Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021

Η άνιση μάχη του ΕΣΥ - Ποια είναι η βασική προϋπόθεση να ξαναφτιάξουμε το δημόσιο σύστημα υγείας


 Κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Μία μελέτη μάς είπε με στοιχεία αυτό που ξέραμε όλοι: ότι οι ΜΕΘ στα περισσότερα περιφερειακά νοσοκομεία δεν είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτές των νοσοκομείων της Αττικής και 1-2 μεγάλων πόλεων. Μυστικό δεν ήταν, αλλά επειδή σε κανέναν δεν αρέσουν τα άσχημα νέα, ούτε και το «σπάσιμο αυγών», προτιμούσαμε να βάλουμε και αυτό το ζήτημα κάτω από το χαλί.

Τους πρώτους μήνες της πανδημίας έγινε ένα λάθος. Κυβερνητικοί παράγοντες διαφήμιζαν τη ραγδαία αύξηση των κλινών ΜΕΘ. Ιδρύματα και ιδιώτες ανταποκρίθηκαν στην πρόκληση και προχώρησαν σε πολύ σημαντικές δωρεές. Ακούγαμε κάθε εβδομάδα ότι έχουμε 400, 500, 700 κλίνες ΜΕΘ. Πόσο πραγματική ήταν αυτή η εικόνα; Οι ειδικοί γνωρίζουν ότι είναι άλλο πράγμα να παραλάβεις πέντε ή δέκα κρεβάτια με τις απαραίτητες συσκευές και άλλο να στήσεις μια ΜΕΘ. Για να γίνει αυτό χρειάζονται πειθαρχία, καθοδήγηση, επαγγελματισμός, μάνατζμεντ. Και βέβαια, χρόνος και το απαραίτητο προσωπικό. Η χώρα είχε μείνει χωρίς βασικές ειδικότητες, όπως οι αναισθησιολόγοι. Χρόνος δεν υπήρχε, γιατί η πανδημία δεν περίμενε

Μάνατζμεντ επίσης δεν υπήρχε, γιατί οι διοικητές σπανίως επιλέγονταν με βάση τις γνώσεις τους σε διαχείριση ενός νοσοκομείου. Μόλις, επιπλέον, άρχισε η συζήτηση για το πού θα δημιουργηθούν ΜΕΘ, έπεσαν και οι βουλευτές διεκδικώντας μία ΜΕΘ για κάθε κωμόπολη. Έτσι φτάσαμε σε τραγελαφικά αποτελέσματα. Ένας διοικητής να θεωρεί ότι φτιάχνει εντατική βάζοντας δύο κρεβάτια σκόρπια σε κάθε όροφο, το προσωπικό καθαρισμού να μην έχει καμία εκπαίδευση στο τι σημαίνει αποστειρώνω μία ΜΕΘ, τα ιδρύματα να ανακαλύπτουν με τρόμο ότι οι διοικήσεις τούς είχαν δώσει λάθος προδιαγραφές. Η Ελλάδα προχώρησε πολύ στην πολιτική προστασία ή στο σύστημα των εμβολιασμών. Δεν έγινε, όμως, Δανία στον τομέα της δημόσιας υγείας.

Η μάχη του ΕΣΥ με την πανδημία ήταν άνιση από την αρχή. Οι παθογένειες είχαν συσσωρευθεί επί δεκαετίες. Όλοι γνώριζαν, π.χ., πως η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των χωρών με πρόβλημα ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων. Οι πολιτικοί που χειρίστηκαν τα θέματα υγείας ξεκινούσαν να εξορθολογίσουν το δίκτυο των περιφερειακών νοσοκομείων, αλλά έπεφταν πάνω στο καταραμένο πολιτικό κόστος.

Έχουμε μία υποχρέωση και μία ευκαιρία, όσο τραγικό και αν ακούγεται, να ξαναφτιάξουμε το δημόσιο σύστημα υγείας. Βασική προϋπόθεση, να φύγουν τα κόμματα από τις διοικήσεις και οι βουλευτές από τη λήψη αποφάσεων για το πού πρέπει να υπάρχει ΜΕΘ ή και νοσοκομείο. Το αντέχει όμως αυτό μια, οποιαδήποτε, κυβέρνηση; Το αντέχει το πολιτικό μας σύστημα και εμείς όλοι;




πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/561636073/na-xanaftiaxoyme-to-dimosio-systima-ygeias/

Οικονομικά εγκλήματα κατά της Πατρίδας - Ποιοι από τους 13 πρωθυπουργούς "εκτέλεσαν", τους Έλληνες πολίτες, ανεβάζοντας το χρέος στα 400 δισ. ευρώ - Μέχρι και το 1974 η χώρα παρουσίαζε μηδενικό χρέος


 Έως το 1974 η χώρα μας παρουσίαζε, όπως προκύπτει από τον παρατιθέμενο πίνακα 1, μηδενικό χρέος, το οποίο, ωστόσο, άρχιζε να αυξάνεται, δειλά στην αρχή, εντονότερα στη συνέχεια, από τον πρώτο ήδη χρόνο της μεταπολίτευσης, μολονότι η ελληνική οικονομία είχε δοκιμαστεί εφιαλτικά από δύο ενεργειακές κρίσεις (1972 και 1972) και είχε μετατραπεί, παρ’ ολίγον, σε πολεμική (γεγονότα του 1974).

Κατά την πρώτη περίοδο (1975-1981) διακυβέρνησης της χώρας από το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας, αρχικά από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και τα δύο τελευταία χρόνια (1980-1981) από τον Γεώργιο Ράλλη, το δημόσιο χρέος ανήλθε (από το 1975 έως το 1981) σε 852 δις. δραχμές ή (με αναγωγή) σε  2,4 δις. ευρώ ή στο 34,5% του ΑΕΠ.

Σημειώνεται ότι από αυτό το χρέος των 2,4 δισ. ευρώ, ένα ακριβώς δις. ευρώ προστέθηκαν τα δύο τελευταία χρόνια της περιόδου αυτής, δηλαδή το 1980 και το 1981, με πρωθυπουργό τον Γεώργιο Ράλλη, ο οποίος είχε εγκαινιάσει τον πρώτο μακροοικονομικό λαϊκισμό με προεκλογικές παροχές για ως «ανάχωμα» στην ορμή της «Αλλαγής» που υποσχόταν το ΠΑΣΟΚ με τον Ανδρέα Παπανδρέου.

Ολέθριος μακροοικονομικός λαϊκισμός

Αυτόν τον ολέθριο «μακροοικονομικό λαϊκισμό» περιέγραψε σε άρθρο του που έγραψε αποκλειστικά για τον «Οικονομικό Ταχυδρόμο» (δημοσιεύθηκε στο τεύχος 22 Ιουνίου του 1995) ο καθηγητής τότε στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών  Νίκος Χριστοδουλάκης για τη δεκαπενταετή περίοδο  1980 – 1994, αλλά έκανε σχεδόν τα αντίθετα αργότερα ως υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών επί κυβερνήσεως Σημίτη (2001-2004), όταν το χρέος αυξήθηκε κατά 70 δις. ευρώ!

Συγκεκριμένα, στο άρθρο αυτό ο Νίκος Χριστοδουλάκης τόνιζε, μεταξύ πολλών άλλων πολύ άλλων, τα ακόλουθα:

«Δεκαπέντε χρόνια μετά όλοι πλέον αναγνωρίζουν ότι θα μπορούσε να έχει ακολουθηθεί μία βαθμιαία ικανοποίηση αυτών των στόχων με προϋπόθεση την παράλληλη αύξηση της παραγωγικής δυνατότητας της χώρας. Αυτό όμως δεν έγινε. Οι κυβερνήσεις, οι επιχειρήσεις, οι φορείς και τα συνδικάτα είχαν κυριευθεί από μία καλπάζουσα ανυπομονησία εκπ λήρωσης «εδώ και τώρα» των αυξημένων καταναλωτικών αναγκών των στρωμάτων που κατά καιρούς εκπροσωπούσαν ή υποστήριζαν, μετακυλίοντας στο μέλλον την απαιτούμενη προσπάθεια εξεύρεσης των πόρων που θα τις χρηματοδοτούσαν.

Με ελάχιστες εξαιρέσεις, ολόκληρη η δεκαπενταετής περίοδος 1980-94 χαρακτηρίζεται από το φαινόμενο που ο Rüdiger Dornbusch αποκάλεσε «μακροοικονομικό λαϊκισμό».

Σύμφωνα με αυτόν, κυβερνήσεις που θέλουν να γίνουν αρεστές σε ορισμένα στρώματα για μια συγκεκριμένη και σύντομη χρονική περίοδο, καταφεύγουν σε καταναλωτικές παροχές χωρίς παράλληλα να εξασφαλίζουν τη  χρηματοδότησή τους από τη χρονικώς προηγούμενη ή τουλάχιστον ταυτόχρονη αύξηση των παραγωγικών δραστηριοτήτων.

Όταν συμβεί αυτό, η κυβέρνηση αναγκάζεται να δανειστεί και, για να αποπληρώσει το χρέος που δημιουργείται, προβαίνει σε αύξηση της φορολογίας σε μελλοντικές χρονικές περιόδους επιβαρύνονται τις επερχόμενες γενεές. Ανάλογα με το ποια στρώματα επιβαρύνονται περισσότερο την εξοικονόμηση των μελλοντικών φορολογικών εσόδων, μπορεί κανείς να διακρίνει τρεις τουλάχιστον τρόπους οι οποίοι έχουν σημαντικά διαφορετικές επιπτώσεις στην κατανομή εισοδήματος, τα κίνητρα οικονομικής δραστηριότητας…»


Μετά την επικράτηση του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές του 1981 ο μακροοικονομικός λαϊκισμός για άλλους λόγους άρχισε να σαρώνει ό,τι είχε απομείνει όρθιο στην ελληνική οικονομία με αποτέλεσμα αμέσως μετά τις εκλογές του 1985 «για ακόμα καλύτερες μέρες» ανακοινώθηκε στις 14 Οκτωβρίου του ίδιους έτους το πιο σκληρό πακέτο λιτότητας που είχαν γνωρίσει εργαζόμενοι και φορολογούμενοι έως τότε.

Τότε, το 1985, το χρέος σχεδόν τριπλασιάστηκε, αφού 2,4 δις. ευρώ έφτασε στα 8,6 δις. ευρώ για να εκτοξευθεί στο 21,5 δις. ευρώ το μοιραίο προεκλογικό έτος του «Τσοβόλα δώστ΄όλα», το 1989!

Από το έτος αυτό κι ενώ η χώρα μας είχε ήδη ενταχθεί από το 1981 στην ΕΟΚ ο άφρων μακροοικονομικός λαϊκισμός συνεχίστηκε με το χρέος να καλπάζει συνεχώς  και να φτάσει στα 60,5 δις. ευρώ και να σπάσει το φράγμα του 100% του ΑΕΠ (111,6% του ΑΕΠ) το 1993.

Δυστυχώς, κι όλα τα επόμενα χρόνια και ιδιαίτερα επί πρωθυπουργίας του Κώστα Σημίτη, μολονότι εξασφαλίσθηκαν τότε ικανοποιητικοί ρυθμοί ανάπτυξης, το χρέος αντί ανάλογης δραστικής μείωσης διογκωνόταν συνεχώς (αυξήθηκε κατά 70 δις. ευρώ) με ρεκόρ αύξησης εκείνο του Κώστα Καραμανλή κατά 131,9%, το οποίο το μοιραίο, λόγω της σοβούσης τότε διεθνούς νομισματοπιστωτικής αναταραχής 2009, έφτασε στα 299,7 δις. ευρώ ή στο 129,85 του ΑΕΠ. Τότε το χρέος αυτό χαρακτηρίστηκες ως μη βιώσιμο και η χώρα, η ελληνική οικονομία παραδόθηκε, όπως και το 1897 (Διεθνής Οικονομικός Έλεγχος που διήρκεσε ως το 1977!) στους δανειστές, στην «τρόικα» (Ευρωπαϊκή Κεντρική Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, Διεθνές Νομισματικός Ταμείο) το 2010.

Έτσι, το χρέος το δεύτερο (το 2011)  μόλις έτος ένταξης της χώρας στο πρώτο Μνημόνιο έφτασε στο ιλιγγιώδες επίπεδο των 355,7 δις. ευρώ, αλλά χαρακτηριζόταν τότε ως… «βιώσιμο»!.

 «Κούρεμα» 2012: Η άγρια επίθεση κατά της ιδιωτικής περιουσίας

Αποτέλεσμα αυτής της επιδείνωσης της οικονομικής κατάστασης το 2011 ήταν η απόφαση στη Σύνοδο Κορυφής στις 26 Οκτωβρίου 2011 για περαιτέρω βοήθεια προς την Ελλάδα, δηλαδή για ένα νέο πρόγραμμα με αύξηση της βοήθειας των 109 δισ. ευρώ του Ιουλίου σε 130 δισ. ευρώ, το οποίο μαζί με το υπόλοιπο του πρώτου προγράμματος έφτανε στο ιλιγγιώδες ποσό των 167 δις. ευρώ!

Το πρόγραμμα όμως αυτό περιελάμβανε  την εθελοντική ανταλλαγή ομολόγων που διακρατούσε ο ιδιωτικός τομέας με νέα ομόλογα, με παράλληλη περικοπή της ονομαστικής αξίας κατά 50%! Πρόκειται, δηλαδή, για το γνωστό «κούρεμα» ή PSI, που αποτελεί την αγριότερη παρέμβαση σε οικονομία και την εφιαλτικότερη λεηλασία της ιδιωτικής περιουσίας, των τραπεζών και των ασφαλιστικών ταμείων.

Αλλά, η απογοήτευση και η αγανάκτηση αυτή διατρανώνεται και από τη μελαγχολική διαπίστωση ότι πήγε στράφι και η τεράστια αυτή θυσία του ελληνικού λαού, όπως και όλες στη συνέχεια.

Το πρώτο δίμηνο του 2012 ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις για το πρόγραμμα αυτό, για το «κούρεμα», δηλαδή.

Όπως προκύπτει από την έκδοση της Τράπεζας της Ελλάδος «Το Χρονικό της Κρίσης: 2010-2013», το συνολικό καθαρό όφελος (μείωση του χρέους) των 137,9 δις. ευρώ που προέκυψε από το «κούρεμα» μετριάστηκε σημαντικά λόγω: α) της ανάγκης για ανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών με έκδοση νέου χρέους ύψους 41 δις. ευρώ εντός του 2012, β) του δανεισμού ύψους 11,3 δις. ευρώ για την επαναγορά χρέους το Δεκέμβριο,  γ) του γεγονότος ότι η μείωση της αξίας των ομολόγων που διακρατούσαν τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία ή άλλοι φορείς, ύψους 16,2 δις. ευρώ,  δεν οδήγησε σε μείωση του χρέους, επειδή επρόκειτο για ενδοκυβερνητικό χρέος, δ) του δανεισμού 4,5 δις. ευρώ για την παροχή ομολόγων του ΕΦΣΕ στα ασφαλιστικά ταμεία ως αντισταθμικού οφέλους έναντι της μείωσης των απαιτήσεων που υπέστησαν, ε) της ανάγκης δανεισμού 11,9 δισ. ευρώ για την κάλυψη του ελλείμματος του 2012 και στ) λοιπών υποχρεώσεων του Δημοσίου (π.χ. πληρωμές στον ΕΜΣ, πληρωμές παλαιών οφειλών κλπ) συνολικού ύψους 1,9 δισ. ευρώ.


Δηλαδή, ενώ το «κούρεμα» αυτό έγινε για αντίστοιχη μείωση του χρέους, το καθαρό αποτέλεσμα, μετά τις συναλλαγές αυτές για αλλότριους σκοπούς, ήταν  η μείωση του χρέους  εντός του 2012  να περιοριστεί μόνο κατά  51,8 δισ. ευρώ.

Πράγματι,  το χρέος που το 2011 είχε διαμορφωθεί σε 355,7 δισ. ευρώ το 2011 (από 329,4 δισ. ευρώ το 2010!!!), το 2012 συρρικνώθηκε στα 303,9 δισ. ευρώ, δηλαδή μειώθηκε κατά 51,8 δισ. ευρώ, αλλά την επόμενη χρονιά (2013) αυξήθηκε κατά 16 περίπου δισ. ευρώ, δηλαδή στα 319,9 δισ. ευρώ.

Και η άνοδος συνεχιζόταν με αποτέλεσμα να … εξαφανιστεί όλο σχεδόν  και το ποσό (51,8 δις. ευρώ) που τελικά πήγε για μείωση του χρέους, αφού τα επόμενα χρόνια αυξήθηκε σχεδόν ισόποσα για να φτάσει σήμερα (2021) στα 355 δις. ευρώ (χωρίς το κούρεμα θα ήταν πάνω από 400 δις. ευρώ.



πηγή: https://www.in.gr/2021/12/18/economy/oikonomikes-eidiseis/fakelos-proypologismoi-poioi-prothypourgoi-fouskosan-xreos-sta-400-dis-eyro/

Μας "άλλαξαν" τα φώτα οι λογαριασμοί της ΔΕΔΗΕ - Πόση θα είναι η μηνιαία κρατική επιδότηση, των λογαριασμών ρεύματος


 

Στα 49,5 ευρώ/μήνα θα ανέρχεται η οριζόντια επιδότηση όλων των λογαριασμών ρεύματος το Δεκέμβριο σύμφωνα με τις ανακοινώσεις που έκανε χθες ο πρωθυπουργός στο πλαίσιο της συζήτησης για τον προϋπολογισμό

Συγκεκριμένα ο κ. Μητσοτάκης εξήγγειλε την αύξηση της κρατικής επιδότησης στους λογαριασμούς ρεύματος για όλους τους καταναλωτές που είναι συνδεδεμένοι στη Χαμηλή Τάση. Πόσο θα είναι η επιδότηση; Το ύψος της στήριξης διαμορφώνεται σύμφωνα με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας από 130 ευρώ/MWh, σε 165 ευρώ/MWh για τις πρώτες 300 kWh. Ως εκ τούτου η επιδότηση ανέρχεται πλέον σε 49,5 ευρώ τον μήνα από 39 ευρώ τον μήνα.

Έτσι η επιδότηση της κυβέρνησης καλύπτει το ύψος των αυξήσεων μέχρι και τα 16,5 σεντς/KWh για τις πρώτες 300 κιλοβατώρες. Πρακτικά με την αύξηση της επιδότησης καλύπτεται μεγάλο μεγάλο ποσοστό της αύξησης που έχει προκληθεί στους λογαριασμούς ρεύματος λόγω της ενεργειακής κρίσης, για τις πρώτες 300 κιλοβατώρες ανά μήνα. Η επιδότηση καλύπτει το σύνολο της αύξησης που έχει προκύψει με βάση την αύξηση της χονδρεμπορικής τιμής του ρεύματος μέχρι και το μήνα Νοέμβριο (228,87 ευρώ/MWh ή αλλιώς επιβάρυνση ρήτρας οριακής τιμής του συστήματος 22 σεντς/KWh).

Αξίζει να σημειωθεί ότι για τους δικαιούχους του ΚΟΤ (Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο) η στήριξη αυξάνεται σε 185 ευρώ/MWh από 150 ευρώ/MWh. Το ύψος της επιδότησης ανέρχεται σε 55,5 ευρώ τον μήνα από 45 ευρώ τον μήνα.

Φυσικό αέριο

Σημαντική είναι και η αύξηση της έκπτωσης που ανακοινώθηκε για το φυσικό αέριο. Σήμερα η ΔΕΠΑ Εμπορίας προσφέρει έκπτωση 16% στη χονδρική τιμή προμήθειας για τον Οκτώβριο και τον Νοέμβριο, η οποία θα αυξηθεί στο 40% για το μήνα Δεκέμβριο. Το μέτρο αυτό συνεπάγεται έκπτωση για όλους τους οικιακούς καταναλωτές φυσικού αερίου, που θα ανέλθει σε 11 ευρώ ανά θερμική MWh τον Οκτώβριο, σε 16 ευρώ ανά θερμική MWh τον Νοέμβριο και σε 34 ευρώ ανά θερμική MWh τον Δεκέμβριο. Έτσι για παράδειγμα για το μήνα Νοέμβριο, ένα νοικοκυριό με κατανάλωση 1,5 MWh αντί για λογαριασμό 147,1 ευρώ θα πληρώσει λογαρισμό 131,15 ευρώ.

Σημειώνεται τέλος ότι οι οικιακοί καταναλωτές θα έχουν επιπλέον μείωση κατά μέσο όρο 15 ευρώ ανά θερμική MWh από την αναστολή χρέωσης των τελών χρήσης δικτύου για τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο. Συνολικά, τον Νοέμβριο η έκπτωση για τα νοικοκυριά διαμορφώνεται σε 31 ευρώ ανά θερμική MWh και τον Δεκέμβριο σε 49 ευρώ ανά θερμική Mwh.




πηγή:https://www.capital.gr/oikonomia/3602951/ti-simainoun-ta-metra-mitsotaki-gia-tous-logariasmous-energeias

Ευρωπαϊκή αλληλεγγύη - Ποιοι Eυρωπ(έη)αίοι ΔΕΝ στήριξαν, για την Αμμόχωστο , την Κύπρο αλλά την Τουρκία - Κρείττον ένα φίλον έχειν πολλού άξιον, ή πολλούς μηδενός αξίους


 

Το Γερμανικό μπλοκ στην Ε.Ε. λειτουργεί αποτρεπτικά στην επιβολή κυρώσεων κατά της κατοχικής Τουρκίας ενώ η στάση εταίρων στέλνει στα αζήτητα την ευρωπαϊκή αλληλεγγύη έναντι της Κυπριακής Δημοκρατίας, αναφέρει το philenews.

Σύμφωνα με τα όσα έχουν συζητηθεί στο Συμβούλιο των υπουργών Εξωτερικών της Ε.Ε., την περασμένη Δευτέρα, στις Βρυξέλλες, το θέμα των παράνομων τουρκικών ενεργειών στην περίκλειστη περιοχή της Αμμοχώστου, απασχολεί μεν την Ένωση, έχουν διαμορφωθεί κείμενα αλλά στο διά ταύτα δεν υπάρχει πολιτική βούληση για αποφάσεις.

Ενδεικτική του κλίματος που επικράτησε ήταν και η τοποθέτηση του Αυστριακού ΥΠΕΞ, κατά τη δευτερολογία του. Είπε, όπως έγινε γνωστό, πως ελπίζει η χώρα του να μη βρεθεί ποτέ στη θέση να χρειαστεί αλληλεγγύη. Τούτο επιβεβαιώνει το κλίμα που επικρατεί και τις πολλές δυσκολίες που υπάρχουν για να γίνουν αποδεκτά τα αυτονόητα. Στο παρασκήνιο, πάντως, φάνηκε πως η Λευκωσία είχε ετοιμάσει εναλλακτικές κινήσεις, με στόχο να διασφάλιζαν ότι θα υιοθετείτο πλαίσιο κυρώσεων και στη συνέχεια να υλοποιούνταν μέτρα.

Σε μια συνεδρίαση, που είχε πολλά θέματα στην ατζέντα, το θέμα της Αμμοχώστου απασχόλησε αρκετά τους υπουργούς Εξωτερικών.

Ο Ύπατος Εκπρόσωπος της Ένωσης για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφάλειας, Ζοζέπ Μπορέλ, ανοίγοντας τη συζήτηση είπε πως ήλθε η ώρα των αποφάσεων. Αναφερόμενος στο "έγγραφο επιλογών", που ετοίμασε και κατάθεσε, αυτό όπως εξήγησε, αφορούσε μέτρα που συνδέονται απευθείας με το θέμα της Αμμοχώστου και ευρύτερα τις σχέσεις Τουρκίας - Ε.Ε. Στόχος, όπως είπε, η αποτροπή της περαιτέρω επιδείνωσης της κατάστασης επί του εδάφους. Στο ίδιο μήκος κύματος, μίλησε και ο Επίτροπος Διεύρυνσης, Varhelyi, ο οποίος πρόταξε το Κυπριακό. Κράτησε, ωστόσο, αποστάσεις από την επιλογή, που αφορά στην περικοπή των κονδυλίων. Υποστήριξε δε πως επί του θέματος δεν υπήρξε πρότερη διαβούλευση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Η Κυπριακή Δημοκρατία, διά του Νίκου Χριστοδουλίδη, στην αρχική τοποθέτηση εξέφρασε ενστάσεις για το "έγγραφο επιλογών", κυρίως για την παράγραφο 13 που αφορά ΜΟΕ για υδρογονάνθρακες. Στη διάρκεια της συζήτησης, σημειώνοντας πως η Τουρκία δεν έχει αλλάξει πορεία, ανέφερε πως εάν δεν ληφθούν αποφάσεις, θα στείλουμε στην Τουρκία το μήνυμα ότι είναι αποδεκτό να συνεχίσει τη συμπεριφορά της. Εξέφρασε απογοήτευση για το γεγονός ότι κράτη-μέλη είναι έτοιμα να λάβουν μέτρα κατά της Ρωσίας, αλλά δεν είναι έτοιμα να λάβουν μέτρα στην περίπτωση ενός κράτους-μέλους. 

Οι τοποθετήσεις των ΥΠΕΞ είχαν τη μορφή της σκυταλοδρομίας. Υπό την έννοια πως όσοι συμφωνούσαν έδινε συνέχεια στις "σκέψεις" των προηγούμενων. 

Η Γερμανία, που προφανώς μοιράζει παιχνίδι, στην αρχική της τοποθέτηση, υποστήριξε εν πρώτοις να αναφέρει πως δεν θα πρέπει οι όποιες αποφάσεις να επηρεάσουν τη διαδικασία του ΟΗΕ. Να μην επηρεαστεί, δηλαδή, μια διαδικασία που δεν υπάρχει. Έσπευσε δε στο διά ταύτα λέγοντας πως θα πρέπει να διερωτηθούν (τα κράτη-μέλη) κατά πόσο, στην παρούσα συγκυρία, κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας θα επέφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Θέλοντας να αναφέρει πως χρειάζεται περαιτέρω συζήτηση του θέματος στις Βρυξέλλες, έθεσε μια σειρά από ρητορικά ερωτήματα: Ποια θα ήταν η αντίδραση της Τουρκίας; Θα μπορούσε να αξιοποιήσει μια τέτοια εξέλιξη για εσωτερικούς πολιτικούς σκοπούς; Ποιο θα είναι το αποτέλεσμα στην τουρκική κοινωνία των πολιτών από μια περικοπή των κονδυλίων; Σε δευτερολογία της η Γερμανίδα ΥΠΕΞ ανέφερε πως αλληλεγγύη σημαίνει εξέταση των συνεπειών όχι μόνο για ένα κράτος-μέλος αλλά και για το σύνολο. Επικαλέσθηκε δε το γεγονός ότι η Κυβέρνησή της μόλις ανέλαβε και πως δεν είχε χρόνο να μελετήσει το έγγραφο, ώστε να μη ληφθούν αποφάσεις. 

Η Ιταλία, η Σουηδία, η Φιλανδία, η Ισπανία, ζήτησαν να γίνει αξιολόγηση των επιπτώσεων από την εφαρμογή μέτρων κατά της Τουρκίας. Η Ρώμη παρουσιάσθηκε σκληρότερη των υπολοίπων, της ομάδας που ζητούσε ανάλυση επιπτώσεων. Η Εσθονία, η Μάλτα,  ζήτησαν περαιτέρω συζήτηση των μέτρων, του εγγράφου δηλαδή. Η Ολλανδία από την πλευρά της παρουσιάσθηκε επιφυλακτική στη λήψη μέτρων. Παρέπεμψε στην έκκληση του Συμβουλίου Ασφαλείας προς την Τουρκία για τα όσα διαδραματίζονται στην περιοχή, αφήνοντας να εννοηθεί πως είναι αρκετό… μέτρο. Στην ίδια τοποθέτηση έγινε αφορά στη θετική ατζέντα και στην ανάγκη εκτόνωσης της έντασης στην Ανατολική Μεσόγειο. Η Δανία ανέφερε πως το μάξιμουμ που μπορεί να αποδεχθεί ήταν το έγγραφο Μπορέλ. 

Στην αντίπερα όχθη, η Γαλλία σημείωσε πως δεν μπορεί να μη ληφθούν μέτρα εις απάντηση. Πρόσθεσε δε πως η ετοιμασία ενός καθεστώτος κυρώσεων ειδικά για τα Βαρώσια είναι η καλύτερη επιλογή.  Θετικές και οι αναφορές από Αυστρία και Ιρλανδία, Λουξεμβούργο. Η Αυστρία επισήμανε πως δεν πρέπει να τίθενται οι σχέσεις  μας με τρίτες χώρες πάνω από την αλληλεγγύη με ένα κράτος-μέλος. Ξεκάθαρα ανέφερε πως πρέπει να ληφθούν μέτρα και να συζητηθεί το θέμα αποκοπής κονδυλίων. Αλλά και η Ιρλανδία, που συμφώνησε με την Αυστρία, ανέφερε πως η Κύπρος δεν ζητά κάτι παράλογο. Υποστήριξε την υιοθέτηση πλαισίου κυρώσεων και να σταλεί το μήνυμα προς την Άγκυρα πως εάν δεν αλλάξει στάση θα ληφθούν μέτρα. "Διαφορετικά δεν θα είμαστε σοβαροί. Η αλληλεγγύη είναι κλειδί", ανέφερε χαρακτηριστικά ο ΥΠΕΞ της Ιρλανδίας. 

Το Βέλγιο επισήμανε πως ναι μεν θα πρέπει να ενθαρρύνουμε την πρόοδο στις συνομιλίες για το Κυπριακό αλλά δεν πρέπει να αποκλείεται η λήψη μέτρων με βάση το έγγραφο επιλογών. Αλληλεγγύη με την Κύπρο και να εξετάσουμε τη δυνατότητα νέων κυρώσεων, επισήμανε. Η Βουλγαρία υποστήριξε πως παραβιάσεις του Διεθνούς Δικαίου δεν είναι αποδεκτές και επανέλαβε τη γνωστή επαναλαμβανόμενη θέση πως υποστηρίζει λύση του Κυπριακού στη βάση της ΔΔΟ και σε ευθυγράμμιση με τις αρχές επί των οποίων εδράζεται η Ε.Ε. 

Όταν η συζήτηση φαινόταν αδιέξοδη, ο υπουργός Εξωτερικών της Κύπρου παρενέβη και ανέφερε πως ως συμβιβασμό, θα μπορούσαμε να αποδεχθούμε να δοθεί εντολή για την ετοιμασία ενός ειδικού καθεστώτος κυρώσεων για τα Βαρώσια, το οποίο θα ενεργοποιηθεί μόνο εάν η Τουρκία δεν αποδεχθεί τα ΜΟΕ, τα οποία προτείνει ο Αναστασιάδης σε σχέση με την πόλη. Αυτό που πρότεινε η Λευκωσία ήταν ουσιαστικά για μια διττή προσέγγιση, με θετική και αρνητική πτυχή. Στο τέλος, ο ΥΠΕΞ, εξέφρασε μεγάλη απογοήτευση για την έλλειψη έμπρακτης αλληλεγγύης. Αναφέρθηκε στο γεγονός ότι ως αποτέλεσμα της στάσης αυτής θα δοθεί εν πολλοίς στην Τουρκία το πράσινο φως να συνεχίσει τις παραβιάσεις της σε βάρος της επανέναρξης των συνομιλιών για το Κυπριακό, αυτή τη φορά, δυστυχώς, με ευθύνη και της Ε.Ε. Διερωτήθηκε κατά πόσο συζητείται ένα άδειο καθεστώς κυρώσεων. 

Στην τοποθέτηση αυτή της Λευκωσίας υπήρξαν προσεγγίσεις που τη θεώρησαν λογική. Ο Ζοζέπ Μπορέλ επανέλαβε μερικές φορές ότι το θέμα συζητείται εδώ και έξι μήνες και ότι ήρθε η ώρα της λήψης αποφάσεων. Στο τέλος εξέφρασε πλήρη κατανόηση για το γεγονός ότι το θέμα συζητείται για έξι μήνες, παραπέμπεται από το Συμβούλιο Ευρωπαϊκών Υποθέσεων στην Επιτροπή Μονίμων Αντιπροσώπων ΙΙ και τανάπαλιν, χωρίς κατάληξη. Υπάρχει, όπως είπε, ένας αριθμός κρατών-μελών, που επιθυμούν την υιοθέτηση μέτρων τώρα. Εξέφρασε κατανόηση για την απογοήτευση που υπάρχει αλλά "δεν υπάρχει ομοφωνία επί του παρόντος". Όλοι, είπε υπό μορφή παρηγοριάς,  έχουν εκφράσει την αλληλεγγύη τους προς την Κύπρο. Το μόνο επί του οποίου μπορούμε να συμφωνήσουμε, είπε, είναι σε παραπομπή του θέματος στην Επιτροπή Μονίμων Αντιπροσώπων ΙΙ για εξέταση του αντίκτυπου των μέτρων. 

Το αποτέλεσμα, ήταν ότι τα συμφέροντα δεν επέτρεψαν τη λήψη αποφάσεων, ενός καθεστώτος κυρώσεων, ώστε να σταλεί το μήνυμα προς την κατοχική Τουρκία πως εάν δεν εγκαταλείψει τις επιθετικές, επεκτατικές της συμπεριφορές θα έχει κόστος, θα επιβληθούν κυρώσεις. Η Κύπρος, όμως, δεν είναι Ουκρανία! 

Ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδος, Νίκος Δένδιας στην τοποθέτησή του ανέφερε πως η Τουρκία συνεχίζει τη δημιουργία τετελεσμένων. Θα πρέπει, ανέφερε, να απαντήσουμε ενωμένοι, σε αλληλεγγύη με την Κύπρο και υπέρ του Διεθνούς Δικαίου και των ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Παράλληλα, η κατάσταση στις σχέσεις Ελλάδας - Τουρκίας δεν βελτιώνεται. Όπως εξήγησε στους ομολόγους του, η Τουρκία, τώρα αμφισβητεί την κυριαρχία των νησιών του ανατολικού Αιγαίου. Αν δεν θέσουμε τα όριά μας τώρα, θα έχουμε μεγαλύτερα προβλήματα μελλοντικά, υποστήριξε ο Έλληνας ΥΠΕΞ στη διάρκεια της συζήτησης.



πηγή: https://www.capital.gr/diethni/3602978/poioi-europaioi-stirixan-tin-kupro-kai-poioi-tin-tourkia

Πότε θα φορέσει γραβάτα και θα αγοράσει κοστούμι ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης


 Σε κλίμα έντονης πολιτικής αντιπαράθεσης ολοκληρώθηκε η συζήτηση και η ψήφιση του προϋπολογισμού στη Βουλή, με τον Αλέξη Τσίπρα να ζητάει για πρώτη φορά μετά από 27 μήνες εκλογές.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του τόνισε για ακόμα μία φορά ότι οι εκλογές θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας, σημειώνοντας ωστόσο ότι είναι πειρασμός να προκηρύξει εκλογές «για να δει τον πανικό» του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Αλέξης Τσίπρας μετά τη θυελλώδη συνεδρίαση μιλώντας στους δημοσιογράφους, σχολίασε τα όσα είπε ο πρωθυπουργός βάζοντας ένα ακόμα στοίχημα. «Εάν ο Μητσοτάκης κάνει εκλογές εγώ θα βάλω γραβάτα και θα αγοράσω κουστούμι».

Η ιστορίας της γραβάτας

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι ενδυματολογικές επιλογές του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, γίνονται «πολιτικό» θέμα. Ο ίδιος είχε υποσχεθεί το 2015 ότι θα φορέσει γραβάτα μόνο όταν κουρέψει το χρέος. Από τότε του είχε δωρίσει μια γραβάτα ο Ματέο Ρέντσι, ενώ με χιουμοριστική διάθεση ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ είχε προσπαθήσει να του «βάλει» μία γραβάτα στις 22 Μαΐου του 2015

Τρία χρόνια αργότερα, τον Ιούνη του 2018, εμφανίστηκε με κόκκινη γραβάτα σε ομιλία του στο Ζάππειο μετά τη συμφωνία με το Eurogroup. Όπως είχε τότε πει το χρέος είχε καταστεί βιώσιμο και ήρθε το τέλος των μνημονίων. Τέσσερα χρόνια μετά το στοίχημα της γραβάτας επαναλαμβάνεται αν και με άλλο περιεχόμενο.


πηγή:https://www.in.gr/2021/12/18/politics/paraskinio/tsipras-ean-o-mitsotakis-kanei-ekloges-tha-foreso-gravata-kai-tha-agoraso-kostoumi/

Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2021

Συνέβη σαν Σήμερα το 1916: - Η Μάχη του Βερντέν - Ο φονικότερος πόλεμος - Ποιες ήτανοι απώλειες των Γάλλων και των Γερμανών στην "Κιμαδομηχανή του Βερντέν"



 Από τις σημαντικότερες πολεμικές αναμετρήσεις του Α' Παγκοσμίου Πολέμου, με μεγάλη διάρκεια (21 Φεβρουαρίου - 18 Δεκεμβρίου 1916) και πολύ αίμα. Αντιμέτωπες τέθηκαν, για μια ακόμη φορά, οι στρατιωτικές δυνάμεις της Γαλλίας και της Γερμανίας.

Το Βερντέν είναι μία πόλη της βορειοανατολικής Γαλλίας στις όχθες του ποταμού Μόζα ή Μεύση (Μeuse). Βρίσκεται σε στρατηγική θέση από την εποχή κιόλας του Αττίλα, ο οποίος απέτυχε να την κατακτήσει. Ελέγχει τη βόρεια είσοδο της πεδιάδας της Καμπανίας, που οδηγεί κατευθείαν στο Παρίσι. Γι' αυτό και οι Γάλλοι είχαν φροντίσει να κατασκευάσουν οχυρωματικά έργα σε μεγάλη έκταση.

Στα τέλη του 1915 οι πολεμικές επιχειρήσεις στο Δυτικό Μέτωπο είχαν βαλτώσει. Τη Τη γερμανική προέλαση του 1914 διαδέχθηκε ο πόλεμος των χαρακωμάτων. Ο αρχηγός του Γερμανικού Επιτελείου, Έριχ φον Φαλκενχάιν, πίστευε ότι μια μαζική επίθεση του στρατού του θα προκαλούσε μεγάλες απώλειες στους Γάλλους και θα ανέτρεπε την ισορροπία δυνάμεων στην περιοχή. Διάλεξε το Βερντέν, που ήταν απομονωμένο από τα τρία σημεία του ορίζοντα, με μικρές δυνατότητες υποχώρησης και μόνο μία οδό ανεφοδιασμού για τους Γάλλους. Επιπλέον, σε μια ενδεχόμενη νίκη του, ο δρόμος για το Παρίσι θα ήταν ανοικτός.

Η επιχείρηση σχεδιάστηκε με μεγάλη μυστικότητα, αλλά διέρρευσε στους Γάλλους, λίγες μέρες πριν από την έναρξή της, που καθυστέρησε εξαιτίας του κακού καιρού. Έτσι, οι Γάλλοι πρόφτασαν να ενισχύσουν τις δυνάμεις τους στο Βερντέν με δύο μεραρχίες και ανέβασαν τις δυνάμεις τους στους 30.000 άνδρες. Η επίθεση των Γερμανών άρχισε στις 7 το πρωί της 21ης Φεβρουαρίου 1916 με σφοδρό κανονιοβολισμό των γαλλικών θέσεων. Υπολογίστηκε ότι μέχρι το απόγευμα ρίχτηκαν πάνω από ένα εκατομμύριο βόμβες.


Ακολούθησε επίθεση από τρία σώματα στρατού, συνολικής δυνάμεως 150.000 ανδρών. Οι Γερμανοί χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά φλογοβόλα όπλα για να «καθαρίσουν» τα γαλλικά χαρακώματα, αλλά και χημικά αέρια. Δύο μέρες αργότερα είχαν προελάσει 7 χιλιόμετρα μέσα στις εχθρικές γραμμές, ενώ στις 25 Φεβρουαρίου κατέλαβαν το Φορ Ντουαμόν, ένα σπουδαίο κρίκο στην οχυρωματική αλυσίδα του Βερντέν.

Η κατάσταση έγινε απελπιστική για τους Γάλλους. Τους έσωσαν, όμως, οι ενισχύσεις υπό τον στρατηγό Πετέν, που κατόρθωσε να σταθεροποιήσει το μέτωπο. Οι έντονες χιονοπτώσεις και η αριθμητική ισορροπία οδήγησαν τη μάχη σε στασιμότητα και τέλμα, γνώριμο στοιχείο των επιχειρήσεων στο Δυτικό Μέτωπο. Στις μάχες του Βερντέν έλαβε μέρος και ένας νεαρός λοχαγός, ο Σαρλ Ντε Γκολ (μετέπειτα Πρόεδρος της Γαλλίας), ο οποίος πιάστηκε αιχμάλωτος.

Τον Μάιο ο Πετέν πήρε προαγωγή και παραχώρησε τη θέση του στον Ρομπέρ Νιβέλ, ένα στρατηγό με επιθετικό πνεύμα και αποφασιστικότητα. Σε αυτόν αποδίδεται η φράση «Δεν θα περάσουν» («Ils ne passeront pas»), που έγινε δημοφιλής αργότερα σε ανάλογες περιστάσεις («Νο Passaran»). Την 1η Ιουλίου 1916 οι γερμανικές δυνάμεις αποδυναμώθηκαν, όταν οι Αγγλογάλλοι άνοιξαν νέο μέτωπο βόρεια στη Σομ και το φθινόπωρο ήταν εξουθενωμένες από τις μεγάλες απώλειες. Τη μεγάλη ευκαιρία εκμεταλλεύτηκε ο Νιβέλ και στις 21 Οκτωβρίου εκδήλωσε την αντεπίθεσή του. Μέχρι τις 18 Δεκεμβρίου 1916 οι Γερμανοί είχαν απωθηθεί στις θέσεις που κατείχαν στις 21 Φεβρουαρίου, όταν ξεκίνησαν τη μάχη.

Το Βερντέν έγινε σύμβολο της γαλλικής αποφασιστικότητα,ς με τρομακτικό κόστος σε ανθρώπινες ζωές. Οι Γάλλοι στην «Κιμαδομηχανή του Βερντέν» έχασαν 378.000 άνδρες (163.000 νεκροί και 215.000 τραυματίες) και οι Γερμανοί 330.000 (143.000 νεκροί και 187.000 τραυματίες). Η αντοχή και η αποτελεσματικότητα των οχυρώσεων στο Βερντέν οδήγησε τους Γάλλους στην κατασκευή της περίφημης Γραμμής Μαζινό, η οποία αποδείχθηκε εντελώς ανεπαρκής για τις συνθήκες του Β' Παγκοσμίου Πόλεμου.





Συνέβη σαν Σήμερα το 1803 - Ο Χορός του Ζαλόγγου


 Μία ομάδα από Σουλιώτισσες (ποικίλλει ο αριθμός τους, από 22 έως 57), για να μη συλληφθούν ζωντανές από τους Τουρκαλβανούς που τις πολιορκούσαν στο Ζάλογγο, στήνουν κυκλικό χορό και στη συνέχεια ρίχνονται στον γκρεμό με τα παιδιά τους. Πραγματικό γεγονός ή εθνικός μύθος;

Στα τέλη του 1803 ο Αλή Πασάς θέλησε να τελειώσει μία και καλή με τους Σουλιώτες, τους ανυπότακτους ορεσίβιους Θεσπρωτούς, που τόσα προβλήματα δημιουργούσαν στο Σουλτάνο και στη δική του εξουσία στην Ήπειρο. Τους πολιόρκησε στενά και τους εξανάγκασε να συνθηκολογήσουν στις 12 Δεκεμβρίου 1803. Ο βασικός όρος της συμφωνίας, που δεν τηρήθηκε, ήταν να εκκενώσουν τα χωριά τους συν γυναιξί και τέκνοις. Στις 16 Δεκεμβρίου οι Σουλιώτες χωρίστηκαν σε τρεις φάλαγγες και άφησαν πίσω τους την πατρογονική γη.

Δύο ημέρες αργότερα, η τρίτη φάλαγγα, που κατευθυνόταν νότια, δέχθηκε επίθεση στο Ζάλογγο από πολυάριθμο σώμα Τουρκαλβανών με αρχηγούς τους Μπεκίρ Τζογαδούρο, Άγο Μουχουρδάρη και Μέτζο Μπόνο. Κατά τη διάρκεια της σφοδρής σύγκρουσης που ακολούθησε, μία ομάδα Σουλιωτών εγκλωβίστηκε από τον εχθρό. Ανάμεσά τους και περίπου 60 γυναίκες, πολλές από αυτές σε κατάσταση εγκυμοσύνης. Προκειμένου να μην πέσουν στα χέρια των διωκτών τους, έριξαν τα παιδιά τους από την απόκρημνη κορυφή του Ζαλόγγου και στη συνέχεια, πιασμένες χέρι - χέρι, έπεσαν και ίδιες χορεύοντας. Το Ζάλογγο με τα χρόνια μεταβλήθηκε σε σύμβολο ηρωισμού και αυτοθυσίας.

Η μοναδική συγκεκριμένη μαρτυρία για το Χορό του Ζαλόγγου προέρχεται από τον αξιωματικό του Αλή πασά, Σουλεϊμάν αγά, αυτόπτη μάρτυρα του περιστατικού. Το αφηγήθηκε στον εξισλαμισμένο γάλλο μισθοφόρο Ιμπραήμ Μανσούρ Εφέντι, ο οποίος τη συμπεριέλαβε σε βιβλίο του που κυκλοφόρησε στο Παρίσι το 1828 με τις αναμνήσεις του από την Αυλή του Αλή Πασά. Σύμφωνα με τη μαρτυρία αυτή, οι γυναίκες «πιάστηκαν από τα χέρια κι άρχισαν ένα χορό, που τα βήματά του τα κινούσε ένας ασυνήθιστος ηρωισμός και οι αγωνία τού θανάτου τόνιζε το ρυθμό του... Στο τέλος των επωδών, οι γυναίκες βγάζουν μία διαπεραστική και μακρόσυρτη κραυγή, που ο αντίλαλός της σβήνει στο βάθος ενός τρομακτικού γκρεμού, όπου ρίχνονται μαζί με όλα τα παιδιά τους».

Ο Πρώσος διπλωμάτης και περιηγητής Γιάκοπ Μπαρτόλντι (1779 - 1825) είναι ο πρώτος που κατέγραψε το γεγονός μεταξύ 1803 και 1804, ευρισκόμενος στα Ιωάννινα, χωρίς να αναφέρεται στο χορό. Ο αγωνιστής του ‘21 και απομνημονευματογράφος Χριστόφορος Περραιβός (1773 - 1863) είναι ο πρώτος έλληνας συγγραφέας, που αναφέρεται στο Χορό του Ζαλόγγου στη δεύτερη έκδοση της «Ιστορίας του Σουλίου και της Πάργας» (1815). Στην έκδοση, όμως, του 1857 δεν κάνει αναφορά σε χορό.

Το 1888 ο Συριανός λόγιος και ιστορικός Περικλής Ζερλέντης (1852-1925) διατύπωσε επιφυλάξεις και αμφιβολίες για το χορό του Ζαλόγγου, ύστερα από επιτόπιο έρευνα, χωρίς να αμφισβητεί το γεγονός της αυτοθυσίας των Σουλιωτισσών. Χρόνια αργότερα, ο φιλόλογος Αλέξης Πολίτης, καθηγητής του Πανεπιστημίου Κρήτης, υποστήριξε σε άρθρο του στο περιοδικό «Ο Πολίτης» (2005), ότι τραγούδι, που συνόδευε το χορό, το πασίγνωστο «Έχε γεια καημένε κόσμε» αναφέρεται για πρώτη φορά μόλις το 1908.

Το έτος αυτό ο συγγραφέας της «Γκόλφως» Σπυρίδων Περεσιάδης παρουσίασε για πρώτη φορά το θεατρικό έργο «Ο Χορός του Ζαλόγγου», που διαδόθηκε ευρύτατα στον ελλαδικό χώρο, μέσα από παραστάσεις «μπουλουκιών» και ερασιτεχνικών τοπικών θιάσων και ίσως εκεί να οφείλεται η διάπλαση του «Χορού του Ζαλόγγου» ως ιστορικού γεγονότος.


Πηγή: https://www.sansimera.gr/articles/861?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=sinevi_san_simera&utm_term=2021-12-18

© SanSimera.gr