῶν τουριστῶν. Οἱ ὑψηλότερες μέσες τιμές καταγράφοναι στόν νομό Κυκλάδων (2,337 εὐρώ/λίτρο), στόν νομό ∆ωδεκανήσου (2,234 εὐρώ/λίτρο), στόν νομό Λευκάδος (2,189 εὐρώ/λίτρο), στόν νομό Κεφαλληνίας (2,211 εὐρώ/λίτρο) καί στόν νομό Εὐρυτανίας (2,252 εὐρώ/ λίτρο).

Στήν Ἀττική ἡ μέση τιμή εἶναι 2,123 εὐρώ/λίτρο καί στήν Θεσσαλονίκη 2,106 εὐρώ/λίτρο.

Ἡ αὐξητική τάσις διεφάνη ἀπό τό κλείσιμο τῆς περασμένης ἑβδομάδος, ὅταν τήν Παρασκευή 28 Ἰουλίου ἡ τιμή τῆς ἀμόλυβδης στίς Κυκλάδες ἦταν στά 2,174 εὐρώ ἀνά λίτρο, στά Δωδεκάνησα στά 2,075 εὐρώ ἀνά λίτρο, στήν Κεφαλονιά στά 2,014 εὐρώ ἀνά λίτρο, στήν Εὐρυτανία στά 2,002 εὐρώ ἀνά λίτρο καί στήν Λευκάδα στά 2,023 εὐρώ ἀνά λίτρο. Παράγοντες τῆς ἀγορᾶς, συμφώνως πρός τίς δηλώσεις τους, δέν βλέπουν κανένα σημάδι ἀποκλιμακώσεως τῶν τιμῶν. «Χωρίς περιθώριο ἀποκλιμάκωσης μέσα στόν Αὔγουστο» διαμορφώνεται ἡ κατάστασις, Φσυμφώνως πρός τόν πρόεδρο τῶν βενζινοπωλῶν Ἀττικῆς Νῖκο Παπαγεωργίου. Ἡ τιμή τῆς ἀμόλυβδης ηὐξήθη κατά 12 λεπτά τίς τελευταῖες δέκα ἡμέρες γιά νά φτάσει κοντά στά 2 εὐρώ. Ὁ κ. Παπαγεωργίου ἐπισημαίνει ὅτι «ἡ τιμή εἶναι εἰσαγόμενη, καθώς οἱ πετρελαιοπαραγωγοί δέν αὔξησαν τήν παραγωγή λόγῳ ὕφεσης, καί τώρα πού ἡ ζήτηση μεγαλώνει διεθνῶς λόγῳ διακοπῶν, ὑπάρχει τεχνητή ἄνοδος τιμῆς.»

Ἔτσι, καί πάλι ἡ Ἑλλάς, σέ μέσους ὅρους, παραμένει σταθερά μεταξύ τῶν τριῶν ἀκριβότερων χωρῶν τῆς Εὐρώπης στά καύσιμα, μετά τήν Ὁλλανδία καί τήν Δανία. Εὑρίσκεται στήν τρίτη θέση τῆς ἀκρίβειας μετά τίς προαναφερόμενες χῶρες, ὅπου ὅμως τά εἰσοδήματα εἶναι πολύ ὑψηλότερα. Ταυτοχρόνως, ἡ χώρα μας ἔχει ἀπό τούς ὑψηλότερους φόρους στά καύσιμα σέ ὅλη τήν Εὐρώπη καί ὄχι μόνο. Ἔτσι ἡ πρώτη ἑστία τῆς ἐπιβαρύνσεως τῶν τιμῶν εἶναι ἡ ὑψηλή φορολόγησις. Ἐνδεικτικῶς, ὁ ΦΠΑ στά ὑγρά καύσιμα ἀπό 01-06-2016 ἀνέρχεται στό 24%. Ἡ χώρα μας εὑρίσκεται στήν 4η θέση τῆς λίστας τῶν χωρῶν μελῶν τῆς ΕΕ, μέ κριτήριο τό ὕψος τοῦ συντελεστοῦ ΕΦΚ, μέ τόν ὁποῖο ἐπιβαρύνει τήν βενζίνη. Στήν Ἑλλάδα ἡ βενζίνη ἐπιβαρύνεται μέ ΕΦΚ 0,70 εὐρώ ἀνά λίτρο, ὅταν ὁ ἐλάχιστος συντελεστής ΕΦΚ πού ἰσχύει στήν ΕΕ εἶναι 0,36 εὐρώ. Δηλαδή τό ὕψος τοῦ ΕΦΚ τῆς βενζίνης στήν Ἑλλάδα εἶναι σχεδόν διπλάσιο τοῦ ἐλάχιστου ὁρίου πού προβλέπει ἡ κοινοτική νομοθεσία.

Ἐν συνεχείᾳ, ὑπάρχουν ἐπί πλέον μικρότερα τέλη (ἀνταποδοτικό τέλος ΡΑΕ, Εἰσφορά Εἰδικοῦ Λογαριασμοῦ Πετρελαιοειδῶν, Εἰδικό τέλος Δικαιωμάτων Ἐκτελέσεως Τελωνειακῶν Ἐργασιῶν). Συνολικῶς, τό ἄθροισμα τῶν φόρων μέ βάση πάντα καί τήν τιμή τοῦ διυλιστηρίου ἀντιστοιχεῖ περίπου στό 54% ἐπί τῆς τελικῆς τιμῆς πού πληρώνουμε.

Τά ἐτήσια ἔσοδα πού εἰσπράττει τό κράτος ἀπό τούς φόρους στά καύσιμα (ΕΦΚ καί ΦΠΑ) ἀνέρχονται σέ περίπου 6 δισ. εὐρώ. Πρόκειται γιά τήν τρίτη μεγαλύτερη πηγή ἐσόδων τοῦ κρατικοῦ προϋπολογισμοῦ μετά τόν φόρο εἰσοδήματος καί τόν ΦΠΑ στά ὑπόλοιπα προϊόντα, ὑπηρεσίες. Κατά συνέπεια ὁποιαδήποτε μείωσις φόρων στά καύσιμα ἔχει ἄμεση καί δυνητικῶς μεγάλη ἐπίπτωση στά δημοσιονομικά τῆς χώρας.

Συμφώνως πρός πρόσφατα στοιχεῖα τοῦ Τax Foundation γιά τά ἐπίπεδα φορολογίας τῶν καυσίμων στήν Εὐρωπαϊκή Ἕνωση:

– Τό 2023 οἱ εὐρωπαϊκοί φόροι βενζίνης καί ντῆζελ ἔχουν ἐπιστρέψει κυρίως στούς συντελεστές πού ἴσχυαν πρίν ἀπό τόν πόλεμο Ρωσσίας – Οὐκρανίας. Ἡ Εὐρωπαϊκή Ἕνωσις ἀπαιτεῖ ἀπό τά κράτη μέλη νά ἐπιβάλλουν ἐλάχιστο εἰδικό φόρο καταναλώσεως 0,36 εὐρώ ἀνά λίτρο (1,55 δολ. ἀνά γαλόνι).

– Ὁ σημερινός χάρτης δείχνει ὅτι μόνον ἡ Βουλγαρία, ἡ Οὑγγαρία, ἡ Ρουμανία, ἡ Μάλτα καί ἡ Πολωνία τηροῦν τόν ἐλάχιστο συντελεστή, ἐνῷ ὅλες οἱ ἄλλες χῶρες τῆς ΕΕ ἐπιβάλλουν ὑψηλότερους εἰδικούς φόρους καταναλώσεως.

– Ὁ χαμηλότερος φόρος βενζίνης εἶναι στήν Οὑγγαρία, μέ 0,29 εὐρώ ἀνά λίτρο, καθώς ἡ οὑγγρική ἰσοτιμία ὁρίζεται στό ἐγχώριο νόμισμα, τό φιορίνι, μέ ἀποτέλεσμα μιά μέση τιμή ἐλαφρῶς χαμηλότερη ἀπό τό ἐλάχιστο τῆς ΕΕ μετά τίς διακυμάνσεις τῶν συναλλαγματικῶν ἰσοτιμιῶν.

Οἱ ἑπόμενες χαμηλότερες ἰσοτιμίες μετά τίς συναλλαγματικές ἰσοτιμίες εἶναι ἡ Βουλγαρία, ἡ Μάλτα καί ἡ Ρουμανία, ἡ καθεμία μέ 0,36 εὐρώ ἀνά λίτρο.

Ὅπως δείχνει ὁ συγκεκριμένος χάρτης, ἡ Ὁλλανδία ἔχει τόν ὑψηλότερο φόρο βενζίνης στήν ΕΕ, μέ 0,79 εὐρώ ἀνά λίτρο, ἀκολουθούμενη ἀπό τήν Ἰταλία μέ 0,73 εὐρώ ἀνά λίτρο, τήν Φινλανδία μέ 0,72 εὐρώ ἀνά λίτρο καί τήν Ἑλλάδα μέ 0,70 εὐρώ ἀνά λίτρο.

– Περίπου τό 30% τῶν νέων ἐπιβατικῶν ὀχημάτων στήν ΕΕ εἶναι πετρελαιοκίνητα. Ὡς ἐκ τούτου, πολλοί Εὐρωπαῖοι καταναλωτές ἀντιμετωπίζουν εἰδικούς φόρους καταναλώσεως στό ντῆζελ, ἀντί γιά τήν βενζίνη.

Ἡ ΕΕ ὁρίζει ἐλαφρῶς χαμηλότερο ἐλάχιστο εἰδικό φόρο καταναλώσεως, 0,33 εὐρώ ἀνά λίτρο στό ντῆζελ


πηγή:https://www.estianews.gr/kentriko-thema/katavrochthizoun-e%e1%bd%90ro-ta-rezervouar/

Οι επιστήμονες προειδοποιούν: Προετοιμαστείτε για πανδημία Αλτσχάιμερ στην Ελλάδα


 

«Πρέπει να ετοιμάσουμε, τη χώρα για την πανδημία του Αλτσχάιμερ», υπογράμμισε ο διευθυντής του Κέντρου Εξατομικευμένης Ιατρικής για τη νόσο Αλτσχάιμερ, στο Πανεπιστήμιο «Johns Hopkins»

Η Ελλάδα είναι απροετοίμαστη τόσο από πλευράς δομών, όσο και από πλευράς έρευνας, για να αντιμετωπίσει την επερχόμενη πανδημία της νόσου Αλτσχάιμερ, που ήδη δείχνει τα δόντια της, καθώς πλήττει κυρίως άτομα άνω των 80 σε ένα ποσοστό έως 40% και σύμφωνα με εκτιμήσεις, μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες, ο αριθμός των πασχόντων στη χώρα μας, που αυτή τη στιγμή υπολογίζεται σε 300.000 – 500.000 άτομα, αναμένεται να διπλασιαστεί.

Η επισήμανση ανήκει στον διευθυντή του Κέντρου Εξατομικευμένης Ιατρικής για τη νόσο Αλτσχάιμερ, στο Πανεπιστήμιο «Johns Hopkins», επίτιμο καθηγητή Ιατρικής του Ιδρύματος και πρόεδρο της «Ελληνικής Πρωτοβουλίας Ενάντια στη Νόσο Αλτσχάιμερ», Κωσταντίνο Λυκέτσο.

Ο διεθνώς αναγνωρισμένος επιστήμονας στη φροντίδα και θεραπευτική αντιμετώπιση ασθενών με Αλτσχάιμερ, σε συνέντευξη του στο Πρακτορείο FM και στην εκπομπή της Τάνιας Η. Μαντουβάλου «104,9 ΜΥΣΤΙΚΑ ΥΓΕΙΑΣ» εξηγεί αναλυτικά τι πρέπει να γίνει για να καλυφθούν οι ελλείψεις στη χώρα μας, μιλά για τις συνεργασίες που αναπτύσσει το «Johns Hopkins» με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και άλλα ερευνητικά κέντρα της Ελλάδας, καθώς επίσης και για τους νέους φαρμακευτικούς δρόμους που επιχειρεί να ανοίξει μαζί με την ομάδα του, για την πάθηση που όπως τονίζει, δεν είναι μία, αλλά πολλές.

Από τα λεγόμενα του πάντως, διαφαίνεται ότι υπάρχει ακόμη αρκετός δρόμος για την αντιμετώπιση της νόσου που απασχολεί την ιατρική κοινότητα για περισσότερο από έναν αιώνα, καθώς το 1906 ο Δρ Alois Alzheimer περιέγραψε για πρώτη φορά την ασθένεια που αργότερα έλαβε το όνομά του.

Ο λόγος της ραγδαίας αύξησης του αριθμού των πασχόντων

Ο βασικός λόγος που τα ποσοστά της νόσου Αλτσχάιμερ ολοένα και αυξάνονται σύμφωνα με τον κ. Λυκέτσο, είναι ότι έχει αυξηθεί το προσδόκιμο επιβίωσης.

«Στους 80άρηδες και 90άρηδες το ποσοστό άνοιας πλησιάζει το 30-40%. Όσον αφορά τους παράγοντες κινδύνου, ένα περίπου 60% της άνοιας πλέον θεωρούμε ότι είναι γενετικό, με πολλά γονίδια να έχουν κάποιο συσχετισμό, χωρίς όμως ακόμα να έχουν ξεκαθαριστεί αυτά. Βέβαια, υπάρχουν διάφοροι παράγοντες, όπως είναι η διατροφή, η κατάθλιψη, οι εγκεφαλικές κακώσεις, αλλά και διάφοροι άλλοι που επηρεάζουν την πιθανότητα να πάθουμε άνοια στην τρίτη ηλικία». Η δραστηριότητα, η καλή διατροφή, η αντιμετώπιση του βάρους, η αντιμετώπιση του διαβήτη, η ελάττωση του καπνίσματος, τέτοιους είδους αλλαγές στον τρόπο ζωής επωφελούν στην πρόληψη, συνεχίζει ο καθηγητής. Επισημαίνει όμως, ότι από τη στιγμή που εμφανιστούν τα συμπτώματα έχει αρχίσει η εγκεφαλική βλάβη και είναι δύσκολο πια αυτές οι αλλαγές να αντιστρέψουν την κατάσταση, παρόλο που μπορεί να την καθυστερήσουν. «Από κει και πέρα όμως, αυτές είναι γενετικά προδιαγεγραμμένες βιολογικές μορφές αρρώστιας, οπότε κάποια στιγμή θα χρειαστούν και φάρμακα. Tο ποιο φάρμακο όμως, για ποιον θα είναι πιο αποτελεσματικό, ακόμα δεν έχει ξεκαθαριστεί».

Στο μικροσκόπιο τα αντικαταθλιπτικά

Στο εργαστήριο του καθηγητή Λυκέτσου, όπως εξηγεί, αναπτύσσουν τρία πιλοτικά προγράμματα δοκιμάζοντας διάφορες κατηγορίες φαρμάκων, «που όμως δεν είναι γύρω από τα αμυλοειδή.

Το ένα αφορά φάρμακα που ήδη κυκλοφορούν στην αγορά και προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι μπορούν να αυξήσουν την αιμάτωση του εγκεφάλου (καθώς υπάρχουν αγγειακοί παράγοντες που επηρεάζουν την άνοια και την πρόοδο της) και να καλυτερεύσουν την πορεία της νόσου.

Το δεύτερο πρόγραμμα αφορά στους αναστολείς της σφιγγομυελινάσης, τα οποία είναι πρωτοπόρα φάρμακα, και έχουν πολύ καλά πρώτα δεδομένα ότι σε κάποιες περιπτώσεις ασθενών, μπορούν να βοηθήσουν.

Και το τρίτο πρόγραμμα αφορά στους εκλεκτικούς αναστολείς επαναπρόσληψης σεροτονίνης (σσ είναι μια κατηγορία φαρμάκων που χρησιμοποιούνται ως αντικαταθλιπτικά για τη θεραπεία της μείζονος καταθλιπτικής διαταραχής και των διαταραχών άγχους).

Περίπου το 30-40% των ασθενών πρώτα εμφανίζουν νευροψυχιατρικά συμπτώματα, όπως ευερεθιστότητα, άγχος, δυσφορία, 2-4 χρόνια πριν από την άνοια.

«Σε αυτό το πρόγραμμα ευελπιστούμε να δοθούν σε αυτούς τους ανθρώπους εγκαίρως αυτά τα φάρμακα, προκειμένου να επιβραδυνθεί η έλευση της νόσου. Η γενική ιδέα είναι ότι η άνοια και το Αλτσχάιμερ δεν είναι μία πάθηση, αλλά μια σειρά από παθήσεις».

Επιφυλάξεις για τα μονοκλωνικά lecanemab και donanemab

Όσον αφορά τα μονοκλωνικά αντισώματα, lecanemab, το οποίο καθυστερεί την εξέλιξη της νόσου στα πρώτα στάδια και πρόσφατα εγκρίθηκε από τον FDA, και το donanemab που λέγεται ότι περιορίζει τον εκφυλισμό του εγκεφάλου, για τα οποία γίνεται μεγάλος ντόρος τον τελευταίο καιρό στην ιατρική κοινότητα, ο κ. Λυκέτσος εμφανίζεται επιφυλακτικός:

«Βλέπουμε τώρα φάρμακα που έρχονται να ελαττώσουν την επιβάρυνση του εγκεφάλου με πρωτεΐνες. Τα φάρμακα που τώρα εγκρίνονται γρήγορα-γρήγορα, όντως αφαιρούν τις πρωτεΐνες αυτές από τον εγκέφαλο, αλλά δεν έχουν μεγάλη θετική επίπτωση στην κλινική εικόνα, απλά την καθυστερούν λιγάκι».

Για το lecanemab συγκεκριμένα, ο καθηγητής αναφέρει ότι υπάρχει ελάχιστη καθυστέρηση των κλινικών συμπτωμάτων, παρόλο που όπως λέει, υπάρχει καλή «απόσβεση» των αμυλοειδών στον εγκέφαλο.

Ωστόσο, διευκρινίζει ότι αυτό το φάρμακο έχει κινδύνους. Όσον αφορά το donanemab, ο κ. Λυκέτσος εξηγεί ότι όντως ελαττώνει λίγο την πορεία της νόσου, αλλά επιταχύνει την ελάττωση του όγκου του εγκεφάλου, κάτι που όπως τονίζει, οι ειδικοί δεν γνωρίζουν τι σημαίνει, και αν είναι καλό.

«Αυτά τα φάρμακα επειδή βγάζουν τα αμυλοειδή από τον εγκέφαλο, κάνουν τα αγγεία του πιο πορώδη και με αυτό τον τρόπο μπαίνουν υγρά μέσα στον εγκέφαλο και μπορεί να δημιουργηθούν και αιμορραγίες. Με τη ντονεμάμπη έχουμε δει θνησιμότητα περίπου 4 τοις χιλίοις».

Απαιτείται εθνικό σχέδιο δράσης

Η Ελληνική Πρωτοβουλία Ενάντια στη νόσο Αλτσχάιμερ αποτελεί μια διεθνή, διεπιστημονική συνεργασία από κορυφαίους κλινικούς ιατρούς, ερευνητές των νευροεπιστημών, αλλά και ανθρώπους που εκπροσωπούν οικογένειες που ζουν με τη νόσο.

Ιδρύθηκε πριν από 3,5 χρόνια, έχει 35 μέλη και ο καθηγητής Λυκέτσος μαζί με τον καθηγητή Παναγιώτη Βλάμο του Ιονίου Πανεπιστημίου, είναι πρόεδροι.

Σκοπεύουμε να κάνουμε δύο πράγματα τα οποία είναι συνδεδεμένα: Το ένα είναι να ετοιμάσουμε, τη χώρα για την πανδημία του Αλτσχάιμερ, και το δεύτερο είναι να αναπτύξουμε την ερευνητική συμμετοχή Ελλήνων σχετικά με την αντιμετώπιση της νόσου, αναφέρει ο κ. Λυκέτσος για να συμπληρώσει στη συνέχεια ότι όσον αφορά το Εθνικό Σχέδιο Δράσης, που δημιουργήθηκε το 2012 από το Εθνικό Παρατηρητήριο για την άνοια, (το οποίο ανήκει στο υπουργείο Υγείας), λόγω κρίσης κυρίως, δεν έχει προχωρήσει.

«Τώρα, εμείς προσπαθούμε να εφαρμόσουμε κομμάτια του σχεδίου. Για παράδειγμα να δημιουργήσουμε κέντρα μνήμης και ιατρεία ημέρας σε όλη τη χώρα, τα οποία είναι πιστοποιημένα από μας.

Έχουμε γύρω στα 12 προγράμματα σε όλη τη χώρα που έχουν πιστοποιηθεί.

Παράλληλα, έχουμε προτείνει στο υπουργείο Eπικρατείας, πριν την αλλαγή της Κυβέρνησης, να αναπτυχθεί οπωσδήποτε ένα διυπουργικό σχήμα, το οποίο να μπορέσει να προχωρήσει την εφαρμογή του Εθνικού Σχεδίου, ξεκινώντας από κάποια αναθεώρηση του σχεδίου.

Κι αυτό πρέπει να γίνει εσπευσμένα, γιατί είναι αρκετά απροετοίμαστη η χώρα».

Τι πρέπει όμως να γίνει, προκειμένου η Ελλάδα να προετοιμαστεί για την πανδημία της νόσου Αλτσχάιμερ ερωτάται ο καθηγητής.

Δημιουργία τοπικών δομών βάσει της κατανομής των ασθενών και συνεργασία κράτους με ιδιώτες.

«Έχουμε υπολογίσει ότι αυτή τη στιγμή 300.000 – 500.000 άτομα ζουν στην Ελλάδα, είτε με άνοια, είτε με πρώιμη διαταραχή που θα εξελιχθεί σε άνοια. Και αν προσθέσει κανείς ότι καθένα από αυτά τα άτομα, έχει δύο με τρεις φροντιστές, μιλάμε για ένα εκατομμύριο Έλληνες που καθημερινά ασχολούνται με τη νόσο. Αυτό το νούμερο αναμένεται να διπλασιαστεί στα επόμενα 20 με 30 χρόνια και άρα το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι να παρακολουθούνται αυτά τα νούμερα, αλλά και η κατανομή τους. Να ξέρουμε πού είναι αυτοί οι άνθρωποι, με τους λεγόμενους «χάρτες θερμότητας» που έχουμε αναπτύξει στην Πρωτοβουλία, και βάσει αυτών, να δημιουργηθούν οι κατάλληλες δομές τοπικά. Αυτές οι δομές θα χρειαστούν μία συνεργασία κράτους και ιδιωτικού τομέα. Δεν μπορεί κάποιος να αντιμετωπίσει την άνοια στην Περιφέρεια από την Αθήνα. Αυτή τη στιγμή έχουμε δομές κυρίως στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Δεν είναι αρκετές αλλά ευτυχώς υπάρχουν», τονίζει ο κ. Λυκέτσος.

Συνεργασία του Johns Hopkins με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Σχετικά με την ερευνητική συμμετοχή των Ελλήνων επιστημόνων, στην αντιμετώπιση της νόσου, ο κύριος Λυκέτσος αναφέρει ότι πάσχει από διάφορα προβλήματα, γιατί όπως εξηγεί «κατά τη διάρκεια της κρίσης, η χώρα σταμάτησε να συμμετέχει σε συγκεκριμένα ευρωπαϊκά αναπτυξιακά προγράμματα. Ακόμα δεν έχουμε πείσει το υπουργείο Ανάπτυξης ότι πρέπει να πληρώσει τις όχι πολύ ακριβές συνδρομές για να μπορούν οι Έλληνες επιστήμονες να συμμετέχουν στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά προγράμματα για τις νευροεκφυλιστικές νόσους και την άνοια, αλλά επίσης, δεν υπάρχουν δομές. Σιγά σιγά όμως, δημιουργούμε δομές και συνεργασίες που συνδέουν πολλά πανεπιστήμια εντός και εκτός Ελλάδας, για να κάνουν έρευνα γύρω από την άνοια. Πχ. έχουμε συμφωνία μεταξύ του «Johns Hopkins» και του Ιονίου Πανεπιστημίου να δημιουργήσουμε ένα κέντρο ανάλυσης δεδομένων για την άνοια. Επίσης, μία άλλη συνεργασία που έχουμε ξεκινήσει είναι σε ασθενείς που κάνουν μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου (MRI) να γίνονται αυτόματες επεξεργασίες χρησιμοποιώντας πρωτόκολλα που έχουμε δημιουργήσει στο Johns Hopkins, τα οποία βοηθούν στη διάγνωση. Έχουμε ήδη συνεργασία με δύο κέντρα, ένα στην Αθήνα και ένα στη Λάρισα, που κάνουμε τα πρώτα πιλοτικά προγράμματα, και σιγά σιγά θα το αναπτύξουμε σε όλη τη χώρα».

Μην φοβάστε την ταμπέλα

Ο επίτιμος καθηγητής Ιατρικής του «Johns Hopkins», αναφερόμενος στις καινούργιες θεραπείες , επισημαίνει ότι δεν θα ελαττώσουν τα νούμερα των ανθρώπων που πάσχουν από τη νόσο, γιατί καθυστερώντας την πορεία της άνοιας, θα αυξηθεί ο επιπολασμός.

«Άρα η προετοιμασία της χώρας έχει να κάνει με την αναγνώριση, τη διάγνωση, και την δημιουργία καθημερινών συνθηκών, για να μπορούν και οι ασθενείς και οι οικογένειές τους να έχουν όσο το δυνατόν καλύτερη ποιότητα ζωής».

Η άνοια αυτή τη στιγμή μπορεί να είναι μία πολύ δύσκολη πάθηση, αλλά υπάρχει τρόπος να αντιμετωπιστεί και η έγκαιρη διάγνωση έχει πολύ μεγάλη σημασία, γιατί θέτει τις προδιαγραφές για μία μακροχρόνια αντιμετώπιση, καθώς η ασθένεια αυτή μπορεί να διαρκέσει 5-10 ακόμη και 20 χρόνια, τονίζει ο κορυφαίος ερευνητής.

«Πολύς κόσμος λέει δεν θέλω να βάλω ταμπέλα. Μα, την ταμπέλα δεν την βάζουμε εμείς οι κλινικοί με τη διάγνωση, αλλά την βάζει μόνη της η αρρώστια. Εμείς θέλουμε να σας βοηθήσουμε να την αντιμετωπίσετε. Μην σηκώνετε ψηλά τα χέρια και μην λέτε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Μπορούμε να κάνουμε πάρα πολλά που θα βοηθήσουν σημαντικά την ποιότητα ζωής. Αλλά πρώτα, πρέπει ο κόσμος να το αναγνωρίσει αυτό και δεύτερον, πρέπει σαν χώρα να δημιουργήσουμε τις δομές».










Πηγή:https://www.in.gr/2023/08/06/health/oi-epistimones-proeidopoioun-proetoimasteite-gia-pandimia-altsxaimer-stin-ellada/#:~:text=%C2%AB%CE%A0%CF%81%CE%AD%CF%80%CE%B5%CE%B9%20%CE%BD%CE%B1%20%CE%B5%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BC%CE%B5,%CE%91%CE%BB%CF%84%CF%83%CF%87%CE%AC%CE%B9%CE%BC%CE%B5%CF%81%C2%BB%2C%20%CE%9A%CF%89%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BD%CE%BF%20%CE%9B%CF%85%CE%BA%CE%AD%CF%84%CF%83%CE%BF.

Ελληνοτουρκικά: - Γκάφα επικών διαστάσεων από το τουρκικό πολεμικό ναυτικό - Αποκάλυψε τα μυστικά των νέων τουρκικών υποβρυχίων - ΦΩΤΟ


 Πώς μία γκάφα επικών διαστάσεων από το τουρκικό  πολεμικό ναυτικό αποκάλυψε τα μυστικά των νέων τουρκικών υποβρυχίων, παρόμοιων με τα Ελληνικά TYPE 214, κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ.

Του Χρήστου Μαζανίτη

Οι φωτογραφίες που συχνά βλέπουν το φως της δημοσιότητας από ασκήσεις ή εν εξελίξει αμυντικά προγράμματα μπαίνουν στο μικροσκόπιο των μυστικών υπηρεσιών κάθε χώρας που διαθέτει σοβαρές ένοπλες δυνάμεις, αξιολογούνται και εξάγονται πολλά και χρήσιμα συμπεράσματα.

Λεπτομέρειες σε μία φωτογραφία μπορούν να αποκαλύψουν μυστικά που δεν μπορεί καν να φανταστεί ακόμη και ο πιο υποψιασμένος, που ασχολείται με τις Ένοπλες Δυνάμεις. Γι’ αυτό και σε κάθε μονάδα ξεχωριστά υπάρχει η ασφάλεια που γνωρίζει καλά τα κατατόπια και όταν υπάρχει παρουσία φωτογράφων φροντίζει ώστε είτε να ελέγχεται το υλικό πριν αποδεσμευθεί είτε να κρύβονται ευαίσθητα συστήματα που δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δουν το φως της δημοσιότητας.

Μιλώντας στο enikos.gr στελέχη με εμπειρία στα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού αποκάλυψαν ότι η προπέλα ενός υποβρυχίου αποτελεί ίσως το πιο μεγάλο μυστικό, η αποκάλυψη του οποίου μπορεί να κρίνει την επιβιωσιμότητά του.

Από την μελέτη μίας προπέλας τα έμπειρα στελέχη μπορούν να μάθουν το «ίχνος» που αφήνει κατά την υποβρύχια πλεύση του κι έτσι ανάλογα να βρουν τους τρόπους εντοπισμού του.

11 Δεκεμβρίου 2022. Στο πλαίσιο της επικοινωνιακής πολιτικής περί παντοδυναμίας του τουρκικού πολεμικού ναυτικού, γίνονται στην Κωνσταντινούπολη – παρουσία Ερντογάν – τα αποκαλυπτήρια του υποβρυχίου TCG PiriReis (S-330), το οποίο βασίζεται στο γερμανικό type 214, όπως και τα ελληνικά υποβρύχια της κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ.

Στην φούρια τους, όμως, οι Τούρκοι να ικανοποιήσουν τον μεγαλομανή νέο-Σουλτάνο αποκάλυψαν το απίστευτο… την προπέλα του υποβρυχίου, την οποία σε άλλες φωτογραφίες είχαν καλυμμένη.

Όπως αναφέρει σε σχετική του ανάρτηση στο Twitter ο ειδικός επί του θέματος SATURNAX, πρόκειται για προπέλα ενισχυμένου πολυμερούς (FRP) με στροβιλισμό διαχύτη. Η ανάλυση άλλης εικόνας αποκαλύπτει μια σχεδίαση προπέλας ενισχυμένης με ίνες πολυμερούς άνθρακα (CFRP) 6 λεπίδων από την Voith & MET (Motoren- und Energietechnik GmbH).

Ένα λάθος το οποίο οι Τούρκοι επανέλαβαν και στην καθέλκυση του TCG Hızırreis (S-331) το περασμένο Μάιο.

Από τις φωτογραφίες, ο έμπειρος αναλυτής ναυτικών θεμάτων επισημαίνει ότι ο σχεδιασμός αυτής της προπέλας FRP αναπτύχθηκε το 2002 από την HDW για τα υποβρύχια του Γερμανικού Ναυτικού χρησιμοποιώντας το λογισμικό Siemens Fibersim για σύνθετο σχεδιασμό – δίδοντας μάλιστα στη δημοσιότητα και τη σχετική φωτογραφία.

Το PIRI REIS είναι το ένα από τα 6 υποβρύχια του τύπου γερμανικής κατασκευής, που το Πολεμικό μας Ναυτικό απέκτησε πρώτο πριν από 10 χρόνια, κλάσης «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ».

Όπως έχουμε επισημάνει στο enikos.gr σε πρόσφατο άρθρο, το ότι η Τουρκία παραλαμβάνει το πρώτο ΤΥΡΕ-214 δεν σημαίνει ότι η Ελλάδα αυτόματα χάνει το πλεονέκτημα των «αόρατων αποστολών» στο Αιγαίο.

Το PIRI REIS έχει αρκετές διαφορές με τα ελληνικά «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ». Έχει διαφορετικού τύπου προπέλα από τα ελληνικά και εγχώριας ανάπτυξης ηλεκτρονικά συστήματα, που δεν έχουν δοκιμαστεί επί του πεδίου και είναι αμφιβόλου απόδοσης.

Πόσο σύντομα θα μπορέσουν να εξουδετερώσουν οι Τούρκοι την ελληνική υποβρύχια απειλή; Η απάντηση από τους καλά γνωρίζοντες είναι ότι ίσως «ποτέ». Κι αυτό διότι οι Έλληνες ναυτικοί ήδη γνωρίζουν πολύ καλά τη συμπεριφορά και τις δυνατότητες του υποβρυχίου. Έχουν πραγματοποιήσει πολλές αποστολές, έχουν εκπαιδευτεί σε τέτοιο βαθμό που πλέον έχουν μπει σε ασκήσεις τακτικής… άλλου επιπέδου.

Όταν η Τουρκία αρχίζει να βγάζει το πρώτο της σύγχρονο υποβρύχιο, το Piri Reis, στο Αιγαίο θα έχει να αντιμετωπίσει έναν επιπλέον διπλό εφιάλτη. Ο πρώτος είναι οι τορπίλες βαρέως τύπου και τα αντίμετρα, που πλέον είναι θέμα χρόνου η παραλαβή τους.

Κι έρχεται και δεύτερο ισχυρό πλήγμα. Η προμήθεια των ελικοπτέρων MH-60R, Romeo, με αυξημένες ικανότητες στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο. Είναι τα αποκαλούμενα κι ως «φονιάδες των υποβρυχίων», που με τις ενέργειες του ΓΕΕΘΑ το Πολεμικό Ναυτικό θα αποκτήσει 7 ελικόπτερα του συγκεκριμένου τύπου.

Όμως, ήδη στο Πολεμικό Ναυτικό βρίσκεται στο τελικό στάδιο η μελέτη αναβάθμισης των τεσσάρων υποβρυχίων κλάσης «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ», που σημαίνει ότι θα εξοπλιστούν με ό, τι πιο σύγχρονο υπάρχει στην παγκόσμια αμυντική βιομηχανία.





πηγή:https://www.enikos.gr/international/i-gkafa-pou-apokalypse-ta-mystika-ton-tourkikon-ypovrychion-foto/2008812/

Συνέβη σαν Σήμερα το 1945: - Το τελευταίο επεισόδιο στην ιστορία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμο - Η ρίψη της πρώτης ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα


 Το τελευταίο επεισόδιο στην ιστορία του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι Αμερικανοί χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά ως όπλο την ατομική βόμβα, που πρώτοι αυτοί είχαν κατασκευάσει τον Ιούνιο του 1945, και σκόρπισαν τον όλεθρο σε δύο ιαπωνικές πόλεις, τη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι (6 και 9 Αυγούστου 1945). Με την ενέργειά τους αυτή, που βρήκε πολλούς επικριτές, κατόρθωσαν να επισπεύσουν το τέλος του πολέμου στα μέτωπα του Ειρηνικού και να ελαχιστοποιήσουν τις δικές τους απώλειες. Παράλληλα, δήλωσαν με εμφατικό τρόπο ποιος θα είναι το αφεντικό στις παγκόσμιες υποθέσεις μετά τη λήξη του πολέμου.

Το καλοκαίρι του 1945, τα τύμπανα του πολέμου είχαν σιγήσει στην Ευρώπη, ενώ παρά τη συνεχιζόμενη προέλαση των Συμμάχων στον Ειρηνικό, η μιλιταριστική Ιαπωνία αρνείτο να παραδοθεί. Ο Αμερικανός πρόεδρος Χάρι Τρούμαν ήταν ανήσυχος για τις μεγάλες αμερικανικές απώλειες κατά την κατάληψη της Οκινάβας στις 22 Ιουνίου 1945 (12.000 νεκροί και 38.000 τραυματίες), που δημιουργούσαν το φόβο για μακροχρόνιο πόλεμο και τεράστιο αριθμό θυμάτων, σε περίπτωση που τα συμμαχικά στρατεύματα θα αποβιβάζονταν στα κύρια νησιά της Ιαπωνίας, όπου στάθμευαν 2 εκατομμύρια στρατιώτες. Ο στρατηγός Καρλ Σποτς, αρχηγός της αεροπορίας του Ειρηνικού, πρότεινε στον Τρούμαν τη ρίψη ατομικής βόμβας πάνω από μία πυκνοκατοικημένη ιαπωνική πόλη. Με την πρόταση Σποτς συμφώνησε και ο στρατηγός Ντάγκλας ΜακΆρθουρ, που έχει το γενικό πρόσταγμα στις επιχειρήσεις του Ειρηνικού.

Αφού πήραν το «πράσινο φως» από την πολιτική ηγεσία, οι στρατιωτικοί επέλεξαν την πόλη της Χιροσίμα (στο νότιο άκρο του Χόνσου, του μεγαλύτερου νησιού της μητροπολιτικής Ιαπωνίας), για τη ρίψη της πρώτης ατομικής βόμβας. Την επιχείρηση ανέλαβε ο σμήναρχος Πολ Τίμπετς, ο οποίος είχε εκπαιδευτεί ειδικά γι' αυτό το σκοπό. Οδήγησε ένα στρατηγικό βομβαρδιστικό τύπου B29, το οποίο έφερε την ονομασία Enola Gay (το όνομα της μητέρας του) και ακριβώς στις 8:15 το πρωί απελευθέρωσε πάνω από την πόλη τη βόμβα ουρανίου, που είχε την κωδική ονομασία Little Boy («Αγοράκι»). 45 δευτερόλεπτα αργότερα, η βόμβα εξερράγη 600 μέτρα πάνω από τη Χιροσίμα. Μία φωτεινή λάμψη τύφλωσε το πλήρωμα του βομβαρδιστικού και κατόπιν σχηματίστηκε πάνω από το σημείο της έκρηξης ένα κόκκινο νεφέλωμα σε σχήμα μανιταριού.

Το ωστικό κύμα της έκρηξης, σε συνδυασμό με τη θερμότητα που εκλύθηκε, κονιορτοποίησε τα πάντα σε μία περιοχή 11 τετραγωνικών χιλιομέτρων. Ποτέ άλλοτε στην παγκόσμια ιστορία μία και μόνη βόμβα δεν προκάλεσε τόσους πολλούς θανάτους. Επί τόπου σκοτώθηκαν πάνω από 20.000 στρατιώτες και 78.000 άμαχοι. Οι αγνοούμενοι ξεπέρασαν τις 13.000 και οι βαριά τραυματίες τις 10.000. Για πολλούς από τους επιζήσαντες η ζωή θα είναι μαρτυρική τα επόμενα χρόνια και αρκετές χιλιάδες θα πεθάνουν από καρκίνους.

Η πολιτική και στρατιωτική ηγεσία της Ιαπωνίας δεν συνειδητοποίησε πλήρως τη σημασία του γεγονότος και συνέχισε τις πολεμικές επιχειρήσεις. Στο διπλωματικό πεδίο, το Τόκιο ζήτησε τη μεσολάβηση της Μόσχας, αλλά στις 8 Αυγούστου, ο Στάλιν, ενήμερος για τις κινήσεις των Αμερικανών, της κήρυξε τον πόλεμο και ο «Κόκκινος Στρατός» προέλασε στη Μαντζουρία.

Οι Αμερικανοί ανυπομονούσαν να τελειώσουν τον πόλεμο και στις 12 το μεσημέρι της 9ης Αυγούστου έριξαν και δεύτερη ατομική βόμβα, αυτή τη φορά στην πόλη Ναγκασάκι. Οι νεκροί έφθασαν τις 36.000 και οι τραυματίες τις 40.000. Το ωστικό κύμα κατέστρεψε εντελώς τα κτίρια της πόλης σε μία ζώνη 5 τετραγωνικών χιλιομέτρων.

Μόνο μετά και την καταστροφή του Ναγκασάκι οι Ιάπωνες κατανόησαν την ισχύ του νέου όπλου και τη δική τους αδυναμία να συνεχίσουν τον πόλεμο. Στις 10 Αυγούστου ξεκίνησε η διαδικασία παράδοσης της Ιαπωνίας, η οποία ολοκληρώθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου 1945, με την επίσημη τελετή επί του αμερικανικού πολεμικού «Μιζούρι», που ναυλοχούσε στον κόλπο του Τόκιο.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/803?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2022-08-06

© SanSimera.gr

Συνεχίζει να μετράει απώλειες ο Πούτιν - Το Oυκρανικό Πολεμικό Ναυτικό κατέστρεψε Ρωσικό αποβατικό σκάφος στο λιμάνι Μπερντιάνσκ στην Αζοφική Θάλασσα - Άλαλη η Ρωσία - ΒΙΝΤΕΟ

 





Το Oυκρανικό Πολεμικό Ναυτικό ανακοίνωσε σήμερα ότι κατέστρεψε ένα ρωσικό αποβατικό πλοίο το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στο λιμάνι της πόλης Μπερντιάνσκ, κοντά στη Μαριούπολη, στην Αζοφική θάλασσα.

«Το πλοίο μεταφοράς στρατευμάτων Orsk καταστράφηκε στο κατεχόμενο λιμάνι Μπερντιάνσκ. Δόξα στην Ουκρανία!», έγραψε το Πολεμικό Ναυτικό σε μήνυμά του στον λογαριασμό του στο Facebook, συνοδευόμενο από τρεις φωτογραφίες: ένα γενικό πλάνο του πλοίου και δύο φωτογραφίες από μακριά που δείχνουν καπνό να υψώνεται από το λιμάνι και το πλοίο να φλέγεται.

Σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο Tass, το οποίο επικαλείται το τηλεοπτικό δίκτυο Zvezda του ρωσικού υπουργείου Άμυνας, το πλοίο αυτό μεταφοράς στρατευμάτων και υλικού ανήκε στον Στόλο της Μαύρης Θάλασσας και ήταν το πρώτο ρωσικό πολεμικό πλοίο που έφτασε στο Μπερντιάνσκ στις 21 Μαρτίου.


«Η άφιξη αυτού του μεγάλου αποβατικού πλοίου στο λιμάνι του Μπερντιάνσκ είναι ένα σημαντικό γεγονός», είχε μεταδώσει το Zvezda.

Το πλοίο, το οποίο μπορεί να μεταφέρει έως και 1.500 τόνους φορτίου «αποβιβάζει κάτω από τα μάτια μας τεθωρακισμένα που θα ενισχύσουν την ανάπτυξή μας», είχε προσθέσει.

Προς το παρόν οι πληροφορίες για την καταστροφή του πλοίου δεν έχουν επιβεβαιωθεί. Ο ρωσικός στρατός σπάνια κάνει ανακοινώσεις για τις απώλειες που υφίσταται.




πηγή:https://www.insider.gr/eidiseis/218811/oykrania-katastrafike-rosiko-apobatiko-skafos-sto-limani-mperntiansk-stin-azofiki