Δευτέρα 3 Αυγούστου 2020

Κοροναϊός : Γιατί η Ελλάδα "χάλασε" την εικόνα της ως χώρα χαμηλού κινδύνου - Σε καλύτερη θέση η Τουρκία! - Δείτε την παγκόσμια κατάταξη και την μεθοδολογία





Ανοιχτή πληγή για τον ελληνικό τουρισμό αποτελεί η έκρηξη των κρουσμάτων τις τελευταίες ημέρες.
Τόσο η Ελλάδα όσο και οι ξένες χώρες προσπαθούν να αποκωδικοποιήσουν τα επιδημιολογικά στοιχεία καθώς και να βρουν την ισορροπία ανάμεσα στη δημόσια υγεία και την οικονομία.
Λόγω των αυξανόμενων κρουσμάτων κοροναϊού στην Αθήνα εκφράζονται φόβοι ότι η ταξιδιωτική κίνηση θα παραμείνει «ασθενική».
Το θέμα της πανδημίας είχε αναλυθεί από την ομάδα του Εργαστηρίου Financial Engineering του Πολυτεχνείου Κρήτης τους τελευταίους τέσσερις μήνες. Πραγματοποιήθηκαν πέντε διαδοχικές αναλύσεις κατά τακτά χρονικά διαστήματα (ανά δεκαπενθήμερο) με την τελευταία στις 15 Ιουνίου 2020.
Στην παρούσα ανάλυση χρησιμοποιείται η ίδια μεθοδολογική προσέγγιση με διαφορετικό προβληματισμό. Ενδιαφέρει στην προκειμένη περίπτωση ο παράγοντας του καλοκαιριού που έχει ως συνέπεια τη χαλάρωση του πληθυσμού και το φαινόμενο των διακοπών για τους κατοίκους του βόρειου ημισφαιρίου.

Πού βρίσκεται η Ελλάδα

Πρόκειται κυρίως για Ευρωπαϊκές χώρες με την προσθήκη χωρών από Βόρεια Αμερική (Η.Π.Α., Καναδάς) και Ανατολική Ασία (Σιγκαπούρη, Νότια Κορέα).
Οι κατατάξεις των τριών πολυκριτήριων μεθόδων έχουν συνάφεια σε ποσοστό 70% και άνω. Οι εξαιρέσεις είναι οι δύο χώρες της Αν. Ασίας Σιγκαπούρη και Ν. Κορέα. Από τις Ευρωπαϊκές αποκλίσεις παρουσιάζουν η Σλοβενία και η Βοσνία Ερζεγοβίνη για την ημερομηνία 13/7/2020.
Η επίδραση των διακοπών χάλασε την καλή εικόνα της χώρας μας, η οποία πλέον βρίσκεται στην τελευταία δεκάδα της κατάταξης. Οι κύριες αιτίες είναι η χαλάρωση του πληθυσμού λόγω της καλοκαιρινής ραστώνης και η έναρξη της τουριστικής περιόδου, γεγονός που ήταν αναμενόμενο να επέλθει. Αξιοσημείωτο είναι και η πολύ καλή επίδοση της Κύπρου και στις τρεις περιόδους αξιολόγησης. ΗΠΑ, Ιταλία, Γαλλία, Βέλγιο βρίσκονται στις πέντε τελευταίες θέσεις της κατάταξης όπως και στις πέντε προηγούμενες αναλύσεις μας.
Αξιόλογη βελτίωση από τις μεγάλες χώρες πραγματοποίησε η Γερμανία.

Τα δεδομένα και η μεθοδολογία

Τα δεδομένα προέρχονται από το site Worldometer που παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο πλήθος δεδομένων για χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο.
Επιλέξαμε, σύμφωνα με τη  δεδομένα για τρεις συγκεκριμένες ημερομηνίες:
15/7/2020
23/7/2020
30/7/2020
Τα κριτήρια εκτίμησης είναι τα έξι γνωστά με την προσθήκη ενός έβδομου: τεστ/ένα εκατομμύριο κατοίκους.
Κρ1: Θάνατοι/Συνολικά Κρούσματα
Κρ2: Ανάρρωσαν/Συνολικά Κρούσματα
Κρ3: Σοβαρές Κρίσιμες Περιπτώσεις / Συνολικά Κρούσματα
Κρ4: Θάνατοι/Ανάρρωσαν
Κρ5: Συνολικά Κρούσματα/Ανά εκατομμύριο κατοίκων
Κρ6: Συνολικοί Θάνατοι/Ανά εκατομμύριο κατοίκων
Κρ7: Τεστ/Ανά εκατομμύριο κατοίκων
Οι κλασικές μέθοδοι της επιχειρησιακής έρευνας καταλήγουν σε μαθηματικά προβλήματα καλά διατυπωμένα τα οποία όμως δεν αντιπροσωπεύουν την πραγματικότητα. Η πολυκριτήρια ανάλυση έχει για στόχο τη μελέτη προβλημάτων απόφασης όπου πολλές απόψεις πρέπει να ληφθούν υπόψη. Το κυριότερο χαρακτηριστικό ενός πολυκριτήριου προβλήματος είναι ότι δεν είναι μαθηματικά καλά διατυπωμένο. Για την περίπτωση της πανδημίας του Covid-19 χρησιμοποιήθηκε η πολυκριτήρια μέθοδος PROMETHEE (βλ. J. P. Brans από Ph. Vincke, Α preference sampling organization method: The PROMETHEE method for multiple criteria decision making, Management Science, Vol. 31, no 6, 647-656).

Μέθοδος TOPSIS

Η μέθοδος TOPSIS αναπτύχθηκε από τους Huang και Yoon (1981) ως μια εναλλακτική λύση της μεθόδου ELECTRE (βλ. Opricovic and G. H. Tzeng, Extended VIKOR method in comparison with outranking methods, European Journal of Operational Research, 178, 2007, 514-529). Η βασική έννοια αυτής της μεθόδου είναι ότι η επιλεγμένη εναλλακτική λύση πρέπει να έχει την πιο μικρή απόσταση από την αρνητική ιδανική λύση με τη γεωμετρική έννοια. Η μέθοδος υποθέτει ότι κάθε ιδιότητα αναπαρίσταται από μια μονότονα αυξανόμενη ή μειούμενη συνάρτηση. Αυτό καθιστά εύκολο τον εντοπισμό της ιδανικής και της αρνητικής ιδανικής λύσης. Κατά συνέπεια, η διάταξη προτίμησης των εναλλακτικών λύσεων παράγεται μέσω της σύγκρισης των ευκλείδειων αποστάσεων ανάμεσα στην εναλλακτική και στην ιδανική και αρνητική ιδανική λύση.

Μέθοδος VIKOR (τιμή V=0.5)

Η μέθοδος VIKOR (S. Opricovic, 1998, S. Opricovic and G. H. Tzeng, Compromise solution by MCDM methods: A comparative analysis of VIKOR and TOPSIS, European Journal of Operational Research, 156, 2004, 445-455) εστιάζει στην κατάταξη και την επιλογή από ένα σύνολο διαθέσιμων εναλλακτικών και προσδιορίζει μια λύση συμβιβασμού (compromise solution). Η λύση προσδιορίζεται βάσει της «εγγύτητας» από μια βέλτιστη ιδεατή λύση, χρησιμοποιώντας ως μέτρο αξιολόγησης την LLpp-μετρική με τη μορφή μιας συνάρτησης συνάθροισης. Αξίζει να σημειωθεί ότι, σε πολλές εφαρμογές, η μέθοδος VIKOR συγκρίνεται με τη μέθοδο TOPSIS. Η διαφορά τους εντοπίζεται στο ότι η μέθοδος TOPSIS λαμβάνει υπόψη αμφότερες τη θετική και την αρνητική ιδεατή λύση, ενώ η μέθοδος VIKOR εστιάζει μόνο στη θετική ιδεατή λύση.
Το δείγμα περιλαμβάνει 33 χώρες με περισσότερα από 500 κρούσματα για τις οποίες υπήρχαν δεδομένα και για τα επτά κριτήρια
15/7/2020
ΧώραPromethee rankingTopsisVikor 0,9
Malta111
Cyprus232
Denmark325
Latvia443
Singapore51521
S. Korea6146
Norway764
Austria878
Lithuania9514
Finland10117
Germany11912
Japan122113
Slovenia131311
Czechia14109
Poland151210
Turkey161616
Portugal17817
Albania182018
Switzerland191719
Serbia202225
Bosnia and Herzegovina211815
Bulgaria221920
Ireland232424
Greece242322
Romania252523
Hungary262726
Iran272828
North Macedonia282627
USA293030
Italy302929
Canada313132
France323231
Belgium333333
23/7/2020

Χώρα

Promethee ranking

Topsis

Vikor 0,9
Malta111
Cyprus222
Denmark337
Singapore41521
Lithuania51314
Latvia653
S. Korea71011
Norway81918
Austria969
Finland10118
Germany11812
Poland121210
Japan132323
Slovenia1445
Czechia15146
Turkey161717
Portugal17915
Switzerland181619
Bulgaria191816
Bosnia and Herzegovina2074
Albania212222
Serbia222425
Ireland232013
Greece242120
Hungary252726
Romania262524
Iran272828
Canada283132
USA293030
North Macedonia302627
Italy312929
France323231
Belgium333333
30/7/2020

Χώρα

Promethee ranking

Topsis

Vikor 0,9
Malta111
Cyprus232
Denmark327
Singapore41519
Latvia553
Lithuania645
S. Korea7148
Norway874
Finland9119
Austria10611
Germany11912
Czechia12106
Poland131210
Slovenia141313
Japan152114
Turkey161815
Portugal17816
Switzerland181720
Bosnia and Herzegovina191918
Bulgaria202017
Albania212322
Serbia221621
Ireland232424
Greece242223
Hungary252726
Romania262525
Iran272830
Canada283132
USA293029
North Macedonia302627
Italy312928
France323231
Belgium





πηγή:https://www.in.gr/2020/08/03/greece/koronaios-giati-ellada-xalase-tin-eikona-tis-os-xamilou-kindynou/
333333




Αναδρομικά: Τα Στρατόπεδα των µερικώς κερδισµένων και των µεγάλων χαµένων - Το δίλημμα να τα πάρω ή να μην τα πάρω! - Το 60% μένει εκτός ρύθμισης!






Στρατόπεδα µερικώς κερδισµένων και µεγάλων χαµένων διαµορφώνει η ρύθµιση της κυβέρνησης που δίνει «ψαλιδισµένα» αναδροµικά σε περίπου 1 εκατοµµύριο συνταξιούχους. Εκτός επιστροφών µένουν πάνω από 1 εκατοµµύριο χαµηλοσυνταξιούχοι που είχαν κάτω από 1.000 ευρώ µεικτά συνταξιοδοτικό εισόδηµα το 2012.
Ειδικοί επί της κοινωνικής ασφάλισης εκτιµούν πως εκτός αναδροµικών βρίσκονται περίπου 1,5 εκατοµµύριο συνταξιούχοι, δηλαδή το 60% του συνόλου. Επιστροφές αναδροµικών θα λάβουν µέχρι το τέλος του έτους οι υπόλοιποι, δηλαδή όσοι είχαν το 2012 άθροισµα κύριων, επικουρικών και µερισµάτων πάνω από 1.000 ευρώ µεικτάείτε έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη είτε όχι.
Τα ποσά, ωστόσο, που θα εισπράξουν θα είναι για όλους µειωµένα από 800 έως 2.000 ευρώ περίπου σύµφωνα µε ειδικούς, καθώς τα χαµένα δώρα που αφορούν όλους και οι περικοπές των επικουρικών βγήκαν τελικά εκτός επιστροφών. Η ρύθµιση που ψηφίστηκε από τη Βουλή δίνει τα αναδροµικά του 11µήνου (11 Ιουνίου 2015 έως 13 Μαΐου 2016) µόνο από τις περικοπές των κύριων συντάξεων, ενώ προβλέπει πως οι συνταξιούχοι που θα τα λάβουν παραιτούνται από τις δυνητικές µελλοντικές διεκδικήσεις τους για καταργήσεις-µειώσεις δώρων και επικουρικών.

Αυτό δεν ισχύει για τους συνταξιούχους που έχουν προσφύγει στα δικαστήρια και τις εκκρεµείς ενώπιον των δικαστηρίων δίκες, καθώς σε αυτές και µόνο τις περιπτώσεις οι αξιώσεις για δώρα και επικουρικές παραµένουν ζωντανές και µετά την είσπραξη των αναδροµικών για τις κύριες. Νοµικοί κύκλοι προεξοφλούν νέο µπαράζ προσφυγών µέχρι το τέλος του έτους για τα χαµένα δώρα και τις περικοπές των επικουρικών που βγήκαν εκτός επιστροφών, µε αποτέλεσµα ο συνολικός λογαριασµός να πέσει από τα 3,9 δισ. ευρώ στο 1,4 δισ. ευρώ αναδροµικών, έστω και αν δεν έδινε εφάπαξ όλα τα ποσά σε όλους τους συνταξιούχους 
Τώρα φαίνεται ότι «περίπου 900.000 θα ωφεληθούν, ενώ 1,5 εκατοµµύριο και πλέον χαµηλοσυνταξιούχοι στερούνται τα αναδροµικά των δώρων και των επικουρικών» δηλώνει ο πρώην υπουργός Εργασίας Γιώργος Κουτρουµάνης. Τα ποσά των επιστροφών από τις αντισυνταγµατικές µειώσεις των κύριων συντάξεων υπολογίζεται πως θα κυµανθούν από 550 έως 7.200 ευρώ, ενώ το µεσοσταθµικό ποσό κυµαίνεται, σύµφωνα µε ειδικούς της κοινωνικής ασφάλισης, σε 1.300-1.500 ευρώ.

Αναλυτικά, όσοι είχαν το 2012 άθροισµα συντάξεων:
  • α.  1.000-1.100 ευρώ αναµένεται να λάβουν περί τα 550 ευρώ
  • β.  1.100-1.500 ευρώ αναµένεται να λάβουν περί τα 800 ευρώ
  • γ.   1.500-2.000 ευρώ αναµένεται να λάβουν περί τα 2.600 ευρώ
  • δ.   2.000-3.000 ευρώ αναµένεται να λάβουν περί τα 5.500 ευρώ

Τα µεγάλα ποσά που αγγίζουν και ξεπερνούν τα 7.000 ευρώ αφορούν κυρίως συνταξιούχους µε άθροισµα συντάξεων το 2012 άνω των 3.000 ευρώ. Πρόκειται κατά κύριο λόγο για διπλοσυνταξιούχους που εισπράττουν δύο η περισσότερες κύριες συντάξεις (π.χ. χηρείας και γήρατος ή δύο γήρατος εξ ιδίου δικαιώµατος από δηµόσιο και ιδιωτικό τοµέα κ.α.) και υψηλοσυνταξιούχους του ΙΚΑ, των ΔΕΚΟ – Τραπεζών και του ∆ηµοσίου που είχαν υψηλές και πολύ υψηλές συντάξεις το 2012.
«Ο σκοπός διεξαγωγής της πιλοτικής δίκης που απέβλεπε στην οριστική επίλυση των θεµάτων των αναδροµικών ουσιαστικά δεν επετεύχθη, αφού µεγάλες κατηγορίες συνταξιούχων θα αναγκαστούν είτε να συνεχίσουν δίκες που είναι σε εκκρεµότητα είτε να ξεκινήσουν νέες δεδοµένου ότι δεν δικαιώνονται κανενός ποσού αναδροµικών» δηλώνει ο δικηγόρος ∆ηµήτρης Μπούρλος, τ. εκδότης του περιοδικού «Νοµοθεσία - ΙΚΑ».
Οι µερικώς κερδισµένοι συνταξιούχοι από δηµόσιο και ιδιωτικό τοµέα θα λάβουν πίσω εφάπαξ εντός του 2020 τις αντισυνταγµατικές µειώσεις των νόµων 4051 και 4093 του 2012 στις κύριες συντάξεις, για τους 11 µήνες που µεσολαβούν από τις 11 Ιουνίου 2015 έως 13 Μαΐου 2016 και ειδικότερα:
  • α.  Τη µείωση 12% στο τµήµα της κύριας σύνταξης που υπερέβαινε τα 1.300 ευρώ 
  • β.  Τη µείωση της κύριας σύνταξης µε κλίµακα 5%, 10%, 15%, 20% για αθροιστικά ποσά 1.000 ευρώ, 1.500, 2.000 και 3.000 στο άθροισµα κύριων και επικουρικών αντίστοιχα. Ωστόσο χάνουν τα αναδροµικά των δώρων και των επικουρικών.
Χαµένοι είναι οι συνταξιούχοι αγρότες του πρώην ΟΓΑ που έχασαν µόνο τα δώρα, όπως επίσης και εκατοντάδες χιλιάδες χαµηλοσυνταξιούχοι από ΙΚΑ και ΟΑΕΕ που είχαν το 2012 εισόδηµα από κύριες και επικουρικές κάτω από 1.000 ευρώ µεικτά. Πρόκειται για τους συνταξιούχους που έχασαν µόνο τα δώρα και µέτρησαν απώλειες στην επικουρική. Αυτό συµβαίνει καθώς δεν επιστρέφονται και δυνητικά διαγράφονται οι αξιώσεις για:
  • α.  Τα καταργηµένα δώρα των κύριων συντάξεων που ήταν 800 ευρώ για όλους (εκτός και εάν η κύρια σύνταξη ήταν κάτω από 400 ευρώ π.χ. αγρότες µε την κατώτατη σύνταξη που διεκδικούν 660 ευρώ).
  • β.  Οι µειώσεις των επικουρικών που επιβλήθηκαν το 2012 σε όλους από το πρώτο ευρώ.
  • Η κατάργηση των δώρων στις επικουρικές που ήταν πλήρη (δύο επικουρικές ανά έτος) το 2012

Το δίλημμα

Προς το παρόν νοµοθετήθηκε η επιστροφή των αναδροµικών για τους συνταξιούχους του ιδιωτικού τοµέα. Μετά την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που αναµένεται, θα υπάρξει νέα νοµοθετική ρύθµιση στο ίδιο πνεύµα και για τους συνταξιούχους του ∆ηµοσίου. Στην τροπολογία ξεκαθαρίζεται πως όποιος συνταξιούχος λάβει τα αναδροµικά ποσά αποδέχεται ότι πρόκειται για το σύνολο των οφειλοµένων και κάθε άλλη διεκδίκηση σβήνεται. Νοµικοί ξεκαθαρίζουν πως οι δικαστικές διεκδικήσεις για δώρα και µειώσεις επικουρικών παραµένουν ζωντανές και στο τραπέζι κατ’ αρχάς για τους χαµηλοσυνταξιούχους που δεν έχουν να εισπράξουν ποσά από τις φετινές επιστροφές. Οσοι, αντίθετα, έχουν να περιµένουν αναδροµικά, θα βρεθούν µπροστά σε ένα µεγάλο δίληµµα:
  1. α. Τα εισπράττουν και ξεχνούν τις υπόλοιπες διεκδικήσεις ή
  2. β. Αρνούνται την καταβολή και συνεχίζουν τον δικαστικό αγώνα.
Όπως εξηγούν νοµικοί, ένας τρόπος για να αρνηθούν την καταβολή οι συνταξιούχοι είναι να µεταφέρουν το ποσό που θα τους καταβληθεί στο Ταµείο Παρακαταθηκών και ∆ανείων. Αν η κυβέρνηση δώσει τη δυνατότητα των ηλεκτρονικών αιτήσεων πριν από την καταβολή, η επιλογή θα είναι απλή, καθώς όσοι δεν υποβάλουν ηλεκτρονικές αιτήσεις αυτοµάτως θα εξαιρεθούν από τα αναδροµικά. Σε κάθε περίπτωση η επιλογή δεν είναι εύκολη.


Οσοι περιµένουν µικρά ποσά, κάτω από 1.000 ευρώ και δεδοµένου ότι χάνουν τουλάχιστον 800 ευρώ από τα δώρα, θα σβήσουν µε την είσπραξη του ποσού τουλάχιστον το 50% των αναδροµικών που δικαιούνται. Αντίθετα οι υψηλοσυνταξιούχοι που περιµένουν µεγάλα ποσά χάνουν λιγότερα. Στη ζυγαριά θα µπει φυσικά και η ηλικία, όπως και η οικονοµική κατάσταση των συνταξιούχων. Οπως εξηγούν έµπειρα στελέχη της κοινωνικής ασφάλισης, η επιλογή είναι αυστηρά προσωπική και εξαρτάται από πολλούς διαφορετικούς παράγοντες.
Η κυβέρνηση αιτιολόγησε την απόφασή της να δώσει µόνο τα αναδροµικά των κύριων συντάξεων, λέγοντας πως τα δηµοσιονοµικά περιθώρια του κράτους δεν είναι απεριόριστα, ενώ πρέπει να καλυφθούν αυξηµένες ανάγκες που γεννιούνται από τα εθνικά θέµατα και από εξωγενείς παράγοντες, όπως η πανδηµία του κορονοϊού. Η αντιπολίτευση από την πλευρά της αντέδρασε σφόδρα, κάνοντας λόγο για «συνταγµατικό πραξικόπηµα» και για βάναυσο πλήγµα στα δικαιώµατα των συνταξιούχων από το «κούρεµα» των αναδροµικών.
Εντονες είναι και οι αντιδράσεις των νοµικών που συµµετείχαν στην πιλοτική δίκη. Για «συνταγµατική εκτροπή» και «παραβίαση της συνταγµατικής αρχής της διάκρισης των εξουσιών» έκανε λόγο ο δικηγόρος Λουκάς Αποστολίδης που χειρίστηκε την αγωγή της πιλοτικής δίκης.

Τι ισχύει µε την παραγραφή

Οπως αναφέρουν άλλωστε νοµικοί, µε τη φόρµουλα που επιλέχθηκε εισάγεται ευθεία διάκριση ανάµεσα στους συνταξιούχους που προσέφυγαν στη ∆ικαιοσύνη και τους συνταξιούχους που δεν προσέφυγαν. Οι εκκρεµείς δίκες αναµένεται να συνεχιστούν ως προς το σκέλος των δώρων και των επικουρικών, ενώ νέες αγωγές προεξοφλείται πως θα κατατεθούν από χιλιάδες συνταξιούχους, καθώς η διεκδίκηση των αναδροµικών του 11µήνου που δεν καταβάλλονται παραµένει στο τραπέζι και ζωντανή.
Δεδοµένου, µάλιστα, ότι οι αξιώσεις για τους 6 µήνες του 2015 (Ιούλιος-∆εκέµβριος) παραγράφονται σωρευτικά στα τέλη του 2020, υπάρχει ακόµη ένα 6µηνο για προσφυγές. Οσοι προσφύγουν αρχές του 2021 θα µπορούν να διεκδικήσουν µόνο το 5µηνο του 2016.
Σύµφωνα, ωστόσο, µε άλλες απόψεις, όσοι είχαν υποβάλει την ηλεκτρονική αίτηση του 2018 έχουν χρόνο έως το 2023 για να καταθέσουν αγωγές, καθώς η ηλεκτρονική αίτηση διέκοψε την 5ετή παραγραφή. Ειδικά για τους συνταξιούχους του ΙΚΑ διατυπώνεται και η άποψη πως η παραγραφή τρέχει µήνα µήνα, µε αποτέλεσµα η αξίωση για τον Ιούνιο 2015 (σύνταξη Ιουλίου) να κινδυνεύει µε παραγραφή περί τις 10 Αυγούστου 2020 (επιµήκυνση του χρόνου παραγραφής λόγω πανδηµίας Covid-19 και αναστολής εργασιών των ∆ικαστηρίων). Σηµαντικό είναι το πώς θα διαχειριστούν τα ∆ιοικητικά ∆ικαστήρια το ζήτηµα των δώρων και των επικουρικών, δεδοµένης της άποψης που διατυπώθηκε υποστηρίζοντας ότι η πρόσφατη απόφαση του ΣτΕ αφορά µόνο τις κύριες συντάξεις...




https://www.ethnos.gr/oikonomia/118141_anadromika-oi-megaloi-hamenoi-syntaxioyhoi-60-menei-ektos-rythmisis

Ανήθικες κυβερνήσεις με αδύναμους και καθοδηγούμενους δικαστές - Οι συνταξιούχοι τον ξέρουν τον δρόμο… είναι διπλός!



Tο θέατρο του παραλόγου! Η κυβέρνηση γράφει στα παλιά της τα παπούτσια τη Δικαιοσύνη και, μάλιστα, πανηγυρίζει επειδή «τηρεί τη νομιμότητα».
  • Από τον Δημήτρη Ριζούλη
Η δε Δικαιοσύνη ακολουθεί τα κελεύσματα της κυβέρνησης και αποφασίζει με βάση τις πολιτικές ισορροπίες. Στη μέση ο πολίτης, να αγανακτεί επειδή δεν μπορεί να βρει το δίκιο του. Από κανέναν!
Αυτό ζούμε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Μια νοσηρή αλληλουχία γεγονότων και αποφάσεων, που κορυφώθηκε με τις ανακοινώσεις για την καταβολή των αναδρομικών στους συνταξιούχους. Ήταν η επιβεβαίωση άλλης μιας κλοπής εις βάρος των απομάχων της εργασίας. Αυτών που προεκλογικά «χαϊδεύουν» όλα τα κόμματα και όταν αναλαμβάνουν την εξουσία σπεύδουν να τσακίσουν πρώτους πρώτους… Γνωστό κι αυτό το έργο.
Από τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης που έκρινε συνταγματικά και νόμιμα τα Μνημόνια (εμφανώς για πολιτικούς λόγους) μέχρι την πρόσφατη οδηγία στους δικαστές να δικαιώνουν τις τράπεζες, και όχι τους δανειολήπτες του νόμου Κατσέλη, κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι, όμως τίποτα δεν φαίνεται να άλλαξε. Η Δικαιοσύνη σε πολλές περιπτώσεις φάνηκε να υποτάσσεται σε άνωθεν πιέσεις και να προσπαθεί να τετραγωνίσει τον κύκλο, συνήθως εις βάρος των πολλών και αδύναμων.
Ακόμα όμως κι εκείνες τις φορές που δικαίωσε τους αδικημένους ήρθαν οι κυβερνήσεις να αγνοήσουν τις δικαστικές αποφάσεις ή να τις εφαρμόσουν κατά το δοκούν.
Θυμίζουμε ότι ειδικά για τα αναδρομικά των συνταξιούχων στο παρελθόν εκδόθηκαν εντελώς αντίθετες αποφάσεις από δικαστήρια, αν και έκριναν το ίδιο θέμα! Καλά, αυτό πώς γίνεται; Υπάρχει υποκειμενική κρίση αναλόγως του δικαστή; Η Δικαιοσύνη δεν είναι -υποτίθεται- αντικειμενική;
Όσες φορές δικαιώθηκαν δικαστικά οι συνταξιούχοι οι αρμόδιοι υπουργοί έκαναν τα στραβά μάτια. Αρνήθηκαν να τους καταβάλουν αυτά που με κόπο (και πολλά δικαστικά έξοδα) κέρδισαν. Ο πιο πονηρός όλων (των τελευταίων υπουργών), ο Γιάννης Βρούτσης, σκέφτηκε και εφάρμοσε το μεγάλο κόλπο. Τη βρόμικη «λύση», που παρουσίασε ως θεσμική διέξοδο. Υποστήριξε ότι, από τη στιγμή που η Δικαιοσύνη δημιούργησε τέτοιο χάος με τις αντικρουόμενες αποφάσεις της, θα ζητήσει από το ΣτΕ τη διεξαγωγή πιλοτικής δίκης, δηλαδή μιας διαδικασίας μια και έξω, που θα κρίνει διά παντός και με τελικό τρόπο το ζήτημα. Με αυτό τον τρόπο καθυστέρησε άλλον έναν χρόνο τη δικαίωση (και πληρωμή) των συνταξιούχων, δίνοντας οικονομική ανάσα στην κυβέρνηση για να εφαρμόσει τις υπόλοιπες πολιτικές της. Παράλληλα, ακύρωσε τις δικαστικές νίκες που είχαν πετύχει οι συνταξιούχοι όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Το ΣτΕ, λοιπόν, με την κυρία Σακελλαροπούλου επικεφαλής, έκρινε την εν λόγω υπόθεση και κλήθηκε να βάλει τάξη στο χάος. Τελικώς πετσόκοψε τους συνταξιούχους (αυτή είναι η αλήθεια), γιατί, αν και αναγνώρισε ότι τους έγιναν παράνομες περικοπές, ζήτησε την επιστροφή αναδρομικών μόνο για μια περίοδο 11 μηνών. Αυτή ήταν η πρώτη σφαλιάρα στα περήφανα γηρατειά από τους δικαστές, που πιθανότητα συνυπολόγισαν πολιτικά ή οικονομικά δεδομένα, «μαγειρεύοντας» την ετυμηγορία τους.
Ας είναι όμως ακόμα κι έτσι, οι συνταξιούχοι έπρεπε να λάβουν σημαντικά ποσά όχι μόνο για τις κομμένες κύριες συντάξεις, αλλά και για τις επικουρικές (το αναφέρει ρητώς το ΣτΕ, αν και το αρνείται η κυβέρνηση).
Προχθές είχαμε την ολοκλήρωση του εμπαιγμού. Αφού τους τσάκισαν οικονομικά, τους ταλαιπώρησαν για χρόνια, αγνόησαν δικαστικές αποφάσεις, τους οδήγησαν με τερτίπια στο ΣτΕ, τελικά δεν τους έδωσαν ούτε αυτά (τα λίγα) που κέρδισαν μετά κόπων και βασάνων. Η κυβέρνηση αποφάσισε με το έτσι θέλω να τους κλέψει. Ούτε όλα ούτε σε όλους δίνει. Διπλή απάτη.
Όμως ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί πανηγυρίζουν και επικαλούνται τη… νομιμότητα. Καλά, ποιον κοροϊδεύουν; Νομίζουν ότι με επικοινωνιακά κόλπα θα πείσουν τους συνταξιούχους; Η άδεια τσέπη δεν γεμίζει με ψέματα… Δεν το γνωρίζει αυτό ο κ. Μητσοτάκης; Αυτός ο εμπαιγμός, αυτό το θέατρο του παραλόγου, είμαι βέβαιος ότι οργίζει ακόμα περισσότερο τους συνταξιούχους και από την ίδια την αδικία που έχουν υποστεί. Να είσαι καμένος και να σου πουλάνε και παπατζιλίκι πάει πολύ.
Βέβαια, οι συνταξιούχοι τον ξέρουν τον δρόμο… είναι διπλός: Ο ένας, δυστυχώς, τους οδηγεί πάλι στους δικηγόρους και σε διεκδικήσεις. Ο δεύτερος στην κάλπη! Εκεί που ξέρουν καλά να τιμωρούν όσους τους εμπαίζουν. Και μη νομίζει κανείς ότι θα ξεχάσουν… Το απέδειξαν στο πρόσφατο παρελθόν.
Το ευρύτερο ζήτημα, όμως, είναι άλλο: Σε τι κράτος ζούμε; Πού μπορούμε να ελπίζουμε, όταν η Πολιτεία συμπεριφέρεται ανήθικα, όπως οι κοινοί απατεώνες, ενώ και οι δικαστές εμφανίζονται ανήμποροι; Αν ούτε οι αποφάσεις των ανώτατων δικαστηρίων (παρά το «μαγείρεμα») δεν μπορούν να μας προστατεύσουν, τότε, αλήθεια, ζούμε σε δημοκρατικό καθεστώς;
πηγή:https://www.newsbreak.gr/apopseis/115790/anithiko-kratos-me-adynamoys-dikastes/

Κυριακή 2 Αυγούστου 2020

Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας:από το Καστελόριζο: Αποτελούμε με τους περήφανους Έλληνες ακρίτες, τους θεματοφύλακες των ελληνικών και ευρωπαϊκών συνόρων



Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής, το Σάββατο 1 Αυγούστου 2020, μετέβη στο . Συναντήθηκε με τον Υφυπουργό Τουρισμού κ. Μάνο Κόνσολα, επισκέφθηκε την Πυραυλάκατο «Ρίτσος» και τη ΔΑΝ Μεγίστης όπου συνομίλησε με στρατιώτες.

Αργότερα, παρέστη στην εκδήλωση των εγκαινίων της Έκθεσης Φωτογραφίας με θέμα «Εύζωνες: οι Φύλακες των Αφανών», της Δήμητρας Χατζηαδάμ που πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Πολιτιστικών Εκδηλώσεων του Δήμου Μεγίστης. Η έκθεση που διοργανώνει ο Δήμος Μεγίστης από 1 έως 16 Αυγούστου 2020, τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, του Υπουργείου Εξωτερικών και της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού.

Ο Δήμαρχος Μεγίστης κ. Γεώργιος Σαμψάκος ανακήρυξε τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας Επίτιμο Δημότη Καστελορίζου, μετά από απόφαση τού Δημοτικού Συμβουλίου για την πολύχρονη προσφορά του στο νησί.

Στην εκδήλωση παρέστησαν ο Υφυπουργός Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας, ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης Σύμης, Τήλου, Χάλκης και Καστελορίζου κ. Χρυσόστομος, ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ. Χρήστος Μπάρδος, ο Δήμαρχος Μεγίστης κ. Γεώργιος Σαμψάκος, ο Αντιδήμαρχος Μεγίστης κ. Στράτος Αμύγδαλος, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δωδεκανήσου κ. Αντώνης Γιαννικουρής, αντιπροσωπεία Αξιωματικών και Υπαξιωματικών της ΔΑΝ Μεγίστης, καθώς και πλήθος κόσμου.

Ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας στην ομιλία του ανέφερε:

«Αισθήματα εξαιρετικής περηφάνιας αλλά και ειλικρινούς συγκίνησης με διακατέχουν, για τη μεγάλη τιμή την οποία μου επιφυλάσσετε, αναγορεύοντας με, επίτιμο δημότη του Δήμου Μεγίστης, ενός ιστορικού – με όλη τη σημασία της λέξης – τόπου, στη νοτιοανατολικότερη είσοδο της Ελλάδος και της Ευρώπης και σε μια θαλάσσια περιοχή που αποτελεί θέατρο σημαντικών γεωπολιτικών εξελίξεων και πεδίο κρίσιμων γεωστρατηγικών και γεωοικονομικών επιλογών για την Πατρίδα.
Ιδιαίτερη είναι η χαρά μου σήμερα, να βρίσκομαι πάλι κοντά σε ανθρώπους γνώριμους, σε έναν τόπο όπου είχα την τύχη να υπηρετήσω ως Διοικητής της 95 ΑΔΤΕ την περίοδο 2014 - 2015 και να καταστώ ο ίδιος κοινωνός των γεωπολιτικών ιδιαιτεροτήτων που καθιστούν την περιοχή αυτή της Μεσογείου, εξέχουσας σημασίας στη γεωπολιτική σκακιέρα.
Από τότε, συνέχισα να επισκέπτομαι συχνά τα νησιά του Συμπλέγματος και να συναναστρέφομαι αγαπημένους γνωστούς και φίλους σε κάθε ευκαιρία, ως Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, αλλά και μετέπειτα, υπό τα νέα καθήκοντά μου ως Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας και Εθνικός Συντονιστής επί του Μεταναστευτικού.
Για εμένα, το Καστελόριζο δεν συνιστά ένα ακόμη νησί του Αιγαίου, αλλά σηματοδοτεί μέσα μου έναν ιερό και ευλογημένο τόπο και ταυτόχρονα τον θερμό πυρήνα και το σημείο που πάλλεται η καρδιά της Ελλάδας, γι’ αυτό και αποτέλεσε προτεραιότητά μου η καταβολή κάθε δυνατής προσπάθειας, για να ενισχύσω την άμυνα του νησιού και το αίσθημα ασφάλειας των κατοίκων.
Αναμφίβολα, κυρίαρχη θέση στην καρδιά μου δεν καταλαμβάνει μόνο το κάλλος και η ηρεμία που αποπνέει το φυσικό τοπίο, ή τα εντυπωσιακά πολύχρωμα αρχοντόσπιτα που περιβάλουν αμφιθεατρικά το λιμάνι, αλλά πάνω από όλα εσείς οι δημιουργικοί και αισιόδοξοι κάτοικοι αυτού του τόπου.
Άνθρωποι απλοί, καθημερινοί, που αντιμετωπίζετε με επιτυχία τις αναπτυξιακές δυνατότητες του τόπου σας, διατηρώντας αναλλοίωτη την αυθεντικότητα του χαρακτήρα του και αξιοποιώντας τις εξαιρετικές φυσικές συνθήκες του νησιού καθώς και την παραγωγική του παράδοση.
Κάθε φορά που σας συναντώ και κουβεντιάζω μαζί σας, η ψυχή μου πλημμυρίζει από την άδολη αγάπη για τον τόπο σας και το υψηλό αίσθημα ευθύνης που σας διακρίνει, χαρακτηριστικά που σας καθιστούν εξαιρετικά παραδείγματα αφοσίωσης και πατριωτισμού, αλλά και πηγή έμπνευσης για εμένα να συνεχίσω να εργάζομαι με όραμα και πίστη για την Πατρίδα.
Όλοι εσείς οι κάτοικοι της Μεγίστης και από σήμερα και εγώ μαζί σας, αποτελούμε τους περήφανους Έλληνες ακρίτες, τους θεματοφύλακες των ελληνικών και ευρωπαϊκών συνόρων, που θα επιμένουμε να αγωνιζόμαστε καθημερινά, αθόρυβα και συστηματικά, με συνειδητή επιλογή να κρατήσουμε ζωντανή μια κοιτίδα ελληνισμού με διαδρομή αιώνων.
Ταυτόχρονα, με την πατριωτική σας στάση, διεγείρετε τα εθνικά αντανακλαστικά των απανταχού Ελλήνων, για την προάσπιση της αδιαπραγμάτευτης ελληνικότητας των νησιών του Αιγαίου Πελάγους, συνιστώντας την προμετωπίδα του φρονήματος του Λαού και του Έθνους μας, ενάντια σε όποιον επιβουλεύεται τα εθνικά κυριαρχικά μας δικαιώματα.
Η Ελλάδα στα εθνικά θέματα κινείται με ψυχραιμία, αποφασιστικότητα και εθνική αυτοπεποίθηση.
Απέναντι στην παράνομη τουρκική Navtex για έρευνες σε περιοχές της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, αντιπαραθέσαμε πρώτον το Διεθνές Δίκαιο που είναι με το μέρος μας. Δεύτερον κινητοποιήσαμε τους συμμάχους μας, που βρέθηκαν στο πλευρό μας. Και τρίτον, δείξαμε τη δύναμη μας, τόσο προβάλλοντας τη δυνατότητα, όσο και τη βούλησή μας να κάνουμε ό,τι χρειαστεί για την προάσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, καταστώντας σαφές προς κάθε κατεύθυνση, ότι δεν πρόκειται να ανεχθούμε καμία παραβίασή τους.

 
Κυρίες και Κύριοι,
Στην παρούσα χρονική συγκυρία, η Ελλάδα δεν θυμίζει σε τίποτα πλέον τη χώρα των μνημονίων και της απαξίωσης, αλλά συνιστά μια χώρα ισχυρή, ανεξάρτητη, περήφανη και ασφαλή, που φιλοδοξεί να καταστεί υπόδειγμα ανάπτυξης και προόδου, μέσω της δρομολόγησης των αναγκαίων διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, οι οποίες αλλάζουν τη φυσιογνωμία της οικονομίας και κεφαλαιοποιούν την κερδισμένη αξιοπιστία από την αποτελεσματική αντιμετώπιση των πρόσφατων κρίσεων.
Η αξιόπιστη εξωτερική μας πολιτική, προεξέχοντος του κύρους του κ. Πρωθυπουργού, συνθέτουν πλέον την εικόνα μιας χώρας στην οποία πνέει ένας άνεμος αυτοπεποίθησης και αισιοδοξίας, γεγονός που μας επιτρέπει να συμμετέχουμε στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, όχι ως φτωχός συγγενής αλλά ως συνδιαμορφωτής των εξελίξεων, προσδοκώντας αφενός την προσέλκυση επενδύσεων και θεσμικών κεφαλαίων και διεκδικώντας αφετέρου τη διεθνοποίηση των εθνικών μας θεμάτων.
Η Ελλάδα μπορεί να ατενίζει πλέον το μέλλον με αυτοπεποίθηση, αισιοδοξία και προοπτική, παρουσιάζοντας μια διαφορετική, αναβαθμισμένη, σύγχρονη εικόνα στον κόσμο. Έχει τις δυνάμεις, τους ανθρώπους, μα πάνω από όλα τη θέληση να αφήσει πίσω τις δυσκολίες και τη μιζέρια και να κάνει άλματα προόδου στηριζόμενη στις αστείρευτες δημιουργικές ικανότητες των πολιτών της.
Έχουμε μπει σε μια εποχή ανόδου και ευημερίας και σε αυτόν τον δρόμο θα συνεχίσουμε, με σκληρή δουλειά και με τη στήριξη ολόκληρης της κοινωνίας, αποδεικνύοντας πως οι Έλληνες ενωμένοι μπορούμε να κάνουμε θαύματα. Και αυτό είναι το πιο σημαντικό κέρδος για την Πατρίδα μας.
Τελειώνοντας, με την ευκαιρία της εδώ παρουσίας μου σήμερα, έχω τη χαρά να εγκαινιάσω την έκθεση φωτογραφίας της κ. Δήμητρας Χατζηαδάμ, με τίτλο «Εύζωνες: Οι φύλακες των αφανών», μια έκθεση η οποία τελεί υπό την αιγίδα των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών και συνιστά εξαιρετική εικαστική παρέμβαση στον κόσμο της Προεδρικής Φρουράς, προσεγγίζοντας μέσα από φωτογραφίες και εκθέματα, την αυστηρή καθημερινότητα των Ευζώνων μας, αναδεικνύοντας την προσωπική, ανθρώπινη πλευρά τους, καθώς επίσης το υψηλό τους φρόνημα και το ανεπίληπτο ήθος τους.
Με αυτές τις σκέψεις, θα ήθελα να ευχαριστήσω θερμά όλους σας, για τη μεγάλη τιμή την οποία μου επιφυλάξατε με την ανακήρυξή μου σε Επίτιμο Δημότη σας.
Να είστε βέβαιοι ότι, θα πράξω ό,τι μου αναλογεί, προκειμένου να φανώ αντάξιος αυτής της τιμής».



Η απόφαση του Συμβουλίου για τις Συντάξεις και τα Αναδρομικά: Ποιοι δικαιούνται αναδρομικά 46 μηνών








    1..Με την 1439/2020, απόφασή της η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας αποφάσισε πως η διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα, των νόμων 4051/12 και 4093/12, θα έχει αναδρομικό χαρακτήρα  μόνον για τους ενάγοντες και για  όσους άλλους έχουν ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα μέχρι 10-6-2015 που είναι ο χρόνος δημοσίευσης των αποφάσεων 22872015 και 2288/2015.

   2. Εκτιμάται πως η αναμενόμενη, εντός των προσεχών ημερών,απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που είναι το καθ΄ύλην αρμόδιο Ανώτατο Δικαστήριο, για τους Δημοσίους υπαλλήλους, θα είναι παρόμοια με αυτή της Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, δηλαδή ότι αναδρομικά δικαιούνται ΜΟΝΟ όσοι είχαν ασκήσει αγωγές


   3. Τα αναδρομικά θα καλύπτουν την περίοδο από 1-8-2012, χρονική περίοδος που ξεκίνησαν οι μειώσεις, μέχρι 12 - 5 - 2016, δηλαδή 46 μήνες

       
 4.  Δυστυχώς η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, ξέχασε(;), μια περίοδο 31 μηνών!!
     

Διαβάστε τις επίμαχες παραγράφους 3, 15 και 20




3. Επειδή, η υπό κρίση αγωγή εισήχθη στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατ’ εφαρμογή του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 3900/2010 (Α΄ 213), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 40 παρ. 1 του ν. 4055/2012 (Α΄ 51), στο οποίο ορίζονται τα εξής: «Οποιοδήποτε ένδικο βοήθημα ή μέσο ενώπιον οποιουδήποτε τακτικού διοικητικού δικαστηρίου μπορεί να εισαχθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας με πράξη τριμελούς Επιτροπής, αποτελούμενης από τον Πρόεδρό του, τον αρχαιότερο Αντιπρόεδρο και τον Πρόεδρο του αρμόδιου καθ’ ύλην Τμήματος, ύστερα από αίτημα ενός των διαδίκων ή του Γενικού Επιτρόπου των διοικητικών δικαστηρίων, όταν με αυτό τίθεται ζήτημα γενικότερου ενδιαφέροντος που έχει συνέπειες για ευρύτερο κύκλο προσώπων. ... Μετά την επίλυση του ζητήματος, το Συμβούλιο της Επικρατείας μπορεί να παραπέμψει το ένδικο μέσο ή βοήθημα στο αρμόδιο τακτικό διοικητικό δικαστήριο. 
Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας δεσμεύει τους διαδίκους της ενώπιόν του δίκης, στους οποίους περιλαμβάνονται και οι παρεμβάντες. Στη δίκη ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας μπορεί να παρέμβει κάθε διάδικος σε εκκρεμή δίκη, στην οποία τίθεται το ίδιο ζήτημα, και να προβάλει τους ισχυρισμούς του σχετικά με το ζήτημα αυτό. ...». Ειδικότερα, με την 21/2019 πράξη της τριμελούς Επιτροπής του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 3900/2010, η κρινόμενη αγωγή, η οποία είχε ασκηθεί στις 11.9.2019 ενώπιον του Μονομελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Αθηνών ως δικαστηρίου αρμοδίου για την εκδίκασή της (άρθρο 1 παρ. 2 εδαφ. η΄ του ν. 1406/1983), εισήχθη στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατόπιν αίτησης του Ε.Φ.Κ.Α., προκειμένου να κριθούν τα ακόλουθα γενικοτέρου ενδιαφέροντος ζητήματα που έχουν συνέπειες για ευρύτερο κύκλο προσώπων: 
«α) Αν η θεσπισθείσα με τη διάταξη του άρθρου 14 παρ. 2α του ν. 4387/2016 ρύθμιση της συνέχισης καταβολής των συντάξεων, όπως είχαν διαμορφωθεί την 31.12.2014, δηλαδή με τις μειώσεις που επήλθαν με τους ν. 4051/2012 και 4093/2012 για το χρονικό διάστημα από την έναρξη ισχύος του νόμου 4387/2016, ήτοι από 12.5.2016 και εφεξής, είναι σύμφωνη με το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ. 
β) Αν η παραπάνω διάταξη του άρθρου 14 παρ. 2α του ν. 4387/2016 έχει την έννοια ότι καταλαμβάνει ρυθμιστικά και το διάστημα από 1.1.2013 έως την 11.5.2016 και, σε καταφατική περίπτωση, εάν η ρύθμιση για το διάστημα αυτό αντίκειται στο Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ. 
γ) Αν ο χρονικός περιορισμός της ισχύος των αποτελεσμάτων που έθεσαν οι 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας αφορά μόνο τη διαπίστωση της αντίθεσης προς το Σύνταγμα των διατάξεων των νόμων 4051/2012 και 4093/2012 ή καταλαμβάνει και τη διαπιστωθείσα αντίθεση αυτών προς το άρθρο 1 του 1ου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ και δ) Αν με βάση τις κρίσεις της ΣτΕ 1891/2019 Ολομ. και των ΣτΕ 2287-8/2015 Ολομ. οι παραπάνω μειώσεις των συντάξεων για το χρονικό διάστημα από 1.1.2013 έως 11.5.2016 είναι δυνατό να κριθούν σύμφωνες με το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ εφόσον από εμπεριστατωμένη επιστημονική μελέτη, μεταγενέστερη των αποφάσεων ΣτΕ 2287-8/2015 Ολομ., προκύπτει ή θα προκύψει ότι οι μειώσεις των συντάξεων βάσει των ν. 4051/2012 και 4093/2012 από την έναρξη επιβολής τους (1.1.2013) ήταν κατ’ ουσίαν σύμφωνες με το Σύνταγμα και την ΕΣΔΑ».











15. Επειδή, οι τελευταίες περικοπές των συντάξεων, που επήλθαν, κατ’ εφαρμογή του δεύτερου Μνημονίου Συνεννόησης (ν. 4046/2012), με τους ανωτέρω νόμους 4051/2012 και 4093/2012, κρίθηκαν αντισυνταγματικές με τις 2287 και 2288/2015 αποφάσεις της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας για το λόγο ότι δεν προηγήθηκε των εν λόγω περικοπών, οι οποίες θεσπίσθηκαν σε συνέχεια των περιγραφόμενων ανωτέρω προηγούμενων περικοπών των συντάξεων - οι οποίες κρίθηκαν συνταγματικές - και ενώ είχε παρέλθει διετία από τον πρώτο αιφνιδιασμό της οικονομικής κρίσης, η ειδική μελέτη που περιγράφεται στις ως άνω αποφάσεις. 
Ειδικότερα, με τις αποφάσεις αυτές κρίθηκε ότι σε περιπτώσεις εξαιρετικά δυσμενών δημοσιονομικών συνθηκών δεν αποκλείεται, κατά το άρθρο 22 παρ. 5 του Συντάγματος, η επέμβαση του νομοθέτη για τη μείωση και των απονεμηθεισών ακόμη συντάξεων εφεξής, σε κάθε περίπτωση, όμως, η περικοπή των συντάξεων δεν μπορεί να παραβιάζει τον συνταγματικό πυρήνα του κοινωνικοασφαλιστικού δικαιώματος, τη χορήγηση, δηλαδή, στον συνταξιούχο τέτοιων παροχών που να του επιτρέπουν να διαβιώνει με αξιοπρέπεια. 
Προκειμένου, δε, να καθίσταται εφικτός ο δικαστικός έλεγχος των οικείων νομοθετικών μέτρων από τις ανωτέρω συνταγματικές απόψεις, κρίθηκε ότι ο νομοθέτης, όταν λαμβάνει μέτρα συνιστάμενα σε περικοπή συνταξιοδοτικών παροχών, οφείλει, εν όψει και της γενικότερης υποχρεώσεώς του για «προγραμματισμό και συντονισμό της οικονομικής δραστηριότητας για την εδραίωση της κοινωνικής ειρήνης» (άρθρο 106 παρ. 1 του Συντάγματος), να έχει προβεί σε ειδική, εμπεριστατωμένη και επιστημονικά τεκμηριωμένη μελέτη, από την οποία να προκύπτει αφ’ ενός μεν ότι τα συγκεκριμένα μέτρα είναι πράγματι πρόσφορα αλλά και αναγκαία για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος βιωσιμότητας των φορέων κοινωνικής ασφαλίσεως, εν όψει και των παραγόντων που το προκάλεσαν, έτσι ώστε η λήψη των μέτρων αυτών να είναι σύμφωνη με τις συνταγματικές αρχές της αναλογικότητας και της ισότητας στα δημόσια βάρη, αφ’ ετέρου δε ότι οι επιπτώσεις από τα μέτρα αυτά στο βιοτικό επίπεδο των πληττομένων προσώπων, συνδυαζόμενες με άλλα τυχόν ληφθέντα μέτρα (φορολογικά κ.ά.), αλλά και με το σύνολο των κοινωνικοοικονομικών συνθηκών της δεδομένης συγκυρίας, δεν έχουν, αθροιστικά λαμβανόμενες, αποτέλεσμα τέτοιο που να οδηγεί σε ανεπίτρεπτη παραβίαση του πυρήνα του συνταγματικού δικαιώματος σε κοινωνική ασφάλιση. 

Κατόπιν τούτων, κρίθηκε με τις ανωτέρω αποφάσεις ότι οι διατάξεις των νόμων 4051/2012 και 4093/2012 που θέσπισαν τις προσβληθείσες ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας περικοπές στις συντάξεις αντίκεινται στις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 5, 22 παρ. 5, 25 παρ. 1 και 4, και 106 παρ. 1 του Συντάγματος, καθώς και στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α. και ότι είναι, ως εκ τούτου, ανίσχυρες και μη εφαρμοστέες. 
Και τούτο διότι, όπως έγινε δεκτό, με τις διατάξεις αυτές επιχειρήθηκε νέα, για πολλοστή φορά, περικοπή συνταξιοδοτικών παροχών της ίδιας ομάδας θιγομένων, χωρίς να έχει προηγηθεί εμπεριστατωμένη μελέτη, με την οποία να διαπιστώνεται και να αναδεικνύεται τεκμηριωμένα ότι η λήψη των συγκεκριμένων μέτρων ήταν σύμφωνη με τις σχετικές συνταγματικές δεσμεύσεις που απέρρεαν, μεταξύ άλλων, από το θεσμό της κοινωνικής ασφαλίσεως, τις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας και την προστασία της αξίας του ανθρώπου. 
Με τις ίδιες αποφάσεις 2287 και 2288/2015 της Ολομελείας του, οι οποίες δημοσιεύθηκαν στις 10.6.2015, το Δικαστήριο όρισε, μετά στάθμιση του δημοσίου συμφέροντος, αναφερομένου στην οξυμένη δημοσιονομική κρίση και στην κοινώς γνωστή ταμειακή δυσχέρεια του ελληνικού Κράτους, ότι οι συνέπειες της αντισυνταγματικότητας των επίμαχων διατάξεων θα επέλθουν μετά την δημοσίευση των αποφάσεων αυτών και ότι η διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα θα έχει αναδρομικό χαρακτήρα μόνον για τους ενάγοντες και όσους άλλους έχουν ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα μέχρι το χρόνο δημοσιεύσεως των αποφάσεων. 
Κατά συνέπεια δε, όπως ρητώς ορίζεται στις αποφάσεις αυτές, δεν μπορεί να γίνει επίκληση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων αυτών για τη θεμελίωση αποζημιωτικών αξιώσεων άλλων συνταξιούχων, που αφορούν περικοπείσες, βάσει των εν λόγω διατάξεων, συνταξιοδοτικές παροχές τους, για χρονικά διαστήματα προγενέστερα του χρονικού σημείου δημοσιεύσεως των αποφάσεων αυτών.







20. Επειδή, οι προαναφερόμενες 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Δικαστηρίου, οι οποίες εκδόθηκαν σε πιλοτικές δίκες του άρθρου 1 παρ. 1 του ν. 3900/2010 επί αγωγών, αφού έκριναν, κατά τα εκτεθέντα, ότι οι διατάξεις των νόμων 4051/2012 και 4093/2012, με τις οποίες επιβλήθηκαν οι επίμαχες περικοπές, αντίκεινται στις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1, 4 παρ. 1 και 5, 22 παρ. 5, 25 παρ. 1 και 4, και 106 παρ. 1 του Συντάγματος, καθώς και στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ, δέχθηκαν, περαιτέρω, ότι η διάταξη της παρ. 3β του άρθρου 50 του π.δ. 18/1989, όπως η παρ. αυτή προστέθηκε με το άρθρο 22 παρ. 1 του ν. 4274/2014 (Α΄ 147), με την οποία δόθηκε η δυνατότητα στο Συμβούλιο της Επικρατείας, υπό προϋποθέσεις τις οποίες το ίδιο σταθμίζει, να αποκλίνει, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, από τον κανόνα της αναδρομικής ακυρώσεως και να καθορίσει μεταγενέστερο χρόνο επελεύσεως των συνεπειών της ακυρώσεως, εφαρμόζεται αναλογικά επί αγωγών και άλλων διαφορών ουσίας που άγονται προς εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας μέσω του δικονομικού θεσμού της πρότυπης δίκης. 
Κατ’ εφαρμογή της διατάξεως αυτής το Δικαστήριο όρισε, στη συνέχεια, ότι οι «συνέπειες της αντισυνταγματικότητας των επιμάχων διατάξεων» θα επέλθουν μετά τη δημοσίευση των πιο πάνω αποφάσεων, η οποία έλαβε χώρα στις 10.6.2015. Στην κρίση αυτή κατέληξε το Δικαστήριο, ύστερα από στάθμιση του δημοσίου συμφέροντος, αναφερόμενου στην οξυμένη δημοσιονομική κρίση και στην κοινώς γνωστή ταμειακή δυσχέρεια του ελληνικού κράτους, αφού έλαβε υπόψη του ότι «η, κατά τα ανωτέρω, διάγνωση της αντισυνταγματικότητας των πιο πάνω διατάξεων» θα συνεπαγόταν την υποχρέωση της Διοίκησης να συμμορφωθεί με αναδρομική καταβολή των συνταξιοδοτικών παροχών που περιεκόπησαν, βάσει των αντισυνταγματικών αυτών διατάξεων, όχι μόνον στους ενάγοντες αλλά και σε ιδιαιτέρως ευρύ κύκλο προσώπων, που αφορούσαν οι πρότυπες δίκες. 
Με τις ίδιες αποφάσεις έγινε ακόμη δεκτό ότι «Οίκοθεν νοείται ότι για τους ενάγοντες και όσους άλλους έχουν ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα μέχρι το χρόνο δημοσίευσης των αποφάσεων αυτών, η διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα θα έχει αναδρομικό χαρακτήρα»
Κατά συνέπεια, όπως ρητώς ορίζεται στις εν λόγω αποφάσεις, δεν μπορεί να γίνει επίκληση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων αυτών για τη θεμελίωση αποζημιωτικών αξιώσεων άλλων συνταξιούχων, που αφορούν περικοπείσες, βάσει των εν λόγω διατάξεων, συνταξιοδοτικές παροχές τους, για χρονικά διαστήματα προγενέστερα του χρονικού σημείου δημοσίευσης των αποφάσεων αυτών (10.6.2015). 
Περαιτέρω, κρίθηκε ότι η πιο πάνω άποψη δεν προσκρούει ούτε στο άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος περί της αξιώσεως δικαστικής προστασίας αλλ’ ούτε και στο άρθρο 6 παρ. 1 της Ε.Σ.Δ.Α. και στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου αυτής, διότι αφ’ ενός μεν η αναδρομικότητα των συνεπειών των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν είναι αυτονόητη και αποκλειστική κάθε άλλης ρύθμισης, αφ’ ετέρου δε με τον ως άνω τιθέμενο περιορισμό δεν διαταράσσεται η δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του γενικού συμφέροντος και της προστασίας των δικαιωμάτων των διοικουμένων, εφόσον αυτοί δεν αποστερούνται των δικαιωμάτων τους, τα οποία απλώς περιορίζονται, για τους προαναφερόμενους λόγους επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος (ΣτΕ 2287/2015 Ολομ. σκ. 26, 2288/2015 Ολομ. σκ. 25). 
Οι ανωτέρω αποφάσεις 2287-2288/2015 της Ολομέλειας του Δικαστηρίου, οι οποίες αναφέρονται ρητώς, κατά τα ανωτέρω, στον περιορισμό των συνεπειών της διαγνωσθείσης αντισυνταγματικότητας των επίμαχων περικοπών έκριναν, μολονότι δεν διατυπώνεται σε αυτές όμοια ρητή κρίση, εμμέσως πλην σαφώς και ότι οι συνέπειες της διαγνωσθείσας με τις ίδιες αποφάσεις αντιθέσεως των εν λόγω περικοπών στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ περιορίζονται στο χρόνο μετά τη δημοσίευση των αποφάσεων αυτών, δεδομένου, άλλωστε, ότι το τελευταίο αυτό άρθρο δεν παρέχει μείζονα προστασία του κοινωνικοασφαλιστικού δικαιώματος σε σχέση με τις πιο πάνω συνταγματικές διατάξεις. Αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή κατ’ ουσίαν θα αναιρούσε τον, σύμφωνα με τις πιο πάνω αποφάσεις της Ολομελείας, επιβληθέντα για λόγους δημοσίου συμφέροντος περιορισμό των συνεπειών της διαγνωσθείσας αντισυνταγματικότητας των επίμαχων διατάξεων των νόμων 4051/2012 και 4093/2012. 
Πράγματι, ο σκοπός για τον οποίο το Δικαστήριο επέβαλε, κατά τα ανωτέρω, τον περιορισμό αυτό, ύστερα από στάθμιση του δημοσίου συμφέροντος, δεν επιτυγχάνεται χωρίς ταυτόχρονο περιορισμό και των συνεπειών της διαπιστωθείσας παράλληλα αντίθεσης των διατάξεων αυτών προς το άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ. Άλλωστε, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων παγίως αναγνωρίζει τη δυνατότητα που έχουν τα εθνικά δικαστήρια να περιορίζουν το αναδρομικό αποτέλεσμα των αποφάσεών τους με βάση επιτακτικούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, ιδίως σε υποθέσεις με τις οποίες άγονται ενώπιον των εθνικών δικαστηρίων ζητήματα συνταγματικότητας διατάξεων του εθνικού δικαίου [βλ. ΕΔΔΑ απόφαση επί του παραδεκτού (déc.) της 12.2.2019, Κ. Φραντζεσκάκη κατά Ελλάδας, σκ. 38-44, πρβλ. απόφαση επί του παραδεκτού (déc.) της 18.10.1995, ΕΕΔΑ J.R. κατά Γερμανίας, απόφαση επί του παραδεκτού (déc.) της 26.6.1996, ΕΕΔΑ Mika κατά Αυστρίας, πρβλ. ΕΔΔΑ, απόφαση της 13.6.1979, Marckx κατά Βελγίου, σκ. 58• απόφαση της 26.5.2011, Legrand κατά Γαλλίας, σκ. 35, 38• πρβλ. σχετικώς και ΔΕE απόφαση της 8.4.1976, C-43/75, Defrenne κατά Sabena, σκέψεις 69-75, απόφαση της 2.2.1988, C-24/86, Vincent Blaizot σκ. 28-35, απόφαση της 17.5.1990, C-262/88, Barber, σκέψεις 40-45• πρβλ. ακόμη Conseil d' État, n. 291545, 16.7.2007 Société Tropic, Conseil Constitutionnel, 20.6.2014 2014-404 QPC σκ. 13 και 14.6.2013 2013-323 QPC σκ. 10-12]. Ενόψει δε του ανωτέρω περιορισμού της ισχύος των αποτελεσμάτων που έθεσαν οι 2287-2288/2015 αποφάσεις της Ολομελείας του Δικαστηρίου, τη διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα των επίμαχων διατάξεων των νόμων 4051/2012 και 4093/2012 και την διαπιστωθείσα αντίθεση αυτών προς το άρθρο 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου, για χρονικά διαστήματα προγενέστερα του χρόνου δημοσιεύσεως των αποφάσεων αυτών μπορούν να επικαλεσθούν μόνον όσοι έχουν ασκήσει ένδικα βοηθήματα μέχρι τη δημοσίευση των εν λόγω αποφάσεων (10.6.2015).

22. Επειδή, μετά την επίλυση των ζητημάτων για τα οποία εισήχθη στο Συμβούλιο της Επικρατείας, η κρινόμενη αγωγή πρέπει, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 1 του ν. 3900/2010, να παραπεμφθεί προς εκδίκαση, ως προς το παραδεκτό και το βάσιμο αυτής, στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών ως προς όλους τους ενάγοντες, πλην των με αριθμό δικογράφου 15 και 33, ως προς τους οποίους πρέπει να απορριφθεί (σκέψη 6) και, κατ’ εκτίμηση των περιστάσεων, να μην επιβληθεί δικαστική δαπάνη.

Δ ι ά  τ α ύ τ α

Απορρίπτει την αγωγή ως προς τους ενάγοντες με αριθμό δικογράφου 15 και 33.
Επιλύει τα εισαχθέντα στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητήματα, σύμφωνα με το σκεπτικό.
Παραπέμπει, κατά τα λοιπά, την αγωγή προς εκδίκαση στο Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών, σύμφωνα με το σκεπτικό.
Δέχεται εν μέρει τις υποβληθείσες παρεμβάσεις, κατά τα εκτιθέμενα στο αιτιολογικό.
Απαλλάσσει τους διαδίκους από τη δικαστική δαπάνη.
Η διάσκεψη έγινε στην Αθήνα στις 10 Μαρτίου 2020
Ο Πρόεδρος              Η Γραμματέας

Αθ. Ράντος                    Ελ. Γκίκα

και η απόφαση δημοσιεύθηκε σε δημόσια συνεδρίαση της 14ης Ιουλίου 2020.
Η Πρόεδρος                      Η Γραμματέας 

Ε. Σάρπ                               Ελ. Γκίκα