Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2022

e-ΕΦΚΑ : Ποιοι θα πληρωθούν την περίοδο 3-7 Ιανουαρίου


 Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων εκδόθηκε η ακόλουθη ανακοίνωση:

Περί τα 56,2 εκατ. ευρώ σε πάνω από 95.500 δικαιούχους θα καταβληθούν στο πλαίσιο των πληρωμών που θα πραγματοποιηθούν από τον e-ΕΦΚΑ και τον ΟΑΕΔ κατά την εβδομάδα 3-7 Ιανουαρίου 2022.

Ειδικότερα:

1. Από τον e-ΕΦΚΑ  την περίοδο 3-7 Ιανουαρίου θα γίνουν οι ακόλουθες καταβολές, στο πλαίσιο των τακτικών πληρωμών του Φορέα:

  • 16,2  εκατ. ευρώ θα καταβληθούν σε 600 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ,
  • 406.000 ευρώ θα καταβληθούν σε 530 δικαιούχους ως παροχές του τ. ΤΑΥΤΕΚΩ,
  • 23.000 ευρώ θα καταβληθούν σε 40 δικαιούχους για κληρονομικές παροχές επικουρικής σύνταξης.

2. Από τον ΟΑΕΔ θα γίνουν οι εξής καταβολές:

  • 35 εκατ. ευρώ σε 88.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων
  • 4 εκατ. ευρώ σε 700 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης
  • 600.000 ευρώ σε 700 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας.

 

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Υπουργείο Εργασίας: - Σενάρια επιστημονικής φαντασίας τα περί κατάργησης των τριετιών


 Από το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων η ακόλουθη ανακοίνωση:

Ας μην καταφεύγουν κάποιοι σε σενάρια επιστημονικής φαντασίας σε σχέση με τις τριετίες.

Η θέση του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων είναι γνωστή και διατυπωμένη ήδη στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Η Κυβέρνηση αυτή έχει κάνει παρέμβαση στην υπόθεση που εκκρεμεί στο ΣτΕ υπέρ της διατήρησης των τριετιών. Πώς θα μπορούσε λοιπόν να τις καταργήσει;

Η επανάληψη της διατήρησης των τριετιών είναι περιττή. Οι τριετίες σχετίζονται με το νόμο που τις θέσπισε και όχι με τον κατώτατο μισθό.

 

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

Αντιπρόεδρος Ε.Α.Α.Σ: Συνταξιοδοτικά και όχι μόνο

 







Γράφει ο 

Υπτγος ε.α. Δεβούρος Ιωάννης, 

Αντιπρόεδρος Ε.Α.Α.Σ


Την 25 Νοε 2021 απεστάλη επιστολή του Συντονιστικού των τριών (3) Ενώσεων Αποστράτων Αξκών (ΕΑΑ), προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Μαυρουδή Βορίδη, με θέμα τον καθορισμό σειράς προβαδίσματος, κατά τις επίσημες εορτές και τελετές, προσκαλουμένων από τις δημόσιες αρχές οργανισμούς και ιδρύματα. 

Επισημαίνεται ότι το θέμα ανακινήθηκε από συνέντευξη του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΑΑΣ. Απεστάλλει έγγραφο σε όλα τα Παραρτήματα, με το οποίο ζητήσαμε την ιδιόχειρη επίδοση της αναφερόμενης επιστολής στους Βουλευτές του Κυβερνώντος Κόμματος της περιοχής τους, προκειμένου να συνδράμουν στην άσκηση πίεσης τροποποίησης της απόφασης. 

Την καθιέρωση ενός δίκαιου συστήματος φορολόγησης των αναδρομικών 11μηνου των ετών 2015 και 2016 ζήτησε από τον κ. Υπουργό Οικονομικών, ο Βουλευτής Πειραιά και Νήσων, Αντγος ε.α κ Μανωλάκος Νικόλαος, με ερώτηση την οποία κατέθεσε στη Βουλή την 02 Δεκ 2021. Την Τετάρτη 15Δεκ 2021 ο Βουλευτής Λακωνίας και πρώην ΥΦΕΘΑ κ.Αθανάσιος Δαβάκης, ζήτησε της επανεξέταση του τρόπου φορολόγησης των αναδρομικών που λαμβάνουν οι απόστρατοι των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ)ζήτησε από τον Υπουργό Οικονομικών κατά την ομιλία του στη Βουλή, για τον Κρατικό Προϋπολογισμό έτους 2022. «Πέρα από τα όπλα, πέρα από εξοπλιστικά προγράμματα, υπάρχουν και οι άνθρωποι», είπε ο κ. Δαβάκης και ανέφερε ότι η ένταξη των αναδρομικών στα έτη 2016 και 2017 έχει οδηγήσει στην παρακράτηση μεγάλου ποσοστού των ποσών αυτών. 

Επισκέφθηκε στις 16 Δεκεμβρίου τα Γραφεία της Ενώσεως μετά από πρόσκληση της, ο κ. Κωνσταντίνος Γκιουλέκας, Βουλευτής Α Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής ο οποίος ενημέρωσε το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) για θέματα αρμοδιότητας της Επιτροπής. 

Από πλευράς της Ενώσεως, τέθηκαν τα παρακάτω φλέγοντα και σοβαρά θέματα που απασχολούν τον Κλάδο.

 Το ζήτημα του στρατιωτικού προσωπικού ( Μόνιμο – Έφεδρο) και της επάνδρωσης των Μονάδων, με ιδιαίτερη βαρύτητα στο θέμα της θητείας. 

Πως οι εξοπλιστικές ανάγκες μπορούν να αποτελέσουν πυλώνα ανάπτυξης της χώρας και της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒ). 

Το γενικότερο θέμα των στρατιωτικών συντάξεων και των αποδοχών των στελεχών των Ε.Δ, με ιδιαίτερη έμφαση τις δυσανάλογες μειώσεις και την αποκοπή των συντάξεων από τις αποδοχές των εν ενεργεία. 

Η φορολόγηση των αναδρομικών. 

Η αναλογική κατανομή των εσόδων των Μετοχικών Ταμείων, που προέρχονται από τα εξοπλιστικά προγράμματα. 

Η κατάργηση της κράτησης 2% επί των πληρωμών που έκαναν οι Ένοπλες Δυνάμεις, για προμήθειες, επισκευές μισθώσεις κλπ που καταβάλλονται υπέρ του ταμείου Αλληλοβοηθείας του Στρατού Ξηράς. 

Υπογραμμίζεται ότι η κράτηση 2% υπέρ του ΣΞ, καταργήθηκε από το έτος 2000, μόνο για τον Στρατό Ξηράς! 

Φορολόγηση αναδρομικών 11μηνου 

Τα αναδρομικά αυτά προέρχονται από περικοπές που έγιναν σε κύριες συντάξεις για το διάστημα από τον Ιούνιο του 2015 εως τον Μάιο του 2016, δλδ για 11 μήνες. 

Ένα χρόνο μετά η Κυβέρνηση επιλέγει να φορολογήσει αυτά ακριβώς τα αναδρομικά των συνταξιούχων, μέσωτου φόρου εισοδήματος και της εισφοράς αλληλεγγύης. 

Έτσι λοιπόν οι ΄΄τυχεροί΄΄ συνταξιούχοι θα κληθούν να επιστρέψουν ποσά που κυμαίνονται από 20% εως και 45%όσων εισέπραξαν με βάση την κλίμακα φορολογίας. Εξαιρετικά τυχεροί συνταξιούχοι! 

Υπενθυμίζεται ότι τα αναδρομικά που χορηγήθηκαν το 2020, δόθηκαν άτοκα, με δεδομένο ότι τα αρμόδια δικαστήρια επιδικάζουν έντοκη καταβολή αναδρομικών 6% ανά έτος. Θα έπρεπε η Κυβέρνηση για το διάστημα από το 2012 εως το 2016 να καταβάλλει ποσά με προσαύξηση 30%, κάτι που δεν έπραξε. 

- Η ημερομηνία υποβολής των τροποποιητικών δηλώσεων, όπως έχω ξαναγράψει, λήγει την 31/12/2021 και η πληρωμή πρέπει να γίνει έως 31 Ιαν 2022. 

Η ΕΑΑΣ έχει καταβάλλει ιδιαίτερη προσπάθεια τους τελευταίους μήνες, προκειμένου το ποσόν των αναδρομικών να φορολογηθεί αυτοτελώς, δεν φαίνεται όμως να έχουν ευοδωθεί οι προσπάθειες. 

Σε κάθε περίπτωση υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής μέσω ΑΑΔΕ σε 24 δόσεις πριν καταστεί η οφειλή ληξιπρόθεσμη (lttps:www.aade.gr). Χαριτωμένη λεπτομέρεια, είναι ότι από 24Νοε 2021, για τους συνταξιούχους Δικαστικούς με παροχή οδηγιών για την φορολόγηση αναδρομικών ποσών που καταβλήθηκαν, εγκρίθηκε η πληρωμή σε 48 δόσεις! 

Αλλάζοντας σκηνικό, σε υψηλούς τόνους και με φόντο όχι μόνο την ενεργειακή κρίση, αλλά και τα δυσάρεστα επιδημιολογικά δεδομένα, καθώς και την πολιτική, κόντρα για τις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ), που κορυφώθηκε μετά την έκθεση Τσιόδρα – Λύτρα, ολοκληρώθηκε το Σάββατο 18 Δεκ, η 5νθήμερη συζήτηση για τον προϋπολογισμό του 2022. 

Οι πολιτικές ευθύνες για τους εκάστοτε κυβερνώντες είναι υπαρκτές και δεν χρειάζεται καμία έρευνα και κανένας εισαγγελέας για να αποδοθούν.

 Στην Πολιτική οι ΄΄αιρετοί άρχοντες΄΄ πρέπει να οφείλουν να αναλαμβάνουν τις ευθύνες που τους αναλογούν, πολύ δε περισσότερο όταν πριν από λίγα χρόνια, οι σήμερα κατηγορούντες ήταν στη θέση των κατηγορουμένων, έχοντας αφήσει έντονα, ανάγλυφο και απογοητευτικό αποτύπωμα!!! 

Όλοι μαζί διαβεβαιώνουν τον ΄΄κουτό΄΄ μέσο Έλληνα Πολίτη, ότι άμεσα θα λάβουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, αυτοί οι ΄΄ Άξιοι ΄΄, μέτρα τα οποία δεν έλαβαν οι ΄΄Ανάξιοι΄΄ κυβερνώντες σήμερα και μάλιστα καταθέτουν πρόταση μομφής,ζητώντας εκλογές!!!Πολύ ντόρο για το τίποτα!!! 

Φυσικά κανένας ΄΄αιρετός΄΄ από τους νυν, αλλά και τους προηγούμενους κυβερνώντες, αισθάνεται την ανάγκη να παραιτηθεί. Για ποιόν λόγο άλλωστε; 

Πόσο κοστολογείται αλήθεια η Ανθρώπινη Ζωή;;; 

Σε κάθε περίπτωση είναι αδιανόητο να εργαλειοποιείται για μικροπολιτικές σκοπιμότητες μια επιστημονική μελέτη. Το Εθνικό Σύστημα Υγείας (ΕΣΥ) χρειάζεται ενίσχυση όχι μόνο με αύξηση του αριθμού των κλινών στις ΜΕΘ οι οποίες πραγματικά έχουν αυξηθεί τα δύο τελευταία χρόνια, αλλά και με παράλληλη στελέχωση τους με κατάλληλο προσωπικό. 

Την υπάρχουσα και σοβαρότατη ανισότητα που επικρατεί στον υγειονομικό χωροταξικό χάρτη της χώρας, την βλέπει κανείς? Ειπώθηκαν κατά την συζήτηση στη Βουλή υπερβολές και ψέματα, που ντράπηκαν καιτα ίδια, μιας και δεν ντράπηκαν τα στόματα που τα είπανε. Τ

ο Εθνικό σύστημα υγείας, όπως διαλαλεί και ο τίτλος του είναι ΕΘΝΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ και πρέπει όλοι οι αρμόδιοι και υπεύθυνοι να σκύψουν πάνω από τα προβλήματα που παρουσιάζει και να ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΟΥΝ. 

Σήμερα ανακάλυψαν ότι υπάρχουν λειτουργικά και σοβαρά θέματα?? 

Λεπτομέρεια της υπόθεσης, τον προϋπολογισμό του ΥΠΕΘΑ υπερψήφισαν, εκτός από τους Βουλευτές της συμπολίτευσης, το ΚΙΝΑΛ, η Ελληνική Λύση και η ανεξάρτητη Βουλευτής κα Κωνσταντίνα Αδάμου. Τελικά εγκρίθηκε με 191 ΄΄ΝΑΙ΄΄ έναντι 109 ΄΄ΟΧΙ΄΄ Δυστυχώς παρά το γεγονός ότι η Δημοκρατία γεννήθηκε στην Ελλάδα και το φιλότιμο αποτελούσε κύριο συστατικό του χαρακτήρα του Έλληνα, στην εποχή μας και τα δύο (2) κάνουν καριέρα στο εξωτερικό!!! 

Η εορτή των Χριστουγέννων και η Πρωτοχρονιά, όπως κάθε νέα περίοδος σηματοδοτούν την εσωτερική μας ανάγκη αναγέννησης, εξέλιξης και αλλαγής. 

Εύχομαι η ανάγκη αυτή να γίνει αιτία να γεμίσουν οι καρδιές μας με φώς, αγάπη, πίστη, οράματα, αρχές, αξίες και όνειρα. Να είναι η ψυχή μας γαληνεμένη και οι πράξεις μας σοφές. 

Ο νεογέννητος Χριστός και ο νέος χρόνος ναφέρουν κάθε καλό αισιοδοξία, ευημερία και προκοπή στον κάθε έναν από εμάς και όλο τον κόσμο! 

Οι πίκρες έμειναν στο παρελθόν καιτα λάθη έχουν ήδη γίνει εμπειρίες. 

Χρόνια Πολλά! 

Ελληνοτουρκικά:- 200 χρόνια από την παλιγγενεσία και 100 χρόνια την οδυνηρότερη ήττα


 Τουρκία 2022, εκατονταετηρίδα της Μικρασιατικής Καταστροφής, θα είναι μια δύσκολη χρονιά, όχι μόνο λόγω θλιβερών αναμνήσεων, αλλά επειδή η Ιστορία παραμένει ζωντανή, πολυδιάστατη και δύσκολα διαχειρίσιμη. Η μνήμη διαμορφώνει αντιλήψεις και συμπεριφορές. 

Η πραγματικότητα μας δείχνει ότι ό,τι και αν κάνουμε εμείς, ό,τι κι αν πιστεύουμε, μοιραζόμαστε τον χώρο και τον χρόνο με άλλους που δεν έχουν τις ίδιες αντιλήψεις, τις ίδιες καταβολές, τις ίδιες αφορμές για τη σημερινή τους συμπεριφορά. Ενώ οι Έλληνες θα συλλογίζονται και θα συζητούν για χαμένες πατρίδες, για τον ρόλο ξένων δυνάμεων στην ήττα, για τα τραγικά λάθη των διχασμένων Ελλήνων που υπονόμευσαν την εκστρατεία, οι Τούρκοι θα γιορτάζουν τη νίκη που οδήγησε στην κατάργηση του θεσμού του σουλτάνου και, τον Οκτώβριο του 1923, στην ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας.

Ο πόλεμος που έληξε το καλοκαίρι του 1922 με την ήττα των Ελλήνων σήμανε την ίδρυση τουρκικού εθνικού κράτους μέσα από τα συντρίμμια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Η ήττα, όμως, και η έλευση των προσφύγων σήμανε και μια σημαντική νέα αρχή για το ελληνικό κράτος και έθνος, με τις συνέπειές της να διαμορφώνουν την κοινωνία που γνωρίζουμε σήμερα. Όπως επισήμανε σε πρόσφατο άρθρο του ο καθηγητής Αγγελος Χανιώτης, «η τραυματική εμπειρία της ήττας και η εγκατάσταση των προσφύγων διαμόρφωσαν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τη λογοτεχνία, τη μουσική, τη γαστρονομία και γενικά τη σημερινή μας ταυτότητα από ό,τι η Επανάσταση του ᾿21» («Κ», 5.12.2021).

Οι νέες συνθήκες στην Ελλάδα επηρέασαν και την πολιτική και την πορεία της χώρας στο εσωτερικό και τις διεθνείς σχέσεις. Παρά την οδυνηρή ήττα, η Ελλάδα εμπλουτίστηκε με έναν νέο πληθυσμό που έφερε γνώσεις, τέχνες και τη θέληση να επιβιώσει. Απαλλάχθηκε και από τη Μεγάλη Ιδέα, καθώς οι περισσότεροι αλύτρωτοι Έλληνες τώρα βρίσκονταν εντός των συνόρων του ελληνικού κράτους. 

Το 1897, η ήττα στον πόλεμο με την Τουρκία ήταν αφορμή για μια συντονισμένη προσπάθεια ανάκαμψης και εκσυγχρονισμού της χώρας, η οποία οδήγησε στον θρίαμβο των Βαλκανικών Πολέμων. Η ήττα του 1922 ανάγκασε τους Έλληνες να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη της χώρας τους, βασιζόμενοι στις δυνάμεις τους. Ετσι δημιουργήθηκε η Ελλάδα που γνωρίζουμε. Η Συνθήκη της Λωζάννης του 1923 αποδείχθηκε σοφή και βιώσιμη, επιτρέποντας στην Ελλάδα και την Τουρκία να ορίσουν τις μεταξύ τους σχέσεις, όπως όρισε τα σύνορα του τουρκικού κράτους με όλους τους γείτονές του. Το 1922, λοιπόν, ήταν καθοριστική χρονιά και για τις δύο χώρες, αφετηρία για την εξέλιξη της καθεμιάς και για τις μεταξύ τους σχέσεις. Εκατό χρόνια αργότερα, η βάση αυτή δοκιμάζεται από μια ανερμάτιστη Τουρκία, η οποία βρίσκεται στη δίνη των πολλών αντιφάσεών της. 

Ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναμοχλεύει μίση και πάθη του λαού του, τάζοντας μεγαλεία και καταδεικνύοντας συνεχώς εχθρούς για να δικαιολογήσει την απουσία θριάμβων. Στο εσωτερικό, οι φυλακές είναι γεμάτες απ’ όποιους θεωρούνται επικίνδυνοι από το καθεστώς, οι θεσμοί υποτάσσονται στις βουλές του προέδρου, ενώ η οικονομία (που δεν υποτάσσεται, παρά τις εντολές του Ερντογάν) ξεφεύγει από τον έλεγχο. 

Η Τουρκία παραβιάζει τα σύνορα που έθεσε η Συνθήκη της Λωζάννης, με περιοχές υπό τουρκική στρατιωτική κατοχή στη Συρία και το Ιράκ (όπως από το 1974 στην Κύπρο), ενώ ασκεί «διπλωματία» μέσω στρατιωτικής βίας και απειλών στην ευρύτερη περιοχή. Οσον αφορά την Ελλάδα και την Κύπρο, η λεκτική βία και οι απειλητικές κινήσεις πιθανότατα θα κλιμακωθούν το 2022, καθώς ο Ερντογάν έχει ανάγκη να δείξει πυγμή και επεκτατική στρατηγική σε όλους τους τομείς, καθώς πλησιάζουν οι εκλογές που πρέπει να γίνουν το 2023 το αργότερο και δημοσκοπήσεις τον δείχνουν να χάνει έδαφος.

Ηδη, τα τελευταία χρόνια η Τουρκία επιχειρεί να αλλάξει τη Συνθήκη της Λωζάννης. Πληθαίνουν οι κραυγές του Ερντογάν και των εθνικιστών συμμάχων του ότι θα «ρίξουν τους Έλληνες στη θάλασσα, όπως το ’22». Είτε καταφέρει να γλιτώσει την οικονομική κατάρρευση είτε όχι, είτε μπορέσει να πνίξει την εσωτερική αντίδραση στην πολιτική του είτε όχι, ο Ερντογάν θα έχει ανάγκη την κατασκευή εχθρών και την πόλωση – για να δικαιολογεί και την εμμονή στην πολιτική του, αλλά και την αποτυχία της.

 Η επέτειος του 1922 είναι χρυσή ευκαιρία για τον Τούρκο πρόεδρο να οδηγήσει τον λαό του ακόμη πιο μακριά από την πραγματικότητα, από την αντίληψη του σήμερα, από τις ανάγκες του μέλλοντος. Με τις φαντασιώσεις που επιβάλλει στον λαό του, με την ακραία επιθετικότητά του, εντείνει τη μισαλλοδοξία και τον εθνικισμό. Ετσι, η Τουρκία θα βασανίζεται για δεκαετίες στις σχέσεις μεταξύ των διαφορετικών εθνικών και κοινωνικών ομάδων της, στις σχέσεις με τους γείτονές της.

Η επέτειος του 1922 βρίσκει την Τουρκία σε οπισθοδρόμηση και την Ελλάδα να επιχειρεί να εξέλθει από τις διπλές πληγές της οικονομικής κρίσης και της πανδημίας. Η χώρα ακόμη βασανίζεται από την ευκολία με την οποία οι πολιτικοί διχάζουν τον κόσμο μέσα από υπερβολές και υστεροβουλία. Όμως, 100 χρόνια μετά την οδυνηρότερη ήττα, οι Έλληνες μπορούν να χαίρονται για την πρόοδο που έκαναν, να αντιλαμβάνονται τους κινδύνους της εποχής, να γνωρίζουν την ευθύνη τους να οδηγήσουν τη χώρα προς το καλύτερο.


πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/561650920/to-2022-gia-tin-ellada-kai-tin-toyrkia/

Η νέα θρησκεία και οι "ειδικοί" της - Το πρόσχημα της πανδημίας και ο πολιτικός ολοκληρωτισμός


 Για πρώτη φορά στην ανθρώπινη ιστορία η πανδημία όχι μόνο ανέδειξε τον θρίαμβο των αρχών και μεθόδων της κοινωνικής μηχανικής, της επιστήμης δηλαδή που ελέγχει τη συμπεριφορά των μαζών, αλλά κυρίως η πανδημία διέλυσε τους ιδεολογικούς μύθους, τις κοινωνικές αρχές και τις συμπεριφορές που επί χιλιετίες καλλιεργούσαν οι ελίτ για να πείθουν τους πολλούς να αποδέχονται την ανωτερότητα των ολίγων και την «αιώνια τάξη».

  • Από τον Αλκιβιάδη Κ. Κεφάλα*

Όμως σήμερα τα αδιέξοδα του καπιταλιστικού οικονομικού μοντέλου φαίνεται να προδιαγράφουν το τέλος του. Η επιδίωξη όλο και μεγαλύτερου κέρδους συνεπάγεται την υπερπροσφορά των προϊόντων σε μία κοινωνία εργαζομένων, η οποία αδυνατεί να τα καταναλώσει λόγω χαμηλών μισθών. Οι διαλεκτικές αντιφάσεις του καπιταλισμού αναδεικνύονται μέσα από τις δηλώσεις, τη νομοθεσία και τις πράξεις του συστήματος εξουσίας, που υπερτονίζει την ανάγκη της αύξησης του «ανταγωνισμού» των εργαζομένων και την «εντατικοποίηση της παραγωγικότητας» της εργασίας, και ταυτόχρονα εξαϋλώνει το μισθολογικό κόστος, μέσω της εισαγωγής μεταναστών από εμπόλεμες περιοχές, που το ανεξέλεγκτο κέρδος και η ανθρώπινη απληστία δημιουργούν. Σε συνθήκες παγκόσμιας οικονομικής κατάρρευσης, ο μεγαλύτερος κίνδυνος για το σύστημα εξουσίας προέρχεται από τη μαζική ανεργία, επειδή κανένα πολιτικό σύστημα δεν μπορεί να τη διαχειριστεί, εκτός και εάν η ανθρώπινη συμπεριφορά ελεγχθεί, επειδή η πνευματική και υλική εξαθλίωση αναπόφευκτα θα οδηγήσουν στην καταστροφή.

Με πρόσχημα την πανδημία ο κλιμακούμενος περιορισμός της ελευθερίας και η έμμεση αποδοχή του πολιτικού ολοκληρωτισμού αποδεικνύουν ότι η κοινωνική συμπεριφορά μπορεί να ελεγχθεί, αρκεί να τοποθετηθούν εμβολίμως κάποια υποτιθέμενα «σοβαρά προβλήματα», τα οποία «πρέπει» να επιλυθούν από το σύστημα εξουσίας.

Εδώ, πολιτικοί, ψυχολόγοι, οικονομολόγοι, κρατικοδίαιτοι διανοούμενοι, ακαδημαϊκοί, καλλιτέχνες, μέσα μαζικής επικοινωνίας και «ειδικοί» του προβλήματος, που πάντα συνωστίζονται με την εξουσία, φροντίζουν συλλογικά να μεγιστοποιούν το «πρόβλημα» ώστε να τρομοκρατούν την κοινωνία με κάτι το οποίο η επιστήμη αδυνατεί να επιλύσει. Ταυτόχρονα ουδόλως επιθυμούν να επιλυθεί το πρόβλημα, επειδή οι «εδικοί» αυτοχρήζονται απαραίτητοι σε αυτούς που τους μισθοδοτούν.

Στην πραγματικότητα η εργασία τους έγκειται στην προσπάθειά τους να πείσουν ότι «γνωρίζουν το αυτονόητο», δηλαδή αυτό που η ανθρωπότητα ήδη γνωρίζει να εφαρμόζει με επιτυχία σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο παρελθόν. Στην πλειονότητά τους οι «ειδικοί» έχουν επανδρώσει τη συστημική κρατική γραφειοκρατία. Ως επί το πλείστον προέρχονται από τις σέχτες της γραφειοκρατικής αριστεράς. Μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο οι ελίτ αντιλήφθηκαν ότι είναι επικερδέστερο και ασφαλέστερο να χρησιμοποιήσουν τους αριστερούς ως έμμισθους «κρατικούς γραφιάδες» αντί να τους έχουν στον δρόμο απέναντί τους.

Χωρίς να αναφερθούμε στις πλείστες ελληνικές περιπτώσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα, η Μέρκελ αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα κομματικού στελέχους της Ανατολικής Γερμανίας που τοποθετήθηκε στο ανώτατο ευρωπαϊκό αξίωμα. Οι «ειδικοί», εκτός από το να τρομοκρατούν την κοινή γνώμη, όταν δεν την υβρίζουν, έχουν ως κύρια αποστολή τον ιεραποστολισμό.

Πράγματι, ο έλεγχος των μαζών δεν μπορεί να επιτευχθεί εάν δεν αποκαθηλωθούν τα υπάρχοντα φιλοσοφικά και θρησκευτικά δόγματα και αντικατασταθούν με τη βοήθεια του κράτους και της γραφειοκρατίας του από μία νέα «θρησκεία», που δεν είναι άλλη από τον «ολοκληρωτισμό των ελίτ». Επί τη βάσει των αρχών της κοινωνικής μηχανικής, οι ιεραπόστολοι της νέας θρησκείας δεν μπορεί να είναι άλλοι από τους «ειδικούς», επειδή η συνεχής προβολή τους από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας έχει εδραιώσει την κοινωνική πεποίθηση ότι «ο λόγος τους είναι αλάθητος». Συνεπώς «θα πρέπει να έχουν δίκιο» όταν αποκαθηλώνουν, έστω με χυδαίο τρόπο, τις οντολογικές θέσεις.

Ταυτόχρονα, μέσω της προστασίας που απολαμβάνουν από το σύστημα εξουσίας, αντλούν την αμετροέπεια της ειρωνείας των υπαρξιακών ανησυχιών δισεκατομμυρίων ανθρώπων. Ο George Orwell προέβλεψε από το 1984 τη νέα θρησκεία του ολοκληρωτισμού. «Είναι βέβαιο ότι εισερχόμαστε σε μία νέα αποχή ολοκληρωτικών δικτατοριών» είπε ο Orwell, «όπου η ελευθερία της σκέψης θα είναι η πλέον θανάσιμη αμαρτία ως άχρηστη πνευματική υπέρβαση. Οι ελάχιστοι εναπομείναντες που θα σκέφτονται, θα εξαφανιστούν».

Τουλάχιστον το 75% από αυτά που προφήτευσε ο Orwell σήμερα διαμορφώνουν την ιστορική πραγματικότητα. Αντιγράφοντας τα φασιστικά και κομμουνιστικά παραδείγματα του παρελθόντος, που βασίστηκαν στην ποινικοποίηση του φόβου, της σκέψης και των συναισθημάτων, το κεντρικό δόγμα τής μετά Covid εποχής συνοψίζεται στη θέση «όλες οι ανθρώπινες δραστηριότητες, η σκέψη και τα συναισθήματα ελέγχονται από την εξουσία, τίποτα εκτός αυτής και εναντίον της». Τέλος, η αποστολή των «ειδικών» επιβεβαιώθηκε μέσα από τις «σημειώσεις» του Joost Meerloο: «Αυτοί που διαμορφώνουν τις φράσεις που χρησιμοποιούμε, ελέγχουν τον Τύπο, το ραδιόφωνο, τη σκέψη και το μυαλό, μας οδηγούν στην τρέλα».

*Διδάκτωρ Φυσικής του πανεπιστημίου του Manchester, UK, δ/ντής Ερευνών του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών


πηγή: https://www.newsbreak.gr/apopseis/283766/i-nea-thriskeia-kai-oi-eidikoi-tis/

Η πανδημία και οι μάσκες μπότοξ





Χρήστος Μπολώσης

Αυτές οι μάσκες που θεραπεύουν πάσαν νόσον (…όχι το υπόλοιπο είναι αθεράπευτο), τύπου NR, επενεργούν και ως μπότοξ. Θα έχετε παρατηρήσει ότι σπρώχνουν τα μάγουλα προς τα πάνω και τεντώνουν το δέρμα και το κάνουν τζάνερο.

Βέβαια, και επειδή ουδέν καλόν αμιγές κακού, έχουμε και τις παρενέργειες. Διότι σπρώξε σπρώξε προς τα πάνω, γεμίζουν ρυτίδες τα μάτια. Ομως εδώ είμαστε για να βοηθήσουμε. Μετά, λοιπόν, από μία εβδομάδα κανονικής χρήσης της μάσκας, θα τη βάλετε για άλλη μία εβδομάδα ανάποδα. Δηλαδή, το πάνω μέρος θα βλέπει προς το σαγόνι. Ετσι θα πιέζεται το δέρμα προς τα κάτω και θα φύγουν οι ζάρες από τα μάτια. Και πού θα πάνε;

Αυτό, προς το παρόν, το μελετά επιτροπή ειδικών λοιμωξιολόγων (ωχ, ωχ…). Και επειδή ό,τι γράφω το θέτω υπ’ όψιν του στεφανιού μου, έτσι έπραξα και με το παρόν. Η αντίδρασή της μου έκοψε τα φτερά. «Ρε, α πάγαινε με τις τρίχες σου» είπε και άρχισε να τραβάει τα μάγουλα προς τα κάτω…


πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/283798/maskes-mpotox/


Το παλιοκόριτσο


 

Του Χρήστου Χωμενίδη

Φιλιόταν το παλιοκόριτσο! Φιλιόταν με τον αλήτη στην πυλωτή. 

Την έπιασε νυχτιάτικα καημός δήθεν για τον Ξέρξη, να τον βγάλει βόλτα… Ποια; - η Ελίζα -που είναι ικανή κανονικά να τον αφήσει να σκάσει η φούσκα του ή να μας κατουρήσει τα χαλιά… "Θες να σου πάρω τίποτα από το περίπτερο, μαμίνα μου;" Και μόνο εκείνο το "μαμίνα μου", που είχα να το ακούσω από την πέμπτη δημοτικού, έφτανε για να μού βάλει ψύλλους στα αυτιά. 

Διακριτική με λες, και φιλελεύθερων αρχών μητέρα. Ηλίθια όμως όχι. Πέρασε ένα δεκάλεπτο, ένα τέταρτο, κατέβηκα κι εγώ, με μία σκουπιδοσακκούλα για άλλοθι. Ο άντρας μου χαμπάρι δεν πήρε. Τον είχαν ρουφήξει, όπως κάθε σχεδόν βράδυ, η πολυθρόνα και η τηλεόραση. Αποκοιμιέται με το ουίσκι στο χέρι, το χέρι του παθαίνει κάτι σαν νεκρική ακαμψία, πρέπει πρώτα να τού ξεκολλήσω το ποτήρι και έπειτα να τον σαλαγήσω -στράτα, στρατούλα- ως το κρεββάτι… 

Βγαίνω από την πολυκατοικία μας και … νάσου τους! Μες στο παρκαρισμένο αμάξι του πατέρα του. Να έχουν μισορίξει τα καθίσματα – ντερέκια και τα δύο, ζωή να’ χουν-, να έχει ξαπλώσει εκείνος σαν πασάς σε οντά και η δικιά μου, από πάνω του, ουρί σωστό, με το πουκάμισο μισοβγαλμένο. Μιλάμε δηλαδή για προσβολή της δημοσίας αιδούς. Των σεπτών ηθών του Αμαρουσίου. Κι άμα τούς χύμαγε, και αν τους έπαιρνε έστω μάτι κανένας ανώμαλος; Τόσα συμβαίνουν πλέον καθημερινά, έχει λαλήσει ο κόσμος. Βρήκε αργότερα το θράσος η Ελίζα να ισχυριστεί ότι τους φρουρούσε ο σκύλος μας. Ο οποίος είναι τέτοιος μπούας που και διαρρήκτες να μπουκάρουν, θα τους κουνήσει την ουρά. 

Δεν ήθελα, παρά ταύτα, να τη φέρω σε δύσκολη θέση εμπρός στον Τάσο. Πέταξα -εκτόξευσα κυριολεκτικά- τη σκουπιδοσακκούλα στον κάδο για να κάνει θόρυβο. Πήρα έπειτα τον Ξέρξη απ’ το λουρί, πέρασα επιδεικτικά -ξυστά- από δίπλα τους και ξαναμπήκα στο σπίτι.

Με το επόμενο ασανσέρ ανέβηκε και η Ελίζα. Βρεμμένη γάτα; Θα θέλατε. Στην επίθεση πέρασε ακαριαία. "Τα’χω, μαμίνα μου, με τον Τάσο! Και με τον Τάσο… Τρέχει τίποτα;" Τίποτα δεν θα έτρεχε κανονικά. Στην ηλικία της έκανα πολύ χειρότερα, τα οποία μάλιστα τής έχω διηγηθεί και δεν το μετανοιώνω - να’ταν τα νιάτα δυό φορές… Όσο για τη "σχέση" της, τον συμμαθητή της, τον Αλκίνοο -το Αλκίνοος τον μάρανε!-, τον είχα καταλάβει εγώ, με το καλημέρα, ότι πρόκειται για καταδικασμένη περίπτωση κερατά. Από τα αγόρια εκείνα που δεν χειραφετούνται ποτέ. Που δεν αντρεύουν. Πού μένουν ισοβίως προσκολλημένα στη μάνα τους, ακόμα κι αν η μάνα τους έχει πεθάνει. Πώς να αξιώσουν αφοσίωση από άλλη γυναίκα; Ο Τάσος, σε αντίθεση με τον Αλκίνοο, στύβει την πέτρα κι ας μην έχει κλείσει τα είκοσι. 

"Ο Τάσος είναι αλήτης!" "Γιατί, μαμίνα μου; Αφού τον ξέρεις από τόσον δα και τού είχες πάντα αδυναμία! Επειδή την πάτησε στις Πανελλαδικές και ξενιτεύτηκε για να σπουδάσει γιατρός; Brain drain το λένε… Σε αμερικάνικο -όχι σε βουλγάρικο- πανεπιστήμιο πηγαίνει στη Σόφια…"

Πρόβα τα είχε κάνει η Ελίζα όσα μού ξεφούρνιζε; Λες κι είχα εγώ καμιά σκασίλα αν θα κληρονομήσει ο Τάσος το μαγαζί του μπαμπά του, μη τυχόν μείνει το Μαρούσι χωρίς ουρολόγο… "Με δουλεύεις;" τής κάνω. "Μόλις σε κόλλησε το κωλόπαιδο!" "Πώς σού’ρθε αυτό;" θίχτηκε δήθεν. "Η αδελφή του δεν βγήκε χθες θετική;" "Μπήκε σε καραντίνα…" "Πού;" "Στο δωμάτιό της." "Αφού μοιράζονται το ίδιο μπάνιο!" "Έχουν και το wc…" "Σιγά μη χάσει η δεσποσύνη το αφρόλουτρό της! Την πέτυχα εγώ με μια αγκαλιά αιθέρια έλαια και bath bombs!" "Τους έχεις για τόσο ανεύθυνους;" "Για να σε φιλάει ο Τάσος στην πυλωτή!

Με έπιασε ξαφνικά ημικρανία. "Ξέρεις, Ελίζα, τι μέρα είναι αύριο;" "31 Δεκεμβρίου." "Ποιους έχουμε καλέσει για ρεβεγιόν;" "Τα ξαδέλφια…" "Συν τον παππού και τη γιαγιά. Θέλεις να την αρπάξουν ο παππούς και η γιαγιά σου; Γέροι άνθρωποι; Ανεμβολίαστοι; - ας όψεται ο πνευματικός τους… Βαστάς να τους στείλεις στον τάφο;" "Ακύρωσέ το…" "Να αποκαλύψω στον πατέρα σου ότι σαλιάριζες με τον αδελφό της άρρωστης; Θα σε σκοτώσει!" "Να φύγω τότε εγώ από το σπίτι…" πρότεινε κι έλαμψε το πρόσωπό της. "Με ποια δικαιολογία;" 

"Κολλάει παντού, λέμε, μαμίνα μου…" "Το ομολογείς, λοιπόν, ότι μολύνθηκες. Ελαφρά τη καρδία! Ίσως να το’χεις κιόλας μεταδόσει και σε εμένα!" "Να κάνω ένα τεστ;" "Δεν τα εμπιστεύομαι πλέον τα τεστ." "Κι αν είναι θετικό;" "Αυτό εύχεσαι λοιπόν, παλιοκόριτσο;"

Ελάτε στη θέση μου άμα δεν βρίσκεστε ήδη σε παρόμοια. Τρεις μήνες έχουν να ξεμυτίσουν τα πεθερικά μου από το σπίτι - της Γεωργιανής που τα προσέχει της φοράνε τριπλή μάσκα. Έτσι και αρρωστήσουν, ηλίου φαεινότερον πού θα το έχουν κολλήσει. Και τέρας να’μουν και να αδιαφορούσα σχετικά με την υγεία τους, δεν θα άντεχα να με βαραίνει η κατάρα κανενός. Πόσο δε μάλλον την Ελίζα μου.  

Τελεία και παύλα. Θα εφαρμόσω το πρωτόκολλο. Θα ματαιώσω τη ρεβεγιόν. Θα αποκαλύψω σε όλους την αλήθεια. Και θα περάσουμε μαύρη Πρωτοχρονιά, με την Ελίζα να τρώγεται με τον πατέρα της, με τον πατέρα της να ρίχνει σε εμένα την τελική ευθύνη –"ούτε ένα δεκαεξάχρονο δεν μπορείς να προσέχεις!"-, ώσπου να κατεβάσει και το τρίτο ουίσκυ και να αρχίσει να ψιλοχάνει επαφή. Όσο για τους παππούδες σίγουρα θα μάς θυμώσουν. Θα βάλει λόγια και ο βρωμόπαπας, "είδατε τέκνα μου; και οι τρυπημένοι κολλάνε!", θα αρπάξει την ευκαιρία για να διεκδικήσει ξανά το κομπόδεμά τους, "τα παιδιά σας τα σπουδάσατε, τα προικίσατε… ενώ το τέμπλο του Ιερού Ναού μας παραμένει ημιτελές…"  

Θα κάνω την καρδιά μου πέτρα και θα ματαιώσω τη ρεβεγιόν. Σιγά τη διασκέδαση στο κάτω-κάτω, να ακούω τις ίδιες και τις ίδιες ιστορίες, συν τα φαρμακερά σχόλια της πεθεράς μου, συν τις πολιτικομπουρδολογίες της κουνιάδας μου. Κάλλιο να δω πεντέξι επεισόδια αμερικάνικης σειράς. Ξένοι πόνοι χάχανα…

"Για πού το έβαλες εσύ;" εξανίσταμαι καθώς τη βλέπω να ψευτομακιγιάρεται στον καθρέφτη. "Μού παρήγγειλε ο μπαμπάς δυό κοκακόλες από το μίνι μάρκετ…" "Βαμμένες πάμε πλέον στο μίνι μάρκετ; Μάς περιμένει εκεί κανείς;"

Όσο και να την καμαρώνω που είναι χαριτωμένη σαν τη σουσουράδα, χαρούμενη και ελαφριά σαν το αεράκι, δεν μπορώ να τη συγχωρέσω ακόμα. Να το ξεχάσω ότι εξαιτίας της καταστράφηκαν όλα – ποια όλα; - τα όποια όλα τέλος πάντων… 
Εγώ τι κέρδισα; Εκείνη τουλάχιστον … με τον Τάσο…  τον πήρε, αν τον πήρε, με φιλί τον κόβιντ. Το παλιοκόριτσο!

* Ο κ. Χρήστος Χωμενίδης είναι συγγραφέας


πηγή: https://www.capital.gr/xristos-xomenidis/3605627/to-paliokoritso