Τρίτη 9 Ιουνίου 2020

Ελληνοτουρκικά: Ανεβαίνει επικίνδυνα η ένταση - Νέος τσαμπουκάς Ερντογάν κατά Ελλάδας-Κύπρου




Ανεβαίνει επικίνδυνα η ένταση στα ελληνοτουρκικά. Τη Δευτέρα το βράδυ ο Ερντογάν παριστάνοντας τον Καυγατζή με ύφος τσαμπουκά που δεν συνάδει στη διπλωματία αλλά απαντάται στην ”εξήγηση” και στο ”ξεκαθάρισμα λογαριασμών” απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων στην κρατική τουρκική τηλεόραση TRT αναφορικά με την διεθνή και εγχώρια επικαιρότητα εκφράστηκε και επί των δηλώσεων του Έλληνα Υπ. Άμυνας που μίλησε για “προετοιμασίες πολέμου κατά Τουρκίας”.
Ο Ερντογάν απείλησε ευθέως τόσο Ελλάδα όσο και Κύπρο...Το πιο επικίνδυνο είναι ότι ο Ερντογάν μιλάει στη γλώσσα του Έλληνα αυτή του λαού του μάγκα του ρεμπέτη του Μικρασιάτη του καθαρόαιμου Ανατολίτη αυτό που είναι η φυλή μας ..Επιχειρεί συνειδητά η ασύνειδα πολιτισμική διείσδυση..Μόνο που ο λαός μας απώλεσε την ταυτότητα του με τη βίαιη εκδυτικοποίηση μετά το Β Παγκόσμιο με τα όπλα των Αμερικανοεγγλέζων αλλοτριώθηκε πολιτισμικά.. Κι τώρα ο Ερντογάν επιχειρεί ή και χωρίς να το επιχειρεί αυτό περπατάει στην πράξη εκφράζει κι ένα πολιτισμικό επεκτατισμό…..Ο Έλληνας ψάχνει απεγνωσμένα να βρει την ταυτότητά του αυτή της Ιωνίας, της Μικρασίας δυστυχώς στα τούρκικα σήριαλ και στα ταξίδια του αποδράσεις απέναντι για να ζήσει και ν΄αναστήσει μέσα του αυτό που απεμπόλησε σε ΗΠΑ-ΕΕ…....Κινδυνεύει αυτό το έθνος με πολιτισμική αφομοίωση από τη μαγκιά την Ανατολίκη γιατί πήρε ταυτότητα κάλπικη του Κουτόφραγκου.. Καλή η Ευρώπη κι ευτυχώς που υπάρχει αλλά ως επιρροή όχι ως κατάκτηση. Δυστυχώς το γένος παραδόθηκε αμαχητί ως γένος ραγιάδων στην ευρωζώνη σε κάτι που δεν το έχει και είναι καταδικασμένος να είναι ουραγός……όσο και να φτιασιδωθεί Ευρωπαίος θα είναι πάντα ένας μιγάς... Δεν μπορεί να εκπέμψει καθαρά ευρωπαϊκά γιατί αυτό τον λαό τον απελευθέρωσε η ανατολίτικη λεβεντιά, η αποκοτιά κι όχι ο σχολαστικισμός…..Μετά την 4 αιώνων αιχμαλωσία από του Οθωμανούς ο συγχρωτισμός και όχι μόνο εδραίωσε περισσότερο αυτή τη λογική.. ο Έλληνας απάντησε στον Τούρκο ανατολίτικα……Δεν μπορείς να παίξεις τον Τούρκο με savoir vivre.....O Erdogan βγαίνει πιο Έλληνας πιο ρεμπέτης πιο μικρασιάτης σαν ύφος … την ώρα που οι δικοί μας είναι τα κανίς των ξένων την ώρα που ένας λαός ολόκληρος κατάντησε πιθίκια των αμερικάνων κι ευρωπαίων με σύνδρομο μειονεξίας και κατωτερώτητας αυτό του υπηκόου έναντι του κυρίου του, του καταδυναστευόμενου έναντι του αποικιοκράτητης δούλας που θέλει να μοιάσει στη μεγαλοκυρά….Ξενόδουλος….
“Tώρα η Ελλάδα ρίχνει άσφαιρα πυρά στην Τουρκία.Εννοώ , αυτοί ξέρουν σε ποιά χώρα ρίχνουν άσφαιρα πυρά;Αυτό το είδος της συζήτησης απευθύνθηκε στην Τουρκία;( Πως μιλάς έτσι στην Τουρκία;) Με ποιόν παίζεις. Καλύτερα είναι να μαζευτείς στον εαυτό σου και να ξέρεις τη θέση σου.Αν δεν γνωρίζεις τα όριά σου η Τουρκία ξέρει να το κάνει..Την ίδια στιγμή στη Νότια Κύπρο προσπάθησαν να βιαιοπραγήσουν σ’ ένα από τα τζαμιά μας ρίχνοντας cocktail molotov και κρέμασαν μια ελληνική σημαία σε άλλο τζαμί. Όταν κάνεις πράγματα σαν αυτά νομίζεις δεν θα υπάρχει ανταπάντηση; “
Για την Αγιά Σοφιά δήλωσε αποφασισμένος να την κάνει τζαμί..Τεράστια αλαζονία, θα κάνει κουμάντο και στην Αγια Σοφιά….Σαν μια ευνομούμενη Πολιτεία περιμένουμε την απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας πάρει αυτή την απόφαση όλα τ΄απαραίτητα βήματα που πρέπει να γίνουν θα γίνουν.”H Eλλάδα τώρα λέει ότι δεν πρέπει ποτέ η Αγιά Σοφιά να μετατραπεί σε τζαμί.Την Τουρκία δεν τη νοιάζει να πάρει άδεια από εσένα για να κάνει αυτό. Υπάρχει μια ένθερμη αίσθηση (να επιστρέψει η Αγ. Σοφιά σε τζαμί) με τη δυναμική της χώρας. Αυτοί [οι Έλληνες] μας λένε να μην ξανανοίξουμε την Αγιά Σοφιά ως τζαμί. Ποιός διευθύνει,κυβερνάει την Τουρκία , αυτοί η εμείς;” είπε…
Ο Ερντογάν δεν μπλοφάρει προετοιμάζει κλίμα διαμορφώνει μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα σε διεθνή και ντόπια κοινή γνώμη εκατέρωθεν για επικείμενες στρατιωτικές πλέον εξελίξεις καθώς η διπλωματία των θαλασσών κι ενεργειακού οδηγείται σε αδιέξοδο κι ο τούρκικος επεκτατισμός όπως εκδηλώθηκε σε Συρία,Ιράκ, Λιβύη δεν μπορεί να περιμένει…..Aποδεδειγμένα προχωράει κι επιτίθεται…
Εκτίμησή μας είναι ότι ο πρώτος στόχος είναι η ελεύθερη Κύπρος όπου θα θελήσει να ολοκληρώσει την κατάκτηση όλης της νήσου δοθείσης ευκαιρίας ώστε να εδραιωθεί στην καρδιά της Μ Ανατολής που αποτελεί το μεγάλο γεωστρατηγικό κι ενεργειακό κέντρο. Από την άλλη θα επιχειρήσει να υφαρπάξει κάποιο μεγάλο νησί Αιγαίου π.χ Μυτιλήνη για να έχει πλεονέκτημα σε περίπτωση διαπραγματεύσεων οπότε θα στοχεύσει 2 για να παραχωρήσει ή καλύτερα να αποσυρθεί από το 1 στη συνέχεια αν του ασκηθεί πίεση αφόρητη από συμμάχους…Αυτό το καλοκαίρι θα είναι διαφορετικό θα είναι αλλιώς…Η πραγματικότητα πλέον προσεγγίζει και τα πιο ευφάνταστα σενάρια. Όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά..
dimpenews.com
dimpenews.com

Ε.Α.Α.Σ: Ποιοι είμαστε και που πάμε - Γιατί υπάρχει; - Ποιοι και πόσοι ανήκουν σ’ αυτήν; - Ποιο το έργο της διαχρονικά; - Σήμερα έχει λόγο υπάρξεως; - Τι μπορεί και τι πρέπει να πράξει στο μέλλον;










 Γράφει ο
 ΣΤΑΥΡΟΣ ΚΟΥΤΡΗΣ 
Αντιστράτηγος ε.α. - Πρόεδρος ΕΑΑΣ


ΕΙΣΑΓΩΓΗ 

1. Τους τελευταίους μήνες ήλθα σε επαφή είτε δια ζώσης είτε με τα ηλεκτρονικά μέσα επαφής με εκατοντάδες συναδέλφους άκουσα και διάβασα πολλά και διάφορα, σκέψεις, απόψεις, ιδέες, αμφισβητήσεις και προτάσεις. 
Αντιλήφθηκα ότι πολλοί είχαν βασικές απορίες για την ίδια την ύπαρξη της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού (Ε.Α.Α.Σ.) και άλλοι άγνοια πολλών λεπτομερειών γι’ αυτήν. Ορισμένοι αμφισβητούσαν την αναγκαιότητα ύπαρξης και άλλοι το νομικό καθεστώς δημιουργίας της.
 Όλα αυτά τα κατέταξα στα παρακάτω ερωτήματα που βασανίζουν, πιθανόν, πολλούς συναδέλφους και στα οποία δίδονται συνήθως αυθαίρετες απαντήσεις και θα προσπαθήσω να δώσω τις απαντήσεις μου που προέρχονται είτε από προβλέψεις κειμένων είτε από προσωπικές σκέψεις: 
•Τί είναι η Ένωση; 
•Γιατί υπάρχει; 
•Ποιοί και πόσοι ανήκουν σ’ αυτήν; 
•Ποιό το έργο της διαχρονικά; 
•Σήμερα έχει λόγο υπάρξεως; Τί μπορεί και τι πρέπει να πράξει στο μέλλον; 
•Υπόψη ότι παρουσιάζω το παρόν νομικό πλαίσιο και σκέψεις επί αυτού. 

2. Επειδή πιστεύω ακράδαντα ότι η γνώση είναι δύναμη και για να μπορείς να σκεφθείς, να προβληματισθείς προς τη σωστή κατεύθυνση, να οραματισθείς, να σχεδιάσεις και να προτείνεις πρέπει πρωτίστως να γνωρίζεις, ανέτρεξα στα θεσμικά κείμενα, προβληματίστηκα, σκέφθηκα επί όλων αυτών και παρουσιάζω τις απαντήσεις που έδωσα στον εαυτό μου, καθόσον θεωρώ ότι ως Πρόεδρος της Ενώσεως έχω υποχρέωση να παρουσιάζω σε όλους τις σκέψεις μου και με αυτό τον τρόπο να συμβάλλω στην ενημέρωση, την απαραίτητη ανταλλαγή απόψεων και τον εποικοδομητικό διάλογο μεταξύ συναδέλφων. 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η Ε.Α.Α.Σ. 

3. Η Ε.Α.Α.Σ. προέρχεται από την “Ένωσιν Ελλήνων Αποστράτων Αξιωματικών” (Ε.Α.Α.Α.), που ιδρύθηκε το 1938, ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ), ενσωμάτωσε προϋπάρχοντα Σωματεία Αξιωματικών και στην οποίαν ανήκαν “υποχρεωτικώς άπαντες οι εν αποστρατεία αξιωματικοί και ανθυπασπιστές οι λαμβάνοντες μέρισμα εκ του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ)” και “προαιρετικώς και επί τη αιτήσει των οι μη λαμβάνοντες μέρισμα εκ των οικείων Μετοχικών Ταμείων εν αποστρατεία συνταξιούχοι αξιωματικοί, ανθυπασπισταί, αρχικελευσταί και αρχισμηνίαι του Στρατού, Χωροφυλακής, Β. Ναυτικού και Β. Αεροπορίας και οι εν αποστρατεία αξιωματικοί, αρχικελευσταί και αρχισμηνίαι, του Β. Ναυτικού και της Β. Αεροπορίας οι λαμβάνοντες μέρισμα εκ του Μετοχικού Ταμείου του Β. Ναυτικού”.  

4. Το 1972 καταργείται η “Ένωσις Ελλήνων Αποστράτων Αξιωματικών” και ιδρύεται η Ε.Α.Α.Σ., μαζί με τις αντίστοιχες Ενώσεις των άλλων δύο Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία είναι επίσης ΝΠΔΔ, “υπαγόμενο υπό την εποπτεία του Υπουργού Εθνικής Αμύνης (Υ.Εθ.Α.), ασκουμένη δια του Αρχηγείου Στρατού”. 
 Διέπεται κυρίως από το Ν.Δ. 1171/72 (ΦΕΚ Α’ 82/2-6-1972), “Περί Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών Ενόπλων Δυνάμεων”, ιδρυτικός νόμος, και τις επελθούσες τροποποιήσεις του και το Π.Δ. 434/81 (ΦΕΚ Α’ 118/8-5/1981), “Περί κυρώσεως Κανονισμού Οργανώσεως και Λειτουργίας Ενώσεως Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού”. 

5. Έδρα της Ενώσεως είναι η Αθήνα και η Κεντρική Υπηρεσία της Ένωσης είναι εγκατεστημένη από το Νοέμβριο του 1959 σε ιδιόκτητο ακίνητο στον 1ο Όροφο της πολυκατοικίας στη διεύθυνση: Χαριλάου Τρικούπη 18Α, 10679, ΑΘΗΝΑ. 

6. Ο προαναφερθείς ιδρυτικός νόμος προβλέπει την ίδρυση αντίστοιχων με την Ε.Α.Α.Σ. Ενώσεων για τους άλλους δύο Κλάδους των Ε.Δ., το Ναυτικό και την Αεροπορία. Λόγω του κοινού σκοπού των τριών Ενώσεων και του απαιτούμενου συντονισμού μεταξύ των για την εκπλήρωση αυτού προβλέπεται στο Νόμο η ίδρυση Συντονιστικού Συμβουλίου αποτελούμενο από τους τρεις Προέδρους των Ενώσεων και τους τρείς Διευθύνοντες Συμβούλους. 

7. Σκοπός της Ένωσης είναι: 

   
    α.  Η διατήρηση των σχέσεων μετά των εν ενεργεία συναδέλφων της. 
   
     β.  Η επιμέλεια των συμφερόντων και η παρακολούθηση και διεκπεραίωση των γενικών ζητημάτων των μελών αυτής.
   
     γ.  Η σύσφιγξη των υφισταμένων δεσμών συναδελφότητας μεταξύ των μελών της. 
   
     δ.  Η εν πνεύματι αλληλεγγύης παροχή βοήθειας και περίθαλψης κατά τα δι’ αποφάσεων του Δ.Σ. της Ένωσης καθοριζόμενα: 
       (1) Εις τα λόγω έκτακτων περιστατικών έχοντα ανάγκη μέλη της.  
       (2) Εις τα έχοντα διακεκριμένη επίδοση στις σπουδές τους τέκνα των μελών της Ε.Α.Α.Σ. 
    
     ε. Η μέριμνα για την διατήρηση και βελτίωση της κοινωνικής αυτών θέσης. 
  
   στ. Η διατήρηση αμείωτου του εθνικού φρονήματος των μελών της, ως και των μελών των οικογενειών τους και η συνέχιση των προς την Πατρίδα προσφορών της, με γνώμονα το εθνικό συμφέρον.  
   
    8. Οι δραστηριότητες της Ε.Α.Α.Σ. για την επίτευξη του σκοπού της Ένωσης περιγράφονται αναλυτικά στον Κανονισμό Λειτουργίας της Ένωσης και αποφεύγω να τους αναφέρω στο παρόν για λόγους συντομίας  
  
   9.Σχολιασμός 
   
      α. Η Ε.Α.Α.Σ. ιδρύθηκε από την Πολιτεία ως ΝΠΔΔ, ήτοι για να επιτελέσει την αποστολή της (σκοπό) στο πλαίσιο άσκησης δημόσιας εξουσίας και για την επιδίωξη δημοσίου σκοπού. Επομένως, ο σκοπός που αναγράφεται στον ιδρυτικό νόμο, που προαναφέρθηκε, πρέπει να ειδωθεί κάτω από αυτό το πρίσμα. Δηλαδή η Πολιτεία επιδιώκει την επίτευξη όλων αυτών των σκοπών από τους εν αποστρατεία αξιωματικούς για να εξυπηρετήσει όχι μόνον τις ατομικές τους επιδιώξεις και συμφέροντα, αλλά, και κυρίως, το δημόσιο συμφέρον. Ποιό είναι αυτό; Θα το σχολιάσουμε στο παρακάτω ερώτημα. 

   β. Ο Νόμος δεν απαγορεύει στους αξιωματικούς να οργανώνονται σε συλλόγους με την μορφή ΝΠΙΔ για την επιδίωξη άλλων ιδιωτικών σκοπών, επιδιώξεων και συμφερόντων και σ’ αυτό το πλαίσιο έχουν ιδρυθεί οι διάφοροι σύνδεσμοι σύλλογοι-ενώσεις-ομοσπονδίες των Τάξεων της ΣΣΕ ή της ΣΜΥ, των Όπλων-Σωμάτων, διεκδικητικοί συμφερόντων των μελών τους κ.λ.π. 
Επίσης έχουν ιδρυθεί το τελευταίο διάστημα και ποικίλες συνδικαλιστικές ενώσεις των εν ενεργεία αξιωματικών και υπαξιωματικών των Ε.Δ. 
   
  ΓΙΑΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ Ε.Α.Α.Σ; 

   10. Οι ιδρυτικός νόμος, και ο προηγούμενός του, δυστυχώς δεν συνοδεύονται από εισηγητικές εκθέσεις, στις οποίες ο νομοθέτης να καταθέτει τους λόγους για τους οποίους θεωρεί απαραίτητη για το δημόσιο συμφέρον την θεσμοθέτηση των Ενώσεων Αποστράτων. Θα προσπαθήσω να καταθέσω την άποψή μου για τους λόγους για τους οποίους ο νομοθέτης πιστεύει ότι αυτού του τύπου η οργάνωση των αποστράτων αξιωματικών εξυπηρετεί το δημόσιο συμφέρον. 
   
    11. Ο Νομοθέτης, λοιπόν, βλέπει τους αποστράτους αξιωματικούς, ως ένα πολύτιμο κοινωνικό σύνολο που καλλιέργησε για πολλά χρόνια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και το οποίο επιβάλλεται να διατηρήσει τη συνοχή του και την ευημερία του, να είναι συνδεδεμένο άρρηκτα με το εν ενεργεία σώμα των αξιωματικών, να διατηρήσει αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του που θεωρούνται πολύτιμο απόκτημα και να αποτελεί φωτοδότη φάρο αυτών στην κοινωνία, στην οποία επιβάλλεται να διατηρήσει το ιδιαίτερο κύρος που έχει. 
  
   12. Οι αξιωματικοί είναι οι Έλληνες πολίτες, τους οποίους η Πολιτεία αναλαμβάνει από νεαρή ηλικία και εκπαιδεύει, γαλουχεί και εμφυσεί συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και ιδιότητες απαραίτητα για τη στρατιωτική αποστολή τους. Ακολούθως τους ενσωματώνει στο Στρατό με ένα στενό και απαιτητικό νομικό πλαίσιο, δημιουργημένο λόγω των απαιτήσεων αυτής της αποστολής, και τους αναθέτει να ηγηθούν και διοικήσουν τη νεολαία στην ειρήνη και τον πόλεμο για να νικήσουν, επιδιώκοντας την εξυπηρέτηση των εθνικών συμφερόντων. Είναι η καρδιά και το μυαλό των Ενόπλων Δυνάμεων και μαζί με τους υπαξιωματικούς ο σκελετός του μάχιμου δυναμικού του Έθνους. 

  13. Κατά τη διάρκεια της στρατιωτικής τους καριέρας οι αξιωματικοί αναδεικνύονται σε Ηγέτες και Διοικητές, ειδικοί σε θέματα Άμυνας και Ασφάλειας. Επιπρόσθετα πολλοί, λόγω των ποικίλων αναγκών, εξειδικεύονται σε όλα τα υπόλοιπα επιστημονικά πεδία, όπως μηχανικοί (πολιτικοί, χημικοί, μηχανολόγοι, τηλεπικοινωνιών κ.λ.π.), νομικοί, οικονομολόγοι, ιατροί και νοσηλευτές κ.λ.π. 
  
    14. Το κυριώτερο όμως είναι ότι καλλιεργούν και εμπνέονται από αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που τους καθιστούν ξεχωριστό και πολύτιμο κοινωνικό σύνολο. 
Ποιά είναι τα χαρακτηρισικά και οι ιδιότητες που ενσωματώνουν οι αξιωματικοί; 
Περιγράφονται στους κανονισμούς μας και τις διαταγές. Φιλοπατρία, ανδρεία και στρατιωτικό πνεύμα, πειθαρχία και καρτερία, αλτρουισμός μέχρι της αυτοθυσίας, εθελοντισμός, εργατικότητα με μεθοδικότητα και αποτελεσματικότητα, εντιμότητα, παρρησία, λεβεντιά και φιλότιμο, σεβασμός και πίστη στην ιεραρχική δομή και την αναγκαιότητα ύπαρξής της, διαφάνεια και αξιοκρατία. 
  
  15. Και η Πολιτεία αναγνωρίζοντας τα παραπάνω δηλώνει την επιθυμία της να μην πάνε χαμένα όλα αυτά, αλλά να διατηρηθούν και να αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση σε όλους τους συμπολίτες μας. Και σοφά ιδρύει τις τρεις Ενώσεις Αποστράτων Αξιωματικών με τον παρόντα ιδρυτικό νόμο. 

  16. Δεν ισχυριζόμαστε ότι τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι αποκλειστικό προνόμιο των αξιωματικών. 
Σαφώς και οι συμπολίτες μας διακατέχονται από αυτά. Ισχυριζόμαστε όμως ότι το Σώμα των Αξιωματικών είναι το μοναδικό που πρέπει εκ της αποστολής του να διακατέχεται από αυτά τα χαρακτηριστικά και η Πολιτεία φροντίζει ώστε η ίδια και ο κάθε αξιωματικός ξεχωριστά να τα καλλιεργεί επιμελώς. 

  17. Ας περιορίσουν πολλοί τον κυνισμό τους για την ισχύ όλων των παραπάνω στην πράξη, καθόσον εδώ προσπαθούμε να ερμηνεύσουμε τον Νομοθέτη, ο οποίος κατά τεκμήριο πράττει αγαθά και προς το συμφέρον του συνόλου. 

   ΠΟΙΟΙ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΗΝ Ε.Α.Α.Σ; 

   18.Το ερώτημα αυτό σχετίζεται με δύο υποερωτήματα: 
        
        •Ποιοί δικαιούνται να είναι μέλη της Ένωσης και πόσοι είναι αυτοί; 
       •Από τους δικαιουμένους πόσοι είναι μέλη της Ένωσης και από αυτούς πόσοι είναι ενεργοί; 
Κάποιες ενδείξεις ενεργού συμμετοχής είναι η συμμετοχή στις εκλογικές διαδικασίες, στη διοίκηση των Παραρτημάτων, η συμμετοχή σε δραστηριότητες ή αρθρογραφία κ.λ.π. 

    19. Πρώτο Υποερώτημα: 
         
       α. Όλοι οι απόστρατοι αξιωματικοί και ανθυπασπιστές του Στρατού Ξηράς και των Κοινών Σωμάτων των Ε.Δ., οι οποίοι λαμβάνουμε μέρισμα από το ΜΤΣ, ανήκουμε “εκόντες άκοντες”, υποχρεωτικά, στην Ε.Α.Α.Σ. και μαζί μας όλοι οι προερχόμενοι από την Χωροφυλακή και ένα μεγάλο μέρος, οι επιθυμούντες, από τις ορφανικές οικογένειες και τους αξιωματικούς της ΕΛ.ΑΣ. 
         
       β. Με βάση τα στοιχεία του Φεβρουαρίου του 2020, οι μερισματούχοι του ΜΤΣ και άρα δυνητικά μέλη της Ε.Α.Α.Σ. είναι 63.410 άτομα (24.850 εκ του ΣΞ και 38.560 εκ της ΕΛ.ΑΣ) 
 Ένας τεράστιος αριθμός συνταξιούχων που αποτελούν ένα σοβαρό υποσύνολο της κοινωνίας. 

    20. Δεύτερο Υποερώτημα: 
      
     α.Από όλους αυτούς οι έχοντες ταυτότητα της Ένωσης, άρα έχουν δηλώσει ότι θα ήθελαν να είναι ενεργά μέλη, και εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους των εκλογών του Φεβρουαρίου 2020 είναι 23.322., ήτοι ποσοστό 36,78%. 
Επί του παρόντος δεν υπάρχουν στοιχεία πόσοι από τους συναδέλφους του ΣΞ (24.850) είναι εγγεγραμμένοι στην Ένωση και πόσοι από την ΕΛ.ΑΣ (38.560) έχουν ζητήσει εθελοντικά την συμμετοχή τους σ’ αυτήν. 
     
     β. Από τα εγγεγραμμένα μέλη της Ένωσης στις εκλογές του Φεβρουαρίου 2020 εψήφισαν (με ταυτότητα και Επίτιμοι) 6.289 ήτοι ποσοστό 26,97%. 
     
      γ. Σήμερα η Ε.Α.Α.Σ. , λοιπόν, έχει περίπου 23.500 μέλη και λειτουργεί 45 Παραρτήματα στις περισσότερες πρωτεύουσες νομών της Χώρας, αποτελώντας έναν από τους μεγαλύτερους οργανισμούς της Χώρας με δυνατότητες να εξελιχθεί ακόμη περισσότερο. 

    21.Συμπεράσματα 
    
    α.Είναι απαραίτητο να καταγράψουμε αναλυτικά πόσοι είναι οι μερισματούχοι που υποχρεωτικά θα έπρεπε να είναι μέλη της Ένωσης (Αξκοί και Ανθστές ΣΞ, Κοινών Σωμάτων και Χωροφυλακής) και πόσοι είναι οι προαιρετικά δικαιούμενοι να συμμετέχουν (ορφανικές οικογένειες, ΕΛ.ΑΣ). 
Δηλαδή να γίνει μία υποκατηγοριοποίηση αυτών των 63.410 μερισματούχων, ώστε να έχουμε πλήρη εικόνα της δυνητικής κατάστασης μελών της Ένωσης, ποιά είναι η οροφή μας. 
    
   β. Πρέπει να προγραμματίσουμε τις ενέργειες για την αύξηση των εγγεγραμμένων μελών, με επιδίωξη να προσεγγίσουμε την οροφή. 
    
   γ. Τέλος θα πρέπει να δούμε ποιές ενέργειες πρέπει να αναληφθούν, ώστε να αυξηθεί η παντοειδής συμμετοχή των μελών της Ένωσης στις δραστηριότητές της. 

ΠΟΙΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ; 

    22. Όπως προκύπτει από την ιστορική ανασκόπηση, από ιδρύσεως η Ε.Α.Α.Α. εκπλήρωσε όλους τους τεθέντες από την Πολιτεία σκοπούς και τις δεκαετίες ’50 και ’60 ασχολήθηκε ιδιαίτερα με το Κυπριακό, ζέον εθνικό θέμα, φθάνοντας στο σημείο να αποστείλει τηλεγράφημα και στον Πρωθυπουργό της Μεγάλης Βρετανίας Ουίνστων Τσώρτσιλ, κατακρίνοντας την βρετανική στάση στο Κυπριακό και βεβαίως με τα συνταξιοδοτικά και ασφαλιστικά θέματα, που τότε αποσχολούσαν ιδιαίτερα τους αποστράτους αξιωματικούς, συμμετέχοντας μάλιστα το 1961 και στο Πανσυνταξιουχικό Συνέδριο, υπογράφοντας το τελικό ψήφισμα. 
    

   23.Ανάλογες ενέργειες είδαμε να αναλαμβάνονται τα τελευταία χρόνια από το Συντονιστικό Συμβούλιο των τριών Ενώσεων Αποστράτων για το Μακεδονικό και τα ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά θέματα, που όπως αποδεικνύεται αποτελούν διαρκές αντικείμενο αγώνων εκ μέρους των Ενώσεων. 

   24. Σίγουρα υπάρχουν πεδία βελτιώσεως και ανάληψης πρωτοβουλιών, για την καλύτερη και πληρέστερη εκπλήρωση των σκοπών της Ένωσης. 

    ΣΗΜΕΡΑ ΕΧΕΙ ΛΟΓΟ ΥΠΑΡΞΗΣ; ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΑΞΕΙ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ; 

   25. Εδώ δεν μπορούμε να ξέρουμε για το τι φρονεί σήμερα η Πολιτεία, αλλά όταν στο πρόσφατο παρελθόν κάποιος Υπουργός του ΥΠΕΘΑ τόλμησε να διατυπώσει αμφισβήτηση της ύπαρξης των Ενώσεων Αποστράτων υπό την παρούσα νομική μορφή και κάποιων από τους σκοπούς τους, η δημόσια κατακραυγή ήταν τόση και τέτοια, που “ανέκρουσε πρύμναν” και έκτοτε δεν ετέθει τέτοιο ζήτημα. 

   26.Λαμβάνοντες υπόψη τις σκέψεις που διατυπώθηκαν παραπάνω για τους λόγους που οδήγησαν τον Νομοθέτη να θεσμοθετήσει τις Ενώσεις, προσωπικά πιστεύω ότι ΝΑΙ η Ένωση έχει λόγο ύπαρξης και μάλιστα ιδιαίτερα ευγενή, που αφορά το Έθνος, την Κοινωνία και τους Αξιωματικούς, εν ενεργεία και αποστρατεία. 
Η νομική μορφή, του ΝΠΔΔ, πρέπει να διατηρηθεί, καθόσον μόνον αυτή εξυπηρετεί το αναγνωρισμένο δημόσιο συμφέρον και να καταβληθεί κάθε προσπάθεια εξυπηρέτησης των σκοπών, που έχουν διατυπωθεί στον ιδρυτικό νόμο. 

   27. Όραμα 

Να κάνουμε όλους τους συναδέλφους αξιωματικούς υπερήφανους γι’ αυτό που υπήρξαν και είναι, να εμπιστεύονται, να τιμούν και να θέλουν να εκφράζονται μέσω της Ενώσής τους και να κερδίσουμε το σεβασμό και την εμπιστοσύνη της Κοινωνίας και της Πολιτείας προς τους αποστράτους αξιωματικούς. 

   28. Ενέργειες 
    
       α.Να ενσκύψουμε πάνω στα προβλήματα των συναδέλφων. 

       β. Να ενημερώνουμε με σαφήνεια, πληρότητα και ακρίβεια για όλα τα θέματα. 

       γ.Να αναλάβουμε πρωτοβουλίες εθνικού περιεχομένου και σχετικών με τα θέματα άμυνας και ασφάλειας προς την Πολιτεία και την Κοινωνία, που να καταστήσουν την Ένωση άξια ύπαρξης και σεβαστή. 
      δ.Να διατηρήσουμε άσβεστη την ουσία του λειτουργήματος του Έλληνα Αξιωματικού. 


Άρξατε πυρ! - Εκπνέει το τελεσίγραφο που έδωσε ο Al-Sisi στην Τουρκία




Καθώς εκπνέει το τελεσίγραφο που επέδωσε ως διορία σε GNA-Toυρκία για κατάπαυση πυρός στη Λιβύη ο Al-Sisi έχει συνάντηση τώρα με τον Υπουργό Άμυνας της Αιγύπτου στρατηγό Mohamed Zaki.Η πολεμική μηχανή της Αιγύπτου είναι έτοιμη ν΄αντιπαρατεθεί στο λιβυκό αφού φαίνεται να ναυάγησε η τελευταία ρωσοτουρκική προσπάθεια διευθέτησης…
Ενώ τηλεφωνική συνομιλία είχαν Ερντογάν και Τραμπ.Ο αναπληρωτής Εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου Τζουντ Ντιρ δήλωσε ότι “Ο Ερντογάν και ο Τραμπ συζήτησαν κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας σημαντικά διμερή θέματα και περιφερειακά θέματα, συμπεριλαμβανομένης της Λιβύης, της Συρίας και της Ανατολικής Μεσογείου”.
Ο Ερντογάν δήλωσε ότι συζήτησε τη σύγκρουση στη Λιβύη με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ Τραμπ κατά τη διάρκεια τηλεφωνικής κλήσης τη Δευτέρα και συμφώνησε με τον ομόλογό του για “ορισμένα θέματα” που σχετίζονται με την εξέλιξη της κατάστασης.
“Οι δύο ηγέτες συμφώνησαν να συνεχίσουν τη στενή τους συνεργασία για να προωθήσουν την ειρήνη και τη σταθερότητα στη Λιβύη, τον γείτονα της Τουρκίας,” δήλωσε η Προεδρία.
Οι δύο αρχηγοί κρατών “κατέληξαν σε συμφωνίες”, δήλωσε ο Ερντογάν στην κρατική τηλεόραση TRT, προσθέτοντας ότι “μπορεί να υπάρξει ένα νέο κεφάλαιο μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της Τουρκίας σχετικά με τη διαδικασία”. “ειρήνη στη Λιβύη.
Ο Ερντογάν είπε επίσης ότι πρέπει να συναντηθεί με τον Πούτιν και να συζητήσει μαζί του τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν σχετικά με τη σύγκρουση.
Η Αίγυπτος σε πρώτη φάση φαίνεται να ασκεί πίεση σε στρατιωτικό επίπεδο για να συρθεί σε διαπραγματεύσεις η Τουρκία..
dimpenews.com

Δευτέρα 8 Ιουνίου 2020

Αρχηγός ΓΕΕΘΑ: "Προς πόλεμο προπαρασκευή" - Το Υψηλό επίπεδο ετοιμότητας των Ενόπλων Δυνάμεων - ΒΙΝΤΕΟ




Tου Χρήστου Μαζανίτη
«Βασική και προεξάρχουσα αποστολή είναι η αποτροπή. Δεν υπάρχουν πολλές συνταγές γι’ αυτό. Είναι μία και είναι απλή, περιέχεται δε σε όλη τη σχετική αμυντική βιβλιογραφία και στα στρατιωτικά εγχειρίδια. Ονομάζεται «προς πόλεμο προπαρασκευή» και είναι η μοναδική οδός για τη διαρκή ειρήνη, την οποία Ειρήνη η πατρίδα μας διαχρονικά, πιστά και φερέγγυα υπηρετεί και επιδιώκει στη μακρόχρονη, αξιοζήλευτη, μοναδική και παγκοσμίως γνωστή άλλωστε Ιστορία της, διατηρώντας Ένοπλες Δυνάμεις ισχυρές και επαρκείς ώστε να την εγγυώνται, διασφαλίζοντας ταυτοχρόνως το Εθνικό Συμφέρον σύμφωνα με τις επιταγές της Πολιτικής Εθνικής Άμυνας και της Εθνικής Στρατιωτικής Στρατηγική». Τάδε έφη, Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος στις 22 Ιανουαρίου, κατά την διάρκεια τελετής παραλαβής των καθηκόντων του ως Αρχηγός ΓΕΕΘΑ.
Τις τελευταίες ημέρες, ο Αρχηγός έχει κάνει σειρά επισκέψεων στην έδρα των ΟΥΚ, και στο αρχηγείο Στόλου. Ο Αρχηγός την Πέμπτη, 4 Ιουνίου, βρέθηκε με το «συνάφι» του κι αυτό φαινόταν όλη την ώρα, που πέρασε μαζί τους στην έδρα των Μονάδων, στην προετοιμασία για το άλμα (και μέσα στο ελικόπτερο και στο άλμα). Όπως εμφανείς ήταν οι δεσμοί και με το προσωπικό των Μονάδων Ειδικών Επιχειρήσεων των άλλων Κλάδων, του ΠΝ και της ΠΑ, δηλαδή της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ/ΠΝ) και της 31ης Μοίρας Επιχειρήσεων Έρευνας Διάσωσης (31η ΜΕΕΔ/ΠΑ)

Δεν πήγε απλά για να τους εμψυχώσει και να δώσει διαταγές αλλά να πηδήξει μαζί τους με αλεξίπτωτο και να περάσει το μήνυμα ότι πρώτος ακολουθεί το δόγμα για το οποίο πρέπει το σύνολο των ενόπλων δυνάμεων να είναι έτοιμο… «Προς πόλεμο προπαρασκευή».









Την Παρασκευή, 5 Ιουνίου, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Στυλιανό Πετράκη ΠΝ, επισκέφθηκε το Αρχηγείο Στόλου (ΑΣ) στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας, όπου τους υποδέχθηκε ο Αρχηγός Στόλου Αντιναύαρχος Παναγιώτης Λυμπέρης. Ενημερώθηκε για τις επιχειρησιακές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες του ΑΣ καθώς για την επιχειρησιακή ετοιμότητα και την κατάσταση των μονάδων του. Στη συνέχεια επισκέφθηκε το Υποβρύχιο «ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ», το Ταχύ Περιπολικό Κατευθυνόμενων Βλημάτων (ΤΠΚ) – Πυραυλάκατο «ΞΕΝΟΣ» και την Κανονιοφόρο «ΚΑΣΟΣ».



Όσοι γνωρίζουν καλά τον Αρχηγό, ξέρουν ότι οι επισκέψεις αυτές κάθε άλλο παρά εθιμοτυπικού χαρακτήρα ήταν. Ενημερώθηκε ουσιαστικά και έδωσε οδηγίες για το επίπεδο ετοιμότητας που θέλει να υπάρχει. Οι Ειδικές Δυνάμεις και το Πολεμικό Ναυτικό ξέρει ότι θα κληθούν να σηκώσουν το μεγαλύτερο βάρος ενδεχόμενης κρίσης. Και οι επισκέψεις αυτές ήρθαν ως επισφράγισμα της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου, που φέρουν στο 100% την υπογραφή του, όπως γράψαμε πρόσφατα στο enikos.gr.
Όμως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, έχει δώσει και συγκεκριμένες κατευθυντήριες γραμμές, για κινήσεις που πρέπει να γίνουν άμεσα ώστε σε περίπτωση εκδήλωσης τουρκικής προκλητικότητας οι ελληνικές δυνάμεις να έχουν το πάνω χέρι πριν η κατάσταση «ανέβει επίπεδο». Κινήσεις οι οποίες δεν γράφονται για ευνόητους λόγους, όμως, σε κάθε περίπτωση κάποιες γίνονται αντιληπτές… επίτηδες ώστε να περνάει το μήνυμα στην άλλη πλευρά ότι το τίμημα δεν θα είναι απλά βαρύ αλλά ασήκωτο.
Ποια είναι η κίνηση που αναμένεται να εκδηλωθεί από την Τουρκία; Οι πληροφορίες από τουρκικά Μέσα Ενημέρωσης συγκλίνουν στον χάρτη που βλέπει το φως της δημοσιότητας και δείχνει τα παράνομα οικόπεδα 15 και 16 του αυθαίρετου τουρκολιβυκού μνημονίου ως τους πιθανούς γεωτρητικούς στόχους του νέου γεωτρύπανου με την ονομασία «Σουλτάνος Κανουνί». Θα φέρει σε πέρας την αποστολή του, της επέκτασης δηλαδή της γεωγραφικής επιρροής της Τουρκίας ή θα έχει την τύχη του Σουλτάνου «Αμπντούλ Χαμίτ Β’»;


















Συντάξεις/Αναδρομικά: Λίγα σε πολλούς ή πολλά σε λίγους - Η αγωνία της κυβέρνησης, μην και τυχόν η ολομέλεια του ΣτΕ, της αλλάξει τα σχέδια - Η τρίτη και "φαρμακερή" διάσκεψη της ολομέλειας του ΣτΕ




Εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχοι και νοικοκυριά – και μαζί τους το κυβερνητικό οικονομικό επιτελείο – αναμένουν εναγωνίως την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας για  τα αποκαλούμενα “αναδρομικά”, δηλαδή για την απόδοση/επιστροφή μέρους των περικοπών που είχαν γίνει σε κύριες και επικουρικές συντάξεις πριν από την ψήφιση του “νόμου Κατρούγκαλου”.
Επίμαχο αντικείμενο τα ποσά που παρακρατήθηκαν από τον Ιούνιο του 2015 έως και τον Μάιο του 2016, στο μεσοδιάστημα από την έκδοση απόφασης του ΣτΕ  που“έβγαζε” αντισυνταγματικές τις μειώσεις, μέχρι και την έναρξη ισχύος του νόμου Κατρούγκαλου.
Η απόφαση θεωρείται περίπου δεδομένη: Το ανώτατο διοικητικό και ακυρωτικό δικαστήριο θα αποφανθεί ότι οι μειώσεις που συνεχίστηκαν μετά την έκδοση της σχετικής απόφασης του ήταν παράνομες και τα ποσά πρέπει να αποδοθούν στους συνταξιούχους.
Καλείται όμως να λάβει και μιά άλλη απόφαση, εξαιρετικά σημαντική για εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχους διαφόρων Ταμείων: Να αποφανθεί αν τα “αναδρομικά” θα δοθούν σε όλους, ή μόνον σε αυτούς που προσέφυγαν στη δικαιοσύνη ζητώντας ακύρωση των μειώσεων/περικοπών.

 Οι δύο ερμηνείες

Κορυφαίοι νομικοί επισημαίνουν ότι το ΣτΕ δικάζει επί προσφυγών, άρα η απόφαση του αφορά μόνον όποιους κατέθεσαν αγωγές. Αυτή όμως είναι η στενή νομική και δικονομική ερμηνεία. Αν υιοθετηθεί, θα επιφέρει άνιση μεταχείριση των συνταξιούχων και θα δημιουργήσει τεράστιο κοινωνικό πρόβλημα.
 Εκτιμάται λοιπόν ότι οι δικαστές θα κρίνουν επί της ουσίας και θα αποφανθούν υπέρ της απόδοσης “αναδρομικών” σε όλους όσοι  υπέστησαν τις μειώσεις  κατά την επίμαχη χρονική περίοδο.
Το θέμα συζητήθηκε σε διάσκεψη της ολομέλειας του ΣτΕ την περασμένη Παρασκευή. Θα ακολουθήσει άλλη μία διάσκεψη πριν από την έκδοση απόφασης, η οποία αναμένεται την τελευταία εβδομάδα Ιουνίου ή την πρώτη εβδομάδα του Ιουλίου.
Τα ποσά που αντιστοιχούν
Όσον αφορά τα ποσά που έχουν παρακρατηθεί από κύριες και επικουρικές συντάξεις κατά το επίμαχο 11μηνο Ιουνίου 2015 – Μαϊου 2016 και θα πρέπει να αποδοθούν στους συνταξιούχους σε περίπτωση ευνοϊκής απόφασης του ΣτΕ, υπολογίζεται ότι διαμορφώνονται ως εξής:
  • Για κύριες συντάξεις μέχρι 1.000 ευρώ τα αναδρομικά είναι 360-800 ευρώ.

  • Για 1.001 μέχρι 1.500 ευρώ «βγαίνουν» αναδρομικά 906 έως 4.000 ευρώ.

  • Για κύριες συντάξεις άνω των 1.500 ευρώ φθάνουν έως και 7.790 ευρώ.
 Πρόσθετα αναδρομικά προκύπτουν για τους συνταξιούχους του Δημοσίου και του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ): Οι συνταξιούχοι του Δημοσίου θα δικαιούνται έως 500 ευρώ επιπλέον από ΕΑΣ, ενώ στις κύριες συντάξεις του ΝΑΤ προκύπτει έξτρα επιστροφή 700 έως 1.660 ευρώ

Κατηγορίες συνταξιούχων ανά ασφαλιστικό φορέα

Τα ποσά επιστροφής που θα δοθούν ανά κατηγορία συνταξιούχων  και ασφαλιστικό φορέα, διαμορφώνονται ως εξής, με βάση και  το κατά περίπτωση ύψος της σύνταξης:
  • Συνταξιούχοι ΔΕΚΟ-Τραπεζών: Αναδρομικά από 1.350 ευρώ έως και 7.790 ευρώ στις κύριες συντάξεις και από 1.510 ευρώ έως 2.648 ευρώ στις επικουρικές.

  • Συνταξιούχοι ΕΤΑΑ (πρώην ΤΣΑΥ, ΤΣΜΕΔΕ, ΤΑΝ) που έχουν και σύνταξη από το Δημόσιο: Από 2.190 ευρώ έως 6.040 ευρώ στις κύριες συντάξεις και έως 2.600 ευρώ στις επικουρικές (πλην ΤΣΑΥ που δεν έχουν επικουρική).

  • Συνταξιούχοι Δημοσίου και απόστρατοι: Από 1.340 ευρώ έως και 4.660 ευρώ στις κύριες συντάξεις και από 1.338 έως 2.698 ευρώ στις επικουρικές.

  • Συνταξιούχοι ΙΚΑ: Αναδρομικά από 1.340 ευρώ έως και 4.560 ευρώ στις κύριες συντάξεις και από 1.403 έως 1.688 ευρώ στις επικουρικές.

  • Συνταξιούχοι ΟΑΕΕ (που έχουν μόνον κύρια σύνταξη) δικαιούνται αναδρομικά από 1.490 ευρώ έως και 3.450 ευρώ
  • Συνταξιούχοι ΝΑΤ: Αναδρομικά από 1.870 ευρώ έως και 3.800 ευρώ στις κύριες συντάξεις και από 906 ευρώ έως 1.753 ευρώ στις επικουρικές.

  • Χαμηλοσυνταξιούχοι (ΟΓΑ και άλλων ταμείων) με μια σύνταξη, ή άθροισμα συντάξεων κάτω από 1.000 ευρώ, δικαιούνται επιστροφή Δώρων κύριας σύνταξης από 360 ευρώ έως 800 ευρώ και 2 επιπλέον επικουρικές συντάξεις.







Ελληνική Δικαιοσύνη: Στην υπηρεσία των συμφερόντων των κυβερνήσεων - Συνταγματική η περικοπή δώρων εορτών και επιδόματος αδείας - Αξιοπρεπής η διαβίωση των δημοσίων υπαλλήλων, μετά την περικοπή των δώρων



Οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων, ακόμη και μετά την κατάργηση των δώρων Χριστουγέννων και Πάσχα καθώς και του επιδόματος αδείας, λόγω της δημοσιονομικής κρίσης της χώρας μας, εξασφάλιζαν αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, τόσο σε σχέση με όσους διαβιούσαν στα όρια της φτώχειας όσο και με όσους απασχολούνταν στον ιδιωτικό τομέα με τον κατώτατο βασικό μισθό και ημερομίσθιο.

Συνεπώς οι περικοπές αρχικά και εν συνεχεία οι κατάργηση δώρων και επιδομάτων, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι θέτει σε διακινδύνευση της αξιοπρεπή διαβίωση των υπαλλήλων.
Έτσι, οι διατάξεις του ν. 4093/2012, περί κατάργησης τους, δεν αντίκειται στο Σύνταγμα ούτε σε άλλη υπερνομοθετική ισχύ, και δεν είναι παράνομη.
Με το σκεπτικό αυτό το Διοικητικό Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, (τμήμα ΣΤ΄ Μονομελές)  απέρριψε ως αβάσιμη την αγωγή, εννιά υπαλλήλων του Δήμου Παύλου Μελά Θεσσαλονίκης, οι οποίες προσέφυγαν στην Δικαιοσύνη διεκδικώντας από τον εν λόγω εναγόμενο Δήμο, να τους καταβάλει  νομιμοτόκως, το ποσό των 4.250,00 ευρώ σε καθεμία από τις ενάγουσες, μόνιμες υπαλλήλους του. Το ανωτέρω ποσό κατά τις ενάγουσες υπαλλήλους αντιστοιχεί στα επιδόματα εορτών (Χριστουγέννων και Πάσχα) και αδείας, τα οποία δεν τους καταβλήθηκαν για τα έτη 2013-2016, καθώς και στο επίδομα εορτών (Πάσχα), το οποίο δεν τους καταβλήθηκε για το έτος 2017, λόγω της κατάργησής τους.
Σύμφωνα με την απόφαση του δικαστηρίου, (υπ’ αριθμ 3582/2020), αν και απέρριψε την αγωγή τους, απάλλαξε τις ενάγουσες από τα δικαστικά έξοδα, η κατάργηση των δώρων  εορτών και το επίδομα αδείας, «δεν παραβιάζει τη δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του γενικού συμφέροντος και της προστασίας των δικαιωμάτων των δημοσίων υπαλλήλων και, συνεπώς, αυτή δεν αντίκειται στην κατοχυρωμένη από το άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος αρχή της αναλογικότητας ούτε στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ε.Σ.Δ.Α..» Άλλα και «η επίδικη διάταξη δεν αντίκειται στα άρθρα 4 παρ. 5 και 25 παρ. 4 του Συντάγματος, δεδομένου ότι πρόκειται για μέτρο που αφορά όλους τους υπαλλήλους του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ διαφορετικό είναι το ζήτημα της χορήγησης των επιδομάτων εορτών και αδείας στους υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα, οι οποίοι αποτελούν διαφορετική κατηγορία, σε βάρος της οποίας έχουν επιβληθεί άλλα οικονομικής φύσης μέτρα».
ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ:
–  … το μέτρο αποτελεί τμήμα ενός ευρύτερου, ολοκληρωμένου προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής («Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013 – 2016») και προώθησης διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων της ελληνικής οικονομίας, το οποίο αποσκοπεί τόσο στην κάλυψη των άμεσων οικονομικών αναγκών της Χώρας και την αντιμετώπιση των ιδιαίτερα αυξημένων ελλειμμάτων, όσο και στη βελτίωση της μελλοντικής δημοσιονομικής κατάστασής της (βλ. σχετικές αναφορές στο εγκριθέν με το ν. 4046/2012 Μνημόνιο Οικονομικής και Χρηματοπιστωτικής Πολιτικής καθώς και στην αιτιολογική έκθεση του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016), δηλαδή στην εξυπηρέτηση σκοπών, που συνιστούν σοβαρούς λόγους δημοσίου συμφέροντος, δυνάμενους να δικαιολογήσουν, καταρχήν, τη λήψη μέτρων περιστολής μισθολογικών δαπανών του Δημοσίου (πρβλ. ΣτΕ Ολομ. 3372, 3373/2015, 3404-3406/2014, 3177/2014, 1286/2012, σκ. 16, 668/2012, σκ. 35), δεδομένου ότι συνδέεται με την εκπλήρωση υποχρεώσεων που απορρέουν από τη συμμετοχή της Ελληνικής Δημοκρατίας στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση. Οι υποχρεώσεις αυτές προβλέπονται στις αποφάσεις 2010/320, 2011/734 του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για τις οποίες το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης δέχθηκε ότι: «…εκδόθηκαν αφού διαπιστώθηκε ότι η επιδείνωση των δημοσίων οικονομικών της Ελληνικής Δημοκρατίας απειλούσε τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα τόσο της ιδίας όσο και της ζώνης του ευρώ εν γένει» και ότι «…στο πλαίσιο αυτό τα δημοσιονομικά μέτρα που προβλέπουν οι επίμαχες αποφάσεις συζητήθηκαν διεξοδικά με την Ελληνική Κυβέρνηση και συμφωνήθηκαν από κοινού από την Επιτροπή, την ΕΚΤ και το ΔΝΤ… Συνεπώς, υπό το πρίσμα των ανωτέρω δεν ήταν προδήλως αδικαιολόγητο να προβλεφθεί η λήψη μέτρων εξοικονόμησης δαπανών»
– Τα επιδόματα εορτών και αδείας δεν συνιστούν απόλυτα προνόμια και ο περιορισμός των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων με την κατάργηση τους δικαιολογείται για λόγους γενικού συμφέροντος, που αποσκοπεί στη διασφάλιση της δημοσιονομικής εξυγίανσης και στη μείωση των δημοσίων δαπανών της Χώρας και, κατά συνέπεια, το μέτρο αυτό ανταποκρίνεται επίσης στους σκοπούς που επιδιώκει η Ευρωπαϊκή Ένωση, δηλαδή στη διασφάλιση της δημοσιονομικής πειθαρχίας των κρατών μελών που έχουν ως νόμισμα το ευρώ και στην εξασφάλιση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας της ζώνης του ευρώ.
– Επομένως, το επίδικο μέτρο της κατάργησης των επιδομάτων εορτών και αδείας, το οποίο, λόγω της φύσης του, συμβάλλει άμεσα στην περιστολή των δημόσιων δαπανών, τεκμηριώνεται επαρκώς με βάση τα ανωτέρω στοιχεία, δεν παρίσταται δε απρόσφορο, και μάλιστα προδήλως, για την επίτευξη των επιδιωκόμενων ως άνω σκοπών, ούτε μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν ήταν αναγκαίο, δεδομένου ότι με αυτό το μέτρο, το οποίο εφαρμόζεται γενικά σε όλους τους μισθωτούς του δημόσιου τομέα, γίνεται προσπάθεια εξοικονόμησης και περιορισμού των διογκωμένων δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης, η οποία υπαγορεύεται από επιταγές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μείωση του υπερβολικού δημοσίου ελλείμματος.
– Παράλληλα, με τον ν. 4014/2011 θεσπίστηκε νέο, ενιαίο μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων, με τον βασικό μισθό υπαλλήλου κατηγορίας ΥΕ με βαθμό ΣΤ να διαμορφώνεται στα 780 ευρώ, τον βασικό μισθό υπαλλήλου κατηγορίας ΔΕ με βαθμό ΣΤ να διαμορφώνεται στα 858 ευρώ, τον βασικό μισθό υπαλλήλου κατηγορίας ΤΕ με βαθμό ΣΤ να διαμορφώνεται στα 1037 ευρώ και τον βασικό μισθό υπαλλήλου κατηγορίας ΠΕ με βαθμό ΣΤ να διαμορφώνεται στα 1092 ευρώ (άρθρο 13 του ν. 4024/2011), ενώ με τον ν. 4093/2012 ο κατώτατος βασικός μισθός διαμορφώθηκε στα 586,08 ευρώ και το κατώτατο ημερομίσθιο στα 26,18 ευρώ. Κατά συνέπεια, οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων, ακόμη και μετά την κατάργηση των επίμαχων επιδομάτων, εξασφάλιζαν αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, τόσο σε σχέση με όσους διαβιούσαν στα όρια της φτώχειας όσο και με όσους απασχολούνταν στον ιδιωτικό τομέα με τον κατώτατο βασικό μισθό και ημερομίσθιο. Εξάλλου, η εκτίμηση του νομοθέτη ως προς τα ληπτέα μέτρα για την αντιμετώπιση της διαπιστωθείσας από αυτόν κρίσιμης κατάστασης υπόκειται, κατά τα ανωτέρω, σε οριακό δικαστικό έλεγχο (πρβλ. ΣτΕ Ολομ. 3372, 3373/2015, 3404-3406/2014, 3177/2014, 1286/2012, σκ. 16, 668/2012, σκ. 35), δεδομένου ότι ο νομοθέτης απολαμβάνει μεγάλης ελευθερίας επιλογής στη χάραξη της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής, ιδίως όταν η επιλογή αυτή αναφέρεται σε χορήγηση παροχών και εντάσσεται σε πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής που αποσκοπεί στη δημοσιονομική εξυγίανση, ενόψει των περιορισμένων πόρων του κράτους…