Τετάρτη 19 Ιανουαρίου 2022

Από από σήμερα τα "Rafale" θα σκεπάζουν, με τα όπλα τους και τα φτερά τους όλη την Ελλάδα - Παραλαβή των Πρώτων Έξι Μαχητικών Αεροσκαφών Νέας Γενιάς “Rafale”


 Παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαου Παναγιωτόπουλου πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της 114 Πτέρυγας Μάχης στην Τανάγρα η τελετή υποδοχής των πρώτων έξι μαχητικών αεροσκαφών νέας γενεάς “Rafale” F3R, τα οποία εντάχθηκαν στο δυναμικό της 332 ΜΠΚ (Μοίρας Παντός Καιρού).

Στην τελετή παραβρέθηκαν επίσης ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Κωνσταντίνος Τασούλας, ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Χαρδαλιάς, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΘΑ κ. Αντώνιος Οικονόμου, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Γεώργιος Μπλιούμης, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης και ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ.

Παρόντες ήταν επίσης, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Τάκης Θεοδωρικάκος, ο Υφυπουργός Κλιματικής Αλλαγής & Πολιτικής Προστασίας Επίτιμος Α/ΓΕΑ κ. Ευάγγελος Τουρνάς, ο Πρέσβυς της Γαλλικής Δημοκρατίας κ. Πατρίκ Μεζονάβ (Patrick Maisonnave), βουλευτές και εκπρόσωποι κομμάτων, εκπρόσωποι της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, απόστρατοι Αξιωματικοί. παράγοντες της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας και Ακόλουθοι Άμυνας ξένων χωρών. Στην τελετή χοροστάτησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Θηβών, Λεβαδείας και Αυλίδος κ. Γεώργιος.

Μετά το πέρας της τελετής, ο κ. Παναγιωτόπουλος έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις προς τους στρατιωτικούς συντάκτες:

«Ιστορική μεγάλη μέρα για τις Ένοπλες Δυνάμεις, για την Πολεμική Αεροπορία αλλά για την 114 Πτέρυγα Μάχης, εδώ στην Τανάγρα. Πριν από λίγο είχαμε τη χαρά, την υπερηφάνεια, τη συγκίνηση να παρακολουθήσουμε την προσγείωση των έξι πρώτων Αεροσκαφών “Rafale” που προμηθεύτηκε η χώρα μας από τη Γαλλία.

Έναν χρόνο περίπου μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης, τα πρώτα έξι “Rafale” με τα ελληνικά χρώματα στα φτερά τους και Έλληνες χειριστές στα πιλοτήρια ήρθαν να εγκατασταθούν εδώ, στην 114 Πτέρυγα Μάχης, που για δεκαετίες ήταν θα έλεγα ιστορική έδρα των “Mirage” τα οποία επιχειρούσαν κι ακόμα επιχειρούν στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας, για να προστεθούν και τα έξι πρώτα από τα 24 συνολικά “Rafale” που θα προμηθευτούμε στο δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας και να κάνουν αυτό που τόνισε και ο Διευθύνων Σύμβουλος της “Dassault” ο οποίος ήταν παρών σήμερα στην τελετή, τη διαφορά στους συσχετισμούς ισχύος στους ουρανούς.

Είναι πραγματικά μία μέρα που δικαιούμαι κι εγώ να αισθάνομαι και υπερήφανος, και συγκινημένος, αλλά όχι ικανοποιημένος γιατί ακόμα πρέπει να γίνουν και άλλα. Η προσπάθεια να θωρακιστεί η Ελλάδα μέσω της ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων συνεχίζεται και δεν υπάρχουν καθόλου περιθώρια για να επαναπαύεται κάνεις.

Θέλω όμως να συγχαρώ όλους αυτούς που συνετέλεσαν σε αυτό το θαυμάσιο εγχείρημα να προμηθευτεί η Ελλάδα ένα νέου τύπου υπερσύγχρονο αεροσκάφος, με φοβερές δυνατότητες, σε τόσο γρήγορους χρόνους. Τους πολλούς που δούλεψαν σκληρά και σε ασυνήθιστες ταχύτητες κάτω από αντίξοες θα έλεγα συνθήκες εδώ και ένα χρόνο και κάτι παραπάνω περίπου και από την Ελληνική, αλλά και από τη Γαλλική πλευρά. Πολιτικές Ηγεσίες Υπουργείων, Στρατιωτικές Ηγεσίες, Επιτελεία, ανθρώπους που εργάστηκαν ώστε να έχουμε αυτό το τελικό αποτέλεσμα τόσο γρήγορα.

Σήμερα εδώ στην Τανάγρα εκτός από τα έξι αεροσκάφη είναι πλέον σε ανάπτυξη και επιχειρησιακή, λειτουργική ετοιμότητα και όλο αυτό το πλέγμα της επίγειας υποστήριξης, με τις υποδομές και το προσωπικό, τους τεχνικούς εδάφους που χρειάζεται, έτσι ώστε τα “Rafale” πλέον να ενταχθούν πλήρως στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας και από σήμερα και πέρα να είναι σε θέση και αυτά να σκεπάζουν την Ελλάδα, την επικράτεια, το Αιγαίο, τον εναέριο χώρο, με τα όπλα τους και τα φτερά τους. Συγχαρητήρια σε όλους!»

Πανδημία covid-19: - Πάνω από τους εννέα στους δέκα άνω των 60 ετών, έχουν εμβολιαστεί - 9 στους 10 θανάτους αφορούν πολίτες 60 ετών και άνω


 

Η Κυβέρνηση προχώρησε στην υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού για τους συμπολίτες μας άνω των 60 ετών  μετά από αξιολόγηση των επιστημονικών δεδομένων και των στοιχείων που καταδεικνύουν πόσο επικίνδυνο για τους ίδιους είναι να παραμένουν ανεμβολίαστοι. Είχε, άλλωστε, διαπιστωθεί ότι:

  • 9 στους 10 θανάτους από COVID αφορούν πολίτες 60 ετών και άνω.
  • 7 στους 10 διασωληνωμένους εξαιτίας του ιού είναι 60 ετών και άνω.
  • 8 στους 10 διασωληνωμένους είναι ανεμβολίαστοι.

Στο διάστημα που μεσολάβησε από την ανακοίνωση της υποχρεωτικότητας για τους άνω των 60 ετών μέχρι τη λήξη της προθεσμίας για τον εμβολιασμό τους (16 Ιανουαρίου) εμβολιάστηκαν περισσότεροι από 208.000 από αυτούς που παρέμεναν ανεμβολίαστοι.

  • Έτσι  αυτή τη στιγμή, το 90,2%, δηλαδή πάνω από τους εννέα στους δέκα συμπολίτες μας άνω των 60 ετών, έχουν εμβολιαστεί.
  • Σημαντικό επίσης είναι και το γεγονός ότι πολλοί συμπολίτες μας που παρέμειναν ανεμβολίαστοι ακόμη και έως τη λήξη της προθεσμίας, επιλέγουν τώρα το δρόμο που συνιστά η επιστήμη και η λογική. Τη Δευτέρα πρώτη μέρα μετά τη λήξη της προθεσμίας επέλεξαν τον εμβολιασμό 4.000 συμπολίτες μας. Και ελπίζουμε αυτό να συνεχιστεί. Για να σταματήσουν να επιβαρύνονται με το πρόστιμο αλλά κυρίως για να θωρακιστούν απέναντι στη βαριά νόσηση.

Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2022

Ο νέος πατριωτισμός των ελίτ είναι η άρνηση του πατριωτισμού


 Ιδιαίτερο ενδιαφέρον μου προξένησε την εβδομάδα που πέρασε μια ιδεολογική τοποθέτηση που έκανε ο Γιώργος Κουμουτσάκος με ανάρτησή του στο twitter. Έγραψε συγκεκριμένα πως «τελευταία ακούω συχνά να χρησιμοποιείται η έκφραση ‘νέος πατριωτισμός’. Πιστεύω ότι είναι αδόκιμη, ίσως και προβληματική. Ο πατριωτισμός είναι ένας. Ούτε παλιός, ούτε νέος. Για ν´αποδοθεί το εννοούμενο με το ‘νέος’, είναι προτιμότερος και ακριβής ο όρος ‘σύγχρονος πατριωτισμός’.»

Με αυτή του την παρατήρηση, άγγιξε ένα βαθύτατα ιδεολογικό ζήτημα το οποίο αφορά και την ίδια του την παράταξη, αυτή της Νέας Δημοκρατίας, που στην προσπάθειά της να αποδείξει ότι «εξελίσσεται» και ότι η πραγματική «προοδευτική δύναμη» – όπως άλλωστε συχνά πυκνά ισχυρίζονται στελέχη της τελευταία, συμπεριλαμβανομένου και του πρωθυπουργού – δεν διστάζει να υιοθετήσει τέτοιου είδους όρους όπως το «νέος πατριωτισμός».

Τι είναι ο νέος πατριωτισμός; Δεν έχει ακόμη γίνει επαρκής ανάλυση του περιεχομένου του, αφού άλλωστε κάτι τέτοιο θα ήταν μάλλον «αντιπαραγωγικό» γι’ αυτούς που αρέσκονται να χρησιμοποιούν τον όρο. Το να περιγραφόταν ως κάτι συγκεκριμένο θα ανέτρεπε την ίδια την χρησιμότητά του. Το να απομακρύνει δηλαδή από τον κανονικό, το σκέτο, το νέτο «πατριωτισμό» τις μάζες στις οποίες απευθύνεται.

Ο ρόλος του «νέου πατριωτισμού» είναι το να καταστήσει ασαφή την έννοια του πατριωτισμού έτσι ώστε να μπορεί ο καθείς να εισάγει ότι ακριβώς θέλει.  Πρόκειται για μια διαφημιστική τεχνική, που έχει ως σκοπό την ανανοηματοδότηση εννοιών ή ακόμη και την ίδια την αντιστροφή του νοηματός τους.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τέτοιας αντιστροφής είναι ο ορισμός που δίδεται στο «νέο πατριωτισμό» σε άρθρο γνώμης σχετικά με το πόνημα του Στάθη Καλύβα, που απασχολεί το τελευταίο διάστημα τα φώτα της δημοσιότητας: «ας μείνουμε από κοινού συνδεδεμένοι με την πραγματικότητα της δημοκρατικής Δύσης. Αυτός είναι ο νέος πατριωτισμός σήμερα». Τι σημαίνει αυτό; Δεν μπορώ παρά διαβάζοντας το υπόλοιπο άρθρο να συμπεράνω ότι αφορά μια δουλοπρεπή στάση έναντι των μεγάλων, που φρόντισαν να μας σώσουν εκτός από το Ναβαρινό παλιά και πρόσφατα με τα μνημόνια. Αυτός ο… «νέος πατριωτισμός» πολύ λίγη σχέση έχει με την ίδια την έννοια του πατριωτισμού, που στην πλέον απλοϊκή του μορφή μπορεί να ερμηνευθεί ως το αίσθημα αγάπης και αφοσίωσης του ατόμου σε μια πατρίδα και η συμπόρευση με άλλους πολίτες που έχουν το ίδιο συναίσθημα.

Ο «σύγχρονος πατριωτισμός» που προτείνει ο κ. Κουμουτσάκος είναι μια σαφής προσπάθεια να ανατραπεί η ολοκληρωτική ανανοηματοδότηση του όρου πατριωτισμός. Δεν αποτελεί όμως και αυτή παρά μια προσπάθεια τροχοπέδησης σε ένα ολισθηρό μονοπάτι. Είναι μια προσέγγιση, ειλικρινής μεν, δίχως δυνατότητες επιτυχίας δε. Ο κλασσικός πατριωτισμός δεν χρειάζεται ούτε να εκσυγχρονισθεί ούτε να ανανοηματοδοτηθεί. Έρχεται από πολύ πίσω και έχει πορεία εμπρός του.





Πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/287865/o-neos-patriotismos-ton-elit-einai-i-arnisi-toy-patriotismoy/

Η τρέλα με τις συντάξεις



 Η ενοποίηση των ασφαλιστικών Ταμείων έχει δημιουργήσει ένα απερίγραπτο χάος με τους ασφαλισμένους να περιμένουν χρόνια για την έκδοση της σύνταξης τους, αλληλογραφία να χάνεται, υπηρεσίες να αγνοούν η μία την άλλη και υπαλλήλους που δεν γνωρίζουν τους νόμους. Ξεμπλέκεται αυτό το κουβάρι; Είναι ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση για αυτή την κυβέρνηση

Κώστας Γιαννακίδης

Η ενοποίηση και η ομαλή λειτουργία των ασφαλιστικών Ταμείων της χώρας ενδεχομένως είναι το μεγαλύτερο γραφειοκρατικό εγχείρημα από καταβολής ελληνικού κράτους. Εκατοντάδες χιλιάδες περιπτώσεις που στοιχειώνουν μέσα σε φακέλους, συνωστίζονται σε δίκτυα υπολογιστών, χάνονται στην αλληλογραφία. 

Και ναι, είναι αλήθεια, οι νέες συντάξεις βγαίνουν πιο γρήγορα. Ομως σε περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης, με διαπλοκή κύριων και επικουρικών Ταμείων, τα πράγματα περιπλέκονται τόσο πολύ που η λύση δείχνει αδύνατη. Η ενοποίηση των ασφαλιστικών Ταμείων είναι παλιός καημός του ελληνικού κράτους. 

Στο παρελθόν έγιναν ενοποιήσεις που έμειναν στα χαρτιά. Κοινώς ένα Ταμείο απορρόφησε κάποιο άλλο, πλην όμως συνέχισαν να λειτουργούν ως ξένα σώματα. Ο νόμος Κατρούγκαλου προέβλεπε τη συγχώνευση όλων των Ταμείων σε ένα. Δεν υλοποιήθηκε ποτέ. 

Και ακολουθεί ο νόμος Βρούτση με τον οποίο τα πάντα συγχωνεύτηκαν στον e-EΦΚΑ. Μιλάμε για υπηρεσιακή υπερπαραγωγή ή, αλλιώς, για τα συστατικά ενός αναπόφευκτου μποτιλιαρίσματος. 

Μέσα σε 18 μήνες υπήρξαν Υπηρεσίες που μεταφέρθηκαν δύο φορές. Υπάλληλοι έφευγαν από το ένα κτίριο για να εργαστούν σε ένα άλλο. Ακόμα χειρότερα: μεταστεγάζεται το Αρχείο και οι υπάλληλοι παραμένουν στο παλιό κτίριο. Ας πούμε το ΤΣΕΔΕ και το Ταμείο Νομικών αντιμετωπίζουν αυτό το πρόβλημα: αλλού το Τμήμα Συντάξεων και αλλού το Πρωτόκολλο. 

Αυτό όμως δεν σημαίνει και ότι το ξέρουν στον ΕΦΚΑ. Και έτσι συμβαίνει το εξής φαιδρό: τα Ταμεία αλληλογραφούν μεταξύ τους σε διευθύνσεις που δεν υπάρχουν. 

Δεν μιλάμε για ένα Γόρδιο δεσμό που τον κόβεις και τελειώνεις. Διότι, εν προκειμένω, αν πεις να τον κόψεις, κάποιοι άνθρωποι θα μείνουν χωρίς σύνταξη. 

Χιλιάδες κόμποι δημιουργούν εκκρεμότητες εις βάρος ανθρώπων που περιμένουν να πάρουν τη σύνταξη τους και δεν καταφέρνουν να βγάλουν άκρη. Οι άνθρωποι αυτοί προσλαμβάνουν δικηγόρους που βουτάνε μέσα στη χαρτούρα συχνά προσπαθώντας να μεταφέρουν το σωστό χαρτί στην κατάλληλη υπηρεσία. 

Η Μαρία Θεοδωρίδου κάνει ακριβώς αυτή τη δουλειά. Είναι δικηγόρος που αναλαμβάνει ασφαλιστικές υποθέσεις. Και παραθέτει κάποιες περιπτώσεις που αντιμετωπίζει η ίδια. 

Ιδιωτική υπάλληλος, που είχε εργαστεί στο παρελθόν στο Δημόσιο, σε νοσοκομείο, αιτήθηκε σύνταξη με βάση τις διατάξεις διαδοχικής ασφάλισης. Η σχετική αλληλογραφία (αλήθεια, γιατί δεν γίνονται ηλεκτρονικά αυτά τα πράγματα;) προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κοινοποιήθηκε στην Κάνιγγος και όχι στη Σταδίου 31, όπου εδρεύει η Υπηρεσία για τις συντάξεις των νοσοκομειακών. 

Το ίδιο συνέβη και με την περίπτωση ασφαλισμένου που είχε ένσημα ως στρατιωτικός. Η αλληλογραφία από το τελευταίο αρμόδιο Ταμείο πήγε στην Κάνιγγος, όχι στη Φιλελλήνων, όπου είναι η Υπηρεσία για τις συντάξεις στρατιωτικών. Για ποιο λόγο; Διότι οι σχετικές Υπηρεσίες έχουν μόνο μία διεύθυνση, αυτή του ΓΛΚ. 

Στο Χαλάνδρι λειτουργεί το Μητροπολιτική Κέντρο Συντάξεων, με συγκεντρωμένα υποκαταστήματα Ταμείων. Εκεί όμως δεν επιτρέπεται η είσοδος στο κοινό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εκκρεμούν αιτήματα από το 2017 (κυρίως από χήρες) με τα οποία δεν ασχολείται κανείς. Υπάρχουν συντάξεις που εκκρεμούν γιατί επί χρόνια αναμένεται απάντηση από ένα άλλο Ταμείο, ο αρμόδιος υπάλληλος δεν έχει ενημερωθεί επαρκώς για τη νομοθεσία ή, απλώς, δεν υπάρχει υπάλληλος αρμόδιος για μία συγκεκριμένη εργασία. 

Η κυρία Θεοδωρίδου αποφάσισε να κάνει τη δουλειά της με εξώδικα. Της έδωσαν ένα email για να απευθυνθεί. Απάντηση δεν έλαβε πέρα από μερικές κοινοποιήσεις αποφάσεων. Η μία υπηρεσία προωθούσε το email της στην άλλη. Με δυο λόγια, ούτε οι ίδιες οι Υπηρεσίες δεν ήξεραν πού βρίσκεται ο φάκελος του ασφαλισμένου. 

Και αν κάτι πράγματι γίνεται με τις κύριες συντάξεις, οι επικουρικές πνίγονται κάτω από στοίβες χαρτιών. Το Ταμείο Νομικών επεξεργάζεται αιτήσεις του 2016 και των Δημοσιογράφων φακέλους του 2019. Υπάρχουν δε περιπτώσεις επικουρικής σύνταξης Μηχανικών που εκκρεμούν από το 2015. 

Με τι συντελεστή να πολλαπλασιάσουμε αυτές τις περιπτώσεις; Σίγουρα με ένα μεγάλο συντελεστή. Είναι χιλιάδες οι περιπτώσεις και όλες μαζί σχηματίζουν ένα κουβάρι που δεν ξεμπλέκεται με τίποτα. Και εν τέλει αυτό το έργο, ίσως είναι και το μεγαλύτερο επιχειρησιακό στοίχημα της κυβέρνησης και, αυτονόητα, η μεγαλύτερη πρόκληση για τον Κωστή Χατζηδάκη. Αν το λύσει, ας ζητήσει να το βάλουν, ως project, δίπλα στους άθλους του Ηρακλή. 


Πηγή: Protagon.gr









Πηγή: Protagon.gr

Μιράντα Ξαφά: - Εθνική σύνταξη και πολιτικά παιχνίδια - Ο Κατρούγκαλος δεν παίρνει θέση στην αντιπαράθεση; - Τι προβλέπει η εγκύκλιος του κ. Τσακλόγλου;


 

*Μιράντα Ξαφά 


Την περασμένη εβδομάδα δημιουργήθηκε μεγάλη πολιτική αντιπαράθεση με αφορμή την εγκύκλιο του υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης κ. Πάνου Τσακλόγλου (30/12/21) σχετικά με τους δικαιούχους της εθνικής σύνταξης που πληρώνεται από τον προϋπολογισμό για να εγγυηθεί ένα ελάχιστο εισόδημα στους συνταξιούχους, πέρα από την ανταποδοτική σύνταξη. Κυβέρνηση και αντιπολίτευση έχουν εκ διαμέτρου αντίθετες ερμηνείες του ασφαλιστικού νόμου 4387/2016, γνωστού ως «νόμου Κατρούγκαλου», ως προς τη σώρευση δικαιωμάτων εθνικής σύνταξης. 

Η κυβέρνηση προσπαθεί να θέσει τέρμα στην κατάχρηση αυτών των δικαιωμάτων, ενώ η αξιωματική αντιπολίτευση φωνασκεί για «κυνική και ανάλγητη κυβέρνηση» που περικόπτει τις συντάξεις. Είναι ενδιαφέρον ότι ο ίδιος ο κ. Κατρούγκαλος δεν έχει πάρει θέση στην αντιπαράθεση.

Αλλά ας δούμε τα γεγονότα. Η αιτιολογική έκθεση του νόμου Κατρούγκαλου εξηγεί ότι η εθνική σύνταξη, που ανέρχεται στα 360-384 ευρώ μηνιαίως για όσους έχουν συνεισφέρει τουλάχιστον 15 ή 20 χρόνια αντίστοιχα, «αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού, καθώς εγγυάται ένα κατώτατο ποσό σύνταξης που δεν εξαρτάται από την καταβολή εισφορών ούτε από το ύψος των αποδοχών ή του εισοδήματος του ασφαλισμένου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, αφενός, εξασφαλίζει στην ευπαθή ομάδα των χαμηλοσυνταξιούχων ένα αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, αφετέρου, παρέχει, κατ’ αποτέλεσμα, υψηλότερα ποσοστά αναπλήρωσης σε ασφαλισμένους με χαμηλότερες συντάξιμες αποδοχές ή λίγα χρόνια ασφάλισης. 

Τέλος, δεδομένου ότι η Εθνική Σύνταξη δεν χρηματοδοτείται από εισφορές των ασφαλισμένων, αλλά απευθείας από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο κοινωνικής αναδιανομής». Επομένως, όπως επισημαίνει η εγκύκλιος του κ. Τσακλόγλου, «ο νομοθέτης του ν. 4387/2016 στόχο είχε την εξασφάλιση ενός κατώτατου ποσού σύνταξης, το οποίο θα χρηματοδοτείται απευθείας από τον κρατικό προϋπολογισμό για κάθε συνταξιούχο, και όχι τη σώρευση περισσοτέρων εθνικών συντάξεων».

Ο νόμος Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016) είναι απολύτως σαφής ως προς  τα ανωτέρω. Συγκεκριμένα, το άρθρο 7, εδάφιο 5 προβλέπει ότι: «Σε περίπτωση σώρευσης συντάξεων χορηγείται μία εθνική σύνταξη. Στην περίπτωση συνταξιούχου ή δικαιούχου μιας πλήρους και μιας μειωμένης κύριας σύνταξης, το ποσό της χορηγούμενης εθνικής σύνταξης είναι πλήρες. Σε περίπτωση συνταξιούχου ή δικαιούχου δύο μειωμένων κύριων συντάξεων, καταβάλλεται το ποσοστό της εθνικής σύνταξης που αντιστοιχεί σε καθεμία από αυτές, εφόσον το άθροισμά τους είναι μικρότερο ή ίσο με το πλήρες ποσό της εθνικής σύνταξης».

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έχουν διαφορετική ερμηνεία του νόμου Κατρούγκαλου, που οι ίδιοι υπερψήφισαν το 2016. Σε ερώτηση στη Βουλή προς τον υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, που συνυπογράφουν 52 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ (αλλά όχι ο κ. Κατρούγκαλος), ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ κ. Διονύσης Καλαματιανός ζητάει την ανάκληση της εγκυκλίου Τσακλόγλου δηλώνοντας τα εξής:

«Ουσιαστικά, η εγκύκλιος Τσακλόγλου έρχεται να αλλάξει και να καταργήσει ό,τι ισχύει από το 2016. Μέχρι τώρα, σε περίπτωση συνταξιούχου αναπηρίας ή γήρατος, που δικαιούνταν και λάμβανε επιπλέον σύνταξη χηρείας, δινόταν για το δεύτερο δικαίωμα και μέρος της εθνικής σύνταξης των 384 ευρώ, έως και 268 ευρώ [σ.σ. το 70% του 384], που αθροιζόταν στο τελικό ποσό της σύνταξης. Τώρα, η κυβέρνηση αυτό το δικαίωμα το εξαφανίζει ψευδοερμηνεύοντας τον νόμο 4387/2016 και βάζει κόφτη στο συνολικό άθροισμα των εθνικών συντάξεων, το οποίο, πλέον, δεν θα ξεπερνά τα 384 ευρώ».

Στην πραγματικότητα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτοί που «ψευδοερμηνεύουν» τον νόμο Κατρούγκαλου. Η ερμηνεία τους δεν βασίζεται στον ίδιο τον νόμο, αλλά σε «φιλολαϊκές» ερμηνευτικές εγκυκλίους και αποφάσεις που εκδόθηκαν το 2016 και 2017 από τον τότε υφυπουργό κ. Πετρόπουλο, οι οποίες παρερμήνευσαν τον νόμο Κατρούγκαλου, επιτρέποντας τη σώρευση εθνικών συντάξεων σε περιπτώσεις χηρείας. Για αυτές τις περιπτώσεις, οι εγκύκλιοι Πετρόπουλου προβλέπουν ότι οι δικαιούχοι λαμβάνουν το 70% της εθνικής σύνταξης του θανόντος (δηλ. 268 ευρώ τον μήνα) για 3 χρόνια, μειούμενη στο ήμισυ (δηλ. στo 35% της εθνικής σύνταξης) στη συνέχεια. Η εγκύκλιος του κ. Τσακλόγλου ανακαλεί τα συγκεκριμένα εδάφια αυτών των εγκυκλίων ως αντίθετα με το σκεπτικό του νόμου.

Τι προβλέπει λοιπόν η εγκύκλιος του κ. Τσακλόγλου; Βασιζόμενη στο σκεπτικό του νόμου Κατρούγκαλου, προβλέπει ότι κανένας συνταξιούχος δεν δικαιούται εθνική σύνταξη άνω των 384 ευρώ σωρευτικά, είτε είναι δικαιούχος σύνταξης γήρατος είτε σύνταξης αναπηρίας ή σύνταξης χηρείας. Η εγκύκλιος ξεκαθαρίζει ότι δεν έχει αναδρομική ισχύ, δηλ. η κυβέρνηση δεν θα ζητήσει να επιστραφούν αναδρομικά τα ποσά που εισέπραξαν αντικανονικά οι δικαιούχοι σωρευτικών συντάξεων από το 2016 μέχρι σήμερα, όμως θα εφαρμοστεί στο εξής η βούληση του νομοθέτη όπως αυτή ρητά αναφέρεται στον νόμο 4387/2016.

Σε βάθος χρόνου και δεδομένου ότι όλο και περισσότερα ζευγάρια αποτελούνται από δύο εργαζόμενα άτομα με ίδιο δικαίωμα σύνταξης, το ετήσιο κόστος για τους φορολογουμένους της αντικανονικής είσπραξης σωρευτικών εθνικών συντάξεων υπολογίζεται σε κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, ένα ποσό κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητο. Γιατί οι φορολογούμενοι έχουν υποχρέωση να επιδοτήσουν με 134-268 ευρώ πρόσθετης εθνικής σύνταξης συνταξιούχους που εισπράττουν βασική σύνταξη 384 ευρώ, πέρα από την ανταποδοτική σύνταξη ΕΦΚΑ; Είναι αυτό κοινωνικά δίκαιο; Βοηθάει στη μείωση των φόρων που επιδιώκει η κυβέρνηση;

Το λάθος της κυβέρνησης δεν είναι ότι προσπαθεί να διορθώσει ένα πρόβλημα που επιβαρύνει δυσανάλογα τους φορολογουμένους, είναι ότι άργησε να το επισημάνει. Το επιχειρεί τώρα, σε μια πολιτικά και οικονομικά κρίσιμη περίοδο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη δυνατότητα να το επιτύχει.

* Η κ. Μιράντα Ξαφά είναι senior scholar στο Centre for International Governance Innovation (CIGI) και μέλος του ακαδημαϊκού συμβουλίου του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών (ΚΕΦίΜ).



πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/561671296/miranta-xafa-ethniki-syntaxi-kai-politika-paichnidia/

Tι μας λένε τα τελευταία γεγονότα στα πανεπιστήμια; - Ούτε στη Σομαλία…


 *Βάσω Κιντή 

Tι μας λένε τα τελευταία γεγονότα στα πανεπιστήμια;

1. Οτι είναι έρµαια των διαθέσεων του οποιουδήποτε. Οποιοσδήποτε για οποιονδήποτε λόγο, πολιτικό, προσωπικό, συνδικαλιστικό κ.λπ., μπορεί να καταλαμβάνει χώρους των ΑΕΙ ανενόχλητος, να δέρνει φοιτητές και καθηγητές σε αμφιθέατρα και σε διαδρόμους, να χτίζει και να τρυπάει τοίχους, να απειλεί και να κρατάει ομήρους μέλη της διοίκησης, να κάνει τον vigilante. Ούτε στη Σομαλία.

2. Οι διοικήσεις των πανεπιστημίων δεν είναι σε θέση από μόνες τους να αντιμετωπίσουν αυτά τα προβλήματα. Θυμίζω ότι όταν συζητούνταν η νομοθέτηση της πανεπιστημιακής αστυνομίας, πρυτάνεις μάς έλεγαν ότι δεν χρειάζεται η πανεπιστημιακή αστυνομία διότι με το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο μπορούν μόνοι τους να προστατεύσουν την ασφάλεια των ιδρυμάτων. (Βέβαια, ήταν αντίθετοι και στο υφιστάμενο νομικό πλαίσιο όταν ήταν η σειρά του να ψηφιστεί. Κάθε φορά υποστηρίζουν το προηγούμενο.) Εκ των πραγμάτων, αποδεικνύεται ότι δεν μπορούν.

3. Οι οµάδες σεκιούριτι που ήδη έχουν ορισμένα ιδρύματα δεν τα βοήθησαν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα βίας. Γιατί; Διότι δεν έχουν εκ του νόμου τις αρμοδιότητες που θα είχε η πανεπιστημιακή αστυνομία –λειτουργούν περισσότερο ως θυρωροί– και διότι παίρνουν εντολές από τον πρύτανη. Κανένας σεκιουριτάς δεν μπορεί/τολμάει από μόνος του να καλέσει την αστυνομία και να δημιουργήσει πολιτικό θέμα. Ούτε η αστυνομία ανταποκρίνεται χωρίς εντολή από υπεύθυνη πανεπιστημιακή αρχή. Και αυτή η εντολή συνήθως δεν έρχεται. Οπότε, όσοι προτείνουν τη λύση των εταιρειών σεκιούριτι για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, απλώς υπεκφεύγουν.

4. Η ψήφιση του νόμου για την πολιτική ασφαλείας στα ΑΕΙ και την πανεπιστημιακή αστυνομία που ψηφίστηκε πριν από ένα χρόνο, περίπου, δεν άλλαξε την κατάσταση. Γιατί; Διότι δεν έχει εφαρμοστεί. Γιατί δεν έχει εφαρμοστεί. Πρώτον, διότι τα πανεπιστήμια δεν εφαρμόζουν τα σχέδια ασφαλείας ούτε έχουν εγκαταστήσει τα συστήματα που προβλέπονται (κάμερες, φωτισμούς, αισθητήρες κ.λπ.). Δεν αξιοποίησαν έτσι τα χρήματα που διατίθενται γι’ αυτόν τον σκοπό. Δεύτερον, διότι καθυστέρησε ο διαγωνισμός για την πρόσληψη των ειδικών φρουρών, μάλλον υπό τον φόβο των αντιδράσεων. Συνεπώς, καθυστέρησε και η εκπαίδευσή τους, που θα αρχίσει μόλις αύριο, ενώ ήταν να εγκατασταθούν στα ιδρύματα από τον Σεπτέμβριο. Χωρίς την πανεπιστημιακή αστυνομία δεν έχουν νόημα και τα συστήματα ασφαλείας, διότι θα καταστραφούν την ημέρα που θα εγκατασταθούν. Αν υπήρχαν τα σχέδια και τα συστήματα ασφαλείας με τους ειδικούς φρουρούς, τότε τα επεισόδια που έγιναν θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.

5. Στο ΑΠΘ, από τις 31 Δεκεμβρίου έως τις 12 Ιανουαρίου, δηλαδή σε περίπου 10 ημέρες, μπήκε η κανονική αστυνομία (με πλήρη εξάρτυση) τρεις φορές για να αδειάσει διαδοχικές καταλήψεις. Την ίδια ημέρα της τελευταίας επιχείρησης έγινε κατάληψη σε άλλο κτίριο. Iσως μπει και τέταρτη. Στο ΟΠΑ, επίσης 12/1, μπήκαν οι Ομάδες Πρόληψης και Καταστολής Εγκλήματος και έκαναν συλλήψεις. Φαίνεται ότι αυτοί που αντιτίθενται στην πανεπιστημιακή αστυνομία και λένε ότι αρκεί να καλείται η κανονική, προτιμούν να κάνει εφόδους η αστυνομία, με πλήρη εξάρτυση, σε ώρες μαθημάτων, τη νύχτα ή τα ξημερώματα –όταν συνεργάζεται, βεβαίως, η διοίκηση του εκάστοτε ιδρύματος–, από το να υπάρχει μια σταθερή δύναμη ήπιας ισχύος, εκπαιδευμένη ειδικά, που θα δρα προληπτικά και άμεσα, για να παρέχει σταθερά ασφάλεια και προστασία, χωρίς τη συνεχή εμπλοκή των πρυτανικών αρχών που δεν έχουν δουλειά να ανακατεύονται σε επιχειρησιακά ζητήματα ασφάλειας.

Τι συμπεράσματα μπορούμε να βγάλουμε από όλα αυτά;

Οτι κυβέρνηση και κόμματα πρέπει να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στον θεσμό του πανεπιστημίου. Να μη φοβούνται και να σταματήσουν να υπεκφεύγουν. Να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, να προστατεύσουν την περιουσία του ελληνικού λαού και τα δικαιώματα της ακαδημαϊκής κοινότητας, στη ζωή, στη σωματική ακεραιότητα (πού φτάσαμε!), στην έρευνα και στη διδασκαλία. Δεν γίνεται σοβαρή έρευνα και διδασκαλία σε τέτοιες συνθήκες. Μετά, θέλουμε να προσελκύσουμε και ξένους φοιτητές!

Τις ευθύνες τους πρέπει να αναλάβουν και οι πανεπιστημιακές διοικήσεις. Ασκούνται διώξεις σε φοιτητές που έχουν συλληφθεί και σε καθηγητές για σοβαρά αδικήματα και δεν λαμβάνονται πειθαρχικά μέτρα εντός των πανεπιστημίων. Οτι οι υποθέσεις αυτές δεν έχουν τελεσιδικήσει είναι απλώς πρόσχημα. Αν ο πειθαρχικός έλεγχος σε ένα θεσμό έπρεπε να ακολουθεί απλώς τις δικαστικές αποφάσεις, δεν θα είχε νόημα να υφίσταται. Οι κανόνες δεοντολογίας ενός σοβαρού θεσμού θέτουν υψηλότερες απαιτήσεις σε σχέση με το γενικώς ηθικό, πόσο μάλλον το απλώς νόμιμο. Εδώ αναδεικνύεται άλλο ένα μεγάλο ζήτημα των πανεπιστημίων. Δεν υπάρχει εσωτερική εποπτεία και λογοδοσία. Πανεπιστημιακές διοικήσεις εφαρμόζουν τους νόμους επιλεκτικά και κατά το δοκούν, κάνουν τα στραβά μάτια σε παρανομίες, επιτρέπουν σε ακατάλληλα πρόσωπα να διδάσκουν, χωρίς συνέπειες. Ελπίζουμε ο νόμος που υπόσχεται η κυβέρνηση για τα ΑΕΙ να προβλέπει μεγαλύτερη αυτονομία (π.χ. να μπορούν να προσλαμβάνουν και να παύουν καθηγητές τους) με σοβαρή λογοδοσία σε συμβούλια με σοβαρές εποπτικές αρμοδιότητες.

* Η κ. Βάσω Κιντή είναι καθηγήτρια Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ.




πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/561670861/oyte-sti-somalia/

Συντάξεις/Αναδρομικά: - Γκάφα ολκής, δημοσιογράφου του Ε.Τ. - "Μοίρασε εγκεφαλικά" στους συνταξιούχους, για τα αναδρομικά - Ποιο είναι το κραυγαλέο λάθος - Δείτε τα επίμαχα σημεία και τις αποδείξεις!


 


 Δημοσιογράφος του Ε.Τ. ειδικός στα οικονομικά θέματα, "μοίρασε" εγκεφαλικά, στις 14 Ιανουαρίου 2022, στους συνταξιούχους, διαπράττοντας με δημοσίευμά του γκάφα ολκής, αναλύοντας, τα επίμαχα σημεία της υπ΄αριθμ. 1975/2021 απόφασης της ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου γράφοντας στην 2η παρ. τα εξής: "Πέραν του 11μήνου δεν αναγνωρίζεται καμία άλλη διεκδίκηση, ούτε καν όσων συνταξιούχων είχαν εκκρεμείς δίκες πριν πληρωθούν τα αναδρομικά του 11μήνου τον Οκτώβριο του 2020!" 

Διαβάζοντας, την παραπάνω παράγραφο καταλαβαίνεις πως το Ελεγκτικό Συνέδριο ακυρώνει όλες τις αγωγές που είχαν υποβληθεί από τους συνταξιούχους και πως το κράτος δεν οφείλει αναδρομικά σε κανέναν.

Διαβάζοντας την  υπ΄ αριθμ. 1975/2021 απόφαση της ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου και την παράγραφο που επικαλείται ο δημοσιογράφος διαπιστώνομε πως γράφει τα εξής:  "Οι αξιώσεις των συνταξιούχων του Δημοσίου από την ίδια αιτία που ανάγονται στο χρονικό διάστημα από 11.6.2015 έως 12.5.2016 αποσβένονται με την αναγνώριση, με το άρθρο 33 του ν. 4734/2020, της υποχρεώσεως επιστροφής σε αυτούς των αντίστοιχων ποσών, ακόμη και αν αξιώσεις αυτές εκκρεμούσαν σε δίκη, κατά τη δημοσίευση του νόμου αυτού" 

 Διαβάζοντας  το άρθρο 33 του ν. 4734/2020, που επικαλείται η  ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου διαπιστώνουμε πως γράφει τα εξής: 

1. Ποσά, τα οποία αντιστοιχούν σε περικοπές και μειώσεις κύριων συντάξεων συνταξιούχων του Δημοσίου, οι οποίες επιβλήθηκαν κατ’ εφαρμογή της υποπαρ. Β3 της παρ. Β’ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012 (Α’ 222) και αφορούν το χρονικό διάστημα από τις 11.6.2015 και μέχρι τη δημοσίευση του ν. 4387/2016 (Α’ 85), καταβάλλονται άτοκα στους δικαιούχους.

2. Τα καταβαλλόμενα ποσά της παρ. 1 είναι ανεκχώρητα και ακατάσχετα στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν δεσμεύονται και δεν συμψηφίζονται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους Δήμους, τις Περιφέρειες, τα Ασφαλιστικά Ταμεία ή τα Πιστωτικά Ιδρύματα. Κατά την καταβολή των ποσών της παρ. 1 δεν διενεργείται παρακράτηση φόρου, σύμφωνα με το άρθρο 60 του ν. 4172/2013 (Α’ 167), ούτε παρακράτηση ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 43Α του ν. 4172/2013.

3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων ρυθμίζονται ο τρόπος, η διαδικασία και οι λεπτομέρειες καταβολής των προς επιστροφή ποσών, η οποία ολοκληρώνεται έως την 31η Δεκεμβρίου 2020.

4. Με την καταβολή των ποσών της παρ. 1 οι αξιώσεις των συνταξιούχων του Δημοσίου για ποσά που αντιστοιχούν σε περικοπές, μειώσεις και καταργήσεις κύριων, επικουρικών συντάξεων, επιδομάτων αδείας και εορτών Χριστουγέννων και Πάσχα, για το χρονικό διάστημα από 11.6.2015 έως τη δημοσίευση του ν. 4387/2016, δυνάμει του ν. 4093/2012, αποσβένονται.

5. Η παρ. 4 δεν καταλαμβάνει τις εκκρεμείς ενώπιον των δικαστηρίων δίκες κατά τον χρόνο της δημοσίευσης του παρόντος, ως προς τις αξιώσεις που υπερβαίνουν το καταβαλλόμενο ποσό της παρ. 1.

6. Οι διατάξεις του παρόντος εφαρμόζονται αναλόγως και για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. και των άλλων Ν.Π.Δ.Δ. που διέπονται από το ίδιο με τους δημοσίους υπαλλήλους συνταξιοδοτικό καθεστώς είτε οι συντάξεις τους βαρύνουν το Δημόσιο είτε τους οικείους φορείς, καθώς και για το προσωπικό του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος και των υπαλλήλων των ασφαλιστικών Ταμείων του προσωπικού των Σιδηροδρομικών Δικτύων, που διέπονται από το καθεστώς του ν.δ. 3395/1955 (Α’ 276)".


















Το κραυγαλέο λάθος του δημοσιογράφου φαίνεται ξεκάθαρα πως, δεν έκανε τον κόπο να  ανατρέξει στο άρθρο 33 του ν. 4734/2020 που επικαλείται το Ανώτατο Δικαστήριο για να επαληθεύσει εάν είναι  σωστά αυτά που γράφει 

    Συμπέρασμα: Αυτό που αποφάσισε η ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι πως καλώς έπραξε η κυβέρνηση που χορήγησε ΑΤΟΚΑ  τα αναδρομικά της περιόδου από  περίοδο  11-6-2015 έως 12-5-2016 και πως οι συνταξιούχοι δεν πρέπει να ανησυχούν για την τύχη των αγωγών τους καθόσον θα εκδικασθούν κανονικά