Παρασκευή 10 Μαρτίου 2023

Επιτροπή Ανταγωνισμού: - 361% ακριβότερα , πωλούνται στην Ελλάδα τα προϊόντα πολυεθνικών κολοσσών - Ληστεύουν τα νοικοκυριά ,στα ράφια των σούπερ μάρκετ


 Ακριβότερα έως 361% από τη φθηνότερη χώρα της Ευρώπης πωλούνται στην Ελλάδα τα απορρυπαντικά ρούχων των πολυεθνικών κολοσσών Unilever και Procter & Gamble.

Την διαπίστωση έκανε η Επιτροπή Ανταγωνισμού η οποία πραγματοποίησε έρευνα τιμών στα απορρυπαντικά Skip και Ariel που διατίθενται σε κάψουλες και σε σκόνη πλυντηρίου. Αυτό που διαπίστωσε η επιτροπή είναι ότι η τιμή του απορρυπαντικού ανά κάψουλα στην Ελλάδα είναι 0,49 ευρώ στη μεγάλη και οικονομικότερη συσκευασία, την ώρα που στην Ιρλανδία, μια από τις φθηνότερες χώρες μαζί με τη Σουηδία και τη Γερμανία, το αντίστοιχο προϊόν κοστίζει 0,21 ευρώ.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού προχώρησε στην έρευνα τιμών και στη δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων διότι από τον Ιούλιο και μετά καταγράφηκε σημαντική αύξηση του πληθωρισμού στα «προϊόντα καθαρισμού σπιτιού» στην Ελλάδα έναντι της Ευρωζώνης.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat μέχρι και τον Ιούνιο η απόκλιση ήταν μικρή, με την αύξηση να είναι 5,7% στην Ευρωζώνη και 5,8% στην Ελλάδα. Από τον επόμενο μήνα η ψαλίδα άρχισε να ανοίγει. Τον Ιούλιο η αύξηση ήταν 7,3% για την Ευρωζώνη και 8,1% στην Ελλάδα, ενώ τον Αύγουστο τα ποσοστά ήταν 8,2% και 11,4%. Τον Νοέμβριο του 2022 η αύξηση της τιμής των απορρυπαντικών στην Ελλάδα είχε φτάσει στο 13,4% και τον επόμενο μήνα σκαρφάλωσε στο 15,9%.

Με τη δημοσιοποίηση των στοιχείων η Επιτροπή Ανταγωνισμού στοχεύει και να προκαλέσει μείωση των τιμών από την πλευρά των εταιρειών, καθώς η αποκάλυψη ότι οι τιμές στην Ελλάδα είναι μεγαλύτερες σε σύγκριση με αυτές των χωρών όπου οι πολίτες έχουν μεγαλύτερο εισόδημα ίσως οδηγήσει σε αλλαγή της τιμολογιακής πολιτικής των πολυεθνικών.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν δημοσιοποίησε τα συμπεράσματα της για τις αιτίες που οδηγούν τις τιμές των απορρυπαντικών στα ύψη. Ωστόσο, αυτό δεν αποκλείει το ενδεχόμενο έρευνας για πρακτικές καρτέλ από τις δύο μεγάλες εταιρείες. Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, τρεις από τις κύριες αιτίες είναι το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς που δεν δημιουργεί κίνητρο για μεγάλο ανταγωνισμό στις τιμές, η χαμηλή διείσδυση των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και η μικρή εγχώρια παραγωγή.

Μολονότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού αποφεύγει την ερμηνεία του φαινομένου των υψηλών τιμών στα απορρυπαντικά, οι υπόλοιπες παρατηρήσεις της έχουν μεγάλο ενδιαφέρον.

– Η Ελλάδα κατατάσσεται στις χώρες όπου οι τιμές είναι υψηλές ανεξαρτήτως του μεγέθους της συσκευασίας. Η γεωγραφική θέση δεν φαίνεται να επηρεάζει, καθώς η πιο απομακρυσμένη Κύπρος έχει φθηνότερες τιμές σε σύγκριση με τη χώρα μας.

– Όταν πρόκειται για τις κάψουλες, στην Ελλάδα όσο μικρότερη είναι η συσκευασία, τόσο υψηλότερη είναι η τιμή ανά τεμάχιο. Στη συσκευασία των 14 τεμαχίων η τιμή είναι 0,66 ευρώ το τεμάχιο, ενώ σε αυτή των 54 τεμαχίων είναι 0,44 ευρώ. Στην Ολλανδία για παράδειγμα η τιμή ανά τεμάχιο δεν διαφοροποιείται.

– Οι κάψουλες Ariel είναι ακριβότερες στην Ελλάδα από 130,2% έως 270,57% σε σύγκριση με τη φθηνότερη ευρωπαϊκή χώρα. Η σκόνη πλυντηρίου πωλείται ακριβότερα από 94% έως 172% με τη μεγαλύτερη απόκλιση να εντοπίζεται στις μικρές συσκευασίες.

– Οι κάψουλες Skip πωλούνται στην Ελλάδα ακριβότερα από 113,92% έως 301,1% σε σύγκριση με τη φθηνότερη χώρα, ενώ στην περίπτωση της σκόνης πλυντηρίου πωλούνται ακριβότερα από 160% έως 361%.

Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο 9-15 Ιανουαρίου 2023 και οι τιμές είναι πριν την εφαρμογή οποιασδήποτε έκπτωσης.





πηγή:https://www.zougla.gr/money/article/listevoun-ta-nikokiria-sta-rafia-ton-souper-market





Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 10 Μαρτίου 2023, 14:12

Εξαιρετικά Επείγον "Εφαρμόστε Κωδικό Σταθμάρχης": - "Εξαφανίστε τις δηλώσεις Σπίρτζη γιατί προκαλεί ζημιά στο κόμμα"


 

Στον ΣΥΡΙΖΑ βρίσκονται σε μεγάλη απόγνωση μετά την τραγωδία των Τεμπών, αφού τα στελέχη της πρώτης γραμμής της Κουμουνδούρου εμπλέκονται με τον ένα ή τον άλλον τρόπο στη διαχρονική απαξίωση των σιδηροδρόμων. 

Για αυτό και δεν μπορούν να αρθρώσουν αξιόπιστο πολιτικό λόγο, ειδικά οι «πασοκογενείς», τους οποίους ο κ. Τσίπρας χρησιμοποιεί ως βαρέα όπλα του κόμματός του. 

Οι Γιάννης Ραγκούσης και Χρήστος Σπίρτζης είναι ιδιαιτέρως «μουδιασμένοι» το τελευταίο χρονικό διάστημα, παρά το γεγονός ότι ο κ. Ραγκούσης ως αρμόδιος τομεάρχης Μεταφορών επιχείρησε με τον Νίκο Παππά να διαδραματίσουν ρόλο «σερίφη» τις πρώτες ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα. 

Ο μεν πρώτος, ο κ. Ραγκούσης, ειδικά μετά τις αποκαλύψεις της «P» για την απόσπαση υπαλλήλου στο γραφείο του από την ήδη υποστελεχωμένη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, είναι προφανέστατα σε δύσκολη θέση. 

Ο δε Χρήστος Σπίρτζης είναι σε «τηλεοπτική καραντίνα», καθώς ως υπουργός Μεταφορών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ ήξερε τα πάντα για τις ελλείψεις σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό στον ΟΣΕ.

 Ειδικά για τον Χρήστο Σπίρτζη οι πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει ρητή εντολή από το γραφείο του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ να μην εμφανίζεται πουθενά αυτό το διάστημα και για όσο διαρκεί η κρίση με την τραγωδία των Τεμπών. 

Πού πήγε το κείμενο; 

Κατά περίεργο τρόπο, την Τετάρτη εμφανίστηκαν κάποιες δηλώσεις του κ. Σπίρτζη σε μέσα ενημέρωσης φιλικά προς το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και μάλιστα παρουσιάστηκαν ως δηλώσεις Σπίρτζη που κατακεραυνώνουν την κυβέρνηση και τον Μητσοτάκη.

 Έτσι λοιπόν το efsyn.gr φιλοξένησε τις οργισμένες απαντήσεις του Χρήστου Σπίρτζη υπό τον τίτλο «O “εξαφανισμένος” Σπίρτζης κατακεραυνώνει τη Νέα Δημοκρατία». Ένα κείμενο «ηχηρό» που περιλάμβανε απαντήσεις του κ. Σπίρτζη και με τις οποίες το σάιτ επιχειρούσε να μας πείσει ότι δεν είναι καθόλου εξαφανισμένος και ότι περνάει στην... αντεπίθεση! Μέχρις εδώ τίποτα το περίεργο. 

Όμως, λίγες ώρες μετά, όπως μπορείτε να δείτε από το σχετικό print screen, το άρθρο με τις δήθεν δηλώσεις-φωτιά του κ. Σπίρτζη είχε εξαφανιστεί από τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα! Έγινε delete από το διαχειριστικό δηλαδή. Σε απλά ελληνικά, εξαφανίστηκε το άρθρο του «εξαφανισμένου» Χρήστου Σπίρτζη. 

Προφανώς υπήρξε εντολή από το γραφείο του Αλέξη Τσίπρα να εξαφανιστούν από παντού οι όποιες δηλώσεις του κ. Σπίρτζη, αφού ακόμη και η παραμικρή παρουσία του στον δημόσιο διάλογο ρίχνει λάδι στη φωτιά δημιουργώντας μέγα πρόβλημα στο κόμμα. 

Τραγελαφικές καταστάσεις που μαρτυρούν την κατάσταση πανικού στην οποία έχει περιέλθει η Κουμουνδούρου. 

Αξίζει να σημειώσουμε ότι διόλου τυχαία ακόμη και ο Κώστας Γενιδούνιας, μέλος της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ και πρόεδρος των Μηχανοδηγών ΟΣΕ, αναγνώρισε δημοσίως διαχρονικές πολιτικές ευθύνες και για την προηγούμενη κυβέρνηση, γεγονός που καθιστά προβληματική τη ρητορική του ΣΥΡΙΖΑ ότι για όλα φταίει η «κακιά ΝΔ»



πηγή:https://www.political.gr/wp-content/uploads/2023/03/POLITICAL-590.pdf

Πέμπτη 9 Μαρτίου 2023

Συνέβη σαν Σήμερα το 1941 - Η Εαρινή Επίθεση των Ιταλών - Το θρυλικό ύψωμα 731 - Η πανωλεθρία των Ιταλών και ο ταπεινωμένος Μουσολίνι


 Ήταν η τρίτη και τελευταία φάση του Ελληνοϊταλικού Πολέμου, που είχε ξεκινήσει στις 28 Οκτωβρίου 1940 με την ιταλική εισβολή στα ελληνοαλβανικά σύνορα (πρώτη φάση). Από τις 14 Νοεμβρίου ο ελληνικός στρατός είχε περάσει στην αντεπίθεση και στα τέλη του 1940 είχε καταλάβει σχεδόν όλη τη Βόρειο Ήπειρο (δεύτερη φάση).

Με την κατάληψη της Κλεισούρας (10 Ιανουαρίου 1941) το μέτωπο σταθεροποιήθηκε όλο το χειμώνα σε μια γραμμή που ξεκινούσε από το Πόγραδετς στη λίμνη Αχρίδα και κατέληγε στο Ιόνιο Πέλαγος στα βόρεια της Χειμάρρας. Ο Μουσολίνι, που είχε ξεκινήσει στις 28 Οκτωβρίου 1940 για ένα «στρατιωτικό πικ-νικ» στην Ελλάδα, αντιμετώπιζε τη χλεύη των συμμάχων του Γερμανών και τη διακύβευση του κύρους του φασισμού.

Χρειαζόταν επειγόντως την αναστροφή της κατάστασης με μια στρατιωτική επιτυχία. Κατ' αρχάς φόρτωσε την αποτυχία στον επικεφαλής των ιταλικών δυνάμεων στην Αλβανία στρατηγό Σόντου και τον αντικατέστησε με τον αρχηγό του Γενικού Επιτελείου στρατάρχη Ούγκο Καβαλέρο. Στη συνέχεια διέταξε τους επιτελείς του να εκπονήσουν σχέδια για την ιταλική αντεπίθεση, που θα διηύθυνε ο ίδιος (1 Ιανουαρίου 1941). Γνώριζε ότι ο Χίτλερ είχε λάβει την απόφαση να επιτεθεί στην Ελλάδα (Σχέδιο Μαρίτα) και ήθελε να τον προλάβει και να καταλάβει πρώτος αυτός τη χώρας μας. Μία ιταλική επιτυχία θα έθετε υπό τον έλεγχο του Άξονα το σύνολο των Βαλκανίων και θα εξοικονομούσε γερμανικές δυνάμεις για την Επιχείρηση Μπαρμπαρόσα (εισβολή στη Σοβιετική Ένωση).

Ο Ντούτσε άρχισε να ενισχύει τις δυνάμεις του στην Αλβανία με πρόσθετες μεραρχίες, που έφθασαν την παραμονή της επίθεσης στις 25, έναντι των 12 που θα παρέτασε η Ελλάδα. Ο αρχιστράτηγος Παπάγος και το επιτελείο του είχαν πολύ καλή πληροφόρηση για τις κινήσεις των Ιταλών από την Ιντέλιτζενς Σέρβις. Δεν μπορούσαν να μετακινήσουν περισσότερες δυνάμεις στο μέτωπο, γιατί έπρεπε να ενισχυθεί και η μακεδονική μεθόριος, λόγω της αναμενόμενης γερμανικής επίθεσης. Το επιτελείο πόνταρε πολύ στο ηθικό των Ελλήνων στρατιωτών, που παρέμενε ακμαιότατο, όπως και στις πρώτες μέρες του πολέμου.

Το πρωί της 2ας Μαρτίου 1941 ο Μουσολίνι πέταξε με αεροπλάνο από το Μπάρι στα Τίρανα για να αναλάβει προσωπικά ο ίδιος τη διεύθυνση της επιχείρησης Πριμαβέρα (Άνοιξη), όπως ονομάστηκε η ιταλική επίθεση. Τις επόμενες μέρες επισκέφθηκε όλες τις μεραρχίες του μετώπου συνέφαγε με στρατιώτες και αξιωματικούς και προσπάθησε να τους ανυψώσει το ηθικό. Τους τόνισε ότι μια νίκη θα είχε εξαιρετική σημασία για τη δόξα και το γόητρο της Ιταλίας. Στις 4:30 π.μ. της 9ης Μαρτίου 1941 ο Μουσολίνι έλαβε θέση στο προκεχωρημένο παρατηρητήριο της Ρεχόβα για να παρακολουθήσει ως άλλος Ξέρξης τον θρίαμβο των στρατιωτών του. Ποτέ άλλοτε κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου ανώτατος στρατιωτικός ηγέτης δεν βρέθηκε τόσο κοντά στην πρώτη γραμμή της μάχης. Στις 6:30 το πρωί δίνει το σύνθημα της επίθεσης, που ξεκινά με μπαράζ πυροβολικού κατά των ελληνικών θέσεων σε όλο το μήκος του μετώπου.

Τρεις ώρες αργότερα αρχίζουν οι καθαυτό επιχειρήσεις, με την προσβολή των ελληνικών θέσεων στη διάβαση της Κλεισούρας. Σε ένα μέτωπο μόλις πέντε χιλιομέτρων, οι Ιταλοί επιτέθηκαν με 7 μεραρχίες και 156 τηλεβόλα, ενώ είχαν στη διάθεσή τους 400 αεροπλάνα. Μια προέλαση των ιταλικών δυνάμεων θα προκαλούσε μεγάλο ρήγμα στις ελληνικές θέσεις και θα άνοιγε τον δρόμο για τα Γιάννινα. Ο ίδιος ο Ντούτσε εξέδιδε συνεχώς διαταγές προς τον στρατηγό Ούγκο Καβαλέρο, τους σωματάρχες και τους διοικητές των μονάδων.

Οι μάχες που δόθηκαν ήταν σκληρές και συχνά εκ του συστάδην, με ξιφολόγχες και χειροβομβίδες. Οι αλλεπάλληλες εφορμήσεις των Ιταλών για την κατάληψη των στρατηγικών υψωμάτων γύρω από την Κλεισούρα αποκρούονταν με επιτυχία από τους αμυνομένους. Ο Μουσολίνι αντικαθιστούσε αμέσως τις αποδεκατισμένες μεραρχίες του με νέες, αδιαφορώντας για τις ανθρώπινες ζωές.

Ιδιαίτερες στιγμές ηρωισμού, αλλά και φρίκης καταγράφηκαν στο Ύψωμα 731 του βουνού Τρεμπεσίνα. Από τις 9 έως τις 19 Μαρτίου οι άνδρες του 5ου Συντάγματος Πεζικού που το υπερασπίζονταν δέχθηκαν πάνω από 18 επιθέσεις από τους Ιταλούς. Το βουνό, γεμάτο καστανιές, στην κυριολεξία ανασκάφηκε από τους βομβαρδισμούς και έγινε «κρανίου τόπος». Οι μαχητές του αναγκάστηκαν να καλύπτονται πίσω από πτώματα ιταλών στρατιωτών. Στο τέλος, με την κραυγή «ΑΕΡΑ» και εφ' όπλου λόγχη, οι Έλληνες φαντάροι απώθησαν τους επιτιθέμενους Ιταλούς, γράφοντας σελίδες δόξας και μεγαλείου.

Μέρα με τη μέρα, ο Μουσολίνι έβλεπε ξεκάθαρα ότι η επιχείρηση Πριμαβέρα εξελισσόταν σ' ένα μεγαλοπρεπέστατο φιάσκο. Το συνειδητοποίησε πλήρως το πρωί της 21ης Μαρτίου 1941, όταν κάλεσε τον φίλο του στρατηγό Πίκολο για να του ανακοινώσει ότι θα εγκαταλείψει το μέτωπο. «Σε κάλεσα εδώ επειδή αποφάσισα να γυρίσω αύριο στη Ρώμη… Μου έρχεται εμετός μέσα σε αυτή την ατμόσφαιρα» και στη συνέχεια, γεμάτος οργή, ξέσπασε κατά των αξιωματικών του: «Με εξαπάτησαν, δεν κάναμε ούτε ένα βήμα προς τα εμπρός. Τους περιφρονώ βαθύτατα!». Την ίδια μέρα, ο Υπουργός Εξωτερικών της Μεγάλης Βρετανίας, Άντονι Ίντεν τηλεγραφούσε στον πρωθυπουργό Αλέξανδρο Κορυζή, προκειμένου να τον συγχαρεί για την «περίλαμπρον ελληνικήν νίκην». Το πρωί της 22ας Μαρτίου ένας τσακισμένος και ταπεινωμένος Μουσολίνι έπαιρνε τον δρόμο της επιστροφής για τη Ρώμη. Ο στρατός είχε υποστεί πανωλεθρία, με 12.000 νεκρούς και 3.000 τραυματίες. Οι απώλειες της ελληνικής πλευράς ανήλθαν σε 1.200 νεκρούς και 4.000 τραυματίες.

Το τέλος του Ελληνοϊταλικού πολέμου δεν υπήρξε αποτέλεσμα μιας νέας αποφασιστικής σύγκρουσης μεταξύ των δύο πλευρών, αλλά της γερμανικής εισβολής στην Ελλάδα από τις 6 Απριλίου 1941. Στις 12 Απριλίου το Ελληνικό Γενικό Επιτελείο, θορυβημένο από την ταχύτατη προέλαση των Γερμανών, διέταξε την οπισθοχώρηση από την Αλβανία. Οι Ιταλοί κατέλαβαν την Κορυτσά (14 Απριλίου) και έφτασαν στις Πρέσπες (19 Απριλίου). Μετά τη συνθηκολόγηση της 20ης Απριλίου, πέρασαν σε Ελληνικό έδαφος τρεις μέρες αργότερα. Μόνο τότε ο Μουσολίνι ξεκίνησε να κομπάζει για το ιταλικό Mare Nostrum.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/423?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2023-03-09

© SanSimera.gr



gr

Κυβέρνηση: "Κάηκε" κάθε σενάριο για εκλογές:- Καταθέτει ΑΜΕΣΑ 10 νομοσχέδια στη Βουλή


 Για πλούσιο νομοθετικό έργο εντός των επόμενων εβδομάδων έκανε λόγο ο πρωθυπουργός στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, κλείνοντας με έμμεσο τρόπο -όπως άλλωστε ήταν αναμενόμενο- τα σενάρια εκλογών πριν το Πάσχα.

Νέα δεδομένα στο πολιτικό σκηνικό έχει δημιουργήσει η εθνική τραγωδία στα  Τέμπη

Το απρόσμενα φριχτό γεγονός, που βύθισε στο πένθος τη χώρα, γεμίζοντας με πόνο και οργή τους πολίτες, έχει αλλάξει τους αρχικούς σχεδιασμούς του Μεγάρου Μαξίμου ειδικά σε ό,τι αφορά την ημερομηνία των πρώτων εκλογών. Κάτι που επιβεβαιώθηκε και στη σημερινή συνεΣτην ατζέντα της συνεδρίασης βρέθηκε αποκλειστικά και μόνο το δυστύχημα -με τον πρωθυπουργό να υποστηρίζει πως "φταίμε όλοι" (σ.σ. οι πολιτικοί) και πως η έρευνα για το δυστύχημα θα γίνει με απόλυτη διαφάνεια- χωρίς να γίνεται οποιαδήποτε αναφορά στις εκλογές.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σύμφωνα με πηγές, ανέφερε ότι "έχουμε πλούσιο νομοθετικό έργο στις επόμενες εβδομάδες" κάνοντας λόγο για περίπου 10 νομοσχέδια που θα περάσουν από τη Βουλή.

Γεγονός που σημαίνει πως η Βουλή θα πρέπει να παραμείνει ανοικτή για τουλάχιστον κάποιες εβδομάδες ακόμη, άρα το σενάριο των εκλογών της 9ης Απριλίου -όπως ήταν αναμενόμενο- θα πρέπει να θεωρείται ότι "κάηκε" οριστικά.

Επιπλέον, όσον αφορά τα Τέμπη είπε ότι την επόμενη εβδομάδα θα ανακοινωθεί η στήριξη στις οικογένειες των θυμάτων με σεμνό τρόπο.

Τέλος, σε ό,τι αφορά τη νέα αύξηση στον κατώτατο μισθό, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι ανακοινώσεις θα γίνουν μέχρι τέλη της επόμενης.δρίαση του υπουργικού συμβουλίου.



πηγή:https://www.news247.gr/ekloges/kaike-kathe-senario-gia-ekloges-i-kyvernisi-fernei-10-nomoschedia-sti-voyli.9966790.html?utm_source=News247&utm_medium=MintaXasete_article&utm_campaign=24MediaWidget&utm_term=Pos1

Χρήστος Γκόκας Βουλευτής ΠΑΣΟΚ/ΚΙΝΑΛ: - Το δήθεν επιτελικό κράτος των αρίστων, είναι επιτελικό χάος - Με φιέστες ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ ανταγωνίζονται για την ταχύτητα των τρένων και όχι για τη διασφάλιση της Ασφάλειας Επιβατών και Εργαζομένων. -


 

Σημεία Ομιλίας Χρήστου Γκόκα, Βουλευτή ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής, στο Σ/Ν του Υπουργείου Δικαιοσύνης  με θέμα «Αναδιάταξη περιφερειών και αποκέντρωση αρμοδιοτήτων των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, οργάνωση της τηλεματικής συνεδρίασης, μετατροπή μεταβατικών εδρών και ίδρυση δικαστικών γραφείων τηλεματικής – Λοιπές επείγουσες ρυθμίσεις του Υπουργείου Δικαιοσύνης» 

Αυτονόητο χρέος μας, με σεβασμό στη μνήμη των θυμάτων της Τραγωδίας των Τεμπών, η αποκάλυψη της αλήθειας, η απόδοση δικαίου και η διασφάλιση ότι αυτό δεν θα ξανασυμβεί.

  • Κατ΄ αρχάς θα ήθελα να εκφράσω και από το βήμα της Βουλής τα θερμά μου συλλυπητήρια στις οικογένειες των θυμάτων, που έχασαν άδικα τη ζωή τους, μάλιστα πολλοί ήταν νέα παιδιά, στην τραγωδία των Τεμπών, στο σιδηροδρομικό δυστύχημα, με δεκάδες νεκρούς. Επίσης θέλω να ευχηθώ γρήγορη και καλή ανάρρωση στους τραυματίες.
  • Το ελάχιστο και αυτονόητο χρέος μας, με σεβασμό στη νωπή μνήμη των θυμάτων, αφορά στην αποκάλυψη της αληθείας και στην απόδοση του δικαίου και της ευθύνης σε όλα τα επίπεδα. Αλλά και στην υποχρέωσή μας να κάνουμε ότι πρέπει για να μη ξανασυμβεί τίποτα.
  • Μέσα από μια σε βάθος διαδικασία διερεύνησης, από ειδικούς πραγματογνώμονες, με μια πραγματικά Ανεξάρτητη Επιτροπή. Και σ΄ αυτό η Κυβέρνηση θα πρέπει να ανταποκριθεί με ευθύνη και όχι με λογική επικοινωνιακής διαχείρισης της τραγωδίας.
  • Αλλά και μέσα από το έργο της Δικαιοσύνης που εμείς εμπιστευόμαστε ότι θα το επιτελέσει ανεξάρτητα και ανεπηρέαστα. Και αποτελούν απρέπεια και ασέβεια τουλάχιστον, «οι εντολές» του Πρωθυπουργού προς τη Δικαιοσύνη.
  • Η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός, αντί να αναλάβουν τις ευθύνες τους επικαλούνται μετά από 4 χρόνια διακυβέρνησης, διαχρονικές παθογένειες, και εκφράζουν μια καθυστερημένη Συγγνώμη. Η προσπάθεια αποπροσανατολισμού, με διάφορους τρόπους μικροπολιτικής, δεν μπορεί να κρύψει συγκεκριμένες ευθύνες, παραλείψεις, αδράνειες και αστοχίες στην τετραετή διακυβέρνηση.

Όταν όπως αποδείχθηκε με το δήθεν επιτελικό κράτος των αρίστων, στην πραγματικότητα με το επιτελικό χάος, αντί για ασφαλείς μεταφορές, καταλήξαμε να μην υπάρχει μια ασφαλιστική δικλείδα απέναντι στο όποιο λάθος ή στην όποια αστοχία. Όταν η τεχνολογία εδώ και χρόνια, δίνει αυτή τη δυνατότητα, και που λειτουργεί σε άλλες χώρες, αλλά και όταν , αφού δεν διασφαλίσαμε αυτή τη δυνατότητα, δεν έχουμε προνοήσει για την εφαρμογή άλλων μέτρων, με περισσότερο προσωπικό, κατάλληλο, καταρτισμένο. 

Όταν οι Ευρωπαϊκές χώρες προωθούν τις σιδηροδρομικές μεταφορές, ως ένα μέσο φιλικό και το πιο οικολογικό, με την ασφάλεια, όμως που παρέχουν τα σύγχρονα συστήματα ελέγχου.

  • Υπάρχουν συγκεκριμένα δεδομένα, αλλά και ερωτηματικά που είτε δεν απαντήθηκαν, όταν έμπαιναν στη συζήτηση, κάτι που πολλές φορές έγινε από την πλευρά μας, αποδοκιμάζοντας μάλιστα ο πρώην Υπουργός αναφορές σε θέματα ασφάλειας, για την λειτουργία των σιδηροδρόμων, του δικτύου και των τρένων, αλλά και γενικότερα του τομέα μεταφορών, όπως οι αερομεταφορές, αλλά και οι οδικές μεταφορές, και καταφεύγοντας στην προσφιλή τακτική της σύγκρισης με την προηγούμενη περίοδο της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, που προφανώς έχει και αυτή τις ευθύνες που της αναλογούν.
  • Έχουμε μιλήσει πολλές φορές για την ανάγκη αναβάθμισης του υπάρχοντος δικτύου, με ηλεκτροκίνηση, συστήματα Σηματοδότησης και Τηλεδιοίκησης, αλλά και του Συστήματος ελέγχου του ETCS για τις γραμμές υψηλών ταχυτήτων, αλλά και το σύστημα ERTMS (Ευρωπαϊκό Σύστημα Διαχείρισης της Σιδηροδρομι8κής Κυκλοφορίας).Ζητήσαμε τα χρονοδιαγράμματα, που ποτέ δεν δόθηκαν 
  • Σε πολλά τμήματα του δικτύου, όπως το συγκεκριμένο τμήμα που έγινε το δυστύχημα, δεν λειτουργεί, κανένα  σύστημα σηματοδότησης, ούτε σύστημα τηλεδιοίκησης, Και ενώ έχει στοιχειώσει η περίφημη Σύμβαση 717 του 2014 για το έργο «Ανάταξη και Αναβάθμιση του Συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης Αθήνα –Θεσσαλονίκη» (41,3 εκατ. €).
  • Από το 2016 είχε διαπιστωθεί η ανάγκη Συμπληρωματικής Σύμβασης, ετοιμάστηκε το 2018, αλλά δεν υπογράφηκε, κάτι που έγινε τελικά στις αρχές του 2021 (Σ.Σ. 717/1- 13,3 εκατ. €). Ακόμα όμως το έργο, δεν έχει ολοκληρωθεί. Η προθεσμία αφορά στο τέλος του 2023 και είναι αμφίβολο ότι θα τελειώσει τότε.
  • Προκύπτουν σοβαρά ερωτηματικά για τις μεγάλες ευθύνες που υπάρχουν. Για ολιγωρίες και καθυστερήσεις στα έργα, αλλά και για τις ελλείψεις προσωπικού. Και παρά τις επιστολές και αναφορές των εργαζομένων.
  • Θα πρέπει αυτή η υπόθεση να διερευνηθεί. Με το σύστημα τηλεδιοίκησης η Τραγωδία θα είχε αποφευχθεί.
  • Το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης, λειτούργησε από το 2000 έως το 2011, και στη συνέχεια σταδιακά κατέληξε να μη λειτουργεί από το 2017-2018.
  • Έχουμε επίσης μιλήσει για τις ανάγκες προσωπικού, και εξειδικευμένου προσωπικού, για σταθμάρχες και κλειδούχους. Που κατέληξε η Κυβέρνηση; Στο τέλος της θητείας (12ος/2022) να προκηρύσσει πολύ λιγότερες θέσεις (36 σταθμάρχες και 34 κλειδούχους), ενώ τον 2ο του 2023, προχωρά σε αναθέσεις υπηρεσιών για 73 θέσεις σταθμαρχών. Τα συμπεράσματα είναι προφανή. Τα κενά είναι ακόμα περισσότερα.
  • Έχουμε μιλήσει για τα τρένα, της Hellenic Train, τα ETR 470, και τα ατυχήματα που έφεραν το πρόστιμο των 300.000 από τη ΡΑΣ, τον 12ο /2022, και θέματα των εργαζομένων, αλλά και για τη σκανδαλώδη σύμβαση για τις άγονες γραμμές, με τη μείωση του ύψους των επενδύσεων από την πλευρά της εταιρείας στο 10% της αρχικά συμφωνηθείσας (Ν. 4953/2022).
  • Είναι επίσης γνωστή η παραπομπή της χώρας μας το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για παραβίαση της ΕΕ34/2012 για τη Δημιουργία Ενιαίου Ευρωπαϊκού Σιδηροδρομικού Χώρου, που άπτεται και θεμάτων ασφάλειας.
  • Για τον Ενιαίο Φορέα Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (Ν. 5014/2023), διαφωνήσαμε  γιατί συγκροτείται από τον Υπουργό και λειτουργεί υπό την εποπτεία και τον έλεγχο του. Χωρίς διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια. Προτείναμε τη σύσταση μιας Ανεξάρτητης Αρχής (συνταγματικά μη κατοχυρωμένη)
  • Ενώ η καταγγελία του Προέδρου της Επιτροπής της Σύμβασης ETCS επί γραμμής (10005/07) αγνοήθηκε (Αθήνα-Θεσσαλονίκη).
  • Ένα άλλο χαρακτηριστικό αφορά στην κατάτμηση του έργου και γεωγραφικά, αλλά και όσον αφορά στο τεχνικό αντικείμενο (υποδομή, επιδομή, συστήματα ηλεκτροκίνησης, τηλεδιοίκησης, σηματοδότης, κ.λπ.).
  • Που είχαμε ή έχουμε καταλήξει:

Με διάφορες φιέστες ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.

Ανταγωνίζονται αυτά τα χρόνια για την ταχύτητα των τρένων 

και όχι για τη διασφάλιση της Ασφάλειας Επιβατών και Εργαζομένων.

  • Οι παρατάσεις και οι συμπληρωματικές Συμβάσεις, δικαστικές προσφυγές, κόντρες μεταξύ εταιριών κ.λπ. είναι δυστυχώς συνηθισμένες καταστάσεις στην Ιστορία  των Σιδηροδρομικών έργων, που δεν έχουν αντιμετωπισθεί με το κατάλληλο νομικό και θεσμικό πλαίσιο μέχρι σήμερα.
  • Από την πλευρά μας καταθέτουμε τις εξής προτάσεις, για μια πρώτη σειρά πρωτοβουλιών για το θέμα του σιδηροδρομικού δικτύου και της ασφάλειάς του:
  • Άμεση εγκατάσταση φωτοσήμανσης στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου Λάρισα-Θεσσαλονίκη,
  • Ενίσχυση και κατάρτιση του ανθρώπινου δυναμικού με αξιοκρατικές διαδικασίες,
  • Αναδιάταξη όλου του πλέγματος οργάνωσης των σιδηροδρόμων σε νέα υγιή βάση,
  • Απευθείας επικοινωνία και συνεργασία ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ,
  • Περιφρούρηση της περιουσίας του ΟΣΕ από δολιοφθορές ή βανδαλισμούς, με εθνική συνεννόηση, με πλαίσιο και κανόνες που θα διασφαλίζουν τη Διαφάνεια, την Αξιοκρατία, το Δημόσιο Συμφέρον.
  • Όσον αφορά στο Νομοσχέδιο, έχει καλυφθεί από την εισηγήτριά μας, είμαστε θετικοί επί της αρχής.
  • Ως ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής πιστεύουμε ότι, τα δικαστήρια τηλεματικής και η εν γένει ψηφιοποίηση της δικαιοσύνης, πρέπει να διευκολύνουν τη γενικότερη λειτουργία της Δικαιοσύνης. Με συγκεκριμένο σχέδιο και προγραμματισμό, και την ανάλογη ευθύνη να δώσουμε τη δυνατότητα στη σύγχρονη τεχνολογία να διευκολύνει την καθημερινότητα των πολιτών, των επαγγελματιών και των εργαζομένων. Και πάντως πάνω απ’ όλα με την τεχνολογία να διασφαλίσουμε την ασφάλεια για όλους. Παντού, όπως και στον Τομέα των Μεταφορών, σεβόμενοι πραγματικά τη μνήμη όσων άδικα έχασαν τη ζωή τους, αλλά και την οδύνη των οικογενειών τους. 

Βασικό σύνθημα της αριστεράς, στα συλλαλητήρια για την τραγωδία στα Τέμπη - "Δικά τους τα κέρδη, δικοί μας οι νεκροί"










 Ν
Νομίζω πως η φράση «η Ελλάδα σαν χώρα δεν σ’ αφήνει ποτέ να πλήξεις», έπαψε να ισχύει εδώ και καιρό. Υπάρχουν ορισμένα πράγματα, φαινόμενα που είναι αφόρητα προβλέψιμα και πληκτικά. Φαινόμενα που δικαιώνουν τη βασική φιλοσοφική μεθοδολογική αρχή της αιτίας και αποτελέσματος. Φαινόμενα, τα οποία γνωρίζουμε πως θα συμβούν, πριν ακόμη γίνουν. Όχι, δεν πρόκειται για άσκηση πρόβλεψης στο φλιτζάνι του καφέ, στο οποίο επιδίδονται καλοπροαίρετες γυναίκες τις ώρες της σχόλης, ούτε για συνεδρία με χαρτιά Ταρό, προκειμένου να απαντηθεί το ερώτημα της πίστης και αφοσίωσης του ερωτικού αντικειμένου ευφάνταστης νεαρής ή και μεσόκοπης αγγελοκρουσμένης. 

Όλοι πλέον γνωρίζουν πως από τη στιγμή που κάποιο δίκαιο αίτημα ή το αίσθημα της οργής και της αγανάκτησης περάσει στα χέρια της αριστεράς και των «μετωπικών» σχηματισμών των παρακολουθημάτων της, τότε ο περιβόητος «αγώνας για δικαίωση», θα μετατραπεί σε χάος, ταραχές, καταστροφές, με αναπόφευκτη κατάληξη τον εκφυλισμό. Αυτό είναι ένα δομικό πρόβλημα του μεταπολιτευτικού, πολιτικού συστήματος της χώρας και μια πικρή διαπίστωση εκείνων που θυμούνται και δεν έχουν επιλεκτική μνήμη. 

Το είδαμε πολλές φορές από τα «Δεκεμβριανά» του 2008 μέχρι τις μέρες μας και το έχουν αντιληφθεί ακόμη και οι πιο δύσπιστοι συμπολίτες μας. Σχεδόν όλοι, με εξαίρεση, βέβαια, εκείνους που υποδαυλίζουν ενσυνείδητα αυτές τις ταραχές, ελπίζοντας να αποκομίσουν πολιτικά οφέλη. 

Αυτό είδαμε χθες, σε διάφορες πόλεις της χώρας, όταν συγκεντρώθηκαν χιλιάδες άνθρωποι για να τιμήσουν τη μνήμη των αδικοχαμένων συνανθρώπων και συμπολιτών μας στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών. 

Οι εν λόγω συγκεντρώσεις, όμως, είχαν κι ένα ακόμη χαρακτηριστικό. Διοργανωτές ήταν ορισμένες κοινωνικές οργανώσεις με μακρά ιστορία στη χώρα μας. Για παράδειγμα η ΑΔΕΔΥ, η οποία εκπροσωπεί τους δημοσίους υπαλλήλους. Η εν λόγω δευτεροβάθμια συνδικαλιστική οργάνωση, κάλεσε σε απεργία και συγκέντρωση. Κοντολογίς, οι δημόσιοι υπάλληλοι έκαναν απεργία και συγκέντρωση για τα λάθη και τις παραλείψεις ενός δημόσιου οργανισμού, στον οποίο εργάζονται δημόσιοι υπάλληλοι, οι οποίοι ενέχονται στο τραγικό δυστύχημα. Και τι ζητούν τελικά; Να μην γίνει αξιολόγηση; Να μην αναζητηθούν πρόσφορες συνεργασίες σε λειτουργικό, οργανωτικό και επιχειρησιακό επίπεδο με τον μπαμπούλα των ιδιωτικοποιήσεων; Τα είχαμε τα χαΐρια τους κι ας κάνουν τώρα τους αδικημένους. Ας τους θυμίσει κάποιος πως στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί. 

Το βασικό σύνθημα πολλών συγκεντρώσεων ήταν «Δικά τους τα κέρδη, δικοί μας οι νεκροί». Ακούγεται ωραίο, αλλά πόσο αληθινό είναι; Ποιοι είναι αυτοί που έχουν κέρδη και σε ποιον ανήκουν οι νεκροί; Αν, φερ’ ειπείν, εννοούν πως κέρδη έχουν ο ΟΣΕ, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο, κατά το νόμο υπεύθυνος για τη διαχείριση των δικτύων, προκύπτουν ορισμένα ερωτήματα: 

Πώς γίνεται οι δημόσιοι υπάλληλοι να στρέφονται κατά του ίδιου τους του εαυτού; Γιατί οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ είναι δημόσιοι υπάλληλοι και μάλιστα από τους πιο καλομαθημένους. 

Οι σιδηροδρομικοί που έχασαν τη ζωή τους στο δυστύχημα, τελικά, σε «ποια παράταξη» μετράνε; Σε εκείνη που έχει κέρδη ή σε εκείνη που έχει μόνο νεκρούς; Θα πει κανείς, συνθήματα είναι, μην περιμένεις να ικανοποιούν τις απαιτήσεις της στοιχειώδους λογικής. Δεν αντιλέγω, απλά βαρέθηκα το δούλεμα και τον εκβιασμό των συναισθημάτων, με στόχο τη διαιώνιση βαριά νοσούντων συστημάτων, δικτύων συμφερόντων και ανεξέλεγκτης διαφθοράς. 

Δεν θα δυσκολευτεί να συμφωνήσει κανείς με την άποψη πως κάτι (μάλλον πολλά) δεν πάει καλά με τον ΟΣΕ. Προκύπτει, ωστόσο, το ερώτημα: Πώς γίνεται αυτοί που με κάθε αφορμή ξεσηκώνονται κατά της αξιολόγησης και με «μπροστάρηδες» τις απαξιωμένες συνδικαλιστικές τους ηγεσίες, κάνουν αγώνα για τη μη εφαρμογή της, σήμερα να μιλούν για ασφαλείς σιδηροδρομικές μεταφορές; Πιστεύουν ότι όλοι κάνουν τέλεια τη δουλειά τους και δεν χρειάζεται διαρκής αξιολόγηση; Τότε πώς εξηγούν τα μοιραία και ολέθρια λάθη των συναδέλφων τους; Τι προτείνουν αντί της αξιολόγησης; Μα, τα γνωστά προσλήψεις, αυξήσεις μισθών κ.λπ. Μόνο που δεν μας λένε για ποιο λόγο να τους δώσουμε αυξήσεις με ποιο κριτήριο; Μήπως με βάση τον αριθμό των ατυχημάτων και των θυμάτων τους; 

Στις χθεσινές συγκεντρώσεις συμμετείχαν χιλιάδες πολιτών, οι οποίοι με αισθήματα αγνά και άδολα, κατέληξαν έρμαια των μηχανισμών, φανερών και κρυφών, που στόχευαν εξ αρχής στη δημιουργία ταραχών. 

Οδεύοντας προς τις εκλογές, η εκμετάλλευση της δίκαιης οργής των πολιτών θα ενταθεί. Θα γίνει αντικείμενο εκμετάλλευσης και από εκείνους που ευελπιστούν σε κομματικά-εκλογικά οφέλη, αλλά και από ένα σκοτεινό δίκτυο συμφερόντων και διαπλοκής που έχει στηθεί γύρω από διάφορους δημόσιους οργανισμούς και απομυζεί τον κόπο του ελληνικού λαού και τις κοινοτικές επιδοτήσεις. Είναι εκείνος ο συνδυασμός που κρατάει τη χώρα πίσω, που τη θέλει έρμαιο της υστέρησης, της αναποτελεσματικότητας, της φεουδαρχικής αντίληψης και του κοτσαμπασισμού. Θα τους αφήσουμε; 

Υ.Γ. Η καταστροφή του μνημείου των νεκρών της Marfin αποδεικνύει για άλλη μια φορά πως δεν χωρούν όλοι στο «εικονοστάσι των ηρώων» της ημεδαπής αριστεράς. Διχαστικοί και τοξικοί ακόμη και στο θάνατο. 






πηγή:https://www.liberal.gr/d-triantafyllidis/hroniko-proanaggelthenton-tarahon

Πρωθυπουργός: - "Θα επαναλάβω τη δημόσια συγνώμη μου στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια" - "Όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος" - "Τον επιμερισμό των ευθυνών θα τον κάνει η Δικαιοσύνη"


 Αγαπητοί συνάδελφοι, η σημερινή μας συνεδρίαση διεξάγεται στη σκιά της τραγωδίας των Τεμπών και της εθνικής οδύνης που ακόμα διαρκεί.

Και οι σκέψεις μας είναι πρώτα και πάνω απ’ όλα στις οικογένειες των θυμάτων, γι’ αυτό και θα επαναλάβω τη δημόσια συγνώμη μου στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια, αλλά κυρίως προσωπικά.

Αναλαμβάνω κατά συνέπεια την ευθύνη. Και δεν μπορούμε, δεν θέλουμε, δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από μία σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων.

Θα ξαναπώ αυτό το οποίο ήδη έχω γράψει: αν το έργο της τηλεδιοίκησης είχε ολοκληρωθεί αυτό το δυστύχημα θα ήταν πρακτικά αδύνατον να είχε συμβεί. Και η τεχνολογία θα μας είχε βοηθήσει για να αποτρέψουμε το αδιανόητο: για αρκετά χιλιόμετρα δύο τρένα να κινούνται στην ίδια γραμμή σε πορεία σύγκρουσης.

Το γεγονός ότι αυτό το ψηφιακό σύστημα ελέγχου, το έργο της τηλεδιοίκησης, θα λειτουργεί σε λίγους μήνες από τώρα, δεν αποτελεί δικαιολογία, κάνει και τον προσωπικό μου πόνο ακόμα μεγαλύτερο, καθώς δεν προφτάσαμε να το εγκαταστήσουμε πριν συμβεί το κακό.

Το τελευταίο το οποίο με ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή είναι να μπούμε σε μία στείρα αντιπαράθεση για το ποιος φταίει. Απαντώ: όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος. Από κυβερνήσεις και διοικήσεις που επί χρόνια κατάντησαν ένα κρίσιμο έργο «γιοφύρι της Άρτας», μέχρι κάποιες συντεχνίες που ταυτόχρονα εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση του προσωπικού των τρένων μας.

Τον επιμερισμό των ευθυνών θα τον κάνει η Δικαιοσύνη, γρήγορα και στον ανώτατο δυνατό βαθμό. Όμως η τραγωδία έγινε με εμάς στο τιμόνι της χώρας. Δεν μπορώ να γυρίσω τον χρόνο πίσω, μπορώ όμως να εγγυηθώ στους Έλληνες και στις Ελληνίδες δύο απλά πράγματα:

Πρώτον απόλυτη, επαναλαμβάνω, απόλυτη διαφάνεια στην έρευνα, ώστε να εντοπιστούν τα σφάλματα και να κριθούν δίκαια όσοι εμπλέκονται.

Και δεύτερον, δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης στους σιδηροδρόμους μας, σε επίπεδο και μέσων τεχνολογίας αλλά και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.

Προσωπικά ακούγοντας τους διαλόγους, τους επίμαχους διαλόγους το βράδυ του δυστυχήματος, αισθάνθηκα αυτό που πιστεύω ότι αισθανθήκατε κι εσείς και αισθάνθηκαν όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες: οργή αλλά και ντροπή.

Έχω όμως μία υποχρέωση να μετατρέψω αυτά τα συναισθήματά μου σε δημιουργική δράση. Και αυτό άλλωστε υποσχέθηκα και στην κυρία Ιωάννα Βούλγαρη στην κηδεία του μονάκριβου γιου της, του Σπύρου. Και αυτό θα κάνω, αυτό θα κάνουμε όλοι μαζί.

Ξεκινώ λοιπόν παρουσιάζοντας το πλαίσιο των παρεμβάσεών μας. Με προτεραιότητα πάντα την στήριξη των συγγενών των θυμάτων, την οικονομική στήριξη αλλά και την ηθική και την ψυχολογική στήριξη. Σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν άμεσα και με την διακριτικότητα που αυτό απαιτεί.

Στο μεταξύ τα τρένα μας, όπως είπε και ο αρμόδιος Υπουργός, θα πρέπει να αρχίσουν και πάλι να κινούνται το συντομότερο δυνατό, με τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια.

Θα έχουμε πλέον δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια, εάν χρειαστεί βραχυπρόθεσμα θα πρέπει να περιορίσουμε και το μεταφορικό έργο. Είναι μία προσπάθεια στην οποία είμαι σίγουρος ότι θα έχουμε στο πλευρό μας και όλους τους εργαζόμενους.

Ταυτόχρονα, αυστηροποιούμε άμεσα το νομικό πλαίσιο για τις καταστροφές και τις κλοπές στο δίκτυο. Ήδη προγραμματισμένες προσλήψεις του τακτικού προσωπικού δρομολογούνται άμεσα και προσωπικά θα κινήσω γη και ουρανό ώστε το έργο της τηλεδιοίκησης να ολοκληρωθεί το συντομότερο.

Έχω ήδη επικοινωνήσει προσωπικά με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Alstom στη Γαλλία. Την επόμενη εβδομάδα θα είμαστε θέση να ανακοινώσουμε συγκεκριμένα και δεσμευτικά χρονοδιαγράμματα. Μέχρι το τέλος του καλοκαιριού το έργο αυτό θα έχει τελειώσει.

Συναντήθηκα χθες, σε μία μακρά και πολύ διαφωτιστική συζήτηση, με του ειδικούς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πλήρη αναδιοργάνωση των σιδηροδρόμων μας.

Τους ζήτησα, πέραν της τεχνικής βοήθειας, και μία αναλυτική έκθεση για την ασφάλεια των τρένων μας, με συγκεκριμένες προτάσεις βελτίωσης και διαδικασιών αλλά και συστημάτων. Δεσμεύτηκα ότι αυτή η έκθεση με το που θα είναι έτοιμη θα δοθεί αμέσως στη δημοσιότητα.

Όμως δεν χρειαζόμαστε μόνο τεχνική βοήθεια, αυτή θα την έχουμε και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αλλά και από μεμονωμένα κράτη-μέλη τα οποία προσφέρθηκαν να βοηθήσουν.

Θα χρειαστούμε και πρόσθετη χρηματοδότηση. Θα βρούμε και πρόσθετη χρηματοδότηση κατευθύνοντας και από το Ταμείο Ανάκαμψης -έχουμε αυτή την δυνατότητα να το κάνουμε- πιο πολλά κεφάλαια από αυτά τα οποία έχουμε ήδη δεσμεύσει -δεν είναι λίγα, είναι περί τα 270 εκατομμύρια- θα κατευθύνουμε ακόμα περισσότερα κεφάλαια στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Άλλωστε, ο σιδηρόδρομος είναι το πιο φιλοπεριβαλλοντικό, είναι το πιο φθηνό, είναι το πιο κοινωνικό μέσο μαζικής μεταφοράς, επίγειο, και σε όλες τις προηγμένες χώρες είναι και το πιο ασφαλές μέσο. Έτσι θα γίνει και στην πατρίδα μας.

Και έχω ζητήσει από τον Υπουργό Επικρατείας και εκτελούντα χρέη Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών να ενημερώσει τις ηγεσίες όλων των κοινοβουλευτικών κομμάτων. Και είμαστε πάντα έτοιμοι σε αυτό το σχέδιο το οποίο καταθέτουμε να ενσωματώσουμε οποιαδήποτε δημιουργική πρόταση μας κατατεθεί.

Αγαπητοί συνάδελφοι, οι Ελληνίδες και οι Έλληνες είμαστε μαζί σε αυτή τη δοκιμασία. Ειδικά οι νέοι μας οι οποίοι διαμαρτύρονται με ευπρέπεια έχουν πιστεύω κάθε δίκιο να είναι θυμωμένοι, το ίδιο και οι γονείς τους. Γιατί στα τραγικά θύματα των Τεμπών βλέπουμε όλοι μας, όλοι μας βλέπουμε τα παιδιά μας, οι νεότεροι βλέπουν τους δικούς τους φίλους.

Θα επιμείνω όμως ότι όσο σημαντικό είναι να δώσουμε χώρο στη θλίψη και την οργή, άλλο τόσο δεν πρέπει να επιτρέψουμε αυτή να γίνει σπίθα ενός νέου διχασμού, γιατί είναι και αυτός μία όψη ενός νομίσματος που η χώρα έχει πληρώσει πολύ ακριβά.

Όπως, δυστυχώς, ακριβά και σκληρά πληρώνει και το αποτυχημένο της παρελθόν στα Τέμπη, εκεί που δυστυχώς απεδείχθη πόσο δύσκολος, επίπονος είναι ο αληθινός εκσυγχρονισμός του τόπου. Γιατί πράγματι είναι, ξέρετε, αδιανόητο στην ίδια χώρα που μέσα σε λίγους μήνες έγιναν 100.000 δωρεάν προληπτικές μαστογραφίες με ηλεκτρονικά ραντεβού, σώζοντας ζωές, να χάνονται ζωές τόσο άδικα από δύο τρένα τα οποία κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση.

Ούτε και μπορεί, πιστεύω, να είναι ανεκτή μία εφιαλτική παράλληλη πραγματικότητα: από τη μία να λειτουργεί σε όλη την επικράτεια και σε κάθε κινητό το «112», οι πολίτες να προμηθεύονται τα φάρμακά τους μέσω ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και από την άλλη σταθμάρχες και μηχανοδηγοί να μην μπορούν να συνεννοηθούν.

Όλα αυτά πιστεύω ότι δείχνουν το μέγεθος του χρέους που έχουμε να αφήσουμε πίσω μας ένα σύστημα το οποίο δεν κρύψαμε ποτέ ότι θέλουμε να αλλάξουμε δραστικά. Ένα σύστημα που παρά τα μεγάλα εμπόδια αλλάζουμε μέρα με τη μέρα, αλλά πρέπει να το αλλάξουμε ριζικά.

Και ξέρω ότι ταυτόχρονα αναμετριόμαστε και με τις υψηλές προσδοκίες που οι πολίτες έχουν από εμάς. Γι’ αυτό και οι μάχες μας, μάχες όλων σας, όλων μας, με τις πολλές «νησίδες» της καθυστέρησης που αντιστέκονται, αυτή είναι μία μάχη η οποία πρέπει να ενταθεί.

Και, πιστέψτε με, προσωπικά γνωρίζω από πρώτο χέρι πόσο δύσκολη είναι αυτή η μάχη. Το έμαθα καλά όταν ως απλός βουλευτής είχα έρθει σε σύγκρουση με «εργατοπατέρες» της δικής μας παράταξης ή όταν ως Υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης πάλευα για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων εν μέσω πάρα πολλών αντιδράσεων.

Δεν έκανα πίσω τότε, δεν θα κάνω πίσω τώρα.

Πρόκειται για μία αντιπαράθεση διαρκείας, που είδαμε πόσες παγίδες κρύβει. Είναι ένας πόλεμος με το σκοτεινό κράτος του αναχρονισμού. Ένα κράτος το οποίο κατά καιρούς μπορεί να παίρνει -ας είμαστε ειλικρινείς- διάφορα κομματικά χρώματα, αλλά που παραμένει βαθύ, γιατί έχει δομηθεί επί δεκαετίες πάνω σε κατεστημένες νοοτροπίες. Πάνω σε συστημικές αδράνειες, σε μικροπολιτικά τερτίπια και δυστυχώς σε ανεύθυνες συμπεριφορές.

Είναι το προβληματικό κράτος το οποίο σας ζητώ να ανατρέψουμε και θα το ανατρέψουμε, σε όποιον τομέα και αυτό εκδηλώνεται, όσα εμπόδια και αν συναντήσουμε.

Μόνο έτσι, και κλείνω με αυτό, το δραματικό αίτημα «ποτέ ξανά» που ακούστηκε στη Λάρισα, θα μετατραπεί σε μία δυναμική απόφαση: «Τώρα ή ποτέ». Τώρα ή ποτέ για την αναγέννηση ολόκληρης της χώρας.

Και η δική μας απάντηση είναι τώρα, και μάλιστα προσπαθώντας περισσότερο και με μεγαλύτερο πείσμα. Πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά, ξεκινώντας άμεσα.