Σάββατο 4 Μαρτίου 2023

Εκλογές - "Πάγος" στην εκλογολογία από τον πρωθυπουργό - Ποιος είναι ο σοβαρός λόγος που καθυστερεί την κήρυξη των εκλογών


 Σε καμία συζήτηση πολιτικού περιεχομένου, όπως είναι για παράδειγμα ο χρόνος των εκλογών και η διαχείριση της επόμενης μέρας, μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία της έρευνας και να γίνουν οι κηδείες των πολιτών που έχασαν άδικα τη ζωή τους, δεν μπαίνει το Μέγαρο Μαξίμου

Τα πολιτικά ερωτήματα μετά την ανείπωτη τραγωδία είναι μεν υπαρκτά, κυρίως όσον αφορά τον χρόνο των εκλογών, αλλά από το Μαξίμου σημειώνουν σε κάθε τόνο πως δεν θα μπουν αυτή την ώρα στη συγκεκριμένη συζήτηση, χωρίς καν να έχουν αναγνωριστεί όλες οι σοροί. Ενδεικτικό είναι άλλωστε πως τα στελέχη της Ν.Δ. δεν βγήκαν στα κανάλια κατά τη διάρκεια του τριήμερου εθνικού πένθους.

Επειδή ωστόσο, όπως προειπώθηκε ο χρόνος είναι αμείλικτος και τα συνταγματικά περιθώρια για τις εκλογές συγκεκριμένα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης από το τέλος της επόμενης εβδομάδας θα κληθεί να λάβει αποφάσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα θα έρθει ξανά στο τραπέζι από τα μέσα της εβδομάδας. Ο πρωθυπουργός πάντως, με δεδομένο ότι δεν έχει ανακοινώσει κάτι επισήμως, συνεπώς δεν θα πάρει κάποια «απόφαση», θα έχει τα εξής δεδομένα στο τραπέζι του

Το πρώτο είναι να προχωρήσει στο βασικό χρονοδιάγραμμα της 9ης Απριλίου, δίνοντας παράτασης μιας εβδομάδας στη λειτουργία της Βουλής, αναπληρώνοντας τις ημέρες του εθνικού πένθους. Σε αυτή την περίπτωση η Βουλή θα κλείσει στις 17 Μαρτίου και ο προεκλογικός χρόνος θα είναι το μίνιμουμ, δηλαδή 21 ημέρες έως την 9η Απριλίου, κάτι που ταιριάζει και στη διαχρονική λογική Μητσοτάκη. Το γεγονός ότι εκείνες τις ημέρες θα συμπληρώνονται 40 ημέρες από την τραγωδία αποτελεί για κάποιους ανασταλτικό παράγοντα, αλλά υπάρχει και η ανάποδη ανάγνωση: πως η εξάρτηση του χρόνου των εκλογών από το μνημόσυνο των αδικοχαμένων πολιτών αποτελεί έμμεση εκμετάλλευση της μνήμης τους. Εφόσον πάντως ο πρωθυπουργός αποφασίσει πως θα πάει σε εκλογές στις 9 Απριλίου, μπορεί να τις προκηρύξει έως τις 19 Μαρτίου.

Το σενάριο της 23ης Απριλίου έχει την αντικειμενική δυσκολία πως οι δεύτερες εκλογές θα συμπέσουν με την έναρξη των Πανελλαδικών, καθώς πηγές του υπουργείου Εσωτερικών τονίζουν μετ’ επιτάσεως πως χρειάζονται τουλάχιστον 40 ημέρες μεταξύ των δύο εκλογικών αναμετρήσεων.

Η 23η Απριλίου μπορεί να ενεργοποιηθεί εφόσον υπάρξει διαβεβαίωση πως ο χρόνος μεταξύ των δύο εκλογών μπορεί να συντμηθεί και να γίνουν οι δεύτερες στις 28 Μαΐου. Εάν ο πρωθυπουργός αποφασίσει να μην προχωρήσει σε εθνικές εκλογές στις 9 Απριλίου, τότε η 14η ή η 21η Μαΐου για πρώτες κάλπες είναι ένα ακόμη σενάριο, με τις δεύτερες να πηγαίνουν αρχές Ιουλίου.

Ο κ. Μητσοτάκης την επόμενη εβδομάδα θα κληθεί να θέσει επί τάπητος όλα τα δεδομένα και να αποφασίσει την τελική ημερομηνία των εκλογών.


πηγή:https://www.kathimerini.gr/politics/562303519/pagos-stin-eklogologia-apo-to-maximoy/

Νέος αντιπρόεδρος Ε.Α.Α.Σ: - Θα αναλώσω τις όποιες δυνάμεις μου, για να φανώ αντάξιος εκπρόσωπός σας στο ΔΣ της ΕΑΑΣ


 


Αγαπητές και αγαπητοί Συνάδελφοι και αγαπητά μέλη των οικογενειών των εκλιπόντων συναδέλφων μας.

Μετά τα αποτελέσματα των εκλογών της 19ης Φεβ. 2023 , για την ανάδειξη του νέου ΔΣ της ΕΑΑΣ , αισθάνομαι την ανάγκη να ευχαριστήσω όλα τα μέλη τα οποία συμμετείχαν σε αυτή την εκλογική διαδικασία και ιδιαίτερα εκείνους τους συναδέλφους οι οποίοι με ετίμησαν με την εμπιστοσύνη και τη ψήφο τους.

Έχοντας πλήρη τη συνείδηση των υποχρεώσεών μου οι οποίες μεγεθύνονται ακόμη περισσότερο από τις δικές σας προσδοκίες, σας παρακαλώ να δεχτείτε τη διαβεβαίωση ότι, θα αναλώσω τις όποιες δυνάμεις μου, για να φανώ αντάξιος εκπρόσωπός σας στο ΔΣ της ΕΑΑΣ, από την ισότιμη με τα λοιπά μέλη θέση του Αντιπροέδρου.

Ευελπιστώ και προσδοκώ ,μαζί με τα άλλα μέλη του ΔΣ/ΕΑΑΣ, ότι θα βρούμε τις απαντήσεις στους λόγους της μικρής συμμετοχής στις εκλογές, που κράτησαν μακριά τη πλειοψηφία. Έχουμε την υποχρέωση να δραστηριοποιηθούμε όλοι στο ΔΣ για να ανατρέψουμε την καθόλου κολακευτική κατάσταση για την Κοινωνική Ομάδα των ε.α. Στελεχών

Εύχομαι στο νέο ΔΣ , πρώτα από όλα Υγεία και μετέπειτα σύμπνοια , συντονισμό και συγχρονισμό των σκέψεων και δράσεών του , ώστε με τη συμπαράσταση του συνόλου των μελών της ΕΑΑΣ ,άσχετα με την ανταπόκριση και συμμετοχή στη διαδικασία των εκλογών και προφανώς πέραν των προτιμήσεών του , να έχει τη δύναμη και τις δυνατότητες για επίτευξη της αποστολής και των στόχων της Ενώσεώς μας , της μόνης θεσμοθετημένης και μοναδικής στη συνείδηση των συναδέλφων.

Με σεβασμό και Εκτίμηση

 Μιχαήλ Γουμαλάτσος

Αντγος ε.α

Νέος πρόεδρος Ε.Α.Α.Σ: - ΔΕΝ υπάρχουν νικητές και ηττημένοι - Θα ανταποκριθώ συνειδητά στις προσδοκίες τους, τηρώντας τις προεκλογικές μου δεσμεύσεις


 

ΥΠΟΣΤΡΑΤΗΓΟΣ Ε.Α. ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΕΒΟΥΡΟΣ

- ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ Ε.Α.Α.Σ.

Καλησπέρα αγαπητοί μου συνάδελφοι, φίλες και φίλοι οι εκλογές της 19 Φεβ. 2023 για την ανάδειξη των μελών που θα στελεχώσουν το νέο Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (ΕΑΑΣ) τελείωσαν.

Ξεκινά μία περίοδος ανασυγκρότησης και δημιουργικής συνεργασίας και ειλικρινά δεν υπάρχει χρόνος και χώρος για θριαμβευτικές τυμπανοκρουσίες, από κανέναν!!!

Ευχαριστώ από καρδιάς τα μέλη της Ένωσής μας και όλους τους συναδέλφους οι οποίοι με τίμησαν με την ψήφο τους και εκλέχθηκα στο Αξίωμα του Προέδρου της ΕΑΑΣ!!! Επίσης ευχαριστώ πολύ όλους όσους συμμετείχαν στην εκλογική διαδικασία, δίνοντας δύναμη και πνοή δημιουργίας στην Ένωση!!!

Αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω τα Θερμά μου συγχαρητήρια στους συναδέλφους πού εξελέγησαν, αλλά και όλους όσους διεκδίκησαν μία θέση στο ΔΣ/ ΕΑΑΣ!!!

Είμαι υποχρεωμένος να ανταποκριθώ και θα ανταποκριθώ συνειδητά στις προσδοκίες τους, τηρώντας τις προεκλογικές μου δεσμεύσεις!!!!

Πρέπει να τονίσω ότι ΔΕΝ υπάρχουν νικητές και ηττημένοι, αλλά μία θεμιτή και απαραίτητη για τον κλάδο ανανέωση των μελών του ΔΣ/ΕΑΑΣ!!!

Το νέο ΔΣ θα έχει ιδιαίτερα δύσκολο έργο να υλοποιήσει. Μας ανησυχεί ιδιαίτερα το μεγάλο ποσοστό αποχής των μελών μας από την εκλογική διαδικασία.

Όποιες και εάν είναι οι αιτίες που το προκάλεσαν, από οπουδήποτε και εάν αυτές δρομολογήθηκαν, σταθερή αποστολή του νέου ΔΣ είναι η αύξηση της συμμετοχής των μελών μας στην εκάστοτε εκλογική διαδικασία, αλλά και στις δράσεις που υλοποιούμε.

Είμαι βέβαιος ότι θα γίνει και θα εργαστώ προς αυτή τη κατεύθυνση, ώστε να διαμορφωθεί εκείνο το ενδεδειγμένο κλίμα ψυχικής Ενότητας και Δημιουργικής Συνεργασίας μεταξύ των μελών του ΔΣ, που θα υποβοηθήσει στην δικαίωση των προσδοκιών του νομοθέτη που θέσπισε την ΕΑΑΣ σαν ΝΠΔΔ, αλλά και των μελών της.

14 Σεπτεμβρίου 2017 - Ξεπούλησαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για 45 εκατ. ευρώ - Οι αμαρτίες της σύμβασης 717 για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση

 


Ήταν 8 Απριλίου 2013 όταν ο τότε πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ δήλωνε αμέσως μετά τη συνάντησή του με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) ότι «το έγκλημα της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ είναι προσχεδιασμένο και προμελετημένο» και πως «δεν είναι αποκομμένο από τη στρατηγική ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας». 

Σύμφωνα με δημοσίευμα εκείνης της εποχής από την εφημερίδα «Αυγή», ο κ. Τσίπρας δήλωνε ότι πρέπει «να διατηρηθεί υπό δημόσιο έλεγχο ο σιδηρόδρομος», ο οποίος «συνιστά εργαλείο ανάπτυξης και μέρος της δημόσιας περιουσίας», εξαπολύοντας μάλιστα επίθεση κατά του ΤΑΙΠΕΔ, λέγοντας ότι «ο δημόσιος πλούτος δεν είναι τσιφλίκι κανενός» αλλά και πως «την προσωρινή ασυλία» που παρέχει στο Ταμείο «η τρικομματική κυβέρνηση δεν θα την έχουν για πάντα, θα λογοδοτήσουν ενώπιον του ελληνικού λαού για τις υπογραφές τους».

 Λίγο αργότερα, στις 14 Σεπτεμβρίου 2013, ο κ. Τσίπρας άφηνε και πάλι αιχμές για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισκεπτόμενος το περίπτερο της εταιρείας στη ΔΕΘ. «Είμαστε μια από τις λίγες ανεπτυγμένες χώρες, χωρίς ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό δίκτυο και αυτό δεν ήταν τυχαίο. Ελπίζω να σας δω και του χρόνου και να μη σας έχει αγοράσει κανένας περίεργος», έλεγε τότε μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες. 

Τα 300 εκατ. ευρώ ήταν ξεπούλημα 

Λίγο νωρίτερα, στις 15 Ιουλίου 2013, είχε τοποθετηθεί και επισήμως για το θέμα διά του υπευθύνου του τομέα Ανάπτυξης Γ. Σταθάκη, ο οποίος έκανε λόγο για «εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων με προνομιακούς όρους».

 Όπως δήλωνε ο κ. Σταθάκης, «η τιμή της σχεδιαζόμενης ιδιωτικοποίησης είναι υπερβολικά χαμηλή (300 εκατ. ευρώ), έχοντας ελάχιστη ωφέλεια ως προς την εξόφληση τμήματος του δημόσιου χρέους μέσω των ιδιωτικοποιήσεων. Επιπρόσθετα, οι όροι του διαγωνισμού για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ χαρίζουν κυριολεκτικά στους υποψήφιους αγοραστές ακίνητα του Δημοσίου, αξίας κοντά στο μισό (120 εκατ. ευρώ) της συνολικής τιμής πώλησης. Στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ, όπως και στο μεγαλύτερο τμήμα των προωθούμενων ιδιωτικοποιήσεων, η επίκληση του δημόσιου χρέους δεν αποτελεί παρά πρόφαση για τη με προνομιακούς όρους εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων». 

Τελικά επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και με υπουργό Μεταφορών τον Χρήστο Σπίρτζη πουλήθηκε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Ferrovie έναντι μόνο 45 εκατ. ευρώ, πυροδοτώντας έκρηξη οργής από τη ΝΔ, τότε αξιωματική αντιπολίτευση. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η σημερινή Hellenic Train ΑΕ, ιδιωτική εταιρεία και ο βασικός πάροχος σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων στην Ελλάδα. 

Για ένα ξεροκόμματο 

Μολονότι ως αντιπολίτευση ο ΣΥΡΙΖΑ μιλούσε για «ξεπούλημα» όταν η κυβέρνηση Σαμαρά κοστολογούσε τον σιδηρόδρομο στα 300 εκατ. ευρώ, ως κυβέρνηση τον παραχώρησε στους Ιταλούς για 45 εκατ. 

Μάλιστα, ο κ. Σπίρτζης ισχυρίστηκε εκείνη την περίοδο ότι αναγκαστικά έβαλαν την υπογραφή τους στην πώληση και ότι ως πρόεδρος του ΤΕΕ δεν ήταν υπέρ της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

 «Δεν ξέρω ως πρόεδρος του ΤΕΕ τι έλεγε για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά ως υπουργός αρμόδιος την πούλησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για μόλις 40 εκατ. ευρώ και μάλιστα με 200 εκατ. ευρώ προίκα, για να βάλουμε τα πράγματα στην πραγματική τους βάση», δήλωνε τότε ο βουλευτής της ΝΔ Κώστας Σκρέκας. 

Ο τότε αρμόδιος τομεάρχης της Νέας Δημοκρατίας Κωστής Χατζηδάκης ρωτούσε με νόημα, σε ανακοίνωσή του, αν τελικά ο Αλέξης Τσίπρας και ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης υπέγραψαν τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «με χαρά ή δάκρυα στα μάτια», καθώς, όπως επεσήμανε, αμφότεροι «δεν ήταν μόνο αντίθετοι στην ιδιωτικοποίηση της εταιρείας ως αντιπολίτευση, αλλά έκαναν και ό,τι μπορούσαν επί μια διετία για να καθυστερήσουν μια σχεδόν ολοκληρωμένη διαδικασία από την προηγούμενη κυβέρνηση». 

Προσέξτε τώρα τι συμβαίνει. 

Το τίμημα των 45 εκατ. ευρώ είναι ίδιο με τη βασική σύμβαση για το έργο «Ανάταξη του συστήματος σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης και αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη», το οποίο υπεγράφη τον Σεπτέμβριο του 2014 ανάμεσα στην ΕΡΓΟΣΕ και την κοινοπραξία ΤΟΜΗ - Alstom. Αυτό το σύστημα κόστισε 41 εκατ., περίπου όσο η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ! 

Οι αμαρτίες της σύμβασης 717 για σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση Η σύμβαση αυτή λοιπόν, ύψους 41 εκατ. ευρώ, αυξήθηκε στα 51,2 εκατ. Στη συνέχεια προστέθηκαν άλλα 13,3 εκατ. με συμπληρωματική σύμβαση. Ενδεικτικό της ολιγωρίας είναι ότι την περίοδο 2014-2017 είχε ολοκληρωθεί μόνο το 32,69% του φυσικού αντικειμένου του έργου. 

Πώς το γιόρτασε ο Αλέξης παρέα με τον Τζεντιλόνι 

Τη μεταβίβαση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους ιταλικούς σιδηροδρόμους έναντι (μόλις) 45 εκατ. ευρώ τη γιόρτασε ο τότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας μαζί με τον Ιταλό ομόλογό του Πάολο Τζεντιλόνι τον Σεπτέμβριο του 2017 στην Κέρκυρα. 

Έτσι από τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ το 2013 -όταν ήταν στην αντιπολίτευσηπερί ξεπουλήματος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ φτάσαμε στη φιέστα στην Κέρκυρα. Με την ιδιωτικοποίηση έκλεισε γρήγορα γρήγορα και ο φάκελος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ύψους 692 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι σε εφαρμογή της σχετικής απόφασης της Κομισιόν, τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Υποδομών προχώρησαν στη διαγραφή των χρεών συνολικού ύψους 692.161.809,27 ευρώ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ προκειμένου να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση της πώλησης.



πηγή:https://www.political.gr/wp-content/uploads/2023/03/POLITICAL-586.pdf

Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023

Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Δη. Παπαδημούλης: - "Είμαι μετριοπαθής αλλά οργίζομαι" - Έχουμε σιδηροδρόμους που βρίσκονται στον προηγούμενο αιώνα - Τι έκανε αυτά τα 4 χρόνια;


 

«Δεν μπορεί πίσω από τις… ‘διαχρονικές ευθύνες` που τις πιπιλίζουν όλοι οι προπαγανδιστές της ΝΔ, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, αφεντικά των ΜΜΕ, να κρυφτεί το μεγάλο ερώτημα: αυτά τα τέσσερα χρόνια που είναι στο κουμάντο η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο Κ. Καραμανλής ο τρίτος, τι έκαναν;»

«Στην Ελλάδα υπάρχουν αρχές, δικαστικές, ανεξάρτητες αρχές που αυτές πρέπει να βγάλουν το πόρισμα για το τί έγινε. Δεν θέλουμε το κατά παραγγελία πόρισμα μιας επιτροπής που θα φτιάξει ο κύριος Γεραπετρίτης κατ` εντολή του κ. Μητσοτάκη»
«Εμείς δεν θα κάνουμε τυμβωρυχία. Γιατί ζήσαμε μια άθλια τυμβωρυχία με αφορμή άλλες τραγωδίες. Στο Μάτι, στη Μάνδρα… Αλλά, δεν είμαστε και αφελείς»

Συνέντευξη Δημ. Παπαδημούλη στον ρ/στ "στο Κόκκινο"

«Βρισκόμαστε μπροστά σε ένα έγκλημα», τόνισε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. και Αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου, Δημήτρης Παπαδημούλης, για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα, υπογραμμίζοντας ότι «έχουμε σιδηροδρόμους που βρίσκονται στον προηγούμενο αιώνα, στη χειρότερη θέση όλης της Ευρώπης από πλευράς ασφάλειας».

«Η κυβέρνηση, αντί να κάνει προπαγάνδα προσπαθώντας να βγάλει από την πρώτη στιγμή έξω από το κάδρο των ευθυνών τον πρωθυπουργό της χώρας, οφείλει να μας πει τι έκανε αυτά τα 4 χρόνια για να εξασφαλίσει την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, για να μην εξαρτάται η ζωή δεκάδων ανθρώπων από τον χειροκίνητο χειρισμό των σιδηροδρομικών γραμμών», επισήμανε μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «στο Κόκκινο 105,5 FM».

«Το πένθος δεν μπορεί να κρύψει τις ευθύνες και η κυβέρνηση που είναι ελεγχόμενη δεν μπορεί να κρυφτεί ούτε πίσω από τον σταθμάρχη και τις προφανείς ευθύνες του ούτε πίσω από τις πλερέζες του πένθους», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον Δημ. Παπαδημούλη «είναι φανερό ότι η καθυστέρηση έργων για τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρόμων και για τη εξασφάλιση της τηλεματικής και της ασφάλειας πάει πίσω, μέχρι το 2000, ίσως και πιο πίσω».

«Αλλά δεν μπορεί πίσω από τις… ‘διαχρονικές ευθύνες` που τις πιπιλίζουν όλοι οι προπαγανδιστές της ΝΔ, πολιτικοί, δημοσιογράφοι, αφεντικά των ΜΜΕ που δίνουν copy - paste εντολές για το τι πρέπει να λέγεται, να κρυφτεί το μεγάλο ερώτημα: αυτά τα τέσσερα χρόνια που είναι στο κουμάντο η κυβέρνηση Μητσοτάκη και ο Κ. Καραμανλής ο τρίτος, τι έκαναν;», είπε.

«Είμαι μετριοπαθής αλλά οργίζομαι όταν βλέπω στο βίντεο τον παραιτηθέντα υπουργό να λέει στις 20 Φεβρουαρίου από το βήμα της Βουλής, στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ που έκανε μια σχετική ερώτηση, τον Αλέξανδρο Μεϊκόπουλο, ότι "είναι ντροπή να μιλάτε για θέματα ασφάλειας". Διότι γνώριζε ότι δεν έχουν υλοποιηθεί τα έργα, παρότι ξοδεύονταν δεκάδες εκατομμύρια, διότι πέντε ημέρες πριν είχε καταδικαστεί από τη Κομισιόν να σταλεί στο ευρωπαϊκό δικαστήριο. Τον, δε, Απρίλιο του 2022 είχαν την παραίτηση του υπεύθυνου ασφαλείας που έλεγε "κάντε κάτι γιατί αλλιώς θα έχουμε δυστυχήματα" και είχαν ένα κάρο εξώδικα από τις συνδικαλιστικές ηγεσίες των σιδηροδρομικών. Μην πάμε να τα ρίξουμε όλα στον σταθμάρχη ή στους συνδικαλιστές του ΟΣΕ», συνέχισε.

Ο Δημ. Παπαδημούλης δήλωσε τα εξής: «Η κυβέρνηση έχει την πρώτη ευθύνη, η εκάστοτε κυβέρνηση. Το διάγγελμα του πρωθυπουργού, φτιαγμένο από ακριβοπληρωμένους μετρ της επικοινωνίας, ημεδαπούς και αλλοδαπούς, κάνει μια προσπάθεια από την πρώτη στιγμή να βγάλει τον Μητσοτάκη έξω από το κάδρο των ευθυνών. Την ώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ, σωστά, κρατά χαμηλούς τόνους - δείτε τις δηλώσεις Τσίπρα - δεν πρέπει να επιτρέψουμε το επιβεβλημένο πένθος να καταργήσει, να κρύψει ευθύνες και δεν πρέπει να επιτρέψουμε μία δήθεν υπερκομματική επιτροπή που θα ερευνήσει να καταργήσει τις αρμόδιες αρχές. Διότι υπάρχουν αρχές, δικαστικές, ανεξάρτητες αρχές που αυτές πρέπει να βγάλουν το πόρισμα και όχι και κατά παραγγελία πόρισμα μιας επιτροπής που θα φτιάξει ο κύριος Γεραπετρίτης κατ` εντολή του Μητσοτάκη όπως του αρέσει και όπως τον βολεύει. Και ας μη ξεχνάμε ότι υπέπεσε και σε ένα άλλο ατόπημα ο κύριος Μητσοτάκης. Έσπευσε να βγάλει ο ίδιος πόρισμα τις πρώτες ώρες…».

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. κατέληξε: «Εμείς δεν θα κάνουμε τυμβωρυχία. Γιατί ζήσαμε μια άθλια τυμβωρυχία με αφορμή άλλες τραγωδίες. Στο Μάτι, στη Μάνδρα κλπ. Αλλά, δεν είμαστε και αφελείς. Και, όταν έρθει η ώρα του καταλογισμού των ευθυνών, της απόδοσης των ευθυνών, θα ζητήσουμε από όλους, χωρίς τα κομματικά χρωματιστά γυαλιά της σκοπιμότητας, να δουν κατάματα την αλήθεια, γιατί εδώ απαιτείται σοβαρότητα, ήθος και επιτέλους έργα. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς, ηλεκτρονικές μεθόδους προηγμένες στις τράπεζες, να μπορείς να ξέρεις πόσο απέχει ο ντελιβεράς από το μαγαζί που πήρε την παραγγελία να την πάει σε ένα σπίτι και να δουλεύουν χειροκίνητα οι σιδηρόδρομοι το 2023. Για αυτό υπάρχουν ευθύνες και είναι εγκληματικές».

Τραγωδία των Τεμπών - Συγκλονιστική μαρτυρία επιζώντα που βγήκε σώος, από το 2ο βαγόνι - "Ο χρόνος ήταν σαν να είχε παγώσει" - "Προσπαθείς να σωθείς και να σώσεις" - "Το σώμα εκείνη την ώρα λειτουργεί μηχανικά"


 Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη: Ο επιζών Στάθης Καρράς μιλά στην ATHENS VOICE για την τραγωδία και περιγράφει τα λεπτά που ακολούθησαν του δυστυχήματος

«Σου βγαίνει το αίσθημα της επιβίωσης. Το μόνο που σκέφτεσαι είναι να σωθείς και να σώσεις. Σκέφτομαι συνέχεια ότι λίγες θέσεις μπροστά υπήρχαν άτομα που δεν βγήκαν ποτέ». Ο Στάθης Καρράς ήταν από τους ανθρώπους που βγήκαν σώοι από την τραγωδία των Τεμπών. Ήταν στο δεύτερο βαγόνι, το αμέσως επόμενο από την καφετέρια.

«Ήμουν τυχερός γιατί το δικό μου βαγόνι εκτροχιάστηκε. Η καφετέρια είναι αυτή που συμπιέστηκε περισσότερο. Το δικό μας για καλή μας τύχη είχε φύγει από τις ράγες στο χωράφι», περιγράφει αποκλειστικά στην ATHENS VOICE για το μοιραίο δρομολόγιο.

«Κοιμόμουν εκείνη την ώρα. Δεν έχω εικόνα της σύγκρουσης μόνο το μετά. Νόμιζα πως ονειρευόμουν. Άνοιξα τα μάτια μου και ήταν όλα μαύρα. Ήταν τα παράθυρα σπασμένα. Ήμουν σε σοκ. Δεν καταλάβαινα τι συνέβαινε παρά μόνο όταν μου μίλησε ο κολλητός μου φίλος. Ο ουρανός ήταν στο έδαφος, δεν ήξερα που πάταγα, ο διάδρομος ήταν γεμάτος… δεν χωρούσαμε να περάσουμε. Στην αρχή απλά νομίζαμε ότι εκτροχιάστηκε. Είδαμε τη φωτιά και εκεί συνειδητοποιήσαμε ότι πρέπει να πηδήξουμε έξω. Δεν είχαμε εκείνη την ώρα εικόνα του τι είχε γίνει. Μόνο ότι είχε ξεσπάσει φωτιά κάπου», μας είπε για τα πρώτα δευτερόλεπτα της σύγκρουσης.

«Ο χρόνος είχε παγώσει»

«Ο χρόνος ήταν σαν να είχε παγώσει» και η μόνη σκέψη ήταν «πώς θα βγούμε έξω». «Ο κολλητός μου μού είπε πως ήταν αρκετά ψηλά. Εκεί ήταν που τρομοκρατήθηκα αρκετά» σημειώνει και στη συνέχεια περιγράφει τον τρόπο που προσπάθησαν να χτίσουν έναν «πύργο» από βαλίτσες για να μπορέσουν να ανακόψουν την πτώση τους.

«Πετάξαμε τις βαλίτσες για να δημιουργήσουμε χώρο γιατί είχαμε εγκλωβιστεί. Όποιος ήταν εκτός τρένου, του πετάγαμε τις βαλίτσες να τις στοιβάξει πάνω σε μία λαμαρίνα που υπήρχε για να μπορέσουμε να πέσουμε με μεγαλύτερη ασφάλεια. Βγήκαμε από το βαγόνι και βοηθήσαμε και τους υπόλοιπους να κατέβουν. Κάθε άτομο που έβγαινε, φτιάχναμε από την αρχή τον πύργο από τις βαλίτσες. Μόνο όταν πήδηξε και ο τελευταίος από το βαγόνι, απομακρυνθήκαμε από το σημείο. Κουβαλήσαμε όσους περισσότερους μπορούσαμε», πρόσθεσε.

«Το σώμα εκείνη την ώρα λειτουργεί μηχανικά»

Βγήκε το αίσθημα της επιβίωσης, σημειώνει. «Το σώμα εκείνη την ώρα λειτουργεί μηχανικά. Όλα λειτουργούν μηχανικά. Προσπαθείς να σωθείς και να σώσεις      Ο χρόνος ήταν σαν να είχε παγώσει.

 Βρήκα μία κοπέλα αιμόφυρτη όταν πήδηξα. Ήταν πεσμένη και φώναζε “βοήθεια”. Προσπαθούσα να την βοηθήσω. Ήταν όλα σκοτεινά. Δεν μπορούσα να διακρίνω καν ότι ήταν κοπέλα από τα αίματα, το λέω μόνο από τη φωνή. Την πήρα αγκαλιά και την απομάκρυνα από το σημείο. Ήταν ένα παιδί, κι αυτό αιμόφυρτο, άνοιξα τη βαλίτσα, πήρα μία πετσέτα και τον τύλιξα για να μην κρυώνει. Από άτομα που είδα στην πλαγιά, τόσο αίμα που έχαναν δεν μπορεί να κατέβηκαν κανονικά. Εκσφενδονίστηκαν από κάπου. Δεν μπορούσαν να κουνηθούν. Πονούσαν παντού».

Για το τι ακολούθησε μετά τον απεγκλωβισμό του, θυμάται πως «ακούσαμε μετά από λίγο σειρήνες της Πυροσβεστικής. Μας πέταξαν σκοινί για να ανέβουμε στον δρόμο. Μέχρι να μας πάρουν από εκεί πήραμε τηλέφωνο τους δικούς μας για να τους καθησυχάσουμε. Ευτυχώς το είχα πάνω μου και μπόρεσα να επικοινωνήσω. Οι Πυροσβέστες δεν το σκέφτηκαν δευτερόλεπτο. Κατέβαιναν στην πλαγιά, έμπαιναν μέσα στα βαγόνια, προσπαθούσαν να είναι παντού. Κι όλα αυτά μέσα στο σκοτάδι της νύχτας. Μας φώναζαν να τρέξουμε γιατί δεν ήξεραν αν γίνει κάποια άλλη έκρηξη. Το μέγεθος του χάους το καταλάβαμε μόνο όταν βγήκαμε στον δρόμο».

Οι γονείς του ήταν οι πρώτοι που κάλεσε για να έρθουν να τον πάρουν από το σημείο. «Τους εξήγησα πού βρίσκομαι γιατί δεν είχα ακριβή εικόνα και ήρθαν και με πήραν για να πάω στο νοσοκομείο. Εκεί με εξέτασαν για να δουν σε τι κατάσταση είμαι αλλά τους είπα ότι θέλω να πάω σπίτι μου όταν είδαν ότι είμαι καλά. Τα χέρια μου, τα ρούχα μου ήταν όλα μαύρα. Όταν λούστηκα είδα ότι έβγαζα γυαλιά από τα μαλλιά μου. Έβλεπα μελανιές πάνω μου. Το σοκ είναι όταν σκέφτομαι το πώς βγήκα από εκεί. Ότι λίγες θέσεις πιο μπροστά, υπήρχαν άτομα που δεν βγήκαν ποτέ»

Τέλος, για τους αγνοούμενους μας είπε πως «τους έχω κοιτάξει ξανά και ξανά, αλλά δεν θυμάμαι να τους συναντώ στα βαγόνια»



πηγή:https://www.athensvoice.gr/epikairotita/ellada/791687/tebi-sugrousi-trenon-epivatis-tis-moiraias-amaxostoihias-mila-stin-athens-voice-gia-tis-efialtikes-stigmes-pou-ezise/

7 τραγωδίες εν αναμονή - Οι επόμενες πολύ πιθανές τραγωδίες στην Ελλάδα και η βολική αδιαφορία και η απροθυμία της πολιτείας.


 Οι επόμενες πιθανές τραγωδίες στην Ελλάδα, η βολική αδιαφορία και η απροθυμία της πολιτείας.

Όλοι φαίνεται να συμφωνούν πως το δυστύχημα των Τεμπών ήταν μια τραγωδία που είχε πάρει τον αριθμό προτεραιότητάς της και περίμενε υπομονετικά τη σειρά της στην αίθουσα αναμονής. Μια ακόμα «τραγωδία εν αναμονή» όπως φαίνεται να είναι όλες οι τραγωδίες των τελευταίων ετών. Η φωτιά στο Μάτι; «Τραγωδία εν αναμονή». Το ναυάγιο του Σάμινα; «Τραγωδία εν αναμονή». Το δυστύχημα του 2003 (πάλι στα Τέμπη) με το φορτηγό του οποίου το φορτίο θέρισε ένα πούλμαν με μαθητές; «Τραγωδία εν αναμονή». Τραγωδίες τις οποίες πάντα ακολουθούν η πάνδημη «θλίψη» και «οργή» διάρκειας λίγων ημερών, η διαπίστωση ότι στην Ελλάδα τα πάντα λειτουργούν σε έναν αυτόματο χωρίς αυτοματισμούς και μετά επιστροφή στη συνήθη βολική αδιαφορία, μέχρι την επόμενη τραγωδία που κι εκείνη θα είναι πιο προβλέψιμη κι από χασμουρητό σε προεκλογική ομιλία αλλά θα «συγκλονίσει» και θα «εξοργίσει» (πιθανόν επειδή η οργή που ξεχειλίζει είναι ένας καλός τρόπος να διασκεδάζονται οι συλλογικές ενοχές). 

Επειδή η αίθουσα αναμονής τραγωδιών είναι γεμάτη σκέφτηκα να κάνω μια πολύ μικρή λίστα με κάποιες τραγωδίες που είναι από πιθανό ως δεδομένο ότι θα βιώσουμε στο όχι φοβερά μακρινό μέλλον σε μια προσπάθεια να περιορίσω την εν πολλοίς υποκριτική έκπληξη μπροστά στο αναπόφευκτο που θα μπορούσε να αποφευχθεί αν η ελληνική κοινωνία δεν ήταν μια στοίβα ναρκισσιστικών «εγώ» που δεν έχουν ακόμα καταλάβει ότι η συμμόρφωση με τους κανόνες συμφέρει το σύνολο και άρα και τις περισσότερες από τις μονάδες που το αποτελούν. Πρόκειται φυσικά για μια ανοιχτή λίστα στην οποία μπορείτε κι εσείς, από την εμπειρία και τη γνώση σας, να προσθέσετε τις δικές σας «τραγωδίες εν αναμονή».

1. Τραγωδίες από πυρκαγιές, πλημμύρες

Αυτό είναι μάλλον είναι αναμενόμενες από όλους αφού καμία από τις πρόσφατες τραγωδίες δεν έχουν αλλάξει την εθνική αντίληψη για τον δημόσιο χώρο, την αυθαιρεσία, τον έλεγχο και την επιβολή των κανόνων. Ακόμα κι έτσι, οι τραγωδίες αυτές θα μπορούσαν να είναι μικρότερες χάρη στο 112, αλλά είναι βέβαιο πως σε λίγα χρόνια η αδυναμία κατανόησης του τι ακριβώς σημαίνει πρόληψη και η αντίληψη σύμφωνα με την οποία «αφού δεν έχω τρακάρει τόσο καιρό η ζώνη ασφαλείας είναι περιττή» θα κάνει πολλούς συμπολίτες να αγνοούν τις ειδοποιήσεις με δυσάρεστα αποτελέσματα.

2. Τραγωδία με αστικό λεωφορείο

Η απουσία οποιουδήποτε ελέγχου σε οδηγούς που καταφέρνουν να μεταφέρουν δεκάδες συμπολίτες ενώ ταυτοχρόνως μιλούν στο κινητό τους (με τους πιο ικανούς από αυτούς να στρίβουν και το τσιγάρο τους ελέγχοντας το τιμόνι με τους αγκώνες), η γενικά «ΑΕΡΑΑΑΑ» οδική συμπεριφορά και τα τεχνικά προβλήματα (που σίγουρα θα υπάρχουν σε οχήματα των οποίων τα λάστιχα καμιά φορά δείχνουν σε χειρότερη κατάσταση και από φτέρνα ηλικιωμένου) κάνουν πολύ περίεργο ότι αυτή η τραγωδία ακόμα να συμβεί.

3. Κατάρρευση κτιρίων από πολύ δυνατό σεισμό

Πόσοι ξέρουν πόσο αντέχει το σπίτι στο οποίο κατοικούν, το κτίριο που βρίσκεται το γραφείο τους, το σχολείο που πάνε τα παιδιά τους; Πότε έγινε έλεγχος σε νοσοκομεία, στρατόπεδα, γήπεδα, γέφυρες και λοιπές υποδομές; Τι συμβαίνει με τα κτίρια που η ηλικία τους ξεπερνά τα 60 και 70 χρόνια; Τι συμβαίνει με τα εγκαταλελειμμένα κτίρια με τα οποία είναι γεμάτη η Αθήνα; Ελπίζω να μη μάθουμε με τον άσχημο τρόπο.

4. Τραγωδία σε νυχτερινό κέντρο διασκέδασης ή εμπορικό κατάστημα

Σε μια χώρα που κανένας κανόνας δεν επιβάλλεται πόσες πιθανότητες δίνετε η πυρασφάλεια να είναι απλώς μια ωραία πολυσύλλαβη λέξη; Μπαρ και κλαμπ που γεμίζουν ασφυκτικά χωρίς εξόδους κινδύνου ή καταστήματα γεμάτα πλαστικά σε υπόγεια με διαδρόμους στους οποίους δύο αδύνατοι άνθρωποι σφηνώνουν, δεν είναι δύσκολο να γίνουν τόπος μαρτυρίου.

5. Τραγωδία σε γήπεδο

Έχει ήδη συμβεί και πολύ πιθανό να ξανασυμβεί. Αρκεί να παρατηρήσετε ότι ενώ σε αγώνες ξένων πρωταθλημάτων τα σκαλάκια των κερκίδων ξεχωρίζουν, αφού είναι κενά από κόσμο, οι πολυμήχανοι Έλληνες τα αξιοποιούν και αυτά ως καθίσματα. Και γιατί να μην το κάνουν; Οι κανόνες άλλωστε είναι για τα κορόιδα.

6. Τραγωδία σε ΚΤΕΛ/Σχολικό

Η απροθυμία αυστηρής επιβολής του ΚΟΚ στοιχίζει εκατοντάδες νεκρούς κάθε χρόνο (οι οποίοι ελάχιστους συγκινούν) και κάνει μαθηματικά βέβαιο ότι τέτοιου είδους τραγωδίες (όπως αυτή του 2003 στα Τέμπη) θα ξανασυμβούν επειδή στην Ελλάδα είμαστε αλλεργικοί στον έλεγχο, είτε τον κάνουμε είτε μας τον κάνουν. Είμαστε βλέπετε ελεύθερα πνεύματα.

7. Η αθόρυβη τραγωδία των τζακιών

Κανονικά η λίστα αυτή αφορά μόνο τραγωδίες που σκοτώνουν μια κι έξω ενώ αυτή έχει ήδη αρχίσει να εκτυλίσσεται. Αλλά νομίζω είναι κρίμα να μην πω κάτι για τον χάρο που έχει βγει παγανιά στο λεκανοπέδιο με τη μορφή μικροσωματιδίων τα οποία ανεξέλεγκτα βγαίνουν από τις καμινάδες και καταλήγουν στα πνευμόνια μας με την πολιτεία, ως συνήθως, απρόθυμη να προστατεύσει τη δημόσια υγεία η οποία ποτέ δεν υπήρξε σημαντικότερη της δημόσιας ικανοποίησης πολιτών με νοοτροπία κακομαθημένου δεκάχρονου και απαιτήσεις, εξίσου κακομαθημένου, βασιλιά. Και μπράβο τους.   


πηγή:https://www.athensvoice.gr/epikairotita/politiki-oikonomia/791769/7-tragodies-en-anamoni/