Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019

Το ΣτΕ απέρριψε ως απαράδεκτη την προσφυγή των γιατρών για τη μείωση των εφάπαξ παροχών τους!!




Ως «απαράδεκτη» απορρίφθηκε από το Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) προσφυγή που είχε καταθέσει ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος (ΠΙΣ) ζητώντας την ακύρωση δυο αποφάσεων του υπουργού Εργασίας (από 7.6.2016 και από 8.6.2016) για τον καθορισμό των παραμέτρων υπολογισμού των εφάπαξ παροχών, κατά το σκέλος εκείνο που επέρχονται ποσοστιαίες μειώσεις στις χορηγούμενες στους γιατρούς εφάπαξ παροχές.
Η μείωση του εφάπαξ έγινε κατά τις επιταγές του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2013-2016 (νόμος 4092/2012) σε όσους γιατρούς αποχωρούσαν από την υπηρεσία.
Η προσφυγή απερρίφθη με την υπ' αριθμ. 1223/2019 απόφαση που εξέδωσε το Α' Τμήμα του ΣτΕ (πρόεδρος ο αντιπρόεδρος Αναστάσιος Γκότσης και εισηγήτρια η σύμβουλος Επικρατείας Όλγα Ζύγουρα), το οποίο έκρινε ότι «οι ισχυρισμοί οι οποίοι προβάλλονται από τον ΠΙΣ είναι αόριστοι».





Συντάξεις: ΟΛΟΙ ψήφισαν, ΟΛΟΙ ήξεραν - Η αλήθεια για τις «χρυσές» συντάξεις! Ποιος επέβαλε τον μαθηματικό τύπο υπολογισμού των συντάξεων!! - Η διάταξη που προβλέπει bonus υπεραπόδοσης στις συντάξεις!!






Ιδού η σχετική διάταξη που προβλέπει bonus υπεραπόδοσης 0,075% για κάθε μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς στις μονές ή παράλληλες συντάξεις! (ν. 4387/2016, άρθρα 17 και 30)

Επ’ ευκαιρία τής συνεχιζόμενης συζήτησης για τις λεγόμενες «χρυσές» συντάξεις που  …έκπληκτος ανακάλυψε και …αποκάλυψε ο νέος υπουργός Εργασίας, δηλώνοντας μάλιστα πλήρη άγνοια γι’αυτές και τους μηχανισμούς δημιουργίας τους και φέρνοντας (ομολογουμένως) σε δύσκολη θέση τους υπεύθυνους της ασφαλιστικής πολιτικής επί ΣΥΡΙΖΑ, η Επιστημονική Ομάδα της ΕΝΥΠΕΚΚ προβαίνει, - όπως πράττει πάντοτε, πιστή στο καθήκον αληθείας και της έγκαιρης και τεκμηριωμένης ενημέρωσης των πολιτών - στις παρακάτω επεξηγήσεις:
1)Το νέο Ασφαλιστικό Σύστημα («δόγμα»), με τις προβολές και τις παντοειδείς ολοκληρώσεις του, τις δομικές αρχές του, τους μαθηματικούς τύπους και τις προϋποθέσεις θεμελίωσης των νέων συντάξεων, συμπεριλαμβανομένης και της ακραίας νεοφιλελεύθερης αρχής της υπέρ-ανταποδοτικότητας («αρχή της ενισχυμένης πριμοδότησης»)  για το τελικό ύψος  τους, θα ισχύει μέχρι το 2060!!
Νομοθετήθηκε με το γ’ ενοποιητικό, γενικευμένο και ανακεφαλαιωτικό Μνημόνιο (ν. 4336/2015, άρθρο  1 και παρ. 2.5 και 2.5.1). Μάλιστα, το «bonus» (επίδομα) του 0,075% για κάθε έτος περαιτέρω εργασίας  και καταβολής εισφορών πέραν του γενικού ορίου (που παραθέτουμε αυτούσιο παρακάτω), θεωρήθηκε ως η κορωνίδα του κινήτρου παραμονής στον εργασιακό βίο.
Το γ’ Μνημόνιο -και επομένως ΚΑΙ αυτόν τον μηχανισμό μαζί με πολλούς άλλους βλαπτικούς για την κοινωνία και το έθνος-  ψηφίστηκε από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αλλά και από ΟΛΑ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ, δηλαδή τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ, το ΠΟΤΑΜΙ και ορισμένους ανεξάρτητους.
Επομένως, τις αρχές, τις προϋποθέσεις και τους μηχανισμούς των υποτιθέμενων συντάξεων-«μαμούθ» που καταγγέλλει σήμερα η ΝΔ, τις έχει θεμελιώσει και κάθε βουλευτής της (τής Βουλής του γ’ Μνημονίου), που σήμερα δηλώνει δήθεν αιφνιδιασμένος από την …ανακάλυψη της λειτουργίας τού μηχανισμού που κατ’ουσίαν παρέδωσαν οι δανειστές!
2) Παράλληλα, οι αμυνόμενοι και απολογούμενοι υπουργοί του ΣΥΡΙΖΑ αδυνατούν να διατυπώσουν αξιόπιστο λόγο γιατί είναι υποχρεωμένοι να ομολογήσουν ότι ψήφισαν μαζί με τη ΝΔ τις σχετικές διατάξεις.
Δεν πρέπει άλλωστε να διαφεύγει από τους Έλληνες πολίτες κάτι που ωστόσο δεν θυμήθηκαν στις εκλογές της 7ης Ιουλίου: ότι, μεταξύ των άλλων κοινωνιοκτόνων διατάξεων που ψήφισαν, ήταν και η κατάργηση του ΕΚΑΣ που αποτελούσε ρητή δέσμευση του ν. 4336/2015 (σελίδα 1024).Επομένως, καταγγέλλοντες και καταγγελλόμενοι ψήφισαν από κοινού ΚΑΙ αυτή την αντικοινωνική διάταξη.
Το ΕΚΑΣ, ο συμβολικότερος θεσμός του σύγχρονου Κοινωνικού Κράτους (μαζί ασφαλώς με το εγγυημένο εισόδημα της πραγματικά αξιοπρεπούς διαβίωσης), θα χορηγηθεί για τελευταία φορά, μετά από 23 χρόνια ενίσχυσης των χαμηλοσυνταξιούχων, με την καταβολή τής σύνταξης του Δεκεμβρίου, ήτοι τον Νοέμβριο του 2019!
3) Με τον λεγόμενο «νόμο Κατρούγκαλου» (ν. 4387/2016), που υλοποίησε και εξειδίκευσε τις αρχές του κατ’ουσίαν ανταποδοτικού νέου συνταξιοδοτικού δόγματος βάσει των ψηφισμένων ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΜΝΗΜΟΝΙΑΚΑ ΚΟΜΜΑΤΑ αρχών του γ’ Μνημονίου (ν. 4336/2015), εξειδικεύτηκαν οι συνιστώσες του Ασφαλιστικού, μεταξύ αυτών ΚΑΙ εκείνες που με την εφαρμογή του νέου μαθηματικού τύπου υπολογισμού των νέων συντάξεων, καταλήγει ακόμη και σε ακραία αποτελέσματα.
Τον μαθηματικό αυτό τύπο επεξεργάστηκε επιστημονικά η ομάδα των δανειστών (κυρίως του ΔΝΤ) με επικεφαλής το σημαντικό του στέλεχος κ.Πέτερ Ράτκλιφ, ειδικευμένου στη φορολογικοποίηση του Ασφαλιστικού Συστήματος. Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ το γνωρίζουν παρότι όλοι προσποιούνται τους ανήξερους, αιφνιδιασμένους και …ανεξάρτητους.
Έτσι θεσπίστηκαν και τεκμηριώθηκαν μαθηματικά οι παρακάτω αρχές:
α) Η αρχή της κατάργησης των ανωτάτων ορίων στις ΝΕΕΣ ΚΥΡΙΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ (δηλαδή αυτές μετά τον Μάιο του 2016).
Ενώ καταργούνται τα ανώτατα όρια στις νέες κύριες συντάξεις, για τις «παλαιές» τέθηκε «πλαφόν» (ανώτατο όριο) το ποσό των 2.000 ευρώ για μονο-συνταξιούχους και το ποσό των 3.000 για πολυ-συνταξιούχους (άρθρο 13 ν. 4387/2016) που προβλέφθηκε να ισχύσει μέχρι 31-12-2018.
Έτσι, θεωρητικώς σήμερα (ακριβέστερα από 1-1-2019), το πλαφόν για τις παλιές κύριες συντάξεις έχει καταργηθεί. Και είναι σίγουρο ότι αρκετές χιλιάδες συνταξιούχων που προσδοκούσαν σε συντάξεις πάνω από 2.000 ή 3.000 ευρώ, μπορούν να ζητήσουν αναδρομικά («ex tunc») ή εφεξής το υπερβάλλον τμήμα (πέραν του πλαφόν για τις συντάξεις τους).
β) Η αρχή της «ειδικής πριμοδότησης» της κύριας σύνταξης, σε όσες περιπτώσεις μονής ή διπλής (παράλληλης) ασφάλισης ή ακόμη και «τριπλής» καταβάλλονταν αυξημένες εισφορές, πέραν των εισφορών του ΙΚΑ (προαιρετικές αυξημένες εισφορές) για πολλά χρόνια εργασίας και ασφάλισης (πέραν των 40).
Η διάταξη του άρθρου 17 (παρ. 3 και 4) του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016), την οποία παραθέτουμε αυτούσια, είναι αποκαλυπτική των προθέσεων και της στόχευσης των δανειστών και των μνημονιακών κομμάτων. Η διάταξη έχει ως εξής:
«1. Ασφαλισμένοι, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην ασφάλιση, για τους οποίους προκύπτει βάσει γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, υποχρεωτική ασφάλιση σε δύο ή περισσότερους φορείς ή τομείς ασφάλισης που εντάσσονται στον Ε.Φ.Κ.Α., καταβάλλουν για κάθε αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές, όπως αυτές καθορίζονται από τον παρόντα νόμο. Στην περίπτωση αυτή για τη δεύτερη αναληφθείσα επαγγελματική δραστηριότητα δεν εφαρμόζεται η υποχρέωση καταβολής ελάχιστης μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς του άρθρου 39 παράγραφος 3.
2. Ασφαλισμένοι, ανεξαρτήτως του χρόνου υπαγωγής στην κοινωνική ασφάλιση, για τους οποίους προέκυπτε, βάσει των γενικών, ειδικών ή καταστατικών διατάξεων κάθε εντασσόμενου στον Ε.Φ.Κ.Α. φορέα, όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, υποχρεωτική υπαγωγή λόγω ιδιότητας σε δύο ή περισσότερους φορείς για την ίδια απασχόληση, καταβάλλουν τις προβλεπόμενες στο άρθρο 5 παράγραφο 1 του παρόντος ασφαλιστικές εισφορές.
3. Όσα από τα πρόσωπα της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου, παλαιοί ασφαλισμένοι, για τους οποίους υπολογίζονταν και καταβάλλονταν εισφορές σε δύο ή περισσότερους φορείς, τομείς, κλάδους ή λογαριασμούς έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, εξακολουθούν να καταβάλλουν προαιρετικά, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης, διπλές εισφορές επί των αποδοχών τους και μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, ώστε να συμπληρώσουν το χρόνο που απαιτείται για τη θεμελίωση δικαιώματος και δεύτερης σύνταξης ή τη συνέχιση της ασφάλισης. Στην περίπτωση αυτή καταβάλλουν το συνολικό ποσοστό εισφοράς εργοδότη και εργαζομένου ή την εισφορά των άρθρων 39 ή 40.
4. Για τον υπολογισμό του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης των προσώπων του παρόντος άρθρου εφαρμόζεται το άρθρο 8 και η επιπλέον παροχή, για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά θα υπολογίζεται με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075% για κάθε ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς. Ο συντάξιμος μισθός σε αυτήν την περίπτωση θα προκύπτει λαμβάνοντας υπόψη τη βάση υπολογισμού της επιπλέον εισφοράς. Οι διατάξεις του άρθρου 14 εφαρμόζονται αναλόγως.
5. Οι διατάξεις του παρόντος νόμου, πλην της παραγράφου 4, εφαρμόζονται από την 1.1.2017.
6. Το άρθρο 39 του Ν. 2084/1992 (Α΄ 165), καθώς και κάθε άλλη διάταξη που ρυθμίζει διαφορετικά τα θέματα του παρόντος καταργούνται.».
Εξάλλου, στο άρθρο 30 του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016), με τίτλο «Προσαύξηση σύνταξης όσων κατέβαλλαν αυξημένες εισφορές», ορίζονται τα εξής:
«1.Στην περίπτωση ασφαλισμένων οι οποίοι, υπό την ισχύ του προϊσχύοντος νομοθετικού καθεστώτος κατέβαλλαν εισφορές ανώτερες από αυτές του ΙΚΑ−ΕΤΑΜ, το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά, θα υπολογίζεται με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075% για καθεμία ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς. Ο συντάξιμος μισθός σε αυτή την περίπτωση θα προ κύπτει λαμβάνοντας υπόψη τη βάση υπολογισμού της επιπλέον εισφοράς. Οι διατάξεις του άρθρου 28 εφαρμόζονται αναλόγως.
2.Οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται σε όσους υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος.».
γ) Η αρχή της συνδυαστικής εφαρμογής όλων των ανωτέρω προϋποθέσεων μέσω της υπερ-ανταποδοτικότητας, που οδηγεί σε «υπερ-συντάξεις».
Οι ασφαλισμένοι, συνεπώς, που πληρούν συνδυαστικά τις παραπάνω προϋποθέσεις και ειδικότερα:
● την παράλληλη ασφάλιση σε δύο Ταμεία,
● υψηλές προαιρετικές εισφορές πέραν των συνηθισμένων του ΙΚΑ,
● 40 και πλέον χρόνια ασφάλισης και
● βεβαίως πολύ υψηλές αμοιβές
● σε συνδυασμό με την εφαρμογή του μαθηματικού τύπου και ελλείποντος πλέον του σχετικού πλαφόν,
ήταν απολύτως βέβαιο ότι θα κατέληγαν σε επίπεδα συντάξεων, κατά σαφή επιλογή (βούληση) νομοθέτη και δανειστών μεταξύ 5.000-9.000 ευρώ σύνταξη και σε εντελώς σπάνιες και εξαιρετικές περιπτώσεις υπερ-50ετούς ασφαλιστικού βίου και παράλληλων εισφορών και αστρονομικών αμοιβών, στο ύψος σύνταξης 10.000-20.000 ευρώ!!
Τα σπανιότατα αυτά επίπεδα των νέων κύριων συντάξεων (αυτών δηλαδή που βγαίνουν με τις νέες συνιστώσες και αρχές του Ασφαλιστικού) είναι σχεδιασμός και αποτέλεσμα του νέου μαθηματικού τύπου. Συνιστούν δηλαδή την απόλυτη αρχή και πεμπτουσία των νέων δομικών αρχών του νέου συνταξιοδοτικού δόγματος του γ’ Μνημονίου!!
4) Ο τρόπος με τον οποίο αναδείχθηκε το λεγόμενο ζήτημα των «χρυσών» κύριων συντάξεων, η καταιγιστική επίθεση των …ανήξερων πολιτικών και δημοσιολόγων, οι ακραίες επιθέσεις σε μεμονωμένα παραδείγματα φτωχών συνταξιούχων που ερωτώνται μπροστά στις κάμερες αν δήθεν συμφωνούν με τις συντάξεις των 20.000 ευρώ (ενώ οι ίδιοι οι ερωτώμενοι λαμβάνουν 400 ευρώ ή είναι πένητες), δημιουργεί ένα αντι-ασφαλιστικό κλίμα αφού αποκρύπτεται ο μνημονιακός μηχανισμός που όλο το πολιτικό μνημονιακό τόξο αποδέχθηκε και ψήφισε!!
Έτσι, με δεδομένες τις δεσμεύσεις και εξαγγελίες της νέας κυβέρνησης για μείωση των εισφορών, για επαναφορά των παλαιών κλάσεων, για περαιτέρω μείωση της κρατικής επιχορήγησης του Ασφαλιστικού, για ανάμειξη των ιδιωτικών εταιρειών στο σύστημα των επικουρικών συντάξεων (ενώ αυτό απαγορεύεται από το άρθρο 22 παρ. 4 του Συντάγματος, όπως έχουν ερμηνεύσει τα Δικαστήρια της χώρας βλ. Ολ. ΣτΕ 2287-2290/2015), προετοιμάζουν την κοινή γνώμη και προϊδεάζουν για περαιτέρω αρνητικές παρεμβάσεις στον τομέα των συντάξεων.
Η καλοκαιρινή «θεσμική» επίθεση της νέας κυβέρνησης, που ψήφισε τις νέες δομές του Ασφαλιστικού στα πλαίσια του γ’ Μνημονίου, καθώς και τους νέους μαθηματικούς τύπους και τις αρχές του, αλλά προσπαθεί να το αποκρύπτει, φαίνεται ότι προετοιμάζει την κοινή γνώμη για την ολοκλήρωση της νεοφιλελεύθερης «προσαρμογής» στις αρχές και δομές που δεν θέλησε ή δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αν και τις είχε κάνει νόμο του κράτους.
Όλα αυτά δημιουργούν μίαν αχλή που δεν αφήνει τους πολίτες να μάθουν επιτέλους την αλήθεια!
Η κοινωνία στα δικά της προβλήματα δεν κατανοεί και δεν έχει δυνάμεις αντίστασης, ικανές να αναστρέψουν την προδιαγεγραμμένη πορεία. Οι Έλληνες, κουρασμένοι, καταπτοημένοι, φοβισμένοι, απαθείς και παραδομένοι, χωρίς ελπίδα, δοκιμάζουν διάφορες λύσεις εντός των πλαισίων του γενικευμένου Μνημονίου από το οποίο όλοι τους διαβεβαίωναν (ψευδώς) ότι έχει βγει η χώρα.
Η Επιστημονική Ομάδα όμως της ΕΝΥΠΕΚΚ, μαζί με άλλους εγρήγορους επιστήμονες και πολίτες, θα συνεχίσει την έγκαιρη και αξιόπιστη ενημέρωση, θα δημοσιοποιεί τις αλήθειες που βλέπει κάτω από τις κρυπτόμενες ρυθμίσεις, θα προειδοποιεί για το ψέμα και την υποκρισία των υπευθύνων όπως κάνει σήμερα για το ζήτημα των «χρυσών» συντάξεων, τους μηχανισμούς των οποίων ΟΛΟΙ ψήφισαν, ΟΛΟΙ ήξεραν, ΟΛΟΙ παρέλαβαν από τους υπεύθυνους του ΔΝΤ, αλλά τώρα απορούν και τα ρίχνουν στους προηγούμενους.
Η ΕΝΥΠΕΚΚ θα επανέλθει στο θέμα και με άλλες πτυχές του ζητήματος ώστε να συμβάλλει στη μη ολοκληρωτική παραπλάνηση των Ελλήνων πολιτών. Και η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να γνωρίζει και να ομολογήσει ότι οι κραυγαλέες και προκλητικά υψηλές συντάξεις είναι απλώς μαθηματικά και χρηματικά σύνολα που τις δημιούργησαν στρεβλοί μηχανισμοί και διατάξεις που ψήφισαν ΟΛΟΙ οι τότε βουλευτές της.
Εκτός εάν ομολογήσει ότι ΚΑΙ στη δική της κοινοβουλευτική ομάδα με όλα τα επιστημονικά στελέχη, τεχνοκράτες, συμβούλους και βοηθούς της, δεν διάβασε τις σχετικές με τον μαθηματικό τύπο και τις αρχές του νέου ασφαλιστικού δόγματος διατάξεις του γ’ Μνημονίου!!












https://enypekk.gr/2019/07/31/%ce%b5%ce%bd%cf%85%cf%80%ce%b5%ce%ba%ce%ba-%ce%b7-%ce%b1%ce%bb%ce%ae%ce%b8%ce%b5%ce%b9%ce%b1-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b9%cf%82-%cf%87%cf%81%cf%85%cf%83%ce%ad%cf%82-%cf%83%cf%85%ce%bd/

Μηταράκης: Τους τελευταίους μήνες έχουν εκδοθεί και πληρωθεί 226 συντάξεις άνω των 3.000 ευρώ !!








Τους τελευταίους μήνες οι συντάξεις που έχουν εκδοθεί και πληρωθεί άνω των 3.000 ευρώ (το οποίο είναι το όριο που έχει αναφέρει ο ίδιος ο κ. Κατρούγκαλος ότι ορίζει ο νόμος του), φτάνουν τις 226, τόνισε σε συνέντευξη που παραχώρησε ο υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών υποθέσεων αρμόδιος για θέματα Κοινωνικής Ασφάλισης, Νότης Μηταράκης.

Φάκελοι με συντάξεις που έφταναν έως και 24.000 ευρώ, είχαν περάσει από επεξεργασία της διοίκησης και βρίσκονταν στο στάδιο της τελικής υπογραφής, υπογράμμισε.

Σύμφωνα με τον κο Μηταράκη, αυτό που συμβαίνει τελικά και είναι λάθος, είναι πως βάσει του νόμου Κατρούγκαλου, προσμετρώνται γενικοί κοινωνικοί πόροι που συλλέχθηκαν για τη στήριξη του ασφαλιστικού συστήματος, σε ατομικές ασφαλιστικές μερίδες. 

Ακόμη ο υφυπουργός ανέφερε ότι, από τη στιγμή που ο κ. Βρούτσης ενημερώθηκε πως υπάρχουν τέτοιες συντάξεις οι οποίες αφορούν τόσο υψηλά χρηματικά ποσά, ζήτησε να παγώσουν οι διαδικασίες μέχρι να δούμε τι συμβαίνει. 


Η υπόθεση Πολάκη, καθώς και οι εξελίξεις στο ζήτημα των συντάξεων χηρείας βρέθηκαν εκτός των άλλων στο επίκεντρο της συνέντευξης.
 
Ερωτηθείς για την υπόθεση Πολάκη, ο κ. Μηταράκης τόνισε: «Καταρχάς είναι απόφαση της Βουλής αν θα άρει ή όχι την ασυλία σε έναν οποιονδήποτε βουλευτή για ποινικές υποθέσεις. Ως προς την επιχειρηματολογία του ΣΥΡΙΖΑ, ήμουν μέλος στην προανακριτική Επιτροπή της ΝΟVARTIS, και τότε οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τόσο στην Επιτροπή όσο και στην Ολομέλεια αλλά και στο πόρισμα που κατέθεσαν, εξέφρασαν συγκεκριμένες απόψεις για την εφαρμογή του άρθρου 86 περί ευθύνης υπουργών. 

Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ όπως υποστηρίχθηκε αργότερα και από την Ολομέλεια, ήταν πως ο συγκεκριμένος νόμος έχει μια περιοριστική ερμηνεία και αφορά μόνο αδικήματα τα οποία έχουν άμεση σχέση με τις αρμοδιότητες του υπουργού. Σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ όταν εφαρμόζεται η δική του νομολογία και απόφαση, έρχεται και αντιδρά. Πρέπει ο ΣΥΡΙΖΑ να αποφασίσει ποια είναι η άποψή του για το άρθρο 86».
 
Τέλος αναφερόμενος στις συντάξεις χηρείας, δήλωσε πως ενώ γνωρίζαμε πως είχε ψηφισθεί από το Μάιο στη Βουλή η επαναφορά των συντάξεων χηρείας στα επίπεδα που βρίσκονταν πριν από το νόμο Κατρούγκαλου, μετά από τη γενική κατακραυγή την οποία δέχτηκε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, το υπουργείο δεν είχε προβεί στην έκδοση της σχετικής εγκυκλίου, που θα έδινε εντολή στον ΕΦΚΑ και στη μηχανοργάνωση, να ετοιμάσουν το απαραίτητο λογισμικό, προκειμένου να γίνουν οι αναπροσαρμογές. 

Εμείς υπογράψαμε αυτή την εγκύκλιο, η οποία έχει σταλεί ήδη στον ΕΦΚΑ και πλέον υπολογίζουμε πως εντός του Σεπτεμβρίου θα κατατεθούν τα αναδρομικά και από εκεί και πέρα οι νέες υψηλότερες συντάξεις χηρείας.

 


Πηγή: http://www.skai.gr/news/finance/article/410120/mitarakis-ehoun-ekdothei-kai-plirothei-226-sudaxeis-ano-ton-3000-euro/#ixzz5vMLTJpsF
Follow us: @skaigr on Twitter | skaigr on Facebook


Αχτσιόγλου: Η ΝΔ κάνει σόου με ψευδείς ειδήσεις για τις συντάξεις. - Ο νόμος Κατρούγκαλου ψηφίστηκε για να βάλει κανόνες εκεί που δεν υπήρχαν»,




Ο νόμος Κατρούγκαλου όρισε ανώτατο επίπεδο εισφορών και ανώτατο επίπεδο σύνταξης. Για κάποιον ο οποίος έχει πληρώσει 40 χρόνια τις ανώτατες εισφορές βγαίνει μία ανώτατη σύνταξη περίπου 3.100 ευρώ. Ο νόμος που ψηφίστηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ ήρθε λοιπόν να βάλει κανόνες εκεί που δεν υπήρχαν», τόνισε η βουλευτής Επικρατείας και τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης του ΣΥΡΙΖΑ, Έφη Αχτσιόγλου, σε συνέντευξή της στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.
Απαντώντας στην ηγεσία του υπουργείου Εργασίας επισήμανε ότι « κατασκευάζουν ψευδείς ειδήσεις. Καμία σύνταξη 24.000 ευρώ που κατήγγειλε ο κ. Βρούτσης δεν έχει πληρωθεί. Δεν έχει πληρωθεί ακριβώς διότι είχε δοθεί πολιτική εντολή να μην πληρωθεί μέχρι να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που θα καλύπτει και αυτές τις τρύπες των παλαιών καθεστώτων που αφορούν κυριολεκτικά μεμονωμένες περιπτώσεις». Σημείωσε ακόμα πως «σε ό,τι αφορά περιπτώσεις συντάξεων άνω των 3.000 ευρώ και πάλι με τα προηγούμενα καθεστώτα, αυτό επιχειρείται να εμφανιστεί ότι σημαίνει 24.000 ευρώ, που είναι απολύτως ψευδές. Επαναλαμβάνω, δεν έχει καταβληθεί καμία σύνταξη 24.000 ευρώ. Υπάρχει ένα μείζον πολιτικό ζήτημα, η νέα ηγεσία του υπουργείου Εργασίας έρχεται και “αποκαλύπτει” ως δήθεν δική της πολιτική παρέμβαση αυτό το οποίο με δική μας πολιτική εντολή είχε σταματήσει».
Η κ. Αχτσιόγλου υπογράμμισε ότι πρόκειται για «ζητήματα που προέκυψαν από τις αμαρτίες των παλαιών καθεστώτων. Η προ του νόμου 4387/2016 εποχή είχε πάρα πολλά καθεστώτα, κατακερματισμένα, με διαφορετικούς τρόπους υπολογισμού των εισφορών και των συντάξεων. Υπήρχαν σε κάποιες εξαιρετικά μεμονωμένες περιπτώσεις ακραία επίπεδα εισφορών, τα οποία δεν είχαν ταυτόχρονα και προβλέψεις για ανώτατο όριο συντάξεων. Όταν έφτασε αυτό το ζήτημα και ελέγχθηκε από τη δική μας πολιτική ηγεσία στο υπουργείο Εργασίας δώσαμε εντολή καμία από αυτές τις συντάξεις, τις εξαιρετικά μεμονωμένες, να μην πληρωθεί. Υπήρξε πολιτική εντολή να μην πληρωθεί καμία τέτοια σύνταξη και καμίαδεν έχει πληρωθεί ακριβώς επειδή υπήρξε πολιτικός έλεγχος.Και εν συνεχεία, από τη δική μας πλευρά επεξεργαστήκαμε νομοθετική ρύθμιση, που να μπορεί να καλύψει και αυτές τις περιπτώσεις, την οποία δεν προλάβαμε να καταθέσουμε στη Βουλή λόγω των εκλογών».
Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ υπενθύμισε ότι ο ν. 4387/2016 «για τους παλαιούς ασφαλισμένους και όσους συνταξιοδοτήθηκαν μα τα παλαιά καθεστώτα έθεσε ανώτατο όριο σύνταξης τις 2.000 για μία και τις 3.000 ευρώ για πολλαπλές συντάξεις, μέχρι τα τέλη του 2018. Είναι χαρακτηριστικό ότι τότε η ΝΔ κατήγγειλε τον ΣΥΡΙΖΑ με ανακοίνωσή της γιατί όριζε ανώτατο πλαφόν. Κατήγγειλε το γεγονός ότι είχαμε ορίσει πλαφόν. Γι’ αυτό είναι υποκριτικό που έρχεται σήμερα να κάνει ένα επικοινωνιακό σόου πάνω σε αυτά τα ζητήματα».
Τόνισε, επίσης, ότι «η ΝΔ όλη την προηγούμενη περίοδο ούρλιαζε ότι θα καταργήσει τον ασφαλιστικό νόμο Κατρούγκαλου. Την προκαλούσαμε προεκλογικά να απαντήσει με τι θα τον αντικαταστήσει αυτόν τον νόμο. Πρέπει να ξέρουν οι ασφαλισμένοι πώς θα υπολογίζονται οι εισφορές τους, τι θα συμβεί, τι θα γίνει με τις συντάξεις. Δεν απάντησε ποτέ επισήμως. Προκλήθηκε ο πρωθυπουργός στη διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων να τοποθετηθεί, δεν τοποθετήθηκε. Ακούμε από στελέχη της ΝΔ να λένε ότι θα έχουμε ένα μοντέλο ιδιωτικοποίησης της επικουρικής ασφάλισης. Έχουμε περιγράψει τα προβλήματα ενός τέτοιου μοντέλου, που αφήνει ακάλυπτους τους σημερινούς συνταξιούχους επικουρικής, δημιουργεί μεγάλη τρύπα στον κρατικό προϋπολογισμό, αφήνει ακάλυπτους τους ασφαλισμένους που έχουν πληρώσει εισφορές στην επικουρική ασφάλιση. Δεν μας απαντούν γι’ αυτό και προσπαθούν να κάνουν μία αντιπολίτευση στην αντιπολίτευση κατασκευάζοντας ψευδείς ειδήσεις. Δεν νομίζω ότι αυτή είναι μία σοβαρή κυβερνητική στάση».
Για τις εκκρεμείς αιτήσεις συνταξιοδότησης επί ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε ότι «το 2015 ο κ. Βρούτσης μας είχε αφήσει απλήρωτες 400.000 συνταξιοδοτικές παροχές, κύριες, επικουρικές και εφάπαξ. Τις μειώσαμε κατά 72% και τις παραδώσαμε περίπου 107.000. Αυτά είναι στοιχεία των Ταμείων στα τέλη Ιουνίου 2019 και τα έχω καταθέσει στη Βουλή. Άκουσα τον κ. Βρούτση να μιλάει για το ζήτημα της γρήγορης και ηλεκτρονικής απόδοσης συντάξεων, αυτό είναι ένα έργο που επισήμως υπογράφηκε τον Οκτώβριο του 2017 και έχει υλοποιηθεί κατά 60%. Ξεκινήσαμε αυτό το έργο με στόχο τον Ιούνιο του 2020 το 34% περίπου των συντάξεων να εκδίδεται ηλεκτρονικά.Μία εξαγγελία που την επαναλαμβάνει ο κ. Βρούτσης ως δική του».
Αναφερόμενη στην απόφαση για την αποφυλάκιση Κορκονέα τόνισε ότι «η απόφαση της δικαιοσύνης για την αποφυλάκιση του Κορκονέα είναι μία απόφαση εξαιρετικά προβληματική και νομίζω ότι προκαλεί και το κοινό περί δικαίου αίσθημα. Αυτή η απόφαση συγκρούεται με αυτό που οι πολίτες θα ανέμεναν ως δικαιοσύνη και με αυτό που αν μη τι άλλο και εμείς από τον ΣΥΡΙΖΑ θεωρούμε ότι θα ήταν το δίκαιο. Αυτό, όμως, που είναι άθλιο κατά τη γνώμη μουείναι να συνδέεταιαυτή η αποφυλάκιση, αυτή η απόφαση που εμάς μας βρίσκει κάθετα αρνητικούς, με τον νέο Ποινικό Κώδικα. Δεν έχει απολύτως καμία σχέση. Είναι επικοινωνιακή αθλιότητα να επιχειρείται να καταλογιστεί στον νέο Ποινικό Κώδικα. Η ποινή του Κορκονέα μειώθηκε και τελικά οδήγησε στην αποφυλάκισή τουεπειδή το δικαστήριο του αναγνώρισε την ελαφρυντική περίσταση του “πρότερου σύννομου βίου”, κάτι που στον Ποινικό μας Κώδικα υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Ουδεμία σχέση έχει λοιπόν η αποφυλάκισή του, που την θεωρούμε βαθιά προβληματική,με τον νέο Ποινικό Κώδικα. Και τα όσα περί του αντιθέτου λέγονται είναι συνειδητά ψεύδη και αθλιότητες».
Τέλος, για την κατάργηση του Ασύλου, υπογράμμισε ότι «το υφιστάμενο πλαίσιο δίνει τη δυνατότητα επέμβασης της αστυνομίας όταν τελούνται αυτόφωρα κακουργήματα και μία σειρά από άλλα πλημμελήματα, είτε αυτόματα είτε με συνεδρίαση του πρυτανικού συμβουλίου. Άρα το πλαίσιο γι’ αυτό που επικαλείται η κυβέρνηση ότι θέλει να αντιμετωπίσει υπάρχει ήδη. Σας θυμίζω δε, ότι το άσυλο είχε καταργηθεί στη χώρα μας για κάποια χρόνια και τούτο καθόλου δεν συνέβαλε στην αντιμετώπιση της παραβατικότητας. 
Η πραγματική στόχευση της κυβέρνησης, λοιπόν, είναι άλλη. Υπάρχει μία πολιτική στόχευση να καταργηθεί το άσυλο εν συνόλω, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και για την λειτουργία της πανεπιστημιακής κοινότητας και για την ελεύθερη διακίνηση ιδεών και για την ελεύθερη έκφραση αλλά και διαμαρτυρία των φοιτητών εντός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων. Το βαθύτερο πρόβλημα είναι η συνολική προσπάθεια απαξίωσης του δημόσιου συστήματος παιδείας στη χώρα μας. Η ΝΔ έχει μία μόνιμη τάση να χτυπάει το δημόσιο πανεπιστήμιο. Ουδέποτε υποστηρίζει τα δημόσια πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας μας που παράγουν πολύ υψηλού επιπέδου έρευνα και επιστημονικό δυναμικό, που είναι ο πλούτος μας. Απώτερος στόχος αυτής της διαρκούς υποβάθμισης είναι στο τέλος να εμφανιστούν οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες ως “σωτήριες”».

Η Φτώχεια απαγορεύει στον Έλληνα σκέφτεται τις διακοπές! Η Ευρωπαϊκή λίστα της ντροπής!



Η Ελλάδα είναι ένας από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για καλοκαιρινές διακοπές. Τα νησιά, ο ήλιος, η θάλασσα αποτελούν θέλγητρο για τους τουρίστες. Όπως φαίνεται από τα στοιχεία της Eurostat, όμως, η οικονομική κατάσταση των ίδιων των Ελλήνων δεν τους επιτρέπει να εκδράμουν για μία εβδομάδα εντός του έτους. 

Όπως φαίνεται από τα στατιστικά στοιχεία, το 28,3% του πληθυσμού των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μπόρεσε να κάνει διακοπές μίας εβδομάδας μακριά από το σπίτι του το 2018.
Τα στοιχεία αφορούν άτομα ηλικίας 16 ετών και άνω και, όπως τονίζεται στην έρευνα, το 2013 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 39,5%.
Η Ελλάδα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πέντε χώρες με τον υψηλότερο αριθμό πολιτών που δεν κατάφερε να συγκεντρώσει τα χρήματα για μία τέτοιου είδους και μάκρους απόδραση
Συγκεκριμένα, στην πρώτη θέση της λίστας βρίσκεται η Ρουμανία όπου το 58,9% των πολιτών δεν μπόρεσε να κάνει διακοπές μίας εβδομάδας, ακολουθεί η Κροατία με ποσοστό 53,1%, στη συνέχεια είναι η χώρα μας με 51% και στην τέταρτη θέση η Κύπροςμε το ίδιο ποσοστό. Στην πέμπτη θέση είναι η Ιταλία (43,7%)
Σύμφωνα με την Eurostat, μάλιστα, σε μία περίοδο πενταετίας η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα της Ε.Ε. που έχει δει αύξηση της τάξης του 2% στο ποσοστό των πολιτών της που δεν έχουν την οικονομική ευχέρεια να κάνουν διακοπές μίας εβδομάδας.

Λουξεμβούργο (10,9%) και Σουηδία (9,7%) είχαν τα μικρότερα ποσοστά στην Ένωση. Η Βουλγαρία και η Πολωνία κατάφεραν εντός των πέντε τελευταίων ετών να μειώσουν σημαντικά τα ποσοστά τους.  
Αναλυτικά η λίστα:
  1. Ρουμανία 58,9%
  2. Κροατία 51,3%
  3. Ελλάδα 51%
  4. Κύπρος 51%
  5. Ιταλία: 43,7%
  6. Ουγγαρία 43%
  7. Σλοβακία 42,3%
  8. Πορτογαλία 41,3%
  9. Λιθουανία 40,7%
  10. Ιρλανδία 35,5%
  11. Πολωνία 34,6%
  12. Ισπανία 34,2%
  13. Λετονία 32,8%
  14. Μάλτα 30,6%
  15. Βουλγαρία 30,6%
  16. Εσθονία 26,9%
  17. Βέλγιο 23,4%
  18. Γαλλία 22,6%
  19. Ηνωμένο Βασίλειο 22,5%
  20. Σλοβενία 21,8%
  21. Τσεχία 20,7%
  22. Γερμανία 14,5%
  23. Ολλανδία 14,2%
  24. Φινλανδία 13,3%
  25. Αυστρία 12,4%
  26. Δανία 12,2%










Όταν το ΚΚΕ χαρακτήριζε κάποιον «εχθρό του λαού», τιμωρούσε και τις οικογένειες! - Οι εκτελέσεις .....!!





Οταν το ΚΚΕ χαρακτήριζε κάποιον «εχθρό του λαού», «δωσίλογο» ή «αντιδραστικό» κ.λπ., την πλήρωναν και οι συγγενείς του
Από τον
Παναγιώτη Λιάκο
Η οικογενειακή ευθύνη αναγνωριζόταν ως… νόμιμος και δίκαιος θεσμός από το ΚΚΕ.
Στη διπλωματική εργασία του Ιάσονα Χανδρινού, φοιτητή της Φιλοσοφικής Σχολής Αθηνών (Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας), με τίτλο «Το τιμωρό χέρι του λαού.
Η δράση του ΕΛΑΣ και της ΟΠΛΑ στην κατεχόμενη πρωτεύουσα (1942-1944)», με επιβλέποντες καθηγητές τον Χάγκεν Φλάισερ και τον Αντώνη Λιάκο (Αθήνα, 2009), διαβάζουμε στις σελίδες 74-75:
«Στις 24 Σεπτεμβρίου 1944 τέσσερις ΕΛΑΣίτες του Φρουραρχείου Ταμπουρίων πυροβόλησαν και σκότωσαν μια γυναίκα “ελευθέριων ηθών” από τη Δραπετσώνα αφήνοντας στο πτώμα ένα σημείωμα: “Πόρνη και προδότης”.
Η εκτέλεση έγινε μέρα μεσημέρι στην πλατεία των Ταμπουρίων, μπροστά στα μάτια περαστικών και αστυφυλάκων. Λίγες μέρες αργότερα στα Καμίνια επιφυλάχθηκε η ίδια τύχη σε μια γυναίκα που φημολογείτο πως είχε ερωτικές σχέσεις με Γερμανούς στρατιώτες.
Στις σκοτεινές πτυχές ανήκει και η εφαρμογή μιας άτυπης και χωρίς οίκτο “οικογενειακής ευθύνης”, η οποία ανήγαγε σε θανάσιμο αδίκημα τον συγγενικό δεσμό με “εχθρούς του λαού”, ικανοποιώντας μια διάθεση εκδίκησης η οποία υπερέβαινε ηλικία ή φύλο…
Τον Αύγουστο του 1944 το πτώμα μιας 17χρονης κοπέλας που είχε βρεθεί με σημάδια βασανισμού και ξεριζωμένα μαλλιά στον απόμερο “Κοκκινόβραχο” του Πειραιά. Αναγνωρίστηκε ως η Δήμητρα Ξιφαρά, αδελφή ενός Πειραιώτη χωροφύλακα της Ειδικής Ασφάλειας.
Γείτονες που ήταν μάρτυρες της απαγωγής της κατέθεσαν πως είχαν ακούσει τους άνδρες της ΟΠΛΑ να φωνάζουν “του προδότη η αδελφή!”… Στις 7 Οκτωβρίου στη Νέα Ιωνία μια ομάδα 30 ενόπλων περικύκλωσε το σπίτι της οικογένειας Καλλιάκου και διέταξε τους καταστηματάρχες να κατεβάσουν τα ρολά των καταστημάτων τους.
Εκείνη τη μέρα μαζί με τον προγραμμένο υπενωμοτάρχη της Ειδικής Ασφάλειας Βύρωνα Καλλιάκο εκτελούνταν η μητέρα του Ελένη (στο μπαλκόνι του σπιτιού) και η αδελφή του Στέλλα Κιούση.
Στην κομματική λογική η “οικογενειακή ευθύνη” επιδικαζόταν ως πληρωμή μιας αποδεδειγμένης “οικογενειακής συμμετοχής”, με το σαθρό βέβαια επιχείρημα της αναπόδραστης ιδεολογικής ταύτισης με τον εκάστοτε “προδότη” γιο, αδελφό ή πατέρα».
Όπου μιλούν πράξεις σαν τα φρικτά εγκλήματα του ΚΚΕ, οι αναλύσεις περιττεύουν...






Ερχεται επανυπολογισμός για 2.000.000 «παλαιές» συντάξεις. - Μεροληπτική εφαρμογή του επανυπολογισμού, απώλεια 1.250 ευρώ ετησίως, κατά μέσον όρο, σε κάθε δικαιούχο!!






Ο Βρούτσης έκανε λόγο για restart στη διαδικασία, ενώ παραδέχθηκε λάθη εις βάρος πολλών δικαιούχων
Ρεπορτάζ
Νάσος Χατζητσάκος
Την επανεκκίνηση του επανυπολογισμού περίπου 2.000.000 «παλαιών» συντάξεων γνωστοποίησε, χθες, ο υπουργός Εργασίας.
Ο Γιάννης Βρούτσης τόνισε ότι, όπως έγινε η διαδικασία, προέκυψαν «χρυσές» συντάξεις, αλλά και μεγάλες αδικίες.
Επί της ουσίας, ο υπουργός επιβεβαίωσε τα αποκλειστικά δημοσιεύματα της «δημοκρατίας» με τις αποκαλύψεις για τη μεροληπτική εφαρμογή του επανυπολογισμού σε βάρος χιλιάδων συνταξιούχων (με τη μη απόδοση, π.χ., προσαυξήσεων σε όσους κατέβαλαν επιπλέον εισφορές, που προκάλεσε την απώλεια 1.250 ευρώ ετησίως, κατά μέσον όρο, σε κάθε δικαιούχο).
Ο κ. Βρούτσης ανέφερε ότι «από τη μια έχουμε ευνοϊκές απονομές συντάξεων και από την άλλη αδικίες» και έκανε γνωστό ότι σύντομα «θα γίνει restart στο σύστημα επανυπολογισμού».
Το θέμα του τρόπου με τον οποίο έγινε, δήθεν, ο επανυπολογισμός των «παλαιών» συντάξεων βάσει του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/16) ήρθε στην επιφάνεια μετά την πρόσφατη αποκάλυψη του υπουργού Εργασίας για τις «χρυσές» συνταξιοδοτικές αποφάσεις, οι οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις οδηγούσαν σε μηνιαίες απολαβές ακόμη και 24.000 ευρώ!
Σε σχέση με το θέμα αυτό, ο υπουργός Εργασίας ανέφερε ότι σύντομα θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση για να μπει «πλαφόν» στα ανώτατα ποσά των συντάξεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η «οροφή» θα είναι της τάξης των 3.000 ευρώ τον μήνα.
Επιβεβαίωση
Ουσιαστικά, ο κ. Βρούτσης επιβεβαίωσε ότι έγιναν λάθη στον επανυπολογισμό των «παλαιών» συντάξεων (όσων είχαν εκδοθεί πριν από τις 13 Μαΐου 2016, δηλαδή πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4387/16).
Σημειώνεται ότι, βάσει των καταγγελιών του μέλους της Διοικούσας Επιτροπής του ΚΕΠΕΑ/ΓΣΕΕ και ειδικευμένου στο Ασφαλιστικό Κώστα Νικολάου, κατά τον δήθεν επανυπολογισμό των «παλαιών» συντάξεων, στα τέλη του 2018, η προηγούμενη κυβέρνηση έκανε τουλάχιστον δύο σημαντικά λάθη.
Σύμφωνα με τον Κ. Νικολάου, πριν από τον επανυπολογισμό οι «παλαιές» συντάξεις έπρεπε να είχαν επανέλθει στα επίπεδα που ήταν πριν από τις παράνομες -κατά το ΣτΕ- περικοπές των νόμων του 2012.
Επίσης, στον επανυπολογισμό δεν ελήφθησαν υπόψη οι προσαυξήσεις από την καταβολή τυχόν επιπλέον εισφορών (όπως ισχύει για όσους ήταν σε ΒΑΕ ή σε τράπεζες ή σε ΔΕΚΟ ή είχαν παράλληλη ασφάλιση ή ελάμβαναν 13ο και 14ο μισθό).
Τις ελλείψεις του νόμου Κατρούγκαλου, αλλά και τη μη ορθή εφαρμογή του επεσήμανε σε σχετικό άρθρο του ο πρόεδρος της Ενωσης Εμμισθων Δικηγόρων Ανδρέας Κουτσόλαμπρος, τονίζοντας ότι «πρόκειται για ένα στρεβλό σύστημα υπολογισμού».
Το υπάρχον σύστημα απονομής κύριων συντάξεων, σύμφωνα με τον κ. Κουτσόλαμπρο, χρήζει σημαντικών βελτιώσεων, στις οποίες η Πολιτεία όφειλε να έχει προχωρήσει σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα, αφού, όπως τονίζει, «τώρα πια είναι αμφίβολο αν μπορεί να ανακοπεί (και μάλιστα αναδρομικά) η χορήγηση ιδιαίτερα υψηλών ή και πολύ χαμηλών συντάξεων»!