Τρίτη 20 Αυγούστου 2019

Άκυρο & Αντισυνταγματικό το Μισθολόγιο, των ειδικών μισθολογίων, του ν.4472/2017 – Παραπομπή στην Ολομέλεια του ΣτΕ




Αθήνα, 20 Αυγούστου 2019
Αρ. Πρωτ.: 606/3/4

Α Ν Α Κ Ο Ι Ν Ω Σ Η
Δημοσιεύθηκε η απόφαση 852/2019 της διευρυμένης – 7μελούς σύνθεσης του ΣΤ΄ Τμήματος του Συμβουλίου Επικρατείας, με την οποία κρίνεται άκυρη, λόγω αντισυνταγματικότητας, η Υπουργική Απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών κ. Γ. ΧΟΥΛΙΑΡΑΚΗ, που εφαρμόζει τις διατάξεις του ν. 4472/2017, για το μισθολόγιο των Σωμάτων Ασφαλείας από την 01-01-2017 μέχρι και σήμερα.
Με την απόφασή του, το Τμήμα του Δικαστηρίου παραπέμπει, λόγω μείζονος σπουδαιότητας των γενικότερης σημασίας ζητημάτων και της προβαλλόμενης αντισυνταγματικότητας των διατάξεων του νόμου, στην Ολομέλεια του Ανωτάτου Δικαστηρίου για αμετάκλητη κρίση.
Η απόφαση αυτή επιβεβαιώνει πανηγυρικά τις θέσεις και τις απόψεις του Προεδρείου της Ομοσπονδίας μας, κατά το χρόνο κατάθεσής του στη Βουλή των Ελλήνων, τόσο εντός με την ομιλία του Προέδρου της Π.Ο.ΑΣ.Υ. Γρηγόρη ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΥ στη Βουλή την 16-05-2017, όσο και εκτός αυτής με την υπ’ αρίθ. 500/1/26 από 14-05-2017 ανακοίνωσή μας, ενώ επαληθεύει και τη μέχρι τώρα στάση του συνδικαλιστικού μας κινήματος για ένα μισθολόγιο δίκαιο, συνταγματικά ανεκτό και ανάλογο της επικινδυνότητας του λειτουργήματός μας.  
Επίσης, η απόφαση δημοσιεύθηκε ύστερα από προσφυγή στη Δικαιοσύνη της Π.Ο.ΑΣ.Υ. και της Π.Ο.ΑΞΙ.Α., κατά της προσπάθειας της προηγούμενης Κυβέρνησης να νομοθετήσει για το μισθολόγιο των ενστόλων, για 3η συνολικά φορά, μέσα στην «μνημονιακή περίοδο». Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο όμως αποφαίνεται: «Το  μισθολόγιο ούτε τώρα είναι συνταγματικό»!
Τις Ομοσπονδίες Π.Ο.ΑΣ.Υ. και Π.Ο.ΑΞΙ.Α. εκπροσώπησαν στο Δικαστήριο, αλλά και σε όλη τη νομική διαδικασία, οι νομικοί σύμβουλοι των Ομοσπονδιών Χαράλαμπος ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑΣ και Ρήγας ΜΠΑΡΜΠΟΥΡΗΣ, αντίστοιχα.
Με τη βοήθεια του Νομικού Συμβούλου της Ομοσπονδίας μας, «αποκρυπτογραφούμε» τα σημαντικότερα σημεία της ούτως ή άλλως θεμελιώδους αυτής απόφασης:
- Η προσβαλλόμενη Υπουργική Απόφαση δεν απέκτησε νόμιμη υπόσταση, επειδή δεν δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως! Το δικαστήριο όμως προχώρησε στην εξέτασή της, λόγω σπουδαιότητας των τιθέμενων ζητημάτων (σκ. 4).
Εξαιρετικά λεπτομερής και εύστοχη ιστορική αναδρομή, όχι μόνο των Υ.Α. και των νόμων που ρύθμιζαν τα προηγούμενα μισθολόγια και των αποφάσεων του ΣτΕ που τις ακύρωναν ως αντισυνταγματικές, αλλά και των Πρακτικών του Συμβουλίου Συμμόρφωσης του ΣτΕ.
- Αναφορά στον περιορισμό των ειδικών μισθολογίων από 20 σε 7 και στην απόπειρα εξορθολογισμού τους, με συγχώνευση και κατάργηση επιδομάτων.
- ιδιαίτερη σκέψη και αποδοχή του λόγου ακύρωσης, που αφορά στην λεγόμενη «προσωπική διαφορά» του άρθρου 155 του νόμου.
Επιβολή αυξημένης υποχρέωσης  τεκμηρίωσης της επιλογής του νομοθέτη να θεσπίζει νέο μισθολόγιο για τα Σώματα Ασφαλείας, ενόψει του γεγονότος ότι η όποια μείωση αντανακλά την λειτουργία ευαίσθητων τομέων της κρατικής δράσης και των κριτηρίων που θέτουν οι αποφάσεις του ΣτΕ.
- Χαρακτηρισμός των καθηκόντων του συνόλου των στελεχών των Σωμάτων Ασφαλείας ως «ιδιαίτερης επικινδυνότητας», η οποία συνεπάγεται κίνδυνο ζωής και σωματικής ακεραιότητας, διαρκή ετοιμότητα και επιφυλακή, περιορισμούς ατομικών δικαιωμάτων, πλήρη και αποκλειστική απασχόλησή τους.  (σκ. 21). 
- Με τις διατάξεις του Νόμου, θίγεται το επίπεδο αξιοπρεπούς διαβίωσης και ιδιαίτερης μισθολογικής μεταχείρισης των στελεχών των ΣΑ, που αντίκεινται στις αντίστοιχες συνταγματικές αρχές (σκ.21).
- Η προσβαλλόμενη Υπουργική Απόφαση δεν διαλαμβάνει επαρκή τεκμηρίωση, ούτε εκτίμηση δημοσιονομικού οφέλους, ούτε ακόμα εάν το όποιο τέτοιο, μπορούσε να επιτευχθεί με άλλα ισοδύναμα με μικρότερο κόστος για τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας, μέτρα!
- Τέλος, η αναδρομική κατίσχυση των διατάξεων του ν. 4472/2017, δηλαδή από 01-01-2017 έως και 19-05-2017 (ημερομηνία δημοσίευσής του) συνιστά παραβίαση της υποχρέωσης συμμόρφωσης προς τις προηγούμενες αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας και είναι και για το λόγο αυτό αντισυνταγματικές. 
«Δεν είναι πλέον ζήτημα μερικών ευρώ παραπάνω ή παρακάτω, με την στενά οικονομική έννοια. Είναι ζήτημα αξιοπρέπειας και αναγνώρισης της προσφοράς και της ιδιαιτερότητας του λειτουργήματος του Έλληνα Αστυνομικού προς το κοινωνικό σύνολο και το οργανωμένο κράτος. Τη ζωή και τις θυσίες των συναδέλφων μας και τις ιδιαίτερα επικίνδυνες συνθήκες άσκησης του λειτουργήματός μας δεν θα τις χαρίσουμε σε καμία πολιτική ή άλλη σκοπιμότητα», δήλωσε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος της Π.Ο.ΑΣ.Υ. Γρηγόριος ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ, ευχαριστώντας δημόσια τον Νομικό Σύμβουλο της Ομοσπονδίας Χαράλαμπο ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑ για τους, για ακόμα μία φορά, άψογους νομικούς χειρισμούς του.
 Για την Εκτελεστική Γραμματεία της Π.Ο.ΑΣ.Υ.

        O Πρόεδρος                              Ο Γενικός Γραμματέας
ΓΕΡΑΚΑΡΑΚΟΣ Γρηγόριος                ΠΑΠΑΤΣΙΜΠΑΣ Γεώργιος  
 
 

Tο State Department "χαϊδεύει"την Τουρκία και την παροτρύνει να τερματίσει τις παράνομες δραστηριότητες του πλωτού γεωτρύπανου Γιαβούζ, τα χωρικά ύδατα της Κύπρου





Παράνομες θεωρούν οι ΗΠΑ τις δραστηριότητες του πλωτού γεωτρύπανου Γιαβούζ, ανοικτά της Καρπασίας, και παροτρύνουν την Τουρκία να τις τερματίσει αμέσως και να απομακρύνει το γεωτρύπανο από τα χωρικά ύδατα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Απαντώντας σε ερώτηση για τις δραστηριότητες του Γιαβούζ, εκπρόσωπος του αμερικανικού Υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε στο ΚΥΠΕ πως «μόνο η Κυπριακή Δημοκρατία, ενεργώντας μέσω της κυβέρνησής της, μπορεί να συναινέσει σε δραστηριότητες όπως οι γεωτρήσεις εντός των χωρικών της υδάτων».
«Οι ΗΠΑ ανησυχούν για τις δραστηριότητες του πλωτού γεωτρύπανου Γιαβούζ, το οποίο λειτουργεί εντός των χωρικών υδάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας. Αυτό το προκλητικό βήμα αυξάνει τις εντάσεις στην περιοχή», σημείωσε ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.
Παροτρύνουμε, πρόσθεσε, «τις τουρκικές αρχές να τερματίσουν αμέσως τις παράνομες δραστηριότητες και να απομακρύνουν το Γιαβούζ από τα χωρικά ύδατα της Κυπριακής Δημοκρατίας».
Είπε ακόμη πως «ενθαρρύνουμε όλα τα μέρη να ενεργούν συγκρατημένα. Η ανάπτυξη των πόρων στην Ανατολική Μεσόγειο πρέπει να προωθεί τη συνεργασία και να παρέχει μια βάση για διαρκή ενεργειακή ασφάλεια και οικονομική ευημερία σε όλη την περιοχή».
Ο εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ ανέφερε πως «συνεχίζουμε να στηρίζουμε την εξεύρεση μιας ακριβοδίκαιης λύσης για διαμοιρασμό των ωφελημάτων από τους υδρογονάνθρακες της Κύπρου μεταξύ των δυο κοινοτήτων».



Τίτλοι τέλους, από σήμερα, για τις "χρυσές συντάξεις". - Ποιες συντάξεις υπάγονται στο ανώτατο όριο - Ποιο είναι το ανώτατο καθαρό προ φόρου ποσό - Παραδείγματα










     Τίτλοι τέλους, από σήμερα, για τις  "χρυσές συντάξεις" , καθώς υπεγράφη  η εγκύκλιος που καθορίζει το ανώτατο όριο μηνιαίας κύριας σύνταξης/συντάξεων που χορηγούνται αποκλειστικά από τον ΕΦΚΑ. 



Διαβάστε την εγκύκλιο


ΘΕΜΑ: Γνωστοποίηση διατάξεων του άρθρου 120 του ν. 4623/2019 (ΦΕΚ 134 Α΄) 



Σας γνωρίζουμε ότι στο ΦΕΚ 134, τεύχος Α΄/9.8.2019 δημοσιεύτηκε ο νόμος 4623/2019 «Ρυθμίσεις του Υπουργείου Εσωτερικών, διατάξεις για την ψηφιακή διακυβέρνηση, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και άλλα επείγοντα ζητήματα». 

Με το άρθρο 120 του ανωτέρω νόμου θεσπίζεται ανώτατο όριο μηνιαίας κύριας σύνταξης/συντάξεων που χορηγούνται αποκλειστικά από τον ΕΦΚΑ. 

Εξυπακούεται ότι εξαιρούνται από την εφαρμογή του παρόντος άρθρου οι περιπτώσεις της παρ. 3 του άρθ. 4 του ν. 4387/2016 καθώς και κάθε άλλη παροχή που δεν καταβάλλεται από τον ΕΦΚΑ. 

Για την ορθή εφαρμογή της κοινοποιούμενης διάταξης επισημαίνουμε τα ακόλουθα

Α. Συντάξεις που υπάγονται στο ανώτατο όριο 

   1. Κάθε μηνιαία κύρια σύνταξη ή περισσότερες της μιας συντάξεις λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου που χορηγούνται από τον ΕΦΚΑ κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν.4387/2016, συμπεριλαμβανομένων και των συντάξεων του πρώην ΟΓΑ, υπό την προϋπόθεση ότι μέρος του χρόνου ασφάλισης διανύθηκε ή ανάγεται έως και 31.12.2016. 

   2. Κάθε μηνιαία κύρια σύνταξη ή περισσότερες της μιας συντάξεις του ΕΦΚΑ λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου που έχουν χορηγηθεί έως και τις 12.5.2016 ή ανατρέχουν στην ίδια ημερομηνία και που επανυπολογίσθηκαν με βάση τα άρθρα 14 και 33 του ν. 4387/2016 όπως ισχύουν

3. Ως σύνταξη ή άθροισμα συντάξεων για την εφαρμογή του ανωτάτου ορίου ορίζεται η μικτή μηνιαία σύνταξη/συντάξεις στις οποίες συμπεριλαμβάνονται οι κάθε είδους προσαυξήσεις (π.χ. επίδομα τέκνων, προσωπική διαφορά των άρθρων 6 και 94 του ν. 4387/2016). 

4. Τα ποσά των χορηγούμενων από τον ΕΦΚΑ επιδομάτων αναπηρίας, δηλαδή το εξωιδρυματικό επίδομα, το επίδομα απολύτου αναπηρίας και το επίδομα ανικανότητας, εξαιρούνται από την εφαρμογή του ανωτάτου ορίου και εξακολουθούν να καταβάλλονται στο ύψος που είχαν καθορισθεί πριν την εφαρμογή του ν. 4623/2019. 

Β. Ποσό ανωτάτου ορίου μηνιαίας κύριας σύνταξης ή αθροίσματος κύριων συντάξεων 

Ως ανώτατο όριο μηνιαίας κύριας σύνταξης ή συντάξεων ορίζεται το ακαθάριστο ποσό που αντιστοιχεί στο δωδεκαπλάσιο της πλήρους εθνικής σύνταξης της παραγράφου 6 του άρθρου 7 του ν.4387/2016 που αντιστοιχεί σε είκοσι χρόνια ασφάλισης, όπως το ποσό αυτής ισχύει κάθε φορά. Το ανώτατο όριο κατά την έναρξη ισχύος του νόμου αυτού ανέρχεται σε 4.608 € (= 12 x 384). 

Γ. Έναρξη εφαρμογής του ανωτάτου ορίου 

Το ανώτατο όριο σύνταξης προκειμένου για συντάξεις που έχουν χορηγηθεί μετά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 και έχουν υπολογιστεί με βάση τις διατάξεις αυτές εφαρμόζεται από την ημερομηνία έναρξης καταβολής τους. 

Για όσους ελάμβαναν σύνταξη κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 4387/2016 και των οποίων η σύνταξη επανυπολογίστηκε με βάση τις διατάξεις των άρθρων 14 και 33 του ν. 4387/2016 το ανώτατο όριο της κοινοποιούμενης διάταξης εφαρμόζεται από την ημερομηνία έναρξης καταβολής του νέου ποσού που προέκυψε από τον επανυπολογισμό της σύνταξης κατ΄ εφαρμογήν των διατάξεων αυτών, ήτοι την 1.1.2019, καθότι για το προγενέστερο χρονικό διάστημα, δηλαδή μέχρι 31.12.2018, είχε εφαρμογή το άρθρο 13 του ν. 4387/2016 που έθετε συγκεκριμένο πολύ μικρότερο ανώτατο όριο σύνταξης ανάλογα με το αν ελάμβανε ο συνταξιούχος μία ή περισσότερες συντάξεις. 

Και στις δύο ανωτέρω περιπτώσεις το υπερβάλλον του ανωτάτου ορίου καταβαλλόμενο ποσό μηνιαίας σύνταξης/συντάξεων αναζητείται άτοκα ως καλοπίστως εισπραχθέν και επιστρέφεται ως αχρεωστήτως καταβληθέν με παρακράτηση του 20% της καταβαλλόμενης σύνταξης μέχρι την ολοσχερή εξόφληση του ποσού. 

Δ. Κρατήσεις επί του νέου ανωτάτου ορίου και παραδείγματα περιορισμού σύνταξης στο νέο ανώτατο όριο 

Επί του ακαθάριστου ποσού των 4.608,00 €, εφαρμόζεται αρχικώς η κράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) υπέρ ΑΚΑΓΕ – όπου αυτή επιβάλλεται – και η οποία ΕΑΣ αντιστοιχεί στο ποσό αυτό, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 38 του ν.3863/2010, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 10 του αρθ. 44 του ν. 3986/2011 καθώς και η κράτηση της παρ. 11 του άρθρου 44 του ν. 3986/2011. Δηλαδή: 4.608 x 14% = 645,12 €. 

Στη συνέχεια στο εναπομείναν ποσό της σύνταξης μετά την αφαίρεση της ΕΑΣ παρακρατείται η εισφορά υγειονομικής περίθαλψης ύψους 6% (άρθ. 44 του ν. 4387/2016). Δηλαδή: 4.608 – 645,12 = 3.962,88 €. 3.962,88 x 6% = 237,77 €.

Συνεπώς, το καθαρό προ φόρου ποσό σύνταξης ή αθροίσματος συντάξεων, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 3.725,11 €. 

Εξυπακούεται ότι για συγκεκριμένες κατηγορίες συνταξιούχων που με βάση διατάξεις νόμων έχουν εξαιρεθεί από την ΕΑΣ η εξαίρεση εξακολουθεί υφιστάμενη και επί του νέου ανωτάτου ορίου σύνταξης. 
Το ίδιο συμβαίνει και εφόσον υφίσταται εξαίρεση από την κράτηση για υγειονομική περίθαλψη. 

Σε κάθε περίπτωση εφαρμογής του ανωτάτου ορίου σύνταξης ή συντάξεων το καθαρό ποσό που καταβάλλεται στον συνταξιούχο προκύπτει μετά τον υπολογισμό των νόμιμων κρατήσεων, όπως αυτές κάθε φορά ισχύουν. Έτσι σε περίπτωση αυξομείωσης του ύψους των νομίμων κρατήσεων μεταβάλλεται και το καταβαλλόμενο καθαρό ποσό. 

Ακολουθούν παραδείγματα βάσει του τρέχοντος συστήματος κρατήσεων: 

Παράδειγμα 1: 

α. Συνταξιούχος μετά την 12.05.2016, λαμβάνει ακαθάριστο ποσό σύνταξης ύψους 5.984 € (384 € εθνική και 5.600 € ανταποδοτική). Το ποσό αυτό υπερβαίνει το ακαθάριστο ανώτατο όριο των 4.608 €, συνεπώς ο συνταξιούχος θα λάβει ακαθάριστο μηνιαίο ποσό σύνταξης που ανέρχεται σε 4.608 €. 
Το καθαρό προ φόρου ποσό της καταβληθείσας σύνταξής του ανέρχεται στο ποσό των 3.725,11 €. 

Σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθ. 120 του ν. 4623/2019, στην περίπτωση που καταβάλλεται στον συνταξιούχο το ποσό των 5.984 €, το ανώτατο όριο εφαρμόζεται από την ημερομηνία έναρξης καταβολής της σύνταξης και οι επιπλέον διαφορές αναζητούνται άτοκα ως καλοπίστως εισπραχθείσες και επιστρέφονται με παρακράτηση σε ποσοστό 20% της μηνιαίας καταβαλλόμενης σύνταξης (3.725,11 x 20% = 745,02 €) και μέχρι ολοσχερούς εξόφλησης. 

β. Το ίδιο ως άνω ισχύει και στην περίπτωση που συνταξιούχος λαμβάνει ακαθάριστο ποσό σύνταξης ύψους 5.984 € (384 € εθνική, 5.300 € ανταποδοτική και 300 € προσαύξηση του άρθ.30 του ν. 4387/2016). 

Παράδειγμα 2: 

Συνταξιούχος πριν την 12.5.2016 λαμβάνει καθαρό προ φόρου ποσό κύριας σύνταξης ύψους 3.000 €. Το ακαθάριστο ποσό της επανυπολογισθείσας σύνταξής του από 1.1.2019 ανέρχεται σε 5.984 € (384 € εθνική και 5.600 € ανταποδοτική).

 Επ’ αυτού έχουν εφαρμοστεί οι παρακάτω κρατήσεις: 
14% για την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) υπέρ ΑΚΑΓΕ (5.984 x 14%=5.146,24 €). Και στο εναπομείναν ποσό 6% υπέρ υγειονομικής περίθαλψης (5.146,24 x 6%= 4.837,47 €). 

Η προσωπική διαφορά ανέρχεται σε 1.837,47 € (4.837,47 – 3.000) η οποία καταβάλλεται ετησίως κατά το ένα πέμπτο σταδιακά και ισόποσα από 1.1.2019 (άρθ. 14 παρ. 2 του ν. 4387/2016 όπως ισχύει). 
Ως εκ τούτου, το 2019 ο συνταξιούχος λαμβάνει καθαρό προ φόρου μηνιαίο ποσό σύνταξης ύψους 3.367,49 € (3.000 + 1/5 x 1.837,47). 
Το ποσό αυτό εξακολουθεί να καταβάλλεται στο συνταξιούχο καθ; όλο το έτος 2019 γιατί είναι μικρότερο του 3.725,11 €.

Για το έτος 2020 ο εν λόγω συνταξιούχος, επειδή το ποσό της σύνταξης με την προσωπική διαφορά υπερβαίνει το ανώτατο όριο (3.000 + 2/5 x 1837,47 = 3.734,94 €) θα λάβει 3.725,11 €. 

Παράδειγμα 3: 

Στην περίπτωση συνταξιούχου που λαμβάνει περισσότερες της μιας κύριες συντάξεις, αυτές αθροίζονται, γίνονται οι κατά νόμο κρατήσεις και όποιο ποσό υπερβαίνει το ανώτατο όριο, με βάση την κοινοποιούμενη διάταξη, περικόπτεται. 














Χανιά: Ναυαγοσώστης έβγαλε από την θάλασσα γυναίκα που ήθελε να πεθάνει - Επιτέθηκε στον ναυαγοσώστη που την έσωσε !! Γιατί ήθελε να αυτοκτονήσει - Video




Χάρις στην άμεση επέμβαση ενός ναυαγοσώστη απετράπη την τελευταία στιγμή το απόγευμα της Δευτέρας μία απόπειρα αυτοκτονίας σε παραλία της Αγίας Μαρίνας.
Μία 50χρονη Νορβηγίδα, λίγο πριν τις 17:00, κολύμπησε μέχρι ενός σημείου στη θάλασσα και στη συνέχεια έβαλε το κεφάλι της μέσα στο νερό με στόχο να το κρατήσει όσο χρειαστεί για θέσει τέλος στην ζωή της.
Ο ναυαγοσώστης μόλις αντιλήφθηκε την λουόμενη, έσπευσε και έσωσε την τελευταία στιγμή την παρ’ ολίγον αυτόχειρα, που ήταν σε κατάσταση μέθης.
Μάλιστα αφού έβγαλε την τουρίστρια στην παραλία, σώα και αβλαβή εκείνη αντί να ευχαριστήσει το “φύλακα άγγελό” της, σήκωσε με τις βρισιές της την παραλία στον πόδι , λέγοντας παράλληλα στον έκπληκτο ναυαγοσώστη”θέλω να πεθάνω, δεν έπρεπε να με σώσετε… Δεν με αγαπάει κανείς”.
Οι έντονες διαμαρτυρίες της Νορβηγίδας σταμάτησαν, μόνο όταν το ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ που ειδοποιήθηκε, μετέφερε την 50χρονη στο Νοσοκομείο Χανίων.
Λίγο αργότερα εξάλλου, σε παραλία στα Άπτερα, ένας άλλος ναυαγοσώστης, γλύτωσε μια 37χρονη γυναίκα από πνιγμό.
Το περιστατικό μάλιστα συνέβη, περίπου 10 λεπτά μετά τη λήξη της βάρδιας του ναυαγοσώστη, ο οποίος, αν και είχε φύγει ειδοποιήθηκε από τους λουόμενους, και επέστρεψε.
Τελικά βούτηξε και έβγαλε σε καλή κατάσταση στην παραλία την γυναίκα, που μετά το αρχικό σοκ μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο Χανίων, αφού είχε πιεί αρκετό νερό.
πηγή: zarpanews.gr

Αύγουστος 1916: Πως γεννήθηκε το "Κράτος της Θεσσαλονίκης!!"




Στην κορύφωση του «εθνικού διχασμού» ιδρύθηκε ένα βραχύβιο «κράτος» στη Θεσσαλονίκη, το οποίο έζησε εννέα μήνες
Στο χρονικό αυτό διάστημα υπήρχαν δύο κυβερνήσεις: η «νόμιμη» στην Αθήνα, υπό διάφορους πρωθυπουργούς, αλλά ουσιαστικά υπό τον βασιλιά Κωνσταντίνο, και η «προσωρινή» στη Θεσσαλονίκη, υπό τον Ελευθέριο Βενιζέλο. Το «Κράτος της Θεσσαλονίκης» ξεκίνησε με ένα πραξικόπημα που εκκολάφθηκε τη νύχτα της 16ης προς 17η Αυγούστου και εκδηλώθηκε την επόμενη μέρα.

Ελληνικά εδάφη υπό ξένο έλεγχο για να τηρηθεί η ουδετερότητα

Τον Σεπτέμβριο του 1915 -και ενώ εξελισσόταν ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος- αποβιβάστηκαν στη Θεσσαλονίκη γαλλικά και βρετανικά στρατεύματα. Τον Μάιο του 1916 γερμανικός και βουλγαρικός στρατός κατέλαβε επίκαιρα σημεία στην Ανατολική Μακεδονία. Η κατάληψη αυτών των εδαφών έγινε με τη συναίνεση των ελληνικών κυβερνήσεων, προκειμένου η Ελλάδα να τηρήσει ουδετερότητα έναντι των εμπολέμων.
Στις 21 Μαΐου 1916, ο διοικητής της Γαλλικής Στρατιάς της Ανατολής, στρατηγός Σαράιγ, κήρυξε στη Θεσσαλονίκη στρατιωτικό νόμο. Επισήμως, η πόλη παρέμενε υπό ελληνική κυριαρχία. Την πραγματική εξουσία ασκούσαν οι στρατηγοί της Αντάντ, που διέθεταν στα περίχωρα της πόλης πάνω από 400.000 στρατιώτες. Στις 8 Ιουνίου 1916, επικαλούμενες την ιδιότητά τους ως «προστάτιδων δυνάμεων», η Γαλλία και η Αγγλία απαίτησαν την αποστράτευση του Ελληνικού Στρατού, την παραίτηση της φιλοβασιλικής κυβέρνησης, την απομάκρυνση στρατιωτικών, τη διάλυση της Βουλής και τη διενέργεια εκλογών. Την επομένη σχηματίσθηκε μια άχρωμη κυβέρνηση υπό τον Αλέξανδρο Ζαΐμη, που είχε υπηρεσιακό χαρακτήρα.

Οι Βούλγαροι καταλαμβάνουν την Ανατολική Μακεδονία

Ακολούθησε (4-10 Αυγούστου) η κατάληψη της Ανατολικής Μακεδονίας από τους Βούλγαρους, γεγονός που προκάλεσε έντονες αντιδράσεις σε όλη την Ελλάδα. Στις 14 Αυγούστου πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα μεγάλη συγκέντρωση εκείνων που υποστήριζαν την έξοδο στον πόλεμο στο πλευρό της Αντάντ και την επομένη πραγματοποιήθηκε ανάλογο συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη. Οι ομιλητές ζήτησαν από τον βασιλιά να κηρύξει πόλεμο κατά των Βουλγάρων, όπως και παραίτηση της κυβέρνησης Ζαΐμη και εκλογές.
Οι υποστηρικτές της εξόδου στον πόλεμο
Στη Θεσσαλονίκη κινούνταν τέσσερις διαφορετικές ομάδες που υποστήριζαν τον πόλεμο, με διαφορετική τακτική η καθεμία. Κατ' αρχάς ήταν η τοπική οργάνωση του Κόμματος Φιλελευθέρων (Βενιζελικού), με πρόεδρο τον Δημήτριο Δίγκα. Είχε προπαγανδίσει την έξοδο στον πόλεμο, αλλά εξαρτούσε τις περαιτέρω κινήσεις της από τις αποφάσεις του Βενιζέλου. Τη δεύτερη ομάδα αποτελούσαν τοπικοί πολιτευτές που είχαν αναπτύξει επαφές με τους Γάλλους και δρούσαν ως ενδιάμεσοι μεταξύ του Βενιζέλου και του στρατηγού Σαράιγ (Ζάννας, Αργυρόπουλος). Η τρίτη ομάδα ήταν ανώτεροι στρατιωτικοί (Ζυμβρακάκης, Μαζαράκης), που είχαν προσανατολιστεί στην ιδέα ενός πραξικοπήματος, χωρίς όμως να διαθέτουν τα μέσα για να το πραγματοποιήσουν. («Ο πρώτος δεν διοικούσε στρατιωτικήν μονάδα. Ο δεύτερος, αποπειραθείς να παρασύρη την μονάδα του, απέτυχε»). Ο ρόλος τους στο πραξικόπημα της Θεσσαλονίκης άρχισε μετά την εκδήλωσή του. Η τέταρτη ομάδα ήταν η Χωροφυλακή, που έκανε το πραξικόπημα.
Όπως όλα τα πραξικοπήματα, έτσι και αυτό που έγινε στη Θεσσαλονίκη εξελίχθηκε με πολύπλοκο τρόπο. Η ομάδα Δίγκα πληροφορήθηκε τις φήμες για πιθανό πραξικόπημα και ο ίδιος πήγε στην Αθήνα για να συνεννοηθεί απευθείας με τον Βενιζέλο. Όμως η ομάδα Ζάννα - Αργυρόπουλου είχε προηγηθεί σε αυτό. Ο Αργυρόπουλος είχε συναντηθεί κρυφά στις 11 ή 12 Αυγούστου με τον Βενιζέλο, ο οποίος του είπε ότι «η επανάστασις ήτο αναπόφευκτος», αλλά θεωρούσε ότι «διά να ξεκινήση έπρεπε να επαναστατήσουν μονάδες στρατού». Η πληροφορία αυτή για τη στάση του Βενιζέλου επιβεβαιώνεται και από άλλες πηγές. Ο αρχηγός των Φιλελευθέρων ήθελε να τον υποστηρίζει τουλάχιστον ένας στρατηγός-διοικητής μονάδας προκειμένου να προχωρήσει σε «Επανάσταση», αλλά δεν μπορούσε να τον βρει.

Η φήμη περί «σερβικών απαιτήσεων»

Στις 15 Αυγούστου, ο Ζάννας (της δεύτερης ομάδας) πληροφορήθηκε από Γάλλο συνταγματάρχη ότι «οι Σέρβοι ζητούσαν από τον Σαράιγ να τους παραδώσει την πολιτική διοίκηση της Θεσσαλονίκης». Η είδηση αυτή δεν έχει μέχρι σήμερα επαληθευτεί, αλλά τη μέρα εκείνη έγινε πιστευτή, αφού μάλιστα ενίσχυε τη θέση όσων επιθυμούσαν να επισπευσθεί το πραξικόπημα.
Στις 16 Αυγούστου, η ομάδα Ζάννα-Αργυρόπουλου είχε επαφές με αξιωματικούς της χωροφυλακής για να προωθήσει το εξής σχέδιο: Να αναλάβει την εξουσία μία «Επιτροπή Εθνικής Αμύνης» για να οργανώσει εθελοντικό στρατιωτικό σώμα, το οποίο θα πολεμούσε σε πλευρό της Αντάντ, ανεξάρτητα από την επίσημη θέση της Ελλάδας. Την ίδια μέρα έδωσε την ευλογία του ο Σαράιγ, στον οποίον είχε μεταδοθεί η πληροφορία του Αργυρόπουλου για τους δισταγμούς του Βενιζέλου. Κίνητρο του Σαράιγ ήταν να απαλλαγεί από την ελληνική μεραρχία που στάθμευε στη Θεσσαλονίκη.

Αμφισβητούμενη πατρότητα

Το βράδυ της 16ης προς 17η Αυγούστου οι Κρητικοί χωροφύλακες (δηλαδή οι χωροφύλακες της Κρητικής Πολιτείας που μετά την ενσωμάτωσή της στην Ελλάδα είχαν ενταχθεί στην Ελληνική Χωροφυλακή, διατηρώντας τις στολές και τους σχηματισμούς τους), αποφάσισαν το πραξικόπημα. Η δική τους παράδοση αναφέρει: «Η Κρητική Χωροφυλακή ουδένα δεσμόν είχε με τους κινουμένους παρασκηνιακώς Θεσσαλονικείς και ουδεμίαν εξάρτησιν υπηρεσιακήν υπό τον Ζυμβρακάκην και Μαζαράκην. Μόνον εις τον Βενιζέλον απέβλεπεν μετ’ εμπιστοσύνης. Ο Βενιζέλος δεν παρείχεν την έγκρισίν του. Παρά ταύτα, η Κρητική Χωροφυλακή επανεστάτησε κατά του καθεστώτος των Αθηνών και με την συνεργασίαν ελαχίστων αξιωματικών του στρατεύματος δράσασα, επέτυχε την μεταβολήν της πολιτικής καταστάσεως εν Θεσσαλονίκη» (Πολύβιος Τσάκωνας). Αντίθετα, ο Περικλής Αργυρόπουλος υποστήριξε εκ των υστέρων ότι ήταν εκείνος που έπεισε τους Κρητικούς να κάνουν το πολύ επικίνδυνο βήμα.

Ένα παράγγελμα που δεν εκτελέστηκε

Παρά τον κίνδυνό του, το βήμα θύμιζε οπερέτα. Το πρωί της 17ης Αυγούστου, οι χωροφύλακες παρατάχθηκαν, ο υπαξιωματικός διέταξε «προσοχή» και έδωσε αναφορά στον αξιωματικό (ανθυπομοίραχο Μίνω Τσάκωνας). Ο Τσάκωνας διέταξε «Ανάπαυσις», αλλά οι χωροφύλακες παρέμειναν σε στάση προσοχής. Τότε ο Τσάκωνας έβγαλε από τη θήκη το σπαθί και έδωσε παράγγελμα για βάδην. Οι χωροφύλακες τον ακολούθησαν. Στρατωνίζονταν σε ένα κτίριο στην οδό Εθνικής Αμύνης απ' όπου βάδισαν σε παράταξη μέχρι το στρατώνα της Ελληνικής Χωροφυλακής, στον ίδιο δρόμο. Τους περίμεναν μυημένοι οι υπόλοιποι χωροφύλακες, υπό τον ταγματάρχη Πανουσόπουλο, και όλοι μαζί βάδισαν προς το Διοικητήριο, επί της οδού Αγίου Δημητρίου. Εκεί βρήκαν την «Επιτροπή Εθνικής Άμυνας», αποτελούμενη από λίγους αξιωματικούς του στρατού και πολιτευτές των Φιλελευθέρων, καθώς και ένοπλους πολίτες.

Δευτέρα 19 Αυγούστου 2019

Ρώσοι βομβάρδισαν τουρκική φάλαγγα στη Συρία



Λίγη ώρα μετά την επίσημη ανακοίνωση για κινήσεις τουρκικής φάλαγγας στην περιοχή της Ιντλίμπ στη βόρειο Συρία, με στόχο τους Κούρδους αντάρτες αλλά και συριακές δυνάμεις του προέδρου Άσαντ, ρωσικά αεροσκάφη καθώς και συριακές δυνάμεις ακινητοποίησαν τους τούρκους εισβολείς βομβαρδίζοντας στόχους πολύ κοντά στις τουρκικές θέσεις. Οι επιθέσεις ακινητοποίησαν προσωρινά τη φάλαγγα.
Το περιστατικό αποκαλύπτει τις βαθιές αντιφάσεις μεταξύ Ρωσίας και Τουρκίας και την πολυπλοκότητα της κατάστασης επί του εδάφους δυτικά και ανατολικά του Ευφράτη στη βόρειο Συρία. Είναι η πρώτη φορά κατά το τελευταίο διάστημα που ρωσικές δυνάμεις πλήττουν στόχους που συνδέονται με την τουρκική στρατιωτική παρουσία στο έδαφος της Συρίας. 
Συγκεκριμένα, αεροπορικές επιδρομές έπληξαν θέσεις κοντά στην τουρκική φάλαγγα, η οποία είχε ακινητοποιηθεί σε αυτοκινητόδρομο στη βορειοδυτική Συρία αφού είχε περάσει νωρίτερα σήμερα μέσα στη συριακή επαρχία Ιντλίμπ, ανακοίνωσε το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρώπινων Δικαιωμάτων και επιβεβαίωσε και το τουρκικό υπουργείο άμυνας
Σύμφωνα με την ίδια πηγή, αεροπορικές επιδρομές πραγματοποιούνται από τη Ρωσία και τη Συρία όχι μακριά από την τουρκική φάλαγγα ώστε να την εμποδίσουν να συνεχίσει τον δρόμο της

Συριακά κρατικά μέσα ενημέρωσης ανακοίνωσαν πως η φάλαγγα εισήλθε σήμερα στο έδαφος της Συρίας μεταφέροντας πυρομαχικά για να βοηθήσει τους αντάρτες στην πόλη Χαν Σεϊχούν, οι οποίοι μάχονται εναντίον των κυβερνητικών στρατευμάτων. Τα συριακά μμε έκαναν λόγο για μια «κατάφωρα επιθετική ενέργεια» εκ μέρους της Άγκυρας.

Αναταποκριτής του Γαλλικού Πρακτορείου είδε σήμερα το πρωί μια φάλαγγα περίπου 50 στρατιωτικών οχημάτων, μεταξύ των οποίων τεθωρακισμένα, οχήματα μεταφοράς στρατιωτών και τουλάχιστον πέντε άρματα μάχης, να κατευθύνονται προς τη Μααρέτ αλ-Νομάτ, μια πόλη που βρίσκεται σε απόσταση 15 χλμ. βόρεια της Χαν Σεϊχούν, στο νότιο τμήμα της επαρχίας Ιντλίμπ.
Η φάλαγγα αυτή φθάνει στην περιοχή την επομένη της εισόδου των δυνάμεων του καθεστώτος του Μπασάρ αλ-Άσαντ μέσα στην πόλη Χαν Σεϊχούν, για πρώτη φορά από το 2014.
Η πλήρης ανάκτηση της πόλης αυτής από τις φιλοκυβερνητικές δυνάμεις θα τους επέτρεπε να περικυκλώσουν το βόρειο τμήμα της γειτονικής επαρχίας Χάμα, που βρίσκεται κι αυτή στα χέρια τζιχαντιστών και μερικών μερικών ανταρτικών οργανώσεων που υποστηρίζονται από την Άγκυρα. Εκεί βρίσκονται επίσης τουρκικά παρατηρητήρια.
Το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρώπινων Δικαιωμάτων έκανε λόγο για μια ρωσική επιδρομή εναντίον μικρού φορτηγού που ανήκε στις ανταρτικές οργανώσεις και προηγούνταν της τουρκικής φάλαγγας για να επιθεωρεί τον δρόμο στις παρυφές της Μααρέτ αλ-Νομάν.
Από τον βομβαρδισμό αυτόν σκοτώθηκε ένας αντάρτης της ανταρτικής οργάνωσης Φαϊλάκ αλ-Σαμ που συμμετέχει στο Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο που υποστηρίζεται από την Άγκυρα.
Σύμφωνα με τον ανταποκριτή του Γαλλικού Πρακτορείου, η φάλαγγα υποχρεώθηκε να σταματήσει για ένα χρονικό διάστημα, πριν συνεχίσει τον δρόμο της.
Η Άγκυρα καταδικάζει «δριμύτατα» την επίθεση
«Μια τουρκική στρατιωτική φάλαγγα δέχθηκε σήμερα επίθεση ενώ κατευθυνόταν προς ένα από τα παρατηρητήριά της στη βορειοδυτική Συρία», ανακοίνωσε το τουρκικό υπουργείο Άμυνας, προσθέτοντας πως από την αεροπορική επιδρομή σκοτώθηκαν τρεις άμαχοι και 12 άλλοι τραυματίσθηκαν.
Το υπουργείο ανέφερε σε δήλωση που εξέδωσε πως η επίθεση αυτή ήταν μια παραβίαση των συμφωνιών και της συνεργασίας με τη Ρωσία, τον ισχυρότερο σύμμαχο του σύρου προέδρου Μπασάρ αλ-Άσαντ. Πρόσθεσε πως η Ρωσία είχε ενημερωθεί εκ των προτέρων για τη φάλαγγα.
«Καταδικάζουμε δριμύτατα αυτή την επίθεση, που έρχεται σε αντίφαση με τις υφιστάμενες συμφωνίες, τη συνεργασία και τον διάλογο με τη Ρωσία», αναφέρεται στη δήλωση του τουρκικού υπουργείου Άμυνας.




πηγή:https://www.zougla.gr/kosmos/article/rosi-vomvardisan-tourkiki-falaga-sti-siria

Ο μνημειώδης εμπαιγμός των Ελλήνων



Τα μνημόνια δεν έχουν κανένα θετικό στοιχείο που να σχετίζεται με την παραγωγή πλούτου, με τις εγχώριες επενδύσεις και με την ανάπτυξη, όπως έχει τεκμηριωθεί ξεκάθαρα τα τελευταία δέκα χρόνια – επειδή αυτό που ενδιαφέρει τους ξένους είναι η λεηλασία των Ελλήνων, με την υφαρπαγή της δημόσιας και ιδιωτικής τους περιουσίας. 

Ακριβώς για το λόγο αυτό έχουν επικεντρωθεί στον έλεγχο του ιδιωτικού τομέα (νοικοκυριά και επιχειρήσεις), καθώς επίσης του δημοσίου, με την ενίσχυση των ελεγκτικών και εισπρακτικών μηχανισμών – ενώ δεν δίστασαν ούτε καν να κλείσουν παράνομα τις τράπεζες, αφενός μεν για να εκβιάσουν την τότε κυβέρνηση δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις αφελληνισμού τους, αφετέρου για να επιβάλλουν τη χρήση πιστωτικών καρτών απαγορεύοντας ουσιαστικά τα μετρητά, έτσι ώστε να κερδίζουν οι τράπεζες και να ελέγχονται καλύτερα οι Πολίτες.


.

Επικαιρότητα

«Η μείωση των συμφωνημένων πρωτογενών πλεονασμάτων θα έρθει όταν πρώτα εμείς αποδείξουμε ότι αλλάζουμε το μείγμα της πολιτικής – για να παραχθεί νέος πλούτος και να αυξηθεί σημαντικά η ανάπτυξη. Αυτό θα συμβεί με την απελευθέρωση του επενδυτικού δυναμικού, το οποίο παρέμενε στάσιμο επί μακρόν, με τη συγκράτηση και με τον ορθολογισμό των δημοσίων δαπανών, καθώς επίσης με τη διεύρυνση της φορολογικής βάσης μέσω της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής», δήλωσε ο υπουργός επικρατείας και εμπνευστής του επιτελικού εκτρώματος – χωρίς φυσικά να αναφέρει πως με τη φράση «διεύρυνση της φορολογικής βάσης» υπονοείται πως όλο και πιο πολλοί χαμηλόμισθοι θα πληρώνουν, με τη μείωση του αφορολόγητου ορίου, ενώ με την «αύξηση της ανάπτυξης» το ξεπούλημα της Ελλάδας στους ξένους.
Εν προκειμένω πολλοί υποστηρικτές των μνημονίων, όπως ο υπουργός και το κόμμα του, ισχυρίζονται πως εμπεριέχουν αρκετά θετικά στοιχεία – παραλείποντας όμως να επιστήσουν την προσοχή στους Έλληνες στο γεγονός ότι, όλα τα θετικά στοιχεία των μνημονίων είναι άμεσα συνδεδεμένα με τους εισπρακτικούς μηχανισμούςενώ έμμεσα με την εγχώρια διαφθορά και με τη φοροδιαφυγή της μεσαίας τάξης. Με το πώς θα εισπράττουν δηλαδή περισσότερα από τους Έλληνες, χωρίς να τους επιτρέπουν να κλέβουν ή να κρύβουν χρήματα που ανήκουν στους δανειστές – με την έννοια πως στην πραγματικότητα δεν ενδιαφέρονται για τη διαφθορά ή για τη φοροδιαφυγή, αλλά για τα ποσά που αντιπροσωπεύουν.
Με απλά λόγια, θεωρούν πως τα 100 € για παράδειγμα που δεν εμφανίζονται επίσημα λόγω της διαφθοράς ή της φοροδιαφυγής ανήκουν στους ίδιους, οπότε δεν πρέπει να συμβαίνει κάτι τέτοιο – όχι βέβαια λόγω της ηθικής τους που στην περίπτωση της Γερμανίας θα ήταν αστείο,αφού πρόκειται για την πρωταθλήτρια της απάτης, της διαφθοράς και του ξεπλύματος μαύρου χρήματος.
Τα μνημόνια δεν έχουν πάντως κανένα θετικό στοιχείο που να σχετίζεται με την παραγωγή πλούτου, με τις εγχώριες επενδύσεις και με την ανάπτυξη, όπως έχει τεκμηριωθεί ξεκάθαρα τα τελευταία δέκα χρόνια – επειδή αυτό που ενδιαφέρει τους ξένους είναι η λεηλασία των Ελλήνων, με την υφαρπαγή της δημόσιας και ιδιωτικής τους περιουσίας.
Ακριβώς για το λόγο αυτό έχουν επικεντρωθεί στον έλεγχο του ιδιωτικού τομέα (νοικοκυριά και επιχειρήσεις), καθώς επίσης του δημοσίου, με την ενίσχυση των ελεγκτικών και εισπρακτικών μηχανισμών – ενώ δεν δίστασαν ούτε καν να κλείσουν παράνομα τις τράπεζες, αφενός μεν για να εκβιάσουν την τότε κυβέρνηση δημιουργώντας παράλληλα τις προϋποθέσεις αφελληνισμούτους, αφετέρου για να επιβάλλουν τη χρήση πιστωτικών καρτών απαγορεύοντας ουσιαστικά τα μετρητά, έτσι ώστε να κερδίζουν οι τράπεζες και να ελέγχονται καλύτερα οι Πολίτες.
Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνουν επί πλέον να έχουν την εύνοια των χαμηλότερων εισοδηματικών τάξεων – τις οποίες «ταΐζουν» με ειδήσεις πληρωμής υπερβολικών συντάξεων σε ορισμένους (για παράδειγμα άνω των 20.000 € μηνιαία που ανέφερε η ΝΔ, χωρίς όμως να αναφέρει ούτε ένα όνομα, όταν της ζητήθηκε στη Βουλή), πλουτισμού των δημοσίων υπαλλήλων, φοροδιαφυγής των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κοκ. Η εύνοια αυτή τους διευκολύνει στην υφαρπαγή της Ελλάδας, χωρίς να αντιδράει κανένας – όπως δρομολογείται από τον υπουργό της ληστείας και εκκαθαριστή των δανειστών.
Σε κάθε περίπτωση, δεν υιοθετείται τίποτα σε σχέση με την ανάπτυξη της χώρας (εύλογα, αφού τότε οι τιμές θα ήταν ανοδικές, οπότε δεν θα ήταν εύκολη η ληστεία της) – ενώ αντί η κυβέρνηση να διεκδικήσει το τεράστιο ποσόν που μας οφείλει η Γερμανία, όπως είναι υποχρεωμένη(ανάλυση), αναλώνεται σε χιλιάδες «ΘΑ» και σε αισιόδοξες δηλώσεις για το μέλλον, θεωρώντας εντελώς ανόητους τους Έλληνες.
Επόμενο στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι το ότι, δεν αναφέρεται από τη συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ καμία αρνητική είδηση για τη ΝΔ – ενώ φαίνεται πως ξεχάστηκε εντελώς το γεγονός ότι υπερχρέωσε τη χώρα επί Κ. Καραμανλή (ανάλυση), καθώς επίσης πως υπέγραψε την πλέον εγκληματική συμφωνία όλων των εποχών: το PSI.
Αναφέρονται μόνο δήθεν «εμβληματικές ιδιωτικοποιήσεις», όπως το Ελληνικό που θα πληρώσουμε όλοι εμείς πανάκριβα, ενώ θα εισπραχθούν επιδοτήσεις της ΕΕ που ανήκουν στους Έλληνες, καθώς επίσης «ένα σερί από εμβληματικές κινήσεις σε απόλυτη συμφωνία όμως με την Τρόικα» – αν είναι δυνατόν να το πιστέψει κανείς, όσο ανόητος και αν είναι.
Ειδικότερα, οι «εμβληματικές αυτές κινήσεις» θα είναι (α) η κατάθεση νομοσχεδίου για την άρση των κεφαλαιακών ελέγχων, των capital controls δηλαδή, (β) το αίτημα για την πρόωρη αποπληρωμή των δανείων του ΔΝΤ που μας χρεώνει με τοκογλυφικά επιτόκια άνω του 5%, οπότε δύσκολα θα το αποδεχτεί σε μία εποχή που ομόλογα περί τα 15 τρις $ διαπραγματεύονται με αρνητικά επιτόκια και (γ) η έγκριση του σχεδίου του ΤΧΣ για τη μείωση των κόκκινων δανείων – παρά το ότι δεν πρόκειται για τη σωστή λύση, με κριτήριο τον τρόπο που λειτούργησαν οι Η.Π.Α. το 1933 (δημιουργία ενός κρατικού οργανισμού διαχείρισης κόκκινων δανείων που λειτούργησε με απόλυτη επιτυχία).
Η 4η δήθεν «εμβληματική κίνηση» κατά τα διατεταγμένα ΜΜΕ, είναι μία «ισχυρή τονωτική ένεση της κερδοφορίας των τραπεζών» – ότι πιο ανόητο έχουμε ακούσει τα τελευταία χρόνια, αφενός μεν επειδή οι τράπεζες δεν είναι πλέον ελληνικές, αφετέρου λόγω του ότι η άνοδος της κερδοφορίας τους σχεδιάζεται να επιτευχθεί με την αγορά εκ μέρους τους διπλάσιων ομολόγων του δημοσίου (από 8 δις € σήμερα), τα οποία έχουν μεγαλύτερη απόδοση! Ποιος θα πληρώνει αυτή τη μεγαλύτερη απόδοση, τα υψηλότερα επιτόκια δηλαδή; Οι Έλληνες φορολογούμενοι ασφαλώς, μέσω του προϋπολογισμού.
Η 5η και τελευταία κίνηση που όμως δεν χαρακτηρίζεται ως εμβληματική αφού θα υποτιμούσε κατά πολύ τη νοημοσύνη των Ελλήνων, είναι η συνέχιση του ξεπουλήματος των κερδοφόρων δημοσίων επιχειρήσεων – όπως αυτή του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», της ΔΕΠΑ και των «Ελληνικών Πετρελαίων», δείχνοντας ότι υπάρχει η βούληση από ελληνικής πλευράς να γίνουν πράξη κινήσεις που είχαν βαλτώσει στο παρελθόν από την προηγούμενη κυβέρνηση. Και βέβαια να αποδείξει πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη όχι μόνο μπορεί να εκποιεί τα πάντα, αλλά και θέλει.

Επίλογος                      

Ολοκληρώνοντας, κατά τα ίδια ΜΜΕ που στηρίζουν τη ΝΔ και τους δανειστές, «τα εν λόγω πέντε βήματα κρίνονται ως εξαιρετικά αναγκαία όχι μόνο για να τεθούν σωστές βάσεις στην εκκίνηση του αναπτυξιακού σχεδίου που ξεδιπλώνει η νέα κυβέρνηση, αλλά και ως μέτρα κάλυψης από την κρίση που έρχεται από το εξωτερικό!». Πρόκειται για μία ακόμη μεγαλεπήβολη ανοησία που απευθύνεται σε ανθρώπους που θεωρούν τα ΜΜΕ πως δεν μπορούν να καταλάβουν τι ακριβώς συμβαίνει – σε ανόητους δηλαδή που δεν είναι σε θέση να διαχωρίσουν την αλήθεια από τη χειραγώγηση.
Πως η κυβέρνηση δεν έχει κανένα απολύτως δικό της σχέδιο, αλλά εφαρμόζει πειθήνια τις εντολές των Γερμανών – με το ίδιο αποτέλεσμα, με τη συνέχιση δηλαδή της κυλιόμενης χρεοκοπίας της χώρας, όπως έχει τεκμηριωθεί άπειρες φορές στο παρελθόν, μετά το 2010.

Δυστυχώς παρά το ότι υπάρχουν πολλές λύσεις για την Ελλάδα, οι οποίες όμως προϋποθέτουν τη διοίκηση της από μία πατριωτική κυβέρνηση που θα ενδιαφέρεται πραγματικά για το μέλλον των Ελλήνων – μεταξύ άλλων με την ορθολογική χρήση των 5 δις € ΕΣΠΑ που δικαιούμαστε κάθε έτος έως το 2023 και που, με την κατάλληλη μόχλευση, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε άνοδο του ΑΕΠ της τάξης των 15 δις € ετήσια (8%), χωρίς να ξεπουλήσουμε κανένα άλλο ιδιωτικό ή δημόσιο περιουσιακό μας στοιχείο.