Πέμπτη 4 Οκτωβρίου 2018

Οινούσσες: Ψαροντουφεκάς καταγγέλλει απόπειρα απαγωγής από Τούρκους λιμενικούς – Πως έληξε το σοβαρό επεισόδιο!


Οινούσσες: Ψαροντουφεκάς καταγγέλλει απόπειρα απαγωγής από Τούρκους λιμενικούς – Πως έληξε το σοβαρό επεισόδιο! | Newsit.gr

Ακόμα ένα σκηνικό έντασης, από τα πολλά που επιχειρούν και στήνουν κατά καιρούς οι Τούρκοι στις Οινούσσες, σημειώθηκε την Τετάρτη (03-10-2018) με πρωταγωνιστή ένα ψαροντουφεκά από τη Χίο.
Ο ψαροντουφεκάς βρίσκονταν στα ελληνικά χωρικά ύδατα όταν τον προσέγγισε σκάφος της Τουρκικής Ακτοφυλακής από τον οποίο ζήτησε τα στοιχεία του, θεωρώντας ότι βρίσκεται επί τουρκικών χωρικών υδάτων.
Όταν ο ψαροντουφεκάς αρνήθηκε, επιχείρησαν να δέσουν το σκάφος του με το σκάφος του τουρκικού Λιμενικού και να τον τραβήξουν στη τουρκική πλευρά. Όταν και αυτό δεν κατέστη δυνατό, σύμφωνα με τη μαρτυρία του ψαροντουφεκά, τότε επιχειρήθηκε να ανατρέψουν το σκάφος του αλλά και πάλι ανεπιτυχώς.
Ευτυχώς η άμεση ανταπόκριση του Λιμενικού Σώματος της Χίου είχε σαν αποτέλεσμα την άμεση απομάκρυνση των Τούρκων και την ασφαλή λήξη του περιστατικού για τον πρωταγωνιστή του θερμού επεισοδίου.

Ο νεαρός ψαροντουφεκάς Αντώνης Κόντος έγραψε στο Facebook

Σήμερα πήγα ένα διαφορετικό ψαροτούφεκο. Ένα ψαροτούφεκο που Τούρκοι πήγαν να μου πάρουν τα στοιχεία! Μετά από λίγο πήγαν να με δέσουν και να με πάρουν μαζί τους!
Και στο τέλος ίσως πήγαιναν να με ανατρέψουν ή να με εμβολισουν!!! Αν δεν ήταν το λιμενικό μας εκεί ποιος ξέρει που θα ήμουν;
(Για αυτούς που ξέρουν και ασχολούνται ήμουν στην Βάτο). Μαλλον ούτε το χόμπι μας δεν μπορούμε να κάνουμε σε αυτή την χώρα…
Πηγή: politischios.gr

Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018

Σόφια προς Σκοπιανούς: Αφήστε τα...... παραμύθια γιατί είστε Βούλγαροι !!!



Καθώς το κρατίδιο των Σκοπίων βρίσκεται μετά το φιάσκο του δημοψηφίσματος σε μια πρωτοφανή περιδίνηση, ήρθε σαν «κερασάκι στην τούρτα» και η τελευταία παρέμβαση της Βουλγαρίας.
Όπως αναφέρεται Βόμβα έρχεται από την Βουλγαρία, η οποία καλεί τους Σκοπιανούς να αλλάξουν υπηκοότητα. «Το σχέδιο Β’ για δεκάδες χιλιάδες πολίτες της ‘Δημοκρατίας της Μακεδονίας’ είναι πλέον η υπηκοότητα της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας, με βάση την απόδειξη της βουλγαρικής καταγωγής και του αυτοπροσδιορισμού τους ως Βούλγαροι, απόγονοι Βουλγάρων!






«Και, βεβαίως πίστη στη Βουλγαρία, γιατί αν δεν αναγνωρίσουν τη βουλγαρική ιστορία, βουλγαρική ιθαγένεια δεν δίνεται! Η ιδιότητα του μέλους του ΝΑΤΟ και της ΕΕ έχει αναβληθεί για τώρα…!
«Αυτό δεν σημαίνει ότι θα παραμένουμε αδιάφοροι εάν συνεχισθεί η χειραγώγηση της ιστορίας και η παραπληροφόρηση με τους Βούλγαρους επαναστάτες μας..», γράφει σλαβικό δημοσίευμα των Σκοπίων επικαλούμενο αναφορά του ευρωβουλευτή του βουλγαρικού κόμματος GERB, Αντρέϊ Κοβάτσεφ.
Ο ίδιος θα επιμείνει ότι υπάρχει εναλλακτική λύση για τους ‘Μακεδόνες’ σε αντίθεση με όσους λένε ότι δεν υπάρχει και αυτή είναι η δήλωσή τους ως ‘Βούλγαροι’ που θα τους δώσει την είσοδο στην ΕΕ, εφόσον δεν συνεχισθεί η χειραγώγηση της ιστορίας και η δέσμευση για τους Βούλγαρους επαναστάτες, τους αναγεννησιακούς και τα ιστορικά γεγονότα, αναφέρει το echedoros.
«Το VMRO-DPMNE δεν συμπαθεί τη συμφωνία με την Ελλάδα και τη συμφωνία με τη Βουλγαρία, αλλά τι προσφέρει; Δεν θέλει συμφωνίες με την Ελλάδα και τη Βουλγαρία και συνεχίζει τις φανταστικές ιστορίες του από την αρχαιότητα έως σήμερα. Προφανώς τα συναισθήματα έχουν φθάσει στο αποκορύφωμά τους. Το χέρι (η προσφορά) της Βουλγαρίας περιμένει. Είναι το καλύτερο από όλα για την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση της περιοχής», γράφει ο Κοβάτσεφ, μετά το αποτυχημένο δημοψήφισμα στην πΓΔΜ.
Μετά από όλες αυτές τις παρεμβάσεις τώρα φαίνεται ξεκάθαρο γιατί ο Γκρουέφσκυ πριν ανατραπεί ήθελε προσέγγιση με το Βελιγράδι σαν σανίδα επιβίωσης, αλλά δεν μπόρεσε να προχωρήσει γιατί οι δυτικοκινούμενοι Αλβανοί τον ανέτρεψαν.
Πενταπόσταγμα
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr

«Η κυβέρνηση δεν εξετάζει την αναστολή της περικοπής των συντάξεων αλλά την κατάργησή της»





Δεν εξετάζονται δυο σενάρια από την κυβέρνηση, τονίζουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών αναφορικά με το προσχέδιο του προϋπολογισμού και την περικοπή των συντάξεων.
Το μέτρο της περικοπής των συντάξεων δεν είναι διαρθρωτικό, σημειώνουν οι ίδιες πηγές και υπογραμμίζουν πως «ακόμα και αν η κυβέρνηση δεν προχωρούσε στην υλοποίηση οποιουδήποτε μέτρου (π.χ. φορολογίας) θα επιτύγχανε δημοσιονομικό χώρο της τάξης του 1,3% για να το διαχειριστεί όπως θέλει».
Όπως προσθέτουν, πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η περικοπή των συντάξεων δεν κρίνεται αναγκαία. «Η κυβέρνηση δεν συζητά την αναστολή του μέτρου αλλά την κατάργησή του» τονίζουν κύκλοι του υπουργείου Οικονομικών.
Μάλιστα, προσθέτουν με νόημα ότι όπως προκύπτει και από το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα που αφορά στο 2019, 2020 και 2021 η ελληνική οικονομία καταγράφει υπεραπόδοση και τα τρία έτη.
Τέλος, όσον αφορά το ελληνικό τραπεζικό σύστημα οι ίδιοι κύκλοι επισημαίνουν πως δεν υπάρχει ζήτημα, λέγοντας πως «όπως κάθε φορά έτσι και τώρα ένα δημοσίευμα του Bloomberg προκάλεσε την υπερβολική αντίδραση των αγορών».

πηγή:http://www.ert.gr/featured/i-kyvernisi-den-exetazei-tin-anastoli-tis-perikopis-ton-syntaxeon-alla-tin-katargisi-tis/

Η Μέρκελ ανάβει «πράσινο φως» για τη μη περικοπή των συντάξεων



Στροφή προς τις ελληνικές θέσεις για το ζήτημα των συντάξεων κάνει η Γερμανία, κάτι που αποτελεί μια άκρως ευνοϊκή εξέλιξη προκειμένου να τελεσφορήσει το εγχείρημα της κυβέρνησης, για ακύρωση του μέτρου περικοπής των συντάξεων το 2019. Το Βερολίνο, ωστόσο, προσφέρει την «εύνοιά» του, απαιτώντας από την Αθήνα να λάβει συγκεκριμένες και απαράβατες δεσμεύσεις.
Η πληροφορία περί συναίνεσης του Βερολίνου στην ελληνική επιδίωξη για ακύρωση του μέτρου των περικοπών των συντάξεων, καταγράφεται σε σημερινό ρεπορτάζ της «Καθημερινής». Η Ανγκελα Μέρκελ δίνει τη συγκατάθεσή της στην ελληνική κυβέρνηση, για το μείζον ζήτημα των συντάξεων, θέτοντας, ωστόσο, δύο προαπαιτούμενα τα οποία πρέπει να τηρήσει απαρεγκλίτως η Αθήνα.

Τα προαπαιτούμενα που θέτει η Γερμανία

Το πρώτο έχει δημοσιονομικό χαρακτήρα, με το Βερολίνο να ζητά από την Αθήνα να τεκμηριώσει πέραν κάθε αμφιβολίας και με αδιάσειστα στοιχεία, ότι η ακύρωση του μέτρου για τις συντάξεις, δεν θα προκαλέσει παρενέργειες στο στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα το 2019, ύψους 3,5%. 
Η Γερμανία, όπως και η Κομισιόν, αποδέχεται επί της ουσίας ότι το μέτρο για τις συντάξεις είναι δημοσιονομικό και όχι διαρθρωτικό, κάτι που αποτέλεσε εξ΄αρχής ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής επιχειρηματολογίας. Το ελληνικό ΥΠΟΙΚ υποστηρίζει εξ΄αρχής ότι τα νούμερα «βγαίνουν» και η εφαρμογή του μέτρου των περικοπών, δεν επηρεάζει στο ελάχιστο την επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων.
Ο δεύτερος αστερίσκος που θέτει το Βερολίνο σχετίζεται με τον πολιτικό αντίκτυπο που θα έχει η μη εφαρμογή της προνομοθετημένης μεταρρύθμισης. Αυτό που θέλει να αποφύγει η Μέρκελ είναι: πρώτον να εμφανιστεί η ακύρωση του μέτρου ως μονομερής ενέργεια της Ελλάδας και δεύτερον να μην αποτελέσει το εφαλτήριο για την Αθήνα, προκειμένου να διεκδικήσει την διαγραφή και άλλων μεταρρυθμίσεων-μέτρων.

Γιατί αλλάζει στάση το Βερολίνο;

Κυρίαρχος παράγοντας που συνετέλεσε αποφασιστικά στην αλλαγή πλεύσης της Μέρκελ στο θέμα των συντάξεων, μιας και μέχρι τώρα το Βερολίνο δια στόματος του ΥΠΟΙΚ Ολαφ Σολτς, τηρούσε απορριπτική στάση, ήταν η Ιταλία. Η Γερμανίδα Καγκελάριος δεν θέλει να ανοίξει δεύτερο ισχυρό μέτωπο στην Ευρωζώνη, όπου από την μια θα υπάρχει η απείθαρχη Ιταλία που δεν υπακούει στις εντολές της Κομισιόν και από την άλλη η Ελλάδα που προχωρεί σε μονομερείς ενέργειες.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με την «Καθημερινή», για τις σκέψεις του Βερολίνου, έχει ενημερωθεί και ο πρόεδρος της Ν.Δ. Κυρ. Μητσοτάκης
Σε κάθε περίπτωση, αν τελικώς επιβεβαιωθούν οι εν λόγω πληροφορίες, θα ανοίξει διάπλατα ο δρόμος για την ακύρωση του μέτρου της περικοπής των συντάξεων. Τα μηνύματα από την Κομισιόν είναι ενθαρρυντικά, με τον πρόεδρο του Eurogroup Μάριο Σεντένο να υποστηρίζει ότι το μέτρο είναι δημοσιονομικό και όχι διαρθρωτικό, σημειώνοντας μάλιστα ότι η δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας είναι πολύ καλύτερη σήμερα σε σχέση με την περίοδο που θεσπίστηκε. Πρόκειται για θέση που ουσιαστικά ταυτίζεται με εκείνη του ελληνικού οικονομικού επιτελείου, που μιλά μεταξύ άλλων, για αχρείαστο δημοσιονομικό μέτρο.
πηγή:https://www.sofokleousin.gr/i-merkel-anavei-prasino-fos-gia-ti-mi-perikopi-ton-syntakseon

Τρίτη 2 Οκτωβρίου 2018

Αίρεται η ασυλία του Γ. Κύρτσου - Ποινική δίωξη εις βάρος του για το αδίκημα της μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο




Εγκρίθηκε από το Ευρωκοινοβούλιο η άρση της ασυλίας του ευρωβουλευτή της ΝΔ Γιώργου Κύρτσου που διαβιβάστηκε στις 28.3.2018 από τον αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου προκειμένου να ασκηθεί ποινική δίωξη εις βάρος του για το αδίκημα της μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο, όταν ήταν νόμιμος εκπρόσωπος της εταιρείας «FreeSunday Εκδοτική Α.Ε.» στην Ελλάδα.
Σημειώνεται πως ο κ. Κύρτσος, μιλώντας το πρωί στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού- Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» για την απόφαση της Επιτροπής Νομικών Θεμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου είχε δηλώσει πως δέχεται και τη δίωξη και ψηφίζει την άρση της ασυλίας του. «Όλα αυτά είναι θέματα αρχής» σημείωσε προσθέτοντας «αλλά θεωρώ ότι πρέπει να φτάσουμε και σε έναν διακανονισμό», σύμφωνα με το ΑΠΕ.
Η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου είχε ζητήσει την άρση της ασυλίας του Γεωργίου Κύρτσου σε συνάρτηση με ποινική διαδικασία λόγω μη καταβολής χρεών (άνω των 200.000 ευρώ) προς το Δημόσιο, σημειώνοντας επίσης ότι ενεργούσε από τις 29 Ιουνίου 2009 ως νόμιμος εκπρόσωπος (Γενικός Διευθυντής) της εταιρείας «FreeSunday Εκδοτική Α.Ε.» και υπό αυτήν την ιδιότητα, κατηγορείται ότι δεν κατέβαλε το οφειλόμενο στο κράτος ποσό των 627.752,65 ευρω

πηγή:https://www.sofokleousin.gr/airetai-i-asylia-tou-g-kyrtsou

Ποια είναι τα 8+1 «δώρα» του Προϋπολογισμού του 2019
























Ποιες μειώσεις φόρων και εισφορών θα ισχύσουν και ποια επιδόματα θα χορηγηθούν, πέραν της ακύρωσης της μείωσης των συντάξεων


Ακύρωση της μείωσης των συντάξεων αλλά και 8 παροχές «αντέχει» ο Κρατικός Προϋπολογισμός του 2019, όπως προβλέπει το κείμενο του προσχεδίου, το οποίο πρέπει να σημειωθεί ότι καλωσόρισαν οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης στο χθεσινό Eurogroup.
Το εναλλακτικό σενάριο, που αφήνει ακέραιες τις συντάξεις, προβλέπει και την εφαρμογή το 2019 των μέτρων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας από τη Θεσσαλονίκη.
Ταυτόχρονα, θετική εξέλιξη αποτελεί το γεγονός ότι οι Ευρωπαίοι, στην τελική ευθεία λήψης της οριστικής απόφασης για την ισχύ ή την ακύρωση του μέτρου, «κλείνουν το μάτι» υπέρ της ακύρωσης.
Ο πρόεδρος του Eurogroup, Μάριο Σεντένο δήλωσε χθες το βράδυ ότι το μέτρο της περαιτέρω περικοπής των συντάξεων είναι "δημοσιονομικό" και όχι "διαρθρωτικό" και ότι η δημοσιονομική κατάσταση της Ελλάδας είναι πολύ καλύτερη σήμερα σε σχέση με την περίοδο που θεσπίστηκε.
Ειδικότερα, ερωτηθείς σχετικά με το ζήτημα της περικοπής των συντάξεων μετά και τη σημερινή κατάθεση του προσχεδίου του προϋπολογισμού, ο Μ. Σεντένο απάντησε: "Οι συντάξεις δεν είναι μέτρο διαρθρωτικής πολιτικής καθώς το ασφαλιστικό σύστημα έχει ήδη μεταρρυθμιστεί. Είναι ένα δημοσιονομικό μέτρο. Όλοι ξέρουμε τους δημοσιονομικούς στόχους που έχουν τεθεί για φέτος και του χρόνου και όλοι ξέρουμε ότι η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη απ' ό,τι 19 μήνες νωρίτερα όταν λήφθηκε αυτή η απόφαση". Τόνισε, δε, πως αυτό που είναι "σημαντικό" είναι ότι η Ελλάδα συνεχίζει να εφαρμόζει τις δεσμεύσεις της προκειμένου να πετυχαίνει τους δημοσιονομικούς στόχους και πως σ' αυτό το πλαίσιο εξετάζονται τα δύο σενάρια που περιλαμβάνονται στο προσχέδιο.
Μετά τις 15 Οκτωβρίου θα αρχίσουμε να εξετάζουμε τις προτάσεις της Ελλάδας, μεταξύ αυτών και την αναγκαιότητα να εφαρμοστεί η περικοπή των συντάξεων, δήλωσε ο Επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί.
Με απλά λόγια, αυτό σημαίνει πως αν πιάνονται οι στόχοι για πλεονάσματα 3,5% του ΑΕΠ, τους Ευρωπαίους δεν τους ενδιαφέρει εάν θα περικοπούν ή όχι οι συντάξεις.
Με δεδομένο ότι τα σενάρια που έχει καταρτίσει η κυβέρνηση δείχνουν ότι το πλεόνασμα του 3,5% επιτυγχάνεται, απομένει να πειστούν και οι Ευρωπαίοι.
Ειδικότερα, το κείμενο του προσχεδίου περιέχει δύο μακροοικονομικά σενάρια. Το βασικό το οποίο προβλέπει την περικοπή των συντάξεων, αλλά και την εφαρμογή των αντιμέτρων με το οποίο το πρωτογενές πλεόνασμα να διαμορφώνεται σε 4,14% του ΑΕΠ το 2019.
Στο εναλλακτικό σενάριο που περιέχεται, στηρίζεται στην παραδοχή της ακύρωσης των μειώσεων των συντάξεων και στην εφαρμογή των θετικών μέτρων που εξήγγειλε από τη ΔΕΘ, όπως είναι βασικά η μείωση του ΕΝΦΙΑ, των ασφαλιστικών εισφορών. Με τις παραδοχές αυτές, το πλεόνασμα του προϋπολογισμού διαμορφώνεται στο 3,56% με βάση τη μεθοδολογία της τρόικας, έναντι 3,5% που είναι η συμβατική υποχρέωση με βάση τη συμφωνία για τη μείωση του χρέους.

Και 8 παροχές

Εκτός από την ακύρωση της μείωση των συντάξεων, ο προϋπολογισμός του 2019 «αντέχει» και πακέτο παροχών, το οποίο παρουσίασε στη Θεσσαλονίκη ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας. Τα συγκεκριμένα μέτρα θα εφαρμοστούν παράλληλα με το «πάγωμα» των συντάξεων και είναι τα ακόλουθα:
  1. 1. Η μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 10% μεσοσταθμικά ή κατά 262,5 εκατ. ευρώ. Δεν αναφέρει ωστόσο τη διαδικασία μείωσης και το νέο πλαίσιο που θα ισχύσει για τον υπολογισμό του φόρου ακινήτων.

  2. 2. Η μείωση ασφαλιστικών εισφορών ελεύθερων επαγγελματιών, αυτοαπασχολούμενων και αγροτών. Το μέτρο είναι συνολικής δαπάνης 229 εκατ. ευρώ και αφορά στη μείωση του συντελεστή κύριας ασφάλισης κατά 33% και στην εφαρμογή της ελάχιστης εισοδηματικής βάσης για την επικουρική ασφάλιση και την εφάπαξ παροχή.

  3. 3. Η μείωση φορολογίας διανεμόμενων κερδών. Το μέτρο αφορά στη μείωση του φορολογικού συντελεστή επί των διανεμόμενων κερδών κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες και θα έχει δημοσιονομική επίπτωση από το 2020 και εξής, με στόχο από το 15% να μειωθεί στο 10%.

  4. 4. Η σταδιακή μείωση του φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων από 29% σε 25% με μείωση κατά 1% κατ’ έτος. Η αρχή γίνεται από το 2019 και θα ολοκληρωθεί το 2022, ενώ η επίπτωση θα γίνει αισθητή από τον προϋπολογισμό του 2020 και μετά.

  5. 5. Η επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών για νέους κάτω των 25 ετών. Η συγκεκριμένη δράση συνολικής δαπάνης 103 εκατ. ευρώ αποσκοπεί στη βελτίωση της πρόσβασης στην αγορά εργασίας των νέων και αναμένεται να οδηγήσει στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, συμβάλλοντας στη μείωση της ανεργίας των νέων, αλλά και μειώνοντας το ποσοστό των νέων που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας. Το μέτρο αφορά νέους ηλικίας έως 24 ετών για τους οποίους θα επιδοτούνται στο 100% οι εισφορές τους, όπως θα επιδοτείται και το 50% των εργοδοτικών εισφορών.

  6. 6.Η εισαγωγή ενός νέου προγράμματος επιδότησης ενοικίου με οικονομικά και οικογενειακά κριτήρια. Η δαπάνη προσδιορίζεται στα 275 εκατ. ευρώ, με την επισήμανση ότι θα επαναπροσδιοριστεί η αντίστοιχη δράση που είχε συμπεριληφθεί στις εξισορροπητικές παρεμβάσεις του ΜΠΔΣ 2019-2022 με πιο στοχευμένα κριτήρια.
  7. 7. Η ενίσχυση των σχολικών μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Θα γίνει πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικών και εξειδικευμένου προσωπικού σε θέσεις προσωπικού που τώρα καλύπτεται από ορισμένου χρόνου συμβάσεις. Η δαπάνη σήμερα καλύπτεται από πόρους του ΠΔΕ. Οι νέες προσλήψεις θα χρηματοδοτηθούν από τον τακτικό προϋπολογισμό χωρίς να μεταβληθεί το τρέχον όριο δαπανών του ΠΔΕ. Παράλληλα θα μειωθεί ισόποσα το όριο για το προσωπικό ορισμένου χρόνου προκειμένου να μην μεταβληθεί ο αριθμός των δημοσίων υπαλλήλων συνολικά.
  8. 8. Η ενίσχυση του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι». Το εργασιακό καθεστώς των 3.000 εργαζομένων ορισμένου χρόνου, μετατρέπεται σε αορίστου χρόνου.
Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση θέλει να καταδείξει, ότι υπάρχουν αρκετά δημοσιονομικά περιθώρια προκειμένου να μην εφαρμοστεί η περικοπή των συντάξεων, αλλά και να εφαρμοστούν οι εξαγγελίες.
Το ίδιο (εναλλακτικό) σενάριο θα κοινοποιηθεί και στους θεσμούς και αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης, μέχρι τον Νοέμβριο που θα κατατεθεί στη Βουλή το οριστικό σχέδιο του προϋπολογισμού.
Εξάλλου, στο κείμενο του Προσχεδίου αναφέρεται ότι οι ικανοποιητικές δημοσιονομικές επιδόσεις των ετών 2015-2018, καθώς και η βελτίωση των μακροοικονομικών μεγεθών της ελληνικής οικονομίας επιτρέπουν τη σταδιακή αλλαγή του μείγματος δημοσιονομικής πολιτικής, με σκοπό την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, την υποστήριξη της βιώσιμης ανάπτυξης και την αντιμετώπιση, με τρόπο στοχευμένο, χρονίων ελλειμμάτων στον τομέα της κοινωνικής προστασίας.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Προσχεδίου του Κρατικού Προϋπολογισμού, τόσο τα περιγραφόμενα μέτρα δημοσιονομικής επέκτασης όσο και η μη εφαρμογή των συνταξιοδοτικών και εξισορροπητικών παρεμβάσεων είναι πλήρως συμβατά με το δημοσιονομικό στόχο της χώρας, όπως αυτός τίθεται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022.
Σημειώνεται ότι όπως έγραψε το Σin, το προσχέδιο προβλέπει ρυθμό ανάπτυξης 2,1% φέτος και 2,5% το 2019, με αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης κατά 1,1% και της δημόσιας κατά 0,6%, αύξηση των επενδύσεων φέτος κατά 0,8% και κατά 11,9% το 2019, αύξηση των εξαγωγών κατά 5,8% και των εισαγωγών κατά 5,2%, καθώς και μείωση της ανεργίας στο 18,3% φέτος και στο 16,7% το 201
ΠΗΓΉ:https://www.sofokleousin.gr/kai-pagoma-ton-syntakseon-kai-8-dora-periexei-o-proypologismos-to

Συμψηφισμός των αναδρομικών με χρέη προς την Εφορία!




Τα αναδρομικά των αποδοχών από το 2012, που θα λάβουν σύντομα χιλιάδες δημόσιοι υπάλληλοι και συνταξιούχοι θα συμψηφιστούν με τυχόν χρέη που έχουν οι ίδιοι προς το Δημόσιο.
Αυτό διευκρινίζει έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών, με το οποίο υπενθυμίζει την ισχύουσα νομοθεσία. Οι συμψηφισμοί αφορούν στα αναδρομικά που δικαιούνται, βάσει δικαστικών αποφάσεων να λάβουν γιατροί του ΕΣΥ, Στρατιωτικοί, ένστολοι, καθηγητές ΑΕΙ-ΤΕΙ και δικαστικοί.
Η επιστροφή των αναδρομικών θα γίνει έως το τέλος του 2018 με διάταξη που θα ενταχθεί σε νομοσχέδιο, αλλά ακόμη δεν έχει διευκρινιστεί εάν η επιστροφή των ποσών θα είναι εφάπαξ ή σε δόσεις αν και το πιθανότερο είναι η εφάπαξ πληρωμή, από το υπερπλεόνασμα του φετινού προϋπολογισμού.
Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για τις μειώσεις των μισθών που είχαν επιβληθεί με τον νόμο 4093/2012, της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου, από την 1η-8-2012, αλλά επειδή κρίθηκαν αντισυνταγματικές θα πρέπει να αποδοθούν στους δικαιούχους τα ποσά, που «κουρεύτηκαν», σε βασικούς μισθούς και επιδόματα, με βάση τα καθεστώτα των ειδικών μισθολογίων.
Σε πρώτη φάση, οι μειώσεις ακυρώθηκαν και από την 1-1-2018 οι αποδοχές αποκαταστάθηκαν στα επίπεδα προ των περικοπών, ενώ μέχρι τέλους του έτους θα καταβληθούν και τα αναδρομικά που αναλογούν από την 1-8-2012 έως και τις 31-12-2017.
Σύμφωνα με το έγγραφο του υπουργείου Οικονομικών που κοινοποιήθηκε στη Βουλή, η ΑΑΔΕ, μπορεί να προβαίνει σε συμψηφισμούς απαιτήσεων των φορολογουμένων από το Δημόσιο με μη ληξιπρόθεσμες φορολογικές οφειλές τους καθώς επίσης και με ρυθμισμένες, σε μηνιαίες δόσεις, οφειλές τους προς την Εφορία μπορούν να προχωρήσουν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, σύμφωνα με το άρθρο 83 του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.
Η σχετική διάταξη καταλαμβάνει και τις οφειλόμενες από το Δημόσιο αναδρομικές αυξήσεις μισθών ή συντάξεων οι οποίες επιδικάστηκαν με βάση αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας σε χιλιάδες εν ενεργεία και συνταξιούχους δημοσίους λειτουργούς (ενστόλους, δικαστικούς, πανεπιστημιακούς κ.λπ.) καθώς επίσης και επιστροφές φόρων οφειλόμενες από τις Δ.Ο.Υ. σε φυσικά πρόσωπα ή επιχειρήσεις με απλήρωτες φορολογικές οφειλές των δικαιούχων, ακόμη κι αν οι οφειλές αυτές δεν έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες (όπως για παράδειγμα ο ΕΝ.Φ.Ι.Α. του 2018 ή οι μη ληξιπρόθεσμες δόσεις του φόρου εισοδήματος  ή ακόμη κι αν οι οφειλές τους έχουν ενταχθεί στις ρυθμίσεις των 100 δόσεων ή στις «πάγιες ρυθμίσεις» των 12-24 μηνιαίων δόσεων.

Το έγγραφο του ΥΠΟΙΚ

Συγκεκριμένα το σχετικό έγγραφο αναφέρει τα ακόλουθα:
1) Βάσει του άρθρου 83 του ν.δ. 356/74 (Κ.Ε.Δ.Ε.), οι οφειλές προς το Δημόσιο που υπόκεινται σε συμψηφισμό είναι:
α) οι βεβαιωμένες οφειλές είτε είναι ληξιπρόθεσμες είτε όχι,
β) οι βεβαιωμένες οφειλές που τελούν σε δικαστική ή διοικητική αναστολή,
γ) οι βεβαιωμένες οφειλές που για οποιονδήποτε λόγο καταβάλλονται τμηματικά,
δ) οι παραγεγραμμένες οφειλές, οι οποίες αντιτάσσονται σε συμψηφισμό για μια τριετία από τη συμπλήρωση της παραγραφής τους.
2) Συμψηφισμός απαιτήσεων κατά του Δημοσίου, έναντι βεβαιωμένων οφειλών προς αυτό (ληξιπρόθεσμων, μη ληξιπρόθεσμων, ευρισκόμενων σε αναστολή ή ρυθμισμένων), δύναται να αντιταχθεί σε κάθε περίπτωση κατά την οποία ο οφειλέτης έχει βεβαία χρηματική απαίτηση κατά του Δημοσίου, εκκαθαρισμένη και αποδεικνυόμενη από τελεσίδικη δικαστική απόφαση ή από δημόσιο έγγραφο. Οι απαιτήσεις που προτείνονται σε συμψηφισμό πρέπει να είναι αμοιβαίες (μεταξύ δύο προσώπων), δηλαδή ο οφειλέτης της μιας απαίτησης να είναι δανειστής της άλλης και μάλιστα κατά τον ίδιο χρόνο. Πιο συγκεκριμένα, οι οφειλές πρέπει να είναι βεβαιωμένες στο στενό Δημόσιο και οι απαιτήσεις του οφειλέτη να προέρχονται από το εν στενή εννοία Δημόσιο και όχι από τρίτα πρόσωπα (π.χ. Ν.Π.Δ.Δ., Ο.Τ.Α., ευρύτερο Δημόσιο Τομέα). Τέλος απαιτείται να έχει εκδοθεί, κατά τις κείμενες δημοσιολογιστικές διατάξεις, χρηματικό ένταλμα πληρωμής ή άλλος τίτλος πληρωμής.
3) Ο συμψηφισμός με μη ληξιπρόθεσμα χρέη, καθώς και με χρέη ενταγμένα σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής έχει κριθεί σύμφωνος με τις διατάξεις του Συντάγματος (απόφαση Σ.τ.Ε. 2164/2012) και δεν ανατρέπει την εμπιστοσύνη που επέδειξαν οι οφειλέτες του Δημοσίου στη χαριστική προθεσμία που τούς χορηγήθηκε για την εξόφληση των οφειλών τους μέσω της τμηματικής καταβολής. Κι αυτό διότι στο θεσμικό πλαίσιο περί διευκολύνσεων/ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής (τόσο για τις ρυθμίσεις που χορηγούνται σήμερα όσο και για τις ρυθμίσεις που χορηγούνταν στο παρελθόν, οι δόσεις των οποίων συνεχίζουν να καταβάλλονται και σήμερα) προβλέπεται το δικαίωμα του Δημοσίου να προβαίνει σε συμψηφισμό των οφειλών προς αυτό με απαιτήσεις κατ’ αυτού. Τούτο διότι η υπαγωγή οφειλών σε διευκόλυνση/ρύθμιση τμηματικής καταβολής παρέχει ευεργετήματα για την πέραν των νομίμων προθεσμιών τμηματική καταβολή των οφειλών, υπό όρους και προϋποθέσεις, χωρίς ωστόσο να αίρεται ο ληξιπρόθεσμος χαρακτήρας των οφειλών αυτών.

πηγή:https://www.sofokleousin.gr/sympsifismos-ton-anadromikon-me-xrei-pros-tin-eforia