Τρίτη 28 Μαρτίου 2023

Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ/Κινήματος Αλλαγής: - Θα σεβαστούμε το δημοκρατικό σύστημα και τις εκλογές - Να γίνουμε εμείς το κανάλι ώστε ο θυμός και η αγανάκτηση να μετουσιωθούν σε πολιτική πράξη

 



Στον Real FM 97,8 και τους δημοσιογράφους Μάνο Νιφλή και Μαρία Αναστασοπούλου μίλησε σήμερα ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, Δημήτρης Μάντζος.

Ο Δ. Μάντζος επανέλαβε ότι «είναι η πολλοστή φορά που ο Νίκος Ανδρουλάκης τοποθετείται υπεύθυνα στη δημόσια σφαίρα με αξιοπιστία και σταθερότητα σε σχέση με το μετεκλογικό σκηνικό», περιγράφοντας τα μετεκλογικά βήματα τα οποία επιδιώκει το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής:

«Αν έχουμε ένα ισχυρό διψήφιο ποσοστό, θα μας έχει δοθεί η ισχυρή λαϊκή εντολή για το δεύτερο βήμα που είναι οι προγραμματικές συγκλίσεις εάν και εφόσον είναι αυτές επιτεύξιμες. Και στη συνέχεια, ακολουθούν τα πρόσωπα τα οποία πρέπει να νοηματοδοτήσουν και να συμβολίσουν την αλλαγή. 

Δεν μπορείς με τα ίδια πρόσωπα των πρωθυπουργών των κυβερνήσεων και των συστημάτων εξουσίας που κόστισαν στο λαό μας τα προηγούμενα χρόνια να συμβολίσεις και να εφαρμόσεις νέες πολιτικές. Άρα το “ούτε Μητσοτάκης, ούτε Τσίπρας” έχει βαθύ πολιτικό νόημα».

«Είμαστε μία πολιτική δύναμη που έχει πει ορθά κοφτά τι θέλει να συμβεί. Τη διερευνητική εντολή που θα έχουμε στα χέρια μας θα την αξιοποιήσουμε στο έπακρο. Ούτε θα την καταθέσουμε, ούτε θα παίξουμε κρυφτούλι. Θα σεβαστούμε το δημοκρατικό σύστημα και τις εκλογές», ξεκαθάρισε ο Δημήτρης Μάντζος, προσθέτοντας:

«Ακούω ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ να λένε ότι εμείς μιλάμε για πρόσωπα και όχι για προγράμματα. Να τους θυμίσω ότι το δικό μας κόμμα έχει δημοσιευμένο και αναρτημένο πρόγραμμα 300 σελίδων για όλα τα μεγάλα προβλήματα της χώρας. Να τους το στείλουμε, να το διαβάσουν ηλεκτρονικά. Think before you print».

«Τα κακά νέα και για τους μεν και για τους δε είναι ότι το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής κάνει αυτό που κάνει πάντα από τότε που ιδρύθηκε. Πάει με τον λαό, την κοινωνία και τους πολίτες. Αυτούς ακούμε καθημερινά εδώ και πολλούς μήνες. Πριν και ιδίως μετά την τραγωδία των Τεμπών».

Εξήγησε, παράλληλα, ότι «όποιος ψηφίζει ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής ψηφίζει τον πρόεδρο Νίκο Ανδρουλάκη και το πρόγραμμα και τις θέσεις μας. Εμείς απευθυνόμαστε στους πολίτες που δεν θέλουν κανέναν από τους κ.κ. Μητσοτάκη – Τσίπρα» και διερωτήθηκε: «Αν ο κ. Μητσοτάκης δεν εκλεγεί ούτε με την απλή αναλογική αλλά ούτε καν με τον νόμο που ο ίδιος πέρασε, θα έρθει ο κ. Ανδρουλάκης και το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής να τον διορίσουν πρωθυπουργό; Αυτό είναι παρανοϊκό!».

Ερωτηθείς για τα σενάρια «αποστασίας» μετά τις εκλογές ο Δ. Μάντζος υπογράμμισε πως: «Το 2023 δεν είναι 1965. Η αποστασία ως ιστορικό φαινόμενο είναι σαν το τανγκό. Θέλει δύο. Αλλά έχει μεγάλη σημασία ποιος στέλνει στην πρόσκληση σε χορό. Αν ο κ. Μητσοτάκης έχει ζηλέψει την οικογενειακή του παράδοση και θέλει μετά από πολλές δεκαετίες αυτές τις καταδικασμένες από τον λαό πρακτικές να τις φέρει ξανά στην επιφάνεια, να ξέρει ότι πλανάται πλάνην οικτράν.

Είναι βαθιά προβληματικό να θεωρεί η ΝΔ ως “ασέβεια” το να επικαλείται κανείς το Σύνταγμα και την ίδια ώρα να ισχυρίζεται ότι σέβεται τη δημοκρατία σχεδιάζοντας τεχνητές κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες».

Ερωτηθείς, τέλος, για το τι θα θεωρηθεί ως επιτυχία για το ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής στις εκλογές της 21ης Μαΐου, επεσήμανε ότι «Εμείς δεν παγιδευόμαστε σε συνθήκες λογιστηρίου. Θέλουμε να έχουμε μία ισχυρή εντολή ώστε να εξασφαλίσουμε την πολιτική αλλαγή που έχει ανάγκη η πατρίδα μας. Να γίνουμε εμείς το κανάλι ώστε ο θυμός και η αγανάκτηση να μετουσιωθούν σε πολιτική πράξη».

Προέδρος του ΣΥΡΙΖΑ: - Χρειαζόμαστε έναν πρωθυπουργό που να μπορεί να αναλάβει την ευθύνη. - Πρέπει να πάμε από το "δεν γνωρίζω / δεν ξέρω / δεν απαντώ" στο "αναλαμβάνω την ευθύνη".


 

Παρέμβαση του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία στο συνέδριο «STARFORUM»

Είμαστε εδώ για να ενώσουμε και όχι να διχάσουμε.

Δε θέτουμε εκβιαστικά διλήμματα όπως κάνει ο κ. Μητσοτάκης. Δε μιλάμε για την ανάγκη αυτοδύναμων αλαζονικών κυβερνήσεων, μιλάμε για την ανάγκη κυβερνήσεων συνεργασίας. Γιατί μαζί μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις που δεν μπορεί κανένας μόνος.

Χρειαζόμαστε μία κυβέρνηση που θα είναι δίπλα στον πολίτη, δίπλα στις παραγωγικές δυνάμεις, που θα εκπροσωπεί νέους ανθρώπους, θα εκπροσωπεί γυναίκες, θα εκπλήσσει μέσα από την ίδια τη σύνθεσή της.

Στην ερώτηση «με ποιον θα κυβερνήσετε;», η απάντηση είναι: «Με τον ελληνικό λαό».

Αυτά τα τέσσερα χρόνια σε όλα τα κρίσιμα θέματα η μόνιμη επωδός ήταν το «δεν ήξερα».

Δεν ήξερε ότι οι άνθρωποι που διασωληνόνονται εκτός ΜΕΘ πεθαίνουν,

δεν ήξερε ότι η κ. Μενδώνη είχε διορίσει και κάλυπτε τον κ. Λιγνάδη,

δεν ήξερε ότι ο ανιψιός του έκανε παρακολουθήσεις μέσα από το πρωθυπουργικό γραφείο,

και εσχάτως, τώρα, δεν ήξερε τι έκανε ο κ. Καραμανλής στο σιδηροδρομικό δίκτυο, απαξιώνοντας το με έναν τραγικό τρόπο.

Πρέπει να πάμε από το «δεν γνωρίζω / δεν ξέρω / δεν απαντώ» στο «αναλαμβάνω την ευθύνη».

Χρειαζόμαστε έναν πρωθυπουργό που να μπορεί να αναλάβει την ευθύνη.

Αν το δημόσιο χρέος -που ρυθμίσαμε το 2018- ήταν το ζήτημα της προηγούμενης δεκαετίας, το ιδιωτικό χρέος είναι αυτής. Διότι οι τράπεζες δεν κινδυνεύουν πλέον με χρεοκοπία, αλλά κινδυνεύουν με χρεοκοπία τα νοικοκυριά. Μία χρεοκοπημένη κοινωνία με τράπεζες όρθιες δεν οδηγεί πουθενά.

Βουλευτήw του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Δραγασάκης: - Η επόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα εφαρμόσει σχέδιο που θα εγγυάται τη δημοσιονομική κυριαρχία - Αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος - Αποκατάσταση της κοινωνικής συνοχής



 


Βασικά σημεία της ομιλίας του Γιάννη Δραγασάκη, Βουλευτή του Δυτικού Τομέα Αθηνών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, στο 4ο διεθνές συνέδριο του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας 

Σήμερα, και στην Ελλάδα και στην Ευρώπη και διεθνώς, ζούμε σε μια συγκυρία αλλαγής. Η εποχή που ήταν «βεβαιότητα» ότι η αυτορρύθμιση των αγορών, η μεγιστοποίηση του κέρδους και οι ιδιωτικοποιήσεις θα διασφάλιζαν τη συλλογική ευημερία έχει παρέλθει.

Για την Ελλάδα, που μόλις πριν από μία 10ετία βιώσαμε μια χρεοκοπία και μετά τα μνημόνια, από τα οποία βγήκαμε το 2018, η σημερινή συνθήκη θέτει 3 μεγάλες προκλήσεις:

• Δημοκρατία και κράτος δικαίου

• Ανισότητες

• Παραγωγικό μοντέλο

Μετά το 1974 δεν κινδύνεψε ποτέ η Δημοκρατία και το κράτος δικαίου. Τεθήκαμε σε επιτήρηση για τη χρεοκοπία, αλλά όχι για τους δημοκρατικούς θεσμούς μας. Και είναι ανησυχητικό ότι σήμερα υποχωρούμε σε διεθνείς κατατάξεις ως προς την ποιότητά τους.

Η Δημοκρατία όμως και το κράτος δικαίου είναι προϋποθέσεις και όροι της βιώσιμης ανάπτυξης, είναι πυλώνας της. Δίχως έλεγχο και λογοδοσία, δίχως διαφάνεια και ισχυρούς θεσμούς, η οικονομική μεγέθυνση, ακόμη και αν υπάρχει, θα ναι πρόσκαιρη και άνιση.

Κάποτε χρειαζόταν να επιχειρηματολογήσουμε για τη σημασία καταπολέμησης των ανισοτήτων. Σήμερα η αρνητική επίπτωσή τους είναι κοινός τόπος ακόμη και για το ΔΝΤ.

Και είναι ανησυχητικό ότι ενώ το 2015-19 πετύχαμε μια σημαντική μείωση των ανισοτήτων στην Ελλάδα και μάλιστα σε πολύ δύσκολες συνθήκες, την 4ετία 2019-23 έχουμε νέα αύξησή τους, σε μια περίοδο μάλιστα που υπήρχαν πολλές δημοσιονομικές ευελιξίες.

Και σε μια χώρα υπερχρεωμένη και με ανισότητες, η προτεραιότητα της απερχόμενης κυβέρνησης ήταν η μείωση του φόρου μερισμάτων στο 5% και η μη φορολόγηση στις γονικές παροχές πολύ μεγάλης περιουσίας.

Και ενώ χρειάζεται να θέσουμε σταθερές βάσεις για συμπεριληπτική ανάπτυξη, την 4ετία 2019-23 έχουμε αύξηση μόνο αύξηση των περιορισμών. Περιορισμών στην πρόσβαση στην εκπαίδευση, στην υγεία κ.ά. Αντί να ανοίγουμε δρόμους συμμετοχής, υψώνουμε τείχη αποκλεισμών.

Το 2000 η κυρίαρχη αντίληψη πίστευε ότι η ένταξη στο ευρώ, από μόνη της, θα διασφάλιζε την ελληνική οικονομία. Το 2010 αυτή η ψευδαίσθηση κατέρρευσε μαζί με τη χρεοκοπία του παραγωγικού μοντέλου.

Τι γίνεται όμως σήμερα για το παραγωγικό και επενδυτικό κενό στην ελληνική οικονομία; «Βαφτίζουμε» επενδύσεις τις εξαγορές επιχειρήσεων, αλλά είναι εκείνες που θα καλύψουν το παραγωγικό κενό;

Είναι βιώσιμο το παραγωγικό μοντέλο μας, που παρότι δεν έχει μεγάλη συμμετοχή βαριάς βιομηχανίας, είναι εξαιρετικά ενεργοβόρο;

Τι κάνει η κυβέρνηση με τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης; Οδηγούνται σ’ επενδύσεις που αλλάζουν το παραγωγικό υπόδειγμα, αυξάνουν την παραγωγικότητα και ενισχύουν την ανθεκτικότητα της οικονομίας; Ή αναπαράγονται τα παραγωγικά αδιέξοδα με πλουτισμό λίγων και ισχυρών;

Το 2018 φτιάξαμε έναν πρωτοποριακό νόμο για τις ενεργειακές κοινότητες για τόνωση της ενεργειακής δημοκρατίας. Τι έκανε η κυβέρνηση της ΝΔ; Τον εκφύλισε σε πλαίσιο ευνοϊκής υπερσυγκέντρωσης υπέρ λίγων ενεργειακών ομίλων.

Το 2018 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να επιτύχει ρύθμιση του χρέους μέχρι το 2030. Αν δεν αξιοποιηθεί ο χρόνος, η χώρα θα ξαναβρεθεί ενώπιον μεγάλων περιπετειών. Και ήδη το χρέος της κεντρικής κυβέρνησης αυξήθηκε κατά 45 δισ. ευρώ το 2019-23.

Γι’ αυτό η επόμενη προοδευτική κυβέρνηση θα εφαρμόσει, στο νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο, ένα σχέδιο που θα εγγυάται τη δημοσιονομική κυριαρχία μακροπρόθεσμα χωρίς λιτότητα, με βιώσιμη και ανθεκτική ανάπτυξη, με αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος και αποκατάσταση της κοινωνικής συνοχής.

 

Μήνυμα Σχη ε.α Αναστάσιου Φαραντάτου, μέλος ΔΣ/ΕΑΑΣ σε κάποιους ανώτατους: - Είναι οι ίδιοι που στράφηκαν και κατά της ημερίδας "Καταγγέλλουμε τη Συμφωνία των Πρεσπών" - Τι προβλέπεται από το Σύνταγμα για την συνδικαλιστική δράση της Ε.Α.Α.Σ


 



ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΕΑΑΣ


ΣΧΗΣ Ε.Α. ΜΕΛΟΣ ΔΣ/Ε.Α.Α.Σ.


Οι στρατιωτικοί, υπακούοντας στους κανονισμούς και τις διαταγές, γνωρίζουν τη βασική αρχή λήψης αποφάσεων από τον διοικητή κάθε κλιμακίου, που επιβάλλει, όταν ο Διοικητής λάβει την απόφασή του, μέσα από επιτελική διαδικασία, οι επιτελείς του να την υποστηρίξουν, ασχέτως αν διαφωνούν, ώστε αυτή η απόφαση να έχει επιτυχή αποτελέσματα για την εκπλήρωση της αποστολής.

Οι απόστρατοι στρατιωτικοί πρέπει να γνωρίζουν, διότι έχουν την κουλτούρα του στρατού, ότι όταν το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΑΑΣ λάβει μια απόφαση, ηθικά οφείλουν να την υποστηρίξουν, ώστε να επιτύχει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.

Οι αποφάσεις στο ΔΣ/ΕΑΑΣ λαμβάνονται με τη δημοκρατική αρχή της πλειοψηφίας, μετά από συζήτηση μεταξύ των μελών του ΔΣ, που συντονίζει ο πρόεδρος. Υπάρχουν περιπτώσεις που η πλειοψηφία είναι πολύ ισχυρή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η απόφαση για τη διενέργεια συλλαλητηρίου την 5/4/23, η οποία ελήφθη με ψήφους 8 υπέρ και 1 κατά, ενώ απουσίαζαν 2 μέλη. Όλες οι διαδοχικές αποφάσεις για το ίδιο θέμα ελήφθησαν μόνον με 1 αρνητική ψήφο του ιδίου μέλους. Έχει δικαίωμα να διαφωνεί.

Κανονικά λοιπόν, σε μια υγιώς σκεπτόμενη κοινότητα, με βάση και την κουλτούρα του συστήματος, θα έπρεπε όλα τα μέλη να στηρίζουν τις αποφάσεις του ΔΣ. Όμως ακόμη και αν δεν θέλουν κάποιοι να στηρίξουν μια απόφαση του ΔΣ/ΕΑΑΣ, είναι αποδεκτό. Όμως από κάθε άποψη είναι απαράδεκτοι όσοι παρακινούν και άλλους σε υπονόμευση μιας συλλογικής προσπάθειας.

Όσοι αμφισβήτησαν την ορθότητα της αποφάσεως για το συλλαλητήριο επικαλέσθηκαν δυο πράγματα:

Α. «Ότι ο ρόλος της ΕΑΑΣ δεν είναι συνδικαλιστικός αλλά η ΕΑΑΣ έχει χαρακτήρα ιδρύματος». Αυτή η άποψη διαψεύδεται από έναν εκ των ιδρυτικών σκοπών της Ενώσεως, που είναι «η επιμέλεια των συμφερόντων των μελών της». 

Επ΄αυτού όμως ας δούμε ποια είναι η άποψη του Καθηγητού του Συνταγματικού Δικαίου Κωνσταντίνου Χρυσόγονου, για τις Ενώσεις Αποστράτων Αξιωματικών: «Πρόκειται δηλαδή για σωματειακού τύπου ΝΠΔΔ, των οποίων οι επιδιώξεις όχι απλώς δεν ταυτίζονται με τους σκοπούς της κρατικής εξουσίας, αλλά δυνατόν να συγκρούονται μαζί της, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις δικαστικές διαμάχες για τις περικοπές των συνταξίμων αποδοχών δυνάμει των νομοθετημάτων της «μνημονιακής» περιόδου (βλ. σχετ. ΟλΣτΕ 668/2021, 1128/2016, 2192/2014). 

Υπό το δεδομένο αυτό οι Ενώσεις προσλαμβάνουν συνδικαλιστική υπόσταση και έκφραση, πέραν της άσκησης δημόσιας εξουσίας στο μέτρο που προβλέπεται από τον νομοθέτη» και «είναι σαφής από την ίδια την επισκόπηση του καταστατικού σκοπού των Ενώσεων πως λειτουργούν ως de facto συνδικαλιστικές Ενώσεις, με γνώμονα την προώθηση των συμφερόντων των εγγεγραμμένων μελών-συνταξιούχων των ΕΔ» και «Η ύπαρξη συνδικαλιστικής ιδιότητας υπογραμμίζεται από το γεγονός ότι τα ΔΣ των ανωτέρω Ενώσεων είναι αιρετά και εκλέγονται για τριετή θητεία μετά από πανελλαδική μυστική ψηφοφορία. Κατά συνέπεια, παρόλο που η νομική μορφή ίδρυσης και λειτουργίας των Ενώσεων αυτών είναι αυτή των ΝΠΔΔ, καθίσταται σαφές ότι, όπως και στην περίπτωση άλλων νομικών προσώπων σωματειακής μορφής υποχρεωτικής συμμετοχής, αναλαμβάνεται από αυτά προεχόντως συνδικαλιστική δράση».

Β. «Ότι οι στρατιωτικοί δεν πρέπει να κατεβαίνουν στο πεζοδρόμιο, όπως κάνουν οι άλλοι φορείς». Η διατύπωση και μόνον αυτής της άποψης αποδεικνύει ότι οι υποστηρικτές της δίνουν αυθαίρετα μια υπεραξία στο «εγώ» τους και απαξιώνουν τους άλλους εργαζομένους/συνταξιούχους, που συστηματικά και οργανωμένα κατεβαίνουν σε μαζικές κινητοποιήσεις, πορείες διαμαρτυρίας, συλλαλητήρια κλπ. για να διεκδικήσουν τα δίκαιά τους. Εθελοτυφλούν οι κύριοι συνάδελφοι, διότι το δικαίωμα του συνέρχεσθαι, είναι κατοχυρωμένο δικαίωμα των πολιτών, με το άρθρο 11 του Συντάγματος και εμείς, οι απόστρατοι, έχουμε πολιτική ταυτότητα και όχι στρατιωτική ιεραρχία. Ας δούμε ποια είναι η άποψη του Καθηγητού του Συνταγματικού Δικαίου Κωνσταντίνου Χρυσόγονου: «Ειδικότερα για την προάσπιση των δικαιωμάτων των μελών τους οι Ενώσεις Αποστράτων μπορούν να προβαίνουν σε όλες τις ενέργειες εκείνες που καθίστανται αναγκαίες για την προώθηση και υποστήριξη των αιτημάτων των μελών τους στους αρμόδιους θεσμικούς φορείς. Ιδίως μέσα από την κατάθεση αιτήσεων και υπομνημάτων, την υποβολή προτάσεων επί σχεδίων νόμων, καλούμενοι στη Βουλή των Ελλήνων προς υποστήριξή τους ......κλπ....την άσκηση των συνταγματικών δικαιωμάτων διαδήλωσης κ.ο.κ»

Επιτρέψτε μου μεταξύ των προσωπικών απόψεων κάποιων ε.α. ανωτάτων αξιωματικών, που αρθρογράφησαν κατά του συλλαλητηρίου- και που συμπτωματικά είναι οι ίδιοι που στράφηκαν και κατά της ημερίδας μας «Καταγγέλλουμε τη Συμφωνία των Πρεσπών», της 22 Ιουνίου 22 στη Θεσσαλονίκη και που κάποιοι εξ αυτών με συκοφάντησαν, με αφορμή τις προσωπικές αναρτήσεις μου στον «τοίχο» μου στο facebook- και των απόψεων του κ. Χρυσόγονου, να ασπαστώ τις απόψεις του δευτέρου!

Ε.Α.Α.Σ:: - Επίσκεψη της πρώην. Υπηρεσιακής Πρωθυπουργού κ. Βασιλικής Θάνου για ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων για ...


 

Tην 28η Μαρτίου 2023, επισκέφτηκε τα γραφεία της Ε.Α.Α.Σ. η επίτιμος Πρόεδρος του Αρείου Πάγου και π. Υπηρεσιακή Πρωθυπουργός κ. Βασιλική Θάνου, για ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων σχετικά με την δικαστική εξέλιξη της αναγνώρισης «Κέντρου Μακεδονικής Γλώσσας στην Ελλάδα», στην οποία έχει παρέμβει η Ένωση.

Το Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων

Εκλογές 2023: Το μήνυμα Μητσοτάκη στο TikTok: - "Τηρήσαμε τις βασικές προεκλογικές δεσμεύσεις"!!! - " Έχουμε την ευκαιρία να πούμε πολλά" - "Να μιλήσουμε με ειλικρίνεια για τις αδυναμίες μας και τα λάθη μας"!! (βίντεο)


 «Ανακοινώσαμε λοιπόν την ημερομηνία των εκλογών που θα γίνουν την 21η Μαΐου. Μέχρι τότε θα έχουμε την ευκαιρία να πούμε πολλά. Να κάνουμε έναν ειλικρινή απολογισμό του έργου μας αυτά τα 4 χρόνια, αυτά τα οποία πετύχαμε, να μιλήσουμε με ειλικρίνεια για τις αδυναμίες μας και τα λάθη μας» ανέφερε από το Μέγαρο Μαξίμου.

Και πρόσθεσε: «Να θυμίσουμε στους πολίτες πού ήταν η Ελλάδα το 2019 και πού είναι η Ελλάδα το 2023. Να θυμίσουμε στους πολίτες ότι τηρήσαμε τις βασικές προεκλογικές δεσμεύσεις».

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έφερε ως παραδείγματα τη μείωση φόρων και εισφορών, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, την προστασία των συνόρων και την ψηφιοποίηση του κράτους.


Όπως είπε, αντικείμενο συζήτησης στην προεκλογική περίοδο που ξεκινά είναι «τα πολλά που πρέπει να γίνουν από εδώ και στο εξής», δίνοντας έμφαση στην αύξηση των μισθών, το στεγαστικό πρόβλημα και την επίλυσή του -θέμα που πλήττει έντονα τους νέους.

«Πρέπει να μιλήσουμε για αυτά που μας κρατάνε πίσω. Για τις μεγάλες παθογένειες του κράτους, τις εστίες του αναχρονισμού, της αναξιοκρατίας. Όλα αυτά θα πρέπει να τα σαρώσουμε με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα. Κι αυτή είναι η εντολή που θα ζητήσω προσωπικά από τον ελληνικό λαό» σημείωσε ακόμη, υπογραμμίζοντας: «Πιο γρήγορα, πιο τολμηρά, να πάμε την Ελλάδα πιο μπροστά και πιο ψηλά. Κι αυτό θα ψηφίσουμε στις 21 Μαΐου».



Πρωθυπουργός: - Οι Εθνικές εκλογές θα γίνουν ανήμερα της γιορτής Κωνσταντίνου και Ελένης - Ο κυρίαρχος Ελληνικός λαός, θα ζυγίσει και θα αποφασίσει



Καλή σας μέρα κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Η σημερινή μας συνεδρίαση, για όσους δεν το γνωρίζετε, συμπληρώνει έναν κύκλο 50 τακτικών συνεδριάσεων του Υπουργικού Συμβουλίου από το καλοκαίρι του 2019. Έργο το οποίο αποτυπώνεται σε 402 νόμους, που εγκρίθηκαν από το Υπουργικό Συμβούλιο, ψηφίστηκαν από τη Βουλή, καλύπτουν όλο το φάσμα της δημόσιας πολιτικής, από τη θωράκιση της Εθνικής Άμυνας και την αντιμετώπιση του Μεταναστευτικού, μέχρι τη μόνιμη ελάφρυνση από δεκάδες φόρους και την αύξηση των συντάξεων μετά από 12 χρόνια. Και από την ψηφιακή πρόοδο και την αναβάθμιση της Παιδείας και της Υγείας, μέχρι τον νέο κατώτατο μισθό, ο οποίος θυμίζω έφτασε από τα 650 ευρώ στα 780 ευρώ.

Πρόκειται, όπως γνωρίζετε, για πρωτοβουλίες οι οποίες υλοποιήθηκαν ενώ ταυτόχρονα διαχειριστήκαμε αλλεπάλληλες κρίσεις. Την πανδημία, τις προκλήσεις των γειτόνων μας στο Αιγαίο, την απόπειρα μεταναστευτικής εισβολής, τελευταία την ενεργειακή «έκρηξη», την εισαγόμενη ακρίβεια από τον πόλεμο στην Ουκρανία, μία σειρά από φυσικές καταστροφές, εξελίξεις στις οποίες, πάντως, η πολιτεία έχει καταφέρει να υψώσει μια σειρά από ισχυρά «αναχώματα».

Θυμίζω ότι σχεδόν έχουμε μηδενίσει πια τις αυξήσεις στις τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος, έχουμε πια τον έκτο χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρώπη, ενώ οι έκτακτες ενισχύσεις στο εισόδημα θα συνεχιστούν όσο καιρό διαρκεί η απειλή της διεθνούς ακρίβειας. Και, ασφαλώς, η οδυνηρή τραυματική εμπειρία των Τεμπών ανέδειξε τις ελλείψεις που έχει ακόμα το κράτος μας. Νησίδες αναχρονισμού που αντιστέκονται στη συλλογική πρόοδο, δίπλα σε ανεύθυνες συμπεριφορές που την υπονομεύουν. Η ανατροπή όλων αυτών καθίσταται έτσι μια σαφής προτεραιότητα για την επόμενη μέρα.

Η χώρα και οι πολίτες χρειάζονται καθαρούς ορίζοντες και σε πείσμα όσων διέδιδαν τα αντίθετα σενάρια οι εθνικές εκλογές θα διεξαχθούν στη λήξη της τετραετίας, όπως εξ αρχής είχα δεσμευτεί. Θα γίνουν την Κυριακή 21 Μαΐου. Αν χρειαστεί δεύτερη αναμέτρηση ώστε να ακυρωθεί η περιπέτεια της απλής αναλογικής, αυτή θα πραγματοποιηθεί το αργότερο μέχρι τις αρχές Ιουλίου.

Πρόκειται για έναν προγραμματισμό απόλυτα συνεπή με τις συνταγματικές προθεσμίες που ταυτόχρονα, όμως, συνυπολογίζει και μία σειρά από σοβαρά γεγονότα της κοινωνικής και οικονομικής ζωής, όπως οι πανελλαδικές εξετάσεις και η έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Στο μεταξύ, όμως, η δική μας δουλειά συνεχίζεται. Σίγουρα από αυτή δεν έλειψαν λάθη. Είμαστε εδώ για να τα διορθώνουμε. Και θα έλεγα ότι το σύνθημά μας από εδώ και στο εξής είναι: «προχωράμε μαζί μπροστά αλλάζοντας την Ελλάδα, πιο ασυμβίβαστα και πιο τολμηρά».

Για να συμβεί αυτό, όμως, θα πρέπει όλοι μας να θυμίζουμε τα μεγάλα βήματα που έκανε η χώρα αυτά τα τέσσερα χρόνια. Όχι μόνο γιατί η συνέπεια λόγων και πράξεων χτίζει τελικά την εμπιστοσύνη των πολιτών, αλλά γιατί το σημαντικό μας έργο αποδεικνύει ότι η Ελλάδα μπορεί να αλλάζει. Μερικές φορές όχι όσο γρήγορα θα θέλαμε, αλλά αλλάζει.

Αγαπητοί συνάδελφοι, πράγματι εδώ και τέσσερα χρόνια αξίζει τον κόπο σε κάθε ευκαιρία να θυμίσουμε ότι παρά τις μεγάλες δυσκολίες τηρήσαμε όλες τις κεντρικές μας προεκλογικές δεσμεύσεις.

Μειώσαμε φόρους και εισφορές, στηρίζουμε και στηρίξαμε το μέσο εισόδημα, έχουμε σήμερα μία οικονομία που αναπτύσσεται με ρυθμό σχεδόν διπλάσιο του μέσου όρου της ευρωζώνης. Θυμίζω, ήμασταν ουραγοί στην ανάπτυξη το 2019.

Δεσμευτήκαμε και κάναμε πράξη ότι θα φέρουμε πολλές ξένες επενδύσεις, ότι θα δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας. Έχουμε δημιουργήσει 300.000 θέσεις εργασίας. Έχουμε ρίξει την ανεργία κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες. Έχουμε ενισχύσει την Υγεία και την Παιδεία. Έχουμε κάνει 25.000 προσλήψεις στην Παιδεία μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού. Η εθνική μας άμυνα έχει θωρακιστεί όσο ποτέ. Ενώ αντιμετωπίσαμε και το μεταναστευτικό. Να θυμίσω την κατάσταση την οποία κληρονομήσαμε όταν ήρθαμε στα πράγματα, τον Ιούλιο του 2019.

Όλα αυτά μέσα σε ένα νέο ψηφιακό κράτος, το οποίο, ωστόσο, χρειάζεται νέα δομή λειτουργίας, όχι μόνο μεγαλύτερους μισθούς αλλά και με διαρκή αξιολόγηση. Και αυτό θα είναι το επόμενο εθνικό στοίχημα. Μάλιστα, ήδη σήμερα θα συζητήσουμε την επιβράβευση της αποδοτικότητας στο Δημόσιο και τους ταχύτερους διορισμούς μέσω του νέου ενιαίου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, θυμίζω ύστερα από δύο χρόνια αμειβόμενης δοκιμαστικής περιόδου.

Για τα παραπάνω, βέβαια, θα έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε τις επόμενες εβδομάδες. Για την ώρα έχω δύο σχόλια μόνο να κάνω. Το πρώτο αφορά τα καθήκοντά μας. Εξακολουθούμε να υπηρετούμε την αποστολή μας ως Υπουργοί όλων των Ελλήνων. Ενώ στη Βουλή θα προωθούμε νομοσχέδια τα οποία έχουν συζητηθεί χωρίς τροπολογίες της τελευταίας στιγμής, όπως συνέβαινε άλλοτε.

Το δεύτερο που θέλω να τονίσω επικεντρώνεται στην αλήθεια του δημόσιου λόγου μας. Γιατί μόνο με αυτή τελικά μπορούμε να απαντάμε στο δηλητήριο των ψεμάτων των αντιπάλων μας. Πρέπει να παρουσιάζουμε το σημαντικό μας έργο με πειθώ, αλλά χωρίς υπερβολές, νιώθοντας, ακούγοντας, προσπαθώντας, αναγνωρίζοντας τα λάθη όπου αυτά έχουν γίνει, αλλά μη ακυρώνοντας τη σημαντική προσπάθεια την οποία έχουμε πετύχει αυτά τα χρόνια, ώστε η Ελλάδα του 2023 να είναι σε πολύ καλύτερη θέση απ’ ό,τι ήταν η Ελλάδα το 2019.

Παράλληλα, έχουμε ένα συνεχές χρέος να αποκαλύπτουμε την παγίδα ακυβερνησίας της απλής αναλογικής, εξηγώντας ότι η πρώτη κάλπη θα κρίνει ποιος θα κυβερνήσει, ενώ η δεύτερη κάλπη θα κρίνει πώς θα κυβερνήσει. Και τονίζοντας ότι σε έναν εξαιρετικά ασταθή κόσμο η χώρα χρειάζεται σταθερή ηγεσία, γι’ αυτό και ο πολίτες πρέπει να γνωρίζουν ποιον ψηφίζουν για Πρωθυπουργό.

Θα σας ενθάρρυνα να χρησιμοποιούμε και παραδείγματα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες οι οποίες έχουν περιέλθει σε έναν κυκεώνα αστάθειας, ακριβώς επειδή έχουν ως εκλογικό σύστημα την απλή αναλογική, η οποία πολύ συχνά οδηγεί, πράγματι, σε ακυβερνησία. Στη γειτονική Βουλγαρία θα γίνουν την Κυριακή εκλογές. Είναι οι πέμπτες εκλογές, επαναλαμβάνω, οι πέμπτες εκλογές μέσα σε δύο χρόνια.

Αδυνατούν οι φίλοι μας Βούλγαροι να σχηματίσουν οποιαδήποτε κυβέρνηση, θύματα και αυτοί της απλής αναλογικής και της αδυναμίας συνεννόησης μεταξύ των κομμάτων. Αναρωτιέμαι αν αυτό χρειαζόμαστε σήμερα στη χώρα μας.

Συνεπώς, αυτοδύναμη Νέα Δημοκρατία σημαίνει ισχυρή Ελλάδα. Προϋπόθεση για να αποκτήσουμε ένα αποτελεσματικότερο κράτος, με καλύτερους μισθούς για όλους, αξιοπρεπή, καλύτερη υγεία σε καλύτερα νοσοκομεία, προσιτή στέγη κυρίως για τους νέους μας. Οι Ελληνίδες και οι Έλληνες στις εκλογές της 21ης Μαΐου θα επιλέξουν τελικά εάν ο τόπος θα συνεχίσει να διεκδικεί και να κερδίζει το στοίχημα του εκσυγχρονισμού. Φάνηκε πόσο δύσκολο είναι αυτό. Και θα κρίνουν τελικά δύο διαφορετικές θητείες στην οικονομία, στην κοινωνία, στην άμυνα, στην εξωτερική πολιτική, στη διεθνή εκπροσώπηση της χώρας. Ακόμα, θα κρίνουν την ετοιμότητα και τη δυνατότητα διαχείρισης κρίσεων, αλλά θα κρίνουν -πιστεύω- και την ειλικρίνεια, την πολιτική ευαισθησία και τη διαρκή προσπάθεια.

Έτσι, με ευθύνη και ωριμότητα οι πολίτες, ο κυρίαρχος ελληνικός λαός, θα ζυγίσει και θα αποφασίσει. Είμαι σίγουρος ότι θα αποφασίσουν σωστά.