Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018

Χάνουν οριστικά τα αναδρομικά όσοι συνταξιούχοι-ασφαλισμένοι δεν έχουν προσφύγει στη Δικαιοσύνη! - ΑΝΑΛΥΣΗ




Ανατρέπουν τα δεδομένα πρόσφατες αποφάσεις
των Ανωτάτων Δικαστηρίων (ΣτΕ-ΕλΣυν)
Δεν αρκεί η αίτηση προς τα Ταμεία!
Πάνω από 5 δις € οι απώλειες!

Νέα δεδομένα για τις διεκδικήσεις των αναδρομικών μετά την κήρυξη αρκετών διατάξεων του β’ Μνημονίου (ν. 4046 και 4093/2012) ως αντισυνταγματικών, αλλά και για τις επιστροφές από παράνομες κρατήσεις σε συντάξεις και μισθούς, έθεσαν πρόσφατες αποφάσεις των δύο Ανωτάτων Δικαστηρίων (Συμβούλιο της Επικρατείας και Ελεγκτικό Συνέδριο).
Το Ανώτατο Ακυρωτικό (ΣτΕ) και το Ανώτατο Δημοσιονομικό Δικαστήριο (Ελ.Συν) της χώρας με αποφάσεις των Ολομελειών τους έβαλαν οριστικά και αμετάκλητα «ταφόπλακα» στη διεκδίκηση αναδρομικών και στην επιστροφή παράνομων περικοπών στις συντάξεις, τους μισθούς και την ειδική εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων, αφού αποφάνθηκαν ότι δεν μπορούν να τις διεκδικήσουν αναδρομικά όσοι συνταξιούχοι και υπάλληλοι δεν είχαν ήδη ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα πριν την ημερομηνία της δημοσίευσης της απόφασης του Ανωτάτου Δικαστηρίου που τους αφορούσε!
Και τα δύο Ανώτατα Δικαστήρια απεφάνθησαν δηλαδή ότι αναδρομικά και επιστροφή από αντισυνταγματικές περικοπές ή παράνομες κρατήσεις στις συντάξεις τους δικαιούνται μόνο όσοι συνταξιούχοι ή υπάλληλοι είχαν προσφύγει στα Δικαστήρια μέχρι τη δημοσίευση της απόφασης. Οι συνταξιούχοι, αλλά και οι εν ενεργεία υπάλληλοι, δικαιούνται να διεκδικήσουν τα αναδρομικά μόνο για το χρονικό διάστημα μετά τη δημοσίευση της απόφασης, καθώς και να ζητήσουν την αναπροσαρμογή των συντάξεων ή μισθών τους για το μέλλον («ex nunc») από την ημερομηνία δηλαδή της δημοσίευσης της απόφασης και μετά.
Ειδικότερα τα Ανώτατα Δικαστήρια απεφάνθησαν για τα εξής:
α)Δεν δικαιούνται να διεκδικήσουν αναδρομικά για την περίοδο από 1/1/2012 έως 10/6/2015 όσοι συνταξιούχοι είχαν περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις, είχαν κατάργηση του 13ου και 14ου μισθού και υπέστησαν την περικοπή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων (ΕΑΣ), εφόσον δεν είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη έως 10/6/2015.
Σύμφωνα με τις υπ’αριθ. 2287-2290/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας (που έκριναν αντισυνταγματικές τις διατάξεις του β’ Μνημονίου οι οποίες είχαν επιβάλλει περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις και κατήργησαν το Δώρο Πάσχα, το Δώρο Χριστουγέννων και το Επίδομα Αδείας), το δικαίωμα για αναδρομική διεκδίκηση λειτουργεί μόνο μετά τη δημοσίευση των συγκεκριμένων αποφάσεων για όσους δεν είχαν ήδη προσφύγει στη Δικαιοσύνη, δηλαδή μετά την 10-6-2015.
Με την απόφαση αυτή εκατομμύρια συνταξιούχων που υπέστησαν μεγάλες περικοπές στις συντάξεις και τα επιδόματά τους έχασαν τη δυνατότητα διεκδίκησης αναδρομικών για την περίοδο από 1/1/2012 έως και 10/6/2015.
Αναφέρουμε χαρακτηριστικά το σκεπτικό της υπ’αριθ. 2287/2015 απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ (σελ. 70-71):
«Στην προκειμένη περίπτωση, η, κατά τα ανωτέρω, διάγνωση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων του άρθρου 6 παρ. 2 του ν. 4051/2012 και του άρθρου πρώτου παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.5 περ. 1 και υποπαρ. ΙΑ.6 περ. 3 του ν. 4093/2012 θα συνεπήγετο υποχρέωση της Διοικήσεως να συμμορφωθεί με αναδρομική καταβολή των συνταξιοδοτικών παροχών που περιεκόπησαν, βάσει των αντισυνταγματικών αυτών διατάξεων, όχι μόνον στην ενάγουσα, αλλά και σε ιδιαιτέρως ευρύ κύκλο προσώπων που αφορά η παρούσα πρότυπη δίκη. Εν όψει των δεδομένων τούτων, το Δικαστήριο, μετά στάθμιση του δημοσίου συμφέροντος, αναφερομένου στην οξυμένη δημοσιονομική κρίση και στην κοινώς γνωστή ταμειακή δυσχέρεια του ελληνικού Κράτους, ορίζει ότι οι συνέπειες της αντισυνταγματικότητας των επιμάχων διατάξεων θα επέλθουν μετά την δημοσίευση της παρούσης αποφάσεως. Οίκοθεν νοείται ότι για τους ενάγοντες και όσους άλλους έχουν ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα μέχρι το χρόνο δημοσιεύσεως της αποφάσεως, η διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα θα έχει αναδρομικό χαρακτήρα. Κατά συνέπεια, δεν μπορεί να γίνει επίκληση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων αυτών για τη θεμελίωση αποζημιωτικών αξιώσεων άλλων συνταξιούχων, που αφορούν περικοπείσες, βάσει των εν λόγω διατάξεων, συνταξιοδοτικές παροχές τους, για χρονικά διαστήματα προγενέστερα του χρονικού σημείου δημοσιεύσεως της παρούσης αποφάσεως. Η κρατήσασα δε αυτή άποψη δεν συγκρούεται ούτε με το άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος περί της αξιώσεως δικαστικής προστασίας, αλλ’ ούτε και με το άρθρο 6 παρ. 1 της Ε.Σ.Δ.Α., και το άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου αυτής, διότι αφ’ ενός μεν η αναδρομικότητα των συνεπειών των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν είναι αυτονόητη και αποκλειστική κάθε άλλης ρυθμίσεως, αφ’ ετέρου δε με τον ως άνω τιθέμενο περιορισμό, δεν διαταράσσεται η δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του γενικού συμφέροντος και της προστασίας των δικαιωμάτων των διοικουμένων, εφόσον αυτοί δεν αποστερούνται των δικαιωμάτων τους, τα οποία απλώς περιορίζονται, για τους προαναφερόμενους λόγους επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος (βλ. ΣτΕ 4741/2014 Ολομ.).»

β)Δεν δικαιούνται να αναζητήσουν αναδρομικά λόγω αντισυνταγματικότητας της περικοπής της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων όσοι δεν προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη μέχρι 8/2/2017!
Σύμφωνα με την υπ’αριθ. 244/2017 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ (που έκρινε αντισυνταγματική την επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων) δεν μπορούν να διεκδικήσουν αναδρομικά για την περίοδο 2012-2017 όσοι δεν είχαν ασκήσει προσφυγή ή άλλο ένδικο μέσο μέχρι την 8/2/2017 (ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης).
Σύμφωνα με το σκεπτικό της (σελ. 121 επ.) «…συντρέχουν εξαιρετικοί λόγοι αναγόμενοι στην ανάγκη διασφάλισης της δημοσιονομικής ισορροπίας του Κράτους, άγεται στην κρίση ότι με την επιφύλαξη της ένδικης αγωγής και όσων ένδικων βοηθημάτων και ενστάσεων έχουν ήδη ασκηθεί και εκκρεμούν ενώπιον του αρμόδιου Τμήματος και Κλιμακίου, η διάγνωση της αντίθεσης των διατάξεων των άρθρων 38 του ν. 3863/2010 και 11 του ν. 3865/2010 και συνακόλουθα των διατάξεων των άρθρων 44 παρ. 10 του ν. 3986/2011 και 2 παρ. 13 του ν. 4002/2011, ως προς την επιβολή και την αύξηση της ΕΑΣ σε βάρος των συνταξιούχων του Δημοσίου στα άρθρα 4 παρ. 1 και 5 και 22 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος και τις από αυτά απορρέουσες αρχές, πρέπει προς αποτροπή αιφνιδιασμού του καθ’ου Ελληνικού Δημοσίου να μετατεθεί στο χρόνο δημοσίευσης της παρούσας, οπότε και θα καταστεί προσβάσιμη για το τελευταίο η σχετική δικαστική κρίση, με συνέπεια να μην υφίσταται βάση για την άσκηση νέων αγωγών και ενστάσεων προς ικανοποίηση των αξιώσεων που έχουν γεννηθεί από την ίδια αιτία μέχρι του χρόνου αυτού
Και παρακάτω: «Η παραδοχή δε αυτή δεν συγκρούεται ούτε με το άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος αλλ’ούτε και με το άρθρο 6 παρ. 1 της ΕΣΔΑ και το άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου αυτής, διότι αφ’ενός μεν η αναδρομικότητα των συνεπειών των αποφάσεων του Ελεγκτικού Συνεδρίου δεν είναι αυτονόητη και αποκλειστική κάθε άλλης ρύθμισης, αφ’ετέρου δε με τον ως άνω τιθέμενο περιορισμό, δεν διαταράσσεται η δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του γενικού συμφέροντος και της προστασίας των δικαιωμάτων των διοικουμένων, εφόσον αυτοί δεν αποστερούνται των δικαιωμάτων τους, τα οποία απλώς περιορίζονται για τους προαναφερόμενους λόγους επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος.».

γ)Δεν δικαιούνται να διεκδικήσουν αναδρομικά για τις περικοπές των μισθών τους όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά και οι υπαγόμενοι στα ειδικά μισθολόγια (γιατροί ΕΣΥ, καθηγητές ΑΕΙ, καθηγητές ΤΕΙ κ.ά.), αν δεν έχουν ασκήσει αγωγή ή άλλο ένδικο μέσο μέχρι τη δημοσίευση της απόφασης που τους αφορά κατά περίπτωση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ, δεν μπορούν να διεκδικήσουν τα αναδρομικά λόγω κήρυξης ως αντισυνταγματικών των περικοπών των μισθών τους με τους νόμους του β’ Μνημονίου (ν. 4046 και 4093/2012):
  • όσοι καθηγητές ΑΕΙ δεν έχουν ασκήσει αγωγές ή ένδικα μέσα μέχρι 29/12/2014, για την περίοδο 2012-2015 (απόφαση ΟλΣτΕ 4741/2014),
  • όσοι ιατροί ΕΣΥ δεν έχουν ασκήσει αγωγές ή ένδικα μέσα μέχρι 26/2/2018 για την περίοδο από 2012 μέχρι 26/2/2018 (απόφαση ΟλΣτΕ 431/2018) και
  • όσοι καθηγητές ΤΕΙ δεν έχουν ασκήσει αγωγές ή ένδικα μέσα μέχρι 1/3/2018, για την περίοδο 2012 έως 1/3/2018 (αποφάσεις ΟλΣτΕ 479-481/2018).
Είναι χαρακτηριστικό το παρακάτω απόσπασμα της υπ’αριθ. 431/2018 απόφασης Ολ.Σ.τ.Ε:
«20.Επειδή, στην προκειμένη περίπτωση, η διάγνωση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων της περιπτώσεως 27 της υποπαραγράφου Γ.1 της παραγράφου Γ του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, με τις οποίες μειώθηκαν οι αποδοχές των ιατρών του Ε.Σ.Υ., και των διατάξεων της αποφάσεως οικ. 2/83408/022/14.11.2012 του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, με τις οποίες οι μειώσεις αυτές επιβλήθηκαν αναδρομικά από 1.8.2012, θα συνεπήγετο υποχρέωση της Διοικήσεως να συμμορφωθεί με αναδρομική καταβολή των αποδοχών που περιεκόπησαν, βάσει των αντισυνταγματικών αυτών διατάξεων, όχι μόνο στους προσφεύγοντες (για το χρονικό διάστημα από την έκδοση των προσβαλλόμενων πράξεων και εντεύθεν), αλλά και σε ιδιαιτέρως ευρύ κύκλο προσώπων που αφορά η παρούσα πρότυπη δίκη (βλ. έγγραφα …..). Εν όψει των δεδομένων τούτων, το Δικαστήριο, μετά στάθμιση του δημοσίου συμφέροντος, αναφερομένου στην οξυμμένη δημοσιονομική κρίση και στην κοινώς γνωστή ταμειακή δυσχέρεια του ελληνικού Κράτους, ορίζει ότι οι συνέπειες της αντισυνταγματικότητας των επίμαχων διατάξεων θα επέλθουν μετά τη δημοσίευση της αποφάσεώς του επί της κρινόμενης προσφυγής. Οίκοθεν νοείται ότι για τους τέσσερις πρώτους εκ των προσφευγόντων και όσους άλλους έχουν ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα μέχρι το χρόνο δημοσιεύσεως της αποφάσεως, η διαγνωσθείσα αντισυνταγματικότητα θα έχει αναδρομικό χαρακτήρα. Κατά συνέπεια, δεν μπορεί να γίνει επίκληση της αντισυνταγματικότητας των διατάξεων αυτών για τη θεμελίωση αξιώσεων άλλων ιατρών του Ε.Σ.Υ. που αφορούν περικοπείσες, βάσει των εν λόγω διατάξεων, αποδοχές τους, ή για τη θεμελίωση αιτημάτων επιστροφής των περικοπεισών αυτών αποδοχών, για χρονικά διαστήματα προγενέστερα του χρονικού σημείου δημοσιεύσεως της εκδοθησόμενης επί της κρινόμενης προσφυγής αποφάσεως. Η άποψη αυτή δεν συγκρούεται ούτε με το άρθρο 20 παρ. 1 του Συντάγματος περί της αξιώσεως δικαστικής προστασίας, ούτε με τα άρθρα 6 παρ. 1 της Ε.Σ.Δ.Α. και 1 του Πρώτου Προσθέτου Πρωτοκόλλου αυτής, διότι αφ’ ενός μεν η αναδρομικότητα των συνεπειών των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας δεν είναι αυτονόητη και αποκλειστική κάθε άλλης ρυθμίσεως, αφ’ ετέρου δε με τον ως άνω τιθέμενο περιορισμό δεν διαταράσσεται η δίκαιη ισορροπία μεταξύ των απαιτήσεων του γενικού συμφέροντος και της προστασίας των δικαιωμάτων των διοικουμένων, εφ’ όσον αυτοί δεν αποστερούνται των δικαιωμάτων τους, τα οποία απλώς περιορίζονται, για τους προαναφερόμενους λόγους επιτακτικού δημοσίου συμφέροντος (πρβλ. ΣΕ 4741/2014 Ολομ. σκ. 26, 2288/2015 σκ. 25). Κατά την γνώμη, όμως, του Συμβούλου Ηλία Μάζου, το Δικαστήριο δεν έχει την εξουσία προσδιορισμού των έναντι των τρίτων αποτελεσμάτων της εκδοθησομένης επί της κρινομένης προσφυγής αποφάσεώς του. Και τούτο διότι για τον περιορισμό των δικαιωμάτων των διοικουμένων, τον οποίο συνεπάγεται η άσκηση της εξουσίας αυτής, όπως δέχεται η πλειοψηφήσασα άποψη, απαιτείται σχετική πρόβλεψη στον νόμο, η δε διάταξη του άρθρου 50 παρ. 3β του π.δ/τος 18/1989, η οποία επιτρέπει τον περιορισμό της αναδρομικότητας των συνεπειών αποφάσεως επί αιτήσεως ακυρώσεως, δεν είναι δεκτική αναλογικής εφαρμογής και στην περίπτωση άλλου ενδίκου βοηθήματος, όπως εν προκειμένω, και μάλιστα εις βάρος των συμφερόντων τρίτων.
21.Επειδή, κατ’ ακολουθίαν, πρέπει να γίνει δεκτή η κρινόμενη προσφυγή και οι ασκηθείσες παρεμβάσεις, να ακυρωθούν οι προσβαλλόμενες μισθοδοτικές καταστάσεις και να παραπεμφθεί η υπόθεση στη Διοίκηση προς διενέργεια των νομίμων, περαιτέρω δε πρέπει να ορισθεί ως χρονικό σημείο επελεύσεως των αποτελεσμάτων της διαγνωσθείσας αντισυνταγματικότητας των επίμαχων διατάξεων ο χρόνος δημοσιεύσεως της παρούσας αποφάσεως.».

Η ΕΝΥΠΕΚΚ με αίσθημα ευθύνης έκρινε σκόπιμο να παρέμβει σ’αυτή τη χρονική στιγμή, ενόψει της σύγχυσης που επικρατεί και των αντιφατικών προτάσεων που διατυπώνονται προς τους συνταξιούχους και τους ασφαλισμένους της χώρας μας και κυρίως ενόψει της έκδοσης τις προσεχείς ημέρες των αποφάσεων από την Ολομέλεια του ΣτΕ επί των προσφυγών που είχαν ασκήσει φυσικά πρόσωπα και κοινωνικοί φορείς κατά του νόμου Κατρούγκαλου (ν. 4387/2016) και συζητήθηκαν ενώπιον του Ανωτάτου Δικαστηρίου στις 6/10/2017.
Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί την ηγεσία του Συνδικαλιστικού Κινήματος καθώς και τα Προεδρεία των Εργατικών Συνδικαλιστικών Ενώσεων να αναπτύξουν, έστω την τελευταία στιγμή, τη σωστή νομική στρατηγική επί των σημαντικών αυτών θεμάτων που αφορούν χιλιάδες μέλη τους και αναφέρονται στη ζωή και την αξιοπρέπειά τους.
Η ΕΝΥΠΕΚΚ καλεί την κυβέρνηση να καταβάλλει τα αναδρομικά σε όλους ανεξαιρέτως τους δικαιούχους, είτε προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη είτε όχι, αφού η κήρυξη της αντισυνταγματικότητας των περικοπών των συντάξεων, των μισθών και των επιδομάτων από τα Ανώτατα Δικαστήρια της χώρας αφορά όλους και πρέπει να εφαρμοστούν ως προς όλους.
Η ΕΝΥΠΕΚΚ δεσμεύεται να επανέλθει με συγκεκριμένες προτάσεις και επί άλλων θεμάτων που ταλανίζουν τα εκατομμύρια ασφαλισμένων στη δύσκολη μνημονιακή περίοδο που διανύει η πολύπαθη χώρα μας.
Για την ΕΝΥΠΕΚΚ
Ο Πρόεδρος
Αλέξης Π. Μητρόπουλος

Το ξεπούλημα της Ελλάδας. Η χώρα εκποιήθηκε για λιγότερα από 60 δις € από τους κομματικούς σωτήρες της



Η χώρα εκποιήθηκε για λιγότερα από 60 δις € από τους κομματικούς σωτήρες της – οι οποίοι όχι μόνο δεν τιμωρήθηκαν, αλλά συνεχίζουν να δραστηριοποιούνται πολιτικά, διαφθειρόμενοι και διαφθείροντας. 
 .

Επικαιρότητα

Ελάχιστοι έχουν συνειδητοποιήσει το έγκλημα που διενεργήθηκε με το PSI – όπου σε γενικές γραμμές ξεπουλήθηκε η δημόσια περιουσία της χώρας μας, μαζί με τη εθνική της κυριαρχία και την ομηρία μας στο διηνεκές, έναντι μόλις 51,3 δις € (γράφημα).

Όσον αφορά δε ένα μεγάλο μέρος της ιδιωτικής περιουσίας μας, πολλοί λίγοι κατανοούν πως η σημερινή κυβέρνηση, μετά την πλέον αποτυχημένη διαπραγμάτευση όλων των εποχών, ξεπούλησε έναντι 6-7 δις € την πλειοψηφία των μετοχών στις ελληνικές τράπεζες – άρα τα δάνεια τους προς τους ιδιώτες ύψους περί τα 200 δις €, απέναντι στα οποία ευρίσκονται εγγυήσεις (ακίνητα, οικόπεδα, επιχειρήσεις) αξίας 300-400 δις €.
Συμπερασματικά λοιπόν η Ελλάδα ξεπουλήθηκε, εκποιήθηκε, υποτάχθηκε για λιγότερα από 60 δις € από τους πολιτικούς σωτήρες της – οι οποίοι ολοκλήρωσαν να εγκλήματα των προηγουμένων κυβερνήσεων, με αφετηρία το ΠΑΣΟΚ που εκτόξευσε το δημόσιο χρέος στο 100% του ΑΕΠ και με ενδιάμεσο σταθμό τη ΝΔ που κορύφωσε της δημόσιες δαπάνες και το χρέος (φτάνοντας, το έλλειμμα του προϋπολογισμού στο 15%, καθώς επίσης το έλλειμμα του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών σε ένα αντίστοιχο επίπεδο).
Το χειρότερο όλων είναι το ότι, ως αντάλλαγμα η Ελλάδα δεν πήρε απολύτως τίποτα – αντίθετα πλήρωσε και μάλιστα πάρα πολύ ακριβά, αφού το δημόσιο χρέος της παρά το PSI αυξήθηκε στα 330 δις € από 299 δις € το 2009 ή στο 187% του ΑΕΠ από 127,5% το 2009, ενώ το κόκκινο ιδιωτικό εκτοξεύθηκε πάνω από 130% του ΑΕΠ από 10-20% προηγουμένως, με το ΑΕΠ και τα εισοδήματα των Ελλήνων να έχουν καταρρεύσει σε πρωτοφανή επίπεδα, μοναδικά στην οικονομική ιστορία (γράφημα).
Το επόμενο χρονικό διάστημα πάντως θα ξεκινήσει η μεγάλη σφαγή, με τους χιλιάδες ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς από τις τράπεζες – όπου χιλιάδες Έλληνες θα χάσουν τα σπίτια τους, μαζί με τις δόσεις και τις προκαταβολές, παραμένοντας δυστυχώς χρεωμένοι στο διηνεκές με το υπόλοιπο του δανείου τους.
Παράλληλα θα συνεχίσουν οι κατασχέσεις και οι πλειστηριασμοί από το δημόσιο και τους οργανισμούς του, ολοκληρώνοντας τη σφαγή, ενώ η δημόσια διοίκηση δεν μπορεί να πάρει απόφαση ούτε καν για την αγορά χαρτιού υγείας, εάν δεν το εγκρίνει προηγουμένως η Τρόικα – χωρίς καμία απολύτως υπερβολή, αφού η Ελλάδα είναι μία απονεκρωμένη περιοχή υπό κατοχή, χωρίς την προστασία του Διεθνούς Δικαίου.
Ολοκληρώνοντας, το να επιρρίπτει κανείς τις ευθύνες στην ΕΕ ή στην Ευρωζώνη, μεταξύ άλλων για την απονέκρωση της Ελλάδας, δεν βοηθάει καθόλου – αφού όλοι έχουμε συνειδητοποιήσει πως «βάλαμε μόνοι μας τα χέρια μας να βγάλουμε τα μάτια μας», ψηφίζοντας κυβερνήσεις που γνωρίζαμε πολύ καλά ότι ήταν εντελώς ανίκανες, εάν όχι εξαιρετικά διεφθαρμένες.

πηγή:https://analyst.gr/2018/03/08/to-xepoulima-tis-elladas/

Το κόστος της άλωσης της Ελλάδας










Είναι αδύνατον να υπολογίσει κανείς το κόστος της απώλειας της εθνικής μας κυριαρχίας, των μελλοντικών προοπτικών της χώρας ή της δολοφονίας της τελευταίας ελπίδας των Ελλήνων – ούτε φυσικά της μεταφοράς της δημόσιας περιουσίας στο Υπερταμείο για τα επόμενα 99 χρόνια ή των κινδύνων για την εδαφική μας ακεραιότητα.
.
«Αναρωτιέμαι αν έχουμε ή δεν έχουμε Σύνταγμα. Εάν έχουμε, τότε τι νόημα έχουν όλα όσα γίνονται εναντίον του Συντάγματος; Αν πάλι δεν έχουμε, τότε τι μας χρειάζονται η Βουλή και η Γερουσία που για αυτά ξοδεύονται τόσα χρήματα από τα λιγοστά που έχουμε; Οι τρεις προστάτιδες δυνάμεις μας προμηθεύουν καινούργιο Βασιλιά (=καθαιρούν ή διορίζουν τον εκάστοτε πρωθυπουργό σήμερα). Βασικά όμως δεν έχει σχεδόν τίποτα αλλάξει. Η ίδια κακοδαιμονία και η ίδια καταπιεστική ξενοκρατία. Δεν είναι τα πρόσωπα αυτά που φταίνε, αλλά οι Θεσμοί» (Κ. Κανάρης).
.

Επικαιρότητα

Όπως συμπεραίνεται από τα παραπάνω, η ελληνική ιστορία επαναλαμβάνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, από τότε που οι ξένες δυνάμεις μας βοήθησαν να απελευθερωθούμε από τους Τούρκους για να μας μετατρέψουν σε δική τους αποικία – υπενθυμίζοντας τη δεκαετία του 1890, κατά την οποία τεθήκαμε ξανά υπό έναν Διεθνή Οικονομικό Έλεγχο, όπως συμβαίνει σήμερα (άρθρο).
Τα ερωτήματα άλλωστε που έθεσε ο Κ. Κανάρης ισχύουν ακόμη, ενώ κανένας δεν βλέπει για ποιό λόγο πληρώνουμε τους βουλευτές και τα κόμματα – αφού απλά υπογράφουν τα μνημόνια έτσι όπως τους υπαγορεύονται από τη Γερμανία, εφαρμόζοντας τα στη συνέχεια με πλήρη αδιαφορία για τους ιθαγενείς.
Σε μία πρόσφατη ραδιοφωνική συζήτηση μου τώρα με τον κ. Τράγκα, στο στούντιο των Παραπολιτικών, ρωτήθηκα για το κόστος της αποτυχημένης διαπραγμάτευσης του πρώτου εξαμήνου του 2015 – για το οποίο δεν νομίζω πως πρέπει να ενοχοποιηθεί κάποιο συγκεκριμένο στέλεχος της κυβέρνησης, παρά το ότι έπεσε πρώτος στη γερμανική παγίδα ο τότε υπουργός οικονομικών, εάν υποθέσουμε πως δεν επρόκειτο για ένα στημένο παιχνίδι.
Ο κ. Α. Οικονόμου πάντως σωστά αναφέρει πως ήταν ένα έγκλημα τεραστίων διαστάσεων εις βάρος της Ελλάδας, κοστολογώντας το όσο καλύτερα μπορούσε – ενώ έχουν ακουστεί μέχρι σήμερα αρκετά ποσά, από τα 86 δις € του κ. Regling έως τα 200 δις € του κ. Wieser. Έγραψε δε τα εξής:
«Oι ζημίες που προκάλεσε στην Ελλάδα μέσα σε λιγότερο από έξι μήνες δεν είναι μόνο ανυπολόγιστες, αλλά, επίσης, είναι μοναδικές στην παγκόσμια ιστορία – αφού ακόμη και αν τις περιορίσουμε στις τράπεζες, ασφαλώς δεν ήταν μόνο τα 40 δις € (περί τα 7 δις € ανά μήνα υπουργίας του, 233.000.000 € ανά ημέρα ή σχεδόν 15 ετήσια ΕΝΦΙΑ!) που πληρώσαμε όλοι εμείς οι φορολογούμενοι.
Ειδικότερα ο αφελληνισμός των τραπεζών, τον οποίο ο κ. Βαρουφάκης ουσιαστικά προκάλεσε, είχε ως αποτέλεσμα να δοθεί στους ξένους, για ένα ποσόν της τάξης των 6-7 δις €, ο έλεγχος ενός μεγάλου μέρους των ιδιωτικών περιουσιακών στοιχείων των Ελλήνων, αξίας 300-400 δις €! Αυτό σημαίνει με τη σειρά του πως είναι ο κύριος υπεύθυνος για τις μαζικές κατασχέσεις των σπιτιών των Ελλήνων – επίσης για τους πλειστηριασμούς που έχουν ήδη ξεκινήσει, για να εξαγοραστούν τα ακίνητα μας σε εξευτελιστικές τιμές από τα ξένα κερδοσκοπικά κεφάλαια» (πηγή).
Εν τούτοις, ακόμη και αυτά τα θηριώδη ποσά είναι ελάχιστα σε σχέση με τις τρομακτικές ζημίες που προκλήθηκαν στην Ελλάδα – αφού κανένας δεν μπορεί να κοστολογήσει τι θα χάσουμε από το Υπερταμείο που μας επιβλήθηκε το 2015, μέσω του οποίου θα ενοικιαστεί η δημόσια περιουσία για τα επόμενα 99 χρόνια, σημειώνοντας πως μόνο από την πτώση των τιμών των ακινήτων οι ιδιώτες έχουν χάσει πάνω από 600 δις €, με τα επισφαλή χρέη τους να έχουν εκτοξευθεί στα 230 δις €!
Πόσο μάλλον να υπολογίσει το κόστος της ολοκληρωτικής απώλειας της Εθνικής μας κυριαρχίας, η οποία εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους για την εδαφική μας ακεραιότητα, καθώς επίσης των μελλοντικών προοπτικών της Ελλάδας – οι οποίες είναι εξαιρετικά σκοτεινές για μία χώρα που έχει πλέον απονεκρωθεί.
Στα πλαίσια αυτά οι όποιοι υπολογισμοί του κόστους του πρώτου εξαμήνου, ύψους 86 δις € ή 200 δις €, είναι ασφαλώς χλωμοί και εξαιρετικά συντηρητικοί – αφού ήταν σαφώς κατά πολύ υψηλότερο και σχεδόν ανυπολόγιστο, ενώ παραδόξως οι υπαίτιοι του εθνικού εγκλήματος, εάν όχι της προδοσίας, πολιτεύονται ακόμη ελεύθερα.
Μπορεί λοιπόν η άλωση της Ελλάδας να ξεκίνησε με το PSI (γράφημα), για το οποίο ευθύνονται αφενός μεν η τεχνοκρατική κυβέρνηση του κ. Παπαδήμου, αφετέρου τα τρία κόμματα που τη στήριζαν (το ΠΑΣΟΚ του κ. Βενιζέλου, η ΝΔ του κ. Σαμαρά και το ΛΑΟΣ), αλλά το έγκλημα ολοκληρώθηκε το πρώτο εξάμηνο του 2015 – όπου μεταξύ άλλων δολοφονήθηκε εν ψυχρώ η τελευταία ελπίδα των Ελλήνωνκάτι που επίσης δεν μπορεί να κοστολογηθεί. Δυστυχώς όμως οι ιθαγενείς ούτε καν διαμαρτύρονται, με εξαίρεση την περίπτωση της Μακεδονίας – όπου όμως δεν συνειδητοποιούν ότι, μία χρεοκοπημένη και ανίσχυρη οικονομικά χώρα δεν μπορεί να προστατεύσει ούτε τα σύνορα της, ούτε τους Πολίτες της, ούτε να εφαρμόσει το Διεθνές Δίκαιο στην επικράτεια της.


πηγή:https://analyst.gr/2018/03/12/to-kostos-tis-alosis-tis-elladas/

Συντάξεις: Μεγάλη ανατροπή στις συντάξεις – Ποιοι και γιατί χάνουν τα αναδρομικά




























Όταν στις 10 Φεβρουαρίου σάς αναφέραμε από την εφημερίδα μας ότι έρχεται σοβαρή εμπλοκή στα αναδρομικά των συνταξιούχων, οι πληροφορίες που υπήρχαν ήταν ότι «το κράτος κάτι ανέμενε…».
Να, λοιπόν, που ο καθηγητής Αλέξης Μητρόπουλος επιβεβαιώνει την εξέλιξη αυτή.
Δείτε:
Η απόφαση του ΣτΕ είναι απόλυτα σαφής! «Δεν αρκεί η αίτηση προς τα Ταμεία, για την επιστροφή των αναδρομικών! Το Ανώτατο Ακυρωτικό (ΣτΕ) και το Ανώτατο Δημοσιονομικό Δικαστήριο (Ελεγκτικό Συνέδριο) της χώρας με αποφάσεις των Ολομελειών τους, όπως επισημαίνει ο Αλέξης Μητρόπουλος, βάζουν οριστικά και αμετάκλητα «ταφόπλακα» στη διεκδίκηση αναδρομικών και στην επιστροφή παράνομων περικοπών στις συντάξεις, στους μισθούς και στην ειδική εισφορά αλληλεγγύης συνταξιούχων.
Τι αποφάσισαν;
«Δεν μπορούν να τις διεκδικήσουν αναδρομικά όσοι συνταξιούχοι και υπάλληλοι δεν είχαν ήδη ασκήσει ένδικα μέσα ή βοηθήματα πριν από την ημερομηνία της δημοσίευσης της απόφασης του Ανωτάτου Δικαστηρίου που τους αφορούσε!».
Κατά τον Αλέξη Μητρόπουλο, «τα δύο Ανώτατα Δικαστήρια απεφάνθησαν δηλαδή ότι αναδρομικά και επιστροφή από αντισυνταγματικές περικοπές ή παράνομες κρατήσεις στις συντάξεις τους δικαιούνται μόνο όσοι συνταξιούχοι ή υπάλληλοι είχαν προσφύγει στα δικαστήρια μέχρι τη δημοσίευση της απόφασης. Οι συνταξιούχοι, αλλά και οι εν ενεργεία υπάλληλοι, δικαιούνται να διεκδικήσουν τα αναδρομικά μόνο για το χρονικό διάστημα μετά τη δημοσίευση της απόφασης, καθώς και να ζητήσουν την αναπροσαρμογή των συντάξεων ή μισθών τους για το μέλλον («ex nunc») από την ημερομηνία δηλαδή της δημοσίευσης της απόφασης και μετά.
Διαπρεπείς νομικοί, όπως ο Δημήτρης Μπούρλος και η Ολυμπία Νικολοπούλου, είχαν διατυπώσει επιφυλάξεις, κατά πόσον μια απλή αίτηση θα μπορούσε νομικά να στηρίξει τη χορήγηση επιστροφής των αναδρομικών.
Να δούμε τι αποφάσισαν:
1. Δεν δικαιούνται να διεκδικήσουν αναδρομικά για την περίοδο από 1/1/2012 έως 10/6/2015 όσοι συνταξιούχοι είχαν περικοπές στις κύριες και επικουρικές συντάξεις, είχαν κατάργηση του 13ου και του 14ου μισθού και υπέστησαν την περικοπή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων (ΕΑΣ), εφόσον δεν είχαν προσφύγει στη Δικαιοσύνη έως τις 10/6/2015.
Σύμφωνα με τις υπ’ αριθ. 2287-2290/2015 αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, το δικαίωμα για αναδρομική διεκδίκηση λειτουργεί μόνο μετά τη δημοσίευση των συγκεκριμένων αποφάσεων για όσους δεν είχαν ήδη προσφύγει στη Δικαιοσύνη, δηλαδή μετά τις 10/6/2015.
Κατά τον καθηγητή Αλέξη Μητρόπουλο, «με την απόφαση αυτή, εκατομμύρια συνταξιούχων που υπέστησαν μεγάλες περικοπές στις συντάξεις και στα επιδόματά τους έχασαν τη δυνατότητα διεκδίκησης αναδρομικών για την περίοδο από 1/1/2012 έως και 10/6/2015.
2. Δεν δικαιούνται να αναζητήσουν αναδρομικά, λόγω αντισυνταγματικότητας της περικοπής της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων, όσοι δεν προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη μέχρι 8/2/2017!
Σύμφωνα με την υπ’ αριθ. 244/2017 απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ (που έκρινε αντισυνταγματική την επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων), δεν μπορούν να διεκδικήσουν αναδρομικά για την περίοδο 2012-2017 όσοι δεν είχαν ασκήσει προσφυγή ή άλλο ένδικο μέσο μέχρι την 8/2/2017 (ημερομηνία δημοσίευσης της απόφασης).
3. Δεν δικαιούνται να διεκδικήσουν αναδρομικά για τις περικοπές των μισθών τους όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, αλλά και οι υπαγόμενοι στα ειδικά μισθολόγια (γιατροί ΕΣΥ, καθηγητές ΑΕΙ, καθηγητές ΤΕΙ κ.ά.), αν δεν έχουν ασκήσει αγωγή ή άλλο ένδικο μέσο μέχρι τη δημοσίευση της απόφασης που τους αφορά κατά περίπτωση.
Ειδικότερα, σύμφωνα με αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ, δεν μπορούν να διεκδικήσουν τα αναδρομικά, λόγω κήρυξης ως αντισυνταγματικών των περικοπών των μισθών τους με τους νόμους του β΄ μνημονίου (Ν. 4046 και 4093/2012):
● Όσοι καθηγητές ΑΕΙ δεν έχουν ασκήσει αγωγές ή ένδικα μέσα μέχρι 29/12/2014, για την περίοδο 2012-2015 (απόφαση Ολομέλειας ΣτΕ 4741/2014).
● Όσοι ιατροί ΕΣΥ δεν έχουν ασκήσει αγωγές ή ένδικα μέσα μέχρι 26/2/2018 για την περίοδο από 2012 μέχρι 26/2/2018 (απόφαση Ολομέλειας ΣτΕ 431/2018).
● Όσοι καθηγητές ΤΕΙ δεν έχουν ασκήσει αγωγές ή ένδικα μέσα μέχρι 1/3/2018, για την περίοδο 2012 έως 1/3/2018 (αποφάσεις Ολομέλειας ΣτΕ 479-481/2018).
Είναι χαρακτηριστικό το παρακάτω απόσπασμα της υπ’ αριθ. 431/2018 απόφασης Ολομέλειας ΣτΕ:
Όλα αυτά, τονίζει ο κ. καθηγητής, «λόγω της σύγχυσης που επικρατεί και των αντιφατικών προτάσεων που διατυπώνονται προς τους συνταξιούχους και τους ασφαλισμένους της χώρας μας και κυρίως ενόψει της έκδοσης, τις προσεχείς ημέρες, των αποφάσεων από την Ολομέλεια του ΣτΕ επί των προσφυγών που είχαν ασκήσει φυσικά πρόσωπα και κοινωνικοί φορείς κατά του νόμου Κατρούγκαλου».
Ο νόμος Κατρούγκαλου «ξηλώνεται»
Η αρχή έγινε από το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο, ενώ ακολουθεί το ΣτΕ, όπου έχουν προσφύγει όλοι οι συνταξιούχοι. Η εξέλιξη αυτή είναι άμεσα εκτελεστέα και επιστρέφει όλες τις μειώσεις από το 2012! Έτσι λοιπόν, ανοίγει παράθυρο για δικαίωση όλων των συνταξιούχων. Πλέον η κυβέρνηση βρίσκεται σε δεινή θέση, αφού όλη η «ασφαλιστική της μεταρρύθμιση»… ξηλώνεται.
Στο διά ταύτα, το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο (ΑΕΔ) με απόφασή του έκανε κατ’ ομοφωνία δεκτές τις προσφυγές τεσσάρων δικαστικών λειτουργών που είχαν προσφύγει κατά των περικοπών των συντάξεών τους.
Το ΑΕΔ, που σύμφωνα με το άρθρο 88 παρ. 2 Συντ. συγκροτείται κατά πλειοψηφία από ανώτατους δικαστές, αποδέχθηκε ομόφωνα τις ανωτέρω προσφυγές και ακύρωσε τις περικοπές των συντάξεων. Έτσι ανοίγει ο δρόμος για να ακυρωθούν και οι άλλες διατάξεις του αντιασφαλιστικού αυτού νόμου!
Στις 6/10/2017, ενώπιον της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, συζητήθηκαν προσφυγές συνταξιούχων και κοινωνικών οργανώσεων που ζητούσαν την ακύρωση αρκετών διατάξεων του νόμου Κατρούγκαλου.
Το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο (ΣτΕ), που με προηγούμενες αποφάσεις της Ολομελείας του έκρινε αντισυνταγματικές τις περικοπές των συντάξεων του β΄ μνημονίου (νόμοι 4046 και 4093/2012), αναμένεται κατά πληροφορίες να κηρύξει αντισυνταγματικές και τις αντισυνταξιοδοτικές ρυθμίσεις του τελευταίου ασφαλιστικού νόμου 4387/2016.
Όλα αυτά ήταν αναμενόμενα, όταν ο νόμος Κατρούγκαλου αντί για ασφαλιστικός ήταν φορολογικός.
του Γιώργου Αυτιά
Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο
πηγή: http://www.toxrima.gr/megali-anatropi-stis-syntakseis-poio/

Ενεργός Στρατός, Εθνοφυλακή και Εφεδρεία με υψηλό ηθικό, αισιοδοξία και αποτελεσματικότητα διασφαλίζουν την εθνική μας ακεραιότητα - ΦΩΤΟ







Την Κυριακή 11 Μαρτίου 2018, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Αντιστράτηγος Αλκιβιάδης Στεφανής, επισκέφθηκε την Περιοχή Ευθύνης της ΧΙΙ Μηχανοκίνητης Μεραρχίας Πεζικού (ΧΙΙ Μ/Κ ΜΠ – «ΕΒΡΟΣ»), όπου παρακολούθησε άσκηση του Τάγματος Εθνοφυλακής (ΤΕΘ) ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ.
Η άσκηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της επιχειρησιακής εκπαίδευσης του προσωπικού των Ταγμάτων Εθνοφυλακής.
Διαπιστώθηκε η άριστη οργάνωση και εκτέλεση της δραστηριότητας.
Ενεργός Στρατός, Εθνοφυλακή και Εφεδρεία με υψηλό ηθικό, αισιοδοξία και αποτελεσματικότητα διασφαλίζουν την εθνική μας ακεραιότητα














Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

Λαοθάλασσα στην Άρτα για την Πολιούχο Αγία Θεοδώρα - 22 ΦΩΤΟ








Με λαμπρότητα και την πρέπουσα εκκλησιαστική τάξη εόρτασε, σήμερα Κυριακή 11 Μαρτίου 2018, η Άρτα την Πολιούχο και Προστάτιδά της Αγία Θεοδώρα.
Στην Πολυαρχιερατική Θεία Λειτουργία προέστη ο Σεβ. Μητροπολίτης πρώην Άρτης κ. Ιγνάτιος, συλλειτουργούντων των Μητροπολιτών Σταγών και Μετεώρων κ. Θεοκλήτου και Άρτης κ. Καλλινίκου.
Το Θείο Λόγο κήρυξε ο Μητροπολίτης Σταγών, ο οποίος αναφέρθηκε στο βίο της Αγίας Θεοδώρας, αλλά και στο συμβολισμό του Τιμίου Σταυρού, ο οποίος αποτελεί το όπλο και τη σωτηρία του κάθε Χριστιανού.
Ακολούθησε πάνδημη λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος της Αγίας, καθώς και των χαριτοβρύτων λειψάνων αυτής στους κεντρικούς δρόμους της πόλης, προς ευλογία και αγιασμό των κατοίκων και των προσκυνητών.
Χιλιάδες πιστών απ' όλη την Ήπειρο συμμετείχαν στη Θεία Λειτουργία, αλλά και στην μεγαλειώδη λιτάνευση προκειμένου να λάβουν τη χάρη της Αγίας Θεοδώρας.
Ο Μητροπολίτης Άρτης κ. Καλλίνικος ευχαρίστησε εγκαρδίως για την παρουσία τους Μητροπολίτες Σταγών και πρώην Άρτης, τους επισήμους, αλλά και το πλήθος των πιστών που συμμετείχαν στην εορτή.
Παρέστησαν, εκπρόσωποι Κομμάτων του Κοινοβουλίου, της Αυτοδιοίκησης, των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.










































Παραλήρημα Ερντογάν: Να θυμάστε πως σας ρίξαμε στην θάλασσα και πως δεν γίνατε παστά ψάρια





Ο Ταγίπ Ερντογάν προκάλεσε για ακόμη μία φορά αναφερόμενος στις πρόσφατες δηλώσεις του  Προκόπη Παυλόπουλου.
Γράφει ο Μανώλης Κωστίδης
« Όσοι θέλουν να φρεσκάρουν τη μνήμη τους ας πάνε να κοιτάξουν την πρόσφατη ιστορία τους. Όσοι εκστομίζουν μεγαλύτερες κουβέντες από το μπόι τους πρώτα να διαβάσουν βιβλία ιστορίας.  Ας μάθουν πολύ καλά πως γλίτωσαν να γίνουν παστά ψάρια στο Σαγγάριο, και πως έφυγαν από εδώ πέφτοντας στη θάλασσα», είπε χαρακτηριστικά.
Οι παραπάνω δηλώσεις έγιναν κατά την διάρκεια της ομιλίας του Τούρκου Προέδρου στο Σαγγάριο.
Νωρίτερα είχε εξαπολύσει σφοδρή επίθεση στο ΝΑΤΟ εξαπέλυσε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με αφορμή την επίθεση που κάνει η Τουρκία στο Αφρίν.
«Έι ΝΑΤΟ, πού είσαι», διερωτήθηκε ο Τούρκος πρόεδρος κατά τη διάρκεια ομιλίας του ενώπιον υποστηρικτών του κόμματός του στην Μερσίνη, κατηγορώντας μάλιστα τη Συμμαχία για «δύο μέτρα και δύο σταθμά».
Η Τουρκία, τόνισε ο Ερντογάν σύμφωνα με την Hurriyet, στέλνει στρατεύματα στις ζώνες συγκρούσεων όταν της ζητείται, όμως δεν έλαβε καμία υποστήριξη, στην στρατιωτική επιχείρηση που ξεκίνησε στις 20 Ιανουαρίου κατά της κουρδικής οργάνωσης Μονάδες Προστασίας του Λαού (YPG), στη βορειοδυτική Συρία. Για την Τουρκία η YPG είναι τρομοκρατική οργάνωση, όμως οι ΗΠΑ, σύμμαχός της στο ΝΑΤΟ, στηρίζουν τους μαχητές που πολεμούν το Ισλαμικό Κράτος.
«Δεν μας απασχολούν τα εδάφη, αυτό που μας απασχολεί είναι να καθαρίσουμε την περιοχή από τους τρομοκράτες», είπε και πρόσθεσε πως «θα πάμε όπου υπάρχουν τρομοκράτες».
Υποσχέθηκε μάλιστα πως η Τουρκία θα βοηθήσει στην ανακατασκευή της Αφρίν, αλλά και την αποκατάσταση βασικών λειτουργειών, όπως είναι το ηλεκτρικό ρεύμα, η παροχή νερού, η εκπαίδευση και το σύστημα υγείας, «όπως κάναμε στην Τζαραμπλούς, την Αλ-Ράι και την Αλ-Μπαμπ, μετά την επιχείρηση Ασπίδα του Ευφράτη».
Κλείνοντας την ομιλία του, ο πρόεδρος της Τουρκίας, τόνισε πως «σκοπεύουμε να καθαρίσουμε ακόμη την Μανμπίζ, την Άιν αλ Αράμπ, την Ταλ Αμπιάντ, την Ρεσουλαΐν και την Καμισλί (συριακές πόλεις που βρίσκονται κοντά στα σύνορα με την Τουρκία),από τους τρομοκράτες».

πηγή:http://www.eleftherostypos.gr/ellada/199637-paralirima-erntogan-na-thymaste-pos-sas-rixame-stin-thalassa-kai-pos-den-ginate-pasta-psaria/