Πέμπτη 20 Ιανουαρίου 2022

e-ΕΦΚΑ: Πληρωμή συντάξεων μηνός Φεβρουαρίου 2022


 



Στο πλαίσιο της εφαρμογής του μέτρου της ταυτόχρονης καταβολής των κύριων και επικουρικών συντάξεων το Διοικητικό Συμβούλιο του e-ΕΦΚΑ αποφάσισε στη συνεδρίαση της 13ης Ιανουαρίου 2022 το ακόλουθο πρόγραμμα πληρωμής των κύριων και επικουρικών συντάξεων: 


ΚΥΡΙΕΣ & ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ

  • Στις  25 Ιανουαρίου 2022, ημέρα  Τρίτη θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές συντάξεις των μισθωτών (δηλαδή των συνταξιούχων που προέρχονται από το τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τις Τράπεζες και τον ΟΤΕ) που το ΑΜΚΑ τους λήγει σε 1, 3, 5, 7, 9.
  • Στις  26 Ιανουαρίου 2022 ημέρα Τετάρτη θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές συντάξεις των μισθωτών (δηλαδή των συνταξιούχων που προέρχονται από το τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, τις Τράπεζες και τον ΟΤΕ)  που το ΑΜΚΑ τους λήγει σε 0, 2, 4, 6, 8.
  • Στις 27 Ιανουαρίου 2022, ημέρα Πέμπτη θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές  συντάξεις των μη-μισθωτών (δηλαδή των συνταξιούχων που προέρχονται από τους τέως φορείς ΟΑΕΕ, ΟΓΑ και ΕΤΑΑ).
  • Στις 28 Ιανουαρίου 2022, ημέρα Παρασκευή θα καταβληθούν κύριες και επικουρικές  συντάξεις του Δημοσίου, του τ.ΝΑΤ, τ.ΕΤΑΤ, τ.ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και ΔΕΗ. 

Από τη Διοίκηση του e-ΕΦΚΑ

Η ομολογία της ήττας - Ο σοσιαλδημοκράτης, κεντρώος, μεσαίος, ανοικτών οριζόντων, μεταρρυθμιστής καβαλάρης


 Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ προτείνει (και θα επιβάλει) την εκλογή του από τη βάση, για έναν και μόνο λόγο: ξέρει ότι στις επόμενες εκλογές θα ηττηθεί και θέλει να διατηρήσει τη θέση του μετά την ήττα. Αυτό θα του το εξασφαλίσει η νομιμοποίηση από ένα μεγάλο, χαοτικό εκλεκτορικό σώμα 

Η αλήθεια είναι ότι του το έλεγαν του Tσίπρα. «Έτσι που πορεύεσαι από το 2019, με τον ίδιο παλιό τρόπο, τις ίδιες πολιτικές αντιλήψεις, με το ίδιο κόμμα και την ίδια ομάδα γύρω σου, το πας φιρί φιρί για μετωπική με νέα ήττα». Του το έλεγαν φίλοι και αντίπαλοι, του το υπενθύμιζαν κάθε μήνα οι δημοσκοπήσεις, μέχρι και ο φίλος του Γιάννης Λούλης τού το μπουμπούνισε κατάμουτρα, αυτός τίποτα. Είχε περιπέσει σ’ ένα είδος πολιτικής χαύνωσης στα περί του οίκου του, σαν φαντάρος που απειλεί τον εχθρό ότι θα τον κατατροπώσει, αλλά επί τρία χρόνια αρνείται να ξεσκονίσει και να λαδώσει το ντουφέκι του. 

Και ξάφνου, ένα πρωινό του Γενάρη του 2022, με την πλάτη του Μητσοτάκη κάπου στο βάθος του ορίζοντα και με την ανάσα του Ανδρουλάκη να γαργαλάει τον σβέρκο του,  ξύπνησε από τον βαθύ του λήθαργο και ρίχνει μια βόμβα. Ο αρχηγός (αυτός δηλαδή) θα εκλέγεται απευθείας από τα μέλη και τους φίλους του κόμματος. Όταν το είχε πρωτοκάνει ο Γιώργος Παπανδρέου τον Φεβρουάριο του 2004, είχε πέσει πολύ γέλιο και εκ δεξιών και εξ ευωνύμων. Αμφότερες οι πλευρές έφτυναν τον κόρφο τους με αυτές τις «αμερικανιές». 

Η ΝΔ, ως παραδοσιακό αστικό κόμμα μαθημένο να διοικείται από βουλευτές, οικογένειες, οικονομικούς μεγαλοπαράγοντες και βαρονίες, είχε θεωρήσει αυτόν τον τρόπο εκλογής αρχηγού αριστερό καραγκιοζιλίκι. Πέντε χρόνια αργότερα, τον υιοθέτησε ασθμαίνοντας. Κέρδισε το αουτσάιντερ Αντώνης Σαμαράς, η Ντόρα ακόμα χτυπά το κεφάλι της στον τοίχο που τότε είπε «ναι».

 Στην άλλη όχθη, σύσσωμη η Αριστερά είχε αρνηθεί αυτό το «ξεχείλωμα του πολιτικού υποκειμένου» που κονιορτοποιούσε την πάγια πολιτική θεωρία της περί του κόμματος. Το ΚΚΕ παραμένει ακόμα στην παράδοση του, ο ΣΥΡΙΖΑ από την περασμένη  Τετάρτη προσχώρησε στο «ξεχείλωμα». 

Τι έπαθε, το λοιπόν, ο Τσίπρας και σήμερα προτείνει ακριβώς αυτό που μέχρι πρότινος χλεύαζε και λοιδορούσε; Έγινε ξάφνου σοσιαλδημοκράτης, κεντρώος, μεσαίος, ανοικτών οριζόντων, μεταρρυθμιστής και καβαλάρης των μοντέρνων καιρών μας; Ελάτε τώρα. Ο Αλέξης ποτέ δεν ήταν, ούτε θα γίνει κάτι από όλα αυτά. Έχει λειψή πολιτική (και όχι μόνο) παιδεία για να μεταβάλει εαυτόν σε οραματιστή και μεταρρυθμιστή του χώρου του. Αν τον διακρίνει κάτι, είναι η θηριώδης ικανότητά του να «τσιμπάει» προς όφελός του τις ευκαιρίες που του προσφέρουν η συγκυρία και το πανίσχυρο ένστικτο αυτοσυντήρησής του. 

Ο Τσίπρας προτείνει (και θα επιβάλει) την εκλογή του από τη βάση, για έναν και μόνο λόγο: ξέρει ότι στις επόμενες εκλογές θα ηττηθεί και θέλει να διατηρήσει τη θέση του μετά την ήττα. Αυτό θα του το εξασφαλίσει η νομιμοποίηση από ένα μεγάλο, χαοτικό εκλεκτορικό σώμα. Ο εκλεγμένος από τη λαϊκή βάση αρχηγός δεν υπόκειται στον έλεγχο ούτε Κεντρικών Επιτροπών, ούτε Πολιτικών Γραφείων και Συμβουλίων, ούτε καν του Συνεδρίου. Δεν είναι πια πρόεδρος, είναι αρχηγός, ένα αυτόνομο όργανο από μόνος του, ανώτερο όλων των άλλων. 

Δεν καθαιρείται, δεν ελέγχεται ουσιωδώς ή ελέγχεται όσο αυτός επιτρέπει. Ο λαός του τον εκλέγει, αυτός μόνο μπορεί να τον αποπέμψει ή να τον αλλάξει, μόνο που ο «λαός» δεν είναι συγκροτημένο σώμα. 

Άρα ο αρχηγός κάνει ό,τι του καπνίσει. Και τώρα το ίδιο συμβαίνει, ο Τσίπρας είναι αδιαμφισβήτητος και πανίσχυρος, όμως μετά από δύο ακόμα ήττες (που θα προστεθούν στις τρεις προηγούμενες) ενδέχεται το κλίμα να είναι διαφορετικό για αυτόν. Φυλάει, το λοιπόν, τα ρούχα του για να τα έχει και μετά την επανεκλογή Μητσοτάκη. Έξυπνη τακτική, αλλά πρωτίστως απροκάλυπτη ομολογία της μελλοντικής ήττας του. Όλα τα άλλα είναι ανοησίες. 


Πηγή: Protagon.gr




Η ακαταμάχητη γοητεία των επιδομάτων


 

Ανακοινώθηκε από την κυβέρνηση νέο πακέτο επιδοτήσεων της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου, ύψους 400 εκατομμυρίων, με σκοπό να προστατευθούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις από τις αυξήσεις στα τιμολόγια της ενέργειας. Η επιδότηση των φτωχών και των μεσαίων νοικοκυριών είναι απαραίτητη για να αντιμετωπιστούν φαινόμενα ενεργειακής φτώχειας. Η επιδότηση των επιχειρήσεων στοχεύει στην αποφυγή των ανατιμήσεων στα προϊόντα που θα επιβάρυναν τους καταναλωτές και θα τροφοδοτούσαν τον πληθωρισμό.

Όμως μαζί με φτωχά και μεσαία νοικοκυριά επιδοτούνται και τα πλούσια. Η κυβέρνηση δεν έβαλε εισοδηματικά ή περιουσιακά κριτήρια στις ενισχύσεις, όπως γίνεται με το επίδομα θέρμανσης. Έτσι ακόμη και μια πολύ πλούσια οικογένεια, που θα μπορούσε πολύ άνετα να πληρώσει τους λογαριασμούς, θα λάβει εμμέσως χρήματα από τον κρατικό προϋπολογισμό. Στην πράξη τα ποσά είναι ασήμαντα για ένα εύπορο νοικοκυριό, αλλά ως σύνολο είναι σημαντικά για το κράτος. Εκτός από την επίπτωση στο δημόσιο ταμείο, πρόκειται και για ένα εντελώς λάθος μήνυμα.

Το κράτος ξόδεψε, λόγω των επιπτώσεων της κρίσης του κορωνοϊού στην οικονομία, το ποσό των 40 δισεκατομμυρίων ευρώ, σύμφωνα με τους κυβερνητικούς υπολογισμούς, οι οποίοι δεν αμφισβητούνται. Τα χρήματα αυτά δεν περίσσευαν από κάπου. Στο μεγαλύτερο μέρος τους βρέθηκαν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, από δανεισμό. Το ήδη χρεοκοπημένο ελληνικό κράτος, αφού χρεώθηκε ακόμη περισσότερο, βρίσκει σήμερα χρήματα για να επιδοτεί την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος σε εύπορα στρώματα

Δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποφασίζει να κάνει οικονομική παρέμβαση που ζημιώνει το δημόσιο ταμείο χωρίς εισοδηματικούς περιορισμούς. Τον περασμένο Σεπτέμβριο ανακοινώθηκε στη ΔΕΘ η αύξηση του αφορολόγητου ορίου για γονικές παροχές περιουσιακών στοιχείων στις 800 χιλιάδες για τον κάθε γονέα, δηλαδή ένα εκατομμύριο εξακόσιες χιλιάδες για ένα ζευγάρι. Καθώς πολύ λίγοι έχουν μεγαλύτερη περιουσία από αυτό το όριο, ουσιαστικά πρόκειται για κατάργηση του φόρου μεταβίβασης.

Η αύξηση του αφορολόγητου θα μπορούσε να είναι θετική, αλλά το όριο που μπήκε είναι εξωφρενικό. Οικογένειες που είχαν την άνεση να πληρώσουν τον φόρο, τώρα απαλλάσσονται. Μακάρι να μην υπήρχε η ανάγκη για φόρους και να καταργούνταν όλοι, αλλά επειδή αυτό δεν γίνεται, οι απαλλαγές και οι επιβαρύνσεις πρέπει να θεσπίζονται με δύο ειδών κριτήρια. Το πρώτο είναι η κοινωνική δικαιοσύνη και το δεύτερο είναι οι αναπτυξιακές επιπτώσεις των φόρων.


Η μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων -μέχρις ενός ορίου και υπό προϋποθέσεις- μπορεί να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, κι ας καταγγέλλεται σαν κοινωνικά ανάλγητη. Το ίδιο μπορεί να κάνει και η μείωση των ασφαλιστικών εισφορών. Η κυβερνητική απόφαση για ένα τόσο υψηλό αφορολόγητο όριο στις γονικές παροχές δεν καλύπτει κανένα από τα κριτήρια που αναφέρθηκαν παραπάνω. Ούτε κοινωνικά δίκαιη είναι, ούτε αναπτυξιακή. Το ίδιο ισχύει και με τις επιδοτήσεις στην ενέργεια σε πλούσια νοικοκυριά.


Από την άγρια φορολόγηση φτωχών και πλούσιων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να δημιουργούνται υπερπλεονάσματα και να δίνονται στο τέλος μποναμάδες, περάσαμε στην οριζόντια θέσπιση φοροαπαλλαγών και στην οριζόντια καταβολή επιδομάτων.


Μέχρι την οικονομική κρίση και την ελληνική χρεοκοπία οι περισσότεροι συμπολίτες μας νόμιζαν ότι όταν πληρώνει το κράτος δεν πληρώνει κανένας. Παρότι η δεκαετής περιπέτεια μας έκανε περισσότερο υποψιασμένους γύρω από τα δημόσια οικονομικά, κόμματα, κυβερνήσεις και μέσα ενημέρωσης συμπεριφέρονται σαν τα χρήματα του κράτους να είναι απεριόριστα, σαν να υπάρχει πάντα το λεφτόδεντρο.


«Πηγή: https://www.athensvoice.gr/politics/741571-i-akatamahiti-goiteia-ton-epidomaton»



Στο βάθρο των νικητών η Ελλάδα! - Κατάκτησε, με την αξία της, το αργυρό μετάλλιο, στο άθλημα των μεγάλων αυξήσεων, στην ηλεκτρική ενέργεια!


 Του Χάρη Φλουδόπουλου

Η ενεργειακή κρίση αναμένεται να απασχολήσει, μεταξύ άλλων, το σημερινό άτυπο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της Ε.Ε. που συνεδριάζει στη Γαλλία. Μια κρίση που σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση της Κομισιόν αναμένεται να συνεχίσει να προξενεί προβλήματα στις οικονομίες και τους καταναλωτές ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου στην Ευρώπη για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια.

Μάλιστα, σύμφωνα με την Κομισιόν, οι τιμές λιανικής σε ρεύμα και αέριο αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται τους επόμενους μήνες καθώς δεν έχουν περάσει στην κατανάλωση οι υψηλές τιμές του 4ου τριμήνου του 2021.

Αν και η ενεργειακή κρίση είναι πανευρωπαϊκό φαινόμενο που πλήττει εξίσου σχεδόν όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εντούτοις, η Ελλάδα εμφανίζεται να είναι, τουλάχιστον για τον Ιανουάριο, μια από τις πιο ακριβές αγορές χονδρικής στην ηλεκτρική ενέργεια.

Σύμφωνα με τη μέχρι στιγμής εικόνα των αγορών ηλεκτρισμού της Ε.Ε. η μέση τιμή του ρεύματος για τη χώρα μας διαμορφώνεται στα 213 ευρώ/MWh, που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη τιμή στην Ε.Ε. πίσω μόνο από την Ιταλία (216 ευρώ/MWh). Μάλιστα η Ελλάδα, μαζί με την Ιταλία και την Ελβετία, είναι οι μόνες χώρες που εμφανίζουν μέση τιμή Ιανουαρίου πάνω από τα 200 ευρώ/MWh.

Σε άλλες μεγάλες αγορές ,οι τιμές είναι αισθητά χαμηλότερες από την Ελλάδα: Γερμανία 162 ευρώ/MWh, Βέλγιο 183 ευρώ/MWh, Αυστρία 180 ευρώ/MWh, Ολλανδία 182 ευρώ/MWh, Ισπανία 193 ευρώ/MWh, Γαλλία 197 ευρώ/MWh. Η χαμηλότερη τιμή χονδρικής ρεύματος στην Ευρώπη είναι η Πολωνία με 142 ευρώ/MWh.

Υπενθυμίζεται ότι η μέση τιμή χονδρικής το Νοέμβριο ήταν στα 228 ευρώ/MWh ενώ το Δεκέμβριο αυξήθηκε ακόμη περισσότερο στα 235 ευρώ/MWh.

Θα πρέπει να τονιστεί, τέλος, ότι η ελληνική αγορά εμφανίζεται ακριβότερη σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, εξαιτίας του τρόπου με τον οποίο τιμολογείται στη χώρα μας το φυσικό αέριο.

Συγκεκριμένα, η τιμή πώλησης του αερίου καθορίζεται βάσει της μέσης τιμής εισαγωγής του προηγούμενου μήνα. Πρακτικά δηλαδή τον Ιανουάριο, ενσωματώνεται στην ελληνική αγορά το κόστος ρεκόρ του φυσικού αερίου που καταγράφηκε το Δεκέμβριο.





πηγή:https://www.capital.gr/epixeiriseis/3609133/stin-ellada-i-deuteri-upsiloteri-timi-reumatos-stin-europi-ton-ianouario

Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022

Υπουργός Οικονομικών: "Πρέπει να είμαστε σοβαροί για μείωση του ΦΠΑ σε κάποια αγαθά" - " "σε ενδεχόμενη μείωση του ΦΠΑ μόνο στο ψωμί, το κόστος ανέρχεται σε 140 εκατ. τον χρόνο".


  Η κυβέρνηση έχει δείξει γρήγορά αντανακλαστικά και θα συνεχίσει να πράττει το ίδιο εφόσον οι συνθήκες το επιτάσσουν, ανέφερε μεταξύ των άλλων ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας πριν από λίγο στο δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ, αναφερόμενος σε ενδεχόμενα μέτρα στήριξης νοικοκυριών και επιχειρήσεων, απέναντι στην πανδημία και τον πληθωρισμό.  

Κάθε απόφαση ωστόσο, όπως σημείωσε, θα πρέπει να λαμβάνεται με γνώμονα τις ανάγκες της κοινωνίας, αλλά και της οικονομίας. Και σημείωσε χαρακτηριστικά, ότι η Ελλάδα έχει υψηλό πρωτογενές έλλειμμα, δεν διαθέτει επενδυτική αξιολόγηση, ενώ είναι ακόμη σε καθεστώς ενισχυμένης εποπτείας

Αναφερόμενος σε ενδεχόμενη συζήτηση για μείωση του ΦΠΑ σε κάποια αγαθά, τόνισε ότι είναι υψηλό το δημοσιονομικό κόστος για κάτι τέτοιο και σημείωσε χαρακτηριστικά ότι "σε ενδεχόμενη μείωση του ΦΠΑ μόνο στο ψωμί, το κόστος ανέρχεται σε 140 εκατ. τον χρόνο".  
 
"Πρέπει να είμαστε σοβαροί" συμπέρανε. Δεν απέκλεισε ωστόσο το ενδεχόμενο, να ανοίξει ξανά η συζήτηση εφόσον οι συνθήκες το επιβάλλουν.
   
Αναφορικά με τον πληθωρισμό, ο υπουργός Οικονομικών αναγνώρισε ότι έχει μεγάλη ένταση και τόνισε ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ΕΚΤ, το 2022 θα κινηθεί στην περιοχή του 3% - και κάτω από το 2% θα υποχωρήσει το 2023.

    
Τέλος τόνισε, ότι επί του παρόντος δεν υπάρχει απόφαση για παράταση στην προθεσμία ένταξης των οφειλών της πανδημίας σε ρύθμιση (η προθεσμία εκπνέει στις 26 Ιανουαρίου), αλλά και στον υπολογισμό του φόρου μεταβίβασης με βάση τις παλαιές αντικειμενικές αξίες, που λήγει στις 31 Ιανουαρίου.  









πηγή:https://www.sofokleousin.gr/staikouras-tha-stiriksoume-noikokyria-kai-epixeiriseis-alla-i-mei

Μήνυμα που "καίει" στην κυβέρνηση - Σημαντική μείωση της διαφοράς με το δεύτερο κόμμα - Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα των ξεχασμένων και εξαπατημένων.


 Για πρώτη φορά η ακρίβεια ξεπερνά την πανδημία ως το μεγαλύτερο πρόβλημα των πολιτών. Στο 7% η διαφορά της ΝΔ με τον ΣΥΡΙΖΑ, για πρώτη φορά μεγαλύτερη συσπείρωση της αξιωματικής αντιπολίτευσης με το κυβερνών κόμμα

- Ζημιά και στη ΝΔ από την άνοδο ΠΑΣΟΚ με Ανδρουλάκη.

Ακρίβεια και πανδημία δημιουργούν ένα άλλο σκηνικό, με απώλειες και σοβαρά μηνύματα προς το κυβερνών κόμμα, σύμφωνα με μια πολύ ενδιαφέρουσα δημοσκόπηση της εταιρείας PRORATA, που διεξήχθη από τις 12 έως 14 Ιανουαρίου και που δημοσιεύει σήμερα το iEidiseis.

prorata 2

Σύμφωνα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης:

-Ακρίβεια (42%) και πανδημία (40%)αναδεικνύονται ως τα πιο βασικά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας, με την ακρίβεια μάλιστα να ξεπερνά την πανδημία, «εκθρονίζοντάς» την για πρώτη φορά μετά από δυόμισι περίπου χρόνια από την πρώτη θέση. Αν, μάλιστα, κανείς προστεθεί ότι τρίτο πρόβλημα είναι οι χαμηλοί μισθοί και οι συνθήκες εργασίας, κατανοεί κανείς πως η οικονομία και η ανάγκη κοινωνικής πολιτικής είναι το υπ΄ αριθμόν ένα πρόβλημα της χώρας καθώς «απέρχεται» όπως όλα δείχνουν η πανδημία.

prorata 3


-Οι πολίτες βαθμολογούν αρνητικά την κυβέρνηση στην αντιμετώπιση της πανδημίας (61% αρνητικά και μάλλον αρνητικά, έναντι 38% που τη χαρακτηρίζει θετικά και μάλλον θετικά). Το γεγονός και μόνο ότι η κυβέρνηση ξεκίνησε με 85% θετικές κρίσεις ως προς την αντιμετώπιση της πανδημίας και έχει φτάσει στο 38%, δείχνει και το μέγεθος του προβλήματος για το μέγαρο Μαξίμου.

prorata7

-Είναι εντυπωσιακό ότι οι πολίτες σε μείζονα θέματα που έχουν προκύψει ως προς τα μέτρα για την πανδημία υιοθετούν κατά πλειοψηφία τα μέτρα της αντιπολίτευσης, ενώ μεταξύ αυτών είναι και ο ένας στους τρεις ψηφοφόρους της Νέας Δημοκρατίας! Με τη συνταγογράφηση των δωρεάν τεστ, για παράδειγμα, συμφωνεί και το θεωρεί δημοσιονομικά εφικτό το 58% , συμφωνεί αλλά δεν το θεωρεί δημοσιονομικά εφικτό το 28% και μόνο το 8% διαφωνεί είτε είναι δημοσιονομικά εφικτό είτε όχι!

prorata 9

Μεταξύ δε αυτών που συμφωνούν με τη συνταγογράφηση των τεστ είναι δημοσιονομικά εφικτό είτε δεν είναι δημοσονομικά εφικτό είναι και το 77% των ψηφοφόρων της Νέας Δημοκρατίας (34% και 43% αντίστοιχα).Το 70% συμφωνεί και θεωρεί ότι είναι εφικτό παροχή άδειας ειδικού σκοπού μετ’ αποδοχών για τους εργαζόμενους γονείς ιδιωτικού και δημοσίου τομέα παιδιών προσχολικής και υποχρεωτικής εκπαίδευσης που διαγιγνώσκονται θετικά στον Covid-19, μεταξύ αυτών και το 66% των ψηφοφόρων της ΝΔ. Με την παροχή ειδικής άδειας των εκπαιδευτικών με υποκείμενα νοσήματα συμφωνεί και το θεωρεί δημοσιονομικά εφικτό το 56%, συμφωνεί αλλά δεν το θεωρεί δημοσιονομικά εφικτό το 21% και διαφωνεί το 175.

prorata 11

Μεταξύ όσων συμφωνούν και το θεωρούν δημοσιονομικά εφικτό είναι και το 37% των ψηφοφόρων της ΝΔ. Στο ερώτημα «Σύμφωνα με το ισχύον υγειονομικό πρωτόκολλο, η λειτουργία ενός σχολικού τμήματος θα αναστέλλεται στην περίπτωση που περισσότεροι από τους μισούς μαθητές/ριες (50%+1) του συγκεκριμένου τμήματος διαγνωσθούν θετικοί/ες στον Covid -19. Εσείς συμφωνείτε ή διαφωνείτε με το συγκεκριμένο μέτρο;» συμφωνεί μόλις το 30% των ερωτηθέντων, ενώ διαφωνεί το 58% (μεταξύ των οποίων και το 38% των ψηφοφόρων της ΝΔ).

prorata 15


-Η ακρίβεια αποτελεί μείζον πρόβλημα. Μόνο το 7% μπορεί να πληρώσει το λογαριασμό ρεύματος, πετρελαίου ή φυσικού αερίου χωρίς πρόβλημα, με το 28% να δηλώνει ότι μπορεί να πληρώσει με ορισμένες δυσκολίες, το 39% ότι μπορεί να τους πληρώσει με πολλές δυσκολίες και το 24% ότι δεν μπορεί να πληρώσει.

prorata 17

Στο δε ερώτημα «Με βάση την προσωπική σας εμπειρία, τι από τα παρακάτω ισχύει ως προς τις τιμές των προϊόντων στα super market συγκριτικά με ένα χρόνο νωρίτερα;», το 41% απαντά πως έχουν αυξηθεί πολύ, το 38% αρκετά και μόλις το 18% ότι έχουν αυξηθεί λίγο!

prorata 19

Εκτίμηση της πρόθεση ψήφου

Στο νέο τοπίο που δείχνει να διαμορφώνεται η εκτίμηση της πρόθεσης ψήφου φέρει τη Νέα Δημοκρατία να προηγείται με 32,5% έναντι 25,5% του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με το κυβερνόν κόμμα να χάνει ακόμα μις΄ή μονάδα και την Κουμουνδούρου να κερδίζει αντίστοιχο ποσοστό. Ακολουθούν το Κίνημα Αλλαγής με 12% (έναντι 11,5% στα μέσα Δεκεμβρίου), το ΚΚΕ με 4,5%, η Ελληνική Λύση με 3,5% και το ΜέΡΑ25 με 2%.

prorata 24


Τα ποιοτικά στοιχεία, ωστόσο, αποκαλύπτουν σημαντικές υπόγειες διεργασίες:

-Για πρώτη φορά εδώ και αρκετά χρόνια η συσπείρωση του ΣΥΡΙΖΑ είναι μεγαλύτερη από τη συσπείρωση της Νέας Δημοκρατίας (71% έναντι 70% αντίστοιχα)

prorata 25

-Το ΚΙΝΑΛ υπό την ηγεσία του Νίκου Ανδρουλάκη κάνει εξίσου μεγάλη ζημιά στη Νέα Δημοκρατία όσο και στον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς το κυβερνόν κόμμα χάνει προς το ΚΙΝΑΛ 8% και το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης χάνει το 9%.

-Ακόμα ίσως πιο εντυπωσιακό είναι τα ευρήματα στις απευθείας μετακινήσεις μεταξύ των δυο μεγάλων κομμάτων: Η ΝΔ χάνει απευθείας προς το ΣΥΡΙΖΑ 6% και ο ΣΥΡΙΖΑ προς τη Νέα Δημοκρατία το 5%.

Ακολουθεί ο πίνακας για τους αναποφάσιστους

prorata 26

Δείτε αναλυτικά ολόκληρη τη δημοσκόπηση της PRORATA για το iEidiseis


πηγή: https://www.ieidiseis.gr/politiki/127808/dimoskopisi-prorata-gia-ieidiseis-akriveia-kai-pandimia-allazoun-to-politiko-skiniko


Συντάξεις: Ποιες είναι 19 "τυχερές!" και παχυλά αμειβόμενες κατηγορίες συνταξιούχων!


 

Σε 19 ανέρχονται οι κατηγορίες ασφαλισμένων στον ιδιωτικό και στον δημόσιο τομέα οι οποίες το τρέχον έτος έχουν τη δυνατότητα να αποχωρήσουν με πλήρη σύνταξη. Πρόκειται για γεννημένους/-ες από το 1958 έως το 1968, κυρίως μητέρες του ιδιωτικού τομέα, εργαζομένους/εργαζόμενες με καθεστώς βαρέων και ανθυγιεινών, ασφαλισμένους/-ες με 35ετία, καθώς και για δημοσίους υπαλλήλους που συμπλήρωσαν 25ετία τα έτη 2010-2012.

Ειδικότερα, για συνταξιοδότηση εφέτος με πλήρη σύνταξη (υπάρχουν και άλλες κατηγορίες που έχουν τη δυνατότητα να συνταξιοδοτηθούν με μειωμένη) το δικαίωμα έχουν 11 κατηγορίες ασφαλισμένων που προέρχονται από το πρώην ΙΚΑ, τις ΔΕΚΟ, τις τράπεζες και τον πρώην ΟΑΕΕ και 8 κατηγορίες ασφαλισμένων στον δημόσιο τομέα.

Αυτοί μπορούν εντός του 2022 να υποβάλουν αίτηση συνταξιοδότησης με πλήρη σύνταξη, με την προϋπόθεση ότι έχουν ήδη κατοχυρώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης και συμπληρώνουν εφέτος το απαιτούμενο όριο ηλικίας. Ειδικότερα, στον ιδιωτικό τομέα οι κατηγορίες που έχουν τη δυνατότητα να αποχωρήσουν από την εργασία με πλήρη σύνταξη είναι οι εξής:

Δημόσιος τομέας

Αυτοί που έχουν τη δυνατότητα να αποχωρήσουν από την εργασία με πλήρη σύνταξη είναι οι εξής:

1. Ασφαλισµένοι/-ες υπάλληλοι γεννημένοι/-ες το δεύτερο εξάμηνο του έτους 1961 με 25ετία έως και 31-12-2010, που συμπληρώνουν 35 έτη συνολικά µέχρι και την 31-12-2018. Απαιτούμενη ηλικία 60 ετών και 6 μηνών.

2. Ασφαλισµένοι/-ες υπάλληλοι γεννημένοι/-ες το δεύτερο εξάμηνο του έτους 1961 με 25ετία έως και 31-12-2011, που συμπληρώνουν 36 έτη συνολικά µέχρι και την 31-12-2019. Απαιτούμενη ηλικία 60 ετών και 6 μηνών.

3. Ασφαλισµένοι/-ες υπάλληλοι γεννημένοι/-ες το δεύτερο εξάμηνο του έτους 1961 με 25ετία έως και 31-12-2010, που συμπληρώνουν 35 έτη συνολικά µέχρι και την 31-12-2019. Ααπαιτούμενη ηλικία 60 ετών και 6 μηνών.

4. Ασφαλισµένοι/-ες υπάλληλοι που είναι γεννημένοι/-ες έως και τον 09/1960 με 25ετία έως και 31-12-2012 που συμπληρώνουν 37 έτη συνολικά µέχρι και την 31-12-2019. Ααπαιτούμενη ηλικία 60 ετών και 11 µηνών.

5. Ασφαλισµένοι/-ες υπάλληλοι γεννημένοι/-ες έως και τον 03/1958 που συμπλήρωσαν 25ετία το 2011. Απαιτούμενη ηλικία 64 ετών και 9 µηνών.

6. Υπάλληλοι που έχουν συμπληρώσει 40 έτη ασφάλισης μέχρι την υποβολή του συνταξιοδοτικού αιτήματος µε πραγματικό ή πλασματικό χρόνο και συμπληρώνουν το 62ο έτος της ηλικίας τους εντός του 2022.

7. Τρίτεκνοι δημόσιοι υπάλληλοι γεννημένοι από τον 05/1964 έως και τον 12/1964 με 21 έτη το 2011. Απαιτούμενη ηλικία 56 ετών και 9 μηνών. 

8. Γονείς ανήλικων τέκνων δημόσιοι υπάλληλοι με 25ετία το 2011 που είχαν κατά τη συμπλήρωση της 25ετίας ανήλικο παιδί και είναι γεννημένοι από τον 05/1964 έως και τον 12/1964. Απαιτούμενη ηλικία 56 ετών και 9 μηνών.

Ιδιωτικός τομέας

1. Γυναίκες-μητέρες ασφαλισμένες του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ γεννημένες από τον 04/1960 έως και τον 12/1960, με 5.500 ημέρες ασφάλισης έως και 31-12-2011 και τέκνο γεννημένο από το 1993 και μετά μπορούν να συνταξιοδοτηθούν αν συμπληρώνουν την απαιτούμενη ηλικία που είναι 60 έτη και 9 μήνες.

2. Ασφαλισμένοι/-ες του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ γεννημένοι/-ες έως και τον 12/1960 με 10.500 ημέρες ασφάλισης έως και 31-12-2012 και με 11.100 ημέρες ασφάλισης μέχρι σήμερα μπορούν να συνταξιοδοτηθούν αν συμπληρώνουν την απαιτούμενη ηλικία που είναι 60 έτη και 11 μήνες.

3. Ασφαλισμένοι/-ες του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ γεννημένοι/-ες το 1966 με 10.500 ένσημα συνολικά, εκ των οποίων τουλάχιστον 7.500 στα βαρέα έως και 31-12-2010. Η απαιτούμενη ηλικία είναι τα 55 έτη.

4. Ασφαλισμένοι/-ες του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ γεννημένοι/-ες το πρώτο τρίμηνο του 1966 με 10.500 ένσημα συνολικά, εκ των οποίων τουλάχιστον 7.500 στα βαρέα έως και 31-12-2011. Η απαιτούμενη ηλικία είναι 55 έτη και 9 μήνες.

5. Ασφαλισμένοι/-ες του πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ γεννημένοι/-ες το πρώτο εξάμηνο του 1965 με 10.500 ένσημα συνολικά, εκ των οποίων τουλάχιστον 7.500 στα βαρέα έως και 31-12-2012. Η απαιτούμενη ηλικία είναι 56 έτη και 6 μήνες.

6. Γυναίκες που συμπλήρωσαν έως 31-12-2010 τις 4.500 ημέρες ασφάλισης συνολικά, εκ των οποίων 3.600 στα βαρέα και ανθυγιεινά και εξ αυτών 1.000 στα βαρέα τα τελευταία 17 έτη προ της συνταξιοδότησης και είναι γεννημένες το 1966. Για να συνταξιοδοτηθούν πρέπει να έχουν συμπληρώσει την απαιτούμενη ηλικία που είναι τα 55 έτη.

7. Γυναίκες που συμπλήρωσαν έως 31-12-2011 τις 4.500 ημέρες ασφάλισης συνολικά, εκ των οποίων 3.600 στα βαρέα και ανθυγιεινά και εξ αυτών 1.000 στα βαρέα τα τελευταία 17 έτη προ της συνταξιοδότησης και είναι γεννημένες το 1965. Η απαιτούμενη ηλικία είναι τα 56 έτη.

8.Γυναίκες που συμπλήρωσαν έως 31-12-2012 τις 4.500 ημέρες ασφάλισης συνολικά, εκ των οποίων 3.600 στα βαρέα και ανθυγιεινά και εξ αυτών 1.000 στα βαρέα τα τελευταία 17 έτη προ της συνταξιοδότησης και είναι γεννημένες το 1964. Η απαιτούμενη ηλικία είναι τα 57 έτη.

9. Ασφαλισμένοι/-ες του πρώην ΟΑΕΕ γεννημένοι/-ες έως και τον 12/1959, με 35 έτη ασφάλισης έως και 31-12-2011 και με 36 έτη ασφάλισης μέχρι τη συνταξιοδότηση. Μπορούν να συνταξιοδοτηθούν αν συμπληρώνουν την απαιτούμενη ηλικία που είναι τα 61 έτη και 3 μήνες.

10. Ασφαλισμένοι/-ες του πρώην ΟΑΕΕ γεννημένοι/-ες έως και τον 12/1959, με 35 έτη ασφάλισης έως και 31-12-2012 και με 37 έτη ασφάλισης μέχρι τη συνταξιοδότηση. Απαιτούμενη ηλικία 61 ετών και 3 μηνών.

11. Ασφαλισμένοι που έχουν συμπληρώσει 40 έτη ασφάλισης μέχρι την υποβολή του συνταξιοδοτικού αιτήματος µε πραγματικό ή πλασματικό χρόνο και συμπληρώνουν το 62ο έτος της ηλικίας τους εντός του 2022.


H μεταβατική περίοδος

Επισημαίνεται ότι το 2022 εξέπνευσε η μεταβατική περίοδος όπου οι ασφαλισμένοι μπορούσαν να συνταξιοδοτηθούν με ευνοϊκότερους όρους πριν από την ηλικία των 62 και των 67 ετών. Από την 1/1/2022 υπάρχουν μόνο οι παρακάτω τρεις επιλογές:

1. Για πλήρη σύνταξη τα όρια ηλικίας καθορίζονται στο 62ο έτος της ηλικίας με 40 έτη ή 12.000 ημέρες ασφάλισης.

2. Για πλήρη σύνταξη τα όρια ηλικίας καθορίζονται στο 67ο έτος με 15ετία ή 4.500 ημερομίσθια ασφάλισης.

3. Για μειωμένη σύνταξη το όριο είναι 62 έτη με 4.500 ημέρες ασφάλισης.



πηγή:https://www.in.gr/2022/01/19/economy/oikonomikes-eidiseis/syntakseis-oi-19-tyxeres-katigories-asfalismenon/