ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΛΙΣΤΑΣ ΣΕΛΙΔΩΝ
Τρίτη 12 Ιουνίου 2018
ΕΝΦΙΑ: Το 97% των φυσικών προσώπων θα έχουν εκκαθαριστικά μειωμένα, αμετάβλητα ή με οριακή αύξηση σε σχέση με πέρυσι.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τηλ.:2103332644
e-mail: press@minfin.gr
Τρίτη 12 Ιουνίου 2018
Δελτίο Τύπου
Υπογράφηκε και στάλθηκε για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η υπουργική απόφαση για την αναπροσαρμογή των τιμών ζώνης για τον αντικειμενικό προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας ακινήτων. Έως αύριο θα κατατεθεί προς ψήφιση και η τροπολογία για την προσαρμογή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), ώστε το συνολικό ποσό βεβαίωσης να παραμείνει σταθερό.
Με τα παραπάνω ολοκληρώνεται η δράση εναρμόνισης των αντικειμενικών με τις εμπορικές τιμές στην ελληνική αγορά ακινήτων, δράση που είχε συμφωνηθεί από το 2ο μνημόνιο το 2012.
Η συνολική εικόνα για την αναπροσαρμογή των τιμών ζώνης σε σύνολο 10.216 ζωνών, είναι η εξής:
• Σε 2.122 μειώθηκαν
• Σε 4.302 έμειναν σταθερές
• Σε 3.792 αυξήθηκαν
Επίσης, με την τροπολογία για την προσαρμογή του ΕΝΦΙΑ διευρύνεται το άνω όριο του πρώτου κλιμακίου του κύριου φόρου από τα 500 στα 550 ευρώ και του τρίτου από τα 1000 στα 1050 ευρώ. Επιπλέον αυξάνεται το αφορολόγητο όριο για το συμπληρωματικό φόρο από τα 200.000 ευρώ στα 250.000 ευρώ.
Με βάση τις νέες τιμές και τις παραπάνω αλλαγές έγινε προσομοίωση της εκκαθάρισης του ΕΝΦΙΑ για το έτος 2018.
Σύμφωνα με αυτήν:
• Μειωμένα θα είναι τα εκκαθαριστικά για 1.470.962 ή το 23% των φυσικών προσώπων.
• Αμετάβλητα για 3.995.181 ή το 62%.
• Ελάχιστη αύξηση από ένα έως 50 ευρώ (12 ευρώ κατά μέσο όρο) θα έχουν τα εκκαθαριστικά για 737.709 ή το 12%.
• Αύξηση από 50 έως 200 ευρώ, θα έχουν τα εκκαθαριστικά 160.001 φυσικών προσώπων ή το 2,3%.
• Μόνο για το 0,7% ή 48.961 φορολογούμενους θα προκύψει αύξηση πάνω από 200 ευρώ.
Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι το 97% των φυσικών προσώπων θα έχουν εκκαθαριστικά μειωμένα, αμετάβλητα ή με οριακή αύξηση σε σχέση με πέρυσι.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα για τα νομικά πρόσωπα, καθώς το 91% θα δει εκκαθαριστικά μειωμένα (61%), σταθερά (25%) ή αυξημένα έως 50 ευρώ (5%).Τέλος, επισημαίνεται ότι με την ίδια τροπολογία ορίζεται ως ημερομηνία της τελευταίας δόσης του ΕΝΦΙΑ το τέλος Ιανουαρίου, αντί του Δεκεμβρίου που ίσχυε από την έκδοση του νόμου και ότι η πρώτη δόση θα καταβληθεί το Σεπτέμβριο.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Τηλ.:2103332644
e-mail: press@minfin.gr
Τρίτη 12 Ιουνίου 2018
Δελτίο Τύπου
Υπογράφηκε και στάλθηκε για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η υπουργική απόφαση για την αναπροσαρμογή των τιμών ζώνης για τον αντικειμενικό προσδιορισμό της φορολογητέας αξίας ακινήτων. Έως αύριο θα κατατεθεί προς ψήφιση και η τροπολογία για την προσαρμογή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), ώστε το συνολικό ποσό βεβαίωσης να παραμείνει σταθερό.
Με τα παραπάνω ολοκληρώνεται η δράση εναρμόνισης των αντικειμενικών με τις εμπορικές τιμές στην ελληνική αγορά ακινήτων, δράση που είχε συμφωνηθεί από το 2ο μνημόνιο το 2012.
Η συνολική εικόνα για την αναπροσαρμογή των τιμών ζώνης σε σύνολο 10.216 ζωνών, είναι η εξής:
• Σε 2.122 μειώθηκαν
• Σε 4.302 έμειναν σταθερές
• Σε 3.792 αυξήθηκαν
Επίσης, με την τροπολογία για την προσαρμογή του ΕΝΦΙΑ διευρύνεται το άνω όριο του πρώτου κλιμακίου του κύριου φόρου από τα 500 στα 550 ευρώ και του τρίτου από τα 1000 στα 1050 ευρώ. Επιπλέον αυξάνεται το αφορολόγητο όριο για το συμπληρωματικό φόρο από τα 200.000 ευρώ στα 250.000 ευρώ.
Με βάση τις νέες τιμές και τις παραπάνω αλλαγές έγινε προσομοίωση της εκκαθάρισης του ΕΝΦΙΑ για το έτος 2018.
Σύμφωνα με αυτήν:
• Μειωμένα θα είναι τα εκκαθαριστικά για 1.470.962 ή το 23% των φυσικών προσώπων.
• Αμετάβλητα για 3.995.181 ή το 62%.
• Ελάχιστη αύξηση από ένα έως 50 ευρώ (12 ευρώ κατά μέσο όρο) θα έχουν τα εκκαθαριστικά για 737.709 ή το 12%.
• Αύξηση από 50 έως 200 ευρώ, θα έχουν τα εκκαθαριστικά 160.001 φυσικών προσώπων ή το 2,3%.
• Μόνο για το 0,7% ή 48.961 φορολογούμενους θα προκύψει αύξηση πάνω από 200 ευρώ.
Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει ότι το 97% των φυσικών προσώπων θα έχουν εκκαθαριστικά μειωμένα, αμετάβλητα ή με οριακή αύξηση σε σχέση με πέρυσι.
Αντίστοιχη είναι η εικόνα για τα νομικά πρόσωπα, καθώς το 91% θα δει εκκαθαριστικά μειωμένα (61%), σταθερά (25%) ή αυξημένα έως 50 ευρώ (5%).Τέλος, επισημαίνεται ότι με την ίδια τροπολογία ορίζεται ως ημερομηνία της τελευταίας δόσης του ΕΝΦΙΑ το τέλος Ιανουαρίου, αντί του Δεκεμβρίου που ίσχυε από την έκδοση του νόμου και ότι η πρώτη δόση θα καταβληθεί το Σεπτέμβριο.
Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/40974
Ο Μπαχτσελί απειλεί ξανά: "Οι Έλληνες θα ξαναζήσουν τη Μικρασιατική καταστροφή… Οι Έλληνες και οι Κύπριοι είναι βλάκες και ηλίθιοι..."
Νέες προκλητικές δηλώσεις Μπαχτσελί
Κάθε όριο προκλητικότητας ξεπέρασε για ακόμη μια φορά ο Ντεβλέτ Μπαχτσελί, ο ηγέτης του εθνικιστικού κόμματος στην Τουρκία, που συνεργάζεται προεκλογικά με τον Ερντογάν.
Κάθε όριο προκλητικότητας ξεπέρασε για ακόμη μια φορά ο Ντεβλέτ Μπαχτσελί, ο ηγέτης του εθνικιστικού κόμματος στην Τουρκία, που συνεργάζεται προεκλογικά με τον Ερντογάν.
Σε ακόμη ένα παραλήρημα κατά της Ελλάδας και της Τουρκίας, θυμήθηκε ξανά τη Μικρασιατική καταστροφή και απείλησε να… ξαναρίξει τους Έλληνες στη θάλασσα!
Οι νέες προκλητικές δηλώσεις του Μπαχτσελί έγιναν κατά τη διάρκεια προεκλογικής συγκέντρωσης στη Σμύρνη. Ενοχλήθηκε ο Τούρκος πολιτικός γιατί Ελλάδα και Κύπρος αντέδρασαν στο προεκλογικό σποτ του κόμματος του που παρουσιάζει την Κύπρο ως τουρκικό έδαφος! Μάλιστα διερωτήθηκε κιόλας: «Στην Ελλάδα ενοχλήθηκαν με το διαφημιστικό μας σποτ. Γιατί;».
Μίλησε δε για… βλάκες και ηλίθιους!
Ο Μπαχτσελί απειλεί ξανά: Το Αιγαίο θα γίνει ο τάφος των ελληνικών…
«Η ελληνική κυβέρνηση, η οποία παίζει παιχνίδια στα νησιά του Αιγαίου, ας μάθει τα όριά της και ας μην ξεχνάει τι τράβηξαν οι πρόγονοί της όταν ρίχτηκαν στον πάτο της θάλασσας και έδιναν μάχη για τη ζωή.
«Η ελληνική κυβέρνηση, η οποία παίζει παιχνίδια στα νησιά του Αιγαίου, ας μάθει τα όριά της και ας μην ξεχνάει τι τράβηξαν οι πρόγονοί της όταν ρίχτηκαν στον πάτο της θάλασσας και έδιναν μάχη για τη ζωή.
Θα ξαναγίνει το ίδιο. Δόξα τω Θεώ, η βούληση να γίνει ξανά το Αιγαίο τάφος των πόθων των Ελλήνων, είναι ακόμη ζωντανή. Και θα συνεχίζει να είναι μέχρι τέλους», είπε ο Μπαχτσελί.
«Τσαμπουκάς» και από τον Τούρκο υπουργό Εσωτερικών
Από τις απειλές δεν έλειψαν κι εκείνες από τον Σουλεϊμάν Σοϊλού, τον υπουργό Εσωτερικών της Τουρκίας. Που απείλησε πως αν η Τουρκία το θελήσει, μπορεί να γεμίσει τα ελληνικά νησιά με πρόσφυγες και μετανάστες. Τόσο που «δεν θα μπορούν να περπατήσουν», είπε.
Από τις απειλές δεν έλειψαν κι εκείνες από τον Σουλεϊμάν Σοϊλού, τον υπουργό Εσωτερικών της Τουρκίας. Που απείλησε πως αν η Τουρκία το θελήσει, μπορεί να γεμίσει τα ελληνικά νησιά με πρόσφυγες και μετανάστες. Τόσο που «δεν θα μπορούν να περπατήσουν», είπε.
«Το Λιμενικό μας σώμα δουλεύει συνέχεια. Κάνουμε όσα μπορούμε.
Αν όμως δεν το κάνουμε, το λέω ξεκάθαρα, τα νησιά τους θα γεμίσουν Σύρους και Αφγανούς. Δεν θα μπορούν να περπατήσουν, ο τουρισμός στην Ελλάδα θα καταρρεύσει. Οι πολιτικοί τους θα βρεθούν σε δύσκολη θέση».
Δευτέρα 11 Ιουνίου 2018
Ιδρυτική Διακήρυξη νέου κόμματος με τον τίτλο "Συνταξιούχοι-Ενεργοί πολίτες Ελλάδας"
Παναγιώτης Δραγώνας
Είστε ελεύθεροι να σχολιάσετε την πρώτη μορφή της Διακήρυξης για την ίδρυση του νέου κόμματος.
Ιούνιος 2018
ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΝΕΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
Με την παρούσα διακήρυξη καλούνται οι συνταξιούχοι και οι ενεργοί πολίτες της Ελλάδας να συμπράξουν για την ίδρυση ενός νέου κόμματος με τον τίτλο Συνταξιούχοι-Ενεργοί πολίτες Ελλάδας.
Το κόμμα μας απευθύνεται σε όλους τους 'Ελληνες πολίτες αδιακρίτως, ανεξάρτητα από το φύλο, τη θρησκεία και την καταγωγή τους.
Βρισκόμαστε σε μία χώρα, όπου οι συνταξιούχοι και οι ενεργοί πολίτες βρίσκονται υπό συνεχή διωγμό.
Το ύψος των συντάξεων και των μισθών του ενεργού πληθυσμού θεωρήθηκε από το υφιστάμενο πολιτικό σύστημα ως η κύρια αιτία του οικονομικού προβλήματος της χώρας.
Τα σημερινά πολιτικά κόμματα δεν έχουν όραμα για το μέλλον, δεν εφαρμόζουν σύγχρονες λύσεις και προσπαθούν μόνο να επιλύσουν τα προσωπικά τους προβλήματα και να παραμείνουν στην εξουσία ως δυνάστες του λαού , εφαρμόζοντας προγράμματα μνημονίων για τα οποία δεν ζήτησαν ποτέ εξουσιοδότηση από τους πολίτες της χώρας και καταρτίζοντας συμφωνίες με μακροχρόνιες δεσμεύσεις με ξένους οικονομικούς παράγοντες (δανειστές τους λένε) , ερήμην του Ελληνικού λαού.
Οι ανθρώπινες ελευθερίες και τα δικαιώματα των Ελλήνων πολιτών, που προβλέπονται από το ισχύον Σύνταγμα της Ελλάδας, καταπατούνται βάναυσα στο όνομα μίας επίπλαστης προσπάθειας διαχείρισης του Δημόσιου και του ιδιωτικού χρέους.
Τα κόμματα , που επιχειρούν δήθεν να μας σώσουν, είναι τα ίδια υπερχρεωμένα και δεσμευμένα σε αδιέξοδες πολιτικές και οικονομικές λύσεις.
Το πιο ορατό σύμπτωμα αυτής της νοσηρής κατάστασης είναι η επίθεση κατά των εργαζομένων και των συνταξιούχων μέσω της άγριας φορολόγησης και της δραστικής περικοπής των εισοδημάτων και των κοινωνικών δικαιωμάτων τους με σειρά αντισυνταγματικών μέτρων.
Οι πολιτικοί μας ταγοί ανέβασαν το συντελεστή του ΦΠΑ στο 24% και έκαναν τη χώρα μας ένα από τα ακριβότερα σημεία κατανάλωσης σε όλη την Ευρώπη.
Μείωσαν τον βασικό μισθό όλων και ιδιαίτερα των νέων κάτω των 25 ετών με πρόσθετη μείωση 10%.
Με διαδοχικές μειώσεις συντάξεων κατέβασαν το ύψος των συντάξεων ως και 60%.
Αλλά δεν σκοπεύουν να σταματήσουν εκεί.
Αλλά δεν σκοπεύουν να σταματήσουν εκεί.
Ανέχθηκαν την αύξηση της ανεργίας , χωρίς να λάβουν κανένα μέσο προστασίας για τους ανέργους.
Ξεπούλησαν την κρατική περιουσία ή την δέσμευσαν σε θνησιγενείς οργανισμούς διαχείρισης με μοναδικό σκοπό να μετατρέψουν τους 'Ελληνες πολίτες σε δουλοπάροικους μέσα στην ίδια τους την χώρα.
Στραγγάλισαν την Ελληνική οικονομία με μέτρα περιορισμού της κίνησης κεφαλαίων, φτάνοντας στο ακραίο σημείο να απαγορεύουν στους πολίτες να πάρουν σε μετρητά τις ίδιες τους τις αποταμιεύσεις.
Φορολόγησαν με παράλογο τρόπο την ακίνητη περιουσία των ιδιωτών με τον ΕΝΦΙΑ και άλλους συναφείς φόρους, φτάνοντας στο σημείο να φορολογούν και ακίνητα, που το μεγαλύτερο μέρος της αξίας τους οφείλεται σε τρίτους λόγω δανείων.
Όλα τα παραπάνω πρέπει άμεσα να αλλάξουν.
Οι εργαζόμενοι και οι συνταξιούχοι προσέφεραν επί χρόνια υψηλές ασφαλιστικές εισφορές και δούλεψαν σκληρά για να φτιάξουν ό,τι βλέπουμε σήμερα γύρω μας.
Η οργή τους είναι δικαιολογημένη, καθώς βλέπουν το οικονομικό αποτέλεσμα τόσων ετών κοπιώδους εργασίας να εξαυλώνεται και τα παιδιά και τα εγγόνια τους να μεταμορφώνονται σε δουλοπάροικους της Ευρωπαικής 'Ενωσης.
Ειδικότερα οι συνταξιούχοι καλούνται στο τελευταίο μέρος της ζωής τους να θυσιασθούν και οι ίδιοι και πάλι για να “λύσουν” το μόνιμο και διαρκώς επιδεινούμενο πρόβλημα του Δημόσιου χρέους ,με υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου ζωής τους.
Το μέλλον τους με βάση τις ρυθμίσεις του νόμου Κατρούγκαλου προδιαγράφεται ζοφερό.
Η μόνη λύση είναι να πάρουμε τις τύχες μας στα χέρια μας και να εκλέξουμε νέους πολιτικούς εκπροσώπους στην Ελληνική Βουλή.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Οι εκπρόσωποι μας θα παρίστανται υποχρεωτικά και καθημερινά στη Βουλή και στις κοινοβουλευτικές επιτροπές της και θα προκαλούν ονομαστικές ψηφοφορίες και διαρκή έλεγχο για το αν τηρούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες με βάση το Σύνταγμα.
θα επιδιώξουμε να ανατρέψουμε όλα τα νομοθετήματα των μνημονίων, που επιβλήθηκαν από το διεφθαρμένο και ανίκανο πολιτικό προσωπικό ,όσων κομμάτων κυβέρνησαν ως σήμερα.
Τα νομοθετήματα αυτά πέρασαν από την Ελληνική Βουλή με πρόσχημα την επείγουσα οικονομική κατάσταση της χώρας και στη πλειοψηφία τους αντιτίθενται στο ισχύον Σύνταγμα της Ελλάδος , στα Ευρωπαικά και Διεθνή νομικά κεκτημένα και στα αναγνωρισμένα παγκοσμίως ανθρώπινα δικαιώματα.
'Εχουμε χρέος και αποστολή να τα καταντήσουμε ανενεργά ή να τα προσβάλλουμε με όλους τους δυνατούς και νόμιμους τρόπους.
'Εχουμε χρέος και αποστολή να τα καταντήσουμε ανενεργά ή να τα προσβάλλουμε με όλους τους δυνατούς και νόμιμους τρόπους.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ
Θα επιδιώξουμε να φέρουμε στη Βουλή νομοθέτημα, που να προβλέπει άμεσα τη διαγραφή όλων των προσαυξήσεων και επιβαρύνσεων για φόρους των πολιτών , που συσσωρεύθηκαν από τη λειτουργία ενός κράτους, που έπαιζε το ρόλο του τραπεζίτη και χρέωνε τους πολίτες του με ετήσιο επιτόκιο 29,49% .
Θα απαιτήσουμε τα υπόλοιπα ποσά των φόρων να ρυθμιστούν σε διάρκεια 30 ετών.
Οι δόσεις αυτών των ποσών, εφόσον πληρώνονται, θα πρέπει αφαιρούνται από τις εκάστοτε ετήσιες φορολογικές τους υποχρεώσεις. Αν δεν πληρώνονται, αυτό δεν θα ισχύει.
Οι δόσεις αυτών των ποσών, εφόσον πληρώνονται, θα πρέπει αφαιρούνται από τις εκάστοτε ετήσιες φορολογικές τους υποχρεώσεις. Αν δεν πληρώνονται, αυτό δεν θα ισχύει.
Με τον τρόπο αυτό, οι ρυθμισμένες υποχρεώσεις θα προσαυξήσουν το διαθέσιμο εισόδημα όλων των οφειλετών σε ποσοστό 6% του ΑΕΠ ετησίως, ενώ ταυτόχρονα θα μειώσουν τον εκάστοτε υφιστάμενο φορολογικό συντελεστή των αδύναμων οφειλετών κατά 6%
Με τον τρόπο αυτό ,όσοι χρωστούσαν στο παρελθόν θα έχουν κίνητρο να παράγουν περισσότερο και δεν θα παραμένουν αδρανείς ή θα κινούνται στην παραοιοκονομία.
Με τον τρόπο αυτό ,όσοι χρωστούσαν στο παρελθόν θα έχουν κίνητρο να παράγουν περισσότερο και δεν θα παραμένουν αδρανείς ή θα κινούνται στην παραοιοκονομία.
Θα επιδιώξουμε να ελαφρύνουμε τα χρέη των πολιτών προς τις τράπεζες, προτείνοντας νομοθεσία για πλήρη απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για το τμήμα της αξίας των ακινήτων, που οφείλονται στις τράπεζες.
Θα ζητήσουμε ο φορολογικός συντελεστής για μισθωτούς και συνταξιούχους ως το ετήσιο εισόδημα των 15000 ευρώ να γίνει 10% και θα καταργήσουμε το ετήσιο τέλος επιτηδεύματος για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες.
Τα τέλη κυκλοφορίας για όλα τα αυτοκίνητα θα ορισθούν στα 150 ευρώ το έτος για να πάψει το φαινόμενο της ακινησίας, που στερεί την οικονομία από πολλαπλάσια εισοδήματα ( έσοδα από ασφάλειες, κατανάλωση καυσίμων, ανταλλακτικά, εμπόριο αυτοκινήτων κλπ)
Η φορολόγηση των καυσίμων πρέπει να εξορθολογιστεί και να συμβαδίζει με τα ισχύοντα σε άλλες χώρες της ΕΕ. Η διαχείριση και η είσπραξη των σχετικών φόρων δεν θα γίνεται από τις μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών , όπως σήμερα.
Ο ανώτατος συντελεστής του ΦΠΑ θα κατέβει στο 19%, όπως ακριβώς συμβαίνει στη Γερμανία.
Για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, ο φόρος θα αποδίδεται αυτόματα στο κράτος κατά την πραγματοποίηση της συναλλαγής μέσω τράπεζας. Τό ίδιο θα συμβαίνει και με τις επιστροφές του ΦΠΑ για τις εξαγωγές αγαθών.
Για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, ο φόρος θα αποδίδεται αυτόματα στο κράτος κατά την πραγματοποίηση της συναλλαγής μέσω τράπεζας. Τό ίδιο θα συμβαίνει και με τις επιστροφές του ΦΠΑ για τις εξαγωγές αγαθών.
ΥΠΕΡΧΡΕΩΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
Θα ζητήσουμε να εφαρμοσθεί το μοντέλο συνυπευθυνότητας των τραπεζών για ανεύθυνη προώθηση δανείων.
Στη περίπτωση υπερχρέωσης , όλες οι καταβολές ως σήμερα θα πρέπει υποχρεωτικά να μειώσουν το αρχικό κεφάλαιο των δανείων και οι τόκοι να διαγραφούν ως τη σημερινή εμπορική αξία του ενυπόθηκου ακινήτου.
Στη συνέχεια , τα δάνεια θα ρυθμιστούν για να γίνουν βιώσιμα.
Με τον τρόπο αυτό , τα υπόλοιπα των κόκκινων δανείων θα μειωθούν λογιστικά και οι ισολογισμοί των τραπεζών θα εξυγιανθούν.
Στη περίπτωση υπερχρέωσης , όλες οι καταβολές ως σήμερα θα πρέπει υποχρεωτικά να μειώσουν το αρχικό κεφάλαιο των δανείων και οι τόκοι να διαγραφούν ως τη σημερινή εμπορική αξία του ενυπόθηκου ακινήτου.
Στη συνέχεια , τα δάνεια θα ρυθμιστούν για να γίνουν βιώσιμα.
Με τον τρόπο αυτό , τα υπόλοιπα των κόκκινων δανείων θα μειωθούν λογιστικά και οι ισολογισμοί των τραπεζών θα εξυγιανθούν.
Οι δανειολήπτες θα αποκτήσουν νομοθετικά το δικαίωμα να παραδίδουν οικειοθελώς το ενυπόθηκο ακίνητο με ολοσχερή απόσβεση του χρέους, που δεν θα μεταφέρεται στην υπόλοιπη περιουσία τους ή των εγγυητών, όπως ακριβώς ισχύει στις ΗΠΑ.
Τα δάνεια που θα αποφασίσουν να πουλήσουν οι τράπεζες, θα μπορούν να εξαγορασθούν από τον δανειολήπτη στην ίδια τιμή, που θα πουληθούν σε Fund. Σε περίπτωση άρνησης της τράπεζας, τα αρμόδια στελέχη τους θα κατηγορούνται άμεσα για απιστία.
Για κάθε ανάκτηση δανείου, οι τράπεζες θα είναι υποχρεωμένες να χορηγήσουν νέα δάνεια.
Όλες οι σχηματισμένες προβλέψεις για επισφαλή δάνεια θα μετατρέπονται υποχρεωτικά σε επίσημο αποθεματικό κεφαλαίων και εξ αυτού θα διαγράφονται επιλεγμένα δάνεια ή θα καλύπτονται διαγραφές ποσών δανείων λόγω ρυθμίσεων.
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΥΣ
Οι συνταξιούχοι θα προταθεί να μπορούν να δουλεύουν χωρίς μείωση της σύνταξης τους.
Η χορηγούμενη σύνταξη δεν είναι λόγος για να γίνουν οι συνταξιούχοι ανενεργοί παραγωγικά, αν το επιθυμούν.
Η χορηγούμενη σύνταξη δεν είναι λόγος για να γίνουν οι συνταξιούχοι ανενεργοί παραγωγικά, αν το επιθυμούν.
Η αίτηση για τη σύνταξη θα προηγείται της ημερομηνίας συνταξιοδότησης κατά τρία χρόνια, για να μην υπάρχει το ελεεινό φαινόμενο της καθυστέρησης στην έγκριση της και της ένδειας του συνταξιούχου λόγω χορήγησης προσωρινής σύνταξης.
Οι παρεμβάσεις του νόμου Κατρούγκαλου θα μείνουν ανενεργές μέχρι την αλλαγή του παράλογου αυτού νόμου. Ο νόμος είναι αντισυνταγματικός , γιατί αλλάζει προς το χειρότερο την υφιστάμενη κατάσταση, ενεργώντας σαν αναδρομικός νόμος. Επιπλέον είναι παράλογο να συλλέγονται επί 40 χρόνια εισφορές της τάξεως του 20% ετησίως και το ποσό αυτό να χορηγείται αυτούσιο και χωρίς προσαύξηση από το κράτος ως σύνταξη στην ηλικία των 67 ετών...
ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
Οι εργαζόμενοι ως την ηλικία των 27 χρόνων δεν θα πληρώνουν ασφαλιστικές εισφορές , ως κίνητρο για την απασχόληση των νέων και για τη μείωση της ανεργίας.
Οι συλλογικές διαπραγματεύσεις θα γίνονται ελεύθερα χωρίς παρέμβαση του κράτους, όπως γίνεται σε όλα τα ευνομούμενα κράτη του κόσμου.
Ο βασικός μισθός των νέων θα εξισωθεί με τον αντίστοιχο των υπόλοιπων εργαζομένων.
Θα επανέλθει το οικογενειακό επίδομα, όπως παλιά, αλλά θα αποδίδεται ως μείωση των ασφαλιστικών εισφορών του εργοδότη. Με τον τρόπο αυτό , θα υπάρχει κίνητρο στον εργοδότη για πρόσληψη εγγάμων με παιδιά.
ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Τα capital controls θα αρθούν άμεσα και θα ζητηθεί από την ΤτΕ να πράξει τα δέοντα.
Αν αυτό δεν γίνει δεκτό, οι καταθέσεις του κράτους από την ΤτΕ θα αναληφθούν σε μετρητά και στη συνέχεια θα γίνει με αυτά αύξηση του κεφαλαίου της ΤτΕ ,με αύξηση του μεριδίου του κράτους στο μετοχικό της κεφάλαιο ως και το 51% και αναγκαστική τροποποίηση του καταστατικού της.
Η νομισματική κυριαρχία της Ελλάδας δεν θα βασίζεται πλέον μόνο στη θέληση της ΕΚΤ.
Tα κάθε είδους μνημόνια δεν δεσμεύουν την Ελλάδα ως προς την τήρηση τους, καθώς ουδέποτε ψηφίσθηκαν με 180 ψήφους στο κοινοβούλιο, όπως προβλέπει το Ελληνικό Σύνταγμα για θέματα παραχώρησης κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Επιπλέον το PSI ήταν μία άκρως παράνομη και αμφισβητούμενης νομιμότητας διαδικασία, καθώς τα Ασφαλιστικά ταμεία δεν ήταν ιδιώτες επενδυτές. Επιπλέον το ατόπημα της κυβέρνησης Παπαδήμου να πληρώσει κουρεμένα ομόλογα σε hedge fund παραβίασε την ισότητα των ιδιωτών επενδυτών.
Το κόμμα των Συνταξιούχων θα επιδιώξει κοινοβουλευτικά τον έλεγχο του Δημόσιου χρέους και στο ποσοστό, που αναλογεί στο PSI, σε κήρυξη του νέου χρέους που το αντικατέστησε ως απεχθές χρέος.
Το απεχθές χρέος παγκοσμίως αναγνωρίζεται ότι μπορεί να διαγραφεί...
Το απεχθές χρέος παγκοσμίως αναγνωρίζεται ότι μπορεί να διαγραφεί...
ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ
Η Ελλάδα υπήρξε κοιτίδα της Δημοκρατίας και το κόμμα των Συνταξιούχων δεσμεύεται ότι θα αναγνωρίζει και θα προστατεύει όλα τα ανθρώπινα δικαιώματα που προστατεύονται από το ισχύον Σύνταγμα της Ελλάδας, από τις διεθνείς συνθήκες και την παγκόσμια ηθική τάξη, με βάση την αρχή της βέλτιστης εφαρμογής τους παγκοσμίως.
Τα δικαιώματα της Ευτυχίας των πολιτών και της αυτοάμυνας θα αναγνωριστούν συμπληρωματικά και στους 'Ελληνες πολίτες.
Στο μέλλον η αυτοάμυνα του πολίτη θα είναι απεριόριστη μέσα στο σπίτι του εναντίον οποιασδήποτε απειλής.
Οποιοδήποτε μέτρο βλάπτει την Ευτυχία των πολιτών θα κηρυχθεί παράνομο, ακόμα και αν στηρίζεται σε νόμο ή απόφαση Ανεξάρτητης διοικητικής αρχής.
Στο πλαίσιο αυτού του νέου δικαιώματος θα επανεξετασθούν οι σχέσεις του πολίτη με την δημόσια διοίκηση, οι ρυθμίσεις για κατασχέσεις και πλειστηριασμούς, η ταχύτητα απονομής της δικαιοσύνης, οι αθέμιτες πρακτικές ανταγωνισμού, οι οποιασδήποτε μορφής φυλετικές διακρίσεις, οι ρυθμίσεις για τις οικογενειακές και περιουσιακές σχέσεις κλπ.
Ιδιαίτερη μέριμνα θα ληφθεί ώστε να μην γίνονται αποδεκτές και να αντιμετωπίζονται δικαστικά με συλλογική προσφυγή στη Δικαιοσύνη οι προσχηματικές περικοπές δικαιωμάτων καταθετών, ασφαλισμένων και συναλλασσομένων ή συμβατικά συνδεδεμένων με τραπεζικά, επενδυτικά ή ασφαλιστικά προιόντα.
Φαινόμενα όπως η χειραγώγηση των χρηματιστηρίων του 1999, το σκάνδαλο της Ασπίς Πρόνοια, τα δομημένα ομόλογα, η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, το θέμα με το ΛΕΠΕΤΕ κλπ θα αντιμετωπισθούν στη Δικαιοσύνη με πλήρη εφαρμογή της νομοθεσίας για ξέπλυμα μαύρου χρήματος και με πλήρη αποκατάσταση των θυμάτων και δικαστική τιμωρία των υπευθύνων
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Η διακήρυξη για την ίδρυση του κόμματος ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ-ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ αναγκαστικά δεν μπορεί να καλύψει όλα τα πιθανά θέματα πολιτικής, που μπορούν να προκύψουν.
Για το λόγο αυτό τίθεται σε δημόσια διαβούλευση με τα υποψήφια μέλη του κόμματος για την συμπλήρωση ή και τη διόρθωση θέσεων.
Μετά την ίδρυση του κόμματος και τουλάχιστον μία φορά κάθε διετία, η διακήρυξη θα επικαιροποιείται μέσω του διαδικτύου , μετά από σχετική δημόσια διαβούλευση και επεξεργασία από την κοινοβουλευτική εκπροσώπηση του κόμματος.
Κάθε υπόδειξη σας είναι ευπρόσδεκτη...
Για το λόγο αυτό τίθεται σε δημόσια διαβούλευση με τα υποψήφια μέλη του κόμματος για την συμπλήρωση ή και τη διόρθωση θέσεων.
Μετά την ίδρυση του κόμματος και τουλάχιστον μία φορά κάθε διετία, η διακήρυξη θα επικαιροποιείται μέσω του διαδικτύου , μετά από σχετική δημόσια διαβούλευση και επεξεργασία από την κοινοβουλευτική εκπροσώπηση του κόμματος.
Κάθε υπόδειξη σας είναι ευπρόσδεκτη...
Panagiotis Dragonas
Εγκλήματα ψυχής.- Τα τραύματα που αφήνουν κάποιοι στα παιδιά τους δύσκολα θεραπεύονται. Είναι αυτά που θα συνοδεύουν τα θύματά τους σε όλη την πορεία της ζωής τους
Tου Χρυσόστομου Χρυσόπουλου*
Aλαλη έμεινε για ακόσμα μία φορά η κοινωνία μας. Το θέμα του βιασμού μικρών παιδιών έγινε πρώτη είδηση και, μάλιστα, η γονεϊκή ιδιότητα των βιαστών έκανε πιο αποτρόπαιο το έγκλημα. Παιδιά ήθελαν να φέρουν στον κόσμο ή άτομα για εκπλήρωση των διεστραμμένων ορέξεών τους, άραγε; Αμετανόητοι, με ψευδοδικαιολογίες περιγράφουν τις πράξεις τους σαν κατορθώματα, χωρίς ίχνος ανάληψης της ευθύνης τους. Δεν είναι η πρώτη φορά που πληροφορούμαστε περιπτώσεις παιδεραστών, είναι όμως άλλη μία φορά και μακάρι να είναι η τελευταία. Τι μπορεί να προσφέρει ως ηδονή ένα παιδικό κορμί σε έναν ενήλικα; Και όμως βρίσκουν περιθώριο ευχαρίστησης, χωρίς αναστολές και άνευ φόβου.
Κατόπιν εορτής όλοι κλαίνε, αρκετοί θυμούνται, πολλοί διαμαρτύρονται. Οι κοινωνικές υπηρεσίες του κράτους, αν και συχνά γίνονται αποδέκτριες ανάλογων μηνυμάτων και καταγγελιών, χάνονται στα γραφειοκρατικά γρανάζια, στο γράμμα του νόμου ή ακόμα και στις γνωριμίες, όταν είναι μικρές οι κοινωνίες.
Μεταξύ φόβου και επιφύλαξης στέκονται οι δήθεν αρμόδιοι. Με αυτή τη στάση τους αφήνουν αυτού του είδους τους εγκληματίες να σκορπούν το πάθος τους στις ψυχές μικρών ανθρώπων. Αν και βλέπουν ότι ο κλοιός ολοένα και στενεύει, δεν πτοούνται. Με ευκολία γίνονται πια γνωστές τέτοιες δραστηριότητες, κάπου σκοντάφτει η κατάσταση, ως λύτρωση έρχονται οι καταγγελίες. Είναι δέσμιοι πάντες από το πάθος τους, νομίζουν ότι όλοι οι άλλοι θα συλληφθούν, εκτός από εκείνους. Καθώς αποκαλύπτονται τέτοιου τύπου παρεκτροπές, ανατρέπονται εκτιμήσεις και φανερώνονται δράματα, αρκετές φορές χρόνια έως και ενδοοικογενειακά.
Πόσο πωρωμένοι μπορεί να είναι κάποιοι, ώστε να μη βλέπουν τη ζημιά που προκαλούν σε παιδιά πρώτα στην ψυχή τους και ύστερα στο σώμα τους...
Τα τραύματα που αφήνουν δύσκολα θεραπεύονται. Είναι αυτά που θα συνοδεύουν τα θύματά τους σε όλη την πορεία τους. Έτσι δημιουργούν προβληματικές προσωπικότητες, που απαιτείται μεγάλη προσπάθεια να λησμονήσουν τις τραυματικές εμπειρίες των ανώμαλων ορέξεων κάποιων. Αν και δεν φταίνε τα θύματα αλλά οι θύτες με τις διεστραμμένες επιλογές τους, εκείνα φέρουν τα στίγματα κοινωνικά, ψυχολογικά, σεξουαλικά.
Το ότι είναι εγκληματική η συμπεριφορά τους δεν επιτρέπει αμφισβήτηση. Η κοινωνία είναι αμείλικτη. Απαιτεί ολοένα και πιο αυστηρές ποινές για παιδεραστές. Όσο και αν εκείνοι τιμωρηθούν, θεωρεί ότι δεν ξεπληρώνεται το κακό που έχουν προξενήσει.
Αρκετοί από αυτούς είναι θύματα ανάλογων καταστάσεων του παρελθόντος. Το πάθημα δεν έγινε μάθημα, την οδυνηρή εμπειρία τους δεν τη μετέτρεψαν σε θαλπωρή. Καθένας θα λογοδοτήσει για τις όποιες επιλογές ή πράξεις του ενώπιον θείου και ανθρώπινου νόμου. Η παράνοιά τους δεν βρίσκει ισάξιο μέτρο τιμωρίας, γιατί φθείρει ψυχοσωματικά άλλους, μάλιστα ανυπεράσπιστους λόγω ηλικίας ή ακόμα και συγγενικού περιβάλλοντος. Τίποτα, άλλωστε, δεν μένει κρυφό και, σαν φανερωθεί, κάθε δικαιολογία φαίνεται φαιδρή και περιττή.
Πρέπει όμως να σταθούμε και στις περιπτώσεις της συκοφάντησης. Εύκολη η καταγγελία, ευαίσθητη σε τέτοια θέματα η κοινωνία. Η εκδίκηση εχθρών μας δεν μπορεί να γίνεται με ψέματα και σπίλωση προσωπικοτήτων. Για τον λόγο αυτό οι αρμόδιοι πρέπει να ελέγχουν τις καταγγελίες ενδελεχώς, μακριά από προκαταλήψεις και ιδεοληψίες.
Μην κλαίμε στις στάχτες της οικογένειας και μη θρηνούμε στα ερείπια της κοινωνίας μας. Και στα δύο εμείς είμαστε οι αίτιοι· φέρουμε σίγουρα μερίδιο ευθύνης. Ο οχαδερφισμός έχει γίνει σύμμαχος παρανομιών και η αδιαφορία ενίοτε καλύπτει πλήθος παθογόνων καταστάσεων. Η Εκκλησία μπορεί να μην καταδικάζει, να μην επιβάλλει, να μην αφορίζει, αλλά δεν πρέπει να πάψει να διδάσκει ευθαρσώς.
Μεταξύ φόβου και επιφύλαξης στέκονται οι δήθεν αρμόδιοι. Με αυτή τη στάση τους αφήνουν αυτού του είδους τους εγκληματίες να σκορπούν το πάθος τους στις ψυχές μικρών ανθρώπων. Αν και βλέπουν ότι ο κλοιός ολοένα και στενεύει, δεν πτοούνται. Με ευκολία γίνονται πια γνωστές τέτοιες δραστηριότητες, κάπου σκοντάφτει η κατάσταση, ως λύτρωση έρχονται οι καταγγελίες. Είναι δέσμιοι πάντες από το πάθος τους, νομίζουν ότι όλοι οι άλλοι θα συλληφθούν, εκτός από εκείνους. Καθώς αποκαλύπτονται τέτοιου τύπου παρεκτροπές, ανατρέπονται εκτιμήσεις και φανερώνονται δράματα, αρκετές φορές χρόνια έως και ενδοοικογενειακά.
Πόσο πωρωμένοι μπορεί να είναι κάποιοι, ώστε να μη βλέπουν τη ζημιά που προκαλούν σε παιδιά πρώτα στην ψυχή τους και ύστερα στο σώμα τους...
Τα τραύματα που αφήνουν δύσκολα θεραπεύονται. Είναι αυτά που θα συνοδεύουν τα θύματά τους σε όλη την πορεία τους. Έτσι δημιουργούν προβληματικές προσωπικότητες, που απαιτείται μεγάλη προσπάθεια να λησμονήσουν τις τραυματικές εμπειρίες των ανώμαλων ορέξεων κάποιων. Αν και δεν φταίνε τα θύματα αλλά οι θύτες με τις διεστραμμένες επιλογές τους, εκείνα φέρουν τα στίγματα κοινωνικά, ψυχολογικά, σεξουαλικά.
Το ότι είναι εγκληματική η συμπεριφορά τους δεν επιτρέπει αμφισβήτηση. Η κοινωνία είναι αμείλικτη. Απαιτεί ολοένα και πιο αυστηρές ποινές για παιδεραστές. Όσο και αν εκείνοι τιμωρηθούν, θεωρεί ότι δεν ξεπληρώνεται το κακό που έχουν προξενήσει.
Αρκετοί από αυτούς είναι θύματα ανάλογων καταστάσεων του παρελθόντος. Το πάθημα δεν έγινε μάθημα, την οδυνηρή εμπειρία τους δεν τη μετέτρεψαν σε θαλπωρή. Καθένας θα λογοδοτήσει για τις όποιες επιλογές ή πράξεις του ενώπιον θείου και ανθρώπινου νόμου. Η παράνοιά τους δεν βρίσκει ισάξιο μέτρο τιμωρίας, γιατί φθείρει ψυχοσωματικά άλλους, μάλιστα ανυπεράσπιστους λόγω ηλικίας ή ακόμα και συγγενικού περιβάλλοντος. Τίποτα, άλλωστε, δεν μένει κρυφό και, σαν φανερωθεί, κάθε δικαιολογία φαίνεται φαιδρή και περιττή.
Πρέπει όμως να σταθούμε και στις περιπτώσεις της συκοφάντησης. Εύκολη η καταγγελία, ευαίσθητη σε τέτοια θέματα η κοινωνία. Η εκδίκηση εχθρών μας δεν μπορεί να γίνεται με ψέματα και σπίλωση προσωπικοτήτων. Για τον λόγο αυτό οι αρμόδιοι πρέπει να ελέγχουν τις καταγγελίες ενδελεχώς, μακριά από προκαταλήψεις και ιδεοληψίες.
Μην κλαίμε στις στάχτες της οικογένειας και μη θρηνούμε στα ερείπια της κοινωνίας μας. Και στα δύο εμείς είμαστε οι αίτιοι· φέρουμε σίγουρα μερίδιο ευθύνης. Ο οχαδερφισμός έχει γίνει σύμμαχος παρανομιών και η αδιαφορία ενίοτε καλύπτει πλήθος παθογόνων καταστάσεων. Η Εκκλησία μπορεί να μην καταδικάζει, να μην επιβάλλει, να μην αφορίζει, αλλά δεν πρέπει να πάψει να διδάσκει ευθαρσώς.
*Θεολόγος, διδάσκων Πανεπιστημίου Πειραιώς
Κατρούγκαλος: «Αύριο θα παραιτηθώ εάν υπάρχει μία φράση για περικοπές»
«Σας λέω λοιπόν ότι αυτό που είπα –και δεν το λέει εύκολα ένας πολιτικός- είναι ότι αύριο θα παραιτηθώ εάν φέρει ο κ. Κικίλιας μία φράση από το νομοσχέδιο που να είναι σχετική με περικοπές, είτε με τις συντάξεις, είτε με οτιδήποτε».
Με τα λόγια αυτά ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών –και πρώην υπουργός Εργασίας- Γιώργος Κατρούγκαλος διαψεύδει σε συνέντευξή του στον Real FM ότι το Πολυνομοσχέδιο που θα ψηφιστεί προβλέπει ότι θα υπάρξουν περικοπές συντάξεων, για το 2019 και μετά.
Τι περιλαμβάνει το μεσοπρόθεσμο
Στον «πάγο» θα παραμείνουν οι μισθοί του Δημοσίου αλλά και οι συντάξεις μέχρι και το 2022 παρά την έξοδο της χώρας από το Μνημόνιο στηρίζοντας τo υπερπλεόνασμα των 8 δισ. που περιγράφει το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2019 -2022 που εισάγεται σήμερα στις επιτροπές της Βουλής.
Όπως τονίζεται, το πραγματικό μισθολογικό κόστος της Γενικής Κυβέρνησης (χωρίς τις τεκμαρτές εισφορές), ως ποσοστό του ΑΕΠ, εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 9,3% το 2018 και θα μειώνεται σταδιακά καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου του ΜΠΔΣ, κυρίως λόγω των προβλεπόμενων ρυθμών μεγέθυνσης του ΑΕΠ, σε απόλυτα όμως μεγέθη παρατηρείται ελαφρώς ανοδική τάση από το 2018 και μετά ώστε να καλύπτονται οι νέες προσλήψεις που θα έρθουν από τον κανόνα προσλήψεων-αποχωρήσεων που θα είναι 1:1 από το 2019 από 1:3 που είναι μέχρι και φέτος.
Σταθερά…
Το μισθολογικό κονδύλι για το Δημόσιο με βάση τα δεδομένα που θέτει το ΜΠΔΣ 2019 -2022 με τις 7.220 προσλήψεις που έχουν προγραμματιστεί για φέτος θα αυξηθεί ελαφρά, από 12,65 δισ. φέτος, στο 13,1 δισ. ευρώ το 2019, στα 13,5 δισ. το 2020 (λόγω των προσλήψεων του 2019) και στη συνέχεια θα παραμείνει στο ύψος του μέχρι και το 2022, φανερώνοντας «σταθερότητα» και στους μισθούς του Δημοσίου για την πενταετία 2018-2022.
Οπως τονίζεται, σημαντικό μέρος της αύξησης που καταγράφεται σε απόλυτους αριθμούς οφείλεται στη σταδιακή αποτύπωση της δαπάνης για εργοδοτική εισφορά του Δημοσίου και των λοιπών φορέων προς τον νέο Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης. Η δαπάνη αυτή, ωστόσο, είναι δημοσιονομικά ουδέτερη στη Γενική Κυβέρνηση, καθώς αποτυπώνεται και ως αυξημένο έσοδο από ασφαλιστικές εισφορές.
Ειδικότερα για τις προσλήψεις το σχέδιο περιλαμβάνει για την περίοδο 2018 – 2022 συνολικά 41.521 νέες προσλήψεις για τα υπουργεία και τους φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης έναντι 44.174 αποχωρήσεων. Από το σύνολο των προσλήψεων οι 9.763 θα γίνουν σε φορείς της Γενικής Κυβέρνησης (νοσοκομεία, ΟΤΑ, ασφαλιστικά ταμεία, ΝΠΔΔ) και 32.759 σε υπουργεία και φορείς της κεντρικής διοίκησης.
Ειδικότερα, έχουν προγραμματιστεί 8.066 προσλήψεις για το 2019, 8.463 προσλήψεις το 2020, 9.401 προσλήψεις για το 2021 και 9.326 προσλήψεις για το 2022.
Πτώση
Σταθερά μειούμενη θα είναι και η δαπάνη των συντάξεων τόσο σε ό,τι αφορά τα απόλυτα νούμερα όσο και ως ποσοστό του ΑΕΠ. Συγκεκριμένα, με βάση τους υπολογισμούς του ΜΠΔΣ 2019 -2022 η δαπάνη για τις συντάξεις από το 15,8% του ΑΕΠ το 2018 με την περικοπή της προσωπικής διαφοράς και την «ωρίμανση» παλαιότερων περικοπών του νόμου Κατρούγκαλου θα περιοριστεί στο 13,6% του ΑΕΠ το 2019 και θα συνεχίσει την καθοδική της πορεία φτάνοντας το 13,2% του ΑΕΠ το 2020, το 12,9% το 2021 και το 12,6% του ΑΕΠ το 2022.
Σε απόλυτα ποσά η δαπάνη για τις συντάξεις από τα 29 δισ. που αναμένεται να φτάσει για το 2018 θα υποχωρήσει σημαντικά στα 25,7 δισ. ευρώ το 2019 (λόγω και των περικοπών) και στη συνέχεια θα αυξηθεί στα 26 δισ. ευρώ το 2020, στα 26,4 δισ. ευρώ το 2021 και τα 26,7 δισ. ευρώ το 2022. Όπως γίνεται φανερό, μία τετραετία μετά τη λήξη του τρίτου Μνημονίου οι όποιες αυξήσεις των δαπανών θα καλύπτουν τις νέες συντάξεις και δεν υπάρχει καμία σκέψη για αυξήσεις που θα αρχίσουν να αναστρέφουν τις διαδοχικές περικοπές που έχουν γίνει από το 2010.
Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, στους στόχους της περαιτέρω υλοποίησης του νόμου Κατρούγκαλου για τα επόμενα χρόνια είναι σταθερή και εύλογη αύξηση της συνταξιοδοτικής δαπάνης για την περίοδο 2019-2022 (περίπου 1,3% ετησίως), κυρίως λόγω σταθεροποίησης και εναρμόνισης των κανόνων του ασφαλιστικού συστήματος με συνέπεια ομαλούς ρυθμούς συνταξιοδοτήσεων.
πηγή:https://www.eleftherostypos.gr/politiki/247814-katrougkalos-ayrio-tha-paraititho-ean-yparxei-mia-frasi-gia-perikopes/
Αρμαγεδδών! 180 δισ. € έχασαν συνταξιούχοι και Ταμεία σε οκτώ χρόνια. - Τα 16+14 (ανελέητα) χτυπήματα που δόθηκαν στους συνταξιούχου και τα οποία τους οδήγησαν σε φτωχοποίηση από το 2010 και μετά
Aπό τον
Νάσο Χατζητσάκο
Νάσο Χατζητσάκο
Eνα άνευ προηγουμένου -για χώρα του δυτικού κόσμου μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο- «κούρεμα» έχουν υποστεί οι συνταξιούχοι και τα ασφαλιστικά ταμεία της Ελλάδας, με τις συνολικές απώλειες από τα τρία Μνημόνια να ξεπερνούν τα 180 δισ. ευρώ. Απίστευτο; Κι όμως είναι αληθινό!
Οπως προκύπτει μάλιστα από τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στην ελληνική οικονομία και στην αγορά εργασίας, σε συνδυασμό με την όξυνση του δημογραφικού και τη συνεχιζόμενη «διαρροή» ανθρώπινου δυναμικού («brain drain») προς άλλες χώρες, ακόμη ένας δραματικός γύρος μειώσεων στις συντάξεις και τις παροχές ενδέχεται να καταστεί αναπόφευκτος από το 2021 και μετά.
Αυτά τα τραγικά συμπεράσματα προκύπτουν από την ανάλυση των στοιχείων που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τον πρώην βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και πρόεδρο της Ενωσης για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους (ΕΝΥΠΕΚΚ) Αλέξη Μητρόπουλο.
Αυτά τα τραγικά συμπεράσματα προκύπτουν από την ανάλυση των στοιχείων που δόθηκαν στη δημοσιότητα από τον πρώην βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ και πρόεδρο της Ενωσης για την Υπεράσπιση της Εργασίας και του Κοινωνικού Κράτους (ΕΝΥΠΕΚΚ) Αλέξη Μητρόπουλο.
Τα πρώτα «χτυπήματα» το δημόσιο ασφαλιστικό σύστημα και οι συντάξεις τα δέχτηκαν από τα δύο Μνημόνια της περιόδου 2010-2015. Συγκεκριμένα, οι συνταξιούχοι της πατρίδας μας κατά την περίοδο των πρώτων δύο μνημονίων (2010-2016) απώλεσαν 50 και πλέον δισ. ευρώ από τις συντάξεις τους. Οι βασικές αιτίες της μεγάλης αυτής απώλειας, μεταξύ άλλων, είναι:
1. οι 12 περικοπές στις κύριες και τις επικουρικές συντάξεις μέχρι τα τέλη του 2016,
2. η κατάργηση δώρου Χριστουγέννων, δώρου Πάσχα και επιδόματος αδείας στους συνταξιούχους,
3. η μείωση από 6% έως 30% για τις πρόωρες συντάξεις γήρατος,
4. η επιπλέον μείωση («έξτρα πέναλτι») 10% για τις πρόωρες συντάξεις γήρατος (επεβλήθη από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ. με τον ν. 4336/2015),
5. η κατάργηση των κατώτατων ορίων στις συντάξεις,
6. το «πάγωμα» στις αυξήσεις όλων των ειδών των συντάξεων από το 2015 έως τον Δεκέμβριο του 2021 (ν. 4336/2015) και μετά τον Δεκέμβριο του 2022 (ν. 4475/2017),
7. οι μεγάλες μειώσεις στις συντάξεις αναπηρίας και χηρείας,
8. η αύξηση από 4% στο 6% υπέρ ΕΟΠΥΥ σε όλες τις κύριες συντάξεις,
9. η θέσπιση αντίστοιχης παρακράτησης 6% υπέρ ΕΟΠΥΥ και σε όλες τις επικουρικές συντάξεις,
10το πλαφόν στο ύψος της σύνταξης των «μονο-συνταξιούχων» και των «πολυ-συνταξιούχων»,
10το πλαφόν στο ύψος της σύνταξης των «μονο-συνταξιούχων» και των «πολυ-συνταξιούχων»,
11. η δραστική περικοπή στη σύνταξη των απασχολούμενων συνταξιούχων,
12. η μείωση κατά 50% της παροχής του εφάπαξ,
12. η μείωση κατά 50% της παροχής του εφάπαξ,
13. η θέσπιση και η αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων υπέρ ΑΚΑΓΕ (πρόσφατα κρίθηκε αντισυνταγματική με την υπ’ αριθμ. 244/2017 απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου),
14 η αύξηση της παρακράτησης του φόρου,
15 η δραστική μείωση του αφορολογήτου,
16 η σημαντική μείωση του ΕΚΑΣ και η προϊούσα κατάργησή του μέχρι τον Δεκέμβριο του 2019.
Επίσης, σύμφωνα με την ΕΝΥΠΕΚ, οι πραγματικές απώλειες των ασφαλιστικών ταμείων του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης (ΣΚΑ) γενικά από τις μνημονιακές πολιτικές κατά την περίοδο 2010-2016 ανήλθαν σε -τουλάχιστον- 80 δισ. ευρώ. Οι λόγοι ήταν:
1. Το «κούρεμα» (PSI) των αποθεματικών στην πρωτογενή και τη δευτερογενή αγορά, που στοίχισε μέχρι σήμερα στα Ταμεία περίπου 26 δισ. ευρώ. Από τα 31 δισ. ευρώ των αποθεματικών προ PSI εκτιμάται ότι σήμερα έχουν απομείνει μόνο 5 με 6 δισ. ευρώ.
2. Η αύξηση της ανεργίας κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες (έφτασαν, μάλιστα, μέχρι και τις 17) με καθεμία μονάδα να στερεί κατ’ έτος τουλάχιστον 320.000.000 ευρώ σε εισφορές από το σύστημα.
3. Η ραγδαία μείωση των μισθών πάνω από 28 μονάδες, με καθεμία από τις οποίες να στερεί 150.000.000 ευρώ σε εισφορές κατ’ έτος από το σύστημα.
4. Η μείωση του κατώτατου μισθού στα 586 ευρώ (μεικτά) για τους άνω από 25 ετών εργατοϋπαλλήλους.
5. Η μείωση του κατώτατου μισθού στα 510 ευρώ (μεικτά) για τους κάτω των 25 ετών.
6. Οι προσωρινές μορφές απασχόλησης της νεανικής ευελιξίας και τα πεντάμηνα των ΕΣΠΑ των 490 και 427 ευρώ (μεικτά) αντίστοιχα, οι συμβάσεις voucher, επιταγές εργασίας και youth guarantee.
7. Η δραστική περικοπή της κρατικής επιχορήγησης προς τα Ταμεία:
α) κατά 900.000.000 ευρώ για το έτος 2010,
β) κατά 1.100.000 ευρώ για το έτος 2011,
γ) κατά 1,3 δισ. ευρώ για το έτος 2012,
δ) κατά περίπου 1,4 δισ. ευρώ για το 2013,
ε) κατά 2,1 δισ. ευρώ για το 2014,
στ) κατά περίπου 1,5 δισ. ευρώ για το 2015,
ζ) κατά 1,3 δισ. ευρώ για το 2016,
η) κατά 1,8 δισ. ευρώ για το 2017 και θ) κατά 1 δισ. ευρώ το 2018.
8. Η μείωση των εργοδοτικών εισφορών κατά 1,1 ποσοστιαία μονάδα, με απώλειες για τα Ταμεία που ανέρχονται ετησίως περίπου στα 250.000.000 ευρώ (ν. 4046/2012 και ν. 4093/2012).
9. Η μείωση των εργοδοτικών και των εργατικών εισφορών κατά 3,9 ποσοστιαίες μονάδες (ν. 4254/2014) που, σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2015-2018, στερεί περίπου 1 δισ. ευρώ τον χρόνο από το σύστημα.
10.κατάργηση των κοινωνικών πόρων υπέρ των ταμείων επικούρησης, που στερεί πόρους τουλάχιστον 400.000.000 με 700.000.000 ευρώ ετησίως από το σύστημα.
11. έκρηξη της ανασφάλιστης και μαύρης εργασίας, που στερεί κατ’ έτος από το σύστημα 2 δισ. ευρώ.
12. Η εκτίναξη όλων των μορφών της μερικής απασχόλησης, που στερεί από τα Ταμεία 1 δισ. ευρώ κατ’ έτος.
13. Η απώλεια πάνω από 1 δισ. € από την τελευταία ανακεφαλαιοποίηση - αφελληνισμό των τραπεζών, με την πρωτοφανή μείωση της αξίας των μετοχών τους.
14.Η απαξίωση της ακίνητης περιουσίας των Ταμείων, που με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς ανέρχεται στα 7 με 10 δισ. €! Οι δανειστές φαίνεται ότι διεκδικούν την περιουσία των Ταμείων.
Ερχονται νέες μειώσεις έπειτα από το 2020
Με όλες αυτές τις παρεμβάσεις, που στηρίζονται σε ένα σχέδιο “κοινωνικού δαρβινισμού”» τόνισε σχολιάζοντας τα δεδομένα ο Αλ. Μητρόπουλος, «το ελληνικό Ασφαλιστικό θα οδηγηθεί σε κατάρρευση».
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΝΥΠΕΚΚ, λόγω εξαϋλωμένων αποθεματικών, μειωμένων εισφορών και κρατικής επιχορήγησης, καθώς και των χαμηλών μισθών, «ο ΕΦΚΑ δεν θα μπορέσει να εγγυηθεί το σημερινό επίπεδο συντάξεων πάνω από 2-3 χρόνια μετά τις προνομοθετημένες περικοπές του 2019». Πολύ απλά, με βάση τις εκτιμήσεις του κ. Μητρόπουλου, οι συνταξιούχοι αναμένεται να δουν ακόμη έναν γύρο περικοπών μετά το 2020-21, οι οποίες θα μετατρέψουν τις συντάξεις τους σε «ρεγάλο» προνοιακού χαρακτήρα!
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΝΥΠΕΚΚ, λόγω εξαϋλωμένων αποθεματικών, μειωμένων εισφορών και κρατικής επιχορήγησης, καθώς και των χαμηλών μισθών, «ο ΕΦΚΑ δεν θα μπορέσει να εγγυηθεί το σημερινό επίπεδο συντάξεων πάνω από 2-3 χρόνια μετά τις προνομοθετημένες περικοπές του 2019». Πολύ απλά, με βάση τις εκτιμήσεις του κ. Μητρόπουλου, οι συνταξιούχοι αναμένεται να δουν ακόμη έναν γύρο περικοπών μετά το 2020-21, οι οποίες θα μετατρέψουν τις συντάξεις τους σε «ρεγάλο» προνοιακού χαρακτήρα!
28 δισ. επιπλέον απώλειες εξαιτίας του 3ου Μνημονίου
Εξαιτίας του 3ου Μνημονίου, του νόμου Κατρούγκαλου και των τροποποιητικών νόμων που ακολούθησαν, για την περίοδο 2016-2021 οι συντάξεις θα υποστούν επιπλέον περικοπές της τάξης των 28 δισ. ευρώ και τα Ταμεία θα χάσουν ακόμη 25 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με την ΕΝΥΠΕΚΚ, το «κούρεμα» αυτό αναλύεται ως εξής:
α) 8,2 δισ. ευρώ από την άμεση εφαρμογή των διατάξεων του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016). Τη στιγμή που κυβερνητικά στελέχη ακόμη και σήμερα δηλώνουν ότι οι περικοπές του νόμου Κατρούγκαλου ανέρχονται σε 1,8 δισ. ευρώ, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στην έκθεσή του (141/16/2016) εκτοξεύει τις πραγματικές περικοπές των συντάξεων μόνο για την περίοδο 2016-2019 στο ποσό «μαμούθ» των 8,2 δισ. ευρώ!
β) 12 δισ. ευρώ περικοπές στις συντάξεις υπέρ ΕΟΠΠΥ. Στο ποσό των 8,2 δισ. ευρώ πρέπει να προστεθούν τα 12 δισ. ευρώ που θα παρακρατηθούν από τους συνταξιούχους υπέρ ΕΟΠΥΥ μέσα από την παρακράτηση 6% από τις κύριες συντάξεις και 6% από τις επικουρικές (σύνολο παρακράτησης υπέρ ΕΟΠΥΥ 2 δισ. ανά έτος, δηλαδή 12 δισ. ευρώ για την περίοδο 2016-2021).
γ) 7,8 δισ. ευρώ περικοπές συντάξεων από το συμπληρωματικό Μνημόνιο (ν. 4472/2017) και τους εφαρμοστικούς του νόμους (ν. 4475/2017 και 4488/2017).
α) 8,2 δισ. ευρώ από την άμεση εφαρμογή των διατάξεων του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016). Τη στιγμή που κυβερνητικά στελέχη ακόμη και σήμερα δηλώνουν ότι οι περικοπές του νόμου Κατρούγκαλου ανέρχονται σε 1,8 δισ. ευρώ, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στην έκθεσή του (141/16/2016) εκτοξεύει τις πραγματικές περικοπές των συντάξεων μόνο για την περίοδο 2016-2019 στο ποσό «μαμούθ» των 8,2 δισ. ευρώ!
β) 12 δισ. ευρώ περικοπές στις συντάξεις υπέρ ΕΟΠΠΥ. Στο ποσό των 8,2 δισ. ευρώ πρέπει να προστεθούν τα 12 δισ. ευρώ που θα παρακρατηθούν από τους συνταξιούχους υπέρ ΕΟΠΥΥ μέσα από την παρακράτηση 6% από τις κύριες συντάξεις και 6% από τις επικουρικές (σύνολο παρακράτησης υπέρ ΕΟΠΥΥ 2 δισ. ανά έτος, δηλαδή 12 δισ. ευρώ για την περίοδο 2016-2021).
γ) 7,8 δισ. ευρώ περικοπές συντάξεων από το συμπληρωματικό Μνημόνιο (ν. 4472/2017) και τους εφαρμοστικούς του νόμους (ν. 4475/2017 και 4488/2017).
Στο ποσό των 7,8 δισ. ευρώ θα ανέλθουν οι περικοπές σε κύριες και επικουρικές συντάξεις από τις παρεμβάσεις του συμπληρωματικού Μνημονίου για την περίοδο 2019-2021. Με βάση τις ψηφισμένες διατάξεις του, από την 1η Ιανουαρίου 2019 περικόπτονται:
α) η οικογενειακή παροχή των συντάξεων του Δημοσίου και το επίδομα συζύγου των συντάξεων του ιδιωτικού τομέα, σε όσους λαμβάνουν σύνταξη με βάση τις προϊσχύουσες του ν. 4387/2016 διατάξεις,
β) η προσωπική διαφορά που προβλεπόταν για τις καταβαλλόμενες, κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, κύριες συντάξεις, μέχρι ποσοστού 18% της καταβαλλόμενης σύνταξης, κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016,
γ) η προσωπική διαφορά που προβλεπόταν για τις καταβαλλόμενες, κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, επικουρικές συντάξεις, μέχρι ποσοστού 18% της καταβαλλόμενης σύνταξης.
α) η οικογενειακή παροχή των συντάξεων του Δημοσίου και το επίδομα συζύγου των συντάξεων του ιδιωτικού τομέα, σε όσους λαμβάνουν σύνταξη με βάση τις προϊσχύουσες του ν. 4387/2016 διατάξεις,
β) η προσωπική διαφορά που προβλεπόταν για τις καταβαλλόμενες, κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, κύριες συντάξεις, μέχρι ποσοστού 18% της καταβαλλόμενης σύνταξης, κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016,
γ) η προσωπική διαφορά που προβλεπόταν για τις καταβαλλόμενες, κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016, επικουρικές συντάξεις, μέχρι ποσοστού 18% της καταβαλλόμενης σύνταξης.
Πότε απαιτούνται πληρεξούσιο και εξουσιοδότηση
Σε πολλές περιπτώσεις για τις συναλλαγές των συνταξιούχων με τον ΕΦΚΑ ή άλλες διοικητικές Αρχές λόγω προβλημάτων υγείας, για παράδειγμα, απαιτείται ο ορισμός εκπροσώπου, είτε με πληρεξούσιο είτε με εξουσιοδότηση. Ποιες είναι, όμως, οι διαφορές; Για να μην υπάρχουν «θολά» σημεία, διευκρινίζεται σε ποιες περιπτώσεις απαιτείται πληρεξούσιο και σε ποιες εξουσιοδότηση:
1. Πληρεξουσιότητα: Είναι η εξουσία αντιπροσώπευσης που παρέχεται με δικαιοπραξία. Οι πράξεις για τις οποίες παρέχεται η δυνατότητα να εκτελεστούν από τον αντιπρόσωπο προσδιορίζονται μέσα στο ίδιο το πληρεξούσιο έγγραφο. Ανάλογα με το πόσο ευρεία είναι η δυνατότητα του αντιπροσώπου να πράττει για λογαριασμό του πληρεξουσιοδοτούντος, τα πληρεξούσια έγγραφα διακρίνονται σε γενικά και ειδικά.
Με το γενικό πληρεξούσιο έγγραφο παρέχεται στον αντιπρόσωπο ευρεία δυνατότητα δράσης (όπως η πληρεξουσιότητα που παρέχεται για όλες τις απαραίτητες ενέργειες, κύριες και παρεπόμενες, για την έκδοση συνταξιοδοτικής απόφασης).
Με το ειδικό πληρεξούσιο έγγραφο η εξουσία του αντιπροσώπου περιορίζεται σε συγκεκριμένες πράξεις, οι οποίες καθορίζονται ρητά. Η πληρεξουσιότητα παύει για λόγους γενικούς, όπως πλήρωση προθεσμίας, γεγονότος, για λόγους που προβλέπονται στον Αστικό Κώδικα, όπως ανάκληση, θάνατος ή δικαιοπρακτική ανικανότητα αυτού που έδωσε ή αυτού που έλαβε την πληρεξουσιότητα. Επίσης, η πληρεξουσιότητα παύει από τη στιγμή που περατώθηκε η έννομη σχέση στην οποία στηρίζεται.
Με το γενικό πληρεξούσιο έγγραφο παρέχεται στον αντιπρόσωπο ευρεία δυνατότητα δράσης (όπως η πληρεξουσιότητα που παρέχεται για όλες τις απαραίτητες ενέργειες, κύριες και παρεπόμενες, για την έκδοση συνταξιοδοτικής απόφασης).
Με το ειδικό πληρεξούσιο έγγραφο η εξουσία του αντιπροσώπου περιορίζεται σε συγκεκριμένες πράξεις, οι οποίες καθορίζονται ρητά. Η πληρεξουσιότητα παύει για λόγους γενικούς, όπως πλήρωση προθεσμίας, γεγονότος, για λόγους που προβλέπονται στον Αστικό Κώδικα, όπως ανάκληση, θάνατος ή δικαιοπρακτική ανικανότητα αυτού που έδωσε ή αυτού που έλαβε την πληρεξουσιότητα. Επίσης, η πληρεξουσιότητα παύει από τη στιγμή που περατώθηκε η έννομη σχέση στην οποία στηρίζεται.
2. Εξουσιοδότηση: Δεν ρυθμίζεται άμεσα στον νόμο. Είναι διαφορετική από την πληρεξουσιότητα, με την οποία συγγενεύει μόνο ως προς τη δομή και τη λειτουργία. Οι διατάξεις της πληρεξουσιότητας μπορούν να εφαρμοστούν κατ' αναλογία για την εξουσιοδότηση, όποτε αυτό κρίνεται αναγκαίο.
Αναφορικά με την ισχύ της εξουσιοδότησης, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, δεν καθορίζεται συγκεκριμένο διάστημα ισχύος της προς τρίτο πρόσωπο. Η ισχύς της εξαρτάται από το είδος της έννομης σχέσης για την οποία έχει δοθεί. Εξουσιοδότηση που δόθηκε για τη διεκπεραίωση συγκεκριμένης υπόθεσης ισχύει μέχρι την περάτωση αυτής, ενώ θεωρείται ότι ισχύει και για τις επιμέρους ενέργειες οι οποίες ενδεχομένως απαιτούνται, υπό την προϋπόθεση ότι οι ενέργειες αυτές περιγράφονται επαρκώς στο σώμα της εξουσιοδότησης και ότι ο ίδιος εξουσιοδοτών δεν θα έχει ανακαλέσει την εξουσιοδότησή του. Τέλος, τονίζουμε ότι το έγγραφο της εξουσιοδότησης εκδίδεται για μια αιτία, επιδεικνύεται πάντα το πρωτότυπο και σε κάθε περίπτωση πρέπει να φέρει όλα τα τυπικά στοιχεία της εγκυρότητάς της (να αναφέρονται ειδικώς οι ενέργειες για τις οποίες παρέχεται η εξουσιοδότηση, καθώς και το πρόσωπο το οποίο εξουσιοδοτείται, ιδιόχειρη υπογραφή του εκδότη, βεβαίωση του γνησίου υπογραφής)
Αναφορικά με την ισχύ της εξουσιοδότησης, σύμφωνα με τον Αστικό Κώδικα, δεν καθορίζεται συγκεκριμένο διάστημα ισχύος της προς τρίτο πρόσωπο. Η ισχύς της εξαρτάται από το είδος της έννομης σχέσης για την οποία έχει δοθεί. Εξουσιοδότηση που δόθηκε για τη διεκπεραίωση συγκεκριμένης υπόθεσης ισχύει μέχρι την περάτωση αυτής, ενώ θεωρείται ότι ισχύει και για τις επιμέρους ενέργειες οι οποίες ενδεχομένως απαιτούνται, υπό την προϋπόθεση ότι οι ενέργειες αυτές περιγράφονται επαρκώς στο σώμα της εξουσιοδότησης και ότι ο ίδιος εξουσιοδοτών δεν θα έχει ανακαλέσει την εξουσιοδότησή του. Τέλος, τονίζουμε ότι το έγγραφο της εξουσιοδότησης εκδίδεται για μια αιτία, επιδεικνύεται πάντα το πρωτότυπο και σε κάθε περίπτωση πρέπει να φέρει όλα τα τυπικά στοιχεία της εγκυρότητάς της (να αναφέρονται ειδικώς οι ενέργειες για τις οποίες παρέχεται η εξουσιοδότηση, καθώς και το πρόσωπο το οποίο εξουσιοδοτείται, ιδιόχειρη υπογραφή του εκδότη, βεβαίωση του γνησίου υπογραφής)
http://www.dimokratianews.gr/content/87004/armageddon-180-dis-eu-ehasan-syntaxioyhoi-kai-tameia-se-okto-hronia
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)