Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2021

Ένοπλες Δυνάμεις: Μόρφωση και …. "παραμόρφωση" - Κάτι πάει πολύ στραβά!






Γράφει ο 

ΧΡΗΣΤΟΣ Γ. ΧΡΗΣΤΙΔΗΣ 

Αντισυνταγματάρχης ε.α. 

Διευθύνων Σύμβουλος ΕΑΑΣ




  Για να εισαχθεί κάποιος/α στις Στρατιωτικές Σχολές γράφει εξετάσεις. 

  Για να προάγεται από κάθε τάξη γράφει εξετάσεις

  Την καριέρα του την καθορίζει η επιτυχία στις γραπτές πτυχιακές εξετάσεις αφού η σειρά αποφοίτησης καθορίζει κατά μείζονα τρόπο, το μέλλον του/της. 

  

Στη συνέχεια περνάει διάφορα σχολεία μετεκπαιδεύσεως όπου και πάλι οι γραπτές εξετάσεις παίζουν πρωτεύοντα ρόλο. 

Ένας Αξιωματικός φοιτά σε διάφορα σχολεία κατά μέσο όρο 4-5 χρόνια πέραν των 4 αρχικών που είναι η βασική Σχολή για όλους. 

Σ’ αυτά δεν προσμετρούνται πιθανά σχολεία εξειδικεύσεως του εξωτερικού ή και ένα δεύτερο πτυχίο που πάρθηκε από χόμπι ή και εξαιρετικό ενδιαφέρον για μάθηση σε ένα άλλο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα. 

Σύνολο λοιπόν σπουδών για ένα μέσο Αξιωματικό 9 -10 χρόνια και 11 - 14 για τους φιλομαθείς. 

Εξετάσεις εκατοντάδες, διαγωνίσματα χιλιάδες και ώρες μελέτης, αμέτρητες. 

Μετά το «μάλιστα – όχι - διατάξτε» το «βγάλτε μια κόλλα χαρτί» είναι η πιο πολυχρησιμοποιημένη έκφραση ανάμεσα στα στελέχη των ΕΔ. 

Είναι όμως αρκετή η ΥΨΗΛΟΤΑΤΗ μόρφωση που λαμβάνουν τα στελέχη των ΕΔ προκειμένου να ανταποκριθούν στην αποστολή τους; Πώς διδάσκεται το φρόνημα; Πώς καλλιεργείται η αφοσίωση στα ιδανικά του Γένους των Ελλήνων; Πώς καλλιεργείται η «λεβεντιά» και το «θάρρος της γνώμης»; Πώς διδάσκεται η Διοίκηση όταν υπάρχουν Αξιωματικοί που αποφοιτούν και ΔΕΝ έχουν δώσει ούτε παράγγελμα στις Σχολές τους; Πώς τέλος καλλιεργείται η διαχρονική σωματική αντοχή στις κακουχίες και η ψυχική στη θέα του ΑΙΜΑΤΟΣ;

 Ερωτήματα που χρήσιμο είναι να απαντηθούν από τους καθ’ ύλην αρμοδίους για την εκπαίδευση των αυριανών ηγητόρων του Στρατού μας. 

Φαντάζομαι ότι ΔΕΝ υπάρχουν γραπτές εξετάσεις για τα παραπάνω, ούτε φυσικά ωρολόγιο πρόγραμμα εκπαιδεύσεως. Τουλάχιστον επί των ημερών μου – προ 30ετίας δηλαδή – δεν υπήρχε τίποτα από τα προαναφερθέντα. 

Θυμάμαι παλιούς μου εκπαιδευτές στρατιωτικούς και μη στη Στρατιωτική Σχολή των Ευελπίδων να μας προτρέπουν να μάθουμε ξένες γλώσσες για να υπηρετήσουμε ΕΥΔΟΚΙΜΩΣ σε θέσεις εξωτερικού. Άλλοι πάλι μας έλεγαν να πάρουμε και δεύτερο πτυχίο διευρύνοντας τους ορίζοντές μας γιατί οι Στρατιώτες που θα διοικήσουμε θα είναι υψηλοτάτου επιπέδου και θα πρέπει να «σταθούμε» επαξίως απέναντί τους, διοικώντας τους, κερδίζοντας το σεβασμό τους δια της ΓΕΝΙΚΗΣ ΜΟΡΦΩΣΕΩΣ. 

Απ’ όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω το έρπην, ο στίβος μάχης, η λύση αρμολόγηση του ατομικού τυφεκίου και η ατομική εκπαίδευση του μαχητή δεν απαιτεί ΔΙΔΑΚΤΟΡΙΚΟ!!! 

Το πλήρωμα του άρματος δεν χρειάζεται ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ και οι «υπηρέτες» ενός όλμου ή ενός πυροβόλου δεν χρειάζονται ΠΤΥΧΙΟ ΑΕΙ!!! 

Για να είσαι δε αλεξιπτωτιστής ή βατραχάνθρωπος εκεί είναι που ΔΕΝ χρειάζεσαι 20 ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ σε διεθνή συνέδρια!!! Αν είναι ποτέ δυνατόν!!! 

Εκπαίδευση, εμπνευσμένους ηγέτες και αφοσίωση και πίστη στην αποστολή απαιτούνται και σταματώ εδώ. 

Και όμως το βάρος δίνεται στην Ακαδημαϊκή εκπαίδευση ή μάλλον λάθος, μόνο στην Ακαδημαϊκή και τα στελέχη των ΕΔ «γέρνουν» επικίνδυνα προς την πλευρά των «επιστημόνων» παρά προς την πλευρά της μάχης και της αυτοθυσίας. 

Η κρίση και η πρόοδος ενός αξιωματικού ΔΕΝ εξαρτάται από το εάν είναι πρόθυμος και έτοιμος να πεθάνει στη μάχη για υψηλά ιδανικά, ΟΥΤΕ από το εάν οι υφιστάμενοί του θα τον ακολουθήσουν τυφλά στη μάχη Α Λ Λ Α από το εάν πρώτευσε στο ακαδημαϊκό πεδίο. 

Αν μιλήσουμε δε για χειρισμό υπολογιστή, όσοι απογειώνουν το power point στις διάφορες παρουσιάσεις σε υψηλό επίπεδο επαφών και επισκέψεων, τυγχάνουν αναγνώρισης και έχουν περισσότερες πιθανότητες για επικείμενη προαγωγή. 

Αυτός που κάνει ταχεία τάξη του όλμου, που ξέρει πώς να επισκευάζει σε μηδενικό χρόνο την ερπύστρια του άρματος, που κάνει πορεία πολλών χιλιομέτρων φορτωμένος σαν τριαξονικό, που μιλάει στους στρατιώτες του με πατριωτική φλόγα και τους συνεπαίρνει, ΥΣΤΕΡΕΙ έναντι άλλων, όταν δεν έχει πτυχία, όταν δεν έλαβε καλή βαθμολογία στη θεωρία και όταν δεν μιλάει ξένες γλώσσες. 

Επίσης υστερεί λόγω ανάληψης ρίσκου, διότι όποιος «μπαίνει» στη φωτιά και ζυμώνεται μ’ αυτήν κινδυνεύει να τραυματιστεί ή και να τραυματίσει. Κινδυνεύει να πει και μια κουβέντα παραπάνω και να στοχοποιηθεί ΑΜΕΣΑ ως αντιδραστικός. Κινδυνεύει ακόμη να κακοχαρακτηρισθεί αφού αντιστεκόμενος σε ρουσφέτια, πάντοτε στενοχωρεί τον αιτούντα. Κινδυνεύει τέλος να τον «στιγματίσουν» τα ΜΜΕ ως μιλιταριστή, σωβινιστή, καραβανά, χουντικό ή φασίστα και τότε «κλαύτα Χαράλαμπε». 

Έτσι τα στελέχη των ΕΔ, αντί να διάγουν στρατιωτικό βίο, αρκούνται στη διεκπεραίωση της ημερήσιας γραφειοκρατίας, διολισθαίνοντας έτσι σε νοοτροπία κακού δημοσίου υπαλλήλου, χάνουν τα πρότυπα που θα έπρεπε να έχουν και τελικά καταλήγουν να υπηρετούν ένα Στρατό που αντί να παράγει ΑΠΟΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ και ΤΟΛΜΗ στην τήρηση της αποστολής του, αντί να λειτουργεί ως μέσον ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ, συμπεριφέρεται και διάγει ως «υπουργός άνευ χαρτοφυλακίου». Τα πτυχία...πτυχία, όπως και η μόρφωση και το επίπεδο υψηλότατη! 

Όμως το νεαρό Ελληνόπουλο, που αφήνει την οικογένειά του για να υπηρετήσει τη θητεία του, δεν αναμένει να συναντήσει έναν καθηγητή ούτε έναν καλοδιαβασμένο διοικητικό υπάλληλο του δημοσίου. Έχει ανάγκη από έναν Ηγήτορα με ευρυμάθεια μεν αλλά φλογερό πατριώτη και πολεμιστή από την άλλη. Έναν «μπροστάρη» που δεν θα φείδεται κόπου και χρόνου για να τον εκπαιδεύσει. Έναν συμπαραστάτη στις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ως στρατιώτης και όχι έναν «καλοχαιρέτα» που απλά πετάει τη μπάλα στην εξέδρα. Ένα ΑΡΣΕΝΙΚΟ ΠΑΝΩ απ’ όλα που θα το θυμάται για όλη του τη ζωή. 

Ρωτήστε γύρω σας στρατιώτες που έχουν απολυθεί την τελευταία 5ετία αν θυμούνται το Διμοιρίτη τους ή το Λοχαγό τους. Αν θυμούνται το Διοικητή τους ή έστω πόσες βολές φορητού οπλισμού έκαναν. Αν θυμούνται κάτι από την στρατιωτική τοπογραφία της περιοχής τους. 

Ρωτήστε τους ποια είναι η άποψή τους για τους Αξιωματικούς τους και τι πιστεύουν για τη θητεία γενικότερα. 

Οι απαντήσεις που θα πάρετε, θα σας απογοητεύσουν, θα σας πικράνουν, θα σας θυμώσουν. 

Αυτές οι απαντήσεις οδηγούν στο συμπέρασμα ότι κάτι πάει πολύ στραβά. Κάτι στη μόρφωση και την επάρκεια των Αξιωματικών χωλαίνει. 

Πτυχία, Αγγλικά, Γαλλικά και «πιάνο» ΔΕΝ επαρκούν. 

Εύχομαι μόνο να μη χρειαστεί ποτέ να δοκιμαστούμε – βάζω και τον εαυτό μου μέσα – σε πόλεμο γιατί ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ όπως είμαστε θα σκουπίζουμε το αίμα που θα τρέχει ποτάμι με τα αποδεικτικά της ΜΟΡΦΩΣΗΣ ΜΑΣ...τα ΔΙΠΛΩΜΑΤΑ και τα ΠΤΥΧΙΑ!!!! 

Αντί επιλόγου, από το «Ευαγγέλιο του Στρατού». 

Στρατιωτικός Κανονισμός ΣΚ 20-1, Κεφάλαιο Α’, άρθρο 2: 

1.«Ο Έλληνας ή η Ελληνίδα, όταν καλείται από το Νόμο στην ενεργό υπηρεσία του Στρατού, αναλαμβάνει το ιερό καθήκον της υπερασπίσεως της Πατρίδας και έχει εξαιρετικά καθήκοντα και ευθύνες. 

2. Για να φθάσει στην εκπλήρωση του μεγάλου αυτού προορισμού ο στρατιωτικός πρέπει να είναι προικισμένος με τις αρετές της φιλοπατρίας, της ανδρείας, της καρτερίας, του στρατιωτικού πνεύματος και της πειθαρχίας. 

3. Οι αρετές αυτές, που αποτελούν τις κύριες ηθικές δυνάμεις του Στρατού, προϋποθέτουν ανάλογη διαπαιδαγώγηση στους κόλπους της οικογένειας, του σχολείου και της κοινωνίας,αλλά σφυρηλατούνται και σταθεροποιούνται κυρίως με τη στρατιωτική αγωγή


πηγή:EΘNIKH HXΩ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

Ελληνοτουρκικά: Γιατί η Γερμανία χαϊδεύει τον Ερντογάν – Ποια είναι η μόνη δύναμη που μπορεί να χτυπήσει το "φίδι" στο κεφάλι του - Η ευρασιατική σκακιέρα και ο ρόλος της Ελλάδας


Του Καθηγητού Κωνσταντίνου Γρίβα


 Σε προηγούμενα άρθρα του στο SLpress ο γράφων αναφέρθηκε στην στρατηγική στόχευση της Τουρκίας να μετατραπεί σε ρυθμιστή των εξελίξεων στην Ευρασία και να ισορροπήσει μεταξύ των δύο μεγάλων διαμορφούμενων παγκόσμιων πόλων ισχύος. 

Επίσης, στην πιθανότητα να θέλει να διαμορφώσει ένα είδος ευρασιατικού μακρινού συγγενή του παλαιού Κινήματος των Αδεσμεύτων, σε συνεργασία με το Πακιστάν και κάποιες από τις τουρκόφωνες πρώην σοβιετικές Δημοκρατίες της Κεντρικής Ασίας. 


Όμως, η κατάσταση ενδέχεται να είναι ακόμη πιο ενδιαφέρουσα. Συγκεκριμένα, αν πράγματι αυτό το σχήμα αποκτήσει υπόσταση, τότε είναι πολύ πιθανόν να επηρεάσει σημαντικά τη γεωπολιτική συμπεριφορά και άλλων χωρών. Οι πρώτες εξ' αυτών είναι άλλες μουσουλμανικές χώρες της Ασίας, όπως η Μαλαισία και η Ινδονησία. 

Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι ενδεχομένως να προκύψουν σοβαρές επιδράσεις, ακόμη και στο "βαθύ εσωτερικό" της Ευρώπης, συγκεκριμένα στη Γερμανία. Η τελευταία έχει παραδοσιακά στραμμένο το βλέμμα της προς ανατολάς, ενώ με την ένωση των γερμανικών κρατών, μετά τη νίκη των Πρώσων επί της Γαλλίας το 1870, έγινε υπερβολικά ισχυρή για να "χωράει" στη Δυτική Ευρώπη. 

Σήμερα, σε μια μετάευρωπαϊκή και μια μετά-αμερικανική εποχή, φαίνεται πως αναζητεί ένα νέο ρόλο. Με τους όρους μετά-αμερικανική και μετά-ευρωπαϊκή εποχή εννοούμε ότι οι ΗΠΑ βρίσκονται σε μια παρατεταμένη υπαρξιακή κρίση που οδηγεί σε ανυπαρξία συγκροτημένης γεωστρατηγικής, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. 

Την ίδια στιγμή, το όνειρο της Ενωμένης Ευρώπης μάλλον πνέει τα λοίσθια και η Γηραιά Ήπειρος μετατρέπεται ταχέως, εκ νέου σε ανταγωνιστικό πεδίο. Εξασφάλιση ζωτικού οικονομικού χώρου 

H Γερμανία γνωρίζει πολύ καλά ότι για να κυριαρχήσει στον ενδοευρωπαϊκό ανταγωνισμό δεν αρκεί η οικονομική της πρωτοκαθεδρία. Χρειάζεται μια ευρύτερη γεωπολιτική αναβάθμιση, πάνω στην οποία θα "κουμπώσει" η οικονομική της ισχύς. Ενδέχεται να μπορεί να επιτύχει αυτήν την αναβάθμιση, στρεφόμενη προς την απέραντη χερσαία "θάλασσα" της Ευρασίας. 

Μία πιθανή συνεργασία με αυτό το καθοδηγούμενο από την Τουρκία μουσουλμανικό σχήμα, πιθανώς να της προσφέρει αυτήν την ευκαιρία. Καταρχάς, με αυτόν τον τρόπο η Γερμανία θα εξασφαλίσει έναν ζωτικό χώρο για την οικονομία της, η οποία στο μέλλον ενδέχεται να κληθεί να λειτουργήσει σε ένα νέο περιβάλλον που δεν θα είναι η παγκοσμιοποιημένη ενιαία αγορά, αλλά θα έχει έντονα στοιχεία προστατευτισμού και η εμπορική δραστηριότητα θα είναι εναρμονισμένη με ευρύτερες γεωπολιτικές στρατηγικές των ισχυρών δρώντων. 

Επιπροσθέτως, θα αποκτήσει ισχυρά διαπραγματευτικά χαρτιά έναντι της Ρωσίας και της Κίνας, με τις οποίες διατηρεί μεικτές σχέσεις ανταγωνισμού και συνεργασίας, ιδιαίτερα στον εμπορικό τομέα. Τέλος, με αυτόν τον τρόπο φιλοδοξεί να αποκτήσει αυξημένο ειδικό βάρος έναντι της Γαλλίας, που είναι ο μεγάλος της αντίπαλος στον ενδοευρωπαϊκό ανταγωνισμό, αν και ταυτοχρόνως συνεργάτης της σε άλλους τομείς. 

Επίσης, φιλοδοξεί να αποκτήσει και ισχυρά διαπραγματευτικά χαρτιά έναντι των ΗΠΑ. Την πιθανότητα συνεργασίας με τον πιθανό μουσουλμανικό "τρίτο πόλο" στην Ευρασία ενισχύει και η ύπαρξη της πολυπληθούς τουρκικής μειονότητας στο εσωτερικό της Γερμανίας που αποτελεί έναν κρίσιμο παράγοντα διαμόρφωσης των εκλογικών αποτελεσμάτων και ωθεί προς την ενίσχυση των σχέσεων με την Τουρκία. 

Μία ευκαιρία για την Ελλάδα Όσον αφορά τη χώρα μας, ένα παρόμοιο ευρασιατικό σχήμα, που θα λειτουργεί ως δυνάμει τρίτος πόλος στον κόσμο των επόμενων δεκαετιών, προκαλεί πονοκεφάλους και στους τρεις βασικούς πλανητικούς δρώντες, δηλαδή την Κίνα, τις ΗΠΑ και τη Ρωσία. Το ίδιο προκαλεί και σε δευτερεύοντες δρώντες, όπως είναι η Γαλλία και η Ινδία και σε ακόμη περισσότερους τοπικούς, όπως είναι η Αίγυπτος, η Σαουδική Αραβία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κλπ. Πολλώ δε μάλλον αν σε αυτό το σχήμα ενσωματωθεί, έστω και με "χαλαρό" τρόπο και η Γερμανία. 

Το "κεφάλι" αυτού του "γεωπολιτικού φιδιού", που ανησυχεί τις ισχυρότερες δυνάμεις και απειλεί με ασφυξία τις μικρότερες, είναι η Τουρκία. Και η μόνη δύναμη που μπορεί να χτυπήσει το "φίδι" στο κεφάλι του, είναι η Ελλάδα. 

Δηλαδή, διαμορφώνεται μια πιθανή τεράστια γεωπολιτική ευκαιρία για τη χώρα μας, όχι απλώς να συμμετάσχει, αλλά να ηγηθεί ενός ad hoc αντιτουρκικού σχηματισμού, όχι λόγω μεγεθών, αλλά γιατί βρίσκεται στη σωστή θέση και έχει απέναντι της τον σωστό αντίπαλο. 

Είναι η Ελλάδα μόνον που μπορεί να τον αδρανοποιήσει και συνακόλουθα να σταματήσει το χτίσιμο αυτού του ενδιάμεσου γεωπολιτικού οικοδομήματος. Αν πράγματι η Γερμανία σκέφτεται να ενταχθεί σε αυτό το σχήμα, η καταστροφή του μπορεί να αποτελέσει το αναγκαίο πρώτο βήμα που χρειάζεται η χώρα μας για να ξεκινήσει τη διαδικασία απαλλαγής από τον ασφυκτικό γερμανικό εναγκαλισμό. Για να το κάνει, όμως, αυτό θα πρέπει να κινηθεί με τόλμη, με αυτοπεποίθηση και να αναλάβει ρίσκα. Το ευρασιατικό ChampionsLeague! 

Η Ελλάδα πρέπει να ορθώσει το ανάστημα της απέναντι στην Τουρκία, όχι να υποχωρεί συνεχώς και να διακινδυνεύσει ακόμη και ένοπλη αντιπαράθεση έναντι αυτής. 

Κυρίως πρέπει να απειθαρχήσει έναντι των "κελευσμάτων" και των εντολών που θα λάβει από το Βερολίνο, αλλά και πιθανώς από την Ουάσιγκτον, η οποία αυτήν την περίοδο δεν δείχνει να έχει συγκροτημένη στρατηγική. 

Φυσικά, κατανοώ ότι παρόμοιες απόψεις προκαλούν τη θυμηδία και τον χλευασμό τόσο των ελίτ της χώρας, όσο και του μεγαλύτερου μέρους της κοινής γνώμης, που έχουν αναγάγει σε θέσφατο την αντίληψη της μικρής, αδύναμης και ανύπαρκτης Ελλάδας, ιδιαίτερα δε έναντι της Γερμανίας.

 Όταν, λοιπόν, λες ότι η Ελλάδα μπορεί να πρωταγωνιστήσει στο τεράστιο παιχνίδι που στήνεται σήμερα στην "Μεγάλη Σκακιέρα" της Ευρασίας, κατά Μπρεζίνσκι, είναι σαν να λες στους παράγοντες και τους οπαδούς μιας ομάδας που θεωρεί ότι παίζει στο τοπικό πρωτάθλημα, ότι στην πραγματικότητα είναι στους ομίλους του ChampionsLeague! Όμως, η πραγματικότητα είναι ακριβώς αυτή. 

Η Ελλάδα έχει τον ρόλο που έχει εξαιτίας του ότι βρίσκεται στη θέση που βρίσκεται και έχει απέναντί της τους αντιπάλους που έχει. Το να προσπαθεί να κρυφτεί από την Ιστορία, είναι παρανοϊκή ανάγνωση της πραγματικότητας. Αντιθέτως, η αποδοχή του αναγκαστικού πρωταγωνιστικού ρόλου που η Ιστορία επιβάλλει στη χώρα μας, είναι η μόνη ρεαλιστική επιλογή. 


Πηγή: Πρθ: Fw: ΕΛΙΣΜΕ("Προβληματισμοί" Τεύχος 102)

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2021

Τραμπ: "Η ενδοξότερη πρώτη τετραετία στην προεδρική ιστορία της Αμερικής" - Σκέφτεται να απονείμει χάρη...στον εαυτό του


 

Ο απερχόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει δηλώσει σε συνεργάτες του τις τελευταίες εβδομάδες ότι σκέφτεται να απονείμει ομοσπονδιακή χάρη στον εαυτό του, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα των New York Times, επικαλούμενο δύο πηγές με γνώση του ζητήματος.

Οι συνομιλίες έλαβαν χώρα μετά τις εκλογές της 3ης Νοεμβρίου, αλλά δεν είναι σαφές εάν συνεχίστηκαν μετά τις χθεσινές ταραχές στο Καπιτώλιο, οι οποίες έχουν φέρει στην επιφάνεια τα αιτήματα για άμεση καθαίρεσή του από το αξίωμα του προέδρου.

Σημειώνεται πως η προοπτική του να αποδώσει ένας πρόεδρος χάρη στον εαυτό του δεν έχει προηγούμενο στην ιστορία των ΗΠΑ. Όπως γράφει το CNBC, οι μελετητές διαφωνούν για το αν μια τέτοια πράξη θα ήταν επιτρεπτή. Ακόμα και αν η χάρη ήταν νόμιμη όμως, θα ίσχυε μόνο για ομοσπονδιακά εγκλήματα.

Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με το NBC News, ο Τραμπ σκέφτεται και την προοπτική του να απονείμει χάρη σε συγγενικά πρόσωπα καθώς και σε στενούς συνεργάτες.

Τραμπ: Δεσμεύεται για ομαλή μετάβαση εξουσίας

Νωρίτερα είχε γίνει γνωστό πως, αφού πρωτίστως κάλεσε τους οπαδούς του στην Ουάσινγκτον, υποκινώντας τα επεισόδια και την εισβολή τους στο Καπιτώλιο, ενέργειες οι οποίες κόστισαν 4 ανθρώπινες ζωές, αφού προκάλεσε μία άνευ προηγουμένου κρίση, διευρύνοντας το χάσμα μεταξύ των Αμερικανών ψηφοφόρων, ο Τραμπ αποφάσισε να δηλώσει, για πρώτη φορά δημόσια, ότι θα αποχωρήσει από το αξίωμά του στις 20 Ιανουαρίου. 

Άμα τη ανακοινώσει της επικύρωσης από το Κογκρέσο, της εκλογής Μπάιντεν στην προεδρία της χώρας, ο Τραμπ δεσμεύτηκε για μια ομαλή μεταβίβαση εξουσίας, σύμφωνα με ανακοίνωση στον λογαριασμό του εκπροσώπου του Λευκού Οίκου στο Twitter.

"Παρόλο που διαφωνώ απόλυτα με το αποτέλεσμα των εκλογών και τα γεγονότα με επιβεβαιώνουν, ωστόσο, θα υπάρξει μια ομαλή μετάβαση στις 20 Ιανουαρίου", δήλωσε ο Τραμπ, επαναλαμβάνοντας τους ψευδείς ισχυρισμούς που έκανε κατά τους τελευταίους δύο μήνες.

"Πάντα έλεγα ότι θα συνεχίζαμε τον αγώνα μας για να διασφαλίσουμε ότι θα μετρηθούν μόνο οι νόμιμες ψήφοι. Ενώ αυτό αντιπροσωπεύει το τέλος της ενδοξότερης πρώτης τετραετίας στην προεδρική ιστορία, είναι μόνο η αρχή του αγώνα μας για να κάνουμε την Αμερική μεγάλη ξανά".




πηγή:https://www.capital.gr/diethni/3507276/o-tramp-skeftetai-na-aponeimei-xari-ston-eauto-tou

E.A.A.Σ: Όχι στην Κερκόπορτα στον Έβρο! - Ενώνουμε τη φωνή μας με τους κατοίκους του Έβρου

 


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Όχι στην Κερκόπορτα στον Έβρο!

 

Πρόσφατα πληροφορηθήκαμε την πιθανότητα επέκτασης της υφισταμένης δομής καταγραφής μεταναστών στο χωριό Φυλάκιο Ορεστιάδος σε μόνιμη δομή φιλοξενίας τους, μόλις 16 χιλιόμετρα από τις Καστανιές.

 

Δίπλα στα σύνορα, με την επιθετική Τουρκία και με την εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού μόλις πριν από ένα χρόνο η δημιουργία τέτοιων εγκαταστάσεων,  όπου θα ζει και θα κινείται μεγάλος αριθμός λαθρομεταναστών δημιουργεί σοβαρές ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια. Δεν είναι επιτρεπτό να ανοίγεται “Κερκόπορτα” στον Έβρο.

 

Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (Ε.Α.Α.Σ.) ενώνει τη φωνή της με τους κατοίκους του Έβρου, δηλώνει την αντίθεσή της σε κάθε προσπάθεια δημιουργίας ή επέκτασης δομών φιλοξενίας στην ευαίσθητη αυτή περιοχή της Ελλάδας και καλούμε την πολιτική ηγεσία να αναθεωρήσει κάθε τέτοιο σχεδιασμό.

 

ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Ε.Α.Α.Σ.

Συντάξεις: Συντάξεις: Νέα οδυνηρή Ήττα για το ΥΠ.ΟΙΚ - Η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου ακύρωσε, ως παράνομη, την αίτηση αναίρεσης του Υπουργείου, που επιμένει στην δυσμενή διάκριση, σα βάρος των ανδρών - Δείτε τα επίμαχα σημεία της τελεσίδικης απόφασης



      Νέα οδυνηρή οικονομική ήττα υπέστη το Υπουργείο οικονομικών, με την 319/2020 απόφαση της Ολομέλειας  του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που ακύρωσε ως παράνομη, την αίτηση αναίρεσης, που είχε υποβάλει στις 24-5- 2017 ο τότε Υπουργός οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, με την οποία ζητούσε την διαγραφή της  305/2017  οριστικής απόφασης του ΙΙ Τµήµατος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία καταργούσε ως παράνομη, την διαφορετική μεταχείριση μεταξύ ανδρών και γυναικών, σχετικά με τα συνταξιοδοτικά όρια ηλικίας.   

    Η παραπάνω οριστική απόφαση του Δικαστηρίου, αφενός μεν αναγκάζει το Κράτος να αλλάξει τον υπάρχοντα νόμο, που προβλέπει την δυσμενή διάκριση, σα βάρος των ανδρών, αφετέρου δε, θα δημιουργήσει σοβαρά οικονομικά συνταξιοδοτικά προβλήματα, καθώς ο ανδρικός εργαζόμενος  πληθυσμός, θα μπορεί να συνταξιοδοτείται νωρίτερα και να λαμβάνει, χωρίς την ποινή της χρονικής καθυστέρησης, την προβλεπόμενη σύνταξη 

Δείτε τα επίμαχα σημεία της τελεσίδικης απόφασης


Απόφαση 319/2020 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ∆ΗΜΟΚΡΑΤΙΑ 

ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕ∆ΡΙΟ ΣΕ ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΘΕΣΗ 

 Συνεδρίασε δηµόσια στο ακροατήριό του, στις 18 Απριλίου 2018, µε την εξής σύνθεση : 

Ανδρονίκη Θεοτοκάτου, Πρόεδρος, Ιωάννης Σαρµάς και Αγγελική Μαυρουδή, Αντιπρόεδροι, Γεώργιος Βοΐλης, Μαρία Αθανασοπούλου, Ευαγγελία - Ελισάβετ Κουλουµπίνη, Σταµάτιος Πουλής, ∆ηµήτριος Πέππας, Στυλιανός Λεντιδάκης, Βιργινία Σκεύη (εισηγήτρια), Βασιλική Σοφιανού, ∆έσποινα Τζούµα, Ευφροσύνη Παπαθεοδώρου, Κωνσταντίνος Παραθύρας, Αργυρώ Μαυροµµάτη, Κωνσταντίνος Κρέπης και Γεωργία Παπαναγοπούλου, Σύµβουλοι. 

Επίσης µετείχαν οι Σύµβουλοι Βασιλική Προβίδη, Ασηµίνα Σακελλαρίου, Ευαγγελία Σεραφή, Ειρήνη Κατσικέρη και Νεκταρία ∆ουλιανάκη, ως αναπληρωµατικά µέλη. 

Γραµµατέας η Ελένη Αυγουστόγλου. 

Γενικός Επίτροπος Επικρατείας : Αντώνιος Νικητάκης, 

Επίτροπος Επικρατείας, κωλυοµένης της Γενικής Επιτρόπου της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, Χρυσούλας Καραµαδούκη. 

Για να δικάσει την από 24.5.2017 (αριθµ. κατάθ. …/2017) αίτηση του Ελληνικού ∆ηµοσίου, νοµίµως εκπροσωπουµένου από τον Υπουργό Οικονοµικών, ο οποίος παραστάθηκε δια του Νοµικού Συµβούλου του Κράτους Νικολάου Καραγιώργη. 

 Κατά του … … του …, κατοίκου … (οδός ... αρ. ...), ο οποίος παραστάθηκε δια δηλώσεως του άρθρου 133 παρ. 2 του Κώδικα ∆ιοικητικής ∆ικονοµίας του πληρεξουσίου δικηγόρου του Παναγιώτη Γιαννόπουλου (Α.Μ. ∆.Σ.Α. 16922). 

Με την αίτηση αυτή επιδιώκεται η αναίρεση της 305/2017 απόφασης του ΙΙ Τµήµατος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 

Κατά τη συζήτηση που ακολούθησε το ∆ικαστήριο άκουσε: 

Το Νοµικό Σύµβουλο του Κράτους, ο οποίος ζήτησε να γίνει δεκτή η αίτηση αναίρεσης και Τον Επίτροπο της Επικρατείας στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ο οποίος ανέπτυξε προφορικά την από 18.4.2018 γνώµη του και πρότεινε την απόρριψη της αίτησης αναίρεσης. 

Μετά τη δηµόσια συνεδρίαση το ∆ικαστήριο συνήλθε σε διάσκεψη, µε παρόντα τα τακτικά µέλη που έλαβαν µέρος στη συζήτηση της υπόθεσης, .........

Αφού µελέτησε τα σχετικά έγγραφα και Σκέφθηκε σύµφωνα µε το νόµο, Αποφάσισε τα εξής: 

1. Η υπό κρίση αίτηση του Ελληνικού ∆ηµοσίου για αναίρεση της 305/2017 οριστικής απόφασης του ΙΙ Τµήµατος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για Απόφαση 319/2020 την οποία δεν απαιτείται κατά νόµο η καταβολή παραβόλου (βλ. άρθρο 73 παρ. 1 του Κώδικα Νόµων για το Ελεγκτικό Συνέδριο που κυρώθηκε µε το άρθρο πρώτο του ν. 4129/2013), ασκήθηκε νοµοτύπως και εµπροθέσµως και πρέπει να γίνει τυπικά δεκτή και να εξετασθεί περαιτέρω ως προς τη βασιµότητά της. 

2. Με την αναιρεσιβαλλόµενη απόφαση κρίθηκαν, µεταξύ άλλων, τα εξής: 

α) Η διάταξη του άρθρου 56 παρ. 1 περ. β΄ του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων, όπως ίσχυε πριν από την αντικατάστασή της, από 1.1.2011, µε το ν. 3865/2010, µε την οποία θεσπίζεται για τις υπαλλήλους µε ανήλικο τέκνο, οι οποίες συµπληρώνουν 25ετή συντάξιµη υπηρεσία µέχρι 31.12.2010, µικρότερο όριο ηλικίας συνταξιοδότησης (συγκεκριµένα το 50 έτος της ηλικίας τους) έναντι των ανδρών υπαλλήλων, συνιστά δυσµενή διάκριση εις βάρος των τελευταίων µε µόνο κριτήριο το φύλο τους, η οποία δεν δικαιολογείται από λόγους γενικότερου κοινωνικού ή δηµοσίου συµφέροντος ή από λόγους που ανάγονται στην ανάγκη µεγαλύτερης προστασίας των γυναικών σε θέµατα µητρότητας, γάµου και οικογένειας ή σε καθαρά βιολογικές διαφορές που επιβάλλουν τη λήψη ιδιαίτερων µέτρων υπέρ αυτών, ....

β) η διάκριση αυτή αντίκειται στην αρχή της ισότητας που κατοχυρώνεται στο άρθρο 4 του Συντάγµατος, ιδιαίτερη εκδήλωση της οποίας συνιστά κατά τη παράγραφο 2 του οικείου άρθρου η αρχή της ίσης µεταχείρισης των δύο φύλων, καθώς και στο άρθρο 141 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαγορεύει κάθε διάκριση µεταξύ ανδρών και γυναικών όσον αφορά στην αµοιβή τους, στην έννοια της οποίας εµπίπτει και η καταβαλλόµενη στους δηµοσίους υπαλλήλους, λόγω της σχέσης που τους συνδέει µε τον εργοδότη τους, σύνταξη και 

γ) προς αποκατάσταση της ίσης µεταχείρισης των δύο φύλων, πρέπει να τύχουν εφαρµογής και στους άνδρες υπαλλήλους µε ανήλικο τέκνο, οι οποίοι θεµελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωµα µέχρι 31.12.2010, τα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης ως ισχύουν για τις γυναίκες. 

Με βάση τις ανωτέρω παραδοχές, έγινε δεκτή έφεση του ήδη αναιρεσίβλητου, πρώην δηµοσίου υπαλλήλου, πατέρα ενός τέκνου γεννηθέντος το έτος 1994, κατά της …/2015 πράξης του ∆ιευθυντή Κανονισµού και Εντολής Πληρωµής Πολιτικών Συντάξεων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, µε την οποία κανονίστηκε σ’ αυτόν µηνιαία σύνταξη βάσει της από έτη 31-5-5 συνολικής συντάξιµης υπηρεσίας του (από 20.12.1984 έως 18.5.2015, οπότε αποχώρησε λόγω παραιτήσεως), ορίστηκε δε αυτή πληρωτέα από 4.7.2024, ηµεροµηνία συµπλήρωσης του 65ου έτους της ηλικίας του, κατά τα οριζόµενα στο άρθρο 6 παρ. 2 περ. β΄ του ν. 3865/2010. 

Ειδικότερα, έγινε δεκτό ότι, εφόσον ο αναιρεσίβλητος στις 20.12.2009 είχε συµπληρώσει 25ετή συντάξιµη υπηρεσία, θεµελιώνοντας, ως εκ τούτου, συνταξιοδοτικό δικαίωµα µετά την 1.1.1998 και πριν από την 31.12.2010, το δε 50ό έτος της ηλικίας του στις 4.7.2009, είχε δε, κατά την ηµεροµηνία θεµελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώµατος (20.12.2009), ανήλικο τέκνο, έπρεπε προς αποκατάσταση της αρχής της ισότητας, να εφαρµοστεί και στην περίπτωσή του, το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης (50ο έτος) ως ισχύει για τις γυναίκες υπαλλήλους κατά το άρθρο 56 παρ. 1 περ. β΄ του Συνταξιοδοτικού Κώδικα σε συνδυασµό µε την παράγραφο 11 του άρθρου 6 του ν. 3865/2010. 

Ως εκ τούτου, µεταρρυθµίστηκε η εκκληθείσα πράξη κανονισµού συντάξεως ως προς το χρόνο έναρξης καταβολής της σύνταξης του ήδη αναιρεσίβλητου και ορίστηκε αυτή πληρωτέα από την εποµένη της ηµεροµηνίας τερµατισµού της συντάξιµης Απόφαση 319/2020 υπηρεσίας του, δηλαδή από 19.5.2015 (βλ. άρθρο 56 παρ. 5 του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων). 

3. Το αναιρεσείον Ελληνικό ∆ηµόσιο επιδιώκει την αναίρεση της ανωτέρω απόφασης προβάλλοντας ότι:

 α) κατ’ εσφαλµένη ερµηνεία και πληµµελή εφαρµογή των διατάξεων του άρθρου 56 παρ. 1 περ. β΄ του Συνταξιοδοτικού Κώδικα, έγινε δεκτό ότι εισάγεται µε αυτές αδικαιολόγητη ευµενέστερη ρύθµιση ως προς τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης των γυναικών υπαλλήλων σε σχέση µε τους άνδρες υπαλλήλους, µε συνέπεια την επέκταση, για λόγους ισότητας των δύο φύλων, της οικείας ρύθµισης και στους τελευταίους, αφού δεν πρόκειται, κατά τους ισχυρισµούς του αναιρεσείοντος, για αδικαιολόγητη εξαίρεση από κάποιον κανόνα, ώστε µε τον παραµερισµό της εξαίρεσης να ανακύψει έδαφος εφαρµογής του κανόνα αυτού και στην αποκλεισθείσα κατηγορία, αλλά για θετικό µέτρο υπέρ των γυναικών, που επιτρέπεται κατ’ άρθρο 116 παρ. 2 του Συντάγµατος για λόγους που ανάγονται στην ανάγκη µεγαλύτερης προστασίας της γυναίκας σε θέµατα µητρότητας, γάµου και οικογένειας, 

β) η επέκταση της διάταξης του άρθρου 56 παρ. 1 περ. β΄ του Συνταξιοδοτικού Κώδικα και στους άνδρες υπαλλήλους µε ανήλικο τέκνο, αντίκειται στο άρθρο 93 παρ. 4 του Συντάγµατος, το οποίο προβλέπει ότι τα δικαστήρια υποχρεούνται να µην εφαρµόζουν νόµο που αντίκειται στο Σύνταγµα και όχι να επεκτείνουν την εφαρµογή νόµων σε κατηγορίες για τις οποίες δεν υφίσταται σχετική νοµοθέτηση και 

γ) εσφαλµένα δέχθηκε η αναιρεσιβαλλοµένη ότι συντρέχει περίπτωση εφαρµογής του άρθρου 141 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού αυτό ρητώς αναφέρεται σε αµοιβή για εργασία και όχι σε σύνταξη


 ∆. Στην υπό κρίση υπόθεση, όπως προκύπτει από την αναιρεσιβαλλόµενη απόφαση, ο αναιρεσίβλητος, πρώην δηµόσιος υπάλληλος, ο οποίος αποχώρησε από την υπηρεσία στις 18.5.2015 και του κανονίστηκε σύνταξη πληρωτέα από 4.7.2024, ηµεροµηνία συµπλήρωσης του 65ου έτους της ηλικίας του, στις 20.12.2009 είχε συµπληρώσει 25ετή συντάξιµη υπηρεσία και ήταν πατέρας ενός τέκνου γεννηθέντος το έτος 1994, ενώ στις 4.7.2009 είχε συµπληρώσει το 50ο έτος της ηλικίας του. 

Με βάση τα πραγµατικά αυτά περιστατικά το δικάσαν Τµήµα έκρινε ότι έπρεπε, προς αποκατάσταση της αρχής της ισότητας, να εφαρµοστεί και στην περίπτωσή του το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης (50ο έτος), όπως ίσχυε για τις γυναίκες υπαλλήλους κατ’ άρθρο 56 παρ. 1 περ. β΄ του Συνταξιοδοτικού Κώδικα, πριν την αντικατάστασή του από την παρ. 2 περ. β του άρθρου 6 του ν. 3865/2010, χωρίς να προβεί, όπως όφειλε, σε µια in concreto στάθµιση των συγκεκριµένων συνθηκών υπό τις οποίες τελούσε ο αναιρεσίβλητος σε σχέση µε την ανατροφή του τέκνου του. 

Η κρίση δε αυτή της αναιρεσιβαλλόµενης απόφασης, σύµφωνα και µε όσα προεκτέθηκαν, δεν είναι νόµιµη και θα έπρεπε η απόφαση αυτή να αναιρεθεί και να γίνει δεκτή η κρινόµενη αίτηση. 

13. Κατόπιν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση αναιρέσεως πρέπει να απορριφθεί, ενώ κατ’ εκτίµηση των περιστάσεων της υπόθεσης, το ∆ικαστήριο κρίνει ότι πρέπει να απαλλαγεί το ηττώµενο Ελληνικό ∆ηµόσιο από την υποχρέωση καταβολής της δικαστικής δαπάνης ........ 

                                 Για τους λόγους αυτούς 

Απορρίπτει την αίτηση του Ελληνικού ∆ηµοσίου για αναίρεση της 305/2017 απόφασης του ΙΙ Τµήµατος του Ελεγκτικού Συνεδρίου. 

Και, Απαλλάσσει το Ελληνικό ∆ηµόσιο από την υποχρέωση καταβολής της δικαστικής δαπάνης του αναιρεσίβλητου. 

Κρίθηκε και αποφασίστηκε στην Αθήνα, στις 20 Μαρτίου 2019. 

Η ΠΡΟΕ∆ΡΟΣ 

ΑΝ∆ΡΟΝΙΚΗ ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΥ 

Η ΕΙΣΗΓΗΤΡΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 

ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΣΚΕΥΗ 

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ 

ΕΛΕΝΗ ΑΥΓΟΥΣΤΟΓΛΟΥ 


∆ηµοσιεύθηκε σε έκτακτη δηµόσια συνεδρίαση, στις 4 Μαρτίου 2020. 

Ο ΠΡΟΕ∆ΡΟΣ 

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΑΡΜΑΣ

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΕΛΕΝΗ ΑΥΓΟΥΣΤΟΓΛΟΥ

Ελληνοτουρκικά: Συνεχίζουν να προκαλούν οι Τούρκοι - Παρενόχληση περιπολικού σκάφους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. από περιπολικό σκάφος Τουρκικής Ακτοφυλακής - Προκλήθηκαν μικρές υλικές ζημιές

 


 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 

 

Παρενόχληση περιπολικού σκάφους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. από περιπολικό σκάφος Τουρκικής Ακτοφυλακής

 

Πρωινές ώρες 06-01-2021, στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά των Ιμίων, περιπολικό σκάφος της Τουρκικής Ακτοφυλακής παρενόχλησε περιπολικό σκάφος της Λιμενικής Αρχής Κω, με αποτέλεσμα την πρόκληση μικρών υλικών ζημιών στο περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Σημειώνεται ότι, το περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. εκτελούσε διατεταγμένη υπηρεσία στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή. Από το περιστατικό δεν προκλήθηκε τραυματισμός  μέλους πληρώματος.

 




 

Διευθυντής ΜΕΘ του νοσοκομείου "Παπανικολάου" Ν. Καπραβέλος: Έρχεται τρίτο κύμα, θα θρηνήσουμε πολλά θύματα




Την εκτίμηση ότι "έρχεται τρίτο κύμα και θα θρηνήσουμε πολλά θύματα" εξέφρασε στον ΣΚΑΪ ο διευθυντής ΜΕΘ του νοσοκομείου "Παπανικολάου", Νικόλαος Καπραβέλος, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

"Δε φοβάμαι ότι θα ζήσουμε αντίστοιχα περιστατικά, είμαι σίγουρος. Χειρότερα, πολύ χειρότερα, με αυτά τα μυαλά δε θα μιλάμε μόνο για τραγωδία της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδος αλλά της χώρας... Να είσαστε σίγουροι ότι έχουμε τρίτο κύμα μπροστά, και θα θρηνήσουμε πολλά θύματα", ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καπραβέλος.

Η διαφορά μεταξύ Νοεμβρίου και Φεβρουαρίου είναι ότι το ΕΣΥ είναι πολύ πιο πιεσμένο χωρίς διαθέσιμες ΜΕΘ, εξήγησε. 

"Έχω χάσει τα λόγια μου, πραγματικά δεν ξέρω τι άλλο μπορώ να προσθέσω για να βοηθήσω τους πολίτες και την πολιτεία να αποφύγουμε την τραγωδία η οποία συνεχίζεται και βλέπουμε μπροστά μας", τόνισε ο κ. Καπραβέλος. 

Αποκάλυψε δε ότι η εισαγγελία της πόλης τον κάλεσε για να διερευνήσει τυχόν ευθύνες για την τότε κατάσταση. "Σε μια από τις μαύρες μέρες του Νοεμβρίου είχα κάνει την επισήμανση ότι χάνονται και θα χαθούν ζωές που θα μπορούσαν να έχουν κερδηθεί. Μετά από εβδομάδα με είχε καλέσει η εισαγγελία Θεσσαλονίκης με τρία ερωτήματα: 1ον τι δεν έγινε που μπορούσε να γίνει 2ον ποτέ έπρεπε να γίνει και 3ον ποιοι ευθύνονται… βρέθηκα σε πολύ δύσκολη θέση να εξηγήσω ότι ό,τι έγινε τον Οκτώβριο έγινε γιατί δεν ελήφθησαν μέτρα, την πληρώσαμε με εκατόμβη θυμάτων και συνεχίζουμε", δήλωσε.

Ο κ. Καπραβέλος διευκρίνισε ότι για την επιδημική έκρηξη στη Θεσσαλονίκη δεν ευθύνεται μόνο η γιορτή του Αγίου Δημητρίου, αλλά σειρά άλλων δραστηριοτήτων, όπως ο τουρισμός και το εμπόριο. 


https://www.capital.gr/epikairotita/3507072/n-kaprabelos-erxetai-trito-kuma-tha-thrinisoume-polla-thumata?utmsource=email