ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ
Σάββατο 16 Ιουνίου 2018
«Βόμβα» από τον Άρειο Πάγο για το Σκοπιανό: «Δεν υπάρχει μακεδονικό έθνος και κατά συνέπεια μακεδονικός πολιτισμός και μακεδονική γλώσσα»
Απόφαση-βόμβα του Αρείου Πάγου (Α.Π.), που «θάφτηκε κάτω από το χαλί», αδειάζει την κυβέρνηση για το Σκοπιανό.
Προ ετών το ανώτατο δικαστήριο της χώρας έκρινε πως «δεν υπάρχει μακεδονικό έθνος και κατά συνέπεια μακεδονικός πολιτισμός και μακεδονική γλώσσα». Παρ’ όλα αυτά, ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να τα «βαφτίσει» υπαρκτά και να τα εκχωρήσει στη γείτονα, με μία… ιστορική συμφωνία, όπως τη χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός της χώρας, Αλέξης Τσίπρας.
Ειδικότερα, όσον αφορά στην απόφαση του Α.Π., όλα ξεκίνησαν το 2003 όταν ένα Σωματείο στη Δυτική Μακεδονία θέλησε να αναγνωριστεί (απαιτείται δικαστική απόφαση). Το Πρωτοδικείο απέρριψε την αίτηση εγγραφής του. Τότε υπέβαλε έφεση και το Εφετείο με μία ιστορική απόφαση την απέρριψε, διότι έκρινε ότι ο σκοπός τού υπό αναγνώριση Σωματείου «αντίκειται προς τη δημόσια τάξη και ασφάλεια, αφού θέτει σε κίνδυνο τους θεσμούς του Ελληνικού Κράτους» και «προκαλεί σύγχυση τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και διεθνώς, στα Κράτη και στους λοιπούς φορείς, με τους οποίους θα συναλλαχθεί αυτό, καθώς και ότι η αναγνώριση του Σωματείου προσκρούει στην ανάγκη ειρηνικής συμβίωσης των πολιτών της περιοχής και κατ’ επέκταση της γαλήνης της χώρας». Επειτα ασκήθηκε αναίρεση, την οποία και απέρριψε, τελικά, ο Α.Π. το 2009, επικυρώνοντας την απόφαση του Εφετείου.
Αξιοσημείωτο είναι, δε, πως στη σύνθεση του Α.Π., και μάλιστα ως εισηγήτρια, συμμετείχε τότε και η κ. Βασιλική Θάνου-Χριστοφίλου, πρώην υπηρεσιακή πρωθυπουργός της Ελλάδας (27.8.2015-21.9.2015) και πρώην πρόεδρος του Αρείου Πάγου (1.7.2015-30.6.2017), η οποία ανέλαβε τη θέση του νομικού συμβούλου του πρωθυπουργού της χώρας, Αλέξη Τσίπρα, 10 μόλις ημέρες μετά τη συνταξιοδότησή της (η σύμβασή της λήγει στις 10.7.2019).
Τα βασικά σημεία της απόφασης την οποία επικύρωσε ο Α.Π. που… καίνε την κυβέρνηση για το Σκοπιανό:
Η απόφαση εκκινεί με το σκεπτικό ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε αντιπαράθεση με το κράτος των Σκοπίων (FYROM), εξαιτίας της αυθαίρετης και ιστορικά ατεκμηρίωτης αξιώσεως του τελευταίου να αναγνωρισθεί διεθνώς ως κράτος με το όνομα «Μακεδονία» και στη συνέχεια, προκειμένου να αποκατασταθεί η ιστορική αλήθεια ως προς το σφετερισμό του ονόματος της Μακεδονίας από το νεοσυσταθέν κράτος των Σκοπίων (FYROM), το οποίο επιχειρεί να αποκτήσει εθνική ταυτότητα με όνομα που αποτελεί ιστορική, πολιτιστική και εθνική κληρονομιά της Ελλάδας, επισημαίνει συνοπτικά τα ακόλουθα ιστορικά δεδομένα:
– O όρος Μακεδονία, από αρχαιοτάτων χρόνων, είναι όρος ιστορικός και γεωγραφικός και όχι εθνολογικός. Οι Μακεδόνες δεν είναι, ούτε υπήρξαν κατά το πρόσφατο και το απώτερο παρελθόν, ιδιαίτερος εθνολογικός σχηματισμός. Απλώς, ως Μακεδόνες ονομάζονται ανέκαθεν οι κάτοικοι της γνωστής από την αρχαιότητα περιοχής της ελληνικής Μακεδονίας, όπως αντίστοιχα ονομάζονται Θράκες οι κάτοικοι της Θράκης, Θεσσαλοί οι κάτοικοι της Θεσσαλίας κ.ο.κ., χωρίς να υπάρχει αντίστοιχα θρακική ή θεσσαλική εθνικότητα. Επομένως, Μακεδόνες κατά την εθνικότητα δεν υπάρχουν και ούτε μπορούν να «δημιουργηθούν», στο πλαίσιο του συλλογικού αυτοπροσδιορισμού των κατοίκων της ευρύτερης γεωγραφικής περιοχής της Μακεδονίας.
– Ως Ελληνες, οι αρχαίοι Μακεδόνες χρησιμοποιούσαν την ίδια με τους Ελληνες της νομίμου Ελλάδας γλώσσα, πίστευαν στους ίδιους θεούς και είχαν τον ίδιο (ελληνικό) πολιτισμό. Ο αρχαίος ΕΕλληνας φιλόσοφος Αριστοτέλης υπήρξε δάσκαλος του Μεγάλου Αλεξάνδρου και τα ευρήματα της Βεργίνας αποτελούν σταθμούς της παγκόσμιας Ιστορίας και στοιχεία του παγκόσμιου πολιτισμού που αποδεικνύουν την ελληνικότητα της Μακεδονίας. Αντίθετα, οι Σλάβοι, δηλαδή τα διάφορα σλαβικά φύλα που εμφανίσθηκαν στην περιοχή των Βαλκανίων, βορείως της Μακεδονίας, κατά τον 7ο μ.Χ. αιώνα, δεν έχουν καμία σχέση με τους αρχαίους ΕΕλληνες Μακεδόνες.
– Λόγω της ελευθέρας διακίνησης των πληθυσμών, κατά τους χρόνους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, είχαν εγκατασταθεί στην Ελλάδα, ιδίως στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας, Βούλγαροι, σλαβόφωνοι, που είχαν σλαβική εθνική συνείδηση. Μετά την οριστικοποίηση των συνόρων, κατά τα προεκτεθέντα, οι περισσότεροι απ’ αυτούς διασκορπίσθηκαν στην περιοχή των Σκοπίων ή μετανάστευσαν σε διάφορα κράτη.
– Οι ολίγοι εναπομείναντες στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στους Νομούς Φλώρινας και Εδεσσας εδήλωσαν ελληνική εθνικότητα και έτσι από την εποχή εκείνη έπαυσε να υπάρχει θέμα σλαβικής μειονότητας. Πριν από το 1944 «Μακεδονία» ως σλαβικό κράτος και «μακεδονικό έθνος» ως ιδιαίτερη εθνότητα ήταν έννοιες παντελώς άγνωστες. Εως τότε, οι κάτοικοι της περιοχής των Σκοπίων δεν είχαν ούτε σερβική ούτε βουλγαρική, παρά τα φιλοβουλγαρικά αισθήματα των περισσότερων κατοίκων της, και πολύ περισσότερο δεν είχαν «μακεδονική» εθνική συνείδηση. Την τελευταία, τους έπεισε να την αποκτήσουν ο Τίτο, προκειμένου να αποκολλήσει τους Σκοπιανούς από το άρμα των Βουλγάρων, έχοντας ως απώτερο σκοπό τη σύσταση ενιαίου μακεδονικού κράτους, υπό σλαβικό μανδύα, και την έξοδο της χώρας του στο Αιγαίο.
– Ουδείς πολιτισμένος λαός μπορεί να ανεχθεί την πλαστογράφηση της Ιστορίας του. Στην προσπάθεια αυτή των Σκοπίων που άρχισε μετά τη διάσπαση της Γιουγκοσλαβίας, αφότου το κράτος των Σκοπίων απέκτησε οντότητα, το έτος 1991, εντάσσεται η διάδοση ιδεών από διάφορους εθνικιστές μετανάστες, οι οποίοι, μέσω οργανώσεων και σωματείων, που δρουν κυρίως στο εξωτερικό (Αυστραλία, Καναδά, ΗΠΑ), με ομιλίες, συγκεντρώσεις, εκδηλώσεις πολιτιστικές κ.λπ. παραπληροφορούν το κοινό, δημιουργώντας εσφαλμένες περί υπάρξεως «μακεδονικού» έθνους και πολιτισμού, «μακεδονικής» γλώσσας και συνείδησης. Παράλληλα, καλλιεργούν και την ιδέα του «αλυτρωτισμού», όπως προεκτέθηκε, επιχειρώντας να δημιουργήσουν αποσχιστικές τάσεις, θέτοντας και το ανύπαρκτο θέμα της λεγόμενης «μακεδονικής μειονότητας» που ζει στην Ελλάδα.
– Η απόφαση καταλήγει αναφέροντας πως, σύμφωνα με όλα όσα προεκτέθηκαν, δεν υπάρχει μακεδονικό έθνος και, κατά συνέπεια, μακεδονικός πολιτισμός και μακεδονική γλώσσα «MAKEDONCKI». Ούτε φυσικά υφίσταται στην Ελλάδα «μακεδονική μειονότητα». Είναι αυτονόητο ότι ένα μωσαϊκό εθνοτήτων δεν μπορεί, σε εξήντα χρόνια, να αποκτήσει εθνολογική οντότητα, στηριζόμενο σε χαλκευμένα ιστορικά στοιχεία.
Στο μεταξύ, τα πρόσωπα του υπό ίδρυση σωματείου δικαιώθηκαν από το Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, το οποίο αποφάνθηκε ότι η άρνηση εγγραφής του Σωματείου στις εθνικές αρχές έρχεται σε αντίθεση με την αρχή της ελευθερίας του συνεταιρίζεσθαι και κυρίως διότι δεν είχαν ακόμη αναπτύξει δράση για να μπορεί να κριθεί ότι απειλεί τη δημόσια ειρήνη και ασφάλεια. Σε κάθε, δε, περίπτωση, υποστήριξε πως αν ανέπτυσσε τέτοια δράση, οι εθνικές αρχές δεν ήταν αφοπλισμένες και θα μπορούσαν να αποφασίσουν τη διάλυσή του.
Ιδιαίτερης σημασίας χρήζει η διαπίστωση του Ευρωπαϊκού Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου ότι δεν εντοπίστηκαν ενδείξεις αυθαιρεσίας κατά τη διεξαγωγή της διαδικασίας, όπως επικαλούνταν οι προσφεύγοντες, και επιπλέον ότι οι αποφάσεις του Α.Π. και του Εφετείου ήταν πλήρως αιτιολογημένες και του Α.Π. πλήρως αμερόληπτη.
Επισημαίνεται δε ότι η Πολιτεία δεν προσέβαλε την απόφαση, υποβάλλοντας αίτημα επανεξέτασης, όπως ανακοινώθηκε την 9η.10.2015.
Η δικηγόρος που έφερε στο φως της δημοσιότητας την εν λόγω απόφαση κ. Αριάδνη Νούκα δήλωσε στον «Ε.Τ.»: «Οι αποφάσεις τόσο του Α.Π. όσο και του Εφετείου είναι ιστορικές και εκδόθηκαν από εξαιρετικούς δικαστές. Τα ελληνικά δικαστήρια επικύρωσαν τη μοναδική ιστορική αλήθεια, που δεν είναι άλλη από την ελληνικότητα της Μακεδονίας και την ανυπαρξία ιδιαίτερης “μακεδονικής” γλώσσας και “μακεδονικού” έθνους που προωθούσαν προπαγανδιστικά όλα αυτά τα χρόνια οι Σκοπιανοί.
Η χαρακτηριστική δικανική παραδοχή ότι ένα μωσαϊκό εθνοτήτων δεν μπορεί, σε εξήντα χρόνια, να αποκτήσει εθνολογική οντότητα, στηριζόμενο σε χαλκευμένα ιστορικά στοιχεία, είναι απόλυτα ακριβής. Στο σημείο αυτό συνάδει και η υπενθύμιση της επιστολής των 373 ακαδημαϊκών εγνωσμένου κύρους ανά τον κόσμο προς τον τότε πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, οι οποίοι έκαναν λόγο για ιστορική αταξία και του επισήμαναν ότι οι Σκοπιανοί διεκδικούν το όνομα για να σφετεριστούν την Ιστορία και τον Μέγα Αλέξανδρο και ότι αυτό εγκυμονεί σοβαρότατους κινδύνους. Θεωρώ ότι αν θέλουμε με μία φράση να δώσουμε τη διάσταση των πραγμάτων, αυτή δεν θα ήταν άλλη από τη δικανική κρίση ότι ουδείς πολιτισμένος λαός μπορεί να ανεχθεί την πλαστογράφηση της Ιστορίας του».
ΙΩΑΝΝΑ ΦΕΝΤΟΥΡΗ
Από την έντυπη έκδοση του Ελεύθερου Τύπου
Μόλις στα 12 ευρώ το ΕΚΑΣ το 2019 - Ποιοι συνταξιούχοι θα το πάρουν
Σε μόλις 12 ευρώ τον μήνα για τους χαμηλοσυνταξιούχους περιορίζεται το ΕΚΑΣ το 2019, τελευταία χρονιά που προβλέπεται η καταβολή του. Για το 2018, το ΕΚΑΣ είχε επίσης ψαλιδιστεί στα 35 ευρώ.
Κοινή απόφαση του υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Τάσου Πετρόπουλου και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Χουλιαράκη, προβλέπει τα εξής:
Από 1.1.2019 έως 31.12.2019, το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (Ε.Κ.Α.Σ.), καταβάλλεται αποκλειστικά σε ήδη συνταξιούχους, καθώς και σε δικαιούχους σύνταξης γήρατος, αναπηρίας και θανάτου των εντασσόμενων - πλην ΟΓΑ - στον Ε.Φ.Κ.Α. κατ' άρθρο 53 του ν. 4387/2016 οργανισμών κύριας ασφάλισης, καθώς και της Τράπεζας της Ελλάδος, των οποίων η συνταξιοδότηση αρχίζει πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, ως εξής:
Κοινή απόφαση του υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης Τάσου Πετρόπουλου και του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Γιώργου Χουλιαράκη, προβλέπει τα εξής:
Από 1.1.2019 έως 31.12.2019, το Επίδομα Κοινωνικής Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (Ε.Κ.Α.Σ.), καταβάλλεται αποκλειστικά σε ήδη συνταξιούχους, καθώς και σε δικαιούχους σύνταξης γήρατος, αναπηρίας και θανάτου των εντασσόμενων - πλην ΟΓΑ - στον Ε.Φ.Κ.Α. κατ' άρθρο 53 του ν. 4387/2016 οργανισμών κύριας ασφάλισης, καθώς και της Τράπεζας της Ελλάδος, των οποίων η συνταξιοδότηση αρχίζει πριν από την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, ως εξής:
Προϋποθέσεις χορήγησης Ε.Κ.Α.Σ.
1. Για την καταβολή του επιδόματος πρέπει να πληρούνται αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. Να έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους. Για τους συνταξιούχους λόγω αναπηρίας με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, καθώς και για τα τέκνα που λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου του γονέα τους, δεν απαιτείται η συμπλήρωση ορίου ηλικίας. Σε περίπτωση συμπλήρωσης του 65ου έτους ηλικίας εντός του 2019, το επίδομα καταβάλλεται από την πρώτη του επόμενου της συμπλήρωσης του 65ου έτους της ηλικίας μήνα.
β. Το συνολικό καθαρό ετήσιο εισόδημα τους από συντάξεις (κύριες, επικουρικές και βοηθήματα καταβαλλόμενα σε χρήμα), μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα, να μην υπερβαίνει το ποσό των επτά χιλιάδων επτακοσίων είκοσι (7.720,00) ευρώ. Για τον προσδιορισμό του εισοδήματος αυτού δεν λαμβάνονται υπόψη τα ποσά που αντιστοιχούν στη σύνταξη αναπήρων, θυμάτων πολεμικής περιόδου και κατά την εκτέλεση της στρατιωτικής υπηρεσίας, θυμάτων τρομοκρατίας, καθώς και στα προνοιακά βοηθήματα.
γ. Το συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του συνταξιούχου να μην υπερβαίνει το ποσό των οκτώ χιλιάδων οκτακοσίων ογδόντα τεσσάρων (8.884,00) ευρώ.
δ. Το συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα να μην υπερβαίνει το ποσό των έντεκα χιλιάδων (11.000,00) ευρώ.
ε. Το συνολικό ακαθάριστο ποσό κύριας και επικουρικής σύνταξης που καταβάλλεται κατά το μήνα έκδοσης της παρούσας υπουργικής απόφασης, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα πάσης φύσεως επιδόματα, να μην υπερβαίνει τα εξακόσια σαράντα τρία (643,00) ευρώ.
στ. Τα παραπάνω ποσά, των περιπτώσεων β, γ και δ, αφορούν σε εισοδήματα που αποκτήθηκαν το έτος 2017 και για το λόγο αυτό για τη χορήγηση του Ε.Κ.Α.Σ. για το έτος 2019 εξετάζεται η δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2017.
Ποσά Επιδόματος Ε.Κ.Α.Σ.
Για συνολικά ποσά εισοδήματος από συντάξεις (κύριες και επικουρικές) μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα ή βοηθήματα και μέχρι του ποσού των επτά χιλιάδων επτακοσίων είκοσι (7.720,00) ευρώ, καταβάλλεται επίδομα ποσού δώδεκα (12,00) ευρώ μηνιαίως.
1. Για την καταβολή του επιδόματος πρέπει να πληρούνται αθροιστικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:
α. Να έχουν συμπληρώσει το 65ο έτος της ηλικίας τους. Για τους συνταξιούχους λόγω αναπηρίας με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, καθώς και για τα τέκνα που λαμβάνουν σύνταξη λόγω θανάτου του γονέα τους, δεν απαιτείται η συμπλήρωση ορίου ηλικίας. Σε περίπτωση συμπλήρωσης του 65ου έτους ηλικίας εντός του 2019, το επίδομα καταβάλλεται από την πρώτη του επόμενου της συμπλήρωσης του 65ου έτους της ηλικίας μήνα.
β. Το συνολικό καθαρό ετήσιο εισόδημα τους από συντάξεις (κύριες, επικουρικές και βοηθήματα καταβαλλόμενα σε χρήμα), μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα, να μην υπερβαίνει το ποσό των επτά χιλιάδων επτακοσίων είκοσι (7.720,00) ευρώ. Για τον προσδιορισμό του εισοδήματος αυτού δεν λαμβάνονται υπόψη τα ποσά που αντιστοιχούν στη σύνταξη αναπήρων, θυμάτων πολεμικής περιόδου και κατά την εκτέλεση της στρατιωτικής υπηρεσίας, θυμάτων τρομοκρατίας, καθώς και στα προνοιακά βοηθήματα.
γ. Το συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα του συνταξιούχου να μην υπερβαίνει το ποσό των οκτώ χιλιάδων οκτακοσίων ογδόντα τεσσάρων (8.884,00) ευρώ.
δ. Το συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα να μην υπερβαίνει το ποσό των έντεκα χιλιάδων (11.000,00) ευρώ.
ε. Το συνολικό ακαθάριστο ποσό κύριας και επικουρικής σύνταξης που καταβάλλεται κατά το μήνα έκδοσης της παρούσας υπουργικής απόφασης, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και τα πάσης φύσεως επιδόματα, να μην υπερβαίνει τα εξακόσια σαράντα τρία (643,00) ευρώ.
στ. Τα παραπάνω ποσά, των περιπτώσεων β, γ και δ, αφορούν σε εισοδήματα που αποκτήθηκαν το έτος 2017 και για το λόγο αυτό για τη χορήγηση του Ε.Κ.Α.Σ. για το έτος 2019 εξετάζεται η δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2017.
Ποσά Επιδόματος Ε.Κ.Α.Σ.
Για συνολικά ποσά εισοδήματος από συντάξεις (κύριες και επικουρικές) μισθούς, ημερομίσθια και λοιπά επιδόματα ή βοηθήματα και μέχρι του ποσού των επτά χιλιάδων επτακοσίων είκοσι (7.720,00) ευρώ, καταβάλλεται επίδομα ποσού δώδεκα (12,00) ευρώ μηνιαίως.
http://www.enikonomia.gr/my-money/190470,molis-sta-12-evro-to-ekas-to-2019-poioi-chamilosyntaxiouchoi-tha-.html
Παρασκευή 15 Ιουνίου 2018
ΓΕΕΘΑ: Οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι προσηλωμένες αποκλειστικά στην εκπλήρωση της αποστολής τους
Οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι προσηλωμένες αποκλειστικά στην εκπλήρωση της αποστολής τους, όπως αυτή προκύπτει από το Σύνταγμα και το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, και αφορά στην προστασία της εδαφικής ακεραιότητας, της εθνικής ανεξαρτησίας και κυριαρχίας, και της ασφάλειας των πολιτών εναντίον οποιασδήποτε εξωτερικής επίθεσης ή απειλής, καθώς και στην υποστήριξη των εθνικών συμφερόντων.
3,9 δις € μέτρα-περικοπές συντάξεων και ΜΟΝΟ 1,190 δις € τα «αντίμετρα» για το 2019!
Κυβερνητικοί παράγοντες του ΣΥΡΙΖΑ, βουλευτές και τμήμα της δημοσιολογίας συνεχίζουν να εμπαίζουν τους συνταξιούχους και τις οικογένειές τους ότι για το 2019 οι περικοπές στις συντάξεις θα αντιστοιχηθούν με …ισόποσα αντίμετρα!
Όμως την κυβέρνηση διαψεύδουν τα δικά της στοιχεία και συγκεκριμένα οι πίνακες στις σελ. 380 και 381 του σχεδίου νόμου «Διατάξεις για την ολοκλήρωση της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων-Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022», που κατέθεσε προς συζήτηση προχθές (8-6-2018) στη Βουλή.
Όμως την κυβέρνηση διαψεύδουν τα δικά της στοιχεία και συγκεκριμένα οι πίνακες στις σελ. 380 και 381 του σχεδίου νόμου «Διατάξεις για την ολοκλήρωση της Συμφωνίας Δημοσιονομικών Στόχων και Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων-Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019-2022», που κατέθεσε προς συζήτηση προχθές (8-6-2018) στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρατίθενται, οι περικοπές στις συντάξεις θα ανέλθουν ΜΟΝΟ για το 2019 στα 3,020 δις ευρώ. Αν μάλιστα προστεθούν και τα 853 εκατ. ευρώ από την περικοπή-κατάργηση του ΕΚΑΣ για το ίδιο έτος, οι άμεσες περικοπές στις συντάξεις θα ανέλθουν στα 3,9 δις και ακριβέστερα 3,873 δις ευρώ (=3.020+853).
Ενώ λοιπόν η κυβέρνηση είχε δεσμευτεί και επαναλάμβανε σε διάφορους τόνους ότι για το ίδιο έτος (2019) θα φέρει και «ισόποσα αντίμετρα», από τον πίνακα Γ της σελ. 381 του ως άνω κατατεθέντος νομοσχεδίου προκύπτει ότι αυτά ανέρχονται μόλις σε 1,190 δις ευρώ!
Συνεπώς είναι προφανής ο εμπαιγμός της κυβέρνησης απέναντι στους συνταξιούχους και τις οικογένειές τους. Για άλλη μια φορά επιχειρεί να τους εξαπατήσει στοχεύοντας και στην θετική εκλογική τους ανταπόκριση.
Παραθέτουμε παρακάτω τον πίνακα με τις άμεσες «παρεμβάσεις»-περικοπές κατά τίτλο, ύψος και ποσό στις συντάξεις για το έτος 2019 (σελ. 380), καθώς και τον σχετικό πίνακα (σελ. 381) με τις εξισορροπητικές «παρεμβάσεις» κοινωνικής προστασίας-αντίμετρα (σελ. 381) που δεσμεύεται να φέρει η κυβέρνηση για το 2019, από τους οποίους εύκολα συνάγεται ότι οι μεν περικοπές στις συντάξεις για το 2019 θα φτάσουν τα 3,9 δις ευρώ, ενώ τα «αντίμετρα» μόλις τα 1,190 δις ευρώ!
Ειδικότερα:
α. 3,9 δις οι περικοπές στις συντάξεις το 2019
Όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα (σελ. 380) οι περικοπές στις συντάξεις για το 2019 θα φτάσουν τα 3,9 δις ευρώ.
II.EΠΙΚΑΙΡΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΑΠΟΔΟΣΕΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ-ΕΣΟΔΑ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΩΝ | |||||||
Α.Επικαιροποημένες παρεμβάσεις του ΜΠΔΣ 2018-2021 | |||||||
(σε μικτή βάση) σωρευτικά (ποσά σε εκατ. ευρώ) | |||||||
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | |||
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ | 59 | 3.020 | 5.027 | 5.316 | 5.118 | ||
1 | Συνταξιοδοτικές παρεμβάσεις | 0 | 2.882 | 2.967 | 3.115 | 2.918 | |
2 | Παρεμβάσεις σε Εισφορές Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικά Επιδόματα | 59 | 138 | 140 | 143 | 143 | |
3 | Παρεμβάσεις στο σκέλος των εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού | 0 | 0 | 1.920 | 2.058 | 2.058 | |
Α | ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ (πλην εσόδων Κρατικού Προϋπολογισμού) | 59 | 3.020 | 3.107 | 3.258 | 3.060 | |
1 | Σύνολο Παρεμβάσεων Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης | 59 | 3.020 | 3.107 | 3.258 | 3.060 | |
1.1 | Συντάξεις (περιλαμβανομένων και Δημοσίου) | 0 | 2.882 | 2.967 | 3.115 | 2.918 | |
i. | Αναπροσαρμογή στις κύριες συντάξεις λοιπών φορέων πλην Δημοσίου | 0 | 1.434 | 1.282 | 1.139 | 1.001 | |
ii. | Αναπροσαρμογή στις κύριες συντάξεις του Δημοσίου | 0 | 1.121 | 1.085 | 1.049 | 1.015 | |
iii. | Περικοπή προσωπικής διαφοράς στις επικουρικές συντάξεις σε % έως 18% του ύψους της καταβαλλόμενης σύνταξης (σωρετικά λαμβανομένων υπόψη και των περικοπών έτους 2016) | 0 | 232 | 225 | 218 | 212 | |
iv. | Τιμαριθμική αναπροσαρμογή των κύριων συντάξεων Δημοσίου και λοιπών φορέων (λόγω αύξησης ΑΕΠ και ΔτΚ) από την 1/1/2022 αντί από την 1/1/2019 | 0 | 95 | 375 | 709 | 688 | |
1.2 | Εισφορές Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικά Επιδόματα | 59 | 138 | 140 | 143 | 143 | |
i. | Αλλαγή της βάσης υπολογισμού των εισφορών στους ελεύθερους επαγγελματίες από 1/1/2018 με συμπερίληψη των καταβλητέων ασφαλιστικών εισφορών στο ετήσιο φορολογητέο αποτέλεσμα |
Ωστόσο, 853 εκατ. ευρώ θα χαθούν από την περικοπή-κατάργηση του ΕΚΑΣ τον Δεκέμβριο του 2019
Σύμφωνα με το κείμενο της 23-5-2018 Συμφωνίας που κυκλοφόρησε μόνο στην αγγλική γλώσσα «Supplemental Memorandum of Understanding: Greece, Fourth Review of the ESM Programme, DRAFT-23 May 2018» (chapter 2.5.1., σελ. 12) τον Δεκέμβριο του 2019 θα καταβληθεί για τελευταία φορά το ΕΚΑΣ στις 240.000 περίπου χαμηλοσυνταξιούχους που συνεχίζουν να το λαμβάνουν ακόμη.
Στο ανωτέρω κείμενο της δ’ αξιολόγησης προβλέπονται οι λεπτομέρειες της δραστικής μείωσης μέχρι την τελική κατάργηση του σημαντικού αυτού και υποστηρικτικού των χαμηλών συντάξεων κοινωνικού θεσμού.
Παραθέτουμε το αγγλικό και το ελληνικό κείμενο:
«iv. Eliminate EKAS. Phase out the solidarity grant (EKAS) for all pensioners by end-December 2019, reducing it by EUR 570 million by 2017; EUR 808 million by 2018; and EUR 853 million by 2019. The authorities will adopt as a prior action the Ministerial Decision setting all the details for the awarding of EKAS in 2019.» και
«Κατάργηση ΕΚΑΣ (Επίδομα Κοινωνικής αλληλεγγύης συνταξιούχων). Σταδιακή κατάργηση του επιδόματος αλληλεγγύης (ΕΚΑΣ) για όλους τους συνταξιούχους έως τον Δεκέμβριο του 2019 με την περικοπή του κατά 570 εκατ. ευρώ το 2017, κατά 808 εκατ. ευρώ το 2018 και κατά 853 εκατ. ευρώ το 2019. Οι ελληνικές αρχές θα εκδώσουν ως προαπαιτούμενη δράση («prior–action») τη σχετική υπουργική απόφαση που θα ορίζει τις λεπτομέρειες για τη χορήγηση του ΕΚΑΣ το 2019.».
β.1,190 δις ΜΟΝΟ τα «αντίμετρα» για το 2019!
Όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα του Μεσοπρόθεσμου που κατέθεσε η κυβέρνηση, ΜΟΝΟ 1,190 δις ευρώ θα είναι τα «αντίμετρα» στις ευπαθείς ομάδες με τα μέτρα κοινωνικής προστασίας, όπως αναφέρονται παρακάτω, που ασφαλώς ουδόλως αντισταθμίζουν τις προαναφερόμενες περικοπές.
Γ.Επικαιροποημένες Εξισορροπητικές Παρεμβάσεις ΜΠΔΣ 2018-2021 | |||||||||
2018 | 2019 | 2020 | 2021 | 2022 | |||||
ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ | -200 | -1.990 | -3.915 | -4.059 | -4.059 | ||||
1 | Κοινωνική Προστασία | -260 | -1.190 | -1.200 | -1.170 | -1.170 | |||
2 | Επενδύσεις | 0 | -300 | -300 | -300 | -300 | |||
3 | Απασχόληση | 0 | -260 | -260 | -260 | -260 | |||
4 | Υγειονομική Περίθαλψη | 0 | -240 | -240 | -240 | -240 | |||
5 | Εξισορροπητικές Παρεμβάσεις στο σκέλος των εσόδων του Κρατικού Προϋπολογισμού | 0 | 0 | -1.915 | -2.089 | -2.089 | |||
Α | ΣΥΝΟΛΟ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΓΕΝΙΚΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ (πλην εσόδων Κρατικού Προϋπολογισμού) (1+2+3+4) | -260 | -1.990 | -2.000 | -1.970 | -1.970 | |||
1 | Σύνολο Εξισορροπητικών Παρεμβάσεων Δαπανών Κεντρικής Διοίκησης | -260 | -1.190 | -1.200 | -1.170 | -1.170 | |||
1.1 | Κοινωνική Προστασία | -260 | -1.190 | -1.200 | -1.170 | -1.170 | |||
i. | Επέκταση προγράμματος «Σχολικά Γεύματα» | 0 | -190 | -190 | -190 | -190 | |||
ii. | Δημιουργία μονάδων προσχολικής εκπαίδευσης/νηπιαγωγείων | 0 | -140 | -150 | -120 | -120 | |||
iii. | Ανασχεδιασμός οικογενειακών επιδομάτων και επιδόματος τέκνων | -260 | -260 | -260 | -260 | -260 | |||
iv. | Επιδότηση ενοικίου | 0 | -600 | -600 | -600 | -600 | |||
v. | Πρόσθετες εξισορροπητικές παρεμβάσεις στις δράσεις Α1, Α2, Α3 και Α4 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Η ΕΝΥΠΕΚΚ βλέποντας ότι τα δύο συγκυβερνώντα κόμματα αλλά και μεγάλο μέρος της αντιπολίτευσης και της δημοσιολογίας είτε δεν έχουν αντιληφθεί είτε αποσιωπούν τον εμπαιγμό, θα συνεχίσει την αντικειμενική και βάσει στοιχείων ενημέρωση του πολύπαθου λαού μας.
Για την ΕΝΥΠΕΚΚ
Ο Πρόεδρος
Αλέξης Π. Μητρόπουλος
Σε κλίμα πόλωσης στην κατάμεστη Βουλή, η διαδικασία συζήτησης για την πρόταση μομφής, κατά της κυβέρνησης από τη ΝΔ !!
Σκίτσο του Ηλία Μακρή (15.06.18)
Σε κλίμα πόλωσης εξελίσσεται από χθες στη Βουλή η διαδικασία συζήτησης της προτάσεως μομφής που κατέθεσε η Νέα Δημοκρατία για το θέμα της σύγκρουσης του ποδοσφαιρικού αγώνα μεταξύ Πορτογαλίας vs Ισπανίας
Οι περισσότεροι βουλευτές δε εκτιμούν ότι, η σύγκρουση θα οδηγηθεί στα άκρα γιατί οι σχέσεις μεταξύ της Κυβέρνησης και της ΝΔ, είναι τεταμένες εξ΄αιτίας των δηλώσεων του Ρονάλντο που δήλωσε ότι, θα στείλει την μπάλα στα δίχτυα της Ισπανίας τουλάχιστον τρεις φορές !!
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)