Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2021

Συντάξεις: Τα τέσσερα πακέτα αναδρομικών που θα πληρωθούν έως το τέλος Μαΐου


 

Ποσά έως 13.824 ευρώ αναμένεται να καταβληθούν σε τέσσερεις κατηγορίες συνταξιούχων μέσα στο δίμηνο Απριλίου - Μαΐου με βάση το νέο χρονοδιάγραμμα του υπουργείου Εργασίας

Πρόκειται για τα τέσσερα πακέτα αναδρομικών τα οποία σχεδιάζεται να καταβληθούν στο διάστημα αυτό, προκαλώντας πάντως τις έντονες αντιδράσεις από τους φορείς των συνταξιούχων λόγω της μεγάλης καθυστέρησης που έχει σημειωθεί με τις συνεχείς αναβολές στην πληρωμή τους από το υπουργείο Εργασίας.

Το ποσό των 13.824 ευρώ αφορά όσους έχουν υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης που εκκρεμεί εδώ και τρία χρόνια, ενώ έως 4.788 ευρώ είναι τα αναδρομικά που θα λάβουν οι συνταξιούχοι με περισσότερα από 30 χρόνια ασφάλισης λόγω των αυξημένων ποσοστών αναπλήρωσης που προβλέπει ο νέος ασφαλιστικός νόμος. Ειδικότερα τα τέσσερα πακέτα είναι τα ακόλουθα:

1. Συνταξιούχοι με πάνω από 30 συντάξιμα έτη:

Πληροφορίες αναφέρουν για τους δικαιούχους συνταξιούχους άνω των 30 συντάξιμων ετών ότι πρώτα θα καταβληθούν οι αυξήσεις και στη συνέχεια τα αναδρομικά (για το διάστημα από τον Οκτώβριο του 2019).

Ακόμη ένα σενάριο που εξετάζεται είναι να καταβληθούν πρώτα οι αυξήσεις και τα αναδρομικά για τους νέους συνταξιούχους, δηλαδή για όσους αποχώρησαν μετά την εφαρμογή του νόμου Κατρούγκαλου, και στη συνέχεια για τους παλιούς.

Όπως έγραψαν «ΤΑ ΝΕΑ», τα αναδρομικά σχεδιάζεται να πληρωθούν στον επόμενο μήνα από αυτόν που θα δοθεί η αύξηση, δηλαδή θα γίνει σε διαφορετικό χρόνο η καταβολή της αύξησης και θα ακολουθήσει η καταβολή των αναδρομικών. Αυτό σημαίνει ότι αν οι αυξήσεις δοθούν με τις συντάξεις Απριλίου τότε τα αναδρομικά θα καταβληθούν με τις συντάξεις Μαΐου.

2. Αναδρομικά κληρονόμων:

Οσον αφορά τα αναδρομικά των κληρονόμων οι δύο επόμενες φάσεις που ακολουθούν προβλέπουν ότι:

  • α. Στις 10 Μαρτίου 2021 θα πληρωθούν οι κληρονόμοι που θα υποβάλουν οριστικά τα απαιτούμενα έγγραφα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα έως τις 28 Φεβρουαρίου 2021. Η προθεσμία της 28ης Φεβρουαρίου είναι ενδεικτική και η ηλεκτρονική υπηρεσία θα παραμείνει ανοικτή για την υποβολή δικαιολογητικών και μετά την ημερομηνία αυτή εφόσον καθυστερήσει η έκδοση των αναγκαίων πιστοποιητικών.
  • β. Στις 12 Απριλίου 2021 θα καταβληθούν τα αναδρομικά σε όσους έχουν κληρονομικό δικαίωμα από διαθήκη.

3. Εργαζόμενοι συνταξιούχοι:

Αναδρομικά έως και ενός έτους και αύξηση 75% στη μηνιαία σύνταξή τους θα λάβουν, με σημαντική καθυστέρηση (τον Απρίλιο ή τον Μάιο), οι κατηγορίες συνταξιούχων που εργάζονται. Και αυτό γιατί θα μειωθεί το «πέναλτι» στο 30% αναδρομικά από τη σύνταξη Μαρτίου 2020, όταν τέθηκε σε ισχύ με βάση τον νέο ασφαλιστικό νόμο Βρούτση (Ν. 4670/2020).

Κερδισμένοι από το νέο μέτρο είναι περίπου 25.000-30.000 συνταξιούχοι που ξεκίνησαν να εργάζονται μετά τις 13 Μαΐου 2016 ή συνταξιοδοτήθηκαν μετά την ίδια ημερομηνία και συνεχίζουν εργαζόμενοι. Το συνταξιοδοτικό τους εισόδημα από κύριες και επικουρικές καταβάλλεται μειωμένο κατά 60%. Από τον Μάρτιο του 2020 θα έπρεπε να καταβάλλεται μειωμένο κατά 30% (αντί 60% που όριζε ο νόμος Κατρούγκαλου), ωστόσο το νέο «πέναλτι» δεν έχει ακόμη εφαρμοστεί.

4. Προκαταβολή σύνταξης:

Τον Απρίλιο ξεκινά η προκαταβολή σύνταξης στους εν αναμονή συνταξιούχους (κύριας σύνταξης).

Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα έχει ψηφιστεί η τροπολογία που κατατέθηκε χθες στη Βουλή από το υπουργείο Εργασίας, ενώ τον Μάρτιο θα ξεκινήσει η υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερομένους.

Το έναντι ποσό θα δοθεί στους δικαιούχους από την πρώτη ημέρα του επόμενου μήνα υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης έως και τη στιγμή που θα εκδοθεί η απόφαση προσωρινής ή οριστικής συνταξιοδότησης. Ωστόσο για τις αιτήσεις που εκκρεμούν εδώ και τρία-τέσσερα χρόνια, εκτός από τη σύνταξη θα δοθούν και αναδρομικά στους δικαιούχους, ίσα με το ποσό της προκαταβολής σύνταξης (έως 384 ευρώ) επί τους μήνες που μεσολαβούν από την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησης.

Η προκαταβολή σύνταξης θα εφαρμοστεί τόσο για τις νέες αιτήσεις όσο και για τις παλαιότερες, με προτεραιότητα 70.000 περιπτώσεις για τις οποίες δεν έχει εκδοθεί καθόλου σύνταξη εδώ και μήνες, εκ των οποίων περίπου 15.000 εκκρεμούν από το 2018.

Έτσι, για τους 15.000 εν αναμονή συνταξιούχους με αιτήσεις πριν από το 2018, τα αναδρομικά θα φτάνουν έως και τα 13.824 ευρώ.

Ο τρόπος υποβολής της αίτησης θα είναι απλός, καθώς οι ασφαλισμένοι θα συμπληρώνουν ηλεκτρονικά στην πλατφόρμα του e-ΕΦΚΑ τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ τους, ώστε να μπουν πρώτοι στις πληρωμές της προκαταβολής σύνταξης έως 384 ευρώ, με τα ανάλογα αναδρομικά.




πηγή:https://www.cnn.gr/oikonomia/story/255302/syntaxeis-ta-tessera-paketa-anadromikon-poy-tha-plirothoyn-eos-to-telos-maioy

Μάτι - Λιγνάδης: - Οι Υπουργοί δικαστές - Η διάκριση των εξουσιών - H ποιότητα της πολιτικής αντιπαράθεσης


 


H ποιότητα της πολιτικής αντιπαράθεσης είναι καθοριστική για τη λειτουργία της δημοκρατίας

Σπύρος Βλέτσας

Κανείς υπουργός δεν επιτρέπεται να προκαταλαμβάνει δικαστικές αποφάσεις (όπως στις υποθέσεις Μάτι και Λιγνάδης) διαφορετικά καταργείται η διάκριση των εξουσιών.


Μέσα σε λίγα εικοσιτετράωρα δύο υπουργοί της κυβέρνησης δίκασαν και καταδίκασαν. Ο πρώτος είναι ο υπουργός Προστασίας του πολίτη  Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Σε δηλώσεις του μετά την πρόσφατη κακοκαιρία, απαντώντας στην κριτική  των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, είπε ότι για να ασκούν τέτοια κριτική, «μάλλον δεν κατάλαβαν τι έκαναν στο Μάτι, όπου έκαψαν 100 ανθρώπους».


Για την υπόθεση της πυρκαγιάς στο Μάτι βρίσκεται σε εξέλιξη δικαστική έρευνα και έχουν ασκηθεί διώξεις. Οι κατηγορούμενοι είναι συγκεκριμένα πρόσωπα -και όχι συνολικά ο ΣΥΡΙΖΑ- και κατηγορούνται για παραλήψεις, όχι για το «κάψιμο ανθρώπων», φράση που υπονοεί πρόθεση.

Την απαράδεκτη δήλωση Χρυσοχοΐδη έσπευσε να μιμηθεί η υπουργός πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, μιλώντας για τον πρώην καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Δημήτρη Λιγνάδη. Ο Λιγνάδης κατηγορείται για απεχθή εγκλήματα. Μόνο και μόνο να αναλογιστεί κανείς το μέγεθος και τον χαρακτήρα τους, ανατριχιάζει. Η υπόθεση αυτή, καθώς έρχονται στη δημοσιότητα λεπτομέρειες, προκαλεί στους πολίτες έντονο σοκ και αποτροπιασμό.


Η Υπουργός, όμως, δεν είναι ένας απλός πολίτης. Δεν βρίσκεται στη θέση της να εκφράζει τα συναισθήματά της. Έχει θεσμικό ρόλο και το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να διευκολύνει τις κρατικές αρχές που είναι αρμόδιες για να διαχειριστούν αυτή την υπόθεση. Υπάρχουν εισαγγελείς, ανακριτές και δικαστές και δεν χρειάζεται η υπουργός να τους υποκαθιστά και να βγάζει δικαστικές αποφάσεις.


Η υπουργός δεν ξεκίνησε ένα πρωί και είπε να δικάσει τον Λιγνάδη. Το έκανε για να απαντήσει στις πιέσεις της αντιπολίτευσης που την κατηγορεί ότι γνώριζε τις πράξεις, για τις οποίες κατηγορείται ο Λιγνάδης, όταν προχώρησε στον διορισμό του. Εδώ το βάρος της απόδειξης το έχει η αντιπολίτευση. Όταν ισχυρίζεται ότι η υπουργός γνώριζε, οφείλει να θέσει στην κρίση των πολιτών και τα στοιχεία εκείνα που αποδεικνύουν τον ισχυρισμό της.


Αν όλα τα παραπάνω σας φαίνονται λεπτομέρειες, μπροστά στα όσα φοβερά αποκαλύπτονται, έχω να πω ότι διάκριση των εξουσιών είναι θεμελιώδης κατάκτηση από την εποχή του διαφωτισμού, δεν είναι μια περιττή πολυτέλεια που τη χρησιμοποιούμε όταν μας βολεύει και την πετάμε όταν δεν μας είναι χρήσιμη. Η δε ποιότητα της πολιτικής αντιπαράθεσης είναι καθοριστική για τη λειτουργία της δημοκρατίας.


Οι κατηγορούμενοι, μέχρι την ενδεχόμενη καταδίκη τους, έχουν το τεκμήριο της αθωότητας. Το τεκμήριο αυτό είναι υποχρεωμένα να σέβονται τα μέλη της εκτελεστικής εξουσίας, γιατί διαφορετικά καταργείται η διάκριση των εξουσιών. Κανείς υπουργός δεν επιτρέπεται να προκαταλαμβάνει δικαστικές αποφάσεις.


Καθένας από μας μπορεί να έχει μια άποψη για τις πολιτικές ευθύνες για μεγάλες καταστροφές, όπως και μια εντύπωση για τις ποινικές υποθέσεις που σχετίζονται με αυτές. Η εντύπωση αυτή μπορεί να αλλάξει όταν έρθουν στο φως νεότερα στοιχεία. Θα πρέπει όμως να γνωρίζουμε ότι άλλο η παροδική μας εντύπωση και άλλο η δικαστική απόφαση που στηρίζεται σε λεπτομερή αξιολόγηση του αποδεικτικού υλικού, της εξέτασης των μαρτύρων, των αγορεύσεων των παραγόντων της δίκης. Τέλος αξιολογείται και η απολογία των κατηγορουμένων. Η δικαστική απόφαση μπορεί να αναθεωρηθεί από ανώτερο δικαστήριο.




«Πηγή: https://www.athensvoice.gr/politics/703027_mati-lignadis-oi-ypoyrgoi-dikastes»




Υγειονομική αμάθεια - Δικαιούνται να μιλούν όλοι οι επιστήμονες; - Η αμάθεια δεν είναι απλά απουσία γνώσης, είναι ..... - - Η έντεχνα συρρέουσα πληροφόρηση που υποκινείται από πολιτικά συμφέροντα!


 Γιώργος Παππάς

Την επιστήμη πάντα την είχαμε από μακριά ως κοινωνία. Τη θαυμάζαμε χωρίς να επιθυμούμε ιδιαίτερα να την κατανοήσουμε — μας αρκούσε απλά να δρέπουμε τους εδώδιμους καρπούς των επιτυχιών της (το νέο κινητό, οι διαδικτυακές πλατφόρμες, η τεχνολογία ακόμη και της παρασκευής καφέ), ενώ ταυτόχρονα θεωρούσαμε ως δεδομένες μείζονες αθόρυβες προόδους σχετιζόμενες με το (ευ) ζην μας. (Έχουμε κατανοήσει πώς σταδιακά εκμηδενίζουμε τον φοβερό και τρομερό μηνιγγιτιδόκοκκο με εμβόλια, για παράδειγμα;) Μα και με τους λειτουργούς της επιστήμης, η σχέση μας ήταν πάντα εξ αποστάσεως, συνήθως τοποθετημένη σε ποικίλες θέσεις αξιακών κοινωνικών χρηματιστηρίων: «Να γίνει γιατρός το παιδί», κι ας βάζουν τα θεμέλια της εξέλιξης οι βιολόγοι, «Να πιάσει μια θέση στο δημόσιο ο απόφοιτος του φυσικομαθηματικού», πώς αλλιώς άλλωστε, που η εφαρμοσμένη έρευνα εκτός δημοσίων χώρων παραμένει αθεράπευτα νηπιακή.

Και μετά ήρθε η πανδημία.

Και έγινε η μετάλλαξη ενός ιού θέμα συζήτησης σε πραγματικά και διαδικτυακά καφενεία, και έγιναν περιζήτητοι οι επιστήμονες στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, και απέκτησαν λόγο πολλοί, άγνωστοι έως τότε. Κι αν στην αρχή η έννοια του επιστήμονα περιβλήθηκε με σεβασμό και δέος, σύντομα διευρύνθηκε η ίδια η έννοια, και, όπως καθετί στον δημόσιο βίο, αποτέλεσε πεδίο αντιπαράθεσης: 

Δικαιούνται να μιλούν οι επιστήμονες την ώρα της πανδημίας; 

Δικαιούνται να μιλούν όλοι οι επιστήμονες; 

Και πώς κρίνουμε ποιοι δικαιούνται; 

Είναι η επιστημονική προϋπηρεσία στο αντικείμενο που μετράει; 

η επιστημονική επιδραστικότητα; 

το όνομα του ακαδημαϊκού ιδρύματος του ερευνητή; 

η συχνότητα της παρουσίας του στον δημόσιο λόγο; 

η κοινωνική φήμη που μπορεί να έχει διαμορφωθεί από το ίδιο του το έργο ή τις δημόσιες σχέσεις του; 

Είναι, καλύτερα, η συνέπεια των λόγων του σε αυτό τον εξελισσόμενο δρόμο ενημέρωσης μεγάλης απόστασης; 

Και, από την άλλη, δεν δικαιούνται να ομιλούν οι πολίτες και η πολιτεία; 

Και ποια κριτήρια θα πρέπει να ισχύσουν για τον δικό τους λόγο, πώς θα διυλίσεις αυτή την πανσπερμία γνώμης;

«Μα είναι γιατρός», ακούς, «άρα οφείλει να έχει άποψη».

 Και ποιας ειδικότητας γιατρός ακριβώς μπορεί να έχει άποψη για την πανδημία, πέραν των προφανών; 

Και είναι η άποψη των σχετιζομένων ειδικοτήτων πάντα αρκετά σφαιρική; 

Μην ξεχνάμε πως ζούμε στην εποχή των υποειδικοτήτων, της υπερκατάτμησης της γνώσης, στον καιρό που η ολιστική αντιμετώπιση του ατόμου από τον προσωπικό του γιατρό κλάπηκε αμετάκλητα ως έννοια συνώνυμη της παθολογίας, και χρησιμοποιήθηκε καταχρηστικά από «εναλλακτικές» προσεγγίσεις, όπως ήδη σημείωνε από το 1993 ο δάσκαλος Γαρδίκας. [1] Όμως το όλον δεν είναι ένα απλό άθροισμα των μερών, τα μέρη που αποτελούν εκφάνσεις του είναι, κατά το Αριστοτέλειο «τὸ γὰρ ὅλον πρότερον ἀναγκαῖον εἶναι τοῦ μέρους: ἀναιρουμένου γὰρ τοῦ ὅλου οὐκ ἔσται ποὺς οὐδὲ χείρ», όπως το μνημόνευσε και ο δάσκαλος.

Πολύ περισσότερο που το ανθρώπινο σώμα αλληλοεπιδρά με τον κόσμο γύρω του. Η ανθρώπινη υγεία συνομιλεί και επηρεάζεται δραματικά από τον έμβιο περίγυρο: οι πανδημίες είναι κατά κανόνα ζωονόσοι, προϋπάρχουσες εκτός της ανθρώπινης περιμέτρου

Οι πανδημίες εντέλει απαιτούν επαναθεώρηση της ανθρωποκεντρικής μας οπτικής, αλλά αυτό είναι θέμα προς μακροπρόθεσμη συζήτηση — τώρα θα αποπροσανατόλιζε. Η πανδημία τού σήμερα απαιτεί συγκεκριμένη σύνθεση γνώσης, και το ερώτημα είναι ποιος έχει τη γνώση, ποιος είναι ικανός να τη συνθέσει, ποιος μπορεί να την επικαιροποιεί αξιόπιστα, ποιος έχει την ευθυκρισία τού «δεν γνωρίζω», και ποιος έχει την υπευθυνότητα της σιωπής.

Καλείται τη σύνθεση της γνώσης να την κάνει ο ίδιος ο εξειδικευμένος επιστήμονας, για να τοποθετήσει την εστιασμένη του γνώση στο κατάλληλο πλαίσιο· καλείται να την εφαρμόσει ο λαμβάνων αποφάσεις· η δε πολιτεία καλείται να τη μεταφέρει στον απλό πολίτη. Αυτός που συνθέτει δεν αποτελεί απαραίτητα αυθεντία, είναι περισσότερο ένας ειλικρινής φορέας «ευρυγώνιας» γνώσης. Είναι αυτός που μπορεί να συντηρεί την προσοχή του κοινού και της πολιτείας, να κινητοποιεί ορθές συμπεριφορές, να παρουσιάζει συνέχεια και συνέπεια λόγου, να είναι αξιόπιστος στην πληροφορία που μεταδίδει, και να αποδέχεται αυτά που δεν γνωρίζει: αυτός που συνθέτει οφείλει να αντιμετωπίζει τους πολίτες ως ώριμους συμμετέχοντες· θα μιλήσει χωρίς αναστολές για τις αρχικές αστοχίες και ανεπάρκειες (όπως στο θέμα «μάσκες» την άνοιξη του 2020), θα περιγράψει το μέλλον δίνοντας σαφή προοπτική, θα τεκμηριώσει τα όσα ξέρουμε για τον ιό, με τους διαφορετικούς δείκτες επιστημονικής βεβαιότητας, και θα υπογραμμίσει τα σκοτεινά ακόμη σημεία του.

Μια τέτοια σύνθεση ιδανικά οφείλει να την κάνει κάθε γιατρός που σέβεται τον εαυτό του — και αναφέρομαι στους γιατρούς επειδή έχουν αμεσότερη επαφή με τον απλό πολίτη. 

Κι εδώ αρχίζουν τα ερωτήματα: 

Είμαστε ικανοποιημένοι από την ιατρική εκπαίδευση στην Ελλάδα γενικότερα; [2, 3] 

Πιστεύουμε ότι σε προπτυχιακό επίπεδο έχουμε εξασφαλίσει την επικαιροποίηση της γνώσης, σε μια εποχή που η βιοτεχνολογία αναμορφώνει με γοργούς ρυθμούς την ιατρική; 

Διδάσκονται οι επιδημίες; 

Διδάσκεται η ραγδαία εξέλιξη της γενετικής και της μοριακής βιολογίας; 

Διδάσκεται η έρευνα, έστω και στα στοιχειώδη επίπεδα; 

Κινητοποιείται ο θεσμός του μέντορα, ως ανθρώπου που συγκροτημένα θα σημαδέψει τη μετέπειτα επιστημονική πορεία κάποιων; (Κι ας συναντάς τυχαία κάποτε τους μέντορές σου, δεν είναι όλοι τυχεροί). 

Διδάσκονται μέθοδοι ενημέρωσης από τη βιβλιογραφία; (Ειδικά σε μια εποχή που ο χώρος της επιστημονικής πληροφορίας μεταβάλλεται ριζικά: με επιστημονικά έντυπα ελεύθερης πρόσβασης· με έντυπα predators όπου θα δημοσιευτούν τα πάντα ανεξαρτήτως αξίας επ’ αμοιβή· με προδημοσιεύσεις· με μετακίνηση της κρίσης άρθρων μετά τη δημοσίευση, συχνά στο Τwitter, με ουσιαστικότατα αποτελέσματα μάλιστα). 

Μαθαίνουν οι νέοι επιστήμονες να ξεχωρίσουν τον θόρυβο και να εξορύσσουν την ουσιώδη πληροφορία;

Έχουμε εντέλει ολική εκπαίδευση; 

Γνωρίζουν όλοι αρχές της παθολογίας, της γραμματικής και το συντακτικού της ιατρικής; Έχουμε καν επαρκή εκπαίδευση ειδίκευσης;

 Υπάρχει ενιαίο πρόγραμμα σπουδών στην ειδικότητα; 

Υπάρχει έλεγχος της επάρκειας των διδασκόντων; (Ένας εξαίρετος γιατρός δεν είναι απαραίτητα και ένας εξοπλισμένος και ικανός διδάσκων άλλωστε).

Και πάμε στους γιατρούς μετά το πτυχίο: θα εφαρμοστεί κάποτε η συνεχιζόμενη ιατρική εκπαίδευση, πιθανώς μαζί με την (αντιδημοφιλή, το γνωρίζω) επανεξέταση της άδειας άσκησης επαγγέλματος; (Το maintenance of certification πολλών χωρών του εξωτερικού). 

Είμαστε βέβαιοι πως ένας, ακόμη κι ο καλύτερος, γιατρός που τελειώνει σήμερα, θα μπορεί να ακολουθήσει τις εξελίξεις της επόμενης δεκαετίας; 

Υποχρεώνεται; Όχι. Επαφίεται η περαιτέρω επιμόρφωσή του στην ατομική του συνείδηση. Και, ναι, υπάρχουν άφθονες πηγές για όποιον θέλει να μορφωθεί, σεμινάρια διαδικτυακά και διά ζώσης (κάποτε), βιβλιογραφία διαθέσιμη δωρεάν, ενίοτε και η διήθηση της πληροφορίας από τις φαρμακευτικές εταιρίες.

 Μπορεί όμως κάποιος να περιφερθεί για έτη πολλά, ακόμη και σε δημόσιες θέσεις, με πλήρη στασιμότητα στη γνώση του. 

Υπάρχει έλεγχος για την ορθή κλινική πράξη; Γνωρίζουμε για παράδειγμα πόσες δεξαμεθαζόνες χορηγήθηκαν, ενάντια σε κατευθυντήριες οδηγίες και στοιχεία, ίσως δε και με δυνητικό κίνδυνο για τον ασθενή, σε άτομα με SARS-CoV-2 λοίμωξη ήπιας μορφής; Και ποιος θα αναλάβει τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση; Οι κατά τόπους σύλλογοι; Το ίδιο το υπουργείο; Οι επιστημονικές ενώσεις των ειδικοτήτων; Να θεσπίσουμε έναν δυσλειτουργικό νέο φορέα μήπως;…

Είναι απαραίτητη προϋπόθεση όλα τα παραπάνω, για κάθε επιστημονικό κλάδο, ώστε να διαχυθούν αξιόπιστα η γνώση και η πληροφορία στην πράξη και την κοινότητα. Υπάρχουν λαμπρά παραδείγματα διδαχής της αξίας των αποδείξεων της επιστήμης, ακόμη και στα σχολεία. (Πόσοι γνωρίζουν το έργο της Μονάδας Τεκμηριωμένης Ιατρικής & Κλινικής Έρευνας του ΑΠΘ;) Στην κλινική ιατρική μοιάζει απλό: ο ασθενής πρέπει να φεύγει από την επαφή του με τον γιατρό του γνωρίζοντας ποιο είναι το πρόβλημα, τι πρέπει και τι μπορεί να γίνει βάσει δεδομένων, γιατί πρέπει να γίνει αυτό, και τι να περιμένει στη συνέχεια (τυχόν παρενεργειών περιλαμβανομένων). Στη δημόσια υγεία, και δη στην πανδημία όμως, δεν είναι όλα τόσο απλά.

Πώς μπορεί ο πολίτης να ανιχνεύσει την αξιόπιστη πληροφορία; Αναζητώντας πρώτα τη συνέπεια στην περιγραφή της κατάστασης. Εντοπίζοντας όσους δικαιώνονται από τις εξελίξεις, και απομονώνοντας τους συνεχώς διαψευδόμενους. Εκτιμώντας την αξία της σιωπής (αντίθετα με την αμετροέπεια άλλων) συγκεκριμένων επιστημόνων. Διακρίνοντας όσους έχουν σύγκρουση συμφερόντων ή επιδιώκουν ατομική προβολή για ίδιο συμφέρον ή εκφράζουν πικρία που δεν ρωτήθηκαν, δεν προσκλήθηκαν, δεν αναγνωρίστηκαν ως αυθεντίες. Τα προσωπικά οφέλη είναι παντού γύρω μας, από πολυπράγμονες επιστήμονες που έχουν λόγο για τα πάντα, κυνηγώντας μια θέση σε βουλευτικά έδρανα ή άλλο αξίωμα, μέχρι τον χρήστη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που επιδιώκει απλά να χαϊδέψει το εγώ του μετρώντας like και επιδοκιμαστικά σχόλια.

Όλοι δικαιούνται να εκφράζουν δημόσια γνώμη για την πανδημία, ανεξαρτήτως ειδίκευσης ή μη. Όμως όλων η γνώμη οφείλει να κρίνεται. Υπάρχουν γνώμες διαμορφωμένες από τα ΜΜΕ, κι εδώ οφείλουμε πάλι να διακρίνουμε την ποιότητα της πληροφορίας (σε έναν κόσμο που το Reuters δίνει συχνά αμφιλεγόμενους τίτλους, ενώ την αξιόπιστη πληροφόρηση είναι πιθανότερο να την βρεις στο Stat News). Υπάρχει έντεχνα συρρέουσα πληροφόρηση που υποκινείται από πολιτικά συμφέροντα ή απλά επιδιώκει χρηματιστηριακά παιχνίδια. Υπάρχει αφέλεια και κούραση — και, ναι, δεν είναι απαραίτητο να θυμούνται όλοι από τη βιολογία του λυκείου τις διαφορές μεταξύ RNA και our precious DNA (αλλά λέει κάτι για την παιδεία μας ότι οι περισσότεροι δεν το θυμούνται).

Δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι χαρακτήρες δύσπιστων πολιτών. Υπάρχει άλλοτε άλλος βαθμός ατομικής ψυχολογίας και ελλείμματος εμπιστοσύνης, δικαιολογημένου ή μη. Υπάρχουν κενά επιδραστικότητας, κενά επαρκούς πληροφόρησης, που θα μεταφέρουν τον πολίτη πέρα από τον θόρυβο. Οφείλει η επιστήμη να αναζητά τα επιδραστικά άτομα στην κοινότητα που θα μεταφέρουν το μήνυμά της και το παράδειγμά τους. Οφείλει να εκπροσωπείται από αντίστοιχα επιδραστικούς επιστήμονες και οφείλει να ρυθμίζει, δραστικά εσωτερικά, τους υστερόβουλους του χώρου της. Οφείλει να δημιουργεί τους επιδραστικούς μεταδότες της πληροφορίας, αν δεν υπάρχουν.

Η αμάθεια δεν είναι απλά απουσία γνώσης. Είναι απουσία επιθυμίας για γνώση. και έλλειψη ικανότητας απόκτησης της γνώσης. Είναι πεδία διαμορφώσιμα. Και όχι απλά για το μετά την πανδημία. Μπορούμε να το ξεκινήσουμε και τώρα.

[ 1 ] Γαρδίκας Κ.Δ., Να καταργήσουμε την Παθολογία; Επιθεώρηση Υγείας, Ιανουάριος Φεβρουάριος 1993.

[ 2 ] Cinoku II., Zampeli E., Moutsopoulos H.M., Medical education in Greece: Necessary reforms need to be re-considered. Med Teach. 2020, Dec 7:1-6, doi: 10.1080/0142159X.2020.1832651.

[ 3 ] Μουτσόπουλος Χ.Μ., Παθολόγος στην Ελλάδα – αλλά με τι εκπαίδευση;




πηγή:http://amagi.gr/content/ygeionomiki-amatheia




Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού: Οι Δράσεις Προσφοράς, για το έτος 2020, στο Κοινωνικό Σύνολο, την Επιστημονική Κοινότητα και στην Έρευνα και Ανάπτυξη Γεωγραφικών Εφαρμογών


 

Η Γεωγραφική Υπηρεσία Στρατού (ΓΥΣ), συμπληρώνοντας 132 χρόνια λειτουργίας, στο πλαίσιο κάλυψης των επειγουσών αναγκών της σύγχρονης εποχής στους τομείς της γεωπληροφόρησης και της γεωγραφικής υποστήριξης, σχεδίασε και υλοποίησε εντός του 2020 τις παρακάτω δράσεις:

Δράσεις Προσφοράς στο Κοινωνικό Σύνολο

  • Ανάπτυξη γεωχωρικού συστήματος καταγραφής και παρακολούθησης περιστατικών COVID - 19 σε συνεργασία με τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών και την Περιφέρεια Αττικής.
  • Ικανοποίηση 8.933 αιτήσεων, ιδιωτών και δημόσιων φορέων για γεωγραφικά προϊόντα.
  • Ανάπτυξη νέου ιστότοπου με σύγχρονες τεχνολογίες διαδικτύου και αναβαθμισμένες λειτουργίες για την ενημέρωση του κοινού, σε θέματα που άπτονται της αποστολής και των αρμοδιοτήτων της ΓΥΣ.
  • Δημιουργία σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ιστορίας Στρατού ψηφιακών σχεδιαγραμμάτων ιστορικών μαχών με απεικόνισή τους σε δισδιάστατη και τρισδιάστατη μορφή, με στόχο τη διαδραστική παρουσίασή τους και την μελέτη τους τόσο από την επιστημονική κοινότητα όσο και από το ευρύ κοινό.

Δράσεις Συνέργειας στην Επιστημονική Κοινότητα και Έρευνα

  • Συνεργασία με Ακαδημαϊκά Πανεπιστημιακά Ιδρύματα όπως η Σχολή Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, με σκοπό τη συνέργεια στην επιστημονική έρευνα και καινοτομία
  • Συνέργεια με Κρατικούς Φορείς και Υπηρεσίες όπως το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το Υπουργείο Εξωτερικών σε θέματα που άπτονται της αποστολής και των αρμοδιοτήτων της ΓΥΣ.
  • Συμμετοχή σε Ομάδα Εργασίας για την υλοποίηση του ερευνητικού προγράμματος “ROBORDER” στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος έρευνας και καινοτομίας “HORIZON 2020”, το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη αυτόνομου συστήματος επιτήρησης χερσαίων και θαλασσίων συνόρων.
  • Συμμετοχή σε Διεθνή Προγράμματα συμπαραγωγής διανυσματικών χαρτογραφικών δεδομένων (MGCP), ψηφιακού μοντέλου εδάφους (T-rex) και δεδομένων ανθρωπογεωγραφίας (Human Geography), καθώς και σε επιτροπές στο πλαίσιο Διεθνών Οργανισμών (ΟΗΕ), του ΝΑΤΟ και της ΕΕ, ως εθνικός αντιπρόσωπος σε θέματα Γεωγραφικής Πολιτικής.

Δράσεις Ανάπτυξης Γεωγραφικών Εφαρμογών

  • Συλλογή γεωγραφικών δεδομένων, κατασκευή και αναθεώρηση χαρτών διαφόρων κλιμάκων για το σύνολο της Ελληνικής επικράτειας, με αποκλειστική χρήση Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών.
  • Ανάπτυξη Γεωχωρικής Εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας.
  • Ανάπτυξη εφαρμογής Γεωευρετηρίου για την αναβάθμιση των υπηρεσιών αναζήτησης και παραγγελίας γεωγραφικών υλικών
  • Ανάπτυξη Γεωπύλης και εφαρμογής υπολογισμού υψομέτρου Γεωειδούς για την παροχή αδιαβάθμητων γεωγραφικών πληροφοριών στην ακαδημαϊκή επιστημονική κοινότητα και στο ευρύ σύνολο.

#ΕλληνικόςΣτρατός, #HellenicArmy

Χειμερινή Εκπαίδευση Στρατιωτικών Σχολών Ευελπίδων (ΣΣΕ) και Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) - ΒΙΝΤΕΟ


 

#ΕλληνικόςΣτρατός, #HellenicArmy

Αχ, κ. Αρχηγέ της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, έχουν δει πολλά τα μάτια μου - Είναι εμφανής η άγνοια σας με την πραγματικότητα


 


Είναι αδύνατον να κατανοήσω τη λογική με την οποία ασκεί ο ΣΥΡΙΖΑ την αντιπολιτευτική του τακτική. Τώρα βέβαια, επειδή είμαι σε προχωρημένη ηλικία, πιθανόν οι πνευματικές μου ικανότητες να έχουν ατονήσει!

Οι πρυτάνεις, μέρος προφανώς της πνευματικής ηγεσίας της χώρας, αντιδρούν στην ύπαρξη πανεπιστημιακής αστυνομίας για τη φύλαξη των ΑΕΙ εάν αυτή δεν ελέγχεται από τους ίδιους. Τόσα χρόνια εκείνοι, βλέπετε, έδειξαν με τις παρεμβάσεις τους ότι προφύλαξαν αποτελεσματικά τα ιδρύματα από τις παράνομες ενέργειες κάποιων μειοψηφιών! Τους έκτιζαν στο γραφείο τους, κρεμούσαν συνθήματα στον λαιμό τους, διέκοπταν τις συνελεύσεις και τις ώρες διδασκαλίας, κατέστρεφαν την περιουσία των ιδρυμάτων, παρείχαν άσυλο στους μετανάστες για να μπαινοβγαίνουν στην ΑΣΟΕΕ και να πωλούν τα εμπορεύματά τους και δεν γνώριζαν την ύπαρξη… ειδών μάχης κατά των αστυνομικών μέσα στους χώρους του πανεπιστημίου!! Τα υφίσταντο όλα αυτά, φοβισμένοι και σιωπηλοί.

Τι λέει όμως ο κ. Τσίπρας, με ποιο τρόπο θα αντιμετωπισθεί η ανομία στα ΑΕΙ, ποια συγκεκριμένη, ολοκληρωμένη εκπαιδευτική μεταρρύθμιση προτείνει;

Το άλλο που με εκπλήσσει είναι η εμφανής άγνοια της πραγματικότητας και μάλιστα η διαστρέβλωση και παραποίησή της, προκειμένου να βασισθεί η αντιπολιτευτική τακτική. Βλέπουμε να αλλάζουν συνεχώς σχεδιασμούς αντιμετώπισης της πανδημίας χώρες ισχυρές, Γερμανία, Αγγλία, Γαλλία κτλ., μια πανδημία που εναλλάσσεται με νέες επιθετικές μορφές, με αδιευκρίνιστη την προέλευση του κορωνοϊού, σύμφωνα με την πρόσφατη γνωμοδότηση του ΠΟΥ. Παντού συγκεντρώνονται στοιχεία, ακολουθούν εκτιμήσεις, αποφασίζεται η προσθήκη νέων μέτρων ή προσαρμογή υπαρχόντων. Παρ’ όλα αυτά, ασκείται κριτική στην κυβέρνηση ότι δεν έχει… σχεδιασμό γιατί δήθεν αλλάζει συχνά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Τι λέει όμως ο κ. Τσίπρας, ποιο σταθερό, συγκεκριμένο, ολοκληρωμένο, αποτελεσματικό σχεδιασμό προτείνει για τη μη διασπορά του κορωνοϊού;
Τελικά νομίζω ότι μας λείπει ο σεβασμός για ορισμένα πράγματα. Σεβασμός στη λογική σκέψη (αυτό που μας διαφοροποιεί από τα ζώα), σεβασμός στο αποδεδειγμένα προφανές και αυτονόητο, στην αναγνώριση και αποδοχή της ωμής πραγματικότητας δίχως διαστρεβλώσεις.

Κύριε Τσίπρα, έχω ζήσει πολλά στη ζωή μου, πόλεμο, φόβο, πείνα, κατοχή, εμφύλιο και άλλα πολλά στην επαγγελματική μου διαδρομή. Φυσικά, έχω τις πολιτικές μου πεποιθήσεις, διαμορφωμένες μέσα στο περιβάλλον που έζησα, το οικογενειακό, το επαγγελματικό, το κοινωνικό, και από τις εμπειρίες ζωής.

Όμως, κύριε Τσίπρα, είμαι καλοπροαίρετος άνθρωπος και έστω εις τας δυσμάς του βίου μου, αν θέλετε να κάνω τη δική μου πολιτική kolotoumba (μεταχειρίζομαι τον διεθνή πλέον όρο!) δώστε μου συγκεκριμένες εναλλακτικές, θεμελιωμένες και αποτελεσματικές προτάσεις και λύσεις στα προβλήματα που ταλανίζουν τη χώρα μας. Γιατί με το να χρησιμοποιείτε μόνο την καταστροφολογία, απλά δεν πείθετε και μάλλον απομακρύνεστε από τους στόχους σας.





πηγή:https://www.kathimerini.gr/opinion/readers/561270109/ach-k-tsipra-moy-echoyn-dei-polla-ta-matia-moy/

Γαλλία: Αύξηση της παιδικής πορνείας κατά 600 % ! - Δικαστής κατηγορήθηκε ότι εκθέτει την 12χρονη κόρη του! - Τα διεστραμμένα γούστα της ελίτ!



Στη Γαλλία αυξήθηκε η παιδική πορνεία κατά 600 % μεταξύ 2014 και 2020. 

Μεταξύ του 2014 και του 2020, ο αριθμός των παιδιών που αναφέρθηκαν ότι τα εκμεταλλεύτηκαν και πωλήθηκαν από σωματέμπορους στη Γαλλία αυξήθηκε κατά 600%, σύμφωνα με την Εθνική Υπηρεσία Καταπολέμησης της Διακίνησης Ανθρώπων.

Το Κεντρικό Γραφείο Καταστολής της Εμπορίας Ανθρώπων (OCRTEH) αποκάλυψε ότι ο αριθμός των ανηλίκων που αναφέρθηκαν ότι τα εκμεταλλεύτηκαν ως παιδιά πόρνες ήταν 28 το 2014, αλλά αυτός ο αριθμός αυξήθηκε σε 198 το 2020, που αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 600% μόλις σε έξι χρόνια.

Μια από τις περιοχές όπου ο αριθμός των κρουσμάτων παιδικής πορνείας ειδικότερα πολλαπλασιάστηκε αυτά τα τελευταία χρόνια είναι η Lille όπου η εισαγγελέας Carole Étienne δήλωσε πως αυτοί οι αριθμοί θα όφειλαν να χρησιμεύσουν ως « συναγερμός » για τις αρχές μεταφέρει το Actu.

Στην αρχή αυτού του μήνα η πόλη γνώρισε την τελευταία υπόθεση μ΄ ενεχόμενους 2 νέους σε δίκτυο σεξουαλικής διακίνησης συμπεριλαμβανομένων παιδιών.

Ένας άνδρας κατηγορείται για τη λήψη φωτογραφιών κοριτσιών και τη χρήση τους για να διαφημίσει τις υπηρεσίες τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ο άλλος κατηγορείται για τη διασφάλιση της ασφάλειας των νεαρών θυμάτων.

Η εισαγγελέας Carole Étienne δήλωσε: « το 2020, στις υποθέσεις προαγωγής στις οποίες οφείλαμε ν΄ αντιμετωπίσουμε υπήρχαν 33 θύματα εκ των οποίων τα 22 ήταν ανήλικα. Αυτή είναι μια κλήση σε αφύπνιση που θέλω να κάνω. »

« Πρόκειται συνήθως για άτομα ευάλωτα σε φυγή από το σπίτι ηλικίας 14 ως 17 ετών», δήλωσε η κα. Étienne. Αυτή πρόσθεσε: «Διαπιστώνουμε μια Nous constatons une banalisation της προαγωγής και της πορνείας στους νέους, για εξοικονόμηση ενός τρόπου ζωής. »

Αρκετές άλλες περιπτώσεις παιδικής πορνείας έγιναν πρωτοσέλιδα στη Γαλλία πέρυσι, συμπεριλαμβανομένης ενός ρεπορτάζ από τη Ντιζόνστην οποία ένας δικαστής κατηγορήθηκε ότι εκθέτει την 12χρονη κόρη του σε άλλους άνδρες μέσω διαδικτύου.

Το 2019, το Παρατηρητήριο για τη Βία κατά των Γυναικών στο Seine-Saint-Denis δημοσίευσε μια έκθεση που ισχυρίζεται ότι περίπου το ένα τρίτο από τις ανήλικες πόρνες στα προάστια του Παρισιού ήταν κάτω των 15 ετών και μερικές ήταν μόνο έξι. anguillesousroche 19/2/21

Ταϊλάνδη η Γαλλία..
το Παρίσι.
…ως κι 6χρονα παιδιά εκδίδονται.

Αλλά οι πιο συγκλονιστικές αποκαλύψεις δεν ήταν του Jeffrey Epstein όπου σύμφωνα με δημοσίευμα στο μικρό Μαύρο Βιβλίο του υπήρχαν κι ονόματα επιφανών Ελλήνων της ελίτ αλλά




τα όσα αδιανόητα για ανθρώπινο νου καταγράφει στα wikileaks o όμηρος του δυτικού καθωσπρεπισμού βικτωριανής σύφιλης (Οκτώ χιλιάδες γυναίκες πέθαιναν κάθε χρόνο στο βικτωριανό Λονδίνο, από σύφιληJulian Assange για την υπόθεση Dutroux στο Βέλγιο. 

Τα όσα αναφέρονται εκεί αναδεικνύουν ότι το όλο κύκλωμα δρούσε ως προαγωγός παιδιών στα διεστραμμένα γούστα της τοπικής ελίτ…Σατανιστικές τελετές, μαύρη μαγεία με ανήλικα παιδιά και ομαδικά σαδιστικά όργια εις βάρος τους αλλά κι ανθρωποθυσίες ειδεχθή τελετουργικά εγκλήματα κατά ανηλίκων δεν αντέχει ανθρώπινος νους να τα κατονομάσει και ν΄ασχοληθεί. Πείστηκα ότι ο τολμηρός δημοσιογράφος είναι όμηρος γιατί τίναξε στον αέρα με τις αποκαλύψεις του όλο το σύστημα άγγιξε την τερατική καρδιά του που είναι τελετουργικός σατανισμός-παιδοφιλία-πολιτική δύναμη ένα τρίπτυχο τόσο νοσηρό και καλά κρυπτογραφημένο όσο οι μέρες που διάγουμε αυτό το διάστημα…..Κάποια αποσπάσματα κυκλοφορούν κατά διαρροή στο διαδίκτυο.

WikileaksDutroux n’était qu’un fournisseur, les “élites” consommaient…Et continuent de le faire.” Μήπως κι εδώ υπάρχει αντίστοιχη ατζέντα;




dimpenews.com