Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2025

E.A.A.Σ: - Απόψεις Προβληματισμοί Προσεχών Εκλογών - ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ αποφασίζουμε για την ΙΣΧΥ της Ενώσεως!

 






  • ΑΠΟΨΕΙΣ-ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΠΡΟΣΕΧΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ
    Ανακοίνωση για τις Εκλογές
    Συμμετέχω γιατί θέλω μια ισχυρή Ε.Α.Α.Σ.
    Αγαπητοί συνάδελφοι,
    Οι εκλογές της Ε.Α.Α.Σ. για την ανάδειξη του νέου Διοικητικού της Συμβουλίου
    θα διεξαχθούν την 8
    η
    Φεβρουαρίου 2026.
    Με την παρούσα ανακοίνωση, επιθυμούμε αφ’ ενός να σας ενημερώσουμε, για
    ζητήματα τα οποία έχουν αποτελέσει κατά το παρελθόν αντικείμενο συζητήσεων και σε
    αρκετές περιπτώσεις, τροχοπέδη στη συμμετοχή ορισμένων μελών μας στις
    αρχαιρεσίες της Ενώσεως και αφ’ ετέρου να σας προσκαλέσουμε να εξασκήσετε το
    δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι.
    Οι απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα, δεν είναι προσωπικές απόψεις, αλλά
    επεξεργασμένες θέσεις κατόπιν συνδρομής εγκρίτων νομικών, στους οποίους είχε
    προσφύγει η ΕΑΑΣ.
    Ερώτηση 1
    η
    : Γιατί Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος να είναι βαθμού Αντγου ή
    Υπτγου; Μπορεί κάποιος να γίνει Βουλευτής όντας Λγος ε.α και δεν μπορεί να γίνει
    Πρόεδρος της Ε.Α.Α.Σ; Τι αντιδημοκρατική διάκριση είναι αυτή;
    Απάντηση: Το μέγα λάθος σε αυτή την ερώτηση είναι ότι πρέπει πρώτα να
    γίνει αντιληπτό από όλους ότι ο εκάστοτε Πρόεδρος ΔΕΝ διοικεί την ΕΑΑΣ. Την
    Ένωση τη διοικεί το Διοικητικό της Συμβούλιο και ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΟ. Οι αποφάσεις
    λαμβάνονται όλες κατά απόλυτη πλειοψηφία και ο εκάστοτε Πρόεδρος στις
    ψηφοφορίες που λαμβάνουν χώρα, διαθέτει ΜΟΝΟ τη δική του ΨΗΦΟ.
    Ο νομοθέτης έχοντας θεσπίσει ενιαίο ψηφοδέλτιο αποσκοπεί σε αυτό ακριβώς
    το αποτέλεσμα, δηλαδή, να μην είναι ανεξέλεγκτος ο εκάστοτε πρόεδρος και να
    λειτουργεί η δημοκρατική αρχή της πλειοψηφίας.
    Το ζήτημα λοιπόν, δεν είναι ο βαθμός αποστρατείας του υποψηφίου Προέδρου
    και Αντιπροέδρου, αλλά η επιθυμία των υποψηφίων να προσφέρουν στα κοινά, ως
    ίσοι προς ίσους, αφού οι ψήφοι όλων των μελών του ΔΣ είναι ισοδύναμες!
    Περαιτέρω νομική τεκμηρίωση επί του θέματος είναι ότι ο νομοθέτης έχει το
    δικαίωμα περιορισμού του δικαιώματος του εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε όλες τις
    εκλογικές αναμετρήσεις, ακόμα και στις Εθνικές Εκλογές. Απόδειξη της δυνατότητας
    αυτής είναι ότι στο δικαίωμα του εκλέγεσθαι έχει τεθεί το ηλικιακό όριο των 25 ετών για
    τους υποψηφίους Βουλευτές ενώ το δικαίωμα του εκλέγειν ξεκινά από την ηλικία των
    17 ετών.
    Πλέον αυτού, έχει θεσπισθεί η εκπλήρωση των στρατιωτικών υποχρεώσεων για
    τους άρρενες, ως προϋπόθεση άσκησης του δικαιώματος του εκλέγεσθαι.
  • Ακόμη και στο δικαίωμα του εκλέγεσθαι για το ύπατο πολιτειακό αξίωμα του
    Προέδρου της Δημοκρατίας, δεν είναι όλοι οι Έλληνες Πολίτες (αυτοί δηλαδή που
    έχουν την ελληνική υπηκοότητα) ίσοι, αφού μόνον όσοι είναι Έλληνες το γένος (ένας
    τουλάχιστον γονέας ελληνικής καταγωγής) έχουν δικαίωμα να είναι υποψήφιοι.
    Τέλος, το ΝΔ 1171/72, που αποτελεί τον κοινό ιδρυτικό νόμο των τριών
    Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών, Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας δεν μπορεί
    να τροποποιηθεί αν δεν συμφωνήσουν και οι τρεις Ενώσεις. Οπότε οποιαδήποτε
    προσπάθεια τροποποίησης του ιδρυτικού νομοθετικού διατάγματος, θα προσέκρουε
    στις δυο άλλες Ενώσεις.
    Ερώτηση 2
    η
    : Γιατί δεν γίνονται εκλογές στα Παραρτήματα για την άμεση
    εκλογή των Τοπικών Συμβουλίων από τα μέλη κάθε Παραρτήματος αλλά αυτά
    ορίζονται από το ΔΣ/ΕΑΑΣ ;
    Απάντηση: Η Ένωση, ως ένωση φυσικών προσώπων, είναι πρωτοβάθμιο
    Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να διοικείται από ένα
    μόνον Διοικητικό Συμβούλιο.
    Τα Τοπικά Συμβούλια δεν έχουν ούτε νομική οντότητα, ούτε διοικητική και
    οικονομική αυτοτέλεια παρά συγκροτούνται μόνον ως όργανα της διοίκησης για να
    καλύψουν λειτουργικές ανάγκες και για την προσβολή της Ενώσεως στις τοπικές
    κοινωνίες.
    Ακόμη και να κάναμε εκλογές στα Τοπικά Παραρτήματα, αυτές δεν θα ήταν
    νόμιμες αφού δεν θα είχαν καμιά νομική ισχύ. Για να γίνουν εκλογές στα παραρτήματα
    και να είναι νόμιμες, θα έπρεπε τα τοπικά παραρτήματα να ήταν ανεξάρτητα νομικά
    πρόσωπα, με δικό τους ΑΦΜ, δικό τους διοικητικό συμβούλιο, ανεξάρτητη οικονομική
    υπηρεσία και επιπλέον εξελεγκτική επιτροπή για τον έλεγχο των δαπανών. Ακολούθως
    η Ένωση θα έπρεπε να μετατραπεί σε Ομοσπονδία, δηλαδή σε δευτεροβάθμιο
    όργανο, της οποίας μέλη θα ήταν τα τοπικά παραρτήματα, κατόπιν αποφάσεως των
    διοικητικών συμβουλίων τους.
    Αν η ΕΑΑΣ είχε υιοθετήσει την εναλλακτική πρόταση των exit polls, δηλαδή της
    καταγραφής της επιθυμίας των ψηφοφόρων για τον Πρόεδρο, Αντιπρόεδρο και τα
    μέλη του Τοπικού Συμβουλίου, θα δημιουργούνταν μεγάλα προβλήματα, καθόσον
    όπου δεν θα υπήρχαν υποψηφιότητες για όλες τις θέσεις, θα έπρεπε και πάλι να
    διορίζονται από το ΔΣ/ΕΑΑΣ. Επιπλέον στα πολυπληθή Τοπικά Παραρτήματα, όπως
    στη Θεσσαλονίκη π.χ. θα εμφανίζονταν αντίπαλες φατρίες, με κριτήρια προέλευσης,
    κομματικής προτίμησης κ.α. οπότε θα κινδύνευε η ομοψυχία των μελών, η
    αποτελεσματικότητα και η βιωσιμότητα των τοπικών συμβουλίων.
    Ερώτηση 3
    η
    : Γιατί να συμμετέχω αφού η ΕΑΑΣ είναι μόνο εορτές- τελετές και
    στην ουσία ΟΥΔΕΝ έχει επιτύχει ως θεσμός προς όφελος των συναδέλφων;
    Απάντηση: Δυστυχώς τα μέλη της ΕΑΑΣ δεν ενημερώνονται επαρκώς από την
    ιστοσελίδα μας και από την εφημερίδα μας «Εθνική Ηχώ», για τις δράσεις της
    Ενώσεως και κυρίως για τις επιτυχίες της. Από την άλλη η ΕΑΑΣ, δεν έχει νοοτροπία
    λαϊκισμού, ώστε να καυχάται για το έργο της. Με ανακοινώσεις, δελτία τύπου και
    άρθρα, επιδιώκει την ενημέρωση των μελών της για όλα τα θέματα.
  • Ενδεικτικά αναφέρουμε:
    α. Προσφυγή της ΕΑΑΣ στο ΣτΕ ώστε ο ν. 4093/2012 να κριθεί
    αντισυνταγματικός, με αποτέλεσμα την επιστροφή των αναδρομικών
    β. Προσφυγή της ΕΑΑΣ στο ΣτΕ κατά της ΚΥΑ, που περιέκοψε το ΒΟΕΑ των
    τέκνων μας, που δεν έχει ακόμη εκδικασθεί.
    γ. Επαναφορά της κράτησης 2% στις δαπάνες προμηθειών του ΓΕΣ, η οποία
    είχε καταργηθεί για πάνω από 20 έτη, μόνον για τον ΣΞ, και που αποτελούσε
    σημαντικό έσοδο για τον ΕΛΟΑΣ. Με τη συνέργεια του τότε Α/ΓΓΕΘΑ Στγου ε.α.
    Κωνσταντίνου Φλώρου, επανήλθε η κράτηση, παρέχοντας στον ΕΛΟΑΣ τη
    δυνατότητα καταβολής των εφάπαξ, που είχε φτάσει σε έσχατο σημείο αδυναμίας.
    δ. Ανακατανομή των πόρων από τις κρατήσεις των αμυντικών δαπανών, όχι
    κατά Γενικό Επιτελείο και αντίστοιχο Μετοχικό Ταμείο, όπως γινόταν ανέκαθεν, αλλά με
    ενιαία κράτηση 6% και απόδοση του 44% στο ΜΤΣ και 23% και 33% στα ΜΤΝ και
    ΜΤΑ αντιστοίχως. Αυτό αποτελεί μια σημαντική αλλαγή νοοτροπίας στην κατανομή
    των εσόδων και η επιτυχία οφείλεται στις επίμονες προσπάθειες της Ενώσεως και στη
    συνέργεια του Α/ΓΕΕΘΑ Στγου Δημητρίου Χούπη.
    ε. Ενίσχυση της φωνής της ΕΑΑΣ, ώστε να αποτελούμε υπολογίσιμο κοινωνικό
    εταίρο, με άμεση αντίδραση κατά ειλημμένων αποφάσεων σχετικά με τη διάθεση της
    περιουσίας του ΜΤΣ, με συμμετοχή σε ηλεκτρονικές διαβουλεύσεις νομοσχεδίων που
    μας αφορούσαν, με εκατοντάδες συναντήσεις με Υπουργούς, Βουλευτές και
    διάφορους υπηρεσιακούς κυβερνητικούς παράγοντες, στους οποίους επιδώσαμε
    μεγάλο αριθμό υπομνημάτων με τις προτάσεις μας για όλα τα ζητήματα που έχουν
    σχέση με την επιμέλεια των συμφερόντων των μελών μας. Μα πάνω απ΄όλα
    αποδείξαμε με έργα ότι η ΕΑΑΣ δεν χειραγωγείται από κανέναν και υπακούει μόνο στη
    θέληση των μελών μας, που με την ψήφο τους μας δίνουν τη δύναμη να αγωνιστούμε.
    στ. Διοργάνωση ημερίδων με εθνικό περιεχόμενο όπως αυτές κατά της
    Συμφωνίας των Πρεσπών και κατά της αναγνώρισης ΝΠΙΔ που είχε στους ιδρυτικούς
    του σκοπούς, τη διάδοση της «μακεδονικής» γλώσσας στη χώρα μας και
    αποκατάσταση μνημείων ηρώων, που είχαν βανδαλισθεί.
    Ερώτηση 4
    η :
    Γιατί η Ένωση δεν συμμετείχε στις δράσεις άλλων φορέων για τη
    δημιουργία του Σώματος Ελλήνων Υπαξιωματικών;
    Απάντηση : Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στράτου (Ε.Α.Α.Σ.), με το
    από 19 Απρ 2025 Δελτίο Τύπου της, πρώτη και πριν από όλους, είχε δηλώσει την
    υποστήριξή της προς τους υπαξιωματικούς και την αντίθεσή της με τον περιορισμό της
    βαθμολογικής εξέλιξής τους σε αξιωματικούς. Τις ίδιες θέσεις επανέλαβε και με το από
    06 Οκτ 2025 Δελτίο Τύπου της.
    Επιπλέον στείλαμε επιστολή προς τον κ. ΥΕΘΑ και τους Α/ΓΕΕΘΑ και Α/ΓΕΣ ,
    πριν εισαχθεί το νομοσχέδιο σε διαβούλευση, με την οποία ζητήσαμε να μην
    αποκλείονται οι απόφοιτοι της ΣΜΥ, τουλάχιστον από τους κατώτερους βαθμούς των
    αξιωματικών, με τιμητικό βαθμό αποστρατείας τον βαθμό του Ταγματάρχη.
  • Παρόλα αυτά η Ένωση, δεν συμμετείχε στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας της
    11ης Οκτ 2025 για δυο λόγους:
    α. Διότι αφορούσε κυρίως σε θέματα των εν ενεργεία στελεχών, οπότε
    οποιαδήποτε συμμετοχή μας εκτρεπόταν των ιδρυτικών σκοπών της Ενώσεως και
    β. Διότι συμμετείχαν ετερόκλητοι φορείς, με διαφορετικές επιδιώξεις και με
    ατζέντα γενικόλογων αιτημάτων, σε μερικά από τα οποία υπήρχε σύγκρουση
    συμφερόντων, όπως η αλλαγή της κατανομής των πόρων στα εξοπλιστικά (ως
    Ερώτηση 3
    η
    / Απάντηση δ).
    Και όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, η δραστηριότητα αυτή έτυχε πολιτικής
    εκμετάλλευσης από κόμματα και ιστοσελίδες της αριστεράς (Είναι ενδεικτικό της
    εμπλοκής κομμάτων στη διοργάνωση, το ότι πρωτεργάτης φορέα αποστράτων
    υπαξιωματικών που συμμετείχε, εξέφρασε δημοσίως τις ευχαριστίες του προς το ΚΚΕ
    για τη διάθεση της εξέδρας και της μεγαφωνικής εγκατάστασης και προς το ΠΑΜΕ για
    την περιφρούρηση της εκδήλωσης).
    Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι το ΔΣ/ΕΑΑΣ δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ των
    μελών της Ενώσεως αναλόγως προέλευσης. Για εμάς όλα τα μέλη είναι απόστρατοι
    αξιωματικοί. Και αυτό αποδείχθηκε εμπράκτως όταν η ΕΑΑΣ, για πρώτη φορά στην
    ιστορίας της, σε συνεργασία με τον Α/ΓΕΕΘΑ, προκάλεσε και πέτυχε την απονομή
    580 ξιφών σε μέλη της, που δεν τα είχαν λάβει εν ενεργεία, όταν προήχθησαν σε
    Ανθυπολοχαγό από Ανθυπασπιστές.
    Αγαπητοί συνάδελφοι,
    Πολλές προφάσεις θα μπορούσε κάποιος να επικαλεσθεί, ώστε να απέχει από
    τις εκλογές που έχουμε μπροστά μας. Όμως μια ΕΑΑΣ με μαζική συμμετοχή όχι μόνον
    θα μεγαλώσει τη φωνή μας ώστε να ακουστεί παντού αλλά κυρίως θα αυξήσει τη
    δυνατότητα άσκησης πολιτικής πίεσης προς κάθε αρμόδιο.
    Ένα ισχυρό Διοικητικό Συμβούλιο, που θα εκπροσωπεί τη συντριπτική
    πλειονότητα των μελών μας, θα αποδείξει ότι η συνοχή και η αποφασιστικότητα είναι
    τα κριτήρια της επίτευξης των ιδρυτικών σκοπών μας.
    ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ αποφασίζουμε για την ΙΣΧΥ της Ενώσεως!
    Σας καλούμε να δώσετε το «παρών» στις εκλογές
    της 8
    ης
    Φεβρουαρίου 2026.
    Το ΔΣ/ΕΑΑ