Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021

Λυπείμαι δια το επίπεδόν σας, ω αγαπητέ μου .... - Η ένοχη σιωπή


 



Σήμερα στη Βουλή θα γίνει της κακομοίρας. Μητσοτάκης και Τσίπρας θα πιαστούν απ’ τα πέτα. Εδώ που τα λέμε,  όταν είσαι πρωθυπουργός σε συνοδεύει μεν η απαίτηση να κρατήσεις ψηλά την ποιότητα του δημόσιου διαλόγου, όμως υπάρχουν και όρια. Όταν ο Τσίπρας έχει καλέσει επισήμως τον Κυριάκο «να ζητήσει συγνώμη από τα θύματα του Λιγνάδη» λες και τα βίασε ο ίδιος ή κρατούσε φαναράκι στον βιασμό, τι άραγε θα ‘πρεπε να απαντήσει; «Λυπείμαι δια το επίπεδόν σας, ω αγαπητέ Αλέξιε;»

Θα βγουν βέβαια αύριο οι ισαποστάκηδες και θα μιλήσουν για «ανούσια κοκορομαχία» και «κατάπτωση του επιπέδου του Κοινοβουλίου», δίχως να κάνουν το κόπο να θυμηθούν (και να υπενθυμίσουν στους άλλους) ποιος ξεκίνησε την κατρακύλα στη λάσπη. Όταν μάλιστα ο Κυριάκος δεν έχει να αντιμετωπίσει ένα κόμμα αλλά μια ταξιαρχία αθλίων trolls που χυδαιολογούν και βρίζουν με την κάλυψη ενός κόμματος, τότε πως άραγε πρέπει να αντιδράσει; Με το «σεις» και με το «σας»; Θα τον φάει το μαύρο φίδι το κολοβό. 

Εδώ ήδη δικοί του άνθρωποι, οπαδοί και πολιτικοί φίλοι του, καταπλακωμένοι από την βρώμα που έχει ξεχυθεί, αρχίζουν να αναρωτιούνται «ρε μπας και ξέρανε τι κουμάσι ήταν ο Λιγνάδης;» Τόσο καταιγιστικά είναι τα πυρά της αθλιότητας, που ο κόσμος αρχίζει να χάνει την αίσθηση της λογικής. Αν δεν δουν τον Κυριάκο να αντιδρά με τον ειλικρινή θυμό του ανθρώπου που κατασυκοφαντείται αδίκως και ασυστόλως, ακόμα και οι οπαδοί του θα κυριευτούν από αμφιβολίες. Εκεί φτάσαμε. 

Χθες έγραφα για την καταφυγή στον λογικό άνθρωπο, αλλά ακόμα και ο ηρεμότερος και λογικότερος των ανθρώπων βγαίνει κάποια στιγμή απ’ τα ρούχα του. Καθ’ ότι ο θρασύς και ο αδίστακτος εκλαμβάνει την ηρεμία ως αδυναμία και τη λογική ως βλακεία. Αν δει ότι δεν πληρώνει το παραμικρό κόστος από την εκτόξευση της λάσπης, τότε γιατί να την σταματήσει; Κορόιδο είναι; Θα μου πείτε ότι ο Τσίπρας αυτοκαταστρέφεται, καθώς οι μετριοπαθείς άνθρωποι αποστρέφονται αυτό τον κατήφορο και την χυδαιότητα. Εντάξει, αλλά υπάρχουν και οι αφελείς που αν δουν ήπια αντίδραση, κατ’ ευθείαν πάει το μυαλό τους στη «ένοχη σιωπή». 

Τα πράγματα ποτέ δεν είναι απλά στην πολιτική. Το επίπεδο του δημόσιου διαλόγου δεν καθορίζεται ποτέ μόνο από την κυβέρνηση. Τακτικά τακτικότατα το  καθορίζει η αντιπολίτευση. Και δεν είναι μόνο δουλειά του πρωθυπουργού να υπερασπίζεται το περιρρέον ήθος, είναι και δουλειά των αντιπάλων του. Όταν ο αντιπολιτευόμενος κρατά τον κρουνό που ξερνά λάσπη, είναι άδικο να κατηγορείται ο συμπολιτευόμενος επειδή αμύνεται. Αλλά και λάθος να μην αμυνθεί.  



πηγή:https://www.liberal.gr/world/fon-nter-laien-koini-proseggisi-sta-pistopoiitika-emboliasmou/359264

Ελληνοτουρκικά: Νέα ήττα για την Τουρκία από Αίγυπτο και Ισραήλ - Από παντού χαμένος ο Ερντογάν

 

Του Κώστα Στούπα


Πριν λίγες μέρες το Ισραήλ με την Αίγυπτο υπέγραψαν συμφωνία για τη δημιουργία υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου από το γιγαντιαίο κοίτασμα Λεβιάθαν στους δυο σταθμούς στην Αίγυπτο. Εκεί το φυσικό αέριο θα υγροποιείται και με τη μορφή LNG  θα μεταφέρεται στην Ευρώπη μέσω κυρίως της Ελλάδας.

Για τον σκοπό αυτό ο Υπουργός Ενέργειας της Αιγύπτου Ταρέκ Αλ Μόλλα την περασμένη Κυριακή επισκέφθηκε το Ισραήλ όπου ανακοίνωσε τη συμφωνία από κοινού με τον ισραηλινό ομόλογό του Γιουβάλ Στάινιτς. Αμέσως μετά ο Αιγύπτιος Υπουργός επισκέφθηκε την Παλαιστινιακή αρχή όπου υπέγραψε άλλη συμφωνία για τη χρηματοδότηση της ανάπτυξης του κοιτάσματος που έχει βρεθεί περί τα 30 μίλια ανοιχτά της λωρίδας της Γάζας...

Οι εξελίξεις αυτές αν και πέρασαν στα ψιλά του ελληνικού τύπου έχουν ιδιαίτερη σημασία για την Ελλάδα και τις ισορροπίες στην Ευρώπη και την έκρυθμη κατάσταση που έχει δημιουργήσει στη Ν.Α. Μεσόγειο η επιθετικότητα της Τουρκίας η οποία προσπαθούσε ακριβώς να προλάβει μια τέτοια εξέλιξη.

Η Τουρκία με τις επιθετικές κινήσεις στην περιοχή, πέραν της διεκδίκησης πιθανών κοιτασμάτων υδρογοναθράκων, προσπαθούσε  να εμποδίσει τη μεταφορά από τα κοιτάσματα που έχουν βρεθεί μέσω της Ελλάδας στην Ευρώπη.

Οι τρόποι μεταφοράς μέσω της Ελλάδας ήταν δυο. Ο πρώτος με την υγροποίηση του φυσικού αερίου στην Κύπρο ή την Αίγυπτο και με πλοία η μεταφορά στις μονάδες της Ψυττάλειας ή της Αλεξανδρούπολης όπου θα διοχετεύεται στα δίκτυα αγωγών που συνδέονται με τις βαλκανικές χώρες και την Ιταλία.

Ο δεύτερος αφορούσε την κατασκευή του αγωγού East-Med από την Κύπρο στην Κρήτη και από εκεί στην ηπειρωτική Ελλάδα όπου θα συναντούσε τα υπάρχοντα δίκτυα που ενώνονται με τα δίκτυα των Βαλκανίων και της Ιταλίας.

Η δεύτερη λύση εμφανίζει τεχνικές και οικονομικές δυσκολίες αλλά δεν έχει απορριφθεί. Η υλοποίηση θα εξαρτηθεί από τα κοιτάσματα που ενδέχεται να βρεθούν στην ευρύτερη περιοχή η οποία θα μπορούσε να διασυνδεθεί μέσω Ιορδανίας με τη Σαουδική Αραβία και τα Εμιράτα.

Οι διασυνδέσεις αυτές παρακάμπτουν εντελώς την Τουρκία η οποία φαίνεται να βιάστηκε να παίξει το παιγνίδι ανασύστασης της οθωμανικής επικράτειας πριν τα κοιτάσματα της περιοχής διασυνδεθούν με τις ευρωπαϊκές αγορές με αγωγούς μέσω Τουρκίας που είναι και η οικονομικότερη λύση.

Χαρακτηριστικό δείγμα της ήττας της πολιτικής της Τουρκίας στην περιοχή είναι η συνεργασία της "προστατευόμενης" από την Τουρκία Παλαιστινιακής Αρχής με την Αίγυπτο για την ανάπτυξη των κοιτασμάτων της...

Η Τουρκία φαίνεται να μένει με το κόστος του ασύλου και της συνεργασίας με τα στελέχη της Χαμάς και των παρυφών του Ισλαμικού κράτους στους οποίους έχει προσφέρει άσυλο.

Οι ποσότητες που μπορούν να μεταφερθούν μέσω των εγκαταστάσεων της Ψυττάλειας και της Αλεξανδρούπολης υπερβαίνουν τα 10 εκατ. κυβικά μέτρα τον χρόνο, ποσότητα που είναι διπλάσια από την εγχώρια κατανάλωση φυσικού αερίου.

Χωρητικότητα άλλων 10 εκατ. υπόσχεται ο EastMed αν ποτέ ολοκληρωθεί.  Τα μεγέθη αυτά είναι μικρά σε σχέση με τα 500 εκατ. κυβικά μέτρα που είναι περίπου οι ετήσιες ανάγκες της Ε.Ε. αλλά είναι αρκετά για να απομακρύνουν τις βαλκανικές χώρες από την ενεργειακή εξάρτηση και επιρροή της Ρωσίας αλλά και της Τουρκίας.

Η διεκπεραίωση των υδρογοναθράκων της Κύπρου, του Ισραήλ και της Αιγύπτου μέσω Ελλάδας (αν πετύχει το σχέδιο μπορεί και άλλες χώρες της περιοχής να αναζητήσουν την ίδια  διέξοδο) καθιστά την ασφάλεια της Ελλάδας απαραίτητη προϋπόθεση για τις χώρες αυτές.

Υπό το πρίσμα αυτό οι κοινές στρατιωτικές ασκήσεις όπως και οι συντονισμένες διπλωματικές κινήσεις των χωρών της περιοχής (Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ, Αιγύπτου, Σ. Αραβίας, ΗΑΕ) με τη στήριξη της Γαλλίας και των ΗΠΑ  που έχουν σαν στόχο την Τουρκία αποκτούν ουσιαστικό οικονομικό υπόβαθρο.

Τούτο αυξάνει τον εκνευρισμό και την απόγνωση της Τουρκίας και αυτό την καθιστά επικίνδυνη για κάποια σπασμωδική κίνηση επίδειξη στρατιωτικής ισχύος..



πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3528009/o-paragkonismos-tis-tourkias

Ελληνοτουρκικά: Οι Τούρκοι εγείρουν διεκδικήσεις μέχρι και στη Χαλκιδική! - Για πιο λόγο κάλεσαν τον Έλληνα Πρέσβη στην Άγκυρα για να δώσει εξηγήσεις


 Εγείρουν και θέμα ανέγερσης τζαμιού στη Θεσσαλονίκη

Ενώ ο εκπρόσωπος του κόμματος του Ταγίπ Ερντογάν, Ομέρ Τσελίκ, διατείνεται πως η Ελλάδα δυναμιτίζει την «θετική ατμόσφαιρα των διερευνητικών», η Άγκυρα συνεχίζει απτόητη τις προκλήσεις και τις διεκδικήσεις της, οι οποίες φθάνουν μέχρι και την… Χαλκιδική.  

Έτσι ο Έλληνας Πρέσβης στην Άγκυρα κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις στο τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, το οποίο απαιτεί να σταματήσουν οι εργασίες ανέγερσης γυμνασιακού κτιρίου στο χωριό Σήμαντρα Χαλκιδικής. Κατά τις εργασίες βρέθηκε εκεί νεκροταφείο της οθωμανικής περιόδου.

Και βέβαια η Ελλάδα επιδεικνύει πάντα τον προσήκοντα σεβασμό προς τους νεκρούς, ενώ οι υπηρεσίες της έχουν σημαντική πείρα ως προς την αποκάλυψη και διατήρηση μνημείων. Όμως αυτά δεν έχουν καμία σημασία για τους Τούρκους. Απλώς θέλουν να δημιουργήσουν ζήτημα και να επεκτείνουν τις διεκδικήσεις τους επί των ελληνικών εδαφών. 

Άλλωστε η ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών καθώς απαιτεί δίκην επικυριάρχου «να ταφούν στην περιοχή όπου βρέθηκαν, σύμφωνα με τις θρησκευτικές μας πεποιθήσεις και με τελετή, και να εμφανίζεται ο τόπος ταφής ως μουσουλμανικό νεκροταφείο».

Την ίδια στιγμή, η φιλοκυβερνητική εφημερίδα Sabah εγείρει θέμα ανέγερσης τζαμιού στην Θεσσαλονίκη, λες και λίγα υπάρχουν εκεί όπου ζει αναγνωρισμένη μουσουλμανική μειονότητα. Εδώ όμως αποδεικνύεται το σφάλμα της ελληνικής πλευράς να ανεγείρει τέμενος στην Αθήνα διότι αυτό ακριβώς επικαλείται μεταξύ άλλων η τουρκική εφημερίδα. Κατηγορώντας την Ελλάδα ότι αρνείται τα δικαιώματα μουσουλμάνων, υποστηρίζει: «Η μουσουλμανική κοινότητα της Θεσσαλονίκης ζητεί την ανέγερση τζαμιού στην Θεσσαλονίκη, αφού ήδη η ελληνική Κυβέρνηση χρηματοδότησε την ανέγερση του πρώτου ισλαμικού τεμένους στην Αθήνα».

Να σημειωθεί ότι, πάντα κατά την τουρκική εφημερίδα, το αίτημα για το τζαμί της Θεσσαλονίκης διετύπωσε κάποιο σωματείο ισλαμιστών υπό την επωνυμία «Μορφωτικό Πολιτιστικό Ίδρυμα Μουσουλμάνων Μακεδονίας-Θράκης» το οποίο υποστηρίζει ότι ακολούθησε τις νόμιμες διαδικασίες, οι οποίες διήρκεσαν δύο έτη. Όμως για την Τουρκία, ούτε τα δικαιώματα των μουσουλμάνων (την θρησκευτική ελευθερία των οποίων η Ελλάδα σέβεται απολύτως) έχουν σημασία, ούτε οι «νόμιμες διαδικασίες». Μοναδικός της στόχος είναι η επέκτασις των προκλήσεων και διεκδικήσεών τους εις βάρος της Ελλάδας. Άλλωστε σημαντικός αριθμός πιστών του ισλάμ στην Θεσσαλονίκη δεν υπάρχει. Όσο για τον αναφερθέν «Μορφωτικό Πολιτιστικό Ίδρυμα Μουσουλμάνων», καλόν θα ήταν οι ελληνικές αρχές να διερευνήσουν τα της υποστάσεώς του και κυρίως τις χρηματοδοτήσεις του.

Δεν είναι τυχαίο, ότι ενώ η Άγκυρα υποκινεί τέτοια ζητήματα στο εσωτερικό της Ελλάδας, τα κατευθυνόμενα τουρκικά ΜΜΕ έχουν ευρείες αναφορές στα μέτρα θωράκισης των ελληνοτουρκικών συνόρων στα οποία προχωρεί η χώρα μας.

Το CNN Turk είχε ειδικό «αφιέρωμα» για το θέμα, αναφέροντας μεταξύ άλλων, πως: «Η ελληνική Κυβέρνηση απεφάσισε τώρα να στήσει ένα σύστημα καμερών και ραντάρ εμβέλειας 15 χλμ. Την χρηματοδότηση του συστήματος διασφαλίζει η ΕΕ. Σκοπός της ελληνικής Κυβέρνησης, είναι να παρακολουθεί την τουρκική πλευρά των συνόρων».

Υποστηρίζεται εν συνεχεία ότι τα μέτρα αυτά λαμβάνονται για την αντιμετώπιση προσφυγικού ρεύματος από την Τουρκία προς την Ελλάδα. Και ενώ ενοχλούνται οι Τούρκοι που η Ελλάδα θα επιτηρεί -ως δικαιούται- την μεθοριακή ζώνη, οι ίδιοι αποκαλύπτουν ότι παρακολουθούν την περιοχή πολύ προσεκτικά. Έτσι το CNN Turk είναι σε θέση να γνωρίζει ότι «ολοκληρώθηκαν οι εργασίες για το μπετόν όπου θα στηθούν οι μεταλλικοί στύλοι στους οποίους θα τοποθετηθούν τα 11 ραντάρ και οι κάμερες».

Και όλα αυτά, ενώ συνεχίζεται η μυθολογία περί δήθεν παρενόχλησης του υδρογραφικού Cesme από ελληνικά μαχητικά. Που διανθίζεται από ερωτήσεις του τύπου αν σκοπός των «ελληνικών προκλήσεων» είναι να οδηγηθούμε σε… πόλεμο. Περί των τουρκικών προκλήσεων όμως ουδείς λόγος.




πηγή:https://www.newsbreak.gr/politiki/182157/toyrkoi-egeiroyn-diekdikiseis-chalkidiki/

Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2021

Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού: "Μάχου ὑπέρ Πίστεως και Πατρίδος" - Ἡ ὥρα ἦλθεν, ὦ ἄνδρες Ἕλληνες! - Το πλήρες κείμενο της προκήρυξης του Αλεξάνδρου Υψηλάντη

 




Για την Πίστη και την Πατρίδα

 


Στις 24 Φεβρουαρίου 1821 ο πρίγκηπας Αλέξανδρος Υψηλάντης, από το Ιάσιο της Μολδοβλαχίας, με προκήρυξή του που τιτλοφορείτο "Μάχου Υπέρ Πίστεως και Πατρίδος", έπεμψε στον απανταχού Ελληνισμό κάλεσμα για ξεσηκωμό εναντίον των Τούρκων.  

Το έθνος μας, για μία ακόμη φορά, πάλεψε για την ύπαρξή του και το δικαίωμά του να ζει ελεύθερο στον τόπο του. Ταυτόχρονα αγωνίστηκε για λογαριασμό της ανθρωπότητας εναντίον του σκοταδισμού και της βαρβαρότητας. 

Η προκήρυξη του Αλέξανδρου Υψηλάντη είναι ένα κείμενο υψηλής ιστορικής, πνευματικής αλλά και συναισθηματικής σημασίας. Φλόγισε τις καρδιές των Ελλήνων και έδωσε την απαραίτητη πνοή αισιοδοξίας ότι θα επιτυγχάνετο το ακατόρθωτο. 

Φέτος συμπληρώνονται 200 χρόνια από τον Μεγάλο Ξεσηκωμό αλλά τα μηνύματά του και η ανάγκη της διατήρησης των αρχών και των στόχων αυτού του Αγώνα είναι διαχρονικά. 

Η Ε.Α.Α.Σ. καλεί τα μέλη της αλλά και όλους τους Έλληνες να το διαβάσουν και να το διαδώσουν, ειδικά στις νέες γενιές, που θα κληθούν να υπερασπιστούν και να προστατεύσουν την πατρίδα τα επόμενα χρόνια. 

Το Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων

 

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της προκήρυξης του Αλεξάνδρου Υψηλάντη

«Μάχου ὑπέρ πίστεως και πατρίδος»

Ἡ ὥρα ἦλθεν, ὦ ἄνδρες Ἕλληνες!

Οἱ ἀδελφοί μας καὶ φίλοι εἶναι πανταχοῦ ἕτοιμοι· οἱ Σέρβοι, οἱ Σουλιῶται, καὶ ὅλη ἡ Ἤπειρος ὁπλοφοροῦντες μᾶς περιμένουν· ἂς ἑνωθῶμεν λοιπὸν μὲ ἐνθουσιασμόν! Ἡ Πατρὶς μᾶς προσκαλεῖ!

Ἡ Εὐρώπη προσηλώνουσα τοὺς ὀφθαλμούς της εἰς ἡμᾶς, ἀπορεῖ διὰ τὴν ἀκινησίαν μας· ἂς ἀντηχήσωσι λοιπὸν ὅλα τὰ ὄρη τῆς Ἑλλάδος ἀπὸ τὸν ἦχον τῆς πολεμικῆς μας σάλπιγγος καὶ αἱ κοιλάδες ἀπὸ τὴν τρομερὰν κλαγγὴν τῶν ἁρμάτων μας. Ἡ Εὐρώπη θέλει θαυμάσει τὰς ἀνδραγαθίας μας οἱ δὲ τύραννοι ἡμῶν τρέμοντες καὶ ὠχροὶ θέλουσι φύγῃ ἀπ᾿ ἔμπροσθέν μας.

Οἱ φωτισμένοι λαοὶ τῆς Εὐρώπης ἀσχολοῦνται εἰς τὴν ἀπόλαυσιν τῆς ἰδίας εὐδαιμονίας καὶ πλήρεις εὐγνωμοσύνης διὰ τὰς πρὸς αὐτοὺς τῶν προπατόρων μας εὐεργεσίας, ἐπιθυμοῦσι τὴν ἐλευθερίαν τῆς Ἑλλάδος.

Ἡμεῖς φαινόμενοι ἄξιoι τῆς προπατορικῆς ἀρετῆς καὶ τοῦ παρόντος αἰῶνος εἴμεθα εὐέλπιδες, νὰ ἐπιτύχωμεν τὴν ὑπεράσπισιν αὐτῶν καὶ εἰς βοήθειαν πολλοὶ ἐκ τούτων φιλελεύθεροι θέλουσιν ἔλθῃ, διὰ νὰ συναγωνισθῶσι μὲ ἡμᾶς. Κινηθεῖτε, ὦ φίλοι, καὶ θέλετε ἰδῇ μίαν κραταιὰν δύναμιν νὰ ὑπερασπισθῇ τὰ δίκαιά μας! Θέλετε ἰδῇ καὶ ἐξ αὐτῶν τῶν ἐχθρῶν μας πολλοὺς οἵτινες παρακινούμενοι ἀπὸ τὴν δικαίαν μας αἰτίαν, νὰ στρέψωσι τὰ νῶτα πρὸς τὸν ἐχθρὸν καὶ νὰ ἑνωθῶσι μὲ ἡμᾶς· ἂς παρρησιασθῶσι μὲ εἰλικρινὲς φρόνημα, ἡ Πατρὶς θέλει τοὺς ἐγκολπωθῇ! Ποῖος λοιπὸν ἐμποδίζει τοὺς ἀνδρικούς σας βραχίονας; Ὁ ἄνανδρος ἐχθρός μας εἶναι ἀσθενὴς καὶ ἀδύνατος. Οἱ στρατηγοί μας ἔμπειροι, καὶ ὅλοι οἱ ὁμογενεῖς γέμουσιν ἐνθουσιασμοῦ! Ἑνωθῆτε λοιπόν, οἱ ἀνδρεῖοι καὶ μεγαλόψυχοι Ἕλληνες! Ἂς σχηματισθῶσι φάλαγγες ἐθνικαί, ἂς ἐμφανισθῶσι πατριωτικαὶ λεγεῶνες, καὶ θέλετε ἰδῇ τοὺς παλαιοὺς ἐκείνους κολοσσοὺς τοῦ δεσποτισμοῦ νὰ πέσωσιν ἐξ ἰδίων, ἀπέναντι τῶν θριαμβευτικῶν μας σημαιῶν. Εἰς τὴν φωνὴν τῆς σάλπιγγός μας ὅλα τὰ παράλια τοῦ Ἰoνίoυ καὶ Αἰγαίoυ πελάγους θέλουσιν ἀντηχήσῃ· τὰ ἑλληνικὰ πλοῖα, τὰ ὁποῖα ἐν καιρῷ εἰρήνης ἤξευραν νὰ ἐμπορεύωνται καὶ νὰ πολεμῶσι, θέλουσι σπείρῃ εἰς ὅλους τοὺς λιμένας τοῦ τυράννου με τὸ πῦρ καὶ τὴν μαχαίραν τὴν φρίκην καὶ τὸν θάνατον.

Ποία ἑλληνικὴ ψυχὴ θέλει ἀδιαφορήσῃ εἰς τὴν πρόσκλησιν τῆς Πατρίδος; Εἰς τὴν Ῥώμην ἕνας τοῦ Καίσαρος φίλος σείων τὴν αἱματωμένην χλαμύδα τοῦ τυράννου ἐγείρει τὸν λαόν. Τί θέλετε κάμῃ σεῖς ὦ Ἕλληνες, πρὸς τοὺς ὁποίους ἡ Πατρὶς γυμνὴ δεικνύει μὲν τὰς πληγάς της καὶ μὲ διακεκομμένην φωνὴν ἐπικαλεῖται τὴν βοήθειαν τῶν τέκνων της; Ἡ θεία πρόνοια, ὦ φίλοι συμπατριῶται, εὐσπλαγχνισθεῖσα πλέον τὰς δυστυχίας μας ηὐδόκησεν οὕτω τὰ πράγματα, ὥστε μὲ μικρὸν κόπον θέλομεν ἀπολαύσῃ μὲ τὴν ἐλευθερίαν πᾶσαν εὐδαιμονίαν. Ἂν λοιπὸν ἀπὸ ἀξιόμεμπτον ἀβελτηρίαν ἀδιαφορήσωμεν, ὁ τύραννος γενόμενος ἀγριώτερος θέλει πολλαπλασιάσῃ τὰ δεινά μας, καὶ θέλομεν καταντήσῃ διὰ παντὸς τὸ δυστυχέστερον πάντων τῶν ἐθνῶν.

Στρέψατε τοὺς ὀφθαλμούς σας, ὦ συμπατριῶται! καὶ ἴδετε τὴν ἐλεεινήν μας κατάστασιν· ἴδετε ἐδῶ τοὺς ναοὺς καπατημένους· ἐκεῖ τὰ τέκνα μας ἁρπαζόμενα, διὰ χρῆσιν ἀναιδεστάτην τῆς ἀναιδοῦς φιληδονίας τῶν βαρβάρων τυράννων μας· τοὺς οἴκους μας γεγυμνωμένους· τοὺς ἀγρούς μας λεηλατισμένους καὶ ἡμᾶς αὐτοὺς ἐλεεινὰ ἀνδράποδα.

Εἶναι καιρὸς νὰ ἀποτινάξωμεν τὸν ἀφόρητον τοῦτον ζυγόν, νὰ ἐλευθερώσωμεν τὴν Πατρίδα, νὰ κρημνίσωμεν ἀπὸ τὰ νέφη τὴν ἡμισέληνον, διὰ νὰ ὑψώσωμεν τὸ σημεῖον δι᾿ οὗ πάντοτε νικῶμεν, λέγω τὸν Σταυρόν, καὶ οὕτω νὰ ἐκδικήσωμεν τὴν Πατρίδα, καὶ τὴν ὀρθόδοξον ἡμῶν Πίστιν ἀπὸ τὴν ἀσεβῆ τῶν ἀσεβῶν καὶ ἀφρόνησιν.

Μεταξὺ ἡμῶν εὐγενέστερος εἶναι, ὅς τις ἀνδρειωτέρως ὑπερασπισθῇ τὰ δίκαια τῆς Πατρίδος καὶ ὠφελιμωτέρως τὴν δουλεύσει. Τὸ ἔθνος συναθροιζόμενον θέλει ἐκλέξῃ τοὺς δημογέροντάς του, καὶ εἰς τὴν ὕψιστον ταύτην βουλὴν θέλουσιν ὑπέκει ὅλαι μας αἱ πράξεις.

Ἂς κινηθῶμεν λοιπὸν μὲ ἓν κοινὸν φρόνημα, οἱ πλούσιοι ἂς καταβάλωσιν μέρος τῆς ἰδίας περιουσίας, οἱ ἱερoὶ ποιμένες ἂς ἐμψυχώσωσι τὸν λαὸν μὲ τὸ ἴδιόν των παράδειγμα, καὶ οἱ πεπαιδευμένοι ἂς συμβουλεύσωσιν τὰ ὠφέλιμα. Οἱ δὲ ἐν ξέναις αὐλαῖς ὑπουργοῦντες στρατιωτικοὶ καὶ πολιτικοὶ ὁμογενεῖς, ἀποδίδοντες τὰς εὐχαριστίας εἰς ἣν ἕκαστος ὑπουργεῖ δύναμιν, ἂς ὁρμήσωσιν ὅλοι εἰς τὸ ἀνοιγόμενον ἤδη μέγα καὶ λαμπρὸν στάδιον, καὶ ἂς συνεισφέρωσιν εἰς τὴν πατρίδα τὸν χρεωστούμενον φόρον, καὶ ὡς γενναῖoι ἂς ἐνοπλισθῶμεν ὅλοι ἄνευ ἀναβολῆς καιροῦ μὲ τὸ ἀκαταμάχητον ὅπλον τῆς ἀνδρείας καὶ ὑπόσχομαι ἐντὸς ὀλίγου τὴν νίκην καὶ μετ᾿ αὐτὴν πᾶν ἀγαθόν. Πoῖoι μισθωτοὶ καὶ χαῦνοι δοῦλοι τολμοῦν νὰ ἀντιπαραταχθώσιν ἀπέναντι λαοῦ, πολεμοῦντος ὑπὲρ τῆς ἰδίας ἀνεξαρτησίας; Μάρτυρες οἱ ἡρωικοὶ ἀγῶνες τῶν προπατόρων μας· Μάρτυς ἡ Ἱσπανία, ἥτις πρώτη καὶ μόνη κατετρόπωσεν τὰς ἀηττήτους φάλαγγας ἑνὸς τυράννου.

Μὲ τὴν ἕνωσιν, ὦ συμπολίται, μὲ τὸ πρὸς τὴν ἱερὰν θρησκείαν σέβας, μὲ τὴν πρὸς τοὺς νόμους καὶ τοὺς στρατηγοὺς ὑποταγήν, μὲ τὴν εὐτολμίαν καὶ σταθηρότητα, ἡ νίκη μας εἶναι βεβαῖα καὶ ἀναπόφευκτος· αὐτὴ θέλει στεφανώσῃ μὲ δάφνας ἀειθαλεῖς τους ἡρωικοὺς ἀγώνας μας· αὐτὴ μὲ χαρακτῆρας ἀνεξαλείπτους θέλει χαράξῃ τὰ ὀνόματα ἡμῶν εἰς τὸν ναὸν τῆς ἀθανασίας, διὰ τὸ παράδειγμα τῶν ἐπερχομένων γενεῶν. Ἡ Πατρὶς θέλει ἀνταμείψῃ τὰ εὐπειθῆ καὶ γνήσιά της τέκνα μὲ τὰ βραβεῖα τῆς δόξης καὶ τιμῆς· τὰ δὲ ἀπειθῆ καὶ κωφεύοντα εἰς τὴν τωρινήν της πρόσκλησιν, θέλει ἀποκηρύξῃ ὡς νόθα καὶ ἀσιανὰ σπέρματα, καὶ θέλει παραδώσῃ τὰ ὀνόματά των, ὡς ἄλλων προδοτῶν, εἰς τὸν ἀναθεματισμὸν καὶ κατάραν τῶν μεταγενεστέρων.

Ἂς καλέσωμεν λοιπὸν ἐκ νέου, ὦ ἀνδρεῖοι, καὶ μεγαλόψυχοι Ἕλληνες, τὴν ἐλευθερίαν εἰς τὴν κλασικὴν γῆν τῆς Ἑλλάδος. Ἂς συγκροτήσωμεν μάχην μεταξὺ τοῦ Μαραθῶνος καὶ τῶν Θερμοπυλῶν. Ἂς πολεμήσωμεν εἰς τοὺς τάφους τῶν Πατέρων μας, οἱ ὁποῖοι διὰ νὰ μᾶς ἀφήσωσιν ἐλευθέρους ἐπολέμησαν καὶ ἐπέθανον ἐκεῖ. Τὸ αἷμα τῶν τυράννων εἶναι δεκτὸν εἰς τὴν σκιὰν τοῦ Ἐπαμινώνδου Θηβαίου, καὶ τοῦ Ἀθηναίου Θρασυβούλου, οἵτινες κατετρόπωσαν τοὺς τριάκοντα τυράννους· εἰς ἐκείνας τοῦ Ἁρμοδίου καὶ Ἀριστογείτονος, οἱ oπoίoι συνέτριψαν τὸν Πεισιστρατικὸν ζυγόν· εἰς ἐκείνην τοῦ Τιμολέοντος ὅς τις ἀπεκατέστησε τὴν ἐλευθερίαν εἰς τὴν Κόρινθον καὶ τὰς Συρακούσας, μάλιστα εἰς ἐκείνας τοῦ Μιλτιάδου καὶ Θεμιστοκλέους τοῦ Λεωνίδου καὶ τῶν Τριακοσίων, οἵτινες κατέκοψαν τοσάκις τοὺς ἀναριθμήτους στρατοὺς τῶν βαρβάρων Περσῶν, τῶν ὁποίων τοὺς βαρβαρωτέρους καὶ ἀνανδροτέρους ἀπογόνους πρόκειται εἰς ἡμᾶς σήμερον μὲ πολλὰ μικρὸν κόπον νὰ ἐξαφανίσωμεν ἐξ ὁλοκλήρου.

Εἰς τὰ ὅπλα λοιπόν, φίλοι, ἡ Πατρὶς μᾶς προσκαλεῖ!

 

Ἀλέξανδρος Ὑψηλάντης

Τῇ 24ῃ τοῦ Φεβρουαρίου 1821

Εἰς τὸ γενικὸν στρατόπεδον τοῦ Ἰασίου

Συντάξεις : Υπολογίστε μόνοι σας, εύκολα και με ακρίβεια, τη ΝΕΑ ΣΑΣ σύνταξη, με το ειδικό ηλεκτρονικό "εργαλείο" - Τι πρέπει να προσέξουν όσοι ανήκουν στα ειδικά μισθολόγια

 


Υψηλότερες συντάξεις για όσους έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης φέρνουν οι αλλαγές στα ποσοστά αναπλήρωσης που θεσμοθετεί το νέο ασφαλιστικό.

Η αύξηση είναι αναλογικά μεγαλύτερη όσο αυξάνονται τα έτη ασφάλισης μέχρι τα 40 χρόνια, αλλά από εκεί και πέρα το ποσοστό μειώνεται, ενώ πέρα από κάποια χρόνια βλέπουμε και μείωση.

Αυτό συμβαίνει διότι με το νέο νόμο το ποσοστό αναπλήρωσης για κάθε έτος μετά τα 40 μειώνεται και από 2% που ήταν για κάθε χρόνο, γίνεται 0,50%. Επομένως, το ποσοστό αναπλήρωσης αυξάνεται όσο περισσότερα χρόνια ασφάλισης έχει κάποιος, αλλά από ένα σημείο και πέρα μειώνεται.

Το ποσοστό αναπλήρωσης είναι εκείνο με το οποίο υπολογίζεται το ύψος της ανταποδοτικής σύνταξης, πάνω στις ασφαλιστέες αποδοχές, ήτοι το μέσο όρο των αποδοχών που είχε ο ασφαλισμένος στη διάρκεια του ασφαλιστικού του βίου (στην πράξη μετά το 2002, οπότε υπάρχουν στοιχεία).

Έτσι, εάν για παράδειγμα ένας ασφαλισμένος είχε συντάξιμες αποδοχές 700 ευρώ, και 35 χρόνια ασφάλισης, με το παλιό σύστημα έχει σύνταξη 621 ευρώ, ενώ με το νέο θα πάρει σύνταξη 645 ευρώ.

Εάν ο ίδιος ασφαλισμένος έχει 40 χρόνια ασφάλισης, η παλιά σύνταξη είναι 684 ευρώ, ενώ η καινούρια 734 ευρώ.

Εάν τώρα με τα 700 ευρώ συντάξιμων αποδοχών ο ασφαλισμένος έχει 46 χρόνια, με το παλιό σύστημα έχει σύνταξη 768 ευρώ, ενώ με το καινούριο θα πάρει 755, δηλαδή θα έχει μείωση.

Αντίστοιχα, για έναν ασφαλισμένο με συντάξιμες αποδοχές 1.500 ευρώ, και 35 χρόνια η παλιά σύνταξη είναι 891 ευρώ και η καινούρια αυξάνεται στα 944 ευρώ.

Για τον ίδιο ασφαλισμένο, εάν έχει 40 χρόνια η σύνταξη αυξάνεται από τα 1.026 ευρώ στα 1.134.

Όμως εάν έχει 46 χρόνια ασφάλισης, τότε η σύνταξη μειώνεται από τα 1.206 ευρώ, στα 1.197 ευρώ με το νέο σύστημα.

Μπορείτε να υπολογίσετε ακριβώς το ύψος της δικής σας σύνταξης εισάγοντας τα δικά σας δεδομένα στο παρακάτω ηλεκτρονικό «εργαλείο»:

 Σημείωση Blogger: Στο ερώτημα "ποια είναι η ηλικία σας;" όσοι ανήκουν στην κατηγορία των Ενόπλων Δυνάμεων και Ενστόλων, θα πρέπει να  γράψουν ηλικία από 67 χρόνων και πάνω και αυτό γιατί το ηλεκτρονικό "εργαλείο" δεν αναγνωρίζει το όριο ηλικίας της παραπάνω κατηγορίας



πηγή:https://www.money-money.gr/news/neo-asfalistiko-ypologiste-akribws-th-dikh-sas-syntaxh



Η τυραννία της μεταμέλειας και το μεγάλο πρόβλημα των λαών της Ευρώπης - Σύνορα ανοιχτά ή κλειστά; - Τι βασικό και θεμελιώδες ξεχνούν οι Ευρωπαίοι;


 

Υπάρχουν δυο κατηγορίες ανθρώπων στην Ελλάδα και τις Δυτικές χώρες.

Υπάρχουν αυτοί που πιστεύουν πως τα σύνορα πρέπει να είναι ανοιχτά ή σχεδόν ανοιχτά για όλους και ειδικά για τους πρόσφυγες.

Υπάρχουν και αυτοί που πιστεύουν πως τα σύνορα πρέπει να είναι ερμητικά κλειστά για όλους.

Αμφότεροι κάνουν λάθος...

Μια χώρα δεν μπορεί να δεχτεί πάνω από έναν αριθμό ξένων χωρίς να υπάρξει κοινωνική και οικονομική αναταραχή. Όπως υπάρχουν δικαιώματα και ηθικές υποχρεώσεις για τους ανέστιους έτσι υπάρχουν και δικαιώματα για τους κατοίκους μιας χώρας ή μιας περιοχής να ζουν όπως αυτοί έχουν επιλέξει.

Κατά συνέπεια κάθε χώρα και κοινωνία δικαιούται να ασκεί πολιτικές που αποτρέπουν τις ανεξέλεγκτες εισροές. 

Από την άλλη πλευρά οι χώρες μέλη μιας διεθνούς κοινότητας εκτός από δικαιώματα έχουν και υποχρεώσεις. Δεν μπορούν να συμπεριφέρονται βάναυσα σε όσους έστω και παράνομα διασχίζουν τα σύνορα όταν αυτό δεν συνιστά οργανωμένη εισβολή που αποσκοπεί στην αποσταθεροποίηση και κατοχή, όπως επιχειρήθηκε πριν ένα χρόνο στον Έβρο. 

Το πρόβλημα των μεταναστευτικών ροών στη Δύση αποκτά άλλη διάσταση αν προστεθεί η παράμετρος πως οι μετανάστες και πρόσφυγες είναι φορείς άλλων πολιτισμικών αξιών και απαιτούν να ζήσουν με αυτές στις χώρες που τους φιλοξενούν αλλοιώνοντας τον τοπικό τρόπο ζωής.

Οι τριβές αυτού του είδους μας οδηγούν σε έναν πόλεμο μεταξύ των πολιτισμών.

Το πρόβλημα αυτό γίνεται περισσότερο περίπλοκο καθώς κάθε μια από τις πλευρές το βλέπει μέσα από τις ιδεολογικές και πολιτικές της παρωπίδες.

Έτσι η αριστερά στη Δύση ελλείψει εξαθλιωμένης εργατικής τάξης που θα αποτελέσει το υποκείμενο μιας μαρξιστικής επανάστασης, προσπαθεί να την υποκαταστήσει με εξαθλιωμένους μετανάστες από καθυστερημένους πολιτισμούς που εξευτελίζουν και βασανίζουν τις γυναίκες.

Από την άλλη πλευρά η άκρα δεξιά πιστεύει πως στην αντιπαράθεση με όσα συνεπάγεται η ισλαμική εισβολή η απάντηση είναι κάτι που θα μοιάζει με τις χριστιανικές σταυροφορίες.

Τουτέστιν, εντοπίζουν τη λύση σε κάποιου είδους θρησκευτικό πόλεμο  μέσω του οποίου θα εξαλείψουμε το μουσουλμανικό "φονταμενταλισμό", υποκαθιστώντας τον με κάποιο είδος Χριστιανικού "φονταμενταλισμού" όπως συνέβαινε στον μεσαίωνα...

Η γραμμή πλεύσης στο δύσκολο αυτό πρόβλημα που θα διογκωθεί τις επόμενες δεκαετίες βρίσκεται κάπου στη μέση. Υπεράσπιση της συνοχής και των αξιών των δυτικών κοινωνιών χωρίς φυλετικούς ή θρησκευτικούς αποκλεισμούς. Ο καθένας μπορεί να προσεύχεται όπου θέλει αρκεί να τηρεί τους νόμους και κυρίως να  ζει και να μεγαλώνει τα παιδιά του σύμφωνα με τις αξίες της κοινωνίας που το φιλοξενεί.

Η ευρωπαϊκή ήπειρος, τουλάχιστον η δυτική, ζει μες στο μαρτύριο της μεταμέλειας. Αναμασά τα παλιά της εγκλήματα: τους πολέμους, τους θρησκευτικούς διωγμούς, τη δουλεία, την αποικιοκρατία, τον φασισμό, τον κομουνισμό.

Αυτή είναι η θέση του Πασκάλ Μπρυκνέρ για τον οποίο ετούτη η μεταμέλεια είναι μονής κατεύθυνσης, δεν την απαιτούμε από άλλους πολιτισμούς, από άλλα καθεστώτα, τα οποία "τυλίγονται μες στην αγνότητά τους για να μπορούν να μας κατηγορούν ακόμα καλύτερα". Γιατί η Ευρώπη εγκατέλειψε το κριτικό πνεύμα, που αποτελεί το σήμα κατατεθέν της από την εποχή του Διαφωτισμού, για να βυθιστεί στον μαζοχισμό;

Ποιες είναι οι επιπτώσεις αυτής της "Τυραννίας της μεταμέλειας"; 

Γιατί οι Ευρωπαίοι έχουν την τάση να ξεχνούν πως ναι μεν γέννησαν τέρατα, αλλά ταυτόχρονα γέννησαν και θεωρίες και μεθόδους που επιτρέπουν την κατανίκηση αυτών των τεράτων; 

Γιατί ξεχνούν πως η Ευρώπη, και μόνο αυτή, αγωνίστηκε να ξεπεράσει τη βαρβαρότητα της;





πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3527718/o-polemos-ton-politismon

Ο πόλεμος των πολιτισμών...

 



Πρόσφατα στα μέσα ενημέρωσης της αριστεράς κυκλοφόρησε ένα άρθρο που αναφέρεται στην έκθεση μιας ΜΚΟ με την ονομασία Syria Justice and Accountability Center (SJAC) η οποία κατηγορεί την Ελλάδα και την Ε.Ε. για τη διάπραξη εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας.

Οι καταγγελίες αφορούν περιπτώσεις κακομεταχείρισης και κακοποίησης  προσφύγων στα ελληνικά σύνορα, αλλά και εντός των γεμάτων κέντρων κράτησης.

Στην έκθεση γίνεται αναφορά σε  περιστατικά με φρουρούς να χρησιμοποιούν δακρυγόνα για να διαλύσουν διαμαρτυρίες προσφύγων και για κάκιστες συνθήκες υγιεινής στις δομές.

Ο Μοχάμεντ αλ Αμπντάλα, επικεφαλής της οργάνωσης, αναφέρει, σύμφωνα  με το Associated Press, ότι αυτή είναι η πρώτη νομική υπόθεση κατά της Ε.Ε. για την κακομεταχείριση προσφύγων...

"Εάν προχωρήσει αυτή η υπόθεση θα στείλει ένα σαφές μήνυμα ότι ναι έχετε καλές πολιτικές σε ορισμένες χώρες και σε άλλες όχι, όμως είστε υπόλογοι στο Διεθνές Δίκαιο και τις συνθήκες που προστατεύουν τους πρόσφυγες, όχι μόνο στις εσωτερικές κρατικές νομοθεσίες" υπογραμμίζει ο Αμπντάλα.

Βλέπε: ΜΚΟ προσφεύγει στη Χάγη κατά της Ελλάδας για τις παράνομες επαναπροωθήσεις

Μια ΜΚΟ δεν είναι παρά μια από τις εκατοντάδες ΜΚΟ και μπορεί να πιστεύει και να ισχυρίζεται ό,τι θέλει.  Υπάρχουν χιλιάδες παρόμοιες καταγγελίες και οι εισαγγελείς του Διεθνούς Δικαστηρίου τις εξετάζουν και πράττουν κατά το δοκούν...

Οι κατηγορίες συνήθως είναι υπερβολικές... Κανένας δεν αμφισβητεί τις συνθήκες που επικρατούν σε κέντρα κράτησης ή τις συνοριακές διαβάσεις αλλά οι συνθήκες αυτές συνήθως αποδίδονται στην αδυναμία του κράτους που τις φιλοξενεί να ανταπεξέλθει σε ανάγκες που συνήθως είναι ανυπέρβλητες...

Τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας συνήθως στοιχειοθετούνται όταν υπάρχει πρόθεση και όχι όταν αφορούν τις προσπάθειες των κοινωνιών να προφυλαχτούν από ανεξέλεγκτες εισροές μεταναστών που παριστάνουν τους πρόσφυγες μεταξύ και κάποιων πραγματικών προσφύγων.

Το πρόβλημα των μεταναστευτικών ροών προς τη Δύση βρίσκεται στα πρώτα στάδια και οφείλεται κυρίως στα φαινόμενα ραγδαίας αύξησης του πληθυσμού στις περιοχές από τις οποίες πηγάζει σε συνάρτηση και με την οικονομική ανέχεια που τις μαστίζει.

Το ίδιο ισχύει και για τις προσφυγικές ροές οι οποίες θα βαίνουν αυξανόμενες καθώς η γεωπολιτική ρευστότητα στην ευρύτερη περιοχή θα αυξάνει τις εμφύλιες συρράξεις και τις πολεμικές αντιπαραθέσεις.

Η Δύση όμως παρά τις όποιες ενοχές της για την αποικιοκρατία που έχει τελειώσει εδώ και δεκαετίες έχει δικαίωμα να προστατέψει τους πληθυσμούς, τις οικονομίες και τις αξίες της.

Αν σε κάτι έχουν δίκιο οι Γερμανοί είναι η εξασφάλιση της σταθερότητας και ακεραιότητας της Τουρκίας των 80 εκατ. διότι οι αναταράξεις στο εσωτερικό της θα μπορούσαν να πολλαπλασιάσουν τις ροές προς την Ευρώπη.

Μια πιθανή αποσταθεροποίηση της διχασμένης Τουρκίας θα πολλαπλασίαζε τα προβλήματα και για την Ελλάδα και την Ευρώπη. Γι’ αυτό ας προσέχουμε τι ευχόμαστε




πηγή:https://www.capital.gr/o-kostas-stoupas-grafei/3527718/o-polemos-ton-politismon