Πέμπτη 16 Μαρτίου 2023

Κολοκοτρώνης: "Τούτο το ντοβλέτι ούτε φτιάνεται, ούτε χαλιέται, αιωνίως θα σέρνεται" - Μια πραγματικότητα που επαληθεύεται καθημερινά και εξελίσσεται σε υποβόσκουσα οργή


 

Ο Θόδωρος Κολοκοτρώνης στα χρόνια που η Ελλάδα είχε γίνει πια κράτος είπε: "Τούτο το ντοβλέτι (τουρκιστί το κράτος ή η κρατική εξουσία ανάλογα) ούτε φτιάνεται, ούτε χαλιέται, αιωνίως θα σέρνεται". Από την αλληλουχία των γεγονότων από την εποχή του μέχρι σήμερα του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών η παραπάνω φράση του, που αποδίδει τον τρόπο της άσκησης της κρατικής εξουσίας στη χώρα μας, επαληθεύεται καθημερινά. Και αυτό διότι παρά τις επανειλημμένες εξαγγελίες και προσπάθειες βελτίωσης της διαχείρισης της δημόσιας εξουσίας με την ευρύτερη έννοια, τίποτα δεν έχει αλλάξει και παραμένει το ίδιο.

Στα μεταπολεμικά χρόνια, μετά από κάθε εθνική τραγωδία, κυρίως στις περιπτώσεις μεγάλων ατυχημάτων, (γιατί ο φάκελος της τουρκικής εισβολής στη Κύπρο δεν άνοιξε ποτέ;), αρχίζει μια δαιδαλώδης διαδικασία. Η απόδοση ευθυνών από τη δικαιοσύνη, διεξάγεται με αργούς ρυθμούς και πολύπλοκες διαδικασίες και στο τέλος κανένας, εκτός από τις οικογένειες των θυμάτων, δεν θυμάται την υπόθεση. Τον πολίτη δεν τον ενδιαφέρουν οι δικαστικές διαδικασίες, εκτός αν έχουν πολιτική σημασία.

Όπως και να έχει συνήθως προκύπτει μια πολύ μεγάλη συζήτηση με συνεντεύξεις, άρθρα, δημοσιεύματα, μερικές φορές με μεταφυσικές ερμηνείες, όμως όλα καταλήγουν στη διαπίστωση των παθογενειών του κράτους και της ανεπάρκειας της δημόσιας διοίκησης για την αντιμετώπιση των εκτάκτων περιστατικών και την ευθύνη των πολιτικών, χωρίς όμως να προτείνονται εφικτές παρά μόνο ουτοπικές λύσεις των προβλημάτων, όπως για παράδειγμα το αίτημα να αλλάξει το πολιτικό σύστημα .

Όλοι κατηγορούν το πολιτικό σύστημα ως πελατειακό, που σημαίνει ότι ο ηγέτης του κόμματος που κατέχει την εξουσία και ο στενός κύκλος που την διαχειρίζεται, ο οποίος συνήθως είναι μια μικρή ελίτ πολιτικών που προέρχεται από τον κομματικό σωλήνα, διανέμουν πόρους και οφέλη στους οπαδούς τους με αντάλλαγμα την πολιτική υποστήριξη.

Remaining Time 0:00
 
Advertisement

Σαφώς έχει γίνει πρόοδος με την μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων, γιατί κάποτε με την αλλαγή της κυβέρνησης απολύονταν και οι απολυμένοι μαζεύονταν στην Πλατεία Κλαυθμώνος, τώρα απλά παραμένουν. Προωθούνται όμως οι ημέτεροι με πολιτικά κριτήρια σε θέσεις ευθύνης και με διάφορες εργασιακές σχέσεις προσλαμβάνονται νέοι. Έχει υπολογιστεί, κυρίως στην επαρχία, ότι μια πρόσληψη στο δημόσιο εξασφαλίζει στον βουλευτή που μεσολάβησε τέσσερις ψήφους.

Διαχρονικά οι πολιτικές αυτές πρακτικές στη διακυβέρνηση της χώρας με το πατρονάρισμα των πολιτών, το νεποτισμό στη πολιτική, με την προώθηση γόνων πολιτικών από τους τοπικούς κομματάρχες, την ευνοιοκρατία σχεδόν σε όλους τους τομείς του Δημοσίου, δημιούργησαν τη κακοδιοίκηση, που πολλές φορές καταλήγει στη διαφθορά με αποτέλεσμα την ανεπαρκή και λόγω γραφειοκρατίας δημόσια διοίκηση την τεράστια σπατάλη πόρων. Σε αυτό συνέτειναν η έλλειψη επαγγελματισμού και λογοδοσίας των στελεχών της δημόσιας διοίκησης που καταλαμβάνουν θέσεις ευθύνης με πολιτικά και όχι αξιοκρατικά κριτήρια.

Σαφώς πρέπει να θεσπισθεί πιο αποτελεσματικός τρόπος αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων, γιατί σχεδόν όλοι έχουν αξιολογηθεί ως άριστοι, γεγονός που δυσχεραίνει την αξιοκρατική προώθηση ικανών υπαλλήλων.

Είναι επίσης γεγονός ότι εκτός από τις παρεμβάσεις των πολιτικών και οι συνδικαλιστές οργανώσεις παρεμβαίνουν στη λήψη υπηρεσιακών αποφάσεων, με τραγικό παράδειγμα, όπως γράφτηκε στα ΜΜΕ η με παρεμβολή συνδικαλιστή τοποθέτηση του ανεπαρκούς σταθμάρχη Λάρισας σε καίρια θέση, αλλά και η λήψη αναρρωτικής αδείας χωρίς ιατρική εξέταση.

Δεν μπορώ όμως να αντιληφθώ τις αποφάσεις των συνδικαλιστών για την κήρυξη πολυήμερων απεργιών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς για λόγους διαμαρτυρίας, που είχε σαν αποτέλεσμα την τεράστια ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού.

Το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών κατέδειξε την ανεπάρκεια του Δημοσίου Τομέα για την ικανοποιητική παροχή υπηρεσιών, αλλά κυρίως τη διαχρονική ανεπάρκεια της πολιτικής ηγεσίας για την εμπρόθεσμη εκτέλεση και παρακολούθηση μακροπρόθεσμων σχεδιασμών, τον έλεγχο της λειτουργίας των υπηρεσιών και του κόστους των έργων, που σχεδόν πάντα υπερβαίνουν τους προϋπολογισμούς τους.

Σαφώς σε πολλούς τομείς απαιτούνται βαθιές τομές, που οι πολιτικές ηγεσίες τις έχουν μελετήσει και τις γνωρίζουν, αλλά δεν τολμούν να τις εφαρμόσουν για λόγους πολιτικού κόστους και έτσι το ντοβλέτι μας θα σέρνεται αιώνια. Αυτό όμως έχει προκαλέσει στους πολίτες πίκρα και απογοήτευση, που μετά το δυστύχημα στα Τέμπη εξελίσσεται σε υποβόσκουσα οργή

Λέανδρος Τ.Ρακιντζής

Αρεοπαγίτης ε.τ.



πηγή:https://www.huffingtonpost.gr/entry/kolokotrones-toeto-to-ntovlepi-oete-ftianetai-oete-chalietai-aionios-tha-sernetai_gr_640ee541e4b0bc5cb64b8fe1












Ε.Α.Α.Σ: - Ενημέρωση ΥΕΘΑ για τις απαράδεκτες αιτιάσεις Ε.Α.Α.Ν και Ε.Α.Α.Α - Δείτε τις προτάσεις της Ένωσης και τα μερίσματα στους τρεις κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων το 2022

 


ΘΕΜΑ: Κατανομή Πόρων Προερχομένων από την Κράτηση 4% επί των Εξοπλιστικών Προγραμμάτων των ΕΔ της Ελλάδος.

ΣΧΕΤ : α. Έγγραφο Ε.Α.Α.Α/ 9 Μαρ 2023

            β. Η από 14 Μαρ 2023 κοινή ανακοίνωση Ε.Α.Α.Α και Ε.Α.Α.Ν


Κύριε Υπουργέ Εθνικής Αμύνης,

Κύριε Αναπληρωτά Υπουργέ Οικονομικών,

1. Στις 09 Μαρ 2023 η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας (Ε.Α.Α.Α.) απέστειλε το (α) σχετικό με το οποίο σχολιάζει τις ενέργειες της Ενώσεως Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (Ε.Α.Α.Σ.) όσον αφορά τον τρόπο κατανομής της κράτησης του 4% επί των εξοπλιστικών προγραμμάτων των τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.

2. Στις 14 Μαρ 2023 οι Ε.Α.Α.Α. και Ε.Α.Α.Ν. με το (β) σχετικό εξέδωσαν κοινή ανακοίνωση την οποία διένειμαν και σε διάφορους διαδικτυακούς ιστοτόπους (www.staratalogia.gr) που ασχολούνται με τα πάσης φύσεως Στρατιωτικά θέματα. Χαιρόμαστε που με αυτόν τον τρόπο ανοίγει δημόσιος διάλογος για το σοβαρό αυτό θέμα και δίνεται η ευκαιρία για άλλη μια φορά να κατατεθούν επιχειρήματα από όλες τις πλευρές. Η Ε.Α.Α.Σ. τα έχει καταθέσει πολλάκις και δεν έχει μέχρι στιγμής αναγνωρίσει ουσιώδη αντεπιχειρήματα. Αισθανόμαστε οπωσδήποτε την ανάγκη έγγραφης απάντησης στα διαλαμβανόμενα στα ανωτέρω σχετικά, ώστε να συνεξετασθούν οι καταγραφόμενες απόψεις.

3. Από την αρχή της θητείας του το παρόν ΔΣ της Ε.Α.Α.Σ. έθεσε δια των εκπροσώπων του στο Συντονιστικό Συμβούλιο των τριών (3) θεσμικών Ενώσεων Αποστράτων την πρόθεσή του να εγείρει για άλλη μια φορά το θέμα της δίκαιης κατανομής των πόρων που προέρχονται από τα εξοπλιστικά προγράμματα σε όλους του Απόστρατους των ΕΔ ανεξαρτήτως σε ποιον Κλάδο υπηρέτησαν τη θητεία τους. Το Συντονιστικό δεν ανταποκρίθηκε θετικά, αλλά αυτό δεν ήταν δυνατό να εμποδίσει την Ε.Α.Α.Σ. να παρουσιάζει πάγια και διαρκή αιτήματα των αποστράτων του Στρατού Ξηράς, που χρονίζουν εδώ και δεκαετίες και να προχωρεί σε δράσεις διεκδίκησής τους. Το Συντονιστικό ουδέποτε παρακάμφθηκε, όπως ισχυρίζονται οι συνάδελφοι στα (α) και (β) σχετικά διότι είναι τελείως αναρμόδιο να εγκρίνει ή να απορρίψει αυτοτελείς ενέργειες και δράσεις της Ε.Α.Α.Σ.

4. Στο (α) σχετικό θίγεται και η άλλη πρόταση της Ε.Α.Α.Σ. που αφορά εσωτερικό θέμα του ΜΤΣ και συγκεκριμένα τη δημιουργία δύο λογαριασμών στο εσωτερικό του Ταμείου, ενός για το ΣΞ και ενός για την ΕΛ.ΑΣ., οι οποίοι θα έχουν τα έσοδα που παρέχονται από ΣΞ, ΕΛ.ΑΣ. και κοινή περιουσία και θα αποδίδουν ο κάθε λογαριασμός τα ανάλογα μερίσματα. Με ικανοποίηση διαβάσαμε την συμφωνία της Ε.Α.Α.Α. με την πρότασή μας. Βέβαια η υλοποίηση αυτής συναρτάται με την πρόταση της αναλογικής κατανομής του 4%, αλλά δεν την ακυρώνει. Η αναλογική κατανομή του 4% έχει τη δική της αυτόνομη έννοια και οι δύο έχουν ξεχωριστές αιτιολογικές σκέψεις και λειτουργούν συμπληρωματικά

5 Στο (β) σχετικό αναγράφεται αυτολεξεί η φράση «Τα αναγραφόμενα αιτήματα στην προκήρυξη του συλλαλητηρίου είναι άκρως διχαστικά, στρέφονται ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ και ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΑ». Εις απάντηση των χαρακτηρισμών αυτών η Ε.Α.Α.Σ. παραθέτει αυτούσιο το συγκριτικό πίνακα των διανεμομένων σήμερα μερισμάτων από κάθε Μετοχικό Ταμείο και αφήνει τους συναδέλφους των ΕΔ αλλά και τους ταγούς της Πολιτείας να κρίνουν το απαράδεκτο και αδικαιολόγητο των αιτημάτων της Ε.Α.Α.Σ

Αναλυτικά οι παροχές των Μετοχικών Ταμείων στους τρεις (3) κλάδους

Των Ενόπλων Δυνάμεων το 2022 έχουν ως εξής:

Ποσά σε ευρώ

ΜΤΣ

ΜΤΝ

ΜΤΑ

ΒΑΘΜΟΣ

ΜΕΡΙΣΜΑ

ΒΑΘΜΟΣ

ΜΕΡΙΣΜΑ

ΒΑΘΜΟΣ

ΜΕΡΙΣΜΑ

Α/ΓΕΣ

203,77

Α/ΓΕΝ

416,47

Α/ΓΕΑ

432,90

ΥΠΤΓΟΣ

155,58

ΥΠΝΧΟΣ

327,06

ΥΠΤΧΟΣ

374,40

ΣΧΗΣ

137,63

ΠΧΟΣ

247,21

ΣΜΧΟΣ

327,60

ΤΧΗΣ

113,69

ΠΧΗΣ

201,72

ΕΠΓΟΣ

280,80

ΥΠΛΓΟΣ

74,80

ΑΝΘΧΟΣ

175,68

ΥΠΣΓΟΣ

234,00

ΑΝΘΣΤΗΣ

53,85

ΑΝΘΣΤΗΣ

155,08

ΑΝΘΣΤΗΣ

210,60

 

6. Η Ε.Α.Α.Σ. συμφωνεί με την ενοποίηση των ΜΤ, θεωρεί ότι οι δύο προτάσεις της για την αναλογική κατανομή του 4% από τα εξοπλιστικά προγράμματα και της δημιουργίας δύο λογαριασμών στο εσωτερικό του ΜΤΣ κινούνται προς διευκόλυνση αυτού του μείζονος αντικειμενικού σκοπού και συνηγορεί εντόνως προς αυτή την κατεύθυνση με τις εξής προϋποθέσεις :

   α. Να παραμείνουν στο υπό σύσταση Μετοχικό Ταμείο Ε.Δ. μόνο οι προερχόμενοι από τις ΕΔ και σχετιζόμενοι με το ΥΠΕΘΑ μετοχομερισματούχοι.

   β. Να μελετηθεί η ενοποίηση του σύνολου των περιουσιακών στοιχείων τους.

   γ. Στις προκαταρκτικές εργασίες να μετέχουν εκπρόσωποι των τριών(3) Μετοχικών Ταμείων και των τριών (3) Ενώσεων Αποστράτων.

7. Οι προτάσεις της Ε.Α.Α.Σ. δεν κινούνται με βάση κλαδικά μικροσυμφέροντα και αντισυναδελφικές προθέσεις αντίθετα, υπηρετούν τη λογική, το κοινό αίσθημα δικαίου και την εφαρμοσθείσα πρακτική της Πολιτείας σε ανάλογα ζητήματα άλλων κλάδων δημοσίων λειτουργών αφού αποτελεί υποχρέωση της πολιτικής ηγεσίας να λάβει τις δέουσες αποφάσεις στηριζόμενη σε αυτούς τους άξονες.

8. Στο σημείο αυτό κρίνεται σκόπιμο να τονισθεί ότι οι αμυντικές δαπάνες και τα εξοπλιστικά προγράμματα, γίνονται από το ΥΠΕΘΑ και όχι από τα Γενικά Επιτελεία, επ’ ωφελεία της Εθνικής Άμυνας και φυσικά ούτε επιλεκτικά και μεροληπτικά υπέρ των εν αποστρατεία αξιωματικών του ΠΝ και της ΠΑ.

9. Δεν είναι δυνατόν να έχουν ενοποιηθεί επιτυχώς ταμεία και επαγγέλματα τόσο διαφορετικά μεταξύ τους υπό τον ΕΦΚΑ, όπως έμποροι, γιατροί, δικηγόροι, δημόσιοι και ιδιωτικοί υπάλληλοι, στρατιωτικοί, εκπαιδευτικοί κ.α. και να μην μπορούν να ενοποιηθούν τρία μετοχικά ταμεία σε ένα και να παραμένουν σε καθεστώς ομηρίας λόγω συντεχνιακών προνομίων των μερισματούχων τους.

Απαιτείται ΜΟΝΟ πολιτική βούληση για να πράξετε το ορθό και δίκαιο.

 

Αντγος ε.α Σταύρος Κουτρής

Ακριβές Αντίγραφο

Πρόεδρος Ε.Α.Α.Σ.

  
  
 

Ανχης ε.α Χρήστος Χρηστίδης

 

Δνων Συμβουλος Ε.Α..Α.Σ.

 
 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ

Αποδέκτες για Ενέργεια

ΥΕΘΑ, κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο

ΑΝΥΠΟΙΚ, κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη

Αποδέκτες για Πληροφορία

YΦΕΘΑ, κ Νικόλαο Χαρδαλιά

Α/ΓΕΕΘΑ, Σγο κ. Κωνσταντίνο Φλώρο

Α/ΓΕΣ, Αντγο κ. Άγγελο Χουδελούδη

Α/ΓΕΝ, Αντχο κ. Ιωάννη Δρυμούση

Α/ΓΕΑ, κ. Απτχο κ. Θεμιστοκλή Μπουρολιά

ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΥΠΕΘΑ, κ. Αντώνιο Οικονόμου

ΓΔΟΣΥ (Γεν. Δντη)

ΜΤΣ - ΜΤΝ - ΜΤΑ

Ε.Α.Α.Σ. – Ε.Α.Α.Ν. – Ε.Α.Α.Α.

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΑ Ε.Α.Α.Σ.




Τετάρτη 15 Μαρτίου 2023

Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ: - Έρχομαι για να δημιουργήσω - Κάλυψε τον Τόσκα, "έκρυψε" τον Σπίρτζη, "κατάπιε" τον Πολάκη




 

Αρκετά και… ενδιαφέροντα είχε η πρώτη εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη του Αλέξη Τσίπρα μετά την τραγωδία των Τεμπών, την οποία παραχώρησε στο MEGA το βράδυ της Τρίτης. 

Ο Αλέξης Τσίπρας, ερωτώμενος για τις ευθύνες του σχετικά με την κατάσταση των σιδηροδρόμων, καλύφθηκε πίσω από το… μικρό διάστημα της διακυβέρνησής του, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Βρισκόμαστε μπροστά σε μια διαπίστωση ότι αυτό το κράτος που έχει στηθεί εδώ και πολλά χρόνια, είναι κράτος που δεν προσφέρει τη στοιχειώδη ασφάλεια. Να αναλάβω την ευθύνη που μου αναλογεί. Κυβερνήσαμε 4 από τα 49 χρόνια της Μεταπολίτευσης. Και να θέλαμε να κάνουμε προσλήψεις, δεν μπορούσαμε. Αυτό το κράτος δεν το φτιάξαμε εμείς, έχουμε όμως την ευθύνη να το διορθώσουμε». Το μερίδιο της ευθύνης που αναγνώρισε ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ στον εαυτό του και το κόμμα του φτάνει, δηλαδή, στο… 8,33%. 

Ερωτηθείς σχετικά με τις καθυστερήσεις της σύμβασης 717, ο Αλέξης Τσίπρας απάντησε αρχικά πως η ολοκλήρωσή της δεν έγινε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ καθώς «δεν λάμβανε υπόψη πραγματικά δεδομένα» και πως, ως εκ τούτου, η κυβέρνησή του «προχώρησε την υλοποίησή της, αναγκάστηκε όμως σε συμπληρωματική σύμβαση». 

Απαντώντας ακόμα σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ, για τον οποίο έχει δεχθεί αρκετή κριτική, μίλησε για «εξαναγκαστική ιδιωτικοποίηση» καθώς όπως ανέφερε υπήρχαν «κυρώσεις 15 δισ. ευρώ» και είπε πως διαπραγματεύτηκε «το δίκτυο να μείνει στο Δημόσιο». Δυσκολεύεται, βέβαια, να αντιληφθεί κανείς πως αυτό είναι ένα επιχείρημα υπέρ και όχι εναντίον του, από τη στιγμή που το δίκτυο είναι το κοστοβόρο κομμάτι των σιδηροδρόμων και το μεταφορικό έργο εκείνο που καρπώνεται το κέρδος… 

O «άφαντος» 

Το όνομα του Χρήστου Σπίρτζη, υπουργού Μεταφορών και Υποδομών των κυβερνήσεων του Αλέξη Τσίπρα καθ’ όλη τη διάρκεια των 4,5 χρόνων διακυβέρνησής του, δεν ακούστηκε ποτέ στη συνέντευξη, αν και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ δανείστηκε κάτι από την εμφάνιση του υπουργού του στη δική του τηλεοπτική συνέντευξη στον ΣΚΑΪ. Και αυτό ήταν το… δάσος από χαρτιά που κουβαλούσε μαζί του για να απαντά σε ερωτήσεις επί των πεπραγμένων του. 

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα να απαντήσει γιατί ζητά επιτακτικά την απόσυρση του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Καραμανλή από τα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας, την ίδια ώρα που εκείνος είχε διατηρήσει στα ψηφοδέλτια του ΣΥΡΙΖΑ τον παραιτηθέντα για τη διαχείριση στο Μάτι, Νίκο Τόσκα. Για να καλύψει τόσο τον εαυτό του όσο και τον πρώην υπουργό του, πέταξε την μπάλα στην εξέδρα λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εδώ έχουμε εξαφάνιση Καραμανλή, όχι παραίτηση όπως του Τόσκα. Έχουμε την εξαφάνιση υπουργού, που εδώ και 16 μέρες δεν έχει εμφανιστεί για εξηγήσεις και οι εκλογές είναι σε 30 μέρες». 

Παραδέχτηκε τις δημοσκοπήσεις 

Ο Αλέξης Τσίπρας παραδέχτηκε εμμέσως πλην σαφώς την αξιοπιστία των δημοσκοπήσεων, αποδεχόμενος ότι ο ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται μεν πίσω από τη Νέα Δημοκρατία, όμως «στα όρια του στατιστικού λάθους», τονίζοντας παράλληλα πως «ο στόχος να βγει πρώτος ο ΣΥΡΙΖΑ είναι απολύτως εφικτός». 

Ερωτώμενος αν προτίθεται σε περίπτωση ανάληψης της διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ να πάει σε εξεταστική ή προανακριτική επιτροπή για την τραγωδία στα Τέμπη, απέφυγε και πάλι να απαντήσει ξεκάθαρα λέγοντας πως «παρά το γεγονός ότι με έχουν απογοητεύσει πάρα πολύ διάφοροι δικαστικοί λειτουργοί, έχω εμπιστοσύνη στον θεσμό», για να αυτοαναιρεθεί λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, ζητώντας την παραίτηση του Ισίδωρου Ντογιάκου, τονίζοντας ότι θα έκανε το ίδιο αν ήταν στη θέση του εισαγγελέα. 

Θολή, αλλά δηλωτική των προθέσεών του για παραμονή στην ηγεσία του κόμματος ακόμα και μετά από νέα εκλογική ήττα, ήταν η απάντησή του στο αν προτίθεται να κινήσει διαδικασίες διαδοχής του σε περίπτωση που ηττηθεί. «Αν το κόμμα μου είχε την άποψη ότι ο Τσίπρας είναι το πρόβλημα της ήττας το 2019, θα είχα αποχωρήσει και θα έγραφα βιβλία», ανέφερε, πετώντας το μπαλάκι στις… συλλογικές διαδικασίες. 

Στις ίδιες, δηλαδή, που άφησε και τις αποφάσεις για τον Παύλο Πολάκη, στο θέμα του οποίου μοιάζει να έχει μαλακώσει τη θέση του αρκετά. «Τα δημοκρατικά κόμματα έχουν διαδικασίες, έχουν συλλογικά όργανα. Εγώ είχα την ευθύνη όταν ο Πολάκης υπέπεσε σε παράπτωμα να τον παραπέμψω. Δεν είναι τώρα η ώρα, την ώρα του πένθους, θα τα λύσουμε συλλογικά. Να ξεκαθαρίσω πάντως ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έρχεται για να εκδικηθεί. Έρχεται για να δημιουργήσει», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας



πηγή:https://www.political.gr/wp-content/uploads/2023/03/POLITICAL-593.pdf







 χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας.  

Αντέχει το επιτελικό κράτος;


 

 Tο προφίλ της κυβέρνησης Μητσοτάκη – ή έστω μέρος αυτής– είναι εγγύτερα στη ρήξη με τις παθογένειες του παρελθόντος, σε σχέση με αυτό του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι βαριά πληγωμένο το επιτελικό κράτος και ίσως να μην μπορέσει ποτέ να επανέλθει. Δεν παύει, όμως, να βρίσκεται, τουλάχιστον θεωρητικά, εγγύτερα στα παλλαϊκά αιτήματα των ημερών

Πιέρρος Ι. Τζανετάκος

Προσεγγίζοντας την πρωθυπουργία Μητσοτάκη από την οπτική της πολιτικής επιστήμης, αν υπάρχει μια τομή –θεσμική και ουσιαστική– αυτή είναι το «επιτελικό κράτος». Βασικός στόχος ήταν η επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου, κυρίως δια της υπέρβασης της ελληνικής γραφειοκρατίας, όχι απλώς των δημοσίων υπηρεσιών, αλλά και των εμποδίων που πολλές φορές θέτουν οι μηχανισμοί των ίδιων των υπουργείων. 

Επιχειρήθηκε να στηθεί μια καγκελαρία, γεγονός που η αλήθεια είναι ότι ενόχλησε πολλούς εντός της Νέας Δημοκρατίας. Πολλοί από αυτούς συμπεριλαμβάνονται στους κορυφαίους, που στο πρώτο Υπουργικό Συμβούλιο, τον Ιούλιο του 2019, βρήκαν στη θέση τους έναν μπλε φάκελο και γνωρίστηκαν εκ του σύνεγγυς με τους επιτελικούς του Μεγάρου Μαξίμου. Αυτούς στους οποίους και θα έπρεπε να αναφέρονται. Αν, τουλάχιστον, καλούνταν. 

Σε μια ανέφελη θητεία, όπως φαινόταν ότι θα είναι αυτή του Μητσοτάκη, με διακυβεύματα την ανόρθωση της οικονομίας, τη μείωση των φόρων, την προσέλκυση επενδύσεων και ένα γενικότερο «νοικοκύρεμα» στο κράτος, όλα θα ήταν ευκολότερα. Μέσα, όμως, σε λίγους μήνες τα πράγματα άλλαξαν. Πρώτα ήρθε η υβριδική επίθεση των Τούρκων στον Εβρο, ακολούθησε ο κορονοϊός και ύστερα η παραλίγο ένοπλη κρίση πέριξ του Καστελλόριζου.

 Η ανταπόκριση του επιτελικού κράτους ήταν κάτι παραπάνω από καλή. Ειδικά στην πρώτη φάση διαχείρισης της πανδημίας, όταν η δημόσια διοίκηση κλήθηκε να αντιμετωπίσει ηλεκτρονικά μια σειρά από διαδικασίες. Επιδόματα, εμβόλια, εξ αποστάσεως επαφή του πολίτη με τις δημόσιες υπηρεσίες κλπ. 

Την περίοδο εκείνη η κυβέρνηση πιστώθηκε πολλά. Αυτά, όμως, που ακολούθησαν ήταν ακόμα περισσότερα κι έμοιαζαν να κλιμακώνονταν ραγδαία, πηγαίνοντας από το κακό στο χειρότερο. Η «Μήδεια», ο εγκλωβισμός στην Αττική Οδό, οι φωτιές στην Πάρνηθα και στην Εύβοια, οι παρακολουθήσεις, και τώρα τα Τέμπη. Ολα χτύπησαν κατευθείαν στον πυρήνα του Μαξίμου, στο επιτελικό κράτος. Σαν να έφτασε η ώρα της χρέωσης. 

Όταν δυο τρένα συγκρούονται κινούμενα στην ίδια γραμμή και 57 άνθρωποι σκοτώνονται ακαριαία σε συνθήκες πραγματικής κόλασης, τότε το οποιοδήποτε αφήγημα περί αποτελεσματικότητας πάει περίπατο – ακόμα και αν η σύγκριση με τους προηγούμενους είναι σαν να κλέβεις εκκλησία. Κι αν, όσο περνούν οι ημέρες, θα περίμενε κανείς ότι τα εύλογα πάθη και κυρίως η οργή κάπως θα καταλάγιαζαν, τελικά είναι να αναρωτιέσαι, αρκετά απελπισμένος: πόσο επιτελικό μπορεί να είναι κράτος που δεν γνωρίζει ούτε κατ’ ελάχιστον το πραγματικό χάος που επικρατεί σε έναν οργανισμό μεταφορών; Δεν μιλάμε για το υπόγειο κάποιας ΔΟΥ ή για μια πολεοδομία των Αθηνών. Μιλάμε για τα τρένα που μεταφέρουν καθημερινά πολλές εκατοντάδες Ελληνες. 

Προκύπτει, πάντως, ένα ερώτημα, παραπάνω από διαχρονικό: Υπάρχει κανείς που να μπορεί να τα βάλει με το βαθύ ελληνικό κράτος και να υπερκεράσει την εσωστρέφεια, τον παραλογισμό, την ευθυνοφοβία, την ακινησία, την κακώς εννοούμενη αυτοπροστασία, την οχύρωση πίσω από δήθεν θεσμικές δικλείδες; Με λίγα λόγια, είναι ικανός κάποιος να ανατρέψει όλες αυτές τις προαιώνιες αγκυλώσεις, τις οποίες όλοι γνωρίζουμε αλλά φαντάζουν αδύνατο να καταπολεμηθούν; Τις αγκυλώσεις, οι οποίες ήρθαν στην επιφάνεια με αφορμή το σιδηροδρομικό δυστύχημα; Όπως έρχονται και ξαναέρχονται σε κάθε τέτοια περίπτωση. Και μας εκνευρίζουν, μας θυμώνουν, μας πεισμώνουν, μας εμπνέουν για να κάνουμε αλλαγές και, τελικά, ξεχνιούνται πανηγυρικά με το πρώτο πέρασμα του χρόνου. Και στο τέλος βαφτίζονται «κακοδαιμονίες». 

Το ακούσαμε από τον Πρωθυπουργό, σίγουρα θα το ακούσουμε και από την αντιπολίτευση. Μετά την αλληλοεπίρριψη ευθυνών, είναι βέβαιο ότι ο προεκλογικός λόγος θα περιτριγυρίζει τις μεταρρυθμιστικές ικανότητες και τη διάθεση των υποψηφίων να φτάσουν έως τη ρίζα του κακού, και φυσικά να την ξεριζώσουν. 

Πράγματι, το προφίλ της κυβέρνησης –ή έστω μέρους αυτής– είναι εγγύτερα στη ρήξη με τις παθογένειες του παρελθόντος, σε σχέση με αυτό του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι βαριά πληγωμένο το επιτελικό κράτος και ίσως να μην μπορέσει ποτέ να επανέλθει. Δεν παύει, όμως, να βρίσκεται, τουλάχιστον θεωρητικά, εγγύτερα στα παλλαϊκά αιτήματα των ημερών. 

Μπορεί το επιτελικό κράτος, τόσο ως θεσμός, όσο και ως επί του πεδίου πολιτικό εργαλείο, να πάει λίγο στην άκρη, αλλά όπως ήρθαν τα πράγματα ο Μητσοτάκης, θέλοντας και μη, θα ζήσει ή θα πεθάνει πολιτικά με το μεταρρυθμιστικό αφήγημα. Αυτό θα είναι η αιχμή του δόρατος στην προσπάθεια να κερδίσει ξανά την εξουσία. Αυτό, μαζί και ο ίδιος, θα είναι οι πρώτοι που θα αμφισβητηθούν στο εσωτερικό αν το επερχόμενο αποτέλεσμα δεν είναι το ευκταίο. 

Πράγματι, κατά τη διάρκεια των ετών που πέρασαν έγιναν σημαντικές παρεμβάσεις προς την κατεύθυνση εκσυγχρονισμού του κράτους. Εγιναν, όμως, και πολλές αστοχίες. Το επιτελείο του Μαξίμου έχει μπροστά του δύο μήνες για να αποδείξει ότι η Νέα Δημοκρατία μπορεί να είναι αυτή που θα πραγματοποιήσει την πολυπόθητη τομή με το παρελθόν. 

Πέραν αυτών, όμως, υπάρχει και μια άλλη παράμετρος που αλλάζει το παιχνίδι. Από εδώ και στο εξής δεν αρκεί να θέλεις –ή έστω να δείχνεις ότι θέλεις– να αφήσεις πίσω την παλιά Ελλάδα. Πρέπει να το θέλει και αυτός με τον οποίο θα συγκυβερνήσεις. Διότι αν κανείς νομίζει ότι μετά τις κάλπες του 2023 θα είναι αυτοδύναμος, μάλλον δεν αντιλαμβάνεται τους όρους του νέου παιχνιδιού. 



Πηγή: Protagon.gr



Τραγωδία στα Τέμπη: - Η Hellenic Train καταβάλλει προκαταβολές για την κάλυψη των άμεσων οικονομικών αναγκών, στις οικογένειες των θανόντων επιβατών - Τα ποσά προκαταβολής


 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 15/03/2023, 17:47

Στο πλαίσιο της δεδομένης απόφασης της Διοίκησης της Hellenic Train να καταβάλλει προκαταβολές για την κάλυψη των άμεσων οικονομικών αναγκών, τόσο των οικογενειών των θανόντων επιβατών του σιδηροδρομικού δυστυχήματος της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC 62 της 28ης Φεβρουαρίου 2023, όσο και των τραυματιών-επιβατών του ιδίου δυστυχήματος, χωρίς αυτό να συνιστά σε καμία περίπτωση αποδοχή ευθύνης από την πλευρά της εταιρείας σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 1371/2007αλλά τόσο για λόγους ιδιαίτερης κοινωνικής ευαισθησίας όσο και λαμβάνοντας υπόψη την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και Πρακτική σε ανάλογα σιδηροδρομικά δυστυχήματα,  ανακοινώνεται σήμερα η διαδικασία και οι λεπτομέρειες καταβολής των σχετικών προκαταβολών ως ακολούθως :


H Hellenic Train θα καταβάλλει:

  1. Στις οικογένειες των θανόντων επιβατών προκαταβολή ποσού € 42.000,00
  2. Στους τραυματισθέντες επιβάτες, ανεξαρτήτως σοβαρότητας του τραυματισμού  προκαταβολή ποσού (α) € 5.000,00 εάν κατά στην ημερομηνία αυτής της ανακοίνωσης δεν νοσηλεύονται σε οποιοδήποτε νοσηλευτικό ίδρυμα ή κλινική και (β) € 10.000,00 εάν κατά την ημερομηνία αυτής της ανακοίνωσης παραμένουν νοσηλευμένοι σέ οποιοδήποτε νοσηλευτικό ίδρυμα ή κλινική και προς τον σκοπό της κάλυψης άμεσων οικονομικών  αναγκών όλων των ανωτέρω παρά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Νομοθεσία δεν προβλέπει συγκεκριμένο ποσό ελάχιστης προκαταβολής.
  3. Στις οικογένειες των θανόντων, στους τραυματίες και στους λοιπούς επιβάτες της ανω αμαξοστοιχίας κατά την στιγμή τού δυστυχήματος, αποζημίωση ποσού € 300,00 για τις πάσης φύσεως αποσκευές τους, περιλαμβανομένων χειραποσκευών, προσωπικών αντικειμένων και ζώων.

 

Για την καταβολή των ανωτέρω ποσών, προς απλοποίηση και την επιτάχυνση των διαδικασιών οι δικαιούχοι θα πρέπει να προσκομίσουν στην Hellenic Train τα ακόλουθα δικαιολογητικά :

1. Οι δικαιούχοι των προκαταβολών εξαιτίας θανάτου θα πρέπει να προσκομίσουν πρωτότυπο ή νομίμως επικυρωμένο αντίγραφο Πιστοποιητικού Εγγυτέρων Συγγενών. Αρκεί ένας εκ των αναφερομένων στο ανωτέρω Πιστοποιητικό να προσκομίσει αυτό, υπογράφοντας Υπεύθυνη δήλωση είτε θεωρημένη από ΚΕΠ είτε εκδοθείσα μέσω  gov.gr ότι ενεργεί για λογαριασμό και των λοιπών αναφερομένων στο ως άνω Πιστοποιητικό συγγενών καθώς και κάθε άλλου τυχόν νόμιμου κληρονόμου.

2. Οι δικαιούχοι των προκαταβολών εξαιτίας τραυματισμού τους αρκεί να συμπεριλαμβάνονται στους επίσημους καταλόγους τραυματιών  και να προσκομίσουν (α) είτε Αστυνομικό Δελτίο Ταυτότητας (ΑΔΤ) είτε οποιοδήποτε άλλο δημόσιο έγγραφο ταυτοπροσωπίας (π.χ. διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης κ.ά.), (β) έγγραφο που πιστοποιεί το ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ τους και (γ) έγγραφο εισαγωγής τους σέ νοσηλευτικό ίδρυμα ή κλινική, καθώς και το τυχόν εξιτήριο και (δ) το εισιτήριό τους, εφόσον αυτό υπάρχει.

3.         Σε σχέση με τις χειραποσκευές, προσωπικά αντικείμενα και ζώα οι δικαιούχοι αρκεί να προσκομίσουν είτε Αστυνομικό Δελτίο Ταυτότητας (ΑΔΤ) είτε οποιοδήποτε άλλο δημόσιο έγγραφο ταυτοπροσωπίας (π.χ. διαβατήριο, δίπλωμα οδήγησης), καθώς και το εισιτήριο, εφόσον αυτό υπάρχει

 

Οι δικαιούχοι όλων των ανωτέρω κατηγοριών μπορούν να υποβάλουν κάθε απαιτούμενο κατά τα ανωτέρω δικαιολογητικό υπό μορφή επικυρωμένου φωτοαντίγραφου στην ειδική προς τούτο ηλεκτρονική υπηρεσία – ειδική ηλεκτρονική διεύθυνση υποδοχής αιτημάτων : claims@hellenictrain.gr μαζί με πλήρη στοιχεία επικοινωνίας τους (ονοματεπώνυμο, διεύθυνση κατοικίας, ηλεκτρονική διεύθυνση-email, τηλέφωνο).  

 

Εκτός από όλα τα ανωτέρω η Hellenic Train έχει δημιουργήσει ειδική ομάδα, η οποία βάσει των υπαρχουσών καταστάσεων των δικαιούχων όλων των ανωτέρω κατηγοριών, θα αναλάβει τη διαχείριση των αιτημάτων των κατ΄ ιδίαν δικαιούχων για την διευκόλυνση υλοποίησης όλων των ανωτέρω μέτρων.

 

Τέλος, σημειώνεται ότι παρά το γεγονός ότι η ανθρώπινη ζωή δεν μπορεί να αποτιμηθεί σε οποιαδήποτε χρηματική παροχή εντούτοις η απόφαση της Εταιρείας, των άνω προκαταβολών υπερβαίνει τις ελάχιστες υποχρεώσεις που προβλέπονται για τη σιδηροδρομική επιχείρηση από τον υπ΄ αριθμόν 1371/2007 Ευρωπαϊκό Κανονισμό σχετικά με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των επιβατών, σιδηροδρομικών γραμμών.Σύμφωνα με το άρθρο 13 του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 1371/2007 (ΕΚ), προβλέπεται η καταβολή προκαταβολών (και μόνον) εκ μέρους της σιδηροδρομικής επιχείρησης σε περίπτωση τραυματισμού ή θανάτου επιβάτη, η οποία αφορά στην κάλυψη των άμεσων οικονομικών αναγκών. Η εν λόγω προκαταβολή δεν δύναται να είναι μικρότερη του ποσού των 21.000€, σε περίπτωση θανάτου επιβάτη, ενώ για την περίπτωση τραυματισμού επιβάτη, προβλέπεται μεν η υποχρέωση καταβολής προκαταβολής στον τραυματισθέντα επιβάτη, αλλά δεν ορίζεται ελάχιστο ποσό προκαταβολής. Επίσης, ρητά επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με το ανωτέρω άρθρο 13 του εν λόγω Κανονισμού, η εν λόγω προκαταβολή δεν συνιστά σε καμία περίπτωση αναγνώριση τυχόν ευθύνης της σιδηροδρομικής επιχείρησης. Σημειώνεται ότι στο πεδίο εφαρμογής της ανωτέρω διάταξης (άρθρο 13 ΕΚ 1371/2007) δεν εμπίπτει η κατηγορία των μη τραυματισμένων επιβατών.

 

Χειμερινή Εκπαίδευση της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ)

Από 6 έως 17 Φεβρουαρίου 2023 η Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ), διεξήγαγε χειμερινή εκπαίδευση – διαβίωση στο Περτούλι Τρικάλων ενώ οι Σπουδαστές της ΙΙας Τάξης πραγματοποίησαν και εκπαίδευση στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ορεινού Αγώνα Χιονοδρόμων (ΚΕΟΑΧ) στον Όλυμπο.

Το πρόγραμμα της εκπαίδευσης, το οποίο παρακολούθησαν και 5 στελέχη της Γαλλικής Σχολής Υπαξιωματικών (Ècole Nationale des sous-Officiers d’Active), περιελάμβανε αντικείμενα εκμάθησης τεχνικών επιβίωσης και διεξαγωγή ασκήσεων μικρών κλιμακίων υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Το ίδιο χρονικό διάστημα Σπουδαστές της ΙΙΙης Τάξης πραγματοποίησαν εκπαίδευση στο Σχολείο Παροχής Α’ Βοηθειών, στο Πεδίο της Μάχης (TCCC), που διεξήχθη στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ειδικών Δυνάμεων (ΚΕΕΔ).

#ΕλληνικόςΣτρατός, #HellenicArmy



 

Από 6 έως 17 Φεβρουαρίου 2023 η Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ), διεξήγαγε χειμερινή εκπαίδευση – διαβίωση στο Περτούλι Τρικάλων ενώ οι Σπουδαστές της ΙΙας Τάξης πραγματοποίησαν και εκπαίδευση στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ορεινού Αγώνα Χιονοδρόμων (ΚΕΟΑΧ) στον Όλυμπο.

Το πρόγραμμα της εκπαίδευσης, το οποίο παρακολούθησαν και 5 στελέχη της Γαλλικής Σχολής Υπαξιωματικών (Ècole Nationale des sous-Officiers d’Active), περιελάμβανε αντικείμενα εκμάθησης τεχνικών επιβίωσης και διεξαγωγή ασκήσεων μικρών κλιμακίων υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες.

Το ίδιο χρονικό διάστημα Σπουδαστές της ΙΙΙης Τάξης πραγματοποίησαν εκπαίδευση στο Σχολείο Παροχής Α’ Βοηθειών, στο Πεδίο της Μάχης (TCCC), που διεξήχθη στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ειδικών Δυνάμεων (ΚΕΕΔ).

#ΕλληνικόςΣτρατός, #HellenicArmy