Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2019

Μισθοί - Συντάξεις: Ιλιγγιώδεις μηνιαίες αυξήσεις από 1,42 ευρώ μέχρι και το απίστευτο ποσό των 16,67 ευρώ, μετά την μείωση των φορολογικών συντελεστών !! - Αναλυτικοί Πίνακες

Αυξήσεις στα καθαρά ποσά των μηνιαίων αποδοχών τους θα λάβουν από τον Ιανουάριο του 2020 εκατομμύρια μισθωτοί του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα καθώς επίσης και εκατοντάδες χιλιάδες συνταξιούχοι, καθώς από το νέο έτος ο υπολογισμός της μηνιαίας παρακράτησης φόρου εισοδήματος επί των μισθών και των συντάξεων θα γίνεται με βάση τη νέα ευνοϊκότερη φορολογική κλίμακα που προωθεί η κυβέρνηση.

Στο φορολογικό νομοσχέδιο, που θα καταθέσει το υπουργείο Οικονομικών εντός των προσεχών εβδομάδων στη Βουλή θα περιλαμβάνονται διατάξεις που θα προβλέπουν τις παρακάτω αλλαγές στην κλίμακα φορολογίας εισοδήματος των μισθωτών και των συνταξιούχων:

1) Μείωση του ελάχιστου φορολογικού συντελεστή από το 22% στο 9% για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος μέχρι τις 10.000 ευρώ.
2) Μείωση της ετήσιας έκπτωσης φόρου από τα 1.950 στα 777 ευρώ για τους φορολογούμενους χωρίς εξαρτώμενα τέκνα. Η νέα μειωμένη έκπτωση των 777 ευρώ, διαιρούμενη με τον νέο μειωμένο συντελεστή φόρου 9% θα δίνει και πάλι "έμμεσο" βασικό αφορολόγητο περίπου 8.636 ευρώ, όσο και το ισχύον σήμερα.
3) Προσαύξηση της έκπτωσης φόρου των 777 ευρώ κατά 33 ευρώ εφόσον ο φορολογούμενος βαρύνεται με 1 εξαρτώμενο τέκνο. Δηλαδή, η συνολική έκπτωση φόρου για κάθε μισθωτό και συνταξιούχο με 1 εξαρτώμενο τέκνο θα ανέρχεται σε 810 ευρώ. Η έκπτωση αυτή, διαιρούμενη με τον ελάχιστο συντελεστή 9% θα δίνει "έμμεσο" αφορολόγητο όριο εισοδήματος 9.000 ευρώ (ακριβώς) σε κάθε μισθωτό και συνταξιούχο με 1 εξαρτώμενο τέκνο.
4) Προσαύξηση της έκπτωσης φόρου των 777 ευρώ κατά 123 ευρώ εφόσον ο φορολογούμενος βαρύνεται με 2 εξαρτώμενα τέκνα (συν 33 ευρώ για το πρώτο και συν 90 ευρώ για το δεύτερο τέκνο). Δηλαδή, η συνολική έκπτωση φόρου για κάθε μισθωτό και συνταξιούχο με 2 εξαρτώμενα τέκνα θα ανέρχεται σε 900 ευρώ. Η έκπτωση αυτή, διαιρούμενη με τον ελάχιστο συντελεστή 9% θα δίνει "έμμεσο" αφορολόγητο όριο εισοδήματος 10.000 ευρώ σε κάθε μισθωτό και συνταξιούχο με 2 εξαρτώμενα τέκνα.
5) Περαιτέρω προσαύξηση της έκπτωσης φόρου των 900 ευρώ κατά 220 ευρώ για κάθε επιπλέον εξαρτώμενο τέκνο μέχρι το 4ο. Συνεπώς:
* Η συνολική έκπτωση φόρου για κάθε μισθωτό και συνταξιούχο με 3 εξαρτώμενα τέκνα θα ανέρχεται σε 1.120 ευρώ. Η έκπτωση αυτή θα ισοδυναμεί με "έμμεσο" αφορολόγητο όριο εισοδήματος 11.000 ευρώ.
* Η συνολική έκπτωση φόρου για κάθε μισθωτό και συνταξιούχο με 4 ή περισσότερα εξαρτώμενα τέκνα (5,6,7,8 ή περισσότερα) θα ανέρχεται σε 1.340 ευρώ. Η έκπτωση αυτή θα αντιστοιχεί σε "έμμεσο" αφορολόγητο όριο εισοδήματος 12.000 ευρώ.
6) Σταδιακή αποκλιμάκωση της ισχύουσας κατά περίπτωση έκπτωσης φόρου κατά 20 ευρώ για κάθε 1.000 ευρώ εισοδήματος πάνω από το επίπεδο των 12.000 ευρώ.
7) Μείωση των φορολογικών συντελεστών που εφαρμόζονται στη φορολογική κλίμακα, πάνω από το επίπεδο ετησίου εισοδήματος των 20.000 ευρώ, κατά μία ποσοστιαία μονάδα.
Η νέα κλίμακα
Με τις παραπάνω αλλαγές, η νέα κλίμακα φορολογίας εισοδήματος η οποία θα ισχύσει από το 2020 για μισθωτούς και συνταξιούχους θα έχει ως εξής:
α) συντελεστής φόρου 9% (αντί 22%) για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος μέχρι τα 10.000 ευρώ,
β) συντελεστής φόρου 22% (όπως και σήμερα) για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος από τα 10.000,01 έως τα 20.000 ευρώ,
γ) συντελεστής φόρου 28% (αντί 29%) για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος από τα 20.000,01 έως τα 30.000 ευρώ,
δ) συντελεστής φόρου 36% (αντί 37%) για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος από τα 30.000,01 έως τα 40.000 ευρώ
ε) συντελεστής φόρου 44% (αντί 45%) για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος πάνω από τα 40.000 ευρώ.
Ο φόρος που θα προκύπτει από την παρακάτω κλίμακα θα μειώνεται:
- κατά 777 ευρώ για κάθε μισθωτό και συνταξιούχο χωρίς εξαρτώμενα τέκνα
- κατά 810 ευρώ, για κάθε μισθωτό και συνταξιούχο με 1 εξαρτώμενο τέκνο
- κατά 900 ευρώ, για κάθε μισθωτό και συνταξιούχο με 2 εξαρτώμενα τέκνα
- κατά 1.120 ευρώ, για κάθε μισθωτό και συνταξιούχο με 3 εξαρτώμενα τέκνα
Η νέα αναμορφωμένη φορολογική κλίμακα θα λαμβάνεται υπόψη για τον υπολογισμό των μηνιαίων κρατήσεων φόρου εισοδήματος επί των μισθών και των συντάξεων από την 1η-1-2020. Ως εκ τούτου από το νέο έτος, οι κρατήσεις αυτές θα μειωθούν για εκατομμύρια μισθωτούς και συνταξιούχους.
Ειδικότερα, με την εφαρμογή της νέας φορολογικής κλίμακας οι μηνιαίες κρατήσεις φόρου εισοδήματος θα μειωθούν από την 1η-1-2020:
* έως 14,75 ευρώ για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους λαμβάνουν πάνω από 617 ευρώ κάθε μήνα και δεν βαρύνονται με τέκνα
* έως 13,33 ευρώ για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους λαμβάνουν πάνω από 633 ευρώ κάθε μήνα και βαρύνονται με 1 τέκνο
* έως 16,67 ευρώ για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους λαμβάνουν πάνω από 650 ευρώ κάθε μήνα και βαρύνονται με 2 τέκνα
* έως 26,67 ευρώ για όσους μισθωτούς και συνταξιούχους λαμβάνουν πάνω από 682 ευρώ κάθε μήνα και βαρύνονται με 3 τέκνα.

Οι μειώσεις αυτές θα προκαλέσουν ισόποσες αυξήσεις στα καθαρά ποσά αποδοχών που λαμβάνουν κάθε μήνα οι παραπάνω μισθωτοί και συνταξιούχοι.

ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΕΤΑΒΛΗΘΕΙ Η ΜΗΝΙΑΙΑ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ 1Η-1-2020


ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΜΗΝΙΑΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΜΙΣΘΩΤΟΣ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑ
ΜΙΣΘΩΤΟΣ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΜΕ ΕΝΑ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟ ΤΕΚΝΟ
ΓΙΑ ΤΟ 2020ΓΙΑ ΤΟ 2020
3.000250,000,000,000,000,00
4.000333,330,000,000,000,000,000,00
5.000416,670,000,000,000,000,000,00
6.000500,000,000,000,000,000,000,00
7.000583,330,000,000,000,000,000,00
8.000666,670,000,000,000,000,000,00
9.000750,006,672,75-3,922,500,00-2,50
10.000833,3325,0010,25-14,7520,837,5-13,33
11.000916,6743,3328,58-14,7539,1725,83-13,33
12.0001.000,0061,6746,92-14,7557,544,17-13,33
13.0001.083,3380,0066,92-13,0875,8364,17-11,67
14.0001.166,6798,3386,92-11,4294,1784,17-10,00
15.0001.250,00116,67106,92-9,75112,5104,17-8,33
16.0001.333,33135,00126,92-8,08130,83124,17-6,67
17.0001.416,67153,33146,92-6,42149,17144,17-5,00
18.0001.500,00171,67166,92-4,75167,5164,17-3,33
19.0001.583,33190,00186,92-3,08185,83184,17-1,67
20.0001.666,67208,33206,92-1,42204,17204,170,00
21.0001.750,00233,33231,92-1,42229,17229,170,00
22.0001.833,33258,33256,92-1,42254,17254,170,00
23.0001.916,67283,33281,92-1,42279,17279,170,00
24.0002.000,00308,33306,92-1,42304,17304,170,00
25.0002.083,33333,33331,92-1,42329,17329,170,00
26.0002.166,67358,33356,92-1,42354,17354,170,00
27.0002.250,00383,33381,92-1,42379,17379,170,00
28.0002.333,33408,33406,92-1,42404,17404,170,00
29.0002.416,67433,33431,92-1,42429,17429,170,00
30.0002.500,00458,33456,92-1,42454,17454,170,00
31.0002.583,33490,00488,58-1,42485,83485,830,00
32.0002.666,67521,67520,25-1,42517,5517,50,00
33.0002.750,00553,33551,92-1,42549,17549,170,00
34.0002.833,33585,00583,58-1,42580,83580,830,00
35.0002.916,67616,67615,25-1,42612,50612,500,00
36.0003.000,00648,33646,92-1,42644,17644,170,00
37.0003.083,33680,00678,58-1,42675,83675,830,00
38.0003.166,67711,67710,25-1,42707,50707,500,00
39.0003.250,00743,33741,92-1,42739,17739,170,00
40.0003.333,33775,00773,58-1,42770,83770,830,00
45.0003.750,00966,67965,25-1,42962,50962,500,00
50.0004.166,671158,331156,92-1,421154,171154,170,00
ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΕΤΑΒΛΗΘΕΙ Η ΜΗΝΙΑΙΑ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ 1Η-1-2020
ΓΙΑ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ (*)
ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΜΗΝΙΑΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΜΙΣΘΩΤΟΣ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣΜΙΣΘΩΤΟΣ-ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ
ΜΕ ΔΥΟ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑΜΕ ΤΡΙΑ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑ
ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2019
ΦΟΡΟΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΦΟΡΟΥ
ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2019
ΦΟΡΟΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΦΟΡΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ 2020ΓΙΑ ΤΟ 2020
3.000250,000,000,000,000,000,000,00
4.000333,330,000,000,000,000,000,00
5.000416,670,000,000,000,000,000,00
6.000500,000,000,000,000,000,000,00
7.000583,330,000,000,000,000,000,00
8.000666,670,000,000,000,000,000,00
9.000750,000,000,000,000,000,000,00
10.000833,3316,670,00-16,678,330,00-8,33
11.000916,6735,0018,33-16,6726,670,00-26,67
12.0001.000,0053,3336,67-16,6745,0018,33-26,67
13.0001.083,3371,6756,67-15,0063,3338,33-25,00
14.0001.166,6790,0076,67-13,3381,6758,33-23,33
15.0001.250,00108,3396,67-11,67100,0078,33-21,67
16.0001.333,33126,67116,67-10,00118,3398,33-20,00
17.0001.416,67145,00136,67-8,33136,67118,33-18,33
18.0001.500,00163,33156,67-6,67155,00138,33-16,67
19.0001.583,33181,67176,67-5,00173,33158,33-15,00
20.0001.666,67200,00196,67-3,33191,67178,33-13,33
21.0001.750,00225,00221,67-3,33216,67203,33-13,33
22.0001.833,33250,00246,67-3,33241,67228,33-13,33
23.0001.916,67275,00271,67-3,33266,67253,33-13,33
24.0002.000,00300,00296,67-3,33291,67278,33-13,33
25.0002.083,33325,00321,67-3,33316,67303,33-13,33
26.0002.166,67350,00346,67-3,33341,67328,33-13,33
27.0002.250,00375,00371,67-3,33366,67353,33-13,33
28.0002.333,33400,00396,67-3,33391,67378,33-13,33
29.0002.416,67425,00421,67-3,33416,67403,33-13,33
30.0002.500,00450,00446,67-3,33441,67428,33-13,33
31.0002.583,33481,67478,33-3,33473,33460,00-13,33
32.0002.666,67513,33510,00-3,33505,00491,67-13,33
33.0002.750,00545,00541,67-3,33536,67523,33-13,33
34.0002.833,33576,67573,33-3,33568,33555,00-13,33
35.0002.916,67608,33605,00-3,33600,00586,67-13,33
36.0003.000,00640,00636,67-3,33631,67618,33-13,33
37.0003.083,33671,67668,33-3,33663,33650,00-13,33
38.0003.166,67703,33700,00-3,33695,00681,67-13,33
39.0003.250,00735,00731,67-3,33726,67713,33-13,33
40.0003.333,33766,67763,33-3,33758,33745,00-13,33
45.0003.750,00958,33955,00-3,33950,00936,67-13,33
50.0004.166,671150,001146,67-3,331141,671128,33-13,33
ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΕΤΑΒΛΗΘΕΙ Η ΜΗΝΙΑΙΑ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ 1Η-1-2020
ΓΙΑ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ (*)
ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΜΗΝΙΑΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣΜΙΣΘΩΤΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ
ΧΩΡΙΣ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑΜΕ ΕΝΑ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΟ ΤΕΚΝΟ
ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2019
ΦΟΡΟΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΦΟΡΟΥ
ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2019
ΦΟΡΟΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΦΟΡΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ 2020ΓΙΑ ΤΟ 2020
3.000214,290,000,000,000,000,000,00
4.000285,710,000,000,000,000,000,00
5.000357,140,000,000,000,000,000,00
6.000428,570,000,000,000,000,000,00
7.000500,000,000,000,000,000,000,00
8.000571,430,000,000,000,000,000,00
9.000642,865,712,36-3,362,140,00-2,14
10.000714,2921,438,79-12,6417,866,43-11,43
11.000785,7137,1424,50-12,6433,5722,14-11,43
12.000857,1452,8640,21-12,6449,2937,86-11,43
13.000928,5768,5757,36-11,2165,0055,00-10,00
14.0001.000,0084,2974,50-9,7980,7172,14-8,57
15.0001.071,43100,0091,64-8,3696,4389,29-7,14
16.0001.142,86115,71108,79-6,93112,14106,43-5,71
17.0001.214,29131,43125,93-5,50127,86123,57-4,29
18.0001.285,71147,14143,07-4,07143,57140,71-2,86
19.0001.357,14162,86160,21-2,64159,29157,86-1,43
20.0001.428,57178,57177,36-1,21175,00175,000,00
21.0001.500,00200,00198,79-1,21196,43196,430,00
22.0001.571,43221,43220,21-1,21217,86217,860,00
23.0001.642,86242,86241,64-1,21239,29239,290,00
24.0001.714,29264,29263,07-1,21260,71260,710,00
25.0001.785,71285,71284,50-1,21282,14282,140,00
26.0001.857,14307,14305,93-1,21303,57303,570,00
27.0001.928,57328,57327,36-1,21325,00325,000,00
28.0002.000,00350,00348,79-1,21346,43346,430,00
29.0002.071,43371,43370,21-1,21367,86367,860,00
30.0002.142,86392,86391,64-1,21389,29389,290,00
31.0002.214,29420,00418,79-1,21416,43416,430,00
32.0002.285,71447,14445,93-1,21443,57443,570,00
33.0002.357,14474,29473,07-1,21470,71470,710,00
34.0002.428,57501,43500,21-1,21497,86497,860,00
35.0002.500,00528,57527,36-1,21525,00525,000,00
36.0002.571,43555,71554,50-1,21552,14552,140,00
37.0002.642,86582,86581,64-1,21579,29579,290,00
38.0002.714,29610,00608,79-1,21606,43606,430,00
39.0002.785,71637,14635,93-1,21633,57633,570,00
40.0002.857,14664,29663,07-1,21660,71660,710,00
45.0003.214,29828,57827,36-1,21825,00825,000,00
50.0003.571,43992,86991,64-1,21989,29989,290,00
ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΕΤΑΒΛΗΘΕΙ Η ΜΗΝΙΑΙΑ ΠΑΡΑΚΡΑΤΗΣΗ ΦΟΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ 1Η-1-2020
ΓΙΑ ΜΙΣΘΩΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ (*)
ΕΤΗΣΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΜΗΝΙΑΙΟ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ
ΜΙΣΘΩΤΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣΜΙΣΘΩΤΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ
ΜΕ ΔΥΟ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑΜΕ ΤΡΙΑ ΕΞΑΡΤΩΜΕΝΑ ΤΕΚΝΑ
ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2019
ΦΟΡΟΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΦΟΡΟΥ
ΦΟΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟ 2019
ΦΟΡΟΣ
ΔΙΑΦΟΡΑ ΦΟΡΟΥ
ΓΙΑ ΤΟ 2020ΓΙΑ ΤΟ 2020
3.000214,290,000,000,000,000,000,00
4.000285,710,000,000,000,000,000,00
5.000357,140,000,000,000,000,000,00
6.000428,570,000,000,000,000,000,00
7.000500,000,000,000,000,000,000,00
8.000571,430,000,000,000,000,000,00
9.000642,860,000,000,000,000,000,00
10.000714,2914,290,00-14,297,140,00-7,14
11.000785,7130,0015,71-14,2922,860,00-22,86
12.000857,1445,7131,43-14,2938,5715,71-22,86
13.000928,5761,4348,57-12,8654,2932,86-21,43
14.0001.000,0077,1465,71-11,4370,0050,00-20,00
15.0001.071,4392,8682,86-10,0085,7167,14-18,57
16.0001.142,86108,57100,00-8,57101,4384,29-17,14
17.0001.214,29124,29117,14-7,14117,14101,43-15,71
18.0001.285,71140,00134,29-5,71132,86118,57-14,29
19.0001.357,14155,71151,43-4,29148,57135,71-12,86
20.0001.428,57171,43168,57-2,86164,29152,86-11,43
21.0001.500,00192,86190,00-2,86185,71174,29-11,43
22.0001.571,43214,29211,43-2,86207,14195,71-11,43
23.0001.642,86235,71232,86-2,86228,57217,14-11,43
24.0001.714,29257,14254,29-2,86250,00238,57-11,43
25.0001.785,71278,57275,71-2,86271,43260,00-11,43
26.0001.857,14300,00297,14-2,86292,86281,43-11,43
27.0001.928,57321,43318,57-2,86314,29302,86-11,43
28.0002.000,00342,86340,00-2,86335,71324,29-11,43
29.0002.071,43364,29361,43-2,86357,14345,71-11,43
30.0002.142,86385,71382,86-2,86378,57367,14-11,43
31.0002.214,29412,86410,00-2,86405,71394,29-11,43
32.0002.285,71440,00437,14-2,86432,86421,43-11,43
33.0002.357,14467,14464,29-2,86460,00448,57-11,43
34.0002.428,57494,29491,43-2,86487,14475,71-11,43
35.0002.500,00521,43518,57-2,86514,29502,86-11,43
36.0002.571,43548,57545,71-2,86541,43530,00-11,43
37.0002.642,86575,71572,86-2,86568,57557,14-11,43
38.0002.714,29602,86600,00-2,86595,71584,29-11,43
39.0002.785,71630,00627,14-2,86622,86611,43-11,43
40.0002.857,14657,14654,29-2,86650,00638,57-11,43
45.0003.214,29821,43818,57-2,86814,29802,86-11,43
50.0003.571,43985,71982,86-2,86978,57967,14-11,43


Αναδρομικά: Γιατί καθυστέρησε η κοινοποίηση της απόφασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου! - Πρέπει να γίνουν νέες αγωγές;





   Η   υπ.αριθ. 898/2019  απόφαση  που εξέδωσε η Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δικαιώνοντας τον εν αποστρατεία Στρατιωτικό  και μάλιστα  με έντοκη αποζημίωση συνολικού ύψους 16.429,99 ευρώ από αναδρομικές αυξήσεις για  5 έτη και όχι για 3 έτη, που ορίζει ο νόμος, πιθανόν να ανοίγει έναν νέο δρόμο διεκδικήσεων, με αγωγές αναδρομικά αποζημιωτικού χαρακτήρα

    Η απόφαση αυτή εκδόθηκε στις 24 Ιουνίου 2019, αλλά κοινοποιήθηκε την 31 Οκτωβρίου 2019!

    Η λόγοι της καθυστέρησης εκτιμάται ότι ήταν οι  εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019, καθόσον η δημοσίευσή της,  θα είχε σοβαρό αντίκτυπο,  σε όσους ψηφοφόρους είχαν προσφύγει με αγωγές στο Ελεγκτικό Συνέδριο, για τις παράνομες και αντισυνταγματικές μειώσεις που είχαν δεχθεί με τους νόμους 5051/12, 4093/12, 3568/10 (ΕΑΣ) και 3986/11 (ΕΑΑΣ που έπρεπε να καταργηθεί από το 2014).

   Οι απαιτούμενες ενέργειες, εάν πρέπει να γίνουν αγωγές, θα σας κοινοποιηθούν σε λίγες ημέρες






-----------------------------------------------------------------------



  Διαβάστε το επίμαχο μέρος των διεκδικήσεων από την δημοσίευση του Ελεύθερου Τύπου




Η απόφαση ανατρέπει το σκηνικό των αναδρομικών σχεδόν για 450.000 συνταξιούχους του Δημοσίου, καθώς ανοίγει ο δρόμος για να διεκδικήσουν με αγωγές στο Ελεγκτικό Συνέδριο αναδρομικά 5ετίας που φτάνουν ως και τα 20.000 ευρώ από μειώσεις συντάξεων που κρίθηκαν ως αντισυνταγμαιτκές, αλλά δεν εφαρμόστηκε η αποκατάσταση των περικοπών σε μετέπειτα νόμους. Το κλειδί είναι να ζητηθούν τα οφειλόμενα αναδρομικά ως αποζημίωση.
«Η απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι ιδιαίτερα σημαντική και αναφορικά με τις αποζημιωτικού χαρακτήρα διεκδικήσεις αναδρομικών των συνταξιούχων του Δημοσίου, στον βαθμό που οριοθετεί το χρονικό πλαίσιο διεκδίκησης μέχρι την 5ετία», αναφέρει στην εφημερίδα ο εργατολόγος και εκδότης του περιοδικού «Νομοθεσία ΙΚΑ», Δημήτρης Μπούρλος.
Πρακτικά, όλοι όσοι είχαν μειώσεις στις κύριες συντάξεις που κρίθηκαν ως αντισυνταγματικές, όπως η Εισφορά Αλληλεγγύης (ΕΑΣ ή εισφορά υπέρ ΑΚΑΓΕ) και οι μειώσεις των νόμων 4051 και 4093, έχουν πλέον το δικαίωμα να ζητούν αναδρομικά για μία 5ετία ως αποζημίωση επειδή δεν αποκαταστάθηκε η σύνταξή τους με αναδρομικά 3ετίας και ακύρωση των αντισυνταγματικών περικοπών.
Το σκεπτικό της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου ανατρέπει την τριετία των διεκδικήσεων, καθώς αναγνωρίζεται στην επίμαχη προσφυγή του εν αποστρατεία Στρατιωτικού  ότι από τη στιγμή που στερήθηκε συνταξιοδοτική παροχή, τότε υφίσταται δικαίωμα αποζημίωσης προς αποκατάσταση των αυξήσεων που δεν έλαβε με αναδρομικά 5 ετών και όχι 3 ετών που προβλέπει το άρθρο 60 του συνταξιοδοτικού κώδικα του δημοσίου (εν προκειμένω το ΓΛΚ).
Αυτό το σκεπτικό, επικράτησε κατά πλειοψηφία στην επίμαχη απόφαση και απορρίφθηκε η ένσταση που είχε κάνει το Δημόσιο ζητώντας να μην ισχύσει η πενταετία, αλλά να εφαρμοστεί η τριετία για την αποκατάσταση της σύνταξης του αποστράτου από τις αναπροσαρμογές που δεν είχε λάβει στο παρελθόν βάσει των νόμων του 2000 και του 2002.
Είχε προηγηθεί η αρχική απόφαση του τρίτου τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου το 2014 που δικαίωνε τον συνταξιούχο με μια πενταετία αλλά δεν ήταν οριστική γιατί κατά της απόφασης αυτής ασκήθηκε αμέσως αίτηση αναίρεσης (ακύρωσης) από το Δημόσιο. Η αίτηση συζητήθηκε το 2017 σε συνεδρίαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου και η οριστική απόφαση δημοσιεύτηκε μόλις τον περασμένο Ιούνιο με ακύρωσης της αίτησης του Δημοσίου και επιστροφή αναδρομικών πενταετίας στον απόστρατο με πόσο 16.429 ευρώ που θα πρέπει να επιστραφεί με τόκο 6% ετησίως από το 2009 που ο συνταξιούχος έκανε την πρώτη αγωγή.
Το κλειδί δηλαδή της απόφασης είναι ότι δίνει αναδρομικά πενταετίας ως "αποζημίωση" επειδή ο συνταξιούχος δεν πήρε την αναπροσαρμογή στη σύνταξή του με αναδρομικά τριετίας. Ο συνταξιούχος στρατιωτικός ζήτησε με αγωγή του το 2009 να αποζημιωθεί από το Δημόσιο κατά το άρθρο 105 του Εισαγωγικού Νόμου του Αστικού Κώδικα από το 2000 έως το 2005 επειδή στερήθηκε συνταξιοδοτική παροχή, από τις αναπροσαρμογές σύνταξης που δεν έλαβε βάσει των νόμων 2838/2000 και 3016/2002. Με την απόφαση 898/2019 το Ελεγκτικό Συνέδριο ακύρωση την ένσταση του Δημοσίου και έκρινε ότι η αποζημίωση που ζητείται σε περιπτώσεις μη αναπροσαρμογής σύνταξης υπόκειται σε 5ετή παραγραφή, ανεξάρτητα από το αν ο νόμος ορίζει διεκδικήσεις για τα τρία προηγούμενα έτη.

Συμβούλιο της Επικρατείας: Η αξιοπρεπής διαβίωση, για τους δημοσίους υπαλλήλους, εξασφαλίζεται με τον μισθό των 780-1.092 ευρώ!! - Για τον λόγο αυτό καταργούμε τα δώρα!! - Για τους δικαστικούς με ποιο μισθό εξασφαλίζεται η αξιοπρεπής διαβίωση;;





Με το σκεπτικό πως οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων, σε σχέση με την κατάσταση στην κοινωνία (είτε με τους ιδιωτικούς υπαλλήλους) ακόμα και μετά την κατάργηση των 3 δώρων τους εξασφαλίζει αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, η Ολομέλεια του Συμβουλίου Επικρατείας έκρινε συνταγματική την οριστική περικοπή των δώρων και επιδομάτων των εν ενεργεία δημοσίων υπαλλήλων με το μνημόνιο 2 (νόμος 4093/2012).
Όπως αναφέρουν οι δικαστές η αξιοπρεπής διαβίωση   για τους δημοσίους υπαλλήλους εξασφαλίζεται με τον βασικό μισθό των 780-1.092 ευρώ.
Συγκεκριμένα η Ολομέλεια Ανωτάτου Δικαστηρίου αναφέρει πως ο βασικός μισθός των δημοσίων υπαλλήλων που κυμαίνεται από τα  780  ευρώ έως  και 1.092 ευρώ, ακόμη και μετά την κατάργηση των τριών επίμαχων επιδομάτων, εξασφαλίζουν «αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, τόσο σε σχέση με όσους διαβιούσαν στα όρια της φτώχειας όσο και με όσους απασχολούνταν στον ιδιωτικό τομέα με τον κατώτατο βασικό μισθό και ημερομίσθιο» και η περικοπή του 13ου και 14ου μισθού ήταν αναγκαία σύμφωνα με τα δημοσιονομικά δεδομένα.
Πρόκειται για μια ουσιώδη δικαστική μεταστροφή αφού η Ολομέλεια ανέτρεψε την απόφαση του ΣΤ΄ Τμήματος του ΣτΕ που είχε κρίνει ότι η κατάργηση των τριών δώρων-επιδομάτων (που έγιναν με το νόμο 4093/2012) αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.
Πλειοψηφία
Η πλειοψηφία του Δικαστηρίου (πρόεδρος η Αικατερίνη Σακελλαροπούλου και  εισηγητές οι σύμβουλοι Επικρατείας,  Ελένη  Παπαδημητρίου και Ιωάννης Σπερελάκης (αρχικά εισηγήτρια ήταν η Κωνσταντίνα Φιλοπούλου) αποφαίνεται πως η κατάργηση των τριών επιδομάτων,  «τεκμηριώνεται επαρκώς» και δεν παρίσταται απρόσφορο μέτρο, και μάλιστα προδήλως, για «την επίτευξη των επιδιωκόμενων   σκοπών, ούτε μπορεί να θεωρηθεί ότι δεν ήταν αναγκαίο, δεδομένου ότι με αυτό το μέτρο, το οποίο εφαρμόζεται γενικά σε όλους τους μισθωτούς του δημόσιου τομέα, γίνεται προσπάθεια εξοικονόμησης και περιορισμού των διογκωμένων δαπανών της Γενικής Κυβέρνησης, η οποία υπαγορεύεται από επιταγές της Ε.Ε. για μείωση του υπερβολικού δημοσίου ελλείμματος».
Περαιτέρω, συνεχίζει η Ολομέλεια του ΣτΕ, «κατά τη λήψη του επίμαχου μέτρου, ο νομοθέτης είχε πλήρη επίγνωση όχι μόνο του εν γένει επιπέδου διαβίωσης του πληθυσμού της Χώρας, αλλά και ειδικά του επιπέδου διαβίωσης των δημοσίων υπαλλήλων, καθώς αυτοί «ακόμη και μετά την κατάργηση των επίμαχων επιδομάτων, εξασφάλιζαν αξιοπρεπές επίπεδο διαβίωσης, τόσο σε σχέση με όσους διαβιούσαν στα όρια της φτώχειας όσο και με όσους απασχολούνταν στον ιδιωτικό τομέα με τον κατώτατο βασικό μισθό και ημερομίσθιο».
Επιπλέον, σημειώνουν οι δικαστές του ΣτΕ, «η τυχόν ύπαρξη εναλλακτικών λύσεων δεν καθιστά, ενόψει των ευρέων περιθωρίων εκτίμησης που απολαμβάνει ο νομοθέτης στη χάραξη της οικονομικής και κοινωνικής πολιτικής και του οριακού ελέγχου, στον οποίο υπόκειται κατά τούτο, από μόνη της μη αιτιολογημένη την επίδικη ρύθμιση, ούτε, άλλωστε, υπόκειται σε δικαστικό έλεγχο η συγκεκριμένη επιλογή, αν, δηλαδή, ο νομοθέτης επέλεξε τον καλύτερο τρόπο χειρισμού του προβλήματος ή αν έπρεπε να είχε ασκήσει διαφορετικά την εξουσία του».
Μειοψηφία
Στην απόφαση μειοψήφησαν 2 αντιπρόεδροι και 4 σύμβουλοι Επικρατείας που αναφέρουν στο σκεπτικό τους πως  «απαιτείτο και στην προκείμενη περίπτωση η προηγούμενη εξέταση τυχόν εναλλακτικών επιλογών και η εκτίμηση της προσφορότητας και αναγκαιότητας της επίμαχης κατάργησης υπό το φως των αρχών της αναλογικότητας και της ίσης συμμετοχής στα δημόσια βάρη, ιδίως ενόψει του γεγονότος ότι τα καταργηθέντα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα και επίδομα αδείας, συνολικού ετησίου ύψους 1.000 ευρώ, χορηγούνταν μόνο στους χαμηλόμισθους υπαλλήλους του Δημοσίου που είχαν μικτές μηνιαίες αποδοχές (συμπεριλαμβανομένων και των ως άνω δώρων και επιδόματος αδείας) μέχρι 3.000 ευρώ, σύμφωνα με τους νόμους 4875/2010 και 4024/2011».
«Οι εν λόγω υπάλληλοι έχουν ήδη υποστεί αλλεπάλληλες μειώσεις τόσο των αποδοχών τους, όσο και του εν γένει εισοδήματός τους βάσει των διαφόρων νομοθετημάτων της περιόδου της κρίσης. Εξάλλου, οι επίμαχες καταργήσεις δεν μπορούν να δικαιολογηθούν ειδικότερα ούτε εκ του λόγου ότι αποτελούν τμήμα ενός ευρύτερου προγράμματος δημοσιονομικής προσαρμογής που περιέχει δέσμη μέτρων για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας και την εξυγίανση των δημόσιων οικονομικών, διότι η προϋπόθεση αυτή αποτελεί αναγκαίο όχι όμως και επαρκή όρο για τη συνταγματικότητα των εν λόγων περικοπών».




Αναδρομικά: Ποιους αφορά η απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που δικαίωσε Αξιωματικό εν αποστρατεία- Ποιοι μπορούν να διεκδικήσουν αναδρομικά 5 ετών, αποζημιωτικού χαρακτήρα -









Απόφαση-σταθμός από το Ελεγκτικό Συνέδριο έρχεται να αναγνωρίσει το δικαίωμα σε αναδρομικά 5ετίας για τους απόστρατους ανοίγοντας τον δρόμο σε όλους τους συνταξιούχους του Δημοσίου να διεκδικήσουν αναδρομικά «αποζημιωτικού χαρακτήρα» για μία 5ετία αντί 3 ετών που ορίζει ο νόμος.

Η απόφαση με αριθμό 898/2019, βγήκε από την Ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου δικαιώνοντας απόστρατο με έντοκη αποζημίωση ύψους 16.429,99 ευρώ από αναδρομικές αυξήσεις για μία 5ετία αντί 3ετία που ορίζει ο νόμος. Η απόφαση βγήκε στις 24 Ιουνίου 2019 αλλά δεν είχε γνωστοποιηθεί μέχρι πριν από λίγες μέρες!
Παρόμοιες αγωγές που ενδεχομένως να επισπευσθούν και να δικαιωθούν χωρίς χρονοτριβή μετά την απόφαση-σταθμό της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, είναι σε εκκρεμότητα και αφορούν σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.» της Κυριακής περίπου άλλους 11.000 απόστρατους, που ήταν ήδη συνταξιούχοι το 2000 και το 2002 και στερήθηκαν τις αυξήσεις που έπρεπε να πάρουν στις συντάξεις τους.
Τα ποσά που διεκδικούνται από τη λίστα των 11.000 αποστράτων ξεπερνούν τα 2.500 ευρώ. Ήδη, από το Γενικό Λογιστήριο συγκεντρώνονται στοιχεία για το ακριβές ύψος των επιστροφών, πιθανώς με σκοπό την επίλυση του ζητήματος στο επόμενο διάστημα.
Η απόφαση ανατρέπει το σκηνικό των αναδρομικών σχεδόν για 450.000 συνταξιούχους του Δημοσίου, καθώς ανοίγει ο δρόμος για να διεκδικήσουν με αγωγές στο Ελεγκτικό Συνέδριο αναδρομικά 5ετίας που φτάνουν ως και τα 20.000 ευρώ από μειώσεις συντάξεων που κρίθηκαν ως αντισυνταγμαιτκές, αλλά δεν εφαρμόστηκε η αποκατάσταση των περικοπών σε μετέπειτα νόμους.
Το κλειδί είναι να ζητηθούν τα οφειλόμενα αναδρομικά ως αποζημίωση!
Όπως εξηγεί μάλιστα με δήλωσή του στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο εργατολόγος και εκδότης του περιοδικού «Νομοθεσία ΙΚΑ», Δημήτρης Μπούρλος, «η απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου είναι ιδιαίτερα σημαντική και αναφορικά με τις αποζημιωτικού χαρακτήρα διεκδικήσεις αναδρομικών των συνταξιούχων του Δημοσίου, στον βαθμό που οριοθετεί το χρονικό πλαίσιο διεκδίκησης μέχρι την 5ετία».
Πρακτικά, όλοι όσοι είχαν μειώσεις στις κύριες συντάξεις που κρίθηκαν ως αντισυνταγματικές, όπως η Εισφορά Αλληλεγγύης (ΕΑΣ ή εισφορά υπέρ ΑΚΑΓΕ) και οι μειώσεις των νόμων 4051/12 και 409312 έχουν πλέον το δικαίωμα να ζητούν αναδρομικά για μία 5ετία ως αποζημίωση επειδή δεν αποκαταστάθηκε η σύνταξή τους με αναδρομικά 3ετίας και ακύρωση των αντισυνταγματικών περικοπών.


πηγή: https://www.eleftherostypos.gr/oikonomia/485197-apofasi-stathmos-anadromika-5etias-kai-gia-syntaksioyxous-tou-dimosiou/



-----------------------------------------------------------------------
Σημείωση του Blogger

Διαβάστε την σχετική απόφαση




Η αποζημιωτική αξίωση λόγω παράνομης στέρησης συνταξιοδοτικών παροχών (λόγω αναπροσαρμογής) υπόκειται στην 5ετή παραγραφή του άρθρου 90 παρ.1 Κώδ. Δημ. Λογ. Έναρξη παραγραφής εν όψη νομικού κωλύματος.