Παρασκευή 14 Μαΐου 2021

Δεν βλέπουν νέα μνημόνια... ! - Ποιοι μας έφεραν τους, "εμείς θα εγκρίνουμε, θα ελέγχουμε, θα κανονίζουμε και θα ορίζουμε; - Στραβοί είναι;


 

Του Γιώργου Κράλογλου 

Βγήκαμε από το μνημόνιο με την οικονομία "πειραματόζωο" στην εφαρμογή, πρώτη φορά, Ενισχυμένης Εποπτείας, ως το 2060. Τι το θέλουν το άλλο μνημόνιο

Επειδή οι δυνάμεις της ροζ αριστεράς και της προόδου... έριξαν χθες σανό (νέας εσοδείας), πως δεν φοβούνται επιστροφή στα μνημόνια, ανασκαλίζοντας δόξες..., του 2018 με την έξοδο από το μνημόνιο (το δικό τους μνημόνιο...) καλό είναι να φρεσκάρουμε την πρόσφατη (προ 3ετίας) μνήμη μας.

Τι ήταν, στην πράξη, η συμφωνία εξόδου από το μνημόνιο που ψήφισαν οι "ναι σε όλα" της ροζ αριστερής (με το ολίγο μαύρο...) κυβέρνησης του 2018; 

Πάμε για λίγο στο 2013. Τότε που η Ε.Ε., τρελαμένη από χρέη των μελών και ιδιαίτερα από το ανεξέλεγκτο χρέος της Ελλάδας, ενέκρινε την εφαρμογή του 472/2013 κανονισμού για σκληρή (Ενισχυμένη, στη διπλωματική διάλεκτο...) Εποπτεία στους μπαταχτσήδες.

Και τώρα ας "μεταφράσουμε" τον 472 κανονισμό από την "πλάγια" γλώσσα της Κομισιόν και του Εurogroup στα ελληνικά μιας και εμάς πόνεσε και έκοψε... η συμφωνία της κυβέρνησης του 2018 αφού εμάς επέλεξαν σαν του κασίδη το κεφάλι...

Εμείς (λέει η συμφωνία) θα εγκρίνουμε, μέχρι το 2060 και μέχρι να πληρώσετε το 75% του χρέους και τα έξοδα του κλητήρα των υπουργείων σας για να έχουμε ήσυχο το δικό μας κεφάλι( σ.σ. αυτό συμβαίνει στην πράξη και ψάξτε το...)

Εμείς θα ελέγχουμε, κάθε 3 μήνες, την οικονομία σας και θα βγάζουμε εκθέσεις για να ξέρουν οι οίκοι με ποιόν έχουν να κάνουν. (σ.σ. έχουμε παραδώσει πάνω από 10 εκθέσεις μέχρι τώρα εκτός από τις "έκτακτες" για αυξήσεις με πρωτοβουλία μας). 

Εμείς θα κανονίζουμε και τις αυξήσεις των διευθυντών των υπουργείων σας και αν αυτά που ξοδεύονται σε κάθε υπουργείο στέκουν, κατά τη δική μας άποψη.

Εμείς θα κανονίζουμε τι θα πληρώνεται για ΕΝΦΙΑ και ΦΠΑ αν θέλετε να μαζέψετε φόρους για να μας δίνετε τη δόση των χρεών σας. (σ.σ. χωρίς έγκριση Βρυξελλών μη περιμένετε καταργήσεις σε ΕΝΦΙΑ και μειώσεις της προκοπής σε ΦΠΑ) 

Εμείς θα ορίζουμε αν τις αντικειμενικές αξίες στα ακίνητά σας και πότε θα τις αλλάζετε. (σ.σ. γιατί η Ελλάδα άλλα λέει και άλλα κάνει στην πράξη) 

Εμείς θα σας πούμε αν οι ενεργειακοί σας στόχοι σε σχέση με τους λιγνίτες και με τη συμμετοχή των εναλλακτικών μορφών ενέργειας είναι αυτοί που πρέπει και πότε θα πρέπει να κάνετε αλλαγές σε λιγνίτες ή κάρβουνα που χρησιμοποιείτε στην παραγωγή του ηλεκτρικού σας. (σ.σ. εξ ου και το πρόγραμμα για τον τερματισμό της λιγνιτοπαραγωγής) 

Εμείς θα έχουμε γνώμη για τη δική σας αποκρατικοποίηση αν συμβαίνει και η κρατική σας οικονομία δεν θα βγάζει πέρα και καταβροχθίζει λεφτά του κορβανά που προορίζονται για να ξεπληρώσετε τα χρέη σας. (σ.σ. για την Ελλάδα συμφωνήθηκε η γνωστή λίστα με 29 αποκρατικοποιήσεις και δικάστηκαν πρόστιμα για παράνομες επιδοτήσεις κρατικών επιχειρήσεων)

Εμείς θα ορίζουμε τι πλεονάσματα χρειάζεται να έχετε από χρόνο σε χρόνο. (σ.σ. για την περίπτωση της Ελλάδα το ξεκίνημα έγινε από τα γνωστά 3,5%. Και ακόμη εκεί είμαστε, έστω και υπό σιωπηρά αναστολή... λόγω πανδημίας).

Εμείς θα ορίζουμε τι γίνεται με τα κόκκινα δάνεια, με το εσωτερικό σας χρέος, με τις εισφορές σας αλλά και τα προγράμματα υγείας σε κάθε μορφή αναγκών. (σ.σ. η Ελλάδα μόλις τώρα θα δοκιμάσει την καυτή ανάσα των δανειστών έτσι και βάλει εμπρός σε θέματα αναβάθμισης προγραμμάτων υγείας).

Και τι να κάναμε...; λέει ο, προφανής, αντίλογος των συντρόφων της ροζ αριστεράς και της προόδου (να μη ξεχνάμε το προόδου...). Να μη βγαίναμε από τα μνημόνια; 

Όταν συμφωνείς με τις Βρυξέλλες να ξεκινήσει, από την Ελλάδα, για πρώτη φορά, ο κανονισμός (472/13) της πιο σκληρής Εποπτείας που εφαρμόστηκε ποτέ από την Ε.Ε, δεν "κομπάζεις" ότι έσκισα τα μνημόνια.

Και δεν λες ότι δεν βλέπω μνημόνια όταν η Ενισχυμένη Εποπτεία (που εσύ αποδέχτηκες) επιβάλλει μεταφορά στις Βρυξέλλες του συνόλου των αποφάσεων της οικονομική μας πολιτικής (ως το 2060 και αν έχει πληρωθεί το 75% του χρέους) έτσι και σε πιάσουν να έχεις ξεχάσει... κάτι από τα παραπάνω. Είναι λοιπόν ή δεν είναι η συμφωνία του 2018, το χειρότερο μνημόνιο που υπογράψαμε μετά το 2010; 





πηγή:https://www.capital.gr/o-giorgos-kraloglou-grafei/3545512/den-blepoun-nea-mnimonia-straboi-einai


Πέμπτη 13 Μαΐου 2021

Βαλτέτσι: - Η πρώτη μεγάλη νίκη της επανάστασης - Δείτε το ΒΙΝΤΕΟ


 


Σαν σήμερα, πριν από 200 χρόνια δόθηκε μια από τις σημαντικότερες μάχες του Αγώνα της Ανεξαρτησίας. Η μάχη στο Βαλτέτσι Αρκαδίας δεν ήταν απλά η πιο σημαντική κατά το πρώτο καθοριστικό τρίμηνο, αλλά συνολικά μια από τις πιο σημαντικές της Επανάστασης, καθώς ενίσχυσε ιδιαίτερα το ηθικό των Ελλήνων και εγκλώβισε την κύρια στρατιωτική δύναμη των Τούρκων σε μια κατάσταση φθοράς μέσα στην Τριπολιτσά που μετρούσε πλέον αντίστροφα για την κατάληψή της.

Μάθετε όσα πρέπει να ξέρετε για τη Μάχη στο Βαλτέτσι με το μόλις δέκα λεπτών βίντεο της εξαιρετικής πρωτοβουλίας Greek History Files.
Χαριτωμένη λεπτομέρεια: πρόγονος ενός εκ των συντελεστών του επεισοδίου συμμετείχε στη μάχη στο Βαλτέτσι. Δείτε το οπωσδήποτε. Η δουλειά της ομάδας του Greek History Files για την Επανάσταση είναι υποδειγματική. 









https://www.google.com/search?q=%CE%92%CE%B1%CE%BB%CF%84%CE%AD%CF%84%CF%83%CE%B9:+%CE%97+%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7+%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B7+%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7+%CF%84%CE%B7%CF%82+%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7%CF%82&sxsrf=ALeKk02s0hzjf0iCcvveUrNaeiXGrd__qQ:1620932215019&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi564WHq8fwAhXS_7sIHbK6BusQ_AUoAXoECAEQAw&biw=1440&bih=789#imgrc=tdoQgVXHn3Bu7M


Συντάξεις: Οι αυξήσεις για περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης - Ποια είναι τα σημεία-κλειδιά για τα ποσά που θα λάβουν οι συνταξιούχοι και θα καταβληθούν το δίμηνο Ιουνίου - Ιουλίου


 

Οδηγό με 8 σημεία-κλειδιά για τις αυξήσεις και τα αναδρομικά που θα λάβουν οι συνταξιούχοι με περισσότερα από 30 χρόνια ασφάλισης παρουσιάζουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ». Παράλληλα παραθέτουν αναλυτικούς πίνακες για το ύψος των αυξήσεων στις συντάξεις της κατηγορίας αυτής, οι οποίες μαζί με τα αναδρομικά πρόκειται να καταβληθούν το δίμηνο Ιουνίου – Ιουλίου. Ειδικότερα:

1. Οι αυξήσεις κυμαίνονται από 4,5 ευρώ για συνταξιούχο που είχε τον βασικό μισθό και 31 έτη ασφάλισης έως και 215 ευρώ μεικτά για συνταξιούχο με 3.000 ευρώ μισθό και 40 έτη ασφάλισης. Η αναδρομικότητα ξεκινά από τον Οκτώβριο του 2019 καθώς στις 4 Οκτωβρίου του 2019 εκδόθηκε η απόφαση του ΣτΕ που έκρινε πως τα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου (2016) δεν είχαν επαρκή ανταποδοτικότητα για τους ασφαλισμένους με πολλά έτη ασφάλισης. Η αύξηση είναι συνάρτηση του συντάξιμου μισθού (των αποδοχών βάσει των οποίων υπολογίστηκε η σύνταξη και των ετών ασφάλισης). Οσο περισσότερα είναι τα έτη και οι αποδοχές, τόσο μεγαλύτερη είναι η αύξηση. Από τα 30 έτη και 1 μήνα έως τα 33 έτη οι αυξήσεις που θα έχουν οι ανταποδοτικές συντάξεις κυμαίνονται από 0,2% έως 5,5%.

2.Οι αυξήσεις κατανέμονται ως εξής στις κύριες ανταποδοτικές συντάξεις:

– Από τα 33 έτη και 1 μήνα έως τα 36 έτη οι αυξήσεις για τις ανταποδοτικές συντάξεις κυμαίνονται από 5,7% έως 12,5%.

– Από τα 36 έτη και 1 μήνα έως τα 39 έτη οι ανταποδοτικές συντάξεις έχουν αύξηση από 12,6% έως 16,3%.

– Από τα 39 έτη και 1 μήνα έως τα 40 έτη οι ανταποδοτικές συντάξεις έχουν αύξηση από 16,4% έως 16,85%.

– Μετά τα 40 έτη η απόδοση των νέων συντελεστών αρχίζει να φθίνει. Από τα 40 έτη και 1 μήνα έως τα 42 έτη η αύξηση κατεβαίνει από το 16,5% στο 9%. Από τα 42 έτη και 1 μήνα έως τα 44 έτη οι αυξήσεις περιορίζονται σε ποσοστά μεταξύ 8,7% έως 2,4%, ενώ από τα 45 έτη και μετά συμφέρει η σύνταξη με τα παλιά ποσοστά γιατί η απόδοση των νέων συντελεστών μηδενίζεται.

3.Ωφελημένοι θα είναι οι συνταξιούχοι που συνταξιοδοτήθηκαν με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης, καθώς με τον νέο ασφαλιστικό νόμο αυξήθηκαν τα ποσοστά αναπλήρωσης για όσους έχουν περισσότερα από 30 έτη. Η αύξηση στα ποσοστά αναπλήρωσης ανέρχεται από 0,56% (28,35% αντί για 27,79% που προέβλεπε ο νόμος Κατρούγκαλου) για συνταξιούχους που έχουν 31 έτη και φτάνει έως και το 7,21% (50,01% αντί για 42,8% που προέβλεπε ο νόμος Κατρούγκαλου) για συνταξιούχους που είχαν συμπληρώσει 40 έτη κατά τη συνταξιοδότηση. Οσο περισσότερα έτη είχε ο συνταξιούχος, τόσο μεγαλύτερη είναι η αύξηση. Πρακτικά όμως κερδισμένοι θα είναι κυρίως οι συνταξιούχοι μετά τη 13η/5/2016, καθώς οι παλαιότεροι συνταξιούχοι στην πλειονότητά τους έχουν, μετά τον επανυπολογισμό του νόμου Κατρούγκαλου, διατηρήσει προσωπική διαφορά που είναι μεγαλύτερη από την αύξηση του νόμου Βρούτση.

4.Οι κατηγορίες των παλαιών συνταξιούχων που θα λάβουν αύξηση είναι κυρίως όσοι είδαν αύξηση και με τον επανυπολογισμό του νόμου Κατρούγκαλου την 1η/1/2019 και ελάχιστοι ακόμα παλαιοί συνταξιούχοι. Οι πριν από τον Μάιο του 2016 συνταξιούχοι που δικαιούνται αύξηση θα τη δουν να καταβάλλεται σε 5 ισόποσες μηνιαίες δόσεις.

5.Οι συνταξιούχοι που συνταξιοδοτήθηκαν μετά τη 13η Μαΐου 2016 και έχουν περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης είναι οι κυρίως κερδισμένοι από την εφαρμογή του νέου νόμου. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις που διατήρησαν μέρος της προσωπικής διαφοράς.

6.Οι συνταξιούχοι που αποχώρησαν από 13/5/2016 έως 31/12/2018 και έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης και δεν διατήρησαν μέρος της προσωπικής διαφοράς θα δουν στο σύνολό τους αύξηση από την εφαρμογή του νέου νόμου.

7.Κερδισμένοι είναι όσοι αποχώρησαν με τουλάχιστον 30 έτη ασφάλισης μετά την 1η/1/2019, όπου δεν προβλεπόταν διατήρηση μέρους της προσωπικής διαφοράς από το προηγούμενο νομοθετικό καθεστώς, και συνεπώς λαμβάνουν ολόκληρη την αύξηση.

8.Για όσους έχουν καταθέσει αίτηση για σύνταξη πριν από τον Οκτώβριο του 2019, η σύνταξη θα υπολογιστεί με τα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου για το διάστημα έως 30/9/2019 και με τα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Βρούτση για το διάστημα από 1/10/2019 και μετά.

Συντάξεις: Πότε και σε ποιους συνταξιούχους θα δοθούν αυξήσεις και αναδρομικά - Οι τρεις αλλαγές - Αναλυτικά παραδείγματα.


  


Αυξήσεις στις συντάξεις έρχονται από τον Ιούνιο για πάνω από 500.000 παλαιούς και νέους συνταξιούχους που έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης και εμπίπτουν στον επανυπολογισμό των αποδοχών τους με τα βελτιωμένα ποσοστά του Νόμου 4670/2020.

Οι αυξήσεις ξεκινούν από τα 12 ευρώ το μήνα για όσους συνταξιοδοτήθηκαν με 32, 33 έτη και χαμηλούς μισθούς, φτάνουν στα 108 ευρώ για μισθούς των 1.500 ευρώ με 40ετία και προσεγγίζουν τα 200 ευρώ το μήνα για όσους αποχώρησαν με 40 έτη και μισθούς 2.650 ευρώ.

Σε "2 ταχύτητες" οι αυξήσεις

Ο ΕΦΚΑ θα είναι σε θέση να πληρώσει τις πρώτες αυξήσεις του επανυπολογισμού τον Ιούνιο πρώτα στους συνταξιούχους που αποχώρησαν μετά το νόμο Κατρούγκαλου, δηλαδή από 13 Μάιου 2016 μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2019 (νέοι συνταξιούχοι με 30 έτη ασφάλισης και άνω).

Τον Ιούλιο ή τον Αύγουστο θα πληρωθούν οι αυξήσεις στους παλαιούς συνταξιούχους που αποχώρησαν με 30 έτη ασφάλισης πριν από το νόμο Κατρούγκαλου. Οι εν λόγω συνταξιούχοι είχαν επανυπολογισμό σύνταξης από το νόμο Κατρούγκαλου (Νόμος 4387/2016) και από εκεί κληρονόμησαν τη λεγόμενη προσωπική διαφορά στο ποσό της παλιάς σύνταξής τους.

Οι υπηρεσίες του ΕΦΚΑ έχουν ετοιμάσει τις μηχανογραφικές εφαρμογές που θα «τρέξουν» τους επανυπολογισμούς σε 1 εκατ. παλαιούς και νέους συνταξιούχους, οι οποίοι θα δουν τρεις αλλαγές στα ποσά που λαμβάνουν σήμερα:

  • >. Αύξηση ανταποδοτικής σύνταξης
  • >. Μείωση της προσωπικής διαφοράς
  • >. Καθαρή αύξηση στην τσέπη

Από τους 1 εκατ. συνταξιούχους, που σύμφωνα με εκτιμήσεις υπηρεσιακών στελεχών του υπουργείου Εργασίας και του ΕΦΚΑ έχουν συνταξιοδοτικό χρόνο άνω των 30 ετών και εμπίπτουν στον επανυπολογισμό σύνταξης με τους βελτιωμένους συντελεστές του νόμου 4670/2020, οι μισοί και πλέον θα έχουν αύξηση στην ανταποδοτική σύνταξη και μείωση προσωπικής διαφοράς, ενώ οι υπόλοιποι (περί τους 500.000) θα δουν την αύξηση να περνάει στην τσέπη.

Οι αυξήσεις στις συντάξεις θα ξεκινήσουν πρώτα από τους νέους, μετά τον Μάιο του 2016, συνταξιούχους και στη συνέχεια θα πιάσουν και τους παλαιούς συνταξιούχους πριν από τον Μάιο του 2016.

Ωφελημένοι θα είναι οι συνταξιούχοι που συνταξιοδοτήθηκαν με περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης, καθώς με το άρθρο 24 του νόμου 4670/2020 αυξήθηκαν τα ποσοστά αναπλήρωσης για όσους έχουν περισσότερα από 30 έτη.

Η αύξηση στα ποσοστά αναπλήρωσης ανέρχεται από 0,56% (28,35% αντί για 27,79% που προέβλεπε ο νόμος Κατρούγκαλου) για συνταξιούχους που έχουν 31 έτη και φτάνει έως και το 7,21 % (50,01 % αντί για 42,8% που προέβλεπε ο νόμος Κατρούγκαλου) για συνταξιούχους που είχαν συμπληρώσει 40 έτη κατά τη συνταξιοδότηση.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι αυξήσεις στις συντάξεις, δεν αφορούν σε όλους τους συνταξιούχους που έχουν περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης. Αφορά κυρίως σε όσους συνταξιοδοτήθηκαν υποβάλλοντας αίτηση συνταξιοδότησης μετά τις 13-5-2016 (έναρξη ισχύος του νόμου Κατρούγκαλου).

Πρακτικά κερδισμένοι θα είναι κυρίως οι συνταξιούχοι μετά την 13η -5-2016, καθώς οι παλαιότεροι συνταξιούχοι στην πλειοψηφία τους έχουν, μετά τον επανυπολογισμό του νόμου Κατρούγκαλου, διατηρήσει προσωπική διαφορά που είναι μεγαλύτερη από την αύξηση του Νόμου Βρούτση.

Στις περιπτώσεις αυτές ο συνταξιούχος ωφελείται γιατί μειώνεται η προσωπική διαφορά αλλά δεν κερδίζει πρακτικά καθώς δεν αυξάνεται πραγματικά η σύνταξη του, παρά μόνο λογιστικά.

Ωστόσο αν η αύξηση με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης είναι μεγαλύτερη από την προσωπική διαφορά που είχαν διατηρήσει, τότε θα λάβουν ως πραγματική αύξηση το ποσό που μετά το συμψηφισμό υπερβαίνει την προσωπική διαφορά.

Αν π.χ. ο συνταξιούχος είχε διατηρήσει προσωπική διαφορά το ποσό των 150 ευρώ και η αύξηση λόγω των νέων ποσοστών αναπλήρωσης είναι 170 ευρώ, η πραγματική αύξηση στη σύνταξη θα είναι 20 ευρώ.

Αν όμως ο συνταξιούχος είχε διατηρήσει προσωπική διαφορά το ποσό των 150 ευρώ και η αύξηση λόγω των νέων ποσοστών αναπλήρωσης είναι 80 ευρώ, τότε δεν υπάρχει πραγματική αύξηση αλλά απλά μειώνεται λογιστικά η προσωπική διαφορά στα 70 ευρώ.

Οι κατηγορίες των παλαιών συνταξιούχων που θα λάβουν αύξηση

Αναλυτικά ποιοι συνταξιούχοι θα δουν αύξηση από τον γνωστό δικηγόρο Κώστα Τσουκαλά.

Οι κατηγορίες των παλαιών συνταξιούχων που θα λάβουν αύξηση, είναι κυρίως όσοι είδαν αύξηση και με τον επανυπολογισμό του Νόμου Κατρούγκαλου την 1 η -1-2019 και ελάχιστοι ακόμα παλαιοί συνταξιούχοι.

Οι πριν το Μάιο του 2016 συνταξιούχοι που δικαιούνται αύξηση, θα την δουν να καταβάλλεται σε 5 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης αναδρομικά από τον Οκτώβριο του 2019 με καταβολή του 1/5 της αύξησης.

Οι συνταξιούχοι που συνταξιοδοτήθηκαν μετά την 13 η Μαΐου του 2016 και έχουν περισσότερα από 30 έτη ασφάλισης είναι οι κυρίως κερδισμένοι από την εφαρμογή του νέου νόμου. Εξαιρούνται οι περιπτώσεις που διατήρησαν μέρος της προσωπικής διαφοράς. Βάσει του άρθρου 6 του ν.4387/2016, οι νέοι συνταξιούχοι που, κατά τη σύγκριση του νέου τρόπου υπολογισμού (Νόμος Κατρούγκαλου) με τον καθεστώς που ίσχυε πριν την εφαρμογή του, είχαν διαφορά στη σύνταξη πάνω από 20%, διατηρούσαν μέρος της αυτής της διαφοράς ως προσωπική διαφορά.

Συγκεκριμένα, εφόσον υπήρχε διαφορά 20%, οι συνταξιούχοι που αποχώρησαν το 2016 διατηρούσαν το ½ της διαφοράς, %, οι συνταξιούχοι που αποχώρησαν το 2016 διατηρούσαν το 1/3 της διαφοράς και οι συνταξιούχοι που αποχώρησαν το 2016 διατηρούσαν το1/4 της διαφοράς.

Στις περιπτώσεις που η αύξηση με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης δεν υπερβαίνει την προσωπική διαφορά ούτε οι συγκεκριμένοι συνταξιούχοι θα δουν πραγματική αύξηση στην σύνταξη τους αλλά μόνο μείωση ή εξάλειψη της προσωπικής διαφοράς.

Εφόσον όμως η αύξηση με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης είναι μεγαλύτερη από το μέρος της προσωπικής διαφοράς που είχαν διατηρήσει, τότε θα λάβουν ως πραγματική αύξηση (χωρίς δοσολόγιο) το ποσό που μετά το συμψηφισμό υπερβαίνει την προσωπική διαφορά.

Αν π.χ. ο συνταξιούχος είχε διατηρήσει ως μέρος της προσωπικής διαφοράς το ποσό των 60 ευρώ και η αύξηση λόγω των νέων ποσοστών αναπλήρωσης είναι 80 ευρώ, η πραγματική αύξηση στη σύνταξη θα είναι 20 ευρώ.

Για παράδειγμα ο νέος τρόπος υπολογισμού του Ν.4387/2016 στους συνταξιούχους του ΟΑΕΕ, επέφερε πολύ μεγάλες μειώσεις στις συντάξεις με συνέπεια το σύνολο των αποχωρησάντων μετά την 13 η -5-2016 να έχει διατηρήσει μεγάλο ποσό προσωπική διαφοράς (πολύ κάτω βέβαια από όσα έπαιρναν με το προϊσχύον καθεστώς).

Οι αυξήσεις του νόμου Βρούτση δεν καλύπτουν την προσωπική διαφορά με συνέπεια, οι συνταξιούχοι του τέως ΟΑΕΕ που αποχώρησαν από 13-5-2016 έως 31-12-2018 στην πλειοψηφία τους να μην δουν πραγματική αύξηση είπε ο κ. Τσουκαλάς.

Οι συνταξιούχοι που αποχώρησαν από 13-5-2016 έως 31-12-2018 και έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης και δεν διατήρησαν μέρος της προσωπικής διαφοράς, θα δουν στο σύνολο τους αύξηση από την εφαρμογή του νέου νόμου.

Οι χωρίς αστερίσκους κερδισμένοι είναι όσοι αποχώρησαν με 30 τουλάχιστον έτη ασφάλισης μετά την 1-1-2019, όπου δεν προβλεπόταν διατήρηση μέρους της προσωπικής διαφοράς από το προηγούμενο νομοθετικό καθεστώς, και συνεπώς λαμβάνουν ολόκληρη την αύξηση .

Για όσους συνταξιούχους έχουν καταθέσει αίτηση για σύνταξη πριν τον Οκτώβριο του 2019, η σύνταξη θα υπολογιστεί με τα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Κατρούγκαλου για το διάστημα έως 30-9-2019 και με τα ποσοστά αναπλήρωσης του νόμου Βρούτση για το διάστημα από 1-10-2019 και μετά .

Οι αυξήσεις κυμαίνονται από 4,5 ευρώ για συνταξιούχο που είχε το βασικό μισθό και 31 έτη ασφάλισης έως και 216 ευρώ μεικτά για συνταξιούχο με 3.000 ευρώ μισθό και 40 έτη ασφάλισης.

Για όσους είχαν ακόμα μεγαλύτερες αποδοχές η αύξηση είναι μεγαλύτερη. Η αύξηση είναι συνάρτηση του συντάξιμου μισθού (των αποδοχών βάσει των οποίων υπολογίστηκε η σύνταξη και των ετών ασφάλισης).

Όσο περισσότερα είναι τα έτη και οι αποδοχές τόσο μεγαλύτερη είναι η αύξηση

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΓΙΑ 35 ΕΤΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΜΙΣΘΟΣ /Mε παλαιά ποσοστά αναπλήρωσης /Mε νέα ποσοστά αναπλήρωσης

700 ευρώ μεικτά / 620,27 ευρώ / 648,67 ευρώ

800 ευρώ μεικτά / 651,48 ευρώ / 683,48 ευρώ

1.000 ευρώ μεικτά / 722,1 ευρώ / 762,10 ευρώ

1.500 ευρώ μεικτά / 891,15 ευρώ / 951,15 ευρώ

2.000 ευρώ μεικτά / 1.060,20 ευρώ / 1.137,20 ευρώ

2.500 ευρώ μεικτά / 1.229.25 ευρώ/ 1.329,25 ευρώ.



πηγή:https://www.newsbomb.gr/oikonomia/story/1195408/syntaxeis-erxontai-ayxiseis-kai-anadromika-gia-toys-syntaxioyxoys-dikaioyxoi-kai-posa


Επιχείρησης "Ελευθερία". - Γιατί ποιους λόγους γίνεται τώρα η άρση των περιοριστικών μέτρων με τόσα κρούσματα; - Τι αλλάζει από 14 Μαΐου


 

Τέσσερις λόγοι γιατί ανοίγουμε τώρα με τόσα κρούσματα

  • Πρώτον, πέρυσι δεν είχαμε εμβόλια ενώ φέτος έχουμε.
  • Δεύτερον, πέρυσι κάναμε 800 τεστ την ημέρα στην αρχή της πανδημίας ενώ φέτος υπερβαίνουμε τα 80.000 και ταυτόχρονα πραγματοποιούμε εκατομμύρια self test σε εβδομαδιαία βάση.
  • Τρίτον, πέρυσι η ανοσία του πληθυσμού ήταν σχεδόν μηδενική ενώ φέτος αυξάνεται εκθετικά.
  • Τέταρτον, πέρυσι το Εθνικό Σύστημα Υγείας ήταν πολύ πιο αδύναμο, ενώ φέτος έχουν προστεθεί 100άδες κλίνες απλές και ΜΕΘ.

Χάρη σε όλους αυτούς τους παράγοντες λοιπόν, μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι αφήνουμε πίσω μας τα lockdown και ανοίγουμε με ασφάλεια, και υψηλό αίσθημα ατομικής και συλλογικής προστασίας ξανά την οικονομία και τον τουρισμό μας.

Τι αλλάζει από 14 Μαΐου

  • Από τις 14 Μαΐου:
    • Η χώρα μας ανοίγει με ασφάλεια στον τουρισμό.
      • Από την 1η Ιουνίου τίθεται έτσι σε παραγωγική λειτουργία το ευρωπαϊκό πράσινο πιστοποιητικό, που έρχεται να υλοποιήσει την πρόταση της χώρας μας, για διευκόλυνση των ταξιδιών σε όσους έχουν εμβολιαστεί ή φέρουν αρνητικό τεστ. 
      • Ταυτόχρονα με τον προηγμένο αλγόριθμο EVA θα συνεχίσουν οι στοχευμένοι δειγματοληπτικοί έλεγχοι στις πύλες εισόδου της χώρας μας, αναλόγως του επιδημιολογικού φορτίου της χώρας προέλευσης κάθε επισκέπτη.
    • Η απαγόρευση κυκλοφορίας μετακινείται πλέον στις 00.30 το βράδυ.
    • Καταργούνται τα μηνύματα προς το 13033 και το 13032 όπως και οι περιορισμοί στις διαπεριφερειακές μετακινήσεις.
    • Το λιανεμπόριο επιστρέφει στη λειτουργία με τα υγειονομικά πρωτόκολλα χωρητικότητας 1 πελάτη/25 τ.μ., χωρίς πλέον το click-in-a shop ή το click away.
    • Καταργούνται οι περιορισμοί στις διαπεριφερειακές μετακινήσεις. Προκειμένου να προστατεύσουμε τα νησιά μας κατά τον επόμενο ενάμιση μήνα, θα εφαρμοσθεί από τις 14 Μαΐου στα ταξίδια προς τα νησιά η ελληνική εκδοχή του «πράσινου πιστοποιητικού». Συγκεκριμένα:
      • Όποιος επιθυμεί να ταξιδέψει προς και από τα νησιά μας (με εξαίρεση τη Λευκάδα και την Εύβοια), είτε ακτοπλοϊκώς είτε αεροπορικώς, θα πρέπει με την κράτηση του εισιτηρίου του να διαθέτει είτε πιστοποιητικό εμβολιασμού (14 ημερών μετά τη δεύτερη δόση), είτε αρνητικό pcr test 72 ωρών, είτε rapid test 24 ωρών είτε self test 24 ωρών.
      • Ο έλεγχος των παραπάνω θα πραγματοποιείται υποχρεωτικά από τις αεροπορικές και τις ακτοπλοϊκές εταιρίες, και υπόχρεοι θα είναι όλοι οι ημεδαποί και αλλοδαποί ταξιδιώτες άνω των 5 ετών.
      • Αναλυτικά, η δήλωση των self test θα πρέπει να γίνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr ενώ όσοι προσέρχονται σε δημόσιες και ιδιωτικές δομές για PCR ή rapid τεστ αντιγόνου θα πρέπει να ζητούν την ψηφιακή βεβαίωση με το αποτέλεσμα του τεστ.
  • Στις 17 Μαϊου:
    • ανοίγουν οι βρεφονηπιακοί και παιδικοί σταθμοί,
    • επαναλειτουργούν οι πρακτικές και εργαστηριακές ασκήσεις σε ΙΕΚ και κολέγια,
    • επιτρέπεται η διά ζώσης επαναλειτουργία των σχολείων δεύτερης ευκαιρίας και του προπαρασκευαστικού προγράμματος πιστοποιήσεων απόφοιτων μεταλυκιακού έτους τάξης μαθητείας ΕΠΑΛ.
  • Στις 21 Μαϊου επαναλειτουργούν τα θερινά σινεμά.
  • Στις 28 Μαϊουθα μπορούν να γίνονται παραστάσεις σε ανοιχτά θέατρα όπως και συναυλίες.
  • Όλο το Μάιο, τέλος, θα εξακολουθήσει η απαγόρευση της ζωντανής μουσικής στα καταστήματα εστίασης.
  • Από τον Ιούνιο θα αρθούν μια σειρά από περιοριστικά μέτρα για τις εκδηλώσεις, τα μπαρ, τις δεξιώσεις ενώ αναμένεται να επιτραπούν (έως 100 άτομα σε εξωτερικούς χώρους) γάμοι και βαφτίσια.

Εκπρόσωπος Ερντογάν: Η Τουρκία δεν θα φύγει από τη Λιβύη - Να... υποχωρήσουν οι ΗΠΑ για τα F35


 

Με "αγέρωχη" στάση κατά πάντων εμφανίστηκε την Τετάρτη ο εκπρόσωπος της τουρκικής Προεδρίας Ιμπραήμ Καλίν, κάνοντας λόγο για "παράνομη μονομερή έξοδο της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35" εκ μέρους των ΗΠΑ. 

Όπως αναφέρει μάλιστα ανταποκριτής του ιστοτόπου skai.gr στην Τουρκία, το "δεξί χέρι" του Ερντογάν δήλωσε ότι… "περιμένουμε οι ΗΠΑ να υποχωρήσουν στο ζήτημα αυτό. Δεν βλέπουμε κάποιο ρίσκο ή κάποια απειλή ασφάλειας στο θέμα των F-35"

"Tα θέματα αυτά μπορούν να επιλυθούν με διαβουλεύσεις. Όμως πρέπει να ικανοποιούμε τις ανάγκες μας και προτεραιότητά μας είναι το εθνικό μας συμφέρον. Θα θέλαμε να συνεργαστούμε με τους συμμάχους μας όμως αυτό δεν μας αφήνει δίχως εναλλακτικές λύσεις", σημείωσε.

Όσον αφορά τη Λιβύη, ο Καλίν διεμήνυσε ότι η Άγκυρα δεν αποσύρεται από τη χώρα. "Στη Λιβύη βρισκόμαστε βάσει της συμφωνίας που υπογράψαμε το 2019. Ο βασικός λόγος της παρουσίας του στρατού μας είναι η παροχή εκπαίδευσης" υποστήριξε.

Γνωρίζουμε, πρόσθεσε ο Καλίν, ότι κάποιοι κύκλοι πιέζουν τους Λίβυους κυβερνήτες προκειμένου να αποσυρθούν οι τουρκικές δυνάμεις. "Όμως οι Λίβυοι έδειξαν ξεκάθαρα τη στάση τους και ξεκαθάρισαν ότι θα συνεχιστεί η παρουσία μας στο πλαίσιο της συμφωνίας".



πηγή:https://www.capital.gr/diethni/3545040/ekprosopos-erntogan-i-tourkia-den-tha-fugei-apo-ti-libui-na-upoxorisoun-oi-ipa-gia-ta-f35

Στέιτ Ντιπάρτμεντ: Έκθεση φωτιά, κατά Άγκυρας, για Αγία Σοφία, Πατριαρχείο


 

Τους ασφυκτικούς περιορισμούς και τις αθέμιτες πιέσεις που υφίσταται το Οικουμενικό Πατριαρχείο μαζί με τις άλλες θρησκευτικές μειονότητες στην Τουρκία καταγράφει η νέα Έκθεση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ για τις Θρησκευτικές Ελευθερίες.

Στην έκθεση τονίζεται πως η τουρκική κυβέρνηση συνέχισε να περιορίζει τα δικαιώματα των μη μουσουλμανικών θρησκευτικών μειονοτήτων ιδίως εκείνων που δεν αναγνωρίζονται από την Συνθήκη της Λωζάνης. Παρόλα όμως αυτά, η έκθεση υποστηρίζει ότι ακόμα και οι τρεις αναγνωρισμένες κοινότητες (Έλληνες Ορθόδοξοι Χριστιανοί, Εβραίοι, Αρμένιοι Αποστολικοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί) υφίστανται συστηματικές διακρίσεις, οι οποίες έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την Συνθήκη της Λωζάνης.


Όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του ΑΠΕ – ΜΠΕ, στην έκθεση αναφέρεται χαρακτηριστικά πως «οι θρησκευτικές μειονότητες ανέφεραν και πάλι δυσκολίες στο άνοιγμα ή στη λειτουργία οίκων λατρείας, στην επίλυση κτηματικών και περιουσιακών διαφορών και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν για τη λήψη της νόμιμης αποζημίωσης που δικαιούνται για περιουσιακά στοιχεία, τα οποία απαλλοτριώθηκαν από την κυβέρνηση».

Όσον αφορά τον δημόσιο διάλογο, γίνεται ειδική αναφορά στην αντισημιτική ρητορική και στη γενικότερη ρητορική μίσους, η οποία συνεχίστηκε να υφίσταται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στον έντυπο τύπο.

Θεολογική Σχολή της Χάλκης

Ανώτεροι Αμερικανοί αξιωματούχοι, συμπεριλαμβανομένου του υπουργού Εξωτερικών, συνέχισαν να ζητούν από την τουρκική κυβέρνηση να επιτρέψει την επανέναρξη της λειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης και να επιτρέψει γενικώς σε όλες τις θρησκευτικές κοινότητες να εκπαιδεύσουν τους κληρικούς τους στη χώρα. Για παράδειγμα, στις 30 Ιουλίου, ο πρέσβης των ΗΠΑ επισκέφτηκε μαζί με το γενικό πρόξενο στην Κωνσταντινούπολη τη Χάλκη για να δείξει το συνεχές ενδιαφέρον της Ουάσιγκτον για το άνοιγμα της Σχολής.

Η έκθεση παραπέμπει στο δημοσίευμα της εφημερίδας Sozcu, το οποίο αναφέρει ότι το Ντιανέτ (Τουρκική Διεύθυνση Θρησκευτικών Θεμάτων) απέκτησε το κτήριο ενός ιστορικού νοσοκομείου που βρίσκεται στο νησί της Χάλκης για να ανοίξει ένα ισλαμικό εκπαιδευτικό κέντρο. Μάλιστα καταγράφονται αναλυτικά τα εντελώς δύο μέτρα και δύο σταθμά που εφαρμόζει η τουρκική κυβέρνηση στον τομέα της θρησκευτικής εκπαίδευσης.

«Η (τουρκική) κυβέρνηση συνέχισε να παρέχει εκπαίδευση στους σουνίτες μουσουλμάνους κληρικούς, την ίδια στιγμή που συνέχισε να περιορίζει την εκπαίδευση κληρικών από τις άλλες θρησκευτικές ομάδες. Η (τουρκική) κυβέρνηση συνέχισε να παρέχει χρηματοδότηση για δημόσια, ιδιωτικά και θρησκευτικά σχολεία που διδάσκουν το Ισλάμ. Δεν το έκανε για τα μειονοτικά σχολεία των κοινοτήτων που αναγνωρίζονται από την Συνθήκη της Λωζάνης, εκτός από την καταβολή των μισθών για μαθήματα που διδάσκονται στα τουρκικά, όπως η τουρκική λογοτεχνία. Οι μειονοτικές θρησκευτικές κοινότητες χρηματοδότησαν όλες τις άλλες δαπάνες τους μέσω ιδιωτικών δωρεών», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Μάλιστα η έκθεση παρουσιάζει και την έκκληση που είχε κάνει ο Οικουμενικός Πατριάρχης τον Ιούλιο για το άνοιγμα της Σχολής. Ο προκαθήμενος της Ορθοδοξίας είχε δηλώσει ότι το συνεχιζόμενο κλείσιμο διέκοψε μια παράδοση διδασκαλίας που χρονολογείται εδώ και αρκετούς αιώνες και ανάγεται στις ιστορικές ρίζες που είχε η Σχολή ως μοναστήρι.

Η έκθεση κάνει αναφορά στην απόφαση που είχε λάβει το Συνταγματικό Δικαστήριο της Τουρκίας του 1971 για την απαγόρευση της λειτουργίας των ιδιωτικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η συγκεκριμένη απόφαση είχε οδηγήσει στο κλείσιμο της Σχολής. Ωστόσο, οι τροποποιήσεις του συντάγματος το 1982 επέτρεψαν την ίδρυση ιδιωτικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά έθεσαν επίσης σημαντικούς περιορισμούς στα ιδρύματα με αποτέλεσμα να μην επιτραπεί η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης.

Μετατροπή της Αγίας Σοφίας και της Μονής της Χώρας σε Τζαμί

Η έκθεση παρουσιάζει την απόφαση του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για την μετατροπή της Αγίας Σοφίας και της Μονής της Χώρας σε τζαμί , καταγράφοντας τη διαφωνία που είχε εκφράσει η αμερικανική κυβέρνηση απέναντι σε αυτές τις ενέργειες. Ειδικότερα, σημειώνεται ότι:

Τον Ιούνιο, ο Αμερικανός πρέσβης, αρμόδιος για τις διεθνείς θρησκευτικές ελευθερίες, Σαμ Μπράουνμπακ ζήτησε από τη τουρκική κυβέρνηση να διατηρήσει το μουσειακό καθεστώς της Αγίας Σοφίας.

Τον Ιούλιο, ο υπουργός Εξωτερικών Μάικ Πομπέο προέτρεψε την κυβέρνηση «να διατηρήσει την Αγία Σοφία ως μουσείο, ως παράδειγμα της δέσμευσής της για τον σεβασμό των θρησκευτικών παραδόσεων της χώρας».

Την 1η Ιουλίου, το υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε ανακοίνωση που εξέφραζε την απογοήτευση για την αλλαγή του καθεστώτος της Αγίας Σοφίας. Σε αυτή την ανακοίνωση είχε δηλώσει ότι επιθυμεί να ακούσει τα σχέδια για την εξασφάλιση της προσβασιμότητας χωρίς περιορισμούς στο μνημείο.

Στις 24 Ιουλίου, ο Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος είχε πραγματοποιήσει συνάντηση με τον Αμερικανό πρόεδρο και αντιπρόεδρο στον Λευκό Οίκο για το θέμα της Αγίας Σοφίας. Μετά τη συνάντηση, ο Μάικ Πενς είχε δηλώσει με ανάρτηση του στο Twitter ότι «οι ΗΠΑ θα παραμείνουν σταθερά στο πλευρό της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην έκκληση για να παραμείνει η Αγία Σοφία προσιτή ως πηγή έμπνευσης και προβληματισμού για κάθε άτομο ανεξαρτήτως θρησκευτικής πίστης».

Αναγνώριση της Οικουμενικότητας του Πατριαρχείου

Η έκθεση επισημαίνει ότι η τουρκική κυβέρνηση συνεχίζει να μην αναγνωρίζει τον οικουμενικό χαρακτήρα του πατριαρχείου, το οποίο αποτελεί το πνευματικό κέντρο των 300 εκατομμυρίων Ορθοδόξων Χριστιανών του κόσμου. Όπως αναφέρεται, «η θέση της κυβέρνησης παρέμεινε ότι ο Οικουμενικός Πατριάρχης είναι μόνο ο θρησκευτικός ηγέτης του ελληνικού ορθόδοξου μειονοτικού πληθυσμού της χώρας».

Επιπλέον, η τουρκική κυβέρνηση συνέχισε να επιτρέπει μόνο στους Τούρκους πολίτες να ψηφίζουν στην Ιερή Σύνοδο του Οικουμενικού Πατριαρχείου για την εκλογή του πατριάρχη, αλλά συνέχισε την πρακτική της να παρέχει ιθαγένεια στους Έλληνες Ορθόδοξους μητροπολίτες.

Νομικοί Περιορισμοί και Έλλειψη Αποζημιώσεων για Περιουσιακά Στοιχεία

Η έκθεση επισημαίνει ότι οι Αμερικανοί αξιωματούχοι συνεχίζουν να καλούν την κυβέρνηση της Τουρκίας να άρει τους περιορισμούς στις θρησκευτικές ομάδες και να σημειώσει πρόοδο στην επιστροφή των περιουσιακών στοιχείων. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, οι διοικητικές δομές των θρησκευτικών κοινοτήτων δεν έχουν νομική προσωπικότητα, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να κατέχουν άμεσα τίτλους ιδιοκτησίας και συνεπώς να ασκήσουν δικαστικές αξιώσεις. Οι κοινότητες βασίζονται σε ξεχωριστά ιδρύματα ή οργανώσεις για την κατοχή και διαχείριση των περιουσιακών τους στοιχείων. Υπό αυτό το πρίσμα, επισημαίνεται ότι δεν υπήρξε πρόοδος στο θέμα της επιστροφής ακινήτων ή στη παροχή αποζημίωσης για περιουσιακά στοιχεία τα οποία κατασχέθηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες από τις αρχές.



πηγή:https://www.kathimerini.gr/politics/foreign-policy/561361096/steit-ntipartment-ekthesi-fotia-kata-agkyras-gia-agia-sofia-patriarcheio/